wd200 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:27:
Er zullen hier vast meer mensen de keuze / afwegingen hebben gemaakt.
De model Y RWD of voor 7000 euro meer de Y LR.
Hoe jij de keuze gemaakt en waarom ?
Ik denk dat ik prima met rwd uit de voeten kan met alleen een stop extra op vakantie.
(Of soms zelf niet maar alleen iets langer)
In hoeverre is de 250kw (vs 170kw) laadsnelheid bruikbaar ? Hoevaak kan de Y ruim over de 200kw laden ? De palen zijn er maar hoe vaak is de situatie optimaal dat je dat ook haalt ?
Awd kan handig zijn voor een wintersport maar dag zie ik mijzelf pas over 3 jaar doen.
Zelf ook in dubio geweest (als ik in ieder geval de Y koop ipv mn S 75D over te nemen).
Uiteindelijk zoals hierboven hetzelfde verhaal, ook als ik kijk naar de vakantie rit naar Frankrijk dan kan er misschien een stopje tussenuit als we de LR nemen maar eerlijk gezegd zijn die stops prima, ik hoef geen 3 uur aan 1 stuk te rijden. Of de stops zijn 5 tot 10 minuten korter. Vind ze nu al kort genoeg.
En bij normaal gebruik is de range al helemaal voldoende, de acceleratie, tja. Met de S in 4,4 seconden naar 100 is gewoon idioot al en in veel gevallen ook gevaarlijk, met 8(?) seconden is dit ook al ruim genoeg door het gemak waarmee het gaat.
Enige echte pluspunt is het feit dat als je op je vakantiebestemming bent je minder over laden hoeft na te denken want meer range. Eerst was het kleurtje nog een argument, maar dat is nu ook gelijkgetrokken.
Overigens zou ik wel wachten tot einde van het jaar, bijtelling veranderd niet dus zakelijk zal men allemaal een 2024 model willen voor de restwaarde en zal Tesla happig zijn om te verkopen. Dus ik verwacht dikke kortingen aan het einde van dit jaar.
[
Voor 7% gewijzigd door
Strykeforce op 12-10-2023 08:45
]