Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fewture
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fewture

Overclocker

bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:42:
[...]

@Fewture
Lees mijn bericht nog eens fatsoenlijk
Als in je bedoelde het sarcastisch?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
Fewture schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:49:
[...]

Als in je bedoelde het sarcastisch?
Uhu.

bottom line wijzigde deze reactie 04-02-2020 19:58 (4%)

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

• bottom line
Weet niet hoe ik het duidelijker kon aangeven als...
/s

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:04
bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:56:
[...]

/s
[sarcasme]
...
[/sarcasme]

Is nog duidelijker :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:56:
[...]

/s
Ben ik te oud voor ;)
Taro schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:05:
[...]

[sarcasme]
...
[/sarcasme]

Is nog duidelijker :)
Precies, spell it out :P

Fewture wijzigde deze reactie 04-02-2020 20:30 (33%)

• metstijl
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:59
bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Hoe kan FOMO je tegenhouden? Je zou dan net moeten investeren :p in de long run is Tesla nog veel meer waard. Nu komt de run wel wat vroeg want hij gaat sowieso nog zakken.

Denk ook wel niet dat de particulieren nu aan het investeren zijn. Particulieren zaten al massaal in het aandeel.
Het zijn nu een hele hoop fondsen en echt kapitaalkrachtige mensen, die door het enorm goede nieuws (wat wij al lang wisten) beïnvloed worden, en als er dan nog wat instituten een koopadvies afleveren of hun koers verhogen, dan zien die dat als een goede investering.
En dan moeten shorters nog aandelen bijkopen om hun positie te kunnen handhaven _O-
Verwacht morgen weer een stijging.

@Fewture
Lees mijn bericht nog eens fatsoenlijk
Het nieuws rond Tesla aandeel komt nu pas in het nieuws, sinds een week berichten de amerikaanse media hierover en sinds vandaag pikt ook de nederlandse media dit op. Particulieren hebben wat meer bedenktijd nodig voordat ze een aandeel kopen. Dat is de laatste dagen gaande en stappen massaal in, je ziet die trend in het commentaar van diverse forums. Niemand wil nu de boot missen. In de afgelopen uren had je kunnen investeren, en je had al meer rendement behaald dan 30 jaar je geld op de bank zetten.

SR+, Zwart, Zwart, Aero, Trekhaak | Besteld: 3-10 | RN109661xxx: 16-10 | VIN: 23-11 | Kent: G-XXX-TL | SMS: - | Levering: 16-12

• bottom line
Heb alvast aandelen gekocht in een grafiet bedrijfje :D

• metstijl
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Enorm grappig en goed gedaan. Interessant, maar aandeel doet niet zo veel maar kan ook snel exploderen als ze een aandeel krijgen in de EV industrie.

Ron Baron heeft zojuist ook gesproken, het kan dus niet meer misgaan:

SR+, Zwart, Zwart, Aero, Trekhaak | Besteld: 3-10 | RN109661xxx: 16-10 | VIN: 23-11 | Kent: G-XXX-TL | SMS: - | Levering: 16-12

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:57
metstijl schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:17:
[...]

Het nieuws rond Tesla aandeel komt nu pas in het nieuws, sinds een week berichten de amerikaanse media hierover en sinds vandaag pikt ook de nederlandse media dit op. Particulieren hebben wat meer bedenktijd nodig voordat ze een aandeel kopen. Dat is de laatste dagen gaande en stappen massaal in, je ziet die trend in het commentaar van diverse forums. Niemand wil nu de boot missen. In de afgelopen uren had je kunnen investeren, en je had al meer rendement behaald dan 30 jaar je geld op de bank zetten.
Sorry, maar de aandelen van Tesla zullen waarschijnlijk een van de meest overgewaardeerde aandelen aller tijden van een beursgenoteerd bedrijf. Dit is pure hocus pocus en heeft helemaal niets te maken met de reële waarde van het bedrijf. Het is net een shitcoin.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:30
Sandy Munroe bij Autoline After Hours: Deconstructing The Tooling Cost on Tesla’s Cybertruck

Interessante discussie over de eenvoud van het maken van de Cybertruck. Kan me goed voorstellen dat er meerdere type auto's dit patroon gaan volgen.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:08
bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:12:
[...]
Er zijn maar 30 model 3's geleverd in Nederland? Lezen die analisten/investeerders de kranten niet? De hele markt zakt in elkaar.[...]
Om hier nog even op terug te komen. Dat artikel van AD ook he.. 30 verkocht volgens de bovag. Ga je nu alleen naar de bovag website naar de cijfers kijken en dan zie je dat er iets meer als 160 verkocht zijn in januari 2020. Dat is bijna 3x zoveel als in januari 2019.. Waar heeft het AD nou die cijfers vandaag? Niet van de Bovag in ieder geval!

Wat dan wel leuk is om te zien dat bijv. de Kona 2x zoveel is verkocht als alle Tesla's bij elkaar. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Wat wel interessant is aan die Bovag cijfers is dat de E-Niro en de Niro op 1 hoop worden gegooid. Eigenlijk zo bij alle modellen met een elektrische variant naast de brandstofmotor. Waarom ze dat als 1 model zien?

• ElonDusk
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:35
Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Dat artikel van AD ook he.. 30 verkocht volgens de bovag. Ga je nu alleen naar de bovag website naar de cijfers kijken en dan zie je dat er iets meer als 160 verkocht zijn in januari 2020. Dat is bijna 3x zoveel als in januari 2019.. Waar heeft het AD nou die cijfers vandaag? Niet van de Bovag in ieder geval!

Wat dan wel leuk is om te zien dat bijv. de Kona 2x zoveel is verkocht als alle Tesla's bij elkaar. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Wat wel interessant is aan die Bovag cijfers is dat de E-Niro en de Niro op 1 hoop worden gegooid. Eigenlijk zo bij alle modellen met een elektrische variant naast de brandstofmotor. Waarom ze dat als 1 model zien?
Elon Musk zei zelf eerste paar weken produceren we voor China en Europa. Daarna voor US. Eindstand hierdoor komen alle autos bij de klant aan het einde van het kwartaal. Dus eigenlijk niet echt goed te vergelijken met andere merken.

SR+ Wit / Wit / 19"

• Caelorum
ElonDusk schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:55:
[...]
Elon Musk zei zelf eerste paar weken produceren we voor China en Europa. Daarna voor US. Eindstand hierdoor komen alle autos bij de klant aan het einde van het kwartaal. Dus eigenlijk niet echt goed te vergelijken met andere merken.
Klopt, we gaat het zien. Punt is dat Tesla nu +300% is ten opzichte van vorig jaar en Hyundai op iets van +200%, maar daar rekenen we dan wel dus ook de brandstof auto's bij.
Vergelijken is dus eigenlijk compleet onmogelijk met de Bovag cijfers aangezien ze alles op 1 hoop lijken te gooien.

• Autopilot
  • Laatst online: 01:58
Is het een idee om de aandelen/beleggings discussie hier verder te voeren?

https://gathering.tweaker.../list_messages/1944388/99

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:53

OMX2000

By any means necessary...

En toen kon ik niet superchargen in Rosmalen. Tesla gebeld, en na wat checks werd me geadviseerd om naar een service center te rijden. Dus ik ben nu in Eindhoven. En ff afwachten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:32
OMX2000 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:00:
En toen kon ik niet superchargen in Rosmalen. Tesla gebeld, en na wat checks werd me geadviseerd om naar een service center te rijden. Dus ik ben nu in Eindhoven. En ff afwachten.
Oei.. foutmeldingen? Succes!

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Taro schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:45:
[...]

Ik zou op dit moment voorzichtig zijn met nog in Tesla te stappen. Ik verwacht vlak onder de 1.000 Dollar wel een behoorlijke selloff om daarna in de 7xx-8xx regionen weer in te kunnen stappen.
Mooie glazen bol heb je :) Aandeel ging gister vlak voor sluiting hard onderuit, en gaat na opening nog verder omlaag nu weer op 750 (vanaf 940 top).
Enorm volatiel.. Maar baal wel dat ik niet heb bijgekocht toen ie nog in de 3xx stond.. :F
Tesla staat iig weer mooi op de kaart in allerlei berichtgeving over het aandeel.
En veel shortsellers hebben een godsvermogen verloren 8)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 05-02-2020 16:17 (14%)

• Taro
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Mooie glazen bol heb je :) Aandeel ging gister vlak voor sluiting hard onderuit, en gaat na opening nog verder omlaag nu weer op 750 (vanaf 940 top).
Enorm volatiel.. Maar baal wel dat ik niet heb bijgekocht toen ie nog in de 3xx stond.. :F
Tesla staat iig weer mooi op de kaart in allerlei berichtgeving over het aandeel.
En veel shortsellers hebben een godsvermogen verloren 8)
Ja, die werkt goed :) Stop losses zijn gisteren rond 21:55 boven de 900 Dollar afgegaan. Heb nu weer stop limit buy orders boven de 780 Dollar staan die ik steeds verder naar beneden bijstel als de koers verder daalt. Toch weer een paar extra aandelen :)

• GeeMoney
  • Nu online
Geen berichten over de 19% daling?
Vooruit, dan gooi ik hem er wel in :).
Niet te hopen dat mensen gisteren gekocht hebben natuurlijk.
De Y komt echt pas in 2021 in NL? Dat
Zou wel jammer zijn denk ik, mocht hij dit jaar komen zal er vermoedelijk net zo een run op zijn als de 3 gezien de bijtelling weer omhoog gaat.
Ik had hem graag willen zien en proefrijden al vindt ik het neusje een beetje gek, zeker ten opzichte van de C maar wellicht is het wennen.

GeeMoney wijzigde deze reactie 05-02-2020 22:03 (54%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• FloJo76
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06-02 15:36
Hallo, nu dikke maand aan het genieten van mijn LR P, waarbij me wel opvalt dat de navigatie qua kaarten niet up to date is. Sterker nog, het is gevaarlijk. Laatst rij ik op ene 100km weg en ineens gaat de autopilot hard op de rem omdat ie denkt dat je er ineens maar 60km/h mag, wat niet zo is!
Weet iemand hoe updates van het navi gaan?

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

@FloJo76 loopt dat niet rechtstreeks via Google Maps? Als dat zo is dan is dit gunstig nieuws: nieuws: Snelheidslimieten op Nederlandse wegen zijn beschikbaar in Google Maps

• FloJo76
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06-02 15:36
Dank voor je reactie. Ga vandaag maar eens met de telefoon aan rijden (tegelijk met de tesla navi).
Kijken of dezelfde fouten in google maps zitten.

• eenmans
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-02 00:48
Ik belde eergisteren Tesla omdat ik een probleem had met een hangende update. De meneer gaf aan dat de betreffende update teruggetrokken was en daarom niet geinstalleerd kon worden. Hij heeft hem toen verwidjerd. Hij zei dat er op dit moment geen updates voor mijn auto ( M3 LR) beschikbaar was en dat amerika gemiddeld 6 maanden voorloopt op de updates ( waarom moeten wij zo lang wachten totdat we een update krijgen die al een tijdje in amerika is gedeployed???) :-(

TM3 Pearl White LR AWD

• mooste
  • Laatst online: 21-02 14:24
eenmans schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:29:
Ik belde eergisteren Tesla omdat ik een probleem had met een hangende update. De meneer gaf aan dat de betreffende update teruggetrokken was en daarom niet geinstalleerd kon worden. Hij heeft hem toen verwidjerd. Hij zei dat er op dit moment geen updates voor mijn auto ( M3 LR) beschikbaar was en dat amerika gemiddeld 6 maanden voorloopt op de updates ( waarom moeten wij zo lang wachten totdat we een update krijgen die al een tijdje in amerika is gedeployed???) :-(
Localisatie?

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Wonderlijk verhaal. Sommige features met betrekking tot zelf rijden wachten nog op goedkeuring in Europa, maar verder loopt de software wereldwijd gewoon gelijk qua updates.

• DaCoTa
Klinkt alsof hij dingen door elkaar haalt. Ik heb 2020.4.1 een paar dagen na release binnengekregen.

Wat wel zo is is dat sommige feature wel of niet aanstaan afhankelijk van de locatie.

• Inspired
  • Laatst online: 07:07
Veel medewerkers zeggen maar wat. Ook dit is bs.

• eenmans
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-02 00:48
DaCoTa schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Klinkt alsof hij dingen door elkaar haalt. Ik heb 2020.4.1 een paar dagen na release binnengekregen.

Wat wel zo is is dat sommige feature wel of niet aanstaan afhankelijk van de locatie.
Ik had al zo een vermoeden. Is het aan te raden om updates op "geavanceerd" te zetten of "standaard"?

TM3 Pearl White LR AWD

• webpatrick
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-02 16:39
DaCoTa schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:
[...]

En afhankelijk van het model.

• Volodos
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16-02 19:55
GeeMoney schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:01:
Geen berichten over de 19% daling?
Vooruit, dan gooi ik hem er wel in :).
Niet te hopen dat mensen gisteren gekocht hebben natuurlijk.
Hoezo niet? Het aandeel kan nog veel vaker over de kop gaan, dat weet je natuurlijk nooit. Er valt werkelijk niets zinnigs over te zeggen.
Als het aandeel nu gigantisch gaat kelderen, dan hadden de mensen gisteren juist het aandeel Tesla moeten verkopen. En dat heeft volgens mij niemand gedaan. Er valt niets maar dan ook niets zinnigs te zeggen over wat verstandig is, only God knows ;-)

Maar goed, dit hoort inderdaad in een ander topic. Excuses.

• OMX2000

OMX2000

OMX2000 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:00:
Na in eerste instantie 5 kwartier gewacht te hebben werd mocht ik mijn auto naar binnen rijden. Na wat uitleg gingen ze kijken wat het was.

Na weer ongeveer 5 kwartier konden ze me vertellen dat ze niks konden vinden. Wat ik serieus vreemd vind. Volgens mij kan er qua hardware niet veel stuk zijn. En zou je wel een idee moeten kunnen hebben van wat er stuk is. Dan zou er ook aangegeven kunnen worden hoe lang het eventueel duurt om het te fixen.
Ik kreeg een vervangende auto mee. Een Model S P85. Niks mis mee, maar nie zoveel ruimte als mijn Model X. Maar was niet beschikbaar. Beetje jammer.

Sowieso een raar verloop. Ik merkte dat ze 3 mensen eerder hielpen dan mij. Terwijl zij ook gewoon "walk ins" waren. Dus kwam nogal chaotisch, en niet echt klantgericht over. Hoorde van meer collega's hier in Eindhoven dat het bij dat Service Center niet altijd lekker loopt, en het amateuristisch overkomt.

Anywayz. Nu iets meer een dag verder nog geen info van Tesla. Dus ik dacht laat ik ff bellen. En hang nu 20 minuten aan de lijn... Zucht.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:40
@OMX2000 Klinkt als mijn ervaring met Eindhoven. 7 bezoeken en 4 keer de auto kwijt om afleverdefecten op te lossen. Iedere keer werd er slechts een enkel probleem opgelost en mocht ik opnieuw een afspraak maken voor de resterende zaken. Ach, na een half jaar was ie eindelijk in nieuwstaat |:( .

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• OMX2000

OMX2000

Tassadar32 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:15:
@OMX2000 Klinkt als mijn ervaring met Eindhoven. 7 bezoeken en 4 keer de auto kwijt om afleverdefecten op te lossen. Iedere keer werd er slechts een enkel probleem opgelost en mocht ik opnieuw een afspraak maken voor de resterende zaken. Ach, na een half jaar was ie eindelijk in nieuwstaat |:( .
Ik heb ze niet kunnen bereiken gisteren. Dus ik rij er zo even langs.

In de Tesla app staat “auto in gebruik”. Maar ik krijg wel notificaties binnen. Ik zag dus dat ze een software update hebben gedaan. En ik kreeg vanochtend de melding dat batterijniveau zeer laag is. Dus waarschijnlijk hebben ze het laadprobleem niet opgelost. Dat kan wel, maar geef dan even een korte update, bel even kort. Dat voorkomt een geïrriteerde klant, en onnodig gedoe bij het service center.

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-02 08:47
We gaan deze voorzomer waarschijnlijk met de Tesla naar Toscane. Er komen ben ik niet bang voor, maar eenmaal daar is het laden denk ik wat lastiger.

Daarom ben ik op zoek naar een agriturismo of iets dergelijks met laadpaal. Heeft iemand hier ervaringen mee (in Toscane?).

Ik heb trouwens al gegoogled en het één en ander gevonden; ik ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen.

• DaCoTa
claudior schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:44:
We gaan deze voorzomer waarschijnlijk met de Tesla naar Toscane. Er komen ben ik niet bang voor, maar eenmaal daar is het laden denk ik wat lastiger.

Daarom ben ik op zoek naar een agriturismo of iets dergelijks met laadpaal. Heeft iemand hier ervaringen mee (in Toscane?).

Ik heb trouwens al gegoogled en het één en ander gevonden; ik ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen.
Mijn ervaring is dat je een goed verlengsnoer mee moet nemen. Ik heb geprobeerd bij een aantal publieke palen te laden, maar in alle gevallen gefaald. Paal niet gevonden, niet compatibele stekker, geen instructies om sessie te starten, etc.

Ik heb daar dus de auto iedere nacht aan de granny charger gehad, en dat werkte best goed omdat we niet iedere dag lange trips hebben gemaakt. Zou aanraden om vooraf zeker te zijn dat je daar een parkeerplek met stopcontact hebt, zodat je in ieder geval iedere nacht er een 100-150km bij hebt.

• Taro
@claudior Ik heb via ABRP een hele route door Toscane gepland ivm de komende vakantie, met o.a. de SuC's bij Arezzo, Florence en Forte dei Marmi als middelpunt. Ik weet natuurlijk niet waar jij heen wil, maar heb hotels/huisjes/etc. uitgezocht met laders en hier en daar zelfs gratis een plek in een parkeergarage kunnen reserveren met Type 2 charger.

Advies: Kijk even op de Tesla map en zoek daar locaties bij: https://www.tesla.com/nl_...e%20of%20Lucca%2C%20Italy.

• Stef87
Tassadar32 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:15:
Eindhoven SeC is niet zo geweldig nee.. Amateuristisch is echt nog een understatement.. Heb jij al een andere bezocht?...

Leder (of kunstleder, weet ik niet) van stuur is ondertussen nog verder losgelaten. Vorige keer werd ik weer afgewimpeld “binnen Tesla specs” alleen weet niemand welke specs dat zijn.

Stef87 wijzigde deze reactie 11-02-2020 00:28 (3%)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Stef87
Wat ik denk dat zou kunnen zijn gebeurd: op de weg TACC per ongeluk aanzetten wanneer je net je handen niet aan stuur hebt oid.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:23
Naar wat precies?

Dit is al 140 keer onderzocht in USA en 140 keer vrijgesproken. Dit bericht is door een short sneller in de wereld gezet. Het is compleet zwartmaken door de media. Je ziet ook dat Tweakers en vooral op de frontpage erg veel onterechte kritiek is.

De olie-industrie is heel erg bang voor deze elektrische ontwikkeling en ik doe veel onderzoek naar de media bias en Tesla en je ziet gewoon echt een verschrikkelijke aanval van de mainstream media.

Tesla is daarbij overigens de eerste automaker die dierlijk leer vrij is.

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• OMX2000

OMX2000

Stef87 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:24:
[...]

Eindhoven SeC is niet zo geweldig nee.. Amateuristisch is echt nog een understatement.. Heb jij al een andere bezocht?...
...
Ik was vrijdagochtend langsgereden omdat ik wel wilde weten wat de status was en wanneer ze verwachtten dat ze het zouden oplossen. Toen kreeg ik te horen dat ie waarschijnlijk in de middag klaar zou zijn.

En ja hoor in de middag kreeg ik een berichtje. Voor dat berichtje kreeg ik al een notificatie dat het superchargen afgerond was. Dat was al een sterke hint dat het opgelost was. Ze hebben de onboard charger vervangen. Wat mij logisch leek, en ik vond het vreemd dat ze na 5 kwartier onderzoek niet dezelfde conclusie konden trekken.

Qua communicatie was het bar slecht. Toen ik mijn auto op ging halen zat er gelukkig iemand met wat meer verstand in zijn hoofd.

Anywayz. Volgende keer ga ik naar Tilburg.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:04
Ik niet.
The RDW responded by stressing that the victim denies that she pressed the throttle as Tesla’s data describes.
:+

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:40
Discipline schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 02:20:
[...]

Naar wat precies?

Dit is al 140 keer onderzocht in USA en 140 keer vrijgesproken. Dit bericht is door een short sneller in de wereld gezet. Het is compleet zwartmaken door de media. Je ziet ook dat Tweakers en vooral op de frontpage erg veel onterechte kritiek is.

De olie-industrie is heel erg bang voor deze elektrische ontwikkeling en ik doe veel onderzoek naar de media bias en Tesla en je ziet gewoon echt een verschrikkelijke aanval van de mainstream media.

Tesla is daarbij overigens de eerste automaker die dierlijk leer vrij is.
Ik geloof er zelf niks van, maar ik ben dan ook wel een Tesla fan. Daarnaast is een menselijke fout veeeeel waarschijnlijker. Desalniettemin ben ik benieuwd wat ze uit hun hoge hoed toveren.

https://esportsclub.nl/

• Mkeespiet
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-02 09:37
Wat ik wel interessant vind aan dit verhaal, waarom stopt een Tesla niet automatisch bij detectie van een obstakel?
Uiteindelijk ben je als bestuurder natuurlijk verantwoordelijk, maar niemand wil toch moedwillig ergens tegenaan rijden? Oftewel, waarom z'n functie niet automatisch aan zetten?

Bijvoorbeeld: wij moeten bij ons thuis in de garage achteruit inparkeren. De parkeerplek is best kort, waarbij de Model 3 eigenlijk net niet in het vak past. Daarom moeten we deze tot aan "STOP" achteruit door rijden tot aan de muur. Waarom zou ik niet gewoon vol gas kunnen geven waarbij de Tesla dan zelf bepaald dat ik wat ik van 'm vraag niet handig is dus zelf de auto rustig tot de "STOP" naar achteren rijdt?
Geen aanval op Tesla, gewoon eens benieuwd naar jullie gedachten :+

• bottom line
@Mkeespiet
Ik moet hem tot net na de STOP rijden in de garage, anders past hij in de lengte niet binnen.
In sommige gevallen is 30cm (overgang naar STOP) net wat teveel marge.

• DaCoTa
Omdat je dat soort controlesystemen altijd handmatig moet kunnen overrulen. Als de Tesla een noodstop maakt, kun je hem er gewoon doorheen drukken. Als hij een stuurcorrectie maakt omdat hij denkt dat je van de zijkant geraakt wordt, kun je er gewoon tegenin sturen. Dat moet bij dit soort systemen.

Dus als je vol gas je garage in wilt rijden, dan kan dat ja. Dat doe je maar één keer maar daarna past de auto er wel veel beter in :-)

• webpatrick
Slagboom??, misschien nog op TACC en de auto ervoor reed onder de openstaande slagboom door en toen dacht de Tesla ook dat hij verder kon.

• cornenl91
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-02 15:56
Heren ,

Ik rij nu een C klasse maar kom daar wat ruimte soms te kort voor de kinderwagen en alle dingetjes. Ik zag dat de tesla model 3 wat grotere kofferbak had in ieder geval wat dieper.

Met een 2de in het verschiet binnen 2 jaar en ik de tesla model 3 5 jaar zou willen rijden vraag ik mij zelf goed af of de kofferbak riant genoeg zou zijn voor een gezin ? Ik heb ook een Kia E niro op de lease offerte staan ter vergelijking.

Het zou dan om de model 3 SR+ gaan omdat de long range te prijzig is.

Ik kan ook nergens proefrijden of iets dergelijks volgens mij in de buurt van Den bosch om even alles te laden en te testen.

• ArPi75
  • Laatst online: 22:56
cornenl91 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:23:
Heren ,

Ik rij nu een C klasse maar kom daar wat ruimte soms te kort voor de kinderwagen en alle dingetjes. Ik zag dat de tesla model 3 wat grotere kofferbak had in ieder geval wat dieper.

Met een 2de in het verschiet binnen 2 jaar en ik de tesla model 3 5 jaar zou willen rijden vraag ik mij zelf goed af of de kofferbak riant genoeg zou zijn voor een gezin ? Ik heb ook een Kia E niro op de lease offerte staan ter vergelijking.

Ik kan ook nergens proefrijden of iets dergelijks volgens mij in de buurt van Den bosch om even alles te laden en te testen.
Als je echt twee kinderwagens mee zou willen nemen zal het krap worden; de kofferbak is weliswaar redelijk diep, maar zeker niet hoog!
Misschien kan je je spullen een keer meenemen naar een Tesla SeC om daar ter plekke te passen? In Eindhoven hebben ze een showroom en wellicht in Tilburg ook. Eén belletje en je weet of je mag langskomen.

SR+, wit, wit, Aero | Besteld 12-9 | RN: 10960xx half september | VIN:null | Levering: niet meer in 2019 | Alternatief besteld 17-12 | SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19" | Levering: 20-12

• Caelorum
DaCoTa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:20:
Omdat je dat soort controlesystemen altijd handmatig moet kunnen overrulen. Als de Tesla een noodstop maakt, kun je hem er gewoon doorheen drukken. [...]
Dus als je vol gas je garage in wilt rijden, dan kan dat ja. Dat doe je maar één keer maar daarna past de auto er wel veel beter in :-)
Tesla gaf zelf in hun verweer aan dat het dus onmogelijk is om vol gas op een obstakel te rijden. Dan zal die zelf vaart minderen en je er langza(a) m(er) op af laten rijden. Ze grijpen dus wel degelijk in om te voorkomen dat je jezelf (en de auto) al teveel schade toebrengt.

Ik heb het overigens niet getest, dus moet Tesla maar gewoon geloven ^_^

Caelorum wijzigde deze reactie 12-02-2020 08:50 (5%)

• ArPi75
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Tesla gaf zelf in hun verweer aan dat het dus onmogelijk is om vol gas op een obstakel te rijden. Dan zal die zelf vaart minderen en je er langza(a) m(er) op af laten rijden. Ze grijpen dus wel degelijk in om te voorkomen dat je jezelf (en de auto) al teveel schade toebrengt.

Ik heb het overigens niet getest, dus moet Tesla maar gewoon geloven ^_^
Ze hebben ook obstakel bewuste accelleratie. In de handleiding staat echter bij die feature dat je dit niet moet uitproberen om dat het tot letsel of de dood kan leiden.... Wat het zou moeten doen is inderdaad voorkomen dat de auto met vol vermogen optrekt, maar je kan dus zeker met minder dan vol vermogen ergens tegenaan tot stilstand komen.

SR+, wit, wit, Aero | Besteld 12-9 | RN: 10960xx half september | VIN:null | Levering: niet meer in 2019 | Alternatief besteld 17-12 | SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19" | Levering: 20-12

• DaCoTa
Heren ,

Kijk in de TS, staat een kopje: Proefrit maken

• Inspired
Heren ,

Via de GoT proefrit lijst of anders gewoon een proefrit via Tesla doen. Dan kun je alles meenemen en testen. Ik rij nu de Model 3 met kinderen die iets ouder zijn. (5/7) Dat is prima te doen. In de leeftijd 4 + 0 zou ik het persoonlijk niet zo snel gedaan hebben. Maar goed, we gingen dan ook met een A4 Avant met dakkoffer vol op vakantie. :) Het kan, maar niet met kinderwagen + campingbed + buggy + speelgoed + andere meuk voor de kids. Je hebt een C sedan nu?

Twee kinderwagens lijkt me niet nodig. Tegen de tijd dat nummer twee er is kan nummer 1 in een buggy neem ik aan. Dus; het kan maar het is geen grote station. Persoonlijk zou ik dan meer bijtelling pakken en een Octavia nemen bv. Maar hangt ook af van je vakantie's en hoe vaak je bijvoorbeeld weekendjes weg gaat en wat je dan mee wilt nemen.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heren ,

Ik kan me niet voorstellen dat de kofferbak van een model 3 groter is dan van een c-klasse. Ik rij zelf BMW 3 station (hiervoor focus station) en heb 1 keer een model3 moeten vol laden. Los van dat de opening klein is (we kregen een best klein kinderkastje er niet in, en de bmw geen probleem) leek de auto verder ook niet groot. Dit is redelijk anekdotisch maar toch.

• Inspired
thejoker80 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de kofferbak van een model 3 groter is dan van een c-klasse. Ik rij zelf BMW 3 station (hiervoor focus station) en heb 1 keer een model3 moeten vol laden. Los van dat de opening klein is (we kregen een best klein kinderkastje er niet in, en de bmw geen probleem) leek de auto verder ook niet groot. Dit is redelijk anekdotisch maar toch.
C klasse is er ook in sedan. Een C/3 station is natuurlijk ruimer...

• Tassadar32
  • Laatst online: 21:40
@cornenl91 Ik zit in de buurt van Den Bosch en kom er voor woon/werk langs. Doe even een PM en we gaan een keer kijken of de kofferbak groot genoeg is ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• acidfever
  • Laatst online: 19-02 15:41

acidfever

I am allready working!

thejoker80 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Je hebt het dan ook over een station. Ik reed voor de model 3 een (E90) 3 serie sedan en die was eerder krapper dan ruimer ten opzichte van de model 3, zowel op gebied van laadruimte als voor de passagiers achterin (uitgezonderd wellicht is hoofdruimte achterin door de iets hogere zit).

De model 3 is op papier elk vlak net zo groot en op sommige gebieden iets groter dan een 3 serie (en dat zal geen toeval zijn). De C klasse is op gebied van laadruimte iets kleiner dan een 3 serie sedan en dus ook kleiner dan een model 3.

Een station is altijd een ander verhaal en in die zin niet echt vergelijkbaar.

• Mkeespiet
Heren ,

Ik woon in Vught, dus als je een keertje rondje mee wilt rijden hoor ik het wel! Ik denk dat ik alleen niet een akkoord krijg van mijn wederhelft om al jou kinder-benodigdheden in ons Model 3 te laden :+

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
Inspired schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Het kan, maar niet met kinderwagen + campingbed + buggy + speelgoed + andere meuk voor de kids.
Aldus mijn ervaring afgelopen zomer ;) !
Kids 3 en 0 destijds :D

• cornenl91
Dankjewel voor de reacties ! Ik heb net een proefrit kunnen inplannen voor aanstaande zaterdag in duiven.

Dacht dat het lastiger zou zijn omdat het Tesla betreft 8)7

cornenl91 wijzigde deze reactie 12-02-2020 16:45 (62%)

• Inspired
Smobbo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Aldus mijn ervaring afgelopen zomer ;) !
Kids 3 en 0 destijds :D
Zelf alleen zwembroekje mee dan? ;)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
cornenl91 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:59:
Dankjewel voor de reacties ! Ik heb net een proefrit kunnen inplannen voor aanstaande zaterdag in duiven.

Dacht dat het lastiger zou zijn omdat het Tesla betreft 8)7
Dat was vorig jaar, nu hebben ze alle tijd en waarschijnlijk eind van het jaar weer chaos.

Edit: Weekendje Disneyland Parijs was hier een groot succes met drie kinderen (6,4,1). Zowel de bagage, het laden en het comfort was prima in orde met een LR.

Deveon wijzigde deze reactie 12-02-2020 18:34 (17%)

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• Smobbo
Inspired schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Zelf alleen zwembroekje mee dan? ;)
Haha, viel mee! Wel een grote shopper tussen de kinderen op de middenstoel en een klein tasje op de grond voor de maxicosi.

Komend jaar zonder die irritant grote kinderwagen hoop ik alles in de frunk en trunk te kunnen stoppen, moet toch kunnen ;)

• Rebunted
  • Niet online
Gisteren stond ik toevallig naast een performance in dezelfde kleur die de nieuwe zwarte velgen heeft:

Ik vind op zich die zwarte velgen wel gaaf, alleen zou dan naar mijn mening ook het chroom zwart gemaakt moeten worden.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:31
Rebunted schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:26:
Gisteren stond ik toevallig naast een performance in dezelfde kleur die de nieuwe zwarte velgen heeft:

[Afbeelding]

Ik vind op zich die zwarte velgen wel gaaf, alleen zou dan naar mijn mening ook het chroom zwart gemaakt moeten worden.
Als je de auto zo op de foto ziet staan is het esthetisch best wel jammer dat de lijn/opening van de kofferbak niet "doorloopt" in de lijn van het chroom maar net een stukje ernaast.
Of is dat mijn gebrek dat dat mooi door zou moeten lopen :? :P

• Inspired

[Afbeelding]

Blijf de oude kleur velg veel mooier vinden. Helemaal op donker grijs. En anders idd chroom delete erbij. Nu staat het wat vaag.

• Inspired
Lijkt erop dat Tesla toch was SuCs aan gaat pakken in NL. Naast v3 in Uden zijn/gaan ze ook bezig met v3 in Duiven en Zaltbommel.

• Rebunted
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 06:54:
[...]

Als je de auto zo op de foto ziet staan is het esthetisch best wel jammer dat de lijn/opening van de kofferbak niet "doorloopt" in de lijn van het chroom maar net een stukje ernaast.
Of is dat mijn gebrek dat dat mooi door zou moeten lopen :? :P
Dat was me nog nooit opgevallen, maar nu je het zegt is dat inderdaad niet heel fraai.

• ybos
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:07:
Lijkt erop dat Tesla toch was SuCs aan gaat pakken in NL. Naast v3 in Uden zijn/gaan ze ook bezig met v3 in Duiven en Zaltbommel.
Zouden ze dat nu aan het doen zijn in Duiven? Was er van de week en ze zijn druk bezig met kabels leggen e.d.

• webpatrick

[Afbeelding]

Wel duidelijk is verschil in de gaps van de achterramen/deuren. De voorste M3 heeft de gaps voornamelijk aan de achterzijde de achterste M3 heeft het meer aan de voorzijde.
Lijkt erop dat de deur van de achterste M3 meer naar achteren is uitgelijnd/gehangen.

Ben benieuwd wat dat doet met het windgeruis, gezien de gap aan de voorzijde hoger is dan bij de gap aan de achterzijde.

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:35
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:07:
SuC in Uden? Staat die niet op de lijst?

https://www.tesla.com/en_...s/Netherlands?redirect=no

• Stef87
Zojuist iets interessants gespot in de Tesla nieuwsbrief gericht op wintersporters:

Het drukke wintersportseizoen is aangebroken en wij helpen u graag met een aantal handige tips om uw reis naar de sneeuw met uw Tesla nog aangenamer te maken.
Superchargers leveren snel energie bij een minder volle accu. Naarmate de accu voller wordt, neemt de laadsnelheid geleidelijk af. Laden boven 80% is in de meeste gevallen niet nodig. Tevens bent u hierdoor sneller weer onderweg en geeft u uw mede Tesla-eigenaren de gelegenheid om ook te laden.
Door eventuele drukte bij Superchargers kan het mogelijk zijn dat u liever gebruik wilt maken van een niet-Tesla laadpunt. Deze laadpunten vindt u gemakkelijk in uw navigatie onder het Charging-symbool, samengevoegd met Tesla Destination Charging locaties. Bereid uw reis voor, door meer te lezen over publiek laden. Selecteer het land waar u (door)heen zal reizen om precies te zien waar u op moet letten voor het gebruik van deze laadlocaties.

Je kan op naam (fastned/ionity) al iets zoeken maar misschien komt er een nieuwe functie aan. Klik ik op FAQ van de nieuwsbrief raden de Plugsurfing (nog steeds) aan voor EU trips. Zouden ze alle Plugsurfing laadpunten gaan/hebben toegevoegd?...

Zelf ben ik even niet in staat om in de auto te springen.

• ybos
Stef87 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:
Zojuist iets interessants gespot in de Tesla nieuwsbrief gericht op wintersporters:

Het drukke wintersportseizoen is aangebroken en wij helpen u graag met een aantal handige tips om uw reis naar de sneeuw met uw Tesla nog aangenamer te maken.
Superchargers leveren snel energie bij een minder volle accu. Naarmate de accu voller wordt, neemt de laadsnelheid geleidelijk af. Laden boven 80% is in de meeste gevallen niet nodig. Tevens bent u hierdoor sneller weer onderweg en geeft u uw mede Tesla-eigenaren de gelegenheid om ook te laden.
Door eventuele drukte bij Superchargers kan het mogelijk zijn dat u liever gebruik wilt maken van een niet-Tesla laadpunt. Deze laadpunten vindt u gemakkelijk in uw navigatie onder het Charging-symbool, samengevoegd met Tesla Destination Charging locaties. Bereid uw reis voor, door meer te lezen over publiek laden. Selecteer het land waar u (door)heen zal reizen om precies te zien waar u op moet letten voor het gebruik van deze laadlocaties.

Je kan op naam (fastned/ionity) al iets zoeken maar misschien komt er een nieuwe functie aan. Klik ik op FAQ van de nieuwsbrief raden de Plugsurfing (nog steeds) aan voor EU trips. Zouden ze alle Plugsurfing laadpunten gaan/hebben toegevoegd?...

Zelf ben ik even niet in staat om in de auto te springen.
Ik heb vanmiddag even op het laadsymbooltje gekeken en je ziet nu overal en nergens allerlei laadpunten van derde partijen op de kaart staan. Zou fijn zijn als er nog een soort filterfunctie komt, bijvoorbeeld op het vermogen van de lader. Als je even snel wat wil bijladen heb je weinig aan een 11KW lader.

• bottom line
There is a new king in town!
https://i.imgur.com/iPaC4A4.png

Van 600 naar 628km!

Van 528 naar 565km!

En voor alle andere nieuwe eigenaren!

bottom line wijzigde deze reactie 15-02-2020 13:21 (20%)

• Smobbo
bottom line schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:19:
There is a new king in town!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van 600 naar 628km!
[Afbeelding]
Van 528 naar 565km!

En voor alle andere nieuwe eigenaren!
[Twitter]
Heeft dat misschien ook met die opvallende velgen te maken?

• Taro
Smobbo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Heeft dat misschien ook met die opvallende velgen te maken?
Elon heeft aangegeven dat je via nieuwe velgen/banden ook oudere modellen verder kunt laten rijden, maar dat lijkt eerder van toepassing op het behalen van de 400 miles doelstelling, dan deze update.

Taro wijzigde deze reactie 15-02-2020 13:52 (28%)

• pimk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-02 09:56
Heren ,

Ik had ook een C-klasse (sedan) en de ruimte is imho vergelijkbaar.
Wel is de "brievenbus" wat lager, dus ik heb soms moeite met laden, waar de MB dat wat beter deed.
Verder geen klagen dan alleen de range, die in deze tijd echt soms maar nèt 230 km is, en dat is tov de WLTP 409 km wel ècht weinig
Daarbij opgeteld dat de 22 laders op het werk met grote regelmaat uitgevallen zijn en/of er gewoon fossiel-stokers in de weg staan, maakt het soms niet heel relaxed...

• pimk
ybos schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:51:
[...]

Ik heb vanmiddag even op het laadsymbooltje gekeken en je ziet nu overal en nergens allerlei laadpunten van derde partijen op de kaart staan. Zou fijn zijn als er nog een soort filterfunctie komt, bijvoorbeeld op het vermogen van de lader. Als je even snel wat wil bijladen heb je weinig aan een 11KW lader.
En hoe fijn zou het zijn als je ook gewoon op je geplande route een tussenpunt in kunt voegen...
En hoe fijn zou het zijn als er eindelijk gewoon een "resume" functie op de CC komt
En hoe fijn zou het zijn als de CC niet meteen in de paniek schiet (en zelfs soms het anker uit gooit) als je onder een viaduct door rijdt
En hoe fijn zou het zijn als de AP gewoon aan blijst staan als ik, met gebruik van richtingaanwijzer, ff van rijstrook wissel
En hoe fijn zou het zijn als ik in mijn Spotify library gewoon zèlf een favoriete volgorde aan kan geven, zodat mijn Favo-playlist gewoon bovenaan staat ipv helemaal onderaan...

Wensen...

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

pimk schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:54:
[...]

En hoe fijn zou het zijn als ik in mijn Spotify library gewoon zèlf een favoriete volgorde aan kan geven, zodat mijn Favo-playlist gewoon bovenaan staat ipv helemaal onderaan...

Wensen...
Hmm, dat is gewoon de retrieval van de API data in volgorde van aanlevering vanuit Spotify.

Wat ik dus doe is de playlists in Spotify zelf herschikken naar hoe ik het wil. Als ik mijn favoriete playlist dus helemaal bovenaan plaats, dan toont de Tesla dat ook als eerste "tegel".

Waar ik daarentegen nog niet achter ben, is hoe ik mijn "liked songs" kan verversen in de Tesla. Als ik een liked song toevoeg in Spotify, dan duurt het normaliter wel even (een paar dagen) eerdat de data opnieuw wordt opgehaald. Heeft iemand (behalve een reset) hier een oplossing voor?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• DJ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-02 13:01
Hallo Allen. Ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Tesla M3 of iets anders (met een benzine / hybride motor bijvoorbeeld).
Ik rij per week gemiddeld 1000km (woon - werk verkeer, 130km enkele reis afstand, dus 260km per dag, niet elke week 5 dagen op de zaak). Is een M3 (of andere Tesla) dan wel verstandig?
Ik kan niet laden bij mijn werkgever. Die heeft nog geen laadpalen oid, en ook geen mogelijkheid voor een lang verlengsnoer oid ;-)
Ik kan dus alleen thuis laden (nieuwbouw huis uit 2014) of onderweg, maar wil het liefste in één keer van huis naar werk, en dan aan het einde van de (werk)dag weer in één keer naar huis.
Ik heb geen haast met de beslissing, maar wil in de loop van dit jaar de keuze maken . . .
Wat is wijsheid?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & FritzBox powered network

• bottom line
DJ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:10:
Hallo Allen. Ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Tesla M3 of iets anders (met een benzine / hybride motor bijvoorbeeld).
Ik rij per week gemiddeld 1000km (woon - werk verkeer, 130km enkele reis afstand, dus 260km per dag, niet elke week 5 dagen op de zaak). Is een M3 (of andere Tesla) dan wel verstandig?
Ik kan niet laden bij mijn werkgever. Die heeft nog geen laadpalen oid, en ook geen mogelijkheid voor een lang verlengsnoer oid ;-)
Ik kan dus alleen thuis laden (nieuwbouw huis uit 2014) of onderweg, maar wil het liefste in één keer van huis naar werk, en dan aan het einde van de (werk)dag weer in één keer naar huis.
Ik heb geen haast met de beslissing, maar wil in de loop van dit jaar de keuze maken . . .
Wat is wijsheid?
Veel kilometers afleggen -> sowieso EV gaan.
Thuis laden versterkt die case alleen maar.

Rijd je rustig dan is de M3SR+ voor jou haalbaar, anders zou ik voor de LR gaan want dat geeft je s'avonds ook nog de vrijheid om nog je familie etc. zonder range issues te bezoeken. En LR kan je nemen in de S, 3, X
Maar geen idee waarover je zou struikelen of hier je vraag neerzet :) er zal toch nog iets anders zijn waarover je twijfelt?

• cornenl91
pimk schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Ik had ook een C-klasse (sedan) en de ruimte is imho vergelijkbaar.
Wel is de "brievenbus" wat lager, dus ik heb soms moeite met laden, waar de MB dat wat beter deed.
Verder geen klagen dan alleen de range, die in deze tijd echt soms maar nèt 230 km is, en dat is tov de WLTP 409 km wel ècht weinig
Daarbij opgeteld dat de 22 laders op het werk met grote regelmaat uitgevallen zijn en/of er gewoon fossiel-stokers in de weg staan, maakt het soms niet heel relaxed...
Ben toevallig zaterdag wezen proef rijden en waar de mercedes die grote balk heeft zitten waardoor ik erg lastig de kinderwagen en de bak die er bij hoort naast elkaar kan plaatsen kon dat bij de model 3 met gemak en hield nog wat ruimte over.

De vrouw wilt toch graag een station dus we proberen nu een compromis te vinden. Ik de SR+ en we kopen voor haar een station voor die enkele keer in het jaar dat je weekendje weg gaat of op vakantie en de koffers moet laden etc.

Was trouwens blij verrast met de M3 het was dan wel de long range versie maar vond de auto erg mooi en ook fijn rijden.

• Mkeespiet
Gisteren in de Model 3 door stevige wind+ heftige regen gereden op de A2. Bijna alles op AP. Ik was verrast over hoe goed AP nog werkt bij die omstandigheden, zelfs na het vele opspattende water van auto's voor en naast je. AP is er 1 keer van afgevlogen doordat er meerdere camera's geblokkeerd waren, scherm werd knalrood en hoop geluiden, maar constant met handen aan het stuur gereden, dus nam het gelijk over.
Ben geen andere auto's gewend met AP of vergelijkbaar systeem, maar in vorige benzine auto was rijden door de regen wel een stuk vermoeiender!

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:05
DJ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:10:
Ik kan niet laden bij mijn werkgever.
bottom line schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Veel kilometers afleggen -> sowieso EV gaan.
Thuis laden versterkt die case alleen maar.

Rijd je rustig dan is de M3SR+ voor jou haalbaar, anders zou ik voor de LR gaan want dat geeft je s'avonds ook nog de vrijheid om nog je familie etc. zonder range issues te bezoeken. En LR kan je nemen in de S, 3, X
Maar geen idee waarover je zou struikelen of hier je vraag neerzet :) er zal toch nog iets anders zijn waarover je twijfelt?
260 km met een SR+ is denk ik wel een uitdaging. Wat ik vooral (achteraf) een uitdaging vind, is de restwaarde van je accu als je thuis komt. Je zult het wel prima halen, maar als je thuis direct weer weg moet kun je dus niet laden. Stel dat je een afspraak hebt savonds 50 km verderop, dan wil je toch nog wel wat bereik hebben als je thuis komt.

Je zou kunnen kijken of er snelladers en/of superchargers onderweg op woonwerk verkeer zijn, zodat je in die gevallen wat bij kunt laden. Ik zou iig de Long Range aanraden. Je gaat tenslotte ook long range rijden.

Eigenlijk dus wat @bottom line zegt ;-)

Tomas_ wijzigde deze reactie 17-02-2020 08:37 (3%)

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• bottom line
cornenl91 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Ben toevallig zaterdag wezen proef rijden en waar de mercedes die grote balk heeft zitten waardoor ik erg lastig de kinderwagen en de bak die er bij hoort naast elkaar kan plaatsen kon dat bij de model 3 met gemak en hield nog wat ruimte over.

De vrouw wilt toch graag een station dus we proberen nu een compromis te vinden. Ik de SR+ en we kopen voor haar een station voor die enkele keer in het jaar dat je weekendje weg gaat of op vakantie en de koffers moet laden etc.

Was trouwens blij verrast met de M3 het was dan wel de long range versie maar vond de auto erg mooi en ook fijn rijden.
M3 nu en volgend jaar de MY erbij kopen lijkt me een degelijk compromis? :P

• Inspired
@DJ Met een LR AWD kan dat prima. Ook in de winter. Met 80% moet je dan onder de 22kWh per 100 blijven. Dat lukt ook in de winter wel. LR RWD zou helemaal mooi zijn. Zou niet voor een SR+ gaan. Dan maar ICE.

• cornenl91
bottom line schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:35:
[...]

M3 nu en volgend jaar de MY erbij kopen lijkt me een degelijk compromis? :P
Zou wel het leukste zijn , financieel niet haalbaar denk ik :X

Die mustang mach e zou nog het beste alternatief zijn want de eniro is niet leverbaar. Maar de acceleratie van die M3 brengt alleen maar een smile mee die tesla kan geven ben ik bang.

Ben wel een sportieve rijder en hou van mooi auto's en iter dan is de M3 toch wel het ultieme speeltje _/-\o_

Ik rij ongeveer 30 km per dag en kan laden op het werk (om de hoek) dus voor mij is de range van SR+ nog best te doen.

cornenl91 wijzigde deze reactie 17-02-2020 08:42 (9%)

• Mkeespiet
Inspired schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:40:
@DJ Met een LR AWD kan dat prima. Ook in de winter. Met 80% moet je dan onder de 22kWh per 100 blijven. Dat lukt ook in de winter wel. LR RWD zou helemaal mooi zijn. Zou niet voor een SR+ gaan. Dan maar ICE.
SR+ zal inderdaad lastig worden. Wij halen nu in de winter zn 230/240 km bij 90% laden waarbij we best rustig aan rijden

edit: dit is wel op de A2 heen en weer met steeds Vmax. Straks met 100km/u wort het waarschijnlijk stuk meer :+

Mkeespiet wijzigde deze reactie 17-02-2020 08:44 (11%)

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Inspired schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:40:
@DJ Zou minimaal voor een 3 LR gaan, ik heb met 190 km woon-werk verkeer zo'n 60% verbruik. Laad dagelijks op tot 90% en kom thuis met zo'n 30%. Wel rij ik (te) hard, en is het bijna alles snelweg met nu 130-140 km/h, maar binnenkort zal het verbruik wel minder worden met de hogere temperaturen en de lagere maximum snelheid. :(

Is een (gebruikte) S een optie, die heeft een groter bereik met de 90 of 100 kWh accu's. En even kijken of er Superchargers of Ionity op jouw routes liggen, even bijladen gaat heel snel daar, zeker als straks de V3 SuC er is met max. 250 kW...

Als je een fatsoenlijke km vergoeding krijgt van je werk is een EV veel voordeliger dan een ICE, zeker met jouw kilometers!

• pimk
RomeoJ schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:10:
[...]

Wat ik dus doe is de playlists in Spotify zelf herschikken naar hoe ik het wil. Als ik mijn favoriete playlist dus helemaal bovenaan plaats, dan toont de Tesla dat ook als eerste "tegel".
Hoe doe jij dat dan op je telefoon (iPhone)?
Of gaat dat alleen op een ander device/interface?

• TesSLa
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-02 19:35
Herax10NL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:51:
[...]

Helaas heb ik nog altijd hetzelfde probleem. Gisteren heb ik ook contact gehad met Tesla. Van hen kreeg ik ook hetzelfde te horen helaas.
Vandaag heb ik de supercharger-facturen eindelijk kunnen downloaden. Weet niet of het al eerder kon. was het bij jou ook al gelukt?

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

• DJ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-02 13:01
mkrmr schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:41:
[...]

@DJ Zou minimaal voor een 3 LR gaan, ik heb met 190 km woon-werk verkeer zo'n 60% verbruik. Laad dagelijks op tot 90% en kom thuis met zo'n 30%. Wel rij ik (te) hard, en is het bijna alles snelweg met nu 130-140 km/h, maar binnenkort zal het verbruik wel minder worden met de hogere temperaturen en de lagere maximum snelheid. :(

Is een (gebruikte) S een optie, die heeft een groter bereik met de 90 of 100 kWh accu's. En even kijken of er Superchargers of Ionity op jouw routes liggen, even bijladen gaat heel snel daar, zeker als straks de V3 SuC er is met max. 250 kW...

Als je een fatsoenlijke km vergoeding krijgt van je werk is een EV veel voordeliger dan een ICE, zeker met jouw kilometers!
Een gebruikte S (of X) is inderdaad wel een optie.
Dank allen voor de reacties. Dat maakt het wel duidelijker.
Ik zal eens op de Tesla site kijken voor wat opties en wat een gebruikte S (of X) kost vergeleken met een nieuwe 3.

Ik had ergens gelezen dat Tesla bij gebruikte modellen de auto effectief op nul kilometers zet (volledige service en reset van alle rollende onderdelen). Wat dat precies betekend weet ik nog niet, en ook niet wat dat betekend voor de accu.
Als iemand dat nog kan verduidelijken dan helpt dat ook weer een beetje :*)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & FritzBox powered network

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

pimk schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Hoe doe jij dat dan op je telefoon (iPhone)?
Of gaat dat alleen op een ander device/interface?
Ja ik gebruik daar gewoon de desktop versie voor (MacOS in mijn geval).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• bottom line
DJ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:16:
[...]

Ik had ergens gelezen dat Tesla bij gebruikte modellen de auto effectief op nul kilometers zet (volledige service en reset van alle rollende onderdelen). Wat dat precies betekend weet ik nog niet, en ook niet wat dat betekend voor de accu.
Als iemand dat nog kan verduidelijken dan helpt dat ook weer een beetje :*)
Dat heb je gelezen op een shady website denk.

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:40
TesSLa schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Vandaag heb ik de supercharger-facturen eindelijk kunnen downloaden. Weet niet of het al eerder kon. was het bij jou ook al gelukt?
Bij mij is het ook gelukt inderdaad!

• ArPi75
TesSLa schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Ik zie alleen maar dit staan:

Komt daar nog een factuur optie bij?

ArPi75 wijzigde deze reactie 17-02-2020 19:58 (19%)

• bottom line
ArPi75 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Ik zie alleen maar dit staan:

[Afbeelding]

Komt daar nog een factuur optie bij?
Normaal daaronder staat bekijk rekening.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True