• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
RDW spoort niet altijd met carrosserietype, @RonaldPr.
Mijn eGolf is ook een stationwagon vinden ze. Misschien 3 of 5 deurs? Nee want de 5-deurs Polo van een vriend is wel weer een hatchback. Mijn vorige origineel NL cabrio (2001 Megane met stoffen kap) was een sedan volgens RDW. Mijn Z4 is wel een cabrio volgens RDW. De oude Touran van de buren was een station, maar hun nieuwere 2016 CMAX is wel een MPV...

Als het goed is heeft je T4 camper wel een ander voertuigtype dan personenauto (M1) toch?

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 23:51
Wie heeft er een tip voor een goede telefoonhouder voor in de egolf? Eentje die niet het grote scherm blokkeert? Ik denk dat houders voor in de ventilatieroosters afvallen. Misschien iets aan de zijkant van het scherm?

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-11 21:12
DeGroteMuis schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:04:
RDW spoort niet altijd met carrosserietype, @RonaldPr.
Mijn eGolf is ook een stationwagon vinden ze. Misschien 3 of 5 deurs? Nee want de 5-deurs Polo van een vriend is wel weer een hatchback. Mijn vorige origineel NL cabrio (2001 Megane met stoffen kap) was een sedan volgens RDW. Mijn Z4 is wel een cabrio volgens RDW. De oude Touran van de buren was een station, maar hun nieuwere 2016 CMAX is wel een MPV...

Als het goed is heeft je T4 camper wel een ander voertuigtype dan personenauto (M1) toch?
Hij heeft M1 maar bij speciale doeleinden staat weer SA kampeerwagen. Sommige verzekeringsmaatschappijen kunnen hem niet verzekeren omdat de code niet klopt.

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 13:32
Ligt niet zozeer aan de RDW, maar aan welke Europese carrosserie-code de fabrikant opgeeft. RDW neemt dat gewoon over.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-11 21:39
berndw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:13:
Wie heeft er een tip voor een goede telefoonhouder voor in de egolf? Eentje die niet het grote scherm blokkeert? Ik denk dat houders voor in de ventilatieroosters afvallen. Misschien iets aan de zijkant van het scherm?
Ik leg mijn telefoon i.c.m. Carplay altijd in het bakje waar je een tweetal flessen kan leggen. (Dus tussen de armsteun en DSG pook.)

• berndw
BMS080 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:
[...]

Ik leg mijn telefoon i.c.m. Carplay altijd in het bakje waar je een tweetal flessen kan leggen. (Dus tussen de armsteun en DSG pook.)
Ik heb geen carplay en als ik dan bijvoorbeeld even via maps wil navigeren of mijn Spotify wil bedienen is het veiliger als de telefoon schuin voor me zit, dan tussen de stoelen.

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
berndw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:13:
Brodit Proclip? Angled mount versie zit aan de zijkant van de middenconsole.

Niet de goedkoopste optie, want naast de Proclip heb je nog een specifieke houder nodig voor jouw model telefoon. Die houder bevestig je dus op de genoemde Proclip. Wel rocksolid!

[ Voor 14% gewijzigd door Kuip op 05-08-2020 23:16 ]

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
Kuip schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Heb die ook in mijn MX-5. Topclip maar als passagier vind ik het irritant dat dat ding in je knie drukt als je je benen aan de zijkant laat rusten. Nu is de MX-5 wel stukje smaller maar toch.

• berndw
Kuip schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Thanks, die had ik inmiddels ook gevonden. Nu nog even op zoek naar een houder die zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw kan vasthouden. De brodit collectie is dusdanig uitgebreid dat ik daar even de tijd voor moet nemen. Nogmaals dank voor het meedenken.

• Kuip
Ik twijfel zelf ook nog over een telefoonhouder.

Vanuit mijn vorige auto heb ik nog een AnyGrip Stretchy. Daar zit een losse, ronde sticker bij die je op het dashboard kan plakken, waar de zuignap dan weer goed op blijft zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGLIZXtx3kySTjcyVewLvYZt9W4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1EvVmsiye4ZvNkG0c5RdT7LO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBp4lVl36tvghp3C-6udbPmWBjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OYJ5i1qyzQWfGWPKlJ6wBWTz.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Kuip op 05-08-2020 23:32 ]

• berndw
Heb hem nu 2 dagen in bezit, echt super fijne auto. Ben langzaam maar zeker de opties aan het verkennen, de verschillende menu's en zo. Ook we-connect. Echt ideaal met deze temperaturen. Was vandaag in het zwembad, even half uurtje voordat we naar huis zouden gaan het klimatiseren op 19 graden, en een heerlijk koele auto stond voor me klaar. Top, kan niet anders zeggen. Wel heb ik een vraagje over het klimatiseren: als ik via de auto of we-connect instel dat ik morgen op tijdstip x wil vertrekken, zorgt hij dan behalve dat de accu vol is, automatisch dat ook de temperatuur binnen goed is, of moet ik dat ergens apart instellen? Als ik direct wil klimatiseren, zoals vanmiddag bij het zwembad, weet ik het te vinden, maar gekoppeld aan de vertrektijd nog niet.

• Kuip
berndw schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:05:
Wel heb ik een vraagje over het klimatiseren: als ik via de auto of we-connect instel dat ik morgen op tijdstip x wil vertrekken, zorgt hij dan behalve dat de accu vol is, automatisch dat ook de temperatuur binnen goed is, of moet ik dat ergens apart instellen? Als ik direct wil klimatiseren, zoals vanmiddag bij het zwembad, weet ik het te vinden, maar gekoppeld aan de vertrektijd nog niet.
Ik heb vanachter de pc op de portal eerst een aantal 'laadlocaties' aangemaakt met verschillende instellingen qua laden (ampère), wel/niet klimatiseren, enz.

Als je vervolgens een vertrektijd aanmaakt, selecteer je naast dag en tijdstip van vertrek, de gewenste laadlocatie die je daarbij wilt gebruiken.

Ik heb bv een laadlocatie werk aangemaakt voor laden op het werk incl klimatiseren.
Bij een vertrektijd van 17:15 probeert hij om die tijd 100% geladen te zijn en klimaat op ingestelde temp te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml_iQBRHA2Pr4zFIflsFtFNZvvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7PoNg2ss0pd5K3pQPYjAkXe.jpg?f=fotoalbum_large

• berndw
Ok, bedankt. Ik zal het ook even op de pc proberen dan!

/Edit: ook op de app was dit mogelijk. Ik had alleen nog niet de functie van de laadlocatie aangepast naar 'laden en klimatiseren'. Gelukt dus. Thanks.

[ Voor 58% gewijzigd door berndw op 06-08-2020 23:49 ]

• DeGroteMuis
  • Nu online
Nog een tipje: Als je het via het centrale scherm in de auto zelf doet, dan is het naast de temperatuur instellen ook het klimatiseren vinkje aanzetten. Handig als de app eens niet werkt en je weet hoe laat je ongeveer weer bij de auto bent, dan kan je via het scherm zelf even snel een regel toevoegen.

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 06-11 10:50
Vandaag in de volle zon wel een werkende climatisering. Ik had een heerlijk koele auto bij terugkomst. Vreemd dat dit vorige week niet werkte.

• RonaldPr
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
Vandaag in de volle zon wel een werkende climatisering. Ik had een heerlijk koele auto bij terugkomst. Vreemd dat dit vorige week niet werkte.
Misschien omdat er een beperkte tijd aan de koelperiode zit. Hij doet het volgens mij maximaal iets van 15 minuten?

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:21
Ik heb vandaag ook weer de airco enkele keren getest. Bij mij doet de airco het werkelijk prima. Maar misschien zijn er auto's die het nog beter doen, dat weet ik niet. Maar als je op de extra AC-knop drukt, dan moet ik echt de luchtuitlaten verschuiven om geen kou te vatten.

• DeGroteMuis
  • Nu online
Sowieso heb ik weer 'het geluk' dat de app sinds vrijdag verdomt voor te koelen, net als via het web portaal. Verbindingsfout, ook al doen de andere functies het wel. Met een donkerblauwe auto best warm instappen als het rond de 35 graden is buiten!

Op standje auto, fanprofiel snel blazen, 18.5 graden voldoet het net.
Rijdend voldoet de CC op zich wel, maar bij stilstaan in de zon na een stukje rijden loopt de temperatuur op naar 23-24 met de CC aan op 18,5. Mijn andere auto's met climate doen / deden dat beter.

• RonaldPr
DeGroteMuis schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:14:
Sowieso heb ik weer 'het geluk' dat de app sinds vrijdag verdomt voor te koelen, net als via het web portaal. Verbindingsfout, ook al doen de andere functies het wel. Met een donkerblauwe auto best warm instappen als het rond de 35 graden is buiten!

Rijdend voldoet de CC op zich wel, maar bij stilstaan in de zon na een stukje rijden loopt de temperatuur op naar 23-24 met de CC aan op 18,5. Mijn andere auto's met climate doen / deden dat beter.
Heb je een temperatuurmeter in je auto?
Ik vraag me altijd af wat de werkelijke binnentemperatuur is die kun je nergens aflezen volgens mij.

• DDDikkiedik
DeGroteMuis schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:14:

Er zit ook een turbostand op. Heb je die wel eens geprobeerd? Zo te zien, gebruik je die niet, want in dat geval zie je geen temperatuuraanduiding meer.

Het is de bovenste helft van dezelfde knop.

• DeGroteMuis
  • Nu online
RonaldPr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Heb je een temperatuurmeter in je auto?
Ik vraag me altijd af wat de werkelijke binnentemperatuur is die kun je nergens aflezen volgens mij.
Er zit standaard inderdaad niets in de auto voor de binnentemperatuur voor zover ik weet. Ik had nog zo'n oud halfords ding liggen met een sensor snoertje eraan, zeker 15 jaar oud. Daarmee wat getest omdat voor mijn gevoel de temperatuur bij stilstaan wel oploopt.
DDDikkiedik schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:34:
Er zit ook een turbostand op. Heb je die wel eens geprobeerd? Zo te zien, gebruik je die niet, want in dat geval zie je geen temperatuuraanduiding meer.

Het is de bovenste helft van dezelfde knop.
Op de linkerknop? Nog niet gebruikt nee. Zou voor mijn gevoel ook niet nodig moeten zijn voor een constante temperatuur, hooguit voor snel koelen, verwarmen. De vorige daily en de cabrio hebben ook zo'n functie, daar nooit nodig gehad om de temperatuur constant te houden.

• DDDikkiedik
Die zit op de rechterknop.

Nee, maar als je die niet gebruikt is het niet raar dat de capaciteit beperkt is. Volgens mij is dat dezelfde stand als bij voorkoelen.

• DeGroteMuis
  • Nu online
DDDikkiedik schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:17:
Die zit op de rechterknop.

Nee, maar als je die niet gebruikt is het niet raar dat de capaciteit beperkt is. Volgens mij is dat dezelfde stand als bij voorkoelen.
Ik vind het wel raar dat de capaciteit beperkt is zonder turbo blaas functie, bij eerdere auto's met Climate control nooit een sneller blaas functie nodig gehad om de temperatuur constant te houden, alleen voor snel verwarmen, koelen. Maar let's agree to disagree.

Ik ben wel benieuwd: Je bedoelt de knop boven de A/C knop toch? Hoe heet die knop bij jou? Ik heb daar een Clean air knop, waar de 2018 Golf TSI van een vriend een Max A/C knop heeft. De Max A/C knop bij hem blaast hard, ik heb bij mij geen verschil gemerkt in blaassnelheid met de Clean air knop ingedrukt of niet, alleen dat passagiers met hooikoortsgevoeligheid wel blij worden van die knop. :)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:23

MLLL

Palm Treo 650

DeGroteMuis schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Ik vind het wel raar dat de capaciteit beperkt is zonder turbo blaas functie, bij eerdere auto's met Climate control nooit een sneller blaas functie nodig gehad om de temperatuur constant te houden, alleen voor snel verwarmen, koelen. Maar let's agree to disagree.

Ik ben wel benieuwd: Je bedoelt de knop boven de A/C knop toch? Hoe heet die knop bij jou? Ik heb daar een Clean air knop, waar de 2018 Golf TSI van een vriend een Max A/C knop heeft. De Max A/C knop bij hem blaast hard, ik heb bij mij geen verschil gemerkt in blaassnelheid met de Clean air knop ingedrukt of niet, alleen dat passagiers met hooikoortsgevoeligheid wel blij worden van die knop. :)
Zo raar is dat toch niet, een Golf komt al niet ver op een acculading en met die 'turbo'knop heb je de keuze tussen koel in de auto of meer bereik.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:55
[...]

Dat is bijzonder; wij hebben daar in de E-golf ook de Max A/C knop zitten, voor clean air moeten wij eerst op de menu knop drukken en dan handmatig clean air activeren. Mogelijk is dit bij jou omgewisseld?

Dat laat overigens onverlet dat ik ook op Max A/C de airco niet geweldig vind. En ik deel d ervaring dat ik op andere auto’s nooit een dergelijke functie nodig heb gehad.

• Heijmenberg99
trippelb schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Dat is bijzonder; wij hebben daar in de E-golf ook de Max A/C knop zitten, voor clean air moeten wij eerst op de menu knop drukken en dan handmatig clean air activeren. Mogelijk is dit bij jou omgewisseld?
Ik heb dit ook precies zo. Dus wellicht heeft @DeGroteMuis een andere klimaatregeling?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Ik heb daar daar de "Max A/C" knop zitten. De Air Care-functie zit hier in een menu op de Discovery.

Blaassnelheid in Auto kan je zo instellen: S_Chief in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 11-08-2020 22:10 ]

• DeGroteMuis
  • Nu online
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Ik heb dit ook precies zo. Dus wellicht heeft @DeGroteMuis een andere klimaatregeling?
Nee, helaas. @DeGroteMuis had de afgelopen dagen wat vaker in z'n eigen VW moeten rijden dan in de VW van z'n vriendin, dan verkoopt ie wat minder onzin met dit warme weer. :$ Maar ja, aanhanger trekken met een eGolf is dan weer wat lastiger. :+ Net even gekeken, wel gewoon max A/C, net als de Golf TSI van die vriend. De VW van m'n vriendin heeft de clean air knop daar.

@S_Chief Dank je, na je uitleg vorige keer meteen op de hoogste van de drie standen gezet, scheelt wel duidelijk!

• DeGroteMuis
  • Nu online
De plantsoenendienst is weer langs geweest zojuist. Onkruid weg, maar ook de auto een aardige zandberg. Ik denk erover om hem deze keer toch maar eens door de wasstraat te trekken. Dat is er zo eentje met van die lappen, waar je auto op een band doorheen wordt getrokken. Moet daarvoor behalve de auto hold nog iets uitgezet worden? En spiegels ingeklapt of niet?

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Standje ruitenwisser i.v.m. regensensor zou ik ook doen ;)

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Mijn e-Golf ziet er op het moment ook niet uit door regenbui van gisteren en alle rommel die over straat spoelde.

Afgelopen weekend behoorlijk wat km's gemaakt en bleef in de auto koel genoeg met AC op 23 graden en blower op standje 2 a 3 blokjes. Buiten was het 36 graden en wil het verschil niet te groot maken. Veelal gebruik ik wel voorkoelen op 22 graden.

Viel me op dat het laden bij de Fastned afgelopen weekend maar met max 20 kW ging, dus duurde 2x zo lang dan normaal. Er zit geen actieve koeling op het accu pakket en was geen normale laadpaal in de buurt van mijn bestemming. Meer mensen dit trager laden ondervonden en tips?

• DeGroteMuis
  • Nu online
@Wescobar Goeie! Was wel goed gegaan, want de wasstraat heeft een voorwas portaal en wordt daarna nog met hogedruk afgespoten voor je de echte straat in gaat, maar toch nuttig voor anderen.

Geen active stopfuncties die uit moeten? Was bij de Ford ook niet, maar moet bij een Kona geloof ik weer wel?

@Fazer013 De regen bracht ook wat rotzooi mee? Hier amper regen gezien gisteren, paar drupjes maar. Ook niet veel vuil in de druppels zo te zien, de cabrio aan de andere kant van de straat glanst me nog tegemoet.
Volgens mij noemde @Bula die lage snelheid ook al bij laden in Frankrijk met vergelijkbare warmte. Zelf nog niet geladen met 35 graden of meer. De afgelopen week niet erg veel gereden in de eGolf, laden aan de AC paal was genoeg. Dat ging gewoon met 7kW.

• Wescobar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bsV9TOPzsDTIzNgQgrg0GwQziY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ApzSR2jYAQB0dGdtkxIRcYl.png?f=fotoalbum_large

Witte eGolfjes doen het trouwens goed bij Outlet Roermond :)

Overigens deze week voor het eerst ergens een opmerking gehad van een Tesla rijder die mij verzocht de auto weg te halen omdat de auto geen EV was... (En er geen laadplekken meer waren).

Ik vond dat wel een mooi compliment... en bleef staan nadat ik hem verzocht 2 meter door te rijden, zodat hij de laadkabel kon zien hehe

• berndw
Wescobar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:16:
Standje ruitenwisser i.v.m. regensensor zou ik ook doen ;)
Is dat alleen in het menu te regelen of heeft de fysieke hendel daar ook een stand voor? Bij aflevering heeft de dealer alleen het menu laten zien. Bij mijn vorige auto (Volvo) zat er een drukknopje op de hendel om automatisch wissen aan en uit te zetten.

• DeGroteMuis
  • Nu online
Wescobar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
[Afbeelding]

Witte eGolfjes doen het trouwens goed bij Outlet Roermond :)

Overigens deze week voor het eerst ergens een opmerking gehad van een Tesla rijder die mij verzocht de auto weg te halen omdat de auto geen EV was... (En er geen laadplekken meer waren).

Ik vond dat wel een mooi compliment... en bleef staan nadat ik hem verzocht 2 meter door te rijden, zodat hij de laadkabel kon zien hehe
Hahahaha, grappig! Blijft leuk als mensen denken dat je eGolf stiekem toch op benzine loopt. :+

• Wescobar
berndw schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Is dat alleen in het menu te regelen of heeft de fysieke hendel daar ook een stand voor? Bij aflevering heeft de dealer alleen het menu laten zien. Bij mijn vorige auto (Volvo) zat er een drukknopje op de hendel om automatisch wissen aan en uit te zetten.
Hendel helemaal naar beneden. Is niet anders dan bij andere auto's.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
In delen van Brabant heeft het flink hard gewaaid en geregend. Zelfs zo hard dat zand / rommel uit de berm en putten de straat op liep. Daar moest ik gisteren avond op weg naar huis dus doorheen rijden.

Hendel van de ruitenwisser (aan stuur) naar beneden zetten is voldoende, dan staat deze op handmatige bediening. Verder auto op handrem zetten in de wasstraat en contact uit.

• DeGroteMuis
  • Nu online
Fazer013 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:46:
In delen van Brabant heeft het flink hard gewaaid en geregend. Zelfs zo hard dat zand / rommel uit de berm en putten de straat op liep. Daar moest ik gisteren avond op weg naar huis dus doorheen rijden.

Hendel van de ruitenwisser (aan stuur) naar beneden zetten is voldoende, dan staat deze op handmatige bediening. Verder auto op handrem zetten in de wasstraat en contact uit.
Nasty! Wat Noorderlijker in Gelderland hetzelfde. In Barneveld ook hagel erbij hoorde ik. Gelderland-Zuid een paar druppels, meer niet.

Handrem en contact uit?
Voor een wasbox met wasinstallatie: Ja.

Voor een wasstraat: Nee en nee. De auto wordt er op een band doorheen getrokken. Dus in N, handrem vrij.

Het viel me wel op dat de regensensor actief blijft na contact uit. Dat heeft de Astra ook, maar mijn Ford had dat niet. Die moest echt even uit en weer aan.

[ Voor 9% gewijzigd door DeGroteMuis op 12-08-2020 12:00 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:49
Vanmorgen heeft mijn vriendin ook haar e-Golf kunnen ophalen! Rijdt erg relaxt moet ik zeggen. De actieradius leek zowaar ook goed te kloppen. Daar weggereden met 200km en na 60 thuisgekomen met 150km.

Nu alle basics aan het uitvinden qua laden in de praktijk. Beiden 0,0 ervaring met elektrisch rijden. Maar eerste laadpaal en eerste keer granny charger zijn gelukt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiMgMgCuD5RFk7tz9RkKdpzaGQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKObhZken95lvSqTykkmQRUd.jpg?f=fotoalbum_large

• trippelb
Fazer013 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:29:

Viel me op dat het laden bij de Fastned afgelopen weekend maar met max 20 kW ging, dus duurde 2x zo lang dan normaal. Er zit geen actieve koeling op het accu pakket en was geen normale laadpaal in de buurt van mijn bestemming. Meer mensen dit trager laden ondervonden en tips?
Ja die verrassing hadden wij afgelopen zondag ook, alhoewel het bij ons geknepen werd tot 27kW. We hebben dus maar even een extra wandelingetje gemaakt :/

• Kuip
Wanneer gaan de remlichten ook alweer aan bij gas los/regeneratie?

Al in stand D1, of pas vanaf D2? Of alleen in D3/B?

Vergeet steeds om een van m'n vrienden te vragen een rondje achter me aan te rijden om te testen...

• trippelb
Alleen als je het rempedaal bedient

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij ook bij B als je het gaspedaal (jaja) loslaat.

[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 12-08-2020 21:41 ]

• Heijmenberg99
Ik heb het remlicht aan zien gaan in de B stand en D3 en bij hard gas loslaten in D2.

Je kan dit trouwens makkelijk testen door een rondje te gaan rijden in de avond. Je kijkt via je spiegel naar verkeersborden oid. Als die fel rood oplichten dan staat je remlicht aan.

• trippelb
Wij hebben het laatst op de snelweg achter elkaar aan getest, en die van ons gaf zowel in B als in D3 geen remlichten

• VidaR-9
Mij werd vandaag verteld dat in de B stand de remlichten wel aangaan. Lijkt me ook wel nodig gezien de mate van remming.

Kan je ergens zien wat de laadsnelheid is als hij aan de granny hangt?

• berndw
VidaR-9 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:12:
Mij werd vandaag verteld dat in de B stand de remlichten wel aangaan. Lijkt me ook wel nodig gezien de mate van remming.

Kan je ergens zien wat de laadsnelheid is als hij aan de granny hangt?
De exacte snelheid weet ik niet, maar je kunt wel in de app zien hoe lang het nog duurt tot hij vol is.

• DDDikkiedik
Bij mij gaat hij in de bebouwde kom aan in B. Van de D-standen weet ik het het niet.

• DeGroteMuis
  • Nu online
Ik meen ooit op VWVortex gelezen te hebben dat de remlichten naast het intrappen van het rempedaal ook activeren bij x m/s², ongeacht de rijmodus. Zelf bij B wel gemerkt dat de remlichten aan gaan zonder remmen. Volgens een collega gaan de remlichten bij D3 in de bebouwde kom ook aan, maar op de snelweg niet. Ik kan me voorstellen dat het ook nog uitmaakt of de weg vlak is, of op-/afloopt en of je op dat moment een bocht maakt.

• DDDikkiedik
Daar zou ook wel veel voor te zeggen zijn, want anders zou bij mensen met een onrustige voet de rem om de haverklap knipperen in B.

Aan iemand die zo rijdt, kun je beter niets dan de D-stand uitleggen, trouwens.

• RonaldPr
Deze melding heb ik nog niet eerder gezien.
In de app staat onderin dat ik nog maar 3 handelingen kan doen en eerst de auto moet starten om de 12 volt accu op te laden.

Je zou toch zeggen dat hij ook via de laadkabel de 12 volt accu oplaadt.

• DeGroteMuis
  • Nu online
@RonaldPr Dat zou je denken, maar volgens mij laadt de 12v accu alleen op contact bij de eGolf. Bij de MG ZS ook als ik de Thaise filmpjes van TeslaBjorn zo bekijk.

Edit: Om die reden zou ik ook zeker de auto even op contact zetten en/of een rondje doen zodra die melding verschijnt. Als de 12v leeg is kan je niets meer, ook niet als je aan de laadpaal hangt. Er waren eerder ook wat mensen die juist aan de paal een lege 12v accu kregen, software foutje. Staat volgens mij nog wel iets van in het publiek laden topic.

[ Voor 51% gewijzigd door DeGroteMuis op 13-08-2020 14:16 ]

• DeGroteMuis
  • Nu online
Voor degene die het leuk vindt: Er staat deze week een occasion dubbeltest met de eGolf en Ionic Electric in de Autoweek.

• RonaldPr
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:09:
@RonaldPr Dat zou je denken, maar volgens mij laadt de 12v accu alleen op contact bij de eGolf. Bij de MG ZS ook als ik de Thaise filmpjes van TeslaBjorn zo bekijk.

Edit: Om die reden zou ik ook zeker de auto even op contact zetten en/of een rondje doen zodra die melding verschijnt. Als de 12v leeg is kan je niets meer, ook niet als je aan de laadpaal hangt. Er waren eerder ook wat mensen die juist aan de paal een lege 12v accu kregen, software foutje. Staat volgens mij nog wel iets van in het publiek laden topic.
Ik heb een ritje van een uur gemaakt maar de auto stond met de warmte inderdaad een poosje stil. ik weet niet hoe lang hij moet bijladen?

En is het ook mogelijk om hem op een andere manier op te laden, bijvoorbeeld via de 12 volt plug?

• RonaldPr
Ik zag wel via een Youtube filmpje dat hij wel bijlaadt via de ccs hoe zit dat dan?

• DeGroteMuis
  • Nu online
Iemand hier al Boijmans Ahoy bezocht? M'n vriendin heeft wel interesse, maar we twijfelen nog wat of het die 30 euro waard is voor een uurtje.

@RonaldPr Een tijdje stil staan zou op zich geen reden moeten zijn voor een lege accu. Al helemaal niet als je niet dagelijks de app erbij trekt. Het is geen Tesla met Sentry mode qua 12v verbruik.

Via de 12v plug laden zou ik even navragen bij de dealer. Ik verwacht dat het gewoon moet kunnen, want de aanstekerplug zit in je 12v boordnet, maar niet helemaal zeker of het nog iets kan doen met de dc-dc inverter die normaal je 12v net oplaadt vanuit het hoogspanningsnet als er opeens een extra spanningsbron in je 12v boordnet zit. Het lijkt me niet, maar better safe than sorry, je wil niet op moeten draaien voor de dc-dc inverter omdat je iets deed wat niet volgens voorschrift is.

Eerlijk gezegd geen idee waarom CSS wel de accu zou opladen en Type2 niet. Ik heb het instructieboekje nog niet heel goed bekeken, maar daar staat volgens mij ook niets over hoe de auto het laden van de 12v accu reguleert. Jammer, dat soort informatie is wel nuttig om te begrijpen wat er gebeurt.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:06:
Iemand hier al Boijmans Ahoy bezocht? M'n vriendin heeft wel interesse, maar we twijfelen nog wat of het die 30 euro waard is voor een uurtje.
Hey, dat klinkt best leuk! Alleen niet direct om de hoek helaas.Hoor graag wat je ervan vond (als je gaat :9 ).

Vaag iets bij mij vanochtend:
Normaal heb ik de kaart zichtbaar op mijn aid maar nu laat hij de volgende melding zien.
Als ik de weergave switch naar de discovery werkt het prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P96vuiq.png

• DeGroteMuis
  • Nu online
Niet eerder gezien of gehoord. Wel dat ie bij allebei faalt als de SD kuren heeft. Je zou eens de SD eruit en opnieuw erin kunnen stoppen? Dat schijnt te helpen als allebei geen beeld geven, misschien dat het ook in dit geval wat doet?

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:42:
Niet eerder gezien of gehoord. Wel dat ie bij allebei faalt als de SD kuren heeft. Je zou eens de SD eruit en opnieuw erin kunnen stoppen? Dat schijnt te helpen als allebei geen beeld geven, misschien dat het ook in dit geval wat doet?
Een google-search resulteerde ook slechts in een paar forumposts. Inmiddels nog een keer gecheckt en nu werkt het weer. :/

Als ik je goed begrijp zit er dus een fysiek SD-kaartje ergens in de auto?

• DeGroteMuis
  • Nu online
Whis! schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Een google-search resulteerde ook slechts in een paar forumposts. Inmiddels nog een keer gecheckt en nu werkt het weer. :/

Als ik je goed begrijp zit er dus een fysiek SD-kaartje ergens in de auto?
Discover Media toch? In het handschoenenkastje zitten 2 slots. Eentje is bezet, dat is voor je navigatie, de andere is voor je multimedia. Weet zo uit het hoofd even niet meer of slot 1 of 2 voor de navigatie is.

• mlvnc
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-12-2024
Slot twee (rechts) is voor de navigatie.

• mlvnc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJduYfuesIm5t1xkfdUWLBXMMYs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVYJD70tABtENjL8Yo54hZdg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S2A1Nc47RU7lh8vVmnAO7xRtCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdyFZkeQ2sFfh2SVKxaJ5oF2.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteren afgeleverd door van Mossel. Wat een heerlijke auto!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Er is een bedrag van 125 euro ge'incaseerd door VW afgelopen vrijdag.

Waarschijnlijk is dit een boete maar hoe weet ik nou of het een boete is en wat voor een boete etc?

In mijn Volkswagen portaal click ik op "facturatie" maar krijg ik een melding dat de pagina niet te vinden is...lekker handig zo.

Ik krijg geen eens een mailtje niks.

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 22:18
ThaddeusX schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:01:

Waarschijnlijk is dit een boete maar hoe weet ik nou of het een boete is en wat voor een boete etc?
Ik had binnen een week een boete voor een paar km te hard, maar kreeg gewoon een brief van het CJIB :'(

• S_Chief
  • Niet online
mlvnc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:52:
Slot twee (rechts) is voor de navigatie.
Bij mij zit de navi toch echt in slot 1 (vanaf de fabriek). :p Wellicht dat beide werken, geen idee.

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 15:55
Ik rijd tegenwoordig voornamelijk alleen met uitrollen, maar als ik hem laat uitrollen gaat hij soms toch recupereren. Vooral als ik vanaf 80 op een rotonde afga en dan al vroeg laat uitrollen. Er staat dan niets aan, geen ACC, geen D1,2 of 3 en geen B. Gebeurt uit het niets. Herkent iemand dit?

• DeGroteMuis
  • Nu online
S_Chief schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Bij mij zit de navi toch echt in slot 1 (vanaf de fabriek). :p Wellicht dat beide werken, geen idee.
Bij mij ook 1, net gekeken. Kan zijn dat navi in beide werkt, maar media volgens de verkoper alleen in 2
kurkie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:40:
Ik rijd tegenwoordig voornamelijk alleen met uitrollen, maar als ik hem laat uitrollen gaat hij soms toch recupereren. Vooral als ik vanaf 80 op een rotonde afga en dan al vroeg laat uitrollen. Er staat dan niets aan, geen ACC, geen D1,2 of 3 en geen B. Gebeurt uit het niets. Herkent iemand dit?
Ik heb dat 1 keer gemerkt, toen ik een route in de navigatie had gezet en hier de straat uit reed in D0. Reed je met een geplande route in je navigatie?

• mlvnc
DeGroteMuis schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Bij mij ook 1, net gekeken. Kan zijn dat navi in beide werkt, maar media volgens de verkoper alleen in 2

[...]
Ik zal de mijne eens wisselen naar 1 kijken of het dan nog werkt. Het lijkt er in ieder geval op dat navi in dat geval inderdaad in beide werkt.

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Ik heb dat 1 keer gemerkt, toen ik een route in de navigatie had gezet en hier de straat uit reed in D0. Reed je met een geplande route in je navigatie?
Ook zonder ingestelde route doet ie dat.

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:14
kurkie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:40:
Ja dit had ik ook! En ik snap niet op basis waarvan, want bij dezelfde verkeerssituatie doet ie het de ene keer wel, en de andere keer niet.

• VidaR-9
ThaddeusX schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:01:

In mijn Volkswagen portaal click ik op "facturatie" maar krijg ik een melding dat de pagina niet te vinden is...lekker handig zo.

Ik krijg geen eens een mailtje niks.
Staat de auto dan niet gewoon op jou naam?

• DeGroteMuis
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:
[...]

Ook zonder ingestelde route doet ie dat.
Ja joh? Op zich wel handig. Zelf nog niets van gemerkt, misschien ben ik zelf iedere keer eerder met remmen? Snelwegbochten waar 70 al best snel is wil ie gewoon met 90-100 induiken bijvoorbeeld en ook nog niet gemerkt dat ie zelf afremt voor rotondes op 80 wegen.

Wel gemerkt dat ie eenmaal in de bocht met ACC aan braaf een veilige snelheid aanhoudt, ook als de ACC op 120 staat en de bocht met 70 genomen wordt, zonder iemand voor me. Pas als de bocht wijder wordt versnelt de eGolf.

• ThaddeusX
VidaR-9 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

De auto staat niet op mijn naam omdat het private lease is. Naar ze hebben wel mijn contact gegevens. Ik heb de private lease contract wel op mijn naam.

Ik vind het raar dat VW zomaar een bedrag incasseert zonder een mailtje of info te sturen.

• mats
  • Laatst online: 10:30
Helaas gisteren in de storm flinke schade ontstaan aan mijn E-Golf, allerlei houten balken en planken op de auto. Achterruit is volledig kapot en er zit een flinke deuk in het dak, en ongetwijfeld nog andere plekken wat krassen/deuken maar dat was lastig te zien in het donker.

Erg vervelend maar wel goed geregeld door Pon, auto opgehaald door een berger en meteen een vervangende auto afgeleverd (die ik dan over een paar dagen moet omruilen voor een andere auto).

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
ThaddeusX schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

De auto staat niet op mijn naam omdat het private lease is. Naar ze hebben wel mijn contact gegevens. Ik heb de private lease contract wel op mijn naam.

Ik vind het raar dat VW zomaar een bedrag incasseert zonder een mailtje of info te sturen.
Boetes krijg je gewoon thuis hoor. Daar zit vw niet tussen. Heb ze qua facturatie wel vreemdere fratsen uit zien halen. Zou dus even bellen waar de factuur blijft die bij de afschrijving hoort en anders bedrag stoneren. Dat ze leasebedrag af mogen schrijven wil niet zeggen dat ze zomaar af mogen schrijven als ze daar zin in hebben.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• DeGroteMuis
  • Nu online
mats schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:45:
Helaas gisteren in de storm flinke schade ontstaan aan mijn E-Golf, allerlei houten balken en planken op de auto. Achterruit is volledig kapot en er zit een flinke deuk in het dak, en ongetwijfeld nog andere plekken wat krassen/deuken maar dat was lastig te zien in het donker.

Erg vervelend maar wel goed geregeld door Pon, auto opgehaald door een berger en meteen een vervangende auto afgeleverd (die ik dan over een paar dagen moet omruilen voor een andere auto).
Da's knap waardeloos. Hopelijk terwijl je eGolf geparkeerd stond (zelf in orde) en met schade die nog wel te repareren is?

• DeGroteMuis
  • Nu online
[...]

Boetes ontvang je gewoon thuis, want jouw naam staat op het kentekenpasje. 125 euro klinkt wel een beetje als (verlaagd) eigen risico, schade laten repareren misschien? Sowieso even VWPFS bellen, laat ze maar uitleggen waar die factuur vandaan komt.

Edit: hier, kopje bekeuring staat ook dat je bekeuringen gewoon thuis ontvangt bij private lease.

[ Voor 13% gewijzigd door DeGroteMuis op 17-08-2020 09:57 ]

• ThaddeusX
Ik heb VW gesproken...het is een boete ze hebben mij ook een mailtje gestuurd hierover :) terwijl ik hun aan de lijn hadden hebben ze het naar mij meteen doorgemaild.

125 euro is te overleven.

[ Voor 24% gewijzigd door ThaddeusX op 17-08-2020 10:00 ]

• ThaddeusX

Ten eerste beterschap :(

Hoe zit dat precies...

Je krijg je eigen e-Golf niet terug maar dan een ander e-Golf? En krijg je dan ook een "nieuwe" of een ander soort?

Ik ben er wel benieuwd naar!

• DeGroteMuis
  • Nu online
@ThaddeusX
Misschien tijd om even boos te doen naar m'n verkoper dan. Boete in Nederland? In het contract staat onder kopje bijzonderheden inderdaad wel vermeld dat administratiekosten voor het doorsturen van boetes en aanverwante 7.50 is, maar de verkoper gaf aan dat het CJIB boetes in Nederland doorstuurt naar de kentekenpas houder. Ook slecht dat hun eigen site afwijkt van de praktijk.

Als de eGolf total loss is, kan het contract ontbonden worden. Volgens de dealer is dit de standaardactie vanuit VWPFS, maar keurmerk private lease meldt:

Als de overeenkomst wordt ontbonden wegens diefstal of omdat het voertuig total loss is (zoals omschreven onder d en e) kunt u de leasemaatschappij verzoeken een ander voertuig aan u ter beschikking te stellen. Dit kan alleen voor de tijd dat de leaseperiode nog zou voortduren en onder nader overeen te komen voorwaarden. De leasemaatschappij zal zoveel mogelijk proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, behalve als de ontbindingsvergoeding en de schade voor uw rekening komen, zoals omschreven in
artikel 51, vierde alinea.

Art 51.4 is niet tijdig betalen, maar ik verwacht dat de alinea ervoor bedoeld wordt: wanneer je bij schade / diefstal niet voldaan hebt aan de verzekeringsvoorwaarden

• mats
  • Laatst online: 10:30
DeGroteMuis schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Da's knap waardeloos. Hopelijk terwijl je eGolf geparkeerd stond (zelf in orde) en met schade die nog wel te repareren is?
Inderdaad de auto stond gewoon geparkeerd bij mijn huis, dus zelf helemaal in orde.
Het is een flinke deuk in het dak, die zal wel uitgedeukt en opnieuw gespoten moeten worden. Achterraam vervangen lijkt me niet zn probleem tenzij er meer schade is ontstaan aan de achterklep.
ThaddeusX schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

Ten eerste beterschap :(

Hoe zit dat precies...

Je krijg je eigen e-Golf niet terug maar dan een ander e-Golf? En krijg je dan ook een "nieuwe" of een ander soort?

Ik ben er wel benieuwd naar!
Heb nu een vervangende Polo (vreselijk handgeschakeld en bezine dat is weer even wennen ;w ) en neem aan dat ik mijn eigen e-Golf weer terug krijg na reparatie.

• DeGroteMuis
  • Nu online
mats schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Inderdaad de auto stond gewoon geparkeerd bij mijn huis, dus zelf helemaal in orde.
Het is een flinke deuk in het dak, die zal wel uitgedeukt en opnieuw gespoten moeten worden. Achterraam vervangen lijkt me niet zn probleem tenzij er meer schade is ontstaan aan de achterklep.

[...]

Heb nu een vervangende Polo (vreselijk handgeschakeld en bezine dat is weer even wennen ;w ) en neem aan dat ik mijn eigen e-Golf weer terug krijg na reparatie.
Gelukkig geen letsel, da's toch het belangrijkste. Dat klinkt inderdaad als prima te herstellen schade. Balen, kost je toch een keer eigen risico, maar verder als het goed is geen gezeur dan.

• VidaR-9
[...]

Mijn vriendin heeft ook private lease en die staat gewoon op haar naam tenaamgesteld.

• mlvnc
VidaR-9 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Mijn vriendin heeft ook private lease en die staat gewoon op haar naam tenaamgesteld.
Hier ook private lease en kenteken gewoon op eigen naam dus bekeuringen direct aan huis geleverd zonder tussenkomst van leasemaatschappij. Volgens mij is dat tegenwoordig ook gewoon de standaard. Zou inderdaad even opvragen waar het precies voor is.

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 15:55

Nee geen route ingesteld. Lijkt ook best wel willekeur, soms wel soms niet.

• Wescobar
Ik heb een aantal pagina's geleden een flitsfoto laten zien van mijn boete met de eGolf (PL). Deze is gewoon op mijn naam via het CJIB binnen gekomen. Zowel per envelop als in mijn CJIB omgeving.

• Bula
[...]

Ja, kenteken staat op mijn naam, maar is wel private lease via VW/Pon

• Bula
[...]

Ja, kenteken staat op mijn naam, maar is wel private lease via VW/Pon

Maar zie nu dat er al een paar keer vergelijkbaar is geantwoord ;)

• DeGroteMuis
  • Nu online
Klinkt alsof de VW verkoper dan toch gelijk had: Boetes via CJIB gewoon rechtstreeks. Misschien had @ThaddeusX een parkeerboeteof een buitenlandse boete? Erg hoog bedrag voor een parkeerboete, maar die 'naheffingsaanlsag parkeerbelasting' wordt door veel gemeenten zelf geïnd. Misschien dat die de eigenaar een naheffing opleggen in plaats van degene in de tenaamstelling?

• ThaddeusX
DeGroteMuis schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:39:
Klinkt alsof de VW verkoper dan toch gelijk had: Boetes via CJIB gewoon rechtstreeks. Misschien had @ThaddeusX een parkeerboeteof een buitenlandse boete? Erg hoog bedrag voor een parkeerboete, maar die 'naheffingsaanlsag parkeerbelasting' wordt door veel gemeenten zelf geïnd. Misschien dat die de eigenaar een naheffing opleggen in plaats van degene in de tenaamstelling?
Auto tenaamstellingen staat op mijn naam blijkbaar.

Het is een boete paar straten verderop van mn huis.

Alsnog raar dat ik geen brief heb gekregen.
Boete is een maand geleden opgelegd.

Ik ga CJIB ff contacten.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-11 21:39
Delta737 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Ja dit had ik ook! En ik snap niet op basis waarvan, want bij dezelfde verkeerssituatie doet ie het de ene keer wel, en de andere keer niet.
Heb ik ook inderdaad op een aantal vaste punten. Heb dan geen navigatie maar rij dan naar een rotonde toe. Misschien die voorcamera die de situatie herkent ofzo

• ThaddeusX
Ok verhaal is nu helder.

Ik heb naar CJIB gebeld....mijn voor & achternaam staat in het brief MAAR met de postbus en adres van VW.

Ik heb dus VW gebeld...hun gaven aan dat er een probleem zat in het systeem en dat ik niet de enige ben.

Het is inmiddels aangepast, zal voortaan bij niemand meer moeten gebeuren. De mensen die het nog zullen ervaren zal het eenmalig ervaren waardoor de systeem het automatisch aanpast??? Prima.

Volgens CJIB was de boete nog niet betaald terwijl VW het wel heeft afgeschreven afgelopen vrijdag. Nu hopen dat het vanuit VW betaald word. Want als de boete verhoging krijgt ga ik VW wel verantwoordelijk stellen.

Edit: Dus de brief van CJIB had naar VW gemoeten, en van hun weer naar mij. VW heeft die brief nooit doorgestuurd.

Mag VW uberhaupt zo een brief wel inzien? Want de dame van VW vertelde mij wel alles door...wanneer ik een boete heb gekregen...waar etc.
Valt dat niet onder de privacy wetgeving? Niet dat het mij boeit hoor. Ze mogen het van mij wel weten :)

[ Voor 35% gewijzigd door ThaddeusX op 17-08-2020 13:22 ]

• Heijmenberg99
BMS080 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Heb ik ook inderdaad op een aantal vaste punten. Heb dan geen navigatie maar rij dan naar een rotonde toe. Misschien die voorcamera die de situatie herkent ofzo
Die van mij doet het ook zonder voorcamera. :)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:41
Mijn boetes gaan via pon private lease, krijg niks thuis gestuurd in ieder geval.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• VidaR-9
ThaddeusX schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:13:

Mag VW uberhaupt zo een brief wel inzien? Want de dame van VW vertelde mij wel alles door...wanneer ik een boete heb gekregen...waar etc.
Valt dat niet onder de privacy wetgeving? Niet dat het mij boeit hoor. Ze mogen het van mij wel weten :)
Dat is bij mijn zakelijke lease standaard procedure. Die staan nooit op naam van de berijder, maar op naam van de leasemij.

• DeGroteMuis
  • Nu online
ThaddeusX schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:13:
Ok verhaal is nu helder.

Ik heb naar CJIB gebeld....mijn voor & achternaam staat in het brief MAAR met de postbus en adres van VW.

Ik heb dus VW gebeld...hun gaven aan dat er een probleem zat in het systeem en dat ik niet de enige ben.

Het is inmiddels aangepast, zal voortaan bij niemand meer moeten gebeuren. De mensen die het nog zullen ervaren zal het eenmalig ervaren waardoor de systeem het automatisch aanpast??? Prima.

Volgens CJIB was de boete nog niet betaald terwijl VW het wel heeft afgeschreven afgelopen vrijdag. Nu hopen dat het vanuit VW betaald word. Want als de boete verhoging krijgt ga ik VW wel verantwoordelijk stellen.

Edit: Dus de brief van CJIB had naar VW gemoeten, en van hun weer naar mij. VW heeft die brief nooit doorgestuurd.

Wat is dan exact de fout? Dat zij het niet doorgestuurd hebben, of dat zij de brief ontvingen omdat hun adres eraan hing? In het eerste geval klinkt het als onzin, eerst moet een boete niet doorgestuurd zijn voor ze kunnen instellen dat boetes wel doorgestuurd worden? In het tweede geval zouden ze ook geen verwerkingskosten mogen rekenen vind ik.

Ik weet niet helemaal zeker hoe het zit met privacy, welke velden wel mogen, welke niet. Voor de invoer van AVG mocht de leasemaatschppij (VW dus in dit geval) dergelijke post zeker openen en alle velden van de beschikking in hun systeem registeren, ten behoeve van doorbelasting aan de lessee (jij in dit geval). Ik kan me voorstellen dat de registratie nu wat beperkter moet zijn, maar registreren van persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor een goede (in dit geval boete-)afhandeling staat AVG nog steeds toe.

• pikstert
  • Laatst online: 03-10 15:32

Jammer, maar fijn dat het zo goed geregeld is. Ik heb recent mijn e-golf weggebracht voor een kleine schade. Het aanmelden ging makkelijk via de website. Nu nog kijken hoe dat afgehandeld wordt met het eigen risico. Volgens mij rekenen ze per geval een eigen risico.

• Whis!
  • Niet online
Bij ontvangst van de auto netjes 2 sleutels gekregen en een van de twee veilig opgeborgen.. iets te veilig blijkt nu want ik weet niet meer waar. Hele huis praktisch al overhoop gehaald, zonder succes. :X

Iemand enig idee wat zo'n geintje kost? Kan in de algemene voorwaarden van het contract niks vinden dus ik zal waarschijnlijk op de 'reguliere' manier weer een tweede sleutel moeten aanvragen.

//edit
Gevonden, pfieuw! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Whis! op 17-08-2020 21:37 ]

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
t!n0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:26:
Met name de eerste meters voelt de eGolf snel vanwege het koppel dat direct beschikbaar is.

Ik moet erg m'n best doen om met mijn, bijna 400pk, 335i datzelfde gevoel te hebben de eerste meters (lees: veel toeren, launch control etc.) en deze gaat toch in zo'n 4,5 sec. naar de 100.
Dan moet je echt moeite doen, de eGolf simpel pedaaltje indrukken vanuit rust stand en je zoeft ervandoor. Blijft toch leuk. Wat dat betreft ben ik wel om v.w.b.t. elektrisch rijden, maar zo af en toe mis ik het pure van autorijden met een beetje leuk motorgeluid wel. Fijn dat je dan even kan switchen :)
Je slaat de spijker op de kop. Ik zou geen ICE auto als primaire auto meer willen maar voor mijzelf als speelauto zal ik ook volgende keer weer een Duitser met een I6 ov V6 willen.

• Dpinh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Hi Jongens

Ik vroeg me af of jullie je subsidie al binnen hadden gekregen? Volgens het brief wat ik ontvangen had zou het rondom elke 10e van de maand gestort worden iemand anders ook problemen hiermee?

Btw helaas heb ik lakschade opgelopen met mijn Egolf... liet vogelpoep 2 dagen op mijn lak staan en is nu niet weg te krijgen (urano grey) wat baal ik 😅 dus ik raad aan, aan iedereen die vogelpoep op zijn lak krijgt gelijk naar de wasstraat te gaan...
Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste