Ik heb flitsmeister hiervoor nog nooit eerder met Bluetooth gekoppeld. Mijn auto heeft (nog) geen Bluetooth uitbreiding. Ik heb dus gisteren mijn speaker wel ingesteld als geforceerd. Dat was echter niet een specifieke instelling voor de ONE. Je hebt eigenlijk geen instelling voor de ONE. Je kunt het alleen ontkoppelen en je kunt de meldingen testen met test knoppen.Palomar schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:08:
[...]
En zonder de One werkt het wel als je de telefoon speaker forceert?
Als ik het allemaal zo lees word ik nog niet erg enthousiast van dit apparaatje. Had er graag een gekocht om te proberen, omdat ik best wel fan ben van Flitsmeister. Maar 50 euro vind ik wel veel geld hiervoor, terwijl ik nu al een goede oplossing heb met auto start in Bluetooth (met Android). Bij korte ritjes hou ik de telefoon in mijn broekzak en hoor ik dmv de stem en alarmsignaal als er een flitser staat. Op langere ritten doe ik (oa. tegen leeglopen van de batterij) de telefoon in een qi draadloze charger op m'n dashboard. Dan zie ik ook nog eens de meldingen in de app en kan ik ze beoordelen.
Vanochtend haalde ik mijn telefoon niet uit mijn broekzak. Na ongeveer een halve minuut ging de flitsmeister ONE piepen met verschillende kleuren leds achter elkaar. Waarschijnlijk is dat een aanduiding dat het is gekoppeld met mijn telefoon.
Na een half uur rijden besloot ik toch nog om mijn mobiel erbij te pakken. Ik zette Google maps aan voor de verkeerssituatie om eventueel een alternatieve route te pakken. Toen zag ik dat de overlay functie van flitsmeister werkte. De overlay is handig aangezien je dan de snelheidlimiet en eventuele meldingen kunt zien zonder dat je Flitsmeister op volledig scherm aan hoeft te hebben.
Ik heb verder niet aan flitsmeister gezeten. Als ik handmatig de app zou moeten openen zodat ik opeens gesproken meldingen krijg, dan zou het helemaal slecht zijn. Dan is de enige meerwaarde, namelijk telefoon in je broekzak laten, ook weg.
Het gaat mij erom dat ik exact weet welke melding ik krijg. Dat kan door spraak meldingen, aangezien de one geen schermpje ofzo heeft. Ik sta ook open voor andere creatieve meldingen, als ik maar weet wat het exact is. De globale meldingen van de ONE voldoen niet aan mijn verwachtingen.
Ik heb al flitsmeisters online formulier ingevuld om aan te geven dat ik het wil retourneren. Nu moet ik het vanavond alleen nog terug sturen.
[ Voor 13% gewijzigd door Kenpachi op 11-12-2019 13:23 ]