Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Hier eergisteren op de snelweg weg ook een Golf GTI’tje die even tof kwam doen. Kwam er echt meermaals zo asociaal hard langs en dan ging ie voor me plakken... zucht :’)

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-01 20:29
DennusB schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:27:
Hier eergisteren op de snelweg weg ook een Golf GTI’tje die even tof kwam doen. Kwam er echt meermaals zo asociaal hard langs en dan ging ie voor me plakken... zucht :’)
Exact hetzelfde met een audio S6 gehad. Die ging dan plankgas langs. Zwarte wolk uit z’n uitlaten en een beetje vuiligheid, alsof hij de uitlaat ff schoon blies over mijn auto. Heel vreemd gedrag.
Ik reed hem later voorbij en lachte vriendelijk, maar hij was/keek nog steeds boos. Jongens, het is maar een auto hè...

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Jullie doen nu qua woorden precies hetzelfde als die "anderen".

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:10
_/-\o_

Op https://twitter.com/search?q=Tesla zie je overigens de discussie over Tesla vs diesel/ICE in volle glorie. Waterstof lobbyisten die alleen maar foto's van uitbrandende Tesla's posten, waarbij reacties aantonen dat de oorzaak heel ergens anders lag.

Handige Tesla tips & tricks | Tesla Model 3 Performance | Bitcoin prijsvergelijk | 6140 WP Zonnepanelen

• Tammestein
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-01 22:14
Teknix1982 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Het is denk ik niet echt afgunst vanwege de voordelen maar meer het imago wat rond het merk tesla en elektrische auto’s hangt. Vorig jaar heb ik in deel 2 van het topic ook al eens een post hierover geplaatst. Ik werd door een groep hangjongeren aangesproken die mij herkenden in ons dorp als de tesla rijder. Die vonden tesla wel zo’n stom merk en helemaal geen auto. Geen geluid en niet stoer. Krijg vaak de term broodrooster te horen. Wordt al wel minder. Maar geloof niet dat petjes types afgunstig zijn op de voordelen.
Ik woon in een bepaald gebied in Amsterdam waar per straat ongeveer 4-5 Tesla’s staan. Ik merk daar weinig van afgunst. Nou ja, ik ben zelf dan wel weer jaloers op de Model X 100D performance van de buurman :Y

M3LR RWD / MN Silver / Black / Aero eraf Wheel Caps Kit erop / Levering: Hebbes

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:38

d0s

sssst

Taro schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:02:
Zojuist TeslaMate (https://github.com/adriankumpf/teslamate) geïnstalleerd, in 5 minuten gepiept en draait lokaal.

Auto slaapt nu, dus nog weinig info, maar erg benieuwd welke stats de komende tijd zichtbaar worden :)

Voor meer info over de installatie: https://teslamate.readthe.../installation/docker.html.

Iets anders: Vorige week reed ik op een N-weg, ik haalde wat auto's in. Ineens ging er 2-3 auto's achter mij iemand op de vluchtstrook rijden, ging naast mij rijden (op de vluchtstrook dus!!), 2 jongens staken hun middelvingers op, gingen voor mij rijden, remden af en namen de afrit. Alles staat op camera, maar ik zal het hier niet posten, omdat het nummerbord mooi in beeld staat.

Een dag eerder stond ik te wachten voor een stoplicht op een kruising. Ik moest naar rechts. Links stond voor een ander stoplicht een BMW 340i Touring (denk ik), die toeterde en de man achter het stuur maakte een gebaar, hij moest rechtdoor, dezelfde kant op als ik. Ik had vrouw en kinderen in de auto zitten, mijn stoplicht ging op groen en ik reed de weg naar rechts op, hield mij redelijk netjes aan de snelheid. 500-1000 meter later werd ik op de 100 km/uur weg met minimaal 150 km/uur ingehaald door de BMW-rijder... Als ik alleen was had ik overigens graag de wedstrijd (2 vingers in de neus?) aangegaan, maar nu niet :)

De volgende video kwam ik zojuist tegen, ook hier zie je weer wat Tesla bij anderen "losmaakt", onbegrijpelijk:
[YouTube: Tesla dashcam captures guys attempting to break charging plug.]
Mag hopen dat het kenteken van deze kneuzen in zicht is geweest

• Taro
  • Laatst online: 10:10
d0s schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:14:
[...]

Mag hopen dat het kenteken van deze kneuzen in zicht is geweest
Ja, prima in beeld.

Enige dat ik door de camerastandpunten mis is de jongens in de auto zelf. Ze deden overigens nog wel netjes de knipperlichten aan bij het afslaan :)

Handige Tesla tips & tricks | Tesla Model 3 Performance | Bitcoin prijsvergelijk | 6140 WP Zonnepanelen

• Sjod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:52

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik vind dit zo knap.

Ik vind de auto lelijk.
Ik vind het huis lelijk.

Zet het bij elkaar, maak er een mooie foto van. En ik vind het prachtig !!

Nu wil de auto en het huis hebben.

Ik vind het zo knap dat mensen dit kunnen creëren en zien.

Model 3 LR AWD White / Black / Aero - Bestelling 13-8 Athlon | RN 12-9 | VIN 26-11 | leverdatum: 16-12

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Tammestein schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Ik woon in een bepaald gebied in Amsterdam waar per straat ongeveer 4-5 Tesla’s staan. Ik merk daar weinig van afgunst. Nou ja, ik ben zelf dan wel weer jaloers op de Model X 100D performance van de buurman :Y
Dat is denk ik ook het verschil. Hier een klein dorp waar ik tot voor kort de enige was van het dorp met überhaupt een elektrische auto.

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-01 16:58
Teknix1982 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Het is denk ik niet echt afgunst vanwege de voordelen maar meer het imago wat rond het merk tesla en elektrische auto’s hangt. Vorig jaar heb ik in deel 2 van het topic ook al eens een post hierover geplaatst. Ik werd door een groep hangjongeren aangesproken die mij herkenden in ons dorp als de tesla rijder. Die vonden tesla wel zo’n stom merk en helemaal geen auto. Geen geluid en niet stoer. Krijg vaak de term broodrooster te horen. Wordt al wel minder. Maar geloof niet dat petjes types afgunstig zijn op de voordelen.
Ah, wow. Daar kan ik dan totaal geen logica voor vinden, nee. Bizar!

• afelium
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21-01 06:19
Ik merk bijzonder weinig van afgunst of andere negatieve blikken. Hooguit dat bmw's en audi's geen moeite meer doen bij een stoplicht. Ik race altijd alleen.

Wat mij juist opvalt is dat vooral schoolgaande kinderen echt omkijken en tegen elkaar roepen 'kijk een Tesla'.
Mijn zoon is 9 en stapt super trots uit de Tesla op school. Daar is ie echt cool.
En ach ja, die generatie weet straks niet beter en snapt niet (net zo min als ik nu) wat er ooit cool of stoer geweest kan zijn aan een lawaaierige stinkbak.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Hyundai Ioniq Comfort 2016

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:25
afelium schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:58:
Ik merk bijzonder weinig van afgunst of andere negatieve blikken. Hooguit dat bmw's en audi's geen moeite meer doen bij een stoplicht. Ik race altijd alleen.

