Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:28:
Ondertussen... 8)7

[...]

Het land stort sneller in elkaar dan Afghanistan onder de oprukkende Taliban...
*Bijt op tong over opmerkingen van een Britse kennis actief in IR die de woorden "Britain" en "V2" in opmerkelijke context een volstrekt gestoorde draai gaf.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11
Virtuozzo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:30:
[...]

*Bijt op tong over opmerkingen van een Britse kennis actief in IR die de woorden "Britain" en "V2" in opmerkelijke context een volstrekt gestoorde draai gaf.
"IR" - Inland Revenue?

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:28:
Ondertussen... 8)7

[...]

Het land stort sneller in elkaar dan Afghanistan onder de oprukkende Taliban...
"The prime minister insisted that Britain cannot remain “earthbound”"
nou, ze zijn al off with the fairies, dus die raket hebben ze daar niet voor nodig :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Excuses, nee, International Relations: Foreign, Commonwealth & Development Office.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

Valt me tegen dat er zo flauw wordt gereageerd op wat wel eens het meest realistische idee van Boris Johnson zou kunnen zijn in zijn hele carriere.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dido schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:51:
Valt me tegen dat er zo flauw wordt gereageerd op wat wel eens het meest realistische idee van Boris Johnson zou kunnen zijn in zijn hele carriere.
Inderdaad. Hij kan altijd nog een raket lenen van Jef als die Amazon een mooie tax exemption geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Dido schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:51:
Wat is eigenlijk de voortgang van het Gammon-Positioning-System dat ze gingen bouwen? 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

hoevenpe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:09:
[...]

Wat is eigenlijk de voortgang van het Gammon-Positioning-System dat ze gingen bouwen? 8)
Dat is uitgesteld wegens problemen in de supply chain, onder andere gebrek aan HGV drivers. Je hoort er in ieder geval niets meer van.

Bovendien zijn is de spreiding van de Gammons redelijk bekend, een unicorn posistioning systeem zou beter zijn want daarvan is de locatie nog onbekend.

(sowieso is een UPS wel handig want na de fuel shortage is ook een power outage niet ondenkbaar)

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:17:
[...]

Dat is uitgesteld wegens problemen in de supply chain, onder andere gebrek aan HGV drivers. Je hoort er in ieder geval niets meer van.

Bovendien zijn is de spreiding van de Gammons redelijk bekend, een unicorn posistioning systeem zou beter zijn want daarvan is de locatie nog onbekend.

(sowieso is een UPS wel handig want na de fuel shortage is ook een power outage niet ondenkbaar)

/s
over unicorns gesproken..
Toen ik zondagavond bij de douane stond viel me wat op:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9e/Britishpassport_UK4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:09:
[...]

https://spacenews.com/bri...for-satellite-navigation/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ToolkiT schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
Ander dingetje is dat emigreren uberhaupt behoorlijk impact op je leven heeft, want je contact met familie en vrienden in NL veranderd.. of je wil of niet, dat gaat zeker gebeuren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb zelf geen last van de xenofobie, maar net als @ToolkiT woon ik in een universiteitsstad in het Zuid-Westen. Ook in Norwich heb ik er nooit last van gehad, maar opnieuw een universiteitsstad. En ik ben groot breed en goed gebekt :)

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 28-09-2021 13:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Via Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9fo0rxhfw7q71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Joh ik ben ontzettend verrast :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Maar het ligt natuurlijk nog steeds aan de "EU red tape", de UK zelf heeft natuurlijk geen idee hoe dat zo kon gebeuren ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:35:
[...]
Ik heb zelf geen last van de xenofobie, maar net als @ToolkiT woon ik in een universiteitsstad in het Zuid-Westen. Ook in Norwich heb ik er nooit last van gehad, maar opnieuw een universiteitsstad. En ik ben groot breed en goed gebekt :)
Laat ik zelf ook even zeggen dat het niet zo superduidelijk was hoor. Niet dat je met de nek wordt aangekeken in de winkel ofzo of wordt afgeblaft. Men is wel wat meer gereserveerd maar dat valt niet zo op.

Ik woonde daar 12 jaar lang en was behoorlijk geintegreerd in allerlei verenigingen. Zoals het in Ierland gebruikelijk is, vindt een groot deel van het verenigingsleven in de pub plaats, en dan wordt er wel vaak geklaagd over die "non-nationals", vaak vergetend dat ik er ook eentje was. Als men zich dat realiseerde werd er een "present company excepted of course" aan toegevoegd. Ik hoorde er zelf duidelijk gewoon bij. Maar het gaf me wel een zure smaak, ook omdat mijn beste vrienden daar Oost-Europees waren. Ik heb gehoord dat er in Nederland ook wel wat anti-Pools sentiment is (ik kan me een meldpunt van Wilders herinneren) maar zelf heb ik dat in mijn kring nooit meegemaakt.

Maar ik bedoel dus niet zozeer het gedrag richting onbekenden toe. Maar meer de borrelpraat tussen Ieren onderling. Nu denk ik wel dat dit geheel nog veel meer op scherp is gezet in Engeland sinds het hele Brexit gebeuren. Toen ik uit Ierland vertrok was dat nog niet begonnen. Bovendien is Ierland erg anti-Brexit en pro-EU! Sowieso een beter klimaat voor immigratie. Ik ben sinds Brexit niet meer in het VK geweest maar ik zie wel soms reacties op bijv. Reddit en het gaat er vaak hard aan toe. Daarom zou ik het VK niet meer overwegen. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Ik woon momenteel in Spanje, maar wellicht ga ik wel weer eens ergens anders heen :) Dat ligt me wel. Maar geen VK dus.

Maar goed om te horen dat het niet overal zo is in het VK. Ik denk dat het ook wel erg zal samenhangen met de kringen waarin je je begeeft. Ik ben sowieso erg zachtaardig en ik vind dat dat juist helpt omdat men je niet zozeer als een bedreiging ziet.

PS: beetje offtopic maar als er een land is waar ik me als buitenlander welkom voel is het Roemenie wel. Als ik daar op het kantoor kwam en liep langs mensen die stonden te praten dan gingen ze vaak over op Engels zodat ik me niet buitengesloten zou voelen. Alleen de taxichauffeurs zijn echte bullebakken maar dat zijn ze tegen Roemenen net zo. Ik reisde heel erg veel in Oost Europa voor mijn werk en ik vond de mensen daar altijd 'ouderwets hoffelijk'.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 28-09-2021 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:54:
[...]

Laat ik zelf ook even zeggen dat het niet zo superduidelijk was hoor. Niet dat je met de nek wordt aangekeken in de winkel ofzo of wordt afgeblaft. Men is wel wat meer gereserveerd maar dat valt niet zo op.

Ik woonde daar 12 jaar lang en was behoorlijk geintegreerd in allerlei verenigingen. Zoals het in Ierland gebruikelijk is, vindt een groot deel van het verenigingsleven in de pub plaats, en dan wordt er wel vaak geklaagd over die "non-nationals", vaak vergetend dat ik er ook eentje was. Als men zich dat realiseerde werd er een "present company excepted of course" aan toegevoegd. Ik hoorde er zelf duidelijk gewoon bij. Maar het gaf me wel een zure smaak, ook omdat mijn beste vrienden daar Oost-Europees waren. Ik heb gehoord dat er in Nederland ook wel wat anti-Pools sentiment is (ik kan me een meldpunt van Wilders herinneren) maar zelf heb ik dat in mijn kring nooit meegemaakt.

Maar ik bedoel dus niet zozeer het gedrag richting onbekenden toe. Maar meer de borrelpraat tussen Ieren onderling. Nu denk ik wel dat dit geheel nog veel meer op scherp is gezet in Engeland sinds het hele Brexit gebeuren. Toen ik uit Ierland vertrok was dat nog niet begonnen. Bovendien is Ierland erg anti-Brexit en pro-EU! Sowieso een beter klimaat voor immigratie. Ik ben sinds Brexit niet meer in het VK geweest maar ik zie wel soms reacties op bijv. Reddit en het gaat er vaak hard aan toe. Daarom zou ik het VK niet meer overwegen. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Ik woon momenteel in Spanje, maar wellicht ga ik wel weer eens ergens anders heen :) Dat ligt me wel. Maar geen VK dus.

Maar goed om te horen dat het niet overal zo is in het VK. Ik denk dat het ook wel erg zal samenhangen met de kringen waarin je je begeeft. Ik ben sowieso erg zachtaardig en ik vind dat dat juist helpt omdat men je niet zozeer als een bedreiging ziet.

PS: beetje offtopic maar als er een land is waar ik me als buitenlander welkom voel is het Roemenie wel. Als ik daar op het kantoor kwam en liep langs mensen die stonden te praten dan gingen ze vaak over op Engels zodat ik me niet buitengesloten zou voelen. Alleen de taxichauffeurs zijn echte bullebakken maar dat zijn ze tegen Roemenen net zo. Ik reisde heel erg veel in Oost Europa voor mijn werk en ik vond de mensen daar altijd 'ouderwets hoffelijk'.
Je verhaal klinkt me bekend in de oren, en ik denk dat het zeker uitmaakt welke sociale kringen je je begeeft.. als iemand tabloids leest denken ze vaak anders dan mensen die de Guardian lezen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

geen idee of dit goed werkt, maar ik lig helemaal dubbel van het lachen. Maar ja, dat gebeurd bij ieder filmpje met deze gast

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GekkePrutser schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:54:
maar ik zie wel soms reacties op bijv. Reddit en het gaat er vaak hard aan toe
Dat zegt natuurlijk weinig. Online kun je altijd wel geconcentreerde drek vinden. Facebook, twitter, reddit, geenstijl, commentaar op nu.nl... Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar mensen publiek commentaar kunnen achterlaten waar de toon niet onaangenaam is. Bepaalde tech-fora uitgezonderd, natuurlijk. O-) al zal een Brexit-voorstander daar in dit topic ook niet geheel mee eens zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

ToolkiT schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:23:
[...]

over unicorns gesproken..
Toen ik zondagavond bij de douane stond viel me wat op:

[Afbeelding]
Ja, dat Frans moet toch echt weg. :P

De eenhoorn is overigens van Schotland, dus als die zich afsplitsen zijn de Britten ook nog eens hun Unicorn kwijt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

En de temperatuur is ook omhoog gegaan! Toch nog een voordeeltje van Brexit, warmer weer. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 12:22

J2S

Over de xenofobie...Mijn zus woont in Engeland, was de dag na het referendum ergens met een vriendin een drankje aan het doen en in het Nederlands aan het praten. Toen vond iemand het een goed idee om naar hun toe te stappen en hun te informeren dat ze eruit gestemd waren. Te triest voor woorden. Ze zijn beide wit, dus aan de huidskleur lag het niet.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
ToolkiT schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
[...]

Het hangt van de baan, locatie en binding met het land af of het verstandig is..

Wij wonen hier nu al sinds 2004 en met alle BS van tegenwoordig vragen we ons steeds vaker af of we moeten blijven of niet..
De helft (nou ja 51%) van de UK is of xenofoob of te dom om door te denken en gelooft de onzin uit de tabloids..
De andere helft is gelukkig veel opener.. maar probleem is dat de tories met Johnson als glorious leader aan de macht zijn en de zooi aleen maar groter word op de korte termijn.

Aan de andere kant is het wel een heeeel mooi land met veel natuur en history. Tot voorheen had je ook meer waar voor je geld want dingen als (wegen)belasting zijn veel lager, waardoor je levenstijl als je goed verdient beter is dan bij zelfde salaris in NL.. maar dit laatste punt is telkens minder relevant gezien de inflatie wegens de slechte politieke keuzes..

Is het een geweldige kans qua baan zou ik het zeker overwegen, bij een 'ok' baan sluit ik me aan bij de heren hierboven en de kat even uit de boom kijken..
Als ik alle politiek BS negeer woon ik hier heel fijn.. maar dat negeren word wel telkens lastiger..

Ander dingetje is dat emigreren uberhaupt behoorlijk impact op je leven heeft, want je contact met familie en vrienden in NL veranderd.. of je wil of niet, dat gaat zeker gebeuren.
En logistiek is het ook lastiger.. zo is mijn moeder nu ernstig ziek en het is een gedoe (logistiek, tijd en geld) om even op bezoek te gaan.
Dus als je mensen in je directe kring hebt die kwakkelen dan zou ik dat zeker meenemen in je besluit..
Dat was ook een van de redenen dat wij van Australia naar de UK gingen, toch weer iets dichterbij..
Zoals @gambieter al aangeeft ben ik ervaringsdeskundige, 4 jaar in Norfolk gewoond en ruim 10 jaar wekelijks in de UK geweest voor werk. We zouden ook naar Norfolk terugkeren dus we kennen er veel mensen en hebben wel enigszins een sociale kring om op terug te vallen.

Alles valt of staat met wat mijn werkgever wil bieden. Ik heb samen met mijn vrouw wat red lines (om in Brexit-speak te praten) getrokken en één daarvan is dat we niet financieel exposed willen zijn, dus een inkomensgarantie in euro's. Echter er zijn een hoop andere mitsen en maren, met name gerelateerd aan het feit dat we in tegenstelling tot de eerste verhuizing in 2013 nu twee kleine kinderen hebben, de huisprijzen fors gestegen zijn (wat een knelpunt kan worden m.b.t. een vaststaand en matig geïndexeerd huurbudget) en we ook redelijk settled zijn in NL nu.

Het zal een aantrekkelijk pakket moeten worden willen we happen. En ik vermoed dat dat er niet zal komen; ik acht de kans dat we gaan op dit moment minder dan 10%.

Wat Brexitperikelen betreft: Eén van mijn Norfolkse vrienden zei daarover 'whatever is happening in the rest of the UK, Norfolk experiences minimal effects'. Dat is al een slordige 1000 jaar waar dus wie weet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-09-2021 21:11 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J2S schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:01:
Over de xenofobie...Mijn zus woont in Engeland, was de dag na het referendum ergens met een vriendin een drankje aan het doen en in het Nederlands aan het praten. Toen vond iemand het een goed idee om naar hun toe te stappen en hun te informeren dat ze eruit gestemd waren. Te triest voor woorden. Ze zijn beide wit, dus aan de huidskleur lag het niet.
Voor veel lidstaten en hun diensten ligt er vanwege incidenten tegenwoordig menige variant van richtlijn om binnen het VK in publieke setting enkel in lokale taal te communiceren, met beperking tot persoonlijke zaken. Helaas niet zonder redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bwerg schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:46:
[...]

Dat zegt natuurlijk weinig. Online kun je altijd wel geconcentreerde drek vinden. Facebook, twitter, reddit, geenstijl, commentaar op nu.nl... Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar mensen publiek commentaar kunnen achterlaten waar de toon niet onaangenaam is. Bepaalde tech-fora uitgezonderd, natuurlijk. O-) al zal een Brexit-voorstander daar in dit topic ook niet geheel mee eens zijn.
Helaas zijn effecten daarvan wel disproportioneel, bereik is de facto groter dan actieve participatie. Beetje eigen aan platformen. En dat is best een issue. Maar goed, dat is echt niet beperkt tot Brexit als onderwerp. Maar we mogen niet het aandeel van platforms vergeten in het tot Brexit komen.

Het zijn geen fenomenen om te onderschatten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:39
De olievlek breidt zich nog wat uit. In tegenstelling tot de bewering dat de brandstofcrisis binnen enkele dagen bezworen zou zijn, zijn er bepaalde ziekenhuisafspraken noodgedwongen geannuleerd.
https://www.theguardian.c...appointment-cancellations

Ik ben benieuwd wanneer de Britse leiding denkt dat iedereen weer zorgeloos kan tanken. Het lijkt nu alleen maar erger te worden voorlopig.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
fonsoy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:32:
De olievlek breidt zich nog wat uit. In tegenstelling tot de bewering dat de brandstofcrisis binnen enkele dagen bezworen zou zijn, zijn er bepaalde ziekenhuisafspraken noodgedwongen geannuleerd.
Dat spreekt elkaar toch niet tegen?

Het gaat nog wel een week duren voordat alle tekorten zijn aangevuld, tot die tijd het verstandig zo zuinig mogelijk met brandstof om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19
fonsoy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:32:
https://www.theguardian.c...appointment-cancellations
Tsja, wat was het ook al weer met een dooie kat gooien.

Hmm, geef het een week en dan kan Lord Frost aan de slag.
Niets beter dan een goede ruzie met de EU om de aandacht afteleiden en alle schuld van Brandstof, Energie, Transport als een resultaat van de overeenkomst met de Eu te bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:34:
[...]

Dat spreekt elkaar toch niet tegen?

Het gaat nog wel een week duren voordat alle tekorten zijn aangevuld, tot die tijd het verstandig zo zuinig mogelijk met brandstof om te gaan.
Ach, er zijn inmiddels zoveel nepziekenhuizen (dankzij de instructies tot administratieve splitsingen e.d.) dat ze creatief kunnen zijn met statistiek 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

In dat kader de titel van de nieuwsbrief van the Guardian:
Keep calm and carry on panicking

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:46:
Hmm, geef het een week en dan kan Lord Frost aan de slag.
Niets beter dan een goede ruzie met de EU om de aandacht afteleiden en alle schuld van Brandstof, Energie, Transport als een resultaat van de overeenkomst met de Eu te bestempelen.
Heb gelezen dat Boris in zijn speech op de Tory-conferentie artikel 16 zou kunnen/willen activeren en zo het NIP buiten werking stelt. Never waste a good crisis, het leidt goed af van de lege schappen en pompen.

Ergens heeft hij gelijk: de Noord-Ieren kunnen zonder tekorten en met genoeg benzine zich niet Brits genoeg voelen... /s

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D-dark schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:46:
Dat zal vast gebeuren. Maar waar dat ten tijde van het refedendum nog voor zoete koek geslikt wordt wijzen de pijlingen er toch op dat daar steeds minder mensen in meegaan.

Zelfs bij degenen die het er mee eens zijn mag degene die "in charge" is linksom of rechtsom toch wel eens met een oplossing komen in plaats van blijven zeuren. Ook al ligt het allemaal aan de EU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
gambieter schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:04:
[...]

Dat draadje is dikker dan je denkt. De Britten denken nog steeds dat je immigratie aan en uit kunt zetten als een kraan, en dat ze kunnen bepalen wanneer mensen komen en gaan voor arbeid. Zo werkt dat niet, vooral niet als in de EU ze geen problemen met grenzen hebben en in meerdere landen kunnen werken.

Oftewel: wij hoeven alleen de condities te verbeteren voor concurrentie. De Britten willen dat de chauffeurs weer oprotten zodra de grootste problemen weg zijn.
Onbedoeld (en ik ben blij het van een afstand te kunnen aanschouwen) heeft het VK hiermee een interessant experiment opgezet.

Kan een moderne maatschappij functioneren zonder 'hulp van buitenaf'. Hun economie draait (net als de gehele West-Europese for that matter) op goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa. Nu het VK veel onaantrekkelijker is geworden voor Oost-Europeanen en er meer dan voldoende werk is in West-Europa zal men het dus intern op moeten zien te lossen.

Dat betekent (in theorie) hogere salarissen en betere arbeidsomstandigheden voor banen die de afgelopen 3 decennia door Oost-Europeanen werden ingevuld. Dat hoeft in mijn optiek niet alleen maar slecht te zijn, en gaat logischerwijs gepaard met flink wat pijn.

Overigens begrijp ik heel goed dat dit allesbehalve de intentie was van de Brexiteers. Het is enkel waar het nu op uit lijkt te draaien.

Zoals gezegd; interessant om te observeren. Maar gelukkig voor de meeste van ons vanaf de zijlijn (hoewel ik ook begrijp dat dat niet voor jou geldt).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• -PassY-
ik denk dat dat zwaar gaat tegen vallen. De grote rijken (ook BC) hadden toch best veel slaven/import voor het simpele, harde, smerige werk.

Dus ik zie geen verandering in al die paar duizend jaar

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:23:
Dat betekent (in theorie) hogere salarissen en betere arbeidsomstandigheden voor banen die de afgelopen 3 decennia door Oost-Europeanen werden ingevuld. Dat hoeft in mijn optiek niet alleen maar slecht te zijn, en gaat logischerwijs gepaard met flink wat pijn.
Niet alleen hogere salarissen en betere werkomstandigheden, het belangrijkste is imo de herwaardering voor fysieke arbeid in vitale beroepen. Ouders die het aanmoedigen als hun zoon/dochter vrachtwagenchauffeur, timmerman of in magazijnmedewerker wil worden.

Zolang die herwaardering uitblijft zullen weinig jongeren het ondankbare werk willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan een moderne maatschappij functioneren zonder 'hulp van buitenaf'. Hun economie draait (net als de gehele West-Europese for that matter) op goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa. Nu het VK veel onaantrekkelijker is geworden voor Oost-Europeanen en er meer dan voldoende werk is in West-Europa zal men het dus intern op moeten zien te lossen.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Vroeger haalde men die arbeidskrachten uit de arme voormalige kolonies (Commonwealth), zoals in 1948 de Windrush generatie vanuit het Caribisch gebied. En die generatie hebben ze flink genaaid, want ze gaven ze nooit de juiste papieren en *kuch* zijn de dossiers dat ze Britse staatsburgers zijn kwijt, en hebben zo mensen het land uitgezet of niet meer terug toegelaten zodra ze de kans hadden.

Het bezit (land, huizen etc) blijft bij een kleine groep mensen en buitenlandse biljonairs, en dat zijn niet degenen die echt last hebben van de negatieve gevolgen van Brexit, en bezitten de pers waarmee ze propaganda kunnen gebruiken om de wat minder slimmen voor Brexit te laten stemmen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOfoJH4WoAAeM-K.jpg
Zoals gezegd; interessant om te observeren. Maar gelukkig voor de meeste van ons vanaf de zijlijn (hoewel ik ook begrijp dat dat niet voor jou geldt).
I'll survive. Ik heb een EU paspoort, mijn geld zit niet vast in het VK, hoogstens verlies ik een deel van mijn pensioen. Maar er zijn veel mensen die hier echt onder lijden en niet die flexibiliteit hebben (zoals mijn broer en zijn Engelse vrouw).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
[...]

Onbedoeld (en ik ben blij het van een afstand te kunnen aanschouwen) heet het VK hiermee een interessant experiment opgezet.

....

Ik zat hier de afgelopen dagen ook over na te denken. Een interessant experiment inderdaad.
Helaas denk ik niet dat dit positief gaat uitpakken voor de meeste mensen in de UK.
Wat er feitelijk gaat gebeuren is dat het BNP gaat dalen want er zijn minder handen om werk te verrichten.
De lonen aan de onderkant van de markt zullen omhoog gaan omdat daar nu krapte is. Iemand moet die kosten echter ophoesten. De vraag is dan, waar komen die kosten terecht? Daar de UK steeds meer neoliberaal beleid invoert durf ik met 99.9% zekerheid te zeggen dat dat niet de rijken zullen zijn. Mijn inschatting is dat de middenklasse hier de rekening van krijgt.

Zonder neoliberaal beleid was dit een interessanter experiment geweest. Hoewel immigratie vermoedelijk een minder groot probleem was geweest als de baten daarvan niet primair bij de rijken terecht kwam (en de nadelen niet primair bij de minder-rijken)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
[...]

Onbedoeld (en ik ben blij het van een afstand te kunnen aanschouwen) heet het VK hiermee een interessant experiment opgezet.

Overigens begrijp ik heel goed dat dit allesbehalve de intentie was van de Brexiteers. Het is enkel waar het nu op uit lijkt te draaien.

Ronald Reagan zou trots op je zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Tuurlijk was dit de intentie van de Brexiteers. Problemen kan je namelijk ten alle tijden omspinnen dat het door 'de vijand' komt. Of de vijand nou buitenlanders, de EU, China, TikTok, of vaccinaties zijn.

Onrust zorgt voor macht voor de conservatieven. Dit zie je in het groot in de USA en nu ook gebeuren in de UK.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
hoevenpe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:45:
[...]

Niet alleen hogere salarissen en betere werkomstandigheden, het belangrijkste is imo de herwaardering voor fysieke arbeid in vitale beroepen. Ouders die het aanmoedigen als hun zoon/dochter vrachtwagenchauffeur, timmerman of in magazijnmedewerker wil worden.

Zolang die herwaardering uitblijft zullen weinig jongeren het ondankbare werk willen doen.
Zelfs dat niet alleen. In het VK is al jaren lang niets goed geregeld voor truckers, dan heb ik het bijv. over parkeer/slaap plaatsen, toilet/douche faciliteiten, restaurants (met dito parkeer voorzieningen), etc.
Feitelijk zijn er niet zo denderend veel EU lorry drivers weggegaan, alleen wel genoeg om deze zenuw van gebrek aan voorzieningen bloot te leggen.
Mooi artikeltje ook laatst in the Guardian van een UK lorry driver die liever in de EU werkt.
Getting into Europe is a relief every time.
The wage structure needs looking at. But first and foremost they need to make conditions better in the UK. There is no easy answer to this shortfall; this was such an obvious and predictable situation we are now in. The UK infrastructure is so far from where it needs to be. I can’t see things improving overnight.

[ Voor 15% gewijzigd door Meekoh op 29-09-2021 15:40 ]

Computer says no

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8vHK8PHmcXZu_xYZBwl2Ij1JbU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sK2XCH9egFwEWYvJGnrOTcWT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Alles gaat goed hoor:
Fuel supplies: Mortar tanker tailed by drivers looking for petrol

Even genieten van deze slapstick. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
bwerg schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:30:
Even genieten van deze slapstick. :+
Toch Mad Max Brexit. :P
I'll drive that tanker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

20 auto's... volgden hem hoe lang? Zeg 10km over de snelweg ofzo? Toch zonde dat je brandstof verbruikt op jacht naar... brandstof. :+ En dan een cementwagen achterna gaan, fuel tankers zien er toch wel echt anders uit overigens, staan van die opvallende rode/oranje markeringen op met vlammetjes. Niet de snuggersten daar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Nox schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

20 auto's... volgden hem hoe lang? Zeg 10km over de snelweg ofzo? Toch zonde dat je brandstof verbruikt op jacht naar... brandstof. :+ En dan een cementwagen achterna gaan, fuel tankers zien er toch wel echt anders uit overigens, staan van die opvallende rode/oranje markeringen op met vlammetjes. Niet de snuggersten daar.
Eerder angst. Men gaat op zoek naar brandstof omdat ze daar het gevoel hebben iets aan hun angst te doen waardoor ze de "illusie van controlle" terug hebben dit terwijl ze eigenlijk nooit controlle over de situatie hadden. Althans, niet meer of minder dan nu.

En met angst maakt men zelden rationele beslissingen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Je kan ook gewoon op een rustig moment gaan tanken. dan maar om 0300 als het zo belangrijk is voor je :)

Beetje het zelfde als dat ik nooit op zaterdag rond 11:00 boodschappen ga doen. Teveel bejaarden in de supermarkt.

Er vanuit gaande dat er wel genoeg brandstof is. Deed net een google op fuel for Britannia charity voor de gein, en 1 van de 1ste foto's was een shell gast met een bordje "no unleaded" voor de rij die stond te wachten.

Maar na vandaag zijn er geen problemen meer!? Begreep dat men dit weekend een berg militairen heeft opgeleid hoe je een tank station moet bijvullen. Bijkomend voordeel is dat het bewapenen van de bevoorrading een stuk makkelijker gaat nu :) mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

-PassY- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:47:
Je kan ook gewoon op een rustig moment gaan tanken. dan maar om 0300 als het zo belangrijk is voor je :)

Beetje het zelfde als dat ik nooit op zaterdag rond 11:00 boodschappen ga doen. Teveel bejaarden in de supermarkt.

Er vanuit gaande dat er wel genoeg brandstof is. Deed net een google op fuel for Britannia charity voor de gein, en 1 van de 1ste foto's was een shell gast met een bordje "no unleaded" voor de rij die stond te wachten.

Maar na vandaag zijn er geen problemen meer!? Begreep dat men dit weekend een berg militairen heeft opgeleid hoe je een tank station moet bijvullen. Bijkomend voordeel is dat het bewapenen van de bevoorrading een stuk makkelijker gaat nu :) mocht het nodig zijn.
Is de pomp om 0300 dan opeens wel bevoorraad? :+ Je zou denken dat dan de meesten weer leeg zijn. Maargoed, ik moest laatst kiezen uit welke van de 16 pompen ik benzine ging halen, ze werkten allemaal en allemaal vrij. Enorm veel keuzestress, dan is de Britse oplossing beter. Geen stress.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Nox schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Is de pomp om 0300 dan opeens wel bevoorraad?
Volgens de brexiter is het alleen een paniek actie, en is er geen brandstof probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
-PassY- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Volgens de brexiter is het alleen een paniek actie, en is er geen brandstof probleem
Volgens mij bedoelt men dat er bezine genoeg is in de UK, maar truckers te kort om deze te verdelen van de rafinaderijen naar de tankstations. Vandaar dat men het leger gaat inzetten om deze transporten uit te voeren, en zo lang dit niet goed draait is er effectief wel te kort aan benzine in de tankstations en vandaar de paniek.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
dat weet ik, dat weet jij, dat weten wij ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En ze proberen nog een keer om de Goede Vrijdagakkoorden op te blazen:
De Britse regering heeft voorstellen geformuleerd om de afspraken tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie rond de Noord-Ierse grens te herschrijven of zelfs volledig af te schaffen. Dat zegt Brexit-minister David Frost maandag. Het zogenoemde Noord-Ierse protocol leidt al sinds de Brexit tot wrevel.

The Telegraph schreef eerder op maandag al dat Frost plannen heeft om de deal te herschrijven, volgens The Times zou hij hem helemaal willen afschaffen. Aan het einde van de maand beslist de regering wat het uiteindelijk wordt.

Maandag gaf Frost zelf uitleg bij de nieuwsberichten. "Als we het niet snel eens worden over een oplossing, zullen we artikel 16 moeten activeren", zei hij in Manchester.

Daarmee doelt Frost op artikel 16 uit het Brexit-verdrag, waarin staat dat in uitzonderlijke omstandigheden één partij alle afspraken op de schop kan nemen. "Dat zal uiteindelijk waarschijnlijk de beste optie zijn om ons land, onze mensen en onze integriteit te beschermen."

De activering van artikel 16 dreigt wel voor een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland te zorgen. Als dat gebeurt, kan de Britse regering zich de woede van de Ieren op de hals te halen.
Bron, en meer info: VK doet nieuwe poging om afspraken rond Noord-Ierland te herschrijven

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
-PassY- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:47:
Probleem is dat je niet weet op welk moment welk tankstation bevoorraad is met de brandstof die je nodig hebt en of er rijen staan..
Het is hetzelfde verhaal als me de WC rollen destijds.. maar dan erger want nu zit er ook echt een kink in de logistieke kabel...

Als ik hier bij mij kijk zie ik eigenlijk amper rijen bij de tankstations, maar wel regelematig boordjes dat ze (gedeeltelijk) leeg zijn..

MrsT heeft vanochtend diesel getankt en er was niks aan de hand qua diesel.. maar benzine was wel op.. met name de E5.. E10 is er her en der wel, maar voor mijn oude camper is het beter om E5 (of eigenlijk E0) te tanken, dus dat word lastiger..

Maar al met al is de paniek overdreven, je moet gewoon gaan tanken als het bijna nodig is en mogelijk moet mogelijk even een paar stations langs om de type brandstof die je nodig hebt te vinden.. en anders gewoon even wachten..
Jerrycans vol brandstof inslaan is niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-PassY- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:14:
En Pro-Brexit mensen liegen altijd als het om Brexit gaat. Inclusief de overheid.

Dat mag je ondertussen toch wel door hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
ik zal volgende keer duidelijk de sarcasme tag gebruiken mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-PassY- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:50:
Het was nog steeds intelligenter dan de gebruikelijke pro-Brexit argumentaties... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

wildhagen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:27:

[...]

Bron, en meer info: VK doet nieuwe poging om afspraken rond Noord-Ierland te herschrijven
Dat er iets met die grens tussen beide Ierlanden gaat gebeuren zit er natuurlijk al jaren aan te komen, het is nu gewoon "playing chicken" wie het initiatief neemt. Waarbij de chicken ook publiekelijk de schuld over zich afroept. Waarbij kamp Brexit tot nu toe weinig moeite leek te hebben met zichzelf te pletter rijden als ze dan maar de populariteitswedstrijd winnen, dus het verrast me als de Britten het GFA zelf opblazen.

Voor Ierland is een harde grens natuurlijk een drama, maar jarenlang perspectiefloos dooretteren is dat ook.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 04-10-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgende keer "/jedi handwave" toevoegen ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bwerg schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:53:
Voor Ierland is een harde grens natuurlijk een drama, maar jarenlang perspectiefloos dooretteren is dat ook.
De reden waarom Engeland (niet het VK, puur Engeland) het NIP haat, is omdat het laat zien hoe stompzinnig Brexit is. De Noord-Ieren hebben geen problemen met brandstof, CO2, kalkoenen enzovoort, omdat ze zowel in de Britse handelszone zitten en de EU handelszone. Best of both worlds.

De brexidiots blazen liever Noord-Ierland op dan hun ongelijk toegeven. Noord-Ierland maakt hun toch niets uit, het is puur liever je eigen speelgoed kapot maken dan anderen er mee te laten spelen. Dat is het "niveau".

Ik zag elders wel een goede verklaring waarom Labour nog steeds achterstaat in de peilingen (naast de interne ruzies, de niet-charismatische leider en hun deels compleet onzinnige plannen): naast aangeleerd stemmen, geloven mensen ook niet dat Labour het beter zou doen dan de Tories. En dat kan ik wel begrijpen, Labour probeert ook nog steeds Brexit te pushen ("wij zouden beter onderhandelen") en heeft eigenlijk niets aangaande Covid.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 04-10-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
wildhagen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:27:

[...]

Ah, dat is als bron de Tory - Telegraph. Was al bekend en ben meer benieuwd wat er vandaag nu echt gezegd wordt in de Tory conferentie die nu speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-dark schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:21:
Ah, dat is als bron de Tory - Telegraph. Was al bekend en ben meer benieuwd wat er vandaag nu echt gezegd wordt in de Tory conferentie die nu speelt.
Dit klopt wel, het rommelt al maanden. De EU zal het in ontvangst nemen, binnenshuis schaterlachen en dan extern zeggen dat ze er serieus naar zullen kijken, maar dat aanpassing geen mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Graag, er zijn namelijk te veel mensen die dat soort opmerkingen gewoon serieus menen en de sarcasme detector heeft er moeite mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Ik zag elders wel een goede verklaring waarom Labour nog steeds achterstaat in de peilingen (naast de interne ruzies, de niet-charismatische leider en hun deels compleet onzinnige plannen): naast aangeleerd stemmen, geloven mensen ook niet dat Labour het beter zou doen dan de Tories. En dat kan ik wel begrijpen, Labour probeert ook nog steeds Brexit te pushen ("wij zouden beter onderhandelen") en heeft eigenlijk niets aangaande Covid.
Ik hoop serieus dat genoeg mensen die 2 partijen zat zijn en voor een andere ploeg gaan kiezen (greens, lib dem, whatever) en dat er dan een ander geluid komt en een gedwongen coalitie.. dat zal het hele politieke systeem veranderen..
ach een mens kan dromen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

gambieter schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

De reden waarom Engeland (niet het VK, puur Engeland) het NIP haat, is omdat het laat zien hoe stompzinnig Brexit is. De Noord-Ieren hebben geen problemen met brandstof, CO2, kalkoenen enzovoort, omdat ze zowel in de Britse handelszone zitten en de EU handelszone. Best of both worlds.

De brexidiots blazen liever Noord-Ierland op dan hun ongelijk toegeven. Noord-Ierland maakt hun toch niets uit, het is puur liever je eigen speelgoed kapot maken dan anderen er mee te laten spelen. Dat is het "niveau".

Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is een onafhankelijk NI wat dan in de eurozone kan blijven. Als ze article 16 activeren heb je een conflict met het GFA en maak je je belachelijk voor de hele wereld, incl. de VS/Biden. Bovendien heb je dan direct een heel harde Brexit en heb je nóg meer problemen zoals, volgens mij, vliegverkeer wat per direct stopt vanwege missend papierwerk, electriciteitsconnecties, nóg meer im- en export papierwerk nodig, etc.

Als je NI onafhankelijk maakt is het 'leed' voor ~50% van de bewoners die liever in het VK blijven en de harde grens vermijd je op die manier.
ToolkiT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Ik hoop serieus dat genoeg mensen die 2 partijen zat zijn en voor een andere ploeg gaan kiezen (greens, lib dem, whatever) en dat er dan een ander geluid komt en een gedwongen coalitie.. dat zal het hele politieke systeem veranderen..
Wil je wat van onze one-issue partijtjes hebben met 1 zetel? Be carefull what you wish for :+

offtopic:
Als je camper enkel E5 wil moet het wel eoa enorme, oude Amerikaanse unit zijn, right? Veel oude europese campers lopen op diesel vziw.

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 04-10-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Nox schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Wil je wat van onze one-issue partijtjes hebben met 1 zetel? Be carefull what you wish for :+
Ik bedoel meer het scenario waar geen van beide partijen en groot genoege is om een regering te vormen..
Dus 1/3, 1/3, 1/3 van 3 partijen ipv 50/50 van 2 partijen..
Nox schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:02:

offtopic:
Als je camper enkel E5 wil moet het wel eoa enorme, oude Amerikaanse unit zijn, right? Veel oude europese campers lopen op diesel vziw.
Nee een VW T3 met 1.9 wasserboxer uit 1989..
Probleem is dat de rubber onderdelen niet op die hoeveelheden ethanol gemaakt zijn.. het blok loopt er opzich prima mee, maar je loopt risico op brand bij lekkage, en tank kan gaan roesten (ethanol is hydrofiel)..
Als je in 1x een tank leeg rijd is er geen probleem, maar als je hem af en toe rijd kan het problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ToolkiT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Ik bedoel meer het scenario waar geen van beide partijen en groot genoege is om een regering te vormen..
Dus 1/3, 1/3, 1/3 van 3 partijen ipv 50/50 van 2 partijen..
Dat is hier in NL niet anders, zo'n wens :P
[...]

Nee een VW T3 met 1.9 wasserboxer uit 1989..
Probleem is dat de rubber onderdelen niet op die hoeveelheden ethanol gemaakt zijn.. het blok loopt er opzich prima mee, maar je loopt risico op brand bij lekkage, en tank kan gaan roesten (ethanol is hydrofiel)..
Als je in 1x een tank leeg rijd is er geen probleem, maar als je hem af en toe rijd kan het problemen geven.
Vertel mij wat, ik heb een mx5 (gehad) met blok van de 2e generatie (nagenoeg identiek aan de eerste uit '89) :+ Blij dat ik nu een auto heb die wel E10 slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
ToolkiT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Probleem is dat juist door op de Greens/Lib Dem te stemmen de tories aan de macht blijven dankzij first past the post. Geen van deze partijen, of Labour, zijn in staat in dat systeem genoeg districten te halen en verzwakken elkaar juist in de aantallen

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Maar wat het artikel zegt over Artikel 16 klopt toch niet helemaal? Volgens mij heft het toch niet alle regels op?
Ik vraag mij af wat de EU gaat doen ben zelf van mening dat VK zelf bij de onderhandelingen waren het is een akkoord van Frost en Johnsson dus ik snap eigenlijk niet waarom ze er nu zo'n probleem mee hebben. Nou ja, snap het wel, maar ook er tegerlijktijd niet met de kop bij :)

Verder qua het brandstofprobleem heb je Nextdoor die precies meld waar er in de buurt brandstof wordt afgeleverd :)

[ Voor 71% gewijzigd door alienfruit op 04-10-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Chocovla schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Probleem is dat juist door op de Greens/Lib Dem te stemmen de tories aan de macht blijven dankzij first past the post. Geen van deze partijen, of Labour, zijn in staat in dat systeem genoeg districten te halen en verzwakken elkaar juist in de aantallen
Ja het FPTP systeem werkt deze rare situatie in de hand en geen van beide partijen wil dat aanpassen natuurlijk, want dan zet je de deur open voor andere partijen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:41:

Verder qua het brandstofprobleem heb je Nextdoor die precies meld waar er in de buurt brandstof wordt afgeleverd :)
de social media app bedoel je?
Dat is dan wel heresay.. geen officiele bron lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wow deze had ik even gemist:

https://www.theguardian.c...-bumps-on-the-brexit-road
We should take pride in things being so shit because they were teething problems en route to a glorious Brexit future.
Aldus Dhr. Johnson.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2021 20:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Hier past maar 1 reactie bij

Het zijn maar kleine problemen en niets ernstigs.
het heelt wel een keer.

[ Voor 24% gewijzigd door D-dark op 04-10-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@ToolkiT ja, hier in de buurt melden ze. Tankstation X heeft weer brandstof etc

Gisteren in St. Johnswood (bijv Lords Cricket) stonden ook heerlijk in de rij toen ik mijn eten aan het ophalen was. Kwam zo'n brandstoftankvrachtwagen aan toen was het chaos lol

En dan heb je die mensen nog die weg blokkeren wegens slecht geïsoleerde huizen. Wat een gedoe hiero. Ze lieten niet eens een ambulance door volgens de berichten dat is wel een naaistreek. Volgens keer ze maar niet helpen als ze zich weer eens vastgelijmd hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door alienfruit op 04-10-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

[YouTube: BBC presenter orders Boris Johnson to 'stop talking' in fraught interview clash]

Boris kiest zijn media optredens vandaag voorzichtig
Maaar waar hij wel z'n mening geeft is het iig een gewogen uitspraak(na de jaren van snijden in het systeem);

https://inews.co.uk/news/...afe-sarah-everard-1233246
Women who have been raped cannot currently have confidence that they will see the perpetrator brought to justice, Boris Johnson has admitted.

Asked whether he could look a rape victim in the face and say there is a high chance of justice being done, the Prime Minister said: “At the moment, I’ve got to tell you that the answer to that is no, I don’t think people do have enough confidence in the criminal justice system to deal with that accusation, those reports, fast enough.”

And put to him by Sky News’ political editor Beth Rigby that people do not feel safe, Mr Johnson said: “That’s right.”

[ Voor 55% gewijzigd door DOA op 05-10-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 22:37
ToolkiT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Ja het FPTP systeem werkt deze rare situatie in de hand en geen van beide partijen wil dat aanpassen natuurlijk, want dan zet je de deur open voor andere partijen.. :X
Ik weet niet of het in dit topic langs is gekomen, maar op de partijconferentie van Labour werd een motie voor een PR-kiesstelsel afgeschoten door de delegaties van de vakbonden. Van de lokale partijen was iets van 80% voor...

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
GreatDictator schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet of het in dit topic langs is gekomen, maar op de partijconferentie van Labour werd een motie voor een PR-kiesstelsel afgeschoten door de delegaties van de vakbonden. Van de lokale partijen was iets van 80% voor...
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/s239QJIh56sRW/200.gif
Wat is in godsnaam het voordeel van de vakbonden om dat niet te willen |:(

Je moet voor de grap eens op BBC Radio2 de Jeremy Vyne show luisteren rond lunchtijd..
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m00108mj
Daar laten ze vaak mensen uit het land hun visie geven.. en dan sta je echt te klapperen met je oren over hoe brainwashed/dom/unicorn sommige mensen zijn..
Vanmiddag ging het over de populariteit van Johnson.. en hoe sommige mensen iets kroms recht lullen is echt knap.. Gelukkig laten ze ook de andere kant van het verhaal horen, maar het is wel interesant om te horen hoe sommige mensen denken (en dus ook stemmen :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
ToolkiT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

[Afbeelding]
Wat is in godsnaam het voordeel van de vakbonden om dat niet te willen |:(
Het enige voordeel van het huidige systeem is dat het dwingt tot hele brede partijen.
Voor de vakbonden betekend dat maar 1 partij waar ze nauw mee samenwerken en behoorlijk wat macht in handen hebben.

Ga je naar het Europese systeem toe dan krijg je logischerwijs meer versnippering daar de machtsblokken van de Tories en Labour dan uiteenvallen. Dat kost de vakbonden simpelweg gezegd teveel macht en invloed.

Dat het voor hun achterban niet de beste optie is is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens Nextdoor is er een Esso tankstation hier in de buurt dat als je langer dan tien minuten staat slingeren ze je op de bon:
The operator of this Esso petrol station forecourt on the Edgeware Road, Euro Carparks, is issuing Parking Charge Notices to drivers who queue for petrol on the forecourt for more than 10 minutes, alleging that they are therefore “parked” on the forecourt and merit a fine of £100. If appealed, the operator refuses to back down and increases the charge and threatens legal action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er hebben tot nu toe welgeteld 27 vrachtwagenchauffeurs uit de EU van de tijdelijke visa gebruikgemaakt om brandstof te vervoeren. Dus de transportsection lijkt wel goed te komen. [/sarcasm]

BoJo geeft aan dat het er 127 zijn, niet 27. Maar zijn ambtenaren geven aan dat BoJo het helaas niet goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:11:
Er hebben tot nu toe welgeteld 27 vrachtwagenchauffeurs uit de EU van de tijdelijke visa gebruikgemaakt om brandstof te vervoeren. Dus de transportsection lijkt wel goed te komen. [/sarcasm]

BoJo geeft aan dat het er 127 zijn, niet 27. Maar zijn ambtenaren geven aan dat BoJo het helaas niet goed heeft.
Hopelijk komen ze wel naar NL, want wij hebben blijkbaar ook een tekort van 10k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vond de 27 wel erg toevallig, precies het aantal landen van de EU sinds Brexit... ;)

Maar 127 of 27 maakt geen bal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:45
Ook wel leuk omgedacht. De geboorte van een nieuwe economie waar er voldoende betaald gaat worden en de productiviteit omhoog.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowhite0901 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:40:
Ook wel leuk omgedacht. De geboorte van een nieuwe economie waar er voldoende betaald gaat worden en de productiviteit omhoog.
Uhuh. Pipedream.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terwijl de Tories de minima £1040 per jaar afpakken, krijg je ook klaagzangen van fossielen als deze Tory MP, de "Father of the House" (langstdienende MP): Tory MP reveals grim reality of living on just £82,000 as he asks for payrise
A Conservative has spoken out about the struggles of living on an MP’s salary on the day Universal Credit has been cut for the most vulnerable in the country. Sir Peter Bottomley, the ‘Father of the House’ as the MP in the Commons with the longest continuous service, called it ‘desperately difficult’ for many of his colleagues. He thinks MPs, who are paid £81,932 annually, should be paid the same amount as GPs – whose average salary in England is £100,700.

The average salary across the UK was £31,461 as of last year.
Nadat eerder Boris Johnson klaagde dat hij niet kon rondkomen van £170k per jaar, vraagt deze seniele bejaarde om een loonsverhoging en klaagt dat MPs niet rond kunnen komen van €100k + compleet betaalde huur of hypotheek van tweede huis + riante onkostenvergoedinge, gesubsidieerd eten enzovoort.

Zouden de prostituees in London zo duur zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:13
Verwacht dat de opmerking niet vanuit de juiste motieven komt, de sponsoren van de Tories hebben juist belang bij lage lonen. Maar het doel op zich is niet verkeerd: eerlijke lonen en bestaanszekerheid

Hier gaan we ook lekker door met het idee dat goedkope arbeidskrachten onmisbaar zijn. Voor wie of wat zijn ze onmisbaar?

https://www.bd.nl/oss-e-o...grant-te-wijzen~a2b58332/
Die moet gaan wijzen op het enorme belang van internationale werknemers voor de regionale economie. De campagne moet snel van start, want de internationale werknemers - ruim 20.000 in totaal - zijn enorm belangrijk zijn voor deze regio.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joris748 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Verwacht dat de opmerking niet vanuit de juiste motieven komt, de sponsoren van de Tories hebben juist belang bij lage lonen. Maar het doel op zich is niet verkeerd: eerlijke lonen en bestaanszekerheid

Hier gaan we ook lekker door met het idee dat goedkope arbeidskrachten onmisbaar zijn. Voor wie of wat zijn ze onmisbaar?

https://www.bd.nl/oss-e-o...grant-te-wijzen~a2b58332/

[...]
De aflevering van BBC Newsnight gisteren over productiviteit en immigratie is wel even leuk om terug te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Natuurlijk gaat niet alles slecht in het VK maar er zitten toch heel wat onverwachte, door de brexiteers dan, aspecten aan die langzaam komen boven drijven.

Betalingen lijken in veel gevallen te storneren omdat er wegens afwijkende regelgeving extra kosten worden gemaakt die vaak niet in eerste instantie worden geregistreerd/bijgeteld. Dat zorgt voor betalingen die storneren. Ten minste als ik het goed heb begrepen
Many industry players report IBAN discrimination being a major issue as a number of companies across Europe began to refuse Euro account bank details “if they contained the country code ‘GB’,” Marwick said.

As a result of Brexit, sending a payment to Eurozone countries resulted in additional charges. Whilst the fee is nominal, it means that payments can be short of the required full amount being sent.
van: https://www.cityam.com/br...discrimination-across-eu/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
GekkePrutser schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb lang in Ierland gewoond en daar was dit sentiment ook nogal sterk. Je wordt gezien als een "non-national" zoals ze het daar eufemistisch noemen. Nou bedoelen ze daar vooral Oost-Europeanen mee, en vaak als je zegt dat je uit Nederland komt dan zijn ze opeens een stuk vriendelijker. Leuk voor mij maar wel raar dat er zo met Polen e.d. wordt omgegaan |:(
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 07-10-2021 14:56 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Hier het zelfde, mijn partner is ook Pools en ook 2 Masters afgerond, en ze spreekt 4 talen vloeiend. Ze is zo vaak afgewezen of niet eens uitgenodigd, dat we er over na aan het denken waren om samen maar naar Polen te verhuizen. Gelukkig heeft ze nu ook een baan gevonden bij een internationaal bedrijf

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nederlanders zijn vaak nog erger dan Britten. Ik heb flink wat dossiers in een stichting ten bate van oud werknemers zitten waar dat naar voren komt. Britten hebben zekere fixaties, Nederlanders beperken zich niet daartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Heh, een Tory die de loftrompet steekt over hogere lonen. Dat is eerder een vervelende bijwerking dan iets goeds voor hen.
Dat doet me denken aan een verhaal wat mijn vroegere Poolse manager een keer vertelde. Het is al een aantal jaar geleden, dus het kan zijn dat ik de details niet meer goed heb, maar als ik me goed herinner was zijn vrouw (ook een Poolse) aangenomen als softwaretester bij een Nederlands bedrijf. Op haar eerste dag dachten ze dat ze de nieuwe schoonmaakster was. :X
gambieter schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:17:
Terwijl de Tories de minima £1040 per jaar afpakken, krijg je ook klaagzangen van fossielen als deze Tory MP, de "Father of the House" (langstdienende MP): Tory MP reveals grim reality of living on just £82,000 as he asks for payrise

Nadat eerder Boris Johnson klaagde dat hij niet kon rondkomen van £170k per jaar, vraagt deze seniele bejaarde om een loonsverhoging en klaagt dat MPs niet rond kunnen komen van €100k + compleet betaalde huur of hypotheek van tweede huis + riante onkostenvergoedinge, gesubsidieerd eten enzovoort.
Tsja, dat is helaas niets nieuws. Universal Credit, of wat ik zelf een krankzinnig en asociaal concept vind: de bedroom tax, waar je gekort wordt als je volgens de norm van Westminster een huis met teveel slaapkamers hebt, allemaal bedoeld om maar zo min mogelijk aan de minima kwijt te zijn. Nederland is op dat gebied overigens weinig beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
En het volgende Brexit dividend. Intel komt vanwege de Brexit niet naar het VK.

https://www.bbc.com/news/business-58820599

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -PassY-
Dat word dan alleen Fish ipv fish n chips :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
-PassY- schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:03:
Wel happy fish! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
[YouTube: Boris Johnson says Build Back Batter #shorts]

Dat zit wel snor met happy fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

-PassY- schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:03:
Maar die fish in hun wateren wilden ze toch helemaal niet eten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Nox schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Maar die fish in hun wateren wilden ze toch helemaal niet eten? :P
Daarom zijn het ook happy British Fish.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Nederlanders zijn vaak nog erger dan Britten. Ik heb flink wat dossiers in een stichting ten bate van oud werknemers zitten waar dat naar voren komt. Britten hebben zekere fixaties, Nederlanders beperken zich niet daartoe.
Dit. Ik hoor vaak genoeg om me heen dat er schamper gepraat wordt over buitenlanders, maakt niet uit waar ze vandaan komen. Wat dat betreft heeft Nederland een veel te positief beeld van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Bundin schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Dit. Ik hoor vaak genoeg om me heen dat er schamper gepraat wordt over buitenlanders, maakt niet uit waar ze vandaan komen. Wat dat betreft heeft Nederland een veel te positief beeld van zichzelf.
Ik heb het ook wel eens gehoord maar eigenlijk zelden. Het heeft toch ook sterk te maken met je omgeving denk ik. Ik heb eigenlijk altijd gewerkt voor bedrijven die heel sterk internationaal georiënteerd waren en dan bedoel ik minimaal 30% buitenlandse werknemers en soms significant hoger. Dat heeft voor mij wel betekend (denk ik) dat ik een veel genuanceerder beeld heb van buitenlanders in het algemeen.

Nu ben ik zelf behoorlijk opgeleid en dat zijn dan de meeste werknemers bij dergelijk bedrijven ook, ook al komen ze uit het buitenland. Waar ze dan vandaan komen maakt eigenlijk niet uit. Ook in mijn omgeving is de kaper een Afgaan, de lokale buurtsuper word gerund door een Iranees en de pakketbezorger is een Syriër. Dat zijn dan de lager opgeleide mensen misschien maar dat zijn prima lui. Mijn Tandarts kom uit Turkije en de Dierenarts uit Hongarije dus het betreft niet alleen laag opgeleide mensen. Ik heb daar echt nul problemen mee en blij dat ze er zijn.

Ik realiseer me dat ik dat makkelijk kan zeggen want ik heb geen mocro maffia in mijn straat, dus het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn. De meeste van mijn kennissen/vrienden/familie denken er echter net zo over als ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
[flauw]Kijk, allemaal criminelen! :+ [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11
NMH schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

[flauw]Kijk, allemaal criminelen! :+ [/flauw]
Ik wilde de multiculturele samenleving al toejuichen, mij kapers zijn allemaal traditioneel Somalisch....

maar even zonder gekheid, er zijn gewoon grote verschillen - in een gebied als Manchester in Engeland waar vele internationale studenten leven is men over het algemeen veel opener dan bijvoorbeeld Yorkshire.

at your service

Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste