• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
nDirect090 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:58:
[...]

Ik snap dit niet, FSD i.c.m. HW3 werkt in the VS zoveel beter dan hier in de EU. Dan gaat het straks blijkbaar mogen om eindelijk FSD hier in de EU te hebben. Maar dan weer geen HW3...
Uiteindelijk moet de UNECE of de RDW het goedkeuren, dat is het verschil tov de USA.

De camera's van HW3 zijn nou eenmaal tot veel minder in staat. Ze zijn minder scherp en ze kunnen minder goed omgaan met tegenlicht en weersomstandigheden zoals sneeuw. Dat weet de RDW ook. En dat gaan ze dus niet zomaar toestaan.

Sowieso doet Tesla alleen de v14 stack certificeren, die stack is niet voor HW3 beschikbaar. Er gaan geruchten over een v14 lite voor HW3 maar die zou dan apart gecertificeerd moeten worden - iets wat Tesla in feite sales zou kosten. Sowieso is deze certificering via de uitzonderingsroute die Tesla is gedwongen te nemen natuurlijk ook verre van gratis.

Het is jammer, maar ik denk dat het niet anders is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:17
Richh schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:44:
[...]

Uiteindelijk moet de UNECE of de RDW het goedkeuren, dat is het verschil tov de USA.

De camera's van HW3 zijn nou eenmaal tot veel minder in staat. Ze zijn minder scherp en ze kunnen minder goed omgaan met tegenlicht en weersomstandigheden zoals sneeuw. Dat weet de RDW ook. En dat gaan ze dus niet zomaar toestaan.

Sowieso doet Tesla alleen de v14 stack certificeren, die stack is niet voor HW3 beschikbaar. Er gaan geruchten over een v14 lite voor HW3 maar die zou dan apart gecertificeerd moeten worden - iets wat Tesla in feite sales zou kosten. Sowieso is deze certificering via de uitzonderingsroute die Tesla is gedwongen te nemen natuurlijk ook verre van gratis.

Het is jammer, maar ik denk dat het niet anders is.
Baal dan wel een beetje, gewoon puur wetende dat het wél kan. Maar pure wetgeving het tegenstaat. Ik snap dat HW4 simpelweg beter is, maar als ik verhalen mag geloven doet FSD op HW3 niet veel onder aan HW4. En al zou der dan een v14lite variant komen, moet die ook maar weer goed gekeurd gaan worden door RDW..

• Richh
nDirect090 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:56:
[...]

Baal dan wel een beetje, gewoon puur wetende dat het wél kan. Maar pure wetgeving het tegenstaat. Ik snap dat HW4 simpelweg beter is, maar als ik verhalen mag geloven doet FSD op HW3 niet veel onder aan HW4. En al zou der dan een v14lite variant komen, moet die ook maar weer goed gekeurd gaan worden door RDW..
Yep, ik baal er zelf ook wel een beetje van, heb zelf ook een HW3 Model 3 haha. Die auto kan zo ontzettend veel meer dan ie nu doet. Echt zonde.

Maar we waren al een beetje naar een Y aan het kijken voor de extra ruimte... En een nieuwe Y Standard (met HW4) is haast goedkoper dan een occasion Y :+

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:13
nDirect090 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:56:
[...]

Als je de software hebt zou ik inruilen met gratis fsd transfer, je kan met de inruilbonus behoorlijk gunstig een nieuwe kopen.

• nDirect090
karel_G_1981 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:16:
[...]

Als je de software hebt zou ik inruilen met gratis fsd transfer, je kan met de inruilbonus behoorlijk gunstig een nieuwe kopen.
Had inruilvoorstel gedaan, maar ik moest alsnog 6k ong bijleggen. Dan ging ik van een M3P 22 naar een nieuwe M3 standaard. Dat is het me echt niet waard :+

• nDirect090
Richh schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:08:
[...]

Yep, ik baal er zelf ook wel een beetje van, heb zelf ook een HW3 Model 3 haha. Die auto kan zo ontzettend veel meer dan ie nu doet. Echt zonde.

Maar we waren al een beetje naar een Y aan het kijken voor de extra ruimte... En een nieuwe Y Standard (met HW4) is haast goedkoper dan een occasion Y :+
Dat is wel een mooi en goed excuus. Zou toch dan nog wel even wachten tot we echt weten hoe het straks in NL gaat. Zie het ook nog wel gebeuren dat er wat adertjes onder het gras zitten.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:09:
[...]
Ik moet dit soort vragen iig opschrijven en maandag maar even stellen tijdens de rit haha.
Dat gaat em niet worden. Uit de email die ik vandaag kreeg:
De Tesla medewerker zal achter het stuur zitten tijdens deze rit en zal niet communiceren tijdens de rit. (Dit is een harde eis vanuit het RDW in verband met het bieden van een volledig veilige ervaring)

• Richh
pdidi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:30:
[...]

[...]
Hmm, nouja, dan ondervraag ik 'm voor of na de proefrit wel :+

Maarrehh, zo'n mail heb ik nog helemaal niet gekregen. Misschien doen ze er in Groningen minder moeilijk over hehe.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:25
pdidi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:30:
[...]

[...]
Haha. Die medewerker gaat 4 weken lang tussen 10:00 en 16:00 zonder iets te zeggen naast wildvreemden zitten? Dat wordt dan heerlijk ongemakkelijk. In Zwolle betreft het een verkoopadviseur dus dan lijkt mij dat helemaal sterk.. We gaan het meemaken! (*en je hebt meestal gelijk)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
karel_G_1981 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:37:
[...]

Elon heeft beloofd dat het ook voor HW3 gaat werken. Misschien lult die medewerker maar wat , heb je gevraagd wat zijn bron was ?
Elon beloofde in 2016 dat je met HW2/2.5 ook FSD zou hebben :+ .
Die vent moet je echt met een hele flinke korrel zout nemen.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
Richh schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:08:
[...] En een nieuwe Y Standard (met HW4) is haast goedkoper dan een occasion Y :+
Nu ook nog €5k inruil korting nu dus vanaf €35k

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
Maurice- schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:59:
[...]

Haha. Die medewerker gaat 4 weken lang tussen 10:00 en 16:00 zonder iets te zeggen naast wildvreemden zitten? Dat wordt dan heerlijk ongemakkelijk.
Was ook zo in de US, ze reageerde helemaal nergens op tijdens de supervised ritten. Zelfs niet wanneer de passagiers bleven zitten terwijl ze al op locatie waren.
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic