Flitsmeister One bestellen, ideaal in combi met een Tesla als je de Spotify app gebruikt van de auto.DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:39:
Weet iemand of er iets bekend is over eventuele toevoeging van flitsers in de Tesla Navigatie? Zou veel fijner zijn dan telkens Flitsmeister moeten starten op m'n telefoon!
Ik heb ingesteld dat FM automatisch start indien hij verbinding maakt met de bluetooth van de M3. Vervolgens het geluid geforceerd via de speaker van de telefoon. Bij mijn vorige auto kwam het geluid automatisch via de bluetooth door bijv. de Radio heen, maar helaas werkt dat niet bij de M3.DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:39:
Weet iemand of er iets bekend is over eventuele toevoeging van flitsers in de Tesla Navigatie? Zou veel fijner zijn dan telkens Flitsmeister moeten starten op m'n telefoon!
Ja ik gebruik idd de Spotify app in de auto. Dus als ik die One bestel en op het dashboard plak dan connect ie met m'n iPhone en dan komt daar het geluid uit als er een flitser aankomt?Landon schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:39:
[...]
Flitsmeister One bestellen, ideaal in combi met een Tesla als je de Spotify app gebruikt van de auto.
Ja dat werkt dus niet op m'n iPhoneThoit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:42:
[...]
Ik heb ingesteld dat FM automatisch start indien hij verbinding maakt met de bluetooth van de M3. Vervolgens het geluid geforceerd via de speaker van de telefoon. Bij mijn vorige auto kwam het geluid automatisch via de bluetooth door bijv. de Radio heen, maar helaas werkt dat niet bij de M3.

[Voor 43% gewijzigd door DennusB op 03-01-2020 09:43]
Correct, er komt een LED indicatie en geluidje uit de One. Daarnaast zorgt de One dat FM opstart op je telefoon.DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:42:
[...]
Ja ik gebruik idd de Spotify app in de auto. Dus als ik die One bestel en op het dashboard plak dan connect ie met m'n iPhone en dan komt daar het geluid uit als er een flitser aankomt?
Iemand ervaring met de laaddruppel van Leaseplan? Heb een route gepland in ABR, maar weet niet of ik bijvoorbeeld bij Allego of Ionity kan laden.
Dat is een standaard optie die in de FM app zelf zit, je moet gewoon aangeven bij welke verbinding hij moet starten.DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:42:
[...]
Ja dat werkt dus niet op m'n iPhoneHeb zo'n Siri Shortcut gemaakt dat Flitsmeister automagisch moet starten als ie verbind met de bluetooth van m'n auto, maar dan moet ik dat elke keer alsnog bevestigen op de telefoon..
Ja leuk, maar gisteren ging FM opeens aan toen ik buiten liep.... das ook niet wat ik zoek xDThoit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:48:
[...]
Dat is een standaard optie die in de FM app zelf zit, je moet gewoon aangeven bij welke verbinding hij moet starten.
Bij beide kan je laden, tenzij dit in het buitenland is want dat heb ik nog niet kunnen testen.sidderalius schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:48:
Iemand ervaring met de laaddruppel van Leaseplan? Heb een route gepland in ABR, maar weet niet of ik bijvoorbeeld bij Allego of Ionity kan laden.
[Voor 11% gewijzigd door The BounceR op 03-01-2020 09:50]
Met een NFC tag op de oplader in de M3 hoeft dit nietDennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:42:
[...]
Ja dat werkt dus niet op m'n iPhoneHeb zo'n Siri Shortcut gemaakt dat Flitsmeister automagisch moet starten als ie verbind met de bluetooth van m'n auto, maar dan moet ik dat elke keer alsnog bevestigen op de telefoon..

Flitsmeister is in het voorbeeld de naam van de tag. Ik zet ook altijd even het geluid van de iphone naar 100% als de NFC tag gescanned is.
[Voor 18% gewijzigd door koekjeh op 03-01-2020 09:59]
M3 - LR AWD / Pearl White / Black / 19" - https://ts.la/florian39171
Bedankt, betreft Duitsland in dit gevalThe BounceR schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:49:
[...]
Bij beide kan je laden, tenzij dit in het buitenland is want dat heb ik nog niet kunnen testen.
Toevallig ben ik twee weken terug naar Keulen gereden en heb ik bij Ionity opgeladen in Sevenum. Het opladen ging snel en terwijl je wacht kan je terecht bij een LaPlace of een KFC toko. Helaas heb ik toen in duitsland verder niet geladen.sidderalius schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:55:
[...]
Bedankt, betreft Duitsland in dit geval
Ik sla de trekhaak de laatste 2 mm met een rubberen hamer erin, 1 tikje is voldoende, en dan klikt hij netjes vast. Waarschijnlijk niet de bedoeling, maar werkt prima.Thoit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:35:
Zojuist maar een afspraak gemaakt bij een service center. De trekhaak heb ik in de kerstvakantie proberen te monteren, maar die gaat er met geen mogelijkheid op. Je moet het wieltje draaien en naar buiten trekken, maar het wieltje gaat niet meer terug. Sleuteltje kan ik er ook niet meer uit halen. M'n vorige auto had ook een Westfalia trekhaak die ik altijd heel eenvoudig erop / eraf kon zetten, maar dit lijkt mij eerder een productiefout.
Geen minpunt voor Tesla, maar voor Westfalia dus!
Tesla zal dat niet zo snel doen, per land zouden ze naar een andere leverancier van de data moeten gaan kijken, of dit zelf verzamelen maar ivm regelgeving willen ze zich daar waarschijnlijk niet aan branden. Daarom hier ook de Flitsmeister One besteld, werkt prima met iOS.DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:39:
Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Als mijn referral km's op zijn, ga ik het volgende proberen:incomer schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:25:
[...]
Nope, is een veel gevraagde vraag maar kan tot op heden niet.
Na ons reisje naar Wroclaw / Berlijn had ik ook genoeg factuurtjes die ik moest gaan declareren.
Laden tot ongeveer 120 euro kosten. Dan voeg ik een betalingsmethode toe aan mijn account en zal de 120 euro geincasseerd worden (en ik hoop dan via 1 factuur). Dan verwijder ik mijn betalingsgegevens weer tot er weer een 120-130 euro opgespaard is. Dat is veel minder werk dan iedere laddsessie apart als factuur verwerken.
Daarnaast laad ik niet zoveel bij SC dus ik denk het via deze weg te redden met 1 á 2 keer per jaar.
Ik rij tijdelijk een P90D, ik kan vering aanpassen zag ik. Is het riskant als je laag kiest ivm drempels? Durf het nu niet aan?
Ik heb in FM het Bluetooth profiel op HSP ingesteld (ipv A2DP), daarmee wordt het geluid van FM als een telefoongesprek gezien en overruled daarmee al het andere geluid, werkt voor mij prima zo.Thoit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:42:
[...]
Ik heb ingesteld dat FM automatisch start indien hij verbinding maakt met de bluetooth van de M3. Vervolgens het geluid geforceerd via de speaker van de telefoon. Bij mijn vorige auto kwam het geluid automatisch via de bluetooth door bijv. de Radio heen, maar helaas werkt dat niet bij de M3.
SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19"
Kan zoals gemeld (nog) niet. Wellicht een goedkope extra CC aanvragen en die alleen gebruiken voor de SuC en andere laadsessies? Dan is je CC maandoverzicht direct je declaratie.eikrur schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:11:
Gisteren even de facturen van de SuC ingeleverd bij de boekhouder, hij vroeg mij of ik niet 1 verzamelfactuur kan uitdraaien van een hele maand, is dat mogelijk inde Tesal account?
Bekende bug? Elke keer als ik nu mijn model 3 unlock belt hij mijn vrouw automatisch op.
Gelukkig is het mijn vrouw, maar wel vervelend. Die komt net uit de nachtdienst en wordt nu automatisch wakker gebeld.
Gelukkig is het mijn vrouw, maar wel vervelend. Die komt net uit de nachtdienst en wordt nu automatisch wakker gebeld.
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
Als tijdelijke workaround nr van je vrouw veranderen in niet bestaand nummer?SimD schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:03:
Bekende bug? Elke keer als ik nu mijn model 3 unlock belt hij mijn vrouw automatisch op.
De auto en mobiel herstarten helpt, heb ik ook gehad!SimD schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:03:
Goed idee. Zal ik nu even doen, wat een gedoe.TweakerVincent schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:20:
[...]
Als tijdelijke workaround nr van je vrouw veranderen in niet bestaand nummer?
Is het ontkoppelen van mijn telefoon niet voldoende?easy-cloud schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:38:
[...]
De auto en mobiel herstarten helpt, heb ik ook gehad!
AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5
L
[Voor 100% gewijzigd door bottom line op 03-01-2020 13:21]
Hier ook gehad met beide telefoons, terwijl het de telefoon van mijn vrouw was die het nummer het laatste gebeld had. Op een of andere manier bleef de Tesla automagisch bellen, reset van de auto heeft het opgelost.SimD schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:39:
[...]
Goed idee. Zal ik nu even doen, wat een gedoe.
[...]
Is het ontkoppelen van mijn telefoon niet voldoende?
SR+ / Deep Blue / Black / 18"Aero
Ik heb "Ask before running" niet staan bij automatisering. Is dat enkel bij NFC tags?koekjeh schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:50:
[...]
Met een NFC tag op de oplader in de M3 hoeft dit nietJe legt de telefoon op de oplader en als hij unlocked is start FM direct. Werkt super!
Flitsmeister is in het voorbeeld de naam van de tag. Ik zet ook altijd even het geluid van de iphone naar 100% als de NFC tag gescanned is.
[Afbeelding]
Want ik heb het nu ook maar moet telkens op "Voer uit" klikken voordat het uitgevoerd wordt en ik heb liever dat mijn telefoon het gewoon uitvoerd.
Klopt inderdaad. Zover ik weer werkt dit niet via BT dan vraagt hij altijd nog even om bevestiging.yec schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:29:
[...]
Ik heb "Ask before running" niet staan bij automatisering. Is dat enkel bij NFC tags?
Want ik heb het nu ook maar moet telkens op "Voer uit" klikken voordat het uitgevoerd wordt en ik heb liever dat mijn telefoon het gewoon uitvoerd.
Nou, meteen maar een setje tags besteld.koekjeh schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:34:
[...]
Klopt inderdaad. Zover ik weer werkt dit niet via BT dan vraagt hij altijd nog even om bevestiging.
Geen idee, nooit iets over gehoord/gelezen. Ik weet wel dat het bij de frunk wellicht een minder goed idee is, maar ook daar ga ik ze plaatsen.Hunkaroglu schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:34:
[...]
Ik heb ervaringen gelezen dat je kofferbak in deukt doordat er nu extreem druk op zit. Hoe gaat de kofferbak open eigenlijk? Langzaam, of klapt die open door de druk van de veren?
Door de druk van de veren komt de kofferbak omhoog, om bij het laatste deel rustig nog verder omhoog te gaan.
Tesla destroys expectations, announces record deliveries of 112,000 cars
Production Deliveries Subject to lease accounting
Model S/X 17,933 19,450 14%
Model 3 86,958 92,550 7%
Total 104,891 112,000 8%
Statement Tesla
Dat zijn in geheel 2019 een totaal aantal auto's van ongeveer 367.000.
Omgezet, een 1.000 auto's per dag!!
De beurs begint het ook te ontdekken. +3%
Model 3 86,958 92,550 7%
Total 104,891 112,000 8%
Statement Tesla
[Voor 65% gewijzigd door bottom line op 03-01-2020 15:33]
Ik een setje zwarte en witte besteld op ebay.HK20 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:45:
@koekjeh Goeie tip!
@yec
Wat voor nfc tag stickers kan ik hiervoor het beste bestellen? Heb ik daar ook iets anders voor nodig behalve de stickers? Iets om de nfc tag te voorzien van een id/naam ofzo?
[...]
Je hebt apps die kunnen lezen en schrijven op de iPhone. Ik heb de NFC for iPhone app.
Ik zou het een jaartje uitstellen ;-)Autopilot schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:15:
Is een ritje naar Turkije met een SR+ (goed) te doen?
Ze zijn volop aan het bouwen nu! Grijs is in aanbouw. Zoals je ziet, weinig rood.
Dank, kom er achter dat je wel minimaal iPhone XR, XS, 11 moet hebben.
Moet dan even wachten tot ik mijn iPhone geupgrade heb.
Moet dan even wachten tot ik mijn iPhone geupgrade heb.
yec schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:13:
[...]
Ik een setje zwarte en witte besteld op ebay.
Je hebt apps die kunnen lezen en schrijven op de iPhone. Ik heb de NFC for iPhone app.
Bij de frunk is het inmiddels een prima idee hoor. Je moet alleen een andere veer er in zetten. Dan sluit de frunk ook veel makkelijker.-Muncky- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:03:
[...]
Geen idee, nooit iets over gehoord/gelezen. Ik weet wel dat het bij de frunk wellicht een minder goed idee is, maar ook daar ga ik ze plaatsen.
Door de druk van de veren komt de kofferbak omhoog, om bij het laatste deel rustig nog verder omhoog te gaan.
YouTube: Auto Open and Easy Close Frunk Model 3
Ik ga dit weekend zelf installeren, dus als je wil kan ik het daarna ook posten.
PS: Alleen deze spring gebruiken als je de struts hebt! Anders gaat hij niet open

PPS: De spring heb ik besteld bij oom Ali. (https://nl.aliexpress.com/item/32996044783.html) (de 45mm)
[Voor 10% gewijzigd door eazi op 03-01-2020 16:40]
Thanx voor de tip. Wil ik ook wel bestellen. Welke lengte heb je nodig?
eazi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:38:
[...]
Bij de frunk is het inmiddels een prima idee hoor. Je moet alleen een andere veer er in zetten. Dan sluit de frunk ook veel makkelijker.
Ik ga dit weekend zelf installeren, dus als je wil kan ik het daarna ook posten.
PS: Alleen deze spring gebruiken als je de struts hebt! Anders gaat hij niet open
PPS: De spring heb ik besteld bij oom Ali. (https://nl.aliexpress.com/item/32996044783.html)
M3 LR AWD Zwart
Sorry, goede vraag. Je hebt 45mm nodig. Ik heb ze besteld en kreeg er 5 binnen, dus als iemand er 1 wil ophalen in de buurt van Rotterdam Zuid, je bent welkom. (stuur PM)Franyco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:35:
Thanx voor de tip. Wil ik ook wel bestellen. Welke lengte heb je nodig?
[...]
(Edit: nog 2 beschikbaar)
[Voor 31% gewijzigd door eazi op 03-01-2020 16:48]
Als ik de ventilatie op automatisch zet gaat de airco aan. Deze lijkt helaas niet uit te kunnen met ventilatie op automatisch.
De AC licht blauw op als je hem normaal hebt ingedrukt zonder de ventilatie op automatisch te zetten.
Op automatisch wordt de AC button iets minder blauw van kleur.
Gaat de airco op automatisch soms zelf aan en uit of is hij altijd aan?
Ik de ventilatie graag op automatische ventilatie willen zetten maar dan wetende dat de airco niet aan is. In de Golf GTE kon dit maar ik krijg jet gevoel dat dit met de Model 3 niet werkt of doe ik iets fout?
Zoals eerde hier geschreven en elders met een foto heb ik hem nu altijd op stand 2 met de lucht naar boven (voorraam) en lucht op je af (deze heb ik gericht op de zijramen voor zodat ze niet beslaan).
Bij wegrijden meestal even de ventilatie voorraam op warm en achterraam verwarming aan. Hij is altijd zomaar warm, super.
Hoop dat iemand een tip heeft voor de 'auto' functie en dan zonder AC
.
De AC licht blauw op als je hem normaal hebt ingedrukt zonder de ventilatie op automatisch te zetten.
Op automatisch wordt de AC button iets minder blauw van kleur.
Gaat de airco op automatisch soms zelf aan en uit of is hij altijd aan?
Ik de ventilatie graag op automatische ventilatie willen zetten maar dan wetende dat de airco niet aan is. In de Golf GTE kon dit maar ik krijg jet gevoel dat dit met de Model 3 niet werkt of doe ik iets fout?
Zoals eerde hier geschreven en elders met een foto heb ik hem nu altijd op stand 2 met de lucht naar boven (voorraam) en lucht op je af (deze heb ik gericht op de zijramen voor zodat ze niet beslaan).
Bij wegrijden meestal even de ventilatie voorraam op warm en achterraam verwarming aan. Hij is altijd zomaar warm, super.
Hoop dat iemand een tip heeft voor de 'auto' functie en dan zonder AC

Wow lekker bezig. Helaas net 2 turbo long posities verkocht toen die rond de 335 stond. Heb er wel nog een open staan. +500 euro vandaagbottom line schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:10:
Tesla destroys expectations, announces record deliveries of 112,000 cars
Model 3 86,958 92,550 7%
Total 104,891 112,000 8%
Statement Tesla

Waar had je de frunk stuts/gasveren vandaan? Deze?eazi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:38:
[...]
Bij de frunk is het inmiddels een prima idee hoor. Je moet alleen een andere veer er in zetten. Dan sluit de frunk ook veel makkelijker.
PPS: De spring heb ik besteld bij oom Ali. (https://nl.aliexpress.com/item/32996044783.html) (de 45mm)
https://nl.aliexpress.com/item/4000155142326.html
Nee die heb ik via Rockauto (https://www.rockauto.com/) besteld, maar kan zijn dat die van Ali prima werken hoor. Via Rockauto was ik ongeveer 50 euro kwijt.-Muncky- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:50:
[...]
Waar had je de frunk stuts/gasveren vandaan? Deze?
https://nl.aliexpress.com/item/4000155142326.html
STRONGARM 6304 Lift Support (8708.29.9090) € 6.24 € 0.00 2 € 12.48
STRONGARM 4129 Lift Support (8708.29.9090) € 10.52 € 0.00 2 € 21.04
Shipping International Economy € 16.85
Je kan ze ook via Tesland kopen. https://www.tesland.com/n...en-and-easy-close-kit-m3/
[Voor 9% gewijzigd door eazi op 03-01-2020 17:58]
Ik heb mijn P nu 1,5 week, als ik m vollaad geeft hij 498km aan ipv 530. Is dit normaal?
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
@PJ2019 ik heb het idee dat de airco bij auto inderdaad niet altijd aanstaat. Er zit, heb ik begrepen, ook een luchtvochtigheidssensor in de auto, dus dat en de temperatuur zal wel een trigger zijn voor de airco. Iig heb ik zelf nog geen last van droge ogen gekregen in deze auto.
Bovenstaande is wel een model 3, maar neem aan dat de S en de X hetzelfde werken?
Bovenstaande is wel een model 3, maar neem aan dat de S en de X hetzelfde werken?
[Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 03-01-2020 20:21]
Ja. De afstand in de auto is op basis van de (Amerikaanse) EPA norm, die 310 miles = 499 km bedraagt.Roootje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:15:
Ik heb mijn P nu 1,5 week, als ik m vollaad geeft hij 498km aan ipv 530. Is dit normaal?
De 530 km is de Europese WLTP normering, en daar doet Tesla verder niet zoveel mee (behalve in de marketing

Nu is die EPA norm realistischer, dus vanuit praktisch oogpunt is het juist handig.
De inschatting van het % in de navigatie ("resterend bij aankomst") is bij mij trouwens heel accuraat. Dat wijkt bijna nooit meer dan een paar % af. Zelfs in de bergen. Dus daar kun je wel op vertrouwen (wel eerst een tijdje in de gaten houden, het hangt natuurlijk af van je rijgedrag...).
Ik heb altijd geleerd dat je de airco voor thuiskomst uit moet zetten om vieze luchtjes tegen te gaan. Dan vraag ik mij af of bij thuiskomst de auto eea bij stilstand zelf oplost terwijl je al in je huis bent. Dat zou best eens kunnen.
In de handleiding staat ook dat hij alles zelf regelt. Okay daar is de knop 'auto' dan ook voor. Tevens staat er dat je je geen zorgen moet maken over de natte plas onder de auto.
Ik zal het hem dan ook maar eens op auto zetten en ook zo laten als dit goed bevalt met de temperatuur en dergelijke.
Normaal in de Golf stond de ventilatie altijd op auto maar met airco uit. Het ging mij erom dat ik de airco niet nodig vond en zo ook bij korte supermarkt bezoekjes niet telkens bij het starten vd auto beslagen ramen kreeg omdat ik de airco had aangezet (tja nu natuurlijk camp modus dat is top). Tevens zou het zuiniger moeten zijn lijkt mij als je hem uit hebt.
Ps ik moet zeggen dat de Golf GTE een stukje stiller was bij de 100 kmh en hoger rijdenf op elektrisch. Tevens op asfaltwegen vind ik de model 3 soms wat trillend op de vloer bij de voeten overkomen. Ik heb de banden op 2,9 bar gezet maar heb niet het idee dat dat het probleem was. Zal bij de winterbanden over twee weken wel even melden iig goed uit te balanceren.
In de handleiding staat ook dat hij alles zelf regelt. Okay daar is de knop 'auto' dan ook voor. Tevens staat er dat je je geen zorgen moet maken over de natte plas onder de auto.
Ik zal het hem dan ook maar eens op auto zetten en ook zo laten als dit goed bevalt met de temperatuur en dergelijke.
Normaal in de Golf stond de ventilatie altijd op auto maar met airco uit. Het ging mij erom dat ik de airco niet nodig vond en zo ook bij korte supermarkt bezoekjes niet telkens bij het starten vd auto beslagen ramen kreeg omdat ik de airco had aangezet (tja nu natuurlijk camp modus dat is top). Tevens zou het zuiniger moeten zijn lijkt mij als je hem uit hebt.
Ps ik moet zeggen dat de Golf GTE een stukje stiller was bij de 100 kmh en hoger rijdenf op elektrisch. Tevens op asfaltwegen vind ik de model 3 soms wat trillend op de vloer bij de voeten overkomen. Ik heb de banden op 2,9 bar gezet maar heb niet het idee dat dat het probleem was. Zal bij de winterbanden over twee weken wel even melden iig goed uit te balanceren.
Caelorum schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:21:
@PJ2019 ik heb het idee dat de airco bij auto inderdaad niet altijd aanstaat. Er zit, heb ik begrepen, ook een luchtvochtigheidssensor in de auto, dus dat en de temperatuur zal wel een trigger zijn voor de airco. Iig heb ik zelf nog geen last van droge ogen gekregen in deze auto.
2019.40.50.7 update
al ervaringen of spraak het weer doet ?
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
Vraag was reeds een aantal posts terug beantwoord.koekjeh schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:50:
[...]
Met een NFC tag op de oplader in de M3 hoeft dit nietJe legt de telefoon op de oplader en als hij unlocked is start FM direct. Werkt super!
[Afbeelding]
[Voor 10% gewijzigd door Niek_ op 03-01-2020 22:22]
Nu ze hun elektrische auto hebben uitgebracht zal het niet meer lang duren en zullen de openbare laadpalen als paddestoelen uit de grond schieten.eazi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:19:
[...]
Ik zou het een jaartje uitstellen ;-)
Ze zijn volop aan het bouwen nu! Grijs is in aanbouw. Zoals je ziet, weinig rood.
[Afbeelding]
Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD
De 2019.40.50.7 update was alleen voor FSD bugfixen. Voice controle is nog steeds van het padje. Komt uiteindelijk wel goed 👍💪
[Voor 9% gewijzigd door Danman127 op 04-01-2020 00:51]
SR+ rood , zwart , 19" | 14 Oktober besteld, zakelijk| RN10963 gekregen op 15/10 | VIN: 23/11 | SMS: 10/12 | Levering: 16/12 om 14:30
Ik heb zelf deze gekocht:Niek_ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:19:
[...]
Vraag was reeds een aantal posts terug beantwoord.
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.56001c41ZFGr3I
Lekker cheap. Laten wel soms een beetje los dus de kwaliteit van de plakstrip is niet super.
Duidelijk thanks!!!Bazi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:16:
[...]
Ja. De afstand in de auto is op basis van de (Amerikaanse) EPA norm, die 310 miles = 499 km bedraagt.
De 530 km is de Europese WLTP normering, en daar doet Tesla verder niet zoveel mee (behalve in de marketing).
Nu is die EPA norm realistischer, dus vanuit praktisch oogpunt is het juist handig.
De inschatting van het % in de navigatie ("resterend bij aankomst") is bij mij trouwens heel accuraat. Dat wijkt bijna nooit meer dan een paar % af. Zelfs in de bergen. Dus daar kun je wel op vertrouwen (wel eerst een tijdje in de gaten houden, het hangt natuurlijk af van je rijgedrag...).

M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Waarom krijg ik die dan ook binnen op mijn SR+ zonder FSD?Danman127 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:26:
De 2019.40.50.7 update was alleen voor FSD bugfixen. Voice is nog steeds van het patje. Komt wel goed 👍💪

Geen verbetering bij mij te merken helaas.chianti14 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:02:
2019.40.50.7 update
Dat heeft te maken dat je in tab update de Instellingen op advanced heb gezet 😉Khayma schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:28:
[...]
Waarom krijg ik die dan ook binnen op mijn SR+ zonder FSD?
SR+ rood , zwart , 19" | 14 Oktober besteld, zakelijk| RN10963 gekregen op 15/10 | VIN: 23/11 | SMS: 10/12 | Levering: 16/12 om 14:30
Navigatie werkt bij mij wel maar ik tik in het navigatiescherm in het zoekvak en spreek dan het adres in. (zonder navigeer naar of rij naar)
SR+,Blauw, Zwart, Aero, RN 30/09, Vin 19/11, SMS 10/12
wat ook handig is: navigatie werkt bij mij zonder enige tussenkomst van spraak of handmatige bediening, in geval van afspraken, mbv agenda-synchronisatie. Ik stap voor de afspraak in de auto en navigatie is automatisch ingesteld op het adres van de afspraak.
Randy58 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:21:
Navigatie werkt bij mij wel maar ik tik in het navigatiescherm in het zoekvak en spreek dan het adres in. (zonder navigeer naar of rij naar)
Ik heb de sets van Tesland, waarschijnlijk exact dezelfde gasveren maar wel lekker snel in huis. Zit bij de frunk ook de alternatieve sluitveer bij. Ik heb de originele laten zitten en de frunk doet nog steeds exact wat ie moet doen. Stond vandaag bij een winkel naast een andere 3 en de eigenaar was wel verbaasd dat mijn kofferbak helemaal open ging.eazi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:38:
[...]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW
Het werkt ook wel, maar er staat minder druk op met die alternatieve veer. Hij gaat iets makkelijker open en sluiten gaat zeker veel makkelijker.Tassadar32 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:15:
[...]
Ik heb de sets van Tesland, waarschijnlijk exact dezelfde gasveren maar wel lekker snel in huis. Zit bij de frunk ook de alternatieve sluitveer bij. Ik heb de originele laten zitten en de frunk doet nog steeds exact wat ie moet doen. Stond vandaag bij een winkel naast een andere 3 en de eigenaar was wel verbaasd dat mijn kofferbak helemaal open ging.
Misschien een stomme vraag, maar wat doen jullie als iemand een elektrische plek staat te blokkeren met een niet elektrische auto? Stond hier nu tot 3x toe al een klein autotje op 1 van de 2 laad plekken..
Klein autootje? Op z'n kant leggen zodat je erbij kunt. :-)DennusB schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:59:
Misschien een stomme vraag, maar wat doen jullie als iemand een elektrische plek staat te blokkeren met een niet elektrische auto? Stond hier nu tot 3x toe al een klein autotje op 1 van de 2 laad plekken..
Blauw bord met witte P er boven, met wit ‘elektrisch laden’ tekstje er onder? Zo nee, dan kun je er niks mee. Zo ja, kun je de politie bellen. Of zij er iets mee doen is een tweede....DennusB schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:59:
[Voor 18% gewijzigd door EvaluationCopy op 04-01-2020 23:23]
What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster
Haai. Ik heb met mijn m3 AWD nooit de 150kw gehaald bij een SuC. Klopt dit wel? Sta op een verder volledig lege SuC. Hij heeft min 20 min de accu voorverwarmt voor superchargen.

[Voor 10% gewijzigd door Mday op 04-01-2020 23:57]
Vanaf welk (laagste) percentage (SoC) heb je geladen bij een SuC? In het begin gaat het namelijk met een hogere snelheid.Mday schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:57:
Haai. Ik heb met mijn m3 AWD nooit de 150kw gehaald bij een SuC. Klopt dit wel? Sta op een verder volledig lege SuC. Hij heeft min 20 min de accu voorverwarmt voor superchargen.
[Afbeelding]
Hoe druk bezet is de SuC?
Is dat niet eerder iets voor de gemeente?EvaluationCopy schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:21:
[...]
Blauw bord met witte P er boven, met wit ‘elektrisch laden’ tekstje er onder? Zo nee, dan kun je er niks mee. Zo ja, kun je de politie bellen. Of zij er iets mee doen is een tweede....
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zoals al vaak gezegd: hele hoge snelheden haal je alleen bij lage SoC in % voorverwarmen kan ook de 1e supercharge sessie best even duren in de regel is je 2e sessie bij een lange trip “altijd snel” zolang je geen stall hoeft te delen.Mday schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:57:
[Afbeelding]
(Aan het aantal euro’s te zien en bij 0.25€ per kWh zie ik dat je pas 17kWh hebt geladen maar al rond de 60% zit. Je bent gaan superchargen met een niet heel lage SoC)
Inpluggen met 5-7% na voorverwarmen zal wonderen doen
[Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 05-01-2020 00:32]
Model Y -P, Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Helder. Dan heeft t allemaal niet zo'n voordeel tov wat langer aan de 11kw hangen als je je eindbestemming toch wel gaat redden. Volgende keer SuCen als ik echt op euh... 'dampen' loop.
Weet niet in welke stad je woont, maar over het algemeen gewoon de handhaving bellen. In Amsterdam sturen ze gelijk een sleepwagen! Helaas parkeren ze in mijn buurt meestal maar max 20 minuten op een laadplek, waardoor wegslepen geen zin heeft... Maar het blijft vervelend om elke keer te moeten wachten tot iemand klaar is met z'n boodschappen, voordat je kunt parkeren.DennusB schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:59:
Vraag over de gebruikers van FM one.Taro schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:32:
Daarom hier ook de Flitsmeister One besteld, werkt prima met iOS.
Ik bemerk een enorme drain als ik het gebruik met mijn samsung s8.
Is er een mogelijkheid om dit te beperken? Wil eigenlijk auto connect uitzetten en op basis van BT verbinding FM laten starten.
Maar daarna wel de knoppen en geluiden van FM one kunnen gebruiken.
Iemand een idee of dit lukt?
@digi1968 Heb je dit ook al bij Flitsmeister gemeld? Zij kunnen hier mogelijk wel iets mee.
Ik heb mijn telefoon altijd op de Qi-lader liggen, geen idee dus of die drain bij meer gebruikers voorkomt, het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. De ervaring leert dat als je van dat soort standaard werkwijzes gaat afwijken dat het vaak onbetrouwbaar of suboptimaal gaat werken, check dus eerst even bij FM of zij dit via de App of met een firmware update (geen idee of ze dit via de App kunnen pushen naar de FM One) op kunnen lossen.
Ik heb mijn telefoon altijd op de Qi-lader liggen, geen idee dus of die drain bij meer gebruikers voorkomt, het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. De ervaring leert dat als je van dat soort standaard werkwijzes gaat afwijken dat het vaak onbetrouwbaar of suboptimaal gaat werken, check dus eerst even bij FM of zij dit via de App of met een firmware update (geen idee of ze dit via de App kunnen pushen naar de FM One) op kunnen lossen.
Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Ik heb een drain als mijn telefoon niet gekoppeld is aan de FM one. Ik heb het idee, sinds de telefoon op de achtergrond standby staat voor de FM one gaat het hard. Vroeg me af meer dit merken? Of dat het echt aan mijn mobiel ligtTaro schreef op zondag 5 januari 2020 @ 08:57:
@digi1968 Heb je dit ook al bij Flitsmeister gemeld? Zij kunnen hier mogelijk wel iets mee.
Gemeld en FM en ook de vraag of het mogelijk de automatische herkenning uit te zetten.
[Voor 7% gewijzigd door digi1968 op 05-01-2020 09:07]
Op sommige locaties zijn Tesla's doelwitten geworden om te bekrassen, daarom komen er steeds meer langs die ge-rebrand zijn 
Creatieve oplossing, maar jammer dat het nodig is.
@digi1968 De telefoon is natuurlijk wel constant op zoek naar de FM One in zijn omgeving, dus de Bluetooth en App zijn hierdoor bovengemiddeld actief, dat zal de drain wel veroorzaken. Bij iOS geef je ook nadrukkelijk aan dat de App altijd toegang heeft tot je locatie en Bluetooth, anders werkt de FM One niet. Hopelijk kunnen ze deze extra belasting nog verminderen.

Creatieve oplossing, maar jammer dat het nodig is.
@digi1968 De telefoon is natuurlijk wel constant op zoek naar de FM One in zijn omgeving, dus de Bluetooth en App zijn hierdoor bovengemiddeld actief, dat zal de drain wel veroorzaken. Bij iOS geef je ook nadrukkelijk aan dat de App altijd toegang heeft tot je locatie en Bluetooth, anders werkt de FM One niet. Hopelijk kunnen ze deze extra belasting nog verminderen.
[Voor 32% gewijzigd door Taro op 05-01-2020 09:15]
Stel dat je FM instelt dat hij automatisch verbinding maakt bij BT connectie auto. Dan start FM op.Taro schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:08:
Als FM dan pas verbinding maakt met de FM one kan je hem wel gebruiken als remote (geluid en knoppen)
Misschien niet de filosofie van FM one maar ik gebruik hem, toch alleen maar om te bevestigen en als repeater voor het geluid. Enige keer wanneer ik FM kan vergeten is als mijn BT uitstaat en ik geen verbinding maak met de auto.
Heb het aangegeven bij FM, misschien kunnen ze er iets mee met een update. In de toekomst willen ze ook via de knoppen een controle kunnen melden.
Is misschien ook een android ding?. Op de Iphone 11 pro van de vrouw zie ik geen extra drain
Misschien een los topic voor de FM one openen
Is weinig Tesla gerelateerd maar komt wel redelijk wat voorbij in dit topic 

-verwijderd-
[Voor 97% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:43]
Flitsmeister Oneybos schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:20:
Misschien een los topic voor de FM one openenIs weinig Tesla gerelateerd maar komt wel redelijk wat voorbij in dit topic
Vraagje, de automatisch openende veren bij Teslaland zijn 700 euro. Zijn er ook goedkopere? Gaat mij eigenlijk alleen om het automatisch openen.
Ik vind die briefjes helemaal niet vriendelijk, eerder dwingend. Daar maak je geen vrienden mee, gok ik. Die vergelijking met parkeren bij een benzinetankstation gaat ook al mank.geronim schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:40:
[...]
Handhaving bellen, in veel gemeentes zijn de boetes hoog! Lees ook dit: https://laatmeladen.nl/parkeren-bij-laadplaats/
Deze ga ik ook bestellen: https://laatmeladen.nl/product/briefjes-met-map/
Site is niet van mij hoor. Ik vind t wel een mooi initiatief.
What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster
-verwijderd-
[Voor 97% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:43]
Even beetje kijken in forum, maar bij o.a. alie express alleen veren setjes vanaf zo €15,-€20 De set van €700,- zal wel openen en sluiten zijn, De setjes van alie en anderen alleen sterkere veren die zorgen dat de klep omhoogklaptPaullinden schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:06:
Vraagje, de automatisch openende veren bij Teslaland zijn 700 euro. Zijn er ook goedkopere? Gaat mij eigenlijk alleen om het automatisch openen.
Briefje onder de ruitenwissel waarin je het boetebedrag zet. Volgende keer gemeente bellen.DennusB schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:59:
Model 3 heeft geen batterij verwarming he, het enige wat ie doet is de overbodige interieur warmte langs de accu te laten lopen. Als je geen streepjes meer ziet bij de regeneratie indicator dan is je batterij al warm en dat is meestal na een half uur rijden (afhankelijk van de temperatuur)Stef87 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:30:
[...]
Zoals al vaak gezegd: hele hoge snelheden haal je alleen bij lage SoC in % voorverwarmen kan ook de 1e supercharge sessie best even duren in de regel is je 2e sessie bij een lange trip “altijd snel” zolang je geen stall hoeft te delen.
(Aan het aantal euro’s te zien en bij 0.25€ per kWh zie ik dat je pas 17kWh hebt geladen maar al rond de 60% zit. Je bent gaan superchargen met een niet heel lage SoC)
Inpluggen met 5-7% na voorverwarmen zal wonderen doen
Het hoogste wat ik heb gehaald is trouwens 128kW bij een 175kW FastNed locatie.
Laatst in Eindhoven bij een volle SuC maar 48kW gehaald... Eindhoven is trouwens een klote locatie, erg krap en druk. Heb je eindelijk een plekje is werkt de paal niet of heeft iemand hem aan de andere kant van de parkeerplaats de stekker gepakt
[Voor 8% gewijzigd door GrooV op 05-01-2020 11:57]
Waar zie ik die regeneratie indicator precies op t scherm?GrooV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:50:
[...]
Model 3 heeft geen batterij verwarming he, het enige wat ie doet is de overbodige interieur warmte langs de accu te laten lopen. Als je geen streepjes meer ziet bij de regeneratie indicator dan is je batterij al warm en dat is meestal na een half uur rijden (afhankelijk van de temperatuur)
Laatst in Eindhoven bij een volle SuC maar 48kW gehaald... Eindhoven is trouwens een klote locatie, erg krap en druk. Heb je eindelijk een plekje is werkt de paal niet of heeft iemand hem aan de andere kant van de parkeerplaats de stekker gepakt
Hetzelfde balkje als waar je de acceleratie ziet. Dus onder de kilometerteller.DennusB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:59:
[...]
Waar zie ik die regeneratie indicator precies op t scherm?
DennusB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:59:
[...]
Waar zie ik die regeneratie indicator precies op t scherm?
Links van de snelheid is opladen, rechts er van is gebruik.
Deze tesla op de foto heeft nog puntjes dus of de batterij is redelijk koud of hij is helemaal vol (maar dat is niet in dit geval, zie 70%)
[Voor 19% gewijzigd door GrooV op 05-01-2020 12:05]
Dat wist k nog nietPerkouw schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:00:
[...]
Hetzelfde balkje als waar je de acceleratie ziet. Dus onder de kilometerteller.

Iemand ervaring met het achteraf plaatsen van het filter
https://www.tesland.com/n...bon-filter-tesla-model-s/
Gaat de lucht instroom er altijd doorheen? Of alleen als je hem op stand 11 zet. Als het gewoon werkt misschien wel interessant.
https://www.tesland.com/n...bon-filter-tesla-model-s/
Gaat de lucht instroom er altijd doorheen? Of alleen als je hem op stand 11 zet. Als het gewoon werkt misschien wel interessant.
[Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2020 13:16]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Hopelijk komen ze snel met een appstore, mis nogal wat functionaliteiten op dat geweldige scherm.
Niet de echte!
In het algemeen en voor elke EV: de snelst opladende elektrische auto’s hebben in de regel altijd actieve (vloeistof) koeling en verwarming. Anders zou je niet veilig de batterij snel kunnen opladen.
Sterker nog: De Model probeert de batterij “heet” te stoken naar 55 graden door er Actief 57-58c koelvloeistof doorheen te sturen, zodat je snel kan superchargen. Is het voorverwarmen niet op tijd klaar dan gebruikt de Model 3 de motor tijdens het stillstaan om extra hitte te genereren.
(Heb vaker gehoord dat model 3 geen batterij zou kunnen verwarmen, dat is dus onjuist: zó snel laden kan alleen met actieve verwarming en koeling)
**edit** Het enige nadeel is dat je zelf niet echt handmatig de batterij kan voorverwarmen. (Gepland laden helpt wel een beetje, maar dat is een toevallige bijkomstigheid van laden en de inefficiëntie van laden) onderweg naar Fastned of Ionity kan je helaas nog niet voorverwarmen (tenzij je IONITY naast een SuC hebt en de boel “nept”)
**Edit 2** Indien je techniek en werking interessant vindt kan je op Youtube eens een kijken naar “Sandy Munro ” eigenaar van Amerikaans bedrijf die alle automerken uit elkaar trekt en de “geheimen” feitelijk daarna doorverkoopt aan concurrenten:
De Model 3 heeft bijvoorbeeld een “Superbottle” iets unieks in de auto wereld: Normaal zijn alle vloeistof systemen gescheiden “omdat dat nu eenmaal altijd zo was” bij de Model 3 zit er letterlijk een groot koelvloeistof tankje (met superman-achtig logo) die slim kan worden aangesproken en gestuurd.
Na de 1e keer superchargen in de winter heb he feitelijk ook voorlopig een “warmte-buffer” in de zin van 55-57c warme koelvloeistof, zodat je niet ná het laden die energie weer uit de batterij moet trekken.
(Zo zijn er nog veel van die slimme trucjes, ik vind dat soort dingen erg leuk als ex-autotechnicus)
De model 3 heeft wél batterijverwarming (én koeling). De Model 3 gebruikt de elektromotor op een slimme manier (bewust inefficiënt laten draaien voor extra hitte afgifte) zodat je tot 6-7kW aan extra hitte kan genereren. Als je een SuC maar nét zou halen dan gaat de model 3 ook niet automatisch voorverwarmen, want je verbruikt dan behoorlijk wat extra energie.GrooV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:50:
[...]
Model 3 heeft geen batterij verwarming he, het enige wat ie doet is de overbodige interieur warmte langs de accu te laten lopen. Als je geen streepjes meer ziet bij de regeneratie indicator dan is je batterij al warm en dat is meestal na een half uur rijden (afhankelijk van de temperatuur)
Sterker nog: De Model probeert de batterij “heet” te stoken naar 55 graden door er Actief 57-58c koelvloeistof doorheen te sturen, zodat je snel kan superchargen. Is het voorverwarmen niet op tijd klaar dan gebruikt de Model 3 de motor tijdens het stillstaan om extra hitte te genereren.
(Heb vaker gehoord dat model 3 geen batterij zou kunnen verwarmen, dat is dus onjuist: zó snel laden kan alleen met actieve verwarming en koeling)
**edit** Het enige nadeel is dat je zelf niet echt handmatig de batterij kan voorverwarmen. (Gepland laden helpt wel een beetje, maar dat is een toevallige bijkomstigheid van laden en de inefficiëntie van laden) onderweg naar Fastned of Ionity kan je helaas nog niet voorverwarmen (tenzij je IONITY naast een SuC hebt en de boel “nept”)
**Edit 2** Indien je techniek en werking interessant vindt kan je op Youtube eens een kijken naar “Sandy Munro ” eigenaar van Amerikaans bedrijf die alle automerken uit elkaar trekt en de “geheimen” feitelijk daarna doorverkoopt aan concurrenten:
De Model 3 heeft bijvoorbeeld een “Superbottle” iets unieks in de auto wereld: Normaal zijn alle vloeistof systemen gescheiden “omdat dat nu eenmaal altijd zo was” bij de Model 3 zit er letterlijk een groot koelvloeistof tankje (met superman-achtig logo) die slim kan worden aangesproken en gestuurd.
Na de 1e keer superchargen in de winter heb he feitelijk ook voorlopig een “warmte-buffer” in de zin van 55-57c warme koelvloeistof, zodat je niet ná het laden die energie weer uit de batterij moet trekken.
(Zo zijn er nog veel van die slimme trucjes, ik vind dat soort dingen erg leuk als ex-autotechnicus)
[Voor 39% gewijzigd door Stef87 op 05-01-2020 18:06]
Model Y -P, Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
700 euro is de elektronische opener en closer met integratie in de app en het scherm. De veren kosten 66 per set.Paullinden schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:06:
https://www.tesland.com/nl/trunk-auto-open-kit-m3-1/
https://www.tesland.com/n...en-and-easy-close-kit-m3/
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW
Model Y gespot met mogelijk nieuwe standaard velgen:
https://electrek.co/2020/...otype-spotted-new-wheels/
https://electrek.co/2020/...otype-spotted-new-wheels/
Stond vanochtend in Oosterhoud een Tesla Model S twee stalls bezet te houden, en was niet eens meer aan het laden. Dus wel stekker verbonden, maar niet aan het laden. Zucht...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat aan de "andere kant parkeren" is ook de duivel. Denk je, fijn een lege plek. Staat er iemand aan de andere kant te laden. Snap dat het soms krap is, maar toch.GrooV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:50:
[...]
Ik heb met een Model X (Raven) 131 kW aangetikt in Oosterhout. Duurde niet heel lang, maar toch. Ik hoop dat we ooit de V3 superchargers krijgen. Als is het maar dat je allebei de gekoppelde stalls met 150 kW kunnen laden. In theorie zou een S/X Raven 200 kW moeten kunnen aantikken, maar heb nog geen filmpje gezien van iemand die dat voorelkaar heeft gekregen.
Leuke long-read over de huidige regelgeving rondom Rijassistenten (waaronder Tesla's AP/FSD):
https://www.nrc.nl/nieuws...se-handen-rijden-a3985457
Altijd blijven oplettenCyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:21:
Leuke long-read over de huidige regelgeving rondom Rijassistenten (waaronder Tesla's AP/FSD):

Overigens gebruik ik AP vooral op de snelweg/N-wegen
[Voor 5% gewijzigd door GrooV op 06-01-2020 14:37]
Nou, het kan nog een tikkie erger. Afgelopen zaterdag 4 jan rond 12:00 een Model 3 met trekhaak + aanhanger gezien die zeker 4 stalls blokkeerde in Breukelen om te kunnen laden. Gelukkig waren er voldoende vrije stalls, maar ik vind het toch wel heel bijzonder dat er mensen zijn die denken dat dit zo maar kan, en dat anderen maar rekening moeten houden met hun gemakzucht.
OMX2000 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:00:
Stond vanochtend in Oosterhoud een Tesla Model S twee stalls bezet te houden, en was niet eens meer aan het laden. Dus wel stekker verbonden, maar niet aan het laden. Zucht...
Zolang de bestuurder erbij blijft en aan de kant gaat als de rest vol is, is er toch niks aan de hand?HK20 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:11:
Nou, het kan nog een tikkie erger. Afgelopen zaterdag 4 jan rond 12:00 een Model 3 met trekhaak + aanhanger gezien die zeker 4 stalls blokkeerde in Breukelen om te kunnen laden. Gelukkig waren er voldoende vrije stalls, maar ik vind het toch wel heel bijzonder dat er mensen zijn die denken dat dit zo maar kan, en dat anderen maar rekening moeten houden met hun gemakzucht.
[...]
Hoi allemaal, Ik heb een vraag over sentry mode.
Ik ben aan het testen geweest en heb een 8gb usb stickje fat32 geformateerd (moest inderdaad "full" zijn want quick format werkt inderdaad niet. Ik dacht..... even kijken hoeveel hij opneemt, dan kan ik de juiste maat USB disk bestellen...... maar........
Hij heeft die 8Gb in een uurtje volgepompt....... dat zou betekenen dat een 500Gb schijf in 2,5 dagen vol is en dat lijkt me wel heel erg veel.... lees op internet indicaties van 2 maanden voor 500Gb, niet 2 dagen :-)
Nu zie ik op de beelden eigenlijk niets gebeuren (behalve incidenteel een langsrijdende auto op >10m afstand). Ik zie op het display alleen dat sentry activeert als ik echt heel dicht bij de auto langs loop en zie ook geen "alerts" op het scherm als ik instap, maar blijkbaar neemt hij toch vol-continu op in heel veel fragmenten van elk 1 minuut.
Herkent iemand dit? en heeft iemand een tip hoe dit opgelost kan worden?
Ik ben aan het testen geweest en heb een 8gb usb stickje fat32 geformateerd (moest inderdaad "full" zijn want quick format werkt inderdaad niet. Ik dacht..... even kijken hoeveel hij opneemt, dan kan ik de juiste maat USB disk bestellen...... maar........
Hij heeft die 8Gb in een uurtje volgepompt....... dat zou betekenen dat een 500Gb schijf in 2,5 dagen vol is en dat lijkt me wel heel erg veel.... lees op internet indicaties van 2 maanden voor 500Gb, niet 2 dagen :-)
Nu zie ik op de beelden eigenlijk niets gebeuren (behalve incidenteel een langsrijdende auto op >10m afstand). Ik zie op het display alleen dat sentry activeert als ik echt heel dicht bij de auto langs loop en zie ook geen "alerts" op het scherm als ik instap, maar blijkbaar neemt hij toch vol-continu op in heel veel fragmenten van elk 1 minuut.
[Voor 10% gewijzigd door ehlen000 op 06-01-2020 19:35]
LR PearlWhite / zwart, Aero, trekhaak, besteld 14-10 RN 15-10, mail 25-10, VIN 27-11, kenteken 18-12, staat op RCC Europe
Ik lees net in de handleiding van de auto dat hij 1 uur cycled in de "recent" folder. Als 1 uur meer dan 8Gb is, (en dat is het dus bij mij) dan is dat de verklaring .... denk ik :-) events zet hij in de sentry of saved folder.....
Toch maar eerst een nieuwe stick bestellen en dan verder spelen ......
Toch maar eerst een nieuwe stick bestellen en dan verder spelen ......
ehlen000 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:26:
Hoi allemaal, Ik heb een vraag over sentry mode.
LR PearlWhite / zwart, Aero, trekhaak, besteld 14-10 RN 15-10, mail 25-10, VIN 27-11, kenteken 18-12, staat op RCC Europe
Was wel te verwachten. Zijn niet zoveel Model S/X rijder tov Model 3 (duh!) bijgekomen afgelopen jaar. Dus dit topic gaat met een behapbare snelheiddigi1968 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 01:03:
Het is hier niet meer zo wild met berichten zonder het model 3 gepeupel (ik ben een van de peupels)

Op het moment dat ik aan kwam was de bestuurder er niet. Ik was er zelf maar even om mijn laadsessie te starten, kan niet inschatten hoe lang de 4 stalls al waren geblokkeerd zonder dat de bestuurder er naast stond.
DaCoTa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:37:
[...]
Zolang de bestuurder erbij blijft en aan de kant gaat als de rest vol is, is er toch niks aan de hand?
[Voor 6% gewijzigd door HK20 op 07-01-2020 09:39]
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic