Flitsmeister One

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 23:28
Ben wel blij met de Flitsmeister One. Ik hoef niet na te denken over mijn iPhone of de app, omdat die automatisch geactiveerd wordt bij instappen.

Dat schijnt ook te kunnen zonder de One met de app, maar ik lees op internet ook, dat je je iPhone dan eerst moet ontgrendelen.

Ik maakte een minireview over het apparaat: YouTube: NL Minireview- Snelheidsboete voorkomen: Flitsmeister One unboxing-N...

[ Voor 3% gewijzigd door lud70 op 25-12-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb m sinds gisteren in m'n Model 3 hangen, erg handig apparaat :) Telefoon gelijk op de wireless charger in de auto en ik zie/hoor t wel als er een flitser aankomt! :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Merk een flinke batterij drain bij mijn samsung S8?
Met name omdat mijn telefoon op de achtergrond aan het wachten is tot ik in de buurt van de FM one kom. Ben ik de enige die dit merkt en ligt het misschien aan mijn gsm?

Zou eigenlijk en modus willen dat hij pas verbinding maakt met de FM one als ik BT verbinding met de auto maak. Gebruik de FM one alleen maar als repeater van het geluid en de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurres
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-01 19:41
Iemand die de kleurcodes van de leds en dus meldingen al weet te onderscheiden?

Snelheidscontroles =
Gevaarlijke situaties = rood
Vertragingen =
Hulpvoertuigen =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jurresei schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:42:
Iemand die de kleurcodes van de leds en dus meldingen al weet te onderscheiden?

Snelheidscontroles =
Gevaarlijke situaties = rood
Vertragingen =
Hulpvoertuigen =
Staat gewoon op hun site hoor :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb er inmiddels 3 besteld (2 als cadeau) en dit waren de ervaringen:

1: voor mijzelf, ik heb een iphone. Werkt zoals het moet. Top!
2: was voor een bevriend stel. Beiden een Android. Hebben het met heeeeeeel veel moeite een dag later gekoppeld gekregen. Ik vraag mij af of hij inmiddels net zo van slag is als nummer 3.
3: Aan mijn vader gegeven. iphone en koppelen ging simpel. Alleen geen geluid/lichtsignaal bij het testen van snelheidscontroles en gevaarlijke situaties. Heb vervolgens nummer 1 aan mijn vader gegeven, dat ging wel goed. Dus lag aan het product.

Nummer 3 piept hier inmiddels om de 10 minuten na van alles te hebben geprobeerd gewoon hier op mijn bureau. Ik kan niet vinden wat de alternatieve controls zijn (een reset bijvoorbeeld) dus ik denk dat deze retour moet.

Mijn conclusie: het idee is mooi en het kan lekker uitpakken. Maar consistent is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhs
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 22:25
Is het met een app als Tasker niet mogelijk om in te stellen dat Flitsmeister start in het geval je met snelheid X door GPS beweegt?

Er zijn een aantal apps die je bepaalde taken kunt laten automatiseren en misschien wil dit ook wel. Of is ook dit met android 10 de nek om gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Ik krijg bijna een nieuwe auto met ingebouwd navi waardoor ik carplay minder ga gebruiken.

Nu heb ik mijn iPhone ingesteld dat die bij verbinding met carplay ook FM opent.

Dat gaat straks minder vaak gebeuren en dacht er toch weer aan om FM one te kopen.. ergens blijf ik het gek vinden om te betalen om een app te openen (maar ik een bekeuring is duurder)

Als er iemand afwil van de one stuur even een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Grappig, ik lees hier de exacte punten van kritiek. Die ik al direct kreeg bij de eerste info over de ONE.

Sowieso met je telefoon in de houder en scherm aan is het een nutteloze en overpriced gimmick.
Maar, helaas ook als je de telefoon in je zak wil houden. Kom op, voor dit bedrag verwacht ik echt wel meer dan een piepende veredelde bluetooth dongel.

Bijvoorbeeld;
- Minimaal een klein (e-ink) schermpje.
- Minimaal een speaker.
- Accu icm onderstaande.
- USB (oplaad) connector.
- Magneet IPV plakstrip, om eventueel mee te nemen en op te kunnen laden.

Hiermee bewijst het zijn nut, omdat je de telefoon niet meer in de houder hoeft te zetten. Flitsmeister is de enige reden dat ik überhaupt een houder heb (want tsja, ook geen android auto ondersteuning).
Ik wil duidelijke meldingen en niet een LED'je met piepjes, die ik tijdens het rijden moet ontcijferen (de ONE wordt ook verkocht onder het motto 'minder afleiding' toch?).

[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 28-02-2020 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb de One nu 2 maanden in gebruik en het grootste gemis is idd meer informatie over wát er wáár aan de hand is. Als ik de indicatie krijg (piepjes+ledje) dat er een flitser is, dan wil ik weten waar dan (ongeveer).

Om het nog hinderlijker te maken: trajectcontroles en flitsers worden op dezelfde wijze aangegeven. Dat is echt waardeloos, dat moet anders.

In de praktijk gebruik ik de One nu als melder dat er iets aan de hand is, en vervolgens kijk ik op mijn telefoon (die ik niet in een houder heb staan maar die op de middenconsole ligt) wat er dan aan de hand is. Conclusie: ik word alsnog afgeleid want ik moet echt ergens anders kijken.

Tot dusver geef ik de One een krappe 6. Moet en kan beter.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 17:50
Bananeman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:20:
Heb de One nu 2 maanden in gebruik en het grootste gemis is idd meer informatie over wát er wáár aan de hand is. Als ik de indicatie krijg (piepjes+ledje) dat er een flitser is, dan wil ik weten waar dan (ongeveer).

Om het nog hinderlijker te maken: trajectcontroles en flitsers worden op dezelfde wijze aangegeven. Dat is echt waardeloos, dat moet anders.

In de praktijk gebruik ik de One nu als melder dat er iets aan de hand is, en vervolgens kijk ik op mijn telefoon (die ik niet in een houder heb staan maar die op de middenconsole ligt) wat er dan aan de hand is. Conclusie: ik word alsnog afgeleid want ik moet echt ergens anders kijken.

Tot dusver geef ik de One een krappe 6. Moet en kan beter.
Ik ben het wel eens met je review en vooral de verbeterpunten die je aangeeft. Ik hou mijn mobiel gewoon in mijn zak en weet (denk ik) aardig waar op mijn routes trajectcontroles zijn, dus voor mij is een flitser signaal vooral een flitser signaal. Alleen dan nog zou ik graag willen weten waar die daadwerkelijk staat. Heb nu al een aantal maal gehad dat ik signaal kreeg, maar de flitser maar niet kon ontdekken.

Ben overigens wel blij met de aanschaf, telefoon in de zak kunnen houden, geen aansluiting noodzakelijk binnen de auto en toch iets van een waarschuwing.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@RudyL Klinkt inderdaad als een top aankoop, €40 á €50 betalen voor een gimmick. Zou je smartphone onnodig moeten moeten maken, maar geeft in plaats daarvan alleen maar onduidelijke meldingen.

Ook top dat je de gemiddelde snelheid in de traject controle (en alle ander meldingen) niet ziet, zonder je telefoon zichtbaar te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 17:50
LocK_Out schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:
@RudyL Klinkt inderdaad als een top aankoop, €40 á €50 betalen voor een gimmick. Zou je smartphone onnodig moeten moeten maken, maar geeft in plaats daarvan alleen maar onduidelijke meldingen.

Ook top dat je de gemiddelde snelheid in de traject controle (en alle ander meldingen) niet ziet, zonder je telefoon zichtbaar te hebben.
Ik zeg ook dat die absoluut verbeterd kan worden en voor wat die nu kan is die ook te duur, maar neemt niet weg dat het voor mij een verbetering is. Ik ga van geen flitsmeister actief tijdens het rijden naar wel een flitsmeister actief tijdens het rijden, zonder dat ik zelf allerlei fratsen moet uithalen en neem daar op dit moment genoegen mee.

Ik kan niet aangeven of het me reeds een boete gescheeld heeft, maar als ik zelf maar in die veronderstelling leef, dan is het apparaat de investering voor mijn persoonlijke verbeterde situatie het al waard geweest.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 12:27
Is er toevallig nog iemand die zijn One niet gebruikt en er vanaf wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik ben toch wel erg blij met mijn eigen exemplaar. Heeft zeker al boetes voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Update: ik ben er ook heel tevreden mee, heeft mij zeker al een aantal boetes gescheeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Hey,
Bij gebrek aan een "officieel" Flitsmeister-topic, stel ik mijn vraag maar hier: Is het mogelijk om je eigen geluidjes in te stellen in de Flitsmeister app, zodra je een flitser of file nadert of zo. Ik heb wel gezien dat je de geluidjes kan aanpassen, maar niet perse je eigen kan toevoegen.

Of heb je daar Flitsmeister Pro voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
geen eigen geluiden helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:41
Eigenlijk is de FM ONE gewoon een Saphe ONE van Deense makelaardij.
Daar hebben ze ondertussen de ONE+, zou je niet gewoon die al kunnen koppelen of zou er intern toch nog wat gesleuteld zijn met de software van de ONE?

• Devaqto
Zijn er nog mensen die er vanaf willen? Heb er een paar nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanderw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Ik leh het apparaat in de auto en láat mijn mobiel i nee de zak met bluetooth aan en toestel vergrendeld,maar hij wetkt niet
Moey gps ook aan op mobiel?
Staat het apparaat aan als die verbonden geeft in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Zonder GPS weet de app niet waar je bent, dus werkt Flitsmeister niet goed denk ik. De One is om (op basis van beweging volgens mij...ik weet niet of dat gps is...of is het signalering vanuit?) de app via bluetooth aan te laten gaan en andersom geluid/licht af te spelen op basis van bluetoothsignaal vanuit de app.

Als die verbonden aangeeft staat de One aan inderdaad. Je zou ook een piepje moeten horen wanneer je instapt/begint te rijden.

Edit: om te testen of hij echt goed verbonden is kun je ook de testgeluiden vanuit de app op de One af laten spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door PLAE op 08-04-2021 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devaqto
beekjo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:39:
Ik leh het apparaat in de auto en láat mijn mobiel i nee de zak met bluetooth aan en toestel vergrendeld,maar hij wetkt niet
Moey gps ook aan op mobiel?
Staat het apparaat aan als die verbonden geeft in de app?
En nu even in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Als ik in de auto stap verbind de one via bt met mijn mobiel, maar mijn mobiel verbind ook automatisch met de auto via bluetooth.
Moet ik dat loskoppelen in de bluetooth instellingen of werkt de one ook met 2 apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
@Beekjo: Volgens mij geen probleem als je mobiel zowel (en tegelijkertijd) met de One als met je auto BT verbonden is.
Of begrijp ik je vraag verkeerd (en vraag je je af of de One tegelijkertijd met je mobiel én je auto verbonden kan zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
dat werkt gewoon. in ieder geval met een Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:39

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hebben jullie tips om hem te bevestigen? Ik wil hem eigenlijk niet vastplakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lud70
@Stimulate14, had nog een magneet voor een andere telefoonhouder vastgeplakt zitten. Vanwege metaal aan de binnenkant klemt hij daarop vast. Als je nog geen magneet hebt vastgeplakt (begrijpelijk, nu je plakken niet zo ziet zitten), zou je zo'n airvent klemmetje voor een telefoon kunnen proberen, om hem daar tussen te klemmen?

Bijgaand paar foto's van airvent klemmetje, en van magneet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOA5Q5OBYtu4FXt4w4kauBFXAMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnq0vDsjcrJlxezEqdzrXAWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gtqXpR3ZQwzz5UO-SMjZilK1Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wq6W22E2lW0WOCYf7GGtMPoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oLuDO3DwFNHnGWlvRXNymVHtRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoWSW0hwn0D4Y8JtvPuGknCD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19AY1pVRA8nhkJrIDQIhy4Sosug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmSKks2t9bJyEsOGRjswAJqR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Held! Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-04 17:06
bij mij doet hij het niet op de achtergrond android 11 .
als ik bij alle rechten kijk heeft hij minder rechten op de achtergrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSywWhP--Ffr85uNLT-6PBeAVBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfkM6iMVyF39xm7dNTO8qSUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBmfy_pBROfYJrF9v9hgSk_iTg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reg6Ad4W0608S2YXlDqUMGpA.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 22:04
Hebben meer mensen er last van dat FM one meerdere malen start tijdens een rit? Dus als je weg rijdt is het normaal maar 5 km later weer opstarten bedoel ik.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ruud Mulders schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:12:
Hebben meer mensen er last van dat FM one meerdere malen start tijdens een rit? Dus als je weg rijdt is het normaal maar 5 km later weer opstarten bedoel ik.
Ja dat heb ik ook sinds een week, ik denk sinds de laatste app update..

Gelukkig zat die net voor iOS 15 release, anders had ik die de schuld gegeven.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
SithWarrior schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:35:
[...]
Blijft problemen geven hier ook met IOS 15

Ja dat heb ik ook sinds een week, ik denk sinds de laatste app update..

Gelukkig zat die net voor iOS 15 release, anders had ik die de schuld gegeven.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Bij mij werkt het alleen goed met FM open op het scherm (op phone of CarPlay), maar goed, ik heb hem juist gekocht om niet steeds die app zelf te hoeven openen...

(ik word ondertussen helemaal kriegel van al die reconnect piepjes de hele tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
SithWarrior schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:50:
Bij mij werkt het alleen goed met FM open op het scherm (op phone of CarPlay), maar goed, ik heb hem juist gekocht om niet steeds die app zelf te hoeven openen...

(ik word ondertussen helemaal kriegel van al die reconnect piepjes de hele tijd)
Ik ook. Vind verder niets op web.Hou me op de hoogte

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Sorry voor de wellicht overbodige vraag.
Maar hoe start je de one op?

Moet je Bleutooth bijvoorbeeld aanstaan?

Samsung galaxy gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
Smok3yNL schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:34:
Sorry voor de wellicht overbodige vraag.
Maar hoe start je de one op?

Moet je Bleutooth bijvoorbeeld aanstaan?

Samsung galaxy gebruiker.
Ja, je bluetooth moet aanstaan. Mijn iPhone 12 verbindt dan automatisch, en start de Flitsmeister app automatisch op (kan in mijn broekzak blijven zitten). Ik begrijp uit de reacties dat het niet bij iedereen even goed werkt, maar ik weet niet dat aan de combinatie Android/Flitsmeister One ligt. Ik heb geen problemen (bij mij werkt het niet goed zónder de Fltismeister One; dat kan eraan liggen dat ik alleen een 'handsfree' gsm verbinding heb in mijn auto uit 2010 (geen audio bluetooth e.d., laat staan CarPlay)).
Ik merk zelf overigens wel, dat het soms een paar honderd meter duurt voordat de iPhone verbindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Issues die ik had zijn opgelost met laatste versie van de app vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Aaah ok dank je.
Toch jammer dat je Bleutooth continu aan moet staan.

Dat draint mijn batterij als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D22AQF47z6ObxQJXA/feedshare-shrink_2048_1536/0/1637920579501?e=1640822400&v=beta&t=AgWIp3dyGJQmDTiq1HiVLiTVM2HUWziWAsqu3gdVVKM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

V2 incoming!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34

red bull

Keeps me awake !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grappig, dat zou al een wat betere vervanging zijn voor de telefoon met FM op mijn dashboard dan de huidige Flitsmeister One (die alleen beperkte bliepjes doet). Nadeel is wel dat ie op een batterij werkt en met zo'n schermpje erin dus regelmatig opgeladen moet worden (op die site staat 3/4 keer per jaar). Al kan dat opladen natuurlijk gewoon in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Nice, benieuwd naar deze V2. Een schermpje is een enorme verbetering.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
De huidige werkt nog top. Maar dit is wel een erg leuk kerstcadeautje O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
Inmiddels is die officieel bekend gemaakt hier

Een accu duur “tot” 30 dagen is ronduit belabberd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

€ 80 :X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://d33wubrfki0l68.cloudfront.net/d0dcd8b7200fb0823d778f9ed186eeac7c7be81d/aa14b/two/img/photogrid-photo-7@2x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TerminalNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:43:
Inmiddels is die officieel bekend gemaakt hier

Een accu duur “tot” 30 dagen is ronduit belabberd…
Het is dan wel de vraag wat 30 dagen inhoudt. Als er vnl. batterijverbruik is tijdens het rijden duurt het wel even tot je 30 volledige dagen gereden hebt. Als het incl. standby is dan is het wel matig. Natuurlijk kun je hem in de auto aan de lader hangen, maar dan heb je weer een snoertje lopen.

Maar 80 euro vind ik te duur voor zo'n apparaatje. Had max. 50 euro in gedachten, waarbij ik dat eigenlijk ook al aan de dure kant vindt. Vind het een leuke gadget die ik sowieso zou kopen als ie rond de 3 tientjes was. Nu blijf ik mijn telefoon op het dashboard wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Palomar schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:01:
[...]

Het is dan wel de vraag wat 30 dagen inhoudt. Als er vnl. batterijverbruik is tijdens het rijden duurt het wel even tot je 30 volledige dagen gereden hebt. Als het incl. standby is dan is het wel matig. Natuurlijk kun je hem in de auto aan de lader hangen, maar dan heb je weer een snoertje lopen.

Maar 80 euro vind ik te duur voor zo'n apparaatje. Had max. 50 euro in gedachten, waarbij ik dat eigenlijk ook al aan de dure kant vindt. Vind het een leuke gadget die ik sowieso zou kopen als ie rond de 3 tientjes was. Nu blijf ik mijn telefoon op het dashboard wel gebruiken.
Idem. En geen USB-C. Had ze dan de markt ingepompt met Black Friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ik sla over. 80 euro (incl. 1 jaar Pro) plus de verplichting om Pro te hebben vind ik over the top. Blijf de One wel gebruiken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bananeman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:06:
Ik sla over. 80 euro (incl. 1 jaar Pro) plus de verplichting om Pro te hebben vind ik over the top. Blijf de One wel gebruiken.
Zo denk ik ook, maar ik heb behoorlijk wat boetes misgelopen. Dus daarintegen :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gun Flitsmeister echt wel wat omzet, gezien het inderdaad een nuttig programma is en een boete vaak een stuk duurder is dan het kastje of een abonnement.

Maar dit verdienmodel klopt gevoelsmatig gewoon niet:
Als je er een PRO-abonnement aan willen koppelen, prima, maar maak dan het kastje goedkoop. Dan weet je tenminste dat je in principe bijdraagt dmv het abonnement.

Of, maak een winst op het kastje, maar stel dan het PRO-abonnement niet verplicht om het kastje uberhaupt te kunnen gebruiken.

Maar een constructie waarbij je op allebei wilt verdienen en een verplichting voor het abonnement doet, voelt niet goed.
Ik rijd niet bijzonder veel, maar heb wel af een toe een PRO-abonnement genomen om waardering te geven en een beetje te steunen. Maar als dat zo afgedwongen zou worden, dan pas ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Precies. De Focus Mode vind ik erg prettig, maar die ga ik niet meer gebruiken op het moment dat ik de V2 aanschaf, dan staat je display nooit meer aan. Dan wissel je de Pro weer terug voor de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb nu de One. Omdat navigeren via FM echt een drama is, gebruik ik als navigatie of die van de auto, of Google maps via CarPlay.

Wat ik dan vooral mis, is het niet kunnen zien waar de flitser/stilstaand voertuig/file exact gemeld is. Dat gaat de 2 helaas ook niet oplossen, anders was het me de €80,- wel waard geweest.

Mijn nieuwe auto gaat dat wel, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 02-12-2021 11:53 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 10-06 12:28
Kan je meerdere telefoons koppelen met de One of Two?
Oftewel eigen telefoon en die van mijn vrouw.

[ Voor 6% gewijzigd door WRT54G op 18-12-2021 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

WRT54G schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 05:13:
Kan je meerdere telefoons koppelen met de One of Two?
Oftewel eigen telefoon en die van mijn vrouw.
Yes

https://help.flitsmeister...5b-aa87-553a-937ce6316bab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 10-06 12:28
Thanks! Dat is goed nieuws.

[ Voor 58% gewijzigd door WRT54G op 18-12-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hebben jullie de Two al besteld? Ik ben stiekem wel nieuwsgierig. Beetje koopdrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:34:
Hebben jullie de Two al besteld? Ik ben stiekem wel nieuwsgierig. Beetje koopdrang.
Ik ben ook wel nieuwsgierig, maar vind 80 euro gewoon te duur, dus ik zal hem niet bestellen (of ik moet na tig enthousiaste reviews toch overstag gaan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lud70
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:34:
Ja, heb hem aangeschaft. Bevalt goed: icons zijn veel helderder dan lichtjes. En je kunt nu ook zelf met de knoppen op de Flitsmeister Two flitsers doorgeven. Of gevaarlijke situaties.
Wel duurder (79 euro ipv. 49) en je hebt een abo op Flitsmeister Pro nodig van (nu) 1,49 per maand.

Heb deze video review gemaakt. Zal hem binnenkort ook als review op Tweakers zetten:

[ Voor 40% gewijzigd door lud70 op 26-12-2021 13:30 . Reden: Video embedding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
lud70 schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:26:
[...]

Ja, heb hem aangeschaft. Bevalt goed: icons zijn veel helderder dan lichtjes. En je kunt nu ook zelf met de knoppen op de Flitsmeister Two flitsers doorgeven. Of gevaarlijke situaties.
Wel duurder (79 euro ipv. 49) en je hebt een abo op Flitsmeister Pro nodig van (nu) 1,49 per maand.

Heb deze video review gemaakt. Zal hem binnenkort ook als review op Tweakers zetten:

[YouTube: Flitsmeister TWO kopen of laten lopen? - NL Minireview: - Nederlands / Dutch NL Gadgetfreak]
Telt 'ie ook de meters af tot de flitspaal?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lud70
Dean Martin schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:53:
[...]

Nee, Flitsmeister Two laat dat niet op zijn schermpje zien. Doet de app dat wel? Zag wel dat de app laat zien hoeveel meter de trajectcontrole nog duurt. Maar ook niet op het schermpje van de Flitsmeister 2 dus.

Had gehoopt op het schermpje telkens de max snelheid te zien 'als er niks anders aan de hand is'. Maar dan zie je de groene smiley. Misschien komt dat nog in een update? Zou voor mij wel handig zijn. Ben soms (zeker na 19:00) een beetje de tel kwijt over hoe hard je op bepaalde trajecten mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:43
Dean Martin schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:53:
[...]

Ik heb de saphe drive mini en daar heb je onderaan wel een balkje voor de afstand tot flitspaal/duur traject controle.

Is er eigenlijk een voordeel om toch de fm te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
springfield89 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:34:
[...]

Ik heb de saphe drive mini en daar heb je onderaan wel een balkje voor de afstand tot flitspaal/duur traject controle.

Is er eigenlijk een voordeel om toch de fm te nemen?
Weet ik niet. Ziet er uit of Saphe mini meer functionaliteit heeft. Maar werkt die ook met de Flitsmeister app? Of word je dan afhankelijk van de app die daaronder 'hangt' (en heeft die wel de updates van de Nederlandse FM community?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:43
lud70 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:08:
[...]

Weet ik niet. Ziet er uit of Saphe mini meer functionaliteit heeft. Maar werkt die ook met de Flitsmeister app? Of word je dan afhankelijk van de app die daaronder 'hangt' (en heeft die wel de updates van de Nederlandse FM community?)?
Heeft een eigen app maar gebruikt inderdaad ook Flitsmeister data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:59
lud70 schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:26:
[...]

[YouTube: Flitsmeister TWO kopen of laten lopen? - NL Minireview: - Nederlands / Dutch NL Gadgetfreak]
Ik vind vooral de accu vervelend.
Veel kleiner en ik ken mijzelf, uiteindelijk ligt hij vaker leeg in de auto dan bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hij is in de aanbieding, BF actie. € 10 korting via Flitsmeister zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Stimulate14 op 21-11-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:16

TommieW

Numa numa.

Stimulate14 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:06:
Hij is in de aanbieding, BF actie. € 10 korting via Flitsmeister zelf.
Het is mij wat onduidelijk wat de prijs dan is. In de bovenstaande posts, lijkt de FM2 origineel €80 gekost te hebben, maar als ik nu op de website kijk, staat er wel €10 korting in het plaatje, maar de prijs daarnaast is alsnog €79,95. Is hij dus daadwerkelijk afgeprijsd, of is dit weer de truck van het een maand voor BF duurder maken?

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXPiDZh.png
Tot zo ver "korting". Man, man, man.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 21-11-2022 16:18 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stik de moord je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:02
Sinds kort krijg ik op Flitsmeister audio-meldingen dat een stoplicht op groen staat. Naast onnodig vind ik zeker de audio-melding ook irritant. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:32
Rallye schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:07:
Sinds kort krijg ik op Flitsmeister audio-meldingen dat een stoplicht op groen staat. Naast onnodig vind ik zeker de audio-melding ook irritant. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat uit kan schakelen.
Ja ik zou dit ook graag helemaal uit zetten. De snelheden op matrixborden vind ik nog wel handige info, maar de kleur van het stoplicht hoef ik niet op het scherm te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
De 1 doet het bij mij nog steeds na 3,5 jaar zonder batterijwissel :D en rij toch zo'n 40k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Rallye schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:07:
Wordt nu toch irritant - elke keer mijn muziek uit voor deze onzin. De vraag maar eens aan FM zelf stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:45
Volgens mij kun je het wel instellen waar je allemaal waarschuwingen voor krijgt. Misschien dat andere mensen het prettig vinden, maar het werd naar mijn mening ook wel een beetje te gek waar je allemaal een waarschuwing voor krijgt.

Leuk dat je een waarschuwing krijgt voor wegwerkzaamheden, maar als je goed op de weg let zie je dat vanzelf ook wel :)

Zelf ben ik al een tijdje gestopt met het gebruik van flitsmeister, want ik vind het persoonlijk niet zoveel toevoegen. Ik rij zelden te hard en ik heb sinds 2016 ook geen bekeuring meer gehad voor te hard rijden.
Toen het pro abonnement nog 9 euro per jaar koste, had ik dat er wel voor over maar nu het 24 euro per jaar kost, kan ik dat geld beter in een potje stoppen voor het geval dat ik 1x per 10 jaar toch nog eens een bekeuring krijg.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het klopt dat je een groot aantal waarschuwingen kunt uitzetten. Een voertuig langs de weg kan ik heus zelf wel zien. Een waarschuwing krijgen voor een ambulance kan wel weer goed zijn. Maar elke keer “muziek uit - bloep - muziek aan” voor een stoplicht dat ik zelfs (en meestal eerder) groen zie worden helpt mij niet.

Nu ik hier toch ben: hoe zijn jullie ervaringen met FM en CarPlay. Ik navigeer vak met FM, maar heb er nog wel eens last mee. Plotseling geen navigatiemeldingen meer (wel flitsers etc. gelukkig), met name na telefoongesprekken of bij gebruik Spotify. Dan opeens wel weer en dan de hele lijst sinds de laatste melding afraffelen. Muziek (Spotify of van de auto zelf) onderbreken en niet weer terugbrengen. Dat soort dingen. Net niet betrouwbaar.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:19

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb een FM two gekregen maar ik vind het geluidje wat hij maakt erg zacht ook al staat hij op zijn hardst.
Is het ook mogelijk dat de melding ook via de telefoon app komt? Had die altijd zo ingesteld dat die naar 100% volume ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bij Bol.com is hij nu in de aanbieding van 59.99 voor 46.99.
Pagina: 1 2 Laatste