Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320
Dan had ik het samen met Guide and inform plus dat is 135,- voor 2 jaar.Elmonogrande schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:24:
Security & Service
Plus, 1 jaar ²⁾ ³⁾ incl. e-Manager1
Verlenging 1 jaar is 60 euro, verlenging 2 jaar is 95 euro....
[...]
Verwijderd
Maar als ik jullie reacties zo lees is de app niet bepaald aan te bevelen! En kan ik net zo goed zonder als ik straks de vraag krijg bij de dealer.
Wat adviseren jullie?
Je kunt ook de auto laten koelen terwijl hij nog aan de lader staat. Ik vind het zelf dus een prettige bijkomstigheid. Als je alleen prive laadt en verder zelden onderweg bent, is het denk ik wel wat anders. Als je vaak een boete moet betalen als je 's nachts parkeert en laadt, dan is het juist een heel goede investering.
Gisteren voor het eerst eens een "stoplichtsprintje" gedaan, man, man, man wat een raket.
Ik kan hier wel aan wennen, deze wagen.
Gewoon gebruiken. App heeft genoeg voordelen, al is het maar om te zien hoe ver je bent met laden.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:19:
Ik heb mijn e-golf in januari besteld. Volgens de laatste berichten komt ie in week 32 bij de dealer!! 😐
Maar als ik jullie reacties zo lees is de app niet bepaald aan te bevelen! En kan ik net zo goed zonder als ik straks de vraag krijg bij de dealer.
Wat adviseren jullie?
Heb zelf ook wel een paar storingen meegemaakt, maar hij doet het vaker wel dan niet.
Maar dat lijkt dan een individueel probleem, en niet iets als een server die eruit ligt. Heb je al met de dealer gesproken?tiguan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:10:
Nou bij mij heeft de auto al sinds 2 juli geen update meer gedaan. De app wordt hierdoor echt waardeloos.
Update: Ik kijk net op de portal, de auto heeft weer verbinding. Geen idee of VW iets heeft gedaan of dat ie opeens zomaar uit zichzelf hersteld is.
[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 18-07-2020 18:39 ]
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Voor iedereen die de 2020 versie heeft besteld.
Bij 100 op ACC houdt ie wel 100 aan bij schakelen naar Eco+? Ik gebruik eco+ zelden, maar de laatste keer (met nog 90km te gaan en 85 range op normaal) ging hij uit zichzelf naar 95 toen ik naar Eco+ schakelde. Ik reed wel langzamer dan de ACC instelling op dat moment, maar sneller dan 95.Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Als je m eerst op normaal op ACC 100 zet dan blijft ie dat ook in ECO+ doen mits er niet afgeremd wordt door de ACC.
Geen 2-3 fasen paal nodig, wel eentje die 7.4kW kan leveren per fase. Dus een 7.4kW of meer eenfase model of een 22kW of meer driefasen model.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:17:
[...]
Ja in theorie kan dat wel met een laadpaal die 2 fases aankan. Maar besef wel dat je dan nog maar 8 A over hebt voor de rest van de apparatuur in je huis. Je moet dan een laadpaal met loadbalancing hebben. Ander knalt om de haverklap de hoofd zekering eruit. Ik zou overwegen om op termijn over te stappen naar een 3 fase huis aansluiting van 3 x 25A.
@TomK85 Een eenfase paal is prima voor de eGolf, maar mocht je in de toekomst erover denken de huisinstallatie te upgraden 3-fasen en dan geen nieuwe paal willen kopen, moet je om tot die tijd met 7,2kW te kunnen laden een 22kW driefasenpaal gebruiken. Wel een 32A zekering nodig op de groep met laadpaal en aardlek met B karakteristiek. En wat @watermanager197 ook aangeeft: een load balancer is wel nuttig, want met 31 - 32A laden betekent nog maar 8A voor de rest van je huis.
2020 editie toch? Lekker de app gebruiken. Zelfs als je dezelfde ervaring hebt als @Tomba, @Elmonogrande en ik voegt het wel iets toe. Het is niet veel, maar het kost je in ieder geval de eerste drie jaar ook niks met een 2020 eGolf.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:19:
Ik heb mijn e-golf in januari besteld. Volgens de laatste berichten komt ie in week 32 bij de dealer!! 😐
Wat adviseren jullie?
Ja, tot het moment dat je een snelheidsverandering hebt (bv een voorligger binnen je ACC afstand)DeGroteMuis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Bij 100 op ACC houdt ie wel 100 aan bij schakelen naar Eco+? Ik gebruik eco+ zelden, maar de laatste keer (met nog 90km te gaan en 85 range op normaal) ging hij uit zichzelf naar 95 toen ik naar Eco+ schakelde. Ik reed wel langzamer dan de ACC instelling op dat moment, maar sneller dan 95.
[...]
Een 11kW 3-fase paal doet ook 7.2 kW over 2 fases. Dus dat levert ook de maximale laadsnelheid.DeGroteMuis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Geen 2-3 fasen paal nodig, wel eentje die 7.4kW kan leveren per fase. Dus een 7.4kW of meer eenfase model of een 22kW of meer driefasen model.
Nice, weer iets geleerd.Tomba schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Ja, tot het moment dat je een snelheidsverandering hebt (bv een voorligger binnen je ACC afstand)
Ook als je op dit moment nog een eenfase, 40A aansluiting hebt, maar wel alvast een laadpaal wil kopen die ook driefasen laadmogelijkheid biedt? Dat zou mooi zijn, maar volgens mij trekt ie dan niet de maximale 7.2kW.mrottjers schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:23:
[...]
Een 11kW 3-fase paal doet ook 7.2 kW over 2 fases. Dus dat levert ook de maximale laadsnelheid.
Misschien had ik mijn @ wat hoger moeten zetten voor de duidelijkheid. (@TomK85 geeft aan dat hij op dit moment een eenfase aansluiting heeft.)
Bij ons is er een 22KW laadpaal geïnstalleerd in afwachting van onze e-golf. Dit was onderdeel van de (business) lease.Ook als je op dit moment nog een eenfase, 40A aansluiting hebt, maar wel alvast een laadpaal wil kopen die ook driefasen laadmogelijkheid biedt? Dat zou mooi zijn, maar volgens mij trekt ie dan niet de maximale 7.2kW.
Alhoewel we een éénfase 40A aansluiting hebben. Dit werd zo voorzien in geval we later eventueel zouden upgraden naar een 3-fase aansluiting, en nu is toch maar 1 fase aangesloten...
We gingen ervan uit dat dit toch maar 16A ging trekken, aangezien er overal stond dat de e-golf kon laden @3.2KW (1 fase 16A) of 7.2KW (2 fase 32A). Als die nu toch 32A zou halen uit 1 fase, dan zullen we héél bewust moeten omgaan met het laden... willen we niet iedere keer weer de hoofdzekering moeten inschakelen....
of is dit in de auto zelf ook in te stellen dat hij max 16A mag laden?
Aangezien de auto nog niet is afgeleverd, kunnen we ook nog niet kijken of dit eventueel via de laadbox zelf kan geregeld worden? is een EV-box homeline, iemand daar ervaring mee?
groet,
B
Hahah ja ik kwam er puur per ongeluk achterDeGroteMuis schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:59:
[...]
Nice, weer iets geleerd.Lijkt me niet ideaal op een drukkere weg als je toch per sé 100 wil, maar wel leuk om te weten.
[...]
Je kan in de E-Golf instellen hoeveel hij maximaal laadt. 5A, 10A, 13A of Max.TheB schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:31:
[...]
Bij ons is er een 22KW laadpaal geïnstalleerd in afwachting van onze e-golf. Dit was onderdeel van de (business) lease.
Alhoewel we een éénfase 40A aansluiting hebben. Dit werd zo voorzien in geval we later eventueel zouden upgraden naar een 3-fase aansluiting, en nu is toch maar 1 fase aangesloten...
We gingen ervan uit dat dit toch maar 16A ging trekken, aangezien er overal stond dat de e-golf kon laden @3.2KW (1 fase 16A) of 7.2KW (2 fase 32A). Als die nu toch 32A zou halen uit 1 fase, dan zullen we héél bewust moeten omgaan met het laden... willen we niet iedere keer weer de hoofdzekering moeten inschakelen....
of is dit in de auto zelf ook in te stellen dat hij max 16A mag laden?
Aangezien de auto nog niet is afgeleverd, kunnen we ook nog niet kijken of dit eventueel via de laadbox zelf kan geregeld worden? is een EV-box homeline, iemand daar ervaring mee?
groet,
B
Slecht geregeld.Heijmenberg99 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:29:
Heel fijn dat een Landal park met 150 huisjes. Maar TWEE laadpunten heeft en er al 6 EV’s staan te wachten om te laden. Ik moest dit ff kwijt. Mijn excuses
Wij verhuren hier 1 huisje en daar zit een 3 fase lader bij maar geen zwembad, speeltuin enz.
Iemand een idee waarom wat het probleem is?
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Nou zo een dag ga ik krijgen over een weekje of 2.
Ik heb een uitnodiging gekregen om naar een kamping te gaan. We gaan dus een halve dagje op visite naar familie die aan het kamperen zijn. Je raadt het al...geen oplaadstations! Ook niet eens in de buurt.
Wat nu? Hoe kan ik bepalen welke oplaadstation het beste is voor mij? En ook natuurlijk save. Ik ga echt niet de risico nemen voor 1 paal die misschien op dat moment dan gebruikt word...
Ik kan dus in de realiteit met de e-Golf 120 tot 130km ver rijden op de snelweg.
Ik moet van Rotterdam naar Hengstdijk.
Hoe plannen jullie bijv. zo een rit in en wat is handig?
Indien nodig ga ik natuurlijk 80km/u rijden achter een vrachtwagen en als het te doen is geen airco.
Mja liever wel met airco en 100km om gezeik met partner te verkomen van "waarom hebben we een elektrische auto als we niet eens normaal kunnen rijden blablabla"
Ik denk dat vele Tweakers leden het al gehad hebben met mij
Edit: Het zou handig zijn als ik locatie A & B kan opgeven en dat een map mij laat zien waar ik onderweg het beste kan opladen. En zelf kan bepalen welke omweg route beter is ivm opladen etc.
Het liefst een realistische die weet dat ik met een e-Golf ga rijden en niet een dikke Tesla
[ Voor 14% gewijzigd door ThaddeusX op 21-07-2020 18:54 ]
Als ik de route die je noemt plan in Google kom ik zo ongeveer op 150. Dat zou je moeten kunnen redden maar als je er over twijfelt zou ik een half uurtje pauze maken bij de Fastned Hazeldonk. In dat halfuur heb je iets meer dan de helft van de accu bijgeladen.
Op je vakantieadres aan de grannycharger (even een mooi verlengsnoer met voldoende koper aanschaffen) dan ben je in 15 uur weer helemaal vol.
Op de terug weg ook weer bij hazeldonk laden en als je onderweg twijfelt ook voor je gemoedsrust streepland en sandelingen oost aandoen.
Daarnaast de ABRP app downloaden en je route invullen dan krijg je ook een goede route met aanbevelingen om te laden.
Edit na je edit; zeker de ABRP app downloaden.
[ Voor 3% gewijzigd door trippelb op 21-07-2020 18:57 ]
A better routeplanner is je beste vriend voor deze situatie, je rit zal ongeveer zo uitzien;ThaddeusX schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:45:
Ik heb vaak geklaagt over de accu capaciteit (range fear). Maar daar ben ik wel over heen omdat ik max 50km op een dag maak. Ik ga bijna nooit uit mijn stad. Misschien 3 keer per jaar? Dus jullie hebben mijn knopje wel omgedraait en angst uit handen genomen.
Nou zo een dag ga ik krijgen over een weekje of 2.
Ik heb een uitnodiging gekregen om naar een kamping te gaan. We gaan dus een halve dagje op visite naar familie die aan het kamperen zijn. Je raadt het al...geen oplaadstations! Ook niet eens in de buurt.
Wat nu? Hoe kan ik bepalen welke oplaadstation het beste is voor mij? En ook natuurlijk save. Ik ga echt niet de risico nemen voor 1 paal die misschien op dat moment dan gebruikt word...
Ik kan dus in de realiteit met de e-Golf 120 tot 130km ver rijden op de snelweg.
Ik moet van Rotterdam naar Hengstdijk.
Hoe plannen jullie bijv. zo een rit in en wat is handig?
Indien nodig ga ik natuurlijk 80km/u rijden achter een vrachtwagen en als het te doen is geen airco.
Mja liever wel met airco en 100km om gezeik met partner te verkomen van "waarom hebben we een elektrische auto als we niet eens normaal kunnen rijden blablabla"
Ik denk dat vele Tweakers leden het al gehad hebben met mij
Edit: Het zou handig zijn als ik locatie A & B kan opgeven en dat een map mij laat zien waar ik onderweg het beste kan opladen. En zelf kan bepalen welke omweg route beter is ivm opladen etc.
Het liefst een realistische die weet dat ik met een e-Golf ga rijden en niet een dikke Tesla
https://abetterrouteplann...88-47a5-a667-9cb751f7153e
20 minuutjes opladen op de terugweg, als je kan bijladen overdag/s nachts aan een Granny Charger wordt de rit nog eenvoudiger
Pas op, dit is met de 36 kWh e-Golf.
Fastned Hazeldonk is wel een omweg...maar een omweg van 30km extra rijdentrippelb schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:53:
Allereerst goed om te lezen dat je over de grootste angst heen bent!
Als ik de route die je noemt plan in Google kom ik zo ongeveer op 150. Dat zou je moeten kunnen redden maar als je er over twijfelt zou ik een half uurtje pauze maken bij de Fastned Hazeldonk. In dat halfuur heb je iets meer dan de helft van de accu bijgeladen.
Op je vakantieadres aan de grannycharger (even een mooi verlengsnoer met voldoende koper aanschaffen) dan ben je in 15 uur weer helemaal vol.
Op de terug weg ook weer bij hazeldonk laden en als je onderweg twijfelt ook voor je gemoedsrust streepland en sandelingen oost aandoen.
Daarnaast de ABRP app downloaden en je route invullen dan krijg je ook een goede route met aanbevelingen om te laden.
Edit na je edit; zeker de ABRP app downloaden.
Het gekke is niet bij alle laadpunt maps\sites kan je alle Fastned chargers zien.
Bijv. Fastned Buttervliet is er een toevallig die wel op mijn weg valt.
Ik ga de ABRP app meteen ff checken!
Dit is ideal!!!WhySoSerious schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:18:
[...]
A better routeplanner is je beste vriend voor deze situatie, je rit zal ongeveer zo uitzien;
https://abetterrouteplann...88-47a5-a667-9cb751f7153e
20 minuutjes opladen op de terugweg, als je kan bijladen overdag/s nachts aan een Granny Charger wordt de rit nog eenvoudiger
Pas op, dit is met de 36 kWh e-Golf.
Dit is wat ik zocht (ik moet het nog wel even grondig testen/uitproberen)
Hopelijk laad hij ook alle palen zien. En is/blijft het ook up to date qua palen.
Er zijn wel vele instellingen. Blijkbaar gaat het standaard er van uit dat je 130 rijdt.
En weer conditie berekent het natuurlijk niet op dat moment.
Maar het heeft zeker potentie.
Kunt ook instellen dat je 's nachts aan een granny weer bijlaadt. Speel er maar eens mee
Het laat op de map ook 2 supermarkten zien die niet eens in die straat bestaan. Die hebben daar nog nooit gezeten..die zijn letterlijk 3km verder
[ Voor 97% gewijzigd door sjibbie op 22-07-2020 09:34 ]
Screw you guys... I'm going home.
Nog even wachten op de online factuur.
Ben 😃 dat het werkt, wilde het toch eens proberen, hangt normaal aan mijn Tesla Wall Connector thuis.
Daarnaast zoek ik een instelling om laadpalen in de buurt standaard weer te geven. Ik vergeet soms vooral in onbekende omgevingen om te laden en soms kom je er dan achteraf achter dat er een laadpaal in de buurt was en dat is zonde, vooral als je daarna naar de snellader moet.
Heel Europa zou er in moeten zitten, maar mijn tip zou zijn; negeer dat ding en gebruik Google/Apple Maps of TomTom op je telefoon. Hij is namelijk niet heel denderend (zeker niet als je m niet voorziet van internet)DDDikkiedik schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:
Klopt het dat de e-Golf geen navigatie in Duitsland en Frankrijk heeft? Dat is lastig.
[...]
Jammer maar dat kan niet, Shell kun je wel weergeven (handig hè op een elektrische autoDDDikkiedik schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:
[...]
Daarnaast zoek ik een instelling om laadpalen in de buurt standaard weer te geven. Ik vergeet soms vooral in onbekende omgevingen om te laden en soms kom je er dan achteraf achter dat er een laadpaal in de buurt was en dat is zonde, vooral als je daarna naar de snellader moet.
Wij wisselen op die manier bij bestemming want op de snelweg is het niet heel praktisch/overzichtelijk
Los daarvan: bij mij deed hij het in Duitsland niet, maar misschien had ik dan de hotspot aan moeten zetten.
Maar dan moet je ze allemaal importeren?trippelb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:38:
Je kan laadpalen als POI op de kaart weergeven en vervolgens met de weergave opties op de kaart kiezen of je eigen POIs aanzet of niet.
Wij wisselen op die manier bij bestemming want op de snelweg is het niet heel praktisch/overzichtelijk
Dankzij Corona ben ik tot op heden niet in Duitsland geweest, maar volgens de auto heb ik heel Europa erop staan (was ook een update van vele GB's kan bijna nooit alleen NL bevatten)DDDikkiedik schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:17:
Het is inderdaad vreemd dat je benzinestations te zien krijgt in zo'n auto.
Los daarvan: bij mij deed hij het in Duitsland niet, maar misschien had ik dan de hotspot aan moeten zetten.
Meen je dit? Waarom moet ik dan internet verbinding hebben om ze überhaupt te kunnen zoeken? (o.a. hiervoor heb ik een 3G stick in de kofferbak...)trippelb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:38:
Je kan laadpalen als POI op de kaart weergeven en vervolgens met de weergave opties op de kaart kiezen of je eigen POIs aanzet of niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Tomba op 23-07-2020 08:22 ]
Ik zal vanavond even wat foto’s maken hoe wij het hebben ingesteld
Navigatie geeft ook keurig aan dat je verder wil dan de auto kan.
11kwh geladen in 16 minuten bij ionity met de Maingau app.
Wat een laadsnelheid, zeer goed te doen zo.
Ik laad normaal alleen thuis met de stopcontact lader.
Voor de volledigheid; ik kon toen ik het probeerde van alles zoeken maar voor laadpalen moest ik de 'online' variant proberen. Welke software versie heb jij? (en welke variant, de Discover of de Pro?)trippelb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:48:
Die van mij zoekt ook zonder internet, vind hij misschien niet alles maar wel een hoop.
Ik zal vanavond even wat foto’s maken hoe wij het hebben ingesteld
Geen Duitsland, wel FrankrijkDDDikkiedik schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:54:
Klopt het dat de e-Golf geen navigatie in Duitsland en Frankrijk heeft? Dat is lastig.
De meegeleverde kaartversie was bij mij de EU1-versie.
DiscoverMedia2 EU1
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Je kan in het DiscoverCare update programma wel een andere (uitgebreidere) versie downloaden en installeren. Echter, in de PDF-handleiding staat:
Hinweis: Das Navigationsgerät funktioniert
nur mit Daten der Region in der es ausgeliefert wurde.
Ook ik had de versie waarbij er geen Duitsland bij zat. Ik heb echter via deze link de eerste bundle gedownload waarbij Duitsland wel in zit. Deze kan je vervolgens uitpakken en op je SD kaart kopieeren en klaar is kees. LEP OP: Deze download is voor de discover media. Voor de discover pro moet je deze link hebben. Vergeet niet eerst een backup te maken van de bestaande data!Kuip schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Geen Duitsland, wel Frankrijk![]()
De meegeleverde kaartversie was bij mij de EU1-versie.
DiscoverMedia2 EU1
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Je kan in het DiscoverCare update programma wel een andere (uitgebreidere) versie downloaden en installeren. Echter, in de PDF-handleiding staat:
Hinweis: Das Navigationsgerät funktioniert
nur mit Daten der Region in der es ausgeliefert wurde.
[ Voor 18% gewijzigd door Dionisio op 23-07-2020 23:40 ]
Maar bij mij stonden laadpunten al aan in het POI menu en de kaarten waren bij aflevering al incl Duitsland. Ik kreeg van de verkoper bij de laadpunten wel de opmerking dat het publieke, betaalde punten zijn die op het moment beschikbaar zijn. Je mist dus semi-publieke en gratis punten. En nieuwe punten zouden ook niet direct getoond worden.
:strip_exif()/f/image/ClUuGhUWPDe89oM54JthU6p4.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een akelig stug rotsnoer
Unobtanium 3D Printer Buildlog
Bij onze lader had ik ook last van een stug snoer. dit heeft zich na een tijdje gebruiken vanzelf verholpenNosmo. schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:25:
De Tesla is al klaar, nu nog wachten op de Golf......
[Afbeelding]
Wat een akelig stug rotsnoer, inmiddels hangt het wat netter maar ik hoop dat door het gebruik de rest van de slagen er ook uit gaan.
Als je gaat laden wordt de kabel warm en zal dan wat minder stug zijnNosmo. schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:25:
De Tesla is al klaar, nu nog wachten op de Golf......
[Afbeelding]
Wat een akelig stug rotsnoer, inmiddels hangt het wat netter maar ik hoop dat door het gebruik de rest van de slagen er ook uit gaan.
Snoer vraagt wat gewenning.
[ Voor 14% gewijzigd door FrankVolt op 24-07-2020 19:03 ]
Ben je al in Duitsland geweest om te testen of het werkt? Dat je een ander, uitgebreider pakket kunt downloaden en installeren wist ik, maar de door mij genoemde zin uit de Duitstalige handleiding voor het updaten suggereert dat die map niet zal werken op het moment dat je daadwerkelijk in het land bent en wilt navigeren. (omdat deze geen onderdeel uitmaakte van het initieel meegeleverde pakket)Dionisio schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:37:
[...]
Ook ik had de versie waarbij er geen Duitsland bij zat. Ik heb echter via deze link de eerste bundle gedownload waarbij Duitsland wel in zit. Deze kan je vervolgens uitpakken en op je SD kaart kopieeren en klaar is kees. LEP OP: Deze download is voor de discover media. Voor de discover pro moet je deze link hebben. Vergeet niet eerst een backup te maken van de bestaande data!
Ik ben een keer in net over de grens in Nordhorn en een keer in Gronau geweest. Daar deed ie het gewoon, maar dat was natuurlijk dicht bij de grens. Ben benieuwd wat ie het ook doet als ik binnenkort wat dieper in Duitsland zit.Kuip schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Ben je al in Duitsland geweest om te testen of het werkt? Dat je een ander, uitgebreider pakket kunt downloaden en installeren wist ik, maar de door mij genoemde zin uit de Duitstalige handleiding voor het updaten suggereert dat die map niet zal werken op het moment dat je daadwerkelijk in het land bent en wilt navigeren. (omdat deze geen onderdeel uitmaakte van het initieel meegeleverde pakket)
Hier precies hetzelfde. Heb er niet om gevraagd maar heb er ook al 3 binnenS_Chief schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:21:
Krijgen jullie ook de laatste dagen wagenstatusrapporten terwijl je daar helemaal niet om hebt gevraagd? Mijne staat zo ingesteld dat ik elke maand op de 20e een mail krijg, maar in de afgelopen 6 dagen heb ik er al 3 ontvangen.
Geen idee of dit op de e-Golf werkt.
Ik merk dat ik de navigatie van Google Maps toch makkelijker vind.
Het erge is dat mensen met een elektrische auto het ook niet weten.RonaldPr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:33:
Wat me iedere keer opvalt is dat de E-Golf vrij onbekend is. Wij verhuren hier een huisje en wanneer ik over de Golf en de zonnepanelen vertel dan vraagt iedereen of de Golf volledig elektrisch is en wanneer ik dan ja zeg staan ze zeer verbaast te kijken.
Als je parkeert om je auto te laden en de plekken zijn vol kijken ze heel boos.
Alsof ze denken dat het een hybride is...
Wantja e-Golf is toch een hybride
Als je een plug-in hybride hebt dan mag je daar ook gewoon staan hoor. Nu lijkt de e-Golf ook wel erg op de bekendere GTE.ThaddeusX schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:32:
[...]
Het erge is dat mensen met een elektrische auto het ook niet weten.
Klopt maar mensen met een volledige elektrische auto denken dan:S_Chief schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:46:
[...]
Als je een plug-in hybride hebt dan mag je daar ook gewoon staan hoor. Nu lijkt de e-Golf ook wel erg op de bekendere GTE.
“ik moet laden omdat ik een elektrische auto heb. En jij hoeft nu ff niet te laden met je hybride accu van 50km. Maak plek voor mij en ga nu weg”
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik onderweg onderscheid kan maken tussen de GTE en de e-Golf ze zijn optisch volgens mij identiek?S_Chief schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:46:
[...]
Als je een plug-in hybride hebt dan mag je daar ook gewoon staan hoor. Nu lijkt de e-Golf ook wel erg op de bekendere GTE.
Wel.. Een GTE heeft een uitlaat.RonaldPr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik onderweg onderscheid kan maken tussen de GTE en de e-Golf ze zijn optisch volgens mij identiek?
En een open grille, honinggraat voorbumper, de badges uiteraard etc.
Dat snap ik, maar al rijdende is het lastig om ze uit elkaar te houden. Misschien moeten we afspreken dat we als e-Golf rijders de spiegels rood gaan spuiten.S_Chief schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:26:
[...]
Wel.. Een GTE heeft een uitlaat.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 26-07-2020 21:26 ]
Yep, het is echt een omgekeerde Kona. Bij iedere Kona denken mensen dat ie elektrisch is, bij iedere Golf denken mensen dat ie ICE, of op z'n best PHEV is.RonaldPr schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:33:
Wat me iedere keer opvalt is dat de E-Golf vrij onbekend is. Wij verhuren hier een huisje en wanneer ik over de Golf en de zonnepanelen vertel dan vraagt iedereen of de Golf volledig elektrisch is en wanneer ik dan ja zeg staan ze zeer verbaast te kijken.
Lekker boos laten kijken. Als ze er problemen mee hebben, moeten ze je aanspreken. Leren ze meteen dat er ook een volle EV Golf bestaat. Daarnaast: EV rijders hebben niet automatisch voorrang bij een laadpaal ten opzichte van een PHEV.ThaddeusX schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:32:
Het erge is dat mensen met een elektrische auto het ook niet weten.
Jouw interpretatie van de boze blikken, of ook echt gehad dat mensen je zo aanspraken?ThaddeusX schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:49:
Klopt maar mensen met een volledige elektrische auto denken dan:
“ik moet laden omdat ik een elektrische auto heb. En jij hoeft nu ff niet te laden met je hybride accu van 50km. Maak plek voor mij en ga nu weg”
Dat tweede zou echt niet handig zijn. Ik ben van mening dat je met goede communicatie best een eind komt samen. Ik heb al gehad dat er een Ampera (eerste versie, de PHEV) net wilde gaan laden aan een paal terwijl ik <10% over had. Toen vriendelijk gevraagd of ik daar kon laden ivm mijn bijna lege accu. Geen probleem voor de Ampera rijder.
Maar dan ook niet op een toon van 'jij moet weg met je 50km accu', gewoon beleefd vragen. Zoals je misschien ook zou doen als je met een lunchbroodje in de supermarkt staat achter iemand met een volle kar met kop erop om voor te mogen. Met 'maak plek voor mij' kom je niet zo ver, dan zetten mensen hun hakken in het zand. En in jouw geval had je ze dan natuurlijk prima even kunnen tonen wat er achter je tankklepje zit.
Top vergelijkingsfoto. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat de LED boogjes totaal anders lopen. Ik had wel de omgekeerde lijn in de bumper gezien, dat was voor mij het voornaamste herkenningspunt. De mijne heeft trouwens wel wat zwarte plastic strepen in de U van de DRL bogen, zoals bij de GTE.S_Chief schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:26:
[...]
[Afbeelding]
Gelukkig heb ik het tot nu toe nooit echt wat meegemaakt.DeGroteMuis schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:57:
[...]
Yep, het is echt een omgekeerde Kona. Bij iedere Kona denken mensen dat ie elektrisch is, bij iedere Golf denken mensen dat ie ICE, of op z'n best PHEV is.![]()
[...]
Lekker boos laten kijken. Als ze er problemen mee hebben, moeten ze je aanspreken. Leren ze meteen dat er ook een volle EV Golf bestaat. Daarnaast: EV rijders hebben niet automatisch voorrang bij een laadpaal ten opzichte van een PHEV.
[...]
Jouw interpretatie van de boze blikken, of ook echt gehad dat mensen je zo aanspraken?
Dat tweede zou echt niet handig zijn. Ik ben van mening dat je met goede communicatie best een eind komt samen. Ik heb al gehad dat er een Ampera (eerste versie, de PHEV) net wilde gaan laden aan een paal terwijl ik <10% over had. Toen vriendelijk gevraagd of ik daar kon laden ivm mijn bijna lege accu. Geen probleem voor de Ampera rijder.
Maar dan ook niet op een toon van 'jij moet weg met je 50km accu', gewoon beleefd vragen. Zoals je misschien ook zou doen als je met een lunchbroodje in de supermarkt staat achter iemand met een volle kar met kop erop om voor te mogen. Met 'maak plek voor mij' kom je niet zo ver, dan zetten mensen hun hakken in het zand. En in jouw geval had je ze dan natuurlijk prima even kunnen tonen wat er achter je tankklepje zit.![]()
[...]
Top vergelijkingsfoto. Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat de LED boogjes totaal anders lopen. Ik had wel de omgekeerde lijn in de bumper gezien, dat was voor mij het voornaamste herkenningspunt. De mijne heeft trouwens wel wat zwarte plastic strepen in de U van de DRL bogen, zoals bij de GTE.
Was 2 weken geleden bij de Ikea. Parkeerplek was letterlijk vol. Mensen met een benzine auto gingen zelfs op laadplekken parkeren omdat er geen plek meer was. Geen idee of dat dan mag? Wat denken jullie hierover?
Ik had geluk om 1 parkeerplek met laadplek nog te vinden. Heb ook m'n kabeltje erin gedaan.
Er was 1 tesla rijder die keek wel erg boos naar mij...die blik zei meer dan genoeg
Wat ik jammer vind is dat de e-Golf niet echt iets elektrisch presenteerd.
Behalve een e-Golf badge aan de voor en achterkant.
Maar door het blauwe lijntje lijkt het eerder op een "bluemotion" benzine auto
Maar moet je dan ook echt laden, of is het laden om het laden?ThaddeusX schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:44:
[...]
Gelukkig heb ik het tot nu toe nooit echt wat meegemaakt.
Was 2 weken geleden bij de Ikea. Parkeerplek was letterlijk vol. Mensen met een benzine auto gingen zelfs op laadplekken parkeren omdat er geen plek meer was. Geen idee of dat dan mag? Wat denken jullie hierover?
Ik had geluk om 1 parkeerplek met laadplek nog te vinden. Heb ook m'n kabeltje erin gedaan.
Er was 1 tesla rijder die keek wel erg boos naar mij...die blik zei meer dan genoeg
Elect a clown, expect a circus.
Welke productieweek had jouw auto?TomK85 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:14:
Net te horen gekregen dat de mijne wordt uitgeleverd in week 34 ipv de eerder toegezegde week 32....
De mijne is vorige week (week 30) gebouwd volgens de dealer, en zou week 32 in nederland moeten arriveren.
Unobtanium 3D Printer Buildlog
Durf ik niet te zeggen helaas! Ik weet dat de laatste vorige week van de band is gerold in Wolfsburg maar hij schijnt in Dresden nog wel gemaakt te worden.Nosmo. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:32:
[...]
Welke productieweek had jouw auto?
De mijne is vorige week (week 30) gebouwd volgens de dealer, en zou week 32 in nederland moeten arriveren.
Dat zijn gevaarlijke opmerkingen vind ik. Wie bepaalt wat 'echt laden' is? Is echt laden pas wanneer je de volgende dichtstbijzijnde laadpaal niet meer haalt? Of als je niet meer komt waar je moet zijn? Of wanneer je niet 15% marge hebt voor je reis? Of misschien toch als je onder de 20% SoC zit wanneer je aankomt?Slasher schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:23:
[...]
Maar moet je dan ook echt laden, of is het laden om het laden?
En wie bepaalt dan of jij echt moet laden, of laadt om te laden? Als je nog zo'n 75% range moet verrijden en je SoC is 50%, is laden wel handig. Jij shopt, auto intussen op peil en je kan in een keer door. Terwijl een ander vindt dat je met 50% ook prima even door kan rijden om onderweg een snellader op te zoeken en dus maar een gewone plek moet zoeken.
Ik vind dat booskijkende Tesla bestuurder best even uit had kunnen stappen om te vragen of de Tesla aan de paal mocht, als die het echt zo hard nodig had. Misschien had @ThaddeusX nee gezegd omdat ie zelf bijna leeg is, misschien had hij ja gezegd en zelf een andere plek gezocht. Maar met elkaar de dialoog aangaan werkt beter dan boos kijken / die andere een aso vinden omdat je vindt dat iemand je plekje ingepikt heeft.
Als het laden eigenlijk niet nodig is en op drukke plekken zo een laadpunt onnodig bezet houd, terwijl je eigenlijk nog 80% SoC hebt, en makkelijk nog naar je volgende bestemming kunt waar je ook kunt laden.DeGroteMuis schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:16:
[...]
Dat zijn gevaarlijke opmerkingen vind ik. Wie bepaalt wat 'echt laden' is? Is echt laden pas wanneer je de volgende dichtstbijzijnde laadpaal niet meer haalt? Of als je niet meer komt waar je moet zijn? Of wanneer je niet 15% marge hebt voor je reis? Of misschien toch als je onder de 20% SoC zit wanneer je aankomt?
En wie bepaalt dan of jij echt moet laden, of laadt om te laden? Als je nog zo'n 75% range moet verrijden en je SoC is 50%, is laden wel handig. Jij shopt, auto intussen op peil en je kan in een keer door. Terwijl een ander vindt dat je met 50% ook prima even door kan rijden om onderweg een snellader op te zoeken en dus maar een gewone plek moet zoeken.
ingepikt heeft.
Maar inderdaad niemand bepaald of je mag laden, maar het is denk ik gewoon een soort van fatsoen op drukke laadplekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 27-07-2020 12:25 ]
Elect a clown, expect a circus.
Mijne wordt ook via Van Mossel geleverd.Delta737 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:07:
Van Mossel belde mij vorige week, ik krijg hem eind deze week. Productiedatum weet ik niet.
Is meer voor het publiek laden topic, maar volgens mij hoeft niemand te laden bij de Ikea. Bijna iedereen woont wel binnen 50 km van een Ikea af. Dus zou me niet bezwaard voelen om een laadpaal bezet te houden bij Ikea ook al zit ik > 80% vol.Slasher schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Als het laden eigenlijk niet nodig is en op drukke plekken zo een laadpunt onnodig bezet houd, terwijl je eigenlijk nog 80% SoC hebt, en makkelijk nog naar je volgende bestemming kunt waar je ook kunt laden.
Maar inderdaad niemand bepaald of je mag laden, maar het is denk ik gewoon een soort van fatsoen op drukke laadplekken.
Ik had juist wel de Ikea lader nodig. Ik woon zelf in Drunen. Ik was naar Rotterdam om ons mam af te zetten voor een afspraak en ben toen tussendoor naar de Ikea geweest. Toch wel handig danZ___Z schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:59:
[...]
Is meer voor het publiek laden topic, maar volgens mij hoeft niemand te laden bij de Ikea. Bijna iedereen woont wel binnen 50 km van een Ikea af. Dus zou me niet bezwaard voelen om een laadpaal bezet te houden bij Ikea ook al zit ik > 80% vol.
Helaas is de laadsnelheid belabberd😥
Van 15% naar vol zou bijna twee uur gaan duren.
Al een keer opnieuw gestart, maar blijft zo.
Op de heenweg geen problemen gehad: alles snel.
Iemand anders ook zo'n ervaring?
Kan het aan de warmte liggen?
Hoeveel kW..? Bij welke procent en hoelang etc?Bula schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:11:
Onderweg naar NL sta ik nu bij Ionity Bois Mande in Frankrijk.
Helaas is de laadsnelheid belabberd😥
Van 15% naar vol zou bijna twee uur gaan duren.
Al een keer opnieuw gestart, maar blijft zo.
Op de heenweg geen problemen gehad: alles snel.
Iemand anders ook zo'n ervaring?
Kan het aan de warmte liggen?
Wat vind jij snel en wat langzaam?... Ionity heeft ook andere palen dus die proberen? Maar volgens mij “rapidgate” de e-golf ook wel (uiteindelijk) toch?
Succes nog!
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Kwam binnen op 15%, daarna na telefonisch overleg met Ionity opnieuw met laden begonnen op een andere paalStef87 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:15:
[...]
Hoeveel kW..? Bij welke procent en hoelang etc?
, met dit resultaat
aiii dat is niet fijn. De hoeveelste laadsessie is dit, heb je voorafgaand aan deze laadsessie harder dan 120 gereden? Probeer je volgende stretch eens onder de 100 te blijven, op deze manier kan je misschien de temperatuur in je pack wat laten zakken. (desnoods vrachtwagen plakken op ACC)Bula schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Kwam binnen op 15%, daarna na telefonisch overleg met Ionity opnieuw met laden begonnen op een andere paal
, met dit resultaat [Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 27-07-2020 22:37 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Zorgt vrachtwagen plakken niet juist voor minder wind om te koelen?revolution-nl schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:34:
[...]
aiii dat is niet fijn. De hoeveelste laadsessie is dit, heb je voorafgaand aan deze laadsessie harder dan 120 gereden? Probeer je volgende stretch eens onder de 100 te blijven, op deze manier kan je misschien de temperatuur in je pack wat laten zakken. (desnoods vrachtwagen plakken op ACC)
Doet de auto dit om de lader te koelen of om een andere rede?
[ Voor 26% gewijzigd door Heijmenberg99 op 27-07-2020 23:38 ]
Heb niet harder dan 100 gereden, bijna alles provinciale weg, alleen laatste stukje ca.110.revolution-nl schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:34:
[...]
aiii dat is niet fijn. De hoeveelste laadsessie is dit, heb je voorafgaand aan deze laadsessie harder dan 120 gereden? Probeer je volgende stretch eens onder de 100 te blijven, op deze manier kan je misschien de temperatuur in je pack wat laten zakken. (desnoods vrachtwagen plakken op ACC)
Had eerder vandaag ook al een hele slechte laad ervaring. Steeds werd de laadsessie onderbroken na een paar minuten.
Moest echter 70% vol raken om die Ionity te bereiken.
Heb dus wel 9 keer opnieuw opgestart....
In de brandende zon, 37 graden.
Moet daar trouwens nog wel over gaan bellen want heb nu 9 keer 4,95 in rekening gebracht gekregen
[ Voor 5% gewijzigd door Bula op 27-07-2020 23:30 ]
Gemiddelde van op foto was 14.4kW als tijden en kWh klopt. (Tot 79%)Bula schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Kwam binnen op 15%, daarna na telefonisch overleg met Ionity opnieuw met laden begonnen op een andere paal
, met dit resultaat [Afbeelding]
Dat is inderdaad behoorlijk traag!
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
@DDDikkiedik Volgens mij is de temperatuur van het accupakket zelf vooral de limiterende factor. En dat zit onder de auto, niet onder de motorkap.
Ik had ook last van traag laden op de terugweg uit Frankrijk, maar ik dacht dat het kwam omdat hij te ver leeg was voordat ik begon. Het kan dan ook de temperatuur zijn geweest.
37 graden in de brandende zon (met dus enorm veel warmte straling van het asfalt op de onderkant van de auto waar de accu zit) klinkt als rapidgate.Bula schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:28:
[...]
Heb niet harder dan 100 gereden, bijna alles provinciale weg, alleen laatste stukje ca.110.
Had eerder vandaag ook al een hele slechte laad ervaring. Steeds werd de laadsessie onderbroken na een paar minuten.
Moest echter 70% vol raken om die Ionity te bereiken.
Heb dus wel 9 keer opnieuw opgestart....
In de brandende zon, 37 graden.
Moet daar trouwens nog wel over gaan bellen want heb nu 9 keer 4,95 in rekening gebracht gekregen
@DDDikkiedik Volgens mij is de temperatuur van het accupakket zelf vooral de limiterende factor. En dat zit onder de auto, niet onder de motorkap.
[/quote]
De e-golf heeft passieve accukoeling, een accupakket met honderden kilo's aan massa in een dichte shell krijg je echt niet handmatig gekoeld. Het enige wat je kan doen is de warmte ontwikkeling minimaliseren en dat doe je door zo min mogelijk hitte = vermogen te genereren.
Andere optie is om even te rusten en in de nacht te gaan rijden delta T tussen de buitenlucht en de accu is dat groter waardoor het pack sneller zal afkoelen.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
De mijne komt week 34 binnen verwachte uitlevering via van Mossel is week 35.TomK85 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:14:
Net te horen gekregen dat de mijne wordt uitgeleverd in week 34 ipv de eerder toegezegde week 32....
Vandaag een stuk koeler; 20 graden.DeGroteMuis schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:44:
@Bula De eGolf heeft wel last van rapidgate. Op de heenweg geen last van gehad? Bij mij ging het op m'n warmste langere rit met tussen de 25 en de 28 graden en zon de eerste 2 keer goed (eerste keer 38kW, tweede keer 35kW), de derde keer (intussen buiten 22 graden) nog maar 22kW. Dan nog is rond de 14kW wel erg traag, ik bleef ruim daarboven en Teslabjorn bleef met de 1000km challenge iets onder de 20 kW steken als laagste snelheid
Net weer geladen na de eerste etappe van ca. 150km.
Nu een beter resultaat
Rond de 30 is nog een tikje traag voor een eerste lading, maar inderdaad een heel stuk beter. Ik zit meestal tussen de 37 en 39 bij de eerste snellaad stop tot rond de 80%.Bula schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Vandaag een stuk koeler; 20 graden.
Net weer geladen na de eerste etappe van ca. 150km.
Nu een beter resultaat[Afbeelding]
Met laadverlies kan je inderdaad meer dan een volle accu kan laden, ook zonder verbruikers. Maar die traaglader klopt niet. No way dat je 10+kW DC laadt met een 7.2kW lader in de eGolf. Lijkt erop dat het ding het verbruik per fase maal 3 doet (de eGolf laadt maximaal 2 fasen). Dan zou je dus 47,5 maal 2/3 geladen hebben = ongeveer 31.7kWh.
Beetje later, maar thanks voor de herinnering, @S_Chief en @Heijmenberg99 .Heijmenberg99 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:52:
[...]
Hier precies hetzelfde. Heb er niet om gevraagd maar heb er ook al 3 binnen
Ik had hem ingesteld op iedere 25e van de maand en iedere 1000km, niets ontvangen. Had er 2 moeten krijgen. Had ook nog 30 rapporten over deze maand volgens de app. Handmatig aanvragen lukte wel. Net op de webportal gekeken, settings stonden nog goed. Nu maar eens ingesteld op de 29e van iedere maand, benieuwd of ik morgen een rapport ontvang.
Verder een verrassend goede app week, gewoon sinds afgelopen woensdag geen issues én relatief snel bijwerken!
*klopt af*
Dit is wel handig ja. Hij geeft zelfs aan welke palen bezet zijn.trippelb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:36:
Edit oké de volgorde heb ik verkeerd dus lees als: 3,2,1,4,5
Zoals beloofd: [Afbeelding]
Instellingen van de navigatie
[Afbeelding]
Dan de instellingen van de kaart
[Afbeelding]
En vervolgens laadstations kiezen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervolgens met de weergave opties kan je ze makkelijk aan en uit zetten. Hij heeft niet alle laadpalen maar wel een hoop
E-GolfS_Chief schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:26:
[...]
[Afbeelding]
Bovenstaand is het oude model E-Golf. De nieuwere versie (beneden) heeft bij de c-vormige dagrijlichten een wat "snellere" spoilerachtige dingen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BApSuJMbRddIAh5dpsdOWkVE.jpg?f=user_large)
GTE
Je kan de GTE herkennen aan:
- Honingraat radiator grill
- Uitlaat
- Badges voor en achter zijn groter dan de E-Golf badges
- Grotere spoilerachtige dingen bij de c-vormige koplampen
- "Dubbele" bumperlip voor tegenover enkele (alleen onder) bij de E-Golf
- A-vormige voorbumper tegenover V-vormige voorbumper bij de E-Golf (credits voor @S_Chief S_Chief)
- Vorm van de C vormige DRL is ook anders en minder hoog bij de eGolf:
__\ bij de GTE, __/ bij de eGolf. (credits voor @DeGroteMuis DeGroteMuis)
Mis ik nog wat?
[ Voor 24% gewijzigd door Pindakaasisbah op 29-07-2020 10:15 . Reden: Toevoeging van S_Chief over voorbumper ]
:strip_exif()/f/image/fJcHNsKbqmXC8qo8tIICZSkX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/acme7RTRNWWjDQ68iyXgoXSk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IuEjKewZN924rw9HmGTwJU0J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HbiwL661TbllOcc1ZUc1neZo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IYg8O3UPcgjBU4aIErOCOWks.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FquJDYVoYGSeAgo04EA2eMvW.jpg?f=fotoalbum_large)