Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 12:03

ultimateharry

Team Slayer:-)

alienfruit schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:49:
Haha, klopt, ik zou best wel de vergaderverslagen willen lezen van Barnier :)
In het artikel nog maar twee “puntjes”: Level playing field & fisherie.

;)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

ultimateharry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:42:
[...]

In het artikel nog maar twee “puntjes”: Level playing field & fisherie.

;)
Wat was dat derde puntje ook alweer? Compliance aan Europese standaarden? Op zich wel opmerkelijk dat de Britten daarmee akkoord zijn gegaan. Maar ik denk dat ze aan level playing field niet gaan toegeven, fishieries is een principekwestie en dat zijn de ergsten. Wmb houdt de EU lekker voet bij stuk, voor ieder land zijn dit de condities waar men mee akkoord moet gaan. Geen cherrypicking zoals Angela het zegt. En die gaat als het haar niet zint ook gewoon veto'en :P Ik zet voorlopig nog in op no-deal.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

3e puntje was toch de arbitrage over de resterende punten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

franssie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:26:
3e puntje was toch de arbitrage over de resterende punten?
Klopt, zogenaamde “governance”.
alienfruit schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:49:
Haha, klopt, ik zou best wel de vergaderverslagen willen lezen van Barnier :)
Nee, dat wil je niet. Echt niet.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

ultimateharry schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:27:
[...]

Klopt, zogenaamde “governance”.
Inderdaad. En voor de EU is dat integraal verbonden aan level playing field en rechtskader. De Britten kunnen zelfs de woorden niet horen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
Virtuozzo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:32:
[...]

Inderdaad. En voor de EU is dat integraal verbonden aan level playing field en rechtskader. De Britten kunnen zelfs de woorden niet horen.
Kan de ironie er wel van inzien.
In eerste instantie was het aanbod FTA met voor beide partijen de optie om tarieven intestellen als er ' wordt afgeweken in de toekomst. Hoe Soeverein kan je het hebben. :+
Maar nee, dat was ook niet goed. mocht alleen in de sector waar het plaatsvond. Nu is volgens mij de laatste stand van zaken dat er omschreven wordt hoever men mag afwijken, hoe dat gedefiniëerd wordt en welke gemeenschappelijke commissie de arbitrage mag doen.

Vrees alleen dat bij het laatste men erachter komt dat het punt van afwijken eigenlijk weinig zin heeft en alleen gecompenseerd kan worden bij grote andere partijen om het verlies optevullen.

Wat dat betreft tekent men een FTA welke vanuit de EU dicht gezet kan worden. Maar dat is niet conform de Brexit gedachte. Dat zou een FTA zijn waar men wel kan afwijken en daarmee de EU kan beconcurreren.
Men wil de EU niet beconcurreren. Met klem, Europa is het beoogde wingewest. De verdeel en heers koloniën.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Virtuozzo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:31:
Men wil de EU niet beconcurreren. Met klem, Europa is het beoogde wingewest. De verdeel en heers koloniën.
Hoe zou dat dan in zijn werk moeten gaan. Volgens mij is de EU behoorlijk bezig dat de voorkomen en laten ze weinig ruimte aan de Britten om dat uit te voeren.

Uiteraard is de EU ook bang voor oneerlijke concurrentie, ook daar lijken ze zich redelijk tegen proberen te wapenen.

Tenzij we van alles gaan toegeven om maar een deal te krijgen maar ik heb nog niet de indruk dat het daar op lijkt, ondanks de media in het VK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
Virtuozzo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:31:
Geef toe dat je daarmee het oorspronkelijke idee benoemd.
VK welke uit de EU treed en daarmee een golfbeweging start van lidstaten welke uittreden.

Alleen die tactiek lijkt nu omgekeerd te werken. Een EU die nader tot elkaar komt omdat ze eraan herinnerd worden dat bepaalde standaarden alleen door samen te werken kunnen worden afgedwongen.
Dan heb ik het nog niet over financiën waarbij op korte termijn de knoop moet worden doorgehakt of je een gedeelte van het beheer nog wel aan Londen kan uitbesteden of verplicht in de EU moet worden uitgevoerd.

Wat kolonieën betreft zijn er nog andere punten welke spelen..
De zogenaamde Anglosfeer. Nieuw Zeeland, Australië en Canada. Plan was om aan de samenwerkingsovereenkomst met Japan toetetreden. Denk dat men aldaar niet echt op het VK zit te wachten welke de baas wil gaan spelen.

India hebben we ook nog, handelsmissie in het komende jaar.
Al kunnen er vraagtekens bij aantal inwoners, capaciteit en markt worden gesteld wie nu de kolonie in die relatie is. India wil best wel samenwerken maar niet tegen elke prijs. Die hebben ook goede eisen.

Dan noem ik Hongkong nog niet eens op. Wachten is op China die gaat uittesten wat het VK klaarspeelt als ze uit de EU zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
SymbolicFrank schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:36:
Het is wel al te laat voor een legaal akkoord, want je krijgt de beslissers die er aan beide kanten over moeten stemmen niet meer voor het einde van het jaar bij elkaar. Ze kunnen dus hoogstens beloftes maken. En dat heeft voor het "level playing field" geen nut, want dat moet hard op papier staan voordat de EU er mee akkoord kan gaan. En het VK is ondertussen veel te onbetrouwbaar om het nog gewoon af te kunnen blazen. We willen ze ook niet meer.

Dus het is niet meer tegen te houden dat op 1-1-2021 de grenzen dicht gaan.
Ik zie net een mail van een LEGO winkel in de UK (maken standaarden om dingen neer zetten, bv. een Tie fighter) dat ze stoppen met dingen te versturen naar de EU. Kost een vermogen aan invoerheffingen waar ze geen zin in hebben. Dat zal vaker voorkomen.

Goed bezig Boris...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:31:
[...]

Nee, dat wil je niet. Echt niet.
niemand is vies van een goede horrorstory/dystopische wereld verhalen :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het is in dit topic vrij rustig nu, maar als je eens googled op Brexit zie je de media echt alle kanten op gaan. Trouw meldde gisteren/eergisteravond nog dat er 'een pad naar brexit-akkoord' is terwijl zojuist de NOS kopt dat de deadline in zicht is (paar uurtjes nog, hoorde elders weer dat een ratificatie mogelijk is t/m zondag, dan werken ze maar een weekendje door).

https://www.trouw.nl/buit...-brexit-akkoord~b612ce61/

https://nos.nl/collectie/...en-zegt-eu-onderhandelaar

Dan maar kijken hoe de gokkers er over denken:

https://www.oddschecker.c...sign-a-trade-deal-in-2020

43% zegt wel een deal, 57% zegt nodeal, dat is dus ook geen overweldigende meerderheid nog. Mocht iemand actuelere data hebben is dat interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 18-12-2020 13:02 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat het hier nog niet voorbij gekomen is. Barnier heeft zijn commentaar gegeven voor het EP vandaag.

Korte versie:

“Nous sommes au moment de vérité. A chacun de prendre ses responsabilités.”

Nothing is agreed until everything is agreed.

Lange versie: https://ec.europa.eu/comm.../detail/en/speech_20_2499

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
https://www.vice.com/en/a...t-literally-reeks-of-piss

Tussen al het nieuws geweld moest ik hier toch wel erg omlachen.

"Het was de bedoeling dat andere mensen er last van zouden hebben! Niet ik!"

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Well, they certainly have been taking the piss. It's seemingly unavoidable that as such they will have to take the piss as well. Puns intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

@Virtuozzo Wordt zijn speech ook vertaalt naar de EU talen? Ik ben te lui om het in het Frans te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, altijd. Duurt enkel een tijdje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Tot die tijd plakken in google translate en vertalen naar Engels.
Goede speech wat mij betreft. Benoemd rationeel en bondig de pijnpunten

@alienfruit
Als je te lui bent in deze reddit discussie staat de vertaling
https://www.reddit.com/r/..._the_european_parliament/

[ Voor 39% gewijzigd door D-dark op 18-12-2020 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

Ik hoop stilletjes tegen hopen in dat Barnier zijn memoires schrijft over zijn rol.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Virtuozzo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:34:
Ik zie dat het hier nog niet voorbij gekomen is. Barnier heeft zijn commentaar gegeven voor het EP vandaag.

Korte versie:

“Nous sommes au moment de vérité. A chacun de prendre ses responsabilités.”

Nothing is agreed until everything is agreed.

Lange versie: https://ec.europa.eu/comm.../detail/en/speech_20_2499
Gelezen, thanks!

Er komen een hoop aspecten in terug die ook nog eens behoorlijk goed zijn verwoord. Voor een groot deel had ik het ook verwacht dat het erin zou staan. Wat me verbaasd is de timing.

Ik had deze speech verwacht op het moment dat de deal officieel geklapt zou zijn

Is het al zover? heb ik iets gemist? Ik weet dat er eigenlijk al helemaal geen tijd meer is om het nog voor 31-12-2020 te laten ratificeren maar een formeel statement heb ik nog niet gezien.

Ik verwacht het wel op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Killjoy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:07:
Ik hoop stilletjes tegen hopen in dat Barnier zijn memoires schrijft over zijn rol.
Hij of journalisten maken wel een reconstructie en ik wacht op de film. Ik verwacht een beetje een film als Das Boot of Der Untergang. Wel spannend maar het einde weet je.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
Indoubt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:08:
[...]

Gelezen, thanks!

Er komen een hoop aspecten in terug die ook nog eens behoorlijk goed zijn verwoord. Voor een groot deel had ik het ook verwacht dat het erin zou staan. Wat me verbaasd is de timing.

Ik had deze speech verwacht op het moment dat de deal officieel geklapt zou zijn
Timing is perfect, net voor de grote weekend bijlages van kranten, al is dat maar 1 doelgroep. De rest van de wereld leest rustig mee. Dit is om haarfijn uitteleggen dat de bedoeling van Brexit prima begrepen wordt maar er voor de EU heel logische rode lijnen zijn en waarom die rode lijnen bestaan. Dit om duidelijk te maken dat de VK eisen irreëel zijn.

Toegang tot de markt met gelijk speelveld en bij afwijking daarvan consequenties.
Visserij. Over een langdurige overeenkomst met meer VK soevereiniteit valt te praten. Maar wel duidelijke regels voor de toekomst en doe maar een voorstel over de verdeling van quota's die ook recht doet aan de huidige situatie voor de EU vissers. Die hoeven niet de dupe van Brexit te worden.

En ja, niets is ondertekend totdat alles is ondertekend. De EU is bereid om altijd verder te praten maar gaat niet in de val trappen van nu zaken ondertekenen en later nooit over de rest overeenstemming bereiken.
De keuze om niet meer tijd uittetrekken is volledig het probleem van het VK.

De bal is nu mooi teruggekaatst naar Boris Johnson. Beweeg maar als je een deal wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door D-dark op 18-12-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

grappig. u op de VPRO, de documentaire/film "Brexit: the uncivil war"

Toeval waarschijnlijk, of misschien ook niet. Er zijn nog niet heel veel grote UK media die echt op de speech van Barnier inhaken. Misschien wacht men tot de stekker er daadwerkelijk uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:08:
[...]

It's an arena of narratives for perception. Timing is everything, particularly when a certain form is only expected if indeed the cliffs have been passed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:47:
grappig. u op de VPRO, de documentaire/film "Brexit: the uncivil war"

Toeval waarschijnlijk, of misschien ook niet. Er zijn nog niet heel veel grote UK media die echt op de speech van Barnier inhaken. Misschien wacht men tot de stekker er daadwerkelijk uitgaat.
Men had iets totaal anders verwacht. Niet de boodschap van vandaag. Een Britse kennis, oud diplomaat inmiddels, omschreef vanavond een gevoel à la Phony War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat hadden ze verwacht dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een aankondiging door Barnier van no deal, het script waarmee men de EU als schuldige kon verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
De Engelse media denken inderdaad nog steeds dat de kans groot is dat er toch nog een deal gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08
Virtuozzo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:27:
Een aankondiging door Barnier van no deal, het script waarmee men de EU als schuldige kon verklaren.
Ik hoop zo ontzettend dat dit het niet echt is. Anders lijken ze echt helemaal niets te leren, en ik kan me niet voorstellen dat ze zo dom zijn. Nouja, waarschijnlijk zitten ze teveel in hun eigen wereld om dit te kunnen zien.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat de boodschap te allen tijde blijft dat de EU altijd door wil onderhandelen, totdat er een deal ligt, omdat een deal losstaat van wel of geen 'seamless transition' op 1 januari. Het doel: goede en eerlijke afspraken met onze buren/vrienden/partners. Ook in 2021.

Dan wordt het alweer een stukje harder spinnen voor de oligarchen en uk.gov, waardoor misschien een paar mensen extra er doorheen prikken en de bereidwilligheid en uniciteit van de EU in de internationale betrekkingen nog eens wordt bevestigd (visegrad of niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 19-12-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
L-project schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ik hoop zo ontzettend dat dit het niet echt is. Anders lijken ze echt helemaal niets te leren, en ik kan me niet voorstellen dat ze zo dom zijn. Nouja, waarschijnlijk zitten ze teveel in hun eigen wereld om dit te kunnen zien.
Waarom maakt het jou wat uit of zij iets leren?
Van mijn part komt er een deal waarbij de Engelsen jubelend over straat rollen dat ze de EU 100% uitgeknepen hebben - als die deal maar beter voor de EU is dan 'geen deal' vind ik het al prima. Compleet oninteressant hoe de UK er intern mee om gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
vanaalten schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:57:
[...]

Waarom maakt het jou wat uit of zij iets leren?
Van mijn part komt er een deal waarbij de Engelsen jubelend over straat rollen dat ze de EU 100% uitgeknepen hebben - als die deal maar beter voor de EU is dan 'geen deal' vind ik het al prima. Compleet oninteressant hoe de UK er intern mee om gaat.
Goh met een magere deal voor de EU en een geweldig positief sentiment in de UK kan andere EU landen ook wel het idee geven om te exitten waardoor ons blok (en internationale invloed) als maar kleiner wordt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Malantur Ik lees iets anders uit de post van Vanaalten.

Als de Britten het intern kunnen verkopen is het prima of het nu daadwerkelijk zo is of niet.

Ik zie nog steeds geen echte bewegingen in de Britse media. Ik had dat eigenlijk verwacht maar misschien zijn ze een beetje flabbergasted en weten ze niet wat ze nu moeten schrijven.

Dan nog: It's not over until the fat lady sings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De EU zal niet stoppen met praten; met Turkije is ook van 1999 tot 2019 gepraat - en ook nu is het alleen maar 'opgeschort', niet geannuleerd.
Maar: het is aan de (media in de) EU om de perceptie en realiteit hier met elkaar in overeenstemming te houden.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:51:
@Malantur Ik lees iets anders uit de post van Vanaalten.

Als de Britten het intern kunnen verkopen is het prima of het nu daadwerkelijk zo is of niet.

Ik zie nog steeds geen echte bewegingen in de Britse media. Ik had dat eigenlijk verwacht maar misschien zijn ze een beetje flabbergasted en weten ze niet wat ze nu moeten schrijven.

Dan nog: It's not over until the fat lady sings.
Ze zijn dat ook. Verlamming alom.

Maar, en dit is een kritiek punt, de arena hier is er geen meer van protocol of procedure. De Britten hebben dat aan hun laars gelapt.

Dit is een arena van narratieven. Hoe hard ook, dat is wat denken en dus ook handelen overal doet bepalen.

I know, al ons moderne denken en zo meer. Maar nee.

Narrative -> perception -> behaviour -> systems.
En dat in een zero sum dynamiek waar de zelf verklaarde tegenstander een volledige herordening van Europa zoekt als economisch reservoir voor eigen oligarchie.

Die arena is primair. De arena van betrekkingen is secondair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
Goh, wat zou dat toch mooi uitkomen.
Wat erg dat Barnier has rained on their parade. :+

Zoals je in een paar latere posts al stelt is de boodschap niet van belang maar hoe deze gebracht wordt.
Script is nog steeds zo lang mogelijk drammen op vis, soevereiniteit en kleineren vanuit de EU dat de bevolking dat gaat geloven. Elk ongemak is dan de schuld van een ander en geen gevolg van eigen keuzes en verantwoordlijkheden.

Wat dat betreft ben ik nog steeds verbaasd dat men het concept wargaming is vergeten in het Angelsaksische model. Het is belangrijk om te weten wat je zelf wil maar nog beter om exact te weten wat je tegenstander wil en daar je tactiek op afstemmen. Dat is een fijne scheidslijn tussen overvragen en scherp of tactisch inzetten. Maar dat is een kunst die in een 'The winner takes all / Zero Sum' dynamiek niet
begrepen wordt.

Enfin, deze quotes zijn wel toepasselijk
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War Diplomacy / Negotiating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
Virtuozzo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:10:
[...]
Dit is een arena van narratieven. Hoe hard ook, dat is wat denken en dus ook handelen overal doet bepalen.

[...]

Narrative -> perception -> behaviour -> systems.
Narrativium is powerful stuff. We have always had a drive to paint stories on to the Universe. When humans first looked at the stars, which are great flaming suns an unimaginable distance away, they saw in amongst them giant bulls, dragons, and local heroes. This human trait doesn't affect what the rules say -- not much, anyway -- but it does determine which rules we are willing to contemplate in the first place. Moreover, the rules of the universe have to be able to produce everything that we humans observe, which introduce a kind of narrative imperative into science, too. Humans think in stories...
Terry Pratchett, Ian Stewart, Jack Cohen - Science of Discworld I

We are not Homo sapiens, Wise Man. We are the third chimpanzee. What distinguishes us from the ordinary chimpanzee Pan troglodytes and the bonobo chimpanzee Pan paniscus, is something far more subtle than our enormous brain, three times as large as theirs in proportion to body weight. It is what that brain makes possible. And the most significant contribution that our large brain made to our approach to the universe was to endow us with the power of story. We are Pan narrans, the storytelling ape.
Terry Pratchett, Ian Stewart, Jack Cohen - Science of Discworld II

[ Voor 28% gewijzigd door theturtle op 19-12-2020 17:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

theturtle schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:45:
[...]

Narrativium is powerful stuff. We have always had a drive to paint stories on to the Universe. When humans first looked at the stars, which are great flaming suns an unimaginable distance away, they saw in amongst them giant bulls, dragons, and local heroes. This human trait doesn't affect what the rules say -- not much, anyway -- but it does determine which rules we are willing to contemplate in the first place. Moreover, the rules of the universe have to be able to produce everything that we humans observe, which introduce a kind of narrative imperative into science, too. Humans think in stories...

We are not Homo sapiens, Wise Man. We are the third chimpanzee. What distinguishes us from the ordinary chimpanzee Pan troglodytes and the bonobo chimpanzee Pan paniscus, is something far more subtle than our enormous brain, three times as large as theirs in proportion to body weight. It is what that brain makes possible. And the most significant contribution that our large brain made to our approach to the universe was to endow us with the power of story. We are Pan narrans, the storytelling ape.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s4w0MjR8DPdAdtHJdipaH0LSW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maAtlRnJb4j1oWk2ycQ5LzzL.jpg?f=fotoalbum_large

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
theturtle schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:45:
[...]

Narrativium ...

We are not...
There's @theturtles all the way down ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
In tegenstelling tot Boris hebben de schildpadden tenminste een plan.
Brexit is theorie 1 :P

There was, for example, the theory that A’Tuin had come from nowhere and would continue at a uniform crawl, or steady gait, into nowhere, for all time. This theory was popular among academics.

An alternative, favored by those of a religious persuasion, was that A’Tuin was crawling from the Birthplace to the Time of Mating, as were all the stars in the sky which were, obviously, also carried by giant turtles. When they arrived they would briefly and passionately mate, for the first and only time, and from that fiery union new turtles would be born to carry a new pattern of worlds. This was known as the Big Bang hypothesis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
Bundin schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:55:
Ik neem aan dat de boodschap te allen tijde blijft dat de EU altijd door wil onderhandelen, totdat er een deal ligt, omdat een deal losstaat van wel of geen 'seamless transition' op 1 januari. Het doel: goede en eerlijke afspraken met onze buren/vrienden/partners. Ook in 2021.
In 2021 en de decennia daarna, zou ik denken. Het is nu een asymptoot waar bij de (tijds)druk voor een 'deal' stijgt en stijgt en stijgt tot het moment van de overgang. Maar daarna moeten heel veel zaken gewoon verder. Deal of no deal, het is niet dat de noodzaak tot handel tussen EU en UK ineens weg is. Hoe groter de animositeit bij de scheiding, des te lastiger is het om daarna alsnog tot regelingen te komen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Frankrijk heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid.

Ik vind het ook opvallend, dat de visserij nog steeds als rookgordijn wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Het lijkt nu om de vis te gaan? Het gaat in de media bijna nergens anders meer over. Ik heb moeite om dat te geloven.

Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat de vis het laatste struikelblok is, dan zou dat betekenen dat de rest is afgetikt. Dat betekend dat er overeenkomst is over de interne markt, regels, compliance afwijkingen van regels etc.

Ik kan dat maar moeilijk geloven. Het lijkt me stug dat de EU alles waar ze voor staan opgeven dus dan zou het zo moeten zijn dat de Britten begrepen hebben dat ze zonder compliance etc geen toegang hebben tot de interne markt (zonder tarieven) en dat ze daar nu water bij de wijn hebben gedaan.

In dat geval gaat het natuurlijk over vis, maar dan hoofdzakelijk als narative, om thuis in het VK te verkopen.

Wat me verbaasd is dat er niet meer uitlekt wat de stand van zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:21:
Het lijkt nu om de vis te gaan? Het gaat in de media bijna nergens anders meer over. Ik heb moeite om dat te geloven.
Exact, in het ergste geval tikken we een paar Miljard af aan de vissers, kopen ze uit. Klaar. Goedkoper dan 'no-deal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:28:
[...]

Exact, in het ergste geval tikken we een paar Miljard af aan de vissers, kopen ze uit. Klaar. Goedkoper dan 'no-deal'.
Het gaat “maar” om 1.5 miljard begrijp ik uit het artikel (€850 miljoen + €650 miljoen).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Tja, vissen is iets wat onderdeel is van de Engelse cultuur. Het is net zoiets als andere landen toestaan Gouda kaas te maken en de export aan banden te leggen. Dat gebeurt al, maar het klinkt als iets waar je de bevolking mee achter je krijgt en er zijn vast maar weinig mensen die dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar tja, de Britten mogen doen met hun wateren wat ze willen als ze de EU uit zijn. Dan moet het nog netjes financieel worden afgehandeld met degene die dachten voor langer visrechten daar te hebben, maar ik zie ook niet in hoe dit een dealbreaker kan worden. Zal wel gewoon op het laatste moment, of net na het laatste moment, een deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Sissors schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:11:
Maar tja, de Britten mogen doen met hun wateren wat ze willen als ze de EU uit zijn. Dan moet het nog netjes financieel worden afgehandeld met degene die dachten voor langer visrechten daar te hebben, maar ik zie ook niet in hoe dit een dealbreaker kan worden. Zal wel gewoon op het laatste moment, of net na het laatste moment, een deal zijn.
Ja en Nee
Visserij is nostalgie voor meerdere landen.
Zonder akkoord gaat Noorwegen ook de EU landen en het VK de toegang weigeren totdat er overeenstemming is. Tweede probleem is dat 90% van wat er in de VK wateren gevangen wordt 'vers' en niet ingevroren in de EU geland wordt. Wat er in het VK gegeten wordt komt weer meer uit de Atlantische wateren.

Wat dat betreft is het een tweesnijdend zwaard. Is maximale controle over je eigen wateren je waard om 98,5% van je industrie de toegang tot de EU te ontzeggen met hoge tarieven. De EU is bereid tot het omgekeerde.

Met een compromis kan de EU ook leven. Men wil alleen voor langere tijd duidelijkheid krijgen. Niet dat over een jaar of 3 a 10 alsnog de volledige toegang ontzegt wordt. En zoals we allemaal weten, vis zwemt en trekt zich niets van grenzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

De vissers kunnen vast ook wel op andere locaties die specifieke vis vangen, waarvoor de nu naar de UK gaan, maar dan moeten ze ongetwijfeld verder varen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Edit: verkeerde topic. Ik was bezig in het corona topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Indoubt op 20-12-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Ik ben niet echt een voorstander daarvan. Rug recht houden, in de eu delen we de viswateren, wil je meedoen dan deel je die gewoon. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel water barnier dan bij de wijn heeft gedaan om level playing field met de Britten een akkoord te kunnen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nox schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:34:
[...]

Ik ben niet echt een voorstander daarvan. Rug recht houden, in de eu delen we de viswateren, wil je meedoen dan deel je die gewoon. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel water barnier dan bij de wijn heeft gedaan om level playing field met de Britten een akkoord te kunnen bereiken.
Deze begrijp ik niet - het is hun water immers. En in de EU - daar gaan ze juist uit - moeten we het dan doen met het water dat binnen en buiten de EU overblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben alleen maar blij voor de vis. De EU mag niet vissen en de UK kan de vis niet verkopen. Vis hoeft niet gevangen te worden.

* Delerium denkt dat de visserij alleen maar een tastbare sector is en veel grotere virtuele sectoren een groter probleem zijn maar niet uitlegbaar zijn.

Apart dat dankzij Corona men al voorpret heeft met gesloten grenzen. Kerstmis is ook al geschrapt.

[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 20-12-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

ericplan

5180 Wp PV

franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:40:
[...]

Deze begrijp ik niet - het is hun water immers. En in de EU - daar gaan ze juist uit - moeten we het dan doen met het water dat binnen en buiten de EU overblijft.
Dat ligt rond Jersey en Guernsey iets minder simpel.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Delerium schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:41:
Ik ben alleen maar blij voor de vis. De EU mag niet vissen en de UK kan de vis niet verkopen. Vis hoeft niet gevangen te worden.

* Delerium denkt dat de visserij alleen maar een tastbare sector is en veel grotere virtuele sectoren een groter probleem zijn maar niet uitlegbaar zijn.

Apart dat dankzij Corona men al voorpret heeft met gesloten grenzen. Kerstmis is ook al geschrapt.
Ik ben zeker niet tegen vissen maar het kan inderdaad goed zijn om de visstand een beetje te ontzien en de visstand gezond te houden. De quota zouden veel meer de wetenschap moeten volgen. Dat gebeurt lang niet altijd helaas.

Afgezien daarvan. De vis kwestie is denk ik alleen maar voor het verhaal en dan met name voor het thuisfront in het VK. Natuurlijk is het zo dat de Engelsen hun quota's aan buitenlandse rederijen hebben verkocht. Als dat het enige probleem is dan zou je dat kunnen compenseren (of laten compenseren door het VK).

Het grote probleem is eigenlijk dat de Britten soevereiniteit willen maar niet willeb toestaan dat andere landen soeverein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ericplan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:52:
[...]

Als je de lijn van de Britten volgt dan zou een vissersboot in de 200 mijls zone van Engeland door de Royal Navy tot zinken worden gebracht. Dat kunnen de Fransen natuurlijk ook binnen hun 200 mijls zone.

Wordt erg vreemd inderdaad. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:40:
[...]

Ja, het is hun water maar willen toch meedoen met de eu. Dus dan deel je je water in ruil voor toegang tot de markt. Zonder deal mogen ze er uiteraard het zijne over denken en doen wat ze willen. Maar dan geen toegang tot de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ericplan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:52:
[...]

Gewoon lijntje trekken tussen die en Frankrijk. Zal Frankrijk niet leuk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Nou ja, het is natuurlijk een puur hypothetische discussie op dit moment. Want op 1-1-2021 gaan we die grens trekken en afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Lijkt erop dat die grens er ondertussen al is. De ferry diensten zijn gestaakt, en met de vrachtwagen met de trein kan ook niet. De EU heeft de UK al afgesloten en dat terwijl er nog rijen vrachtwagens in de UK staan om de grens over te gaan voordat de (no deal) brexit plaats vindt.

Of, complotdenken aan: Nog even extra druk op het VK zetten door ze nu alvast te isoleren voordat de laatste batch vracht in de EU is gepompt vanuit het VK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:54:
[...]

Als je de lijn van de Britten volgt dan zou een vissersboot in de 200 mijls zone van Engeland door de Royal Navy tot zinken worden gebracht. Dat kunnen de Fransen natuurlijk ook binnen hun 200 mijls zone.

Wordt erg vreemd inderdaad. 8)7
Ze mogen daar gewoon varen, alleen niet vissen?

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!
It's all Covid's fault, said the grinch who cancelled Christmas ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
And to be fair, who can blame him. After all, he already had been suffering from Eton Syndrome for decades ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:47:
It's all Covid's fault, said the grinch who cancelled Christmas ...
Ik zie het al voor mij op een soort van film poster voor deel 4 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:08:
[...]

Ik zie het al voor mij op een soort van film poster voor deel 4 van dit topic.
Iemand met teveel tijd zou echt eens een video mogen maken wat begint als glorieuze droom van Avalon en eindigt in een hybride horror van Animal Farm en de Lost serie ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Virtuozzo schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:09:
[...]

Iemand met teveel tijd zou echt eens een video mogen maken wat begint als glorieuze droom van Avalon en eindigt in een hybride horror van Animal Farm en de Lost serie ...
Hold my beer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Wel, dankzij die onverwachte Brise "uitvinding" van een nieuwe Covid-variant gaat het VK nu een voorproefje krijgen van de chaos van een no-deal Brexit waarbij er zowel geen personenverkeer als goederenverkeer richting het continent mogelijk is.

Tijd om gebruik te maken van die handelsdeal met Japan? :+

En hoe moeten ze Britten repatriëren die nu in de EU op vakantie zijn, bootje lenen in Calais?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:13:
.......

En hoe moeten ze Britten repatriëren die nu in de EU op vakantie zijn, bootje lenen in Calais?
Allemaal verzamelen bij Duinkerken, hebben ze ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Dat is nog het minste probleem, die zijn hier hoogstwaarschijnlijk veiliger.
De andere kant op is gevaarlijker. 1 Ferry laten varen en verplicht 14 dagen in een hotel in quarantaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel, dankzij die onverwachte Brise "uitvinding" van een nieuwe Covid-variant gaat het VK nu een voorproefje krijgen van de chaos van een no-deal Brexit waarbij er zowel geen personenverkeer als goederenverkeer richting het continent mogelijk is.

Tijd om gebruik te maken van die handelsdeal met Japan? :+

Eerst naar Spanje rijden en dan daarvandaan vliegen? :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Er is (terecht) wat rancune over het bRitse maar nu, nu ze wellicht (?) transparant zijn over een mutatie in Covid, en de EU deels zo reageert als ze eerder hadden moeten doen met China, Italië en alle wintersportgebieden ... dan snap ik niet waarom het VK nu de gebeten hond is. Wat willen we dan wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:39:
Er is (terecht) wat rancune over het bRitse maar nu, nu ze wellicht (?) transparant zijn over een mutatie in Covid, en de EU deels zo reageert als ze eerder hadden moeten doen met China, Italië en alle wintersportgebieden ... dan snap ik niet waarom het VK nu de gebeten hond is. Wat willen we dan wel?
Gebeten hond?

Eindelijk blijkt het dat landen weten (en doen) wat voor aanpak noodzakelijk is om een epidemie in te perken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:39:
Hmm, volgens de laatste berichten in de media al enige tijd bekend. begin December ongeveer.
En dan pas op het laatste moment als het parlement op kerstvakantie gaat opnoemen dat er een nieuwe variant is.

Ja, dat is niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

D-dark schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:51:
[...]

Hmm, volgens de laatste berichten in de media al enige tijd bekend. begin December ongeveer.
En dan pas op het laatste moment als het parlement op kerstvakantie gaat opnoemen dat er een nieuwe variant is.

Ja, dat is niet echt netjes.
september zag ik ook al voorbijkomen (met achteraf samples testen denk ik dan). Ik weet niet of dat niet netjes is. Heel veel andere dingen in de onderhandelingen waren vuil, maar dit geval zie ik wel apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

Ach, op zich zou het nog kunnen zijn dat Boris Johnson zo denkt een betere deal met de EU er uit te kunnen slepen: Even een zich sneller verspreidende variant van het coronavirus opblazen tot een reden om de grens te sluiten, zodat de EU 'geconfronteerd' wordt met hoe zeer ze Brittania 'nodig' hebben.

Mocht dat zo zijn, succes ermee, want:

- Moreel onaanvaardbaar (maar ja, Eton mannetje... :/)
- De grootste chaos lijkt aan de kant van het VK te zitten: https://www.theguardian.c...ope-travel-bans-take-hold

[ Voor 3% gewijzigd door Amphiebietje op 21-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Een weer een "deadline" voorbij. Iedere keer wordt ik weer herinnerd aan mijn favoriete auteur:
“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
- Douglas Adams

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 22:34
Amphiebietje schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:03:
Ach, op zich zou het nog kunnen zijn dat Boris Johnson zo denkt een betere deal met de EU er uit te kunnen slepen: Even een zich sneller verspreidende variant van het coronavirus opblazen tot een reden om de grens te sluiten, zodat de EU 'geconfronteerd' wordt met hoe zeer ze Brittania 'nodig' hebben.
Het is niet het VK dat de grenzen sluit. Het is mainland Europa dat de boel dichthoud voor het VK. Het zal allemaal gespind worden in een een wij-tegen-zij Brexit-riedeltje. Maar ik vind het een gekke suggestie dat het een vooropgesteld plan uit Westminster is om nu een gevaarlijke virusvariant bekend te maken, zodat Europa reageert, waardoor ... ja, wat eigenlijk? De Britten kunnen in elk geval zien hoe fijn het is om op je soevereine zelf aangewezen te zijn. En er zullen er ook wel wat wakker worden dat een grens twee kanten heeft. Taking back control slaat alleen op je eigen kant van de grens. Wil je ook wat te zeggen hebben over de andere kant dan zul je moeten samenwerken, of je op zijn minst vastleggen op bindende afspraken.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Never waste a crisis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Als dat de reden zou zijn is het vreemd dat Nederland als eerste de vluchten uit het VK heeft geschrapt. Ze waren dan wel weer laat met de veerboten.

Het kan natuurlijk maar gezien de behoorlijk oplopende aantal besmettingen en de verwachting in sommige gevallen dat we in Januari code zwart gaan zien in de ziekenhuizen maakt dat de beslissing om vluchten te schrappen en veerboten/treinen te schrappen zeker niet onlogisch.

Ja, de nieuwe variant is hier ook al maar voor zover mij bekend nog niet in grote aantallen.

Het is niet onmogelijk dat er een politiek element in zit maar vanuit het oogpunt virus verspreiding bedwingen is het wel een volstrekt logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

T-MOB schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:27:
[...]
Maar ik vind het een gekke suggestie dat het een vooropgesteld plan uit Westminster is om nu een gevaarlijke virusvariant bekend te maken, zodat Europa reageert,
Als dit virus als sinds September bekend is en nu voor 62% van de besmettingen verantwoordelijk is, dan denk ik dat het geen toeval is dat pas vlak voor de Brexit-data de regering dat bekend maakt.

Gooi die grenzen maar dicht, liefst voorgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Dat ook, mooie gelegenheid om de Brexit voorbereidingen aan de andere kant alvast uittetesten.

Maar had liever gehad dat het niet nodig was geweest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het is een beetje voorbarig om te bedenken dat dit opzettelijk achter de hand gehouden wordt. Virussen muteren constant. Later is pas duidelijk dat deze variant veel sneller verspreid dan de anderen, om dan te zeggen dat ze het in september al wisten is een beetje te makkelijk. Dan kan je iedere dag wel roepen dat je een nieuwe variant hebt gevonden die mogelijk dodelijker / resistenter / besmettelijker / whatever is, ik denk dat de correlatie met de brexit niet echt groot is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 21-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even heel lui, maar @gambieter, wat is er nu precies aan de hand met de Britse mutatie? :)
Ik probeer het proces tot deze haast spontane "paniekreactie" namelijk te begrijpen. De mutatie zou blijkbaar in september zijn geconstateerd en nu is er opeens paniek. Dan bedoel ik niet dat de Tories iets verpesten, het zal eens niet, maar hoe dat achter de schermen een beetje gaat. Ik vraag me vooral af of er de afgelopen week of weken nu iets fundamenteel is veranderd in de kennis over deze mutatie, waardoor dit nu volgt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:27:
Even heel lui, maar @gambieter, wat is er nu precies aan de hand met de Britse mutatie? :)
Ik probeer het proces tot deze haast spontane "paniekreactie" namelijk te begrijpen. De mutatie zou blijkbaar in september zijn geconstateerd en nu is er opeens paniek. Dat bedoel ik niet dat de Tories iets verpesten, het zal eens niet, maar hoe dat achter de schermen een beetje gaat. Ik vraag me vooral af of er de afgelopen week of weken nu iets fundamenteel is veranderd in de kennis over deze mutatie, waardoor dit nu volgt.
Hij groeit exponentieel binnen de populatie in Zuid-west engeland en londen en vervangt daar in rap tempo alle andere varianten. Dat duurt even om op te merken (en wordt dus nu geassocieerd met hogere besmettelijkheid).

Het virus muteert constant en niet alle mutaties zijn even succesvol. Overigens is dit wel een hele berg aan mutaties in één keer wat suggereert dat het wellicht een behoorlijke tijd in één persoon gesluimerd heeft en daar gemuteerd is in een besmettelijker variant, of dat het over is gesprongen naar een dier en daarna weer terug naar de mens (ala met de nertsen hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
Ik probeer het proces tot deze haast spontane "paniekreactie" namelijk te begrijpen. De mutatie zou blijkbaar in september zijn geconstateerd en nu is er opeens paniek. Dat bedoel ik niet dat de Tories iets verpesten, het zal eens niet, maar hoe dat achter de schermen een beetje gaat. Ik vraag me vooral af of er de afgelopen week of weken nu iets fundamenteel is veranderd in de kennis over deze mutatie, waardoor dit nu volgt.
In aanvulling op __fred__: het blijkt dat deze dus besmettelijker is waardoor de R gelijk met 0,4 omhoog ging. Een strengere lockdown om de verspreiding te voorkomen was dus noodzakelijk. En om kerst af te lasten moest Johnson dat natuurlijk wel verkopen: met tablet-headlines. Dat die niet alleen in London effect zouden hebben (lange rijen voor overvolle bussen naar huis) maar ook in Europa, tja, daar stonden ze niet bij stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@DaniëlWW2 en dat het in een monster uit september is aangetroffen betekent niet dat dat al in september is gebeurd gemeten, ik dacht pas afgelopen maandag bevestigd/bekend geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 21-12-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:54
Hmmm, ik vermoed dat deze mutaties al even op het vasteland rondzwerven. Alleen stijgt de R wat harder dan gewenst.

Ik zie zo snel geen connectie met de brexit hoor, al zie ik het wel processen versnellen. Zowel ten slechte (initieel) als ten goede (op middellange termijn).

Zoals al aangegeven, never waste a good crisis.... Helaas

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

wowly schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:17:
Hmmm, ik vermoed dat deze mutaties al even op het vasteland rondzwerven. Alleen stijgt de R wat harder dan gewenst.

Ik zie zo snel geen connectie met de brexit hoor, al zie ik het wel processen versnellen. Zowel ten slechte (initieel) als ten goede (op middellange termijn).

Zoals al aangegeven, never waste a good crisis.... Helaas
Oh, ik zie nog wel opperen dat Frankrijk expres de grenzen heeft dichtgegooid om de UK te chanteren bij de brexit-onderhandelingen. Misschien niet BJ zelf, dan wel verschillende figuren binnen de ERG.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens de radio hier probeert Frankrijk de grenzen alweer te openen voor de vrachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:46

Milmoor

Footsteps and pictures.

Sissors schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:23:
[...]

Gewoon lijntje trekken tussen die en Frankrijk. Zal Frankrijk niet leuk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal.
In dit artikel staan de grenzen die dan gaan gelden:
https://www.theguardian.c...point-in-the-brexit-talks

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik probeer het proces tot deze haast spontane "paniekreactie" namelijk te begrijpen. De mutatie zou blijkbaar in september zijn geconstateerd en nu is er opeens paniek. Dan bedoel ik niet dat de Tories iets verpesten, het zal eens niet, maar hoe dat achter de schermen een beetje gaat. Ik vraag me vooral af of er de afgelopen week of weken nu iets fundamenteel is veranderd in de kennis over deze mutatie, waardoor dit nu volgt.
Volgens mij is niet eens zeker of die variant wel zoveel besmettelijker is. Er zijn aardig wat superspread events in de UK en veel mensen houden zich totaal niet aan de regels. Stel je dit voor in NL:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpVNuoKVoAASo3g?format=jpg&name=small

Dit was anderhalve week geleden bij Harrods. Het is dat er links onderin een masker zichtbaar is (denk dat rechtsonderin een sjaal is), anders twijfel je of de foto wel van dit jaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 21-12-2020 14:03 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat plaatje deed me denken aan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98qS36B3nlK-6D9fAT_iZHLP0tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hwt8VWxvmrSPdJ8Rr80QZHgv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dante's inferno?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zijn die lui daar bij Harrods voor de tot 40% korting ofzo?

Hier op de radio bellen nu allemaal mensen op in VK dat Boris stom was, ze kwamen helemaal vanuit het buitenland naar VK om kerst te vieren met familie. Eigen schuld dikke bult, er is al maanden een slecht reisadvies... Net zoals de Nederlanders die vast zitten in het VK dat ook niet meer worden geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Goh, gezien het fresco-achtige karakter, bijbelse-achtige aandoende tafereel dacht ik aan een Italiaanse meester (post renaissance), maar blijkt gewoon een Fransman van 150 jaar geleden te zijn die ik eigenlijk had moeten herkennen. Oh well.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is geen Brexit, maar vermengt met Brexit daar de Britse regering niet slim genoeg is om Brexit uit te stellen. Uiteindelijk alleen maar EU landen die hun soevereiniteit uitoefenen en volksgezondheid vooropstellen, zouden de Britten eens moeten proberen.

Die variant is in September opgedoken, in Oktober gedetecteerd en is snel de overhand aan het krijgen. De waarschuwing daarover is iets meer dan een week terug gegeven, en wordt nu door Johnson en co gebruikt als excuus om Kerstvieringen te minimaliseren zonder de schuld ervan te krijgen. Die ze wel hebben, want juist het stoppen van de lockdown op 2 december om zo Kerstinkopen, volle winkelstraten en nu volle stations op de laatste avond, is een perfecte voedingsbodem voor verspreiding van deze variant.

Oftewel: we weten het nog niet. Het is zorgwekkend maar ook weer niet compleet een verrassing :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Natuurlijk het feit dat ze zelf zeggen dat het zo gevaarlijk is is een prima reden om de mutatie niet hier te willen hebben.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Het enige dat we nu nog missen om de ellende compleet te maken is een terroristische aanslag van een Brexiteer. Laten we hopen dat het niet zover komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Never waste a crisis.

Also, just manage timing of monitoring release on known but badly reported extremists and sit back. Extern vijandsbeeld is altijd beter.

Enfin, de impact daarvan is de afgelopen keren minder geweest dan gedacht, veel minder. Het wachten is dan ook eerder op een opa uit Noord-Ierland.

Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste