Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TesSLa
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-02 19:35
Semyon schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat artikel vertelt een verhaal over een Model 3 op sentry mode en een opgenomen video. Wat bedoel je met footage op je telefoon?
If it detects what it considers a serious threat, it will sound the vehicle’s alarm, turn on its touchscreen, and play music at full volume. It will then send an alert to the owner’s phone and record a video of the incident that the owner can download.
Hier staat dat je een alert op je app krijgt en een video kan downloaden. Heb al heel veel voorvallen op de sentry gehad. Maar kreeg nooit een alert op mijn telefoon...

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

• Stvn21
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 16:24
Mijn tesla model 3 kan niet laden bij greenflux publieke laadpalen. Ik de auto zie ik de error: Opladen niet mogelijk, controleer energiebron. Ik heb greenflux gebeld en die geven aan dat alles goed lijkt te gaan aan hun kant en ze zien dat vanuit de auto het laden wordt gestopt. Ik heb twee palen geprobeerd, bij beide kreeg ik dezelfde error. Andere tesla's, ook model 3, kunnen wel daar laden. Ik heb maar een serviceafspraak ingepland bij tesla.

Herkent iemand dit probleem?

Stvn21 wijzigde deze reactie 16-01-2020 07:53 (13%)

• Semyon
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 05:34
TesSLa schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:47:

Hier staat dat je een alert op je app krijgt en een video kan downloaden. Heb al heel veel voorvallen op de sentry gehad. Maar kreeg nooit een alert op mijn telefoon...
Je leest meer dan er staat. 🙂
Als het alarm afgaat dan krijg je een notificatie. Niet voor elke sentry event. En dat staat ook niet in het artikel. Het downloaden gaat niet via je telefoon (dat staat er ook niet) maar gaat via USB media.

Ik denk dat je leest wat je graag wil lezen, niet wat er staat. Begrijp het hoor! Zou het zelf ook graag op mijn telefoon zien via het internet. Maar waarschijnlijk privacy problematisch? Of de USB is niet beschikbaar daarvoor of gewoon nog niet gemaakt...

Only when it is dark enough, can you see the stars

• sanderdi
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-02 09:46
Franco10 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:42:

Mijn Focus gaat meteen van de weerstand af en pakt hem netjes weer op in de nieuwe strook. Die (verder heel domme) assistent is zelf so slim om al voorzichtig te beginnen met gas geven als je richting aan geeft en hij weet dat je gaat inhalen.

Voor ons nieuwe ev gebruikers is het vooralsnog dus een haat liefde verhouding.
Bij mijn vorige audi ook vele malen beter dit voelt voor mij echt een stap terug. Had er meer van verwacht waarschijnlijk teveel geluisterd naar de fanboys.

multimedia systeem is ook zo slecht, niet verder spelen bij nummers en slaat soms vast.
Volume is soms niet meer te bedienen ( reboot verhelpt het )
Voice control onbruikbaar.
Navigatie , aanduidingen worden erg slecht aangegeven. Nee dat was in de audi en bwm echt vele malen beter allemaal.

Maar het rijd wel lekker :)

• Robinku
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-02 13:34
Ik rij de SR+ maar van 0 tot 100 snel genoeg. Nog weinig autos meegemaakt die sneller zijn.

Wat is jullie verbruik nu in de winter?
Ik rij gemiddeld 200w/km
Range 200km met 90% laden.

SR+ pearl white - 19 inch - trekhaak / bj 5/12/2019

• land_rover
  • Laatst online: 18-01 12:19
SR+, Dunlop wintersport 5, zonder Aero's.

Zit nu op 188 w/km gemiddeld sinds levering half december, verwarming op auto en 19,5 graden.
Auto staat altijd in chill modus. 8)

land_rover wijzigde deze reactie 16-01-2020 10:42 (28%)

• Zerotorescue
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23-02 11:56
sanderdi schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Bij mijn vorige audi ook vele malen beter dit voelt voor mij echt een stap terug. Had er meer van verwacht waarschijnlijk teveel geluisterd naar de fanboys.
Niet goed onderzoek gedaan en niet op gelet tijdens proefrit?
multimedia systeem is ook zo slecht, niet verder spelen bij nummers en slaat soms vast.
Als die bugs er eindelijk eens uit zijn (dat duurt vrij lang), dan zou dit het eerste multimedia systeem in een auto zijn dat ik as-is kan gebruiken. Met de huidige bugs moet ik het op dezelfde manier oplossen als in alle andere auto's: met mijn smartphone.
Volume is soms niet meer te bedienen ( reboot verhelpt het )
Nog nooit gehad.
Zoals overal. Het heeft mij nog niet teleurgesteld als ik "Bel <naam>" zeg, maar ik vermijd alle andere voice control gimmicks. Als Apple het niet kan met Siri, dan verwacht ik het van Tesla al helemaal niet.
Navigatie , aanduidingen worden erg slecht aangegeven. Nee dat was in de audi en bwm echt vele malen beter allemaal.
Het systeem van VAG en BMW vind ik dan juist compleet waardeloos. Weinig overzicht, niet up-to-date, vervelend kleurenschema. File informatie werkt alleen bij een volle maan. Het enige dat ik mis is de alternatieve route selectie. Nouja mis... het was ook maar een gimmick die ik zelden echt gebruikte. Ik had hierbij altijd de behoefte om Google Maps te gebruiken, maar dat was dan weer kut als je tegelijkertijd Flitsmeister wil gebruiken want dat kan natuurlijk niet met CarPlay.

Het Tesla systeem geeft mij op een groot scherm duidelijk aan wat ik moet doen, de zoom werkt exact als ik wil, ik krijg tot op ik geloof 10 meter accurate instructies, file informatie werkt *altijd*, up-to-date kaarten en volledig automatisch o.b.v. mijn agenda. Ik mis eigenlijk alleen nog de functie van Google Maps waar die tijdens het rijden alternatieve routes met de bijbehorende tijd toont.
En dit is nou net het puntje waar ik BMW en Audi iets beter vind. De instant acceleratie, one pedal driving en stilte is natuurlijk onverslaanbaar, maar met mijn vorige auto's had ik allemaal veel meer gevoel bij wat de auto aan het doen was. Dat rijdt toch lekkerder als ik wat sportiever aan het rijden ben.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik vind de voice controle juist heel goed, helaas is het in subversie 2(?) deels gesloopt en nu in subversie 7 nog steeds niet gemaakt.

Toch werkt veel nog wel (bel <naam> bijvoorbeeld).

De belangrijkste functie is voor mij de integratie met Google maps POI. Ik kan nu gewoon zeggen ‘navigeer naar <bedrijfsnaam> in <plaatsnaam>’ en hij snapt het. Als ik dan denk aan de houterige manier waarop ik in m’n VAG systeem een adres zou moeten in voeren (op maar 1 onlogische volgorde en alleen adressen werkten) dan is duidelijk dat Tesla verder is.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Er komt een refresh van de TWC mét WiFi! Nu maar hopen op “back office” functionaliteit waarmee je enkel je eigen auto en betaald gastgebruik kan inschakelen waardoor voor de gehele Tesla fleet de laadpaal te vinden is.

Edit: zie net dat het al voorbij gekomen was..

Deveon wijzigde deze reactie 16-01-2020 11:40 (17%)

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:03
“ According to the vehicle’s owner, the Model 3 had Tesla’s Sentry Mode feature activated. Introduced in 2019, the feature acts as an advanced alarm system for Tesla vehicles. If it detects what it considers a serious threat, it will sound the vehicle’s alarm, turn on its touchscreen, and play music at full volume. It will then send an alert to the owner’s phone and record a video of the incident that the owner can download.”
Ah, het is aangepast. Er stond “can view on his phone”

BCC wijzigde deze reactie 16-01-2020 15:35 (6%)

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:36
mkrmr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:37:
Nieuw model wall connector voor thuis staat nu in de US shop, hopelijk snel ook hier in Nederland:
https://shop.tesla.com/product/wall-connector

Wit ipv zilver en met Wi-Fi connectivity (2.4 GHz 802.11 b/g/n) ingebouwd voor makkelijke updates thuis.
[Afbeelding]
Hmm, de nieuwe TWC levert maar "Up to 11.5 kW" terwijl de huidige TWC in Europa 22 kW kan leveren.. toch jammer als je een Tesla hebt die met 16,5 kW AC kan laden.

• aequitas
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 16:41
RichieB schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Hmm, de nieuwe TWC levert maar "Up to 11.5 kW" terwijl de huidige TWC in Europa 22 kW kan leveren.. toch jammer als je een Tesla hebt die met 16,5 kW AC kan laden.
Zal misschien te maken hebben met de laadkabel, die is bij het nieuwe model lichter uitgevoerd. Ik heb de "oude" TWC en begrens hem sowieso op 7kW (wat prima is voor 's nachts laden) om het risico van een overbelaste groep te verkleinen. Zou hem graag ruilen voor een 11 kW zodat ik een wat meer hanteerbare kabel er voor terug krijg. Als de kabel niet zo stug en zwaar was rol ik hem gewoon netjes op op de TWC. Nu laat ik hem gewoon op de grond liggen en schuif ik hem hoogstens aan de kant.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:24
mkrmr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:37:
Nieuw model wall connector voor thuis staat nu in de US shop, hopelijk snel ook hier in Nederland:
https://shop.tesla.com/product/wall-connector

Wit ipv zilver en met Wi-Fi connectivity (2.4 GHz 802.11 b/g/n) ingebouwd voor makkelijke updates thuis.
[Afbeelding]
Hmm, net de WC 2 laten installeren :P toch ga ik niet upgraden.. Vind het wifi verhaal niet zo boeiend en vind de zwarte mooier.

Misschien als er later wat meer functies in zitten dan is het leuk.. Als ik bv zelf de prijs per kWh kan instellen en dan zo weet wat een laad sessie heeft gekost.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01:58
Ik heb net de auto opgehaald van het schadebedrijf en nu krijg ik de melding

Software-update vereist.
Neem contact op met Tesla service.

Vreemde is dat mijn auto al op de nieuwste versie zit dus er is geen software update beschikbaar.

Voordat ik contact opneem met Tesla service vroeg ik me af of iemand anders hier ook last van heeft gehad en hoe dit is opgelost.

Reset heb ik al geprobeerd, heeft niet geholpen.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:13

Kecin

Je keek.

Zijn er hier mensen in dit topic die advies kunnen geven over het volgende?
Ik zat te kijken om als opvolger van mijn BMW 2 Series cabrio een electrische auto te kopen/leasen (prive).
Er komt misschien gezinsuitbreiding en dan is de cabrio niet handig. De tweede auto is een Kia Niro Hybrid van 4 maanden oud.

Ik keek bij de ANWB naar de privatelease van de Model 3. Echter is dit nogal prijzig met autopilot erbij.
Zijn er hier mensen die een 2e hands een Model S hebben gefinancierd of geleased en dan de variant met gratis superchargen? Is dat iets om te doen? En waar moet je rekening mee houden, welke kilometers zijn interessant en welke bedrijven bieden goede kwaliteit qua lease (occasion) of financiering (zou het liefst niet ineens een grote smak geld kwijt wezen). Vragen op een rijtje:

1. Is een 2e hands Model S interessant
2. Is het handig om een variant te kiezen met gratis superchargen?
3. In welk jaartal zou het het beste shoppen zijn? (Welke kinderziektes zijn eruit, etc), en welke krijgt nog regelmatig updates?
4. Hoeveel onderhoud mag je rekenen per jaar voor zo'n auto?

Ik ben benieuwd of er hier ervaringen zijn.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Deveon
  • Niet online
De Model 3 komt standaard met Autopilot. Wanneer je private (of operationeel) leased zou ik zeker niet voor Full Self Driving gaan.

Gratis superchargen klinkt leuk, maar hoe vaak ben je dit van plan te gebruiken? Als je 95% thuis laad is het voordeel minimaal. Thuis laden is toch een stuk comfortabeler.

• RichieB
  • Laatst online: 20:36
Hatsjoe schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:34:
[...]
Is de ingebouwde wifi voor het updaten van de firmware van de TWC zelf of van de auto via de laadkabel? In het geval van het eerste, dan had ik graag gezien dat de TWC als wifi repeater had kunnen optreden voor de auto (of via de laadkabel updaten). Dat zou pas echte meerwaarde hebben.
Volgens de handleiding zit er een WiFi AP in dat gebruikt wordt om hem in te stellen (en aan je eigen lokale WiFi AP te hangen). 16 TWC's kunnen onderling load balancing doen via WiFi. Geen idee of er ook een WiFi bridge in zit voor de auto, maar ik denk het niet.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
Ionity 0,79€ per kWh binnenkort
Blij dat ik toegang heb tot de SuC's :P

bottom line wijzigde deze reactie 16-01-2020 22:32 (8%)

• ArPi75
  • Laatst online: 22:56
bottom line schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:32:
Was Ionity niet €8 per laadsessie?

SR+, wit, wit, Aero | Besteld 12-9 | RN: 10960xx half september | VIN:null | Levering: niet meer in 2019 | Alternatief besteld 17-12 | SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19" | Levering: 20-12

• bottom line
ArPi75 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Was Ionity niet €8 per laadsessie?
Mooie liedjes blijven niet duren ;)
Vanaf 31 januari
https://ionity.eu/_Resour...16_IONITY_PRICING_EN_.pdf

bottom line wijzigde deze reactie 16-01-2020 22:43 (57%)

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-02 17:05
Na 31 januari zul je dus nooit meer een Tesla met zijn gezonde verstand bij een Ionity lader zien staan, jammer! Ik ga helaas na die datum op wintersport en ging met de route wel uit van Ionity laders, sneller dan Tesla SuCs en goedkoper, dat ga ik nu dus niet meer doen.

Kon het zo snel niet vinden, maar zijn er al prijzen bekend wanneer je via een aangesloten MSP gaat opladen?

• bottom line
Hatsjoe schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Na 31 januari zul je dus nooit meer een Tesla met zijn gezonde verstand bij een Ionity lader zien staan, jammer! Ik ga helaas na die datum op wintersport en ging met de route wel uit van Ionity laders, sneller dan Tesla SuCs en goedkoper, dat ga ik nu dus niet meer doen.

Kon het zo snel niet vinden, maar zijn er al prijzen bekend wanneer je via een aangesloten MSP gaat opladen?
Vermoed dat die voorwaarden/mogelijkheden nog gelden :)
Hier zijn alle kaarten die ermee zouden werken (+de kosten)
https://www.goingelectric.../anbieter/verbund/ionity/

Maar dus sowieso duurder als een SuC

• naii11
  • Laatst online: 22:57
bottom line schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:32:
Jeetje dat wordt wel erg duur. Helaas zullen mensen soms wel moeten... Net als tankstations langs de snelweg.

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23-02 11:50
[...]

Ook niet als MTC/Travelcard voor die tijd aankondigt dat ze een dealtje hebben gesloten tegen 0,39 cent bijv.? Voor de wintersport komt dit wellicht op een ongelukkig moment, maar ik denk dat voor de zomervakantie legio opties beschikbaar zijn om tegen een gezond tarief (want dat was de 8 euro natuurlijk niet echt) bij Ionity te laden.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Deveon
  • Niet online
[...]

Uiteindelijk niet zo gek natuurlijk, de geldschieters van Ionity willen het argument dat je met een Tesla bij zowel Ionity als de Superchargers voordelig kan laden zo snel mogelijk de nek om de draaien. Geld verdienen met snelladen is lastig (vraag maar aan Fastned) en voor nu moet de financiering ervan vooral komen van de aanschaf van EVs van de aangesloten merken. Als je er over nadenkt hebben ze dit goed afgekeken bij Tesla.

Mijn verwachting is als Ionity minder afhankelijk wordt van geldschieters dat ze meer zullen richten om de bezetting omhoog te krijgen in ruil voor beschikbaarheid door alle berijders tegen een aantrekkelijk tarief te laten laden.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:53

OMX2000

By any means necessary...

En toen bleef twee dagen lang GPS hangen van mijn auto. En autopilot werkt niet, en ook de sensor die het scherm automatisch in darkmode zet niet.

Meerdere keren gereset. SSD voor sentry mode afgekoppeld, en weer gereset. Maar steeds niks. Nogal irritant dit. Straks maar weer eens bellen met Tesla.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• strtlttrs
  • Laatst online: 18-01 20:33
Misschien niet héél relevant maar ik heb een video gemaakt over de aflevering van mijn Tesla Model 3.
YouTube: VREEMDEN konden mijn Tesla STELEN?

De titel is wat clickbait maar ik kocht eind december 2019 een demo-model omdat mijn initiële Model 3 stockwagen naar Amsterdam werd verscheept (ipv België) zonder mijn weten.
Het komt erop neer dat de wagen niet eens werd gereset, om nog maar te zwijgen van de slechte service bij Tesla Zaventem.
Ik drop het hier even, hopelijk ben ik een van de weinigen met deze matige ervaring.

Tesla Model 3 SR+ Aero, Multicoat Red, Black, Aero — Mijn Tesla Model 3 ervaringen op YouTube

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:40
strtlttrs schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:52:
Misschien niet héél relevant maar ik heb een video gemaakt over de aflevering van mijn Tesla Model 3.

De titel is wat clickbait maar ik kocht eind december 2019 een demo-model omdat mijn initiële Model 3 stockwagen naar Amsterdam werd verscheept (ipv België) zonder mijn weten.
Het komt erop neer dat de wagen niet eens werd gereset, om nog maar te zwijgen van de slechte service bij Tesla Zaventem.
Ik drop het hier even, hopelijk ben ik een van de weinigen met deze matige ervaring.
In plaats van een video kan je misschien even je verhaal daadwerkelijk in een post typen?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
strtlttrs schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:52:

Kan je Youtube video nog iets meer clickbaity overkomen? Allemachtig zeg |:(

Mijn LinkedIn!

• Smobbo
Kecin schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:41:
Zijn er hier mensen in dit topic die advies kunnen geven over het volgende?
Ik zat te kijken om als opvolger van mijn BMW 2 Series cabrio een electrische auto te kopen/leasen (prive).
Er komt misschien gezinsuitbreiding en dan is de cabrio niet handig. De tweede auto is een Kia Niro Hybrid van 4 maanden oud.

Ik keek bij de ANWB naar de privatelease van de Model 3. Echter is dit nogal prijzig met autopilot erbij.
Zijn er hier mensen die een 2e hands een Model S hebben gefinancierd of geleased en dan de variant met gratis superchargen? Is dat iets om te doen? En waar moet je rekening mee houden, welke kilometers zijn interessant en welke bedrijven bieden goede kwaliteit qua lease (occasion) of financiering (zou het liefst niet ineens een grote smak geld kwijt wezen). Vragen op een rijtje:

1. Is een 2e hands Model S interessant
2. Is het handig om een variant te kiezen met gratis superchargen?
3. In welk jaartal zou het het beste shoppen zijn? (Welke kinderziektes zijn eruit, etc), en welke krijgt nog regelmatig updates?
4. Hoeveel onderhoud mag je rekenen per jaar voor zo'n auto?

Ik ben benieuwd of er hier ervaringen zijn.
Dit lijkt me nogal een persoonlijke keuze.
Als je andere auto een vrijwel hagelnieuwe KIA Niro is dan heb je daaraan een prima ruime familie auto.
Een D segment (Model 3) of E(F?) segment (Model S) daarnaast kopen is financieel gezien natuurlijk waanzin. Leuk? Ja! Noodzakelijk/Handig? Nee!

Zeker als je de auto wil leasen (private of financial), dan ga je over de looptijd natuurlijk nog eens extra geld uitgeven ter compensatie van het feit dat je het niet nu kan/wil betalen. Ik zou gewoon een leuke kleinere auto (B of C segment, 2e hands uit 2015 ofzo?) erbij nemen, als het elektrisch moet zijn dan zou ik naar een Renault ZOE kijken.

Of je houdt gewoon je cabrio erbij en kijkt hoe je de maxi cosi daar in krijgt. Voor incidentele ritjes met kind prima, voor lange reizen of meer rommel meesjouwen heb je de KIA Niro.

• strtlttrs
  • Laatst online: 18-01 20:33
Mijn excuses heren.

Ik kocht, zoals ik zei, eind december 2019 een demo-model omdat mijn initiële Model 3 stockwagen naar Amsterdam werd verscheept (ipv België) zonder mijn weten. De wagen ging normaal tussen 26 en 31 december geleverd worden.
Op 20 december bel ik naar Tesla om te polsen wanneer nu net de levering ging doorgaan omdat de datum dichterbij kwam, waarop de vrouw mij vertelde dat ze helemaal geen wagen aan mijn Tesla-account zag hangen. Vreemd aangezien ik zelfs een chassisnummer had.
Bleek dus dat de wagen eigenlijk niet op de "Onmiddelijk beschikbaar" pagina had mogen verschijnen en dat mijn Model 3 (samen met nog 4 andere ongelukkige klanten) onderweg was naar Amsterdam (ipv België)
Ik had nog speciaal gebeld met een verkoper om hem te laten verifiëren dat ik mijn oorspronkelijke bestelling mocht annuleren, ook hij had niet gezien dat de wagen nog naar Amsterdam ging.

Na een boos telefoontje kreeg ik te horen dat ze nog een aantal demo-wagens beschikbaar hadden, waaronder mijn huidige Model 3. Alleen liep de aflevering via Tesla Zaventem, een Tesla garage die ik bewust vermeed omdat ik er meerdere malen echt niet goed geholpen ben geweest, ondanks het de dichtstbijzijnde garage is voor mij.

De aflevering verliep vrij gehaast, de persoon toonde mij enkel hoe ik de Model 3 in versnelling zette en verwees mij door naar het Tesla Theater voor alle tutorials.
De wagen werd niet gereset, iemand was nog steeds aangemeld met zijn/haar Spotify account, vorige reisbestemmingen en thuisadressen stonden er nog, driver profiles van random personen stonden in mijn wagen en tot slot konden er nog verschillende mensen met hun smartphone mijn Model 3 instappen en ermee wegrijden.

Erna belde ik met Tesla Hasselt en zij wisten mij te vertellen dat alle Tesla demowagens als nieuwe wagens verkocht worden, mijn gekraste velgen (die ik hierboven nog niet eens vermeld heb), zouden dus normaal vervangen geweest moeten zijn.

Dit is dus het verhaal in een notendop uitgeschreven. Sorry voor de clickbait, ik lach er een beetje mee. De bedoeling is om in de toekomst wel meer nederlandstalige content rond de Model 3 te posten. Met minder clickbait titels ;)
DennusB schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Kan je Youtube video nog iets meer clickbaity overkomen? Allemachtig zeg |:(
Tassadar32 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:13:
[...]

In plaats van een video kan je misschien even je verhaal daadwerkelijk in een post typen?

Tesla Model 3 SR+ Aero, Multicoat Red, Black, Aero — Mijn Tesla Model 3 ervaringen op YouTube

• TGT2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08-02 15:50
Thomas H schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:09:
[...]

Zit de SSD direct in de USB poort of via een hub of splitter?
Splitter!

Zoo, lekker late reactie..

En lekker dom haha. Ik moet natuurlijk die splitter er even tussenuit halen. Ga ik zo direct doen!

TM3P

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:53

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:31
Ze vergeten de #Expensive #you_must_be_crazy :P

• Preaper
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 03-02 07:17
Ik ben inmiddels op versie 2 aangekomen van mijn Teslaremote.

Hij werkt via het internet met de tesla API. Het hele token ophalen en refreshen wordt automatisch elke 40 dagen gedaan (je hoeft dus niet je UN+wachtwoord op te slaan). Met de ingebouwde LiFePo4 batterij vermoed ik dat hij ruim een jaar kan functioneren, want het ruststroom verbruik ligt rond de 5uA

Heeft de volgende features
* Laad kabel unlocken (of chargeport deur openen wanneer er geen kabel in zit)
* Intereurverwarming aan
* Ontdooistand aan
* Frunk openen

Ik heb er nu een PCB voor ontworpen met bijbehorende case wat de productie een stuk eenvoudiger maakt.

Er handig! 's ochtends druk ik voor de koffie even op de opwarm knop, en als ik de voordeur uit stap op de unlock knop.

Ik objecteer, u eer.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Preaper super mooi gemaakt! Heb je een achtergrond in elektronica? Ik krijg dat soort dingen vaak wel werkend maar niet robuust, en zeker niet zo efficiënt dat de batterij zo lang mee gaat :)
Wil je er een handeltje mee beginnen? Denk dat er wel vraag naar zal zijn.

• DennusB
  • Niet online
Ik heb m’n 2000 euro aanbetaling nog niet terug :( Wie weet welk e-mailadres ik daarvoor kan mailen bij Tesla?

Mijn LinkedIn!

• Preaper
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:24:
@Preaper super mooi gemaakt! Heb je een achtergrond in elektronica? Ik krijg dat soort dingen vaak wel werkend maar niet robuust, en zeker niet zo efficiënt dat de batterij zo lang mee gaat :)
Wil je er een handeltje mee beginnen? Denk dat er wel vraag naar zal zijn.
Thx! Geen formele achtergrond in elektronica.

Het probleem is dat heel veel dev-board voor microcontrollers vol zit met allemaal energieslurpende onzin. Als je echt zuinig wil gaan moet je barebone

Ik objecteer, u eer.

• bottom line
DennusB schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:28:
Ik heb m’n 2000 euro aanbetaling nog niet terug :( Wie weet welk e-mailadres ik daarvoor kan mailen bij Tesla?
Je leasemaatschappij heeft gewoon €2.000 korting geclaimd :+

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:04
deliverynl@tesla.com, heeft voor mij ook gewerkt.

@Preaper Super! Mocht je hierin verder willen en dit grootser aan willen vliegen: Graag even een pm!

Taro wijzigde deze reactie 18-01-2020 00:15 (16%)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• Smobbo
Preaper schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:14:

Hij werkt via het internet met de tesla API. Het hele token ophalen en refreshen wordt automatisch elke 40 dagen gedaan (je hoeft dus niet je UN+wachtwoord op te slaan). Met de ingebouwde LiFePo4 batterij vermoed ik dat hij ruim een jaar kan functioneren, want het ruststroom verbruik ligt rond de 5uA

* Intereurverwarming aan
* Ontdooistand aan
* Frunk openen

Ik heb er nu een PCB voor ontworpen met bijbehorende case wat de productie een stuk eenvoudiger maakt.

Er handig! 's ochtends druk ik voor de koffie even op de opwarm knop, en als ik de voordeur uit stap op de unlock knop.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Supervet!
Ik heb mijn flic ondertussen binnen, maar daarin hebben ze blijkbaar enige tijd geleden de Siri Shortcuts functionaliteit uitgesloopt...

Nu praat ik dus weer tegen m’n horloge, maar jouw knop is exact wat ik zoek. De combinatie van voorverwarmen en kabel ontgrendelen!

Mocht je ze op bestelling willen gaan maken dan hou ik me aanbevolen :D !

• geronim
  • Laatst online: 20-02 14:15
Same here, we zitten qua aanbetaling en levering rond dezelfde data (3 nov resp 28 dec in mijn geval).

Ik heb begin januari Amsterdam gebeld en zij raadden me aan om als het half januari nog niet was betaald, naar amsterdam_sales@tesla.com te mailen, net even gedaan.

Normaal zou het binnen twee weken na levering teruggestort moeten zijn vertelden ze, maar ivm de grote drukte, etc.

Model 3 LR AWD | Solid Black | Zwart interieur | 18" Aero | Trekhaak | Eenmanszaak

• Zensu
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19-02 16:53
Ben ook benieuwd of deze werken..heb de veren vervangen maar kreeg het niet open (geen struts blijkbaar)

• Preaper
Smobbo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 05:47:
[...]

Supervet!
Ik heb mijn flic ondertussen binnen, maar daarin hebben ze blijkbaar enige tijd geleden de Siri Shortcuts functionaliteit uitgesloopt...

Nu praat ik dus weer tegen m’n horloge, maar jouw knop is exact wat ik zoek. De combinatie van voorverwarmen en kabel ontgrendelen!

Mocht je ze op bestelling willen gaan maken dan hou ik me aanbevolen :D !
Ik ga mijn code en ontwerpen allemaal publiceren, maar daarvoor moet ik eerst wat documentatie schrijven en de code een tikkeltje minder genant maken :o

Die Flic ziet er ook wel leuk uit, een beetje prijzig maar daar krijg je hopelijk wat gemak voor terug.

Ik objecteer, u eer.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:23

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:51
Misschien je "tesla bril" eens afzetten en uit de "fanmode" schakelen ?

https://www.nu.nl/economi...-versnellende-teslas.html

"Beautiful Clean Coal"

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hij bedoelt niet de NOS aanklagen. Dit verhaal heeft overal gestaan. Maar die advocaat die (blijkbaar?) de petitie met klachten in scene heeft gezet, met als doel de koers naar beneden te trekken.
Dat er zo’n officiële petitie binnen is gekomen was nieuwswaardig en is geen laster.
Wel apart dat die NHTSA zich al uitlaat over het bestaan ervan zonder grondig onderzoek. Dat wekt de indruk dat het al feitelijk was vastgesteld.
Dat staat ook wel in de berichtgeving, maar de kop zelf doet de schade.

• Inspired
  • Nu online
leekers schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:19:
[...]

Misschien je "tesla bril" eens afzetten en uit de "fanmode" schakelen ?

https://www.nu.nl/economi...-versnellende-teslas.html
Ik zou het artikel eens lezen inzake Brian Sparks. Heeft niks met een Tesla bril te maken.

Wel vermoeiend trouwens dat je hier continue afgeschilderd wordt als je ergens tegenin gaat als Tesla fanboy. :/ Maar goed, je bent zelf een Tesla hater denk ik dan.
CyBeRSPiN schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:36:
...
Wel apart dat die NHTSA zich al uitlaat over het bestaan ervan zonder grondig onderzoek. Dat wekt de indruk dat het al feitelijk was vastgesteld.
Dat staat ook wel in de berichtgeving, maar de kop zelf doet de schade.
Waar zie je dit dan? Volgens mij heeft de NHTSA meerdere klachten onderzocht en steeds komt het weer neer op een fout van de bestuurder. Net zoals veel klachten in het verleden bij andere merken.
In fact, there have been several NHTSA unintended acceleration investigations covering this period of Tesla production, all of which found it to be pedal misapplication by the driver, not actual SUA caused by the car itself.

Inspired wijzigde deze reactie 19-01-2020 10:01 (58%)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Inspired ik lees overal dat de NHTSA de petitie ontvangen heeft en er serieus naar gaat kijken. Los van de inderdaad al eerder geconstateerde false alarms.
Doet me ook denken aan dat Marco Bakker incident die dronken een voetganger doodreed bij de Arena, en vervolgens kwam met “de cruise control sloeg op hol” als excuus.. bleek later na grondig onderzoek niks van te kloppen.
Het is nieuwe technologie dus dan is het makkelijk roepen dan “ik deed niks! De auto begon ineens zelf te rijden!”
Gelukkig heeft Tesla de logs :) Maar is helaas wel geval van “veroordeeld voordat onschuld is bewezen“..
Heb niet de indruk dat het aandeel er veel onder geleden heeft overigens, maar ze zouden dat soort gasten wel hard moeten aanpakken.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 19-01-2020 10:43 (16%)

• Inspired
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:40:
@Inspired ik lees overal dat de NHTSA de petitie ontvangen heeft en er serieus naar gaat kijken. Los van de inderdaad al eerder geconstateerde false alarms.
Doet me ook denken aan dat Marco Bakker incident die dronken een voetganger doodreed bij de Arena, en vervolgens kwam met “de cruise control sloeg op hol” als excuus.. bleek later na grondig onderzoek niks van te kloppen.
Het is nieuwe technologie dus dan is het makkelijk roepen dan “ik deed niks! De auto begon ineens zelf te rijden!”
Gelukkig heeft Tesla de logs :) Maar is helaas wel geval van veroordeeld voordat onschuld is bewezen..
Heb niet de indruk dat het aandeel er veel onder geleden heeft overigens..
Ja, precies. NHTSA zal wellicht wel verplicht zijn iets met klachten te gaan doen. Dat is op zich prima. Die advocaat heeft zelfs geld geboden voor SUA klachten die gegrond zijn. Tot nu toe heeft hij nog niks hoeven te betalen.

• leekers
Inspired schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Ja, precies. NHTSA zal wellicht wel verplicht zijn iets met klachten te gaan doen. Dat is op zich prima. Die advocaat heeft zelfs geld geboden voor SUA klachten die gegrond zijn. Tot nu toe heeft hij nog niks hoeven te betalen.
Jullie lezen afgezien van dit topic helemaal geen internationale websites merk ik wel weer .

"Beautiful Clean Coal"

• Inspired
  • Nu online
leekers schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Jullie lezen afgezien van dit topic helemaal geen internationale websites merk ik wel weer .
Post rustig een bron waaruit blijkt dat er wel bewezen SUAs zijn geweest.

• leekers
Inspired schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Post rustig een bron waaruit blijkt dat er wel bewezen SUAs zijn geweest.
Niet nodig er is al een melding gedaan naar de RDW ivm phantom breaking en het genoemde "fenomeen" .

"Beautiful Clean Coal"

• Inspired
  • Nu online
leekers schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Niet nodig er is al een melding gedaan naar de RDW ivm phantom breaking en het genoemde "fenomeen" .
Top. Wel wat jammer dat je naar internationale bronnen verwijst maar er dan geen hebt. Maar prima. Bedankt voor de nuttig bijdrage weer.

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-02 09:37
Heb een interessant issue. Afgelopen oktober 2 Tesla’s besteld, een 3 en een X, ik was bang dat de 3 wellicht te klein zou zijn. 3 afgehaald begin december en was prima, gebeld om de X te annuleren maar was geen doorkomen aan. Heb 10 december gemaild naar delivery en kreeg direct een mail terug met helaas, jammer dat je weggaat, geld komt terug met max 45 dagen. Prima.

Volgende dag kreeg ik een brief van rdw met kenteken van de X. Ik dacht dat het eea elkaar gekruist had, en verder genegeerd.

Krijg ik begin januari een brief van de rdw dat m’n auto nog niet verzekerd was (euh) en dat ik dat heel snel moest regelen. Op de Tesla site gekeken en daar stond idd nog een X onder m’n naam. Nu echter ook met “annuleren” knop erbij. Die gebruikt, nog een bevestiging in de mail en paar dagen later auto niet meer in m’n account. Ok, alles prima dacht ik.

Krijg ik gisteren weer een brief van de RDW dat m’n auto nog steeds niet verzekerd is en of ik even 400 euro boete wil betalen... eeeeuh, wut?

Ik snap dat Tesla het druk heeft gehad in december, maar dit is gewoon een raar verhaal. Waarom staat die auto nog steeds op mijn naam?

Ik ga morgens maar weer eens bellen...

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20”, besteld zzp 29/10, RN 29/10, VIN 29/10, Levering: 28/11

• Inspired
  • Nu online
@svdgraaf sowieso vreemd dat hij op je naam staat als je hem niet opgehaald hebt.

• svdgraaf
Inspired schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:44:
@svdgraaf sowieso vreemd dat hij op je naam staat als je hem niet opgehaald hebt.
Ja, dat vond ik ook 😅 ik gok dat ie nog ergens op een parkeerterrein in Tilburg staat, wellicht moet ik mn eigendom gewoon opeisen aan de balie. De RDW vindt ook dat ie van mij is, 400 euro boete, koopje voor een X

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20”, besteld zzp 29/10, RN 29/10, VIN 29/10, Levering: 28/11

• Zensu
Lastige vraag, maar weet iemand waarom je WEL YouTube kan gebruiken met free account en NIET met YouTube premium.

Ik heb namelijk yt premium, maar als ik wil inloggen: doesn't support browser. Terwijl m'n andere non-premium account wel gewoon werkt.

Is toch gewoon hetzelfde qua browser support...

Tesla 3 browser -edit-

Zensu wijzigde deze reactie 20-01-2020 11:50 (4%)

• DJGizbo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 17:01
Zensu schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:09:
Lastige vraag, maar weet iemand waarom je WEL YouTube kan gebruiken met free account en NIET met YouTube premium.

Ik heb namelijk yt premium, maar als ik wil inloggen: doesn't support browser. Terwijl m'n andere non-premium account wel gewoon werkt.

Is toch gewoon hetzelfde qua browser support...
knights16 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Ga in de browser naar deze pagina https://www.plex.tv/nl/
Log in met je google account.

Ga daarna weer terug naar de YouTube app en je bent ingelogd.

• svdgraaf
RDW update. Boete is gepauzeerd, maar auto staat nog steeds op mijn naam. Tesla gebeld, moeten het uitzoeken, konden het VIN nummer niet meer bij het kenteken vinden 8)7

Ik ben heel benieuwd of ik gebeld ga worden.

Heb ze ook maar even gemaild met alle bewijsstukken (RDW ook), gedoe allemaal.

• Zensu
Vergeten te melden dat het om een Tesla 3 browser gaat, Tesla forum ja :)

Anyways ik ga proberen of het via Plex kan. Bedankt voor het antwoorden.

• Discipline
https://www.tesla.com/en_...esla-vehicles?redirect=no

Informatie van Tesla over de FUD van afgelopen week. Het is toch wel echt weer zielig hoe de media er vorige week over gerapporteerd heeft.

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• Robinku
  • Laatst online: 14-02 13:34
Houd jullie model 3 de laatste 80km ook vermogen in? Lijkt wel chillmode.

SR+ pearl white - 19 inch - trekhaak / bj 5/12/2019

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Robinku schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:11:
Houd jullie model 3 de laatste 80km ook vermogen in? Lijkt wel chillmode.
Voor vragen en opmerkingen over de Model 3, dan kan je naar dit topic: Het grote Tesla Model 3 topic

Echter, is deze vraag niet specifiek voor de Model 3, iedere Tesla vermindert het maximale vermogen bij een beperkte actieradius, inderdaad een beetje net zoals de chill rijmodus.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Discipline schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:44:
https://www.tesla.com/en_...esla-vehicles?redirect=no

Informatie van Tesla over de FUD van afgelopen week. Het is toch wel echt weer zielig hoe de media er vorige week over gerapporteerd heeft.
Inderdaad, ben benieuwd of we ook rectificaties gaan lezen..

• geronim
geronim schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:37:
[...]

Same here, we zitten qua aanbetaling en levering rond dezelfde data (3 nov resp 28 dec in mijn geval).

Ik heb begin januari Amsterdam gebeld en zij raadden me aan om als het half januari nog niet was betaald, naar amsterdam_sales@tesla.com te mailen, net even gedaan.

Normaal zou het binnen twee weken na levering teruggestort moeten zijn vertelden ze, maar ivm de grote drukte, etc.
Vandaag mailtje terug van bovenstaand mailadres en bedrag is vandaag bijgeschreven.

Model 3 LR AWD | Solid Black | Zwart interieur | 18" Aero | Trekhaak | Eenmanszaak

• DennusB
  • Niet online
geronim schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Vandaag mailtje terug van bovenstaand mailadres en bedrag is vandaag bijgeschreven.
Dat is snel! Nu ik nog haha

Mijn LinkedIn!

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-02 13:38

amahusu

taking over the world!

Ik heb deze vraag ook in het grote Model 3 topic gesteld, maar wellicht zijn er ook andere Teslarijders die ervaring hebben met gordelverlengers voor de achterbank?

Ik heb deze besteld bij bol.com, maar daar past het mannetje van de tesla gordel helaas niet in (mannetje van de gordelverlenger past wel prima in het vrouwtje van de tesla gordel).

Heb via google wel een webshop in Amerika gevonden, maar wellicht zijn er mensen die al een geschikte verlenger hebben gevonden in Nederland.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Teknix1982 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:56:
[...]

Inderdaad, ben benieuwd of we ook rectificaties gaan lezen..
Niet zo wantrouwend tegen onze media.. Nergens voor nodig:

https://nos.nl/artikel/23...eren-is-totale-onzin.html

https://www.nu.nl/economi...omen-van-shortseller.html

• Rixard
  • Laatst online: 17-02 09:29
Rixard schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Even een korte update:

Na een week niks gehoord te hebben maar eens langs het SeC gegaan. Blijkt dat ze al wel een diagnose hebben gesteld. Naar het nu lijkt blijkt het een defecte module in de batterij te zijn. Hierdoor is een zekering geploft, wat ik inderdaad gehoord (en gevoeld) kan hebben.
Het reserveonderdelen is besteld en zal maandag of dinsdag binnenkomen. Ik ga er dan ook vanuit dat ik de auto ergens komende week weer kan ophalen.
Hopelijk was dit het dan ook.
Inmiddels weer een dikke week verder. De auto staat nog steeds bij het SeC. Het blijkt te gaan om een regelunit/module van de HV-accu te zijn. Deze regelt de 12v en hoogvoltage. Vorige week zeiden ze dinsdagochtend klaar. Toen ik zonet belde stond dat ook nog in de computer. Nu kreeg ik te horen dat het niet eerder dan eind van de week wordt.

Dan ben ik de auto inmiddels 3 weken kwijt :/

Iemand hier schreef al dat hij hetzelfde had en de auto 6 weken kwijt was.. Ik hoop toch dat het sneller is, maar krijg wel het gevoel dat ze me aan het lijntje houden zijn. Jammer.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-02 20:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Rixard schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Inmiddels weer een dikke week verder. De auto staat nog steeds bij het SeC. Het blijkt te gaan om een regelunit/module van de HV-accu te zijn. Deze regelt de 12v en hoogvoltage. Vorige week zeiden ze dinsdagochtend klaar. Toen ik zonet belde stond dat ook nog in de computer. Nu kreeg ik te horen dat het niet eerder dan eind van de week wordt.

Iemand hier schreef al dat hij hetzelfde had en de auto 6 weken kwijt was.. Ik hoop toch dat het sneller is, maar krijg wel het gevoel dat ze me aan het lijntje houden zijn. Jammer.
Ik snap niet zo goed dat Tesla geen spare parts aanhoudt in Tilburg, met de aantallen die er nu op weg zijn moet dat toch uit kunnen.

Heb je wel vervangend vervoer gekregen?

revolution-nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 15:09 (66%)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• Rixard
Ik heb een vervangende auto gekregen. Een Lexus IS 300h. Best een mooie auto, maar ik heb toch echt wel liever m'n eigen auto terug.

Het heeft volgens Tesla niets te maken met het niet hebben van het onderdeel zelf, maar met het daadwerkelijk plaatsen van het onderdeel (de regelunit) "Dit is erg specialistisch werk en kost veel tijd", aldus Tesla.

• bottom line
Aandeel weeral 6% omhoog.
$540 nu, hoogste punt ooit.

Dankzij de geruchten over de productie van model Y en een prognose dat de jaarcijfers goed gaan zijn? Of de zelf versnellende Tesla's wat een troll verhaal was.

Blijkbaar heeft Tesla ook nu officieel het contract rond de bouwgrond getekend in Berlijn

bottom line wijzigde deze reactie 21-01-2020 18:54 (10%)

• geronim
amahusu schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:05:
Ik heb deze vraag ook in het grote Model 3 topic gesteld, maar wellicht zijn er ook andere Teslarijders die ervaring hebben met gordelverlengers voor de achterbank?

Ik heb deze besteld bij bol.com, maar daar past het mannetje van de tesla gordel helaas niet in (mannetje van de gordelverlenger past wel prima in het vrouwtje van de tesla gordel).

Heb via google wel een webshop in Amerika gevonden, maar wellicht zijn er mensen die al een geschikte verlenger hebben gevonden in Nederland.
Let ook op dat die dingen in NL niet zijn toegestaan in combinatie met kinderzitjes (maar wel voor zeg een volwassen persoon die graag een langere gordel heeft). Die van mij (5 en 8 ) hebben t na een paar weken eindelijk onder de knie, die gordelhouderdingen zitten erg verstopt op de achterbank.

https://www.rijksoverheid...een-kinderzitje-vervoeren

• Discipline
bottom line schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:14:

Dankzij de geruchten over de productie van model Y en een prognose dat de jaarcijfers goed gaan zijn? Of de zelf versnellende Tesla's wat een troll verhaal was.

Blijkbaar heeft Tesla ook nu officieel het contract rond de bouwgrond getekend in Berlijn
Er gaan geruchten dat Tesla 1,4 miljard winst gaat maken in Q4 2019, daarnaast is het al duidelijk dat de Model Y al wordt geproduceerd (al kan het over enkele honderden tot nu toe zijn).

De verwachting is ook dat Musk tijdens de quarterly gaat aankondigen dat de leveringen gaan beginnen!

Ik ga nog een paar extra opties kopen in ieder geval.

Ik heb nu heel veel zin om wat te gaan graven en wat posts van vorig jaar terug te gaan zoeken dat Tesla sowieso failliet gaat, maar het voelt toch wel heel goed om gelijk te hebben gehad.

We zijn nog lang niet klaar hoor, ARK Invest heeft nu een price target van 6000 op TSLA over de komende jaren.

De TSLA shorts snappen niet dat een bedrijf zonder managerial debt en automatisering zoveel meer marge heeft per auto.

Maar goed, de Model Y komt eraan voor de USA en de refresh van de S en X zal ook niet al te lang op zich laten wachten.

Zelf interessant het me niet heel veel, maar ook battery investor day is heel erg interessant voor veel mensen. De verwachting is dat daar een 1 miljoen lifetime battery wordt aangekondigd.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-02 15:49
Wat is AD toch weer lekker suggestief bezig zeg https://www.ad.nl/auto/te...tweeen-na-crash~ae73cf7d/

1. Het had elke willekeurige auto kunnen zijn
2. De oorzaak is een andere auto die zich met gigasnelheid in de zijkant boort
3. De bestuurder van de Tesla heeft amper verwondingen

Maar nee een Tesla is in tweeën gebroken hoor poehpoeh....
En dan daaron der een filmpje van de Teslatruck met de tekst "Tijdens de presentatie van de Tesla Cybertruck in november ging het gruwelijk mis."

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Bram_Ram
  • Laatst online: 18-02 16:25
Rixard schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Goedemorgen Rixard,

Dat was ik, ik hoop het ook niet voor je.
Als het een lease auto betreft, en je komt er niet echt door heen bij Tesla wordt van het kastje naar de muur gestuurd dan is het verstandig de communicatie via de leasemaatschappij te laten lopen.

Gr.
Bram

• Rixard
Bram_Ram schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Goedemorgen Rixard,

Dat was ik, ik hoop het ook niet voor je.
Als het een lease auto betreft, en je komt er niet echt door heen bij Tesla wordt van het kastje naar de muur gestuurd dan is het verstandig de communicatie via de leasemaatschappij te laten lopen.

Gr.
Bram
Het is inderdaad een leaseauto. Gelukkig woon ik 10 minuten van het SeC, dus rij er gewoon langs. Als ik hem vrijdag nog niet terug heb ga ik maar eens vragen of ik zelf mag kijken waar ze "volop mee bezig" zijn.
Ik kan me niet voorstellen, dat als je de onderdelen binnen hebt, er dan 2 weken "volop mee bezig" bent. Dat zou absurd zijn.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-02 17:05
Rixard schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Het is inderdaad een leaseauto. Gelukkig woon ik 10 minuten van het SeC, dus rij er gewoon langs. Als ik hem vrijdag nog niet terug heb ga ik maar eens vragen of ik zelf mag kijken waar ze "volop mee bezig" zijn.
Ik kan me niet voorstellen, dat als je de onderdelen binnen hebt, er dan 2 weken "volop mee bezig" bent. Dat zou absurd zijn.
Binnen 2 weken kunnen ze de hele auto 2 keer helemaal strippen en weer in elkaar zetten :+

Langsgaan is het beste en makkelijkste heb ik wel gemerkt. Grote kans dat je je auto gewoon op de parkeerplaats ziet staan zonder dat er iets mee gebeurt.

• dominicvw
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-02 15:18
Vraag: Ik heb meerdere malen op verschillende locaties de Supercharger gebruikt voor mijn Model 3 LR. Deze kosten zijn netjes in rekening gebracht door Tesla, echter afgelopen weekend mijn accu van 1% (5 KM range) naar 100% laten laden bij een supercharger bij van der Valk Urmond. Hier werden geen kosten voor in rekening gebracht, zie:
18/01/2020 9:24AM
83 kWh @ € 0,24/kWh
€ 0,00
Status
Success

Dit is uiteraard fijn, maar kan iemand mij vertellen waarom dit gratis is? Ik kan hier namelijk geen logische reden voor verzinnen.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:21

knakworst

Get Dilberted!

bottom line schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:14:

Die Amerikane zijn knettergek

https://www.autoblog.com/...ichigan-sales-title-news/

De 'grote 3' hadden dus bedongen dat de autofabrikant niet zelf auto's mocht verkopen. 8)7

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:30
knakworst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:06:
[...]

Die Amerikane zijn knettergek

https://www.autoblog.com/...ichigan-sales-title-news/

De 'grote 3' hadden dus bedongen dat de autofabrikant niet zelf auto's mocht verkopen. 8)7
Van October 2018, dus kan iets out of date zijn, maar Michigan is de eerste waarvan ik gehoord hebt dat het veranderd is: (bron)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 06:21

knakworst

Get Dilberted!

DaCoTa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:16:
[...]

Van October 2018, dus kan iets out of date zijn, maar Michigan is de eerste waarvan ik gehoord hebt dat het veranderd is
Er is vandaag een oplossing overeengekomen tussen Tesla en Michigan, dat zou de stijging van de koers moeten verklaren.

Voor een Tesla moest je dus naar een andere staat. Gelukkig voor een automatisch geweer hoef je niet om te rijden, er zijn honderden gun stores in Michigan :/

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-02 18:27
Software 2020.4 is gesignaleerd, nog onbekend wat er nieuw is, ik lees iets over Chinese Baidu maps, maar de rest van de changes moet nog blijken.

Me Tarzan, U nix!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:30
doc schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:18:
Software 2020.4 is gesignaleerd, nog onbekend wat er nieuw is, ik lees iets over Chinese Baidu maps, maar de rest van de changes moet nog blijken.
Iets meer info (bron):
Seems to be a Chinese update: (but why detected in USA? testing?)

From Tesla-CN WeChat

Update include

Entertainment: Bilibili (animate,comic,game streaming site), YouKu (YouTube like streaming site)

Game: Dou dizhu (斗地主,card game), Mahjong (麻将), Happy Upgrade (欢乐升级, all poker game), all game are powered by Tencent (All Game are multiplayer and cross platform)

Features: Weather forecast Maps: Provider Change from Tencent(腾讯地图) to Baidu(百度)

• pliesie
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:58
Preaper schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:14:

* Intereurverwarming aan
* Ontdooistand aan
* Frunk openen

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interesse gewekt.. koppel je hem aan je telefoon of aan de auto via wifi/data?

• bottom line
DaCoTa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:16:
[...]

Van October 2018, dus kan iets out of date zijn, maar Michigan is de eerste waarvan ik gehoord hebt dat het veranderd is: (bron)

[Afbeelding]
Er zijn blijkbaar nu nog 10 staten in Amerika waar het voor Tesla verboden is om te verkopen.
Weet niet wat er in die link hierboven staat, maar de meeste staten verbieden het om auto's te verkopen als je geen dealer hebt. De autofabrikant mag niet rechtstreeks auto's verkopen aan de klant.

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Smobbo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 05:47:
[...]

Supervet!

Wat ook perfect werkt is met NFC tags en (op iPhone) de Opdrachten app. Als er interesse is kan ik die wel delen, ik heb wat bestaande scripts aangepast zodat je naam / wachtwoord er niet in staat maar wel je token. Geen aparte app nodig, dus je hoeft je Tesla gegevens niet in een 3rd party app in te vullen.

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

amahusu schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:05:
Bedenk wel dat de detectie gordels vast niet meer werkt met die dingen, wat gevaarlijk kan zijn als je kind (gedachteloos of niet) met de gordel zit te spelen.

Zoef

• pimk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-02 09:56
Zpottr schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Wat ook perfect werkt is met NFC tags en (op iPhone) de Opdrachten app. Als er interesse is kan ik die wel delen, ik heb wat bestaande scripts aangepast zodat je naam / wachtwoord er niet in staat maar wel je token. Geen aparte app nodig, dus je hoeft je Tesla gegevens niet in een 3rd party app in te vullen.
Geïnteresseerd!

• sanderdi
  • Laatst online: 21-02 09:46
Zerotorescue schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:51:

Het systeem van VAG en BMW vind ik dan juist compleet waardeloos. Weinig overzicht, niet up-to-date, vervelend kleurenschema. File informatie werkt alleen bij een volle maan. Het enige dat ik mis is de alternatieve route selectie. Nouja mis... het was ook maar een gimmick die ik zelden echt gebruikte. Ik had hierbij altijd de behoefte om Google Maps te gebruiken, maar dat was dan weer kut als je tegelijkertijd Flitsmeister wil gebruiken want dat kan natuurlijk niet met CarPlay.

Het Tesla systeem geeft mij op een groot scherm duidelijk aan wat ik moet doen, de zoom werkt exact als ik wil, ik krijg tot op ik geloof 10 meter accurate instructies, file informatie werkt *altijd*, up-to-date kaarten en volledig automatisch o.b.v. mijn agenda. Ik mis eigenlijk alleen nog de functie van Google Maps waar die tijdens het rijden alternatieve routes met de bijbehorende tijd toont.
Eerste paar dagen vond ik het er allemaal ook mooi uit zien, groot schrem , resolutie en soupless.
Maar nu naar paar maanden in gebruik en ik rij wekelijks verschillende routes ( lange afstanden ) en hier merk ik dan echt de te tekortkoming van het navigatie systeem zoals ik gewend was bij audi en daardoor al paar keer de mobiel erbij gehad. Voor A naar B in Nederland werkt het goed.
Grootste gemis is tussenstops toe te voegen, vooral nu je tussendoor moet laden. Vermoed dat ze dit in de toekomst makkelijk met software updates kunnen toevoegen.

• Nexz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-02 19:14
dominicvw schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:06:
Vraag: Ik heb meerdere malen op verschillende locaties de Supercharger gebruikt voor mijn Model 3 LR. Deze kosten zijn netjes in rekening gebracht door Tesla, echter afgelopen weekend mijn accu van 1% (5 KM range) naar 100% laten laden bij een supercharger bij van der Valk Urmond. Hier werden geen kosten voor in rekening gebracht, zie:
83 kWh @ € 0,24/kWh
€ 0,00
Status
Success

Dit is uiteraard fijn, maar kan iemand mij vertellen waarom dit gratis is? Ik kan hier namelijk geen logische reden voor verzinnen.
Soms betalen de omliggende restaurants/voorzieningen de SuC voor je. Het is namelijk best aannemelijk dat je iets gaat eten bij de desbetreffende toko. Er zijn in de US ook een aantal plekken waar dit zo werkt en een waar ik het zelf heb meegemaakt is Kamen in Duitsland. _/-\o_

• acidfever
  • Laatst online: 19-02 15:41

acidfever

I am allready working!

sanderdi schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Eerste paar dagen vond ik het er allemaal ook mooi uit zien, groot schrem , resolutie en soupless.
Maar nu naar paar maanden in gebruik en ik rij wekelijks verschillende routes ( lange afstanden ) en hier merk ik dan echt de te tekortkoming van het navigatie systeem zoals ik gewend was bij audi en daardoor al paar keer de mobiel erbij gehad. Voor A naar B in Nederland werkt het goed.
Grootste gemis is tussenstops toe te voegen, vooral nu je tussendoor moet laden. Vermoed dat ze dit in de toekomst makkelijk met software updates kunnen toevoegen.
Zaken waarvan ik echt hoop dat ze nog komen:
- Mogelijkheid alternatieve routes naar bestemming kiezen (soms heb je als berijder meer informatie)
- Tussenstops toevoegen
- Meer informatie over vertragingen (wanneer ergens een vrachtwagen is gekanteld hoeft de vertraging op dat moment nog niet zo groot te zijn maar die vertraging zal erg lang duren, andere systemen geven de aard van de vertraging en vaak of de vertraging toe of af neemt waardoor je zelf kunt bepalen of die route nog wel handig is).
- Betere pijlweergave/ detail instructies. Dit was in mijn vorige auto (BMW) aanzienlijk beter

Voor lange trips:
- mogelijkheid om een supercharger eerder te kiezen (eigenlijk hetzelfde als tussenstop toevoegen) of op zijn minst niet zo lang vol blijven houden aan 1 specifieke supercharger (ga 130, 125,120, 100 etc rijden) wanneer je dit duidelijk niet gaat halen.
- Parameters die de actieradius beïnvloeden kunnen beheren (denk aan belading, aantal mensen etc) voor de zaken die de auto niet zelf kan bepalen
-

• Preaper
pliesie schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Interesse gewekt.. koppel je hem aan je telefoon of aan de auto via wifi/data?
Hij werkt via wifi/het internet

Ik objecteer, u eer.

• duchaantje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-02 14:10
Ik ben ook nieuwsgierig hoe dat werkt

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23-02 11:50
dominicvw schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:06:
83 kWh @ € 0,24/kWh
€ 0,00
Status
Success

Geen idee, maar 83 kWh? Dat is ~ 9 kWh laadverlies?

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• appletreelane
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-02 10:43
Zpottr schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Interesse vooral omdat je zegt dat er geenaparte app nodig is. Altijd gedacht dat de standaard Tesla app niet via de Opdrachten aangestuurd kon worden.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

appletreelane schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Interesse vooral omdat je zegt dat er geenaparte app nodig is. Altijd gedacht dat de standaard Tesla app niet via de Opdrachten aangestuurd kon worden.
Je spreekt de Tesla API direct aan via URLs. Ik zal straks even wat delen.

Zoef

• bottom line
Voor de snelladers onder ons ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True