Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:53

OMX2000

By any means necessary...

Ik geloof niet dat die heel snel in Nederland uitgerold gaan worden. Het is denk ik slimmer, of in ieder geval wenselijker, om meer stalls te installeren. Doordat alternatieven langs de snelweg duurder worden en er ook best wel veel M3’s zijn bijgekomen vorig jaar denk ik dat het nog drukker gaat worden bij superchargers.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:40
OMX2000 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Ik geloof niet dat die heel snel in Nederland uitgerold gaan worden. Het is denk ik slimmer, of in ieder geval wenselijker, om meer stalls te installeren. Doordat alternatieven langs de snelweg duurder worden en er ook best wel veel M3’s zijn bijgekomen vorig jaar denk ik dat het nog drukker gaat worden bij superchargers.
Ik denk het juist wel. We zijn nu na Amerika en China samen met Noorwegen het land waar de meeste Tesla's rijden. Ik ga er vanuit dat Tesla de prioriteit geeft aan deze landen.

• OMX2000
  • Laatst online: 06:53

OMX2000

By any means necessary...

Herax10NL schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:14:
[...]

Ik denk het juist wel. We zijn nu na Amerika en China samen met Noorwegen het land waar de meeste Tesla's rijden. Ik ga er vanuit dat Tesla de prioriteit geeft aan deze landen.
Zit ook wel wat in!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:57
OMX2000 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Vooralsnog heb ik het niet echt gemerkt. Ik heb maar 4x in 4.5 maanden gesupercharged, maar soms kijk ik voor de lol even op de app en altijd zijn de meeste laadpalen bij superchargers beschikbaar (zelfs in Amsterdam met al die Tesla schipholtaxi's).

naii11 wijzigde deze reactie 26-01-2020 10:31 (3%)

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Er is in 2019 slechts 1 v3 open gegaan in Europa. Eind dit jaar 5 is al “considerable”. Nieuwe locaties zijn gewoon nog v2. Dus ik zie het allemaal niet gebeuren hier.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-02 10:29

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik hoorde dat er ook andere merken zijn (Mercedes hoorde ik als voorbeeld) die gebruik maken van een Tesla drivetrain, ik kan hier met mijn Google skills niet veel over vinden. Welke merken en modellen maken gebruik van de Tesla drivetrain?

Edit: toch niet goed genoeg gekeken. Op Wikipedia staan (Daimler, ) Mercedes, Smart en Toyota vermeld. Helaas wel met beknopte info. Ben wel benieuwd naar de verschillen in drivetrain. Ik zag in een YouTube filmpje dat de drivetrain in de Mercedes hetzelfde zou zijn maar ik zie dat deze veel minder vermogen heeft. Dus is dat dan een softwarematige beperking?

Markos wijzigde deze reactie 26-01-2020 13:49 (43%)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:31
Markos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:32:
Ik hoorde dat er ook andere merken zijn (Mercedes hoorde ik als voorbeeld) die gebruik maken van een Tesla drivetrain, ik kan hier met mijn Google skills niet veel over vinden. Welke merken en modellen maken gebruik van de Tesla drivetrain?

Edit: toch niet goed genoeg gekeken. Op Wikipedia staan (Daimler, ) Mercedes, Smart en Toyota vermeld. Helaas wel met beknopte info. Ben wel benieuwd naar de verschillen in drivetrain. Ik zag in een YouTube filmpje dat de drivetrain in de Mercedes hetzelfde zou zijn maar ik zie dat deze veel minder vermogen heeft. Dus is dat dan een softwarematige beperking?
Misschien minder power om meer range te halen :?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
Markos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:32:

Vroeger werkte Tesla voor Mercedes. Dan staken ze inderdaad de toen gekende drivetrain in de elektrische B-class auto's. Tot Mercedes alle aandelen van Tesla verkocht en de contracten opzegden.
Net zoals Toyota. Daar was Tesla ook een tijdje toeleverancier van.
Maar dit was minstens 5 jaar geleden.

Nu wordt er geen enkel stuk technologie van Tesla gebruikt bij concurrenten ;)
En zeker niet de laatste versies van de drivetrain die Tesla nu gebruikt.

bottom line wijzigde deze reactie 26-01-2020 17:57 (7%)

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23-02 11:50
naii11 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Vooralsnog heb ik het niet echt gemerkt. Ik heb maar 4x in 4.5 maanden gesupercharged, maar soms kijk ik voor de lol even op de app en altijd zijn de meeste laadpalen bij superchargers beschikbaar (zelfs in Amsterdam met al die Tesla schipholtaxi's).
Het valt mij juist op dat de superchargers veel drukker lijken te zijn. Zeker sinds de december leveringen zie ik veel volle locaties op de kaart. (Apeldoorn, Zwolle, Assen, Drachten, Emmeloord).
Mijn vermoeden is dat dat echter ook komt omdat de laadpaal-plaatsers het tempo niet aan kunnen en dat zodra iedereen thuis een paal heeft het wel weer afzwakt.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Herax10NL
Nu ik door mijn Referral kilometers heen ben moet ik de Supercharger kosten gaan declareren. Hiervoor was ik van plan om gewoon de rekening uit je Tesla account in te dienen. Wanneer ik echter op "bekijk rekening" klik krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw." Dit krijg ik bij meerdere laadsessies. Iemand dit toevallig ook tegengekomen en zo ja, wat is er aan te doen? Of zijn deze aan het eind van de maand wel in te zien?

• Inspired
  • Nu online
Herax10NL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:42:
Nu ik door mijn Referral kilometers heen ben moet ik de Supercharger kosten gaan declareren. Hiervoor was ik van plan om gewoon de rekening uit je Tesla account in te dienen. Wanneer ik echter op "bekijk rekening" klik krijg ik de melding "Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw." Dit krijg ik bij meerdere laadsessies. Iemand dit toevallig ook tegengekomen en zo ja, wat is er aan te doen? Of zijn deze aan het eind van de maand wel in te zien?
Sommige lukken wel? Of geen enkele?

Je zit niet bij Leaseplan toevallig?

• Herax10NL
Inspired schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Sommige lukken wel? Of geen enkele?

Je zit niet bij Leaseplan toevallig?
Geen enkele. Ik zit bij Alphabet en moet declareren via MTC.

• Inspired
  • Nu online
Herax10NL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:29:
[...]

Geen enkele. Ik zit bij Alphabet en moet declareren via MTC.
Andere browser ook niet? Je ziet verder wel gewoon je auto in je account denk ik? Ik heb niet veel facturen maar kan ze wel gewoon openen.

• Herax10NL
Inspired schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Andere browser ook niet? Je ziet verder wel gewoon je auto in je account denk ik? Ik heb niet veel facturen maar kan ze wel gewoon openen.
Ook een andere browser werkt niet inderdaad. Alles in mijn account staat gewoon goed voor zover ik weet. Ik zie m'n auto, de laadsessies, creditcard etc. Enkel de factuur laad niet.

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ok, hierbij twee iOS Opdrachten/Shortcuts scripts die zonder 3rd party apps te gebruiken zijn. Allebei makkelijk aan te passen en te controleren op Crypto miners ed ;) als je even Googled vind je nog veel meer API commando's die je op dezelfde manier kunt aanspreken. Tevens kun je er nog een blokje voor pakweg Waze of Flitsmeister (lokaal op telefoon) achter plakken natuurlijk.

Helemaal handig als je m door een NFC tag Laat triggeren.
Laden stoppen, stekker ontgrendelen, klimaat aan

Token ophalen

Zpottr wijzigde deze reactie 26-01-2020 20:57 (38%)

Zoef

• naii11
  • Laatst online: 22:57
Eddos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Het valt mij juist op dat de superchargers veel drukker lijken te zijn. Zeker sinds de december leveringen zie ik veel volle locaties op de kaart. (Apeldoorn, Zwolle, Assen, Drachten, Emmeloord).
Mijn vermoeden is dat dat echter ook komt omdat de laadpaal-plaatsers het tempo niet aan kunnen en dat zodra iedereen thuis een paal heeft het wel weer afzwakt.
Duidelijk, mijn ervaring is idd te weinig.. Een of twee keer overdag gedaan, en een of twee keer in de nacht.

Hopelijk geen filevorming bij de superchargers net als in Californië 8)7 .

• TesSLa
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-02 19:35
Herax10NL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:36:
[...]

Ook een andere browser werkt niet inderdaad. Alles in mijn account staat gewoon goed voor zover ik weet. Ik zie m'n auto, de laadsessies, creditcard etc. Enkel de factuur laad niet.
Vanochtend werkte het ook nog niet. Hopelijk werkt het snel weer.
Ik dacht dat de website eerder in december ook even gehaperd heeft met deze melding. Daarna werkte het wel weer.

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

• Wolly
  • Niet online
Is dit al bekend, kon het niet vinden in het topic?
Last weekend, Tesla sent a memo to its staff to inform them that they are updating the calculation used to bill Supercharging sessions in order to take into account all the electricity used:

The calculation used to bill for Supercharging has been updated. Owners will also be billed for kWhs consumed by the car going toward the HVAC system, battery heater, and other HV loads during the session. Previously, owners were only billed for the energy used to charge the battery during the charging session.

Tesla says that the new method should more “accurately reflect the value delivered to the customer and the cost incurred by Tesla.”

The automaker says that customers in “extreme climates” could see a difference of 10 to 25 kWh for the energy consumed during a charging session:

Owners may see a noticeable increase in billed kWh if they are using energy-consuming features while charging, e.g., air conditioning, heating etc. This is more likely in extreme climates and could be a 10-25 kWh difference from what a customer experienced previously.
https://electrek.co/2020/...tes-supercharger-billing/

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:04
Volgens mij niet mogelijk om Twitter video's te embedden, maar met een Model X kan je mooie sprongen maken op de wegen en heuvels in LA:
https://twitter.com/DavidDobrik/status/1222022292902793217
https://twitter.com/anton...tatus/1222034608629248001

Erg gevaarlijk, maar goed om te zien hoe de auto zich houdt :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:44

mvdam

EV-Gekkie

Eddos schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Geen idee, maar 83 kWh? Dat is ~ 9 kWh laadverlies?
Ik denk dat dat iets anders zit.

Als je in de auto blijft zitten stook je met de verwarming in het uur / anderhalf dat je er staat makkelijk
3-4kWh aan verwarming weg.

Als je pakket te koud is gaat de auto ook een fors vermogen (5-7kW) gebruiken om je pakket warm te stoken en vervolgens redelijk vermogen om daarna te koelen.

Laat idlen eens 4kWh zijn gedurende de laadperiode, een 10-15 min je pakket opwarmen tegen 7kW = 1,75kWh
Dan heb je vast nog wel wat laadverliezen aan hitte in het pakket / overig :)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 18:48

J-P

Syntax erro....

Net de 2020.4.1. update binnengekregen.
Je kan nu in de software zien welke autopilot hardware je hebt:

J-P wijzigde deze reactie 29-01-2020 11:14 (40%)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-02 14:24
Raar, je zou zeggen dat de meeste TM3's hier HW3 zouden hebben?

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:35
mooste schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:13:
Raar, je zou zeggen dat de meeste TM3's hier HW3 zouden hebben?
Was het maar zo'n feest :'(
Mijn SR+ besteld in september en geleverd in November is een MY2020 maar heeft ook HW2.5 ;(

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 18:48

J-P

Syntax erro....

MrBasta schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Was het maar zo'n feest :'(
Mijn SR+ besteld in september en geleverd in November is een MY2020 maar heeft ook HW2.5 ;(
Als je FSD hebt krijg je wel een gratis update naar HW3.0

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• acidfever
  • Laatst online: 19-02 15:41

acidfever

I am allready working!

Hier ook 2.5 (had ik al fysiek opgezocht op de AP computer voor de pylon update uit kwam) helaas. Maar goed ik heb de mijne in april 2019 geleverd gekregen dus de kans dat ik 3.0 had was ook wel heel erg klein. :)

acidfever wijzigde deze reactie 29-01-2020 11:00 (4%)

• Inspired
  • Nu online
Nieuwe SuC locaties bij Dusseldorf is ook under construction. (https://www.google.com/ma...lden%20%2040724%20Germany)

Had de hoop dat deze net iets lekkerder zou liggen voor me op de weg naar Dusseldorf Airport maar helaas. Eigenlijk ook wel jammer dat ze op locaties zoals vliegvelden niet SuCs plaatsen. Kost nu snel 30 minuten omrijden + laden waardoor ik dan toch maar de ICE pak.

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-02 11:12
Hoe zit het nou eigenlijk met de snelheid van laden. Soms haal je best aardige snelheden (120kw) en veelal tussen de 60 en 70kw. Dat is bij een Sucs, maar ook bij 350kw laders met preheaten door te navigeren naar een suc. In beide gevallen staat er dan niemand. Heeft iemand daar een verklaring voor?

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:03

Perkouw

Moderator General Chat
@STIMPPYYY wat meer informatie zou wel handig zijn, maar wat heb je zelf zoal hierover gevonden op GoT? Legio aan informatie over te vinden. . .

• appletreelane
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-02 10:43
Zpottr schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:50:
[...]

Ok, hierbij twee iOS Opdrachten/Shortcuts scripts die zonder 3rd party apps te gebruiken zijn. Allebei makkelijk aan te passen en te controleren op Crypto miners ed ;) als je even Googled vind je nog veel meer API commando's die je op dezelfde manier kunt aanspreken. Tevens kun je er nog een blokje voor pakweg Waze of Flitsmeister (lokaal op telefoon) achter plakken natuurlijk.

Helemaal handig als je m door een NFC tag Laat triggeren.
Laden stoppen, stekker ontgrendelen, klimaat aan

Token ophalen
Super, dat wist ik niet. Werkt inderdaad prima. Ik ga eens op zoek naar meer API commando's.

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• bottom line
Model Y leveringen starten vanaf Q1 in 2020!!!
https://ir.tesla.com/stat...6a-4a65-9888-c928b914b529

Aandeel nabeurs stijgt al 6,5%

En dit jaar gaan ook de eerste Semi's sporadisch geleverd kunnen worden.
500.000 auto's dit jaar.
En al degene die zeggen dat de concurrenten en Tesla zelf hun eigen modellen S en X amper competitief houdt:
Model S/X production 25,161(2018) 14,163(Q1) 14,517(Q2) 16,318(Q3) 17,933(Q4)
Model 3 production 61,394(2018) 62,975(Q1) 72,531(Q2) 79,837(Q3) 86,958(Q4)
(die verkoop blijf maar stijgen ;) )

$930M increase in our cash and cash equivalents in Q4 to $6.3B
$1.0B operating cash flow less capex ("free cash flow") in Q4

Profitability $359M GAAP operating income; 4.9% operating margin in Q4
$105M GAAP net income; $386M non-GAAP net income (ex-SBC) in Q4

Ik dacht automotive het slecht doet? :+
Tesla bankwupt

bottom line wijzigde deze reactie 29-01-2020 22:53 (83%)

• ybos
J-P schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Als je FSD hebt krijg je wel een gratis update naar HW3.0
Naja, gratis...

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:03
Key points:
- Tesla Model Y leveringen starten aan het eind van dit kwartaal, de range is vergroot naar van 280 naar 315mi (EPA) voor de AWD.
- Tesla verwacht vanaf nu GAAP winstgevend te zijn, m.u.v. nieuwe productlaunches.
- "We are planning to produce limited volumes of Tesla Semi this year."
- Leveringen verwacht boven de 500.000 voor 2020
- Eerste leveringen uit Gigafactory Berlijn in 2021

Voor de liefhebber: over 1.5 uur (00:30) begint de webcast, daar kun je je hier voor aanmelden: https://edge.media-server.com/mmc/p/6ng4gj6b

wouterg00 wijzigde deze reactie 29-01-2020 23:00 (18%)

• ybos
wouterg00 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:51:
[...]

Key points:
- Tesla Model Y leveringen starten aan het eind van dit kwartaal, de range is vergroot naar van 280 naar 315mi (EPA) voor de AWD. T
- Tesla verwacht vanaf nu GAAP winstgevend te zijn, m.u.v. nieuwe productlaunches.
- "We are planning to produce limited volumes of Tesla Semi this year."
- Leveringen verwacht boven de 500.000 voor 2020
- Eerste leveringen uit Gigafactory Berlijn in 2021
Interessant document. Jammer dat er niets in staat over het aantal afgenomen KWH's van de superchargers, was ik wel benieuwd naar.

• bottom line
Haha, vooral dit. Wil ik wel eens weten wat dat van een andere autofabrikant zou zijn:
Our finished vehicle inventory levels reached just 11 days of sales(1) at the end of Q4, the lowest level in the past 4 years
Dus gemiddeld heeft een auto 11 dagen nodig om van de autoband tot aan de klant te geraken. Dus ook rekening houdend dat boten minstens 22 dagen nodig hebben!
For most of 2019, nearly all orders came from new buyers
that did not hold a prior reservation, demonstrating significant reach
beyond those who showed early interest. Amazingly, this was
accomplished without any spend on advertising.

bottom line wijzigde deze reactie 29-01-2020 23:10 (49%)

• Taro

• bottom line
Heb 4 dagen geleden mijn eerste Turbo's gekocht :+
Ben eens benieuwd morgen.

Nabeurs al +11% 8)7 8)7

bottom line wijzigde deze reactie 29-01-2020 23:20 (4%)

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:32
Dat is mooi. Benieuwd op welk moment ik er weer een paar bij kan kopen, ik heb ook een aantal aandelen. (Aandelen worden prijzig per stuk)

Is er ook een kleine index of ETF waar een hoog percentage Tesla in zit? Liefst zet ik +\- 200€ per maand weg voor zoiets.

Stef87 wijzigde deze reactie 30-01-2020 00:19 (15%)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:23
Stef87 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:39:
[...]

Dat is mooi. Benieuwd op welk moment ik er weer een paar bij kan kopen, ik heb ook een aantal aandelen. (Aandelen worden prijzig per stuk)

Is er ook een kleine index of ETF waar een hoog percentage Tesla in zit? Liefst zet ik +\- 200€ per maand weg voor zoiets.
ARK Index ETF is een goede voor jou dan.

:)

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• Discipline
Man, ik herriner me nog discussies op de FP dat Tesla failliet zou gaan en dat soms de trolls hier kwamen hun onzin spuwen. Ben blij dat ze al maanden weg zijn. Is hier een stuk gezelliger! O+

(excuses voor mijn transgressie van een dubbel-post)

Discipline wijzigde deze reactie 30-01-2020 01:06 (6%)

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• bottom line
* Battery day will blow peoples mind. It even blows my mind, and I know what it is
Place your bets people 8)

(over cybertruck)
* Demand is incredible. I think the product is better than people realize even.

(over de drivetrain)
* This kind of tech is like alien technology. Extremly good work of the Tesla engineers.

Leuk weetje trouwens, in Californie is men nu verplicht om bij het bouwen van je nieuwe woning, ook zonnepanelen te installeren. _/-\o_

bottom line wijzigde deze reactie 30-01-2020 01:49 (62%)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
De Model Y LR RWD is komen te vervallen in de configurator, maar waar ze in de VS nog maar $100 hoeven aanbetalen is het niet nog steeds €2000! Dit terwijl het bij de andere modellen een stuk lager ligt.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:21

knakworst

Get Dilberted!

bottom line schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:25:

En al degene die zeggen dat de concurrenten en Tesla zelf hun eigen modellen S en X amper competitief houdt:
Model S/X production 25,161(2018) 14,163(Q1) 14,517(Q2) 16,318(Q3) 17,933(Q4)
Model 3 production 61,394(2018) 62,975(Q1) 72,531(Q2) 79,837(Q3) 86,958(Q4)
(die verkoop blijf maar stijgen ;) )
Die 25,161 model S/X is wel in één kwartaal geweest met dank aan de 0% gekte, heb ik ook aan mee gedaan. Daarna viel het wel scherp terug maar er zit dus toch weer een licht stijgende lijn in. Goed om te zien dat Tesla de marge op peil houdt ten opzichte van Q4-2018, terwijl de S/X scherp in prijs gedaald is, en er relatief veel meer goedkope M3's verkocht zijn.

• prettig
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-02 10:57
Deveon schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:05:
De Model Y LR RWD is komen te vervallen in de configurator, maar waar ze in de VS nog maar $100 hoeven aanbetalen is het niet nog steeds €2000! Dit terwijl het bij de andere modellen een stuk lager ligt.
En gelijk 3K duurder dan gisteren en nu 5K verschil met Duitsland .......NL Tesla beleid (plukken).

Model 3 LR RWD+AWD+Perf, BMW i3 rex, Kona Electric (verkocht), E-niro

• Inspired
  • Nu online
prettig schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:39:
[...]

En gelijk 3K duurder dan gisteren en nu 5K verschil met Duitsland .......NL Tesla beleid (plukken).
Zou even onderzoek doen voordat je wat loopt te blaten. Tesla krijgt in NL niet meer voor een Y dan in Duitsland.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:42
Inspired schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Zou even onderzoek doen voordat je wat loopt te blaten. Tesla krijgt in NL niet meer voor een Y dan in Duitsland.
Ik zou even op de site een kijkje nemen :)
In Duitsland 59k voor de LR en kleine 66k voor performance.
In NL 64k voor de LR en 70k voor de performance.

Zal vermoedelijk komen door onze regering natuurlijk maar als consument ben je in Duitsland dus wel degelijk goedkoper.

GeeMoney wijzigde deze reactie 30-01-2020 19:30 (13%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Inspired
  • Nu online
GeeMoney schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Ik zou even op de site een kijkje nemen :)
In Duitsland 59k voor de LR en kleine 66k voor performance.
In NL 64k voor de LR en 70k voor de performance.

Zal vermoedelijk komen door onze regering natuurlijk maar als consument ben je in Duitsland dus wel degelijk goedkoper.
Dus Tesla krijgt niks meer. Dat was mijn punt. Is dus geen beleid van Tesla zoals @prettig denkt.

• Tc-Chub
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-02 15:31
Discipline schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:36:
[...]

ARK Index ETF is een goede voor jou dan.

:)
offtopic:
Zou ik wel in willen beleggen, maar die kan je bij de Binck Bank bijv niet kopen... Hoe regel je zoiets?

Tc-Chub wijzigde deze reactie 30-01-2020 20:21 (3%)

• Discipline
Tc-Chub schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:21:
[...]

offtopic:
Zou ik wel in willen beleggen, maar die kan je bij de Binck Bank bijv niet kopen... Hoe regel je zoiets?
DeGiro is een goede, lage tarieven ook.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/pWbWQzJsyy3LEgarVlns7H3G/thumb.jpg

Anno 2020 blijft het behelpen met Tesla Navigatie

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-02 20:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PWM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:43:
[Afbeelding]

Nog nooit last van gehad. Ik mis wel de optie om meerdere waypoints toe te voegen, daarnaast zou ik graag een 3d weergaven hebben

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• yec
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-02 12:47
PWM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:43:
[Afbeelding]

Slechte LTE verbinding. Heb in Zwitserland minuten lang naar blokjes mogen staren toen ik iets outzoomde in een gebied met geen LTE verbinding. Begrijp niet dat ze de mapdata niet gewoon offline opslaan in de auto...

• Fewture
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Van de week nieuwe banden onder de Model S laten leggen. Ben benieuwd hoe lang deze meegaan. De eerste fun is er nu wel vanaf dus ik verwacht dat dit setje wel wat langer meegaat dan 30K :+ :o
Stond met 40 min weer buiten bij euromaster. Dat was wel rap.
revolution-nl schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Nog nooit last van gehad. Ik mis wel de optie om meerdere waypoints toe te voegen, daarnaast zou ik graag een 3d weergaven hebben
Hier ook. Mis heel veel dingen eigenlijk :o

Gezien de laatste earnings call zie ik het nog wel gebeuren dat je straks in de "Tesla App Store" vanalles kan kopen. 3D Navi, Waypoints, nieuwe dash themes, allerhande apps en games, performance upgrades...

Die kant gaat het op verwacht ik.

Fewture wijzigde deze reactie 31-01-2020 21:42 (18%)

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:24

Gé Brander

MS SQL Server

Even een mooie linkdrop:
https://www.moderndata.ai...ocessing-in-azure-part-1/
Automatisch uploaden en verwerken van de dashcam footage op Azure. Erg interessant project.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:30
En dan nog maar een linkdrop, Third Row Tesla Podcast – Elon's Story:

Heb een klein stukje beluisterd, komen volgens mij interessante dingen langs. O.a. een volledige rewrite van de self driving engine die eraan komt, waarbij visual, object recognition, planning en execution bij elkaar in dezelfde laag worden gedaan.

• dplr56
  • Laatst online: 21:17
"Primeur: Uden wordt de eerste V3 supercharger van Nederland", aldus het TMC-forum.
https://teslamotorsclub.c...215/page-473#post-4437172

M3 LR AWD Midnight Silver / zwart / 18" Aero / MY2020

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Gé Brander schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:46:
Even een mooie linkdrop:
https://www.moderndata.ai...ocessing-in-azure-part-1/
Automatisch uploaden en verwerken van de dashcam footage op Azure. Erg interessant project.
Ik was van plan die uit te voeren. Leuk project idd.
Groeten van je excollega 😉

• yeehaw
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:30
Kost dat niet heel veel geld om al je video naar azure te uploaden? :)

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

yeehaw schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:50:
Kost dat niet heel veel geld om al je video naar azure te uploaden? :)
Het uploaden niet, de storage is niet gratis nee. Ik heb nog ongebruikt budget.
Je hoeft niet alles er eeuwig te laten staan hè, dus ik denk dat het wel meevalt.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:40
Model 3, 2020.4.1 AP (met FSD/NoA) heeft in bochten waar voorheen de AP afremde nu toch echt veel problemen. Overcorrecties met tot gevolg dat de AP midden in de bocht uitschakelt tijdens een correctie. Zeer gevaarlijk!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Discipline
Tassadar32 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:32:
Model 3, 2020.4.1 AP (met FSD/NoA) heeft in bochten waar voorheen de AP afremde nu toch echt veel problemen. Overcorrecties met tot gevolg dat de AP midden in de bocht uitschakelt tijdens een correctie. Zeer gevaarlijk!
Bedankt de EU! https://secure.avaaz.org/...esla_Autopilot_in_Europe/

Op een positievere noot:

https://www.tesla.com/sit...ers/autopilot/network.mp4

@BlakHawk Het interview met Elon Musk is ook wel wellicht interessant voor jou, ik weet niet of je het hebt gezien, maar wellicht kan je dan ook beter begrijpen de keuzes die Tesla heeft gemaakt.

Overigens wordt AP ook compleet herschreven voor FSD, wat ik al eerder heb aangegeven. Het is totaal andere software.

Discipline wijzigde deze reactie 01-02-2020 22:46 (7%)

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Discipline benieuwd of de Britten dan vanaf nu over een geniaal werkende AP gaan beschikken :)

• Discipline
CyBeRSPiN schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:24:
@Discipline benieuwd of de Britten dan vanaf nu over een geniaal werkende AP gaan beschikken :)
Ze zullen in ieder geval niet uit de bocht vliegen omdat AP zomaar stopt. :)

• Discipline

lmao

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wat kost een fossiele truck met soortgelijke specificaties als de Tesla Semi eigenlijk?

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
revolution-nl schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:12:
[...]

Wat kost een fossiele truck met soortgelijke specificaties als de Tesla Semi eigenlijk?
Ze beginnen rond de 100k voor een basis uitvoering en worden in grote stappen duurder naarmate je opties toevoegt. (als ik google mag geloven)

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:40
Daar was ik al even van op de hoogte ;). De opmerking was meer in de strekking dat AP voorheen onnodig afremde in bochten maar nu dus gaat slingeren en gewoon opgeeft wat mijns inziens veel gevaarlijker is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• GeeMoney
Tesla schrapt de RWD Long Range van de Y waardoor hij dus niet voor een kleine 60k te koop is maar vanaf 63k. Krijg je wel iets meer range voor terug en grotere velgen als het goed is. Wellicht een goede zet om de 4k subsidie op dit model te doen en zo dus toch wellicht wat extra marge te pakken? De subsidie gaat immers naar de particulier en ze kopen dus een duurder model.

Er moet per land toch een hele afdeling bezig zijn om te kijken hoe ze zo gunstig mogelijk kunnen aanbieden/leveren met al die regelingen. Kan natuurlijk ook toeval zijn :).

GeeMoney wijzigde deze reactie 02-02-2020 21:22 (3%)

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

@GeeMoney die (particuliere) 4k aankoopsubsidie geldt alleen voor auto’s tot 45k meen ik, dus niet van toepassing op het huidige Tesla assortiment.

• Inspired
  • Nu online
GeeMoney schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:18:
Tesla schrapt de RWD Long Range van de Y waardoor hij dus niet voor een kleine 60k te koop is maar vanaf 63k. Krijg je wel iets meer range voor terug en grotere velgen als het goed is. Wellicht een goede zet om de 4k subsidie op dit model te doen en zo dus toch wellicht wat extra marge te pakken? De subsidie gaat immers naar de particulier en ze kopen dus een duurder model.

Er moet per land toch een hele afdeling bezig zijn om te kijken hoe ze zo gunstig mogelijk kunnen aanbieden/leveren met al die regelingen. Kan natuurlijk ook toeval zijn :).
Meer range? Grotere velgen? De RWD zou juist meer range hebben en velgen zijn hetzelfde. En je denkt dat ze dit aangepast hebben alleen voor NL?

• GeeMoney
Inspired schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:40:
[...]

Meer range? Grotere velgen? De RWD zou juist meer range hebben en velgen zijn hetzelfde. En je denkt dat ze dit aangepast hebben alleen voor NL?
Kan, al geldt de subsidie dus maar tot 45k dus hij valt er sowieso al buiten.
En natuurlijk letten ze op bij Tesla, of waren alle boten vorig jaar maart al toebedeeld aan NL? Ze hebben alles op alles gezet om zoveel mogelijk wagens te pushen naar NL. Geef ze geen ongelijk natuurlijk maar er zijn echt wel mensen mee bezig.

• Inspired
  • Nu online
GeeMoney schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:58:
[...]

En natuurlijk letten ze op bij Tesla, of waren alle boten vorig jaar maart al toebedeeld aan NL? Ze hebben alles op alles gezet om zoveel mogelijk wagens te pushen naar NL. Geef ze geen ongelijk natuurlijk maar er zijn echt wel mensen mee bezig.
Productie naar Nederland sturen is wel iets anders dan een uitvoering helemaal schrappen. Komt bij dat dit ook nog eens niks met NL te maken heeft. Een goedkopere auto zou juist handig zijn voor NL. Ze hebben vorig jaar ook
de Model 3 LR RWD gekilled. Dat was juist voor NL een interessant model qua bijtelling. Ze willen echt wel wat boten deze kant opsturen maar Tesla gaat verder echt niet zoveel geks doen voor ons land.

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:53
GeeMoney schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Denk niet eens dat die 4K subsidie veel particulieren over de streep zal trekken om een EV te kopen. Tenzij er goedkopere EVs op de markt zullen komen.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• Discipline
revolution-nl schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:12:
[...]

veel Volvo trucks ook in Europa die natuurlijk best wel duur zijn. Al zit je per jaar zo aan de 70.000 euro aan besparing aan diesel en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud...

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 20:06
Discipline schreef op maandag 3 februari 2020 @ 06:44:
[...]

veel Volvo trucks ook in Europa die natuurlijk best wel duur zijn. Al zit je per jaar zo aan de 70.000 euro aan besparing aan diesel en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud...
Ze moeten voor de Semi een soort wireless road train variant maken. De voorste truck is er een met een chauffeur en dus een cabine, maar daar achter kunnen dan meerdere opleggers rijden zonder cabine, met alleen een computer en natuurlijk de batterij, maar zonder energie slurpende airco. Die rijden dan in de slipstream van de voorste en communiceren draadloos met elkaar. Die cabine loze opleggers kunnen ook gewoon de eigen wielen sturen en dus moeiteloos normale bochten maken, maar zijn wel afhankelijk van de voorste trailer met cabine en chauffeur. Zo kun je enorm besparen op personeel en doordat al die opleggers in de slipstream van elkaar rijden gaat het verbruik enorm omlaag. Eventueel zou je er nog wel een kabel voor elektriciteit tussen kunnen hangen zodat je alleen de voorste hoeft in te pluggen bij de megacharger en om te zorgen dat alle opleggers even ver kunnen rijden (de voorste zal het snelste de accu leeg maken door de luchtweerstand en airco enzo voor de chauffeur).

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
Who Am I? schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Ze moeten voor de Semi een soort wireless road train variant maken. De voorste truck is er een met een chauffeur en dus een cabine, maar daar achter kunnen dan meerdere opleggers rijden zonder cabine, met alleen een computer en natuurlijk de batterij, maar zonder energie slurpende airco. Die rijden dan in de slipstream van de voorste en communiceren draadloos met elkaar. Die cabine loze opleggers kunnen ook gewoon de eigen wielen sturen en dus moeiteloos normale bochten maken, maar zijn wel afhankelijk van de voorste trailer met cabine en chauffeur. Zo kun je enorm besparen op personeel en doordat al die opleggers in de slipstream van elkaar rijden gaat het verbruik enorm omlaag. Eventueel zou je er nog wel een kabel voor elektriciteit tussen kunnen hangen zodat je alleen de voorste hoeft in te pluggen bij de megacharger en om te zorgen dat alle opleggers even ver kunnen rijden (de voorste zal het snelste de accu leeg maken door de luchtweerstand en airco enzo voor de chauffeur).
Daarvoor heb je bij voorkeur wel lange rechte stukken zonder al teveel op- en afritten nodig :) .
Zoals in Australië waar die road train inderdaad veel voorkomt. In Nederland of Europa is dat denk ik toch lastiger om goed in te zetten.
Gewoon autonoom rijdende vrachtwagens lijkt me een mooie eerste stap ;)

• Deveon
  • Niet online
Who Am I? schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:37:
[...]
maar zonder energie slurpende airco.
Welke Tesla heeft nu een energie slurpende airco dan? Als ik een vervoersbedrijf had betaalde ik liever 10k-20k extra voor een vrachtwagen waar potentieel ook nog iemand mee kan rijden. Dat is meer inzetbaarheid voor een fractie van de TCO.
Inspired schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:02:
[...]

Productie naar Nederland sturen is wel iets anders dan een uitvoering helemaal schrappen. Komt bij dat dit ook nog eens niks met NL te maken heeft. Een goedkopere auto zou juist handig zijn voor NL. Ze hebben vorig jaar ook
de Model 3 LR RWD gekilled. Dat was juist voor NL een interessant model qua bijtelling. Ze willen echt wel wat boten deze kant opsturen maar Tesla gaat verder echt niet zoveel geks doen voor ons land.
Interessant voor de zakelijke rijder staat niet gelijk aan interessant voor Tesla. Sinds vorig jaar ligt de focus van Tesla vooral op dat laatste. De auto's verkopen toch wel...

In Canada is een vergelijkbare "anti-Tesla" subsidie en hier heeft Tesla wel op gereageerd met een Model 3 met 150 km range die enkel offline te bestellen is, zonder de mogelijkheid om te upgraden. Als ze die aftermarket upgrade naar SR+ in Nederland wél toe staan gaat dat model als warme broodjes. Voor zowel de zakelijke als particuliere koper interessant, voor de leaser misschien wat minder met dure aftermarket opties.

Deveon wijzigde deze reactie 03-02-2020 15:14 (59%)

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
dplr56 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:31:
"Primeur: Uden wordt de eerste V3 supercharger van Nederland", aldus het TMC-forum.
Heb daar wat paginas gelezen. Weet iemand wat er nu in Breukelen gebeurd bij de suc?
Zie fotos dat er werkzaamheden zijn..

PVoutput

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
iemand anders ook last van dat SuC receipts niet bekeken/gedownload kunnen worden ?

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• pieterr94
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-02 17:50
mcetweaker schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:05:
iemand anders ook last van dat SuC receipts niet bekeken/gedownload kunnen worden ?
Ja, en ik heb ervoor gebeld.
Is algemene bug en iedereen zou er last van moeten hebben (voor recente sessies dan).
Nog geen verwachte oplosdatum.

• Herax10NL
dplr56 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:31:
Wat ik dan weer niet begrijp, waarom weer een supercharger in Brabant? In het Oosten van het land hebben we er 0 (Holten komt er aan, maar dat is nu al niet genoeg). Doe er dan ook wat in de richting van Hoogeveen, Almelo en Hengelo of Enschede en evt. Groenlo. De keuzes voor plekken van Superchargers begrijp ik nog niet altijd...

Al geldt dit probleem niet enkel voor Superchargers, ook een partij als FastNed plaatst niet echt wat in het oosten. Erg jammer, gezien ik hier erg veel elektrische auto's zie rijden (natuurlijk vooral veel Model 3's).

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:30
Herax10NL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Wat ik dan weer niet begrijp, waarom weer een supercharger in Brabant? In het Oosten van het land hebben we er 0 (Holten komt er aan, maar dat is nu al niet genoeg). Doe er dan ook wat in de richting van Hoogeveen, Almelo en Hengelo of Enschede en evt. Groenlo. De keuzes voor plekken van Superchargers begrijp ik nog niet altijd...

Al geldt dit probleem niet enkel voor Superchargers, ook een partij als FastNed plaatst niet echt wat in het oosten. Erg jammer, gezien ik hier erg veel elektrische auto's zie rijden (natuurlijk vooral veel Model 3's).
Er komen er toch 3 bij:

Winschoten, Klazienaveen en Beuseberg

Lijkt me voor de meeste routes richting Duitsland toch wel ok, alleen zodra je in Duitsland aankomt is het op die hoogte wel leeg.

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
pieterr94 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Ja, en ik heb ervoor gebeld.
Is algemene bug en iedereen zou er last van moeten hebben (voor recente sessies dan).
Nog geen verwachte oplosdatum.
dank.

Wel ruk, net al m'n declaraties ingevoerd. Had alleen nog de bonnetjes nodig.

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• Herax10NL
DaCoTa schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Er komen er toch 3 bij:

[Afbeelding]

Winschoten, Klazienaveen en Beuseberg

Lijkt me voor de meeste routes richting Duitsland toch wel ok, alleen zodra je in Duitsland aankomt is het op die hoogte wel leeg.
Winschoten is niet het oosten ;). Klazienaveen is enkel handig wanneer je richting Duitsland gaat inderdaad. Beuseberg (Holten) is de enige die er in het oosten bij komt. Aan de drukte in Zwolle, Apeldoorn en Emsbüren te zien (dat zijn de dichtsbijzijnde Superchargers in het oosten) gaat ook Beuseberg (aka Holten) het niet rustig krijgen. Waarom niet Hoogeveen (redelijk knooppunt met de A37 en A28), Almelo (A35, N35 en N36 én het midden van de provincie Overijssel) en Hengelo/Enschede (A1 en A35) er bij. Dat zijn allemaal toch erg drukke wegen hier in de buurt, een snellader zou daar zeker niet misstaan.

• Discipline

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hij heeft het waarschijnlijk over het aandeel Tesla dat vandaag bijna 20% steeg naar $780 d:)b *O*

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

• TesSLa
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-02 19:35
Herax10NL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:36:
[...]

@Herax10NL Heb je inmiddels al je rekeningen kunnen downloaden? Ik nog steeds niet. Ik heb gisteren nog contact met Tesla gehad en er werd aangegeven dat er problemen zijn en dat ze vanuit de USA die facturen moeten doorzetten (oid).
Ze gingen in de USA de facturen voor ons aanvragen en dan eventueel doormailen, maar dat is nog niet gebeurd.

De rekeningen van december zijn trouwens wel (nog steeds) benaderbaar. Alleen de rekeningen van (25) januari niet.

Nog niet gezien dat er gisteren nadat ik voor het laatst keek er weer reacties waren.

TesSLa wijzigde deze reactie 04-02-2020 07:46 (5%)
Reden: Aanvulling im

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

• Mkeespiet
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-02 09:37
mkrmr schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:15:
[...]

Hij heeft het waarschijnlijk over het aandeel Tesla dat vandaag bijna 20% steeg naar $780 d:)b *O*

https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
Echt sick! Elon heeft er afgelopen maand bijna $7 miljard bij kunnen schrijven.. Aardig wat mensen hier met Tsla aandelen die ook wel tevreden zullen zijn :+

• Herax10NL
TesSLa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:22:
[...]

@Herax10NL Heb je inmiddels al je rekeningen kunnen downloaden? Ik nog steeds niet. Ik heb gisteren nog contact met Tesla gehad en er werd aangegeven dat er problemen zijn en dat ze vanuit de USA die facturen moeten doorzetten (oid).
Ze gingen in de USA de facturen voor ons aanvragen en dan eventueel doormailen, maar dat is nog niet gebeurd.

De rekeningen van december zijn trouwens wel (nog steeds) benaderbaar. Alleen de rekeningen van (25) januari niet.

Nog niet gezien dat er gisteren nadat ik voor het laatst keek er weer reacties waren.
Helaas heb ik nog altijd hetzelfde probleem. Gisteren heb ik ook contact gehad met Tesla. Van hen kreeg ik ook hetzelfde te horen helaas.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:21

knakworst

Get Dilberted!

Mkeespiet schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Echt sick! Elon heeft er afgelopen maand bijna $7 miljard bij kunnen schrijven.. Aardig wat mensen hier met Tsla aandelen die ook wel tevreden zullen zijn :+
Voorbeurs weer 10 procent erbij.

• Gophlin
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Zijn er meer tweakers met een reservering voor de Model Y RWD? Ik zie dat mijn reservering is aangepast na de laatste updates en dat ik nu 'gratis' 20" zwarte velgen heb ontvangen ipv de 19" lichtmetaal velgen die ik had gereserveerd.
En de vraag blijft natuurlijk wat, hoe en wanneer er geleverd gaat worden nu ik een aanbetaling heb gedaan voor een auto die nu al niet meer te configureren is (RWD is verdwenen van de site)

majime-it.nl

• bottom line
knakworst schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Voorbeurs weer 10 procent erbij.
Hoe kan dit?
Er zijn maar 30 model 3's geleverd in Nederland? Lezen die analisten/investeerders de kranten niet? De hele markt zakt in elkaar.
Om nog maar te zwijgen van de veranderende bijtelling en subsidies waardoor niemand nog een Tesla gaat bestellen, maar enkel nog de Tesla killers die men sinds dit jaar kan bestellen.

/s

• Taro
Prachtige stijging, zelfs in de cryptocurrency wereld nog niet vaak 2 dagen achter elkaar zulke groene cijfers gezien.

Ik heb wel stop losses staan voor als deze parabolische move ineens eindigt, net als Bitcoin na de bullrun eind 2017. Al heeft Tesla daadwerkelijk fysieke producten en wordt er geld verdiend, maar deze koersstijging gaat wel enorm snel, misschien té snel, een kleine correctie moet je nu niet uitsluiten.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Herax10NL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Ik snap niet dat er nog steeds geen fatsoenlijke >50kW snellaadmogelijkheid /SuC is in de oksel van klaverblad Hoevelaken is, strategisch een erg sterke plek.
bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Hoe kan dit?
Er zijn maar 30 model 3's geleverd in Nederland? Lezen die analisten/investeerders de kranten niet? De hele markt zakt in elkaar.
Om nog maar te zwijgen van de veranderende bijtelling en subsidies waardoor niemand nog een Tesla gaat bestellen, maar enkel nog de Tesla killers die men sinds dit jaar kan bestellen.

/s
Het artikel van het AD was inderdaad tenenkrommend slecht

revolution-nl wijzigde deze reactie 04-02-2020 18:25 (24%)

• Deveon
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:18:
Prachtige stijging, zelfs in de cryptocurrency wereld nog niet vaak 2 dagen achter elkaar zulke groene cijfers gezien.

Ik heb wel stop losses staan voor als deze parabolische move ineens eindigt, net als Bitcoin na de bullrun eind 2017. Al heeft Tesla daadwerkelijk fysieke producten en wordt er geld verdiend, maar deze koersstijging gaat wel enorm snel, misschien té snel, een kleine correctie moet je nu niet uitsluiten.
Vorig jaar was ik overtuigd dat ik dit jaar wat aandelen ging kopen, maar nu twijfel ik toch.. Als je de totale waarde met andere autobouwers vergelijkt is de belofte van Tesla wel erg optimistisch..

• Taro
Deveon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Vorig jaar was ik overtuigd dat ik dit jaar wat aandelen ging kopen, maar nu twijfel ik toch.. Als je de totale waarde met andere autobouwers vergelijkt is de belofte van Tesla wel erg optimistisch..
Ik zou op dit moment voorzichtig zijn met nog in Tesla te stappen. Ik verwacht vlak onder de 1.000 Dollar wel een behoorlijke selloff om daarna in de 7xx-8xx regionen weer in te kunnen stappen.

Tesla doet als bedrijf natuurlijk meer dan auto's bouwen. Daarnaast is de marge per auto hoger, hebben de anderen een flinke achterstand wat betreft innovatie (accu's, software, drivetrain, etc.) en is er een werkend laadnetwerk. Natuurlijk heb je Ionity vanuit een aantal fossiele autobouwers, maar die prijzen liggen erg hoog per kWh.

VW en anderen hebben mogelijk wel redelijk hun top bereikt qua omzet en aantallen auto's. Tesla timmert natuurlijk ook al wat jaren aan de weg, maar is disruptief, brengt nog vele extra modellen uit en staat mogelijk pas in de kinderschoenen.

Ik vind de huidige waarde zeker niet vreemd, al gaat de stijging wel te hard en onnatuurlijk, maar mij hoor je niet klagen :)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
revolution-nl schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:24:
[...]

Ik snap niet dat er nog steeds geen fatsoenlijke >50kW snellaadmogelijkheid /SuC is in de oksel van klaverblad Hoevelaken is, strategisch een erg sterke plek.
Helaas is dat een gebied waar RWS al een project had lopen (herinrichting en verbetering van dat hele knooppunt).
Was al gegund aan VolkerWessels (en ?), maar die hebben de opdracht terug gegeven aangezien de business case niet rond te krijgen was. Vrij unieke situatie in Nederland.
Wat er nu met dat gebied moet gebeuren is een raadsel, nieuwe voorzieningen hoef je dus de komende 5 jaar niet te verwachten daar :o

• metstijl
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik zou bijna willen zeggen dat je gek bent als je niet instapt. Deze aandelen worden nu massaal opgekocht door particulieren die heilig geloven dat Tesla op >$6000 staat in 2024, en bereid zijn om hun aandelen te behouden tot die tijd. De institutionele beleggers worden hier dood nerveus van en stappen ook in. Het is niet onrealistisch te veronderstellen dat dit gaat lukken. Tesla heeft 6 jaar voorsprong op concurrentie, dat halen ze niet zomaar in. Batterij techniek, assemblage, FSD, etc, allemaal zaken die totaal vernieuwend zijn. Je mag Tesla niet vergelijken met een traditionele autobouwer, die laten gewoon hun olie check lampjes inbouwen in hun elektrische auto, totale paniek daar. Amazon was ooit een internet boeken winkel die een briljant cloud architectuur hadden bedacht (door een nederlander) voor hun site, dat ze zijn gaan verkopen, zie wat er wat er gebeurde met de beurskoers. Disruptive technologies en levens gevaarlijk voor de gevestigde orde (Apple vs Blackberry, Nokia) . Traditionele auto bedrijven gaan failliet omdat ze te laat en niet meer kunnen investeren in elektrische auto's, gevolg is dat Tesla alleen maar groter wordt. Maar de beurs blijft onvoorspelbaar dus beleg met verstand en met geld dat je kunt missen.

SR+, Zwart, Zwart, Aero, Trekhaak | Besteld: 3-10 | RN109661xxx: 16-10 | VIN: 23-11 | Kent: G-XXX-TL | SMS: - | Levering: 16-12

• Deveon
  • Niet online
Persoonlijk denk ik niet dat het de particulieren zijn die nu inspringen. Het zijn juiste de mensen die snel geld willen verdienen en Tesla in Q4 heeft bewezen dat ze nooit meer weg gaan.

De concurrentie loopt achter, maar is irrelevant. Ze moeten production hell nog door, maar daarna zal een goedkopere, sneller en efficiënter Tesla niet alle kopers wegkapen. Sommige vinden dat naast duurzaamheid totaal niet interessant.

Uiterlijk volgende week komt mijn financiële meevaller waar ik een deel van kan missen, maar vooralsnog is het vooral FOMO die mij tegenhoud om in te stappen, terwijl ik zeker voor de long run ga en verwacht dat Tesla nog veel meer waard wordt.

• Fewture
  • Niet online

Fewture

Overclocker

metstijl schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:04:
Ik zou bijna willen zeggen dat je gek bent als je niet instapt. Deze aandelen worden nu massaal opgekocht door particulieren die heilig geloven dat Tesla op >$6000 staat in 2024, en bereid zijn om hun aandelen te behouden tot die tijd. De institutionele beleggers worden hier dood nerveus van en stappen ook in. Het is niet onrealistisch te veronderstellen dat dit gaat lukken. Tesla heeft 6 jaar voorsprong op concurrentie, dat halen ze niet zomaar in. Batterij techniek, assemblage, FSD, etc, allemaal zaken die totaal vernieuwend zijn. Je mag Tesla niet vergelijken met een traditionele autobouwer, die laten gewoon hun olie check lampjes inbouwen in hun elektrische auto, totale paniek daar. Amazon was ooit een internet boeken winkel die een briljant cloud architectuur hadden bedacht (door een nederlander) voor hun site, dat ze zijn gaan verkopen, zie wat er wat er gebeurde met de beurskoers. Disruptive technologies en levens gevaarlijk voor de gevestigde orde (Apple vs Blackberry, Nokia) . Traditionele auto bedrijven gaan failliet omdat ze te laat en niet meer kunnen investeren in elektrische auto's, gevolg is dat Tesla alleen maar groter wordt. Maar de beurs blijft onvoorspelbaar dus beleg met verstand en met geld dat je kunt missen.
Jij kijkt dezelfde YT filmpjes als ik of niet? ;)
bottom line schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Hoe kan dit?

/s
Sorry, maar elke 1e maand is het drama met de verkopen.. waarom? Er worden geen autos geleverd in Nederland dan, maar ergens anders. Je kan er pas na 3 maanden wat over roepen.

En in de US zijn ook alle voordelen weg nu. Record na record.

Altijd kritisch blijven, maar wel je feiten kennen he.. want je praat maar wat na nu dat je net op Business Insider hebt gelezen. De subsidies zijn Tesla minste probleem. Er zijn veel grotere issues.

Fewture wijzigde deze reactie 04-02-2020 19:41 (23%)

• bottom line
Deveon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:31:
Persoonlijk denk ik niet dat het de particulieren zijn die nu inspringen. Het zijn juiste de mensen die snel geld willen verdienen en Tesla in Q4 heeft bewezen dat ze nooit meer weg gaan.

De concurrentie loopt achter, maar is irrelevant. Ze moeten production hell nog door, maar daarna zal een goedkopere, sneller en efficiënter Tesla niet alle kopers wegkapen. Sommige vinden dat naast duurzaamheid totaal niet interessant.

Uiterlijk volgende week komt mijn financiële meevaller waar ik een deel van kan missen, maar vooralsnog is het vooral FOMO die mij tegenhoud om in te stappen, terwijl ik zeker voor de long run ga en verwacht dat Tesla nog veel meer waard wordt.
Hoe kan FOMO je tegenhouden? Je zou dan net moeten investeren :p in de long run is Tesla nog veel meer waard. Nu komt de run wel wat vroeg want hij gaat sowieso nog zakken.

Denk ook wel niet dat de particulieren nu aan het investeren zijn. Particulieren zaten al massaal in het aandeel.
Het zijn nu een hele hoop fondsen en echt kapitaalkrachtige mensen, die door het enorm goede nieuws (wat wij al lang wisten) beïnvloed worden, en als er dan nog wat instituten een koopadvies afleveren of hun koers verhogen, dan zien die dat als een goede investering.
En dan moeten shorters nog aandelen bijkopen om hun positie te kunnen handhaven _O-
Verwacht morgen weer een stijging.

@Fewture
Lees mijn bericht nog eens fatsoenlijk
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True