Toon posts:

Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste
Acties:
mr_petit schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:31:
[...]

Je bent dan gewoon een reclameschrijver/ reclame content creator.
Imo hetzelfde als iemand die reclametexten schrijft of inspreekt voor de volgende ariel of persil reclame.
Die wassen ook veel beter schoon dan de concurrentie en hebben altijd een nieuwe toevoeging oid.
Ja idd dat komt er nog het dichtst bij; een soort adverteer website. Maar toch zou ik dan liever reclame campagnes maken voor een wasmiddel: dan is het tenminste ook open en duidelijk dat je reclame maakt, bij what hifi lijkt het wel alsof ze doen alsof ze serieus advies / reviews geven/ maken.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:30
florizla schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:43:
[...]

Hoe gaat zoiets? Die redacteurs (geen journalisten maar 'content creators') kennen de medewerkers van B&W en Wharfdale waarschijnlijk al twintig of dertig jaar. En neefje of nichtje doet er soms vakantiejob.
Hoogstens acht jaar volgens de site, zie over de schrijfster van dat artikel: https://www.whathifi.com/author/becky-roberts
Becky Roberts

Becky is the managing editor of What Hi-Fi? and, since her recent move to Melbourne, also the editor of Australian Hi-Fi magazine. During her eight years in the hi-fi industry, she has been fortunate enough to travel the world to report on the biggest and most exciting brands in hi-fi and consumer tech (and has had the jetlag and hangovers to remember them by). In her spare time, Becky can often be found running, watching Liverpool FC and horror movies, and hunting for gluten-free cake.

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:13

Toshirou

Vinyl Surfer

Of te wel een doorgewinterde schrijfster van advertorials waarbij ze precies een zogenaamde lijn tussen reclame, wat sprookjes en zogenaamde hifi advies probeert te schrijven. Dit doet mij denken aan het artikel van Discogs waarin de zogenaamde revival van de cd terug komt. Dit artikel was geschreven in samenwerking met ik dacht Denon en was verwijzend naar een set nieuwe cd-spelers van ze.

In dat hele artikel stond geen enige reden, zinnige informatie of onderbouwing waarom de cd terug zou komen maar om een tal van redenen zou dat wel zo zijn. Aangevuld met een paar leuke quotes, moest dit de overtuiging zijn dat dit zo was. WhatHifi ligt in het rijtje sites waarbij de reviews letterlijk echt te kort zijn, er niks wordt getest en ze alleen wat "minder" bekende albums in speaker reviews gebruiken om te beschrijven hoe de speaker klinkt. Dit lijkt mij eerder een verkapte advertentie voor die betreffende albums als een speaker waarin ze bij elke review weer hetzelfde zeggen. Maar wel zoals ik eerder al zei, geven ze met zelfs een hele hoop aan minpunten nog steeds makkelijk de ene 10/10 geven na de andere.

Zelfs wanneer een product toch echt 5 zwaarwegende minpunten heeft en twee positieve punten. Websites als Alpha-Audio (ook kwakzalvers eerste klasse) doen nog enige moeite om het te kunnen onderbouwen. Maar What Hifi heeft met een review vaak al aan een half A4tje zonder echte onderbouwende informatie genoeg om dit een review te noemen.
Dus wat zulke sites ook proberen te brengen, dit soort sites zijn duidelijk verkapte reclameborden en kennen weinig tot geen inhoud, hoe flashy de website er ook op het eerste oog uitziet.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01 14:56
T-MOB schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:56:
[...]

Toch koop jij ongetwijfeld ook spullen zonder dat "gezond verstand" in te zetten. Kun jij dubbelblind een euroshopper-pilsje van een Grolsch of Heineken onderscheiden? Koop je de goedkoopste tandpasta met fluoride of een merk? Zolang je het allemaal kunt betalen en er blij mee bent is dat toch prima.
Dit is trouwens erg leuk om te doen.
We hebben dat met heel veel dingen die we vaak eten en drinken inderdaad gedaan, compleet blind proeven, zefde stukjes brie snijden, op schoteltjes met postit eronder bijv, degene die het voorbereid proeft als laatste als een ander de dingen even anders neerlegt en met met de schoteltjes schuift.
Is leuk om te doen en kan verrassende uitkomsten hebben.

MBT tot audio, dunne geen licht doorlatende gordijnen tussen luisteraar en de audio sets, dan echt blind luisteren en notities maken superinteressant

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:03
Toshirou schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:51:
Maar What Hifi heeft met een review vaak al aan een half A4tje zonder echte onderbouwende informatie genoeg om dit een review te noemen.
Dus wat zulke sites ook proberen te brengen, dit soort sites zijn duidelijk verkapte reclameborden en kennen weinig tot geen inhoud, hoe flashy de website er ook op het eerste oog uitziet.
Je ziet ze idd bijvoorbeeld ook nooit meten. Want meetresultaten kunnen wel eens in het voordeel van de concurrentie uitvallen. Net zoals op sites als bijv. Hifi.nl. altijd verbloemende verhalen.
En bij whathifi is het eigenlijk niets meer als de opsomming met plaatjes uit de reclamefolders.
Bij alpha audio meten ze iig nog dingen... al richten ze zich voornamelijk op allerlei snuisterijen (kabels, power conditioners etc etc) en gaan niet vaak echt in op zaken die er tot toe doen.

[Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 27-09-2022 12:02]

"man is not truly one, but truly two,"

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:22
Ik gebruik WhatHiFi eigenlijk alleen om op het spoor van apparaten te komen die bestaan. Bijv opsomming/vergelijking van 12 platenspelers en dan daarna echte reviews zoeken. AlphaAudio en zulks mijd ik bij voorbaat.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 10:22
Jorgen schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:26:
Ik gebruik WhatHiFi eigenlijk alleen om op het spoor van apparaten te komen die bestaan. Bijv opsomming/vergelijking van 12 platenspelers en dan daarna echte reviews zoeken. AlphaAudio en zulks mijd ik bij voorbaat.
Precies dit - ik zocht een compacte stereo versterker voor een setje B&W boekenplank speakers, omdat mijn Denon PMA-50 begint te stotteren. Verder dan de nieuwere PMA-60 of NAD 3020D ofzo ben ik nog niet echt gekomen. Kleine markt blijkbaar. Dan is zo'n What Hifi wel handig

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
Gamebuster schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:35:
[...]

Precies dit - ik zocht een compacte stereo versterker voor een setje B&W boekenplank speakers, omdat mijn Denon PMA-50 begint te stotteren. Verder dan de nieuwere PMA-60 of NAD 3020D ofzo ben ik nog niet echt gekomen. Kleine markt blijkbaar. Dan is zo'n What Hifi wel handig
Ik heb geen idee wat je precies zoekt, maar ik had een soortgelijke zoektocht enige tijd geleden en ik ben op de Loxjie A30 uitgekomen, zie ook hier.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:26
Techneut schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:53:
[...]
En die uitleg geloof je zonder er over na te denken? Ik niet, het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om het zo te maken dat dit honderd procent uitgesloten is. Ik denk eerder dat dit om van gezeur af te komen standaard is. Het zou me niet verbazen als het naar aanleiding is van dat sommigen zich verbeelden dat ze die ruis horen en dat hebben aangegeven. En er maar om gezeur daarover die op aannemelijk lijkende uitleg erbij geven.
Een knieval de audiofiel waarschijnlijk, in de hoop van die markt ook een graantje mee te pikken. De vraag is alleen of zij zich überhaupt met Denon inlaten. Dat is toch een merk waar audiosnobs hun neus sowieso voor ophalen.

Als zoiets van invloed zou zijn, dan is er inderdaad sprake van een productiedefect. Het zou dan echter ook perfect meetbaar moeten zijn in de vorm van frequenties die niet meer getrouw weergegeven worden, of een afwijkend volume. En dat laatste zou, al zou het zo zijn, ook nog gewoon digitaal gecompenseerd kunnen worden wanneer de invloed op de curve bekend is.

• Jorgen
In hoeverre maakt cca en ofc nu echt uit bij speakerkabel en in hoeverre de dikte?

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 15:26

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

DominoNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:21:
Dus samenvattend;

1.5mm² is voor thuis in 99% van de gevallen toereikend, 2.5mm² is niet héél veel duurder en dan weet je dat je 100% safe zit.

Alles uitgaande van een normale huiskamer (dus minder dan 25 meter kabel) en normale hifi apperatuur (dus tot 200w per kanaal) en uitgaande van volledig koperen kabels (ofc).

Kun je geen volledig koperen kabels krijgen of heb je al CCA liggen dan kun je rekenen dat "de volgende stap" ongeveer het verlies compenseert; dus wilde je 1.5mm² OFC, dan ga je voor 2.5mm² CCA / wilde je 2.5mm² OFC dan moet je naar 4mm² CCA.
Daarop toevoegend; Het maakt voor de klank niet uit. Een te dunne kabel zal echter verliezen met zich mee brengen waardoor je versterker verder open moet voor hetzelfde volume. Een CCA kabel is - door de hogere eigen weerstand - sneller "te dun" dan een koperen/"ofc" kabel.

[Voor 15% gewijzigd door DominoNL op 29-09-2022 14:09]

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 12:34
OFC is toch niet hetzelfde als "puur koper" (als in zonder aluminium)? OFC betekent Oxygen Free Copper. Het suggereert een betere kwaliteit koper dan gewoon koperen kabel. Als dat kwaliteitsverschil er al daadwerkelijk is, dan is dat niet relevant voor speakerkabels.
Of heb ik het nu mis?

@mr_petit precies. Mijn reactie was n.a.v. de post van Jorgen: die wekte bij mij de indruk dat het cca óf ofc zou zijn. Ik probeerde aan te geven dat die term ofc wat anders betekent.
Ik meen me overigens te herinneren dat er kabelfabrikanten zijn/waren die hun kabels superieur noemen want OFC. En dan superieur in termen van geluidskwaliteit.

[Voor 41% gewijzigd door inhico op 29-09-2022 17:28]

...

• mr_petit
inhico schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:39:
OFC is toch niet hetzelfde als "puur koper" (als in zonder aluminium)? OFC betekent Oxygen Free Copper. Het suggereert een betere kwaliteit koper dan gewoon koperen kabel. Als dat kwaliteitsverschil er al daadwerkelijk is, dan is dat niet relevant voor speakerkabels.
Of heb ik het nu mis?
OFC zelf zegt helemaal niets zonder dat er naar bijv. een norm verwezen wordt waarin concentraties van stoffen worden aangewezen.
Ik kan het pakje boter in mijn koelkast ook OFC noemen.

En wat is betere kwaliteit? Is dat hogere geleidbaarheid? Of betere resistentie tegen vormen van corrosie?
Of beter bestand tegen metaalmoeheid?
'Kwaliteit' is eigenlijk ook een nietszeggende term.

[Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2022 16:27]

• mr_petit
inhico schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:39:
En dan superieur in termen van geluidskwaliteit.
geluidskwaliteit is ook een behoorlijk ongedefinieerde term ;)

Jorgen zal wel standaard koperkabel danwel koperkabel wat als ofc verkocht wordt bedoelt hebben.
Dus datgene wat geen cca is.
Ik denk dat cca weinig uitmaakt in vorm van hoe het signaal doorkomt; het heeft een iets grotere weerstand, dus om een gelijke geleidbaarheid te krijgen heb je iets dikkere kabel nodig.

Maar ik vraag me met name af hoe het zich houdt in de tijd. CCA is een aluminium geleider met een koperen buitenkantje. Dus de aders zijn verkoperd aluminium.

Aluminium is natuurlijk een ontzettend reactief materiaal en vormt graag oxides. In een ideale wereld is dat een laagje wat afsluit, maar in veel gevallen doet dat het niet, en kan corrosie ook onder de laag door kruipen.
In hoeverre dat met CCA gebeurt is natuurlijk niet te voorspellen; dat hangt van de kwaliteit van het aluminium af (verschillende aluminiumlegeringen zijn verschillend reactief), kwaliteit van de koperlaag (samenstelling van de koperlaag, dikte van de koperlaag), en het gebruik. Dus wordt de kabel zo nu en dan gebogen of niet, wat voor connectors komen er aan; als deze een krimp/schroefverbinding hebben; hoe hard wordt eea aangedraait etc etc etc etc etc ect (echt teveel parameters en omstandigheden om op te noemen).
1 ding staat vast: heb je massief koper: dan kan dat niet gebeuren. Koper kan natuurlijk ook oxideren danwel reageren met andere stoffen, maar bij massief koper zit er geen metaal onder wat nog veel reactiever is.
Maar ik heb geen echte ervaring met CCA als speakerkabel en heb er dus ook geen echte duurtesten mee gedaan.
Met CCA netsnoeren heb ik slechte ervaring. Maar dat zijn dan ook de allerslechtste denkbare snoeren, waar elke deel van een cent wordt omgedraaid. En dat is natuurlijk ook het bestaansrecht van CCA. Besparing van kosten. En als dat leidend is, waar is dan allemaal op bespaard? ook de isolatiemantel etc.
Als ik speakerkabels langs achter allerlei plinten etc trek en mooi langs de muur wegwerk, dan wil ik dat dat 10-30 jaar goed zit en goed blijft. Zeker voor dat tientje extra :)

[Voor 81% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2022 18:08]

mr_petit schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:51:
[...]

OFC zelf zegt helemaal niets zonder dat er naar bijv. een norm verwezen wordt waarin concentraties van stoffen worden aangewezen.
Ik kan het pakje boter in mijn koelkast ook OFC noemen.
Nee, zo gek is het nou ook weer niet, in dit verband is OFC echt de afkorting van Oxygen-free Copper, dus zuurstofvrij koper. Bovendien heet het heel zuiver te zijn. Maar dat laatste is gewoon koper voor draad en kabels ook.
En wat is betere kwaliteit? Is dat hogere geleidbaarheid? Of betere resistentie tegen vormen van corrosie? Of beter bestand tegen metaalmoeheid?
Nee. geen van alle.
OFC is heel kort gezegd al geen OFC meer zodra het wordt blootgesteld aan de omgevingslucht. Al heel vaak gezegd, dat het alleen serieus wordt toegepast in speciale toepassingen, met name in de micro elektronica waar het reeds tijdens de fabricage wordt afgesloten van de lucht. Daar gaat het b.v. om ragdunne draadjes die anders in heel korte tijd weg geoxideerd zouden zijn.
In draad en kabel heeft het dan ook geen toegevoegde waarde, zelfs niet een heel klein beetje. Het is ronduit misleidend dat het in de aanbevelingen opvallend vaak als pluspunt wordt genoemd, want het betekent niets.

• mr_petit
Ja maar OFC zegt helemaal niets als er geen norm oid achterstaat die erop ingaat wat de exacte samenstelling is
OFC is op zichzelf helemaal niets zeggend. Het is geen beschermde term oid.
Mijn pakje boter bevat ook echt OFC. want ergens daarin is heus wel een koperatoom aanwezig wat zich niet aan zuurstof heeft verbonden O-)
En ook in de micro electronica waar het dan kritiek is, wordt geen 'OFC' gebruikt. Het is dan OFC C10100 of iets dergelijks, en dat is wat anders.
En of iets geen 'OFC' is als het aan lucht bloodgesteld wordt: 'OFC' is in beginsel al niets, want geen spec danwel norm.
Net als RVS. Dat is ook een nietszeggende term. Pas als het 904L of 316L of whatever genoemd wordt (dit zijn dan ASTM nummers, maar er zijn natuurlijk ook DIN benamingen voor hetzelfde materiaal), kan er iets nuttigs over gezegd worden.
Maar misschien zit ik wel te diep in de industriële metallurgie en is het een beroepsdeformatie 8)7

Mijn betoog met betrekking tot betere kwaliteit was over het woord kwaliteit; niet over OFC ofdat OFC al dan niet dat geeft.

[Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2022 21:37]

• 82e3
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:42:
In hoeverre maakt cca en ofc nu echt uit bij speakerkabel en in hoeverre de dikte?
De alumium gecoate versie 40 % meer weerstand heeft bij dezelfde dikte als echt koperdraad, en het breekt veel sneller na een paar keer buigen, het is veel slechter te sodleren en met aanknijpen van kabelschoentjes komt het vaker breken weer om de bocht kijken.
Oftewel als je de keus hebt en echte koperdraad kunt kopen zonder financiele buikpijn zonder twijel de uit echte koper bestaande draad.

• 82e3
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
haha niet gezien er nog een paar reacties onder stonden na mijn quote :)

• Jorgen
Dank voor de vele reacties @DominoNL @inhico @mr_petit @Techneut @82e3

De vriendin in kwestie wil graag een Teufel Ultima 40 Surround Power Edition icm een Marantz NR1510 aankopen. 15 à 20 meter zal toereikend zijn om alle 5 de speakers van input te voorzien en er komen in principe geen connectors aan de kabel. Als je niet dagelijks gaat wisselen heeft het ook weinig meerwaarde volgens mij om nog een tussenstap in de kabel te introduceren. In mijn eigen setup heb ik ook al 5 jaar de kabels gewoon zo in de terminals vastgedraaid en dat werkt perfect.

Als ik jullie goed begrepen heb en (versimpeld) mag samenvatten, dan komt het hier op neer:

CCA zal minder goed geleiden en vanwege de eigenschappen van aluminium eerder breken/roesten/slecht worden dan koper. Met OFC dacht ik dat een bepaalde zuiverheid van koper gewaarborgd zou zijn, maar dat is kennelijk niet perse zo. En hoewel 1,5 mm² al een goede dikte is, is 2,5 mm² wellicht ook wat fijner.

Ik keek zelf naar OFC omdat er soms niet op de verpakking staat dat het CCA is en als OFC wordt aangeprezen mag je verwachten dat het in elk geval geen CCA is ;)

Ik dacht eraan om een kabel zoals deze voor haar te adviseren:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08QN68GQB of https://www.amazon.de/-/nl/dp/B098NQJXLH

In combinatie met een simpele subwooferkabel van Amazon Basics oid zijn we dan klaar. Scheelt meer dan de helft tov de kabels van Teufel zelf. Alles kost een boel geld en als ik haar kan helpen om nog wat tientjes van de aanschafprijs af te schaven is dat mooi meegenomen.
mr_petit schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:22:
Ja maar OFC zegt helemaal niets als er geen norm oid achterstaat die erop ingaat wat de exacte samenstelling is
OFC is op zichzelf helemaal niets zeggend. Het is geen beschermde term oid.
Mijn pakje boter bevat ook echt OFC. want ergens daarin is heus wel een koperatoom aanwezig wat zich niet aan zuurstof heeft verbonden O-)
En ook in de micro electronica waar het dan kritiek is, wordt geen 'OFC' gebruikt. Het is dan OFC C10100 of iets dergelijks, en dat is wat anders.
En of iets geen 'OFC' is als het aan lucht bloodgesteld wordt: 'OFC' is in beginsel al niets, want geen spec danwel norm.
Net als RVS. Dat is ook een nietszeggende term. Pas als het 904L of 316L of whatever genoemd wordt (dit zijn dan ASTM nummers, maar er zijn natuurlijk ook DIN benamingen voor hetzelfde materiaal), kan er iets nuttigs over gezegd worden.
Maar misschien zit ik wel te diep in de industriële metallurgie en is het een beroepsdeformatie 8)7

Mijn betoog met betrekking tot betere kwaliteit was over het woord kwaliteit; niet over OFC ofdat OFC al dan niet dat geeft.
Oké, ik zie je betoog als aanvulling, want in feite zijn we het eens met elkaar dat OFC bij draad en kabels een volstrekt niets zeggende kreet is en alleen maar verkooppraat.
In hoeverre dat OFC C10100 heel wat anders is, dat is me niet bekend, dat is gewoon niet mijn vakgebied. Daardoor was me ook niet bekend dat OFC onderworpen is aan normen en zelfs nog meer varianten heeft. Allemaal gradaties in zuiverheid?

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:23
Jorgen schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:49:
Dank voor de vele reacties @DominoNL @inhico @mr_petit @Techneut @82e3

De vriendin in kwestie wil graag een Teufel Ultima 40 Surround Power Edition icm een Marantz NR1510 aankopen. 15 à 20 meter zal toereikend zijn om alle 5 de speakers van input te voorzien en er komen in principe geen connectors aan de kabel. Als je niet dagelijks gaat wisselen heeft het ook weinig meerwaarde volgens mij om nog een tussenstap in de kabel te introduceren. In mijn eigen setup heb ik ook al 5 jaar de kabels gewoon zo in de terminals vastgedraaid en dat werkt perfect.

Als ik jullie goed begrepen heb en (versimpeld) mag samenvatten, dan komt het hier op neer:

CCA zal minder goed geleiden en vanwege de eigenschappen van aluminium eerder breken/roesten/slecht worden dan koper. Met OFC dacht ik dat een bepaalde zuiverheid van koper gewaarborgd zou zijn, maar dat is kennelijk niet perse zo. En hoewel 1,5 mm² al een goede dikte is, is 2,5 mm² wellicht ook wat fijner.

Ik keek zelf naar OFC omdat er soms niet op de verpakking staat dat het CCA is en als OFC wordt aangeprezen mag je verwachten dat het in elk geval geen CCA is ;)

Ik dacht eraan om een kabel zoals deze voor haar te adviseren:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08QN68GQB of https://www.amazon.de/-/nl/dp/B098NQJXLH

In combinatie met een simpele subwooferkabel van Amazon Basics oid zijn we dan klaar. Scheelt meer dan de helft tov de kabels van Teufel zelf. Alles kost een boel geld en als ik haar kan helpen om nog wat tientjes van de aanschafprijs af te schaven is dat mooi meegenomen.
FWIW, heb zelf goede ervaringen met de kabels van KabelDirekt uit je tweede link. 2,5mm2 en 1,5mm2 versies zijn hier beide in gebruik, prima kwaliteit kabels!

• mr_petit
Techneut schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:39:
[...]
Allemaal gradaties in zuiverheid?
Ja. eigenlijk genormeerde samenstellingen. Ook zuiverheid is natuurlijk een omstreden term.
Een bepaalde soort 'ofc' koper kan wellicht heel weinig zuurstof bevatten, maar bijv. wel meer zilver of ander metaal.
Sommige soorten 'ofc' koper worden specifiek voor elektrische overdracht ontworpen terwijl andere soorten 'ofc' koper specifiek voor vacuumleidingen of andere soorten techniek ontworpen worden.
Daarom zijn er zoveel genormeerde legeringen in metalen (waarschijnlijk wel 100.000 oid), omdat elke soort legering ergens een toepassingsgebied heeft.
Pas als het niet genormeerd is, dan gaan er bij mij bellen rinkelen. Enerzijds kan het iets heel speciaals zijn wat geheim gehouden wordt (al komt dat nauwelijks voor; het wordt dan meestal gepatenteerd (wat natuurlijk ook een soort van norm is) of onder een merknaam op de markt gebracht), maar vaker kan de samenstelling niet echt gegarandeerd worden, dus kan er ook geen normering aan gehangen worden. Goedkope zooi dus.

Maar in dit geval is ook de gradatie/normering van OFC niet echt belangrijk: 1 van de meest onpure vormen van ofc: C11000 is meestal het koper wat voor elektrische bedrading gebruikt wordt, ook lampsnoer of installatiedraad, en geleidt eigenlijk net zo goed als de duurdere vormen. C11000 is 99,9% (wat eigenlijk niet zo puur is) en bevat 0,02-0,04% zuurstofverbindingen. Dat getal gaat ook niet echt veranderen als het aan lucht wordt blootgesteld.
Dus ook als je standaard snoer koopt, is de kans groot dat het aan 1 of andere ofc normering voldoet (meestal dus C11000); het staat wellicht alleen niet op de verpakking.

[Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 30-09-2022 12:21]

• Jorgen
mr_petit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:12:
[...]

Ja. eigenlijk genormeerde samenstellingen. Ook zuiverheid is natuurlijk een omstreden term.
Een bepaalde soort 'ofc' koper kan wellicht heel weinig zuurstof bevatten, maar bijv. wel meer zilver of ander metaal.
Sommige soorten 'ofc' koper worden specifiek voor elektrische overdracht ontworpen terwijl andere soorten 'ofc' koper specifiek voor vacuumleidingen of andere soorten techniek ontworpen worden.
Daarom zijn er zoveel genormeerde legeringen in metalen (waarschijnlijk wel 100.000 oid), omdat elke soort legering ergens een toepassingsgebied heeft.
Pas als het niet genormeerd is, dan gaan er bij mij bellen rinkelen. Enerzijds kan het iets heel speciaals zijn wat geheim gehouden wordt (al komt dat nauwelijks voor; het wordt dan meestal gepatenteerd (wat natuurlijk ook een soort van norm is) of onder een merknaam op de markt gebracht), maar vaker kan de samenstelling niet echt gegarandeerd worden, dus kan er ook geen normering aan gehangen worden. Goedkope zooi dus.

Maar in dit geval is ook de gradatie/normering van OFC niet echt belangrijk: 1 van de meest onpure vormen van ofc: C11000 is meestal het koper wat voor elektrische bedrading gebruikt wordt, ook lampsnoer of installatiedraad, en geleidt eigenlijk net zo goed als de duurdere vormen. C11000 is 99,9% (wat eigenlijk niet zo puur is) en bevat 0,02-0,04% zuurstofverbindingen. Dat getal gaat ook niet echt veranderen als het aan lucht wordt blootgesteld.
Dus ook als je standaard snoer koopt, is de kans groot dat het aan 1 of andere ofc normering voldoet (meestal dus C11000); het staat wellicht alleen niet op de verpakking.
Ik dacht dat als OFC niet vermeld wordt, dat je dan ook kans hebt dat het CCA is, vandaar dat ik specifiek op OFC zoek. Waar let jij dan op bij de aanschaf van speakerdraad?

• Jorgen
ACDSL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:45:
[...]

FWIW, heb zelf goede ervaringen met de kabels van KabelDirekt uit je tweede link. 2,5mm2 en 1,5mm2 versies zijn hier beide in gebruik, prima kwaliteit kabels!
Thanks!

• mr_petit
Jorgen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:19:
[...]

Ik dacht dat als OFC niet vermeld wordt, dat je dan ook kans hebt dat het CCA is,
Ja dat zou best kunnen.
Ik zou ook gaan voor een aanbieding waarvan je zeker weet dat het koper is.

• Jorgen
mr_petit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:25:
[...]

Ja dat zou best kunnen.
Ik zou ook gaan voor een aanbieding waarvan je zeker weet dat het koper is.
Ja precies. Dan doe ik daar in elk geval verstandig aan.

Wat zit er in de normale rca-kabels? Daar staat toch eigenlijk vrijwel nooit wat bij
Ik zie het hier toevallig voor het eerst https://amzn.eu/d/5uUDC6z 'sauerstofffreies Kupfer'
Jorgen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:19:
[...]

Ik dacht dat als OFC niet vermeld wordt, dat je dan ook kans hebt dat het CCA is, vandaar dat ik specifiek op OFC zoek.
Terwijl het je bekend is dat het nietszeggend is? Dan loop je wel kans dat je juist een heleboel serieuze aanbiedingen aan je voorbij laat gaan. Want daar weten ze gewoon dat OFC een totaal nietszeggende kreet is. Gewoon "koper" of desnoods "zuiver koper" heeft minstens zoveel waarde en zoals het hoort staat dat er meestal ook bij. Als je denkt dat dat op een leugen zou kunnen berusten, hetgeen trouwens ronduit crimineel zou zijn, hoe weet je dan zo zeker of alles op waarheid berust als er wel OFC bij wordt vermeld?

• Jorgen
Techneut schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:39:
[...]
Terwijl het je bekend is dat het nietszeggend is? Dan loop je wel kans dat je juist een heleboel serieuze aanbiedingen aan je voorbij laat gaan. Want daar weten ze gewoon dat OFC een totaal nietszeggende kreet is. Gewoon "koper" of desnoods "zuiver koper" heeft minstens zoveel waarde en zoals het hoort staat dat er meestal ook bij. Als je denkt dat dat op een leugen zou kunnen berusten, hetgeen trouwens ronduit crimineel zou zijn, hoe weet je dan zo zeker of alles op waarheid berust als er wel OFC bij wordt vermeld?
Ik dacht tot aan gisteren dat het wél perse OFC moest zijn, ik wist nog niet dat dat ook een misvatting is.

Die zekerheid heb ik ook niet, maar als er niks bij staat ga ik ervanuit dat het alle varianten kunnen zijn. Ik koop ook geen hdmi-kabel zonder de juiste bandbreedte aanduiding (alle hyperluxe kreten negeer ik).

• mr_petit
Techneut schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:39:
[...]
Terwijl het je bekend is dat het nietszeggend is? Dan loop je wel kans dat je juist een heleboel serieuze aanbiedingen aan je voorbij laat gaan.
Maar hij heeft toch een 20m rol van 2x2,5mm² gevonden voor €23?
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien, dat is €1,15 per meter voor 2,5mm² kabel.
Ik vraag me af hoeveel serieuze aanbiedingen onder deze prijs zitten en welke hij aan zich voorbij heeft laten gaan.
Het lijkt mij iig een prima prijs. Bijna zo goedkoop dat ik het niet meer vertrouw ;)
Jorgen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:34:
[...]
Wat zit er in de normale rca-kabels? Daar staat toch eigenlijk vrijwel nooit wat bij
Het zou me niets verbazen als er ook al rca kabels zijn met cca kern.
Ik heb al wel bepaalde kabeltjes uit china gehad die er behoorlijk dik (van buiten) uitzagen, maar echt ontiegelijk dunne adertjes/kerntjes binnenin hadden. Die waren ook al kapot toen ze aankwamen. Ik heb niet echt gekeken of die cca waren; dat had ik eigenlijk wel moeten doen.

[Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 30-09-2022 22:28]

• Jorgen
mr_petit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:18:
[...]

Maar hij heeft toch een 20m rol van 2x2,5mm² gevonden voor €23?
Zo goedkoop heb ik het nog niet gezien, dat is €1,15 per meter voor 2,5mm² kabel.
Ik vraag me af hoeveel serieuze aanbiedingen onder deze prijs zitten en welke hij aan zich voorbij heeft laten gaan.
Het lijkt mij iig een prima prijs. Bijna zo goedkoop dat ik het niet meer vertrouw ;)
Het wordt uiteindelijk 1 van deze 2, want ze had per ongeluk een meetfout gemaakt: https://www.amazon.de/gp/product/B08QMZL3B4 of https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01C79Z1FU

Per meter een prima prijs.
[...]

Ik heb al wel bepaalde kabeltjes uit china gehad die er behoorlijk dik (van buiten) uitzagen, maar echt ontiegelijk dunne adertjes/kerntjes binnenin hadden. Die waren ook al kapot toen ze aankwamen. Ik heb niet echt gekeken of die cca waren; dat had ik eigenlijk wel moeten doen.
1 vd redenen dat ik echt nog nooit iets uit China heb gehaald. Ik hoor nog zoveel dingen over rommel...

[Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 30-09-2022 22:45]

mr_petit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:18:
[...]
Mij ook niet. Ik zie geen enkele reden waarom ze dat niet zouden doen, want bij andere interlink kabels vind je ze ook. De meesten ontdekken het immers toch niet. Tegen de kleine minderheid die het wel ontdekt en dat te kennen geeft geeft zeggen ze gewoon sorry en geven hem/haar zonder gezeur het geld terug. En staan vervolgens bekend als zeer betrouwbaar.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DominoNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:05:
[...]
Daarop toevoegend; Het maakt voor de klank niet uit. Een te dunne kabel zal echter verliezen met zich mee brengen waardoor je versterker verder open moet voor hetzelfde volume. Een CCA kabel is - door de hogere eigen weerstand - sneller "te dun" dan een koperen/"ofc" kabel.
Dat valt voor de ene Watt bij de meeste luidsprekers wel mee. De weerstand per meter van 4 mm2 CCA komt aardig overeen met 2,5mm2 koperdraad.

• mr_petit
DominoNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:05:
[...]

Daarop toevoegend; Het maakt voor de klank niet uit. Een te dunne kabel zal echter verliezen met zich mee brengen waardoor je versterker verder open moet voor hetzelfde volume.
Een te hoge weerstand verandert ook de laagweergave en het impulskarakter van je luidspreker, omdat het invloed heeft op de Qts van de woofer (het Qes gedeelte dan....)
Dus er speelt meer dan een verlies in geluiddrukniveau wat idd door je versterker iets verder open te draaien te compenseren is.
Daarom dimensioneer je de seriele spoelen in het laaggedeelte van je wisselfilter niet alleen op inductieve waarde, maar ook op weerstand/geleidbaarheid.

[Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 01-10-2022 12:47]

Klopt, samengevat betreft dit de dempingsfactor die bij te dunne kabels in combinatie met relatief lange afstanden een waarneembare rol kan spelen. Zie een nuttige uitleg op Wikipedia: Dempingsfactor (luidspreker)
Wees echter in het grensgebied van twee berekende waarden wel of niet een dikkere kabel nemen vooral niet te precies, je hoort het verschil pas als je behoorlijk die grens overschrijdt. Ik bedoel daar met name mee dat je bij vernieuwing van je apparatuur in negen van de tien gevallen of nog wel vaker gerust je oude luidsprekerkabels gewoon kan laten zitten. En dan nog is dat ook nog afhankelijk van hoe gevoelig je gehoor is. Maar overdrijving van "neem vooral zo dik mogelijke kabel" is beslist niet nodig, wat elektronica zaken je soms wel eens wat te nadrukkelijk willen adviseren. Ik ken zo'n fysieke winkel. In huiskamers is dikker dan 2,5mm² zelden of nooit nodig. Meestal volstaat 1,5mm² en bij heel korte stukjes zelfs 0,75mm². Tenzij bij grote vermogens, maar dat speelt in huiskamers zelden een rol.

[Voor 12% gewijzigd door Techneut op 01-10-2022 17:09]

• Jorgen
Dan moeten de kabels die ik vond prima zijn dus.

Het blijft begrijpelijk (want geld verdienen) en ontzettend jammer (want geldklopperij) dat winkels hiermee doorgaan.

Je kunt zoveel bs verkopen helaas. Audio, homeopathie, etc. Mijns inziens zijn de wetten hieromtrent veel te ruim. Met een beetje gegoochel met woorden kan je nog steeds alle onzin verkopen en doen alsof het werkt.

[Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 02-10-2022 13:46]

• DominoNL

DominoNL

Jorgen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:40:
Dan moeten de kabels die ik vond prima zijn dus.

Het blijft begrijpelijk (want geld verdienen) en ontzettend jammer (want geldklopperij) dat winkels hiermee doorgaan.

Je kunt zoveel bs verkopen helaas. Audio, homeopathie, etc. Mijns inziens zijn de wetten hieromtrent veel te ruim. Met een beetje gegoochel met woorden kan je nog steeds alle onzin verkopen en doen alsof het werkt.
Ja, ik snap je emotie, maar waar leg je de grens? Er zijn zoveel producten (auto's, voedsel, kleding, etc.) waar prachtige (maar twijfelachtige) verhalen over worden verteld. Die zijn ook veel duurder dan strikt noodzakelijk waarbij je je af kunt vragen of het een meerwaarde biedt. Mag dat dan ook niet?

Daarnaast vind ik het vergelijk met homeopathie altijd juist een beetje minder sterk. Iemand die een homeopatische oplossing voor een kwaal verkiest en daarmee andere medicijnen of behandelingen afslaat loopt een risico daar in het allerergste geval aan te komen overlijden. Dat risico is bij het kopen van een te duur kabeltje wat minder van toepassing.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
DominoNL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Ja, ik snap je emotie, maar waar leg je de grens? Er zijn zoveel producten (auto's, voedsel, kleding, etc.) waar prachtige (maar twijfelachtige) verhalen over worden verteld. Die zijn ook veel duurder dan strikt noodzakelijk waarbij je je af kunt vragen of het een meerwaarde biedt. Mag dat dan ook niet?

Daarnaast vind ik het vergelijk met homeopathie altijd juist een beetje minder sterk. Iemand die een homeopatische oplossing voor een kwaal verkiest en daarmee andere medicijnen of behandelingen afslaat loopt een risico daar in het allerergste geval aan te komen overlijden. Dat risico is bij het kopen van een te duur kabeltje wat minder van toepassing.
Geen enkele autoverkoper gaat jou vertellen dat het stukje hout in je cabine je auto toch echt een heel stuk dynamischer laat rijden en je toch echt voor de upgrade van de banden naar luchtvrije rubber moet gaan want die geven je toch echt een veel rustiger beleving gevoel.

Net zoals bij homeopathie gewoon geen bewijs is geen claim.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Jorgen
DominoNL schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Ja, de mogelijke gevolgen zijn kleiner, maar het gaat mij om de totale onzin en berg aan ongefundeerde leugens die rücksichtslos verkondigd worden om te parasiteren op de onwetendheid, onzekerheid en hoop van klanten. Van enkele dubbeltjes tot duizenden euro's. Op de enkeling na die daadwerkelijk gelooft dat wat ie verkoopt "helpt", is voor de meeste verkopers gewoon liegen hun businessmodel.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 13:45

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Weet trouwens iemand of er ergens een analyse bestaat die ingaat op het verschil tussen puur koper en CCA bij speaker kabels en de wat hogere vermogens?

Ik zal verklaren wat ik bedoel;
Bij grote kabel diameters en wat hogere stroomsterktes kan, hypothetisch gezien, het skin-effect een rol gaan spelen in speakerkabels. Wat ik echter in mijn werk zie (in andere context) is dat, voorbij een bepaalde kantelpuntfrequentie, de grotere skin depth van aluminium het verlies in geleidbaarheid grotendeels compenseert ten opzichte van koper. Ik kan me zo voorstellen dat als je dan CCA pakt, je in bepaalde situaties er minder op achteruit gaat dan dat je zou verwachten op basis van het verschil in geleidbaarheid. En ik vroeg me dus af of daar in het kader van HiFi ooit gedegen onderzoek naar was gedaan. O-)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jorgen
Ik weet niet hoe het kan, maar Amazon NL vraagt zelfs maar 27 euro voor de eerder genoemde 30 meter luidsprekerkabel. (https://www.amazon.nl/gp/product/B01C79Z1FU) Komende dinsdag krijgt de vriendin haar speakers binnen dus ook de kabels zijn mooi op tijd om alles aan te sluiten voor haar.

[Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 05-10-2022 00:23]

• Jorgen
Blaat schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:56:
Weet trouwens iemand of er ergens een analyse bestaat die ingaat op het verschil tussen puur koper en CCA bij speaker kabels en de wat hogere vermogens?

Ik zal verklaren wat ik bedoel;
Bij grote kabel diameters en wat hogere stroomsterktes kan, hypothetisch gezien, het skin-effect een rol gaan spelen in speakerkabels. Wat ik echter in mijn werk zie (in andere context) is dat, voorbij een bepaalde kantelpuntfrequentie, de grotere skin depth van aluminium het verlies in geleidbaarheid grotendeels compenseert ten opzichte van koper. Ik kan me zo voorstellen dat als je dan CCA pakt, je in bepaalde situaties er minder op achteruit gaat dan dat je zou verwachten op basis van het verschil in geleidbaarheid. En ik vroeg me dus af of daar in het kader van HiFi ooit gedegen onderzoek naar was gedaan. O-)
Van wat ik zo snel zag bij het forum van audiosciencereview en bij audioholics, is dat het bij speakerkabel een factor van geen enkel belang is. Ik ben alleen niet technisch onderlegd genoeg om alle cijfers te begrijpen. Ik vond oa dit:

Wikipedia: Speaker wire

https://www.audiosciencer...%20connect%20electrically.

https://books.google.nl/b...esc=y#v=onepage&q&f=false

https://www.audioholics.c...-in-speaker-cables-page-3

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Cheezus

Luiaard

"Ik ben eigenlijk niet zo goed in vlechten dus ik heb maar wat audiofiel gebrabbel verzonnen om te kijken of ik mijn prutswerkjes dan nog voor veel geld kan verkopen" :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

-tom-562

Oliesjeik

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:11
Cheezus schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

"Ik ben eigenlijk niet zo goed in vlechten dus ik heb maar wat audiofiel gebrabbel verzonnen om te kijken of ik mijn prutswerkjes dan nog voor veel geld kan verkopen" :+
Ach, is maar 380 pond per meter. En dan krijg je de connectors er ook bij!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:51
https://www.tubulus.net/n...rgentus-luidsprekerkabel/

Waarom gebruikt TUBULUS lucht isolatie.
Lucht is de beste isolator voor audio signalen. Alleen vacuüm is beter, maar dat is niet praktisch. Andere isolator materialen absorberen namelijk energie van de geleider. Deze energie komt later vertraagd terug in de geleider. Wat erg nadelig is voor de zuiverheid van het signaal. Dit wordt duidelijk uit de isolatie constante. De isolatie constante van PVC is namelijk 3,18, van polyethyleen 2,25 en van PTFE (Teflon) 2,1. Maar de isolatie constante van lucht is 1,00059, dat dus het dichtste in de buurt komt bij vacuüm dat de ideale isolatie constante van 1 heeft. Lucht isolatie absorbeert dus vrijwel geen energie wat resulteert in meer diepte en een open en breed stereo beeld.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:09

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

aljooge schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:31:

Lucht is de beste isolator voor audio signalen. Alleen vacuüm is beter, maar dat is niet praktisch. Andere isolator materialen absorberen namelijk energie van de geleider. Deze energie komt later vertraagd terug in de geleider. Wat erg nadelig is voor de zuiverheid van het signaal. Dit wordt duidelijk uit de isolatie constante. De isolatie constante van PVC is namelijk 3,18, van polyethyleen 2,25 en van PTFE (Teflon) 2,1. Maar de isolatie constante van lucht is 1,00059, dat dus het dichtste in de buurt komt bij vacuüm dat de ideale isolatie constante van 1 heeft. Lucht isolatie absorbeert dus vrijwel geen energie wat resulteert in meer diepte en een open en breed stereo beeld.
Inspeeltijd
Een gloednieuwe Tubulus-kabel heeft behoorlijk wat speeltijd nodig om een ​​maximaal resultaat te bereiken. Maakt u zich dus geen zorgen als de eerste paar uur niet aan uw verwachtingen voldoet.

https://www.tubulus.net/nl/aansluitinstructies/

| LG C1 65" | Denon x2700h | Dali Oberon 7 | Dali Oberon 1 | Dali Oberon Vokal | Dali Alteco C1 | SVS SB-1000 Pro | Wharfedale Diamond 10.7 | Onkyo TX-NR509 | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

aljooge schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:31:

Ze zijn met die luchtisolatie één uiterst belangrijk punt vergeten te vermelden. Namelijk dat het gebakken lucht moet zijn.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:09

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Dit is ook een hele mooie.
Die mannen hebben echt hele goede oren.

https://www.alpha-audio.n...vloed-op-streaming-audio/

https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/fiber-netwerk-audio/

[Voor 29% gewijzigd door CPM op 23-10-2022 21:12]

| LG C1 65" | Denon x2700h | Dali Oberon 7 | Dali Oberon 1 | Dali Oberon Vokal | Dali Alteco C1 | SVS SB-1000 Pro | Wharfedale Diamond 10.7 | Onkyo TX-NR509 | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:45
Zon kabeltje zal laatst ook bij m’n nieuwe printer

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

K

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 13:44
Het is ook datzelfde kabeltje, maar dan met een fancy krimpkous, een sleeve erom heen en een koffer erbij.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 15:09

CaDje

Framedrops for life

Retail price is 16.000 euro

En dan voor 99 cent een usb-c naar usb-a adapter ertussen knallen....

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Werden je print resultaten daar ook mooier van? :+
Volgens de denkwijze van de audiofielen moet dat namelijk wel het geval zijn.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:43
De afwerking is gelukkig top notch…

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Voor 7000 euro verwacht je wel heel wat beters dan dat, de connector had van puur goud kunnen zijn. De kabel ziet er uit als (slecht) hobby werk.

[Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-10-2022 17:58]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

timovd

Voorsprong door techniek

Wat als je er nu Debussy of Rachmaninoff mee afspeelt? Heb je dan een andere kabel nodig?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31

M2M

medicijnman

Die is eigenlijk niet nieuw. Dit is de reden waarom ik een toslink dingetje tussen de TV en de versterker heb zitten. niets irritanters dan een groundloop die hoorbaar is en de TV heeft geen aardaansluiting waar de TV zijn overtollige electronen aan kwijt kan.

Overigens ook gehad met de PC hier (lang geleden). Zat een verdeeldoos tussen met aardstekker en randaarde op de doos, maar slechts twee adertjes in de kabel. Enorme zoektocht gehad naar die irritante brom op de koptelefoon en het getintel aan de PC-kast. :-(

Maar om nu te stellen dat je je netwerkkabel moet vervangen door een optische verbinding zodat uhhh schakelende voeding-ruis niet terecht komt in de ontvangende switch ofzo? klinkt hetzelfde als de 5000 euro dure passieve powerkabel die je in hetzelfde stopcontact drukt waar ook je LED dimmer aan hangt.

[Voor 12% gewijzigd door M2M op 25-10-2022 20:46]

-_-

• aljooge
nineball schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:37:
De afwerking is gelukkig top notch…

[Afbeelding]
Zou hij wel weten dat als je dit krimpkousje er netjes omheen wil krijgen je dit moet verwarmen met een hitte pistool?

• Tux3.14
aljooge schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Zou hij wel weten dat als je dit krimpkousje er netjes omheen wil krijgen je dit moet verwarmen met een hitte pistool?
Toch wel hitte pistool met een netsnoer van 5K, op de juiste manier aangesloten in het stopcontact? Straks blaas je vieze warmte er op af, dan hoor je dat gelijk.

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:22
Gelukkig wel free shipping worldwide, dat scheelt weer

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:22
aljooge schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Wel voorzichtig, anders gaat de boel afknijpen

• MicroVAX3400
Wat ook tegen valt aan die USB kabel, zijn de connectoren. Voor dergelijke bedragen verwacht je een CNC machined deel inplaats van een gestanst en gevouwen deel.

• aljooge
MicroVAX3400 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:39:
Wat ook tegen valt aan die USB kabel, zijn de connectoren. Voor dergelijke bedragen verwacht je een CNC machined deel inplaats van een gestanst en gevouwen deel.
Wat ik mis is enige vorm van shielding, die buitenste mantel ls transparant.

Als je het mij vraagt is dit iemand die zelf iets op een onhandige manier in elkaar geknutseld heeft en pretendeert high end te zijn. Gewoon een oplichter.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
Deze post van @Microkid zou hier ook niet misstaan :+

Toch maar even de afbeelding zelf maar even erbij plaatsen.

Mijn profiel op Discogs

• Shunt
  • Laatst online: 19:52
aljooge schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:06:
[...]

Wat ik mis is enige vorm van shielding, die buitenste mantel ls transparant.

Als je het mij vraagt is dit iemand die zelf iets op een onhandige manier in elkaar geknutseld heeft en pretendeert high end te zijn. Gewoon een oplichter.
Dat zijn ze allemaal 🤣

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Jorgen schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:10:
Ik weet niet hoe het kan, maar Amazon NL vraagt zelfs maar 27 euro voor de eerder genoemde 30 meter luidsprekerkabel. (https://www.amazon.nl/gp/product/B01C79Z1FU) Komende dinsdag krijgt de vriendin haar speakers binnen dus ook de kabels zijn mooi op tijd om alles aan te sluiten voor haar.
Weet je echt niet hoe het kan? Heel eenvoudig, meer hoeft het helemaal niet te kosten. Het enige verschil met gewoon huishoudsnoer van die doorsnede dat ook ongeveer die prijs heeft, is dat de aders een beetje verschillend gekleurd zijn in verband met de gewenste gelijke richting naar de luidsprekers. Dat is alles. Elk argument dat dit anders zou zijn berust op sprookjes over weet ik wat voor magische eigenschappen.
Edit: Zou het kunnen dat verreweg de meeste potentiële kopers het zo langzamerhand, mede door websites als deze, wel door hebben dat al die die verhalen over buitengewone eigenschappen op pure lariekoek berusten? Je zou het hopen. Het zou alleen maar betekenen dat we dan een bron van vermaak moeten missen, althans een groot deel ervan.

[Voor 17% gewijzigd door Techneut op 26-10-2022 21:23]

• Jorgen
Techneut schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:00:
[...]
Weet je echt niet hoe het kan? Heel eenvoudig, meer hoeft het helemaal niet te kosten. Het enige verschil met gewoon huishoudsnoer van die doorsnede dat ook ongeveer die prijs heeft, is dat de aders een beetje verschillend gekleurd zijn in verband met de gewenste gelijke richting naar de luidsprekers. Dat is alles. Elk argument dat dit anders zou zijn berust op sprookjes over weet ik wat voor magische eigenschappen.
O, maar dat begrijp ik wel natuurlijk, maar op de vorige deal werd al gereageerd dat het heel goedkoop was en dit scheelde nog weer een paar euro.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
Na jouw reactie zo'n rol gekocht van 30 meter en het ziet er gewoon prima uit. Deze gebruikt voor mijn rear speakers waar ik ooit, zonder dat ik het wist, CCA kabel op had aangesloten.

Nu weet ik niet of dit nu juist daarom onder dit topic thuis hoort maar de Audyssey metingen gaven de rears bij CCA een meting van -4,5 en -6,5dB en bij de koperen kabel -5,0 en -7,0 dB. Precies dus voor beide speakers -0,5dB verschil.

Toeval of zou dat door de CCA kunnen komen?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:56
sonsan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:10:
Na jouw reactie zo'n rol gekocht van 30 meter en het ziet er gewoon prima uit. Deze gebruikt voor mijn rear speakers waar ik ooit, zonder dat ik het wist, CCA kabel op had aangesloten.

Nu weet ik niet of dit nu juist daarom onder dit topic thuis hoort maar de Audyssey metingen gaven de rears bij CCA een meting van -4,5 en -6,5dB en bij de koperen kabel -5,0 en -7,0 dB. Precies dus voor beide speakers -0,5dB verschil.

Toeval of zou dat door de CCA kunnen komen?
hoe vaak heb je de metingen gedaan?

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
Audyssey heeft 8 metingen uitgevoerd. In totaal zijn er twee keer van deze sessies gemeten, dus twee complete metingen van 8 stuks. Met enkele dagen ertussen.

Maar kan best toeval zijn hoor, maar het viel me wel op omdat ik alle metingen registreer.

[Voor 24% gewijzigd door sonsan op 27-10-2022 17:03]

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 13:29
Ik kom altijd vol enthousiasme naar dit topic, klaar voor een stukje leedvermaak en om versteld te staan van marketing. Stiekem denk ik ook om mezelf een beetje beter te voelen dan de stumpers die er in trappen.

Na 5 minuten vertrek ik altijd weer diep bedroefd en gedesillusioneerd. Als ik de comments lees onder een post van Alpha-Audio, dan zakt mijn vertrouwen in de mensheid compleet weg. Dat zijn mensen die in de maatschappij op een plek staan waar ze veel geld verdienen. Hoe anders kun je al die rommel aanschaffen. En toch neigt ook dat soort mensen naar het bijna aanbidden van een illusie, puur door gebrek aan kennis en wantrouwen naar de wetenschap.

uiteindelijk blijft enkel een gevoel van wanhoop over...

Ik zie jullie hier volgende week weer

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52
TMon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:33:
Ik kom altijd vol enthousiasme naar dit topic, klaar voor een stukje leedvermaak en om versteld te staan van marketing. Stiekem denk ik ook om mezelf een beetje beter te voelen dan de stumpers die er in trappen.

Na 5 minuten vertrek ik altijd weer diep bedroefd en gedesillusioneerd. Als ik de comments lees onder een post van Alpha-Audio, dan zakt mijn vertrouwen in de mensheid compleet weg. Dat zijn mensen die in de maatschappij op een plek staan waar ze veel geld verdienen. Hoe anders kun je al die rommel aanschaffen. En toch neigt ook dat soort mensen naar het bijna aanbidden van een illusie, puur door gebrek aan kennis en wantrouwen naar de wetenschap.

uiteindelijk blijft enkel een gevoel van wanhoop over...

Ik zie jullie hier volgende week weer
Ik ken dit topic net 3 minuten, maar... ongekend. Zag van de week iemand op Instragram, die had inderdaad speakerkabels van 2500 euro. Daar had ie hele dure steuntjes onder gelegd (leken gewoon heule dure ronde deurstops), en man, wat een verschil was het!

• Gideon
  • Laatst online: 26-01 12:43
En toch... en toch...

Wie zijn wij om de kaders van een hobby, dat per definitie geld mag kosten, te bepalen? Gaat het niet alleen om het luisteren naar muziek, maar om een totaalbeleving waarbij meer zintuigen dan alleen de oren zijn betrokken? Whisky drink je ook niet uit een bloemenvaas en auto's worden ook niet verkocht zonder te zijn afgelakt in een bepaalde kleur. In alle gevallen voegt het niets toe of doet het niets af aan de primaire functionaliteit van het product.

Persoonlijk kan ik genieten van mooie producten: de vorm, de kleur, hoe het ruikt en aanvoelt... Niet in de laatste plaats t.a.v. audiogerelateerde spullen. In die zin mag een mooi strak uitziend kabeltje best wat meer kosten dan een standaard dropveterkabel van de Gamma, ookal maakt het voor de signaaloverdracht geen verschil. Zelfs al zou de fabrikant claimen dat het 'iets magisch' doet, het feit dat het er mooi en netjes uitziet, levert voor mij een positieve bijdrage aan de beleving van m'n hobby. Uiteraard binnen de limieten van mijn budget en mijn persoonlijke smaak. Een dikke python op houten klosjes tussen het stopcontact en m'n versterker komt er niet in. Dat er mensen zijn die er wel in geloven en ervoor willen betalen -en er dus van kunnen genieten, naar ik aanneem- klinkt wellicht idioot. Maar als je ergens in gelooft -of in iemand gelooft die iets beweert- dan is het er ook.

Ooit had ik een buizenversterker die ik wilde verkopen via Marktplaats. Een wat oudere meneer was wat twijfelachtig geïnteresseerd, maar na wat heen-en-weer mailen wilde hij 'em toch graag van dichtbij bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Meneer komt na 2 uur reizen op bezoek, laat 'em uitgebreid de versterker bekijken, voelen en beluisteren, maakt ie de opmerking dat het aluminium frontplaatje niet recht zit. Ik kijk ernaar en zie dat ie wel recht zit. Maar meneer vond toch van niet. Ik een waterpas en meetlint erbij gepakt... frontplaatje zit gewoon recht. Maar nee, meneer was niet te overtuigen. Met lege handen ging hij huiswaarts.

Mensen zijn respectabele, maar soms onnavolgbare wezens :P

• DominoNL

DominoNL

Dat is al meermaals voorbij gekomen in het topic alhier en in de regel is iedereen het daar tot op zekere hoogte mee eens. Er ontstaat (hier) pas een probleem als kwakzalvers UTP kabels van 500 euro+ de meter aan gaan prijzen om hun uiterst goede klankbeeld aan "jan met de pet" die erop vertrouwd dat zo iemand te vertrouwen is wanneer hij op zoek is naar een upgrade voor z'n home theater of hifi setup.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 13:29
DominoNL schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:44:
[...]

Er ontstaat (hier) pas een probleem als kwakzalvers UTP kabels van 500 euro+ de meter aan gaan prijzen om hun uiterst goede klankbeeld aan "jan met de pet" die erop vertrouwd dat zo iemand te vertrouwen is wanneer hij op zoek is naar een upgrade voor z'n home theater of hifi setup.
Precies dit. Mooie producten kopen voor een hogere prijs is prima te verantwoorden. Mooier, robuuster, voor de leuk, allemaal prima. Maar als ik zo’n winkel dan gewoon klinkklare onzin en leugens zie verkondigen, zondere enige poging tot onderbouwing. Dingen die gewoon te bewijzen zijn, te meten zijn, wat al jaren standaarden zijn in de industrie.
Ja, dan springen de tranen me in de ogen.
Ik denk dat t moedwillig bedonderen van onkundige consumenten me nog t meest raakt.
Hoewel in de audiowereld de consument dit gedrag ook wel enorm aan lijkt te moedigen.
DominoNL schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:44:
[...]
Dat is al meermaals voorbij gekomen in het topic alhier en in de regel is iedereen het daar tot op zekere hoogte mee eens. Er ontstaat (hier) pas een probleem als kwakzalvers UTP kabels van 500 euro+ de meter aan gaan prijzen om hun uiterst goede klankbeeld aan "jan met de pet" die erop vertrouwd dat zo iemand te vertrouwen is wanneer hij op zoek is naar een upgrade voor z'n home theater of hifi setup.
Wel mee eens. Maar toch is belazeren helaas al zo oud als de wereld. In de mythologie zijn hier al talloze kleurrijke verhalen over. Maar terug naar het heden, als normaliter zo'n stom kabeltje hooguit maar een paar euro kost, zou je toch denken dat je tenminste even met de ogen knippert als je vergezeld van een fraaie uiteenzetting het aangeboden ziet voor een prijs van 500 euro of nog extreem veel meer. Je hoeft toch geen ingewijde te zijn om tenminste te denken "Klopt dit eigenlijk wel?". Zou die gedachte echt niet opkomen bij die slachtoffers? Ik kan me nog voorstellen dat dit bij prijzen van twee tot vijf keer zo hoog als normaal niet zo erg opvalt, maar 500 euro voor een stom snoertje? Bovendien heeft iedereen denk ik in zijn of haar kring van bekenden met verstand van zaken om te vragen: "Wat vind jij hiervan". Ik denk dat die persoon zich rot lacht.
Die uiteenzettingen hebben ook bijna allemaal hetzelfde herkenbare patroon. Ze beginnen alle ongeveer met "Wellicht denkt u "wat kan nou zo'n snoertje voor verschil maken"? Welnu daar hoeft u zich niet voor te schamen, immers niet iedereen is een wetenschapper. En dan volgt er een vaag verhaal met een aaneenschakeling van vage termen.

• Gideon
  • Laatst online: 26-01 12:43
Ik vraag mij dan ook af hoeveel "jannen met de pet" zich daadwerkelijk enkel en alleen laten overtuigen door pseudowetenschappelijke verkooppraat. Zomaar even 500 euro lappen voor een kabel om je HT-set te upgraden is nogal wat. Vooral als het niet in verhouding staat tot de rest van de apparatuur. Indien dat wel het geval is, is het niet bepaald een "jan met de pet". Of de persoon in kwestie kiest er bewust voor om zich in de luren te laten leggen :+

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 15:45
Gideon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:26:
Ik vraag mij dan ook af hoeveel "jannen met de pet" zich daadwerkelijk enkel en alleen laten overtuigen door pseudowetenschappelijke verkooppraat. Zomaar even 500 euro lappen voor een kabel om je HT-set te upgraden is nogal wat. Vooral als het niet in verhouding staat tot de rest van de apparatuur. Indien dat wel het geval is, is het niet bepaald een "jan met de pet". Of de persoon in kwestie kiest er bewust voor om zich in de luren te laten leggen :+
Het gaat voor sommigen om de aandacht, het aankoopmoment, het laten zien aan anderen. Hoorde laatst een audiofiel tegen me zeggen “tja, als de vrouw een nieuwe tas wil, dan wil ik een nieuwe kabel”.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• juiced01

[Voor 54% gewijzigd door juiced01 op 30-10-2022 20:25]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Gideon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:26:
Ik vraag mij dan ook af hoeveel "jannen met de pet" zich daadwerkelijk enkel en alleen laten overtuigen door pseudowetenschappelijke verkooppraat.
meer dan je denkt. de meeste zien/beseffen simpelweg niet dat het onzin is.

en het blijft een sunk cost fallacy, iemand die een enorme sloot geld uitgegeven heeft bij de apple store word doorgaans niet blij als je hem wijst wat men een vergelijkbaar ding kan kopen van niet-apple wat een fractie kost. dan worden er net zolang andere zweverige randzaken bijgehaald om hun aankoop alsnog te verdedigen. al geld dat voor vrijwel alle grote aankopen. zeg maar eens tegen een audi-gek dat ze eigenlijik een verkeerd uitgedeukte skoda hebben gekocht... :+

[Voor 43% gewijzigd door flippy op 30-10-2022 19:55]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:56
Een leuke en leerzame video van LTT.
Gaat over de audiophile netwerk switch van AQVOX, a €800,-. Buyer beaware!

Oops, zie net dat juiced01 hem al heeft gepost.
@juiced01 Misschien handiger als je zulks post, je de [video]......[/video] gebruikt als je een video link post.

[Voor 28% gewijzigd door apollo13 op 30-10-2022 19:50]

apollo13

• juiced01
apollo13 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:46:Oops, zie net dat juiced01 hem al heeft gepost.
@juiced01 Misschien handiger als je zulks post, je de [[URL="......"]Video[/URL]] gebruikt als je een video link post.
Haha, geen probleem! :) en thanks, ik heb het even aangepast :)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

* knip *

Deze post en de reacties daarop verwijderd omdat het off-topic is.

[Voor 97% gewijzigd door D vd V op 08-11-2022 14:40]

• MicroVAX3400
Heb eens nagedacht, en geconcludeerd dat een ouderwets smelt-patroon het beste zou zijn voor high end audio. Een automaat/stotz heeft nu eenmaal een kleine spoel om het trippen van een kortsluit stroom fout in gang te zetten.
MicroVAX3400 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:01:
Heb eens nagedacht, en geconcludeerd dat een ouderwets smelt-patroon het beste zou zijn voor high end audio. Een automaat/stotz heeft nu eenmaal een kleine spoel om het trippen van een kortsluit stroom fout in gang te zetten.
Nou ik vind dit wel heel ver gezocht, zo'n high end audio moet dan wel buitensporig toren hoog van kwaliteit zijn als dat merkbaar zou zijn. Ik geloof daar helemaal niet in. Als dat ooit wel het geval zou zijn, dan zou ik veel eerder aan een extreem beroerde voeding denken en dat past volgens mij niet bij high end. Een voor mij trouwens een volslagen niets zeggende term die ik bij voorkeur nooit gebruik. Iedereen met een beetje hoog prijskaartje om het aannemelijk te maken kan en mag immers zijn product wel zo noemen!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:43
Een strip koper werkt nog beter.

• Tux3.14
Weet je hoeveel spoelen er in een receiver en andere audio apparatuur zit?

• MicroVAX3400
nineball schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:24:
[...]

Een strip koper werkt nog beter.
Hier heb ik alle smelt patronen ingepakt in aluminium folie. Is ook gelijk alle ruis afgeschermd.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:41
Techneut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:07:
[...]
Nou ik vind dit wel heel ver gezocht, zo'n high end audio moet dan wel buitensporig toren hoog van kwaliteit zijn als dat merkbaar zou zijn. Ik geloof daar helemaal niet in. Als dat ooit wel het geval zou zijn, dan zou ik veel eerder aan een extreem beroerde voeding denken en dat past volgens mij niet bij high end. Een voor mij trouwens een volslagen niets zeggende term die ik bij voorkeur nooit gebruik. Iedereen met een beetje hoog prijskaartje om het aannemelijk te maken kan en mag immers zijn product wel zo noemen!
Als ik dit argument gebruik, krijg ik enkel "dus jij zegt dat mijn versterker van <hoog bedrag> slecht is?"

Ja, dat vind ik.

Share and Enjoy!

• bouwfraude
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:54:
[...]
Een audiofiele 16A automaat... zucht. Snake oil.
Nog van bakeliet lijkt me een heel oud exemplaar.

• royhoi
Iemand al eens geprobeerd om een demonstratie aan te vragen voor deze kabel 😆

Zijn er überhaupt verschillen meetbaar met dit soort kabels tegenover een normale?

https://iear.nl/product/audioquest-dragon-high-current/

K

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

timovd

Voorsprong door techniek

royhoi schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:01:

Zijn er überhaupt verschillen meetbaar met dit soort kabels tegenover een normale?

Er staat bij dat ie een award heeft gekregen, dus dat moet toch wel goed zijn?

Geen idee wat voor award. Een Elfenaward? Voor kwakzalverij?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• royhoi
timovd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:06:
[...]

Er staat bij dat ie een award heeft gekregen, dus dat moet toch wel goed zijn?

Geen idee wat voor award. Een Elfenaward? Voor kwakzalverij?
Lees zelf maar
https://www.alpha-audio.n...dragon-source-power-cord/

K

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 13:22

Ik ben uberhaupt benieuwt of iemand dit koopt... :X

[Voor 12% gewijzigd door BigEagle op 04-12-2022 09:11]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• bouwfraude
  • Niet online
IZijn er überhaupt verschillen meetbaar met dit soort kabels tegenover een normale?
Nee, koperdraad is koperdraad. Bovendien in de muur achter de WCD zitten meters gewone 2,5 mm2 installatiedraad van een 25 cent per meter (hoewel met de huidige koperprijzen dat wel verdubbeld zal zijn)

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-01 01:11
Bij audioquest was het altijd al duidelijk dat hun business model gebaseerd was op snake oil. Maar het valt mij tegen als een gerespecteerd bedrijf, bekend om hun goede platenspeler elementen zich ineens begeeft op de kabel hokus pokus. Ortofon Japan(!?) heeft een geweldige interlink van €799 ontwikkeld!
https://www.ortofon.com/reference-bronze-p-718-n-3428

Rampage VI Extreme

• mr_petit
onzichtbaar schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:56:
Ortofon Japan(!?) heeft een geweldige interlink van €799 ontwikkeld!
https://www.ortofon.com/reference-bronze-p-718-n-3428
Cable capacity: 240 pF/m

dat.....is niet zo best :F :X
En dat nog wel van een cartridgefabrikant....

[Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 04-12-2022 14:41]

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111".

Enjoy!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee