Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 21:25
Voor de private leasers: Wanneer kregen jullie de eerste factuur? Volgens de verkoper zou die na de eerste volle kalendermaand komen. Niet een factuur over de deelmaand en de eerste volledige maand, maar echt pas een factuur na de eerste volledige maand, bewust nog gecheckt omdat in de voorwaarden staat dat je vooruit betaalt. Ik heb de auto deze maand gekregen, dus verwachtte eind juli - begin augustus de eerste factuur. Maar ik krijg nu mail van VWPFS dat er deze maand al geïncasseerd wordt. Ik vermoed foutje van de verkoper, of is VWPFS extra snel?
S_Chief schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:50:
@DeGroteMuis Eigenlijk is PB Spray & Wipe zelfs gemaakt om zonder water te vegen. Ik gooi er eerst flink wat water op. Doek natmaken, daarna S&W erop en je veegt het zonder risico af. Is uiteraard alleen voor zaken als vogelpoep bedoeld.

En een halve meter afstand is natuurlijk veel en veel te weinig. Je voorganger hoeft maar om wat voor reden dan ook even op de rem te tikken en je bent het haasje.
Aha, ik moet gewoon minder watje zijn dus. ;) Dodo Juice BoB is ook geschikt voor gebruik zonder water, maar met dat zand dat nu op de auto zit durfde ik niet te vegen. Ook niet na een lading water omdat de randen nog altijd wat zand bevatten.

Niet een halve meter, dat zou wel heel wegpiraterig zijn. :+ De halve afstand van wat de auto nu bij 100-105 aanhoudt. Hij lijkt nu ongeveer 30 meter aan te houden bij die snelheid, ik ga met de geringe snelheidsverschillen op de snelwegen nu overdag normaal eerder rond de 15 meter eens naar links bij inhalen.
FrankVolt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:01:
Gisteren (zondag) een eerste, wat langer, uitstapje gemaakt. De rit liep van ongeveer Den Oever via de A7 naar de zuidzijde van Hoorn om vandaar langs de IJsselmeerkust weer richting het noorden te rijden dus door het oude Hoorn, langs de kust naar Enkhuizen, door het oude centrum, wel even goed zoeken en wat ronddwalen, daarna weer langs de kust naar Medemblik nog even bij kasteel Radboud gekeken. Hierna verder naar Den Oever. Een prachtige rit.
Wat is mij opgevallen:
Via de A7 met c.a. 100 km/h naar het zuiden. Bij het begin geeft de actieradius 240 km aan, er staat een stevige zuidenwind. Afstand naar het startpunt c.a. 37 km, hier aangekomen is mijn actieradius nog c.a. 175 km. Dat begint niet goed dacht ik. Gedurende de rest van de rit bleef de actieradius hierop staan, tot aan Medemblik aan toe. Rijd in de “B” stand en in de eco stand, niet eco plus, met de a/c aan. Na het vervolgen van de rit ben ik na een 125km rijden met een actieradius van 120 km weer thuis.

Na 5 uurtjes aan de lader ongeveer 20 kW in de wagen te hebben gepompt is hij/zij weer helemaal vol.

Zeer blij met mijn Tesla Wall Connector.
Klinkt als een leuk dagje uit 8) Flinke wind tegen merk je inderdaad snel in je getoonde actieradius en als je niet voorgekoeld had, dan in het begin nog meer.

[ Voor 10% gewijzigd door DeGroteMuis op 29-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:06
Afgelopen periode veel korte stukjes gereden (bijna geen snelweg) en dat kan je dan goed merken in de range die je er voor terug krijgt.

Heb de golf net helemaal volgeladen en de app zegt nu 275km aan range. Op die korte stukjes rijd ik ongeveer tussen de 10-5.12kWh/100km ongeveer.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
Voor de private leasers: Wanneer kregen jullie de eerste factuur? Volgens de verkoper zou die na de eerste volle kalendermaand komen. Niet een factuur over de deelmaand en de eerste volledige maand, maar echt pas een factuur na de eerste volledige maand, bewust nog gecheckt omdat in de voorwaarden staat dat je vooruit betaalt. Ik heb de auto deze maand gekregen, dus verwachtte eind juli - begin augustus de eerste factuur. Maar ik krijg nu mail van VWPFS dat er deze maand al geïncasseerd wordt. Ik vermoed foutje van de verkoper, of is VWPFS extra snel?
- 6 april auto in ontvangst genomen
- 15 mei eerste afschrijving (voor de periode 6 april t/m 30 april + de maand mei, e-mail ontvangen op 1 mei)
- 1 juno tweede afschrijving (voor de maand juno, e-mail ontvangen op 25 mei)

[ Voor 3% gewijzigd door Whis! op 29-06-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:34
DeGroteMuis schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
Hier pas na 2 maanden, eind maart de auto gekregen, eind mei de factuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Ook zojuist mijn E-golf mogen ophalen.

Direct lekker ritje vanaf Waalwijk naar Amsterdam en rijdt echt heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKIFEBONv7wa6EY1WpRdzpkTvIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSxHukLkF5W9umXugBbBnnsu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weVilpstLHOk1LAg0Rajo8j-f64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PXojU5A5AKM9VPfDFQ8WZWP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansWr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-07-2020
kurkie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:06:
[...]

Geschikt tot april 2017. Ik heb er ook al naar zitten kijken, maar het wordt waarschijnlijk een dakdrager.
Je kan gewoon een fietsendrager monteren op de E Golf. Er bestaat een speciale (afneembare) trekhaak die je alleen voor fietsendragers kunt gebruiken. Wel aan de prijs en op dit moment uitverkocht. Kan maximaal 75 kg dragen. Dus twee elektrische fietsen zijn geen enkel probleem. Vast model trekhaak is niet leverbaar alleen afneembaar model. :)

[ Voor 15% gewijzigd door HansWr op 29-06-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Merk zojuist dat de we-connect app al sinds donderdag geen gegevens update (bereik, rijgegevens/verbruik etc.). De app start wel gewoon op. Meer mensen die hetzelfde probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Laatst online: 17-06 16:44
Whis! schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:30:
Merk zojuist dat de we-connect app al sinds donderdag geen gegevens update (bereik, rijgegevens/verbruik etc.). De app start wel gewoon op. Meer mensen die hetzelfde probleem ondervinden?
Hier geen problemen met WeConnect, ook (nog?) niet gehad, Vandaag paar keer gebruikt o.a. om laden te starten en stoppen. Auto staat aan de granny onder de carport, maar ben alles nog beetje aan het ontdekken.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Whis! schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:30:
Welkom bij WeConnect, de app die vaker niet dan wel werkt ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Tomba schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:38:
[...]

Welkom bij WeConnect, de app die vaker niet dan wel werkt ;)
Welkom bij WeDISConnect zul je bedoelen ;)
Hier tot nu toe niet al te veel problemen gelukkig. Wel wat vertraging met updaten soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Ik was in de veronderstelling dat met optie: "Mobiele online diensten (Car-Net): App-Connect smartphone integratie" Ik ook gebruik kon maken van de Mijn Volkswagen en/of We Connect app.

Maar daar moet ik blijkbaar nog een apart kastje (eenmalig €250,-) voor laten inbouwen.

Hebben jullie dat allemaal wel laten doen of zat het er bij jullie wel gewoon standaard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:01
Reiger072 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:
Ik was in de veronderstelling dat met optie: "Mobiele online diensten (Car-Net): App-Connect smartphone integratie" Ik ook gebruik kon maken van de Mijn Volkswagen en/of We Connect app.

Maar daar moet ik blijkbaar nog een apart kastje (eenmalig €250,-) voor laten inbouwen.

Hebben jullie dat allemaal wel laten doen of zat het er bij jullie wel gewoon standaard bij?
Bij mij zat dit er met dezelfde opties wel gewoon bij zonder extra inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Dat dacht ik inderdaad ook maar kreeg te horen dat er geen QR-code in de binnenzijde stond omdat er eerst nog los zo'n kastje moest worden ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
Reiger072 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:

We-Connect zit er gewoon bij. Kwestie van aanmelden en je auto koppelen. We-Connect (voorheen Car-Net) krijg je voor drie jaar, daarna moet je betalen als ik me niet vergis. Waar je voor moet betalen is de smartphone integratie volgens mij (kwestie van feature op de discovery unlocken).

[ Voor 6% gewijzigd door Dionisio op 29-06-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Dionisio schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:08:
[...]

We-Connect zit er gewoon bij. Kwestie van aanmelden en je auto koppelen. Car-Net krijg je voor drie jaar er ook bij, daarna moet je betalen. Waar je voor moet betalen is de smartphone integratie volgens mij.
Dat dacht ik inderdaad ook. Krijg bij invoeren kenteken in Mijn VW dat het geen connected car is en nadat ik het VIN-nummer heb ingevoerd in We-Connect krijg ik ook een foutmelding.

Zitten er behalve op afstand voorverwarmen/koelen en status checken nog voordelen aan die handig/onmisbaar zijn?

Toch nog maar eens over bellen met de leasemaatschappij dan.

Thanks voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Reiger072 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook. Krijg bij invoeren kenteken in Mijn VW dat het geen connected car is en nadat ik het VIN-nummer heb ingevoerd in We-Connect krijg ik ook een foutmelding.

Zitten er behalve op afstand voorverwarmen/koelen en status checken nog voordelen aan die handig/onmisbaar zijn?

Vreemd, klinkt als PON die weer eens aan t kloten is geweest. Mijn VW moet je vergeten, maar WeConnect is onontbeerlijk omdat dat de enige plek is waar je je verbruik kunt checken maar vooral de enige plek waar je kan zien hoe lang het opladen nog duurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
[...]

VIN pakt ie soms niet meteen. Gewoon een paar keer proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:47
Welkom bij WeConnect, de app die niet altijd zeker weet of de auto op slot is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
[...]

Even om je alvast de goede richting op te sturen: Mijn VW is (dochter van) Pon troep met allerlei handigheidjes vooral voor Pon, moet je niet willen voor een auto die je privé rijdt.

We Connect is de app die wel moet werken op je standaard eGolf. Maar een redelijk onbetrouwbare, soms niet werkt. Of anders gezegd: die soms wel werkt. Bij mij lukte de VIN invoeren ook niet de eerste keer, foutmelding. Daarna lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
DeGroteMuis schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:36:
[...]

Even om je alvast de goede richting op te sturen: Mijn VW is (dochter van) Pon troep met allerlei handigheidjes vooral voor Pon, moet je niet willen voor een auto die je privé rijdt.

We Connect is de app die wel moet werken op je standaard eGolf. Maar een redelijk onbetrouwbare, soms niet werkt. Of anders gezegd: die soms wel werkt. Bij mij lukte de VIN invoeren ook niet de eerste keer, foutmelding. Daarna lukte het wel.
Oké super dankjewel voor de uitsplitsing. _/-\o_

Dan had de verkoper het ook over de Mijn VW app waarschijnlijk want hij noemde ook die dingen op en zei dat is leuk om te zien hoe vol je batterij is maar dat ga je eigenlijk nooit gebruiken. Zie inderdaad ook staan dat deze niet meer standaard is bij de E-dition 2020 dus klopt dat ik dat niet heb.

Voor de We Connect app moet ik gewoon even volhouden totdat hij het wel doet dus. Had inderdaad gelezen dat hij vaker storing had dan dat hij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-06 08:36
Net mijn weconnect app geïnstalleerd, hij werkt, leuk om de wagen even te laten toeteren ☺️.
Kan hem nu bedienen dus. Was even zoeken hoe het gekoppeld moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
FrankVolt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:16:
Net mijn weconnect app geïnstalleerd, hij werkt, leuk om de wagen even te laten toeteren ☺️.
Kan hem nu bedienen dus. Was even zoeken hoe het gekoppeld moest worden.
Mijn Golf is van 2017.
Dus binnenkort moet We Connect verlengd worden. Ik ben aan het zoeken geweest naar de prijzen maar deze worden nergens vermeld.

Volgens mij is het iets van 100,- per jaar, dat is het me wel waard wanneer het altijd werkt maar helaas is dat niet zo. Dus ik twijfel of ik ga verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RonaldPr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:41:
[...]

Mijn Golf is van 2017.
Dus binnenkort moet We Connect verlengd worden. Ik ben aan het zoeken geweest naar de prijzen maar deze worden nergens vermeld.

Volgens mij is het iets van 100,- per jaar, dat is het me wel waard wanneer het altijd werkt maar helaas is dat niet zo. Dus ik twijfel of ik ga verlengen.
Tis eigenlijk bizar dat ze er geld voor durven vragen vind ik. Sowieso vreemd dat t ook niet gewoon in de lease prijs is inbegrepen, zeker als je kijkt hoe weinig functionaliteit er in de app zit.
Ik zie hier;
https://connect.volkswage...NL/car-net-ontdekken.html
Inderdaad een prijs van 100€ voor een jaar en 170€ voor 2 jaar :o Schandalige prijzen voor zo’n brol product....
Wat ik me nu ook realiseer is dat je ze de laadtijd van de auto dus gewoon achter een paywall plaatsen, dat zou echt verboden moeten zijn.... Zeker met een EV met zo’n trage laadsnelheid waar het super relevante info is (hoe lang duurt t laden nog...)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 29-06-2020 22:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Vandaag ook eindelijk de eGolf mogen ophalen, erg blij mee. Rijdt heerlijk. Acc was ik vooraf niet zo enthousiast over, maar werkt heel fijn.
Helaas geen contract datum aanpassing kunnen realiseren. Daar wou VWPFS niet aan en noemde het zelfs fraude. Verder erg fijne ervaring met locale VW dealer gehad (met name de verkoper, wat een echte auto liefhebber is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZJQijdA1KD-mXm6CH8E6GGnHUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3Gp92Zwtk8O5SgTv6UrQvjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Gisteravond inderdaad na nog 2x proberen We-Connect kunnen koppelen en na I-dent gesprek werkt hij ook redelijk. Met enige vertraging maar de paar tests die ik deed werkte wel.

Bedankt voor de hulp en reacties allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
@t!n0 gefeliciteerd, veel plezier ermee. Heb je nog meer foto's?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Whis! schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:26:
- 6 april auto in ontvangst genomen
- 15 mei eerste afschrijving (voor de periode 6 april t/m 30 april + de maand mei, e-mail ontvangen op 1 mei)
- 1 juno tweede afschrijving (voor de maand juno, e-mail ontvangen op 25 mei)
Oké, dat klinkt redelijk vergelijkbaar. Thanks! :)
kurkie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:30:
Hier pas na 2 maanden, eind maart de auto gekregen, eind mei de factuur.
Da's dan weer vreemd, dat verschil. Pon logica zullen we maar zeggen. :+
Reiger072 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:47:
Ook zojuist mijn E-golf mogen ophalen.

Direct lekker ritje vanaf Waalwijk naar Amsterdam en rijdt echt heerlijk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! ;) Veel rijplezier!
En fijn dat je na wat meer pogingen wel de app werkend hebt gekregen. Als het werkt, is het wel een leuke toevoeging.
RonaldPr schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:41:
Mijn Golf is van 2017.

Best begrijpelijk. Het is al niet echt goedkoop als de app wel goed zou werken. Met de app in de huidige staat zou ik het wel zonder de betaalopties doen. Die zijn toch al meer dan de helft van de tijd niet bruikbaar.
t!n0 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:57:
Vandaag ook eindelijk de eGolf mogen ophalen, erg blij mee. Rijdt heerlijk. Acc was ik vooraf niet zo enthousiast over, maar werkt heel fijn.
Helaas geen contract datum aanpassing kunnen realiseren. Daar wou VWPFS niet aan en noemde het zelfs fraude. Verder erg fijne ervaring met locale VW dealer gehad (met name de verkoper, wat een echte auto liefhebber is).

[Afbeelding]
Leuk wagenpark voor de deur hoor! Zo'n 205CTI is wel ongeveer het andere uiterste vergeleken met een eGolf qua rijden. :+ Die E92 335i past mooi ertussenin. Fraude praatje was inderdaad te verwachten als je alleen de datum aangepast wilde hebben. Contractdatum achteraf aanpassen zonder verder iets in het contract aan te passen is natuurlijk op zijn minst wel donkergrijs gebied. Jammer maar helaas. Maar nog steeds is het geen slechte deal met de aanbieding van eind 2019. Veel rijplezier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t!n0
Dank, ben er ook erg blij mee. Sensible eGolf voor t gezin, speelplezier met de 335i en 205 :)

V.w.b.t. de contract aanpassing, de verkoper had nog wel geprobeerd een wijziging te doen (zoals winterbanden toevoegen etc.) om het te kunnen goedkeuren volgens procedure, maar ook daar wilde men niet aan.

Buitenom standaard uitrusting op Dynamic LED achter in donkerrood na, dus niet heel spannend. Foto van binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEC4XtMJQ9_FKvwJX6NofeA3YNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq5JNa0n1oV7qu8t0TSP49k9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
t!n0 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:41:
Dank, ben er ook erg blij mee. Sensible eGolf voor t gezin, speelplezier met de 335i en 205 :)

V.w.b.t. de contract aanpassing, de verkoper had nog wel geprobeerd een wijziging te doen (zoals winterbanden toevoegen etc.) om het te kunnen goedkeuren volgens procedure, maar ook daar wilde men niet aan.

Buitenom standaard uitrusting op Dynamic LED achter in donkerrood na, dus niet heel spannend. Foto van binnen:

[Afbeelding]
In het wit toch ook mooi hoor. Enne, best nog wel iets meer bovenop de standaarduitrusting hoor: in ieder geval spot ik nog het Active Info Display, winterpakket en keyless :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Belangrijke tip! In de st Jans-garage moet je op een zwarte knop drukken om het laden te starten. Het lijkt alsof je je pas moet scannen maar dit werkt niet.
Hoewel ik er in mijn leven waarschijnlijk nooit zal komen is dat een zeer nuttige toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@t!n0 Daar zou ik ook wel blij van worden ja. Ook best herkenbaar, alleen heb ik cabrio en BMW gecombineerd en ben ik voor een Z4 gegaan. 8) Een tweezitter is voldoende voor ons. De 205 GTI gaat er niet meer komen. Top qua spektakel, maar het vijfvoudige betalen van wat zo'n auto 20 jaar geleden tweedehands kostte vind ik wat teveel.

Zo te zien van binnen wel wat extraatjes aangevinkt, die het leven net wat leuker maken. Doe je goed, als je de auto gebruikt zit je ook aan de binnenkant, opties daar voegen dus ook meer toe.

@Pindakaasisbah Goed getimed! Ik als de plannen doorgaan morgen na werk wel en ik kan me niet herinneren dat die zwarte knop opmerking erbij stond, zeker belangrijk. Dank! En @Heijmenberg99 natuurlijk ook dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
De subsidie aanvraag site is blijkbaar nog niet klaar op 1 juli :o Zou verwachten dat ze hem al open hadden gegooid.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:22
Ik begreep vanaf 9.00 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 13:15
Zo net mijn aanvraag ingediend. Nu kijken hoe lang het duurt voordat ik bericht krijg van de RVO..

Het viel mij trouwens op dat ik nergens het contract hoefde te uploaden bij de aanvraag?

[ Voor 31% gewijzigd door Crazy-monkey4 op 01-07-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:22
Nee, stond ook in de voorwaarden, dat je hem alleen beschikbaar moest houden voor controle.
Ik heb hem ook ingediend, volgnummer 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
Ik zit in de 40 reeks met aanvragen, was blijkbaar niet de eerste 😄 🥇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
DeGroteMuis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:39:
@t!n0 D
Zo te zien van binnen wel wat extraatjes aangevinkt, die het leven net wat leuker maken. Doe je goed, als je de auto gebruikt zit je ook aan de binnenkant, opties daar voegen dus ook meer toe.
Hoezo meer toevoeging aan de binnenkant? Als ik naar mijn auto toeloop vind ik de 3D achterlichten de auto een totaal andere look geven. Dat heb ik liever dan bijv. een winterpakket.

Ik heb mijn aanvraag ook ingediend, ik zat al op 346...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
@t!n0 Daar zou ik ook wel blij van worden ja. Ook best herkenbaar, alleen heb ik cabrio en BMW gecombineerd en ben ik voor een Z4 gegaan. 8) Een tweezitter is voldoende voor ons. De 205 GTI gaat er niet meer komen. Top qua spektakel, maar het vijfvoudige betalen van wat zo'n auto 20 jaar geleden tweedehands kostte vind ik wat teveel.

Ook een prachtige wagen! Z4 heb ik ook nog even overwogen, maar met kids is een 2-zitter gewoon niet handig. Mee eens betreffende de belachelijke prijzen voor de 205 GTI/CTI tegenwoordig. Ik zou het er ook niet voor neerleggen. We gaan zien waar de markt heen gaat wat dat betreft. Ik heb er 3, misschien een leuk pre-pensioen :+

Vandaag de eerste langere rit gemaakt met de eGolf (90km waarvan grootste stuk snelweg). Verbruik valt me mee, maar de GOM duikelt wel snel op de snelweg t.o.v. wat in de bebouwde kom rondtoeren.
Heb hem voor de zekerheid gisteravond maar even aan de granny charger gehangen met nog 140km bereik (belangrijke afspraak, wou geen risico nemen). Netjes vol na 6.5u.
Voor ons voorlopig ideaal om het op deze manier te doen, aangezien we niet veel buiten de bebouwde kom komen met de Golf.
Wel met de WeConnect App een wat vreemde e-ID procedure doorgegaan gisteravond laat met foto's van gezicht en rijbewijs. Was toch even een verassing dat dat allemaal nodig was.

Maar alles werkt helemaal naar tevredenheid. Kortom, hij bevalt nog uitstekend!

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 01-07-2020 12:23 . Reden: Typfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Wescobar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Hoezo meer toevoeging aan de binnenkant? Als ik naar mijn auto toeloop vind ik de 3D achterlichten de auto een totaal andere look geven. Dat heb ik liever dan bijv. een winterpakket.

Ik heb mijn aanvraag ook ingediend, ik zat al op 346...
346 alweer? Nog voor half 10? Met dit tempo halen we het einde van de week niet voor de pot op is!

Mijn mening. Als het óf, óf is kies ik liever iets waar ik wat aan heb in de auto dan iets dat alleen buiten zichtbaar is. Liever AID dan 3D zeg maar. 3D achterlichten of winterpakket was voor mij trouwens gemakkelijk: Allebei niet. :+ Ik vond 3D best mooi staan, veel modernere uitstraling, maar bij mij is dat 90% voor mensen onderweg. Ik nader de auto zelden van achteren en als ik erin zit zie ik het niet.

En het winterpakket? We hebben de stoelverwarming in de Z4 1 keer aan gehad na het testen bij de proefrit, bij dak open, iets onder nul en een fris briesje, volgens mij op de Galabier.
.
Maar nu ik wakkerder ben, niet de meest nuttige uitspraak. De eGolf heeft sowieso niet een zee aan opties puur voor de buitenkant.
t!n0 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Ook een prachtige wagen! Z4 heb ik ook nog even overwogen, maar met kids is een 2-zitter gewoon niet handig. Mee eens betreffende de belachelijke prijzen voor de 205 GTI/CTI tegenwoordig. Ik zou het er ook niet voor neerleggen. We gaan zien waar de markt heen gaat wat dat betreft. Ik heb er 3, misschien een leuk pre-pensioen :+

Vandaag de eerste langere rit gemaakt met de eGolf (90km waarvan grootste stuk snelweg). Verbruik valt me mee, maar de GOM duikelt wel snel op de snelweg t.o.v. wat in de bebouwde kom rondtoeren.
Heb hem voor de zekerheid gisteravond maar even aan de granny charger gehangen met nog 140km bereik (belangrijke afspraak, wou geen risico nemen). Netjes vol na 6.5u.
Voor ons voorlopig ideaal om het op deze manier te doen, aangezien we niet veel buiten de bebouwde kom komen met de Golf.
Wel met de WeConnect App een wat vreemde e-ID procedure doorgegaan gisteravond laat met foto's van gezicht en rijbewijs. Was toch even een verassing dat dat allemaal nodig was.

Maar alles werkt helemaal naar tevredenheid. Kortom, hij bevalt nog uitstekend!
Dank je! De Z4 is zeker leuk en het rijdt ook erg fijn, maar met kinderen is een Z4 waardeloos inderdaad. Prima spul, ook voor langere ritten super, maar echt maximaal 2 mensen met bagage. Inderdaad vasthouden die 205s. Ik vermoed dat die nog wel even blijven stijgen.

En weer ontopic.
Oké, e-ID is foto van jezelf + rijbewijs opsturen? Wat is dat dan voor gedoe? Eerder die term gezien, ik dacht die eenmalige beveiligingscode op infotainment of zo. Ik heb geen foto's op hoeven sturen, niet van mezelf of van m'n rijbewijs. Ik heb wel eerst mijn account via de webportal aangemaakt en per mail geverifieerd, maar dat kan toch niet het verschil uitmaken?

Wel oppassen met de granny op vol vermogen bij een normaal geaard stopcontact. Een standaard thuis stopcontact is niet echt berekend op zoveel uur vol vermogen, kan bij een keertje wat minder contact goed warm worden en zelfs wat smelten.

Verbruik in de regen valt me tot nu toe ook niet tegen, ook niet op de snelweg met wind tegen. Bij 108 op de ACC snelweg 40 km en daarna 5 km binnendoor waarvan 2 binnen bbk toch maar 153Wh/km met de 17 inch Madrids eronder en de airco aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
E-Ident moet je doen voordat je de We-Connect app kan gebruiken.

Er wordt dan via de We-Connect app een idenficatie gesprek gestart waarbij ze via de front camera van je telefoon een foto van je maken, vervolgens switchen zij naar de camera van je achterkant waarmee ze een foto van je paspoort willen maken (binnenkant en voorkant) en daarna switchen ze weer terug waarna je je geboortedatum moet opnoemen en moet wachten totdat ze alles ingevoerd hebben.

Daarna krijg je via de mail een bevestiging en werkt de We-connect app.

Zo ging het tenminste bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 11:52
Van te voren wel ff goede voornaam(en) opgeven zoals in het paspoort staat vermeld anders gaat het mis met die E-Ident, had in eerste instantie mijn roepnaam opgeven, bijna de hele procedure doorlopen waarna de procedure werd afgebroken omdat in mijn paspoort mijn geboortenamen staan....kon ik weer overnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Reiger072 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:48:
E-Ident moet je doen voordat je de We-Connect app kan gebruiken.

Er wordt dan via de We-Connect app een idenficatie gesprek gestart waarbij ze via de front camera van je telefoon een foto van je maken, vervolgens switchen zij naar de camera van je achterkant waarmee ze een foto van je paspoort willen maken (binnenkant en voorkant) en daarna switchen ze weer terug waarna je je geboortedatum moet opnoemen en moet wachten totdat ze alles ingevoerd hebben.

Daarna krijg je via de mail een bevestiging en werkt de We-connect app.

Zo ging het tenminste bij mij
Bij @hansie-v zo te lezen ook?

Bij mij niets van dat alles. Ik heb via de we connect web portal een account aangemaakt ergens eind maart, toen de dealer aangaf dat de auto geproduceerd was. Toen kreeg ik een mail om te bevestigen, gedaan en klaar. Tijdje daarna via de app ingelogd met dat account en nog even de vingerafdruk scanner ingesteld voor extra gemak, scheelt weer continu wachtwoord invoeren. En toen de auto geleverd was, de auto toegevoegd, code in moeten voeren op het centrale infotainment display, bestelling van 0 euro mogen doen voor de eerste drie jaar gratis webservices en daarvan inderdaad weer een mailbevestiging gehad. Verder klaar. Nu werkt de app ook lang niet altijd bij mij, dus dat deel kan wel kloppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
DeGroteMuis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Bij @hansie-v zo te lezen ook?

Bij mij niets van dat alles. Ik heb via de we connect web portal een account aangemaakt ergens eind maart, toen de dealer aangaf dat de auto geproduceerd was. Toen kreeg ik een mail om te bevestigen, gedaan en klaar. Tijdje daarna via de app ingelogd met dat account en nog even de vingerafdruk scanner ingesteld voor extra gemak, scheelt weer continu wachtwoord invoeren. En toen de auto geleverd was, de auto toegevoegd, code in moeten voeren op het centrale infotainment display, bestelling van 0 euro mogen doen voor de eerste drie jaar gratis webservices en daarvan inderdaad weer een mailbevestiging gehad. Verder klaar. Nu werkt de app ook lang niet altijd bij mij, dus dat deel kan wel kloppen. :+
Ik kreeg toen ik hem maandagavond even wilde uitproberen (auto van het slot met de app) een melding dat ik eerst die identificatie moest doorlopen voordat ik daar gebruik van kon maken. Misschien dat dat sinds kort is ingevoerd of jij hebt geluk gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
Reiger072 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Ik kreeg toen ik hem maandagavond even wilde uitproberen (auto van het slot met de app) een melding dat ik eerst die identificatie moest doorlopen voordat ik daar gebruik van kon maken. Misschien dat dat sinds kort is ingevoerd of jij hebt geluk gehad ;)
Ik heb deze procedure vorige week ook doorgelopen toen ik het ver-/ontgrendelen op afstand eens wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:01
headinclouds schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb deze procedure vorige week ook doorgelopen toen ik het ver-/ontgrendelen op afstand eens wilde proberen.
Volgens mij moet je alleen voor het op afstand kunnen ontgrendelen de identificatieprocedure doorlopen.

De app werkt voor de rest ook zonder deze procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 11:52
Zal het wel daarvoor geweest zijn ja, is voor mij alweer een tijdje terug hoor, auto half maart ontvangen en eind november besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Reiger072 & @headinclouds & @La1974 Dat is nu net het deel van de app dat bij mij sinds het begin wel goed werkte en bleef werken. :+ Die gebruikte ik als test om te zien of er echt geen verbinding met de auto was zoals de app beweerde, of dat bepaalde functies weer eens niet werkten

Ik vind het ook wel aardig belachelijk dat VW/Pon het nodig vindt even je persoonsgegevens te registreren voor het gebruik van een app. Ik snap dat deuren openen en sluiten wat gevoelig kan liggen, maar om daarvoor even alles te moeten delen via videochat, waarbij je de echtheid van documenten sowieso niet bepaald goed kan checken, maar wel leuk dingen als BSN kan overnemen... Laat je dan eenmalig verifieren zonder die registratie van persoonsgegevens bij de dealer of zo. Die functie van de app ga ik dus niet gebruiken als ik die melding krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomK85
  • Laatst online: 06-08-2024
Hier afgelopen week ook een e-Golf besteld. Nadeel is dat de hype omtrent de subsidie al liep en ik niet teveel keus had qua opties (alleen kant en klare combinaties). Uiteindelijk wilde ik ook snel kunnen tekenen. Zondag alles besteld, dinsdag had ik contract binnen, vandaag subsidie indienen.

Uiteindelijk kon ik kiezen tussen (zonder subsidie) EUR 470 per maand (obv 48 mnd en 15k) voor uitvoering met velgen/winterpakket/infrarood voorruit/warmtepomp/carplay/dab+ of (zonder subsidie) EUR 400 voor een uitvoering met alleen carplay en dab+. Winterpakket is het enige wat ik graag gehad zou hebben, maar dat was niet los te bestellen. Active display/keyless was ook leuk geweest maar die kon ik helemaal niet kiezen.

Aangezien ik er toch alleen korte stukjes mee rijd en niet voor woon-werk gebruik, ben ik voor de versie met alleen carplay en dab+ gegaan. Met subsidie betaal ik EUR 317 p/m wat ik netjes vind voor 15k/48 mnd. De dikke 3k die ik in 4 jaar bespaar tov de dikke aangeklede auto is mooi meegenomen. Als ik hem privé had gekocht, had ik er wel wat meer opties opgegooid. Restwaarde is nu niet mijn probleem ;)

[ Voor 29% gewijzigd door TomK85 op 01-07-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 23:01

@Pindakaasisbah Goed getimed! Ik als de plannen doorgaan morgen na werk wel en ik kan me niet herinneren dat die zwarte knop opmerking erbij stond, zeker belangrijk. Dank! En @Heijmenberg99 natuurlijk ook dank. _/-\o_
Even een tip. De meest rechterpaal doet het niet :+
Ook op de foto zie je de knop die je moet indrukken :)

laadpaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2koJ5ckva9ZlVXNhUO5u22nOCuM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wy3F0De9aLSBGM8QVJ3RAbAg.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:55:
Hier afgelopen week ook een e-Golf besteld. Nadeel is dat de hype omtrent de subsidie al liep en ik niet teveel keus had qua opties (alleen kant en klare combinaties). Uiteindelijk wilde ik ook snel kunnen tekenen. Zondag alles besteld, dinsdag had ik contract binnen, vandaag subsidie indienen.

Uiteindelijk kon ik kiezen tussen (zonder subsidie) EUR 470 per maand (obv 48 mnd en 15k) voor uitvoering met velgen/winterpakket/infrarood voorruit/warmtepomp/carplay/dab+ of (zonder subsidie) EUR 400 voor een uitvoering met alleen carplay en dab+. Winterpakket is het enige wat ik graag gehad zou hebben, maar dat was niet los te bestellen. Active display/keyless was ook leuk geweest maar die kon ik helemaal niet kiezen.

Aangezien ik er toch alleen korte stukjes mee rijd en niet voor woon-werk gebruik, ben ik voor de versie met alleen carplay en dab+ gegaan. Met subsidie betaal ik EUR 317 p/m wat ik netjes vind voor 15k/48 mnd. De dikke 3k die ik in 4 jaar bespaar tov de dikke aangeklede auto is mooi meegenomen. Als ik hem privé had gekocht, had ik er wel wat meer opties opgegooid. Restwaarde is nu niet mijn probleem ;)
Ik heb ook gekozen voor de wat kalere variant maar dan wel voor een mooie prijs per maand, dan wel 20k en ook 48 maanden. Mag ik vragen wanneer die van jou geleverd gaat worden? De dealer verteld mij dat ze de e-golf medio augustus verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Crazy-monkey4 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Ik heb ook gekozen voor de wat kalere variant maar dan wel voor een mooie prijs per maand, dan wel 20k en ook 48 maanden. Mag ik vragen wanneer die van jou geleverd gaat worden? De dealer verteld mij dat ze de e-golf medio augustus verwachten.
Toevallig ook bij Van Mossel? Mijne ook medio augustus. Heb je ook geen dab+ en carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie88
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik zit met vraagje, heb nu bij laadpaal al paar keer gehad dat de laadkabel niet ontkoppeld zowel aan de laadpaal als de auto. Ik hou altijd eerst de laadpas tegen de laadpaal en deze geeft dan ook signaal af, maar de laadkabel blijft vergrendeld aan de laadpaal. De kleuren op de laadpaal gaan van lichtblauw naar donkerblauw naar rood en vervolgens weer donkerblauw. Beetje als een kerstboom

Na paar keer de laadpas aan te bieden middels RFID lukt het ineens wel om de laadkabel los te krijgen. Soms wel 3-4x nodig om te ontgrendelen. Gaat om laadpaal van pitpoint/greenflux. Herkennen jullie dit? ben ik misschien te ongeduldig na het aanbieden van de laadpas bij de RFID om vervolgens de laadkabel te ontkoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Toevallig ook bij Van Mossel? Mijne ook medio augustus. Heb je ook geen dab+ en carplay?
Jawel ook bij van Mossel. De van Mossel opties dab+ en carplay zitten er op. Ik heb ook een verlaagd eigen risico erbij gedaan voor 5 euro in de maand. De e-golf zelf heb ik in standaard Urano grey gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Crazy-monkey4 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Jawel ook bij van Mossel. De van Mossel opties dab+ en carplay zitten er op. Ik heb ook een verlaagd eigen risico erbij gedaan voor 5 euro in de maand. De e-golf zelf heb ik in standaard Urano grey gelaten.
Heb zelf ook Urano Grey. Als ik eerlijk ben, vind ik dat eigenlijk de vetste kleur die er is. Hier in de buurt heeft iemand een dik aangeklede GTi in Urano. Staat m erg mooi. Die 5 euro heb ik niet gedaan, vond het eigen risico sowieso erg netjes en heb niet de intentie om schade te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Heb zelf ook Urano Grey. Als ik eerlijk ben, vind ik dat eigenlijk de vetste kleur die er is. Hier in de buurt heeft iemand een dik aangeklede GTi in Urano. Staat m erg mooi. Die 5 euro heb ik niet gedaan, vond het eigen risico sowieso erg netjes en heb niet de intentie om schade te rijden.
Ik vond het ook een prima kleur. Wat betreft die 5 euro, ik heb al eerder ervaring gehad met private lease (zonder afgekochte eigen risico) en heb daar nare ervaringen mee, bij het inleveren van de auto. Men telde toen voor elke krasje op de carrosserie onderdeel van de auto de eigen risico op. Als je dan de eigen risico op z'n hoogst laat staan dan doet het heel erg snel pijn aan de portemonnee. ;w Ik heb geen ervaring hoe van Mossel hiermee precies in de praktijk mee omgaat, maar ik dacht 'better safe than sorry'. Tenslotte is het zo dat als je 1 casco geval hebt (in de looptijd van je contract) je de eigen risico verlaging al hebt terug verdiend.

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy-monkey4 op 01-07-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomK85
Crazy-monkey4 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Ik vond het ook een prima kleur. Wat betreft die 5 euro, ik heb al eerder ervaring gehad met private lease (zonder afgekochte eigen risico) en heb daar nare ervaringen mee, bij het inleveren van de auto. Men telde toen voor elke krasje op de carrosserie onderdeel van de auto de eigen risico op. Als je dan de eigen risico op z'n hoogst laat staan dan doet het heel erg snel pijn aan de portemonnee. ;w Ik heb geen ervaring hoe van Mossel hiermee precies in de praktijk mee omgaat, maar ik dacht 'better safe than sorry'. Tenslotte is het zo dat als je 1 casco geval hebt (in de looptijd van je contract) je de eigen risico verlaging al hebt terug verdiend.
Toch niet helemaal zo? 5 euro pm is 240 euro op totale looptijd. Het scheelt je 150 euro bij een eigen schade. Was niet de bedoeling om meer dan 2 schades te gaan rijden, al is t maar voor je schadevrije jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 12:44
Boogie88 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:56:
Ik zit met vraagje, heb nu bij laadpaal al paar keer gehad dat de laadkabel niet ontkoppeld zowel aan de laadpaal als de auto. Ik hou altijd eerst de laadpas tegen de laadpaal en deze geeft dan ook signaal af, maar de laadkabel blijft vergrendeld aan de laadpaal. De kleuren op de laadpaal gaan van lichtblauw naar donkerblauw naar rood en vervolgens weer donkerblauw. Beetje als een kerstboom

Na paar keer de laadpas aan te bieden middels RFID lukt het ineens wel om de laadkabel los te krijgen. Soms wel 3-4x nodig om te ontgrendelen. Gaat om laadpaal van pitpoint/greenflux. Herkennen jullie dit? ben ik misschien te ongeduldig na het aanbieden van de laadpas bij de RFID om vervolgens de laadkabel te ontkoppelen.
Met je sleutel de auto ontgrendelen, ontgrendeld ook de kabel. Volgens mij vergrendeld deze vanzelf weer na een bepaalde tijd. Mogelijk helpt dit ook aan de kant van de paal?

psn drad83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@TomK85 70 euro verschil voor velgen, winterpakket, warmtepomp en die andere voorruit is ook wel veel zeg! Grof geteld ongeveer 2000 euro aan opties die deels ook nog restwaarde genereren en die kosten je uiteindelijk 3360 euro extra.
Heijmenberg99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Even een tip. De meest rechterpaal doet het niet :+
Ook op de foto zie je de knop die je moet indrukken :)

laadpaal
[Afbeelding]
Top aanvulling, wederom bedankt!

@Boogie88 Ik heb nog niet bij een pitpoint / greenflux geladen, maar de palen op het werk bij mij (ik weet zo snel niet het merk) duren soms wat langer voor ze ontgrendelen. Dan ook een minilichtshow, maar blauw-groen. Duurt meestal niet veel langer dan 20 seconden. Als de kabel in de auto vast blijft zitten, dan moet je even de auto ontgrendelen, of vergrendelen, opnieuw ontgrendelen als de auto al ontgrendeld was.

@Crazy-monkey4 Dat heeft m'n vriendin ook gehad. 2 geschaafde velgen aan dezelfde kant was 2 keer aftikken, nog wat oppervlakkige krasjes rondom was nog 2 keer aftikken. En die krasjes konden waarschijnlijk nog wel weggepoetst worden.

Als je precies wil weten hoe Van Mossel omgaat met schade acceptabel vs niet acceptabel: Ze zijn zo aardig geweest om de inname criteria ook op de website te zetten. Daar staat het verschil tussen gebruiksstaat en schade goed uitgelegd, met voorbeeldfoto's. https://www.vanmossel.nl/...-2021.1-Van-Mossel-V4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DeGroteMuis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:46:
@TomK85 70 euro verschil voor velgen, winterpakket, warmtepomp en die andere voorruit is ook wel veel zeg! Grof geteld ongeveer 2000 euro aan opties die deels ook nog restwaarde genereren en die kosten je uiteindelijk 3360 euro extra.

Als je precies wil weten hoe Van Mossel omgaat met schade acceptabel vs niet acceptabel: Ze zijn zo aardig geweest om de inname criteria ook op de website te zetten. Daar staat het verschil tussen gebruiksstaat en schade goed uitgelegd, met voorbeeldfoto's. https://www.vanmossel.nl/...-2021.1-Van-Mossel-V4.pdf
Dat vond ik dus ook! Had eigenlijk vooral keyless willen hebben, maar goed kunt niet alles hebben. Dat innameprotocol zat idd bij het contract, helpt idd met die foto’s. Valt mij nog wel wat allemaal mag. Zo heeft een auto er bij mij nog nooit uitgezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
[quote]DeGroteMuis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:46:

[...]

Dat is uiteindelijk de reden dat ik mijn auto zelf heb gekocht. De aanbieding was zeer aantrekkelijk maar dan wel zonder extra’s.

Volgens mij is dat het verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Car-Net is er helemaal mee gestopt in mijn auto. De We-connect app startte een week lang wel op maar kreeg geen nieuwe data van de auto. Normaal verscheen ook mijn naam op het scherm, na zo'n minuutje rijden maar dat deed hij ook niet meer.

Toen ging ik via het menu naar Car-Net en kreeg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tN7QHuX.png

Vervolgens Car-Net teruggezet naar fabrieksinstellingen (overigens best handig dat je elk onderdeel apart kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen) en het aanmeldproces opnieuw doorlopen. Dit ging allemaal prima totdat ik de code moest ingeven in mijn discovery. Toen kwam de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MG6qd8e.png

Het is alsof de auto helemaal geen verbinding naar buiten meer heeft :-(
Is dit op een andere manier nog te testen of mijn aanname klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 10:21
Whis! schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:05:
Car-Net is er helemaal mee gestopt in mijn auto. De We-connect app startte een week lang wel op maar kreeg geen nieuwe data van de auto. Normaal verscheen ook mijn naam op het scherm, na zo'n minuutje rijden maar dat deed hij ook niet meer.

Toen ging ik via het menu naar Car-Net en kreeg ik de volgende melding:
[Afbeelding]

Vervolgens Car-Net teruggezet naar fabrieksinstellingen (overigens best handig dat je elk onderdeel apart kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen) en het aanmeldproces opnieuw doorlopen. Dit ging allemaal prima totdat ik de code moest ingeven in mijn discovery. Toen kwam de volgende melding:
[Afbeelding]

Het is alsof de auto helemaal geen verbinding naar buiten meer heeft :-(
Is dit op een andere manier nog te testen of mijn aanname klopt?
Je zult zelf een dataverbinding moeten maken, danwel via een sim kaart, danwel via de persoonlijke hotspot van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
nosj1000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Je zult zelf een dataverbinding moeten maken, danwel via een sim kaart, danwel via de persoonlijke hotspot van je telefoon.
Ik kan me niet herinneren dat ik de eerste keer een hotspot had ingesteld bij het activeren. De auto kan toch ook zonder hotspot allerlei data naar de we-connect/carnet servers sturen? Dus er zal al iets van een simkaart ingebouwd moeten zitten en ik ben bang dat deze niet meer werkt.

Ik zal mijn telefoon als hotspot instellen, daarmee verbinding maken en het opnieuw proberen.. misschien dat het dan wel werkt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nosj1000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Dat klopt niet, er zit een SIM in de auto ingebouwd.

@Whis! direct contact opnemen met de dealer, dit is niet ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
Whis! schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik de eerste keer een hotspot had ingesteld bij het activeren. De auto kan toch ook zonder hotspot allerlei data naar de we-connect/carnet servers sturen? Dus er zal al iets van een simkaart ingebouwd moeten zitten en ik ben bang dat deze niet meer werkt.

Ik zal mijn telefoon als hotspot instellen, daarmee verbinding maken en het opnieuw proberen.. misschien dat het dan wel werkt. :P
Ik moest voor de activering ook de hotspot van mijn telefoon gebruiken. Dat de auto vervolgens in het dagelijkse gebruik zijn eigen SIM gebruikt staat hier volgens mij los van. Klinkt inderdaad wat krom, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

headinclouds schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Ik moest voor de activering ook de hotspot van mijn telefoon gebruiken. Dat de auto vervolgens in het dagelijkse gebruik zijn eigen SIM gebruikt staat hier volgens mij los van. Klinkt inderdaad wat krom, maar ja...
Bijzonder, bij mijn e-Golf was dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
Tomba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Bijzonder, bij mijn e-Golf was dit niet nodig.
Het kan te maken hebben met de Discover Pro die jij hebt vs de Discover Media die ik heb.
Bij de Discover Media moet je iig altijd zelf een Internetverbinding opzetten, terwijl de Pro dat waarschijnlijk zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

headinclouds schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Het kan te maken hebben met de Discover Pro die jij hebt vs de Discover Media die ik heb.
Bij de Discover Media moet je iig altijd zelf een Internetverbinding opzetten, terwijl de Pro dat waarschijnlijk zelf kan.
Verdomd, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Iemand met Discover Media die kan bevestigen danwel ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Verdomd, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Iemand met Discover Media die kan bevestigen danwel ontkennen?
Ik heb de media en ben vrijwel 100% zeker dat ik de eerste keer geen gebruik heb gemaakt van een hotspot. En het feit dat de auto (ook wanneer deze uitstaat) data kan versturen over bereik, locatie, ritgegevens etc. bewijst eigenlijk wel dat de een auto ingebouwde netwerk facaliteit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headinclouds
Whis! schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Ik heb de media en ben vrijwel 100% zeker dat ik de eerste keer geen gebruik heb gemaakt van een hotspot. En het feit dat de auto (ook wanneer deze uitstaat) data kan versturen over bereik, locatie, ritgegevens etc. bewijst eigenlijk wel dat de een auto ingebouwde netwerk facaliteit heeft.
Die ingebouwde faciliteit is er zeker, en eens dat het een wat kromme gang van zaken is. Maar in de handleiding (via https://connect.volkswage...-starten/handleiding.html) staat toch echt dat je voor activatie zelf de verbinding moet opzetten:

Om de registratie uit te kunnen voeren, moet u verbonden zijn met het internet.
U kunt de mobiele dataverbinding op de volgende manieren tot stand te brengen:
1. Een wifihotspot creëren op uw smartphone
2. Gebruik van een CarStick met afzonderlijke simkaart (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Media‘)
3. Steek een simkaart in de daarvoor bestemde sleuf of gebruik een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Pro‘ plus telefooninterface ‚Business‘)
4. Automatische verbinding met internet via de in de wagen ingebouwde simkaart (eSIM). Deze optie is alleen beschikbaar in de nieuwe Touareg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Bijzonder. Ik weet zeker dat ik het zonder WIFI hotspot ingesteld heb, op Discover Media. Die hotspot was namelijk nog helemaal niet goed ingesteld op deze telefoon. Dat merkte ik afgelopen dinsdag, toen ik het voor een VPN test op de laptop even wilde gebruiken. Ik had de telefoon wel al via bluetooth gekoppeld, maar bluetooth tethering stond ook uit, want die doe ik alleen aan voor de Tomtom Rider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
headinclouds schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Die ingebouwde faciliteit is er zeker, en eens dat het een wat kromme gang van zaken is. Maar in de handleiding (via https://connect.volkswage...-starten/handleiding.html) staat toch echt dat je voor activatie zelf de verbinding moet opzetten:

Om de registratie uit te kunnen voeren, moet u verbonden zijn met het internet.
U kunt de mobiele dataverbinding op de volgende manieren tot stand te brengen:
1. Een wifihotspot creëren op uw smartphone
2. Gebruik van een CarStick met afzonderlijke simkaart (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Media‘)
3. Steek een simkaart in de daarvoor bestemde sleuf of gebruik een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Pro‘ plus telefooninterface ‚Business‘)
4. Automatische verbinding met internet via de in de wagen ingebouwde simkaart (eSIM). Deze optie is alleen beschikbaar in de nieuwe Touareg.
Maar volgens de handleiding zou dit dus ook voor de 'pro' gelden. Eigenlijk voor elk voertuig behalve de nieuwe Touareg. Krom is het iig zeker haha :D . Ik heb VW geïnformeerd over het probleem.. nu is het even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:01
Volgens mij heb de eerste keer mijn telefoon gebruikt. Daarna liep alles via de auto.

Ik de Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Ging rond het middaguur boodschappen doen, even zoeken, gaf aan dat er een storing op de server was. Toen ik thuis was deed de app het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Ondertussen contact gehad met de dealer, die gaan a.s. maandag ter plekke de e-sim module resetten voor me. Ben benieuwd! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Whis! op 02-07-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Hier ook geen hotspot hoeven gebruiken tijdens het instellen/ophalen van de auto op maandag.
Enkel WeConnect downloaden, account aanmaken en daarna Bluetooth verbinding opzetten met de auto ter verificatie en inladen contacten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Had wel na een tripje gisteren de wagen aan de lader gehangen, Bij het starten ging de uitlezing prima, later toen ik wilde kijken hoever het laden was deed de app het niet meer tot vanmiddag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 20:36
Net ook maar even gauw subsidie aangevraagd, ik was nummer 2032. Het gaat erg hard.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er zoveel elektrische auto's verkocht zijn sinds 4 juni.

Anyway de auto is besteld, de subsidie is aangevraagd nu nog even wachten op de Golf, hij zou in de batch van eind juli/begin augustus moeten zitten.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Vroeg mij het volgende af. Normaal heeft de e-Golf geen dagrijlichten in de koplampunit zelf (alleen in de bumper). Tenzij je het LED plus pakket hebt, dan heb je in de koplamp ook twee lichten.

Op het moment dat je dimlicht aan hebt, dan zijn die stroken wel verlicht (ook zonder led plus)

Is softwarematig (evt door dealer) aan te passen dat die wel gaan branden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Het gaat om die L vormige leds toch? Wat ik begreep heeft alleen led+ twee van die leds in de koplampunit, de andere units 1. Dan ga je er zeker geen 2 krijgen per unit. Het aanpassen door de dealer vrijwel zeker niet, die doen niets buiten spec. Maar wellicht is er wel iets mogelijk. Je zou dezelfde vraag ook eens kunnen stellen in dit topic. Daar zitten de nodige mensen die behoorlijk thuis zijn in het coderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vandaag ter test eens tot 'het gaatje' gereden, dat was echt billenknijpen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fugaAAoCOpEOOR47XRz5L5ZDtoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHhLQD6FoDnXuTVwHzconukh.jpg?f=user_large

Bij nog 50 nattevinger kilometers range schakelt de auto naar ECO (en kan dan handmatig alsnog weer naar normaal gezet worden)
Bij nog 30 kilometer nattevinger kilometer range schakelt hij opnieuw naar ECO en is er dan niet meer af te krijgen (alleen ECO en ECO+ zijn dan nog beschikbaar)
Uiteindelijk dus aangekomen met 23 kilometer 'range' en aan de laadtijd te zijn kan er zo'n 32,1 kWh in dus ik had écht niet veel verder kunnen komen ;) Heb er sinds laatste laadbeurt 242 kilometer mee gereden, waarvan zo'n 70% snelweg.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 03-07-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DeGroteMuis schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:48:
Het gaat om die L vormige leds toch? Wat ik begreep heeft alleen led+ twee van die leds in de koplampunit, de andere units 1. Dan ga je er zeker geen 2 krijgen per unit. Het aanpassen door de dealer vrijwel zeker niet, die doen niets buiten spec. Maar wellicht is er wel iets mogelijk. Je zou dezelfde vraag ook eens kunnen stellen in dit topic. Daar zitten de nodige mensen die behoorlijk thuis zijn in het coderen.
Thanks! Die bedoel ik idd. Maar als er maar een led in zit, dan wordt t sowieso lastig 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Tomba schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[Afbeelding]

Bij nog 50 nattevinger kilometers range schakelt de auto naar ECO (en kan dan handmatig alsnog weer naar normaal gezet worden)
Bij nog 30 kilometer nattevinger kilometer range schakelt hij opnieuw naar ECO en is er dan niet meer af te krijgen (alleen ECO en ECO+ zijn dan nog beschikbaar)
Uiteindelijk dus aangekomen met 23 kilometer 'range' en aan de laadtijd te zijn kan er zo'n 32,1 kWh in dus ik had écht niet veel verder kunnen komen ;) Heb er sinds laatste laadbeurt 242 kilometer mee gereden, waarvan zo'n 70% snelweg.
Ik ben wel eens met 3 km. aangekomen.
Maar zelfs wanneer hij op 0 staat kun je nog iets van 10 km. langzaam aan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:06
Tomba schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[Afbeelding]

Best netjes met 70% snelweg kilometers.
23 kilometer vind ik nog wel mee vallen qua billen knijpen :P

Ik had de vorige keer nog 3 kilometer over omdat mijn golf toen die ochtend niet wilde opladen bij het ziekenhuis. Meerdere palen geporbeerd, geen enkele wilde het doen.

Dan is het pas billenknijpen, je komt nauwelijks nog vooruit met de 10% power die je over hebt om gas te geven :')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
https://www.roadandtrack....t-an-electric-cars-range/

Erg leuk artikel over banden, grip en verbruik en de e-Golf >:)

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 03-07-2020 09:16 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
@sjorremans

Idd, 23km is nog heel ver :)

Eerste dag meteen van vol naar nog 9km range gereden.. En ik kan thuis niet eens laden :)

Overigens werkt We Connect bij mij tot nu toe helemaal perfect.

Wat ik mij trouwens afvraag.. Ik rijd vrij veel op ACCmet de B-Stand. Bij het stoplicht stopt de auto netjes, maar hij trekt zelf niet op. Wat doe ik verkeerd qua settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Klop, dan staat ie in auto hold bij de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
Duhhh, logisch... Thanks :)

Meteen proberen straks. Rolt ie dan gewoon naar voren als je je voet niet op de rem hebt? (Ik heb geen zin om te wachten tot ik straks weer in de auto zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Ik weet niet zeker of hij gaat kruipen, de mogelijkheid is er dacht ik wel maar of die in “B” werkt weet ik niet.
Houd er rekening mee dat er verschil is in afremmen in “D” en “B” en het aangaan van de remlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
Klopt, de remmen gaan pas bij een bepaald percentage aan remkracht aan volgens de dealer... Mja, soms denk ik dat wij meer weten dan de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Tomba Net verbruik hoor! Zoals @sjorremans & @Wescobar zeggen: 23km is nog geen reden tot zenuwen. Behalve als je nog 25km moet ;) Wel fijner om uit de turtle mode te blijven, die voelt echt niet veilig meer zo traag als het dan gaat. Dat is rond de 10km range op de GoM.

@Wescobar Je doet volgens mij niets verkeerd qua settings. Na langer dan 3 seconden stilstaan moet je even stroompedaal aantikken om weer te rijden.
Hij kruipt niet zonder autohold als je eenmaal tot stilstand bent gekomen. Dat heb ik namelijk nog wel eens, dat autohold niet geactiveerd wordt omdat ik nét te vroeg de voetrem los. Dan blijft de auto gewoon stilstaan op een vlakke weg. Hij kruipt wel weer als je eenmalig het stroompedaal aangetikt hebt.

En ja wij weten regelmatig meer dan de dealer :+ Eigenlijk niet goed voor een product dat steeds belangrijker wordt, maar wel een feit.

@MarcelGo Leuk artikel 8) Voor een relatief zware hatchback ook een prima skidpad score, zeker met de Pilot Sports. Wel een flinke dreun in verbruik, maakt 1 inch grotere velgen nog zoveel uit? De banden bij 17 inch Madrid velgen zijn namelijk even breed en lijken toch een stukje minder dan 20% meerverbruik te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door DeGroteMuis op 03-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RonaldPr schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Ik ben wel eens met 3 km. aangekomen.
Maar zelfs wanneer hij op 0 staat kun je nog iets van 10 km. langzaam aan rijden.
Damn je hebt altijd baas boven baas ;)
sjorremans schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:53:
[...]

Best netjes met 70% snelweg kilometers.
23 kilometer vind ik nog wel mee vallen qua billen knijpen :P

Ik had de vorige keer nog 3 kilometer over omdat mijn golf toen die ochtend niet wilde opladen bij het ziekenhuis. Meerdere palen geporbeerd, geen enkele wilde het doen.

Dan is het pas billenknijpen, je komt nauwelijks nog vooruit met de 10% power die je over hebt om gas te geven :')
Ik was niet ontevreden met dit verbruik nee al vertekent het wellicht dat ik 1 rit van 60 kilometer achter een vrachtwagen heb gehangen ;)

Jezus,daar zou ik niet tegen kunnen zeg....
Wescobar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:45:
@sjorremans

Idd, 23km is nog heel ver :)

Eerste dag meteen van vol naar nog 9km range gereden.. En ik kan thuis niet eens laden :)

Overigens werkt We Connect bij mij tot nu toe helemaal perfect.

Wat ik mij trouwens afvraag.. Ik rijd vrij veel op ACCmet de B-Stand. Bij het stoplicht stopt de auto netjes, maar hij trekt zelf niet op. Wat doe ik verkeerd qua settings?
Het voelde niet als heel ver ;) (vooral omdat ik geen idee heb waar ik zou moeten gaan laden in geval van echte nood :P)
WeConnect werkt vandaag (afklop afklop) wel voor mij, gisteren was het een groot deel van de dag weer NieConnect :X
DeGroteMuis schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:32:
@Tomba Net verbruik hoor! Zoals @sjorremans & @Wescobar zeggen: 23km is nog geen reden tot zenuwen. Behalve als je nog 25km moet ;) Wel fijner om uit de turtle mode te blijven, die voelt echt niet veilig meer zo traag als het dan gaat. Dat is rond de 10km range op de GoM.

[...]
Ik was niet ontevreden nee :) Over 4228 kilometer heb ik nu gemiddeld 14,51 kWh/100 kilometer netto en 13,2 kWh bruto. Not bad at all!

[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 03-07-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Tomba Gisteren de hele dag een perfect werkende app. Het lijkt wel alsof ze iedere dag een deel van de gebruikers blocken om serverruimte te sparen. Vandaag niet nog geprobeerd, zal ik zo even doen.

132 Wh/km is zeker erg netjes! Mijn laatste rit met 90% snelweg was iets minder gunstig: 173Wh/km. Wel met een stukje 130 en stukken nat wegdek en op Madrids.

[ Voor 29% gewijzigd door DeGroteMuis op 03-07-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Crazy-monkey4 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Jij ook gebeld dat ie toch niet op voorraad bleek te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
Is het instructieboekje van de e-Golf ergens te downloaden? De link via de VW website doet het niet meer en ik kan verder alleen maar instructieboekjes van de gewone golf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Nosmo. schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:19:
Is het instructieboekje van de e-Golf ergens te downloaden? De link via de VW website doet het niet meer en ik kan verder alleen maar instructieboekjes van de gewone golf vinden.
Dit is wel van de 2016 E-golf maar denk dat er niet heel veel verschil in zal zitten.

https://www.gebruikershan...ing-733212.html?page=0006

Weet niet of je iets specifieks wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
Dank je wel. Het gaat mij niet om iets specifieks maar zo kan ik me even inlezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Volgens mij idd niet zoveel verschil.
De 2016 had geen active info display optie, kleinere accu en het was een pre-facelift. Verder ontbreekt de SoC indicator in % voor je neus, mis je in de 2020 de 'kickdown', waarmee je bij volstroom tijdelijk in normal mode komt als je eco of eco+ ingeschakeld hebt en is de 2020 vziw de eerste met discover media als standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
De 2016 had geen active info display optie, kleinere accu en het was een pre-facelift. Verder ontbreekt de SoC indicator in % voor je neus, mis je in de 2020 de 'kickdown', waarmee je bij volstroom tijdelijk in normal mode komt als je eco of eco+ ingeschakeld hebt en is de 2020 vziw de eerste met discover media als standaard.
Ho eens, dus bij de 2016 e-Golf kreeg je de SoC in %-en te zien? En de feature dat hij uit eco gaat bij kick-down is ook best wel welkom. Deze beide features had ik graag nog gehad :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
DeGroteMuis schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
Ik heb nog niet gecheckt of hij daadwerkelijk van Eco terug naar Normal (Mode) schakelt, maar regelmatig in Eco rijdend 'volgas' gegeven en zo te merken krijg je dan wel het maximale vermogen en acceleratie. (ook voel je het kickdown-activeer hobbeltje in het gaspedaal)
Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste