Ik vraag mij precies hetzelfde af. Bij mij staat er nog niets bijgeschreven qua subsidie. Vorige maand netjes op tijd...
Ik denk dat ik hierna ook een elektrische auto neem nu er steeds meer en meer fatsoenlijk aanbod komt en het waarschijnlijk ook financieel aantrekkelijker wordt. Maar hoe fijn de e-Golf ook rijd, ik pak toch nog echt wel veel liever mijn eigen auto momenteel.Pindakaasisbah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:11:
[...]
Je slaat de spijker op de kop. Ik zou geen ICE auto als primaire auto meer willen maar voor mijzelf als speelauto zal ik ook volgende keer weer een Duitser met een I6 ov V6 willen.
Ahh oke nee dan weet ik dat ik niet de enigste benWescobar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:13:
Ik vraag mij precies hetzelfde af. Bij mij staat er nog niets bijgeschreven qua subsidie. Vorige maand netjes op tijd...
Da's balen. Nog beter dan zsm de wasstraat in: Een goede detailing spray die (in principe) zonder water te gebruiken is, zoals Poor Boys Spray & Wipe of Dodo Juice Basics of Bling, wat water en een microvezeldoek in de auto leggen. Dan kan je het meteen behandelen zodra je het ziet.Dpinh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:11:
Hi Jongens
Ik vroeg me af of jullie je subsidie al binnen hadden gekregen? Volgens het brief wat ik ontvangen had zou het rondom elke 10e van de maand gestort worden iemand anders ook problemen hiermee?
Btw helaas heb ik lakschade opgelopen met mijn Egolf... liet vogelpoep 2 dagen op mijn lak staan en is nu niet weg te krijgen (urano grey) wat baal ik 😅 dus ik raad aan, aan iedereen die vogelpoep op zijn lak krijgt gelijk naar de wasstraat te gaan...
Zoals eerder beschreven door @S_Chief:
Ik gooi er eerst flink wat water op. Doek natmaken, daarna Poor Boys S&W erop en je veegt het zonder risico af. Is uiteraard alleen voor zaken als vogelpoep bedoeld.
Ik zelf ben nog steeds een beetje overvoorzichtig als het om de lak gaat: Plek natmaken, doek natmaken, 1 kneepje Dodo Juice BoB op de plek, dan natte doek erover. Even in laten trekken, dan deppen. Dan nog wat Dodo Juice BoB erover, met een droge doek droog wrijven. Als de auto wat zanderig is, dan in de buurt van de randen niet droog wrijven, maar demi water erover (geen watervlekken en geen extra swirls in de lak).
Hier helaas ook al lakschade door bepaalde beestjes die te lang op de motorkap zijn blijven zitten. Bij mij ook Urano GreyDpinh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:11:
Btw helaas heb ik lakschade opgelopen met mijn Egolf... liet vogelpoep 2 dagen op mijn lak staan en is nu niet weg te krijgen (urano grey) wat baal ik 😅 dus ik raad aan, aan iedereen die vogelpoep op zijn lak krijgt gelijk naar de wasstraat te gaan...
Ik had wel al gezien dat Urano Grey best snel krast, maar dat ook insectenresten al zo snel lakschade geven... Best zwakke lak dan! Als je er nog redelijk op tijd bij bent is het misschien nog te polishen? Insectenresten vreten normaal gesproken minder snel in dan vogelpoep.
Mmm. Dat had ik ook niet helemaal verwachtDeGroteMuis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:02:
Ik had wel al gezien dat Urano Grey best snel krast, maar dat ook insectenresten al zo snel lakschade geven... Best zwakke lak dan! Als je er nog redelijk op tijd bij bent is het misschien nog te polishen? Insectenresten vreten normaal gesproken minder snel in dan vogelpoep.
Hier ook al wat lakschade, blanke lak is erg gevoelig. Beetje slecht te fotograferen helaas.Dpinh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:11:
Hi Jongens
Ik vroeg me af of jullie je subsidie al binnen hadden gekregen? Volgens het brief wat ik ontvangen had zou het rondom elke 10e van de maand gestort worden iemand anders ook problemen hiermee?
[ Voor 14% gewijzigd door mlvnc op 19-08-2020 10:22 ]
Iemand recent nog ABRP gebruikt met de eGolf? Ik ben wat dingetjes aan het bekijken voor de aankomende vakantietrip en heb het gevoel dat de app en de site sinds de laatste update op standje zuip staan voor de eGolf.
Met alles standaard komt het verbruik op sommige stukken van de route tegen de 260Wh/km, gemiddeld bijna 240Wh/km. Met 105km/h als maximum snelheid komt het gemiddelde nog steeds boven de 210Wh/km. Dat is nog hoger dan het 195Wh/km standaard referentieverbruik bij 110km/h volgens de instellingen, dat al aan de hoge kant is in dit seizoen.
Edit @mlvnc Jeetje, flinke aantasting.
Dit ziet er al uit alsof het lastig wordt om het er nog uit te poetsen. Bizar eigenlijk. Ik heb met m'n vorige daily de pech gehad dat er zeker 2 weken een flinke flats op de motorkap heeft gezeten omdat ik op vakantie was, vorig jaar rond die hittegolf. Dat zag er na ruim 2 weken inwerken in de brandende zon beter uit dan dit.
Met alles standaard komt het verbruik op sommige stukken van de route tegen de 260Wh/km, gemiddeld bijna 240Wh/km. Met 105km/h als maximum snelheid komt het gemiddelde nog steeds boven de 210Wh/km. Dat is nog hoger dan het 195Wh/km standaard referentieverbruik bij 110km/h volgens de instellingen, dat al aan de hoge kant is in dit seizoen.
Edit @mlvnc Jeetje, flinke aantasting.
[ Voor 24% gewijzigd door DeGroteMuis op 18-08-2020 21:13 ]
Het is toch raar dat je zo'n auto geen vijf dagen alleen zou kunnen laten? Ik vind dat een auto gewoon tegen vogelpoep moet kunnen, maar dat zal aan mij liggen.
Inderdaad vreemd in mijn geval was het nog erger zelfs, maandagmiddag gewassen (nog geen schade) vervolgens maandagavond in de parkeergarage gezet en dinsdag middag er uit gereden met deze schade. De auto heeft dus hooguit 6 uur buiten gestaanDDDikkiedik schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:08:
Het is toch raar dat je zo'n auto geen vijf dagen alleen zou kunnen laten? Ik vind dat een auto gewoon tegen vogelpoep moet kunnen, maar dat zal aan mij liggen.
Ik heb ook een plek zitten door vogelpoep, net zoals op de foto hierboven. Weet alleen niet of het bij mij ook in de blanke lak is getrokken, misschien krijg ik het nog wel weg met polijsten..
Daarnaast vind ik de lak erg kras gevoelig, ben een paar keer door de wasstraat gereden en de hele auto zit onder de oppervlakkige krassen, swirls en hologrammen. Daar hebben dus meer mensen last van? Ik heb zwarte variant, gelukkig zie je daar echt alles op..
Binnenkort de auto maar onder handen nemen met de polijstmachine.
Daarnaast vind ik de lak erg kras gevoelig, ben een paar keer door de wasstraat gereden en de hele auto zit onder de oppervlakkige krassen, swirls en hologrammen. Daar hebben dus meer mensen last van? Ik heb zwarte variant, gelukkig zie je daar echt alles op..
[ Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 19-08-2020 09:25 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bij mij is het net bijgeschreven.Dpinh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:35:
[...]
Ahh oke nee dan weet ik dat ik niet de enigste ben
Zo die lakschade door vogelpoep verbaast me echt zeg.
Ik heb de witte e-golf en woon aan het water, dus er zit vaker wel dan niet vogelpoep op de auto.
Bij mij is helemaal niets aan lakschade te vinden.
Zou het door de donkere kleur komen?
Ik heb de witte e-golf en woon aan het water, dus er zit vaker wel dan niet vogelpoep op de auto.
Bij mij is helemaal niets aan lakschade te vinden.
Zou het door de donkere kleur komen?
Dit had ik ook, maar is in de loop van de tijd van zelf weg gegaan door de auto met de hand te wassen.mlvnc schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Hier ook al wat lakschade, blanke lak is erg gevoelig. Beetje slecht te fotograferen helaas.
[Afbeelding]
Vogelpoep beschadigt gewoon de lak. En moderne watergedragen lakken beschadigen sneller dan de minder milieuvriendelijke lakken van weleer Maar bij Urano grijs is het wel heel snel als ik het zo lees.DDDikkiedik schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:08:
In de avond wel al verwijderd, of pas de volgende dag? Hoe dan ook, allebei veel te snel voor zo'n plek.mlvnc schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:19:
Inderdaad vreemd in mijn geval was het nog erger zelfs, maandagmiddag gewassen (nog geen schade) vervolgens maandagavond in de parkeergarage gezet en dinsdag middag er uit gereden met deze schade. De auto heeft dus hooguit 6 uur buiten gestaan
Ook al vlekken door vogelpoep? Jouw lak zou sterker moeten zijn. Een zwarte eGolf is altijd Deep Black Pearl toch? Daar zie je inderdaad echt alles op, maar pearl effect lakken horen sterker te zijn dan de standaard Urano. Urano krast voor mijn gevoel wel erg snel.sjorremans schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:23:
Ik heb ook een plek zitten door vogelpoep, net zoals op de foto hierboven. Weet alleen niet of het bij mij ook in de blanke lak is getrokken, misschien krijg ik het nog wel weg met polijsten..
Zelf op Atlantic Blue lak weinig lakproblemen *klopt af*. Tot nu toe 1 keer wasstraat, verder 4 keer de 3 emmer methode handwas. Ook nog geen ingevreten vogelpoep, zelfs niet na 2 dagen laten zitten. Ik heb de auto wel even gestript van de dealerprut en in de Collinite 845 gezet bij de eerste handwas, maar dat is nu ook niet bepaald een coating die vogelpoep tegenhoudt.
Bij ons is de Urano Grey ook echt ontzettend krasgevoelig en zit vol swirls. Ik heb door vliegjes van diezelfde plekjes/vegen in de blanke lak zitten. Echt ontzettend zonde vind iksjorremans schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:23:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dQR06NdDiO8dYO9A9Vfx45sO.png?f=user_large)
Voor de Maingau gebruikers die niet in het EV Laadtopic zitten...
Ik heb de mail ook gekregen, dus even 34% erbij. Nu wordt elektrisch rijden wel erg duur helaas. Een abonnement bij Fastned nemen is misschien een optie.Wescobar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]
En laden bij Shell recharge kost ook 35 cent zie ik nu, hopen dat die prijs voorlopig blijft.
[ Voor 8% gewijzigd door RonaldPr op 19-08-2020 17:44 ]
Zonde hoor! Ik had helaas geen keus meer voor Urano Grey. Dus metallic kleur. Baalde van de meerprijs in private lease, toch blij nu ik deze verhalen lees. Woon in Flevoland en rijdt veel over N wegen met Markermeer naast de weg, stikt daar van de vliegen dit jaar. Dus ook op de auto. 3 weken laten zitten. Van de week door de wasstraat, niks geen schade / plekjes te bekennen na grondige controle.Heijmenberg99 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Bij ons is de Urano Grey ook echt ontzettend krasgevoelig en zit vol swirls. Ik heb door vliegjes van diezelfde plekjes/vegen in de blanke lak zitten. Echt ontzettend zonde vind ik
Ik heb ook urano. Ik neem toch aan dat als ik door vogelpoep of vliegen of de wasstraat krassen krijg, dat ik hier niet voor hoef te betalen met het eigen risico? Dat is gewoon dagelijks gebruik.
Ik mijn innamen voorwaarden staat dat ingebrande vogelpoep niet acceptabel is.berndw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:20:
Ik heb ook urano. Ik neem toch aan dat als ik door vogelpoep of vliegen of de wasstraat krassen krijg, dat ik hier niet voor hoef te betalen met het eigen risico? Dat is gewoon dagelijks gebruik.
Bizar, ik ga ook eens de voorwaarden doorlezen. Ja, ik snap dat je dat van te voren moet doenwjb033 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:38:
[...]
Ik mijn innamen voorwaarden staat dat ingebrande vogelpoep niet acceptabel is.
Edit: even nagekeken; staat er inderdaad in. Wat ik wel van plan ben, mocht zoiets zich voordoen, om dit gelijk bij de dealer aan te geven en niet te wachten tot het inlevermoment. Als zoiets binnen een paar dagen kan ontstaan, ben ik benieuwd of hij met droge ogen kan vertellen dat dit op mijn conto komt.
[ Voor 33% gewijzigd door berndw op 19-08-2020 21:22 ]
Bizar. Wellicht dat die lak nog niet volledig is uitgehard? Er rijden zoveel Golfjes rond in die kleur, zou dan toch algemeen issue moeten zijn.
Overigens krijg je dit nog wel weggepoetst tot een niveau waarbij ze het bij inname waarschijnlijk niet gaan zien.
Hier gelukkig een witte e-Golf. Op mijn witte auto’s heb ik nog nooit last gehad van zichtbare inbranding van vogelpoep.
Wit is wel spier wit trouwens. Mijn 330i is ook al erg wit, maar dit is nóg witter.
Overigens krijg je dit nog wel weggepoetst tot een niveau waarbij ze het bij inname waarschijnlijk niet gaan zien.
Hier gelukkig een witte e-Golf. Op mijn witte auto’s heb ik nog nooit last gehad van zichtbare inbranding van vogelpoep.
Wit is wel spier wit trouwens. Mijn 330i is ook al erg wit, maar dit is nóg witter.
Excuus, ik had niet goed gekeken!mlvnc schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
Bij van Mossel staat ook ingebrande vogelpoep als onacceptabel:
Goed bezig!Wescobar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]
Bij mij zat ie in de spamfolder en ik ben vast niet de enige.
Ik heb ook nog even getwijfeld tussen wat euro's besparen met Urano Grey en het iets mooiere, maar duurdere Atlantic Blue. Toen vertelde de verkoper wel al dat de Urano gevoelig was voor vogelpoep, insecten. Hij raadde die kleur alleen aan als je minimaal iedere week de auto zou wassen. Klonk een beetje als een verkooppraatje, maar daar lijkt zo wel een kern van waarheid in te zitten. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Die krasgevoeligheid wist ik wel, eerder gezien bij Urano Grey, maar dit...VidaR-9 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:57:
Bizar. Wellicht dat die lak nog niet volledig is uitgehard? Er rijden zoveel Golfjes rond in die kleur, zou dan toch algemeen issue moeten zijn.
Vogelpoep haal ik er altijd eigenlijk gelijk af maar insecten niet. Gelukkig staan die ook niet in het overzicht met zaken die niet acceptabel zijn bij inlevering 😉
[ Voor 3% gewijzigd door TomK85 op 20-08-2020 14:06 ]
Hoe zit het eigenlijk met de servicebeurten van een E-Golf?
Wanneer ik mijn kenteken invoer bij Volkswagen dan staat er wel e-Golf maar ze vinden wel dat er olie moet worden ververst.
Onderhoud is na 2 jaar staat er maar de auto geeft aan na 1 jaar en de dealer zegt dat ook en dan heet het een inspectieservice.
Wanneer ik mijn kenteken invoer bij Volkswagen dan staat er wel e-Golf maar ze vinden wel dat er olie moet worden ververst.
Onderhoud is na 2 jaar staat er maar de auto geeft aan na 1 jaar en de dealer zegt dat ook en dan heet het een inspectieservice.
Bij ons geeft de e-Golf 2 jaar aan..RonaldPr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:37:
De jouwe inmiddels ieder jaar of 30.000km.RonaldPr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:37:
De eerste beurt is na 2 jaar of 30.000km, daarna wil Pon wat extra verdienen
Ok, bedankt dat is duidelijk.DeGroteMuis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:52:
[...]
De jouwe inmiddels ieder jaar of 30.000km.
De eerste beurt is na 2 jaar of 30.000km, daarna wil Pon wat extra verdienenDan is de interval ieder jaar of 30.000km.
Ik denk dat het overdreven is maar laat het toch maar doen vanwege de garantie op de accu.
Grappig...bij mij wou de verkoper ook mij ompraten voor een witte kleur. Voor alleen maar 7 euro extra per maand...DeGroteMuis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
Goed bezig!![]()
Bij mij zat ie in de spamfolder en ik ben vast niet de enige.
[...]
Ik heb ook nog even getwijfeld tussen wat euro's besparen met Urano Grey en het iets mooiere, maar duurdere Atlantic Blue. Toen vertelde de verkoper wel al dat de Urano gevoelig was voor vogelpoep, insecten. Hij raadde die kleur alleen aan als je minimaal iedere week de auto zou wassen. Klonk een beetje als een verkooppraatje, maar daar lijkt zo wel een kern van waarheid in te zitten. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Die krasgevoeligheid wist ik wel, eerder gezien bij Urano Grey, maar dit...
Ik ben toch voor de standaard \ gratis kleur gegaan. Ik vind Urano Grey toch een van de mooiste kleuren
De verkoper had geen zin opties te verkopen maar wel kleur. Interessting...
Mijn vriendin wou zwart maar had alleen nog mogelijkheid voor een witte. Uiteindelijk is ze daar gelukkig wel erg blij mee tov zwart (ik sowieso, want ben wel van de witte auto's..).ThaddeusX schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Grappig...bij mij wou de verkoper ook mij ompraten voor een witte kleur. Voor alleen maar 7 euro extra per maand...
Ik ben toch voor de standaard \ gratis kleur gegaan. Ik vind Urano Grey toch een van de mooiste kleurenen lekker gratis.
Wellicht probeerde de verkoper jou ook een al reeds bestelde e-Golf te slijten?
Nee we gingen samen via de configurator langs en hebben een nieuwe besteld vorig jaar.VidaR-9 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
Mijn vriendin wou zwart maar had alleen nog mogelijkheid voor een witte. Uiteindelijk is ze daar gelukkig wel erg blij mee tov zwart (ik sowieso, want ben wel van de witte auto's..).
Wellicht probeerde de verkoper jou ook een al reeds bestelde e-Golf te slijten?
Maar het kan dat ze doen alsof het een nieuwe is en dan al een reeds bestelde aan me doorgeven.
Ik heb letterlijk een kale e-Golf genomen. Geen opties niks. Zo goedkoop mogelijk gedaan.
Dit weekend vertrokken naar Oostenrijk. De DC laadpaal infra kan nog wel wat beter in sommige stukken Duitsland, door wat zwarte gaten moesten we 4 keer laden voor maar 620 km, maar de auto doet het erg netjes. Eerste etappe was 50 km binnendoor, daarna autobahn. Met 118 op de cruise (115 GPS) pas de eerste lading bij 186 km erin hoeven gooien, met nog 53 km range over. Volgeladen lukt tot nu toe iedere keer de 200+ wel, aan de snellader tot 80-90 % minimaal 180 voordat het krap wordt. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik rekening heb gehouden met de hoogteverschillen, dus niet met nog 20% 700-1100 meter de hoogte in. Erg handige functie van MyRouteApp, hoogteprofiel, Tip voor wie de bergen nog in gaat.
Ook in bergachtig terrein is het echt super rijden! Niet zo betrokken als de cabrio, maar wel erg relax. Zolang m'n vriendin niet te strak op de range let dan. Er waren wat stukjes waar 10 km bergop 70-80 km range kostte.
Alleen bij haarspeldbochten met een voorganger is de ACC niet heel fijn. Midden in de bocht schokkerig remmen in plaats van soepel de voorganger volgen zoals ie normaal doet. Ik denk dat de krappe radius van de bocht zorgt dat de voorganger aan de binnenkant opeens wat dichterbij komt. Maar ik vermoed dat VW de ACC ook niet bepaald ontwikkeld heeft met de gedachte dat je dan met de ACC op 80 of 100 gewoon je voorganger kan volgen op een bergweggetje. 

In jouw geval snap ik dat je niet teveel opties neemt. Twee jaar looptijd is al best prijzig en zoals je zegt rij je zelden verder. Dan is de meerwaarde van de opties ook nog eens kleiner.
Ook in bergachtig terrein is het echt super rijden! Niet zo betrokken als de cabrio, maar wel erg relax. Zolang m'n vriendin niet te strak op de range let dan. Er waren wat stukjes waar 10 km bergop 70-80 km range kostte.
Bij mij was de verkoper iets enthousiaster, maar ook niet echt aan het upsellen. Meer faciliterend, uitleggen, luisteren, combinaties leggen. Uiteindelijk meer opties dan ik gepland heb, andere opties laten vallen en per saldo een lager maandbedrag dan ik voor ogen had. Maar zeker interesting: van meerderen gehoord dat ze best stevig de Dynamic Pro aangepraat kregen, die raadde hij bij mij hard af. Teveel geld voor te weinig meerwaarde.ThaddeusX schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Grappig...bij mij wou de verkoper ook mij ompraten voor een witte kleur. Voor alleen maar 7 euro extra per maand...
Ik ben toch voor de standaard \ gratis kleur gegaan. Ik vind Urano Grey toch een van de mooiste kleurenen lekker gratis.
In jouw geval snap ik dat je niet teveel opties neemt. Twee jaar looptijd is al best prijzig en zoals je zegt rij je zelden verder. Dan is de meerwaarde van de opties ook nog eens kleiner.
Haha grappig dat je erop komt om het überhaupt te testen! Was ik dus nooit opgekomen in zo'n situatie..DeGroteMuis schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:03:
Alleen bij haarspeldbochten met een voorganger is de ACC niet heel fijn. Midden in de bocht schokkerig remmen in plaats van soepel de voorganger volgen zoals ie normaal doet. Ik denk dat de krappe radius van de bocht zorgt dat de voorganger aan de binnenkant opeens wat dichterbij komt. Maar ik vermoed dat VW de ACC ook niet bepaald ontwikkeld heeft met de gedachte dat je dan met de ACC op 80 of 100 gewoon je voorganger kan volgen op een bergweggetje.
Ik zou vooral bij elke haarspeld weer verrast zijn door de hoeveelheid zijdelingse grip die de Dunlop Sportmaxx banden (OEM band icm met de 17' Madrid's) leveren. Echt boven verwachting!
Inderdaad, lekker kleverig in bochten, die Dunlopjes. Soms nog wat zoekerig bij hard optrekken, maar daar helpt voorwielaandrijving zonder sper natuurlijk ook niet echt. Vijf auto's achter een trage camper zitten is op zich wel prima voor de ACC, alleen in die haarspeldbochten dus niet. Met vrij baan plakken de Dunlops goed genoeg om na een stuk bergaf complimenten te krijgen van een Cupra rijder toen we onderaan stopten bij een terrasje.Kuip schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Haha grappig dat je erop komt om het überhaupt te testen! Was ik dus nooit opgekomen in zo'n situatie..
Ik zou vooral bij elke haarspeld weer verrast zijn door de hoeveelheid zijdelingse grip die de Dunlop Sportmaxx banden (OEM band icm met de 17' Madrid's) leveren. Echt boven verwachting!
Net de eerste boze Oostenrijker te pakken, of ik even snel mijn benzinebak even weg wilde halen bij de snellaadpaal zodat hij z'n Model S in kon pluggen. Toen toch maar even verwezen naar de andere kant van de auto. Na die eerste boosheid leuk gekletst met meneer. Die plek schijn vaker geICEd te worden, hij dacht dat er weer zo eentje was. Hij wist niet eens dat er een eGolf is!
Blijkbaar zijn er dus verschillende banden geleverd vanuit Volkswagen. Ik hoor van meerdere users op het forum dat er Dunlops geleverd zijn. Maar mijn eGolf is geleverd met Bridgestone turanza banden.
Die fout maakte ik gisteren ook. Sinds wanneer heeft Peugeot PHEV's? (en kopen Belgen die?)DeGroteMuis schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Net de eerste boze Oostenrijker te pakken, of ik even snel mijn benzinebak even weg wilde halen bij de snellaadpaal zodat hij z'n Model S in kon pluggen. Toen toch maar even verwezen naar de andere kant van de auto. Na die eerste boosheid leuk gekletst met meneer. Die plek schijn vaker geICEd te worden, hij dacht dat er weer zo eentje was. Hij wist niet eens dat er een eGolf is!Nu wel, even laten zien wat de verschillen zijn met een gewone Golf.
Volgens mij heeft 16" Bridgestone Turanza T001 en 17" staat op Dunlop SportMaxx RT banden. De SportMaxx onder de demo die ik heb gereden vond ik vrij lawaaiig, maar dat kan ook komen omdat de rest van de auto weinig geluid maakt natuurlijk. De Turanza T001 heb ik onder mijn Octavia liggen en vind ik persoonlijk ook niet echt een fijne band.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:31:
Blijkbaar zijn er dus verschillende banden geleverd vanuit Volkswagen. Ik hoor van meerdere users op het forum dat er Dunlops geleverd zijn. Maar mijn eGolf is geleverd met Bridgestone turanza banden.
Ziet er Helders uitNosmo. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:45:
Gisteren was de grote dag, ik mocht mijn grijze beestje ophalen![]()
Tot nu toe zeer tevreden, zelfs Weconnect werkt redelijk goed.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De eGolf houdt ook schijnbaar wat buffer met de accu 100% vol, na 4 km en ongeveer 50 meter hoogteverschil aflopend kreeg ik met een volle accu een min verbruik als ritgemiddelde. Dat ziet er wel grappig uit. Mochten jullie naar Oostenrijk gaan, dan rij je in een aardig exclusieve auto rond. Tot nu toe in Oostenrijk minder eGolfs rond zien rijden dan (Bugatti) Chirons!* Wel even goed bijladen mocht je de GrossGlockner Hochalpenstrasse over willen. Wij hebben hem noord-zuid gedaan en tot de Edelweisspitze kwdam het verbruik op 42kWh/100km, een range van < 80km dus. Meer dan alle eerdere bergpassen in deze trip. De accu was van rond de 90% naar in de 30% gezakt, meer dan 50%. Trekt wel weer bij op weg naar beneden, onderaan zat het onder de 12kWh/100km (ook een stom gezicht, 230km range volgens de GoM met ~60% accu), maar je moet het wel eerst in de accu hebben op weg naar boven.
* De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er vandaag 4 Chirons op de weg naar beneden van de Kaiser Franz Josephs Höhe reden. Maar 3 eGolfs, waarvan 1 met dealer stickers is nog steeds niet veel.
* De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er vandaag 4 Chirons op de weg naar beneden van de Kaiser Franz Josephs Höhe reden. Maar 3 eGolfs, waarvan 1 met dealer stickers is nog steeds niet veel.
Staan bij zulke routes ook laadpalen beneden? Ik zag in een blog dat ze boven wel staan, maar dat lijkt me een stuk minder van belang, gek genoeg.
Heb er 1.5j terug met de Renault Zoe gereden: toen had je om de paar stops een gratis laadpaal (22kW AC) ik meen dat er 3-4 stops waren met dubbele plekken. (Groen geverfd, duidelijk)DDDikkiedik schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:15:
Staan bij zulke routes ook laadpalen beneden? Ik zag in een blog dat ze boven wel staan, maar dat lijkt me een stuk minder van belang, gek genoeg.
Aan het begin bij de slagboom kon je een kaart krijgen waar duidelijk de laadpalen op stonden vermeld. A
[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 27-08-2020 21:44 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ja, over het algemeen AC-palen. Dus wel maar 7kW met de eGolf. Maar binnen een 10km van de 'start' vind je meestal ook wel een 50kW of sneller DC lader. Toch even 3 keer zo snel als het de derde laadstop is.DDDikkiedik schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:15:
Die bovenaan, de Hochtor, die deed het niet bij ons vandaag. 1 kant is al sinds vorig jaar afgeplakt, de andere kant bleef rood en wilde niet laden. Een plek was dan ook ICEd, maar of dat erg is als er toch maar 1 station (mogelijk) werkt...
Dank! Flinke korting op de toegangsprijs en dan ook nog gratis laden. Dat is niet gek.
Ik zal nog eens een keer een foto maken, maar heb nu de Atlantic Blue Golf getint (achter 80%) en voor 60% (ja, dat mag niet...). Ook de achterlichten in de tint en een blanco kentekenhouder.
Stuk vlotter moet ik zeggen. Verder de Flitsmeister One erin, Draadloze Carplay besteld. Ding zit wel vol in de opties maar ik mis nog de achteruitrijdcamera, die kan ik in laten bouwen voor 399. Iemand ervaring of goedkoper?
Nu nog een petje,
Stuk vlotter moet ik zeggen. Verder de Flitsmeister One erin, Draadloze Carplay besteld. Ding zit wel vol in de opties maar ik mis nog de achteruitrijdcamera, die kan ik in laten bouwen voor 399. Iemand ervaring of goedkoper?
Nu nog een petje,
[ Voor 28% gewijzigd door Kecin op 27-08-2020 22:14 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb hem achter ook nog debadged. Vind ik ook nog een stuk beter ogen. Zeker met de r-line achterlichten
Elke auto ziet er beter uit met debadge en randloze kentekenhouder..
Had ik wel aangegeven aan mijn vriendin voor de e-Golf, maar is uiteindelijk niet gedaan. Zij vindt het wel prima volgens mij.
Had ik wel aangegeven aan mijn vriendin voor de e-Golf, maar is uiteindelijk niet gedaan. Zij vindt het wel prima volgens mij.
Ik vergeet nog luxe kentekenplaten. Dat maakt een wereld van verschil.
Hoe heb je ervoor gezorgd dat je getinte achterruiten hebt gekregen? Standaard is 65 %Kecin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:13:
Ik zal nog eens een keer een foto maken, maar heb nu de Atlantic Blue Golf getint (achter 80%) en voor 60% (ja, dat mag niet...). Ook de achterlichten in de tint en een blanco kentekenhouder.
Nu nog een petje,
Hoe kan je dit badge wegkrijgen?Wescobar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:00:
Ik heb hem achter ook nog debadged. Vind ik ook nog een stuk beter ogen. Zeker met de r-line achterlichten
Bij een bedrijf in de buurt laten doen. Uiteindelijk de tint dus niet meebesteld. Nu had ik voor +/-300 een nette tint rondomBMS080 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
Hoe heb je ervoor gezorgd dat je getinte achterruiten hebt gekregen? Standaard is 65 %
Eens. Met de F22 ook laten doen gelijk. Helaas met de E-Golf niet. En vind het stiekem wel leuk omdat het een E is.VidaR-9 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:51:
Elke auto ziet er beter uit met debadge en randloze kentekenhouder..![]()
Helemaal waar. Ik snap niet dat sommige dealers nog platte kentekens gebruikenWescobar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:59:
Ik vergeet nog luxe kentekenplaten. Dat maakt een wereld van verschil.
Föhn, visdraad, caramelschijf (of veel krabben en poetsen).Hoe kan je dit badge wegkrijgen?
Ik had het explicitet op mijn contract laten zetten, waren ze het nog vergeten bij aflevering........ Maar nu is het helemaal naar mijn smaak.Ik snap niet dat sommige dealers nog platte kentekens gebruiken
V.w.b. die tint, die heb ik af fabriek laten doen, achteraf spijt van. Had het beter net zo kunnen doen als Kecin.
Ik wel is veel goedkoperKecin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Helemaal waar. Ik snap niet dat sommige dealers nog platte kentekens gebruiken
Elect a clown, expect a circus.
Bij De Waal deden ze dat standaard zeiden ze. Opgelegde letters.Wescobar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:36:
[...]
Föhn, visdraad, caramelschijf (of veel krabben en poetsen).
[...]
Ik had het explicitet op mijn contract laten zetten, waren ze het nog vergeten bij aflevering........ Maar nu is het helemaal naar mijn smaak.
V.w.b. die tint, die heb ik af fabriek laten doen, achteraf spijt van. Had het beter net zo kunnen doen als Kecin.
Vriendin heeft ook achteraf laten tinten omdat het dan net iets donkerder kon tegen lagere prijs. Wel gewoon via de dealer gedaan maar direct afgerekend ipv via contract.
Vandaag een slecht-zicht dagje: Eerst een vrachtwagen die zoveel zooi uitbraakte dat het leek alsof de berg in brand stond, daarna een MG die waarschijnlijk bijna even veel olie als benzine verstookte. Wat is die air care dan geweldig zeg! Aanzetten en je merkt bijna niets meer van die dampen!
Daarna hoger op de berg een wolk in gereden, met amper zicht en wat regen. Is jullie al opgevallen dat de ruitenwisserarm een soort stand by standje heeft? Bij intervalwissen op de regensensor blijft de arm even wat hoger, om later dieper weg te zakken als er niet gewist wordt.
Qua verbruik niet echt veel gemerkt van de natte weg, nog steeds tussen de 125 en 130Wh/km van dal tot dal. De GoM is wel echt waardelozer dan waardeloos in de bergen: ik heb met meer dan 50% accu minder dan 40km range gehad bergop, maar ook over de 150km range met ergens tussen de 20 en 30% accu bergaf...
De dame aan de kassa vroeg er wel nog even extra naar: Vollelektrisch oder hybrid? 
Een paar keer gereden met de camera, maar het is niet de highline versie. Dus wat grof beeld en statische lijnen die meer in de weg zitten dan wat anders. Ik vond hem niet echt de moeite waard. Maar ik heb tot nu toe ook nooit een reverse camera op de eigen auto gehad, hooguit op een leenauto, -bus of -vrachtwagentje. Ik zou het eerst even proberen hoe je het vind. Als je de inbouw bij de dealer laat doen, zou je kunnen vragen of zij een Golf met hetzelfde type camera hebben staan, zodat je even kan kijken?
Die achterlichten tint, hoe is die gedaan? Je had de eGolf in de private lease toch? Dan moet het dus wel te verwijderen zijn, maar folie of coating die gemakkelijk los kan, kan geloof ik ook weer gezeur opleveren?
Daarna hoger op de berg een wolk in gereden, met amper zicht en wat regen. Is jullie al opgevallen dat de ruitenwisserarm een soort stand by standje heeft? Bij intervalwissen op de regensensor blijft de arm even wat hoger, om later dieper weg te zakken als er niet gewist wordt.
Qua verbruik niet echt veel gemerkt van de natte weg, nog steeds tussen de 125 en 130Wh/km van dal tot dal. De GoM is wel echt waardelozer dan waardeloos in de bergen: ik heb met meer dan 50% accu minder dan 40km range gehad bergop, maar ook over de 150km range met ergens tussen de 20 en 30% accu bergaf...
Gratis was wel alleen AC. De DC laders liggen nog voor de tolpoortjes en zijn gewoon betaald. Wel leuk dat EVs gewoon even 10 euro korting meepikken jaDDDikkiedik schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:08:
Dank! Flinke korting op de toegangsprijs en dan ook nog gratis laden. Dat is niet gek.
Nee, voor een petje nog even imitatie Borbets eronder met bijbehorende knakenbanden van een hakkietakkie merk en een dikke uitlaatpijp en / of een no fear sticker op de achterruit voor 20pk extra.Kecin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:13:
Nu nog een petje,
Die achterlichten tint, hoe is die gedaan? Je had de eGolf in de private lease toch? Dan moet het dus wel te verwijderen zijn, maar folie of coating die gemakkelijk los kan, kan geloof ik ook weer gezeur opleveren?
Kon je de camera niet meer bestellen? Die was vziw niet al te duur.Kecin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:13:
Nu nog een petje,
Dealer vroeg tussen de 850-950 euro. Vond ik nogal flink. Een autobedrijf kan het installeren met originele kabelboom, camera(kieplogo) en dynamische lijnen voor 399 incl btw. Ook 1 bedrijf zonder bon wou het doen voor 349. Maar ik wil wel de bon, want lease.S_Chief schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Kon je de camera niet meer bestellen? Die was vziw niet al te duur.
Tint op de achterlicht is inderdaad folie. Ik kan bij het bedrijf weer terecht als ze het bij VW niet terug willen hebben. Hij werkt echter veel samen (tint voor deze VW groep) en gaf aan dat ze er wel blij mee zijn en eigenlijk altijd laten zitten ivm meerwaarde of wat uniekere auto.DeGroteMuis schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:15:
Vandaag een slecht-zicht dagje: Eerst een vrachtwagen die zoveel zooi uitbraakte dat het leek alsof de berg in brand stond, daarna een MG die waarschijnlijk bijna even veel olie als benzine verstookte. Wat is die air care dan geweldig zeg! Aanzetten en je merkt bijna niets meer van die dampen!
[...]
Gratis was wel alleen AC. De DC laders liggen nog voor de tolpoortjes en zijn gewoon betaald. Wel leuk dat EVs gewoon even 10 euro korting meepikken jaDe dame aan de kassa vroeg er wel nog even extra naar: Vollelektrisch oder hybrid?
[...]
Nee, voor een petje nog even imitatie Borbets eronder met bijbehorende knakenbanden van een hakkietakkie merk en een dikke uitlaatpijp en / of een no fear sticker op de achterruit voor 20pk extra.Een paar keer gereden met de camera, maar het is niet de highline versie. Dus wat grof beeld en statische lijnen die meer in de weg zitten dan wat anders. Ik vond hem niet echt de moeite waard. Maar ik heb tot nu toe ook nooit een reverse camera op de eigen auto gehad, hooguit op een leenauto, -bus of -vrachtwagentje. Ik zou het eerst even proberen hoe je het vind. Als je de inbouw bij de dealer laat doen, zou je kunnen vragen of zij een Golf met hetzelfde type camera hebben staan, zodat je even kan kijken?
Ik mis de camera wel echt. Heb al sinds 2012 achteruitrijd camera’s hehe.
Een No-Fear sticker en 20PK? * Kecin bestellen doet haha
Waarom zou je een camera willen? De auto heeft voor en achter sensors en grijpt zelfs in als je te ver door rijdt.Kecin schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:13:
Nu nog een petje,
Ik heb een camera bog geen seconde gemist.
Ik neem aan dat je dan een voorraadauto hebt? Want vanuit de fabriek was het volgens mij iets van 280 euro.Kecin schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 05:07:
[...]
Dealer vroeg tussen de 850-950 euro. Vond ik nogal flink. Een autobedrijf kan het installeren met originele kabelboom, camera(kieplogo) en dynamische lijnen voor 399 incl btw. Ook 1 bedrijf zonder bon wou het doen voor 349. Maar ik wil wel de bon, want lease.
Voorraadauto (en import) inderdaad. Duits demomodel met 3.000km dacht ik.S_Chief schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Ik neem aan dat je dan een voorraadauto hebt? Want vanuit de fabriek was het volgens mij iets van 280 euro.
Camera nu is duur, af fabriek inderdaad een stuk goedkoper
Tja, gewenning denk ik. Het automatisch remmen schrik ik soms nog wel van op de PDC. Als ik iets te dicht op een takje kom (heg aan de oprit) dan remt die haha.La1974 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Waarom zou je een camera willen? De auto heeft voor en achter sensors en grijpt zelfs in als je te ver door rijdt.
Ik heb een camera bog geen seconde gemist.
Automatisch remmen met pdc heb ik nog niet meegemaakt, ik zal het eens proberen met mijn vrouw achter de auto. Kijken of hij echt ingrijpt.
Dat klinkt als iets dat je beter met een ex uit kan proberen op die manier...RonaldPr schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:21:
Automatisch remmen met pdc heb ik nog niet meegemaakt, ik zal het eens proberen met mijn vrouw achter de auto. Kijken of hij echt ingrijpt.
De 2020 doet het iig wel achteruit, ik zou denken die van jou ook. Een fractie nadat de PDC een continu toon laat horen, gaat de rem erop. Dan heb je nog ongeveer 5 cm over. Al 2-3 keer gehad bij DC laadpalen als de kabel aan de verkeerde kant zit bij achteruit insteken.
Kleine ter info wat betreft verbruik:
Vandaag 168 KM snelweg: gemiddeld verbruik is 13,4kWh/100 km.
Na een aantal maanden nog steeds heel tevreden met de e-golf.
Heeft iemand ervaring met een gejaikbreakte iphone of rooted android in combinatie met carbridge om zo Youtube of Netflix op je scherm te bekijken? Niet dat ik daar veel gebruik van ga maken, maar meer als speeltje
Heeft iemand ervaring met een gejaikbreakte iphone of rooted android in combinatie met carbridge om zo Youtube of Netflix op je scherm te bekijken? Niet dat ik daar veel gebruik van ga maken, maar meer als speeltje
Voor YouTube en Netflix kun je hier iets meer vinden ivm carbridge.
https://evw-forum.de/inde...dge-alle-apps-im-carplay/
https://evw-forum.de/inde...dge-alle-apps-im-carplay/
Ik heb een offerte voor een nieuwe e-Golf voor ongeveer 30k. Een van de laatste die er nog is, want door de komst van de ID.3 zijn ze de e-golf aan het ruimen.
Ik twijfel echter of ik aanbod moet accepteren. Ben heel bang dat de restwaarde van de e-golf een flinke tik krijgt door de ID.3. De goedkoopste variant van de ID.3 gaat namelijk ook 30k kosten, maar kan wel weer net iets verder, en is het nieuwe vlaggenschip van VW.
Op dit moment is alleen de ID.3 1st te koop, voor ongeveer 38k. Deze kan rond de 400 km rijden op een lading. Ik vind deze auto eigenlijk te duur. Maar zou het misschien wel een slimmere aankoop zijn? (ivm restwaarde, en wat mensen van de range vinden over 4-5 jaar: e-golf is dan waarschijnlijk ondermaats..)
Een 2e hands Leaf uit 2019 voor 24k is ook een mogelijkheid. Maar voor 6k meer heb je weer een gloednieuwe egolf met 4 jaar garantie..
Ik weet echt niet wat nou slim is om te doen..
Iemand tips?
Ik twijfel echter of ik aanbod moet accepteren. Ben heel bang dat de restwaarde van de e-golf een flinke tik krijgt door de ID.3. De goedkoopste variant van de ID.3 gaat namelijk ook 30k kosten, maar kan wel weer net iets verder, en is het nieuwe vlaggenschip van VW.
Op dit moment is alleen de ID.3 1st te koop, voor ongeveer 38k. Deze kan rond de 400 km rijden op een lading. Ik vind deze auto eigenlijk te duur. Maar zou het misschien wel een slimmere aankoop zijn? (ivm restwaarde, en wat mensen van de range vinden over 4-5 jaar: e-golf is dan waarschijnlijk ondermaats..)
Een 2e hands Leaf uit 2019 voor 24k is ook een mogelijkheid. Maar voor 6k meer heb je weer een gloednieuwe egolf met 4 jaar garantie..
Ik weet echt niet wat nou slim is om te doen..
[ Voor 31% gewijzigd door Knorretje- op 30-08-2020 19:55 ]
@Knorretje- kan je niet een flinke korting bedingen op de eGolf? Met de redenen die jezelf noemt?
Gaat al 7 vanaf.. Lager kunnen ze niet gaan helaas. Weet echt niet wat handig is om te doen. Als je als eerste de ID.3 neemt ben je ook weer een soort proefkonijn.. Is aan de reviews en software historie te zien ook niet een bijster goede auto volgens mij.Slasher schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:57:
@Knorretje- kan je niet een flinke korting bedingen op de eGolf? Met de redenen die jezelf noemt?
Misschien Private Lease doen? Hou je het geld in de zak, en dek je het risico van een waardedaling af.
Zou het persoonlijk niet doen. Ik snap ook niet hoe die private lease tarieven zo laag kunnen zijn, omdat ik ook verwacht dat de restwaarde van een e-Golf relatief instort en hoger is dan een ID3.Knorretje- schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:37:
Ik heb een offerte voor een nieuwe e-Golf voor ongeveer 30k. Een van de laatste die er nog is, want door de komst van de ID.3 zijn ze de e-golf aan het ruimen.
Ik weet echt niet wat nou slim is om te doen..Iemand tips?
Als de keuze echter een e-Golf van 30k vs een ID3 van 38k is..
Ik had nog wat foto’s beloofd. Auto is wel smerig en niet mijn oprit, maar toe maar haha.
:strip_exif()/f/image/3XlSQUxz7S8j4itdkV7NooJc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lPnF9fpmPsOhiHrTdTT4EYl2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FmjSHJ4elItf4CudD2SAzj7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QVb92PdGzYdruiIJeGBzzVEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4DZxrNWUlItOngvYq5VKNND.jpg?f=fotoalbum_large)
Tint op de achterlichten en voorruiten is niet heel duidelijk. Booskijkers zie je ietsjes. Allemaal vrij subtiel proberen te doen. Plek van het reservewiel ligt de VW Helix Sub (geen DynaAudio pakket, maar speakers laten vervangen door de leverende dealer en los betaald en niet bij de private-lease in).
:strip_exif()/f/image/3XlSQUxz7S8j4itdkV7NooJc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lPnF9fpmPsOhiHrTdTT4EYl2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FmjSHJ4elItf4CudD2SAzj7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QVb92PdGzYdruiIJeGBzzVEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4DZxrNWUlItOngvYq5VKNND.jpg?f=fotoalbum_large)
Tint op de achterlichten en voorruiten is niet heel duidelijk. Booskijkers zie je ietsjes. Allemaal vrij subtiel proberen te doen. Plek van het reservewiel ligt de VW Helix Sub (geen DynaAudio pakket, maar speakers laten vervangen door de leverende dealer en los betaald en niet bij de private-lease in).
[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 31-08-2020 11:08 ]
Ziet er netjes uit! Welke speakers heb je laten plaatsen? Heb je ook de deuren extra geïsoleerd?Kecin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:51:
Ik had nog wat foto’s beloofd. Auto is wel smerig en niet mijn oprit, maar toe maar haha.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Isolatie in de deuren inderdaad, merk en soort speakers weet ik eigenlijk niet. Blind een mail gestuurd en het zou in orde komen. Daarbij de Helix erin.immie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Ziet er netjes uit! Welke speakers heb je laten plaatsen? Heb je ook de deuren extra geïsoleerd?
Al met al een heel prettig geluid, beter dan DynaAudio (vind ik, is vrij persoonlijk natuurlijk).
Dankjewel!
Mag ik vragen bij wie je dat hebt laten doen? Heb zelf wel Dynaudio maar kan beter naar mijn mening..Kecin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
Isolatie in de deuren inderdaad, merk en soort speakers weet ik eigenlijk niet. Blind een mail gestuurd en het zou in orde komen. Daarbij de Helix erin.
Al met al een heel prettig geluid, beter dan DynaAudio (vind ik, is vrij persoonlijk natuurlijk).
Dankjewel!
Een nieuwe e-golf aanschaffen zou ik riskant vinden, evenals een 1st gen ID.3 (gezien alle aanloop problemen) als het om restwaarde aankomt.Knorretje- schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:37:
Ik weet echt niet wat nou slim is om te doen..Iemand tips?
Je zou kunnen kijken naar een private lease deal kunnen kijken om het afschrijvingsrisico af te dekken.
Ander alternatief is een Ioniq 28kWh, deze is op langere afstanden door de eficientie en laadsnelheid ook nog eens beter inzetbaar dan een e-Golf of Leaf.
De MG-ZS ev kan ook nog interessant zijn.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het blijft wikken en wegen.revolution-nl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Een nieuwe e-golf aanschaffen zou ik riskant vinden, evenals een 1st gen ID.3 (gezien alle aanloop problemen) als het om restwaarde aankomt.
Je zou kunnen kijken naar een private lease deal kunnen kijken om het afschrijvingsrisico af te dekken.
Ander alternatief is een Ioniq 28kWh, deze is op langere afstanden door de eficientie en laadsnelheid ook nog eens beter inzetbaar dan een e-Golf of Leaf.
De MG-ZS ev kan ook nog interessant zijn.
De restwaarde van een E-Golf zal niet helemaal instorten lijkt me en hoop ik omdat het een goede ev is en een Golf.
De Ioniq heeft ook geen groot bereik en is dus wellicht over 3 jaar ook weinig meer waard en de MG gaat zeker hard afschrijven.
Mijn idee is als je een Golf zoals je hem wilt scherp kunt kopen nu dat dat geen slechte zet is.
Een beetje aangeklede ID3 wordt uiteraard veel duurder dan 30K. En de Golf is standaard al vrij luxe.
Zo goed vind ik de e-Golf eerlijk gezegd niet, de accu's zijn passief gekoeld en de laadsnelheid en range zijn maar matig.RonaldPr schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Het blijft wikken en wegen.
De restwaarde van een E-Golf zal niet helemaal instorten lijkt me en hoop ik omdat het een goede ev is en een Golf. (dat wil niet zeggen dat het een slechte auto is)
De Ioniq heeft ook geen groot bereik en is dus wellicht over 3 jaar ook weinig meer waard en de MG gaat zeker hard afschrijven.
Mijn idee is als je een Golf zoals je hem wilt scherp kunt kopen nu dat dat geen slechte zet is.
Een beetje aangeklede ID3 wordt uiteraard veel duurder dan 30K. En de Golf is standaard al vrij luxe.
De e-Golf zou ik als tweede auto als occasion nog wel overwegen maar zeker niet als primair vervoer, een trip richting Zuid Europa is met de e-Golf of Leaf qua reis /laadtijd wel een ding terwijl dat met de Ioniq of mg heel goed te doen is. De Ioniq heeft ook nog eens een erg lage CW waarde wat erg prettig is in de winter en op de snelweg bij hogere snelheden doordat er minder impact is op verbruik.
Ik verwacht overigens dat de afschrijving van de MG relatief laag zal zijn, betere range, betere laadsnelheid, actieve accu koeling en een prima bouwkwaliteit. De MG geeft een serieuze bang for bucks.
[ Voor 17% gewijzigd door revolution-nl op 31-08-2020 13:05 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Bij Huiskes-Kokkeler voor aflevering van de autoimmie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
Mag ik vragen bij wie je dat hebt laten doen? Heb zelf wel Dynaudio maar kan beter naar mijn mening..
En anders is AST nog een goede partij https://ast-groep.nl/
Of Concept4Cars, ooit daar de werk-lease auto's laten doen: https://www.concept4cars.nl/audio-upgrades/volkswagen/golf/
De Golf heeft zijn beperkingen, zeker.revolution-nl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Zo goed vind ik de e-Golf eerlijk gezegd niet, de accu's zijn passief gekoeld en de laadsnelheid en range zijn maar matig.
De e-Golf zou ik als tweede auto als occasion nog wel overwegen maar zeker niet als primair vervoer, een trip richting Zuid Europa is met de e-Golf of Leaf qua reis /laadtijd wel een ding terwijl dat met de Ioniq of mg heel goed te doen is. De Ioniq heeft ook nog eens een erg lage CW waarde wat erg prettig is in de winter en op de snelweg bij hogere snelheden doordat er minder impact is op verbruik.
Ik verwacht overigens dat de afschrijving van de MG relatief laag zal zijn, betere range, betere laadsnelheid, actieve accu koeling en een prima bouwkwaliteit. De MG geeft een serieuze bang for bucks.
Maar de Ioniq is weer op andere punten minder dan de Golf maar laadt inderdaad sneller.
Met de Golf haal ik ook een laag verbruik, dat valt me reuze mee, mede door de warmtepomp.
De range is zeker niet minder dan van de Ioniq.
Voor die ene lange rit per jaar zijn de meeste ev’s nog niet ideaal ook de Ioniq niet.
De restwaarde van de MG zullen we zien, maar ik persoonlijk denk dat het een lastig verhaal wordt, zeker qua inruil.
De eGolf is qua accutechniek ook niet zo goed, maar verder wel een hele fijne auto. Zo lang je niet regelmatig 400-500+ km per dag doet voldoet de (weliswaar verouderde) accutechniek prima. En zo goed vind ik de MG ook niet. Rijgedrag minder, verbruik hoger, slechtere vering & demping, remmen alleen op frictieremmen met ACC aan ipv eerst recuperatie en dan pas frictieremmen, geen app, zithouding minder. Je betaalt minder, maar krijgt ook een minder fijne auto. De accutechniek is zeker beter, maar verder is het maar een matige auto.revolution-nl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
Zo goed vind ik de e-Golf eerlijk gezegd niet, de accu's zijn passief gekoeld en de laadsnelheid en range zijn maar matig.
De Ioniq Electric is wel een aardig goede. Voelt voor mijn gevoel wat minder stevig in de bochten en de zit is het ook net niet helemaal voor mij, maar verder een topper! Maar de nieuwe heeft ongeveer dezelfde matige laadsnelheid als de eGolf en last van coldgate in de winter. Die kan je dus beter niet meenemen naar de wintersport en Zuid-Europa gaat ondanks het gebrek aan Rapidgate nog steeds best traag.
Ik vermoed dat de eGolf wel zijn waarde aardig houdt. Niet omdat het de modernste EV is, dat zeker niet, maar omdat het ook alle goede dingen van de Golf meeneemt. Precies tegenovergesteld van de ID.3 dus, die op zich een prima EV is, maar weer een slechtere auto, in ieder geval qua onhandige bedieningselementen.
We zijn nu met de eGolf in Zuid-Europa en hoewel het in 1 dag niet leuk was geworden met ~ 6-6,5 uur laden erbij, zijn we prima afgezakt zonder frustraties. Iets toeristischer, meer stops, meer omwegen. Alleen die ene keer dat we binnendoor reden en er geen laadmogelijkheid op loopafstand vrij was, was het irritant om de auto rond 10 uur in de avond nog vol te stampen bij een DC paal voor de volgende dag. Dat was snellaadmoment 4 van de dag, met maar 19 kW laadsnelheid gemiddeld, want we wilden boven de 90% voor de volgende dag. Maar m'n vriendin was zo lief om mee te gaan naar de laadpaal ipv lekker op de hotelkamer te blijven, dus die 1:20 tot 92% vol ging uiteindelijk ook nog redelijk vlot voor het gevoel.
Een nieuwe Ioniq was trouwens ook geen feest geworden in 1 dag, we zitten nu zo'n 1100 km van huis in de bergen, dus zo'n 11 uur rijden plus ~4 uur laden geteld op 44kW laadsnelheid met 6,5 km/kWh. Dus 15 uur rijden/laden als je echt die 44kW continu haalt vs 17-17,5 uur voor de eGolf. Dan gaan de laadstops tegen het einde toch tegenstaan, net als in de eGolf.
De app werkt in Italië trouwens super *klopt snel af* Vandaag voor de tweede keer de redding: bergpad op en de auto niet op slot. Vandaag waren we al een uur een bergpad op aan het klimmen toen m'n vriendin vroeg of ik de auto afgesloten had... Nee, want zij had heen gereden. App gebruikt, auto netjes op slot toen we weer beneden waren een paar uur later.
Thank god for 4G in de bergen
Prima bouwkwaliteit? Als het het aantal slechte afleveringen zie in het MG Topic recentelijk dan ben ik durf ik anders te beweren.revolution-nl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:00:
Weet iemand wat de trigger voor de schildpadmodus is? Zo te zien niet de range volgens de GoM. Afgelopen week al eens 11 km op de GoM gezien, nu 8 km. Wel beide met >10% lading, bovenaan de berg. Naar beneden win je trouwens prima stroom terug, ook als de snelheid omhoog gaat: Nog 58km gereden van 2240 meter naar 735, met een dip bij ~550 een km of 10 voor de paal en aangekomen met een GoM die 74km aangaf en een SoC van 14%...
Nog een tipje:
Volg niet lekker enthousiast een groepje motoren bergop met je eGolf omdat je toevallig een motormaatje tegenkomt. Wegligging of snelheid is niet zozeer het probleem. De eGolf kan nog best aardig meekomen op een bochtige pas met die Sportmaxx plakbandjes eronder.
Maar... 62 kWh/100km de Jaufenpas op vanaf Sterzing.
Nog een tipje:
Volg niet lekker enthousiast een groepje motoren bergop met je eGolf omdat je toevallig een motormaatje tegenkomt. Wegligging of snelheid is niet zozeer het probleem. De eGolf kan nog best aardig meekomen op een bochtige pas met die Sportmaxx plakbandjes eronder.
Maar... 62 kWh/100km de Jaufenpas op vanaf Sterzing.
Zo, mijn auto is terug van zijn jaarlijkse beurt.
Ik heb de rekening nog niet dus ik weet niet wat er allemaal gedaan is buiten de inspectielijst.
Wat me direct opviel is dat de auto wat minder fel op het stroompedaal reageert.
Het lijkt wel of hij in de eco plus stand staat.
Wanneer je wat dieper intrapt gaat het wel weer feller.
Het lijkt wel of er iets aan de software is gedaan, zou dat kunnen?
Ik heb de rekening nog niet dus ik weet niet wat er allemaal gedaan is buiten de inspectielijst.
Wat me direct opviel is dat de auto wat minder fel op het stroompedaal reageert.
Het lijkt wel of hij in de eco plus stand staat.
Wanneer je wat dieper intrapt gaat het wel weer feller.
Het lijkt wel of er iets aan de software is gedaan, zou dat kunnen?
Heeft iemand een alarm in zijn e-golf? Ik wil graag een alarm laten inbouwen, heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe doe jij 168 KM op de snelweg? Je rijdt zeker 80km?pikstert schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:19:
Kleine ter info wat betreft verbruik:
168 KM moet geen probleem zijn, ik heb al paar x 190+ gedaan met 110km/u op de CC.ThaddeusX schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:16:
[...]
Hoe doe jij 168 KM op de snelweg? Je rijdt zeker 80km?
Morgen krijg ik mijn e-Golf eindelijk weer terug na 2 weken bij de garage voor de schade aan de auto, ben benieuwd of alles weer netjes gefixed is.
[ Voor 22% gewijzigd door mats op 02-09-2020 15:23 ]
168 kilometer op de snelweg is echt een makkie, en dan rijd ik meestal met 110 op de cruise control.
105 op de adaptive cruise control en eco stand. Had nog 47 km over. Was die dag wel goed qua weersomstandigheden - weinig wind en 19 graden zonder veel zon dus geen airco.ThaddeusX schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:16:
[...]
Verder goed laten uitrollen (D2) en anticiperen.
Het is vooral ook de wind die soms roet in het eten gooit. Heb normaal 13.2 kWh/100kmpikstert schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:47:
[...]
105 op de adaptive cruise control en eco stand. Had nog 47 km over. Was die dag wel goed qua weersomstandigheden - weinig wind en 19 graden zonder veel zon dus geen airco.
Verder goed laten uitrollen (D2) en anticiperen.
26 Augustus stond er dus veel wind. Helaas wind tegen. Zat ik op 18.4kWh/100km
Zoals al vaker gemeld, maar deze discussie steekt elke keer weer de kop op. 170km is geen probleem voor de E-Golf. Alleen als je het al wilt gaan laden bij nog 50km bereik, nee dan red je de 170 niet. Zelfs 190km snelweg is gewoon haalbaar in de huidige weersomstandigheden.ThaddeusX schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:16:
[...]
@ThaddeusX Jij lijkt wel een beetje de enige te zijn die zich zorgen maakt om dat soort afstanden.. Heb je nou een bijzondere rijstijl of is er wat mis met jouw e-Golf?
Je moet ook niet te snel en niet te langzaam rijden om het systeem te laten remmen.. Het is een beetje kieskeurig. Heb het al eens gehad met een plantje die iets uitstak.. Vol in de ankers.RonaldPr schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:21:
Herkenbaar! Mijn gemiddelde over de laatste 3700 km is 13,6 kWh/100km. 26 augustus ook wat hoger met 16,6 kWh/100km.wjb033 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:02:
[...]
Het is vooral ook de wind die soms roet in het eten gooit. Heb normaal 13.2 kWh/100km
26 Augustus stond er dus veel wind. Helaas wind tegen. Zat ik op 18.4kWh/100km
:strip_exif()/f/image/YEbXJeRlQoyaFhHVme0A54JI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RBUkQHBJxH4NF6BLnMpOlSRB.jpg?f=fotoalbum_large)