Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:15:
[...]

en daar ligt het probleem. en in de studios word het meeste verneukt. dus het maakt geen bal uit hoe geweldig je media is, de master waar het vandaan komt is vele malen slechter dan wat je gebruikt om het af te spelen.
daarbij komt nog dat de meeste masters gemaakt zijn in een tijd dat de ontwikkelingen nog niet zo ver waren om dit echt goed te doen. Laat dit nu een tijd zijn dat er muziek werd gemaakt die ze tegenwoordig niet meer maken. Die zero’s en tens, een periode: heb er helemaal niets mee. Misschien begin ik oud te worden, maar bijna alles wat nu gemaakt wordt heeft geen niveau. Alles wat wel niveau heeft wordt geen hit, met dank aan de commercie.

beetje kiezen tussen top hits, met mindere masters of pulp met uitstekende masters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

MerijnB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:28:
[...]
Dan snap ik niet waarom je dat erbij haalt.
dat komt omdat je naar een specifieke situatie wilt grijpen en niet het overkoepelende begrip.
MerijnB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:28:
Nee, maar wel van gelijke kwaliteit (iig wat zover onze oren betreft).
wat is dan het nut van een UHD schijfje/speler/tv als het materiaal wat erop staat de kwaliteit is van een 25 jaar oude VHS band?
aljooge schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:32:
[...]

daarbij komt nog dat de meeste masters gemaakt zijn in een tijd dat de ontwikkelingen nog niet zo ver waren om dit echt goed te doen. Laat dit nu een tijd zijn dat er muziek werd gemaakt die ze tegenwoordig niet meer maken. Die zero’s en tens, een periode: heb er helemaal niets mee. Misschien begin ik oud te worden, maar bijna alles wat nu gemaakt wordt heeft geen niveau. Alles wat wel niveau heeft wordt geen hit, met dank aan de commercie.

beetje kiezen tussen top hits, met mindere masters of pulp met uitstekende masters
het materiaal wat word opgenomen staat los van de persoonlijke mening ervan. ik vind alle micheal bay films een verspilling van het plastic waar het op gedrukt is. dat staat los van de kwaliteit van het materiaal.

[ Voor 43% gewijzigd door flippy op 10-12-2021 23:36 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:34:
[...]

dat komt omdat je naar een specifieke situatie wilt grijpen en niet het overkoepelende begrip.

[...]

wat is dan het nut van een UHD schijfje/speler/tv als het materiaal wat erop staat de kwaliteit is van een 25 jaar oude VHS band?
Video != audio, je moet ze niet vergelijken.

Tenzij je naar de jaren 70 terug gaat ofzo is audio al jaren op het niveau waar je oren geen onderscheid kunnen maken. Digitaal opnames maken heeft zeker voordelen, je hoeft minder op te letten bijvoorbeeld, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de frequency response van open reel recorders van de jaren tachtig ligt dat vrij dicht bij Red book. Begin jaren 90 was digitaal opnemen ook al mogelijk.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:34:
[...]

het materiaal wat word opgenomen staat los van de persoonlijke mening ervan. ik vind alle micheal bay films een verspilling van het plastic waar het op gedrukt is. dat staat los van de kwaliteit van het materiaal.
Aan de andere kant, neem een band als CCR, qua muziek, vind die dingen geweldig, een ander kan dat niet vinden, verschillen in smaak blijven. Maar dan die opnamekwaliteit. die is echt bij al die CCR hits om te huilen. Zo jammer van die geweldige nummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

MerijnB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:39:
[...]

Video != audio, je moet ze niet vergelijken.
zeker wel. de principes zijn hetzelfde. garbage in, garbage out.
aljooge schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:41:
[...]

Aan de andere kant, neem een band als CCR, qua muziek, vind die dingen geweldig, een ander kan dat niet vinden, verschillen in smaak blijven. Maar dan die opnamekwaliteit. die is echt bij al die CCR hits om te huilen. Zo jammer van die geweldige nummers.
er zijn ook genoeg die vinden metallica geweldig (en het geweldig vinden klinken :X ) maar iedereen die ook maar een beetje neutraal luistert naar de kwaltieit van de opnames zelf (ongeacht hoe goed je afspeelbron is) moet toegeven dat de geluidskwwaliteit gewoon ronduit op het criminele af is dat ze het uberhaupt durven te verkopen..

[ Voor 59% gewijzigd door flippy op 10-12-2021 23:47 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:44:
[...]

Het verschil is dat bij audio de techniek al véél langer op de rit is dan bij video. Prima dat jij het niet eens kan zijn met keuzes die bij mastering gemaakt wordt (ik ook niet, zie loudness war), maar in tegenstelling tot bij video heeft dat bij audio niets met techniek te maken.

Sterker nog, bij video stopt dit niet, groter scherm = hogere resolutie, bij audio gaat dit niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door MerijnB op 10-12-2021 23:50 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

MerijnB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:48:
[...]

Het verschil is dat bij audio de techniek al véél langer op de rit is dan bij video. Prima dat jij het niet eens kan zijn met keuzes die bij mastering gemaakt wordt (ik ook niet, zie loudness war), maar in tegenstelling tot bij video heeft dat bij audio niets met techniek te maken.
negeer nu eens je eigen persoonlijke voorkeuren en kijk eens naar het overkoepelnde plaatje. het maakt geen bal uit waneer of hoe een opname is gemaakt en of het nu audio, video of het gescreven woord is en analoog of digitaal is. het gaat om wat men gebruikt om het weer te geven. je kan een imax bioscoop hebben met een perfecte audioinstallatie maar het zal geen biet schelen als de bron opgenomen is op een imax 70mm filmcamera als het daarna via een 2k master in een computer word bewerkt en dan weer terug op een 70mm print zet. of een vioolopname met een microfoon van 10k opneemt en het vervolgens op een waxrol zet en daarna de waxrol overzet met de beste waxrolspeler op de wereld en het vervolgens op een FLAC opneemt en de wereld instuurt via wat voor idioot dure streamingdienst, het zal nooit beter klinken dan die lamlul die het brilante idee had om het op een waxrol te zetten of een 70mm negatief op 2k te editen.

"ergens" in de lijn (de studio) zit iemand die aan de knoppen draait, en het zal nooit beter worden dan wat die heeft gedaan. en daarom is een UHD schijftje niet veel beter dan de netflix versie.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 10-12-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
[...]

[...]

er zijn ook genoeg die vinden metallica geweldig (en het geweldig vinden klinken :X ) maar iedereen die ook maar een beetje neutraal luistert naar de kwaltieit van de opnames zelf (ongeacht hoe goed je afspeelbron is) moet toegeven dat de geluidskwwaliteit gewoon ronduit op het criminele af is dat ze het uberhaupt durven te verkopen..
De slechte audiokwaliteit is na de jaren 90 weer terug gekomen. De cd’s die ik kocht in de jaren 90 waren zo’n beetje 40 gulden per stuk. Moest er echt voor sparen die dingen. Hoop geld voor die tijd. Na 2000 opeens voor stuntprijzen. Laat nu uitgerekend die dure allemaal gewoon goed zijn. De stuntprijs cd’s qua sound zijn ze gewoon niet goed, tot ronduit slecht. Een enkel exemplaar wilde de cd speler geeneens lezen. Zo jammer dit. Ik had liever gewoon voor alles meer betaald en dat het gewoon goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

aljooge schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:57:
[...]

De slechte audiokwaliteit is na de jaren 90 weer terug gekomen. De cd’s die ik kocht in de jaren 90 waren zo’n beetje 40 gulden per stuk. Moest er echt voor sparen die dingen. Hoop geld voor die tijd. Na 2000 opeens voor stuntprijzen. Laat nu uitgerekend die dure allemaal gewoon goed zijn. De stuntprijs cd’s qua sound zijn ze gewoon niet goed, tot ronduit slecht. Een enkel exemplaar wilde de cd speler geeneens lezen. Zo jammer dit. Ik had liever gewoon voor alles meer betaald en dat het gewoon goed was.
dat is nu de loudness war. ;)

probeer eens de cd van daft punk van een jaar of 10 geleden. die is erg goed qua geluid. goede cd om mee te testen. ben even kwijt welke dat is.

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 11-12-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:58:
[...]

dat is nu de loudness war. ;)

probeer eens de cd van daft punk van een jaar of 10 geleden. die is erg goed qua geluid. goede cd om mee te testen. ben even kwijt welke dat is.
ik stream tegenwoordig, de cd speler staat er nog vanwege de nostalgie en de collectie. Het mooie is: al die cd’s die wel goed zijn, je kunt ze overal kopen op de tweedehands markt voor 1 of 2 euro. Iedereen die muziek verzamelt koopt vinyl en weten niet dat er in die oude cd bak van dit soort juweeltjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

aljooge schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:11:
[...]

ik stream tegenwoordig, de cd speler staat er nog vanwege de nostalgie en de collectie. Het mooie is: al die cd’s die wel goed zijn, je kunt ze overal kopen op de tweedehands markt voor 1 of 2 euro. Iedereen die muziek verzamelt koopt vinyl en weten niet dat er in die oude cd bak van dit soort juweeltjes zitten.
ach, ik heb nog een nakamichi 600 staan. die gaat ECHT niet de deur uit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:55:
[...]
"ergens" in de lijn (de studio) zit iemand die aan de knoppen draait, en het zal nooit beter worden dan wat die heeft gedaan. en daarom is een UHD schijftje niet veel beter dan de netflix versie.
Ik heb nergens mijn voorkeuren erbij gehaald, dat doe jij, hier ook weer. Dat je het niet eens bent met de beslissingen van de persoon achter de knoppen heeft niets met techniek te maken.

Ik snap ook niet waarom je met een waxrol aankomt, ik probeer je duidelijk te maken dat die problematiek juíst niet speelt bij audio.
flippy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:35:
[...]

zolang de bron niet het detail heeft heb je er bar wenig aan.
Je bedoelde hier dus eigenlijk te zeggen dat als je een bron gebruikt die niet naar jou smaak gemasterd is je er geen drol aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

MerijnB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:22:
[...]

Ik heb nergens mijn voorkeuren erbij gehaald, dat doe jij, hier ook weer. Dat je het niet eens bent met de beslissingen van de persoon achter de knoppen heeft niets met techniek te maken.

Ik snap ook niet waarom je met een waxrol aankomt, ik probeer je duidelijk te maken dat die problematiek juíst niet speelt bij audio.

[...]

Je bedoelde hier dus eigenlijk te zeggen dat als je een bron gebruikt die niet naar jou smaak gemasterd is je er geen drol aan hebt.
het heeft geen bal te maken met (mijn) persoonlijke voorkeur. het gaat om het hebben van dynamisch bereik, plaatsing en spliting van het geluid tussen de kanalen enzovoort. dat heeft niks te maken met de kwaliteit van de aparatuur. dat soort zaken maakt de kwwaliteit van de aparatuur compleet nutteloos. en dat is het punt. en hetzelfde geld bij video voor dat betreft. daar heb je exact dezeflde problemen. je kan rustig iemand hebben die zijn werk perfect heeft gedaan of het nu video of audio is. maar als er vervolgens een studiopipo langskomt en die schuift een paar knoppen op 11 omdat het luider "beter" klinkt/verkoopt of bij een voetbalwedstrijd ineens het gras nog groener is verneukt het voor alles en iedereen. ongeacht de kwaliteit van de apratuur of media waarmee het vervolgens de deur uitgaat. er is een objectieve standaard wat beter of slechter is als het gaat om het eindproduct. dat heb je bij zowel video als geluid en heeft niks te maken met hoeveel jhe betaalt voor 1 of andere superduper streamingdienst of een cd of een budgetstream van spotify of netflix luistert/kijkt, want we zijn allemaal genaait door die worst die aan de knoppen heeft zitten draaien. dat gaat geen 10.000 euro kostende hdmi kabel of 50.000 euro aan speakerkabels mee helpen...

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 11-12-2021 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
Jorgen schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:58:
Moet ik Roon nu zien als het zilverenelvenkabelsequivalent van de streamingdiensten of heeft het nu daadwerkelijk een meerwaarde? Ik krijg er een beetje een Zappiti / Bluesound / *insert extreem duur merk* gevoel van: "leuk bedacht, maar niet beter dan de veel goedkopere alternatieven' Klopt dat beeld een beetje bij Roon (en Zappiti / Bluesound) of zie ik een USP over het hoofd?
De discussie is een beetje ontspoort O-)

Je moet de meerwaarde van dit soort diensten zoeken in de features die het heeft (dsp, integratie met diensten die jij fijn vindt, een app die jij fijn vindt), niet in 'geluidskwaliteit'. Op dat gebied valt er eigenlijk geen USP te krijgen. Het zou kunnen dat ze over alle audio wat processing doen die jij lekker vindt klinken, maar meer dan dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
MerijnB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:42:
[...]

Je moet de meerwaarde van dit soort diensten zoeken in de features die het heeft (dsp, integratie met diensten die jij fijn vindt, een app die jij fijn vindt), niet in 'geluidskwaliteit'. Op dat gebied valt er eigenlijk geen USP te krijgen. Het zou kunnen dat ze over alle audio wat processing doen die jij lekker vindt klinken, maar meer dan dat is het niet.
ik heb niet voor niets het Roon topic gestart. Juist voor multistream, de waanzinnig fraaie lay out en hoe alles integreert. Ik vind Roon geweldig mooi en fraai uitziend platform dat werkt met apparatuur van zoveel verschillende merken. Naar mijn mening, het kost wat per maand, maar je krijgt hier het beste audio platform voor terug, je moet het ervaren, heb het nu 2 jaar en kan niet zonder.

Voor verdere discussies hierover, jullie zijn welkom in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

aljooge schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:54:
[...]

ik heb niet voor niets het Roon topic gestart. Juist voor multistream, de waanzinnig fraaie lay out en hoe alles integreert. Ik vind Roon geweldig mooi en fraai uitziend platform dat werkt met apparatuur van zoveel verschillende merken. Naar mijn mening, het kost wat per maand, maar je krijgt hier het beste audio platform voor terug, je moet het ervaren, heb het nu 2 jaar en kan niet zonder.

dat het er leuk uitziet maakt het niet beter qua geluid. ik hou het gewoon bij winamp op de pc en plex op alle andere dingen wat niet mijn ipod classic is. stuk goedkoper ook ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:08
Het is net waar je de grens legt. Er zijn ook “geluidstechnici” die Famke-Louise begeleiden. Daar zou ik dat liever in de vorm van verlof zien, dan dat mijn trommelvliezen door dat zoetgevooisde stemgeluid beroerd worden.
Maar ik dwaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MerijnB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:42:
[...]

Ja ik zag het. 😅

Dus mijn vermoeden dat je met Roon en Bluesound niks beters krijgt dan wanneer je enkel via je telefoon Spotify Connect aanstuurt op je receiver klopt dus

Bij Zappiti moet ik nog eens kijken wat ze nu bieden, maar volgens mij niks wat je niet ook via uhd-blu-ray of een Synology nas met Kodi kunt doen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

aljooge schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:54:
[...]

Maar eigenlijk is het dus zeer simpel gezegd de service om Tidal, Qobuz en een interface zoals Kodi te combineren?
En je moet dus al een abo op Tidal of Qobuz hebben, waarvan de natuurkundige/biologische meerwaarde ten opzichte van gewoon Spotify en Deezer ter discussie staat...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
Weet niet of deze al voorbij is gekomen maar...... deze kabel is wel erg in het elven Domein gesmeed

https://youtu.be/KzwAdwvy9l4

Zal je maar gebeuren kabel van 5K de meter en de connector breekt gewoon af ;w

[ Voor 30% gewijzigd door oldsmelly op 11-12-2021 11:10 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
@timovd Daar lijkt het wel op alleen is die im mijn filmpie nog dikker :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audioquest maakt hele series kabels met dat ding erop, denk dat deze nog wat duurder is.

Maar filmpje is wel leuk. Uit metingen blijkt dus dat Audioquest kabels veel inductantie hebben en veel last van skin effect. Of dat hoorbaar is is te betwijfelen hoor, maar dan nog. De super dure audiofiele kabels zijn gewoon objectief slechter dan wat je de in de bouwmarkt koopt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ook al zou er verschil zijn, dan rijst de vraag of het "beter" erdoor is geworden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Sissors. is dat zo, een verhoudingsgewijze hoge inductantie (inductieve weerstand)? Ik koop die krankzinnig dure rommel nooit, dus ik kan niet anders dan dit maar aannemen, maar zoals bekend is die alleen maar afhankelijk van twee fysieke eigenschappen, aderdikte, hoe dikker de aders lager die waarde (net als de ohmse weerstand) en hoe groter de afstand van de aders hoe hoger. Meer demping van de hoge tonen dus. Verder helemaal niks. Een te hoge inductantie kan ik dan ook niet anders uitleggen dan dat ze eigenlijk in verhouding met de aderdikte veel te dik zijn. Wellicht om ze professioneler te laten lijken. Buiten gewoon dom dus.
Het effect is precies het zelfde als bij de ohmse weerstand, alleen door de hogere frequenties wat meer. Met andere woorden, bij korte afstanden merk je helemaal niets en is er geen verschil met welke andere veel goedkopere kabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:44:
@Sissors. is dat zo, een verhoudingsgewijze hoge inductantie (inductieve weerstand)? Ik koop die krankzinnig dure rommel nooit, dus ik kan niet anders dan dit maar aannemen, maar zoals bekend is die alleen maar afhankelijk van twee fysieke eigenschappen, aderdikte, hoe dikker de aders lager die waarde (net als de ohmse weerstand) en hoe groter de afstand van de aders hoe hoger. Meer demping van de hoge tonen dus. Verder helemaal niks. Een te hoge inductantie kan ik dan ook niet anders uitleggen dan dat ze eigenlijk in verhouding met de aderdikte veel te dik zijn. Wellicht om ze professioneler te laten lijken. Buiten gewoon dom dus.
Het effect is precies het zelfde als bij de ohmse weerstand, alleen door de hogere frequenties wat meer. Met andere woorden, bij korte afstanden merk je helemaal niets en is er geen verschil met welke andere veel goedkopere kabel ook.
De afstand tussen de aders is inderdaad het probleem. Of nou ja, probleem is een groot woord, maar wel waardoor het slecht presteert bij metingen.

Het voordeel daarvan is een lagere capaciteit, immers ze liggen verder bij elkaar vandaan. Maar hun capaciteit is ook niks bijzonders, want dat hele dielektrisch biasing systeem voegt relatief veel capaciteit weer toe :D .

En skin effect zal gewoon zijn dat ze blijkbaar één massieve ader gebruiken ipv stranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Jorgen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ja ik zag het. 😅

Dus mijn vermoeden dat je met Roon en Bluesound niks beters krijgt dan wanneer je enkel via je telefoon Spotify Connect aanstuurt op je receiver klopt dus
Bluesound is een multiroom audio systeem, zegmaar een Sonos met betere hardware. Als je 1 receiver hebt en altijd alleen naar spotify luistert heb je er weinig meerwaarde aan. Wil je meerdere ruimtes synchroon laten spelen, muziek uit meerdere bronnen combineren in je play queue, internetradio vanuit dezelfse app bedienen, dan biedt het wel wat voor je. Of dat beter is hangt van je behoeften af. Maar voor geluidskwaliteit maakt het weinig uit. Eerste stap als je beter wil dan spotify is een lossless (en vooral gapless) streamingdienst nemen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@T-MOB gapless, zoals naadloos het volgende nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sissors schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:31:
[...]

De super dure audiofiele kabels zijn gewoon objectief slechter dan wat je de in de bouwmarkt koopt :P .
Dit verdient een quote! ❤️😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 10us10
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:37
T-MOB schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:31:
[...]

Eerste stap als je beter wil dan spotify is een lossless (en vooral gapless) streamingdienst nemen.
Waarbij je je serieus moet afvragen wat "beter" is. Verschil tussen losless en 320kbps is niet te horen en gapless playback doet spotify al jaren. Ook je eigen audio in de bilbliotheek zetten (wat ik als voordeel voorbij zie komen) kan.
Ik vind vooral de opmaak van Roon mooi en ze hebben hele goeie eq implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
10us10 schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:45:
[...]
Waarbij je je serieus moet afvragen wat "beter" is. Verschil tussen losless en 320kbps is niet te horen en gapless playback doet spotify al jaren. Ook je eigen audio in de bilbliotheek zetten (wat ik als voordeel voorbij zie komen) kan.
Spotify kan in de eigen speler allicht al jaren gapless. Maar met connect ben je afhankelijk van de implementatie in je speler. Het OGG-formaat wat spotify gebruikt heeft technisch wel de mogelijkheid om in de metadata aan te geven hoeveel stilte er is toegevoegd aan het laatste frame. Of Spotify dat gebruikt, of dat het gewoon alle stilte aan het eind van een track wegpoetst weet ik niet. Ik weet wel dat ik in mijn bluesound-omgeving in achteraf gapless gemaakte cd's nog steeds onderbrekingkjes hoor (heb heel veel streamingdiensten geprobeerd). Miniscuul, maar ik erger me er kapot aan in alles wat gewoon door moet lopen, of het nou DJ-mixes, prog rock of -metal of klassiek is. Kwaliteitsverschil tussen lossless en 320kbps zal ik waarschijnlijk niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us10
T-MOB schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:36:
[...]
Miniscuul, maar ik erger me er kapot aan in alles wat gewoon door moet lopen, of het nou DJ-mixes, prog rock of -metal of klassiek is.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar inderdaad knettergek van wordt en genoeg reden is om over te stappen als dat bij Roon beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
10us10 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:48:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat je daar inderdaad knettergek van wordt en genoeg reden is om over te stappen als dat bij Roon beter gaat.
Ik weet niet of Roon beter gaat. Voor mij was het reden om een streaming platform te kiezen dat lossless aanbiedt. Had eerst Tidal, maar ben overgegaan naar Qobuz vanwege het elfengehalte van MQA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Nieuwsitem op Tom's Hardware over een switch van 2,5K$ (dus geen review van TH zelf!)

https://www.tomshardware....et-switch-for-audiophiles

Ik begrijp niet hoe je dagelijks kunt functioneren als je een switch sonische kwaliteiten toedicht zoals de reviewer dat doet.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
HaveBlue schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:55:
Nieuwsitem op Tom's Hardware over een switch van 2,5K$ (dus geen review van TH zelf!)

Ik begrijp niet hoe je dagelijks kunt functioneren als je een switch sonische kwaliteiten toedicht zoals de reviewer dat doet.
Die flipping bitjes ook altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:07

CaDje

Framedrops for life

Ik denk dat je wel minimaal voor de combo deal moet gaan met de 3k ethernet kabel en 10k voedingskabel (met 5 dagen burn-in!)

https://www.synergisticre...ries/ethernet-switch-uef/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
CaDje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat je wel minimaal voor de combo deal moet gaan met de 3k ethernet kabel en 10k voedingskabel (met 5 dagen burn-in!)

https://www.synergisticre...ries/ethernet-switch-uef/
Tranquility POD’s internal Electromagnetic Cell and Ground Plane technology
Prachtig. Ik wil ook voor zo'n bedrijf werken, al is het alleen maar om de terminologie te bedenken. Zo wil ik binnenkort deze Photon Interference Deflector op de markt brengen, ik noem het een High Frequency PID disperser (contaminatie mag in jargon) die werkzaam is op 800 TeraHz.

Afbeeldingslocatie: https://www.relatiegeschenken.nl/media/catalog/product/cache/8096c4157d8ed993f66bd5d8518ad809/I/m/Image_13_1486.jpg

Nou zul je wellicht denken dat dit niet voor hifi bedoeld is, maar fotons hebben wel degelijk invloed op je
areas of spacial and holographic realism

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaveBlue
Tegen beter weten in ben ik op de site van de fabrikant gaan kijken 8)7 Ik hou van muziek, daar gaat het niet om, laat daar geen misverstand over bestaan. En vroeger durfde ik best wel eens te stellen dat ik een audiofiel was. Maar met dit soort bedrijven die kortzichtige mensen met meer geld dan verstand de portemonnee leegkloppen met hun 'audiophile witchdoctor snake-oil' vertel ik anderen tegenwoordig dat "ik van muziek houd" om niet volslagen voor lul te staan.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
Ach, als ik zoveel geld verdiende dat mijn grootste issue was welke Ferrari ik dit jaar weer eens ging bestellen kocht ik vast ook van die zooi. Alleen voor de looks terwijl ik vanbinnen die verkoper snoeihard uitlach.

Ik vind die compleet zinloze ground block met zijn "1,000,000 volt Quantum Treatment" er wel tof uit zien namelijk, past mooi bij de carbon arm van m'n pro-ject :P

Die hele site is een goudmijn trouwens. Carbon wanddoos platen om trillingen en storingen te blokkeren. Wat een onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door GWBoes op 17-12-2021 11:54 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:08
Prachtig. Ik ben echt onder de indruk van de productfoto’s. Wat een mooi industrieel design. Ze zijn echt straatlengtes voor op de concurrentie. Een massief blok koolstofvezelversterkt aluminium. Hoe maak je zoiets? Dat kan alleen maar door elfjes in het maanlicht. Pure magie. Zo dat ben ik kwijt. Wat een snake oil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
GWBoes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:52:
Ach, als ik zoveel geld verdiende dat mijn grootste issue was welke Ferrari ik dit jaar weer eens ging bestellen kocht ik vast ook van die zooi. Alleen voor de looks terwijl ik vanbinnen die verkoper snoeihard uitlach.
Zou die verkoper jou niet veel eerder keihard uitlachen omdat je naar het hem leek z'n fraaie verkooppraatjes als zoete koek slikte? Voor hem juist en geweldige stimulans om lekker door te gaan met die bedrieglijke praktijken. Jij zou immers in zijn ogen het levende bewijs zijn voor dat die naive idioten, hoe onwaarschijnlijk ook, echt bestaan! Tja, denk eens na, wie lacht er dan het laatst (of liever gezegd het hardst), als begrijpt wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Sandwalker schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:02:
Prachtig. Ik ben echt onder de indruk van de productfoto’s. Wat een mooi industrieel design. Ze zijn echt straatlengtes voor op de concurrentie. Een massief blok koolstofvezelversterkt aluminium. Hoe maak je zoiets? Dat kan alleen maar door elfjes in het maanlicht. Pure magie. Zo dat ben ik kwijt. Wat een snake oil.
Je zou toch maar werken voor zo'n bedrijf. Zou je dan echt geloven dat die dingen werken? Ik kan me dat niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
Jag schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:26:
[...]

Je zou toch maar werken voor zo'n bedrijf. Zou je dan echt geloven dat die dingen werken? Ik kan me dat niet voorstellen.
Aan de andere kant: (bijna) iedereen heeft zijn prijs. Als er maar genoeg geboden word zijn de meeste mensen best bereid om de waarheid te verdraaien.

Als ik jou 20.000 euro per maand bied om een lulkoek verhaal te schrijven en je naam aan een product te koppelen, zou je het dan doen?

Ik weet niet of ik nee zou kunnen zeggen... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
ChojinZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:37:
[...]

Aan de andere kant: (bijna) iedereen heeft zijn prijs. Als er maar genoeg geboden word zijn de meeste mensen best bereid om de waarheid te verdraaien.

Als ik jou 20.000 euro per maand bied om een lulkoek verhaal te schrijven en je naam aan een product te koppelen, zou je het dan doen?

Ik weet niet of ik nee zou kunnen zeggen... :X
Ik zeg nu nee, ik hoop dat ik dat waar zou kunnen maken, anders zou ik mezelf en anderen ook ernstig teleurstellen.

Laatst vertelde iemand een verhaal van een oud studiegenoot geneeskunde die orthomoleculair arts was geworden. Hij geloofde er totaal niet in zei hij maar hij had wel hele goede arbeidsvoorwaarden. Wel weer zo'n verhaal uit 2e hand natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
Vanmiddag eindelijk de Audioquest Niagara 1200 kunnen ophalen en ook besloten de Audioquest Thunder mee te nemen als upgrade van mijn Powerquest 3.
Nice! d:)b

Zelf ook erg tevreden met de Niagara 1200.
Heb er wel "gewone" NRG voedingskabels bij.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34

Vandaag hebben ze ook weer een mooie: https://www.tomshardware.com/news/nvme-ssd-for-audiophiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Techneut schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:14:
[...]
Zou die verkoper jou niet veel eerder keihard uitlachen omdat je naar het hem leek z'n fraaie verkooppraatjes als zoete koek slikte? Voor hem juist en geweldige stimulans om lekker door te gaan met die bedrieglijke praktijken. Jij zou immers in zijn ogen het levende bewijs zijn voor dat die naive idioten, hoe onwaarschijnlijk ook, echt bestaan! Tja, denk eens na, wie lacht er dan het laatst (of liever gezegd het hardst), als begrijpt wat ik bedoel?
Ik zou dan wel vragen of hij het product zou kunnen graveren…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb sinds enkele maanden een Powergrip YG-1, zie ook https://www.audiophonics....d-protection-p-11404.html

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb m toen aangesloten en het leek alsof de stemmen meer de kamer in kwamen en de scherpe kantjes van het geluid af waren.

Maar dat kan natuurlijk ook gezwets zijn, moet dat nog een keer goed gaan testen, alleen is dat een behoorlijk gedoe met kabels in een meubel…..

:'(

@mr.DJ95 waar staan de foto’s van je set met de D1DB? Hoe bevalt deze?
Ik kan je vertellen dat dit gezwets is, en dat die verbeteringen tussen je oren zitten. :)
Waarschijnlijk heb je er ook fatsoenlijke audio apparatuur achter zoals een deftige receiver/versterker. Hierin zitten trafo's en dergelijke componenten die al praktisch al het 'ruis' en 'ranzigheid' (give it a name) er uit halen. Dat is niet een key feature van een trafo natuurlijk, maar wel een mooie bonus.
Wil je alsnog 'filteren' met een kastje wat tussen je stopcontact en apparatuur zit, ben je goedkoper af met een UPS. En technisch gezien waarschijnlijk nog 'beter' ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:26:
[...]
Ik kan je vertellen dat dit gezwets is....
Ooooh. Nee. Dan is de discussie gesloten inderdaad...
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:52:
[...]

Ooooh. Nee. Dan is de discussie gesloten inderdaad...
:')
Misschien moet je even wat regels verder lezen of nog is rustig mijn post opnieuw doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:55:
[...]

Misschien moet je even wat regels verder lezen of nog is rustig mijn post opnieuw doorlezen ;)
Alsof ik dat niet gedaan heb..

*eens

Snake oil of niet?
Hier en hier een uitleg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:58:
[...]

*eens
Dan begrijp ik niet wat je er mee wil zeggen. Zeg dan niets kerel 8)7
Of op de teentjes getrapt omdat ik feiten benoem? Hou toch op man.

Fijne zondag nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:02:
[...]

Of op de teentjes getrapt omdat ik feiten benoem? Hou toch op man.
Pot. Ketel.

P.S. een mening presenteren als feit, maakt het nog geen feit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
[...]

*eens

Snake oil of niet?
Hier en hier een uitleg.
Haha is dit serieus?
Die mensen zetten ook hun cv en de rest uit wanneer ze gaan luisteren om "vervuiling" te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loei123 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:11:
[...]

Die mensen zetten ook hun cv en de rest uit wanneer ze gaan luisteren om "vervuiling" te voorkomen?
Niet nodig met zo'n filter ;)

Wat ik wel vermoed, is dat ons stroomnet wat beter in elkaar steekt dan in de States. Verschil zal hier niet zo groot zijn als daar.
Wordt ook gesteld in de videos. Maar het zal geen dag en nacht verschil zijn. Net die laatste 3-5%

Mijn oren zijn gevoelig.
Steek ik de voedingskabel direct in de muur, ervaar ik meer "scherpte" dan met de 1200 ertussen. Minimaal, maar toch.
Voor mij de moeite waard.

Komt ook nog bij dat ik geen 18K aan apparatuur aan elkaar ga knopen op een stekkerblok van twee tientjes en dropveters van de Action. Dat is gewoon respectloos :p

Overigens zit er veel marge op Audioquest spul. Ik heb er lang niet de volle prijs voor betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Ik bedoelde meer zodat je geen bijgeluiden hoort, want dat wil je ook niet als je het zo serieus neemt denk ik?

Zullen ook wel allemaal achteraf wonen dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Vooral een vraag aan de mensen die veel meer dan gemiddeld betaald hebben voor hun gear:

Heb je oprechte interesse in techniek en de werking ervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:31:
[...]

Komt ook nog bij dat ik geen 18K aan apparatuur aan elkaar ga knopen op een stekkerblok van twee tientjes en dropveters van de Action. Dat is gewoon respectloos :p
En nog steeds zijn er mensen die zich in dit topic afvragen hoe al deze wonderproducten een afzetmarkt blijven vinden :+

Ook dat erbij zeggen dat je heus niet de volle pot hebt betaald. Alsof je enkel dan een sukkel zou zijn, maar dat jij zeker niet in die treurige categorie valt omdat je een korting hebt weten te scoren. Het is het toch waard zeg je net? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flabsie schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:19:
[...]

Ook dat erbij zeggen dat je heus niet de volle pot hebt betaald. Alsof je enkel dan een sukkel zou zijn, maar dat jij zeker niet in die treurige categorie valt omdat je een korting hebt weten te scoren. Het is het toch waard zeg je net? :)
Hoe dan ook waard ja.

Ik zeg het er alleen bij omdat de prijs voor het product niet zo exorbitant is als mensen stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

*eens

Snake oil of niet?
Hier en hier een uitleg.
De kortste beetje doorgeklikt, maar ze meten alleen dat er uit een installatie die echt met tape aan elkaar hangt minder 'ruis' uit de 230V komt na dat ding. Geweldig! Maar euhm, misschien rekening ermee houden dat alle audioapparatuur met een 230V ingang, een heel voedingscircuit er nog tussen heeft zitten die een interne DC spanning maakt om op te werken?

Sowieso als je al een filter wil, is het allemaal niet zo spannend, het is nou niet echt moeilijk een netfilter te maken, als je wegblijft bij de audiofiele hoek en gewoon bij een Conrad kijkt is er een hele rij: https://www.conrad.nl/o/ontstoringsfilters-0241641

Anyway je kan ook kijken bij onze favoriete audiosciencereview: https://www.audiosciencer...e-protector-review.14580/. Duidelijk meetbaar verschil met dat ding ertussen op de AC output. En absoluut nul verschil op de audio output.

En natuurlijk kan het in theorie dat je echt een extreem vervuild net hebt waar een netfilter iets kan toevoegen (waarbij zulke bedragen, en ook de helft ervan, aan een spoel en capaciteit besteden idioot is). Maar dan zou je eerst eens bij je netbeheerder moeten gaan praten. Ik herinner me één Tweaker die door een vuil stroomnet storing op zijn speakers had. Maar dat was zo vuil dat zelfs zijn zekeringen geluid begonnen te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10us10
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:36:
[...]

Hoe dan ook waard ja.

Ik zeg het er alleen bij omdat de prijs voor het product niet zo exorbitant is als mensen stellen ;)
Het is maar net hoe je er naar kijkt. Ik vind geld vragen voor een product wat niet doet waar het voor gemaakt is (beter geluid uit je speakers) in alle gevallen exorbitant. Of het nou een tientje is of duizend euro.

Zoals al vaker gezegd hier. Ik geloof meteen dat je een verschil hoort. Dat betekent echter niet dat er ook een verschil is. Niets zo subjectief als ons gehoor. Dat het er consequent is noemen we psychoacoustics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Morzzz schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:10:
Vooral een vraag aan de mensen die veel meer dan gemiddeld betaald hebben voor hun gear:

Heb je oprechte interesse in techniek en de werking ervan?
wat vind jij meer dan gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
[...]
Zeg dat dan eerder! ;) :P

Ik heb geen powerconditioner/mains-filter en geen 18K€ aan hifi apparatuur maar kabels die in het zicht liggen zijn wel keurig geconfectioneerd, beefy en van 'enige waarde'. En alles buiten het zicht maak ik zelf met Cordial kabel (want opgegeven capaciteit en die eerlijkheid zie je niet bij Audioquest en andere 'audiofiele household brands') en Neutrik connectoren (omdat voelt goed aan en makkelijk te solderen) - want het verschil bestaat bij benadering voor een kleine 100% uit dikbetaalde confirmation bias ;) :)

[ Voor 13% gewijzigd door HaveBlue op 20-12-2021 09:19 . Reden: Typo! ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Steek ik de voedingskabel direct in de muur, ervaar ik meer "scherpte" dan met de 1200 ertussen. Minimaal, maar toch.

Als je 18K aan apparatuur hebt die niet eens om kan gaan met het uiterst stabiele stroomnet in Nederland dan heb je je flink laten oplichten. Zelfs mijn spullen die nog geen vijfde zijn jouw spullen waard zijn doen dat uitstekend. Als een power conditioner het verschil maakt heb je rommel.

Daarnaast, stel er is wel een verschil en jij hoort dat dan kun je extreem rijk worden want dat is ongekend. Het menselijk gehoor is namelijk (los van wat je wilt horen door verwachting) helemaal niet zo goed.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
Cool! Ik zoek nog een goede SSD voor mijn foto's. Bedoel als je een SSD kan uitbrengen die audiokwaliteit omhoog kan krikken, dan is er ook vast wel 1 te maken die mijn foto's corrigeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
Ja dat de kleuren intenser worden :')

Het enige wat ik me bij een audiofiele SSD of switch kan voorstellen is dat ze zaken als coil whine heel nauwgezet gaan meten en reduceren, maar daarover wordt helemaal niets gezegd....

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:03:
[...]

Pot. Ketel.

P.S. een mening presenteren als feit, maakt het nog geen feit.
Is geen mening, zijn feiten. Dit soort dingen kun je niet beschouwen als mening.
Dit is nou eenmaal hoe elektronica werkt. Om het in leken taal te verwoorden: Als iets wit is, dan is het wit. Dan kan iemand anders het niet groen vinden.

Blijf lekker geloven in je sprookje, prima. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
Tux3.14 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:00:
[...]
Blijf lekker geloven in je sprookje, prima. :')
Dat is waar hij >18K€ aan uitgeeft en wat wij classificeren als 'confirmation bias'. Ik kan ook bij de feiten blijven en daarmee bewijzen dat er geen God bestaat. Toch zijn er volksstammen die er wél in geloven en met liefde hun buurman de hersenen in slaan omdat die daar anders over denkt. Onderaan de streep liever een een audiofiel als buurman dan een religieus extremist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaveBlue schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:24:
[...]
Onderaan de streep liever een een audiofiel als buurman dan een religieus extremist :)
En dan heb ik de "extreemste" maatregel nog niet eens genoemd...

Om alle voedingskabels op de juiste manier aan te sluiten, heb ik met behulp van dit apparaatje ook nog even de polariteit doorgemeten. B)
Minste weerstand = fase op fase.

Pioneer is een van de weinige merken die het op hun apparatuur zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VGjGKQNTPZpppOGO1tk6zy36cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e9gGoiDQmJ7pDQjKoaEwHxU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:49:
[...]

Om alle voedingskabels op de juiste manier aan te sluiten, heb ik met behulp van dit apparaatje ook nog even de polariteit doorgemeten. B)
En hoeveel heb je daarvoor betaald?

VdH heeft ook een apparaatje wat dat doet, de VdH polarity checker:
Afbeeldingslocatie: http://tecsart.com/media/products/medium/1268996078VDH_Testeur_.jpg

Kost 28 euro.

Maar is overigens ook zonder VdH logotje verkrijgbaar.
Dan kost ie €1,99 8)7
https://www.allekabels.nl...nningzoeker-digitaal.html
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1198372-0/digitale-spanningstester-met-lcd-digitale-spanningstester-met-lcd.jpg

Dus als je zo nodig je polariteit wilt checken (niet dat het uitmaakt, want de ene draad gaat de ene kant van de spoel in en de andere draad de andere kant van de spoel), en denkt dat het toch wat uitmaakt, kan dat voor € 1,99
:+

Trouwens, ik vraag me af als je zo'n apparaatsnoer hebt, hoe de stekker doorverbonden zit aan het apparaatdeel. Dat staat volgens mij niet op zo'n snoer, dus dat valt dan niet te controleren met zo'n faseapparaatje waar alleen stopcontacten aan zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:18:
[...]
En hoeveel heb je daarvoor betaald?
Niets :p

Geleend van een andere audiofiel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Ik bleek al jaren zo'n lcd spanningszoekertje in mijn gereedschapskist te hebben toen een collega mij dat VdH dingetje toonde....
....ik weet geeneens waar ik 'm nu heb.

Trouwens, elke spanningszoeker werkt natuurlijk, ook zo'n eentje met een lampje. Want die gaat alleen branden als je de fase aanraakt.
Dus wat dat betreft zijn dat puur audiosnuisterijen om te kopen voor domme mensen zeg ik dan maar.
Gemakkelijk geld verdienen voor die bedrijven (want ook op die € 1,99 wordt winst gemaakt ;) )

[ Voor 68% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere spanningszoeker werkt inderdaad... voor je stopcontact.
Weet je nog niet hoe het in het apparaat zelf zit (tenzij je het openschroeft).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 11:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:49:
[...]

En dan heb ik de "extreemste" maatregel nog niet eens genoemd...

Pioneer is een van de weinige merken die het op hun apparatuur zet.

[Afbeelding]
Ik weet niet zeker of je nu aan het trollen bent of serieus bent.
Maar ik ga er toch op in.

Welke weerstand die groter is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH6h558piN2vJHpxHlQu4guAbHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/96ikLYVSU5ZyOK9Wg9G3uvrI.png?f=user_large

Zou je mij die eens willen uitleggen?
De 230 die op je apparaat staat gaat namelijk enkel door een spoel heen en het maakt (zoizo bij wisselspanning) helemaal niets uit waar je nu de negatief of de positief op aansluit.
Daarom kan je hier in het machtig mooie Nederland ook gewoon je stekkertje alle kanten om in het stopcontact stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 20-12-2021 12:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

Shunt schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet zeker of je nu aan het trollen bent of serieus bent.
Maar ik ga er toch op in.

Welke weerstand die groter is?

[Afbeelding]

Zou je mij die eens willen uitleggen?
De 230 die op je apparaat staat gaat namelijk enkel door een spoel heen en het maakt (zoizo bij wisselspanning) helemaal niets uit waar je nu de negatief of de positief op aansluit.
Daarom kan je hier in het machtig mooie Nederland ook gewoon je stekkertje alle kanten om in het stopcontact stoppen.
Heerlijk dit. Vergelijkbaar met de mensen op facebook die fel tegen vaccinaties zijn en allerlei quasi wetenschappelijke uitspraken doen die kan noch wal raken. Wel een heel sterke mening maar er net niet genoeg van weten om de juiste beslissingen te nemen. En daar bedoel ik dus de audiofielen mee.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet nodig met zo'n filter ;)

Wat ik wel vermoed, is dat ons stroomnet wat beter in elkaar steekt dan in de States. Verschil zal hier niet zo groot zijn als daar.
Wordt ook gesteld in de videos. Maar het zal geen dag en nacht verschil zijn. Net die laatste 3-5%

Mijn oren zijn gevoelig.
Wonderbaarlijk hoe sterk een placebo effect is.

Overigens zit er veel marge op Audioquest spul. Ik heb er lang niet de volle prijs voor betaald.
Ik ben bang dat je opgelicht bent, aangezien goed ontworpen elektronica alles al doet wat dat stekkerblok van je doet. Als je een alleen een surge protector wil ben je beter af met industriële oplossingen. Die doen tenminste ook gegarandeerd wat er beloofd wordt.

Maar voor het geval dat het geen placebo is: zou je kunnen delen uit welke elektronica je set is opgebouwd, dan weet ik welke merken ik het beste kan vermijden bij mijn volgende aankoop. Goede AC DC conversie is elementair, dus als een merk dat niet voor elkaar krijgt heb ik dat liever niet in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:07:
[...]
Sorry. Geen verstand van electrotechnische schema's.
Ik weet alleen dat ik verschillende waardes meet afhankelijk van de oriëntatie van de stekker.
Laagste waarde indiceert de juiste wijze van aansluiten. Beter voor het electronisch circuit in je versterker. Of je het hoort, is een tweede..
Zal voor de moderne versterkers niet veel uitmaken.
Bij een buizenversterker hoor je het wel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:19:
Wonderbaarlijk hoe sterk een placebo effect is.
Was jij niet diegene die glashard beweerde dat het inspelen van luidsprekers onzin was? ;)

Het grappige is ook dat jij altijd zit te hameren op cijfers en metingen. Maar nu ik zeg dat ik de verschillen heb gemeten, geloof je er niet in omdat het jouw religie niet uitkomt.
Typisch... :')

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:12
Sharky schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:18:
[...]

Heerlijk dit. Vergelijkbaar met de mensen op facebook die fel tegen vaccinaties zijn en allerlei quasi wetenschappelijke uitspraken doen die kan noch wal raken. Wel een heel sterke mening maar er net niet genoeg van weten om de juiste beslissingen te nemen. En daar bedoel ik dus de audiofielen mee.
De term daarvoor is Zeteticism.
Het vertrouwen op eigen waarnemingen, en niet vertrouwen op (andermans) bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:26:
[...]

Was jij niet diegene die glashard beweerde dat het inspelen van luidsprekers onzin was? ;)

Het grappige is ook dat jij altijd zit te hameren op cijfers en metingen. Maar nu ik zeg dat ik de verschillen heb gemeten, geloof je er niet in omdat het jouw religie niet uitkomt.
Het inspelen van luidsprekers is ook onzin. Een compleet nieuwe drivers heeft misschien een paar minuten nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxtRADt3tIjHprDFbnBMHqwouKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlVba8OTwiTSRMDy2UcoibF5.png?f=fotoalbum_large

Verder is de temperatuur van de omgeving en de onderdelen ook van groot belang. Kijk maar compressie testen op hoog volume over een langere periode, of naar metingen bij verschillende omgevingstemperaturen.

Zoals je ziet zijn er betere verklaringen te vinden voor verschillen in metingen dan alleen het inspelen van een driver. Zeker een driver die al de eerste QC tests heeft doorstaan bij de fabrikant.

Jouw voorbeeld filmpje is trouwens niet de manier om te laten horen of het inspelen van een luidspreker echt is. Daarvoor is die opstelling veel te onnauwkeurig. Verder zijn er inderdaad verschillen te meten bij drivers, maar de vraag is dan ook weer hoeveel effect dat uiteindelijk heeft in het totaal plaatje. Kan je garanderen dat je hoofd 3 cm naar links verplaatsen al een veel grotere verandering is dan wat dan ook.

Maar goed, de vraag was of je even je apparatuur kan opsommen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MicroVAX3400 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:31:
[...]

De term daarvoor is Zeteticism.
Het vertrouwen op eigen waarnemingen, en niet vertrouwen op (andermans) bewijzen.
Werkt overigens in beide richtingen.
Net als de consumers bias. Ik geloof er niet in, dus het product is onzin. Of andersom natuurlijk.

Zogezegd hoor ik verschil, hetzij minimaal. Metingen ondersteunen daarbij mijn waarneming.

Als een ander dat niet heeft, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:36:
[...]

Werkt overigens in beide richtingen.
Net als de consumers bias. Ik geloof er niet in, dus het product is onzin. Of andersom natuurlijk.

Zogezegd hoor ik verschil, hetzij minimaal. Metingen ondersteunen daarbij mijn waarneming.

Als een ander dat niet heeft, prima.
Kan je die metingen met ons delen?

En vergeet ook niet je elektronica op te sommen, ben nog steeds benieuwd naar welke merken ik moet vermijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:35:
[...]
Het inspelen van luidsprekers is ook onzin. Een compleet nieuwe drivers heeft misschien een paar minuten nodig.
Filmpje even bekijken en anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het filmpje bekeken, er wordt daar nul bewijs getoond voor de stelling dat luidsprekers ingespeeld moeten worden. Misschien heb ik het gemist hoor, kan je mij precies vertellen waar het bewijs langskomt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:38:
[...]

Kan je die metingen met ons delen?
Nee, want ik had het apparaat geleend.
Geen foto's van de waardes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb het filmpje bekeken, er wordt daar nul bewijs getoond voor de stelling dat luidsprekers ingespeeld moeten worden.
Je kunt het letterlijk horen vanaf 1:29 ! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:40:
[...]

Nee, want ik had het apparaat geleend.
Geen foto's van de waardes gemaakt.
Ok, hoe was de opstelling om deze metingen te maken?
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:40:
[...]

Je kunt het letterlijk horen! 8)7
Enige wat ik hoor is een verandering in de plaatsing van de microfoon, luidsprekers, objecten in de ruimte of de omgevingstemperatuur. Ik heb net een voorbeeld met je gedeeld van een meting van de meest accurate manier op aarde om een luidspreker door te meten en dat laat geen verschil zien. Je weet wel, een apparaat dat zo gevoelig is dat het de effecten van de omgevingstemperatuur met gemak kan meten.

Mag ik vragen of je een wetenschappelijke achtergrond hebt? Universitaire opleiding waarin je geleerd hebt experimenten op te zetten? Want je mist echt de meest elementaire dingen waarmee je rekening moet houden in een gecontroleerde test.

Hier overigens wat metingen m.b.t. het materiaalgebruik in speaker surrounds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUIOmJXxzewFXiP6AxoRiK4CGg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FaSaw1tSitrByLuzcce2ItP0.png?f=user_large

En het effect van de omgevingstemperatuur op gepoorte luidsprekersystemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACvkTeJLh0346JQn9YUES5iWx00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LMw803dMMc5C81cxb9zTN4h5.png?f=user_large

Dus als je in de zomer je luidsprekers koopt en met 25 graden luistert zal je systeem anders klinken dan in de winter met 20 graden. Kan je inspelen noemen, maar dat is het niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:43:
Enige wat ik hoor is een verandering in de plaatsing van de microfoon, luidsprekers, objecten in de ruimte of de omgevingstemperatuur.
Bijzonder. Aangezien geen van dat alles uit de video blijkt. Integendeel juist...

Ik ben wel klaar met jouw getroll in ieder geval. Succes verder. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:47:
[...]

Bijzonder. Aangezien geen van dat alles uit de video blijkt. Integendeel juist...

Hoe weet je dat? Niet heel de kamer is zichtbaar (wat gebeurd er achter de camera, staat daar ineens iemand, of juist niet, nieuwe meubel, meer mensen, minder mensen, planten, absorptie, deur open/dicht?) en ook de microfoon is niet te zien. Verder zie ik nergens een thermostaat die aangeeft wat de temperatuur is. De temperatuur heeft invloed op hoe soepel de surrounds zijn van de driver en dat kan meetbare invloed hebben bij een groot genoeg verschil. Plus de luchtdruk heeft invloed op de prestaties van gepoorte luidsprekersystemen. Dus zonder dat we weten wat de temperatuur in die ruimte is kunnen we nog steeds niets zinnigs halen uit het filmpje.

En dan hebben we het nog niet eens gehad op het effect van de temperatuur op de lineariteit van de microfoon.

Het is jammer dat je het trollen noemt als ik legitieme vragen stel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2021 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:26:
[...]

Je hebt alleen niks zinvols gemeten. Ik kan ook met mijn multimeter van de Praxis meten dan een speakerkabel van 2.5mm2 hogere weerstand heeft dan 4mm2, maar wat je niet ermee kan meten wat de impact is op geluid. Daarvoor heb je een audio analyzer nodig. En ik gok zo dat jij die niet bij de hand had...

Anyway, ik heb dat artikel nu 3x gelezen, en ik begrijp er nog steeds geen snars van. Als ik het goed begrijp, meten ze spanning tussen neutrale draad en randaarde. Vervolgens draaien ze de stekker van het audio apparaat om, en kijken ze of die spanning veranderd is. Antwoord bij elke normale meting zou: "Nee" moeten zijn. Die kan immers alleen veranderen wanneer de hoeveelheid stroom anders is, en nou ja, waarom zou die anders worden? Het gaat gewoon een transformator in. Overigens stelt de maker zelf ervan dat het niet werkt meer zodra je y-capacitors tussen randaarde en de twee voedingssignalen hebt. Als jouw audio apparatuur dat niet heeft, dan heeft jouw netfilter van €1600 die wel :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]
dat vragen we ook niet. er word gevraagd om mede te delen wat voor apaaratuur je hebt staan wat schijnbaar niet om kan gaan met wisselstroom.
Ik weet alleen dat ik verschillende waardes meet afhankelijk van de oriëntatie van de stekker.
zijn dat objectieve metingen of subjectieve metingen? als je 18k uitgeeft voor een setup is 500 euro toch wel te behappen voor een simpele ossiloscoop. ik neem aan dat je voor dat geld wel wilt weten op je niet belazerd bent....
Laagste waarde indiceert de juiste wijze van aansluiten.
hoe heb je de conclusie gemaakt dat een lagere waarde "beter" is? wat kwalificeert zich als "beter"?
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:Beter voor het electronisch circuit in je versterker.
defineer "beter".
laat dat eens zien. als je het met je blote oren kan horen moet het zeker meetbaar zijn. ik wil rustig wel even buurten met een scope als je die zelf niet hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:47:
[...]

Wat ik vooral heel knap vind is dat ik met mijn crappy oortjes verschil hoor, maar ze dat schijnbaar niet in metingen kunnen/durven te laten zien. Dus het kan wel gevangen worden in een filmpje, maar even een analyzer mee laten lopen die de verschillen laat zien kan dan weer niet :?

Waarbij ik wel moet zeggen dat inspelen wel degelijk iets kan doen, maar dan gaat het om minutenwerk.

En bovenstaande is precies wat ik altijd zo apart vind. We hebben eigenlijk een waardeloos gehoor (als je het over muziek hebt), maar steevast geven allerlei kabels en andere middelen voldoende verschil om te horen, maar het meten (wat vele malen nauwkeuriger kan) is onmogelijk?

Dus in dit geval, hoe moelijk is het nu om eenzelfde stuk muziek op repeat te zetten, een analyser erbij te zetten en de grafieken eens over elkaar te leggen? En dan bij voorkeur in een klimaatkamer om alle invloeden van buiten weg te halen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:46:
[...]

Dus in dit geval, hoe moelijk is het nu om eenzelfde stuk muziek op repeat te zetten, een analyser erbij te zetten en de grafieken eens over elkaar te leggen? En dan bij voorkeur in een klimaatkamer om alle invloeden van buiten weg te halen.
men gebruikt daarvoor een frequentie sweep van 1 hz tot hoe hoog de versterker kan. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

Laagste waarde indiceert de juiste wijze van aansluiten. Beter voor het electronisch circuit in je versterker. Of je het hoort, is een tweede..
Zal voor de moderne versterkers niet veel uitmaken.
Zie nu hier EXACT het probleem.
Even simpel uitgelegd zie hier een beetje uitleg hoe een voeding werkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IO7Sjl_h7rSXmZh2vuOqrVrmyJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iJcorR6GjlpWZlXstJrOoBDS.png?f=user_large

Het hele punt gaat er dus om dat je wisselspanning (AC 230v) binnen komt op de transformator. Die heeft een hele grote spoel en brengt de stroom over naar een nog grotere spoel (lees het aantal wikkelingen). Hoe meer wikkelingen hoe lager de spanning aan de andere spoel is. Dus jouw stroom (die je juist aangesloten hebt volgens je metertje) links of rechts om EXACT de zelfde weerstand heeft want die spoel is alle twee de kanten op EXACT HET ZELFDE.

Dan kom je gelijk weer verder op het stukje dat je (schone stroom nodig hebt) voor je versterker.
Hier in Europa en dan specifiek Nederland is de stroom al erg schoon. Maar het leuke is heel jouw versterker doet helemaal NIETS met je wisselspanning.

Zoals in het plaatje staat gaat je stroom eerst van 230v naar 12v (voorbeeld) van daar gaat het het naar een gelijk richter die maakt van de wisselspanning dus dat de stroompjes van positief naar negatief gaan in een mooie sinus golf maakt hij een positief stroompje van.

Dat ziet er dan zo ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoBr--gqbgiOJJaT6tl8vxsS5R0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uJibRn1liyiH95OXqyaSVFqJ.gif?f=fotoalbum_large

Dan zie je dus dat het niet een net streepje is ("vuile stroom") eeew.
Daarom hebben we daarnaast een aantal capaciteiten zitten afhankelijk van hoe zwaar het geheel belast wordt kunnen ze groter of kleiner zijn.

Zie dan dit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLavMbe-KBVEz-jvaZkba_t9OSE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pqgLt4PcKOnolbRxhKpM8ktL.png?f=user_large
Afhankelijk van hoe groot de laatste dipjes / piekjes zijn kan je nog meer capaciteiten in de rest van het product plaatsen om het tot puur DC te krijgen.

Er is dus echt letterlijk GEEN toegevoegde waarde tot een filter VOOR je voeding want je voeding IS/heeft een filter. Als je tegen dingen als brown-outs of black-outs wilt beschermen heb je een UPS nodig. Die neemt de stroom af van het net en maakt daar dan zijn eigen 50hz 230 volt van. Maar nogmaals dat gaat NIETS uit maken op je eindproduct want heel die receiver heeft al die filtering gewoon ingebouwd.

Dit is allemaal gewoon te meten en dit is al honderdduizenden keren gedaan en daarmee is het dus afgedaan want naast anekdotisch "bewijs" is er nog nooit invloed aangetoond in de metingen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
flippy schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:53:
[...]

men gebruikt daarvoor een frequentie sweep van 1 hz tot hoe hoog de versterker kan. ;)
Dat is voor de meting nog beter, maar ik kan me voorstellen dat je voor zo'n filmpje toch een muziekstukje pakt omdat je ook het verschil wil laten horen. Die frequentie sweep klinkt voor onze oren nl. aardig waardeloos :P

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:55:
[...]

Dat is voor de meting nog beter, maar ik kan me voorstellen dat je voor zo'n filmpje toch een muziekstukje pakt omdat je ook het verschil wil laten horen. Die frequentie sweep klinkt voor onze oren nl. aardig waardeloos :P
objectiviteit is vaak saai. als is die eerste 100hz wel leuk op een stevig vermogen. >:)
Shunt schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:55:
[...]Even simpel uitgelegd zie hier een beetje uitleg hoe een voeding werkt
je bent het verplichte filmpje vergeten:

O-)

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 20-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

[...]

en
Beter voor het electronisch circuit in je versterker.
zie hier exact het probleem.
Geen verstand van, maar wel overtuigd van de eigen mening.

De grafiek die dit effect duidelijk uitlegt is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Dunning%E2%80%93Kruger_Effect_01.svg/1231px-Dunning%E2%80%93Kruger_Effect_01.svg.png

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

flippy schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:58:
[...]

objectiviteit is vaak saai. als is die eerste 100hz wel leuk op een stevig vermogen. >:)

[...]

je bent het verplichte filmpje vergeten:

[YouTube: Making a Full Bridge Rectifier]

O-)
En ik maar FULL BRIDGE RECTIFIER !!!!!!!1111oonnneeneone vermijden :P

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Shunt schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:59:
[...]

En ik maar FULL BRIDGE RECTIFIER !!!!!!!1111oonnneeneone vermijden :P
dat was ook pijnlijk zichtbaar in je uitleg. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:12
Shunt schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:55:
[...]

Er is dus echt letterlijk GEEN toegevoegde waarde tot een filter VOOR je voeding want je voeding IS/heeft een filter. Als je tegen dingen als brown-outs of black-outs wilt beschermen heb je een UPS nodig. Die neemt de stroom af van het net en maakt daar dan zijn eigen 50hz 230 volt van. Maar nogmaals dat gaat NIETS uit maken op je eindproduct want heel die receiver heeft al die filtering gewoon ingebouwd.

Dit is allemaal gewoon te meten en dit is al honderdduizenden keren gedaan en daarmee is het dus afgedaan want naast anekdotisch "bewijs" is er nog nooit invloed aangetoond in de metingen.
Common-mode blijft wel een probleem, die wordt er door de voeding in het voorbeeld er niet uitgehaald.
Over de polariteit van de wisselspanning, Phase vs N. In de ideale wereld, zoals bv in een getekend schema van een power supply, worden parasitaire capaciteiten en onbedoelde inducties ed. achterwege gelaten. De meeste apparatuur, vooral de budget apparatuur of apparatuur waar iets mis mee is heeft last van die onvolkomenheden, en dan kan het zijn dat er de ene richting van de stekker in het stopcontact het beter doet dan de ander righting wanneer meerdere gekoppelde apparaten gebruikt worden. In pro-audio gebruikt men daarom balanced xlr. Heb mij altijd afgevraagd waarom xlr in de audiophile community niet populairder is.

Dus eigenlijk heeft iedereen gelijk, mains polarity kan dus wel degelijk uitmaken en als een apparaat goed ontworpen is en goed geconstrueerd dan hoeft mains polarity geen verschil te maken.
Pagina: 1 ... 80 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic