Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 06:59
Inspired schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Niet dat ik het vaak gebruik maar dit kan toch ook? Gewoon op het laadicoontje klikken op de kaart en dan krijg je de snelladers in de buurt toch?

Al zou ik zeker zorgen dat SuCs vergoed worden. Dat is zoveel chiller.
Ik bedoelde ook de locale palen (en TS geloof ik ook):
Mikydb84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Ik bedoel hier mee, wij hebben lokaal laadpalen al 2 jaar staan in de straat van Alego, maar die staan niet op de map van Tesla, google; Waze; apple maps hebben deze er wel allemaal op staan maar Tesla Navigatie niet.
Zelfs FastNet chargers die al 1 jaar in dienst zijn staan er niet eens op.

[ Voor 34% gewijzigd door JohanB op 08-10-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 10:21
Inspired schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Zou persoonlijk overwegen het budget wat op te rekken. Einde Q geeft Tesla doorgaans wel een paar k korting op voorraad modellen. Best aannemelijk dat dit over een half jaar ook zo gaat zijn op de Highland. Zeg dat je een Model 3 dan kunt scoren voor 41k. Er gaat dan nog 3k subsidie af en je hebt voor 38k een gloednieuw model met volledige garantie. Een 2024 Model 3 is ook een heel pak beter dan een 2019 versie.
Dankjewel dat zijn de tips waar ik wat aan heb. Ik zal dit topic en de tesla site goed in de gaten houden.

@GekkeRipper klopt helemaal maar vind het al leuk om over na te denken en het een en ander uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
hantheman schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Dankjewel dat zijn de tips waar ik wat aan heb. Ik zal dit topic en de tesla site goed in de gaten houden.

@GekkeRipper klopt helemaal maar vind het al leuk om over na te denken en het een en ander uit te zoeken :)
Ik sluit me aan bij inspired. Heb zelf ook een nieuwe gekocht tijdje terug. Het prijsverschil met een occasion is mij te klein. En de voor 2021 versies zijn voor mij sowieso een no go wegens de looks, ontbreken warmtepomp, slechtere geluidsisolatie, kans op scheve panelen etc. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
JohanB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:25:
[...]

En je wil toch ook gewoon die in een buurt kunnen zien zodat je niet steeds hoeft te kijken op je telefoon tijdens het rijden?
Eerlijk gezegd niet, langere ritten zorg je dat je de avond er voor 100% laad. Als je dan heen en terug niet zou halen kijk je even of er in de buurt van je bestemming palen zijn anders stop je even bij de supercharger.

Grotendeels gelijk aan een benzine auto, dan ga je voor een lange rit ook alvast even tanken. Als je dat een keer vergeten bent tank je toch maar wat langs de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 06:59
jip_86 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Eerlijk gezegd niet, langere ritten zorg je dat je de avond er voor 100% laad. Als je dan heen en terug niet zou halen kijk je even of er in de buurt van je bestemming palen zijn anders stop je even bij de supercharger.

Grotendeels gelijk aan een benzine auto, dan ga je voor een lange rit ook alvast even tanken. Als je dat een keer vergeten bent tank je toch maar wat langs de snelweg.
Ja ik maak het dus liever makkelijker dan een ice dan minder makkelijk (overigens ging ik met een ice ook nooit vooraf tanken en plannen).

Als ze gewoon de paaltjes in de buurt van m’n bestemming lieten zien hoef ik én niet te plannen (avond van te voren de auto naar de laadpaal brengen, app settings veranderen, vooruit kijken naar de locatie via een app) én geen tijd te verliezen langs de snelweg.

Misschien ben ik de enige die vindt dat gemak de mens dient. Ik zou niet zo goed weten waarom je ze niet op de kaart zou zetten als je 1 bliksempje aanklikt

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 08-10-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:17
Mikydb84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Ik bedoel hier mee, wij hebben lokaal laadpalen al 2 jaar staan in de straat van Alego, maar die staan niet op de map van Tesla, google; Waze; apple maps hebben deze er wel allemaal op staan maar Tesla Navigatie niet.
Zelfs FastNet chargers die al 1 jaar in dienst zijn staan er niet eens op.
Tesla maps laat lokale chargers en hun tarieven niet zien. Heel onhandig als je op straat wil laden.

FastNet is ongeveer 2,5x duurder dan Tesla superchargers en 1,5x tot 2,5x duurder dan de meeste lokale chargers. Heb zelf nooit een reden gehad om bij FastNet te laden.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39
Hoe bepalen jullie tijdens een lange(re) rit bij welk punt jullie willen laden?
Tot nog toe laad ik mijn Tesla altijd de route bepalen, maar op de laatste rit naar (en van) Oostenrijk constateerde ik dat hij soms wat (voor mij) onlogische keuzes maakte. Dus bijv. een V2-locatie terwijl iets verder terug een V3-locatie zat met meer te doen in de omgeving.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een website waarop ik langs een in te voeren route alle (Tesla) laders kan vinden incl. een overzicht van voorzieningen ter plaatse. Nu voer ik de route in en kijk ik onderweg naar wat de auto voorschotelt en vervolgens via de Supercharged! app wat voor voorzieningen de lader heeft, maar ik zou een fysiek printje van punten langs de route (of route-opties) ook wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eddos schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:15:
Tot nog toe laad ik mijn Tesla altijd de route bepalen, maar op de laatste rit naar (en van) Oostenrijk constateerde ik dat hij soms wat (voor mij) onlogische keuzes maakte. Dus bijv. een V2-locatie terwijl iets verder terug een V3-locatie zat met meer te doen in de omgeving.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een website waarop ik langs een in te voeren route alle (Tesla) laders kan vinden incl. een overzicht van voorzieningen ter plaatse. Nu voer ik de route in en kijk ik onderweg naar wat de auto voorschotelt en vervolgens via de Supercharger app wat voor voorzieningen de lader heeft, maar ik zou een fysiek printje van punten langs de route (of route-opties) ook wel handig vinden.
https://abetterrouteplanner.com/

Invoeren dat je een Tesla hebt en dan alleen SuC's weergeven.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Notna schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:31:
[...]

https://abetterrouteplanner.com/

Invoeren dat je een Tesla hebt en dan alleen SuC's weergeven.
Die ken ik (uiteraard), maar ik vind de voorzieningen vanuit ABRP (en de alternatieve laadplekken) wel wat beperkt/beknopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:17
[…]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een website waarop ik langs een in te voeren route alle (Tesla) laders kan vinden incl. een overzicht van voorzieningen ter plaatse.
[…]
Daar gebruik ik deze app voor:
https://apps.apple.com/nl...rs-for-tesla/id1056496235

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38
STIMPPYYY schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

M3 ook overwogen?

Anyway, ik zou de S kiezen. Echter is 37,5k ook geen koopje. Ook niet heel duur. Voordeel is dat je weet wat je krijgt.
M3 overwogen ja maar juist voor die vakanties is de ruimte van de S toch erg fijn om comfortabel te rijden zonder dat we tot de nok vol zitten met spullen. Als het een liftback was had ik er niet over getwijfeld.
Maurice- schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

De echte winnaar in deze is dan leasemaatschappij want die 37,5k gaan ze in de handel nooit krijgen. Vorige week stond er een hele buts onder de 100dkm te koop tussen de 30 en 33k op de Tesla site. Voordeel voor je zou zijn dat je weet hoe ermee om is gegaan maar dat is ook geen garantie voor lagere onderhoudskosten.
Weet ik nog niet zo zeker gezien de (achterstallige) BTW die er inclusief in zit, in ieder geval nog goed om te kijken hoe flexibel men is (al verwacht ik er niet veel van)

Desalniettemin heb ik nog even goed nagedacht dit weekend maar is het ook wel weer leuk wat nieuws te rijden nu na 5 jaar en de Y dan toch praktischer is day to day. Het blijft een lastige keus, rationeel zegt eerder de S te doen en ook dat blijft een leuke auto, emotioneel heb ik het liefst ook weer wat nieuws/anders/beetje meer praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 11:57
Als milieu nog een punt is waar je gevoelig voor bent, kun je bedenken dat het in dat opzicht eigenlijk altijd beter is om geen nieuwe auto te kopen. Hoe langer je een auto gebruikt, hoe beter.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Who Am I? schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:07:
Als milieu nog een punt is waar je gevoelig voor bent, kun je bedenken dat het in dat opzicht eigenlijk altijd beter is om geen nieuwe auto te kopen. Hoe langer je een auto gebruikt, hoe beter.
Als jij een 2e hands auto niet van een ander overneemt betekent dat niet dat die naar de sloop afgevoerd wordt en nooit een andere nieuwe eigenaar zal vinden.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op basis van gevoel: Met hoeveel willen we aankomen op de eindbestemming, wanneer moeten we een toiletstop maken, willen we tussendoor nog ergens iets eten, etc.

Wat wij dus doorgaans doen is de eindbestemming invoeren en een stop op +-2 uur afstand selecteren met daarbij een mogelijke eerdere en latere optie. Dat geeft iedereen rust (we kunnen eerder stoppen indien nodig) en als niemand naar het toilet hoeft rijden we door tot de verdere stop. Zo hebben we nu inmiddels meerdere vakanties gereden richting o.a. Toscane, Zuid-Frankrijk, etc.

Aangezien we een laadpaal op de oprit hebben speelt dit echter nooit voor ritten binnen NL, alleen voor vakanties.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Who Am I? schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:07:
Ik denk dat een nieuwe juist beter is omdat de S een ander baasje krijgt en er hopelijk ergens iemand van een ICE naar een EV gaat.

@Strykeforce, hou ook rekening met gewicht ivm belasting die over 2 jaar komt, dan zal de S wel een tikkie duurder zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 08-10-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:47
Verwachten jullie dat er volgend jaar een aanzienlijk aantal gebruikte Tesla Model 3-auto's op de markt komt, aangezien veel leasecontracten aflopen? Ik ben van plan er niet meer dan 20.000 euro voor uit te geven, maar momenteel lijken de prijzen rond de 24.000 euro te liggen. Wat is jullie inschatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Card Nox schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:43:
[...]

Ik denk dat een nieuwe juist beter is omdat de S een ander baasje krijgt en er hopelijk ergens iemand van een ICE naar een EV gaat.

@Strykeforce, hou ook rekening met gewicht ivm belasting die over 2 jaar komt, dan zal de S wel een tikkie duurder zijn.
Zo had ik er niet naar gekeken. In dat geval heb je gelijk.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:20
DeJurist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:54:
Verwachten jullie dat er volgend jaar een aanzienlijk aantal gebruikte Tesla Model 3-auto's op de markt komt, aangezien veel leasecontracten aflopen? Ik ben van plan er niet meer dan 20.000 euro voor uit te geven, maar momenteel lijken de prijzen rond de 24.000 euro te liggen. Wat is jullie inschatting?
Ja. Q3 en Q4 2019 zijn er bizar veel Model 3's geleverd, dus die lopen dan allemaal uit hun contract.
Hoeveel de prijs zakt is natuurlijk lastig in te schatten (blijven ze in NL of gaan ze naar de rest van Europa verscheept worden?), maar als ze nu 24k zijn is het geen gekke gedachte dat ze dichtbij of net onder de 20k komen eind volgend jaar.
Maar dat is dus echt eind volgend jaar / januari 2025 dat ze allemaal de markt op gestort worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Die Model 3’s van eind 2019 zijn nog tot eind 2024 goedkoop in de bijtelling. Dus die gaan allemaal ex BTW op Marktplaats op zoek naar een ondernemer die nog een jaar goedkoop wil rijden. Ik verwacht pas eind 2024 een echte prijsdaling op de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:54
+ een deel zal een 5-jarig leasecontract zijn of verlengd worden met een jaar.
Ik denk wel dat je vanaf december meer aanbod zal zien, van mensen die hun 4-jarig leasecontract niet verlengen.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2023 13:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Voor de mensen die benieuwd waren; reparatie van de accu is niet meer gelukt, er was volledige revisie nodig waar ik de kennis en tijd niet voor heb, auto gaat dus in onderdelen, ben al een heel eind :p (met slopen dan, verkoop gaat wat minder hard)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmgpxhNFiYdHggszCCdJjBTCGFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mHadXdqr089YdnqGoXMjC6R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V07EbkRlhiwPCC-ek4fQO5qbTBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aapGRcFMDpOM5MHA62wlA1dL.jpg?f=fotoalbum_large

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:39
Domih schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:53:
Voor de mensen die benieuwd waren; reparatie van de accu is niet meer gelukt, er was volledige revisie nodig waar ik de kennis en tijd niet voor heb, auto gaat dus in onderdelen, ben al een heel eind :p (met slopen dan, verkoop gaat wat minder hard)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Balen...

Wel mooie foto's :P :X
Ik hoop dat je de spullen nog een beetje verkocht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Taro schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Op basis van gevoel: Met hoeveel willen we aankomen op de eindbestemming, wanneer moeten we een toiletstop maken, willen we tussendoor nog ergens iets eten, etc.

Wat wij dus doorgaans doen is de eindbestemming invoeren en een stop op +-2 uur afstand selecteren met daarbij een mogelijke eerdere en latere optie. Dat geeft iedereen rust (we kunnen eerder stoppen indien nodig) en als niemand naar het toilet hoeft rijden we door tot de verdere stop. Zo hebben we nu inmiddels meerdere vakanties gereden richting o.a. Toscane, Zuid-Frankrijk, etc.

Aangezien we een laadpaal op de oprit hebben speelt dit echter nooit voor ritten binnen NL, alleen voor vakanties.
Ja, zo doe ik dat nu ook, maar ik merkte afgelopen jaar naar Oostenrijk dat dat soms zorgde voor stops die ik liever anders had gepland. Dus dan eet je een frietje bij de Mac en vervolgens passeer je 25 minuten later een Autohof met iets wat wel lekker is. Dat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Caelorum schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:19:
+ een deel zal een 5-jarig leasecontract zijn of verlengd worden met een jaar.
Ik denk wel dat je vanaf december meer aanbod zal zien, van mensen die hun 4-jarig leasecontract niet verlengen.
Ik ken bijna niemand die niet voor 5 jaar gaat. Goedkoper rijden is absoluut onmogelijk.
Ik ken er 2 maar die zijn “klaar” met Tesla en hebben daar blijkbaar extra maandlasten voor over :+.

De rest kachelt allemaal door voor die 120 euro per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 09-10-2023 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Domih schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Benader Muxsan anders eens :? Misschien heeft hij wel interesse als uitbreiding op zijn werkzaamheden op zijn nissans :?
Misschien is dit voor hem een betaalbare optie om wat reverse engineering te kunnen doen? :Y
(www.muxsan.com)
(User is @Mux volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

ybos schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

Benader Muxsan anders eens :? Misschien heeft hij wel interesse als uitbreiding op zijn werkzaamheden op zijn nissans :?
Misschien is dit voor hem een betaalbare optie om wat reverse engineering te kunnen doen? :Y
(www.muxsan.com)
(User is @Mux volgens mij)
Leuke projecten doet 'ie!
Alleen zijn de motor en accu al verkocht, de andere delen zijn denk ik niet interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
jip_86 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Ging over zijn buurtpaal van Allego dacht ik.
Het ging over beiden, zowel de Allego lader als de FastNet lader stonden niet op de Navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Domih schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:24:
[...]

Leuke projecten doet 'ie!
Alleen zijn de motor en accu al verkocht, de andere delen zijn denk ik niet interessant :P
Ik denk juist van wel.
Het is voor hem belangrijk om "zijn" refurbished accu's te laten kletsen/compatible te maken met de auto.
Motor boeit voor hem niet denk ik (als zal de besturing die misschien missen en daardoor niets doen) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 12:31
Er zullen hier vast meer mensen de keuze / afwegingen hebben gemaakt.

De model Y RWD of voor 7000 euro meer de Y LR.
Hoe jij de keuze gemaakt en waarom ?

Ik denk dat ik prima met rwd uit de voeten kan met alleen een stop extra op vakantie.
(Of soms zelf niet maar alleen iets langer)

In hoeverre is de 250kw (vs 170kw) laadsnelheid bruikbaar ? Hoevaak kan de Y ruim over de 200kw laden ? De palen zijn er maar hoe vaak is de situatie optimaal dat je dat ook haalt ?

Awd kan handig zijn voor een wintersport maar dag zie ik mijzelf pas over 3 jaar doen.

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 12-10-2023 07:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
@wd200, Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Mijn mening voor jou situatie.
Lekker voor de RWD gaan. Enkel LR nemen als je perce de acceleratie wilt hebben of elke dag 350km moet rijden zonder laad mogelijkheden onderweg, of perce AWD moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
wd200 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:27:

Ik denk dat ik prima met rwd uit de voeten kan met alleen een stop extra op vakantie.

In hoeverre is de 250kw (vs 170kw) laadsnelheid bruikbaar ? Hoevaak kan de Y ruim over de 200kw laden ? De palen zijn er maar hoe vaak is de situatie optimaal dat je dat ook haalt ?

Awd kan handig zijn voor een wintersport maar dag zie ik mijzelf pas over 3 jaar doen.
RWD is gezien jouw situatie prima vermoed ik. Houd er rekening mee dat ook de accu degradatie vertoont naarmate de tijd verstrijkt. Dan kom je met de LR wel een stukje verder. Dus de LR heeft meer range, power en AWD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce

Zelf ook in dubio geweest (als ik in ieder geval de Y koop ipv mn S 75D over te nemen).

Uiteindelijk zoals hierboven hetzelfde verhaal, ook als ik kijk naar de vakantie rit naar Frankrijk dan kan er misschien een stopje tussenuit als we de LR nemen maar eerlijk gezegd zijn die stops prima, ik hoef geen 3 uur aan 1 stuk te rijden. Of de stops zijn 5 tot 10 minuten korter. Vind ze nu al kort genoeg.

En bij normaal gebruik is de range al helemaal voldoende, de acceleratie, tja. Met de S in 4,4 seconden naar 100 is gewoon idioot al en in veel gevallen ook gevaarlijk, met 8(?) seconden is dit ook al ruim genoeg door het gemak waarmee het gaat.

Enige echte pluspunt is het feit dat als je op je vakantiebestemming bent je minder over laden hoeft na te denken want meer range. Eerst was het kleurtje nog een argument, maar dat is nu ook gelijkgetrokken.

Overigens zou ik wel wachten tot einde van het jaar, bijtelling veranderd niet dus zakelijk zal men allemaal een 2024 model willen voor de restwaarde en zal Tesla happig zijn om te verkopen. Dus ik verwacht dikke kortingen aan het einde van dit jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Strykeforce op 12-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:52
DeJurist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:54:
Ik ben ook een van de kapers op de kust voor een m3 (liefst LR). Veel van de leveringen zijn gestart in maart/april van 2019. Hopelijk komen er voldoende op de markt om de prijs richting de 20k te drukken.

Afgelopen maanden de prijs in de gaten gehouden. Voor de zomer vakantie waren er geen m3’s te vinden voor onder de 28k. Nu gaan er al een aantal richting de 24(mogelijk nog op af te dingen?).

Zag er zelfs al een m3 LR met fsd op marktplaats voor 25k. Begint interessant te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:33
RemySoeters schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Ik ben ook een van de kapers op de kust voor een m3 (liefst LR). Veel van de leveringen zijn gestart in maart/april van 2019. Hopelijk komen er voldoende op de markt om de prijs richting de 20k te drukken.

Afgelopen maanden de prijs in de gaten gehouden. Voor de zomer vakantie waren er geen m3’s te vinden voor onder de 28k. Nu gaan er al een aantal richting de 24(mogelijk nog op af te dingen?).

Zag er zelfs al een m3 LR met fsd op marktplaats voor 25k. Begint interessant te worden!
Wel lastig; denderen de tweedehands prijzen omlaag omdat er veel aanbod is, of gieren ze juist omhoog omdat er veel vraag is?

Mijn 2019 komt pas nov-2024 beschikbaar, ik mag nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
pimk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Wel lastig; denderen de tweedehands prijzen omlaag omdat er veel aanbod is, of gieren ze juist omhoog omdat er veel vraag is?

Mijn 2019 komt pas nov-2024 beschikbaar, ik mag nog even...
Zo lastig is het niet. De prijzen kelderen al ruim een jaar hard naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
heb de laatste paar weken dat ik de auto niet meer online kan vinden via de app als deze onderweg is. Laatst terwijl ik aan het rijden de auto een soft reset gegeven en toen leek het weer even te werken, maar vandaag is de verbinding weer weg.

Is dit iets van een recente update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

mcetweaker schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:53:
heb de laatste paar weken dat ik de auto niet meer online kan vinden via de app als deze onderweg is. Laatst terwijl ik aan het rijden de auto een soft reset gegeven en toen leek het weer even te werken, maar vandaag is de verbinding weer weg.

Is dit iets van een recente update ?
Welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
STIMPPYYY schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Afgelopen ~februari kon ik nog 42-44k krijgen voor 2019+

Nu is dat 20-25?

Zakken al even maar zeker geen jaar :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
STIMPPYYY schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

De vraag was meer gerelateerd wat ze zometeen gaan doen. Wellicht was ik niet helemaal duidelijk
Maar ik maak me helemaal geen zogen, want lease, maar wellicht steeds interessanter om 'm in november voor een scheet en 3 knikkers over te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 09:29

Toevallig zit ik echt met hetzelfde probleem momenteel alleen bij mij speelt het lease budget nog mee.

Ik heb al verschillende tesla's gereden beginnend vanaf de model S 75 en was toen zo onder de indruk van de acceleratie dat er ooit een tesla moest komen.

Nu mag ik de RWD leasen van de werkgever (word in juni pas besteld helaas wegens lopend lease contract) maar de LR zou met bijdrage van 100 euro per maand ook mogelijk worden..

Ik heb met de RWD gereden en die was zeker niet verkeerd qua accelaratie maar in het begin merk je erg goed dat hij word geknepen onderin.

Is het die 100 euro extra waard per maand dat is de afweging maar ik zie wel dat ze in China de RWD leveren met een refresh van het interieur en daar is 0-100 tijd naar 5,9 seconden dus hopelijk komt die nog naar Nederland maar ben er bang voor ;w

De ruimte en het audio systeem maken hopelijk een flink deel goed dat kom ik nu met 2 kinderen en een shit load aan spullen tekort.

[ Voor 12% gewijzigd door JustC op 13-10-2023 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 12:31
JustC schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Toevallig zit ik echt met hetzelfde probleem momenteel alleen bij mij speelt het lease budget nog mee.

Ik heb al verschillende tesla's gereden beginnend vanaf de model S 75 en was toen zo onder de indruk van de acceleratie dat er ooit een tesla moest komen.

Nu mag ik de RWD leasen van de werkgever (word in juni pas besteld helaas wegens lopend lease contract) maar de LR zou met bijdrage van 100 euro per maand ook mogelijk worden..

Ik heb met de RWD gereden en die was zeker niet verkeerd qua accelaratie maar in het begin merk je erg goed dat hij word geknepen onderin.

Is het die 100 euro extra waard per maand dat is de afweging maar ik zie wel dat ze in China de RWD leveren met een refresh van het interieur en daar is 0-100 tijd naar 5,9 seconden dus hopelijk komt die nog naar Nederland maar ben er bang voor ;w

De ruimte en het audio systeem maken hopelijk een flink deel goed dat kom ik nu met 2 kinderen en een shit load aan spullen tekort.
Je hebt dus 7000 euro aan bijtelling en 100 euro eigenbijdrage voor de LR vs RWD beetje zelfde als denk ik meer mensen aan denken.

Is een hoop geld elke maand voor 2x vakantie om een stop te besparen ;-)

RWD met kleur en trekhaak is dan wellicht een betere deal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
wd200 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Je hebt dus 7000 euro aan bijtelling en 100 euro eigenbijdrage voor de LR beetje zelfde als denk ik meer mensen aan denken.

Is een hoop geld elke maand voor 2x vakantie om een stop te besparen ;-)
Je moet rijden waar je gelukkig van wordt.

Begrijp nooit zo goed waarom men zo moeilijk doet om die paar euro extra p/m. Als je alles in kosten uitdrukt kan je beter niet autorijden of een Dacia Spring leasen oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
STIMPPYYY schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Je moet rijden waar je gelukkig van wordt.

Begrijp nooit zo goed waarom men zo moeilijk doet om die paar euro extra p/m. Als je alles in kosten uitdrukt kan je beter niet autorijden of een Dacia Spring leasen oid.
Ergens houd het op natuurlijk.
Dat is voor een ieder anders. Als geld geen probleem zou zijn dan zouden we vaker andere keuzes maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
GeeMoney schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Ergens houd het op natuurlijk.
Dat is voor een ieder anders. Als geld geen probleem zou zijn dan zouden we vaker andere keuzes maken ;).
Zeker. Het is niet verkeerd bedoeld overigens. Hopelijk komt dat ook niet zo over. Maar daar was in dit geval geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Gekke vraag, ik zoek me al een uur een ongeluk zonder succes dus ik ga het hier eens proberen.

Ik heb afgelopen zomer een maandje een Supercharging Membership gehad (ik heb zelf geen Tesla). De € 12,99 is netjes afgeschreven maar ik heb voor mijn boekhouding de factuur nodig. En die kan ik nergens vinden. Hij staat niet tussen de normale laadfacturen. Iemand enig idee waar die terug te vinden is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
posttoast schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:16:
Gekke vraag, ik zoek me al een uur een ongeluk zonder succes dus ik ga het hier eens proberen.

Ik heb afgelopen zomer een maandje een Supercharging Membership gehad (ik heb zelf geen Tesla). De € 12,99 is netjes afgeschreven maar ik heb voor mijn boekhouding de factuur nodig. En die kan ik nergens vinden. Hij staat niet tussen de normale laadfacturen. Iemand enig idee waar die terug te vinden is?
Je zoekt de facturen via de website? Probeer het eens via de Tesla app. Soms heb ik daar wel facturen die ik 'online' (via de website) niet kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Eddos schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

Je zoekt de facturen via de website? Probeer het eens via de Tesla app. Soms heb ik daar wel facturen die ik 'online' (via de website) niet kan vinden.
Heb net Tesla maar even gebeld. Je kunt hem alleen inzien op de app onder de abonnements-settings maar... die zijn alleen toegankelijk als je een abonnement hebt 8)7

De Tesla medewerker was zo lief mij de factuur te mailen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Waar laten jullie de APK keuring doen? Is de kwikfit geschikt om een Tesla te laten keuren of is daarvoor meer specialistische kennis nodig?
Verder zijn wij op zoek naar all season banden, hebben jullie goede (of juist slechte) ervaringen met een bepaald setje? Het gaat om 19" Model S banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Keuren is keuren. Alle APK keurmeesters zullen alle autos moeten kunnen. Of ze eventuele problemen ook kunnen verhelpen is een tweede.

Zelf ga ik overigens altijd naar een Renault/Dacia/Nissan dealer voor alles met de auto. Die hebben ook genoeg BEVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56
Stef87 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Afgelopen ~februari kon ik nog 42-44k krijgen voor 2019+

Nu is dat 20-25?

Zakken al even maar zeker geen jaar :)
Voor 20k ben je hem wel zo kwijt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Laatst online: 18-10 17:33
Ik heb een issue met laden van mijn Tesla Model 3 Highland op de zaak, we hebben een NewMotion laadpaal en laden gaat niet sneller dan 10 Amp als mijn collega zijn Tesla Model 3 Long Range Performance laad dan gaat het met 16 Amp, komt dit iemand bekend voor? Probleem ook bij Shell Recharge neergelegd maar vermoed dat hier meer kennis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
rai_rob schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:04:
Ik heb een issue met laden van mijn Tesla Model 3 Highland op de zaak, we hebben een NewMotion laadpaal en laden gaat niet sneller dan 10 Amp als mijn collega zijn Tesla Model 3 Long Range Performance laad dan gaat het met 16 Amp, komt dit iemand bekend voor? Probleem ook bij Shell Recharge neergelegd maar vermoed dat hier meer kennis is ;)
Heb je het al eens met de kabel van de collega geprobeerd?
Als jouw auto aan het laden is, kun je in de app dan de laadsnelheid verlagen/verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Eddos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:32:
[...]

Heb je het al eens met de kabel van de collega geprobeerd?
Als jouw auto aan het laden is, kun je in de app dan de laadsnelheid verlagen/verhogen?
Kabel zit aan de lader vast dus dat is geen optie, aan publieke palen laad hij wel 16 Amp
Ik kan inderdaad de laadsnelheid wijzigen het maximale is 10 Amp als ik hem op de zaak aansluit, bij een publieke paal 16 Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
rai_rob schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:18:
[...]

Kabel zit aan de lader vast dus dat is geen optie, aan publieke palen laad hij wel 16 Amp
Ik kan inderdaad de laadsnelheid wijzigen het maximale is 10 Amp als ik hem op de zaak aansluit, bij een publieke paal 16 Amp
Dan lijkt het mij toch een paal/auto combinatie dingetje. Benieuwd waar Shell Recharge mee komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
rai_rob schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:04:
Ik heb thuis gek genoeg het zelfde probleem met een MY RWD 2023, mijn oplossing is: pauzeer/stop het laden eens, en herstart het laden (vanuit de app of auto). Hierna komt de hogere laadsnelheid beschikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Bart_GR schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb thuis gek genoeg het zelfde probleem met een MY RWD 2023, mijn oplossing is: pauzeer/stop het laden eens, en herstart het laden (vanuit de app of auto). Hierna komt de hogere laadsnelheid beschikbaar :?
Jammer is hier helaas niet de oplossing zowel in de auto als via de app geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rai_rob
Bericht gehad van Shell Recharge, een onderdeel van de laadpaal is defect en deze is niet meer leverbaar, ze beiden een nieuwe paal aan, jammer het laadpunt is bijna nooit gebruikt, voorlopig is 10 Amp laden voldoende op een werkdag is hij toch vol 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-07 18:02

gtp

Bij delivery van onze model Y waren alle 4 banden opgepompt tot 3.1 bar. Nu na bijna een jaar was de bandenspanning 2.7, dus even langs de slimme bandenpomp van Unica. Daar voer je het kenteken in, dan vragen ze of je wat extra wil pompen voor lager verbruik, absoluut veilig stond er, tot 3.2 bar. Prima, hebben we gedaan. Nu kijk ik in de Tesla app en zie dat volgens de sensoren de bandenspanning 3.5 bar is! Banden zijn koud, afstand naar de bandenpomp was minder dan 5 km en niet meer dan 50 km per uur gereden, dus daar ligt het niet aan. Wel gek dat de meting van die slimme bandenpomp en de Tesla sensoren niet overeenkomt.
Kan dit kwaad, een spanning van 3.5 bar of moet er toch wat lucht uit?

[ Voor 21% gewijzigd door gtp op 10-11-2023 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
gtp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:24:
Bij delivery van onze model Y waren alle 4 banden opgepompt tot 3.1 bar. Nu na bijna een jaar was de bandenspanning 2.7, dus even langs de slimme bandenpomp van Unica. Daar voer je het kenteken in, dan vragen ze of je wat extra wil pompen voor lager verbruik, absoluut veilig stond er, tot 3.2 bar. Prima, hebben we gedaan. Nu kijk ik in de Tesla app en zie dat volgens de sensoren de bandenspanning 3.5 bar is! Banden zijn koud, afstand naar de bandenpomp was minder dan 5 km en niet meer dan 50 km per uur gereden, dus daar ligt het niet aan. Wel gek dat de meting van die slimme bandenpomp en de Tesla sensoren niet overeenkomt.
Kan dit kwaad, een spanning van 3.5 bar of moet er toch wat lucht uit?
Echt te hoog bij koude band. Terugzetten en gewoon 2.9 aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
3.1 kan overigens ook prima. Het wordt tegenwoordig niet meer zo aangegeven door Tesla, maar ze hebben ruim anderhalf jaar lang aangegeven dat 2.65 het minimum is bij de model 3, 2.9 aangeraden en als je extra zuinig wilt zijn nog .2 erbij kon doen.
Tegenwoordig geven ze bij de 3 en de Y aan dat je naar het label bij de bestuurdersportier moet kijken. Daar zal ongetwijfeld 2.9 op staan bij de Y.
Maar 3.1 is altijd nog wel te doen. 3.5 zou ik zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Sowieso allemaal heel erg hard.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat is hard? 2.65 is al hard voor een normale auto, maar echt het absolute minimum bij een model 3/y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dat bedoel ik. Ik vind het advies voor de m3/y echt hoog. bij 2,6 gaat hij al piepen.
Het komt het verbruik waarschijnlijk ten goede, of je er optimale grip mee hebt is een tweede.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Dinictus208 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:07:
Ja dat bedoel ik. Ik vind het advies voor de m3/y echt hoog. bij 2,6 gaat hij al piepen.
Het komt het verbruik waarschijnlijk ten goede, of je er optimale grip mee hebt is een tweede.
Dat heb je want die banden zijn daarvoor gemaakt. Heeft voornamelijk met het gewicht van de auto te maken.
Die banden zet je niet op een Ford Fiesta van 700kg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
Bart_GR schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:46:
[...]

Wat voor laadpaal heb je thuis dan?
Ik heb ook een MY RWD 2023 in combinatie met een Alfen Single Pro-line thuis, maar die doet zonder problemen 16A.

Maar is wellicht meer iets voor dit topic: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16
Iemand enig idee waarom er een stuk of 25 Tesla's in Breukelen staan bij Van der Valk? Zag er van het weekend al een boel staan in een weiland langs het spoor een stukje verderop, en gezien de modder op de Tesla's bij Van der Valk zouden het best deze kunnen zijn. Ook helemaal vochtig van binnen :? .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtp

gtp

GekkeRipper schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:49:
[...]

Echt te hoog bij koude band. Terugzetten en gewoon 2.9 aanhouden.
Maar toch vreemd dat die slimme bandenpomp wat anders aangeeft dan de Tesla sensoren? Welke van de twee klopt? Nu na wat korte ritjes is het 3.4 voor alle vier banden volgens de Tesla app (volgens de slimme bandenpomp hebben we gepompt tot 3.2).
Rijcomfort is prima, ik merk niet veel verschil met voor het pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Altijd de auto aanhouden aangezien de fabrikant van de auto ook heeft bepaald wat de druk moet zijn.

Daarnaast heb ik wel eens 4 banden opgepompt bij zo'n ding en 1 band zat er gewoon .3 naast volgens de auto. Heb ik later nog nagemeten met een meter en dat klopte dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
gtp schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:00:
[...]

Maar toch vreemd dat die slimme bandenpomp wat anders aangeeft dan de Tesla sensoren? Welke van de twee klopt? Nu na wat korte ritjes is het 3.4 voor alle vier banden volgens de Tesla app (volgens de slimme bandenpomp hebben we gepompt tot 3.2).
Het komt helaas regelmatig voor dat zulke bandenpompen totaal verkeerde waardes aangeven. Misschien niet goed geeikt? Je kunt er vanuit gaan dat de sensoren van Tesla kloppen. Dat zijn er dan ook 4 stuks, dus als er één zou afwijken dan valt dat al op.

Banden zijn trouwens "koud" als: ze minstens 2 uur stil hebben gestaan en vervolgens niet meer dan circa 3 km hebben afgelegd.

Ik proef enige eigenwijsheid in je reactie, maar misschien zit ik ernaast. 3.4 is gewoon veel te hoog voor een koude band. Je zit 0,5 bar boven wat Tesla adviseert en waarschijnlijk overschrijd je bij een warme band de maximaal veilige spanning van de band, meestal 3,5 bar. Tevens is rijden met een te hoge spanning onveilig omdat je grip afneemt. En nee dat merk jij niet omdat je als het goed is niet constant op de limiet rijdt. Daarnaast slijt je band ongelijkmatig door een te hoge spanning. Overigens adviseert Tesla al aan de hoge kant, zoals de meeste fabrikanten tegenwoordig om goede verbruikscijfers neer te kunnen zetten in de WLTP test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
gtp schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:00:
[...]

Waarom heb je überhaupt een “slimme” bandenpomp? 🤣 Die zal waarschijnlijk gewoon flink afwijken (vermoed ik) en een goedkoop ali express ding zijn..

Je pakt aanbevolen bandenspanning, wil je iets zuiniger rijden dan doe je +0.3 tot max +0.5bar (zonder ooit max PSI/bar te overschrijden, welke op je band staat). Bij een tankstation voor 1€

Iets simpeler dan je banden oppompen kan ik niet bedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 11-11-2023 22:08 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stef87 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:05:
[...]

Waarom heb je überhaupt een “slimme” bandenpomp? 🤣 Die zal waarschijnlijk gewoon flink afwijken (vermoed ik) en een goedkoop ali express ding zijn..[>>>]
Een slimme bandenpimp van Unica. Zo'n groot paal geval op een parkeerplaats waar je je kenteken invoert en die dan voor je bepaald wat de bandenspanning is en dan achteraf hoeveel liter benzine je bespaard ;)

Zo eentje dus https://www.slimschoonond.../unica-slimme-bandenpomp/

Die palen zijn overigens dom want ze komen altijd met je bespaard 3% benzine!!! Ehmm... Nee...

Overigens net zo slecht geeikt als die bandenpomp van een Euro bij de benzinepompstation van jou :)

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 11-11-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-10 10:34
Toen ik m’n eerste bandenwissel bij profile had gedaan hebben ze die ook tot 3.5 bar opgepompt. Leek me ook te hoog maar het rolde wel lekker dus heb het laten staan. Geen problemen mee gehad en heb het zelf wel eens tot 3.4 opgepompt daarna. Nu heb ik ze meestal rond 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Caelorum schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:01:
[...]

Een slimme bandenpimp van Unica. Zo'n groot paal geval op een parkeerplaats waar je je kenteken invoert en die dan voor je bepaald wat de bandenspanning is en dan achteraf hoeveel liter benzine je bespaard ;)

Zo eentje dus https://www.slimschoonond.../unica-slimme-bandenpomp/

Die palen zijn overigens dom want ze komen altijd met je bespaard 3% benzine!!! Ehmm... Nee...

Overigens net zo slecht geeikt als die bandenpomp van een Euro bij de benzinepompstation van jou :)
Verkeerd begrepen dan…haha

Nog nooit zo’n paal gezien.

Ik dacht dat het om een handzaam mini ding ging welke je in de achterbak hebt op een oplaadbare lithium batterij, dat heb ik hier ook voorbij zien komen als slim een tijdje terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgfjmHHh9KI5hzR9eFYMTP_V5Q0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q85Xc1MUStVu3ELF4xYUBQ3x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Stef87 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:30:
[...]
Ik dacht dat het om een handzaam mini ding ging welke je in de achterbak hebt op een oplaadbare lithium batterij, dat heb ik hier ook voorbij zien komen als slim een tijdje terug:

[Afbeelding]
Nou ik heb wel zo een mini ding van Ali en klopt precies tussen pomp en tesla, superding voor €20,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 22:22
Leuk te zien dat mijn Tesla Model S uit het terugkoopprogramma blijkbaar zo netjes was dat Tesla hem nu zelf op de site heeft staan: https://www.tesla.com/nl_...YJSA7E25JF270899#overview. Kenteken en chassisnummer komt overeen. Was ook als nieuw, dus verwachtte al wel dat Tesla hem zelf zou willen verkopen. Voor degene die hem koopt. Ik heb alle onderhoudshistorie :-)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
BugBoy schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:07:
Leuk te zien dat mijn Tesla Model S uit het terugkoopprogramma blijkbaar zo netjes was dat Tesla hem nu zelf op de site heeft staan: https://www.tesla.com/nl_...YJSA7E25JF270899#overview. Kenteken en chassisnummer komt overeen. Was ook als nieuw, dus verwachtte al wel dat Tesla hem zelf zou willen verkopen. Voor degene die hem koopt. Ik heb alle onderhoudshistorie :-)
Tesla staat er nogal bekend om om een slechte inruilprijs te geven. Zit er veel verschil tussen in dit geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Stef87 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:31:
[...]

Tesla staat er nogal bekend om om een slechte inruilprijs te geven. Zit er veel verschil tussen in dit geval?
Inruilvoorstel voor mijn MS P90DL met 260K uit 2016 was €10K |:(
€158K nieuwprijs

Ik verkoop hem wel via andere kanalen :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
Stef87 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:31:
Ik had een gegarandeerde restwaardegarantie, dus bij aankoop van de auto wist ik dat Tesla de auto na 5 jaar (en max. 125.000km) zou terugkopen voor 37.500 euro (nieuwwaarde 104.000). Aangezien de marktwaarde van een 75D bij particuliere verkoop rond de 30.000 euro ligt heb ik ervoor gekozen de auto weer retour Tesla te sturen. Blijven bijtellen werd me te duur voor een 5 jaar oude auto (4% ging naar 22%) en naar privé halen is voor een eenmanszaak vrijwel onmogelijk.

De afschrijving van de Model S is mij enorm tegen gevallen en daarom ben ik ook wat huiverig om weer een Tesla te kopen. Ze gooien de prijzen soms zo drastisch omlaag en dat heeft gevolgen voor de restwaarde. Nu denk ik dat bij de Model Y (standard range) de rek er wel een beetje uit is. Maar de Model 3 is -in verhouding met de Model Y- wat prijzig, dus ik verwacht daar nog wel prijsverlagingen. Ook zijn er geen referrals mogelijk en nog geen voorraad/demo auto's beschikbaar. Ik wacht wel even af wat er de komende maanden gaat gebeuren. Ik heb nog ander vervoer, dus hoef niet snel wat anders.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
BugBoy schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:14:
[...]

Ik had een gegarandeerde restwaardegarantie, dus bij aankoop van de auto wist ik dat Tesla de auto na 5 jaar (en max. 125.000km) zou terugkopen voor 37.500 euro (nieuwwaarde 104.000). Aangezien de marktwaarde van een 75D bij particuliere verkoop rond de 30.000 euro ligt heb ik ervoor gekozen de auto weer retour Tesla te sturen. Blijven bijtellen werd me te duur voor een 5 jaar oude auto (4% ging naar 22%) en naar privé halen is voor een eenmanszaak vrijwel onmogelijk.

De afschrijving van de Model S is mij enorm tegen gevallen en daarom ben ik ook wat huiverig om weer een Tesla te kopen. Ze gooien de prijzen soms zo drastisch omlaag en dat heeft gevolgen voor de restwaarde. Nu denk ik dat bij de Model Y (standard range) de rek er wel een beetje uit is. Maar de Model 3 is -in verhouding met de Model Y- wat prijzig, dus ik verwacht daar nog wel prijsverlagingen. Ook zijn er geen referrals mogelijk en nog geen voorraad/demo auto's beschikbaar. Ik wacht wel even af wat er de komende maanden gaat gebeuren. Ik heb nog ander vervoer, dus hoef niet snel wat anders.
Je had gratis supercharging mee kunnen nemen naar een nieuwe Y toch? Of ging dat niet icm de restwaardegarantie? Dat zou anders wel een fijne deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
[...]

Ah nu je die prijs noemt, dat is ook het exacte bedrag wat mijn LM er voor wou hebben. Natuurlijk dat men niet wou onderhandelen, alles lager dan dat was een onlogische actie geweest vanuit hun.

Wel flauw dat ze niet eens een mailtje naar me terugstuurden...

Wel eens ja met de restwaarde, de 75D's zijn hard omlaag gegaan, je kunt nu een basis S voor bijna de prijs van een 75D toen nieuw nu kopen. Met vervolgens veel meer range. Maar meer dan de helf van de prijs af na 5 jaar is ontzettend veel.

Ben zelf maar voor de Y gegaan, nu met de subsidie prive een no-brainer wat dat betreft, 37,5K voor een auto die toch veels te lomp groot is tegenover 42k inc subsidie, tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Maurice- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:08:
Je had gratis supercharging mee kunnen nemen naar een nieuwe Y toch? Of ging dat niet icm de restwaardegarantie? Dat zou anders wel een fijne deal zijn.
Daar was in september nog geen sprake van, maar buiten dat. Ik vind de Model Y gewoon niet mooi en heb dus geen interesse in dat model. Ik heb net iets teveel met auto's om in een lelijke auto (mijn mening althans) rond te rijden.
Strykeforce schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:32:
Ah nu je die prijs noemt, dat is ook het exacte bedrag wat mijn LM er voor wou hebben. Natuurlijk dat men niet wou onderhandelen, alles lager dan dat was een onlogische actie geweest vanuit hun.
Veel lease maatschappijen hadden ook gewoon een gegarandeerde restwaardegarantie vanuit Tesla. Dus ze zouden inderdaad wel gek zijn om de auto voor minder aan jou te verkopen. Een kennis van mij had een 75D via Mr. Green en ook die hebben gewoon gegarandeerde restwaarde op de 2018 auto's.
Wel eens ja met de restwaarde, de 75D's zijn hard omlaag gegaan, je kunt nu een basis S voor bijna de prijs van een 75D toen nieuw nu kopen. Met vervolgens veel meer range. Maar meer dan de helf van de prijs af na 5 jaar is ontzettend veel.
Mijn 75D van 2018 kostte toen 104K en voor 5K minder heb je nu een modernere Model S met 100kWh accu. Maar dat schuif ik maar onder de noemer vooruitgang. Ik had 4% bijtelling en MIA (anders had ik het nooit gedaan).
Ben zelf maar voor de Y gegaan, nu met de subsidie prive een no-brainer wat dat betreft, 37,5K voor een auto die toch veels te lomp groot is tegenover 42k inc subsidie, tja.
Tel daarbij op de lagere gebruikskosten, meer range en niet te vergeten garantie (niet onbelangrijk op veel Tesla's). Ik denk ook dat de restwaarde beter zal zijn. Overall denk ik dat je goedkoper uit zal zijn. Helaas staat de Model Y mij qua model niet aan, maar anders is het een no-brainer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:52
Domih schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:24:
[...]

Inruilvoorstel voor mijn MS P90DL met 260K uit 2016 was €10K |:(
€158K nieuwprijs

Ik verkoop hem wel via andere kanalen :>
Voor 12k hebben we een deal!

Even zonder grappen en grollen. Ik ben op zoek naar een tesla model S of Model 3. Echter merk ik dat ik erg twijfel tussen beide modellen.
Dit jaar (november/december) komen veel tesla model S’s uit de gunstigere bijtellingsregels, terwijl volgend jaar bijna 20.000 model 3 op de markt komen.
Wat zou jullie advies zijn? Even wachten of nu een van de volgende kiezen?

2013-2016 model S met SUC (20-22k, maar mogelijk véél onderhoudskosten?)
Model S 2017 + á 25k
Of Model 3 ~25k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@RemySoeters, sowieso de S2017 of M3. Afhankelijk van of je de ruimte nodig hebt. Zo niet zou ik voor de M3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
RemySoeters schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:00:
[...]

Voor 12k hebben we een deal!

Even zonder grappen en grollen. Ik ben op zoek naar een tesla model S of Model 3. Echter merk ik dat ik erg twijfel tussen beide modellen.
Dit jaar (november/december) komen veel tesla model S’s uit de gunstigere bijtellingsregels, terwijl volgend jaar bijna 20.000 model 3 op de markt komen.
Wat zou jullie advies zijn? Even wachten of nu een van de volgende kiezen?

2013-2016 model S met SUC (20-22k, maar mogelijk véél onderhoudskosten?)
Model S 2017 + á 25k
Of Model 3 ~25k
Die vraag is al best vaak gesteld hier.

S is groot, lomp, log, comfortabel, mooi, relatief duur in onderhoud

3 is leuker om te rijden, beter interieur (persoonlijk), kleiner en nagenoeg onderhoudsvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Bruh...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QLdbpKWVBmG9DQ3K21-AZ3dWs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/12YUmNhHv9tywzwTGvPzal20.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5i_crR5oDoOF4Ix38jVJMv9sbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iABGmn3IRtucfSoxxAvSTXkU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pimk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het is bij Tesla kijken in een glazen bol, maar wat zijn nou de verwachtingen qua prijs. Blijven ze onder de subsidiegrens in 2024 of valt daar echt geen pijl op te trekken.

Heeft gigacasting nog een invloed op de prijs?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Het ziet er natuurlijk niet netjes uit, maar je weet niet in welke fase van de release candidates dit exemplaar zit en wat er allemaal mee is gedaan. Plaatjes posten zonder context of achtergrond is ook niet netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
Who Am I? schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:43:
[...]

Het ziet er natuurlijk niet netjes uit, maar je weet niet in welke fase van de release candidates dit exemplaar zit en wat er allemaal mee is gedaan. Plaatjes posten zonder context of achtergrond is ook niet netjes.
Inderdaad. Zie hier foto's van een versie die in de showroom staat, dat is wel andere koek.

https://www.facebook.com/...rmalink/6725225820906238/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:56
Vraagje voor de Tesla S experts.
Ik rijd nu 4 jaar een 3 en bij de 3 had je maar weinig opties.

Hij zit dat met het dak van de S?

Het gaat om een 75D uit 2018.

Kunnen ze nou standaard open? Of was dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:56
[...]

Waarom zou de kostprijs van een Y veel hoger zijn dan de 3?
Ik denk persoonlijk dat de rek er nog niet uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Tweak_ers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 06:05:
[…]
Hij zit dat met het dak van de S?

Het gaat om een 75D uit 2018.

Kunnen ze nou standaard open? Of was dat een optie?
Als er in een Model S een glazen dak zit kan het open. Het glazen dak is wel een optie, dus het dak kan ook gewoon dicht zijn (headliner).
Edit: zie hier onder

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 25-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
RichieB schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:56:
[...]

Als er in een Model S een glazen dak zit kan het open. Het glazen dak is wel een optie, dus het dak kan ook gewoon dicht zijn (headliner).
Dat klopt niet, je kon kiezen uit een vast glazen dak of een dak dat open kan (panorama dak).

Mijn Model S uit 2018 had het vaste glazen dak standaard. Maar of dat voor alle 2018 modellen geldt durf ik niet te zeggen omdat in dat jaar de standaard opties nog wel eens wilden wisselen.

Op het vaste glazen dak kunnen trouwens geen dakdragers (tenzij je het dak laat ombouwen door Tesla), iets om rekening mee te houden als dat belangrijk voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
JungleJim schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:53:
[...]

Dat klopt niet, je kon kiezen uit een vast glazen dak of een dak dat open kan (panorama dak).

[…]
Je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Tweak_ers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 06:05:
Hij zit dat met het dak van de S? Het gaat om een 75D uit 2018.
Het 2018 model had de keuze tussen een zonnedak (kan open) en een panoramadak (dicht). Het open dak is erg prettig en tot 80km/u is het lekker om open te hebben. Daarboven is het wel wat lawaaïg en deed ik hem meestal dicht.

Waar je even goed op moet letten is dat de rubbers van het open dak in goede staat zijn. Die willen nog weleens kapot gaan. Ik smeerde ze voor de winter altijd in met een beetje zuurvrije vaseline en heb nooit problemen gehad, maar dat doet natuurlijk vrijwel niemand. Als ze vastgevroren zitten en je doet het raam open, dan trek je de rubbers kapot. Ook zitten er twee afwateringskanalen op de hoeken van het raam. Die willen ook nog wel eens verstoppen en dan kan het water ook niet meer weg.

Ik vermoed dat Tesla om twee redenen die open dakjes uit het programma heeft gehaald. De eerste is dat het natuurlijk makkelijker is om altijd dezelfde auto te bouwen ipv twee varianten. De andere is dat er gewoon best vaak lekkages waren. Ik denk dat dit in veel gevallen kwam door matig onderhoud. Veel Tesla's zien de garage amper en een open dakje heeft gewoon wat simpel onderhoud nodig.

Koop je een 2018 Model S, controleer dan de rubbers rond het raam. Mocht er een afwateringskaneeltje niet goed afwateren, dan even met wat lucht doorblazen en het werkt meestal weer prima. Gewoon een beetje water ingieten en kijken of het wegloopt (onder de auto zou je het terug moeten vinden). Niet meteen een liter erin kwakken, want als het niet wegloopt, dan loopt het in je interieur.

Als je lichte bekleding hebt in het interieur, dan kan je vaak ook aan de hemelbekleding zien of er lekkage is geweest. Dan zitten er vlekken bij het open dak. Bij donkere bekleding is dat meestal minder goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Tweak_ers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 06:07:
Waarom zou de kostprijs van een Y veel hoger zijn dan de 3? Ik denk persoonlijk dat de rek er nog niet uit is.
De Model Y is fors groter dan een Model 3 en daar gaat dus meer staal in, zitten grotere banden onder, neemt meer ruimte in bij transport, ... Enige voordeel is dat die in Berlijn gemaakt wordt ipv China, dus transportkosten van een Model 3 liggen weer wat hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtp

gtp

Een jaar met plezier in onze Model Y gereden, maar nu helaas de eerste schade… Bij het wegrijden tegen een paal aangereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6slu3zcbyzvERSci4FBk-b_9Ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOFKAJVOpIyhszuyhOH4cNMk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik reed heel langzaam maar toch behoorlijke schade. Stom stom stom maar zo is het leven. Ik heb al een afspraak met een door Tesla aanbevolen autoschade herstel bedrijf, ABS Boekhorst in Arnhem, maar dat kan helaas pas op 12 december. Ik kan de deur niet goed opendoen, en de camera is naar binnen gevallen, in de ruimte boven het wiel. (Als ik op sentry mode kijk dan zie ik dat de camera het gewoon nog doet…)

Hebben jullie enig idee wat dit zal gaan kosten? Zou ik zo wel de weg op mogen, het knipperlicht/richtingaanwijzer die daar zit zie je nu dus niet. Maar voor en achter natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
gtp schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:46:
Een jaar met plezier in onze Model Y gereden, maar nu helaas de eerste schade… Bij het wegrijden tegen een paal aangereden.

[Afbeelding]

Ik reed heel langzaam maar toch behoorlijke schade. Stom stom stom maar zo is het leven. Ik heb al een afspraak met een door Tesla aanbevolen autoschade herstel bedrijf, ABS Boekhorst in Arnhem, maar dat kan helaas pas op 12 december. Ik kan de deur niet goed opendoen, en de camera is naar binnen gevallen, in de ruimte boven het wiel. (Als ik op sentry mode kijk dan zie ik dat de camera het gewoon nog doet…)

Hebben jullie enig idee wat dit zal gaan kosten? Zou ik zo wel de weg op mogen, het knipperlicht/richtingaanwijzer die daar zit zie je nu dus niet. Maar voor en achter natuurlijk wel.
Oei, balen zeg!!

Zou t er niet op wagen. Mocht je letsel veroorzaken ben je echt de sjaak voor de rest van je leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtp

gtp

deryck schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:12:
[...]

Oei, balen zeg!!

Zou t er niet op wagen. Mocht je letsel veroorzaken ben je echt de sjaak voor de rest van je leven.
Ik bedoel, ik moet toch naar het schadebedrijf rijden, 8 km hiervandaan. Tot die tijd was ik niet van plan om ermee rond te rijden, ook vanwege de camera die los hangt.
Ik had net gisteravond volgeladen tot 100%. Ik begreep dat het niet zo goed is om de batterij zo lang vol te laten dus ik heb de sentry mode aanstaan, zodat de batterij langzaam een beetje leegloopt.
Pagina: 1 ... 47 ... 66 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic