Dat heb ik hier ook al vaker gezegd. Punt blijft alleen dat op het moment dat je apparatuur hebt waarbij de polarity verschil maakt, je beter eens kunt investeren in goede apparatuur voordat je aan de dure kabels en ander spul gaat denken waar dit topic over gaat.MicroVAX3400 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:22:
[...]
Common-mode blijft wel een probleem, die wordt er door de voeding in het voorbeeld er niet uitgehaald.
Over de polariteit van de wisselspanning, Phase vs N. In de ideale wereld, zoals bv in een getekend schema van een power supply, worden parasitaire capaciteiten en onbedoelde inducties ed. achterwege gelaten. De meeste apparatuur, vooral de budget apparatuur of apparatuur waar iets mis mee is heeft last van die onvolkomenheden, en dan kan het zijn dat er de ene richting van de stekker in het stopcontact het beter doet dan de ander righting wanneer meerdere gekoppelde apparaten gebruikt worden. In pro-audio gebruikt men daarom balanced xlr. Heb mij altijd afgevraagd waarom xlr in de audiophile community niet populairder is.
Dus eigenlijk heeft iedereen gelijk, mains polarity kan dus wel degelijk uitmaken en als een apparaat goed ontworpen is en goed geconstrueerd dan hoeft mains polarity geen verschil te maken.
Dus zoals met de buizenversterkers geloof ik best dat het verschil kan maken. Maar dat komt dan doordat je buizenversterker een slechte gelijkrichter + filter heeft. Daarnaast moet je hier in Nederland wel heel dicht tegen grote fabrieken aanwonen wil je daar op ons net echt last van hebben. Meestal is dat al zo schoon dat alleen echt slechte apparatuur er last van heeft (maar dan heb je toch al vervormd geluid door de slechte apparatuur zelf
[removed]