Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 18:22
Alweer een maandje oud, maar hifi.nl heeft een "achtergrondartikel" over "elektrosmog": https://hifi.nl/artikel/3...an-EMV-elektrostress.html

Zeer veel halve waarheden en hele leugens. De redactie van HiFi neemt er zelf al min of meer afstand van in de inleiding:
[...] geen eigen onderzoek gedaan, maar willen we middels een partnerbijdrage van Ed Doggen van Daluso en de onderzoeken met Vortex HiFi en Care graag een aantal zaken delen zoals zij dat zien. Dat doen we uitsluitend ter informatie.
Natuurlijk heeft de "partner" van Daluso zeer dure "oplossingen" voor dit niet-bestaande probleem (prijslijst op website Daluso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:33
itcrowd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:36:
Alweer een maandje oud, maar hifi.nl heeft een "achtergrondartikel" over "elektrosmog": https://hifi.nl/artikel/3...an-EMV-elektrostress.html

Zeer veel halve waarheden en hele leugens. De redactie van HiFi neemt er zelf al min of meer afstand van in de inleiding:

[...]

Natuurlijk heeft de "partner" van Daluso zeer dure "oplossingen" voor dit niet-bestaande probleem (prijslijst op website Daluso)
Via de prijslijst ook bij dit soort pareltjes terecht gekomen:
https://www.synergisticre...olation/ground-isolation/

Ook leuk om op te zoeken: Kemp Elektroniks MAXiiMUS P40 Standalone Version

Ik weet niet of ik een directe link mag plaatsen dus maar even zo.

[ Voor 7% gewijzigd door raze88 op 16-08-2021 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus meneer gelooft niet dat kabels voor 'audiofielen' meer doen dan 'pro'-kabels, maar wel dat 'pro'-kabels meer doen dan een willekeurige kabel. En daarbij zegt hij geen vooroordeel te hebben, maar is het snel duidelijk dat hij dat wel heeft.
Typische retoriek van een verkapte sponsorvideo :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:37
Wat blijft dit toch een mooi topic, vol met wetenswaardigheden.
Jammer dat het zo nu en dan net even te veel te keer gaat.

Meest prachtig vind ik die mensen die zonder ook maar een andere posting te lezen, hun specieke advies willen inwinnen. Er wordt dan 1 of 2 keer geantwoord, en dan gaan we weer over op de order van de dag.
Hilarisch. Een nog redelijk stukje van T.Net, hoewel een flink aantal correspondenten zijn weggevallen ( politiek correct verwoord )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 21:40

dragonhaertt

@_'.'

itcrowd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:36:

[...]

pff, lang artikel en niet helemaal willen lezen (vervelende schrijfstijl zonder logische opbouw) maar dit vond ik wel een pareltje:
Op grond van de huidige inzichten kunnen we stellen dat aardstraling tot de groep niet-thermische elektromagnetische straling behoren die niet meetbaar maar in verhouding enorm sterk biologisch actief zijn en aanzetten tot elektrostressreacties in het lichaam. Daarom noemen we dit soort geopathogene straling in één woord ‘geosmog’. Momenteel doen we uitgebreid onderzoek naar bepaalde invloeden van aardstraling.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 18:05
Ja uitgebreid onderzoek … niet meetbaar… tsss er is geen hypothese gesteld, maar misschien moet ik toch een handeltje gaan beginnen in audiofiele faraday kooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
Die zijn er toch al, van die lichtdichte, wit gecaptioneerde geisoleerde binnenruimtes.
Vaak met een vriendelijke doch volhoudende mevrouw of meneer met een witte jas. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
dragonhaertt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

pff, lang artikel en niet helemaal willen lezen (vervelende schrijfstijl zonder logische opbouw) maar dit vond ik wel een pareltje:

[...]
Als ik dit lees dan haak ik al af:
Ieder mens is min of meer gevoelig voor één of meerdere soorten straling. Deze gevoeligheid noemt men elektromagnetische hypersensitiviteit (EHS).
Gewoon een goddamn lie. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek van enige respectabiliteit heeft ooit aangetoond dat EHS een fysieke aandoening is. Alles wijst erop dat het een psychologisch issue is dat met name veroorzaakt wordt door artikelen als dit.
Most blinded conscious provocation studies have failed to show a correlation between exposure and symptoms, leading to the suggestion that psychological mechanisms play a role in causing or exacerbating EHS symptoms. In 2010, Rubin et al. published a follow-up to their 2005 review, bringing the totals to 46 double-blind experiments and 1175 individuals with self-diagnosed hypersensitivity.[15][16] Both reviews found no robust evidence to support the hypothesis that electromagnetic exposure causes EHS, as have other studies.[4][5] They also concluded that the studies supported the role of the nocebo effect in triggering acute symptoms in those with EHS.[3]
Wikipedia: Electromagnetic hypersensitivity

En dan:
Na vele en nog lopende wetenschappelijke discussies en verklarende onderzoeken die nog weinig tot geen consensus en soelaas bieden is het tijd voor oplossingen, die ook zeker hout snijden.
Lees: De wetenschappelijke consensus is dat het bullshit is en geeft ons geen gelijk maar we hebben wel complete nonsensoplossingen die veel geld kosten om Uw imaginary problem op te lossen.

Dit soort gedrag zou strafbaar moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-08-2021 12:13 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Als ik dit lees dan haak ik al af:
Doe ik sowieso altijd, ik lees het hooguit heel vluchtig min of meer "diagonaals" door.
Dit soort gedrag zou strafbaar moeten zijn.
Dat kan natuurlijk nooit, bullshit schrijven mag gewoon, is een kwestie van vrije meningsuiting. Bovendien, wie zou daar dan een juridische uitspraak over moeten doen? In onze kring van bekenden zit ook zo'n persoon.
Een heel respectabele in andere opzichten verstandige man waarmee je over de meest uiteenlopende onderwerpen gewoon kan praten. Hoegenaamd geen zweverige persoon. Of het zouden zijn ideeën moeten zijn over zaaien bij volle maan e.d. Maar die over zijn hoog-gevoeligheid en die van z'n vrouw (hoe toevallig) voor elektromagnetische straling een uitgesproken mening heeft waaraan niet valt te tornen. Televisie, TL-verlichting, etc. Proberen we dan ook nooit tegenin te gaan, want we weten van tevoren dat het bij zulke mensen water naar de zee dragen is. We bieden alleen een luisterend oor, zonder tegencommentaar te leveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Erin geloven niet, maar rommel verkopen die claimt een niet medisch erkend probleem op te lossen vind ik gewoon een strafbaar feit: Oplichting.

Ik heb ook iemand in mijn kennissenkring die claimt EHS te hebben. Laten we duidelijk zijn: Deze mensen hebben hier last van. Ze hebben reeële klachten die veroorzaakt worden door hun eigen inbeelding. Dat moet je niet afdoen als onzin als samenleving maar je moet die mensen helpen. Eén van de manieren om dat te doen is de charlatans die deze mensen misbruiken met hun kwakzalverij te bestraffen. Zij wakkeren het probleem namelijk aan.

[ Voor 62% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik heb gewoon zo'n hoedje van aluminiumfolie om al die problemen op te lossen.
Het ziet er niet uit maar het werkt perfect :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us10
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:05
Techneut schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:27:
[...]
Doe ik sowieso altijd, ik lees het hooguit heel vluchtig min of meer "diagonaals" door.

[...]

Dat kan natuurlijk nooit, bullshit schrijven mag gewoon, is een kwestie van vrije meningsuiting. Bovendien, wie zou daar dan een juridische uitspraak over moeten doen? In onze kring van bekenden zit ook zo'n persoon.
Een heel respectabele in andere opzichten verstandige man waarmee je over de meest uiteenlopende onderwerpen gewoon kan praten. Hoegenaamd geen zweverige persoon. Of het zouden zijn ideeën moeten zijn over zaaien bij volle maan e.d. Maar die over zijn hoog-gevoeligheid en die van z'n vrouw (hoe toevallig) voor elektromagnetische straling een uitgesproken mening heeft waaraan niet valt te tornen. Televisie, TL-verlichting, etc. Proberen we dan ook nooit tegenin te gaan, want we weten van tevoren dat het bij zulke mensen water naar de zee dragen is. We bieden alleen een luisterend oor, zonder tegencommentaar te leveren.
Volgens mij kan je dat prima strafbaar stellen. Zijn toch ongegronde medische claims? Ik denk eerder dat het niet loont om er bij dit gedoe in de marge heel erg achteraan te gaan...

Wat betreft zweverige kennissen: Die hebben wij ook en van mij mag iedereen geloven wat ze willen maar als ze er over beginnen waar ik bij ben kunnen ze wel een reactie verwachtten. Heb niet zo veel zin om te doen alsof het zo normaal is dat ze in die flauwekul geloven...

[ Voor 17% gewijzigd door 10us10 op 17-08-2021 14:56 . Reden: inhoudelijke reactie weggevallen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
Irrationeel gedrag en irrationele angst worden door de persoon die er last van heeft als reëel ervaren. De behandeling is vrij langdurige psychotherapie. Als iemand vindt dat de muren bekleden met alufolie en binnenblijven ook helpt, is dat kostenefficiënter dan behandelen. De kwaliteit van leven holt wel achteruit, dus ik vind dat er wel behandeld moet worden, maar iemand moet wel overtuigd zijn van de noodzaak.
Hoe meer charlatans dit soort onzin opschrijven in weerwil van wetenschappelijk bewijs, zonder data aan te leveren, hoe meer mensen bevestigd worden in hun gevoel dat ze “bijzonder” zijn en daarom speciale voorzorgen moeten nemen.
Vergis je niet, mensen voelen zich onbegrepen en het zich begrepen laten voelen van mensen kan al heel veel verschil maken door een placebo effect.
Op zich zou dat ook wel een leuk onderzoek zijn; hoe moeten we mensen conditioneren om ze een muziek installatie te laten waarderen. Niet vanuit technisch perspectief, maar vanuit een gedragsperspectief. Kunnen we daarna een goed en kosteneffectief audiosysteem adviseren, en een conditioneringsvideo maken zodat mensen optimaal genieten. Dat begint natuurlijk met de mantra: “Mijn oren horen, mijn ogen zien en mijn audio installatie krijgt een dikke tien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Ik gooi eens even wat vuur op de olievlek.
Wat nu als we 'audiofielen' eens aanwrijven dat ze uniek kinkende combinaties van apparatuur wensen. Want het klinkt anders dan ....

Maakt ons argument dat het hifi moet zijn, dus volledig 'transparant' toch volkomen, uh, nou ja, ons argument. En zet de deur open voor de elfen-kabels ( oh wacht, dat gaat ook niet op, hadden we al aangetoond )

Ik bedoel, wie zet er nu een gemodificeerde ps/1 op zijn krell, los even van de bekabeling die daarvoor nodig is. Recent kwam ik nog iets tegen van een specifieke LS50 die zo schitterend combineerde met een specifieke (NAD) versterker, bij wie was dat ook alweer, oh ja, Darko Audio. Naar aanleiding van allerlei postings.
Had er nog even naar gezocht, maar kon die relatie nergens terugvinden. Vast op het darkweb-audio-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:46:
Erin geloven niet, maar rommel verkopen die claimt een niet medisch erkend probleem op te lossen vind ik gewoon een strafbaar feit: Oplichting.

Ik heb ook iemand in mijn kennissenkring die claimt EHS te hebben. Laten we duidelijk zijn: Deze mensen hebben hier last van. Ze hebben reeële klachten die veroorzaakt worden door hun eigen inbeelding. Dat moet je niet afdoen als onzin als samenleving maar je moet die mensen helpen. Eén van de manieren om dat te doen is de charlatans die deze mensen misbruiken met hun kwakzalverij te bestraffen. Zij wakkeren het probleem namelijk aan.
Helemaal met je eens. MAAR ...., in mijn vorige artikel schreef ik:
"Bovendien, wie zou daar dan een juridische uitspraak over moeten doen?"
Stel dat iemand het toch doet en een proces aanspant. Aangenomen dat een rechtbank het niet op basis van eerdere jurisprudentie seponeert en er een uitspraak over doet, zijnde een verbod inclusief de sancties bij overtreding. Ik weet zo goed als zeker dat daar hoger beroep tegen zal worden aangetekend en tegen die uitspraak opnieuw hoger beroep bij uiteindelijk de hoge raad. Met als eindresultaat vermoed ik dat alles blijft zoals het is.

Het zal van geval tot geval verschillen, maar de persoon die ik noemde zal nooit openstaan psychologische behandeling, want hij ervaart het helemaal niet als een psychische aandoening. Voor hem zijn dat ook reële klachten waarmee heeft leren leven. Ik vermoed dat de meesten het zo beleven, ze zitten helemaal niet te wachten op die psychische hulp, hoe reëel hun ervaringen ook zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Techneut op 17-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om EHS in deze volgens mij, maar om misleidende marketing.
Vergelijkingen met de autowereld zijn altijd krom, maar stel je voor dat een merk daarin reclame maakt voor een specifiek stuur dat de wegligging verbetert (zonder dat daar enige aanwijzing voor is). Mag dat? Wanneer is reclame misleidend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dit inderdaad. Je verkoopt een product dat claimt iets te doen wat het niet aantoonbaar waar kan maken.

Onlangs een aflevering van De Keuringsdienst van Waarde (geniaal programma) gezien over voedingssupplementen. Fabrikanten daarvan claimen dus ook van alles maar zeilen net langs het randje van wet zodat ze die dingen, die ook onzin zijn, mogen verkopen. Heeft te maken met de verwoording van de claim die ze maken in hun marketing en de eindeloos lange procedures waar die producten doorheen moeten voor ze goedgekeurd zijn. Wat blijkt: Je mag een product op de markt brengen als je het ingediend hebt voor de certificering en NIET pas als je de certificering hebt - aangezien het jaren kan duren voordat dat besluit door het betreffend agentschap genomen is kan je dus gewoon suikerpillen verkopen zolang je let op je taalgebruik.

Voor voedingssupplementen is men nu bezig de wet hierop aan te passen. Maar wat mij betreft mag het veel breder getrokken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:46:
Je mag in Europa zelfs suikerwater verkopen en claimen dat dit helpt tegen medisch erkende problemen, zolang je het maar een medisch hulpmiddel noemt en geen medicijn. Is een miljardenbusiness en niemand doet er iets aan.
Bijna iedereen heeft wel een homeopathisch middel in huis en zelfs apotheken liggen er mee vol…

Een niet medisch erkend probleem zal dan zeker niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 17-08-2021 16:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placebo is een bewezen effect, dat kan prima opgewekt worden door een "medisch hulpmiddel" op zich. Wat dat betreft doen veel van de snake-oil audioproducten ook geen kwaad en geloven mensen wel in het positieve effect.
Dus die zooi moet gewoon omgedoopt worden tot audiotechnisch hulpmiddel, problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
|sWORDs| schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
\\
Een niet medisch erkend probleem zal dan zeker niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Zelfs al is het wel een medisch erkend probleem. Ook dan is vervolging heel lastig.
Kijk naar de zaak Jomanda. Die is vrijgesproken.
Maar er zijn wel 2 artsen veroordeeld. Waarschijnlijk met redenatie dat die, als arts, beter hadden moeten weten in de kwestie Millecam te overtuigen geen normale hulp te zoeken.
Dus Jomanda ging vrijuit (al weet ik ook niet alles van wat er wel en niet in de rechtzaak en daarvoor gezegd is hoor).
Ze staat wel heel hoog op de lijst van nederlandse kwakzalvers.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 17-08-2021 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itcrowd
Bij de zaak-Jomanda ging het over (al dan niet) strafrechtelijke vervolging door het Openbaar Ministerie. Nu vind ik dit soort elfenkabelgeneuzel verwerpelijk, maar plegen de fabricanten van deze producten mijns inziens geen strafbaar feit.

Wellicht is het mogelijk om een civielrechtelijke procedure te starten tegen fabricanten van elfjesproducten, maar zelfs dat lijkt me vechten tegen de bierkaai. Wanneer de geadverteerde producten niet voldoen aan de verwachting kan de consument zijn recht halen door geld terug te vragen. Als de winkel daarin niet voorziet, kan er een civiele procedure gestart worden die de consument waarschijnlijk zal winnen maar dat betekent dan geen verkoopverbod van het product. Het elfenmiddel voldeed namelijk niet aan de verwachtingen van de koper, maar niet meer dan dat.

Bij verboden dan wel misleidende reclameuitingen kan de Reclame Code Commissie soelaas bieden. Helaas zie ik zo snel geen grond in de RC waarop de RCC zou moeten handhaven. Bovendien is de RCC overbelast en lijkt me een zeer kleine nichemarkt (HiFi) niet de hoogste prioriteit hebben voor onderzoek. Daarnaast wordt er vaak door de makers van de elfenkabels geen misleidende claim gemaakt; hiervoor worden recenties van klanten ingezet die datzelfde effect bewerkstelligen.

Dan even terug naar de casus "elektromagnetische hypersensitiviteit" (EHS). Stel dat de fabricant van apparatuur beweert dat het EHS kan oplossen dan wel genezen: is dit dan mogelijk een strafbare uiting? Misschien wel, maar dan toch zeker alleen wanneer EHS ook echt bestaat? Als EHS geen (erkende) aandoening is, dan kun je toch ook niet mensen veroordelen voor het aanprijzen van middelen die deze niet-bestaande kwaal zouden verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
Typhone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:35:
[...]
Van gelijmd MDF tot met stoom gebogen pecabomen die uitsluitend tussen 14:00 en 17:00 gekapt zijn bij een temperatuur van minimaal 24C om zo een optimale klankweergave te kunnen bieden.
love it 8)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itcrowd
Mijn favoriete elfenfluisteraars van hifi.nl hebben een recensie weten te schrijven van een streamer. Allerlei audioclichés worden genoemd: 432 Hz versus 440 Hz ( :Y) ), megadure USB-kabels ( 8)7 ), voedingskabels ( :') ), ontkoppelingsvoetjes ( |:( ), etc..

Eigenlijk is elke zin in deze review best grappig.
10/10 would read again.

https://hifi.nl/artikel/3...er-in-het-topsegment.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

itcrowd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:13:
Mijn favoriete elfenfluisteraars van hifi.nl hebben een recensie weten te schrijven van een streamer. Allerlei audioclichés worden genoemd: 432 Hz versus 440 Hz ( :Y) ), megadure USB-kabels ( 8)7 ), voedingskabels ( :') ), ontkoppelingsvoetjes ( |:( ), etc..

10/10 would read again.

De prijs is dan ook maar een schamele €12.500 8)7
Dat noemen ze dan 'een ronduit stevige prijs' :P

Mijn God, wat een hoop onzin in dat artikel. Maar ja, dat is met al dat soort recensies...

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2021 23:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
Het stemmen en hoe iets hoort te klinken staat natuurlijk best open voor discussie. Met toonhoogtes als een log uit de frequentie is dat best een transformatie op los te laten, alleen wordt niet duidelijk wat er nou gebeurt. Ik ben altijd nieuwsgierig naar hoe ze dit nou doen omdat de informatie is opgeslagen in het tijdsdomein terwijl men iets wil doen in het frequentiedomein. Dat doe je met FFT, maar dat is niet exact en zeker bij de pluriformiteit van een muzieksignaal, vraag ik me af hoe groot de error functie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Was hifi.nl vroeger niet een stuk respectabeler? Tegenwoordig is het alleen maar cliché geneuzel en claims die iedereen met enig technisch inzicht (of logisch denkvermogen) kan weerleggen.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
Sandwalker schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
Het stemmen en hoe iets hoort te klinken staat natuurlijk best open voor discussie
Mwah, niet echt. Het 432Hz verhaal heeft een bijzonder hoog elvengehalte, dat komt voornamelijk omdat bijna iedereen muziek en geluid relatief ervaart en niet absoluut. Iets is muziek (en dat kan harmonisch of aharmonisch zijn) als je twee frequenties of meer tegelijk hoort. De relatie van die twee frequenties heeft invloed op hoe het klinkt. Waar die frequenties absoluut zitten is niet zo interessant. Er zijn zeker mensen met een absoluut gehoor, maar die vinden dit eigenlijk helemaal niet interessant.

De voorstanders van 432Hz zijn júist op dat stukje absoluut aan het hameren en dan ook nog met vrij 'bijzonderen', en meestal foutieve motivaties. Wat je bijvoorbeeld vaak hoort is dat 432Hz beter is omdat daar mee 5 octaven onder C4 op 8Hz uitkomt, en dat is 'de freqentie van de aarde en het heelal', daarmee wordt de Schumann resonance genoemd, die is alleen geen 8Hz maar 7.8Hz oid. Voor de rest kom je zaken als dit tegen:
The 432Hz frequency comes from a natural resonance with the base frequencies of both the universe and our organism. Music played at 432Hz has a warmer tone and propagates in the body giving a sense of peace and energy.
432Hz past qua vaagheid precies bij alle andere vage audiofiele praat.
Met toonhoogtes als een log uit de frequentie is dat best een transformatie op los te laten, alleen wordt niet duidelijk wat er nou gebeurt. Ik ben altijd nieuwsgierig naar hoe ze dit nou doen omdat de informatie is opgeslagen in het tijdsdomein terwijl men iets wil doen in het frequentiedomein. Dat doe je met FFT, maar dat is niet exact en zeker bij de pluriformiteit van een muzieksignaal, vraag ik me af hoe groot de error functie is.
Ik vermoed dat ze heel simpel de boel iets resamplen en dat de audio dus iets vertraagt, ik denk dat dat veel minder invloed op de uiteindelijke audio heeft dan echt pitch shiften.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
MerijnB schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Mwah, niet echt. Het 432Hz verhaal heeft een bijzonder hoog elvengehalte, dat komt voornamelijk omdat bijna iedereen muziek en geluid relatief ervaart en niet absoluut. Iets is muziek (en dat kan harmonisch of aharmonisch zijn) als je twee frequenties of meer tegelijk hoort. De relatie van die twee frequenties heeft invloed op hoe het klinkt. Waar die frequenties absoluut zitten is niet zo interessant.
Er zijn wel wat studies die een meetbaar effect laten zien, bijvoorbeeld hier. Dat leest toch als goed onderzoek. Waarom dat effect er is, is niet duidelijk. Ik kon geen studies vinden die een verklaring boden, maar ook niet uitputtend gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Sandwalker schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Er zijn wel wat studies die een meetbaar effect laten zien, bijvoorbeeld hier. Dat leest toch als goed onderzoek. Waarom dat effect er is, is niet duidelijk. Ik kon geen studies vinden die een verklaring boden, maar ook niet uitputtend gezocht.
Interessant, aan de andere kant:
Conclusions: The results suggest that further studies on music interventions at 432 Hz should be performed. It is advisable to increase sample sizes and use a range of different research methods.
Zou interessant zijn als dit op grotere schaal bevestigd kan worden.

Eigenlijk moet je ook tests meenemen op basis van A4 = nog lagere frequentie, en uiteindelijk een muziekstuk weer in A4 = 440Hz en dan de boel een halve noot lager dan het origineel. Want het is nu totaal niet 'bewezen' dat dit iets met 432Hz als een absolute frequentie, of gewoon lagere frequenties in het algemeen te maken heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door MerijnB op 23-08-2021 12:29 . Reden: toevoeging ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 16:14
MerijnB schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

[...]

Ik vermoed dat ze heel simpel de boel iets resamplen en dat de audio dus iets vertraagt, ik denk dat dat veel minder invloed op de uiteindelijke audio heeft dan echt pitch shiften.
Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat er een totale pitch shift (inclusief tempo) plaatsvind naar beneden. Als je het tempo wil behouden bij een lagere pitch ga je tegen interpolatieproblemen aanlopen die hoorbaar slechter worden en al zeker erger zijn dat de magische winst die je zou behalen door van 440Hz naar 432Hz te gaan. In beide van de gevallen gaat je samplerate er in elk geval aan, wat feitelijk degradatie van geluid is.

Vanuit muzikaal opzicht is het totaal arbitrair en ben het dan ook eens met hierboven. We luisteren muziek vooral in relatie tot de onderlinge noten en daarbij is het niet van belang of de centrale C 261Hz is of iets lager.

Ik heb dan ook even een track uitgedraaid
A. origineel (440Hz stemming)
B. origineel, maar instrumenten op 432Hz gestemd
C. origineel uitgedraaid (440Hz stemming) en de hele stereotrack naar beneden gepitched op 98,18% snelheid waardoor de centrale A op 432Hz uitkomt.

Ook een collega met absoluut gehoor maakt dat (in principe) niks uit, hij hoort wel dat het lager is, maar zal vooral tranen in de ogen krijgen als de onderlinge verhoudingen niet meer kloppen, netzoals de meeste luisteraars. Desgevraagd heeft hij ook totaal geen voorkeur voor de basisfrequentie en vind geen noemenswaardig verschil waardoor het ene beter zou zijn dan het andere.

Ik hoor 432Hz alleen anders als ik het direct naast 'normaal' gestemde muziek hoor. Maar ik hoor werkelijk niks wat B beter zou maken dan A en kan zelfs zeggen dat C gewoon (geluidskwalitatief) slechter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Sharky schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:01:
Was hifi.nl vroeger niet een stuk respectabeler? Tegenwoordig is het alleen maar cliché geneuzel en claims die iedereen met enig technisch inzicht (of logisch denkvermogen) kan weerleggen.
Dat is dan wel ècht een hele tijd geleden.
Ze hadden heel vroeger een heel druk bezocht forum, maar dat hebben ze al in 2005 gestopt onder druk van sponsoren.
Dus ook toen werden er al zweverige producten de hemel in geprezen.
Best jammer want dat was toen een heel leuk forum vond ik. (het was denk ik ook een van de eerste nederlandse hifi fora.)

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 23-08-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Dat is dan wel ècht een hele tijd geleden.
Ze hadden heel vroeger een heel druk bezocht forum, maar dat hebben ze al in 2005 gestopt onder druk van sponsoren.
Erg jammer vind ik. Van een forum als dit elfen-bij-maanlicht (alleen de titel al) kun je die zweverige betogen verwachten. Daar wordt gewoon regelmatig in de ruimte "gezweefd" en iedere bezoeker heeft dat door. Verreweg de meesten zien dat ook als amusement, gezien af en toe pareltjes aan fantasie. Dat mag van mij dan ook gewoon blijven bestaan.

Maar van echt serieuze fora over deze onderwerpen zou je naar mijn mening anders mogen verwachten. Eigenlijk zou een beheerder van zo'n forum over een zeer degelijke kennis van zaken moeten beschikken, zodat hij/zij onmiddellijk inzendingen die ronduit op bedrog of klinkklare onzin berusten meteen verwijdert. Die toestemming moeten ze gewoon hebben, al vraagt dat soms wel de nodige wijsheid. Vaak gaat het daarbij om veel te dure producten met soms een tienvoud of meer van wat ze waard zijn. Als sponsors dat ingrijpen van beheerders of moderators werkelijk verbieden vind ik dat een bijzonder kwalijke zaak! Het vertelt bovendien wel het een en ander over die sponsors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
Elke kabelboer wil graag een dure kabel maken en elke audiospeciaalzaak die ik ben tegengekomen wil je ook die dure kabel verkopen. Daar zit gewoon veel marge op en het is dus een leuk product.
Het bestaansrecht van Hifi.nl is voor een groot deel advertentie-inkomsten en sponsoring. Als ze op zijn Audiosciencereview’s zouden gaan meten, zou elke te dure snake oil verkoper ze geen producten meer sturen om betaald te reviewen.
Wat ik wel echt waardeer aan de hifi reviews is dat ze netjes aangeven welke muziek ze gebruikt hebben. Zo ontdek je nog eens wat nieuws en ondanks dat de reviewers soms wat wauwelen, luisteren ze wel gewoon heel graag en veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:18
Techneut schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Erg jammer vind ik. Van een forum als dit elfen-bij-maanlicht (alleen de titel al) kun je die zweverige betogen verwachten. Daar wordt gewoon regelmatig in de ruimte "gezweefd" en iedere bezoeker heeft dat door. Verreweg de meesten zien dat ook als amusement, gezien af en toe pareltjes aan fantasie. Dat mag van mij dan ook gewoon blijven bestaan.

Maar van echt serieuze fora over deze onderwerpen zou je naar mijn mening anders mogen verwachten. Eigenlijk zou een beheerder van zo'n forum over een zeer degelijke kennis van zaken moeten beschikken, zodat hij/zij onmiddellijk inzendingen die ronduit op bedrog of klinkklare onzin berusten meteen verwijdert. Die toestemming moeten ze gewoon hebben, al vraagt dat soms wel de nodige wijsheid. Vaak gaat het daarbij om veel te dure producten met soms een tienvoud of meer van wat ze waard zijn. Als sponsors dat ingrijpen van beheerders of moderators werkelijk verbieden vind ik dat een bijzonder kwalijke zaak! Het vertelt bovendien wel het een en ander over die sponsors
Je kunt kijken bij hififorum.nl. Dat is niet gesponsord en niet onderbouwde blabla kan op stevige repliek rekenen. Helaas leidt het er toe dat een erg rustig forum is. Ze hebben in het verleden vanuit dat forum leuke testen gedaan met versterkers om zodoende de nodige mythes te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
[...]

Helemaal mee eens.
Er zou echt een nieuw forum moeten komen waar ze allerlei audio apparatuur testen van goedkoop tot duur, enkel dat, van goedkoop tot heel duur.
Getest door experts.
Als ik nu zoek kom ik voornamelijk alleen websites in het buitenland tegen met goede tests over luidsprekers, versterkers enz.
Of ik zoek niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
[...]

Maar van echt serieuze fora over deze onderwerpen zou je naar mijn mening anders mogen verwachten. Eigenlijk zou een beheerder van zo'n forum over een zeer degelijke kennis van zaken moeten beschikken, zodat hij/zij onmiddellijk inzendingen die ronduit op bedrog of klinkklare onzin berusten meteen verwijdert.
Dat het forum van Hifi.nl gesloten werd, was volgens mij juist om tegenovergestelde reden.
Op dat forum werden de zweverige producten juist debunked.
Hifi.nl maakte zelf de recencies van die zweverige producten (waar die leveranciers natuurlijk voor betalen, een recentie is namelijk helemaal niet gratis), en in het forum haalden lieden die producten natuurlijk onderuit, net als hier in dit topic gebeurd.
Maar de leveranciers van die zweverige producten vonden dat uiteraard niet zo leuk.

Maar dat is dus zoals gezegd al meer dan 15 jaar geleden, dus ik moet nu wel op m'n diepe geheugen vertrouwen..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Arjantje72 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:00:
[...]

Helemaal mee eens.
Er zou echt een nieuw forum moeten komen waar ze allerlei audio apparatuur testen van goedkoop tot duur, enkel dat, van goedkoop tot heel duur.
Getest door experts.
Als ik nu zoek kom ik voornamelijk alleen websites in het buitenland tegen met goede tests over luidsprekers, versterkers enz.
Of ik zoek niet goed :)
Ik vind Tweakers wel een prettig forum omdat er tenminste vaak wordt doorgelinkt naar de sites waar men kennis van zaken heeft en de handel vanuit een technisch perspectief bekijkt in plaats van marketing. Algemeen genoeg voor de breedte, technisch kundig genoeg voor de nodige diepte en om de BS er uit te kunnen filteren. Mede dankzij bijdragen in dit draadje ook :)

Omdat zoals anderen ook al aangeven dat het lastig is echt objectieve tests te kunnen doen, te kunnen publiceren én op een rendabele en onafhankelijke manier in de lucht te kunnen blijven ben ik al blij met die paar outlets die er zijn. Met goede metingen zou sowieso iedere site tot dezelfde resultaten komen dus wat dat betreft is er aan één audiosciencereview wel genoeg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cid Highwind schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:09:
[...]
Met goede metingen zou sowieso iedere site tot dezelfde resultaten komen dus wat dat betreft is er aan één audiosciencereview wel genoeg :D
Het is juist goed als meerdere mensen hetzelfde product meten. Dan weet je of er geen golden samples zijn gebruikt en of de metingen juist zijn uitgevoerd. Zeker bij producten waarbij veel in te stellen valt zoals receivers, DSPs en streamers kan dat zeker nuttig zijn.

Verder zorgt het meten van dezelfde luidspreker door verschillende reviewers ervoor dat je de metingen naast elkaar kan leggen en je kan bevestigen dat er goed gemeten wordt en je dus ook andere metingen met elkaar kan vergelijken. Twee aparte metingen voor luidspreker A laten zien dat beide reviewers hetzelfde meten. Dat weet je dus ook dat je de metingen van luidspreker B door reviewer 1 ook kan vergelijken met de metingen van luidspreker C door reviewer 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

itcrowd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:13:

10/10 would read again.

OMG :')

Ten eerste is 777 cents onder 440 veel mooier; je geluid wordt hemelser en opener en witter en lijkt te zweven.

Ten tweede:

Afbeeldingslocatie: https://hifi.nl/gfx/20210816143933_005-Evo_Master.jpg
Echt. Jeeeeeezus. Betaal je een godsvermogen, krijg je een lelijk moederbord in een goedkoop alu doosje geschroefd.

:')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat wordt allemaal goedgemaakt met een netwerkkabel die zich door een ferrietring lijkt te lussen... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVI aansluiting, welke schroothoop hebben ze dat moederbord gevonden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itcrowd
Wilf schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:10:
[...]
Echt. Jeeeeeezus. Betaal je een godsvermogen, krijg je een lelijk moederbord in een goedkoop alu doosje geschroefd.

Tsja.. over smaak valt niet te twisten. Ik vind 'm ook niet geweldig maar goedkoop kan je 'm niet noemen de case (het is een FC5 van Streacom, >300 USD :o ). Wel "high-grade aluminium"..
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:48:
Maar dat wordt allemaal goedgemaakt met een netwerkkabel die zich door een ferrietkern lijkt te lussen... 8)7
Ja anders is het gat te groot ;w

edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:53:
DVI aansluiting, welke schroothoop hebben ze dat moederbord gevonden...
ASRock, maar ik kan zo even het typenummer niet vinden.. Update: Mogelijk ASRock J4205-ITX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjEm8dEk5QWiuK2EcEMzwzFCZq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJ0Vny8mCORYgpaCHZGQ2Cw8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door itcrowd op 24-08-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us10
Zou je dit ding van 12k kunnen reverse engineeren naar 2k (of wat dan ook) aan onderdelen die hij inkoopt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
De PSU is in ieder geval custom door Sbooster dus daarvan wordt een prijs al lastig..
Zie https://www.sbooster.com/OEM/

Bovendien is de USP volgens mij meer de software die de beste man zelf heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itcrowd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:54:

[...]

ASRock, maar ik kan zo even het typenummer niet vinden.. Update: Mogelijk ASRock J4205-ITX

[Afbeelding]
2016, dat is nieuwer dan ik had verwacht. Nog steeds oud en cheap, dat wel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik ben eerder verbaasd dat de "voetjes" simpelweg streacom CPU-koelblokken zijn. Dafuq?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, het wordt steeds gekker. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
DominoNL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:56:
Ik ben eerder verbaasd dat de "voetjes" simpelweg streacom CPU-koelblokken zijn. Dafuq?!
Die zijn om het warme geluid van vinyl streams tegen te gaan. :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Wilf schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:10:
[...]
OMG :')

Ten eerste is 777 cents onder 440 veel mooier; je geluid wordt hemelser en opener en witter en lijkt te zweven.

Ten tweede:

[Afbeelding]

He bah, een SSD, doe mij maar de warme klank van een HDD. Daarnaast nogal kwalijk dat ze in de review niet in gaan op het eventuele actief zijn van SMT/HyperThreading en of het regulier werkgeheugen betreft of ECC geheugen. Zo een review kan je toch niet serieus nemen? |:(

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:57
Zelfs een shielded netwerkkabel luistert beter; meer lucht!

https://www.alpha-audio.n...rkkabel-shield-it-baby/2/

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
Ik ben gestopt met lezen na 'alpha audio' ;)

Verwijderd

Wat zijn korrelige s-klanken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Meer gebakken lucht vooral ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MerijnB
Joh hee, je bent wel een enorme high-end audio noob als je dat niet weet.

S-klank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ1tw-i8BUPOYvmgBM8dOr6wtG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S0dPZL12FXrFECsRW9NUY13X.png?f=fotoalbum_large

Korrelige s-klank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_jL_U7j7UBcHEsWnEe4fGIUlaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6QjK58Tymxqipqw4N4cWCmJz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 16:05
Tegenovergestelde van whatever "sprankelend hoog" moet voorstellen denk ik :+

I'm a photographer, not a terrorist

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En een netkabel heeft een andere opzet en vereist andere zaken dan een netwerkkabel.
... 8)7 8)7

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vlaaing peerd

• MerijnB
offtopic:
Zie ik daar Cool Edit Pro 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

Ik neem aan dat we het in dit geval dan hebben over gebakken lucht?
;)

Ik ga over twee weken verhuizen en ben vast van plan alle speakers "gewoon" aan te sluiten met kabel van de bouwmarkt. Al was het maar omdat ik geen budget heb voor "audiofiele" kabels en oplossingen.
Mooie hobby lijkt me dat, als je je het kan veroorloven erin te gaan geloven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vlaaing peerd
MerijnB schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

offtopic:
Zie ik daar Cool Edit Pro 2.0?
Yes dat is inderdaad nog Cool Edit. Foto is al een tijd oud en volgens mij nog van mijn Win XP DAW (veel te belachelijk dure geluidskaart die na XP niet meer gesupport werd). Zeer apart probleem was dat, mijn speakers gingen ineens zwaar uit fase (sprankelend laag), de boel direct uitgezet en ik zat letterlijk naar deze wavevorm te kijken. Tot vandaag de dag nog steeds geen idee wat er nou aan de hand was.

On topic, Ik vroeg me af of deze creme wellicht kabels kan beschermen tegen schadelijke straling. Ik heb nogal last van korrelige S-klanken en vermoed dat de oorzaak van buitenaf komt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1749/9657/products/ScreenShot2021-03-01at12.00.13AM_600x.jpg

"I’ve been looking everywhere for a product to protect me and my from the harmful radiation of 5G and I couldn’t be happier with the 5G protection cream from Boheme! Literally a lifesaver!"

Het is bovendien ayurvedisch, dat vind ik wat holistischer dan slangenolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
@vlaaing peerd maar geen prijs erbij… straks is het zo’n goedkoop goedje en na een halfjaar inspelen van je kabels kom je er dan achter dat de het geluid stroperig gaat klinken.
Misschien helpt het ook wel om de kabels goed door de leidingen te krijgen of jezelf even goed in te smeren voor je naar de audiospeciaalzaak gaat voor advies…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 31-08 08:57
Sandwalker schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:48:
@vlaaing peerd maar geen prijs erbij… straks is het zo’n goedkoop goedje en na een halfjaar inspelen van je kabels kom je er dan achter dat de het geluid stroperig gaat klinken.
Misschien helpt het ook wel om de kabels goed door de leidingen te krijgen of jezelf even goed in te smeren voor je naar de audiospeciaalzaak gaat voor advies…
Ik denk dat je alleen risico loopt op wat vettig geluid.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ayurvedische drum & bass drop crème

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat mij opviel is dat ze de bron van het geluid niet benoemen.

Het viel mij ook op dat ze in elke review die ze schrijven ze er meteen uitgaan dat de lezer weet wat voor apparaat is...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Rob schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:25:
[...]

Wat mij opviel is dat ze de bron van het geluid niet benoemen.

Het viel mij ook op dat ze in elke review die ze schrijven ze er meteen uitgaan dat de lezer weet wat voor apparaat is...
Het is ook luchtig geschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
Wat mij dan weer opvalt is dat je die lui niet hoort over de connectoren / pin-headers die intern aan een dac/anders zijn. Bijvoorbeeld heel lovend over deze, maar dan zie je duidelijk die headers van 1 micro€ zitten:
https://www.alpha-audio.n...m-acoustics-dac3-upgrade/

Hoe kan een 1337 interconnect nu zoveel verschil maken als er intern dropveters in zitten? Maar ik denk dat ratio sowieso niet belangrijk is voor de liefhebbers.

Edit:
Nu hebben wij gloednieuwe modules ter test gekregen van Metrum, dus we hebben ze na het plaatsen wel even laten spelen voordat we er echt voor gingen zitten. En dat is maar goed ook. De eerste dag klonk het geheel wat rommelig. De dag erna was het al veel en veel beter. En de dagen erna wordt een puntje op de ‘i’ gezet. Wij schatten in dat twee a drie dagen nodig zijn om de top te bereiken. Dag één is het meeste verschil waarneembaar.
_/-\o_ :')

[ Voor 34% gewijzigd door itcrowd op 04-09-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
itcrowd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:23:
Wat mij dan weer opvalt is dat je die lui niet hoort over de connectoren / pin-headers die intern aan een dac/anders zijn. Bijvoorbeeld heel lovend over deze, maar dan zie je duidelijk die headers van 1 micro€ zitten:

Hoe kan een 1337 interconnect nu zoveel verschil maken als er intern dropveters in zitten? Maar ik denk dat ratio sowieso niet belangrijk is voor de liefhebbers.
Die connector maakt op zich niets uit zolang er maar een elf overheen geademd heeft denk ik?
Dan stijgt de kwaliteit en waarde explosief en is alleen nog maar te horen bij het gebruik maar niet meer te meten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
itcrowd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:23:

Edit:

[...]

_/-\o_ :')
Afgezien van de verdere kwaliteit van dit product. Die veel te dure elfenproducten kunnen op zich best wel helemaal in orde zijn. Wat het tot elfenproducten maakt is de bla-bla waarmee het met het tien of honderdvoud van de inkoopprijs wordt aangeprezen. Maar zou dat wat uitmaken die gewoon vrij goedkope bedrading die jij dropveters noemt? Wat is daar mis mee, en wat zou er anders in moeten zitten?

Edit:
Ik bedoel daar niet de verkooppraat van fabrikanten en handelaren mee, genoemd in onderstaand bericht, die is wel genoeg bekritiseerd. Maar meer de mensen die toch wel enigszins open staan voor allerlei verhalen die alleen maar lariekoek vertellen. Allerlei onzin "van horen en zeggen". Dit gezien het gebruik van het woord "dropveters" als in hun ogen een beetje te gewone koperdraad wordt gebruikt waar helemaal niets mis mee is. Het ontbreekt er nog maar net aan dat er heel speciale schemerlampsnoertjes worden aangeprezen tegenover de zogenaamde dropveters die je gewoonlijk aantreft. Natuurlijk peperduur!

[ Voor 23% gewijzigd door Techneut op 09-09-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:48

Cheezus

Luiaard

Daar is technisch niks mis mee maar kan volgens de eigen beredenaties van de fabrikanten/reviewers/gebruikers van zo'n product niet goed zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
Wat een gedoe zeg. Koop gewoon S/FTP kabel als je shielding wilt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Ik kijk regelmatig op de site Alpha-audio en lees allerlei theorieën en reviews.
Zoals deze https://www.alpha-audio.n...rlinks-een-luchtige-link/
Een interlink van Driade Flow Link Reference 808 voor 750 euro .....
Voordelen
Erg veel lucht
Heel snel en puur middengebied
Mooie materialen

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Daar is een woordje 'hete' weggevallen schat ik zo in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Nee, 'gebakken' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10us10
De kabel voelt vooral extreem snel in het middengebied. Een gebied waar de Grimm TPM iets meer borstkas laat horen maar ook iets kleiner projecteert.
Staat er gewoon 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik begon een gesprek met iemand op marktplaats die had roze kabels voor 2500 euro nieuwprijs. Nu vroeg die een paar honderd. Ik vroeg of de kabel meer verwijfd klonk ivm de kleur. Excuses als het sexistisch is. Hehe heel dialoog kreeg ik er voor terug.

Maar mensen met zulke kabels vervangen die ook de interne bekabeling in versterker en speakers. Zijn toch weer meerdere cms zonder superieur kabel gesmeden door engeltjes en elfjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
Xfile schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:03:
Ik kijk regelmatig op de site Alpha-audio en lees allerlei theorieën en reviews.
Zoals deze https://www.alpha-audio.n...rlinks-een-luchtige-link/
Een interlink van Driade Flow Link Reference 808 voor 750 euro .....

[...]
haha ja, prachtige site voor dit soort reviews. Ze spreken zich zelf wel wat tegen in deze review
https://www.alpha-audio.nl/review/wat-zorgt-voor-hoorbare-verschillen-in-netwerkkabels/. Leuke discussie ontstaat er ook onder die review :')
Laten we wél direct één mythe uit de wereld helpen: er zit GEEN hoorbaar verschil in netwerkpluggen. Wel is er een verschil in bouwkwaliteit, prijs en installatiegemak. Kortom: het heeft wél zin te investeren in een goede plug.
Waarom zit er wel verschil in een speakerkabel, maar niet in netwerk pluggen? :+

Hoe komt het in je op.....Er is daar dus iemand geweest die het een goed idee vond om het effect van netwerkpluggen op het geluid te gaan testen. En dat dan ook het internet op te gooien....Goeiemorgen! Zwaar weekend gehad zeker 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 28-09-2021 10:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Hulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:38:

Waarom zit er wel verschil in een speakerkabel, maar niet in netwerk pluggen? :+
Da's logisch. over een speakerkabel gaat een analoog signaal en netwerkpluggen een digitale. Ik merk dat je niet erg thuis bent op audiogebied. Analoge signalen lopen veel risico hun lucht in het midden te verliezen, terwijl je dat liever strak getimed houdt zodat je soundstage maximaal benut blijft, dat probleem heb je uiteraard niet bij netwerkkabels, althans niet zoveel, aldus Alpha audio
Al is het elektrische signaal in een digitale kabel in feite ook analoog. Het is weliswaar een blokgolf, maar toch… een stijgtijd van 0 bestaat niet. En dus het blijft altijd een beetje een sinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
vlaaing peerd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:06:
[...]

Da's logisch. over een speakerkabel gaat een analoog signaal en netwerkpluggen een digitale. Ik merk dat je niet erg thuis bent op audiogebied. Analoge signalen lopen veel risico hun lucht in het midden te verliezen, terwijl je dat liever strak getimed houdt zodat je soundstage maximaal benut blijft, dat probleem heb je uiteraard niet bij netwerkkabels, althans niet zoveel, aldus Alpha audio
[...]
Vooral apart dat ze daar niet weten dat als je een stijgtijd van 0 hebt je juist een signaal hebt dat uit heel veel (zelfs oneindig) sinussen bestaat. Hoe sneller de stijgtijd hoe meer hoogfrequente sinussen er in het signaal komen.

Maar ja, een digitaal signaal gaan vergelijken met analoog is sowieso onzin. Elk signaal is fysiek een analoog signaal, het gaat er om hoe het gebruikt wordt. En om te kijken of je digitale signaal goed overkomt kun je simpelweg aan de ingang meten en de plek waar het digitale signaal wordt gebruikt en als je daar geen verschil ziet (wat normaal gesproken zo is) maakt het geen bal uit hoe het signaal er verder bij de kabel uitziet. Maar ja, dat principe wordt op dat soort sites nogal vaak vergeten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
vlaaing peerd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:06:

Al is het elektrische signaal in een digitale kabel in feite ook analoog. Het is weliswaar een blokgolf, maar toch… een stijgtijd van 0 bestaat niet. En dus het blijft altijd een beetje een sinus
haha wauw.... :')

Deze is ook mooi paradoxaal:
Ga nooit foutjes of ergernissen in de klank compenseren met kabels. Dat is een eindeloze, onmogelijke reis.

Wat u wel kunt doen, is een fijne punt op de ‘i’ zetten. Zoekt u iets meer ruimte. Prima: dat kan. Zoekt u iets meer rust. Ook dat kan. Maar: ik heb te veel en te flubberig laag… Nee: dat zit niet in kabels en kabels gaan dat nooit oplossen. Ga in dat geval eerst eens naar de akoestiek of een andere luidspreker / versterker combinatie proberen.
Bij iets meer ruimte zoek ik een grotere kamer en bij meer rust minder mensen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 28-09-2021 11:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
janklo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:07:
Ik begon een gesprek met iemand op marktplaats die had roze kabels voor 2500 euro nieuwprijs. Nu vroeg die een paar honderd. Ik vroeg of de kabel meer verwijfd klonk ivm de kleur. Excuses als het sexistisch is. Hehe heel dialoog kreeg ik er voor terug.

Maar mensen met zulke kabels vervangen die ook de interne bekabeling in versterker en speakers. Zijn toch weer meerdere cms zonder superieur kabel gesmeden door engeltjes en elfjes.
Roze kabels staan algemeen bekend voor hun sublieme weergave van hoge tonen!!! Dat werkt overigens het best vanaf €1000 per meter maar dat is enkel bekend bij de kenners onder ons.

Ook leuk;

Ik heb mijn subwoofer aangesloten met een degelijke kabel van Oehlbach. Ik kreeg laatst componenten van iemand en dat je dat ook kon horen.

Toen liet ik hem wat zien :+

Vanaf de versterker naar de Subwoofer;
T-stuk van ViaBleu (vanwege beperkte ruimte in mijn meubel) > Hirschmann COAX kabel met een door mijzelf erop geplaatste RCA Connector met schroefjes vastgezet pongel van een eurotje > circa 15 meter door de muur en plafond richting de andere kant van de woonkamer > andere zijde van de kamer de kabel met een gesoldeerde RCA connector afgemonteerd > nog een T-Stuk van ViaBleu (omdat ik die nu eenmaal per 2 moest bestellen en ik op die manier makkelijk mijn zelfbouw male op de kant en klare male kon doorlussen) > Oehlbach kabel > subwoofer.

Ja.. alles netjes afgemonteerd tot zover nodig en mogelijk, maar toch fijn dat de kabel op het eind zo’n verschil zou maken :+

Het was in ieder geval even stil aan de overkant haha

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 28-09-2021 12:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janklo
Thalaron schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:58:
[...]

Roze kabels staan algemeen bekend voor hun sublieme weergave van hoge tonen!!! Dat werkt overigens het best vanaf €1000 per meter maar dat is enkel bekend bij de kenners onder ons.

Ook leuk;

Ik heb mijn subwoofer aangesloten met een degelijke kabel van Oehlbach. Ik kreeg laatst componenten van iemand en dat je dat ook kon horen.

Toen liet ik hem wat zien :+

Vanaf de versterker naar de Subwoofer;
T-stuk van ViaBleu (vanwege beperkte ruimte in mijn meubel) > Hirschmann COAX kabel met een door mijzelf erop geplaatste RCA Connector met schroefjes vastgezet pongel van een eurotje > circa 15 meter door de muur en plafond richting de andere kant van de woonkamer > andere zijde van de kamer de kabel met een gesoldeerde RCA connector afgemonteerd > nog een T-Stuk van ViaBleu (omdat ik die nu eenmaal per 2 moest bestellen en ik op die manier makkelijk mijn zelfbouw male op de kant en klare male kon doorlussen) > Oehlbach kabel > subwoofer.

Ja.. alles netjes afgemonteerd tot zover nodig en mogelijk, maar toch fijn dat de kabel op het eind zo’n verschil zou maken :+

Het was in ieder geval even stil aan de overkant haha
Aluminium draad met koperlaag, prima kom ik helemaal in mee dat iemand dat niet wil. Bepaalde dikte kom ik ook nog in mee. Maar van die wonderkabels kraag ik echt jeuk van. Ik repareer regelmatig versterkers, tja printplaat banen waar het geluid overheen gaan, de draden in de versterker. Die vaak gebundeld worden wat invloed eventueel kan hebben misschien op geluid, of ander inferieur ontwikkelproces om eventueel kosten te besparen. Of wat dan ook, hoor je ze niet over maar wel het draad van de versterker naar je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:17:
[...]

Vooral apart dat ze daar niet weten dat als je een stijgtijd van 0 hebt je juist een signaal hebt dat uit heel veel (zelfs oneindig) sinussen bestaat. Hoe sneller de stijgtijd hoe meer hoogfrequente sinussen er in het signaal komen.

Maar ja, een digitaal signaal gaan vergelijken met analoog is sowieso onzin. Elk signaal is fysiek een analoog signaal, het gaat er om hoe het gebruikt wordt. En om te kijken of je digitale signaal goed overkomt kun je simpelweg aan de ingang meten en de plek waar het digitale signaal wordt gebruikt en als je daar geen verschil ziet (wat normaal gesproken zo is) maakt het geen bal uit hoe het signaal er verder bij de kabel uitziet. Maar ja, dat principe wordt op dat soort sites nogal vaak vergeten.
Als je je audiosignaal digitaal over een inferieure UTP laat gaan hoor je door de demping van de kabel wel degelijk een doffer geluid omdat de blokgolven afgerond worden :Y

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Wilf schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:19:
[...]
Als je je audiosignaal digitaal over een inferieure UTP laat gaan hoor je door de demping van de kabel wel degelijk een doffer geluid omdat de blokgolven afgerond worden :Y

Klopt, alleen kun je dat niet meten omdat de in- en uitgang gelijk zijn. Gezien de geheugenwerking van het signaal komt dat echter wel in het uiteindelijke audiosignaal terecht O-)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:19:
[...]

Daarom zit er normaal gesproken ook een RJ45 plug op UTP kabels. Een RJ45 plug is hoekig, en herstelt dus de blokvorm weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55
Er valt nog wat te winnen in de koperaders zelf. Voor een echt zuivere doortekening zouden de aders vierkant kunnen gemaakt worden. Tenzij je een rondere soundstage prefereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

florizla schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:00:
Er valt nog wat te winnen in de koperaders zelf. Voor een echt zuivere doortekening zouden de aders vierkant kunnen gemaakt worden. Tenzij je een rondere soundstage prefereert.
Je kan altijd een stuk van de kabel oprollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:06:
[...]

Je kan altijd een stuk van de kabel oprollen.
Wel zorgen dat de kabel dan horizontaal word opgerold.
Als er te veel verticale slagen in zitten, kunnen de zware bassen moeilijker omhoog stromen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:10
heuveltje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:37:
[...]

Wel zorgen dat de kabel dan horizontaal word opgerold.
Als er te veel verticale slagen in zitten, kunnen de zware bassen moeilijker omhoog stromen.
Oprollen moet je nooit doen!
Krijg je een beetje draaierig geluid van doordat de electronen in de kabel een paar keer alle richtingen opgaan ipv linea rectaal naar je speakers.
Tevens vertragingen doordat de electronen aan de binnenkant van de lus een kortere weg hebben af te leggen tov die in de buitenbocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Nicootje077 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:27:
[...]

Krijg je een beetje draaierig geluid van doordat de electronen in de kabel een paar keer alle richtingen opgaan ipv linea rectaal naar je speakers.
Klopt, dat had ik ook! Niet om aan te horen. Eenmaal opgerold en verbogen kan je dit alleen verhelpen door gebruik te maken van het waarnemingseffect via de microgaatjes in de kabelsleeve die door het oprollen veroorzaakt zijn,

Door er sensors op te zetten zullen de electronen geordender verplaatsen ipv via een interferentiepatroon en zeker bij geluid spelen quantummechanische effecten vaak een grote rol,

Ik moet ook zeggen dat het geluid daar aanzienlijk beter van is geworden.en ik eindelijk weer kan genieten van mijn metallica cd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Tevens vertragingen doordat de electronen aan de binnenkant van de lus een kortere weg hebben af te leggen tov die in de buitenbocht
Dat kan wel, maar je moet rekening houden met de cavitatie en ionisatie door circulair gepolariseerde microgolfstralen, dan is dit prima te doen. Maar de juist methode (rotatie en diameter) ligt natuurlijk volledig aan de ruimte waarin de kabel ligt en of er ook gekoppelde atomistisch/continuüm materiaal is gebruikt.

Wil je het goed doen, dan moet je onderstaande gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou6ZQnoYDR-TYaSE5iuX6A8myKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/23JzzyImuB2Jw20dGySgc20t.png?f=fotoalbum_large

Hiermee elimineer je natuurlijk de tijdsvertraging die electronen zouden oplopen bij opgerolde kabel (zoals @Nicootje077 al aangaf) omdat je dus met een gelijke vortex deze 'in lijn' houd, maar wel zeer belangrijk aan welke kant je de kabel aansluit, niet verder dan 3/8 van de 83 graad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
Bedankt voor het goedmaken van mijn dag, reageerders hierboven!!

Ook hifi heeft weer een prachtig stukje natuurkunde neergezet. Dit keer een lezing van niemand minder dan Richard Feynman himself over kwantummechanica in audiokabels. Uiteraard heeft een stroomkabel superveel invloed op de geluidskwaliteit. Dat komt door marihuana feromonen.
Leg nou eens uit waarom kennelijk toegepaste technieken uit de kwantummechanica dan zorgen voor direct waarneembare verbeteringen op het gebied van ruimte, focussering enzovoorts.
https://hifi.nl/artikel/3...le-Deense-bekabeling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
mr.paaJ schreef op vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:59:
432hz resoneert weer met 8hz, en daar komen dan weer interessante theorieën bij.

https://attunedvibrations.com/432hz-healing/
Grappig dat de link vermeld dat een C noot dan op 256Hz uitkomt, dat zou voor ons Tweakers en computernerds toch al reden genoeg zijn om dit een beter frequentie te vinden? Ik ook mogelijke verbanden met de simulatie theorie waar het universum (energie + materie) in feite alleen informatie is en dus te reduceren tot 0-en en 1-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janklo
itcrowd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:55:
Bedankt voor het goedmaken van mijn dag, reageerders hierboven!!

Ook hifi heeft weer een prachtig stukje natuurkunde neergezet. Dit keer een lezing van niemand minder dan Richard Feynman himself over kwantummechanica in audiokabels. Uiteraard heeft een stroomkabel superveel invloed op de geluidskwaliteit. Dat komt door marihuana feromonen.

[...]

https://hifi.nl/artikel/3...le-Deense-bekabeling.html
Wow wat een artikel, moet dat domein niet fantasie.nl of slapgezever.nl heten.
Volgens diverse media is 2000 euro voor een willekeurige kabel zo'n beetje de focus en een optimale prijs-kwaliteitsverhouding in de markt. De prestatie is dan 95 procent.
Volgens mij bedoelen ze dan is de winstmarge voor de fabrikant 95%

Of deze

https://hifi.nl/artikel/2...Resolution-USB-kabel.html

[ Voor 22% gewijzigd door janklo op 29-09-2021 05:03 ]

• Daniel36
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

[...]

Vooral de stelling dat de electronen rectaal naar je speakers moeten gaan is bijzonder.

Gezien de onzin in de gepostte artikelen zou het me niet eens erg verbazen.
:+

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

janklo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 04:32:
[...]

Wow wat een artikel, moet dat domein niet fantasie.nl of slapgezever.nl heten.

[...]

Volgens mij bedoelen ze dan is de winstmarge voor de fabrikant 95%

Of deze

https://hifi.nl/artikel/2...Resolution-USB-kabel.html
95% bij een kabel van €2000? Dan zijn het wel erg inefficiënte prutsers :+
- Kostprijs kabel/distributie €10
- Gebruik van hi-fi marketing generator voor je website eenmalig €100
- Gebruik van hi-fi review generator die door hi-fi.nl en consorten kan worden gebruikt, ca. 10 keer voor verschillende sites/betere geloofwaardigheid €50 p/s

Dan zit je dus op €610 euro voor de eerste kabel die je verkoopt (70% winst), daarna is elke kabel 99,5% winst!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

royhoi

-

Gebruik al jaren lang dikke koperen bedrading voor mijn speakers, werkt prima maar zijn lelijk. Puur voor het esthetische dus eindelijk een gebruikt setje Audioquest speaker kabels op de kop kunnen tikken. Hier zitten van die DBS dingen op. Heerlijk even reviews gelezen

Audioquest meldt dat het inspelen van kabels met DBS eigenlijk niet nodig is. Logisch: er staat continu spanning op, waardoor de kabel al netjes in een richting staat. Wel even opletten met aansluiten: de dbs module is het ‘einde’ van de kabel.

Mooi 😆 dat scheelt weer dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gWzsXnAOHAHIKTaYvt5RVB_lps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P00XtfcRPOeT2P3FNQuFRo9M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlBw8OVvfufEdYCWwgI3Od08oIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D32A3FgK4s5zjeeKAIssLhx6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFalwKwMcjUwhyA3WQmXSB--iJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9FX5MNYL64OzUCVqr5E89bY.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat die kabel die meetbaar slechter was dan een gewone kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
royhoi schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:36:
Gebruik al jaren lang dikke koperen bedrading voor mijn speakers, werkt prima maar zijn lelijk. Puur voor het esthetische dus eindelijk een gebruikt setje Audioquest speaker kabels op de kop kunnen tikken. Hier zitten van die DBS dingen op. Heerlijk even reviews gelezen

Audioquest meldt dat het inspelen van kabels met DBS eigenlijk niet nodig is. Logisch: er staat continu spanning op, waardoor de kabel al netjes in een richting staat. Wel even opletten met aansluiten: de dbs module is het ‘einde’ van de kabel.

Mooi 😆 dat scheelt weer dan

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ze mogen dan natuurlijk wel allemaal in 1 richting staan, maar toch even opletten. Audioquest komt uit de UK, dus als je een recent geïmporteerde kabel te pakken hebt loopt alles hoogstwaarschijnlijk nog via links. Dat gaat gegarandeerd botsen met jouw continentale apparatuur.

Tenzij je voor de rest allemaal Japanners hebt staan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:00:
Is dat die kabel die meetbaar slechter was dan een gewone kabel?
Ja!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 77 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic