Flitsmeister One

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Flitsmeister kwam vandaag ineens met een mailtje waarin ik de Flitsmeister One kon bestellen.

https://www.flitsmeister.nl/one/

Samengevat een soort van afstandsbediening van de app, die er ten eerste voor zorgt dat de app automatisch start als je in de auto gaat zitten, maar ook een lichtsignaal en melding geeft als er dus een flitser is. Verder 2 knopjes om aan te geven of de fliters/file nog actueel is.

Ik vergeet zelf inderdaad eigenlijk best vaak de app te starten als ik de auto in stap, dus dit is in mijn geval een behoorlijk stoere oplossing.

Vraag me trouwens wel af of dit niet voor wat discussie gaat zorgen qua legaliteit...

Meer mensen die hem gaan bestellen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je kan de app ook gewoon automatisch laten starten wanneer je telefoon verbinding maakt met een bluetooth device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 11:47
groggy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:53:
Je kan de app ook gewoon automatisch laten starten wanneer je telefoon verbinding maakt met een bluetooth device.
Dat doet alleen de Android versie helaas... iPhone op basis van de bewegingssensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Mja mijn telefoon ligt in een bakje onder de radio waarin hij draadloos oplaad (Kia Ceed 2019), dus ik zie ten eerste de meldingen niet op het scherm, kan moeilijk bij het knoppie om hem te bevestigen daardoor, en ook de geluidsnotificatie krijg ik niet optimaal om 1 of andere reden, dan is dit dus de oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/16-kia-ceed-2018-longterm-wireless-phone-charging.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-05 01:39
Grappig apparaatje, maar ik vind €40 toch wel veel.

Daarnaast
dus voor mij persoonlijk compleet overbodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Apparaatje was totaal overbodig geweest als ze de Apple Watch versie van Flitsmeister niet hadden verwijderd.
Met een druk op de knop kon je daarmee ook de app op afstand starten.
Nu een jaar later is het me ineens duidelijk waarom de Apple Watch app er niet meer is.

Ik zie op een enkele fanatiekeling na, niet veel mensen dit apparaatje kopen, daar is het te duur voor en ook nog eens heel erg aanwezig, als je hem in zicht gaat plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Tartarus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:59:
Apparaatje was totaal overbodig geweest als ze de Apple Watch versie van Flitsmeister niet hadden verwijderd.
Met een druk op de knop kon je daarmee ook de app op afstand starten.
Nu een jaar later is het me ineens duidelijk waarom de Apple Watch app er niet meer is.

Ik zie op een enkele fanatiekeling na, niet veel mensen dit apparaatje kopen, daar is het te duur voor en ook nog eens heel erg aanwezig, als je hem in zicht gaat plakken.
Mij werd verteld dat was omdat Apple de achterdeur voor het starten van een app vanaf je watch dicht had gemaakt. Bij mij werkte het ook niet meer de laatste maanden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 08-05 18:52
_eLMo_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:01:
[...]

Mij werd verteld dat was omdat Apple de achterdeur voor het starten van een app vanaf je watch dicht had gemaakt. Bij mij werkte het ook niet meer de laatste maanden.
Ah, weer wat geleerd. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg die mail gisteren ook en heb hem gelijk besteld. Voor mij ideaal. Ik vergeet hem altijd op te starten en wil niet continue het geluid over mijn bluetooth hebben. Hopelijk kan ik instellen dat notificaties alleen via het device gaan. Ben benieuwd. Hij ligt december op de mat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hopelijk past dit ook wat op de motor

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:26:
Dat kan zeker. LEDje zo uitlijnen dat hij goed zichtbaar is en het moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-05 09:00
Aomi schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:35:
Grappig apparaatje, maar ik vind €40 toch wel veel.

Daarnaast
[...]

dus voor mij persoonlijk compleet overbodig
Ja dat vond ik dus ook, en ik heb Flitsmeister toch altijd in split window in mijn carkit met Youtube of Spotify. Dit is zelfs het pre-order bedrag, want later gaat hij zelfs €50 kosten. Voor €20 - €25 had ik hem zeker meegepakt. Volgend jaar met Black Friday dan maar, zodra de early adaptors het product hebben en de verkoop zakt in, wordt hij vast goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

dehardstyler schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Ja dat vond ik dus ook, en ik heb Flitsmeister toch altijd in split window in mijn carkit met Youtube of Spotify. Dit is zelfs het pre-order bedrag, want later gaat hij zelfs €50 kosten. Voor €20 - €25 had ik hem zeker meegepakt. Volgend jaar met Black Friday dan maar, zodra de early adaptors het product hebben en de verkoop zakt in, wordt hij vast goedkoper. :)
Hoe doe je dat? Ik kan in split alleen apple maps krijgen.. waar kan ik instellen dat daar ook een andere app mag wonen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Pixeltje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:32:
[...]

Hoe doe je dat? Ik kan in split alleen apple maps krijgen.. waar kan ik instellen dat daar ook een andere app mag wonen?
Android. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:04
Heb FM ook meestal in split op S10+ staan met Spotify of CastBox eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
CappieL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Heb FM ook meestal in split op S10+ staan met Spotify of CastBox eronder.
Ja, dat werkt echt fantastisch. En als je ook nog moet navigeren, kun je Maps laten "floaten" en heb je zelfs 3 schermen. Ik doe het trouwens op een Note 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53

Satom

Verzamel ervaringen

Met Apple CarPlay start de automatisch, maar het starten van een app is toch wel goedkoper te regelen? Misschien zo’n BLE beacon, tenminste vanuit gaande dat die goedkoper zijn. Oke, je hebt dan niet alle features.

[ Voor 9% gewijzigd door Satom op 17-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
dehardstyler schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Ja, dat werkt echt fantastisch. En als je ook nog moet navigeren, kun je Maps laten "floaten" en heb je zelfs 3 schermen. Ik doe het trouwens op een Note 9.
Navigeren doe je toch ook in FM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
CappieL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Navigeren doe je toch ook in FM?
Ik heb het een paar keer geprobeerd en ik vond het niet echt fantastisch vergeleken met Maps. FM crashte een paar keer, ook tijdens het navigeren, en daarna heb ik er nooit meer naar om gekeken. Is dat tegenwoordig beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik heb er weinig problemen mee, behalve als ik aan het eind van de maand door mijn databundel ben.
Dan ga ik automatisch naar een lagere snelheid, vaak geeft FM dan aan dat ik geen internetverbinding heb.

Ik navigeer eigenlijk nooit meer via Maps o.i.d. maar middels FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 13:35
Nog niet besteld, maar vind het wel interessant met name voor de knoppen om te beoordelen. Sinds Android Auto ligt de telefoon in het bakje ergens onder de radio en zie ik de meldingen ook niet echt meer op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

Leuk dingetje voor sinterklaas/ kerst, maar besteld.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind de mogelijkheid om FM automatisch te starten echt een uitkomst. Echter werkt dat met mijn huidige android/bluetooth-koppeling al ideaal, dus ik heb weinig redenen om de ONE te kopen. Op langere ritten heb ik mijn telefoon verder altijd in een houder op het dashboard (met qi lader, dus geen gedoe met kabels aansluiten), waardoor ik de app in beeld heb en beoordelingen kan doorgeven.

Vind het apparaatje er (afgaande op de weinige afbeeldingen) eerlijk gezegd ook een beetje cheap uitzien. Dus ook dat geeft mij geen extra reden om hem toch te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:48

Phntm

Tlingelingeling

Er is beargumenteerd in het nieuwsbericht Bjarn in 'nieuws: Flitsmeister introduceert One-apparaat voor meldingen en st... dat in Android 10 dit eigenlijk zowat de nek wordt omgedraaid. En zo lang android auto niet officieel ondersteund wordt in NL is de kans op de werking van FM via Android auto zelf ook zeer klein. Ik zet ook mijn telefoon weg in een bakje, en ondanks dat ik Android auto gebruik moet ik FM wel open hebben op mijn toestel om alles in de gaten te houden. Idealiter zie ik het liefst FM gewoon op android auto maar helaas is dat niet zo. En voor bekende wegen waar flitsers vaak verschijnen, is dit apparaat ideaal. Hoef ik dus ook zelf geen zorgen te maken over het opstarten (als ik bijvoorbeeld niet wil verbinden met mijn navigatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 08:06
Palomar schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:18:
Ik vind de mogelijkheid om FM automatisch te starten echt een uitkomst. Echter werkt dat met mijn huidige android/bluetooth-koppeling al ideaal, dus ik heb weinig redenen om de ONE te kopen. Op langere ritten heb ik mijn telefoon verder altijd in een houder op het dashboard (met qi lader, dus geen gedoe met kabels aansluiten), waardoor ik de app in beeld heb en beoordelingen kan doorgeven.

Vind het apparaatje er (afgaande op de weinige afbeeldingen) eerlijk gezegd ook een beetje cheap uitzien. Dus ook dat geeft mij geen extra reden om hem toch te kopen.
Ik lees iets nieuws, hoe doe je dat exact? (Oneplus 7 Pro, Android 10 hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Ik lees iets nieuws, hoe doe je dat exact? (Oneplus 7 Pro, Android 10 hier)
Werkt dus alleen op Android. In de instellingen van FLitsmeister kun je ergens onder 'automatisch starten' aangeven dat ie automatisch start als je telefoon verbonden is met een bepaald bluetooth device. Dan selecteer je de bluetooth van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 14:38
Tylen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:24:
Kreeg die mail gisteren ook en heb hem gelijk besteld. Voor mij ideaal. Ik vergeet hem altijd op te starten en wil niet continue het geluid over mijn bluetooth hebben. Hopelijk kan ik instellen dat notificaties alleen via het device gaan. Ben benieuwd. Hij ligt december op de mat.
Notificaties kunnen ook gewoon uit je telefoon komen, dat hoeft niet via bleutooth. Is gewoon een instelling in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lexo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Notificaties kunnen ook gewoon uit je telefoon komen, dat hoeft niet via bleutooth. Is gewoon een instelling in FM.
Snap ik ;) Alleen staat mijn telefoon altijd op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ghostrider schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:26:
Ik heb hem al direct besteld en ook de vraag gesteld of hij waterdicht is.
Dat is helaas niet het geval.

Met de enquête waarbij ook vragen werden gesteld voor motorrijders wat zij missen, op enkele functies van de ONE werden gehint, had ik goede hoop.

Zodra hij binnen is maar open schroeven en kijken of ik hem mooi (waterdicht) kan maken voor de motor. Extra ledje ofzo voor bij de tellers, of mogelijk aan de helm bouwen.

Nu al een paar keer gehad dat mijn intercom leeg is, waardoor ik de meldingen niet meer ontvang van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:37

paQ

Pauperesk schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Dat doet alleen de Android versie helaas... iPhone op basis van de bewegingssensor.
Bij mij zodra hij verbindt met carplay :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 11:47
paQ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Bij mij zodra hij verbindt met carplay :?
CarPlay misschien wel, ik heb idrive zonder CarPlay (ook geen behoefte aan om daar extra voor te moeten betalen - volgens mij wel compatible). Maar bij gewoon verbinden met idrive kan ik niet standaard instellen dat Flitsmeister start. Zag op de frontpage dat je met shortcuts het enigszins kunt automatiseren, maar dat is ook niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:13
Ik heb een iPhone 7 permanent in mijn auto liggen voor CarPlay en heb daar een Shortcut Automation op gemaakt, die automatisch Flitsmeister start bij activeren CarPlay. En dat gebeurt automatisch als ik mijn auto start. Dus bij mij staat altijd Flitsmeister aan als ik op pad ga. Echt ideaal! :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Met dit apparaatje kun je dus gewoon je iphone in je zak houden en alles gaat automatisch? Of moet je zelf nog iets doen.

In de reacties op de frontpage werd er gezegd dat er voor iOS alsnog bepaalde stappen noodzakelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 21:32
Jammer dat hij niet waterdicht is, want zou weleens ideaal kunnen zijn voor op de motor. Alhoewel ik zelden in regen rijd en ik hem wellicht achter windschermpje kan plaatsen. Wel benieuwd of het opvallend genoeg is.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanderw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:32
Mijn Flitsmeister One is zojuist geleverd, straks maar is even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen/reviews. Vooralsnog nog steeds tevreden met de automatische opstartmogelijkheid op android via Bluetooth. Al start de app sinds Android 10 niet meer op de voorgrond (maar wel op de achtergrond). Neem aan dat de Flitsmeister One daar niks aan verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:32:
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen/reviews. Vooralsnog nog steeds tevreden met de automatische opstartmogelijkheid op android via Bluetooth. Al start de app sinds Android 10 niet meer op de voorgrond (maar wel op de achtergrond). Neem aan dat de Flitsmeister One daar niks aan verandert?
Met de FM One heb je je telefoon niet meer bij de hand nodig, dat is het voordeel ervan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 24-04 10:30
ik krijg hem morgen :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:08:
[...]

Met de FM One heb je je telefoon niet meer bij de hand nodig, dat is het voordeel ervan :D
In mijn huidige situatie ook niet. Ook met telefoon in de broekzak hoor je de meldingen (door telefoonspeaker of autospeakers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn ligt ook thuis klaar :) Dat wordt lekker pielen zometeen. (iOS user hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2024
Geprobeerd de 'one' te koppelen aan mijn S10+ (android). 2x mijn telefoon opnieuw opgestart, verscheiden malen bluetooth aan/uit gezet, maar helaas is het mij nog niet gelukt. Graag hoor ik nog tips of trucs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Koppelen en werken. En flitsmeister start automatisch op. Top top top. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13
Ook besteld als Early Bird. Hopelijk vandaag in de bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Rivanov schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:37:
Ik heb een iPhone 7 permanent in mijn auto liggen voor CarPlay en heb daar een Shortcut Automation op gemaakt, die automatisch Flitsmeister start bij activeren CarPlay. En dat gebeurt automatisch als ik mijn auto start. Dus bij mij staat altijd Flitsmeister aan als ik op pad ga. Echt ideaal! :)
Je bracht me hiermee op een idee, ik heb vrijwel hetzelfde gedaan als jij maar dan zonder telefoon permanent in de auto :P

Ik heb in Automation 2 entries gemaakt:
- Als telefoon verbindt met Bluetooth [mijn auto], start app Flitsmeister
- Als telefoon verbindt met Carplay, start app Flitsmeister

Helaas kun je via Automation geen acties triggeren op bluetooth disconnect. Ook kun je apps niet afsluiten.

Wat ik heb gedaan is in de Locatievoorziening-instellingen aangegeven dat Flitsmeister alleen locatievoorziening mag gebruiken 'bij gebruik van app'. Om dus te voorkomen dat Flitsmeister heel mijn batterij leegtrekt als ik er geen gebruik meer van maak. Maar, zou dat werken? Immers stel ik verbind mijn telefoon met Carplay, dan start FM op. Geweldig! Maar als ik dan Spotify open om muziekjes te zappen, dan weet FM dus niet meer waar ik ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hier ook binnen gekregen. Ik gebruik een Oneplus 6T met Android 10. Ik heb het alleen thuis getest door zelf te bewegen. Locatiepermissies van Flitsmeister altijd aan en niet meer alleen terwijl gebruik (Ik doe locatie uit meestal als ik niet rijd of mijn smartwatch niet op heb). Ik heb het vrij snel kunnen verbinden alleen wat ik vaag vind is hoe ik moet weten wanneer ik automatisch verbonden ben, want ik krijg geen notificatie op mijn toestel. Als ik zelf beweeg (zie: snel loop) thuis van de ene kant naar het ander dan begint mijn ONE te loeien en geel en rood te flitsen. Betekent dat, dat mijn toestel verbonden is of betekent dat wat anders? Ik kan het iig nergens terugvinden.

Zijn er iOS/Android gebruikers die het al hebben getest in het verkeer? Wanneer je telefoon verbindt, toont het hetzelfde gedrag (rood en geel flitsen en piepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:18:
[...]

Je bracht me hiermee op een idee, ik heb vrijwel hetzelfde gedaan als jij maar dan zonder telefoon permanent in de auto :P

Ik heb in Automation 2 entries gemaakt:
- Als telefoon verbindt met Bluetooth [mijn auto], start app Flitsmeister
- Als telefoon verbindt met Carplay, start app Flitsmeister

Helaas kun je via Automation geen acties triggeren op bluetooth disconnect. Ook kun je apps niet afsluiten.

Wat ik heb gedaan is in de Locatievoorziening-instellingen aangegeven dat Flitsmeister alleen locatievoorziening mag gebruiken 'bij gebruik van app'. Om dus te voorkomen dat Flitsmeister heel mijn batterij leegtrekt als ik er geen gebruik meer van maak. Maar, zou dat werken? Immers stel ik verbind mijn telefoon met Carplay, dan start FM op. Geweldig! Maar als ik dan Spotify open om muziekjes te zappen, dan weet FM dus niet meer waar ik ben?
Hoe werken die opdrachten?
Ik denk ik zet iedere dag om 7;00 uur de app Flitsmeister aan. Dus ik test het nu om huidige tijd.

Ik doe op een bepaalde tijd, scripten, app Flitsmeister openen.

Echter krijg ik alleen de suggestie in beeld om dat tijdstip. Dan moet ik nog drukken op “open app”.

Hoe kan ik dit automatisch laten plaatsvinden op basis van tijd?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:43
dehardstyler schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Heb dit ook een tijdje gedaan met een Galaxy S9. Binnen een jaar was het AMOLED scherm ingebrand met een cirkel (van het verkeersbord in flitsmeister) en de menu balken.. Daarnaast waren de kleuren van het scherm in zijn algemeenheid achteruit gegaan. ;w

Gelukkig is het scherm onder garantie vervangen bij een Samsung store, tegenwoordig zet ik het scherm van mijn S9 uit tijdens het rijden.
Als oplossing gebruik ik nu een dashcam die de actuele GPS snelheid laat zien, en ik activeer het scherm van de telefoon alleen voor korte periodes om de maximale snelheid of files te checken.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Palomar schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:32:
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen/reviews. Vooralsnog nog steeds tevreden met de automatische opstartmogelijkheid op android via Bluetooth. Al start de app sinds Android 10 niet meer op de voorgrond (maar wel op de achtergrond).
Als FM op de achtergrond opstart, krijg je dan nog wel notificaties? Heb ook Android 10 (en kom niet zoveel flitsers tegen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker wel. En wil je het zeker weten: pak de ring amsterdam even mee.

Overigens zou ik vooral willen weten hoe ik die reclamepopups voor dat ding uit krijg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Tylen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:46:
Mijn ligt ook thuis klaar :) Dat wordt lekker pielen zometeen. (iOS user hier)
En :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Er zit een bewegings sensor in. Dus zodra het kastje gaat bewegen krijg je op je iphone een notificatie dat flitsmeister is opgestart. Morgen ochtend 7:00 zit ik in de auto dan weet ik meer. Maar voorlopig werkt dit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Gijs007 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:58:
[...]

Heb dit ook een tijdje gedaan met een Galaxy S9. Binnen een jaar was het AMOLED scherm ingebrand met een cirkel (van het verkeersbord in flitsmeister) en de menu balken.. Daarnaast waren de kleuren van het scherm in zijn algemeenheid achteruit gegaan. ;w

Gelukkig is het scherm onder garantie vervangen bij een Samsung store, tegenwoordig zet ik voortaan het scherm van mijn S9 uit tijdens het rijden.
Als oplossing gebruik ik nu een dashcam die de actuele GPS snelheid laat zien, en ik activeer het scherm van de telefoon alleen voor korte periodes om de maximale snelheid of files te checken.
Hmm, ik heb het met mijn S8 ook zo gedaan en daar was alleen de menubalk een beetje ingebrand gelukkig. Maakte jij veel lange ritten toevallig? Anders wordt het inderdaad toch garantie, of gewoon de hele telefoon vervangen. Goedkoper dan die snelheidsboetes, helemaal als het straks 100 wordt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenpachi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 17:48
pjens schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:06:
Geprobeerd de 'one' te koppelen aan mijn S10+ (android). 2x mijn telefoon opnieuw opgestart, verscheiden malen bluetooth aan/uit gezet, maar helaas is het mij nog niet gelukt. Graag hoor ik nog tips of trucs...
Ik heb er ook een half uurtje mee zitten klooien. 4-5 keer opnieuw opgestart, etc. Toen besloot ik om via mijn telefooninstellingen te kijken of ik het in de Bluetooth apparaten lijst kon zien. Dit was het geval. Je ziet 'm bij het indrukken van de x knop, wanneer je led lampje groen brandt. Als je nog een keer drukt wordt je led rood en gaat het uit, dus je moet het groene lampje te pakken krijgen. Vervolgens heb ik geprobeerd om ermee te verbinden, maar werd ik onmiddelijk geweigerd.
Uiteindelijk heb ik flitsmeister en mijn bluetooth instellingen in split screen gezet, heb ik flitsmeister op zoekmodus gezet en heb ik via de bluetooth instellingen meerdere malen op flitsmeister one gedrukt om het te 'forceren'. Uiteindelijk is het daarmee gelukt, alhoewel de app zelf zei dat het niet was gelukt. Ik kwam een paar minuten later achter dat het koppelen was gelukt door een push notificatie op mijn android en op de app kon ik de extra instellingen van de flitsmeister one zien.

Ik vind het trouwens ook jammer dat er helemaal geen handleiding geleverd wordt. Zowel niet op papier als online. Ik wist echt niet waarom ik bij een tweede poging 3 seconden ingedrukt houden opeens een rood lampje kreeg ipv groen.

Ik heb mijn flitsmeister one nog niet gebruikt, maar eerlijk gezegd valt het me nu al tegen.In het nieuwsbericht zeiden mensen al dat het een apparaat is van hooguit 2 euro. Ik gaf die mensen wel gelijk, maar vond de meerwaarde van het apparaatje toch nog zwaarder opwegen. Maar nu ik het apparaatje heb, kom ik erachter dat het helemaal geen normale speaker heeft dat gesproken waarschuwingen door kan geven, ten minste dat is de indruk die ik nu heb vanwege de test geluiden die je kunt afspelen. Je hebt vier verschillende waarschuwingen: Snelheidscontroles, Gevaarlijke situaties, Vertragingen en hulpvoertuigen. Voor ieder categorie krijg je een ander kleur led en een ander sequentie aan gepiep. Het gepiep is te vergelijken met de computers van vroeger die tijdens de bios opstart piepten.
Dus nu moet je opeens onthouden welk kleur en gepiep bij welke categorie hoort en je weet dan nog steeds niet exact wat de melding is. Maar goed, ik moet het nog echt gaan testen, dus misschien word ik nog wel verrast met spraakmeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HeL0cD4l.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Kenpachi op 10-12-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kenpachi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:59:
[...]

Ik heb er ook een half uurtje mee zitten klooien. 4-5 keer opnieuw opgestart, etc. Toen besloot ik om via mijn telefooninstellingen te kijken of ik het in de Bluetooth apparaten lijst kon zien. Dit was het geval. Je ziet 'm bij het indrukken van de x knop, wanneer je led lampje groen brandt. Als je nog een keer drukt wordt je led rood en gaat het uit, dus je moet het groene lampje te pakken krijgen. Vervolgens heb ik geprobeerd om ermee te verbinden, maar werd ik onmiddelijk geweigerd.
Uiteindelijk heb ik flitsmeister en mijn bluetooth instellingen in split screen gezet, heb ik flitsmeister op zoekmodus gezet en heb ik via de bluetooth instellingen meerdere malen op flitsmeister one gedrukt om het te 'forceren'. Uiteindelijk is het daarmee gelukt, alhoewel de app zelf zei dat het niet was gelukt. Ik kwam een paar minuten later achter dat het koppelen was gelukt door een push notificatie op mijn android en op de app kon ik de extra instellingen van de flitsmeister one zien.

Ik vind het trouwens ook jammer dat er helemaal geen handleiding geleverd wordt. Zowel niet op papier als online. Ik wist echt niet waarom ik bij een tweede poging 3 seconden ingedrukt houden opeens een rood lampje kreeg ipv groen.

Ik heb mijn flitsmeister one nog niet gebruikt, maar eerlijk gezegd valt het me nu al tegen.In het nieuwsbericht zeiden mensen al dat het een apparaat is van hooguit 2 euro. Ik gaf die mensen wel gelijk, maar vond de meerwaarde van het apparaatje toch nog zwaarder opwegen. Maar nu ik het apparaatje heb, kom ik erachter dat het helemaal geen normale speaker heeft dat gesproken waarschuwingen door kan geven, ten minste dat is de indruk die ik nu heb vanwege de test geluiden die je kunt afspelen. Je hebt vier verschillende waarschuwingen: Snelheidscontroles, Gevaarlijke situaties, Vertragingen en hulpvoertuigen. Voor ieder categorie krijg je een ander kleur led en een ander sequentie aan gepiep. Het gepiep is te vergelijken met de computers van vroeger die tijdens de bios opstart piepten.
Dus nu moet je opeens onthouden welk kleur en gepiep bij welke categorie hoort en je weet dan nog steeds niet exact wat de melding is. Maar goed, ik moet het nog echt gaan testen, dus misschien word ik nog wel verrast met spraakmeldingen.

[Afbeelding]
Dan ging het hier op iOS stukken makkelijker/sneller. In flitsmeister zie je duidelijk op het plaatsje dan je op het rode knopje moet drukken. Vervolgens gaat een groen ledje aan en kaboemmm gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
Tylen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:21:
[...]

Dan ging het hier op iOS stukken makkelijker/sneller. In flitsmeister zie je duidelijk op het plaatsje dan je op het rode knopje moet drukken. Vervolgens gaat een groen ledje aan en kaboemmm gekoppeld.
Dat hoort ook op Android zo makkelijk te gebeuren, maar zo te zien heeft het nog wat kinderziektes. De instructie met knop indrukken had ik op mijn telefoon ook, maar na een tijdje ging het op timeout, dus kreeg ik een melding dat koppelen niet was gelukt.

Ik heb gewoon geluk gehad door verschillende dingen te proberen. Als ik enkel deed wat flitsmeister aangaf, namelijk 3 seconden knop ingedrukt houden, had ik een niet werkend product en zou ik het uiteindelijk terug moeten sturen..

[ Voor 11% gewijzigd door Kenpachi op 10-12-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2024
Kenpachi bedankt voor de info, zoals beschreven is het mij nu ook gelukt. Ook ik ben vooralsnog teleurgesteld dat het alleen piepje en kleurtjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik denk dat het ook moeilijk is een batterij levensduur van 2 jaar te realiseren met een volledige speaker aan boord B)
Best knap al dat dat gered wordt met die bewegingsensor. Ik merk wel dat het bij mij het beste werkt (iOS) als ik ook auto start aan heb staan in de instellingen. Dan mag hij ook bij de motion controller van iOS.

Hij was vooral kleiner dan ik dacht, maar toen ik hem in de auto ging plakken had hij eerlijk gezegd ook niet groter moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 11-12-2019 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:43
dehardstyler schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:52:
[...]

Hmm, ik heb het met mijn S8 ook zo gedaan en daar was alleen de menubalk een beetje ingebrand gelukkig. Maakte jij veel lange ritten toevallig? Anders wordt het inderdaad toch garantie, of gewoon de hele telefoon vervangen. Goedkoper dan die snelheidsboetes, helemaal als het straks 100 wordt. :P
Ongeveer twee maal één uur per werkdag.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1303944

Ik heb hem ook ontvangen.. nu 1000km test in twee dagen..

Drie minpunten tot dusver:
- url met verbindingsinstructies werkt niet op mobiel
- 3m tape komt los ipv protectielaagje (hij is niet te bevestigen)
- duur gezien de techniek

Laatste punt is niet zon punt gezien mijn KM, gratis PRO abo en de besparingen die ik al heb gedaan met FM.

Eerste twee punten vallen echt tegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier mij ervaring bij gebruik ;)

Ik stap vanmorgen de auto in. klap de deur dicht en start de auto. De one springt aan en triggert het opstarten van flitsmeister. Top. Ik hoef niets te doen.

Tijdens het rijden merk ik dat alles via de one gemeld word (piepjes) en ook sommige via de auto. Dit is een instelling in flitsmeister welke ik even moet tweaken. Piepjes en ledjes zijn iig goedhoorbaar/zichtbaar.

Flitsmeister draait ook in een andere modus (op iOS) want ik heb niet meer het blauwe balkje linksboven in de hoek (iPhone XS max) en ik zie de app op niet in lijst van apps staan (in de appswitcher).

Voor alsnog helemaal perfect, geen omkijken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tylen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:34:
Hier mij ervaring bij gebruik ;)

Ik stap vanmorgen de auto in. klap de deur dicht en start de auto. De one springt aan en triggert het opstarten van flitsmeister. Top. Ik hoef niets te doen.

Tijdens het rijden merk ik dat alles via de one gemeld word (piepjes) en ook sommige via de auto. Dit is een instelling in flitsmeister welke ik even moet tweaken. Piepjes en ledjes zijn iig goedhoorbaar/zichtbaar.

Flitsmeister draait ook in een andere modus (op iOS) want ik heb niet meer het blauwe balkje linksboven in de hoek (iPhone XS max) en ik zie de app op niet in lijst van apps staan (in de appswitcher).

Voor alsnog helemaal perfect, geen omkijken meer aan.
Ik heb het eerder gevraag, maar als de je telefoon met de ONE verbindt wanneer je begint met rijden, krijg je dan rode en gele flitsen te zien op de LED? En wat piepjes? Ik heb het nog niet kunnen testen, en als het niet fatsoenlijk wilt werken met Android 10 dan zie ik de noodzaak uberhaupt niet om dit apparaat te bezitten als en auto launch niet meer werkt met BT, of de ONE gewoon niet beseft dat er iets draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phntm schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb het eerder gevraag, maar als de je telefoon met de ONE verbindt wanneer je begint met rijden, krijg je dan rode en gele flitsen te zien op de LED? En wat piepjes? Ik heb het nog niet kunnen testen, en als het niet fatsoenlijk wilt werken met Android 10 dan zie ik de noodzaak uberhaupt niet om dit apparaat te bezitten als en auto launch niet meer werkt met BT, of de ONE gewoon niet beseft dat er iets draait.
ja hij knippert wel wat. ik weet de kleuren ledjes nu nog niet uit mijn hoofd. maar hij piept en knippert als hij begint te trillen en dus een signaal stuurt naar telefoon om fm op te starten.

Ik ben iOS user, hoe het allemaal werkt in Android weet ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 10-05 13:06
Ik heb mijn ONE ook sinds gisteren binnen en heb vandaag mijn dagelijkse ritje naar het werk gemaakt.

Omdat de ONE nu zorgt voor het automatisch starten, heb ik uitgezet dat FM automatisch gestart wordt bij een verbinding met mijn radio.
Het grote voordeel waarvoor ik de ONE besteld heb, is het wegleggen/in de zak houden van de telefoon. Dit werkt echter niet naar behoren. Ergens tijdens de rit (dikke 100 kilometer, vooral snelweg) is FM afgesloten en kreeg ik dus geen melding meer. Ik merkte dit echter pas bij een flitspaal op de eindbestemming. Ik heb Flitsmeister op een Oneplus 5 draaien en start hem op de achtergrond.

Misschien is het een bugje, maar ik hoop wel dat het betrouwbaar is, want als ik er niet vanuit kan gaan dat FM draait heb ik weinig aan de ONE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenpachi
Ik heb zojuist een rit van 60 km achter de rug. Mijn ervaring met 1 woord: teleurstelling.

Ik ben niet verrast met spraak meldingen. Het is gebleven op piepjes. In principe heb je maar drie verschillende piepjes als je de overduidelijke ambulance melding niet meetelt.

Ten eerste moet je dus leren wat de piepsequentie en de kleur inhoudt. Maar zelfs als je dat weet ben je niet veel wijzer: is het nou een flitser? Stilstaand voertuig of iets anders? Totaal nutteloos als je het mij vraagt. Ik had mijn telefoon speaker op geforceerd gezet, maar dat werkte niet.

Die batterijduur van 2 jaar boeit me niet echt. Ik ben best wel bereid om het vaker te verwisselen of om het regelmatig op te laden als het een fatsoenlijke speaker had.

Voor de prijs die ik betaald heb verwachtte ik echt wel spraak meldingen. Kijk als het maar 10 euro was, zou ik het nog snappen, maar het is veel duurder en je wordt er niet wijzer van. Ik ga uitzoeken of ik het terug kan opsturen.

Edit

Hun webpagina met de retourvoorwaarden is helemaal blanco...

[ Voor 3% gewijzigd door Kenpachi op 11-12-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Kenpachi schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:13:
Ik heb zojuist een rit van 60 km achter de rug. Mijn ervaring met 1 woord: teleurstelling.

Ik ben niet verrast met spraak meldingen. Het is gebleven op piepjes. In principe heb je maar drie verschillende piepjes als je de overduidelijke ambulance melding niet meetelt.

Ten eerste moet je dus leren wat de piepsequentie en de kleur inhoudt. Maar zelfs als je dat weet ben je niet veel wijzer: is het nou een flitser? Stilstaand voertuig of iets anders? Totaal nutteloos als je het mij vraagt. Ik had mijn telefoon speaker op geforceerd gezet, maar dat werkte niet.

Die batterijduur van 2 jaar boeit me niet echt. Ik ben best wel bereid om het vaker te verwisselen of om het regelmatig op te laden als het een fatsoenlijke speaker had.

Voor de prijs die ik betaald heb verwachtte ik echt wel spraak meldingen. Kijk als het maar 10 euro was, zou ik het nog snappen, maar het is veel duurder en je wordt er niet wijzer van. Ik ga uitzoeken of ik het terug kan opsturen.

Edit

Op de pakbon/factuur staat dat in het geval dat je het terug wilt sturen dat je met hun contact moet opnemen. Vergeet niet dat je sowieso de standaard 14 dagen bedenktijd hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 21:05

Edit

Spraakmeldingen is toch ook zo ouderwets :P

Die kleurtjes heb je toch zo door? "Maar zelfs als je dat weet ben je niet veel wijzer: is het nou een flitser? Stilstaand voertuig of iets anders?" hier wordt duidelijk onderscheid in gemaakt hoor? Flitsers, flitspalen, trajectcontroles zijn een type melding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Ik kan toch het een en ander wel vinden. Ik ontvang hem vandaag, ik ben benieuwd. Reacties hier stemmen me weinig hoopvol.

https://support.flitsmeis...n%20Flitsmeister%20ONE/nl
Retourvoorwaarden Flitsmeister ONE
1. De retourtermijn van de Flitsmeister ONE is 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

2. Het artikel zit in de originele verpakking.

3. Bij de verpakking zit een pakbon, voeg die toe aan de verpakking zodra je de ONE terugstuurt

4. Het retourneren van de ONE is voor eigen rekening.

5. Om het volledige retourproces te zien, klik je hier .
https://support.flitsmeis...24a3-8e39-14749dfaeeee/nl
Hoe retourneer ik de Flitsmeister ONE?
Jammer dat de ONE niet is wat je ervan verwacht had. Je kan de ONE binnen 14 dagen retourneren. Als de ONE beschadigd is of niet werkt, dan kun je 'm ook terugsturen. Wij zorgen er dan voor dat je een nieuwe ontvangt. Volg deze stappen om jouw bestelling te terug te sturen.

1. Check hier of je retour voldoet aan onze retourvoorwaarden.
2. Laat ons weten dat je de Flitsmeister ONE gaat opsturen en wat voor jou de passende oplossing is via deze link .
3. Bij de bestelling heb je een pakbon gekregen. Deze voeg je toe aan de retour. Zonder de pakbon kunnen wij de retour helaas niet verwerken.
4. Je kunt de ONE retour sturen naar:
Flitsmeister BV
Zeelandhaven 8
3433 PL NIEUWEGEIN
Nederland

Tips:
• Bewaar je verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
• Past het niet in 1 verpakking? Geen probleem. Vermeld het adres en retournummer op elke doos, dan wordt het gematched in het magazijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ToBe op 11-12-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ToBe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:14:
[...]

Ik kan toch het een en ander wel vinden. Ik ontvang hem vandaag, ik ben benieuwd. Reacties hier stemmen me weinig hoopvol.
Ik zou me daar weinig zorgen om maken. Als ik 1 mindere review van het product hier vind dan is dat van Kenpachi. Die had andere verwachtingen, en dat is volkomen zijn recht. Ik heb het nog niet kunnen proberen in de praktijk. Ik rij niet zo vaak, dus nog geen echte kans gehad om het te testen behalve door thuis zo snel mogelijk te wandelen om de verbinding te testen. :+

En als het je ook niet bevalt kun je het gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

PWM schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:58:
[...]

Als FM op de achtergrond opstart, krijg je dan nog wel notificaties? Heb ook Android 10 (en kom niet zoveel flitsers tegen :p )
Zekers. Ik pak vaak de A2 bij Utrecht, altijd file. Totdat ik het uitzette hoor ik non stop vertraging, flitser, rijweg afgesloten, einde vertraging, vertraging.

En ik hoor 'Dit is je broer, en ik ben je flitsmeister' als ik instap. Altijd leuk als ik met collega's in de auto zit. Maar dan weet ik wel dat de app opgestart is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenpachi
Tamerciaga schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:06:
[...]

Spraakmeldingen is toch ook zo ouderwets :P

Die kleurtjes heb je toch zo door? "Maar zelfs als je dat weet ben je niet veel wijzer: is het nou een flitser? Stilstaand voertuig of iets anders?" hier wordt duidelijk onderscheid in gemaakt hoor? Flitsers, flitspalen, trajectcontroles zijn een type melding bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk. Ik zal het dan anders verwoorden aangezien de voorbeelden die ik noemde inderdaad verschillende kleuren en piepjes hebben.

Bij blauw licht heb je een vorm van snelheidscontrole
Echter weet je niet of het om een vaste paal gaat, een mobiele flitser of een populaire flitslocatie.
Bij rood licht heb je gevaarlijke situaties. Maar je weet nou niet of het gaat om een ongeluk, stilstaand voertuig, afremmend verkeer, spoorwegovergang, etc.

Ga zo maar door.

@Phntm

Inderdaad ik had andere verwachtingen. Ik verwachtte dat het een volwaardige vervanger was van mijn smartphone, maar nu moet ik alsnog mijn scherm aanzetten om te zien wat voor een melding het is.

Nu heb ik het weliswaar als preorder besteld en kreeg ik daarom 10 euro korting + jaarlicentie pro, maar dan nog is het te duur. Nu kost het voor anderen dus 50 euro, maar zelfs voor Nederlandse prijzen vind ik dit ding maximaal 10 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 19:12
Gisteren binnengekregen. Meteen geprobeerd, maar ik krijg em niet gekoppeld aan mijn autoradio. Als ik op mijn radio (Android 9) de Flitsmeister app op start en naar het One menu ga, dan geeft deze direct een foutmelding. Hij zoekt niet eens. Volgens de Flitsmeister app zou ik BT uit en aan moeten zetten en daarna opnieuw moeten opstarten. Helaas geeft mijn autoradio niet de mogelijkheid om BT uit en aan te zetten. Ik kan wel mijn contact uitzetten en 45 seconden wachten en daarna weer het contact aanzetten. Dat heb ik meerdere keren gedaan zonder success.

Op mijn telefoon werkt het wel, soort van. Het koppelen is gelukt en ik kan de geluidjes horen die je kunt testen. Vanmorgen in de auto gestapt en Flitsmeister werd niet gestart op mijn telefoon. Deze stond wel aan op mijn autoradio, maar die was niet verbonden. Express uitgelaten. Bij een melding gaf het kastje en de telefoon geen kik. Flitsmeister werd dus ook niet op de achtergrond gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als je Flitsmeister automatisch gestart hebt via de One, hoor je dan nog wel de stem van fm uit je telefoon bij flitspalen e.d.? Of zijn het enkel nog die piepjes uit de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Je kan de ONE toch niet aan je autoradio koppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Palomar schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:45:
Als je Flitsmeister automatisch gestart hebt via de One, hoor je dan nog wel de stem van fm uit je telefoon bij flitspalen e.d.? Of zijn het enkel nog die piepjes uit de One?
Dat kan je zelf instellen in de FM app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Rixard schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:45:
Je kan de ONE toch niet aan je autoradio koppelen ?
Wel als het een android autoradio is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
Palomar schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:45:
@Rixard

Ik had anders wel mijn telefoon speaker op geforceerd gezet bij de instellingen, maar dat deed dus niks. Ik moest het vanochtend doen met piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:51:
[...]

Kun je dan niet beter zorgen dat Android Flitsmeister altijd automatisch start als je je android radio opstart? Zijn vast wel apps/instellingen voor. Neem aan dat je op je Android-autoradio altijd Flitsmeister aan wilt hebben (itt op je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Damian schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:51:
[...]

Ja, dan wel uiteraard. Het koppelen ging bij mij (OnePlus 5) erg moeizaam. Zeker 15x geprobeerd voordat het lukte, dus misschien moet je het nog iets langer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kenpachi schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:01:
[...]

@Rixard

Ik had anders wel mijn telefoon speaker op geforceerd gezet bij de instellingen, maar dat deed dus niks. Ik moest het vanochtend doen met piepjes.
En zonder de One werkt het wel als je de telefoon speaker forceert?

Als ik het allemaal zo lees word ik nog niet erg enthousiast van dit apparaatje. Had er graag een gekocht om te proberen, omdat ik best wel fan ben van Flitsmeister. Maar 50 euro vind ik wel veel geld hiervoor, terwijl ik nu al een goede oplossing heb met auto start in Bluetooth (met Android). Bij korte ritjes hou ik de telefoon in mijn broekzak en hoor ik dmv de stem en alarmsignaal als er een flitser staat. Op langere ritten doe ik (oa. tegen leeglopen van de batterij) de telefoon in een qi draadloze charger op m'n dashboard. Dan zie ik ook nog eens de meldingen in de app en kan ik ze beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
Palomar schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:08:
[...]

En zonder de One werkt het wel als je de telefoon speaker forceert?

Als ik het allemaal zo lees word ik nog niet erg enthousiast van dit apparaatje. Had er graag een gekocht om te proberen, omdat ik best wel fan ben van Flitsmeister. Maar 50 euro vind ik wel veel geld hiervoor, terwijl ik nu al een goede oplossing heb met auto start in Bluetooth (met Android). Bij korte ritjes hou ik de telefoon in mijn broekzak en hoor ik dmv de stem en alarmsignaal als er een flitser staat. Op langere ritten doe ik (oa. tegen leeglopen van de batterij) de telefoon in een qi draadloze charger op m'n dashboard. Dan zie ik ook nog eens de meldingen in de app en kan ik ze beoordelen.
Ik heb flitsmeister hiervoor nog nooit eerder met Bluetooth gekoppeld. Mijn auto heeft (nog) geen Bluetooth uitbreiding. Ik heb dus gisteren mijn speaker wel ingesteld als geforceerd. Dat was echter niet een specifieke instelling voor de ONE. Je hebt eigenlijk geen instelling voor de ONE. Je kunt het alleen ontkoppelen en je kunt de meldingen testen met test knoppen.

Vanochtend haalde ik mijn telefoon niet uit mijn broekzak. Na ongeveer een halve minuut ging de flitsmeister ONE piepen met verschillende kleuren leds achter elkaar. Waarschijnlijk is dat een aanduiding dat het is gekoppeld met mijn telefoon.

Na een half uur rijden besloot ik toch nog om mijn mobiel erbij te pakken. Ik zette Google maps aan voor de verkeerssituatie om eventueel een alternatieve route te pakken. Toen zag ik dat de overlay functie van flitsmeister werkte. De overlay is handig aangezien je dan de snelheidlimiet en eventuele meldingen kunt zien zonder dat je Flitsmeister op volledig scherm aan hoeft te hebben.

Ik heb verder niet aan flitsmeister gezeten. Als ik handmatig de app zou moeten openen zodat ik opeens gesproken meldingen krijg, dan zou het helemaal slecht zijn. Dan is de enige meerwaarde, namelijk telefoon in je broekzak laten, ook weg.

Het gaat mij erom dat ik exact weet welke melding ik krijg. Dat kan door spraak meldingen, aangezien de one geen schermpje ofzo heeft. Ik sta ook open voor andere creatieve meldingen, als ik maar weet wat het exact is. De globale meldingen van de ONE voldoen niet aan mijn verwachtingen.

Ik heb al flitsmeisters online formulier ingevuld om aan te geven dat ik het wil retourneren. Nu moet ik het vanavond alleen nog terug sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kenpachi op 11-12-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hierboven gaf iemand aan dat spraakmeldingen wel zouden moeten werken vanaf je telefoon. Dus misschien dat er bij jouw telefoon iets geks aan de hand is?? Bij Samsung is het volgens mij zo dat je de text to speak engine op google moet zetten (standaard op samsung). Staat wel uitgelegd in de app als je de spraak wilt testen.

Het zou mij idd irritant lijken als je alleen piepjes hebt zonder specificatie van wat er precies aan de hand is. Meldingen over slecht wegdek, stilstaande auto, werkzaamheden etc. moeten wel goed te onderscheiden zijn van flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
Palomar schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:03:
Hierboven gaf iemand aan dat spraakmeldingen wel zouden moeten werken vanaf je telefoon. Dus misschien dat er bij jouw telefoon iets geks aan de hand is?? Bij Samsung is het volgens mij zo dat je de text to speak engine op google moet zetten (standaard op samsung). Staat wel uitgelegd in de app als je de spraak wilt testen.

Het zou mij idd irritant lijken als je alleen piepjes hebt zonder specificatie van wat er precies aan de hand is. Meldingen over slecht wegdek, stilstaande auto, werkzaamheden etc. moeten wel goed te onderscheiden zijn van flitsers.
Ik heb een OnePlus 3 en normaal gebruik ik Flitsmeister altijd met mijn scherm aan, regelmatig met de overlay functie omdat ik google maps beter vind kwa routes plannen. Ik heb text to speech inderdaad op Google staan en het werkt ook altijd. Het werkt alleen niet met de ONE. Ik heb geforceerde luidspreker aangezet. Misschien werkt het niet omdat flitsmeister in de achtergrond ofzo start en voor text to speech moet het waarschijnlijk in de voorgrond ofzo staan.

En het is inderdaad irritant. Je hebt in principe maar drie verschillende type meldingen. Dat is te algemeen. De vierde melding voor ambulance is overduidelijk, dus die tel ik niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenpachi op 11-12-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Ook binnen installeren via ios ging easy morgen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57

Tomatoman

Fulltime prutser

_eLMo_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:01:
[...]

Dit was een bug die geïntroduceerd werd door een update van iOS 13, volgens mij in de 13.2 update. Sinds 13.3 werkt het automatisch starten op een iPhone weer als vanouds. Ik zie dan ook geen enkele reden om er nog een los kastje bij te willen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Bij mij piept de FM One bij meldingen en flitst hij, daarna krijg ik text to speech over de radio (iOS met CarPlay in een Kia) wat de melding is zoals vroeger/normaal.
Ik rij met TomTom in de voorgrond en dit is voor mij ideaal omdat FM nu (ook zonder automation) automatisch start en ik kan beoordelen.

@Kenpachi die alarmpjes en knipperen klinkt als dat hij juist niet goed verbonden is. Bij mij piepte hij ook snel met rode/gele flitsjes in het begin als je hem bewoog en dan een tijdje niks deed. Toen ik hem gekoppeld had stopte hij daarmee.
Nu knippert hij 2x blauw en hoor ik een dubbele piep zodra ik wegrij, echt toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
_eLMo_ schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:14:
@Kenpachi die alarmpjes en knipperen klinkt als dat hij juist niet goed verbonden is. Bij mij piepte hij ook snel met rode/gele flitsjes in het begin als je hem bewoog en dan een tijdje niks deed. Toen ik hem gekoppeld had stopte hij daarmee.
Nu knippert hij 2x blauw en hoor ik een dubbele piep zodra ik wegrij, echt toppie.
Het werkte in ieder geval wel. Maar als je carplay hebt en meldingen over de speakers krijgt, wat is dan de meerwaarde van de ONE? Je kunt automatisch opstarten ook instellen met je carplay, toch?
Ik kreeg spraak meldingen niet werkend over mijn telefoon speaker. Vreemd dat het via carplay wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Kenpachi schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:49:
[...]

Het werkte in ieder geval wel. Maar als je carplay hebt en meldingen over de speakers krijgt, wat is dan de meerwaarde van de ONE? Je kunt automatisch opstarten ook instellen met je carplay, toch?
Ik kreeg spraak meldingen niet werkend over mijn telefoon speaker. Vreemd dat het via carplay wel werkt.
Ik gebruik Flitsmeister in de achtergrond, dus voor mij is het vooral beoordelen in de achtergrond, maar ook wel autostart als ik mijn telefoon even niet aan CarPlay heb.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:16

p0st

Dutch Reefer

Ik krijg 'm hier niet gekoppeld i.c.m. een OnePlus 7 Pro, hij vindt 'm niet...

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
p0st schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:50:
Ik krijg 'm hier niet gekoppeld i.c.m. een OnePlus 7 Pro, hij vindt 'm niet...
Heb je geprobeerd wat ik in een eerdere post heb gedaan? Het heeft iemand anders ook geholpen.
Kenpachi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:59:
[...]

[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Kenpachi op 13-12-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Inmiddels een aantal ritten gemaakt met de Flitsmeister One in mijn auto; ik ben positief. Het rijdt rustiger (niet naar scherm hoeven kijken) en je bent snel genoeg gewend aan de drie kleuren die het kastje afgeeft.

Wat ook prettig is, is dat ik geen enkele problemen heb ondervonden met pairen o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Lijkt erop dat de One veel te veel moeite heeft met android 10. Bij mij gaat ie terug simpelweg omdat automatisch starten zelfs met de One volledig onhaalbaar is. Ding werkt niet naar behoren, app meldt dat het apparaat verbonden is en desondanks geen geluidjes gehoord bij een beruchte flitspaal hier waar de app wel altijd een melding van maakt en de trajectcontrole van de A4.

Android 10 beperkt achtergrond services van heel veel apps, zelfs na het aanpassen van batterij optimalisatie instellingen etc. Helaas, dit wordt een floppertje in Android (10) wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Helaas.. ik ga de Flitsmeister ONE terug sturen. Hij werkt niet goed.

- Koppelen gaat erg moeizaam. Ik moet het minstens 5x proberen voordat het werkt.
- ONE ontkoppelt(!) Ik moet nu voor de vierde (!) keer de ONE koppelen.
- Er draait ineens een automatisch starten app van Flitsmeister op m'n telefoon, dat niet draait bij starten op basis van Bluetooth (wat wel altijd perfect werkt).
- De ONE reageert soms aanmerkelijk later dan de app.

Het slogan van de Flitsmeister ONE: "Weet zeker dat Flitsmeister altijd aan staat" klopt totaal niet. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Inmiddels de ONE teruggestuurd, uit nieuwsgierigheid ondanks Android 10 toch de BT functie geactiveerd waarbij FLitsmeister automatisch opstart in de achtergrond als het je telefoon met een specifieke apparaat verbindt.

Nou wat blijkt: Het werkt. Kennelijk is het toch niet zo rampzalig met Android 10 als ik eerst dacht en werkt het sinds het weekend (ook vandaag) perfect. Flitsmeister start automatisch op in de achtergrond en zodra mijn verbinding met mijn auto verbroken is krijg ik netjes een melding van Flitsmeister is afgesloten, je hebt <tijd> mee gereden.

Valt me trouwens op dat de ONE beter werkt op iOS dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 19:12
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik denk dat ik em ook maar ga terugsturen. Als ik de One probeer te koppelen, krijg ik direct de melding "scan failed" te zien. Ik heb de laatste versie van Flitsmeister, maar het werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 07:13
Even een vraag. Is dit met Android auto te gebruiken? Want ik hang mijn telefoon via USB + bluetooth aan de auto en heb dat ook nodig om gewoon te kunnen bellen + maps. Dan is er lijkt me geen mogelijkheid meer voor de one om via BT te koppelen met mijn telefoon ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nu een week in gebruik. Helemaal top. Hij springt altijd aan en de ledjes begin ik ook aan te wennen. De Ambulance piep is ook wel geinig 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Entity

9000rpm

ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:33:
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik denk dat ik em ook maar ga terugsturen. Als ik de One probeer te koppelen, krijg ik direct de melding "scan failed" te zien. Ik heb de laatste versie van Flitsmeister, maar het werkt gewoon niet.
Ik heb dit ook, het is me 1 keer gelukt om te koppelen, heeft toen een paar dagen gefunctioneerd maar hield er daarna mee op en krijg hem nu ook niet meer gekoppeld (Android 10). Ga hem ook terugsturen want zo heb ik er niks aan. Jammer want de dagen dat hij werkte, was ik er wel blij mee...

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 13:35
Ik heb hem ook een weekje nu (IOS).
Heb gemerkt dat als ik locatievoorziening op altijd heb staan hij vrijwel direct automatisch opstart.
Echter als ik locatievoorziening op “bij gebruik van app” zet, start hij niet automatisch op.
Ik las eerder in dit topic iets over een bewegingssensor die de app zou moeten starten maar dit lijkt niet top te functioneren?
Locatievoorziening op altijd vreet nogal wat batterij, hoe ervaren jullie dit?

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FM One zojuist ontvangen, nog niet in de auto gebruikt. Wel al naar de instellingen gekeken, klopt het dat je de notificaties/waarschuwingen niet apart kunt instellen voor de app en voor de One? Wat ik wil bereiken is dat de app me "alle" waarschuwingen geeft (dus inclusief slecht wegdek etc.) en de One me alleen waarschuwt voor zaken die me geld kunnen kosten ;)

Lijkt erop dat er waarschuwingen gelijk zijn voor app en One. Zou zeker een tekortkoming zijn.

Motor-forum.nl

Pagina: 1 2 Laatste