Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-07 08:13
Zou in principe kunnen (32 A) echter houdt je dan Max 8 ampere (1840 Watt) over voor de rest van jouw huishouden. Is dus niet aan te bevelen.

32A is ook de maximale stroom die door een 2,5^2 ader mag lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door FrankVolt op 09-07-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
De e-Golf kan maximaal op 2 fase 16A laden. Je zal de 32A dus niet voltrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
tiguan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:04:
De e-Golf kan maximaal op 2 fase 16A laden. Je zal de 32A dus niet voltrekken.
Is ook waar en de vraag beantwoord. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FrankVolt op 09-07-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07 08:52
1 fase:: max 3,6kW
3 fasen: max 7,2kW
Kuip schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:16:
Ik heb nog niet gecheckt of hij daadwerkelijk van Eco terug naar Normal (Mode) schakelt, maar regelmatig in Eco rijdend 'volgas' gegeven en zo te merken krijg je dan wel het maximale vermogen en acceleratie. (ook voel je het kickdown-activeer hobbeltje in het gaspedaal)
Net kunnen testen, inderdaad nog steeds 'kickdown' bij 2020 model. Eco en Eco+, bij volstroom loopt ie met volle acceleratie door tot voorbij de snelheidslimieten voor die standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
DDDikkiedik schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Als ik op de website van Volkswagen zoek, dan krijg ik allerlei fietsendragers maar niet speciaal voor de e-golf.

Ik zie wel een trekhaak op deze website, maar die is echt ontzettend duur. https://www.trekhaken.inf...neembare-trekhaken/677945

En dan mag ik nog hopen dat mijn fietsendrager er op past.

Is er iemand die een andere oplossing weet om je eigen fiets mee te kunnen nemen?
Op de Ioniq kan tegenwoordig een echte trekhaak die 750 kilo mag trekken.
Een bedrijf heeft dat gehomologeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:04:
@Anoniem: 1422122 en andere eGolf shoppers:

**De subsidiepot voor nieuwe EVs is op.**

De prijzen die je ziet is dus wat je gaat betalen.
Er wordt nog wel gesproken over aanvragen doorschuiven, maar dat is voor zover ik gezien heb nog redelijk vaag.

Tweedehands EVs kunnen nog wel subsidie krijgen, dat potje zit nog onder de 2 v/d 7 miljoen beschikbaar.
https://www.nu.nl/auto/60...nnen-acht-dagen-leeg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Klinkt al iets beter. Gisteren was de 27 mil voor 2021 nog niet bekend. Als dat alleen de pot voor nieuw is, dan is er iig iets meer ruimte, al betekent dat waarschijnlijk dat de pot al leeg is voor 2021 begint met dit tempo. :+

Wel benieuwd of je dan nog de 4k krijgt, of het afgebouwde 2021 bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-07 18:17
Sorry, maar dat is echt onzin. Het bedrag van 27 miljoen voor 2021 was al vanaf het begin bekend, en in 2021 is het bedrag nog steeds 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:25:
1 fase:: max 3,6kW
3 fasen: max 7,2kW

[...]

Net kunnen testen, inderdaad nog steeds 'kickdown' bij 2020 model. Eco en Eco+, bij volstroom loopt ie met volle acceleratie door tot voorbij de snelheidslimieten voor die standen.
Nadat ik dit had gepost zag ik iemand op FB die op 1fase gewoon met 7.2kW kon laden. Had een aansluiting van 1x40A. Wel met load balancing om te voorkomen dat andere apparaten niet meer gebruikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y8Q129tb/19-FBB6-E5-024-C-4-FE8-9313-CA03189-EB713.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door TomK85 op 09-07-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Delta737 Yep, jij hebt beter opgelet dan ik. Ik had 17 mil dit jaar gehoord en afbouwen vanaf 2021 tot 2025, maar ook volgend jaar 27 mil was idd al bekend en afbouwen na 2021 in plaats van vanaf 2021. My bad. Blijft dat het nog steeds niet enorm ruim is, helemaal niet als je mensen door gaat schuiven van 2020 naar 2021. Maar als je nu aanvraagt, dan zal je waarschijnlijk wel in 2021 subsidie krijgen.

@TomK85 met een eGolf? Je kan wel met > 3,6kW laden vanuit je aansluiting als je genoeg ruimte hebt, maar voor zover ik weet heeft de eGolf per fase een maximale laadcapaciteit van 3,6kW.
Een auto die een 22kW AC paal volle snelheid trekt, kan wel 7,2kW laden op 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:36:

@TomK85 met een eGolf? Je kan wel met > 3,6kW laden vanuit je aansluiting als je genoeg ruimte hebt, maar voor zover ik weet heeft de eGolf per fase een maximale laadcapaciteit van 3,6kW.
Een auto die een 22kW AC paal volle snelheid trekt, kan wel 7,2kW laden op 1 fase.
Met een eGolf ja. Newmotion paal met max 32a en 40a aansluiting thuis. Overigens schijnt in de USA de egolf ook gewoon met 32a te laden. Drie fasen is daar veel minder beschikbaar maar zitten op 1x40 (of nog zwaarder). Zou in theorie kunnen dat software daar anders is ingesteld. Op de evdatabase zie ik ook staan dat ie met 7.2 kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
In de e-manager heb je ook een aantal instellingen, ik dacht 10, 13, 16 amp en Max. Laadstroom. Maar wat de exacte Waarde is heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
Ik heb zojuist de eerste betaling binnen gehad m.b.t. de subsidie. Zoals eerder gezegd heb ik de december aanbieding en later de datum op het contract kunnen laten aanpassen. Auto was nog niet geleverd. Soms zit het mee 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@TomK85 Inderdaad, niet mijn dag vandaag, ik vertel teveel onzin. :+
Ik hoorde van een vriend dat de eGolf bij 1 fase maar 3,7kW zou trekken, maar dat zal dan wel afgezekerd op 16A geweest zijn. EVDB.nl geeft inderdaad 7.2 aan bij 1 én 3fasen, andere bronnen ook. Heb je natuurlijk wel een 32A zekering ertussen nodig, dus even checken of je zekeringen niet allemaal 16A zijn.

@Wescobar Lekker vlot geregeld joh! Binnen 10 dagen na aanvraag het eerste bedrag al op de rekening is niet verkeerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Wescobar schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:59:
Ik heb zojuist de eerste betaling binnen gehad m.b.t. de subsidie. Zoals eerder gezegd heb ik de december aanbieding en later de datum op het contract kunnen laten aanpassen. Auto was nog niet geleverd. Soms zit het mee 😁
Begrijp ik het dan goed dat je de auto nog niet hebt, maar wel 83 euro gestort hebt gekregen?

Edit: nevermind, ik moet goed lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TomK85 op 09-07-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomK85
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:20:
@TomK85 Inderdaad, niet mijn dag vandaag, ik vertel teveel onzin. :+
Ik hoorde van een vriend dat de eGolf bij 1 fase maar 3,7kW zou trekken, maar dat zal dan wel afgezekerd op 16A geweest zijn. EVDB.nl geeft inderdaad 7.2 aan bij 1 én 3fasen, andere bronnen ook. Heb je natuurlijk wel een 32A zekering ertussen nodig, dus even checken of je zekeringen niet allemaal 16A zijn.

@Wescobar Lekker vlot geregeld joh! Binnen 10 dagen na aanvraag het eerste bedrag al op de rekening is niet verkeerd! _/-\o_
Inmiddels besloten om toch 3x25A aan te leggen. Voor de offerte van de paal maakt het niet uit (ik heb nu alleen geen loadbalancing nodig, dan kan achteraf als ik zonnepanelen hebt) en die eenmalige 350 euro ombouwkosten door Liander, overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
TomK85 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Inmiddels besloten om toch 3x25A aan te leggen. Voor de offerte van de paal maakt het niet uit (ik heb nu alleen geen loadbalancing nodig, dan kan achteraf als ik zonnepanelen hebt) en die eenmalige 350 euro ombouwkosten door Liander, overleef ik wel.
Heb dit allemaal reeds gedaan voor dat de wagen in mijn bezit was, kosten:
C.a. 350 voor Liander voor het ombouwen naar drie fases, moet je wel een driefase hoofdschakelaar hebben, had ik niet maar die is relatief goedkoop, ik dacht iets van een 30 euro. Moet erin zitten anders sluiten ze de boel niet aan.

Verder, een 3 fase automaat, 3x16 amp C klasse, 78 euro, een driefase aardlekschakelaar >= 40 amp met lekstroom type “B”, die werkt dus ook met gelijkstroom wat de normale (lekstroom type “A”) niet doen. Kosten 134 euro, goed zoeken en let op dat ze je geen oor aannaaien staat vaak fout vermeld op de website.

Verder 5 aderige vmvk of vmvk-as kabel 2,5^2 Afhankelijk waar je jouw laadstation wilt plaatsen.

En een Tesla Wall Connector a 400 euro maar daar kan je zelf ook een andere/goedkopere voor vinden.

De nodige handigheid om het spulletje in elkaar te zetten, kabels te trekken enz,

Al met al toch een kostbare aangelegenheid om jouw e-golf op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
FrankVolt schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Heb dit allemaal reeds gedaan voor dat de wagen in mijn bezit was, kosten:
C.a. 350 voor Liander voor het ombouwen naar drie fases, moet je wel een driefase hoofdschakelaar hebben, had ik niet maar die is relatief goedkoop, ik dacht iets van een 30 euro. Moet erin zitten anders sluiten ze de boel niet aan.

Verder, een 3 fase automaat, 3x16 amp C klasse, 78 euro, een driefase aardlekschakelaar >= 40 amp met lekstroom type “B”, die werkt dus ook met gelijkstroom wat de normale (lekstroom type “A”) niet doen. Kosten 134 euro, goed zoeken en let op dat ze je geen oor aannaaien staat vaak fout vermeld op de website.

Verder 5 aderige vmvk of vmvk-as kabel 2,5^2 Afhankelijk waar je jouw laadstation wilt plaatsen.

En een Tesla Wall Connector a 400 euro maar daar kan je zelf ook een andere/goedkopere voor vinden.

De nodige handigheid om het spulletje in elkaar te zetten, kabels te trekken enz,

Al met al toch een kostbare aangelegenheid om jouw e-golf op te laden.
Had nu een offerte liggen van 1600 euro (excl. de 350 ombouw) voor laadpaal en montage. Ik ben zelf niet de allerhandigste op dit gebied. Er moet sowieso een geul van 15 meter worden gegraven rondom mijn huis en met grondboring moet onder toilet worden doorgeboord (meterkast zit helaas niet tegen de buitengevel aan). Aan de andere kant zit op 350m een laadpaal die voor EUR 0,24 per kW laadt. Die laadpaal zal ik (zolang ik geen zonnepanelen heb) niet terugverdienen. Het is meer luxe dat ik thuis kan laden. Denk dat ik eerst maar eens ff afwacht hoe het gaat zonder eigen laadpaal (kan altijd met granny charger via 10A stopcontact). Als ik dat kotsbeu ben, dan is een laadpaal alsnog zo aangelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@TomK85 Precies mijn strategie. Laadpaal op hemelsbreed 240 meter, zelden bezet. Toevallig vandaag voor het eerst sinds ik de eGolf heb een I3 zien staan. Zo lang dat zo blijft en ik er niet van baal prima, anders komt er een laadpaal in de tuin. Helpt wel dat ik mijn woon-werk km prima kan laden op het werk. Volgens Allego is de afstandslimiet (loopafstand) voor een publieke paal aanvragen 250 meter, dus als die andere paal regelmatig bezet is wanneer je wil laden zou je binnen enkele maanden een publieke paal iets dichterbij moeten kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:36:
@TomK85 Precies mijn strategie. Laadpaal op hemelsbreed 240 meter, zelden bezet. Toevallig vandaag voor het eerst sinds ik de eGolf heb een I3 zien staan. Zo lang dat zo blijft en ik er niet van baal prima, anders komt er een laadpaal in de tuin. Helpt wel dat ik mijn woon-werk km prima kan laden op het werk. Volgens Allego is de afstandslimiet (loopafstand) voor een publieke paal aanvragen 250 meter, dus als die andere paal regelmatig bezet is wanneer je wil laden zou je binnen enkele maanden een publieke paal iets dichterbij moeten kunnen krijgen...
Ja idd. Ik gebruik m niet voor woon-werk dus dat scheelt al een hoop. Heb in die zin tijd genoeg om thuis via granny te laden. Shell heeft hier een snellader op 500m afstand. Publieke paal wordt hier alleen gedaan indien aanvrager zelf geen oprit heeft. Heb er 2, dus dat gaat m helaas niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:06
Maar na nachtje aan het stopcontact zit hij toch ook weer gewoon vol voor nieuwe dag lijkt me.

Mijn vriendin gaat ook eerste tijd op de oprit laden via gewoon stopcontact en eens aankijken hoe dat gaat. Ze laat zonnepanelen plaatsen en een laadpaal zou ca 900 kosten. Maar zij rijdt gemiddeld tussen de 30 en 150km op een dag voor werk (en op werklocaties kan ze ook laden).

Als ze naar mij komt wordt het spannender, dan is het 100km enkele reis, dus ze zal bij mij ook wel aan het stopcontact moeten.

Wel erg benieuwd hoe de praktijk actieradius haar gaat bevallen. Zou voor haar gebruik voldoende moeten zijn en als we met zijn 2en verder of op vakantie gaan hebben we mijn auto.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1422122

DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:04:
@Anoniem: 1422122 en andere eGolf shoppers:

**De subsidiepot voor nieuwe EVs is op.**

De prijzen die je ziet is dus wat je gaat betalen.
Er wordt nog wel gesproken over aanvragen doorschuiven, maar dat is voor zover ik gezien heb nog redelijk vaag.

Tweedehands EVs kunnen nog wel subsidie krijgen, dat potje zit nog onder de 2 v/d 7 miljoen beschikbaar.
Dankjewel voor je bericht! Mocht er nog een leuke actie komen, dan hoop ik dat jullie hem hier delen. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Anoniem: 1422122 ik was iets te vroeg. Nu kopen is volgend jaar nog subsidie krijgen begreep ik van anderen in het topic. En de subsidie is dan sowieso gelijk. Alleen zal je tot 2021 moeten wachten op de eerste betalingen.

@VidaR-9 Grannyladen vol in een nacht, dat ligt aan hoe lang je nacht is en hoe leeg je accu ;) EVDataBase.nl zegt 16,5 uur van leeg naar vol, maar dat is van leeg naar vol. Halfleeg naar vol zou moeten passen in 9 uurtjes. Met laadpas(sen) voor de keren dat het krap wordt zodat ze publiek kan (snel)laden komt dat vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik vraag me af hoe het nu in zijn werk gaat wanneer iemand een gebruikte ev wil verkopen. De meeste kopers gaan nu shoppen bij een bedrijf dat de subsidie kan regelen en niet bij een particulier.

Of je moet hem via een dealer verkopen maar dat kan denk ik niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:25
DeGroteMuis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:36:
@Anoniem: 1422122 ik was iets te vroeg. Nu kopen is volgend jaar nog subsidie krijgen begreep ik van anderen in het topic. En de subsidie is dan sowieso gelijk. Alleen zal je tot 2021 moeten wachten op de eerste betalingen.

@VidaR-9 Grannyladen vol in een nacht, dat ligt aan hoe lang je nacht is en hoe leeg je accu ;) EVDataBase.nl zegt 16,5 uur van leeg naar vol, maar dat is van leeg naar vol. Halfleeg naar vol zou moeten passen in 9 uurtjes. Met laadpas(sen) voor de keren dat het krap wordt zodat ze publiek kan (snel)laden komt dat vast goed.
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst geladen. Het viel mij op dat hij maar +- 2400W continue gebruikte via de normale lader.

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Maikie18 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst geladen. Het viel mij op dat hij maar +- 2400W continue gebruikte via de normale lader.
Dat is gewoon 10A. Volgens mij is de granny lader daarop begrenst ivm maximale belasting stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Hmm vandaag de zogenaamde 'inzetspecificatie' betreffende de private lease mogen ontvangen per mail.
Hierin staat, ondanks mijn aanvraag afgelopen December, het volgende: Vanaf 29/06/2020 is uw contract ingegaan. 

Ondanks dat de pot nu leeg is, heeft het wellicht nog zin om hem aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:27
Wat is een inzetspecificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@t!n0 Bij mij staat hetzelfde in de mail(behalve de datum natuurlijk), maar op de specificatie zelf staat de datum waarop het contract intern bij VW is goedgekeurd (2 dagen voor ik het contract ontving en ondertekend teruggestuurd heb).

@DDDikkiedik De inzetspecificatie is een soort afleverbon bij (private) lease . Vermeldt klantgegevens, gegevens van de leverende dealer, voertuiggevens, contractafspraken en bij VW in ieder geval ook de samenstelling van de auto qua opties.

Wat me trouwens wel opviel is dat de kilometerprijs voor meerkilometers een stuk lager is geworden. In het contract stond nog 9,x cent in de afleverspec 7,x. Volgens VWPFS is dat ook correct.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wescobar
Wescobar schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:59:
... en zo zit het (24u later) tegen... Subsidie mag ik gelijk overmaken |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCdVsvsNgCB3oZA_MkOVHlAAW-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dldbJStl9hhLqYQOtZuaONvk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Wescobar schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]
Ouch! Boete voor snelheidsovertreding neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zonde man! Ruim 70 euro toch? Dure foto van je nieuwe eGolf op die manier. Balen joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
Ja, 73 euro voor 9km te hard. Ik vind dat best veel voor onder de 10km te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nog meer mensen die last hebben dat NieConnect status niet bijwerkt? (Issue begon voor mij rond 10.30)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 15:47
Tomba schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:54:
Nog meer mensen die last hebben dat NieConnect status niet bijwerkt? (Issue begon voor mij rond 10.30)
Doet het hier gewoon. Ik kijk gemiddeld een paar keer per dag en heb eigenlijk pas twee of drie keer gehad dat er echt een probleem was.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met WeConnect. Gebruik het nu ruim een week meerdere keren per dag om te kijken hoe dat laadstatus van mijn auto is maar werkt tot dusver perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Vraagje

Als ik adaptive cruise control aan heb op bijv. een 50km weg en we stoppen bij een stoplight, stopt de auto ook netjes. Als de auto voor me meteen doorrijdt dan gaat de cruise control verder MAAR op het moment dat we helemaal stil staan, en we blijven langer dan paar seconden stil valt de cruise control uit. Dan moet ik weer de cruise control op gang brengen handmatig.

is dit normal?

(mijn eerste ervaring met adaptive cruise control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:06
Wescobar schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:58:
Ja, 73 euro voor 9km te hard. Ik vind dat best veel voor onder de 10km te hard.
Tsja binnen bebouwde kom hè. En ik zou t zien als 73 euro voor 12 te hard. Doet het net iets minder pijn ;)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:18:
Vraagje

Als ik adaptive cruise control aan heb op bijv. een 50km weg en we stoppen bij een stoplight, stopt de auto ook netjes. Als de auto voor me meteen doorrijdt dan gaat de cruise control verder MAAR op het moment dat we helemaal stil staan, en we blijven langer dan paar seconden stil valt de cruise control uit. Dan moet ik weer de cruise control op gang brengen handmatig.

is dit normal?

(mijn eerste ervaring met adaptive cruise control)
Dat is normaal.
Je kunt hem weer inschakelen door op de res knop te drukken of even het stroompedaal in te drukken. Hij doet dat na 3 seconden dus ook in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Tomba Wel app issues, maar niet volledig: Hij hing aan de laadpaal, de km liepen op, maar de verwachte laadtijd bleef op een gegeven moment hangen op 1:55. Tussendoor de auto bezocht, die gaf toen 1:05 aan. De app erna nog steeds 1:55. 8)7

@ThaddeusX Inderdaad normaal, precies wat @RonaldPr aangeeft. Rijdt het verkeer voor je weer binnen 3 seconden, dan pakt de auto het zelf op. Langer, moet je even je stroompedaal aantikken om te activeren. Of Res schijnbaar.

@RonaldPr Dat Res dan ook werkt wist ik dan weer niet, thanks! Misschien toch eens het boekje lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:40
[...]

[Afbeelding]
Oeff dat is niet leuk nee. Gebruik je geen Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
eigen schuld, dikke bult...

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:45:
@Tomba Wel app issues, maar niet volledig: Hij hing aan de laadpaal, de km liepen op, maar de verwachte laadtijd bleef op een gegeven moment hangen op 1:55. Tussendoor de auto bezocht, die gaf toen 1:05 aan. De app erna nog steeds 1:55. 8)7

[..]
Dat dus, hij heeft bij mij de hele dag op 50 minuten resterende laadtijd gestaan terwijl hij al om 10.45 klaar was. Inloggen gewoon mogelijk zij het zoals gewoonlijk poeptraag ;)
[...]

[Afbeelding]
Das echt kloten man...

[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 10-07-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Vooral in Duitsland zijn er veel laadpalen die volgens de app laden op 43 kW. Ik snap nog niet helemaal hoe zich dat verhoudt tot de Nederlandse standaard van 11 kW of 22 kW.

Hoe snel laadt een e-golf op aan zo'n paal van 43kW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wescobar
Ik moet altijd lachen om die mensen die “eigen schuld dikke bult” zeggen en daar echt de moeite nemen... Echt een waanzinnig goede bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45
DDDikkiedik schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:47:
Vooral in Duitsland zijn er veel laadpalen die volgens de app laden op 43 kW. Ik snap nog niet helemaal hoe zich dat verhoudt tot de Nederlandse standaard van 11 kW of 22 kW.

Hoe snel laadt een e-golf op aan zo'n paal van 43kW?
43kW lijkt me een paal met gelijkstroom DC) 11 en 22kW is wisselstroom (AC).

Bij de laatste is de auto de bottleneck want die moet de wisselstroom omzetten naar gelijkstroom. Dat kan de e-Golf met max 7,2kW (2 fasen). Alles boven de 7,2 kW doet dus verder niets voor je auto. Is dus niet sneller.

Bij gelijkstroom uit de paal is het een ander verhaal dan kan de stroom direct naar de accu.

Maar ook daar kennen de verschillende EV’s verschillende limieten. Voor de e-Golf is die 40kW. Alles daarboven doet dus niets voor je auto.

Op AC laadt je Golf 36 km/u en op DC 220 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Als dat zo is, dan staan er veel palen met gelijkstroom in Duitsland. Ik weet dat de e-Golf niet verder gaat dan 40, daarom verbaast me dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Lijkt me dat dat niet anders kan. Een fase is max 3,6kW. Dus om dan boven de 40 te komen zou je heel veel fases nodig hebben wat natuurlijk nergens op slaat. 3 fases is het maximum (de Golf is 2 fases).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
La1974 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:40:
Lijkt me dat dat niet anders kan. Een fase is max 3,6kW. Dus om dan boven de 40 te komen zou je heel veel fases nodig hebben wat natuurlijk nergens op slaat. 3 fases is het maximum (de Golf is 2 fases).
Sorry maar dat is onzin, voor ac laden is 7kW op 1 fase prima mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
trippelb schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Sorry maar dat is onzin, voor ac laden is 7kW op 1 fase prima mogelijk.
Mijn nederige excuses voor mijn onzin 8)7 _/-\o_ . Ik heb alleen in nieuwe woningen gewoond dus heb nooit met 1 fase in huis te maken gehad. Dank voor de subtiele correctie.

7,2 kW op 1 fase is inderdaad mogelijk. Maar meer dan 7,2kW niet (bij AC). Dat was eigenlijk mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
@La1974 je hebt gelijk ik was te bot, deze discussie komt echter elke paar pagina’s terug hier, vandaar mijn wat kortaf reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Ik heb het hele forum toch doorgelezen en op 43 kW gezocht, maar kwam het niet tegen. Dat zal aan mijn technische kennis liggen, want die is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Ik ben benieuwd wat er met de e-Golf occasion prijzen zal gebeuren zodra de ID3 occasions begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
ThaddeusX schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:38:
Ik ben benieuwd wat er met de e-Golf occasion prijzen zal gebeuren zodra de ID3 occasions begint te komen.
Daar zul je veel geduld voor moeten opbrengen om daar achter te komen.

De eerste serie zijn dure versies en de goedkopere zijn er voorlopig nog niet.

Dus voorlopig zitten we goed. Eerder doen acties van Volkswagen om met de prijs van de E-Golf te stunten niet veel goed.
En vergeet ook niet de golf van importauto’s die voor een prikkie uit het buitenland gehaald worden, die drukken de prijs enorm.

Let maar eens op hoeveel importauto’s er nu al te koop staan voor lage prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@DDDikkiedik 43kW is AC laden, dus 7.2kW voor de eGolf. De Renault Zoe heeft een tijdje 43kW laden via AC als snellaad optie gehad. Die had dan geen CSS aansluiting, alleen Type2.

De eGolf kan DC laden tot 40kW en de meeste (volgens mij zelfs alle, maar ik kan me vergissen) DC laders beginnen bij 50kW, dus in chargemap filter ik meestal op minimaal 50 kW en CSS aansluiting. Tot nu toe nog altijd goed gegaan.

@La1974 Meer dan 7,4kW AC per fase gaat ook prima, alleen niet zo goed met een gemiddelde Nederlandse huisaansluiting, want de hoofdzekering staat niet veel meer toe. Of je moet 3 keer zoveel vastrecht willen betalen. Voor een publieke AC laadpaal kan het, maar die zie je in NL niet zo veel, want duurder om aan te leggen en voor zover ik weet, is alles boven de 22 kW AC alleen bruikbaar voor een deel van de Renault Zoe die rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb sinds donderdag mijn E-Golf, bevalt prima. Qua afwerking en materiaal is het niet gelijk aan de BMW, maar zeker geen slechte auto. Voelt ook erg snel door de snelle respons op het pedaal en gelijk koppel, geen turbo's die hoeven op te komen.
Led+ verlichting is fantastisch in het donker en zelfs beter dan BMW imho.
Active info display wat saai als je carplay hebt aangesloten. De geluidset achteraf is ook heerlijk en is vele malen goedkoper en beter dan Dynaaudio (dus als je beter geluid wil, schrap Dynaadio van je offerte en laat achteraf een sub en speakers inbouwen door de dealer, scheelt je geld en kwaliteit is imho beter).

Verder alles dik in orde, vreemde is alleen dat mijn WE Connect (Discover Pro) alleen werkt over Wifi, er zou een E-SIM in moeten zitten. Daar wil ik de dealer nog over bellen. Maar weet iemand zo welke optie dat is? Het was een gebruikte auto, iemand van VW heeft hem een paar weekjes gehad als demo model en zijn naam stond dus ook nog in connected. De hele auto overzetten naar mij was nogal een gedoe. Zelfs een videochat gehad waarin ik mijn rijbewijs moest laten zien enzo...

TLDR: Hoe kan ik 3/4g activeren?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Kecin Ik denk niet? Voor zover ik weet is de eSim alleen voor de app, niet voor de internet onderdelen van je infotainment. Die werken op wifi tethering. Maar ik heb zelf de Discover Media, dus alleen van horen zeggen.

@Tomba Nieuwe dag, nieuwe kuren: De mijne hangt nu aan de AC paal, rond half 7 vanochtend eraan gehangen met rond de 20% SoC. De paal doet het ook gewoon, maar de app zegt 'Niet verbonden'. Kilometers range lopen wel op... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DeGroteMuis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:42:
@Kecin Ik denk niet? Voor zover ik weet is de eSim alleen voor de app, niet voor de internet onderdelen van je infotainment. Die werken op wifi tethering. Maar ik heb zelf de Discover Media, dus alleen van horen zeggen.

@Tomba Nieuwe dag, nieuwe kuren: De mijne hangt nu aan de AC paal, rond half 7 vanochtend eraan gehangen met rond de 20% SoC. De paal doet het ook gewoon, maar de app zegt 'Niet verbonden'. Kilometers range lopen wel op... :+
Mijn Skoda uit 2012 had toen wel een connected sim :'(. Die deed gewoon alles lekker zelf online. Voor de file-informatie en tracking in de app e.d.
Nu kan ik het voertuig dus tracken, maar niet als het uit wifi bereik is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Kecin Hahaha, dat zou wel erg zijn ja, tracking tot het einde van de oprit. :+ Maar voertuig tracken valt wel weer onder de eSim functies. Alleen dingen als fileinformatie, de weer app en online navigatie info niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DeGroteMuis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:58:
@Kecin Hahaha, dat zou wel erg zijn ja, tracking tot het einde van de oprit. :+ Maar voertuig tracken valt wel weer onder de eSim functies. Alleen dingen als fileinformatie, de weer app en online navigatie info niet.
Bij mij staat dus het wereldbolletje in het grijs als ik rijd. Hij huis is die lichter en staat er WLAN naast.
De dealer zei dat er 1 jaar gratis connect opzat. Heb hem dus ookal even een mailtje gedaan, kijken of er iets mis is. Want volgens mij hoort er 36maanden connect op te zitten “gratis”.
Onder het rijden lijkt mijn auto dus geen verbinding te hebben. OTA updates doe ik dan nu ook via Wifi :’(. Ondanks mijn goede dekking en snelle internetverbinding gaat 13gb nog niet van harte, haha. (Smartphone haalt 400+ mbit op 2.4ghz. 3 maal Unifi AP’s. )

Verder net nog even met Carly geprobeerd wat dingen te coderen. Helaas heb ik de Gen2 adapter en dat is dus BMW en Toyota only. Zal de buurman eens vragen of ik zijn unlimited versie eens mag lenen.
Zou graag achterlichten als DLR hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolleman94
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Hoi.

Heb een tijdje hier mee gelezen.
Ik heb ook een E-golf besteld. Ik heb hem in deze variant:

Digitaal instrumentenpaneel (Active info Display)
17 inch velgen Madrid
keyless
Winterpakket
Spiegelpakket
Zijruiten achter en achteruit getint 65%
Kleur: Deep Black Pearl.

Contract 48 maanden.
Prijs €439 - €83 subsidie = €356,-
€125,- eigen risico
10dkm

Als goed is krijg ik hem eind deze maand .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Kecin Netjes, ik ben blij als ik de 280 aantik op 2,4Ghz met m'n 2 Unifi AP-AC Lites. Gelukkig wel rond de 800 op 5Ghz, al is op die band het bereik weer een tikje minder.

Ondersteunt Carly Gen2 geen Volkswagen? Ik heb nog de Gen1 (dat kleine witte blokje) en die werkt op BMW en VAG. Zonder abbo zo goed als geen opties, maar hij doet 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:42:
[[...]

Hier doet ie het vandaag een keertje volledig :) Mag ook wel een keer ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Tomba Dat is een applausje waard! :+

Dit weekend naar de Eifel geweest met de eGolf. Ging op zich prima, al vond m'n vriendin het heuvel op nog wel eens spannend, dan daalt de range best hard. Maar met ongeveer een kwart reserve niets aan de hand, nog niet eens de eco mode in geschoten.

Op de heenweg met 2 laadstops 130 Wh/km. Daar iets minder rondgereden, nog geen 100 km, 135 Wh/km ruim binnen 1 lading, gisteren de toeristische route terug, 3 keer snelladen en tot de laatste snellader 128Wh/km. De laatste snellader was misschien niet nodig geweest, maar met 74 km te gaan waarvan 72 snelweg en 86 range op de GoM werd het ook met 100 toch wel krap om uit de turtle mode te blijven.

Voor vakantietripjes zou ik zeggen: beperk je tot maximaal 2 keer snelladen per dag als het kan, dan blijft de wachttijd nog een beetje acceptabel. De eerste keer haalde ik nog gemiddeld 38 kW tot 88%, de tweede keer 35 kW, de derde keer snelladen leek meer traagladen: ongeveer 22kW. Maar er stond ook een ander leuk stelletje bij de paal, dus in plaats van 10-15 minuten aftoppen werd het ruim 50 minuten kletsen met een bakkie.

Door de extra lading bij de laatste stop ook genoeg energie om de laatste ~50 km snelweg eens met 134 op de cruise te doen. Dat doet wel een beetje pijn, ook in de range berekening. Bij de tweede keer snelladen gaf 82% SoC bijna 40 km meer range dan nu volgeladen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DeGroteMuis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:56:
@Kecin Netjes, ik ben blij als ik de 280 aantik op 2,4Ghz met m'n 2 Unifi AP-AC Lites. Gelukkig wel rond de 800 op 5Ghz, al is op die band het bereik weer een tikje minder.

Ondersteunt Carly Gen2 geen Volkswagen? Ik heb nog de Gen1 (dat kleine witte blokje) en die werkt op BMW en VAG. Zonder abbo zo goed als geen opties, maar hij doet 't wel.
De Gen2 blijkbaar niet. De 1 en de universal wel :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
@DeGroteMuis 43kW over drie fases is inderdaad mogelijk zie ik. 230V x 63A.

Maar de auto blijft de bottleneck. Die kan maar max. 7,2kW aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@La1974 Dat weet ik, dat noemde ik ook in dezelfde post in reactie op DDDikkiedik.

Dat is ook precies de reden waarom ik er ook nog even op inging. Het ging het mij eigenlijk meer om, dat een 43kW AC laadpaal prima kan. Beetje vervelend als je denkt lekker met 40kW DC te kunnen laden op een 43kW lader met te weinig range om de volgende DC lader te halen om erachter te komen dat je maar 7.2kW haalt, omdat het toch een AC lader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Tomba schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Hier doet ie het vandaag een keertje volledig :) Mag ook wel een keer ;)
Bij mijn auto is eind april de connect box vervangen. Het resetten hielp niet, maar sindsdien gaat het perfect.

Misschien zitten er wat maandagmorgen boxjes tussen? Wanneer het niet goed werkt lijkt me het beste om hem zo snel mogelijk onder garantie te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RonaldPr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Bij mijn auto is eind april de connect box vervangen. Het resetten hielp niet, maar sindsdien gaat het perfect.

Misschien zitten er wat maandagmorgen boxjes tussen? Wanneer het niet goed werkt lijkt me het beste om hem zo snel mogelijk onder garantie te laten vervangen.
De eerste paar maanden had ik eigenlijk nooit problemen (maar ja hoe vaak kijk je als je nauwelijks kan rijden ivm Corona ;) ). Sinds VW de uitrol herstart heeft van nieuwe e-Golfs merk ik wekelijkse problemen. Statusen (deuren, sloten etc) die niet kloppen, oplaadtijd die niet klopt, of gewoonweg volledige NieConnect. Dramatisch, no way dat ik hier na 3 jaar geld voor ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Tomba schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:17:
[...]

De eerste paar maanden had ik eigenlijk nooit problemen (maar ja hoe vaak kijk je als je nauwelijks kan rijden ivm Corona ;) ). Sinds VW de uitrol herstart heeft van nieuwe e-Golfs merk ik wekelijkse problemen. Statusen (deuren, sloten etc) die niet kloppen, oplaadtijd die niet klopt, of gewoonweg volledige NieConnect. Dramatisch, no way dat ik hier na 3 jaar geld voor ga betalen.
Het lijkt me toch dat er iets in je auto niet goed werkt, anders zouden we er allemaal last van moeten hebben.

Het blijft elektronica en kan altijd haperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
RonaldPr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Het lijkt me toch dat er iets in je auto niet goed werkt, anders zouden we er allemaal last van moeten hebben.

Werkt bij jou de app wel structureel goed dan? Altijd klimatiseren zonder probleem, nooit dat de app aangeeft dat de deuren, motorkap, kofferklep, ruiten open staan, nooit dat laadtijd blijft hangen? Routes en POI die je via de ap of webportal naar de navigatie stuurt komen aan?

Ik heb regelmatig iets openstaan, of een niet vergrendelde auto volgens de app. En dan staat ie toch echt volledig vergrendeld voor de deur. Klimatisering werkt 50/50 via de app, routes naar de navigatie 10% van de tijd ongeveer, POI 25% en de laadtijd wordt regelmatig ook niet bijgewerkt terwijl de range wel toeneemt en ook de SoC blokjes tonen dat de SoC toeneemt. De laadtijd in de auto loopt in die tijd wel terug, dus echt app issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 20:56
Bij mij werkt de app 80% van de tijd wel. Ik heb het enige probleem dat routes inladen vaak pas uren later voltooid is. De rest van de functies werken top na 1 minuut wachten. Alleen het niet inloggen of geen info laten zien is soms wel eens vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansie-v
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07 11:33
Ik neem aan dat jullie de VW Connect website "https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/nl_NL/web/guest/home" kennen, hier heb je de beschikking over dezelfde functionaliteit als de APP, tip misschien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
En werkt altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 20:56
hansie-v schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:41:
Ik neem aan dat jullie de VW Connect website "https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/nl_NL/web/guest/home" kennen, hier heb je de beschikking over dezelfde functionaliteit als de APP, tip misschien!!
Die website ziet er wel fatsoenlijk uit gelukkig. Zo te zien ook meer opties op de website. Ik kende de website nog niet, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
Top, je kunt er ook leuk rapportjes mee maken over verbruik e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:14:
Bij mij werkt de app 80% van de tijd wel. Ik heb het enige probleem dat routes inladen vaak pas uren later voltooid is. De rest van de functies werken top na 1 minuut wachten. Alleen het niet inloggen of geen info laten zien is soms wel eens vervelend.
Jij krijgt routes na een paar uur in de navi? Luxe! Dat is bij mij tot nu toe 1 keer gelukt, intussen 3 weken geleden. Toen binnen 10 minuten in de navi. Diezelfde dag een 2e route gedaan. Die was op het oog goed, maar in de praktijk een kopie van de eerste. Daarna nooit meer succesvol een route over kunnen zetten. Het verschijnt gewoon niet in de navi.
Dan is mijn auto ECHT kapot geleverd :+
Bij mij hapert de portal ook wel eens en dingen als routes, POI naar de auto sturen een voorklimatiseren werken ook niet altijd. En spookmeldingen van open deuren,ramen, sloten heb ik daar net zo goed. Alleen nog niet de hangende laadtijd gezien in de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
Toch maar ff naar de dealer dan...app werkt af en toe niet maar Website doet het altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RonaldPr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Ik gok gezien het feit dat meerdere mensen last hebben dat het aan de software kant ligt eigenlijk. Zeker omdat het random lijkt wanneer het wel of niet (compleet) werkt.
DeGroteMuis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Werkt bij jou de app wel structureel goed dan? Altijd klimatiseren zonder probleem, nooit dat de app aangeeft dat de deuren, motorkap, kofferklep, ruiten open staan, nooit dat laadtijd blijft hangen? Routes en POI die je via de ap of webportal naar de navigatie stuurt komen aan?

Ik heb regelmatig iets openstaan, of een niet vergrendelde auto volgens de app. En dan staat ie toch echt volledig vergrendeld voor de deur. Klimatisering werkt 50/50 via de app, routes naar de navigatie 10% van de tijd ongeveer, POI 25% en de laadtijd wordt regelmatig ook niet bijgewerkt terwijl de range wel toeneemt en ook de SoC blokjes tonen dat de SoC toeneemt. De laadtijd in de auto loopt in die tijd wel terug, dus echt app issues.
Exact dit :)
hansie-v schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:41:
Hele goeie tip! Ga ik de volgende keer zeker checken als het weer NieConnect is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 15:51
Website doet het ook regelmatig niet. Soms is het een goed alternatief voor de haperende app, maar lang niet altijd. Laatst weekend Texel met hoge temperaturen, dacht ik cool te kunnen doen voor de familie door de airco alvast aan te zetten.. maar uiteraard deed zowel de app als de website weer eens niets. Hoongelach viel mij ten dele.

95% van de keren werkt het prima (maar sloom), maar vaak genoeg ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij doet de app het zoals het hoort, mijn kastje was blijkbaar de oorzaak van het haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:25
Daarstraks de maingau app even willen testen maar je kon daar alleen met een fysieke kaart laden. Heb zo nog niet kunnen vinden hoe ik die kan bestellen of krijg je die automatisch thuisgestuurd?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankVolt
Maikie18 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:53:
Daarstraks de maingau app even willen testen maar je kon daar alleen met een fysieke kaart laden. Heb zo nog niet kunnen vinden hoe ik die kan bestellen of krijg je die automatisch thuisgestuurd?
Een Maingau kaart krijg je na een paar dagen vanzelf opgestuurd als de aanmelding geheel gelukt is. Als je een laaddruppel wil bestellen moet je daar extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansWr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-07-2020
DDDikkiedik schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Als ik op de website van Volkswagen zoek, dan krijg ik allerlei fietsendragers maar niet speciaal voor de e-golf.

Ik zie wel een trekhaak op deze website, maar die is echt ontzettend duur. https://www.trekhaken.inf...neembare-trekhaken/677945

En dan mag ik nog hopen dat mijn fietsendrager er op past.

Is er iemand die een andere oplossing weet om je eigen fiets mee te kunnen nemen?
Er bestaat wel degelijk een trekhaak voor de Golf. Namelijk van Brink. Deze mag echter alleen voor fietsendragers gebruikt worden. Dit is de Brink RMC. Ik heb hem laten monteren bij trekhaken.nu. Daar was de trekhaak het goedkoopst. Toelaatbare kogeldruk 75kg. En achteraf gewoon nog in de lease meegenomen.
Bijna alle fietsendragers passen daarop. Brink heeft een lijst met welke fietsendragers passen.

https://brink-eu/nl-nl/trekhaken/type-trekhaken/fietsendragerhaak-rmc/

Volkswagen heeft zelf geen trekhaken.

Tip!
Wel goede en gunstige fietsendragers. Zijn van Uebler maar worden onder VW label verkocht in de VW shop. Is goedkoper dan elders. Bijvoorbeeld de Fietsendrager (inklapbaar) van € 599. Dit is gewoon een Uebler i21 90 graden kantelbaar. Of de inklapbare van € 389. Nu in de aanbieding. Is ook een Uebler.

.

[ Voor 14% gewijzigd door HansWr op 15-07-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Maar wel ontzettend prijzig. 975 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Jammer dat de auto niets mag trekken.
Het kan natuurlijk wel maar dan moet de software aangepast worden en Volkswagen werkt daar niet aan mee.

Onlangs een lichte Kip caravan gekocht maar wanneer we ermee op pad willen moeten we of een auto lenen of huren.

[ Voor 28% gewijzigd door RonaldPr op 16-07-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Is het mogelijk om in ECO+ via cruise control 100km te rijden? Hij doet max 95km ook zonder cruise control.

Mijn vrouw haalt de halve accu leeg door een afstand van 1km te rijden :) met ECO lukt het wel maar ik merk dat ECO+ veel beter is voor mensen die de pedaal te hard indrukken in een keer, of per ongeluk snel willen optrekken :)

Ik hoop dat we het ergens kunnen instellen ofzo...

Edit: Zonder airco gaat het ook niet harder

[ Voor 11% gewijzigd door ThaddeusX op 16-07-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ThaddeusX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:51:
Is het mogelijk om in ECO+ via cruise control 100km te rijden? Hij doet max 95km ook zonder cruise control.

Mijn vrouw haalt de halve accu leeg door een afstand van 1km te rijden :) met ECO lukt het wel maar ik merk dat ECO+ veel beter is voor mensen die de pedaal te hard indrukken in een keer, of per ongeluk snel willen optrekken :)

Edit: Met of zonder cruise control maakt niet veel uit.
Als je m eerst op normaal op ACC 100 zet dan blijft ie dat ook in ECO+ doen mits er niet afgeremd wordt door de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Tomba schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Als je m eerst op normaal op ACC 100 zet dan blijft ie dat ook in ECO+ doen mits er niet afgeremd wordt door de ACC.
Wel beetje irritant als je dan telkens moet switchen van normal > eco en eco+

Want vaak moeten we of remmen, of van de snelweg af en weer op etc.

Zou handig geweest zijn als we op een manier de maximale 95km naar 100km aangepast zouden kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 22:32
ThaddeusX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Wel beetje irritant als je dan telkens moet switchen van normal > eco en eco+

Want vaak moeten we of remmen, of van de snelweg af en weer op etc.

Zou handig geweest zijn als we op een manier de maximale 95km naar 100km aangepast zouden kunnen krijgen
95km/h zou wel de sweetspot zijn qua snelheid en efficiëntie van de eGolf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaddeusX
Crazy-monkey4 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:29:
[...]

95km/h zou wel de sweetspot zijn qua snelheid en efficiëntie van de eGolf
Dacht ik ook anders hadden ze dat niet dusdanig ingesteld op 95.

Mja leg dat maar uit aan je partner die per se 100km wil op een 100km weg haha :F

[ Voor 3% gewijzigd door ThaddeusX op 16-07-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
ThaddeusX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:51:

Edit: Zonder airco gaat het ook niet harder
Snel optrekken is niet nadelig voor het bereik omdat er in de aandrijftrein weinig verliezen zijn.
Onnodig remmen is uiteraard niet ok.

Er gaat in de winter wel veel verloren door verwarming zonder de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansWr
DDDikkiedik schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:49:
Maar wel ontzettend prijzig. 975 euro!
Bij Trekhaken.nu heb ik € 804 betaald inclusief montage en inleren. Dat zijn gewoon normale prijzen voor een afneembare trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansWr
TomK85 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:23:
Kan iemand bevestigen dat ik met een 1fase 40A aansluiting, de eGolf gewoon op 7.2kW kan laden.
Ja in theorie kan dat wel met een laadpaal die 2 fases aankan. Maar besef wel dat je dan nog maar 8 A over hebt voor de rest van de apparatuur in je huis. Je moet dan een laadpaal met loadbalancing hebben. Ander knalt om de haverklap de hoofd zekering eruit. Ik zou overwegen om op termijn over te stappen naar een 3 fase huis aansluiting van 3 x 25A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 15:54
HansWr schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Ja in theorie kan dat wel met een laadpaal die 2 fases aankan. Maar besef wel dat je dan nog maar 8 A over hebt voor de rest van de apparatuur in je huis. Je moet dan een laadpaal met loadbalancing hebben. Ander knalt om de haverklap de hoofd zekering eruit. Ik zou overwegen om op termijn over te stappen naar een 3 fase huis aansluiting van 3 x 25A.
1 woord: loadbalancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-06 20:37
DeGroteMuis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met de app. Voor mij werkt het tot nu toe goed.

Schrok me dood toen ik een keer keek op de app en bleek dat de kleppen niet gesloten waren volgens de app, toen ik naar de auto ging bleek daadwerkelijk de kofferbak niet goed in het slot te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remko1969
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-08-2020
Goedemorgen
Mijn E-Golf wordt maandag afgeleverd.
Heb hier veel tips opgedaan en alles door gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-07 07:04
Dan ben je volgens mij de uitzondering. Dit is verreweg mn duurste app ooit en ook meteen een van de slechtste ooit, zeker gerelateerd aan de prijs van 90 euro voor 2 jaar.

Traag, vaak niet werkend, vaak opnieuw in moeten loggen en gegevens die getoond worden vaak niet up to date. Broddelwerk.

Vw probeert via e-rijder nog wat extra geld te verdienen. Dat is hun goed recht maar zorg dan voor goede kwaliteit en functionaliteit.
maarten34 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 03:56:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met de app. Voor mij werkt het tot nu toe goed.

Schrok me dood toen ik een keer keek op de app en bleek dat de kleppen niet gesloten waren volgens de app, toen ik naar de auto ging bleek daadwerkelijk de kofferbak niet goed in het slot te zitten.

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Elmonogrande schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:12:
Dan ben je volgens mij de uitzondering. Dit is verreweg mn duurste app ooit en ook meteen een van de slechtste ooit, zeker gerelateerd aan de prijs van 90 euro voor 2 jaar.

Traag, vaak niet werkend, vaak opnieuw in moeten loggen en gegevens die getoond worden vaak niet up to date. Broddelwerk.

Vw probeert via e-rijder nog wat extra geld te verdienen. Dat is hun goed recht maar zorg dan voor goede kwaliteit en functionaliteit.

[...]
90 Euro voor 2 jaar, klopt dat wel?
Ik dacht dat het 100,- voor 1 jaar is en 180,- voor 2 jaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Elmonogrande schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:12:

[...]
Ja ongelofelijk lage kwaliteit, heet bij ons in t huishouden daarom ook NieConnect.
Denk dat ik een OBD2 dongel met ingebouwde Simcard ga zoeken op Ali. Met beetje mazzel is het aantal kWh dan ook uit te lezen (stuk nuttiger dan die GoM range :p )

Pagina: 1 ... 18 ... 64 Laatste