Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The_Butler schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Ik wilde de multiculturele samenleving al toejuichen, mij kapers zijn allemaal traditioneel Somalisch....

maar even zonder gekheid, er zijn gewoon grote verschillen - in een gebied als Manchester in Engeland waar vele internationale studenten leven is men over het algemeen veel opener dan bijvoorbeeld Yorkshire.
Klopt helemaal.. Waar ik woon is een beetje de silicon valley van de UK (ook wel de silicon ditch als grap genoemt) en hier zijn heel veel mensen uit verschillende landen en culturen..
Brexit is hier ook veel minder populair..

Ga je richting het noorden dan is het vaak anders.. hoewel in bepaalde gebieden (birmingham, bradford etc) heb je juist hotspots met veel migranten (met name indiaas en pakistani)..
Ga je weer door over de (schotse) grens dan zie je juist weer meer een pro-europa sentiment..
Terwel in Wales, waar men de meeste EU funding kreeg is juist een grote brexit aanhang..

Maar in het algemeen is het dat in grote steden (met name in het zuiden) anti-brexit en meer multi-culti cultuur is, en ga je meer rural en word het meer conservatief en xenofobisch..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Volgens mij is dit pareltje van eerder deze week nog niet geplaatst

Vooral op het eind waarin Lord Frost zijn vinger exact, volgens hem en de rest van het panel, op de zere plek legt dat opgelost moet worden. Ze lijken ook weer een voorzet op art16 te geven, aangezien ze UK economische schade aanstippen. 1 van de voorwaarden naar ik begrijp.

[ Voor 22% gewijzigd door DOA op 08-10-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
DOA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:37:
Volgens mij is dit pareltje van eerder deze week nog niet geplaatst
[Twitter]

Vooral op het eind waarin Lord Frost zijn vinger exact, volgens hem en de rest van het panel, op de zere plek legt dat opgelost moet worden. Ze lijken ook weer een voorzet op art16 te geven, aangezien ze UK economische schade aanstippen. 1 van de voorwaarden naar ik begrijp.
Klopt, maar dat start alleen het arbitrage proces.

Idee wat nu rondzingt als compromis vanuit de EU.
- Gemakkelijker regime voor medicijen welke in de Eu nog niet zijn goedgekeurd en in het VK wel
- Uitzondering op de regel dat er geen verwerkte gevroren vlees producten mogen worden ingevoerd indien het lokale specialiteiten betreft. (The Banger aka Sausage) (hierbij zeg ik niets over nog steeds wel voldoen aan de EU eisen)
- Lichtere douane eisen met als tegenprestatie volledige digitale toegang tot de douane systemen.

Beter dan dit kan men niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
"EU must be ready to send aid to Brexit Britain, says former PM of Finland"
https://uk.news.yahoo.com...y-send-aid-155231530.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen in het land van de eencellige brexiteers, David Frost zegt "Het Noord-Ierland Protocol is dood, ik heb het herschreven zoals het moet zijn en de EU is een klootzak als ze niet alles zonder tegenspraak accepteren"
Rip it up and start again: Frost numbs the senses with spoiled teenager act

Brexit negotiator insists the EU do exactly what Britain wants in relation to Northern Ireland protocol
....
The trouble lay with the fact that the EU was breaking the spirit of the NI protocol by going to the trouble of implementing it. No one in the UK had imagined the EU would take such a purist approach to the treaties it signed. The UK negotiators had assumed they could safely ignore the bits they found inconvenient or troublesome. In a surreal coda, Frost closed by accusing the EU of acting in bad faith by applying the treaty in the form in which it had been agreed.
Ja, dit is John Crace, dus er is wat sarcasme en opinie aan toegevoegd, maar het klop allemaal wel.

Oh, en Rip it up and start again was de titel van een hit van een band genaamd Orange Juice, eighties (1983):

MPs (inclusief Tories) hebben een onderzoekscommissie gevormd, en de Covid response ‘one of UK’s worst ever public health failures’. In beschaafde, democratische landen zou een regering opstappen na zo'n rapport. Nuff said.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 12-10-2021 20:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
gambieter schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:49:
Intussen in het land van de eencellige brexiteers, David Frost zegt "
Namens de bacteriën en amoebes moet ik toch protesteren.
We zijn dan wel eencelligen maar zelfs die ene cel is nog verstandiger. :+

Het blijft leuk. Een overeenkomst die zogenaamd in de haast is overeengekomen terwijl er prima uitstel mogelijk was. Maar Brexit moest doorgaan.
En nu de volgende stap in het onderuit komen van afspraken. Aanpassingen zijn mogelijk maar voor wat hoort wat. Eerst leveren wat is afgesproken en dan kijken hoe het verbeterd kan worden.

Ach, weet dat verbasteringen niet zijn toegestaan maar kon het niet laten.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/815I+5+nP0L.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-dark schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:14:
Namens de bacteriën en amoebes moet ik toch protesteren.
Ik ben microbioloog, dus ik mag het zeggen :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Volgens de The Guardian wil EU toegeven aan de eisen van de UK:
EU ready to scrap most post-Brexit checks on British goods entering NI
Offer to lift up to 50% of customs checks aims to turn page on troubled relationship with Boris Johnson
bron: https://www.theguardian.c...british-goods-entering-ni

Lijkt mij een slecht idee; alsof dit het gezeur van de UK zou stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alienfruit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

Als ik het goed begreep gaat het om VK-specifieke producten zoals britsh sausages en zo, dwz herkenbaar als Brits en dus niet zo makkelijk verder te smokkelen. Maar het VK heeft snel een nieuwe rode lijn getrokken, ECJ moet ook weg en dat gaat niet gebeuren.

Inderdaad, het VK wil dit niet, en de EU kan dit gebruiken om de EU27 in het gareel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:54:

[...]

Vermoedelijk niet.
Maar het risico van deze producten is minimaal.

Zie het meer als een welwillendheid om iets te bewegen met op de achtergrond dat de keuze voor zelfde eisen als de EU 90% van de checks laat verdwijnen.
VK kan dat uiteraard weigeren maar of de VS daar blij mee is dat betwijfel ik.

En artikel 16 gebruiken is een optie maar de EU kan ook prima de handelsovereenkomst opzeggen.
100% controles bij de Douane, volledige tarieven. Geen enkele chauffeur welke nog naar het VK wil rijden.
En ja, als men in het VK wil eten dan zullen ze toch moeten importeren vanuit de EU.
En dreigen met heffingen. Tsja, welke douaniers en infrastructuur willen ze daarvoor inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:12
Hoe gaat het eigenlijk met de beschikbaarheid van brandstof in de UK? Is die ellende inmiddels bezworen?
Ik lees er niks meer over, dus wellicht gaat het beter. Omdat de inzet van het leger slechts een tijdelijke maatregel is verwacht ik eigenlijk nog wat meer te horen.
Een week geleden stonden er nog 20% van de pompen droog. Dat is nog best wel veel.

[ Voor 13% gewijzigd door fonsoy op 12-10-2021 23:26 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fonsoy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:24:
Hoe gaat het eigenlijk met de beschikbaarheid van brandstof in de UK? Is die ellende inmiddels bezworen?
Ik lees er niks meer over, dus wellicht gaat het beter. Omdat de inzet van het leger slechts een tijdelijke maatregel is verwacht ik eigenlijk nog wat meer te horen.
Een week geleden stonden er nog 20% van de pompen droog. Dat is nog best wel veel.
Ik denk dat de waan van de dag de koekoeksvogel in de andere hand heeft gezien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:33

Amphiebietje

In de blubber

Of zouden (1)27 chauffeurs genoeg zijn geweest om het probleem op te lossen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Mr Cummings helpt niet echt:
Dominic Cummings says UK always intended to ditch NI protocol
Ex-adviser to PM says flawed Brexit deal was way to ‘whack Corbyn’ and ‘of course’ government can break it
bron: https://www.theguardian.c...-ditch-ni-protocol-brexit

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 13-10-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

De Ieren nemen wat scherpere bewoordingen in de mond na de Speech van Frost. Martin is nog wat terughoudend maar Varadkar is meer uitgesproken in de Irisch Times vanavond:
'Alarming'

“Those comments are very alarming because that would indicate that this is a government, an administration, that acted in bad faith and that message needs to be heard around the world,” he told RTÉ’s Morning Ireland.

“If the British government doesn’t honour its agreements, it doesn’t adhere to treaties it signs, that must apply to everyone else too.”

He said the British administration was currently going around the world trying to negotiate new trade agreements.

“Surely the message must go out to all countries around the world that this is a British government that doesn’t necessarily keep its word and doesn’t necessarily honour the agreements it makes.

“And you shouldn’t make any agreements with them until such time as you’re confident that they keep their promises, and honour things, for example, like the protocol,” he said.
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nog vrij netjes verwoord vindt van de Ieren na de Engelse retoriek van de afgelopen weken maar dat is eigenlijk de afgelopen jaren al zo. Of de Engelsen er nu beter van gaan worden betwijfel ik, in ieder geval de Engesle bevolking niet maar dat was al nooit het geval met de Brexit.

Edit: bron toegevoegd: https://www.irishtimes.co...y-keep-promises-1.4699285

Edit 2: Richard Neal, chairman US house of representatives heeft inmiddels ook gereageerd. https://www.irishtimes.co...-us-congressman-1.4699848
Mr Neal repeated his view that the US could not agree a trade deal with the UK if the 1998 Belfast Agreement was jeopardised by the fallout from Brexit. This view was backed by US president Joe Biden and the speaker of the House of Representatives Nancy Pelosi, he said.

Asked about comments by Boris Johnson’s former aide Dominic Cummings that the UK had always intended to tear up the Northern Ireland Brexit deal signed in 2019, Mr Neal said he rejected outright the idea that international agreements should be broken.

“If the argument is actually being made in some quarters that you don’t have to worry about reaching agreements because you can arbitrarily break them afterwards, that doesn’t send the right signal,” he said.

He said if this was his position as the lead negotiator on the recent trade agreement reached between the US, Mexico and Canada then nobody would agree trade deals with the US.

“If we had gone into that negotiation by saying: ‘Well don’t worry about it; we will just not adhere to the parts of it we don’t like after we have agreed to it,’ I don’t think there would be many people in the world that would be interested in having a trade agreement with us,” he said.

[ Voor 36% gewijzigd door Indoubt op 14-10-2021 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu de consequenties van Brexit voelbaar zijn in de UK, kunnen we toch van een nieuw Brexit seizoen spreken. De actoren lijnen weer aan: Cummings, de Tánaiste, en Frost. Zoals het een goed stuk theater betaamt, hebben de karakters zich ontwikkeld. En het speelveld heeft zich verplaatst van Westminster naar Noord-Ierland. Een prettige Ierse Brexit nieuwsbron vind ik de RTÉ. Ik kijk uit naar de volgende aflevering. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:10
https://nos.nl/artikel/24...ken-verdachte-aangehouden
De Britse politicus David Amess is neergestoken bij een bezoek aan zijn kiesdistrict.
[...]
Sir David Amess zit namens de Conservatieven in het Britse Lagerhuis. Hij behoort tot de langstzittende leden van het parlement: sinds 1983 is hij al lid van het Lagerhuis, aanvankelijk voor het kiesdistrict Basildon en sinds 1997 voor Southend West, ten noordoosten van Londen. Speerpunten van Amess zijn onder meer dierenwelzijn en het tegengaan van abortus. Ook was hij een fervent voorstander van de brexit.
:/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F***, Amess is overleden. Een politicus vermoord tijdens het doen van zijn werk. Dat soort bezoeken aan het kiesdistrict zijn de mogelijkheden voor de lokale mensen om contact te hebben met hun MP, problemen voor te leggen en hulp te vragen.

Zeer triest :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Britten liggen weer eens lekker dwars:
Brussel moet nog een stap extra zetten om het oplopende conflict met het Verenigd Koninkrijk over de situatie in Noord-Ierland op te lossen. Dat zegt de Britse Brexit-minister David Frost vrijdag tegen Politico. De Europese Commissie kwam woensdag met een plan waarin een groot deel van de douanecontroles in Noord-Ierland geschrapt zou worden, maar de Britten zien daar vooralsnog niets in.

Het conflict om het zogeheten Noord-Ierlandprotocol draait om de gevolgen die de Brexit heeft gehad voor Noord-Ierland. Het land behoort grotendeels nog tot de Europese interne markt, waardoor de grens tussen Noord-Ierland en Ierland open kon blijven. Hierdoor zijn er douanecontroles nodig om Britse producten in het Noord-Ierse deel te krijgen. Dit heeft onder meer tot tekorten in supermarkten geleid.

Het Verenigd Koninkrijk wil het protocol nu schrappen en een nieuwe deal sluiten, om zo producten wat makkelijker van Groot-Brittannië naar Noord-Ierland te krijgen. De EU heeft echter geen zin om een nieuwe deal te sluiten, omdat de Britten vorig jaar nog akkoord gingen met de huidige situatie. Wel heeft ze laten weten binnen de kaders van het protocol het een en ander te willen veranderen. Een EU-voorstel van afgelopen woensdag zou een eind maken aan meer dan de helft van de douanecontroles.
Bron en meer info: VK zegt nee tegen EU-voorstel dat einde zou maken aan Noord-Ierlandruzie

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is geen verrassing. De huidige regering moet krampachtig een conflict blijven houden omdat ze de EU als boeman nodig hebben. Het zou de EU sieren als ze gewoon "No" zeggen, en voor de Tories er een "Njet" bij doen zodat hun geldschieters het ook snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

Killjoy

Klingon lawn products

gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Dat is geen verrassing. De huidige regering moet krampachtig een conflict blijven houden omdat ze de EU als boeman nodig hebben. Het zou de EU sieren als ze gewoon "No" zeggen, en voor de Tories er een "Njet" bij doen zodat hun geldschieters het ook snappen.
Dat is de ene kant. De andere kant is, dat onder de huidige overeenkomst NI profiteert. En dus gunstig afsteekt tegen de rest van het VK. Dus moet de overeenkomst dood, om te voorkomen dat het brexit volk uiteindelijk doorkrijgt dat het wellicht toch geen unicorns on sunlit highlands gaat zijn.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Malantur
  • Laatst online: 20-09 14:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gV2Mstj9SszRn3aWuOCmBi9gW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7fhvTCJtT82U6aUbc7lzUL1b.jpg?f=user_large

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:23:
F***, Amess is overleden. Een politicus vermoord tijdens het doen van zijn werk. Dat soort bezoeken aan het kiesdistrict zijn de mogelijkheden voor de lokale mensen om contact te hebben met hun MP, problemen voor te leggen en hulp te vragen.

Zeer triest :(
Heel triest inderdaad..

Maar persoonlijk vind ik deze ontwikkeling ook zorgwekkend:
https://www.bbc.co.uk/new...northamptonshire-58956615
Ik snap dat ze een soort van memorial aan die man willen geven.. maar om dat nou te doen door zijn politieke wensen uit te laten komen vind ik wat vreemd.. want dat was bij Jo Cox ook niet gedaan.. maar ja dat was niet een vriendje van BoJo natuurlijk..
Het nepotisme druipt er af bij de Johnson regering :X

Even voor de duidelijkheid, ik keur deze (en elke) aanslag op op MPs af, maar er word nu gedaan of die man een heilige was..
Terwijl hij best enge denkbeelden had IMHO.. Anti-abortus, pro-iraq oorlog, sterke brexiteer, de aanteigingen richting Weinstein in twijfel trekken.. Het verbaasde me ook dat hij anti foxhunt was.. en supportive of refugees en asylum seekers..

Anyway, geen saint dus.. maar een gewoon mens met gebreken (en goede kanten) die het niet verdiende om vermoord te worden.. maar ook niet postuum ineens om de mood te verbeteren zijn zin hoeft te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ToolkiT schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Heel triest inderdaad..

Ik snap dat ze een soort van memorial aan die man willen geven.. maar om dat nou te doen door zijn politieke wensen uit te laten komen vind ik wat vreemd.. want dat was bij Jo Cox ook niet gedaan.. maar ja dat was niet een vriendje van BoJo natuurlijk..

Even voor de duidelijkheid, ik keur deze (en elke) aanslag op op MPs af, maar er word nu gedaan of die man een heilige was..
Terwijl hij best enge denkbeelden had IMHO.. Anti-abortus, pro-iraq oorlog, sterke brexiteer, de aanteigingen richting Weinstein in twijfel trekken.. Het verbaasde me ook dat hij anti foxhunt was.. en supportive of refugees en asylum seekers..

Anyway, geen saint dus.. maar een gewoon mens met gebreken (en goede kanten) die het niet verdiende om vermoord te worden.. maar ook niet postuum ineens om de mood te verbeteren zijn zin hoeft te krijgen..
"Nothing bad about the dead"? Maar men moet ook bedenken dat er heleboel mensen zijn die veel gehad hebben aan hem.

Persoonlijk heb ik meer intresse in hoe het sentiment over een week veranderd zal zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

"Nothing bad about the dead"? Maar men moet ook bedenken dat er heleboel mensen zijn die veel gehad hebben aan hem.

Persoonlijk heb ik meer intresse in hoe het sentiment over een week veranderd zal zijn.
Tuurlijk, die man is niet evil geweest.. maar ook geen saint..

Over een (paar) week(en) hoor je er waarschijnlijk weinig over.. alhoewel Jo Cox word nog wel regelmatig genoemd.. maar die was ook de eerste in recente geschiedenis die in de line of duty vermoord werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.theguardian.c...-abuse-after-amesss-death
mmm slippery slope dit.. en zeker omdat het komt uit de Johnson hoek ben ik erg terughoudend hierover..
Zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, heb ik erg weinig vertrouwen in de eerlijkheid van de BoJo-club, en dit soort dingen zijn wel een hellend vlak..

Let wel, ik ben tegen (online) trolls, maar voor democratie is anoniminteit soms ook nodig.. zo niet ga je langzaam maar zeker richting een dictatuur..

Maar gelukkig is het niet allemaal doom en gloom.. soms doen ze ook wel iets positiefs:
https://www.theguardian.c...me-heat-pump-installation
Oftewel (up to £5K) subsidie om van het gas af te gaan :)
Maar goed, laten we eerst kijken hoe dat er in de praktijk uit gaat zien..
"Labour also condemned the plans as “more of Boris Johnson’s hot air”, without sufficient substance."
Daar zouden ze helaas wel eens gelijk in kunnen hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 19-10-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waren ze maar zo rap met het uitspreken over al de steekpartijen hier in Londen. Maar ja, andere groep dus niet belangrijk.

Het verbieden van anonimiteit zoals hier op dit forum, zou toch niet echt helpen? Gaan de wat handige mensen dan niet gewoon over op VPNs? Net als die lui op Twitter die doen alsof in Duitsland zitten omdat daar de regels strenger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Niet helemaal Brexit gerelateerd, maar wel deels: het knettert nu ook aardig tussen Polen en de EU.
https://nos.nl/artikel/24...eu-mag-polen-niet-dwingen

Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept (in de baas zijn tijd :+ Dus kijk vanavond de samenvatting wel).
Gelukkig geeft de poolse premier wel aan dat hij niet uit Europa wil, maar hervormingen wil. Maar begon de Brexit ook niet op eenzelfde manier? Weet iemand wat het EU sentiment ten tijde van Brexitreferendum was? Mij staat bij dat het aardig 50-50 was, maar ik vraag me af of we een parallel kunnen trekken tussen wat er nu met Polen gebeurt

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:54:
Niet helemaal Brexit gerelateerd, maar wel deels: het knettert nu ook aardig tussen Polen en de EU.
https://nos.nl/artikel/24...eu-mag-polen-niet-dwingen

Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept (in de baas zijn tijd :+ Dus kijk vanavond de samenvatting wel).
Gelukkig geeft de poolse premier wel aan dat hij niet uit Europa wil, maar hervormingen wil. Maar begon de Brexit ook niet op eenzelfde manier? Weet iemand wat het EU sentiment ten tijde van Brexitreferendum was? Mij staat bij dat het aardig 50-50 was, maar ik vraag me af of we een parallel kunnen trekken tussen wat er nu met Polen gebeurt
Nee, wat Polen doet is een veel fundamentelere bedreiging voor de EU.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De laatste podcast van boekenstijn en de wijk gaat erover. Misschien die eens luisteren in de trein/auto/fiets.

Maar inderdaad, dat is veel zorgwekkender. Al bond Polen in toen het om LGTBQI zones ging en er 125 miljoen op het spel stond. Nu willen ze meerdere bijdragen afhankelijk maken van de rechtstaat, en dan gaat het om ~50 miljard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

ToolkiT schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Heel triest inderdaad..

Ach, als zijn politieke wens stadsrechten is dan is dat wat anders dan anti-abortuswetgeving inwilligen :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:45:
https://www.theguardian.c...-abuse-after-amesss-death
mmm slippery slope dit.. en zeker omdat het komt uit de Johnson hoek ben ik erg terughoudend hierover..
Zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, heb ik erg weinig vertrouwen in de eerlijkheid van de BoJo-club, en dit soort dingen zijn wel een hellend vlak..

Let wel, ik ben tegen (online) trolls, maar voor democratie is anoniminteit soms ook nodig.. zo niet ga je langzaam maar zeker richting een dictatuur..
Dit is doodgewoon kwaadaardig opportunisme; online anonimiteit heeft niets te maken met de moord op Amess. Wat er wel mee te maken heeft is een regering en politiek die overal polarisatie zoekt, of het nu EU, woke of anders is. Priti Patel is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bij Polen krijg ik altijd hetzelfde idee wat VK altijd wilde van de EU wel de geneugten maar niet de lasten. Lekker wel hand op handen maar verder lekker de EU regels naast zich laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alienfruit schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:59:
Bij Polen krijg ik altijd hetzelfde idee wat VK altijd wilde van de EU wel de geneugten maar niet de lasten. Lekker wel hand op handen maar verder lekker de EU regels naast zich laten liggen.
Er mag wel eens een journalist duiken in het circuit van advieskringen en verbindingen denk tanks die historische oorsprong hebben in het VK, in het Nederlandse gezeteld & genesteld zijn en zeer actieve inzet hebben in de Poolse politiek.

Use / Test Case.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:41
Virtuozzo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Er mag wel eens een journalist duiken in <vul maar in>...
Voel je je zelf nooit geroepen om een periodiek of een blog op te starten :) ?

Weet waarschijnlijk het antwoord al: zodra je daaraan begint wordt je telefoon niet meer opgenomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

alexbl69 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Weet waarschijnlijk het antwoord al: zodra je daaraan begint wordt je telefoon niet meer opgenomen.
Schrijf maar.. zet ik hem wel onder mijn naam online :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Nee. Dat kan ook niet, beperkingen positie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20211016_3645304

De vissers zijn niets opgeschoten, waar ze 148 miljoen pond verwachtten te winnen zijn ze er 300 miljoen bij ingeschoten. Nederlandse vissers lachende derde.

Hoeveel steun is er eigenlijk nog voor de brexit in het land? Er moet toch een keer een belletje gaan rinkelen daar bij de mensen?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:43:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20211016_3645304

De vissers zijn niets opgeschoten, waar ze 148 miljoen pond verwachtten te winnen zijn ze er 300 miljoen bij ingeschoten. Nederlandse vissers lachende derde.

Hoeveel steun is er eigenlijk nog voor de brexit in het land? Er moet toch een keer een belletje gaan rinkelen daar bij de mensen?
Nee, hoor. Als er iets lastig is voor mensen is het om hun eigen ongelijk te erkennen en dan nog eens zien wel aandeel ze erin gehad hebben. En kunt van de Britten zeggen wat je wilt, maar het zijn net mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Cyberpope schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

Nee, hoor. Als er iets lastig is voor mensen is het om hun eigen ongelijk te erkennen en dan nog eens zien wel aandeel ze erin gehad hebben. En kunt van de Britten zeggen wat je wilt, maar het zijn net mensen.
Nou, als ik de berichten in de kranten zo lees dan zien velen dat ze zijn voorgelogen (wat terecht zo is) en hebben op basis daarvan hun keuze gemaakt. Weet iemand wanneer er weer verkiezingen zijn? Ik ben benieuwd of er dan partijen komen die terugkeer naar de eu als standpunt gaan voeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:43:
Nou niet dus:
https://www.theguardian.c...ised-as-ever-survey-finds

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cyberpope schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Schrijf maar.. zet ik hem wel onder mijn naam online :P
En jij denkt dat niet iedereen die real-life Virtuozzo kent direct zijn hand herkent? Hij is redelijk uniek te noemen in zijn onnavolgbare pen. Ik neem aan dat hij ook zo converseert ;)

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:58:
Nou, als ik de berichten in de kranten zo lees dan zien velen dat ze zijn voorgelogen (wat terecht zo is) en hebben op basis daarvan hun keuze gemaakt. Weet iemand wanneer er weer verkiezingen zijn? Ik ben benieuwd of er dan partijen komen die terugkeer naar de eu als standpunt gaan voeren...
Ja, ze zijn voorgelogen, maar daar zijn twee partijen voor nodig: de leugenaar en de domme <bliep> die de leugens voor waarheid aanneemt, en daarna ook weigert de leugenaars te straffen en van mening te veranderen.

Eerder deze week een varkensboer, die claimde "nee, ik stemde niet voor Brexit voor de dingen die nu gebeuren. Ik stemde voor Brexit om mensen meer patriotisch te laten zijn". Yeah, sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

FunkyTrip schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

En jij denkt dat niet iedereen die real-life Virtuozzo kent direct zijn hand herkent? Hij is redelijk uniek te noemen in zijn onnavolgbare pen. Ik neem aan dat hij ook zo converseert ;)
offtopic:
Er kan natuurlijk gebruik gemaakt worden van een copy-writer. Het zal niet de eerste zijn die op die manier zijn identiteit verbergt. :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
DevWouter schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

offtopic:
Er kan natuurlijk gebruik gemaakt worden van een copy-writer. Het zal niet de eerste zijn die op die manier zijn identiteit verbergt. :+
offtopic:
Even via Google Translate laten vertalen van Nederlands naar Engels naar Pools en weer terug naar Nederlands :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Het hangt ervanaf welke kranten je leest..
De tabloids blijven leugens en halve waarheden vertellen omdat dat nou eenmaal krantjes verkoopt..

En bijkomend probleem is, is dat de regerende PM het moment van verkiezingen kan bepalen en dus een gunstig moment voor hen kan kiezen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Ja, ze zijn voorgelogen, maar daar zijn twee partijen voor nodig: de leugenaar en de domme <bliep> die de leugens voor waarheid aanneemt, en daarna ook weigert de leugenaars te straffen en van mening te veranderen.

Eerder deze week een varkensboer, die claimde "nee, ik stemde niet voor Brexit voor de dingen die nu gebeuren. Ik stemde voor Brexit om mensen meer patriotisch te laten zijn". Yeah, sure.
Wat ook lastig was, is dat 'brexit' ongeveer 67M interpretaties had, omdat men het (bewust?) heel vaag had gehouden waar men nou precies voor stemde..
En alle waarschuwingen werden weggewuift als zijnde 'project fear'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Wat ook lastig was, is dat 'brexit' ongeveer 67M interpretaties had, omdat men het (bewust?) heel vaag had gehouden waar men nou precies voor stemde..
En alle waarschuwingen werden weggewuift als zijnde 'project fear'..
Niet “weggewuifd”. Dat project fear narratief is de moeite waard om eens rustig onder de loep te leggen. Het was een uiterst kundig voorbereid narratief van projectie. Een van de meest indicatieve signalen toen dat er sprake was van sturing, voorzien van organisatie, netwerk en subversieve instrumentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Virtuozzo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:45:
Een van de meest indicatieve signalen toen dat er sprake was van sturing, voorzien van organisatie, netwerk en subversieve instrumentatie.
Dit inderdaad. Iedereen denkt dat die UK GOV maar gewoon deze crappy Brexit in gestruikeld zijn. Maar hier zit voldoende gedachtegang achter.

Het is moeilijk om te zeggen wat intentioneel of per ongeluk is gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 22-10-2021 13:48 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Niet “weggewuifd”. Dat project fear narratief is de moeite waard om eens rustig onder de loep te leggen. Het was een uiterst kundig voorbereid narratief van projectie. Een van de meest indicatieve signalen toen dat er sprake was van sturing, voorzien van organisatie, netwerk en subversieve instrumentatie.
Idd de leave campaign had dat slim gedaan om zo de terechte anti-geluiden te neutraliseren..
Ik bedoelde eigenlijk het volk dat daar intrapte.. in de comments op social media zag/zie je dat erg goed.. men slikt het voor zoete koek.. zelfs nu het gewoon uit komt (en soms nog erger dan voorspeld)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

Idd de leave campaign had dat slim gedaan om zo de terechte anti-geluiden te neutraliseren..
Ik bedoelde eigenlijk het volk dat daar intrapte.. in de comments op social media zag/zie je dat erg goed.. men slikt het voor zoete koek.. zelfs nu het gewoon uit komt (en soms nog erger dan voorspeld)..
Dat heeft mij aan de hele Brexit nog het meest verbaasd. Ik denk dat het de brexeteers ook verbaasd heeft dat het gelukt is maar blijkbaar is het grootste deel van het volk op die manier voldoende eenvoudig te manipuleren.

Dat betekend trouwens dat we hier in Nederland ook erg bedacht moeten zijn op dergelijke pogingen. Enkele van dezelfde denktanks die dit in het VK hebben geënsceneerd zitten ook in Nederland.

De vraag is hoe je je daar tegen moet beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Dat heeft mij aan de hele Brexit nog het meest verbaasd. Ik denk dat het de brexeteers ook verbaasd heeft dat het gelukt is maar blijkbaar is het grootste deel van het volk op die manier voldoende eenvoudig te manipuleren.

Dat betekend trouwens dat we hier in Nederland ook erg bedacht moeten zijn op dergelijke pogingen. Enkele van dezelfde denktanks die dit in het VK hebben geënsceneerd zitten ook in Nederland.

De vraag is hoe je je daar tegen moet beschermen.
Nederland heeft als voordeel dat je niet zoveel tabloids hebben..
OK telegraaf is populair maar niet in handen van Murdoch (voor zover ik weet) en heeft niet zo'n sterke politieke agenda erachter (wat bij de Murdoch groep anders is).

Elliot Carver in Wikipedia: Tomorrow Never Dies is volgens mij gemodelt naar Murdoch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GreatDictator schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet of het in dit topic langs is gekomen, maar op de partijconferentie van Labour werd een motie voor een PR-kiesstelsel afgeschoten door de delegaties van de vakbonden. Van de lokale partijen was iets van 80% voor...
er is hoop!

"Today, #UPC2021 voted to support Proportional Representation in Westminster elections for the first time in our history. Our political class has failed working people and our system is broken. It is time to change our democracy."
https://twitter.com/unitetheunion/status/1451513969366212614

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is een interview dat de xenofobe schizofrenie van de Britse psyche goed weergeeft::

Vereist het beroep van verpleegkundige speciale skills?
Absoluut, ze zijn essentieel. Maar niet essentieel genoeg om buitenlanders bij tekorten toe te laten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

gambieter schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:21:
Dit is een interview dat de xenofobe schizofrenie van de Britse psyche goed weergeeft::
[Twitter]
Vereist het beroep van verpleegkundige speciale skills?
Absoluut, ze zijn essentieel. Maar niet essentieel genoeg om buitenlanders bij tekorten toe te laten...
Voor zover die buitenlandse care workers nog willen komen naar een xenofoob land op een tijdelijk visa en zonder rechten.

Ik denk het eigenlijk niet.

Ik blijf het apart vinden, ik had het VK altijd wel redelijk hoog zitten ondanks alle makken maar ze zijn in stevig tempo bezig dat zo grondig mogelijk af te breken. Ja, er is een nieuw handelsverdrag met Nieuw Zeeland maar dat gaat of 0,01% toevoegen aan het GDP in de best case of er 0,01% van af halen in de worst case.

De eigen landbouw en veeteelt in het VK heeft het steeds moeilijker en er moet dus nog meer worden geïmporteerd als al het geval was. Als ze eenmaal wel de controles gaan uitvoeren die ze zouden moeten uitvoeren wordt het nog lastiger en ergens gaat er wel een WTO land klagen dat ze dat nog steeds niet doen.

Ik ben niet positief gestemd vanavond blijkbaar

edit: blijkbaar rommelt er ook wat bij de EU volgens bloomberg:
(Bloomberg) -- The European Union could weigh terminating the post-Brexit trade deal if the U.K. government pulls out of its commitments over Northern Ireland, according to people familiar with the matter.

[ Voor 10% gewijzigd door Indoubt op 22-10-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:11
Toch lijkt de gemiddelde Brit deze tekorten te accepteren als 'prijs' voor het elimineren van FoM, in de peilingen staan de Tories er relatief goed voor.

Wat je ook van Johnson vindt, hij is een politiek overlever. Zie zo snel geen alternatief in de Britse politiek.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:18
https://twitter.com/i/status/1451814958979760133

Pro-Tory Jeremy Clarkson over de boerestiel, op 1 of ander podium (samen met Caleb uit Clarkson´s farm) :
...
just, we´re hope and praying that we´re still here in ten years time
once this fucking government has cocked up absolutely everything
we are doing the second series and
we´re not taking their nonsense lying down, I can assure you of that,
so let´s go fuck em up the arse

De volgende keer misschien niet Tory stemmen, Jeremy?

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 25-10-2021 07:18 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

lukadad schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:36:
https://twitter.com/i/status/1451814958979760133

Pro-Tory Jeremy Clarkson over de boerestiel, op 1 of ander podium (samen met Caleb uit Clarkson´s farm) :
...
just, we´re hope and praying that we´re still here in ten years time
once this fucking government has cocked up absolutely everything
we are doing the second series and
we´re not taking their nonsense laying down, I can assure you of that,
so let´s go fuck em up the arse

De volgende keer misschien niet Tory stemmen, Jeremy?
Clarkson is dan ook niet bepaald een schijnend baken van intellectuele discours. ;)
Maar het illustreert misschien wel het probleem. Hij is rijk en heeft land dus stemt op de Tories. Maar de Tories zijn een paar jaar geleden gekaapt door een radiale beweging die steun krijgen van de verschrikkelijke Britse media die constant inspelen op de mythes die de Britten zijn aangeleerd, namelijk het uitermate misplaatste superioriteitsgevoel en het alleen beter te kunnen. En zo krijg je deze puinzooi.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ah, er is nu wel een oplossing voor de lege schappen in de Britse supermarkten: ze leggen er gewoon plaatjes in van eten.

https://www.nu.nl/opmerke...fbeeldingen-van-eten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

migchiell schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:54:
Ah, er is nu wel een oplossing voor de lege schappen in de Britse supermarkten: ze leggen er gewoon plaatjes in van eten.

Linkje in het artikel werkt niet lekker.

Nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ach hier in NL heb je dat af en toe ook wel voor bepaalde producten. :P

(De verse pizza’s hier bij de Jumbo, verder nooit gezien idd :) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 10:55
hoevenpe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:23:
Toch lijkt de gemiddelde Brit deze tekorten te accepteren als 'prijs' voor het elimineren van FoM, in de peilingen staan de Tories er relatief goed voor.

Wat je ook van Johnson vindt, hij is een politiek overlever. Zie zo snel geen alternatief in de Britse politiek.
Bedenk inderdaad dat het VK een (bijna)-tweepartijenstelsel is, dus zolang Labour onder Starmer het dermate slecht blijft doen zal dat vrijwel automatisch leiden tot een overwinning voor de Conservatieven. Je moet er ook op letten dat veel tweets en artikelen over nieuwe peilingen de 'weet niet'/'ik ga niet stemmen' categorieen meestal weglaten.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Voor zover die buitenlandse care workers nog willen komen naar een xenofoob land op een tijdelijk visa en zonder rechten.

Ik denk het eigenlijk niet.
[...]
Mijn vrouw heeft een NL zorg opleiding en heeft hier in de UK in de zorg gewerkt..
Probleem is dat bijna alle functies onder 'unskilled work' vallen met ditto personeel.. en een salaris wat amper meer is dan minimum loon..
Na een paar jaar had ze helemaal genoeg van het syteem en is wat anders gaan doen..

Het zijn echt heel onaantrekkelijke banen, ongeacht brexit.. en nu zullen er weinig oost-europeanen er door aangetrokken worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

Ik heb dat nog niet gezien... maar kom ook niet dagelijks in de supermarkt..

Ik moet zeggen dat (op benzine) na, ik zelden misgrijp omdat er iets niet is..
Wel zijn de prijzen omhoog aan het gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GreatDictator schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Bedenk inderdaad dat het VK een (bijna)-tweepartijenstelsel is, dus zolang Labour onder Starmer het dermate slecht blijft doen zal dat vrijwel automatisch leiden tot een overwinning voor de Conservatieven. Je moet er ook op letten dat veel tweets en artikelen over nieuwe peilingen de 'weet niet'/'ik ga niet stemmen' categorieen meestal weglaten.
(bijna)-tweepartijenstelsel is er door het 'first past the post' systeem.. als dat weg is, zal de politieke dynamiek gaan veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
ToolkiT schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:42:
(bijna)-tweepartijenstelsel is er door het 'first past the post' systeem.. als dat weg is, zal de politieke dynamiek gaan veranderen..
Uiteraard, maar een partij die wint onder dit stelsel heeft daarna niet veel motivatie meer om datzelfde stelsel te veranderen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik kan al weken niet mijn 1.5l Volvic Touch of Fruit suikervrije water krijgen bij de online supermarkt. Nooit op voorraad en de lokale Tesco heeft het ook niet vaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:16
alienfruit schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:36:
Ja, ik kan al weken niet mijn 1.5l Volvic Touch of Fruit suikervrije water krijgen bij de online supermarkt. Nooit op voorraad en de lokale Tesco heeft het ook niet vaak.
1.5 liter? Wat is dat voor vreemde eenheid. Je bedoelt zeker 52.7925 uk fl. oz. - dat rekent toch veel natuurlijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aan, dat verklaart het! Ze zijn druk bezig het aanpassen van de verpakking/etiketten maar geen FOMer die kan doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 04:29:
Aan, dat verklaart het! Ze zijn druk bezig het aanpassen van de verpakking/etiketten maar geen FOMer die kan doen…
Alternatieve verpakkingsvormen aan het implementeren misschien.

https://www.politicshome....aging-shortage-hgv-crisis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Ik zag deze in reactie op de rant tweet van Hugh Grant (welke spot on wat trouwens)
https://twitter.com/HackedOffHugh/status/1451995273492828171?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCcl2LDXEAAIsA5?format=jpg&name=large

Vond hem wel grappig gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar goed, ik merk wel schaarste als ik bij Morrisson / Amazon Fresh bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:21:
Maar goed, ik merk wel schaarste als ik bij Morrisson / Amazon Fresh bestel :)
Ik merkte van de week wel wat raars.. ik heb nieuwe filters nodig voor mijn waterkan (heel hard water hier).
Ik op amazon een 6 pack besteld, maar die komt maar niet aan.. 12 pack was wel beschikbaar voor next day delivey maar dat vond ik wat overdreven..
Uiteindelijk een nieuwe kan (met 6 filter) gekocht (voor weinig meer dan de prijs van alleen de filters)..
Dat duid toch wel op wat storing in de logisistiek..

Het is zeker niet zo erg als in de NL media dat er overal lege schappen zijn in de winkels.. maar af en toe merk je wel dat er een artikel slecht leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

Die schaarste kan nog wel eens groter worden.

Nu is er in de EU ook schaarste, niet in winkels/supermarkten of bij de benzinepomp maar wel op het energievlak.

https://www.thelondonecon...urg-uk-brexit-gas-298304/
EU energy ministers could cut third countries ‘like UK’ off if crisis worsens

If energy shortages worsen, EU governments can resort to curbing sales of natural gas and power to 'third countries', which includes Britain as of this year.
Even kaarsjes kopen maar. En een kolenkachel voor zover er nog een kolenmijn open is na Tatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens dat artikel in London Economic zal het vertrouwen verdwijnen als de Franse energieleveranciers de levering stopt. Alsof VK al niet het vertrouwen verloren heeft?!?

@ToolkiT hier in Londen er tijdens de lunchpauze best wel wat lege schappen bij de lokale Tesco en dingen niet verkrijgbaar. Maar ik maak mij toch wel zorgen over de stijging in energiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:46:
Volgens dat artikel in London Economic zal het vertrouwen verdwijnen als de Franse energieleveranciers de levering stopt. Alsof VK al niet het vertrouwen verloren heeft?!?

@ToolkiT hier in Londen er tijdens de lunchpauze best wel wat lege schappen bij de lokale Tesco en dingen niet verkrijgbaar. Maar ik maak mij toch wel zorgen over de stijging in energiekosten
bij lunchpauze is ook piekuur natuurlijk.. is het erger dan zeg 3 jaar geleden? ik heb in het verleden ook wel vaak misgegrepen..
Ben trouwens als 2 jaar niet meer in central london geweest bedenk ik me nu.. :X

Energie kosten zijn zeker een ding.. in het verleden had ik uitgerekend dat solar panelen niet rendabel waren bij mij thuis (en mijn provider, octopus energy, is al green energy). maar met die nieuwe prijzen is het wel waard om dat op nieuw te bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
alienfruit schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:46:
Klopt, en wat zijn de alternatieven.
Denemarken en Noorwegen maar of die meer groene stroom kunnen leveren. Dat betwijfel ik.

Frankrijk is juist ideaal vanwege de kerncentrales en de constante levering daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

D-dark schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Klopt, en wat zijn de alternatieven.
Denemarken en Noorwegen maar of die meer groene stroom kunnen leveren. Dat betwijfel ik.

Frankrijk is juist ideaal vanwege de kerncentrales en de constante levering daarvan.
Ik denk dat het zorgen maken of je stroom wel groen genoeg is een gepasseerd station is op dit moment. Het gaat om wel of geen stroom/energie in het VK, de kleur doet er even niet meer toe.

Dat geld in NL ook trouwens. Als je even het bijstoken van biomassa in kolencentrales niet meeneemt is er vrij weinig echt groene stroom/energie. We hebben hier ook nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Indoubt schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat het zorgen maken of je stroom wel groen genoeg is een gepasseerd station is op dit moment. Het gaat om wel of geen stroom/energie in het VK, de kleur doet er even niet meer toe.

Dat geld in NL ook trouwens. Als je even het bijstoken van biomassa in kolencentrales niet meeneemt is er vrij weinig echt groene stroom/energie. We hebben hier ook nog een lange weg te gaan.
Klopt, maar de landen hebben een behoorlijke overcapaciteit van water energie welke ze exporteren.
Maar wat dat betreft zijn alle europese landen aan elkaar geknoopt om overcapaciteit te leveren en aftenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vandaag is de Engelse Derde dinsdag van September en wordt het budget voor komend jaar aangekondigd. Ik vraag mij af hoe belabberd het gaat worden. Ze willen alvast belasting invoeren tbv NHS wegens Covid e.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
alienfruit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:35:
Vandaag is de Engelse Derde dinsdag van September en wordt het budget voor komend jaar aangekondigd. Ik vraag mij af hoe belabberd het gaat worden. Ze willen alvast belasting invoeren tbv NHS wegens Covid e.d.
Dat zouden ze toch betalen met de EU contributie? :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

SnowDude schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Dat zouden ze toch betalen met de EU contributie? :+
Er schijnen discrepanties te zijn ontstaan tussen wat er is gezegd en de werkelijkheid. Nu komt dat wel vaker voor in de politiek maar de Engelsen maken er wel een "world beating" oefening van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:35:
Dat was in september al gedaan:
https://www.bbc.co.uk/news/business-58457136
let wel dit is op NI en daar was veel kritiek over.. inkomsten die niet via een loon gaan vallen zo buiten spel bijvoorbeeld.. goed nieuws voor veel vriendjes van BoJo want die hebben inkomsten via investeringen etc..
Ook gaat het geld naar babyboomers en die zijn inmiddels NI exempt..
https://www.theguardian.c...-is-regressive-and-unfair
Dus de jonge werkdende klasse(s) betalen ervoor tewijl de ouden en rijken buiten spel blijven..

Details over het bugdet van vandaag:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-59063816
'Grappig' genoeg is de huidige regering flink aan het geld uitgeven, tewijl de tories een paar jaar geleden (ten tijde van Cameron) juist van austerity een paradepaardje maakten.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
ToolkiT schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:08:
Dat was in september al gedaan:
https://www.bbc.co.uk/news/business-58457136
let wel dit is op NI en daar was veel kritiek over.. inkomsten die niet via een loon gaan vallen zo buiten spel bijvoorbeeld.. goed nieuws voor veel vriendjes van BoJo want die hebben inkomsten via investeringen etc..
Ook gaat het geld naar babyboomers en die zijn inmiddels NI exempt..
https://www.theguardian.c...-is-regressive-and-unfair
Dus de jonge werkdende klasse(s) betalen ervoor tewijl de ouden en rijken buiten spel blijven..
National Insurance verhogen is inderdaad weer oplichterij van de conservatieven om de armen te belasten en de rijken buiten schot te houden. Ziehier de twee schalen voor inkomsten uit loon:

code:
1
2
3
Your pay                          Class 1 National Insurance rate
£184 to £967 a week (£797 to £4,189 a month)    12%
Over £967 a week (£4,189 a month)                 2%

Je leest het goed, over inkomen boven de 4k per maand betaal je vrijwel geen NI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GreatDictator schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

National Insurance verhogen is inderdaad weer oplichterij van de conservatieven om de armen te belasten en de rijken buiten schot te houden. Ziehier de twee schalen voor inkomsten uit loon:

code:
1
2
3
Your pay                          Class 1 National Insurance rate
£184 to £967 a week (£797 to £4,189 a month)    12%
Over £967 a week (£4,189 a month)                 2%

Je leest het goed, over inkomen boven de 4k per maand betaal je vrijwel geen NI...
Klopt ja..

Maar to be fair betaal je wel weer meer inkomsten belasting over dat bedrag..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO-p8MlLgWHiarBZlnHVyJwvN_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CP3eTHoYGOmcv9s5WVZogVLL.png?f=user_large
https://www.gov.uk/income-tax-rates

Maar dat is dus alleen als je loon inkomsten hebt..

Anders word het capital gains tax @20% waar dus geen verhoging over ging..
https://www.gov.uk/capital-gains-tax/what-you-pay-it-on
https://www.gov.uk/capital-gains-tax/rates

dus een investor betaald de helft minder belasting en geen NI terwijl iemand die een salaris krijgt nu twee keer zoveel belasting betaald en ook nog een meer NI moet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, idioot, en dan beweren ze ook nog dit 'Wages have grown in real terms by 3.4% since February 2020' . Bij mij was het minstens -6% (was vorig jaar beter dan helemaal geen werk). Maar goed de werkenden is natuurlijk niet echt de doelgroep voor de Tories.

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 28-10-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het zo doorgaat ligt er over twintig jaar een volgende iteratie van historisch rapport door de strijdkrachten waarin men stelt niets te kunnen met de rekruten …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 14:27
GreatDictator schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:45:
[...]
Dat is in Nederland ook zo. Over inkomen boven de 57k per jaar betaal je helemaal geen inkomensafhankelijke zorgpremie meer. Nog los van de denivellerende werking van de min of meer vaste basispremie (die dan weer gerepareerd wordt met zorgtoeslag).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:41
T-MOB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Dat is in Nederland ook zo. Over inkomen boven de 57k per jaar betaal je helemaal geen inkomensafhankelijke zorgpremie meer. Nog los van de denivellerende werking van de min of meer vaste basispremie (die dan weer gerepareerd wordt met zorgtoeslag).
offtopic:
De situatie mbt de Nederlandse zorgverzekering is nog veel beroerder dan deze op het eerste gezicht lijkt.

Wat je zelf kunt betalen hoef je niet te verzekeren. Dus hebben mensen met voldoende vermogen in Nederland de keuze om enkel de basisverzekering te nemen. Eventuele onverwachte extra kosten kunnen ze zelf wel betalen.

Minder vermogenden hebben geen appeltje voor de dorst, en zijn dus gedwongen zich duurder aanvullend te verzekeren om een onverwachte hoge kostenpost te vermijden.

Daarbij komt ook nog dat de prijs van de basisverzekering bij de meeste verzekeraars laag wordt gehouden, omdat dit het enige objectieve vergelijkingsmateriaal is. De aanvullende en tandartspakketten laten zich veel lastiger vergelijken.

De marge die ze bij het basispakket missen moet dan weer bij de extra pakketten in worden gehaald. Hierdoor zijn 'arme' mensen tientallen euro's per maand meer kwijt aan dezelfde zorg dan 'rijke' mensen.

En dan kunnen rijke mensen de premie ook nog eens in 1 keer betalen in plaats van maandelijks, wat weer 1 of meer procenten voordeel oplevert.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

alexbl69 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

offtopic:
De situatie mbt de Nederlandse zorgverzekering is nog veel beroerder dan deze op het eerste gezicht lijkt.
Dat is nogal inherent aan elke verzekering die niet voor iedereen verplicht is. Een verzekering maakt kosten gemiddeld nooit lager, enkel voorspelbaarder. En bij een niet-verplichte verzekering gaat dat gemiddelde over mensen die behoefte hebben aan die verzekering c.q. mensen die veel kosten maken.

Een verzekering voor kosten X die voor iedereen verplicht is komt gewoon neer op X financieren uit algemene middelen. Een verzekering die niet verplicht is is gewoon een commercieel product, dat kan nooit een cadeautje zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zat er aan te komen, maar Alexandra Hall, misschien nog bekend als de Brexit counselor verbonden aan de Britse ambassade aan de VS, heeft haar verhaal gedaan.

Should I Stay or Should I Go? The Dilemma of a Conflicted Civil Servant: https://tnsr.org/2021/10/...conflicted-civil-servant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:09:
Zat er aan te komen, maar Alexandra Hall, misschien nog bekend als de Brexit counselor verbonden aan de Britse ambassade aan de VS, heeft haar verhaal gedaan.

Should I Stay or Should I Go? The Dilemma of a Conflicted Civil Servant: https://tnsr.org/2021/10/...conflicted-civil-servant/
Dat is de kers op de top.
Maar de ethische discussie met voorbeelden erachter van overheidsfunctionarissen geeft stof tot nadenken en reflectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-dark schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:38:
[...]

Dat is de kers op de top.
Maar de ethische discussie met voorbeelden erachter van overheidsfunctionarissen geeft stof tot nadenken en reflectie.
Het is een casestudy in hoe mensen gericht op hun werk verzanden. En riskeren avers te gaan handelen. Dat is al een invalshoek die tot denken aanzet. En dan inderdaad die discussie. Ik moet eerlijk zeggen, het hakt er wel in. Wanneer theorie praktijk blijkt. Wanneer de opdracht zelf gecompromitteerd blijkt.

Ik denk dat vaak onderschat wordt hoe moeilijk het is om niet enkel weerstand te bieden, laat staan een eigen conclusie te trekken, maar om perspectief te houden dan wel te ontwikkelen naarmate het werk verder gaat. Publiek debat zet vaak dit soort niveaus van bestuur vrij makkelijk weg, zonder echte verkenning van veld of loopgraaf. Terwijl daar menige les ligt ten aanzien van andere arena. Elke respectievelijke eigen arena.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Virtuozzo vind je dit een journal om in de gaten te houden?
Ik was hier zelf nooit over gestruikeld.
Hoe kom jij aan dit soort publicaties?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Proton_ schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:46:
@Virtuozzo vind je dit een journal om in de gaten te houden?
Ik was hier zelf nooit over gestruikeld.
Hoe kom jij aan dit soort publicaties?
Vanuit werkzaamheden krijg ik elke dag een aantal media briefs, overzichten van publicaties per categorie, sectie, onderwerp, affiliatie auteur / actor e.d.

TNSR is een primair regionale publicatie die zich richt op sectorale belangen bij onderwerpen van strategische aandachtsvelden, zie het als publicatie van een denk tank die in ieder geval probeert te navigeren tussen de spanningsvelden van onderzoek, lobby en politisering.

Punt van aandacht is altijd wie wat schrijft met welke relatie. Dit is een fenomeen wat we in het Nederlandse en Europese nog niet goed kennen. In Nederland flink in opkomst bij columns & opinie, maar ook binnen circuit van lokale denk tanks. Of zoals dat in de VS heet, blowjob research/ journalism - publiceren in opdracht van gelieerd commercieel belang voor de kruimel van eigen loopbaan / merk. Destabiliserend fenomeen, maar dit terzijde.

Anders gezegd: it’s less about what medium to read or avoid, but about what narrative for what interest by whom with what relation.

Het is geen War on the Rocks type medium, maar het is vrij progressief (naar Amerikaanse begrippen) vanuit focus op trendanalyse bij activiteiten. Maar, het blijft een Amerikaanse denk tank, voorzichtigheid is gebaat.

TNSR is opgedoken vanuit punten van samenwerking met genoemde WotR, voornamelijk als resultaat van een aantal studies naar potentieel radicalisatie binnen strijdkrachten en consequenties daarvan voor het ecosysteem van military & security supply chains.

WotR is een klein fenomeen binnen de VS, het is het enige medium wat zich bereid toont om aan heilige huisjes te raken. Zowel in onderzoek als in zogeheten ervaringperspectief, zoals hier: https://warontherocks.com...ng-confederate-nostalgia/ maar gaat ook verder dan soms politiek opportuun in verkenning, zoals hier: https://warontherocks.com...ts-offensive-cyber-power/

Vrijwel elke denk tank in de VS is verbonden aan twee centrale organisaties, de Vanguard Group Inc en BlackRock, dat is een fenomeen wat we in Europa nauwelijks kennen. We verwijzen er vaak naar als Eisenhower’s Warning (military-industrial complex), maar goed, het is aldus iets voor observatie. Want het is maar al te vaak waar koers bepaald wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Virtuozzo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:09:

Ik heb deze gisteravond nog gelezen.
Het is echt de moeite waard, het is een heel goed geschreven artikel die vele gezichtspunten samenbrengt.
Aanrader.

PS. en het is ook goed leesbaar itt Virtuozo zelf ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:20
Weet iemand nou ook of men in de UK doorgaat met het invoeren van de Anti Tax Avoidance Directive van de EU destijds NET voordat men het hele Brexit aanslingerde?
Zie: https://ec.europa.eu/taxa...ax-avoidance-directive_nl

Zowel destijds de familie van Cameron zouden er van profiteren als deze directive niet door zou gaan:
https://www.theguardian.c...fshore-fund-panama-papers
En ook Nigel Farage:
https://www.theguardian.c...-haven-trust-fund-mistake
Boris Johnson klein beetje:
https://www.theguardian.c...-havens-documents-suggest

Mijn vraag, heeft belasting ontduiking te maken met Brexit? Veel politici en ook veel in de house of lords bezitten natuurlijk veel geld wat ze proberen te behouden en dus niet dat het naar de staat gaat. ;)

Daarom ben benieuwd of ze nog steeds meewerken aan die anti-tax avoidance directive die in is gezet destijds net voordat Cameron het hele brexit stemmen in had gestart.

[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 29-10-2021 09:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het is de primaire pijler van wat achter Brexit zit. Cameron wist wat hij deed.

In a nutshell: no rules for the lions and many rules for the oxen is liberty.

Als je wat achtergrond wil, en dat is eigenlijk wel noodzakelijk bij het drama, dan zijn hier twee leestips die goed in kaart brengen waar het conflict vandaan komt, wat in het conflict speelt, en hoe transnationaal de issues zijn. Immers, het is conflict, en Brexit is niet louter iets “van” het VK.

https://www.goodreads.com...10197857-treasure-islands

https://www.goodreads.com...542359-the-wealth-paradox

Prima hapklaar, beide titels, en echt essentieel voor begrip van wat speelt. Brexit is Brexit, zei May, maar niets daarvan gaat over Brexit. Dat was puur een hefboom.

[ Voor 65% gewijzigd door Virtuozzo op 29-10-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

Deze vindt ik dan weer apart:
https://www.nu.nl/economi...rankrijk-in-visruzie.html

De Regering van het VK dreigt in londen naar de rechter te stappen
Het Verenigd Koninkrijk heeft Frankrijk een ultimatum gesteld in het visserijconflict tussen beide landen. Als de Fransen niet binnen 48 uur inbinden, stapt de regering in Londen naar de rechter, zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken Liz Truss maandag.

Truss ging bij de nieuwszender Sky in op het conflict. Volgens haar heeft Frankrijk "totaal onredelijke dreigementen richting de Kanaaleilanden en onze visindustrie" geuit.

Parijs dreigde vorige week alle Britse vissers de toegang te ontzeggen tot bepaalde havens en zelfs de energielevering te stoppen aan de Britse Kanaaleilanden Jersey en Guernsey.

Het conflict draait om de visquota en -afspraken die gelden sinds het Britse vertrek uit de Europese Unie. Frankrijk vindt dat het VK te weinig visvergunningen verstrekt aan Franse vissers en hen daarbij ook nog discrimineert ten opzichte van vissers uit andere landen.
Was er niets iets met "in a limited and specific way" en internationale verdragen?

Ik heb daar geen actieve herinnering meer aan :+
Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste