Dit is geen antwoord op de quote.
Waarom trek je daar dan wel de conclusie uit dat wat ik zei niet zou kloppen?
"(klein signaal tov geen signaal is best groot, klein signaal tov groot signaal zie je nog maar amper)"
Deze situatie dient zich niet voor. Ik meet prima geen signaal, groot signaal en klein signaal.
Het is imo geen verklaring waarom je parasitaire capaciteiten beter zou zien bij uitstand dan bij aanstand. en helemaal geen verklaring waarom er een groter potentiaalverschil aanwezig zou zijn op de rca uitgang bij uitstand danwel aanstand.
Je kunt altijd verschillen meten, de vraag is of je ook verschillen kunt horen. Die 2 dingen worden wel eens door elkaar gebruikt.
Ja die verschillen worden heel vaak door elkaar gehaald, maar niet hier, en zeker niet
door mij.
Dat heb ik in 1 van mijn eerste posts al gezegd.
Dus ik weet niet of je hier een punt mee wilt maken of dat dit een argument (of verklaring?) is in de discussie waarom er meer potentiaalverschil (danwel stroom) te meten is op de rca uitgang als de cd speler uitstaat....
Het is mij vooral onduidelijk welk punt jij nu eigenlijk wilt maken.
Ik wil helemaal geen punt maken. Ik stel alleen vast dat er verschil in potentiaal te meten is op de uitgang van een audioapparaat naar gelang hoe de stekker er in zit (wat in het begin dus ontkracht werd), en dat dit ook nog eens verschilt met wanneer het apparaat aan staat (wat ook beweerd werd onmogelijk te zijn)
Ik ben geïnteresseerd in waarom, maar ik wil er helemaal geen punt mee maken. Dat heb ik in het begin al gezegd, dus eigenlijk weet ik ook niet goed waarom je de vraag stelt.
Je meet iets wat prima te verklaren is
Dat aan- en uitverschil nog niet m.i.
Je krijgt al verschillende keren verklaringen te horen, maar je gaat er niet op in, of komt met antwoorden die niets met de gegeven verklaringen te maken hebben.
Ik ga er wel op in.
Daarnaast meet je sowieso al op een manier waarmee je niet echt iets zinnigs aan het meten bent.
Waarom zou dat niet zinnig zijn? dat is een extentiele opinie en voor alle interpretatie vatbaar. Wat de één zinnig is, is voor de ander onzinnig

Precies dit dus, een capaciteit kan resulteren in verschillende spanningen afhankelijk van de belasting. Dat je een vaste referentie hebt doet daar niets aan af. Precies door dit soort uitspraken zeg ik dat je duidelijk niet weet wat je nu echt aan het meten bent.
En eerst werd het als onmogelijk verklaard.
Dat het
kan resulteren in verschillende spanningen....dat klopt, dat heb ik gemeten.
Maar de verklaring van waarom is nog steeds niet gegeven.
Misschien nog eens duidelijk herhalen welk punt je dan wil maken en waarom onze uitleg niet zou kloppen?
Ik wil geen punt maken; ik doe een constatering. Ik meet een verschil in potentiaal (en stroom bij kring naar aarde) die anders is bij uitstand dan bij aanstand.
Ten eerste antwoord je
Je zult heel wat preciezer/uitgebreider moeten meten om te kunnen zeggen dat het wel/niet optreed als het apparaat aan/uitstaat.
Zowel de spanningszoeker als de multimeter met stroommeting geven het aan. Wat zou preciezer/uitgebreider moeten? Klopt het niet wat ik meet? zijn die potentiaalverschillen danwel verschillen in lopende stroom hetzelfde?
Daarna zeg je:
Uiteindelijk gaat dit meestal over kleine paracitaire capaciteiten en bij uitstand zie je die nu eenmaal vele malen beter dan als die aanstaat
Ik zie geen parasitaire capaciteit, ik zie spanning danwel stroom
(klein signaal tov geen signaal is best groot, klein signaal tov groot signaal zie je nog maar amper)
Er is geen klein signaal tov groot signaal, er is alleen een groter potentiaalverschil en een kleiner potentiaalverschil danwel grotere stroom en kleinere stroom, en die zijn beide prima zichtbaar. Misschien interpreteer ik je zin verkeerd. Maar er is m.i. geen twijfel over of het verschil maar amper meetbaar zou zijn. Zowel met de spanningsmeter als met de stroommeting zijn de verschillen echt prima meetbaar.
Het is nog steeds geen verklaring waarom er een groter danwel kleiner potentiaalverschil/stroomloop is bij aan- danwel uitstand. Waarom lekt er meer spanning (en evt stroom) naar de rca uitgang toe als de cd speler uitstaat dan wanneer deze aanstaat? Dat is de hamvraag.
[
Voor 5% gewijzigd door
mr_petit op 31-08-2022 23:07
]