Wat mij juist opvalt is dat vooral schoolgaande kinderen echt omkijken en tegen elkaar roepen 'kijk een Tesla'.
Mijn zoon is 9 en stapt super trots uit de Tesla op school. Daar is ie echt cool.
En ach ja, die generatie weet straks niet beter en snapt niet (net zo min als ik nu) wat er ooit cool of stoer geweest kan zijn aan een lawaaierige stinkbak.
Ik heb hier thuis een Unifi cam op de oprit hangen die on motion opneemt (inc geluid). Heel vaak inderdaad juist kinderen die roepen "He pappa, kijk! Een Tesla!". Ook al een ouder echtpaar gehad die uitgebreid moesten kijken en wat dames "Dat is toch die kleine tesla?" :).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• PJ2019
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-01 22:19
Heb hier een probleem met de dashcam.
Heb hem er gisteravond uit gehaald (ik heb vooraf even het icoontje ingedrukt gehouden en ging er vanuit dat hij er wel uit kon....).
Even wat beelden bekeken en daarna alles leeg gemaakt. De hoofdmap TeslaCam laten staan als enige map.

Vandaag terug in de auto.....geen icoon meer. Daarna maar even opnieuw geformatteerd zoals de eerste keer maar helaas.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Hard reset (knoppen op het stuur beide ingedrukt gehouden) hielp helaas ook niet.
Sentrymode icoontje is er wel, maar volgens mij os die er altijd.

Mooi balen dit. Werkte direct na de eerste keer prima ( mini sd 64 GB in usb lezer in de splitter van de draadloze telefoonoplader links. Alles zoals het was toen het werkte). Rechts ookal geprobeerd en ook zonder de usb's van de oplader.

Zou ik hem dan noet goed ontkoppeld hebben en de boel in de war? Telefoon laadt wel gewoon op.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Teknix1982
  • Niet online
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:01:
Heb hier een probleem met de dashcam.
Heb hem er gisteravond uit gehaald (ik heb vooraf even het icoontje ingedrukt gehouden en ging er vanuit dat hij er wel uit kon....).
Even wat beelden bekeken en daarna alles leeg gemaakt. De hoofdmap TeslaCam laten staan als enige map.

Vandaag terug in de auto.....geen icoon meer. Daarna maar even opnieuw geformatteerd zoals de eerste keer maar helaas.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Hard reset (knoppen op het stuur beide ingedrukt gehouden) hielp helaas ook niet.
Sentrymode icoontje is er wel, maar volgens mij os die er altijd.

Mooi balen dit. Werkte direct na de eerste keer prima ( mini sd 64 GB in usb lezer in de splitter van de draadloze telefoonoplader links. Alles zoals het was toen het werkte). Rechts ookal geprobeerd en ook zonder de usb's van de oplader.

Zou ik hem dan noet goed ontkoppeld hebben en de boel in de war? Telefoon laadt wel gewoon op.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Stop hem weer is in een USB poort van je laptop en herstel de schijf. Dit heb ik ook wel is moeten doen. Daarna deed ie het weer.

• PJ2019
Teknix1982 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Stop hem weer is in een USB poort van je laptop en herstel de schijf. Dit heb ik ook wel is moeten doen. Daarna deed ie het weer.
Hoe doe ik dat met win10? Ik zie het nergens.

• Teknix1982
  • Niet online
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:14:
[...]

Hoe doe ik dat met win10? Ik zie het nergens.
Klik in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op de schijfletter, kies de Eigenschappen , tabblad Extra en druk daar op Controleren . Kies Station scannen en herstellen . De computer begint dan de stick/kaart op fouten te controleren.

• PJ2019
Teknix1982 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:22:
[...]

Klik in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op de schijfletter, kies de Eigenschappen , tabblad Extra en druk daar op Controleren . Kies Station scannen en herstellen . De computer begint dan de stick/kaart op fouten te controleren.
Prima, gedaan. Geen fouten. Benieuwd of hij t nu doet......

• PJ2019
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:29:
[...]

Prima, gedaan. Geen fouten. Benieuwd of hij t nu doet......
Helaas, nog steeds geen cam icoontje....

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:59
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Helaas, nog steeds geen cam icoontje....
Probeer anders via deze tool te formatteren.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm

Sluit je het wel aan op één van de twee voorste USB-poorten?

Neem aan dat je dat wel gedaan hebt, maar ik meld het even.

Als het nog steeds niet lukt even met een andere sd kaart proberen om er zeker van te zijn dat het niet aan de sd kaart ligt en dan richting servicecenter gaan.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• PJ2019
Hunkaroglu schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:47:
[...]

Probeer anders via deze tool te formatteren.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm

Sluit je het wel aan op één van de twee voorste USB-poorten?

Neem aan dat je dat wel gedaan hebt, maar ik meld het even.

Als het nog steeds niet lukt even met een andere sd kaart proberen om er zeker van te zijn dat het niet aan de sd kaart ligt en dan richting servicecenter gaan.
Jazeker 1 vd twee poorten. Het werkte ook totdat ik hem eruit heb gehaald om wat beelden te bekijken. Dat programma gebruik ik ook maar ik zal hem nu nog één keer formateren en een directory TeslaCam aanmaken. Daarna deze week maar eens een andere SD mini halen testen.

Dan maar eens kijken als het dan nog niet werkt of ik een servicecenter zal opzoeken. Laat hem er eerst wel even in zitten in de hoop dat hij gaat werken tzt....

Balen dit en dat is dan weer een klein nadeeltje dat een servicecenter niet om de hoek zit.

• PJ2019
Inmiddels afspraak ingepland in Groningen met nog een aamtal zaken waaronder de laadklep melding die af en toe verschijnt. In de mail een bevestiging dat de technicus tussen 12.30 en 14.30 uur zal komen. Ik had het idee in de app dat de afspraak is ingepland van 12.30 uur tot 14.30 uur. Ik mag toch hopen dat er gewoon monteurs daar zijn en dat ik geholpen wordt om 12.30 uur..... en dat ik ergens kan zitten om in de tussentijd te werken. Iemand ervaring? In de mail lijkt het erop dat ze ook op locatie konden komen....ik heb gewoon het adres van Groningen opgezocht en dat ingetikt.

Punten die ik had is:
1. Laadklep met indrukken een probleem aldus de melding op het scherm;
2. Lak buitenkant sinds aflevering;
3. Kleine beschadiging dashboard sinds levering;
4. Deukje achterbank leuning in het midden;
5. Rubber achterraam hangt wat los
6. Sd kaart probleem niet herkend dash

PJ2019 wijzigde deze reactie 12-01-2020 19:35 (7%)

• Teknix1982
  • Niet online
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:32:
Inmiddels afspraak ingepland in Groningen met nog een aamtal zaken waaronder de laadklep melding die af en toe verschijnt. In de mail een bevestiging dat de technicus tussen 12.30 en 14.30 uur zal komen. Ik had het idee in de app dat de afspraak is ingepland van 12.30 uur tot 14.30 uur. Ik mag toch hopen dat er gewoon monteurs daar zijn en dat ik geholpen wordt om 12.30 uur..... en dat ik ergens kan zitten om in de tussentijd te werken. Iemand ervaring? In de mail lijkt het erop dat ze ook op locatie konden komen....ik heb gewoon het adres van Groningen opgezocht en dat ingetikt.

Punten die ik had is:
Ik ben zelf een aantal keer in Groningen geweest. Vriendelijke mensen. Er zijn daar monteurs aanwezig op locatie. Je kunt daar zitten werken en er is koffie, thee enz aanwezig.

• Smobbo
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:32:

Punten die ik had is:
Weet je zeker dat je niet een mobiele service afspraak in de SeC gemaakt hebt?
Je moet je eigen adres in vullen bij ‘service plannen’. Dan kijkt hij welke dicht bij zijn en als je alleen maar probleempjes hebt die ze ter plekke op kunnen lossen dan komen ze gewoon bij je langs. Dan krijg je dus een afspraak window, in plaats van een afspraak tijd.

Oh en over de usb stick, je hebt hem wel in Fat32 geformatteerd? Kan namelijk niet in de standaard Windows format optie bij een stick groter dan 32GB. Vandaar de link van @Hunkaroglu

• Mdpd
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-01 12:30
Al een paar keer problemen gehad met de ramen van de M3. Het eerst issue deed zich voor na oud&nieuw. Nadat ik klaar was met het afspoelen van de auto wilde ik de binnenkant schoonmaken. Bleek de passagiersstoel en deur helemaal nat te zijn. Raam bleek niet goed gesloten te zijn. Terwijl we al een paar dagen niet meer in de M3 geweest waren en er zeker van waren dat het raam dicht zat. Volgende issue kwam een paar dagen later met het raam van de deur achter de passagierskant. Deur open gedaan om iets van de achterbank te pakken, raam schoof naar beneden bij het openen van de deur, deur dicht gedaan en voordat de deur dicht gaat schuift het raam al omhoog waardoor deze tegen de sierlijst knalt en een aantal flinke krassen achterlaat. Vandaag wederom hetzelfde probleem met hetzelfde raam en nog meer krassen en beschadiging op de sierlijst. Meer mensen dezelfde ervaring gehad? Reden om service center te bellen van Tesla?

• Tammestein
  • Laatst online: 15-01 22:14
Mdpd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:30:
Al een paar keer problemen gehad met de ramen van de M3. Het eerst issue deed zich voor na oud&nieuw. Nadat ik klaar was met het afspoelen van de auto wilde ik de binnenkant schoonmaken. Bleek de passagiersstoel en deur helemaal nat te zijn. Raam bleek niet goed gesloten te zijn. Terwijl we al een paar dagen niet meer in de M3 geweest waren en er zeker van waren dat het raam dicht zat. Volgende issue kwam een paar dagen later met het raam van de deur achter de passagierskant. Deur open gedaan om iets van de achterbank te pakken, raam schoof naar beneden bij het openen van de deur, deur dicht gedaan en voordat de deur dicht gaat schuift het raam al omhoog waardoor deze tegen de sierlijst knalt en een aantal flinke krassen achterlaat. Vandaag wederom hetzelfde probleem met hetzelfde raam en nog meer krassen en beschadiging op de sierlijst. Meer mensen dezelfde ervaring gehad? Reden om service center te bellen van Tesla?
Reden genoeg wat mij betreft

M3LR RWD / MN Silver / Black / Aero eraf Wheel Caps Kit erop / Levering: Hebbes

• Rixard
  • Nu online
Mdpd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:30:
Bij de eerste keer had je al gelijk kunnen reclameren. Het hoort niet zo te zijn dat je je auto beschadigd bij normaal gebruik.

M3 P DeepBlue/zwart. | Besteld:20/09 | RN: 20/09 | VIN: 28/11 | Ophaaldatum: 27/12, 13.30

• Rixard
  • Nu online
Rixard schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:06:
Het waren 700 mooie kilometers..

Afgelopen vrijdag is mijn M3P afgesleept.
Auto stond geparkeerd, Ik stapte in, drukte op de rem en hoorde een zware dreun onder de auto vandaan komen. Geen idee wat er gebeurde, maar het klonk niet goed. De auto kon vervolgens niet meer in een versnelling gezet worden. De letters RDP links bovenin waren ook niet aanwezig. Alle andere functies leken wel te werken.

Er stonden rode foutmeldingen bij de notificaties;
UI_a045 eCall emergency call system needs service (Contact Tesla Service)
VCFRONT_a192 12V power reduced (Vehicle may shut down unexpectedly)
a059_SW_Pack_voltage Vehicle may not restart (vehicle requires service)
HVP_w028 Vehicle may not restart (vehicle requires service)

Reboot, power off etc, hielp niet.

De auto staat nu bij een SeC en wacht op diagnose..

:X :?
Even een korte update:

Na een week niks gehoord te hebben maar eens langs het SeC gegaan. Blijkt dat ze al wel een diagnose hebben gesteld. Naar het nu lijkt blijkt het een defecte module in de batterij te zijn. Hierdoor is een zekering geploft, wat ik inderdaad gehoord (en gevoeld) kan hebben.
Het reserveonderdelen is besteld en zal maandag of dinsdag binnenkomen. Ik ga er dan ook vanuit dat ik de auto ergens komende week weer kan ophalen.
Hopelijk was dit het dan ook.

M3 P DeepBlue/zwart. | Besteld:20/09 | RN: 20/09 | VIN: 28/11 | Ophaaldatum: 27/12, 13.30

• PJ2019
Smobbo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Weet je zeker dat je niet een mobiele service afspraak in de SeC gemaakt hebt?
Je moet je eigen adres in vullen bij ‘service plannen’. Dan kijkt hij welke dicht bij zijn en als je alleen maar probleempjes hebt die ze ter plekke op kunnen lossen dan komen ze gewoon bij je langs. Dan krijg je dus een afspraak window, in plaats van een afspraak tijd.

Oh en over de usb stick, je hebt hem wel in Fat32 geformatteerd? Kan namelijk niet in de standaard Windows format optie bij een stick groter dan 32GB. Vandaar de link van @Hunkaroglu
Jazeker FAT32. Het werkte eerst ook gewoon.

Eh goede vraag. Het lijkt erop dat ik denk ik op dat ik een andere afspraak heb gemaakt op locatie en ja ik heb het adres van Groningen SeC opgegeven.

In de mail staat: 'Your Mobile Service appointment'

Wel mooi bij een SeC maar ja..... dat kan ik vast nog aanpassen in de app of morgen even naar Groningen SeC bellen om te horen of zoiets opgelost kan worden op locatie. Dan pas ik het adres simpelweg aan naar mijn werkadres.....

Update: heb het adres in de app aangepast. Maar even kijken wat ze op locatie zoal kunnen doen. Vast veel van mijn paar punten zoals raamrubber, laadklep, sd kaart, plekje lak en deukje rugleuning en dashboard. Dan maar vervolg afspraak of zoiets voor als niet alles ter plekke kan worden opgelost.

PJ2019 wijzigde deze reactie 12-01-2020 23:23 (11%)

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:13
@Mdpd Dit klinkt als een issue waarbij de auto niet goed weet of het raam helemaal dicht of open is. Dat uit in allerlei vreemde dingen zoals dat het raam ineens helemaal open gaat, of de ramen ineens in vent modus gaan. Of de ramen dicht zijn, maar de all aangeeft dat ze dat niet zijn enz.

Je kan het raam opnieuw kalibreren door hem helemaal naar beneden te doen en de knop 10s vast te houden, dan naar boven en daar 10s vasthouden en dan weer naar beneden en 10s vasthouden.

Heb ik ook al moeten doen bij 1 raam.

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Ik heb bij mijn TM3 vocht in beide achterlichtunits als het hard geregend heeft. Onderdeel van het ontwerp of moet ik een afspraak maken bij een SeC?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
mooste schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:39:
Ik heb bij mijn TM3 vocht in beide achterlichtunits als het hard geregend heeft. Onderdeel van het ontwerp of moet ik een afspraak maken bij een SeC?
Definieer 'vocht'. Condens of echt een laag water? Het eerste is normaal (lees 'acceptabel' volgens Tesla), het tweede is niet de bedoeling.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:44
PJ2019 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:09:
[...]

Jazeker FAT32. Het werkte eerst ook gewoon.
Hier ook zitten klootviolen met de USB SSD. Eerst geformateerd via de HP USB tool die ik voor werk altijd gebruik, en had het idee dat het werkte, maar niet echt goed gekeken. Kreeg de melding dat de Tesla de USB disk niet zag.

Later met deze tool AOMEI Partition Assistant Standard Edition 8.6 de partitie aangemaakt en geformateerd op FAT32 Hierna werkte het goed.
Ik gebruik een WD green 480GB met een usb enclosure.

Aangezien Tesla op linux draait zal het wel gevoelig zijn kleine afwijkingen in het format process.

Dit gebruik ik:
pricewatch: Digitus DA-71105 Zwart
pricewatch: WD Green SSD 2,5" V2 480GB

Tomas_ wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:30 (27%)
Reden: toevoeging url's

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• tim-1985
  • Laatst online: 21-01 12:18
Mijn zwager appte mij net dat hij een Tesla Model Y voorbij zag rijden in camo-print in Nederland. :9~
Zou dat kunnen betekenen dat hij nu getest wordt voor de Europese markt en dat de release niet lang op zich laat wachten? _/-\o_
Helaas geen foto kunnen maken, maar hij heeft als student-chauffeur in heel wat tesla's mogen rijden, dus weet precies dat hij te hoog voor een S en te laag voor de X was.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

tim-1985 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:14:
Mijn zwager appte mij net dat hij een Tesla Model Y voorbij zag rijden in camo-print in Nederland. :9~
Zou dat kunnen betekenen dat hij nu getest wordt voor de Europese markt en dat de release niet lang op zich laat wachten? _/-\o_
Helaas geen foto kunnen maken, maar hij heeft als student-chauffeur in heel wat tesla's mogen rijden, dus weet precies dat hij te hoog voor een S en te laag voor de X was.
Originele plan is dat de massaproductie eind 2020 start voor Noord-Amerika, en begin 2021 voor Europa. Dus minimaal een jaar wachten nog, tenzij de plannen ineens gewijzigd zouden zijn.

• mooste
  • Nu online
mrwolf schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:45:
[...]

Definieer 'vocht'. Condens of echt een laag water? Het eerste is normaal (lees 'acceptabel' volgens Tesla), het tweede is niet de bedoeling.
Ja, het is condens. Dus niets aan de hand.

• kv83
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-01 14:44
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Originele plan is dat de massaproductie eind 2020 start voor Noord-Amerika, en begin 2021 voor Europa. Dus minimaal een jaar wachten nog, tenzij de plannen ineens gewijzigd zouden zijn.
Laatste wat ik ervan gehoord heb is dat ze op de planning vooruit liep

SR+ - Red Multi-Coat - Wit - 19" - Besteld: 4/12 - VIN: 4/12 - Leverdatum: 20/12

• vontrapp
  • Laatst online: 21-01 14:17
Nu een kleine maand mijn P. Wat me meevalt is de afwerking en algehele indruk van de auto.
Wat tegenvalt is het bereik. Als ik de accus vollaadt geeft de app een bereik aan van 457km. Als ik rijd en net zo rijd als in mijn vorige auto ( een Audi A5) en gewoon de kachel aanzet en sportief rijd is het werkelijk bereik zo'n 340 km. Met name wanneer je nog zo'n 120 km over hebt gaat het hard met het verbruik.
En de stoere verhalen over het accleratievermogen wil ik nuanceren. Vanuit stilstand tot 100km is het een raket. Acceleren vanaf 120/130 km gaat beduidend minder spectaculair en ik zou in die situatie met mijn Audi hebben gewonnen.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-01 22:13

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

vontrapp schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:15:
Nu een kleine maand mijn P. Wat me meevalt is de afwerking en algehele indruk van de auto.
Wat tegenvalt is het bereik. Als ik de accus vollaadt geeft de app een bereik aan van 457km. Als ik rijd en net zo rijd als in mijn vorige auto ( een Audi A5) en gewoon de kachel aanzet en sportief rijd is het werkelijk bereik zo'n 340 km. Met name wanneer je nog zo'n 120 km over hebt gaat het hard met het verbruik.
En de stoere verhalen over het accleratievermogen wil ik nuanceren. Vanuit stilstand tot 100km is het een raket. Acceleren vanaf 120/130 km gaat beduidend minder spectaculair en ik zou in die situatie met mijn Audi hebben gewonnen.
Dat laatste geloof ik niet, ik denk dat dit meer in de beleving zit. Wat voor A5 had je precies?

Met mijn SR+ was ik recent op de autobahn tot de 200kmh een fractie sneller dan een Audi A6 3.0TDI (320PK) en een BMW 840D.

Tip: voor een beter verbruik je kachel op handmatig, dus de airco UIT, ventilatie voor de voorruit aan en de voeten uit, ventilatie op stand 3 - 5
.

5kWp solar | Tesla Model 3 | Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Het fabrieksbereik haalde je met de Audi ook niet toch? En welke A5 had je? Je moet wel een redelijke ICE hebben wil je van 120-200 sneller zijn. Met instap A5 gaat je dat ook niet lukken.

A5 2L Quatro met 252pk;

0 - 100; 5,1s
0 - 200; 19,2s

100-200 dus 14,1s

Model 3 AWD - LR;

0 - 100; 4,6s
0 - 200; 16,6s

100 - 200 dus; 12s

(Tijd van P is op 100-200 niet veel sneller.)

Inspired wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:34 (9%)

• vontrapp
2.0 TSFI getuned. 320pk. Het voordeel van die Audis is dat ze door de combinatie van een DSG bak een relatief groot koppel hebben.
Het kan inderdaad de beleving zijn, maar de explosieve versnelling is (logischerwijze) minder en ik denk echt dat mijn Audi wat sneller was.
Met een volle tank had in een actieradius van 700km, dat geeft toch wat minder stress.
Ik was van de week bij mijn zus in de Achterhoek en ik moest echt naar de supercharger in Apeldoorn kruipen en had daar nog een bereik van 15km. Dat voelde niet fijn.
Wat langer geleden vertrokken vanuit Schiedam naar Hilversum. Boordcomputer gaf aan een bereik te hebben van 135 km. Bij Utrecht inneens nog maar 50 km over.

• Inspired
  • Nu online
vontrapp schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:36:
2.0 TSFI getuned. 320pk. Het voordeel van die Audis is dat ze door de combinatie van een DSG bak een relatief groot koppel hebben.
Het kan inderdaad de beleving zijn, maar de explosieve versnelling is (logischerwijze) minder en ik denk echt dat mijn Audi wat sneller was.
Met een volle tank had in een actieradius van 700km, dat geeft toch wat minder stress.
Ik was van de week bij mijn zus in de Achterhoek en ik moest echt naar de supercharger in Apeldoorn kruipen en had daar nog een bereik van 15km. Dat voelde niet fijn.
Wat langer geleden vertrokken vanuit Schiedam naar Hilversum. Boordcomputer gaf aan een bereik te hebben van 135 km. Bij Utrecht inneens nog maar 50 km over.
Zal elkaar niet veel doen. Een S5 is ook 17s bezig om op de 200 te komen. (YouTube: Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 354HP ACCELERATION 0-232 LAUNCH CONTROL b...) Zal ook meer beleving zijn denk ik.

Range op boordcomputer is niet realistisch idd.

Je TFSI zal ook veel minder koppel gehad hebben dan de P.

• vontrapp
Ach ik heb de luxe iedere avond thuis te stekkeren dus de volgende dag weer vol. Alleen bij lange ritten moet ik dus wat meer veiligheidsmarge inbouwen, of gewoon wat rustiger rijden.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar de nadelen van een EV qua bereik waren je wel bekend neem ik aan?
Van de zomer haal je meer, en vanaf maart kom je ook verder in NL ivm lagere maximum snelheid :)
Dan is het doortrekken (ver) boven de 100km/u ook minder relevant geworden.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:41 (3%)

• Meestervisser
  • Registratie: november 2019
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Elon musk heeft eerder gezegd dat de model y van de zomer geleverd moet worden en in december heeft hij gezegd dat het zelfs 6 maanden eerder zou kunnen. Dat laatste is uiteraard onwaar.

Ja ik ben bekend met zijn trackrecord.

Niet de echte!

• PJ2019
Tomas_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:58:
[...]

Hier ook zitten klootviolen met de USB SSD. Eerst geformateerd via de HP USB tool die ik voor werk altijd gebruik, en had het idee dat het werkte, maar niet echt goed gekeken. Kreeg de melding dat de Tesla de USB disk niet zag.

Later met deze tool AOMEI Partition Assistant Standard Edition 8.6 de partitie aangemaakt en geformateerd op FAT32 Hierna werkte het goed.
Ik gebruik een WD green 480GB met een usb enclosure.

Aangezien Tesla op linux draait zal het wel gevoelig zijn kleine afwijkingen in het format process.

Dit gebruik ik:
pricewatch: Digitus DA-71105 Zwart
pricewatch: WD Green SSD 2,5" V2 480GB
Bedankt! Heb het programma geprobeerd maar helaas ook nu herkend hij de sd niet. Foutmelding op het scherm krijg ik ook niet.
Sprak bij de bandenwissel iemand die de sd kaart er gewoon uit had getrokken en eea bekeken en er weer in had gedaan. Alles werkte bij hem nog goed.
Mijn mini sd 64 gb werkt naar mijn mening ook goed want op de pc wordt hij gewoon herkend en geeft hij geen fouten aan.

Ik laat het nu maar rusten tot de monteur naar de puntem heeft gekeken.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Je moet even gevoel krijgen voor het verbruik van de auto onder bepaalde omstandigheden, heeft tijd nodig.
Wat voor mij werkte was om de boordcomputer om te zetten naar percentage ipv (de nietszeggende) rated range. Hierdoor krijg je gevoel voor percentage /afgelegde kilometers, daarnaast is het prettig bij het snelladen ivm de laadcurve.

Wanneer je daadwerkelijk wilt kijken hoeveel km je nog kan afleggen dan gebruik je de energiemonitor, deze is zeer accuraat en geeft erg veel inzicht.

Na 10.000km kan ik op gevoel al redelijk accuraat inschatten of ik een rit ga halen of toch vooraf, of achteraf moet gaan laden.

revolution-nl wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:20 (7%)

5kWp solar | Tesla Model 3 | Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:44
PJ2019 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Bedankt! Heb het programma geprobeerd maar helaas ook nu herkend hij de sd niet. Foutmelding op het scherm krijg ik ook niet.
Sprak bij de bandenwissel iemand die de sd kaart er gewoon uit had getrokken en eea bekeken en er weer in had gedaan. Alles werkte bij hem nog goed.
Mijn mini sd 64 gb werkt naar mijn mening ook goed want op de pc wordt hij gewoon herkend en geeft hij geen fouten aan.

Ik laat het nu maar rusten tot de monteur naar de puntem heeft gekeken.
Foutmelding was een driehoekje met uitroepteken naast de dashcam icon. Daarop tikken openende de foutmelding met tekst. Was een beetje onduidelijk vond ik.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Mdpd
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-01 12:30
Caelorum schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:36:
@Mdpd Dit klinkt als een issue waarbij de auto niet goed weet of het raam helemaal dicht of open is. Dat uit in allerlei vreemde dingen zoals dat het raam ineens helemaal open gaat, of de ramen ineens in vent modus gaan. Of de ramen dicht zijn, maar de all aangeeft dat ze dat niet zijn enz.

Je kan het raam opnieuw kalibreren door hem helemaal naar beneden te doen en de knop 10s vast te houden, dan naar boven en daar 10s vasthouden en dan weer naar beneden en 10s vasthouden.

Heb ik ook al moeten doen bij 1 raam.
Bedankt voor de tip! Dat had ik bij een ander raam al gedaan en eigenlijk niet bij stilgestaan om dat ook bij dit raam te doen omdat dit raam een ander probleem leek te hebben die ik niet correleerde aan kalibratie (het ineens omhoog tijdens sluiten van deur). Vanochtend contact gehad met LM en SeC. Mobile service afspraak gemaakt en LM geeft aan te kijken of de schade ofwel vervanging van de sierlijst nog op Tesla te verhalen is onder garantie.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:34
Denk niet dat je audi uberhaubt in de buurt kon blijven eerlijk gezegd, maar moet zeggen dat het inderdaad niet zo explosief aanvoelt door het gebrek aan geluid.

http://www.zeperfs.com/en/duel7666-4814.htm

Carwow heeft ook nog een leuk filmpje van een P vs M3,RS4, C63S en de P wint redelijk makkelijk. Bij de tussenacceleratie was de P volgens mij ook het snelste weg maar kwam de M4 uiteindelijk langzij, maar toen reden ze al dik over de 200. Dit was overigens ook voor de vermogensupgrade van je P.

• PJ2019
Update sd en tesla cam dash cam:

Service center zei dat het 100% lag aan de SD kaart en aan de 64GB en de 3.0 of 3.1.
Hij had er ervaring mee....

Heb direct een usb 3.1 .... ja had niet anders liggen maar wel 32GB geformateerd en in de auto en hoppa hij doet het weer. Maar even kijken of deze na het bekijken tzt het ook 'begeeft'.

Zal de sd mini 64gb maar in mijn telefoon stoppen.... zie ik tzt een 2.0 en 32GB dan gebruik ik die wel.

Hij gaf nog aan dat hij op den duur bij een volle schijf problemen gaat krijgen als je 3.0 en of hoger hebt dan 32GB.

Daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn. Ik had juist de sd mini 64 gb en de usb sd mini lezer besteld op aanraden van een youtuber die dit had aanbevolen. Tja dikke pech of .....

De toekomst zal t uitwijzen hoe goed deze is en hoe lamg hij het uit gaat houden.

Iig bedankt voor de vele tips. Hoop dat iemand deze tip hoe gek ook zal vinden en dat het werkt.

• DennusB
  • Niet online
Rijd al 2 weken naar volle tevredenheid in m'n Model 3, en de app doet het top. Maar ik zie m'n Model 3 nog steeds niet staan op de Tesla site als ik inlog. Kan ik daar Tesla voor bellen? En welke optie pak ik dan?

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - Kenteken G-<XXX>-XJ 27/12 - levering 30/12

• TesSLa
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09:39
Mijn dochter zag vrijdag een Tesla met de volgende omschrijving : het formaat van een model X maar met de deurklinken van een model 3.

Ik zei dat zou qua beschrijving een model Y zijn. Maar die zijn er nog niet. Ik deed het af als onzin :X Zou ze toch gelijk gehad hebben :?

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Dat wordt mogelijk eind van het jaar weer massa uitrol, ik weet in ieder geval dat ik vooraan ga liggen voor een 2020 Y.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09:51
Deveon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Dat wordt mogelijk eind van het jaar weer massa uitrol, ik weet in ieder geval dat ik vooraan ga liggen voor een 2020 Y.
Website geeft aan:
"De productie begint naar verwachting begin 2021"

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-01 07:11
De WLTP range van een M3P is 530km, maar op eDrivers vind je de volgende tabel:

Actieradius volgens WLTP: 530 km
Praktische actieradius zomer stad: 655 km
Praktische actieradius zomer snelweg: 425 km
Praktische actieradius winter stad: 430 km
Praktische actieradius winter snelweg: 325 km

Zoals je ziet is het verschil zomer/winter best fors en daar loop jij nu ook tegenaan. In de zomer is het een heel stuk beter. Ook een sportieve rijstijl is funest voor je range. Ik heb mijn Model S nu ongeveer 1.5 jaar en ben eigenlijk een stuk rustiger gaan rijden t.o.v. mijn vorige wagen (Audi A4 diesel).
Dat herken ik volledig. Boven de 120km/u is de fut er redelijk uit (relatief gezien dan). Een performance vind ik dan ook weinig meerwaarde hebben. Die stoplichtsprints vreten banden en zijn een paar keer leuk, maar daarna is de lol er voor mij wel vanaf. Je ziet dit overigens bij veel EV's en ik vermoed dat de Taycan daarom is uitgerust met 2 versnellingen om ook boven de 100km/u het koppel nog goed te kunnen gebruiken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BugBoy
PJ2019 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:48:
Update sd en tesla cam dash cam:
Service center zei dat het 100% lag aan de SD kaart en aan de 64GB en de 3.0 of 3.1. Hij had er ervaring mee....
Ik heb ook lopen klooien met allerlei USB sticks, maar onderaan de streep geeft het gewoon gelazer. USB sticks gaan op den duur kapot en geeft soms melding dat de stick te traag is. De enige goedwerkende optie was voor mij om een SSD gebruiken. Ik heb nu een Samsung T5 500GB SSD aangesloten en sindsdien werkt het allemaal perfect.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BugBoy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb ook lopen klooien met allerlei USB sticks, maar onderaan de streep geeft het gewoon gelazer. USB sticks gaan op den duur kapot en geeft soms melding dat de stick te traag is. De enige goedwerkende optie was voor mij om een SSD gebruiken. Ik heb nu een Samsung T5 500GB SSD aangesloten en sindsdien werkt het allemaal perfect.
Ik heb er gewoon een 2.5inch 750GB HDD aangeknoopt, werkt perfect. Na 10k km nog geen bad clusters :P

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Website geeft aan:
"De productie begint naar verwachting begin 2021"
Tesla (Nederland) kennende is de kans groter dat ze een Y uitleveren in 2020 dan dat ze dat zinnetje aanpassen hoor. Verder ga ik er niet vanuit, maar zal de keuze voor een 3, Y of gebruikte X wel een stuk makkelijker maken.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:54
Tesla doet toch geen camo-prints? Die gaan gewoon rijden met een auto.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DaCoTa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:59:
[...]

Tesla doet toch geen camo-prints? Die gaan gewoon rijden met een auto.
Wellicht een Mustang Mach-e qua lijnen komt die volgens mij erg overeen met de Y

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:21
Idd. Die Mach-E is erg groot in vergelijking met een gewone Mustang. En Tesla doet daar niet mysterieus over.

Kan best wel geloven dat Tesla al in Europa aan het testen is voor nog bepaalde dingen aan te passen voor productie. In Amerika rijden er tegenwoordig ook elke dag Y's rond.
Dan kan het nog steeds 6 maanden duren eer de leveringen beginnen (of 3 jaar als je een andere automerk noemt).

• chianti14
  • Laatst online: 21-01 20:32
waarom knippert het oplaadlampje de ene keer blauw en andere keer groen

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
chianti14 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:52:
waarom knippert het oplaadlampje de ene keer blauw en andere keer groen
Pagina 175...

https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

• chianti14
  • Laatst online: 21-01 20:32
thanks

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:01
DennusB schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:26:
Rijd al 2 weken naar volle tevredenheid in m'n Model 3, en de app doet het top. Maar ik zie m'n Model 3 nog steeds niet staan op de Tesla site als ik inlog. Kan ik daar Tesla voor bellen? En welke optie pak ik dan?
Jij hebt toch ook via LP besteld? Ik heb ze iig een mail gestuurd of mijn account kunnen checken en waar nodig kunnen aanpassen. Ik kan bijv. ook geen serviceafspraak plannen in de app.
Wel zie ik de SuC laadkosten in het online account. Vraag is ook; wat doe ik daarmee? Berichten verschillen nogal.. wel of niet betalen zelf en daarna declaren..

• DennusB
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Jij hebt toch ook via LP besteld? Ik heb ze iig een mail gestuurd of mijn account kunnen checken en waar nodig kunnen aanpassen. Ik kan bijv. ook geen serviceafspraak plannen in de app.
Wel zie ik de SuC laadkosten in het online account. Vraag is ook; wat doe ik daarmee? Berichten verschillen nogal.. wel of niet betalen zelf en daarna declaren..
Klopt! LP gaf aan dat de SUC kosten direct bij hun zouden worden afgeschreven.
Ik kan idd ook geen service afspraak maken via de app.

Heb je al reactie gehad op je mail?

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:00

knakworst

Get Dilberted!

En Tesla aandeel10 procent in de plus. Alles shorters uitgerookt?

• -Muncky-
  • Laatst online: 10:01
DennusB schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Klopt! LP gaf aan dat de SUC kosten direct bij hun zouden worden afgeschreven.
Ik kan idd ook geen service afspraak maken via de app.

Heb je al reactie gehad op je mail?
Nee, nog niet! Zal vandaag LP eens even bellen. Mijn mail naar hun is van 06 januari... ;w

• Inspired
  • Nu online
[...]

Bij LP hoef je zelf niks te doen met de SuC kosten. Geen CC/rekening koppelen. Volgens LP gaan ze dit zelf met Tesla afhandelen. Meerdere mensen, waaronder ikzelf, hebben contact gehad met LP en bovenstaande instructie gekregen.
BugBoy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:00:
[...]

Dat herken ik volledig. Boven de 120km/u is de fut er redelijk uit (relatief gezien dan). Een performance vind ik dan ook weinig meerwaarde hebben. Die stoplichtsprints vreten banden en zijn een paar keer leuk, maar daarna is de lol er voor mij wel vanaf. Je ziet dit overigens bij veel EV's en ik vermoed dat de Taycan daarom is uitgerust met 2 versnellingen om ook boven de 100km/u het koppel nog goed te kunnen gebruiken.
De versnelling van 0 - 100 ga je niet terug vinden in 100-200 nee. Maar een Tesla met DM is nog steeds sneller dan menig ICE auto met 250+ PK in 100-200. De P/L modellen zijn met name op 0-100 sneller dan niet P/L modellen.

Inspired wijzigde deze reactie 14-01-2020 08:37 (35%)

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:30
Inspired schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Bij LP hoef je zelf niks te doen met de SuC kosten. Geen CC/rekening koppelen. Volgens LP gaan ze dit zelf met Tesla afhandelen. Meerdere mensen, waaronder ikzelf, hebben contact gehad met LP en bovenstaande instructie gekregen.
Geen instructie gekregen, ik heb gewoon de tankpas gekoppeld in het account (want is een werkende CC). SuC laden komt netjes in Tesla account voor en zie dat het doorbelast is naar de tankpas.

• PJ2019
BugBoy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Wat mij nog opgevallen is:
Ik heb een micro sdxc 64 gb van Samsung.
Ik lees dat deze exFAT geformateerd moeten worden itt sdhc kaarten welke FAT geformateerd worden. In de handleiding van Tesla M3 staat dat ntsc en exFAT momenteel niet ondersteund worden. Wellicht dat daar dan soms een probleem door ontstaat.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:04

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Bijzonder weer. Ik kan geen service afspraak maken via website of app. Ik zie ook geen SuC sessies. Had ik paar weken geleden al over gebeld, maar ze zagen niks geks aan mijn account.

Da’s aml leuk maar achterklep van auto gaat niet meer automatisch open. Dus wilde ik een service afspraak maken. Ging alleen via een formulier op de website. Maar geen bevestiging of niks ontvangen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Inspired
  • Nu online
PJ2019 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:43:
[...]

Wat mij nog opgevallen is:
Ik heb een micro sdxc 64 gb van Samsung.
Ik lees dat deze exFAT geformateerd moeten worden itt sdhc kaarten welke FAT geformateerd worden. In de handleiding van Tesla M3 staat dat ntsc en exFAT momenteel niet ondersteund worden. Wellicht dat daar dan soms een probleem door ontstaat.
ExFAT werkt sinds enige tijd wel, maar zou zelf gewoon op FAT32 gaan zitten. Ook bij grotere disks. Daarnaast is een SD kaart voor langdurig gebruik niet aan te raden. SSD is beter bestand tegen continu schrijven.

Deze "tool" kun je gewoon prima onder Windows gebruiken; http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm

Inspired wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:24 (8%)

• BugBoy
PJ2019 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:43:
Ik heb een micro sdxc 64 gb van Samsung. Ik lees dat deze exFAT geformateerd moeten worden itt sdhc kaarten welke FAT geformateerd worden. In de handleiding van Tesla M3 staat dat ntsc en exFAT momenteel niet ondersteund worden. Wellicht dat daar dan soms een probleem door ontstaat.
Windows ondersteund standaard niet dat een >32GB schijf geformatteerd wordt met FAT32, maar FAT32 kan dit wel met een grotere blokgrootte. Daarom wordt vaak aangeraden om 64GB schijven met exFAT te formatteren, maar strikt genomen hoeft dit niet.

Het probleem ontstaat vooral omdat de meeste USB sticks gewoon niet gemaakt zijn om continu te beschrijven. De algoritmes voor wear-leveling zijn wat minder goed dan bij een SSD controller die wel voor dat soort gebruik gemaakt is. Daardoor kun je tijdelijk hick-ups krijgen en dan begint de Tesla te klagen. Ook kan het zijn dat het flash dermate degradeerd dat wear-leveling het moeilijker krijgt en dat de problemen toenemen (slechte blokken wegmappen) of dat het zover is dat er geen spare meer is en dat je gewoon data-corruptie krijgt.

Wil je een betrouwbare TeslaCam, dan moet je gewoon zorgen voor een opslagmedium dat gemaakt is voor continu schrijven.

• DeEeekhoorn
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21-01 12:02
Je gaat dat niet winnen met een A5 (tenzij RS5 durf ik te stellen.. een S5 redt het in eerste instantie ook niet)
Heb een M4 (451PK) tegenover de M3P gezet op verschillende snelheden..
0-100: M3P (logisch)
50-120: M3P (M4 komt bij 150 gelijk)
80-innamesnelheid: M4 (Loopt redelijk gelijk tot 130/140, daarna trekt de M4 toch echt weg)
120-innamesnelheid: M4 (Loopt redelijk gelijk tot 150, daarna trekt de M4 toch echt weg)
Dit op een ietwat vochtig wegdek.. Ben erg benieuwd wat er gebeurd op een zomerdag met warme banden/warm wegdek gezien de M4 nog continu wielspin had bij opschakelen tot 160+

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:04

OMX2000

By any means necessary...

Stiekem hoop ik dat Tesla met een soort van M label komen voor de M3 en MY straks. Dus iets luxer qua inrichting, of juist kaler om gewicht te besparen.

Qua performance zijn de M3's echt wel nice. Maar ik vind het interieur net niet. Het strakke design begrijp ik wel, maar het mag wat "rijker" aangekleed worden. If that makes sense. En dan ook een veeeel stiller interieur bij hoge snelheden.

Maar als je je beseft dat deze auto pas een jaar op de markt is in Nederland, en zo dominant was vorig jaar. Zou ik als traditionele autobouwer me wel zorgen maken als er straks een nieuwere versie komt. Of bijvoorbeeld een hatchback.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• PJ2019
BugBoy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Windows ondersteund standaard niet dat een >32GB schijf geformatteerd wordt met FAT32, maar FAT32 kan dit wel met een grotere blokgrootte. Daarom wordt vaak aangeraden om 64GB schijven met exFAT te formatteren, maar strikt genomen hoeft dit niet.

Het probleem ontstaat vooral omdat de meeste USB sticks gewoon niet gemaakt zijn om continu te beschrijven. De algoritmes voor wear-leveling zijn wat minder goed dan bij een SSD controller die wel voor dat soort gebruik gemaakt is. Daardoor kun je tijdelijk hick-ups krijgen en dan begint de Tesla te klagen. Ook kan het zijn dat het flash dermate degradeerd dat wear-leveling het moeilijker krijgt en dat de problemen toenemen (slechte blokken wegmappen) of dat het zover is dat er geen spare meer is en dat je gewoon data-corruptie krijgt.

Wil je een betrouwbare TeslaCam, dan moet je gewoon zorgen voor een opslagmedium dat gemaakt is voor continu schrijven.
Thanks. Ja de microSD die ik had werd juist door een youtuber aanbevolen voor de Model 3 vanwege zijn capaciteiten. Snel vergeten en de microSD maar in een telefoon stoppen. Heb inmiddels dezelfde SSD als die jij hebt besteld. Je hebt ook een bericht in je inbox van mij met een paar vragen.

• luuk0162
  • Laatst online: 14-01 14:49
*knip* Je vraag op één plaats posten is voldoende.

Yorinn wijzigde deze reactie 14-01-2020 14:43 (89%)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:54
Nog niet hier gezien, mocht je de rest van het internet gemist hebben vandaag:

https://shop.tesla.com/pr...ybertruck-bulletproof-tee

Niet in de NL shop overigens. Zie wel een boel andere zaken, lijkt alsof de shop een overhaul heeft gekregen. Maar kan zijn dat dat al een tijd geleden gebeurd is.

DaCoTa wijzigde deze reactie 14-01-2020 20:32 (23%)

• Smobbo
YouTube: We drove these electric cars until they DIED!
een leuk filmpje waarin ze verschillende EV zo ver mogelijk laten rijden. Wel in Engeland en dus in miles, maar met Mat Watson, dus prima aan te horen.

spoiler:
Conclusie voor de tl:dw de tesla komt het verst, maar de Kia eNiro komt het dichtst bij z’n fabrieksopgave!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
Ik kan nog steeds geen vriendjes worden met de basic autopilot. Als je wil inhalen en je geeft richting aan gaat ie niet altijd van het 'meesturen' af en moet je hem door te toch wel forse weerstand heen sturen. Dat maakt het bijna nutteloos als je op een snelweg met meerdere stroken een beetje wil doorrijden.

Mijn Focus gaat meteen van de weerstand af en pakt hem netjes weer op in de nieuwe strook. Die (verder heel domme) assistent is zelf so slim om al voorzichtig te beginnen met gas geven als je richting aan geeft en hij weet dat je gaat inhalen.

Verder moeten we nog erg wennen aan de range indicator; die stond het weekend op 200 km en na 50 km op de cruise 100 kachelen was ie teruggevallen naar 80. Nog niet helemaal confident om langere trippen aan te gaan.

Voor ons nieuwe ev gebruikers is het vooralsnog dus een haat liefde verhouding.

Franco10 wijzigde deze reactie 15-01-2020 08:48 (21%)

• MrScratch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:07

MrScratch

I am rubber, you are glue

Franco10 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:42:
Ik kan nog steeds geen vriendjes worden met de basic autopilot. Als je wil inhalen en je geeft richting aan gaat ie niet altijd van het 'meesturen' af en moet je hem door te toch wel forse weerstand heen sturen. Dat maakt het bijna nutteloos als je op een snelweg met meerdere stroken een beetje wil doorrijden.
Is het misschien een "workaround" om hendel omhoog te halen (dus AP en CC eraf) en eventueel direct weer naar beneden (en TACC er weer op). Dan kun je inhalen zonder stuurcorrectie en na de actie weer AP erop gooien?

Ik heb zelf FSD, dus ervaar de problemen niet zozeer. Baantje opschuiven is gewoon richtingaanwijzer aan doen. Maar FSD is soms wel te conservatief en dan druk ik hem ook gewoon door de stuuractie heen om alsnog te gaan. Dan moet ik het ook weer activeren.

Look behind you! A three headed monkey!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Franco10 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:42:

Voor ons nieuwe ev gebruikers is het vooralsnog dus een haat liefde verhouding.
Wat goed werkt is om heel licht de kant op te sturen waar je heen wil, maar nog niet door de weerstand heen, en dan richting aangeven. Hiermee gaat de AP heel "zachtjes" eraf en gaat het een stuk soepeler.

Net als je voet op het gaspedaal houden op AP, om snel te kunnen reageren, en ook hoe het stuur vast te houden om de "nags" te voorkomen, het is allemaal even wennen.

Iedere auto heeft z'n eigenaardigheden, en een Tesla nog wat meer. ;)

• DennusB
  • Niet online
Meer mensen die bij de ingebouwde YouTube app niet meer kunnen inloggen? Krijg een melding dat de browser of app mogelijk niet veilig zou zijn?

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:25
DennusB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:02:
Meer mensen die bij de ingebouwde YouTube app niet meer kunnen inloggen? Krijg een melding dat de browser of app mogelijk niet veilig zou zijn?
Even terugzoeken in dit topic levert je het antwoord op. :/

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09:51
DennusB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:02:
Ik heb wel eens web.whatsapp.com geprobeerd, maar dan geeft hij ook aan dat je een verouderde versie van de browser (Chrome) gebruikt.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• pimk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-01 13:28
Ach, verouderd...
Ik was al verbaasd dat Tesla blijkbaar nog in het FAT32 tijdperk leeft, hetgeen mij weer problemen opleverde met afspelen van MP3 vanaf USB.
In mijn Mercedes C-klasse ging dat feilloos, 64GB aan muziek op een stok, die dus niet herkend werd in de Tesla....

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 22:37
Tassadar32 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Even terugzoeken in dit topic levert je het antwoord op. :/
Ik heb gezocht in dit topic maar ik kon niets vinden?

In het vorige draadje wel:

Ga in de browser naar deze pagina https://www.plex.tv/nl/
Log in met je google account.

Ga daarna weer terug naar de YouTube app en je bent ingelogd.

• mooste
  • Nu online
pimk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:59:
Ach, verouderd...
Ik was al verbaasd dat Tesla blijkbaar nog in het FAT32 tijdperk leeft, hetgeen mij weer problemen opleverde met afspelen van MP3 vanaf USB.
In mijn Mercedes C-klasse ging dat feilloos, 64GB aan muziek op een stok, die dus niet herkend werd in de Tesla....
Ik heb 1 partitie met FAT32 voor de dashcam en 1 FATex partitie voor muziek en andere zut. geen problemen hier.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-01 22:35
pimk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:59:
Ach, verouderd...
Dat komt doordat het infotainment systeem van Tesla op Linux draait. FAT(32) op Linux werkt gewoon prima out of the box, maar voor NTFS op Linux heb je extra kernel modules nodig. Iets wat niet noodzakelijk is, en kan dus voorstellen dat deze bewust weggelaten zijn. Minder software betekend minder zaken dat problemen kunnen veroorzaken.

Wanneer je op een Linux systeem de USB stick maakt, dan mag je deze overigens ook prima EXT4 maken, vind de Tesla geen probleem. Heeft dus niet zoveel te maken met in een oud tijdperk leven, maar meer met comptabiliteit tussen Linux en Windows. Een Windows gebruiker wordt er niet vrolijk van als deze EXT4 drivers moet gaan installeren :)

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 19-01 15:34
Afgelopen week ben ik bij tesla service geweest en de ervaring is op z’n zacht gezegd erg teleurstellend. Een uur later dan afgesproken mocht ik naar binnen. Er wordt weinig tijd genomen om serieus naar de problemen te kijken. Vervolgens 3 (!) uur gewacht om vervolgens met een auto weg te rijden die nog slechter was dan ervoor. Enkele onderdelen die belooft waren gefixed te worden waren niet op voorraad (had 3 weken eerder al gebeld en zouden worden besteld) en moesten worden nabesteld. Nu moeten een aantal zaken in het interieur maken, maar heb er weinig vertrouwen meer in. Alles wat ze geprobeerd hebben te maken is beschadigd en die specifieke onderdelen zijn nabesteld en gaan ze nu vervangen. Daarvoor moet wel van alles los. Had er beter niet heen kunnen gaan.

Wellicht nog iemand tips of bepaalde wijze van aanpak als ik terugga?

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:56
STIMPPYYY schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:57:
Afgelopen week ben ik bij tesla service geweest en de ervaring is op z’n zacht gezegd erg teleurstellend. Een uur later dan afgesproken mocht ik naar binnen. Er wordt weinig tijd genomen om serieus naar de problemen te kijken. Vervolgens 3 (!) uur gewacht om vervolgens met een auto weg te rijden die nog slechter was dan ervoor. Enkele onderdelen die belooft waren gefixed te worden waren niet op voorraad (had 3 weken eerder al gebeld en zouden worden besteld) en moesten worden nabesteld. Nu moeten een aantal zaken in het interieur maken, maar heb er weinig vertrouwen meer in. Alles wat ze geprobeerd hebben te maken is beschadigd en die specifieke onderdelen zijn nabesteld en gaan ze nu vervangen. Daarvoor moet wel van alles los. Had er beter niet heen kunnen gaan.

Wellicht nog iemand tips of bepaalde wijze van aanpak als ik terugga?
Welk SeC?

• STIMPPYYY
Ik ben in Tilburg geweest.

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:56
Klinkt niet best, zelf heb ik enkel ervaring met Amsterdam en ben daar wel over te spreken.

• STIMPPYYY
DigiDaan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:10:
[...]

Klinkt niet best, zelf heb ik enkel ervaring met Amsterdam en ben daar wel over te spreken.
Ik krijg een bericht als het spul binnen is dus wellicht kan ik de afspraak plannen in amsterdam. Goede tip, had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nieuw model wall connector voor thuis staat nu in de US shop, hopelijk snel ook hier in Nederland:
https://shop.tesla.com/product/wall-connector

Wit ipv zilver en met Wi-Fi connectivity (2.4 GHz 802.11 b/g/n) ingebouwd voor makkelijke updates thuis.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-01 22:35
mkrmr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:37:
Nieuw model wall connector voor thuis staat nu in de US shop, hopelijk snel ook hier in Nederland:
https://shop.tesla.com/product/wall-connector

Wit ipv zilver en met Wi-Fi connectivity (2.4 GHz 802.11 b/g/n) ingebouwd voor makkelijke updates thuis.
[Afbeelding]
Is de ingebouwde wifi voor het updaten van de firmware van de TWC zelf of van de auto via de laadkabel? In het geval van het eerste, dan had ik graag gezien dat de TWC als wifi repeater had kunnen optreden voor de auto (of via de laadkabel updaten). Dat zou pas echte meerwaarde hebben.

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Interessant, op Teslafi staat een X P100D bovenaan die zijn firmware downgraded heeft van 2019.40.50.7 naar 2019.40.2.1

Dat zou ik ook wel willen voor de spraakfunctie...

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:39
https://www.businessinsid...1?international=true&r=US - Tesla Sentry footage op je telefoon. Is dit iets wat niet op een sr+ zit? Of is dit nog niet beschikbaar in Nederland?

• Semyon
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:45
BCC schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:34:
https://www.businessinsid...1?international=true&r=US - Tesla Sentry footage op je telefoon. Is dit iets wat niet op een sr+ zit? Of is dit nog niet beschikbaar in Nederland?
Wat bedoel je precies? Dat artikel vertelt een verhaal over een Model 3 op sentry mode en een opgenomen video. Wat bedoel je met footage op je telefoon?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True