Voor de private leasers: Wanneer kregen jullie de eerste factuur? Volgens de verkoper zou die na de eerste volle kalendermaand komen. Niet een factuur over de deelmaand en de eerste volledige maand, maar echt pas een factuur na de eerste volledige maand, bewust nog gecheckt omdat in de voorwaarden staat dat je vooruit betaalt. Ik heb de auto deze maand gekregen, dus verwachtte eind juli - begin augustus de eerste factuur. Maar ik krijg nu mail van VWPFS dat er deze maand al geïncasseerd wordt. Ik vermoed foutje van de verkoper, of is VWPFS extra snel?
Dodo Juice BoB is ook geschikt voor gebruik zonder water, maar met dat zand dat nu op de auto zit durfde ik niet te vegen. Ook niet na een lading water omdat de randen nog altijd wat zand bevatten.
Niet een halve meter, dat zou wel heel wegpiraterig zijn.
De halve afstand van wat de auto nu bij 100-105 aanhoudt. Hij lijkt nu ongeveer 30 meter aan te houden bij die snelheid, ik ga met de geringe snelheidsverschillen op de snelwegen nu overdag normaal eerder rond de 15 meter eens naar links bij inhalen.
Flinke wind tegen merk je inderdaad snel in je getoonde actieradius en als je niet voorgekoeld had, dan in het begin nog meer.
Aha, ik moet gewoon minder watje zijn dus.S_Chief schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:50:
@DeGroteMuis Eigenlijk is PB Spray & Wipe zelfs gemaakt om zonder water te vegen. Ik gooi er eerst flink wat water op. Doek natmaken, daarna S&W erop en je veegt het zonder risico af. Is uiteraard alleen voor zaken als vogelpoep bedoeld.
En een halve meter afstand is natuurlijk veel en veel te weinig. Je voorganger hoeft maar om wat voor reden dan ook even op de rem te tikken en je bent het haasje.
Niet een halve meter, dat zou wel heel wegpiraterig zijn.
Klinkt als een leuk dagje uitFrankVolt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:01:
Gisteren (zondag) een eerste, wat langer, uitstapje gemaakt. De rit liep van ongeveer Den Oever via de A7 naar de zuidzijde van Hoorn om vandaar langs de IJsselmeerkust weer richting het noorden te rijden dus door het oude Hoorn, langs de kust naar Enkhuizen, door het oude centrum, wel even goed zoeken en wat ronddwalen, daarna weer langs de kust naar Medemblik nog even bij kasteel Radboud gekeken. Hierna verder naar Den Oever. Een prachtige rit.
Wat is mij opgevallen:
Via de A7 met c.a. 100 km/h naar het zuiden. Bij het begin geeft de actieradius 240 km aan, er staat een stevige zuidenwind. Afstand naar het startpunt c.a. 37 km, hier aangekomen is mijn actieradius nog c.a. 175 km. Dat begint niet goed dacht ik. Gedurende de rest van de rit bleef de actieradius hierop staan, tot aan Medemblik aan toe. Rijd in de “B” stand en in de eco stand, niet eco plus, met de a/c aan. Na het vervolgen van de rit ben ik na een 125km rijden met een actieradius van 120 km weer thuis.
Na 5 uurtjes aan de lader ongeveer 20 kW in de wagen te hebben gepompt is hij/zij weer helemaal vol.
Zeer blij met mijn Tesla Wall Connector.
[ Voor 10% gewijzigd door DeGroteMuis op 29-06-2020 11:46 ]