Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
eikrur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:45:
[...]

dat lijkt me niet, zolang er nog een stuur in de auto zit en er een bestuurder is, blijft die ook altijd de verantwoordelijkheid dragen lijkt mij,
Dat zal bij wet moeten veranderen. Ik ben groot voorstander van het het motto "Who fucks, fixes".
Ik vind vrijblijvend te makkelijk. Zo gaat dat op werk ook niet.

Iemand legt door een foutje alle systemen plat en zegt dan ook niet: "Dan had jij het maar zelf moeten doen, jij wilde dat ik het deed".

Volvo wil vanaf 2021 met autonome auto's komen en het is inderdaad de bedoeling dat Volvo verantwoordelijk wordt voor ongevallen:
https://allianzpartners-b...accidents-df6b-333d4.html

Je neemt de verantwoording om de besturing van de berijder over te nemen, dan ook (deels(!!!)) voor de consequenties.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
Mday schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:46:
Kom ik net terug van de kraswasstraat, zie ik allemaal puntjes op mijn auto zitten.. Ik kijken of ik het eraf kan krabben en... dat gaat niet! Blijkt mijn hele auto onder die vlekken te zitten. Dat k*tvuurwerk heeft een maanlandschap van mijn wagen gemaakt ;(
Sure, ik denk dat ik het weg kan polijsten, maar dan ben ik wel even een paar uur bezig. Wat een rommel...
[Afbeelding: Auto schade 3]
[Afbeelding: Auto schade2]
[Afbeelding: Auto schade1]

Iemand ideeën/tips? Ik krijg het er met geen mogelijkheid af. Wellicht alcohol ofzo?
Weg (laten) polijsten is denk ik enige optie. Ik heb het ook, vandaag naar schadehersteller geweest en daar hebben ze gekeken of ze het weg kunnen poetsen. Dat lukte bij paar plekjes op lak en dak (glas). Wordt komende week als het goed is onder handen genomen, kosten Lease maatschappij.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
MasterMaceMichu schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Weg (laten) polijsten is denk ik enige optie. Ik heb het ook, vandaag naar schadehersteller geweest en daar hebben ze gekeken of ze het weg kunnen poetsen. Dat lukte bij paar plekjes op lak en dak (glas). Wordt komende week als het goed is onder handen genomen, kosten Lease maatschappij.
Heeft iedereen hier dan last van?
Zal straks eens kijken.

Vuurwerk was overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 22:28
MasterMaceMichu schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Ah, tof, thanks voor de info. Heb ook maar melding gemaakt bij de LM. Ik moet toch nog een schade herstellen, dus wellicht kunnen ze het in diezelfde sessie nog polijsten? Zal eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147133

Vraag aangaande autopilot.
Ik heb mijn m3 LR awd 29 maart besteld en gekregen op 15 november ivm lopende leasecontract.
Ik was in de veronderstelling dat autopilot er gratis op zou zitten echter heb ik dit niet.
Klopt dit ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 16:50
Anoniem: 147133 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:32:
Ik heb mijn m3 LR awd 29 maart besteld en gekregen op 15 november ivm lopende leasecontract.
Ik was in de veronderstelling dat autopilot er gratis op zou zitten echter heb ik dit niet.
Klopt dit ?????
AutoPilot zit er altijd standaard op. FSD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 16:08
Wat dus betekent dat je alleen AutoSteer en Adaptive Cruise Control hebt. Autosteer moet je overigens nog een vinkje voor aanzetten in de settings.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehlen000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:38
AutoPilot zit standaard in de LR. Alleen Full self drive is een stapje verder en dat moet je optioneel kopen voor ruim € 6.000. Echt zelf rijden kan hij dus niet. Wel beperkt zelf sturen en gas geven/remmen.
Anoniem: 147133 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:32:
Klopt dit ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
ehlen000 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:41:
AutoPilot zit standaard in de LR. Alleen Full self drive is een stapje verder en dat moet je optioneel kopen voor ruim € 6.000. Echt zelf rijden kan hij dus niet. Wel beperkt zelf sturen en gas geven/remmen.

[...]
29 maart ook al? Ik heb hier laatst een plaatje gezien wat vanaf wanneer standaard was. Volgens mij is AP pas standaard vanaf april/mei oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28
Mijn excuses, SSD is FAT32 geformateerd, zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Y1f6hD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Landon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:45:
[...]
Mijn excuses, SSD is FAT32 geformateerd, zie screenshot.
[Afbeelding]
Hmm dan wordt het lastig... Heb je de SSD direct aan één van de front USB's gehangen of zit 'r nog een hubje tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Eddos schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:42:
[...]

29 maart ook al? Ik heb hier laatst een plaatje gezien wat vanaf wanneer standaard was. Volgens mij is AP pas standaard vanaf april/mei oid.
Dan zou je dat met een update toch standaard ook moeten krijgen? Tegenwoordig zit AP inderdaad er standaard op. FSD is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Thomas H schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Hmm dan wordt het lastig... Heb je de SSD direct aan één van de front USB's gehangen of zit 'r nog een hubje tussen?
Zit inderdaad een USB hubje tussen voor de wireless chargers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 14:39
Hoeveel van de M3 mensen hebben hun Model 3 weer ingeleverd om hier een mooie Duitser uit te zoeken?
Volgens de auteur van dit stukje best veel:

https://www.facebook.com/...kUXQkwo-VbcWAw&__tn__=K-R

Ik vond het vermakelijk om te lezen in ieder geval :) slechte verliezers.

Edit: tis een zure rant tegen Tesla, dus niet voor gevoelige lezers :+

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-01-2020 15:05 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
Thoit schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Dan zou je dat met een update toch standaard ook moeten krijgen? Tegenwoordig zit AP inderdaad er standaard op. FSD is een optie.
Dat denk ik niet.
nieuws: Tesla maakt Autopilot standaard bij Model 3
Er is in een eerder topic over gecommuniceerd, kan het plaatje zo snel niet vinden, maar alles van voor die datum heeft het niet standaard en krijgt het dus ook niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Landon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:51:
[...]
Zit inderdaad een USB hubje tussen voor de wireless chargers.
Dan zou ik die er eens tussenuit halen, kijken of dat scheelt :) De meesten hier hebben de SSD op de ene poort en de wireless charger op de andere poort, middels een splitter of hub. Mijn vrouw en ik hebben paupertelefoons, dus niet wireless te laden. Ik kan je wat dat betreft niet veel van aanvullend advies dienen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
NiGeLaToR schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:55:
Hoeveel van de M3 mensen hebben hun Model 3 weer ingeleverd om hier een mooie Duitser uit te zoeken?

Ik vond het vermakelijk om te lezen in ieder geval :)
Ik was gestopt met lezen bij 'belastingontduiker'... donder toch op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Thomas H schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Dan zou ik die er eens tussenuit halen, kijken of dat scheelt :) De meesten hier hebben de SSD op de ene poort en de wireless charger op de andere poort, middels een splitter of hub. Mijn vrouw en ik hebben paupertelefoons, dus niet wireless te laden. Ik kan je wat dat betreft niet veel van aanvullend advies dienen...
Ga ik eens proberen, dankje!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59

Ik vond het vermakelijk om te lezen in ieder geval :)
Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/image-optimization/static/product/AHI_434d5035313031353339_1_LowRes_JPG.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 14:39
Mday schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:02:
[...]

De emoties lopen blijkbaar hoog op als je zelf geen mooi EV aanbod hebt en met lede ogen aan moet zien hoe Tesla in ene 30.000 auto's in een jaar weg zet :+ (weet niet of je m'n cynisme niet opgepikt hebt of ik het jouwe niet, maar wij zijn ook blije M3 rijders hier in ieder geval :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-01-2020 15:05 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
NiGeLaToR schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:03:
[...]

De emoties lopen blijkbaar hoog op als je zelf geen mooi EV aanbod hebt en met lede ogen aan moet zien hoe Tesla in ene 30.000 auto's in een jaar weg zet :+ (weet niet of je m'n cynisme niet opgepikt hebt of ik het jouwe niet, maar wij zijn ook blije M3 rijders hier in ieder geval :+ )
Ja, dit alles klinkt als nogal butthurt, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA

Hahaha, leuk stukje...
Hij heeft dus één klant gehad die de Model 3 heeft teruggebracht :+
Voor de meeste mensen die overgestapt zijn telt eigenlijk alleen de bijtelling in de keuze voor een elektrische auto. Niet het model, de techniek, het milieu, materiaal gebruik of de handigheid van een lege accu op het verkeerde moment.
Zeker, bijtelling is de drijfveer geweest voor mij, maar techniek is een leuke tweede, het rijdt heerlijk!
....En al helemaal niet vanwege de onuitwisbare stempel op het voorhoofd van belastingontduiker, meeloper, marionet van de overheid of moraalridder met wankele intenties.
Geen enkel probleem mee, echt niet! Hoe minder belasting, des te beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 16:04
....En al helemaal niet vanwege de onuitwisbare stempel op het voorhoofd van belastingontduiker, meeloper, marionet van de overheid of moraalridder met wankele intenties.
Lekker om als verkoper zo beledigend te zijn. Tesla-rijders kunnen ook in de markt zijn voor een dieseltje-voor-erbij ;) Maar inderdaad grappig om te lezen.

Gaat er nog iemand trollen? Ik heb als regel om conflicten te vermijden op FB, maar het jeukt wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 16:50

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8PVzkGVsAAJfK6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 16:09
Wat doen jullie met sentrymode? Ik zag dat mij het verbruik ervan toch zo'n 15-20km voor een nacht kost. Aan een kant is het een beetje zonde, aan de andere ook wel fijn dat er bewakingsvideo ten alle tijd bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
claudior schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:25:
[...]

Lekker om als verkoper zo beledigend te zijn. Tesla-rijders kunnen ook in de markt zijn voor een dieseltje-voor-erbij ;) Maar inderdaad grappig om te lezen.

Gaat er nog iemand trollen? Ik heb als regel om conflicten te vermijden op FB, maar het jeukt wel :)
Met z'n allen doen? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
oeh, en dan suggereren dat je als klant bij deze dealer met wat aanpassingen vanuit zijn garage extra veel dieselroet kan uitstoten ter compensatie want suck it e-rijders!

@kv83 Ik heb hem standaard aan staan. Mijn vorige wagen werd gejat, en hoewel ik er zo goed als zeker van ben dat mijn M3 veel beter beveiligd is, wil ik het zekere voor het onzekere. Als bijkomend voordeel kan ik mijn voordeur in de gaten houden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
kv83 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:31:
Wat doen jullie met sentrymode? Ik zag dat mij het verbruik ervan toch zo'n 15-20km voor een nacht kost. Aan een kant is het een beetje zonde, aan de andere ook wel fijn dat er bewakingsvideo ten alle tijd bijgehouden wordt.
Aan behalve thuis, daar hangt al een camera op de oprit en staat de auto het meest.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Sentry mode staat ook bij mij aan. Maar goed, als ze je auto meenemen dan heb je er ook niet heel veel aan. Of ze jatten je USB SSD bv.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024

Ik geloof echt vrij weinig van dat hele verhaal op feestboek. Iedereen die ik ken met een Tesla M3 en dat zijn er vrij veel (en enkele met een X) zijn allemaal zeer tevreden over de auto en dan met name het rijden.
Er zal vast een enkeling zijn maar dat zijn echt grote uitzonderingen vermoed ik.

En als je een ronkende motor wilt, dan koop je toch een Dodge RAM Van ofzo, dan ben je wel een beetje vreemd bezig als je uberhaubt naar een EV kijkt...

Nogmaals denk ik dat het bericht onzin van de bovenste plank is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Jankers die beweren dat diesel de lucht reinigt vraag ik altijd om even met hun bakkes aan de uitlaat te gaan hangen en een paar keer goed in te ademen

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meadowman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-06-2022
EvaluationCopy schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:38:
Jankers die beweren dat diesel de lucht reinigt vraag ik altijd om even met hun bakkes aan de uitlaat te gaan hangen en een paar keer goed in te ademen
Luister hier eens naar: https://www.nporadio1.nl/...r-juist-schoner-van-wordt

Samengevat: alleen roet en fijnstof worden eruit gefilterd. Al het andere niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-02-2020
Mday schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:02:
[...]

Ik vind het oprecht jammer dat de model 3 voor zoveel verdeeldheid zorgt. Op de bekende auto fora, waar ik toch wel een fervent lezer / reaguurder ben, heerst er een enorme aversie en tegelijkertijd “tesla/Elon is heilig” houding en dat is jammer.

Merk het ook in het dagelijks verkeer en rij toch exact hetzelfde als voorheen (zit nu alleen sneller op m’n persoonlijke maximum snelheid ;) )..

Well, that’s just like, your opinion man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Scharnout schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:28:
Sentry mode staat ook bij mij aan. Maar goed, als ze je auto meenemen dan heb je er ook niet heel veel aan. Of ze jatten je USB SSD bv.
Blijkbaar wordt tegenwoordig ook (deels) naar de cloud geüpload. Vroeger kon ik sentry ook niet aan zetten zonder usb storage maar nu wel. Of die dan ook werkt en naar de tesla cloud geupload wordt weet ik niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaryThaBomber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-01-2020
Hallo Tesla adepten,

Ik ben sinds twee dagen de bezitter van een Tesla model 3 LR AWD. Heerlijke auto, maar man je wordt er mee doodgegooid.

Anyway, ik wil zojuist voor het het eerst snelladen bij Motel Eindhoven en nadat ik de laadcapaciteit heb ingesteld op 80% blijkt dat ik na een kleine 30 min een actieradius heb van 399 KM en is het laden klaar. Is dit niet wat laag voor de LR?

Het lijkt of ik een SR+ heb met alle toebehoren van een LR. Of heeft dit met de 'winterse' omstandigheden te maken.

Hopelijk kan iemand duiding geven.

Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 09:09
GaryThaBomber schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:44:
Hallo Tesla adepten,

Ik ben sinds twee dagen de bezitter van een Tesla model 3 LR AWD. Heerlijke auto, maar man je wordt er mee doodgegooid.

Anyway, ik wil zojuist voor het het eerst snelladen bij Motel Eindhoven en nadat ik de laadcapaciteit heb ingesteld op 80% blijkt dat ik na een kleine 30 min een actieradius heb van 399 KM en is het laden klaar. Is dit niet wat laag voor de LR?

Het lijkt of ik een SR+ heb met alle toebehoren van een LR. Of heeft dit met de 'winterse' omstandigheden te maken.

Hartelijk dank alvast.
Das normaal. In het begin is de rated range 500 km bij 100%. Daarna daalt het. Ik heb bij 10.000 km 422 rated range bij 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
GaryThaBomber schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:44:. Heerlijke auto, maar 80% blijkt dat ik na een kleine 30 min een actieradius heb van 399 KM en is het laden klaar. Is dit niet wat laag voor de LR?
Ha, ja. Ik had erop gerekend dat de 'folderafstand'(WLTP) nooit waar zou zijn, maar het is inderdaad nog minder dan dat. Dat het koud is draagt enorm bij aan een lagere range. Ik heb 14.000km gereden en 90% is voor mij 435km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-05 09:50
Hallo Tesla adepten,

Hartelijk dank alvast.
Heb een SR+ en als ik eerlijk ben had ik wel iets meer verwacht van de range. Vorige week met 80% accu moest ik voor een rit van 140km al bijladen onderweg en dan rij ik max 110km/h. Heb nog geen warmere omstandigheden meegemaakt dus hopelijk wordt het dan iets beter.

De eerste vraag van mensen is ook altijd : "hoeveel km kan je er nou echt mee rijden" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
floppyhoesje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:03:
[...]

Heb een SR+ en als ik eerlijk ben had ik wel iets meer verwacht van de range. Vorige week met 80% accu moest ik voor een rit van 140km al bijladen onderweg en dan rij ik max 110km/h. Heb nog geen warmere omstandigheden meegemaakt dus hopelijk wordt het dan iets beter.

De eerste vraag van mensen is ook altijd : "hoeveel km kan je er nou echt mee rijden" :p
Dat is wel erg weinig. Hoe heb je dat bepaald? Vond je zelf dat 30% al weinig was of gaf de navigatie aan dat je bij moest laden?

200km is nu de range waar ik rekening mee hou bij koude omstandigheden. Ik start dan met 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
DuikKees schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Dat is wel erg weinig. Hoe heb je dat bepaald? Vond je zelf dat 30% al weinig was of gaf de navigatie aan dat je bij moest laden?

200km is nu de range waar ik rekening mee hou bij koude omstandigheden. Ik start dan met 95%.
Dat gaf de auto zelf aan. Het begon met "blijf onder de 100km/h". Wat haalt de SR+ in warmere omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Is een ritje naar Turkije met een SR+ (goed) te doen?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
said006 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:15:
Dat mag je zelf lekker pionieren gok ik! Houd ons op de hoogte hoe het gaat! 😎

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
said006 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:15:
Vul je rit in op abetterrouteplanner.com en je ziet zelf of het lukt. Laad mogelijkheden in zuid-oost Europa kan nog wel eens een dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]
Verwarming op 21,5 graden en stoelverwarming aan, met daarnaast een ouderwetse HDD voor Sentry, scherm op 100% brightness, 2 telefoons via Qi aan het opladen, 2 DVD-spelers voor de kinderen op de achterbank aan via USB en een kar achter de auto?

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
DLodder schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:22:
[...]

Ah ok thnx! Ik ga het morgen eens proberen...
Oke dus ik heb het getest: climate control ingeschakeld op 19 graden via de app terwijl de auto aan de openbare laadpaal stond. Vervolgens ingestapt, stoelverwarming op stand 2 en de airco uit.

Normaal gesproken rijd ik 10-20km te hard. Nu gewoon maximumsnelheid en autopilot aan.
15% van de rit 130km/u, 35% van de rit 120km/u, 40% van de rit 100km/u en de rest 50 tot 80km/u.

Verbruik komt uit op 179Wh/km ten opzichte van een gemiddelde van 230Wh/km.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vdisnTg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yfitEAd.jpg

Het kan dus wel.... Binnenkort nog een test met normale snelheid rijden en airco aan.
Buiten het testen om gewoon verwarming aan en vol gas (of vol stroom 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Tassadar32 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Al lang gedaan! Twitter ook even naar https://twitter.com/SvVeldhoven om deze petitie onder de aandacht te krijgen ;).
En de directeur van RDW: https://twitter.com/abvanravestein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-04 08:27
..
In de USA heeft de LR AWD een rated range (EPA) van 322 miles ofwel 518 km. Daarmee is de EPA range al een stuk realistischer dan de in NL gebruikte WLTP methode.
80% van 518 km is 414 km en daarmee dus niet zo gek ver van jouw 399 af....

Daarnaast, een meer realistisch bereik kan je onder het tabblad Energie vinden door te kijken naar het gemiddelde verbruik over de afgelopen 10, 25 of 50 km.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
EvaluationCopy schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Dat mag je zelf lekker pionieren gok ik! Houd ons op de hoogte hoe het gaat! 😎
Niemand die nog die kant op is geweest?
Ik wil het wel proberen in februari, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen, met name in zuid oost europa.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 10:09
said006 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Ik wil het wel proberen in februari, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen, met name in zuid oost europa.
Wel naar Praag gereden. Was easy peacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
Taro schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:19:
[...]

Verwarming op 21,5 graden en stoelverwarming aan, met daarnaast een ouderwetse HDD voor Sentry, scherm op 100% brightness, 2 telefoons via Qi aan het opladen, 2 DVD-spelers voor de kinderen op de achterbank aan via USB en een kar achter de auto?
En een dakkoffer..

Heb alleen de verwarming aan (20 gr op handmatig) en stoelverwarming op 1. Maar meer dan 200km heb ik nog niet gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
floppyhoesje schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:30:
[...]

En een dakkoffer..

Heb alleen de verwarming aan (20 gr op handmatig) en stoelverwarming op 1. Maar meer dan 200km heb ik nog niet gehaald..
Die vergat ik nog inderdaad :)

Was er misschien veel vertraging onderweg en werd dat ingecalculeerd? En heb je de auto voorverwarmd?

Is inderdaad wel heel erg weinig range.

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Tja, winter.... Je hebt effectief wat, 45Kw/u? (Wilt wat over houden aan de onderkant). Afhankelijk van rijstijl zit je zo op 21 a 22 kw/u per 100km. Das dus een bereik van 200 en een beetje kilometers. In de zomer en straks met max 100p/u zal het wel wat beter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuikKees
Autopilot schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Na Boedapest houdt het wel een beetje op met de SUC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 10:35
SR+:

Ik rij elke ochtend 15 mile heen, en in de middag 15 mile terug mijn ervaring is dat me dat ongeveer 10%/15% (ligt een beetje aan de tegenwind), dus afgerond 50 km per dag. Het is hier elke dag 15/21 graden sinds ik hem heb en hij staat 's avonds in een garage en ik doe niks met de airco.

Als 240 mile 100% is dan zou ik dus per 1% 2.4 mile moeten kunnen rijden en mijn ervaring met die 10/15% is dus dat het wel redelijk klopt in een wat warmer klimaat.

Geen idee of iemand er wat aan heeft maar ik zag een aantal vragen over de impact van temperatuur en de actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DLodder schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:19:
[...]

Oke dus ik heb het getest: climate control ingeschakeld op 19 graden via de app terwijl de auto aan de openbare laadpaal stond. Vervolgens ingestapt, stoelverwarming op stand 2 en de airco uit.

Normaal gesproken rijd ik 10-20km te hard. Nu gewoon maximumsnelheid en autopilot aan.
15% van de rit 130km/u, 35% van de rit 120km/u, 40% van de rit 100km/u en de rest 50 tot 80km/u.

Verbruik komt uit op 179Wh/km ten opzichte van een gemiddelde van 230Wh/km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het kan dus wel.... Binnenkort nog een test met normale snelheid rijden en airco aan.
Buiten het testen om gewoon verwarming aan en vol gas (of vol stroom 8)7 )
Een ECO climate setting zou welkom zijn.

Je omschrijft mijn rijstijl /verwarmingsstijl. Mijn winterverbruik over 1500km is 177wh/km met 18inch aero + caps.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
[...]

En een dakkoffer..

Hahaha hoe dan?
Ik heb verwarming op 1 en 18-19 graden. Geen stoelverwarming.

En dan zit ik echt boven de 200wh/km

Zet ik verwarming helemaal uit, kom ik tussen de 180-190 wh/km uit. Lager eigenlijk nooit!
revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:36:
[...]

Je omschrijft mijn rijstijl /verwarmingsstijl. Mijn winterverbruik over 1500km is 177wh/km met 18inch aero + caps
Kan niet anders dan een SR+ toch?
Of maken die wheelcaps zo veel verschil?!

[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk|IA op 02-01-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Kan niet anders dan een SR+ toch?
Of maken die wheelcaps zo veel verschil?!
SR+ inderdaad. Ik denk dat het voordeel van de wheelscaps toeneemt naarmater het kouder wordt ivm de dikkere lucht.

In die 177wh/km zit overigens ook nog +/- 150km autobahn met een paar "dog fights" >:)
Man wat vliegen de kwh's er dan doorheen :o.

Volgende week gaan we op vakantie in omgeving Trier, eens zien wat voor verbruik ik dan weet te bewerkstelligen.

Volgens ABR 4h met 130% reference speed en 3 stops, tegenover 4.30h met 100% en 2 stops.
Ik ga voor de 3 stops :P.

Heen via SuC terug ga ik denk ik IONITY eens proberen

[ Voor 99% gewijzigd door revolution-nl op 02-01-2020 19:52 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17
wootahH schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:43:
[...]

Blijkbaar wordt tegenwoordig ook (deels) naar de cloud geüpload. Vroeger kon ik sentry ook niet aan zetten zonder usb storage maar nu wel. Of die dan ook werkt en naar de tesla cloud geupload wordt weet ik niet :s
Ook dat staat gewoon in de handleiding:
Opmerking: Als de status Alarm wordt geactiveerd, worden mogelijk de meest recente zes seconden voordat het veiligheidsvoorval plaatsvond naar Tesla verzonden voor een tijdelijke back-up van 72 uur. U kunt het verzamelen van deze videobeelden op ieder moment in- of uitschakelen door te tikken op "GEGEVENS DELEN" in Bediening > Veiligheid en beveiliging.
Opmerking: De Bewakingsmodus kan werken zonder dat een USB-stick is aansloten. Als de status Alarm van de auto wordt geactiveerd, wordt het alarmsysteem geactiveerd en ontvangt u een melding op uw telefoon. De beeldopnamen van de gebeurtenis zijn dan echter niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik was benieuwd, als je bent ingelogd op de Tesla site (account).
Waar kun je het overzicht vinden mbt de laadgeschiedenis icm SUC?

Ik weet dat de eerste dag gratis is en ik heb ook 1500 km "gratis", maar in mijn persoonlijke menu ga ik via de supercharging knop, ga ik naar de reguliere supercharging pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:40:
[...]

SR+ inderdaad. Ik denk dat het voordeel van de wheelscaps toeneemt naarmater het kouder wordt ivm de dikkere lucht.

In die 177wh/km zit overigens ook nog +/- 150km autobahn met een paar "dog fights" >:)
Man wat vliegen de kwh's er dan doorheen :o.

Volgende week gaan we op vakantie in omgeving Trier, eens zien wat voor verbruik ik dan weet te bewerkstelligen.

Volgens ABR 4h met 130% reference speed en 3 stops, tegenover 4.30h met 100% en 2 stops.
Ik ga voor de 3 stops :P.

Heen via SuC terug ga ik denk ik IONITY eens proberen
Ben toch blij dat ik uiteindelijk voor een LR ben gegaan als ik dit zo lees. Bereik was de eerste 3 dagen ruim 400 kilometer per lading(met regelmatig 130 km/u en wat sprintjes)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Ben toch blij dat ik uiteindelijk voor een LR ben gegaan als ik dit zo lees. Bereik was de eerste 3 dagen ruim 400 kilometer per lading(met regelmatig 130 km/u en wat sprintjes)
Het hangt van je usecase af, ik heb in 10.000km pas bij twee ritten écht een SuC moeten bezoeken.

Ik kan laden op eigen terrein en op mijn werk, een LR zou voor mij buiten de vakantie weinig van toegevoegde waarde zijn.

Met een LR zou mijn aankomende vakantietrip uit kunnen met 1 stop i.p.v. 3, de reistijd is dan 25 min korter.

Leuk vergelijk:

Leaf 40kWh - 3 stop 5h44m :')
Leaf 62kWh - 1 stop 5h8m
Ioniq 38kWh - 2 stop 5h1m
Ioniq 28kWh - 3 stop 4h48m _/-\o_
Audi E-Tron 50 - 2 stop 4h29m
Audi E-Tron 55 - 2 stop 4h
m3 SR+ - 3 stop 4h
m3 LR - 1 stop 3h35m

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 02-01-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingfisher1978
  • Laatst online: 30-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0opka05gi.jpg

@wouterg00 of @Smobbo hierbij mijn verbruik:
Type: 3, SR+
Wielen: 18" (aero's verwijderd)
KM stand: 7.968
Verbruik:180 Wh/km
Opmerking: 85% snelweg, afhankelijk van verkeer 100-140km/u, gem 110. Verwarming 20 graden + stoelverwarming op stand I.

[ Voor 8% gewijzigd door Kingfisher1978 op 02-01-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-02-2020
Oh wauw. Ik moet echt wat doen aan mijn snelheid geloof ik want ik kom zelden onder de 210wh/km

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door De Dude op 02-01-2020 20:26 ]

Well, that’s just like, your opinion man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:28

DM_

[...]

Das wel weinig, maandag ritje gouda/goes gedaan. 120-130km p/u en dan haal ik 220km op 90%. Met de kerst hetzelfde gedaan en niet goed opgelet en op de terugweg even langs de supercharger in dordt. Had ik 105km p/u aangehouden op de terugweg had ik de benodigde 250km gehaald met 95% laad. (Sr+, aero) Zat gem. op 200wh. voor de rit.

Normaal rond de 160wh maar das vooral 80km pu N wegen. Inmiddels 9500km gereden vanaf half september.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54
Range blijft toch een interessant onderwerp als je de auto net hebt.
Het verschil tussen zomer en winter is wel groot hoor!
Toevallig gisteren een ritje van totaal 220km gereden met 90% batterij aan de start, gaf hij aan dat ik met 5% over aan zou komen. Met 2 kinderen in de auto wou ik het risico van een lege accu niet lopen, dus toch maar 5 minuten bij Ionity gestaan en met 100kWu geladen :) . Was de 2e keer in 19k km dat ik onderweg moest laden uit noodzaak (al was dit een twijfel geval).

In de zomer datzelfde ritje gedaan zonder überhaupt na te hoeven denken. Met gelijke rijstijl haalde ik afgelopen zomer zonder problemen 320-350km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Hoe zit het bij jullie voor wat betreft bandenwissel (zomer naar winter), iemand daardoor schade aan velgen of is dat (tegenwoordig) geen issue (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
jzoin2 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:49:
Ik was benieuwd, als je bent ingelogd op de Tesla site (account).
Waar kun je het overzicht vinden mbt de laadgeschiedenis icm SUC?

Ik weet dat de eerste dag gratis is en ik heb ook 1500 km "gratis", maar in mijn persoonlijke menu ga ik via de supercharging knop, ga ik naar de reguliere supercharging pagina.
Knop bij je auto "beheren" en dan bovenin op "geschiedenis" klikken.
Dan zie je een overzicht van je laadsessies, ook diegene die gratis zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

STIMPPYYY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:55:
Hoe zit het bij jullie voor wat betreft bandenwissel (zomer naar winter), iemand daardoor schade aan velgen of is dat (tegenwoordig) geen issue (meer)?
Ik rij vanaf 2006 al op winterbanden, nog nooit last gehad van schade bij de wissel.
ybos schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:58:
[...]

En het resterend aantal kWh wat je nog als tegoed over hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door revolution-nl op 02-01-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
ybos schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:58:
[...]

Zodra ik daarop klik kom ik in het mijn gedeelte en daar zie ik de auto, met aan de rechterzijde "berichten" en onderaan "details bekijken".

En bovenaan home account afmelden

geen enkel knopje "geschiedenis".

Ik lease de auto, heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 12:12

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DuikKees schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:07:
[...]

Na Boedapest houdt het wel een beetje op met de SUC's.
De SuperCharger map is weer bijgewerkt, een hoop nieuwe SUC's in de planning voor 2020 staan er in, ook in Zuid- en Oost Europa. https://www.tesla.com/nl_NL/findus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Uiteindelijk scheelt het op de snelweg vaak ook maar zo’n 70-100km LR vs. SR+ hoe harde je rijdt hoe kleiner het verschil, helaas is de Model 3 erg onzuinig met zijn verwarming.

De “Oude” Renault Zoe die wij hadden was in de winter zuiniger (goede warmtepomp) en kwam onder sommige omstandigheden (denk ik, weet nog niet zeker) Verder met zijn 38-41kWh batterij. (SR+ heeft 48-54kWh)

Met 18-22c is het een ander verhaal, dan rijden wij makkelijk 100-150km verder met de Model 3

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 02-01-2020 21:41 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:44
jzoin2 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Zodra ik daarop klik kom ik in het mijn gedeelte en daar zie ik de auto, met aan de rechterzijde "berichten" en onderaan "details bekijken".

En bovenaan home account afmelden

geen enkel knopje "geschiedenis".

Ik lease de auto, heeft het daarmee te maken?
Ik heb inderdaad: Home Account Geschiedenis Afmelden

Maar inderdaad eigendom, zou kunnen dat het daaraan ligt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 03-05 11:27
mkrmr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:14:
[...]

De SuperCharger map is weer bijgewerkt, een hoop nieuwe SUC's in de planning voor 2020 staan er in, ook in Zuid- en Oost Europa. https://www.tesla.com/nl_NL/findus
Nu nog even ook daadwerkelijk opleveren dit jaar. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:26
Weer niets in zeeland

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
De Dude schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:26:
Oh wauw. Ik moet echt wat doen aan mijn snelheid geloof ik want ik kom zelden onder de 210wh/km

8)7
Maak je niet druk. Vanaf maart hebben we allemaal meer range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 09:42
Kingfisher1978 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:11:
[Afbeelding]

@wouterg00 of @Smobbo hierbij mijn verbruik:
Type: 3, SR+
Wielen: 18" (aero's verwijderd)
KM stand: 7.968
Verbruik:180 Wh/km
Opmerking: 85% snelweg, afhankelijk van verkeer 100-140km/u, gem 110. Verwarming 20 graden + stoelverwarming op stand I.
Haal dit ook met SR+

Zit gemiddeld op 178 met als verschil verwarming op 19 en stoelverwarming op 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
mkrmr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Roemenië snap ik echt niet...
Iedereen die Roemenië doorkruist, neemt Arad, Deva, Sibiu, Pitesti. En dat is al een dag rijden zonder enige supercharger in planning.

Dat is ook juist de route waar hard wordt gewerkt aan een snelweg!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zeeland is een bestemming, geen tussenstop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 00:05
Kan je mij laten weten hoe de trunk veren zijn na installatie? :)
-Muncky- schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:44:
Inmiddels de M3 sinds afgelopen vrijdag in bezit. De volgende accessoires besteld.
De trunk veren, wireless charger, bakje middenconsole, LEDjes en SSD erin zitten inmiddels. Allemaal handig en zeker een meerwaarde.

Trunk veren:
https://s.click.aliexpress.com/e/syGkdIZlh

Bakje middenconsole, onder armsteun:
https://s.click.aliexpress.com/e/V0FUiNdJz

Deurrubbers:
https://www.amazon.de/dp/B07S23F8D8

Wireless charger:
https://s.click.aliexpress.com/e/EprH7l243

Deurstickers:
https://s.click.aliexpress.com/e/maEuedOzV

Heldere LEDjes voor de kofferbak (2x)
https://s.click.aliexpress.com/e/Aadb2epkP

SSD:
Samsung T5 500Gb + beschermhoesje:
https://s.click.aliexpress.com/e/reEc5ZN3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Ik rij vanaf 2006 al op winterbanden, nog nooit last gehad van schade bij de wissel.
Het zal hier specifiek gaan om elektrische auto’s.
Dit ivm de accu’s in de bodem tpv van de meest gangbare traditionele krikpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:26
CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Zeeland is een bestemming, geen tussenstop ;)
Geloof mij, je wilt er ook een keer terug weg ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
carpebios schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:14:
[...]

Geloof mij, je wilt er ook een keer terug weg ;)
Daarvoor heb je destination chargers en openbare laadpalen toch.

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/01/02/Screenshot_20200103-000033.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
GF3 draait al errug lekker!
Nog geen jaar geleden was dit gewone grond 8)7 8)7

Tesla announces Gigafactory 3 is already producing ‘more than 1,000 Model 3/week’
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/12/Tesla-Model-3-overflowing-gigafactory-3.jpg?w=1024&quality=82&strip=all&ssl=1

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 03-01-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:35
Zensu schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:08:
Kan je mij laten weten hoe de trunk veren zijn na installatie? :)
[...]
Trunk veren heb ik geinstalleerd en doen goed hun werk! Kofferbak komt automatisch omhoog na ontgrendelen. Wel is de kofferbak wat 'stugger' geworden bij het dichtdoen, logisch want je hebt meer weerstand v/d veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 09:37
-Muncky- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:27:
[...]

Trunk veren heb ik geinstalleerd en doen goed hun werk! Kofferbak komt automatisch omhoog na ontgrendelen. Wel is de kofferbak wat 'stugger' geworden bij het dichtdoen, logisch want je hebt meer weerstand v/d veren.
Ik heb ervaringen gelezen dat je kofferbak in deukt doordat er nu extreem druk op zit. Hoe gaat de kofferbak open eigenlijk? Langzaam, of klapt die open door de druk van de veren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is toch voornamelijk bij de frunk zo? Deze mag je niet in het midden dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehlen000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:38
Ja nu je het zegt, een collega van mij heeft tegen de zomer een M3 gekregen en toen was er sprake van dat hij AP erbij zou krijgen. Helaas kon geen AP op zijn auto (hardware niet geschikt) en daardoor was ie iets goedkoper. Die discussie heeft dus inderdaad net voor de zomer gespeeld.
Eddos schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 03-05 11:27
ehlen000 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:08:
Ja nu je het zegt, een collega van mij heeft tegen de zomer een M3 gekregen en toen was er sprake van dat hij AP erbij zou krijgen. Helaas kon geen AP op zijn auto (hardware niet geschikt) en daardoor was ie iets goedkoper. Die discussie heeft dus inderdaad net voor de zomer gespeeld.

[...]
Euhm. Dit is onzin. Hardware van alle M3s kunnen AP en FSD aan. Auto is gewoon zonder AP besteld. Er was een tijd dat basic AP een optie was.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
De Dude schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:26:

8)7
Dat lukt mij echt niet, denk ook een verschil tussen AWD en SR+...
STIMPPYYY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:55:
Ik wissel ze al jaren (verplicht ivm regeling), alle schades op mijn velgen zijn er dankzij stoeprandjes en niet dankzij een bandenwissel. De bandenboeren doen niet anders...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

offtopic:
Dealtje maken met Elon?

"Wij beloven dat BLØF nooit meer muziek maakt in ruil voor een SUC"

lijkt me fair :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Zojuist maar een afspraak gemaakt bij een service center. De trekhaak heb ik in de kerstvakantie proberen te monteren, maar die gaat er met geen mogelijkheid op. Je moet het wieltje draaien en naar buiten trekken, maar het wieltje gaat niet meer terug. Sleuteltje kan ik er ook niet meer uit halen. M'n vorige auto had ook een Westfalia trekhaak die ik altijd heel eenvoudig erop / eraf kon zetten, maar dit lijkt mij eerder een productiefout.

Geen minpunt voor Tesla, maar voor Westfalia dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Thoit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:35:
Zojuist maar een afspraak gemaakt bij een service center. De trekhaak heb ik in de kerstvakantie proberen te monteren, maar die gaat er met geen mogelijkheid op. Je moet het wieltje draaien en naar buiten trekken, maar het wieltje gaat niet meer terug. Sleuteltje kan ik er ook niet meer uit halen. M'n vorige auto had ook een Westfalia trekhaak die ik altijd heel eenvoudig erop / eraf kon zetten, maar dit lijkt mij eerder een productiefout.

Geen minpunt voor Tesla, maar voor Westfalia dus!
Heb ik eerder gehoord, als ik het me goed herinner moest er iets van lasrestanten oid weggeslepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Laatst online: 01-05 13:14
Gisteren even de facturen van de SuC ingeleverd bij de boekhouder, hij vroeg mij of ik niet 1 verzamelfactuur kan uitdraaien van een hele maand, is dat mogelijk inde Tesal account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
[...]

Dat lijkt me niet goed. Ik rij dagelijks 200+ km op een lading van 90%. Kom meestal met 10-15% thuis aan. Vebruik tussen 170-190wh/km. Rij gewoon snelheidslimiet + marge (105 bij 100, ect). Grotendeels snelweg, verwarming aan 19 graden, 19" sportvelgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 09:37
eikrur schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:11:
Gisteren even de facturen van de SuC ingeleverd bij de boekhouder, hij vroeg mij of ik niet 1 verzamelfactuur kan uitdraaien van een hele maand, is dat mogelijk inde Tesal account?
Nope, is een veel gevraagde vraag maar kan tot op heden niet :(.

Na ons reisje naar Wroclaw / Berlijn had ik ook genoeg factuurtjes die ik moest gaan declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
incomer schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Nope, is een veel gevraagde vraag maar kan tot op heden niet :(.

Na ons reisje naar Wroclaw / Berlijn had ik ook genoeg factuurtjes die ik moest gaan declareren.
De grap is ook nog eens dat het van de Tesla organisatie in het land is. Dus steeds een andere ''verkoper''. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
verplaatst naar M3 topic.

[ Voor 94% gewijzigd door thewizard2006 op 03-01-2020 09:29 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Even naar McDonalds of een andere wifi hotspot? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of er iets bekend is over eventuele toevoeging van flitsers in de Tesla Navigatie? Zou veel fijner zijn dan telkens Flitsmeister moeten starten op m'n telefoon!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
kv83 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:33:
[...]

Even naar McDonalds of een andere wifi hotspot? :+
hmm ik kan eens kijken of daar op de parkeerplaats goed bereik is :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Pagina: 1 2 ... 64 Laatste

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.

Voor vragen en opmerkingen over de Model 3 en Y kan je terecht in dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic