Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Aphex Twin - Ageispolis" is ook een leuke. Veel gaande in de onderste regionen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toshirou schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Kende dat hele nummer niet, maar ik hoor nu niet zo direct waarom dit nummer gebruikt werd. Zit er iets in het nummer wat kenmerkend is dat dit iets belicht? Gewoon benieuwd :)
Zoals @flippy schreef heeft hij redelijke bass die na loop van tijd in het nummer erbij komt. Maar er zullen zat nummers beter geschikt zijn hoor, die specifieke werd alleen gebruikt bij dat vak, geen idee of de docent het zo'n goed nummer vond, of dat hij wilde dat wij er allemaal een trauma van kregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13
Boefmans schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Maar dan zetten ze er toch kastjes tussen om de stroom 'schoon' te maken? _/-\o_
Je bedoelt een filter die elke goede versterker heeft ? :P

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

redwing schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Je bedoelt een filter die elke goede versterker heeft ? :P
Niet alleen elke goede versterker, maar een apparaat met een netsnoer mag letterlijk geen CE goedkeur krijgen zonder aan de EMC norm te voldoen.
Deze norm specificeert onder andere een minimaal functionerend netfilter.

En inderdaad, als je versterker geen degelijke immuniteit heeft voor slechte netspanning, dan kan je beter meteen een andere versterker kopen. Dat is zo'n basale implementatie.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

https://www.alpha-audio.n...nks-blindtest-kabelgekte/

Kijk, ze hebben blind getest dus dit is echt bewijs dat er verschil zit tussen de interlinks. De dropveter klinkt natuurlijk slecht, dat snapt iedereen, maar de overige kabels klinken allemaal uniek en zal van de persoonlijke voorkeur afhangen welke 'beter' klinkt.
Gelukkig kunt u gewoon luisteren naar onze stream om te bepalen wat bij u past.
Ah, gelukkig kan ik aan de hand van een gecomprimeerde audiostream die ik afspeel op m'n laptop speakers blijkbaar goed bepalen welke interlink beter klinkt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Cheezus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:40:

Kijk, ze hebben blind getest dus dit is echt bewijs dat er verschil zit tussen de interlinks. De dropveter klinkt natuurlijk slecht, dat snapt iedereen, maar de overige kabels klinken allemaal uniek en zal van de persoonlijke voorkeur afhangen welke 'beter' klinkt.

[...]

Ah, gelukkig kan ik aan de hand van een gecomprimeerde audiostream die ik afspeel op m'n laptop speakers blijkbaar goed bepalen welke interlink beter klinkt d:)b
Waarom zit er nou een livestream bij... Nu moet ik hem natuurlijk helemaal gaan kijken om te zien hoe irrelevant de resultaten zijn.

Ah laat maar, ze noemen het een blinde test, maar dat is het dus niet.
Afgezien van het feit dat ze niks konden zien tijdens de kabel wissel heeft het niks met blind testen te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door dragonhaertt op 08-02-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:20

Het is een beetje jammer dat ze deze test idd verkloten.
Maar ze hebben ook een speakertest waarbij ze verschillende speakers met een microfoon hebben opgenomen en die files lossless op hun site hebben staan.

Zoiets kan je natuurlijk ook prima met kabels doen. uitgang van een dac/cdspeler/whatever aan de input van een adc/audio interface knopen.
Dat daar waarschijnlijk geen hoorbaar of duidelijk meetbaar verschil uit komt is natuurlijk een ander verhaal, maar deze manier van testen werkt prima. Het geeft alleen niet het gewenste effect voor alpha audio waarschijnlijk :+

Dat heb ik ook wel eens gedaan met het testen van kabels met een draaitafel, waar het verschil wel duidelijk hoorbaar is (maar de manier van testen is natuurlijk hetzelfde)
Hoorbaar verschil dropveter tov betere kabel:
File 1:
https://audio.home.xs4all...rison/daftpunk/daft1.flac
File 2:
https://audio.home.xs4all...rison/daftpunk/daft2.flac
Duidelijk hoorbaar verschil en de kabel is het enige wat veranderd is (1 van de files is dus een el cheapo dropveter, jullie mogen raden welke)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Maar ze hebben ook een speakertest waarbij ze verschillende speakers met een microfoon hebben opgenomen en die files lossless op hun site hebben staan.

Zoiets kan je natuurlijk ook prima met kabels doen. uitgang van een dac/cdspeler/whatever aan de input van een adc/audio interface knopen.
Dat daar waarschijnlijk geen hoorbaar of duidelijk meetbaar verschil uit komt is natuurlijk een ander verhaal, maar deze manier van testen werkt prima. Het geeft alleen niet het gewenste effect voor alpha audio waarschijnlijk :+

Dat heb ik ook wel eens gedaan met het testen van kabels met een draaitafel, waar het verschil wel duidelijk hoorbaar is (maar de manier van testen is natuurlijk hetzelfde)
File 1:
File 2:
Duidelijk hoorbaar verschil en de kabel is het enige wat veranderd is (1 van de files is dus een el cheapo dropveter, jullie mogen raden welke)
Dit wat jij omschrijft is ook ooit op DIYaudio gedaan. Alleen dan met hele bijzondere interlinks: een aardappel, banaan, een bak modder en nog wat andere creatieve "interlinks". Het meeste gaf geen hoorbaar verschil in de blinde ABX, de bak modder had wel iets meer last van storing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Jag schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Het meeste gaf geen hoorbaar verschil in de blinde ABX,
Ja maar ze hadden ook een draaitafel als bron moeten gebruiken.
Die gaan heel goed samen met aardappels maar totaal niet met bananen.
En ook niet met dropveters.

Maar ik neem aan dat je wel een groot verschil hoort tussen mijn samples, dus wat een dropveter teweeg kan brengen afhankelijk van de muziekbron.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Ja maar ze hadden ook een draaitafel als bron moeten gebruiken.
Die gaan heel goed samen met aardappels maar totaal niet met bananen.
En ook niet met dropveters.

Maar ik neem aan dat je wel een groot verschil hoort tussen mijn samples, dus wat een dropveter teweeg kan brengen afhankelijk van de muziekbron.
Dag en nacht verschil. Bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

was dat getest met een dropveter van katja, haribo, klene of venco?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me er bij een platenspeler ook wel iets bij voorstellen, als het gaat om de interlink van speler naar phono-pre.
Ik heb me daar nog niet in verdiept, en de samples hierboven nog niet gehoord.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
flippy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:08:
was dat getest met een dropveter van katja, haribo, klene of venco?
Nee van de chinees. Daar komen tegenwoordig vrijwel alle dropveters vandaan.
Het was wel een vrij lange dropveter, 180cm. De capacitaire waarde loog er niet om....

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een nieuwe pc-voeding en nu kwam ik deze tegen: https://www.alpha-audio.n...ext-level-computer-power/

Het ding heeft wel handige features:
Wat mooi is, is dat de Jcat voeding automatisch inschakelt op het moment dat de pc inschakelt. En hij gaat automatisch in standby op het moment dat de pc uitgaat. Heel fraai gedaan.

Het schijnt dat mijn Spotify hier beter van gaat klinken Is dit €5200,- waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:38

Toshirou

Vinyl Surfer

oef! schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:32:
Ik ben in de markt voor een nieuwe pc-voeding en nu kwam ik deze tegen: https://www.alpha-audio.n...ext-level-computer-power/

Wat mooi is, is dat de Jcat voeding automatisch inschakelt op het moment dat de pc inschakelt. En hij gaat automatisch in standby op het moment dat de pc uitgaat. Heel fraai gedaan.

Hahaha ik moest even om dit stukje lachen

"Dat een voeding veel doet, weten we inmiddels wel. Maar dat een voeding zoveel kan doen met een PC… poe. Wie had dat gedacht! We horen echt direct dat het geheel schoner klinkt. En rustiger, gedetailleerder en groter."

Of heeft de redacteur in kwestie even wat oorsmeer laten verwijderen... 🤨. Dit soort teksten zijn toch echt lachwekkend slecht maar boven alles ongeloofwaardig.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Nee van de chinees. Daar komen tegenwoordig vrijwel alle dropveters vandaan.
Het was wel een vrij lange dropveter, 180cm. De capacitaire waarde loog er niet om....
.zonder dollen, ik hoor precies geen verschil :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Thomas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:38:
[...]

.zonder dollen, ik hoor precies geen verschil :) .
Je hoort geen verschil tussen de 2 samples die ik geplaatst heb?!?

Dan ben je echt de enige.
Ik heb deze test ook in het vinyltopic gehouden en daar werd het verschil gelijk opgemerkt.
De test is namelijk nog iets uitgebreider; van de 2 samples moet gekozen worden welke tonaal het dichtst bij sample 3 hoort:
https://audio.home.xs4all...rison/daftpunk/daft3.flac

Zowel mensen die in het vinyltopic meededen als mensen op Vinylengine wisten allemaal unaniem hetzelfde antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Je hoort geen verschil tussen de 2 samples die ik geplaatst heb?!?

Dan ben je echt de enige.
Ik heb deze test ook in het vinyltopic gehouden en daar werd het verschil gelijk opgemerkt.
De test is namelijk nog iets uitgebreider; van de 2 samples moet gekozen worden welke tonaal het dichtst bij sample 3 hoort:
https://audio.home.xs4all...rison/daftpunk/daft3.flac

Zowel mensen die in het vinyltopic meededen als mensen op Vinylengine wisten allemaal unaniem hetzelfde antwoord te geven.
Totaal geen verschil. Met het gegeven dat ik ze op een buizenversterker (hybrid) heb zitten luisteren. Vraag me af of het aan mijn gehoor ligt of dat ik nog eens op mijn normale versterker moet luisteren. Nou moet ik toegeven dat ik ook met een ABX test het verschil tussen 320kbps en lossless al met zeer veel moeite hoor (en dan ligt het ook maar net aan het nummer).

Dacht oprecht dat je voor de grap gewoon twee dezelfde files had geplaatst :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Thomas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Totaal geen verschil. Met het gegeven dat ik ze op een buizenversterker (hybrid) heb zitten luisteren. Vraag me af of het aan mijn gehoor ligt of dat ik nog eens op mijn normale versterker moet luisteren.
Voor echt kritieke dingen luister ik altijd met een koptelefoon (geen super high end ding hoor)
Nou moet ik toegeven dat ik ook met een ABX test het verschil tussen 320kbps en lossless al met zeer veel moeite hoor (en dan ligt het ook maar net aan het nummer).
Dat hoor ik dan weer niet. Het verschil tussen de samples die ik postte is echt veel groter.
Dacht oprecht dat je voor de grap gewoon twee dezelfde files had geplaatst :').
Nee, dit is echt serieus. Maar het verschil zou ook heel duidelijk moeten zijn. Ik zou zeggen, probeer het met een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:31:
[...]

Voor echt kritieke dingen luister ik altijd met een koptelefoon (geen super high end ding hoor)

[...]

Dat hoor ik dan weer niet. Het verschil tussen de samples die ik postte is echt veel groter.

[...]

Nee, dit is echt serieus. Maar het verschil zou ook heel duidelijk moeten zijn. Ik zou zeggen, probeer het met een koptelefoon.
Hier ook met een koptelefoon zitten luisteren.

E: De buizenversterker was blijkbaar de reden. Door mijn reguliere versterker klinkt sample 2 een stuk doffer (dan 1). Om nou te zeggen dat er een dag en nacht verschil is... Ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 08-02-2022 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
oef! schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:32:

Wat een slecht verhaal dit :')
Zullen die reviewers wel weten dat in de meeste opname/muziek studio’s gebruik word gemaakt van een iMac of Macbook, met jawel, een USB-C adapter van onder de 100€ bij een Macbook? Dat moet volgens hun alle opnames toch al vol zitten met ruis en ellende 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:33
[...]

File 1:
File 2:
Hier even beluisterd met een Sennheiser HD600 op een Thinkpad laptop. En merk dat de tweede sample minder hoog te horen is.

Over welke betere kabel hebben we het over? Dat hoeft namelijk geen 250 euro te kosten :P

[ Voor 3% gewijzigd door wauskoek op 08-02-2022 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
wauskoek schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Over welke betere kabel hebben we het over? Dat hoeft namelijk geen 250 euro te kosten :P
We hebben het niet over een betere kabel maar over een slechtere kabel.
De slechtere kabel is een goedkope chinese dropveter met hoge capaciteit, iets boven de 450pF. Zat geloof ik bij een monitor ofzo; ik weet niet hoe ik eraan kom. Het is in ieder geval een kabel met specifieke capaciteit van 253pF/m

De betere kabel heeft ca 90pF
Een lage capaciteitsinterlink heb je vanaf ongeveer €12,50 (Cordial CFU 1,5 CC bijvoorbeeld, 80pF/m en vergulde pluggen), of je maakt 'm van microfoonkabel.

Het hoeft inderdaad geen €250 te kosten, tenzij je een hele lange interlink wilt :+

De meeste €250 interlinks kan je, voor draaitafels althans, naast je neerleggen. Simpel omdat ze geen specs (en dan bedoel ik dus RLC) geven. Zolang dat niet gegeven wordt is het, qua draaitafels althans, een loterij. Een dure loterij.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:33
mr_petit schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:11:
[...]

We hebben het niet over een betere kabel maar over een slechtere kabel.
De slechtere kabel is een goedkope chinese dropveter met hoge capaciteit, iets boven de 450pF. Zat geloof ik bij een monitor ofzo; ik weet niet hoe ik eraan kom. Het is in ieder geval een kabel met specifieke capaciteit van 253pF/m

De betere kabel heeft ca 90pF
Een lage capaciteitsinterlink heb je vanaf ongeveer €12,50 (Cordial CFU 1,5 CC bijvoorbeeld, 80pF/m en vergulde pluggen), of je maakt 'm van microfoonkabel.

Het hoeft inderdaad geen €250 te kosten, tenzij je een hele lange interlink wilt :+
Was bang dat je een dure kabel getest had :P Maar gelukkig zo te zien niet d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
wauskoek schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Was bang dat je een dure kabel getest had :P
Probeer maar eens een dure interlink te vinden waarbij de fabrikant de specs geeft (dan bedoel ik RLC; met name C).
Bij professionele (microfoon) kabels geeft vrijwel elke fabrikant dat, maar bij hifi geeft vrijwel geen fabrikant dat.
Dat is echt een tegenovergestelde wereld.
Je ziet soms zelfs interlinks die 'speciaal' voor analoog/draaitafels bedoeld zijn, waar dan geen C wordt gegeven, maar die wel de wereld kosten. Zo'n kabel heeft gewoon geen nut gezien er ook fabrikanten van elementen zijn die voor hun elementen een vrij strikte capaciteit aanbevelen (het is een toonregeling waar soms gebruik van wordt gemaakt om bepaalde inconsequenties in de frequentiekarakteristiek glad te strijken)
De, voor zover ik weet, enige draaitafelfabrikant die ook interlinks in z'n assortiment heeft (pro-ject) geeft gelukkig wel de capacitaire waarde van z'n interlinks.
Maar een €12,50 interlink volstaat daar dus ook in. (dit is de goedkoopste kant-en-klaar interlink die ik kan vinden waar de capacitaire waarde opgegeven wordt en vrij laag is)
Het enige wat ik er op aan te merken heb, is dat het niet speciaal een interlink voor een draaitafel is. Die hebben vaak een aardedraadje er bij in. Die moet dan maar los.

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 08-02-2022 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

File 1:
File 2:
Tja, zoals al vele malen eerder gezegd is, zijn draaitafels een iets ander verhaal dan netwerkkabels of versterkers.

Dit verschil is niet gigantisch, maar ook gewoon te meten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk5SUGJcE9KC8d8eqaIBRkKV6mU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gphRzDSqzeEOc3FKEhbLIDRg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_4NxWoy1mMB_sIm_7JTsDTXV5o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C1snlksb25wEEIoYXJcexRnZ.png?f=fotoalbum_tile

(daft1 en daft2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Als ik trouwens even naar deze samples kijk, dan zie ik vooral een volumeverschil tussen 'dropveter' (Supra Cable EFF-IX) en Van den Hul The Valley.
Dropveter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5pFXd64EnpGSGEQ_5CO91ASmz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7qFBRHZXT361nD3D69Ao2tIc.png?f=user_large

Van der Hul:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_b7TPxfa4fbvjg-AMAZoRCq8Co=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xMlBeAhYVT17t8BfWwwqHqUP.png?f=user_large

Verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpigjEskmAfjvYhH1lkK13jnR1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kUV3uaMCySAExiesqye5yK7P.png?f=fotoalbum_large

Verschil spectrum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AAUEN894EqgzsyN7dAekDEi2b0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3QSxkKafoxhMu5SVMMglWeOP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
dragonhaertt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:08:
Dit verschil is niet gigantisch, maar ook gewoon te meten:
Tuurlijk is het te meten. Het scheelt ca 3db in het hoog. Dat noem ik een groot verschil wat gelijk te horen is, na een paar seconden al.

Ter illustratie: dit zijn ook 2 samples van een luistersessie die gehouden is.
Dit zijn 2 verschillende elementen. Een MM element met microline naald en een LoMC element met elliptische naald.
Maar deze samples liggen vele malen dichter bij elkaar.

Toch kunnen sommigen O-) niet alleen verschil horen, maar ook het juiste element bij het juiste sample plaatsen ondanks dat zij beide elementen nog nooit gehoord hebben, maar puur op dat sommige naaldconstructies en werkingsprincipes een bepaald sonisch profiel hebben.
Het waren in totaal geloof ik 5 of 6 samples, en elke keer werd de keuze goed gemaakt, dus dat was geen toeval.
Uiteraard is ook hier verschil te meten, maar de uiteindelijke test is natuurlijk wat te horen valt.
Maar dat is met alles: als je geen verschil kan meten, dan is je meetapparatuur niet nauwkeurig genoeg :+

Maar goed, luister naar deze 2 samples, en je zal horen dat het klankverschil veel kleiner is dan de vorige samples met de verschillende kabels:
sample 1
https://audio.home.xs4all...arison/Traces_file_1.flac
sample 2:
https://audio.home.xs4all...arison/Traces_file_2.flac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyMilano
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-04 11:43
Toshirou schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:49:
[...]

"Dat een voeding veel doet, weten we inmiddels wel. Maar dat een voeding zoveel kan doen met een PC… poe. Wie had dat gedacht! We horen echt direct dat het geheel schoner klinkt. En rustiger, gedetailleerder en groter."

Of heeft de redacteur in kwestie even wat oorsmeer laten verwijderen... 🤨. Dit soort teksten zijn toch echt lachwekkend slecht maar boven alles ongeloofwaardig.
Nou is "rustiger,schoner,groter, en gedetailleerder" nogal een standaard uitdrukking ,de echte diehards voegen daar op z'n minst nog wat noten in het zwart aan toe :P

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toshirou schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:49:
[...]

"Dat een voeding veel doet, weten we inmiddels wel. .......
Geloof je dat echt? ? ? Zelfs dat een voeding ook maar iets doet?
Lijkt er op dat je je toch enigszins hebt laten beïnvloeden door al die blabla aanbevelingen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 15:21

servies

Veni Vidi Servici

Tux3.14 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Wat een slecht verhaal dit :')
Zullen die reviewers wel weten dat in de meeste opname/muziek studio’s gebruik word gemaakt van een iMac of Macbook, met jawel, een USB-C adapter van onder de 100€ bij een Macbook? Dat moet volgens hun alle opnames toch al vol zitten met ruis en ellende 8)7
Maar dat zitten ze toch ook?

Oh wacht.... dat is de "muziek".... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 14:22
Techneut schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:56:
[...]
Geloof je dat echt? ? ? Zelfs dat een voeding ook maar iets doet?
Lijkt er op dat je je toch enigszins hebt laten beïnvloeden door al die blabla aanbevelingen.
Hij geeft toch juist aan dat hij er hartelijk om moest lachen. Ik geloof trouwens wel dat een voeding iets doet. Ik kan blind en met oordoppen in het verschil waarnemen tussen wel of geen voeding 8)

Regeren is vooruitschuiven

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 16:56
Is deze al eens langsgekomen?

https://www.purecable.nl/shop/master-series/netmstr/
Shielded with a copper foil. The use of aluminum foil can affect the tonal properties, copper foil does not have this disadvantage. The foil also provides maximum shielding against external influences.
Ben toch wel benieuwd hoe ze dit durven te claimen van een netwerkkabel....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
Mattie112 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:29:

[...]

Ik vraag me dan altijd af waarom dit alleen voor hifi geldt, en niet voor beeld bijvoorbeeld. "Deze netwerkkabel zorgt voor een veel sprankelender rood, en het beeld lijkt veel groter dan de TV".

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 19:43
Eenmaal aangesloten ben ik gaan luisteren, de kabel was al immers ingespeeld.
7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
purplevendetta schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Ik vraag me dan altijd af waarom dit alleen voor hifi geldt, en niet voor beeld bijvoorbeeld. "Deze netwerkkabel zorgt voor een veel sprankelender rood, en het beeld lijkt veel groter dan de TV".
Ja inderdaad! Voor HDMI zie je dat nog wel eens maar netwerk voor de TV ben ik nog nooit tegengekomen.

O en vergeet de power-cable niet: https://www.purecable.nl/shop/optimus-series/optimus-power/

Maakt verder niet uit als je bedrading in huis uit 1800 is met deze kabel ben je verzekerd van een geweldig geluid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 19:43

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Ze hebben niet eens de moeite genomen om er een beschrijving bij te zetten 8)7. Wel een review:
In een woord: Rust!
De imaging, dynamics en diepte komen met deze kabel echt heel mooi door. De definitie in het hoog en midden wordt nét wat mooier en vloeiender. Het is alsof er een lichte sluier wordt weggenomen. De attack is heerlijk. Ik heb de kabel getest op mijn streamer, voorversterker en DAC. Vooral op de streamer en de preamp was het een echte ear-opener! Prachtige kabel!
Mooie handel lijkt me dat toch hoor. 3 kabels verkopen per maand en je kan er riant van leven.

Roomba E5 te koop

• Mattie112
sig69 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Ze hebben niet eens de moeite genomen om er een beschrijving bij te zetten 8)7. Wel een review:

[...]

Mooie handel lijkt me dat toch hoor. 3 kabels verkopen per maand en je kan er riant van leven.
Wel bij de 'goedkopere' versie: https://www.purecable.nl/shop/master-series/powermstr/

(goed en shielding zou je miss nog 'iets' van kunnen zeggen maar zolang de kabels ik de muur niet geshield zijn gaat dit ook geen wonderen doen :+

• Tux3.14
  • Niet online
Okey, ik moest even lachen toen ik het las. Maar verdorie man, zoiets is toch pure oplichting? Met andere woorden, zoiets moet toch gewoon strafbaar zijn en zou niet verkocht mogen worden? :?

• Mattie112
Tux3.14 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Okey, ik moest even lachen toen ik het las. Maar verdorie man, zoiets is toch pure oplichting? Met andere woorden, zoiets moet toch gewoon strafbaar zijn en zou niet verkocht mogen worden? :?
Tja, ik denk dat de mensen die dit kopen daadwerkelijk geloven dat het helpt. Het is een product en het doet 'iets' dus is het dan oplichting? Miss een claim net als op homeopathische middelen dat het niet bewezen is?

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
:9 :+ :D

"Cable Conditioning and the Cable Cooker

Although it is not yet fully understood scientifically, the phenomenon of “cable break-in” has been experienced by many audiophiles. Interconnects, speaker cables and even power cords seem to go through a conditioning period when used in an audio/video system, and will sound better after many hours of in-system use."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Oe: ze verkopen ook een aantal mooie (en erg veilige!) adapters om ook je netstroom kabels te 'pimpen'

https://www.thecablecooker.com/adaptors/

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

h4ze schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:43:
:9 :+ :D

"Cable Conditioning and the Cable Cooker

Although it is not yet fully understood scientifically, the phenomenon of “cable break-in” has been experienced by many audiophiles. Interconnects, speaker cables and even power cords seem to go through a conditioning period when used in an audio/video system, and will sound better after many hours of in-system use."
Op zich is dit stukje wel correct.
"has been experienced by"
"seem to go through a conditioning period"
Mattie112 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:44:
Oe: ze verkopen ook een aantal mooie (en erg veilige!) adapters om ook je netstroom kabels te 'pimpen'

OEF
Dat ziet er niet echt veilig (of CE gemarkeerd) uit.

[ Voor 21% gewijzigd door dragonhaertt op 10-02-2022 14:46 ]

• Tux3.14
  • Niet online
Mattie112 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Tja, ik denk dat de mensen die dit kopen daadwerkelijk geloven dat het helpt. Het is een product en het doet 'iets' dus is het dan oplichting? Miss een claim net als op homeopathische middelen dat het niet bewezen is?
Maar dat is het ding, het doet niet iets. Het doet niks :P
Maarja, de kopers van zo'n ding zullen het wel geloven. Net als de audiopedo's dat doen bij netfilters en elfen stroom kabels. Dus die gaan niet ergens een klacht indienen dat ze opgelicht zijn.
Je zal haast zelf zo'n business starten... een paar van dat soort kabels en kastjes per maand maken en voor de rest achterover leunen. :P

• Mattie112
hehe ja is goed, we kopen wel wat kabels in, laten de maan er even op schijnen en hop +300% in de prijs :)

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Los van een manier om jezelf te elektrocuteren, wat moet je hier uberhaupt mee doen?

• redwing

Ik vraag me bij dit soort kabel altijd af wie dat nu nog koopt? Het ziet er uit als een kabel die iemand in zijn schuurtje met wat spul dat ie nog over had in elkaar geflanst heeft.

[removed]

• Mattie112
Cheezus schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Los van een manier om jezelf te elektrocuteren, wat moet je hier uberhaupt mee doen?
Je kabels "in branden" zodat het geluid beter klinkt!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik snap eigenlijk niet waarom ze het elke keer hebben over het inspelen van kabels, ik zou juist aangeven dat het geluid toch echt het beste is als je een kabel net nieuw hebt gekocht en dat de kwaliteit van de kabel juist zit in het feit dat hun kabels pas na een jaar slechter worden terwijl andere kabels al vanaf het begin slecht zijn oid.. als je mensen toch aan het oplichten bent zorg dan dat mensen een terugkerende cashcow worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Oh wacht, je moet voor beide uiteinden van je kabel een adapter kopen zodat je hem met banaanpluggen in de kabelairfryer kan aansluiten? Natuurlijk..

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

moppentappers schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:06:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze het elke keer hebben over het inspelen van kabels, ik zou juist aangeven dat het geluid toch echt het beste is als je een kabel net nieuw hebt gekocht en dat de kwaliteit van de kabel juist zit in het feit dat hun kabels pas na een jaar slechter worden terwijl andere kabels al vanaf het begin slecht zijn oid.. als je mensen toch aan het oplichten bent zorg dan dat mensen een terugkerende cashcow worden.
Dat gebeurd natuurlijk ook. Je Oxygen Free Copper wordt op de duur steeds meer vervuild met Oxygen. Nadat je de kabels hebt ingespeeld kun je er dus eigenlijk maar een paar minuten van genieten voordat de kwaliteit zoveel is achteruitgegaan dat je weer een nieuwe set moet inspelen :+

• flippy
  • Niet online

flippy

bestaan er eigenlijk audiofiele aderhulzen?

[ Voor 58% gewijzigd door flippy op 10-02-2022 15:12 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

De uitleg schijnt te zijn dat moleculen in een bepaalde richting gelijnd worden op het moment er voor het eerst een signaal doorheen gestuurd wordt.
Daarom staan er op veel kabels ook pijltjes, zodat je hem daarna niet andersom aansluit.

Of het waar is, laat ik in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:13:
[...]

De uitleg schijnt te zijn dat moleculen in een bepaalde richting gelijnd worden op het moment er voor het eerst een signaal doorheen gestuurd wordt.
Daarom staan er op veel kabels ook pijltjes, zodat je hem daarna niet andersom aansluit.

Of het waar is, laat ik in het midden.
Oe ik ga snel kijken of ik ook van die pijltjes hebt! Heb altijd het idee dat ik een nummer achterstevoren hoor namelijk O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Dit is denk ik ook om te voorkomen dat mensen zo'n ding terug sturen als ze niet direct verschil horen.
Lekker een weekje op je laten inwerken dat je duizenden euro's uit hebt gegeven en dan heb je jezelf overtuigd dat het toch écht beter is dan daarvoor.

Of het is gewoon een fabeltje dat langzamerhand steeds meer herhaald en geloofd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mattie112 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:29:

[...]

Kan erger:

https://www.wifimedia.eu/...-ethernet-cat7-kabel.html
DIELECTRIC BIAS SYSTEM (DBS, US Pat #s 7,126,055 & 7,872,195 B1): Alle isolatiematerialen vertragen het signaal in de geleider die ze omhullen. Wanneer een isolatiemateriaal geen voorspanning heeft gekregen zal het het signaal ongelijkmatig vertragen, een groot probleem voor tijdsgevoelige multi-octaaf audiosignalen. Het DBS van AudioQuest zorgt voor een sterk en stabiel elektrisch veld dat de moleculen in de isolatie verzadigt en polariseert (organiseert). Dit minimaliseert zowel energieopslag in de isolatie als de meervoudige niet-lineaire tijdsfouten die optreden. Geluiden komen uit een verrassend donkere achtergrond met onverwachte detaillering en dynamisch contrast. De batterijen in het DBS systeem gaan jarenlang mee. Een testknop en een LED zorgen ervoor dat je af en toe de batterijen kunt controleren
Uhhh.... 7(8)7

• Tux3.14
  • Niet online
Wat dacht je van deze:
RICHTINGSGEVOELIGHEID: Alle audiokabels zijn gevoelig voor richting. De juiste richting wordt bepaald door naar iedere partij metalen geleiders, zoals die in alle AudioQuest kabels gebruikt worden, te luisteren. Pijlen op de pluggen geven duidelijk de juiste richting aan om verzekerd te kunnen zijn van een optimale geluidskwaliteit. Voor het beste resultaat moeten de pijlen in de stroomrichting van het signaal wijzen. Bijvoorbeeld van een NAS naar de Router, of vanuit de Router naar een Netwerk-speler.
Zouden die gasten wel weten hoe een netwerk kabel werkt? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 18:08
En dan ook gewoon een patent krijgen. Uit dat tweede patent:
As a consequence, the audio or video connoisseur may never (or may only very rarely) enjoy optimum sound quality using conventional cables, as the electric field is typically never fully established. Among other things, the home theater system may be turned off after a few hours or less of listening/viewing, precluding the cables from ever reaching an optimal “steady state.” Even if the audio or video system is left in a stand-by mode, typically no signal propagation takes places through the cable, and once again, the electrical field collapses and the cables must be “run-in” again upon the next activation of the system.

Verwijderd

Tux3.14 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Ja, maar als ze eerlijk zijn dan kunnen ze mensen niet zo eenvoudig ontdoen van hun geld. Ook hier op GoT vallen mensen al snel voor de mooie praatjes, kijk maar eens in het show-topic. Je weet wat ze zeggen " A fool and his money are soon parted".

• mr_petit
Sandwalker schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:33:
En dan ook gewoon een patent krijgen.
Een patent is een idee. Het hoeft niet te werken; het moet alleen beschreven worden.

Ik dacht altijd dat die pijltjes op kabels te maken had met een 'semi'gebalanceerde opbouw; dus een opbouw waarbij de afscherming maar aan 1 kant met de 0 verbonden is.

Maar ik lees nu ook dat luidsprekerkabels het kunnen hebben.
Ik vraag me af of men realiseert dat muzieksignalen bestaan uit wisselstromen ;)

• Mattie112
wait WUT? Dat is wel heel erg XD
[...]

Wat dacht je van deze:

[...]

Hehe wordt wel lastig "ack" geven op je berichtjes idd. Of krijgen die dan dubbele storing?

(o enne https://www.mi.mun.ca/users/cchaulk/eltk1100/ivse/ivse.htm kloppen de pijlen dan wel XD)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Wat dacht je van deze:

[...]

Heb jij geen tweede kabels liggen voor de heen en terugweg dan :+ .

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://www.alpha-audio.n...ls-maken-ze-een-verschil/

Onze vrienden van Alpha audio kunnen trouwens wél verschil horen in netwerkkabels. Hoe weten ze ook niet. In een recentere video houden ze wijselijk hun waffel en laten ze het jou als kijker ervaren :').

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Thomas schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:41:

Onze vrienden van Alpha audio kunnen trouwens wél verschil horen in netwerkkabels. Hoe weten ze ook niet. In een recentere video houden ze wijselijk hun waffel en laten ze het jou als kijker ervaren :').
Maarja, ik heb filmpjes gezien waar ze tests doen met grote namen uit de slangenoliewereld, en dan zie je degene die kabels moeten gaan beoordelen letterlijk met de afstandsbediening het volume veranderen... JA DAN HEEFT DIE HELE TEST DUS GEEN ZIN

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

De reacties ook er onder 8)7 Je moet haast wel volledig zijn doorgesnoven wil je echt wat verschillen horen.

Trouwens geen verschil kunnen horen, ik heb geen 5000 euro kostende netfilter en voeding aan mijn Macbook Pro hangen. Waarschijnlijk door alle ruis :+ En de bitrate van YouTube is nog al laag... volgens de Audio Pedo's is dat toch sowieso zwaar onvoldoende om naar te luisteren? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzondere woordkeuze...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Audio freaks die naar My First Sony luisteren?

Mijn platencollectie

• Tux3.14
  • Niet online
Mag je vinden :)
pporrio schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Audio freaks die naar My First Sony luisteren?
_O- Hier moest ik wel even om lachen :P
Maar nee, ik bedoel daar vooral de mensen mee die er in doorgesnoven zijn. Dat zijn namelijk geen audiofielen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
Is dit al is voorbij gekomen?

Ik heb een random hdmi 2.1 kabel besteld omdat de kabel die ik tussen de receiver en tv wil vervangen, bij 4k120hz klapt die er uit (handshake fail of zo) en volgens de kabeltest in de denon failed hij ook voor 8k. Troepkabel dus.

Maar toen kwam ik deze onzin tegen :')
Met de HDMI 2.1 gecertificeerde AudioQuest Pearl HDMI was er op de kleine televisie duidelijk meer contrast te zien, terwijl ook de scherpte toenam en er meer textuur te zien was. Bij een telelens-shot van een ijsbeermoeder en haar welp konden we tot dieper in het beeld de dwarrelende sneeuwvlokjes waarnemen, maar echt véél leek er nog niet te vallen. Ruis was niet meer zichtbaar. Op het grote scherm waren de toegenomen diepte en contrast beter zichtbaar, maar de kleuren waren nog steeds niet zo helder als we hoopten. Toch vonden we de Pearl HDMI voor zijn zeer geringe meerprijs duidelijk beter dan de BlueBerry HDMI.
Ruis..., opeens meer detail... diepte..
Wat mankeert hun?

https://artsexcellence.co...dioquest-hdmi-2-1-review/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 03:43
In een recentere video houden ze wijselijk hun waffel en laten ze het jou als kijker ervaren :').
En dan gooien ze het YouTube, waar een bak compressie overheen gaat, en dan moet je thuis op je pc speakers verschil horen _O- Oh en vanaf je meterkast gaat over allemaal kabels die niet van AQ zijn, denk dat YouTube ook geen AQ patch kabels heeft. Kan niet goed zijn toch? 8)7
Wat wel mooi is: je zou de audio uit filmpje kunnen rippen en de verschillende kabels kunnen vergelijken. Benieuwd wat daar uit komt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

sig69 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:06:
[...]

En dan gooien ze het YouTube, waar een bak compressie overheen gaat, en dan moet je thuis op je pc speakers verschil horen _O- Oh en vanaf je meterkast gaat over allemaal kabels die niet van AQ zijn, denk dat YouTube ook geen AQ patch kabels heeft. Kan niet goed zijn toch? 8)7
Wat wel mooi is: je zou de audio uit filmpje kunnen rippen en de verschillende kabels kunnen vergelijken. Benieuwd wat daar uit komt.
vergeet de wifi niet. :X

en de glasvezel tussen de youtube server en de wijkcentrale. enig idee hoeveel jitter er wel niet op die rommel zit... :')

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 11-02-2022 01:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

flippy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:39:
[...]

vergeet de wifi niet. :X

en de glasvezel tussen de youtube server en de wijkcentrale. enig idee hoeveel jitter er wel niet op die rommel zit... :')
Ik snap ook echt geen reet van wat ze nou allemaal zeiden... Iets over dat de data wel intact blijft maar dat je met een "slechte" netwerkkabel wel weer een vervuilende factor hebt want je switch / nas / router zit wel gewoon in het stopcontact. En geeft dus ruis door. Uh, dan gebruik je toch gewoon een streamer met WiFi? Christus wat een simpele zielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:38

Toshirou

Vinyl Surfer

Maar laat de artikelen van AA maar komen, het blijft leuk vermaak voor onderweg in het OV. Het is net het sprookjesboek maar dan voor audio liefhebbers! 😂

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Pff die audioquest kabels hebben geen eens johnson noise en shotnoise compensatie, wat een prutsers. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:30:
[...]
Uh, dan gebruik je toch gewoon een streamer met WiFi?
Maar als je door een Wi-Fi signaal heen 'loopt en praat', dan hoor je dat natuurlijk :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik snap eigenlijk niet waarom ze het elke keer hebben over het inspelen van kabels […]
Het is een muzikale klok en klepel van audiofielen. Het is een idee overgenomen uit de klassieke muziekschool. Daar is het volgende canon:

Strijkinstrumenten hebben een inspeeltijd; een nieuw instrument wordt ervaren als ‘dood’ omdat het hout nog niet gesetteld is door alle resonanties van het spelen. Hoe meer en beter ingespeeld, hoe mooier het instrument gaat klinken.

Nou is dat in de klassieke school al een gevoelig onderwerp; er wordt wel eens beweerd dat een instrument ‘goed’ en ‘fout’ ingespeeld kan worden. Als de inspelende muzikant slecht speelt wordt het instrument slecht van klank, en als het een virtuoos is wordt het een prachtig klinkend instrument.

Ik vraag me dus ook af of de audiofielen ‘goede’ en ‘slechte’ muziek voor het inspelen zouden aanraden. “Voor het optimaal inspelen dient u Pachelbel’s Partie a 5 in G-dur gespeeld door het London Baroque te gebruiken. Wilt u de kabels direct bij het grof vuil gooien, gebruik dan Penderecki’s Threnody to the victims of Hiroshima.” :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
3dmaster schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:23:

Ik heb een random hdmi 2.1 kabel besteld omdat de kabel die ik tussen de receiver en tv wil vervangen, bij 4k120hz klapt die er uit (handshake fail of zo) en volgens de kabeltest in de denon failed hij ook voor 8k. Troepkabel dus.

[...]

Wat mankeert hun?

Op het kleine beeldscherm konden we met de Cinnamon HDMI geen verschillen meer waarnemen. Alles wat we dachten te zien bleek op suggestie te berusten toen we de Forest HDMI er weer even tussen zetten. Daarom besloten we om het hierbij te laten wat het HD beeldscherm betreft
Hahaha, zo dichtbij en toch zo ver weg. Hoe zeg je dat niet aan ABX-testen doet zonder te zeggen dat je niet aan ABX-testen doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
3dmaster schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:23:

[...]

Wat mankeert hun?

Da's gewoon een kwestie van een verkeerd ingestelde TV. Een TV heeft een ingebouwde equalizer voor kleuren. Stel je die verkeerd in worden de kleuren flets of juist te fel. En de extra sneeuwvlokken kan natuurlijk ook komen door de ingebouwde TV, die zijn zo slim dat ze zelf extra beeldjes tussen kunnen voegen voor vloeiende beelden, dus die zal vast ook wel extra sneeuwvlokken kunnen verzinnen :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Laatst online: 14-06 22:02
"Diëlektrische stress" en "conditioneren van kabels". Het moet niet gekker worden :+
Straks moet ik met mijn HiFi spullen door de wasstraat, om de "vuile" stroom eraf te spoelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 06:31
Dixie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Straks moet ik met mijn HiFi spullen door de wasstraat, om de "vuile" stroom eraf te spoelen. 8)7
Dat zou ik afraden; die roterende borstels verstoren het kristalrooster van de kopermoleculen. Heb je toevallig zo’n DIY wasbox met spuitlans in de buurt? Da’s wel de veiliger keuze…

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik ga denk ik een luchtfilter introduceren om het transmissiemedium voor de wifi te harmoniseren, optimaliseren en het klankbeeld te reinigen en breder te maken. Kopers?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe krijgen zij nou diezelfde beleving als daar, binnen op mijn pc die verbonden is met een euro kostende UTP kabel, die notabene als een vod achter mijn pc ligt??

[ Voor 38% gewijzigd door Audione0 op 11-02-2022 17:11 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hillie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:11:
Ik ga denk ik een luchtfilter introduceren om het transmissiemedium voor de wifi te harmoniseren, optimaliseren en het klankbeeld te reinigen en breder te maken. Kopers?
Wat dacht je van een WiFi geleider? Eigenlijk als een soort stroomdraad maar dan voor WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gat in de markt! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
En toch heb ik nog nooit iemand gezien die geprobeerd heeft verschillen te meten in R, L en C aan die kabels.
Vooral eventuele afwijking in capacitaire waarde ben ik benieuwd naar.

Welke uitleg audioquest eraan geeft interesseert me niet zoveel.

En voordat iemand komt met een linkje naar audioscience review: ik bedoel dus R, L en C (die daar niet gemeten worden; de conclusies die daar getrokken worden zijn dus ook voorbarig. Die gelden alleen als je in- en outputs voldoen aan de electrische parameters van de in/uitgangen van zijn testkast.)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2022 23:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ethan Winer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Laatst online: 14-06 22:02
Zijn video's zijn duidelijk helder ! Bedankt voor het delen. _/-\o_

Nou kan ik mijn €1000.00 kostende interlink terug sturen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 17-09 18:21
"Update: then i was banned from a second audio group" :D

Tja.... de gelovige willen ook alleen maar horen dat hun heilige kabeltjes veel beter zijn en hun meerprijs waard zijn.
En natuurlijk willen ze niet dat die ook getest worden.
Alleen al het gegeven dat een fabrikant die achter hun product staat niets beschikbaar stelt zegt al voldoende.
Als fabrikant zou je de uitdaging zelfs aan willen gaan als het inderdaad zou werken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Ad de Jong schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Tja.... de gelovige willen ook alleen maar horen dat hun heilige kabeltjes veel beter zijn en hun meerprijs waard zijn.
Alleen al het gegeven dat een fabrikant die achter hun product staat niets beschikbaar stelt zegt al voldoende.
Als fabrikant zou je de uitdaging zelfs aan willen gaan als het inderdaad zou werken.
fun fact: op het apple forum gebeurt hetzelfde. zelfs op forums die niet gerunt word door apple zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 13-02-2022 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 17-09 18:21
flippy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:28:
[...]

fun fact: op het apple forum gebeurt hetzelfde. zelfs op forums die niet gerunt word door apple zelf.
Ergens in geloven (of het nu een godsdienst is, een kabeltje, een techmerk etc) en dan bewijzen te zien krijgen die haaks staan op datgene wat je geloofd en wil blijven geloven valt vaak niet in goede aarde.
Als jij en je mede gelovigen geloven dat gras paars is maar dat door de inval van het licht en de luchtvervuiling lijkt alsof het groen is dan kan niets hen daar vanaf brengen ook al was het vele jaren geleden zonder de luchtvervuiling ook al groen dan vinden ze wel een andere (voor hen) verklaring om dat te geloven.

Wacht.... ik bedenkt mij nu iets nieuws.... de grondstoffen voor kabels etc moeten gehaald worden op enkele kilometers diepte zodat die nog niet verontreinigd zijn.
Dan alleen heb je het geluid pas echt puur.
Als afscherming natuurlijk ook steen van die diepte om dezelfde redenen.
Natuurlijk het verwerken van de kabels is dan wat moeilijker maar ach als dat alles is...
Ik denk dat de rock muziek dan pas echt tot hun recht komt.
:+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
Het is wel jammer dat hij eigenlijk niet ingaat op het feit dat een interlink en een input danwel een output een wisselwerking met elkaar vormen. Dus ze vormen met elkaar een filter.
Hij gaat wel heel even er op in dat zijn conclusies en experimenten niet gelden voor MM cartridges (en vergeet daarbij MI cartridges welke net zo gevoelig kunnen zijn omdat ze net zo goed een hoge inductieve last kunnen hebben), maar hij gaat er niet op in waarom.
Als hij dat had gedaan zou de kijker ook kunnen realiseren dat dit niet alleen voor sommige cartridges geldt, maar ook zou kunnen gelden voor bijv. kabels van gitaren of microfoons. Alles met een grote inductieve ballast in dit geval.

Dus een nul test doen op een losse kabel heeft m.i. niet zoveel nut omdat het niet de losse kabel is die eventueel een signaalverandering teweeg brengt maar het geheel van kabel en input danwel outputparameters.
Hij kan met z'n nullmeter geloof ik alleen de impedantie aanpassen, maar dan mist hij dus eigenlijk 2 van de 3 elektrische grootheden (op zowel input als output) wil hij het apparaat compleet representatief kunnen maken voor andere situaties (dus als hij z'n mp3spelertje ongecorrigeerd voor RLC gebruikt, is dat dus ook niet representatief)
Dus hij kan wel een heel verhaal op houden over hoe goed zijn componenten zijn, en hoe goed de printplaat wel niet is, maar het begint natuurlijk gewoon bij hoe goed en vooral hoe representatief de testmethode is.
In de praktijk weet je al van tevoren dat de resonanties die gaan plaatsvinden bij lijnapparatuur ver buiten het hoorbare gebied liggen, maar je moet het wèl correct aantonen. Dat is namelijk het hele bestaansrecht van dit apparaat. Om mensen te overtuigen die dat niet van tevoren weten, of daar over twijfelen.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 13-02-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Zou kunnen, maar een fabrikant heeft echte deskundigen beschikbaar. En die weten heel goed dat een hele boel zaken hoegenaamd geen invloed hebben op welke aspecten dan ook, zelfs niet een heel klein beetje. Geen idee of die hun product beschikbaar zouden willen stellen voor een test die wel honderd procent betrouwbaar zou moeten zijn.
Maar verwar vooral de twee partijen die hier spelen niet met elkaar, dat zijn enerzijds de fabrikanten en aan de andere kant de tussenhandel. En juist dáár vind je deze bedenkelijke fantasten, die vormen een heel andere categorie "deskundigen". Die kopen ze gewoon bij de reguliere groothandel, doen ze in een andere verpakking en bieden het te koop aan voor het honderdvoudige met een alleen voor volslagen leken geloofwaardig verhaal. Geen wonder dat die handelaren nooit aan een test willen meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:53:
[...]

Het is wel jammer dat hij eigenlijk niet ingaat op het feit dat een interlink en een input danwel een output een wisselwerking met elkaar vormen. Dus ze vormen met elkaar een filter.
Hij gaat wel heel even er op in dat zijn conclusies en experimenten niet gelden voor MM cartridges (en vergeet daarbij MI cartridges welke net zo gevoelig kunnen zijn omdat ze net zo goed een hoge inductieve last kunnen hebben), maar hij gaat er niet op in waarom.
Als hij dat had gedaan zou de kijker ook kunnen realiseren dat dit niet alleen voor sommige cartridges geldt, maar ook zou kunnen gelden voor bijv. kabels van gitaren of microfoons. Alles met een grote inductieve ballast in dit geval.

Dus een nul test doen op een losse kabel heeft m.i. niet zoveel nut omdat het niet de losse kabel is die eventueel een signaalverandering teweeg brengt maar het geheel van kabel en input danwel outputparameters.
Hij kan met z'n nullmeter geloof ik alleen de impedantie aanpassen, maar dan mist hij dus eigenlijk 2 van de 3 elektrische grootheden (op zowel input als output) wil hij het apparaat compleet representatief kunnen maken voor andere situaties (dus als hij z'n mp3spelertje ongecorrigeerd voor RLC gebruikt, is dat dus ook niet representatief)
Dus hij kan wel een heel verhaal op houden over hoe goed zijn componenten zijn, en hoe goed de printplaat wel niet is, maar het begint natuurlijk gewoon bij hoe goed en vooral hoe representatief de testmethode is.
In de praktijk weet je al van tevoren dat de resonanties die gaan plaatsvinden bij lijnapparatuur ver buiten het hoorbare gebied liggen, maar je moet het wèl correct aantonen. Dat is namelijk het hele bestaansrecht van dit apparaat. Om mensen te overtuigen die dat niet van tevoren weten, of daar over twijfelen.
Maar het is ten minste iemand die een dappere poging doet om de invloed van interlinks bij reguliere consumentenapparatuur inzichtelijk te maken. Hij zal het ook vast mee je eens zijn in de punten die je noemt, maar dat is niet het testscenario in deze specifieke video inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Techneut schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Zou kunnen, maar een fabrikant heeft echte deskundigen beschikbaar.
dat is een flinke aanname. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
@flippy,
Dat geef ik zeker toe. Maar het is volgens mij toch wel de meest voor de hand liggende veronderstelling. Met nuchter nadenken denk ik dat deze charlatans, want dat zijn het met het plaatsen van die lachwekkende fabeltjes die ze hanteren. Met zo weinig mogelijk moeite en investeringen zoveel mogelijk buit willen binnen slepen. Het enige wat ze nodig hebben is een rijke fantasie. Dan is het met één op de pak weg tienduizend mensen die er intrapt tegen de 100% winst. En daar past het zelf fabriceren niet bij, veel te veel kosten en moeite. Een handeltje vanuit een klein schuurtje volstaat al en niemand die dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

En winkels (althans, een deel) doen natuurlijk net zo hard mee. Heb niet zo heel lang geleden eens een demo gehad van een setje speakers bij een toko waar ze me vertelden dat ik mijn Naim versterkertje toch echt geen recht deed door er gewoon generieke kabels aan te hangen. Dan zeg je 'maakt niks uit' maar verkoper claimde hoog en laag van wel. Heb toen besloten daar maar gewoon nooit meer heen te gaan. Snap dat je geld moet verdienen maar dat doe je niet door snake oil te verkopen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Maar het is ten minste iemand die een dappere poging doet om de invloed van interlinks bij reguliere consumentenapparatuur inzichtelijk te maken. Hij zal het ook vast mee je eens zijn in de punten die je noemt, maar dat is niet het testscenario in deze specifieke video inderdaad.
Tuurlijk is het een dappere poging, en hoe meer mensen dit doen des de beter.
Maar de punten die ik maak, kan een high end kabelfabrikant ook verzinnen.
Ik weet zeker dan AJ van den Hul dit ook allemaal weet (want hoe je het ook went of keert, het is wel een slimme man)
En wat is er nou mooier voor zo'n fabrikant dan te vertellen elke test en meting die je doet aan kabels niet representatief is als je niet exact dezelfde apparatuur (danwel elektrische parameters) gebruikt als de eindgebruiker uiteindelijk gebruikt.
De eindgebruiker die in dit soort elfenverhaaltjes beïnvloed wordt kan dus altijd zeggen: "jaaaaa......maar op mijn apparatuur maakt het weldegelijk verschil", "die nulltester is gewoon niet goed ingesteld danwel aangepast"
Dus zo lang zo'n gast van die null tester (of een ander persoon die de kabelmythe wil ontkrachten) met een soort van tabel oid komt waarin waardes en meetresultaten staan van verschillende parameters staan die een RLC circuit vormen en wat hun effect op verzwakking/versterking danwel fasedraaing is binnen het hoorbare gebied, blijft mijn argument staan en is het een eeuwig discussiepunt. Niet alleen dat, maar het discussiepunt verschuift ook nog eens van het fantasieland naar logicaland.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 14-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
mr_petit schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:09:
[...]
De eindgebruiker die in dit soort elfenverhaaltjes beïnvloed wordt kan dus altijd zeggen: "jaaaaa......maar op mijn apparatuur maakt het weldegelijk verschil", "die nulltester is gewoon niet goed ingesteld danwel aangepast"
Dus zo lang zo'n gast van die null tester (of een ander persoon die de kabelmythe wil ontkrachten) met een soort van tabel oid komt waarin waardes en meetresultaten staan van verschillende parameters staan die een RLC circuit vormen en wat hun effect op verzwakking/versterking danwel fasedraaing is binnen het hoorbare gebied, blijft mijn argument staan en is het een eeuwig discussiepunt. Niet alleen dat, maar het discussiepunt verschuift ook nog eens van het fantasieland naar logicaland.
Ik help het je hopen. Ik denk dat Ethan de null tester heeft gemaakt omdat het tastbaarder is dan metingen. Iemand die de resultaten van de null tester niet gelooft / vertrouwd zal zeker geen metingen vertrouwen, dat is veel te abstract.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic