“Je kan de stopworst overal proberen (…)”
That’s what she said…
That’s what she said…
Wacht! Bestel dan een Wonder Wood stekkerdoos, zonder snoer... €750!DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
Vind het nog bijzonder schappelijk geprijsd eigenlijk...
Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790
“Wat meteen opvalt is de openheid, tonale rijkheid, zachtheid, rust en vrijheid van muziek beleving.”onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:54:
[...]
Wacht! Bestel dan een Wonder Wood stekkerdoos, zonder snoer... €750!
https://www.audiomaat.nl/wonderwood-powerblock.html
Ik had het over de stopworst á 62,50. Die had ook makkelijk het 4, 5 dubbele kunnen zijn.onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:54:
[...]
Gat in de markt! Breng er eentje uit die 4x zo duur is maar 5x zo goed werkt!DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:37:
[...]
Ik had het over de stopworst á 62,50. Die had ook makkelijk het 4, 5 dubbele kunnen zijn.
Lol...daar moet een apotheek mee aankomen. Dan loopt iedereen met een boog om de medicijnkast heen.Hoe het werkt weet ik niet....
en dat alles kost u....€100,00ASI Phase Inverter
Een blokje van 2cm dik en 5cm bij 5cm. Er zitten 3 kleine gaatjes in en een koperen pin die alle in een holte uit komen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb bij dit soort dingen heel vaak het gevoel dat ik naar een wijn review van een bekende sommelier kijk.onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:54:
[...]
Juist niet.DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
Vind het nog bijzonder schappelijk geprijsd eigenlijk...
Dat noemt men "homeopathie" en daar worden ook bakken met geld mee verdiendTheOmen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
Lol...daar moet een apotheek mee aankomen. Dan loopt iedereen met een boog om de medicijnkast heen.
[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 22-09-2020 16:31 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Wilf op 22-09-2020 17:00 ]
Hmmm, (in ieder geval) die laatste zou ik niet willen scharen onder het zelfde kopje als ' hier heb je een glaasje water waar wellicht nog een molecuul aan eventueel werkzame stof in zit. Hoe het werkt weet ik niet' .Wilf schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:46:
Ja of chiropractie of fysiotherapie. Genoeg mensen die er ‘baat bij hebben’
[ Voor 11% gewijzigd door TheOmen op 22-09-2020 17:07 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Misschien moet die verkoper zon worst op zijn hoofd leggen dan komt ie misschien weer bij zijn verstand.onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:08:
In de algemene voorwaarden van die winkel met zijn wonderworsten staat:
Artikel 4.2 "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."
3dmazter schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:13:
Mensen dit kan toch niet!
https://www.audiomaat.nl/m-bag-stopworst.html
Werking
Het resultaat is altijd een verschoning van de weergave.
Meer kleur, meer lucht, meer timbre, scherpere afbeelding ( ook op tv-video-plasma etc) , meer dynamiek, meer uitklinken, meer rust, meer ruimte en ritme, meer genieten.
Minder scherpte in het hoog, minder vaag in het midden , minder bhhoem in het laag, minder ergernis.
[ Voor 48% gewijzigd door Togi op 24-09-2020 09:16 ]
Die site van audiomaat bevat ook normale hifi spullen, zoals Wharfedale speakers. Als je ze googled kom je op een woonhuis in Tilburg uit. Het lijkt me een hobbyist/tweaker die er zijn werk van gemaakt heeft, en daarbij elvenspul niet schuwt.Techneut schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:34:
Is dat echt nog nodig die vraag? Het zou mij niet verbazen dat dergelijke verzinsels alleen maar uit puur vermaak worden geplaatst. Want volgens mij neemt zelfs de grootste nitwit dit niet serieus. Men kan soms ver gaan met de nodige kwakzalverachtige handel en de mensen met een beetje overtuigingskracht te laten geloven in die onzin, maar volgens mij zijn er grenzen. Hoe dan ook, ik kan het zo langzamerhand niet anders zien dan bewust bedoeld vermaak.
Naar mijn mening is de site en de eigenaar duidelijk naar de bezoeker toe qua wat er verwacht kan worden.Techneut schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:34:
Is dat echt nog nodig die vraag? Het zou mij niet verbazen dat dergelijke verzinsels alleen maar uit puur vermaak worden geplaatst. Want volgens mij neemt zelfs de grootste nitwit dit niet serieus. Men kan soms ver gaan met de nodige kwakzalverachtige handel en de mensen met een beetje overtuigingskracht te laten geloven in die onzin, maar volgens mij zijn er grenzen. Hoe dan ook, ik kan het zo langzamerhand niet anders zien dan bewust bedoeld vermaak.
...kan het wonderen verrichten
het verschil is altijd hoorbaar
Houten blokjes eronder doen waarschijnlijk helemaal niks, behalve je vloer beschermen tegen krassen van spikes.Hout klinkt aangenaam, vanzelfsprekend, rijk
Vermaak of oplichterij... Lastige keuzeTechneut schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:34:
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Oh, ook toevallig.. heb daar een paar weken terug een stel nieuwe speakers gekochtonzichtbaar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:33:
Kijk maar eens bij accessories op www.analogueseduction.net een hele verzameling flauwekul, inclusief die houten blokjes om de kabels van de grond te houden...
Daar begint het mee en de volgende aankopen zijn ...Gideon schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:52:
[...]
Oh, ook toevallig.. heb daar een paar weken terug een stel nieuwe speakers gekochtGeen elfenspul in dit geval. Maar wist niet dat ze daar ook in handelden...
Haha nou die speakers waren in dit geval het sluitstuk van een totale upgrade, dus voorlopig ben ik klaaronzichtbaar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:55:
[...]
Daar begint het mee en de volgende aankopen zijn ...
Homo sapiens non urinat in ventum
ali is echt fantastisch, voor 50 euro maar je de mooiste high end kabels3dmazter schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:29:
Ik heb de oplossing gevonden om je veel te goedkope bouwmarkt kabels te upgraden naar ongekende hoogten.
zie hier voor slechts € 8,35
https://a.aliexpress.com/_BOHper
Ik ben er nog niet uit welke kant de pijl moet wijzen voor de beste geluidsbeleving. Kwestie van testen, denk ik....3dmazter schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:29:
Ik heb de oplossing gevonden om je veel te goedkope bouwmarkt kabels te upgraden naar ongekende hoogten.
zie hier voor slechts € 8,35
https://a.aliexpress.com/_BOHper
de fors gecomprimeerde internetradio bandbreedte van gemiddeld slechts 128kbps bleek juist extreem gevoelig te zijn voor de verbeteringen die de 8Switch brengt.
Zou dit dan ook 360p video's van YouTube verbeteren?de muziek klonk levendiger, vloeiender en kleurrijker dan met de D-Link switch.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Dus de tester had natuurlijk ook even resultaten met frequentie response e.d. van toen 'ie nieuw uit de doos kwam (0-meting) en na een weekje inspelen. Goede, degelijke review!Zoidberg_AvG schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:35:
En waarom niet, een 8-poorts gigabit switch voor slechts 500 euro.
https://hifi.nl/artikel/2...ish-Electric-8Switch.html
Je moet hem kennelijk nog wel even inspelen als je hem koopt.....
Ik had van importeur Latham Audio een ingespeeld exemplaar van de 8Switch meegekregen. Ik weet dat er óók heel veel meningen over inspelen bestaan, maar ik móét er wel in geloven want ik hóór het verschil.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Alsof je aan 10 km rioolbuis de laatste 10 meter een mooie gladde peper dure buis hangt en dan komt er opeens schoon water uit het riool.Póg mo Thóin schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:03:
[...]
[...]
Zou dit dan ook 360p video's van YouTube verbeteren?![]()
Ok, het klinkt beter dan zijn dlink switch (), maar hoe klinkt het in vergelijking met de ethernet kabel direct van de router naar z'n streamer?
Gelukkig getest met componenten die iedereen thuis heeft staan zodat je een beetje gevoel kan krijgen bij de setupZoidberg_AvG schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:35:
Ik had van importeur Latham Audio een ingespeeld exemplaar van de 8Switch meegekregen. Ik weet dat er óók heel veel meningen over inspelen bestaan, maar ik móét er wel in geloven want ik hóór het verschil.
Lach maar.klungeltweaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:33:
[...]
Gelukkig getest met componenten die iedereen thuis heeft staan zodat je een beetje gevoel kan krijgen bij de setup
De English Electric nam de plaats in van mijn D-Link switch met iFi iPower voeding. Mijn hele netwerk is bekabeld met AudioQuest Forest CAT700 bekabeling met Telegärtner connectoren en van de switch naar de streamer gebruik ik een AudioQuest /bladiebladiebla
Homo sapiens non urinat in ventum
Als je Jan Smit aan het streamen bent ben je beter af als je WiFi in zijn geheel uitvaltJan Smit schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:32:
[...]
Lach maar.
Ik speel mijn Wifi ontvanger in. Niet met data, maar met muziek. En niet met MP3 maar met flac 24 bit. Inspelen met MP3 geeft resonantie-ruis in het 18KHz gebied.
En inspelen het liefst 2 kanten op, want anders is de zender anders ingespeeld dan de ontvanger.
Bij mooi weer, cq met hogere luchtdruk, merk ik dat de Wifisignalen toch wat minder moeite hebben dan op dagen zoals nu, met regen. De regen zorgt voor een verstrooiing van het wifi signaal en dat merk je aan een minder stereobeeld, minder lucht en een wat puntige aansnijding van de drums.
3dmazter schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:11:
Ik denk dat ik weet waarom audiofielen
Uhhhh.... mannen.... ik zou de definitie van audiofiel nog eens opzoeken. In princiepe zijn de meeste dat hier. Ik ook....onzichtbaar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:41:
Ik vraag mij ook af hoeveel audiofielen...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
[ Voor 13% gewijzigd door canth op 01-10-2020 10:54 ]
Eenscanth schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:50:
Mijn ideeen over dit onderwerp (een insteek die ik al verschillende keren voorbij heb zien komen):
Het luisteren naar muziek blijft natuurlijk een hobby. En hobbies mogen geld kosten. Ik ken mensen zat die bijvoorbeeld een dure carbon racefiets hebben (met di2) en die lekker rondjes van 50 km in twee uur bij elkaar trappen. Kan ook prima op een Decathlon fiets.
Enige waar de audiofiel nog wel eens in wil doorslaan is om de zelf gehoorde verbeteringen als absolute waarheid te poneren. En daar wordt dan (terecht) sceptisch op gereageerd omdat het waarschijnlijker is dat er sprake is van een verbeterde ervaring dan dat er echt technisch/meetbaar verschil is.
Ik heb zelf ook een aparte voorversterker (NAD C658) en een eindversterker (Nord 1200AS2) en een paar goede speakers (focal Kanta 2). Mijn broertje heeft een gratis gekregen sony receiver met een paar
vloerstaande speakers van 100 euro en een bluetooth ontvanger daaraan gekoppeld. Ik moet zeggen dat hij zeker op 80% zit van mijn geluidskwaliteit. Heb ik dus veel geld weggegooid? Ik vind van niet, het is een hobby voor mij en die mag geld kosten. Wat ik niet moet doen is zeggen dat mijn systeem veel beter is omdat mijn versterkercombinatie heel veel duurder was dan de Sony (ik denk dat de nieuwwaarde van de Sony ongeveer 200 euro is). Want technisch gezien doet de Sony precies hetzelfde.
De toegevoegde waarde van mijn combinatie is met name dat het een DAC/Streamer/Voorversterker/Roon endpoint met ingebouwde mogelijkheid tot roomcorrectie.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zoiets?martyw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:56:
Dit is next level - slangenolie voor je schemerlamp
Russ Andrews RF clamps
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Deze man toen hij eens een paar laarzen nodig had:Jan Smit schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:32:
[...]
Bij mooi weer, cq met hogere luchtdruk, merk ik dat de Wifisignalen toch wat minder moeite hebben dan op dagen zoals nu, met regen. De regen zorgt voor een verstrooiing van het wifi signaal en dat merk je aan een minder stereobeeld, minder lucht en een wat puntige aansnijding van de drums.
Dus je koopt een kabeltje van duizenden euro's maar zo'n beetje het enige wat objectief aan kwaliteit te bepalen is blijkt van het niveau van een action prul te zijn. Klinkt als een goede dealOverigens hopen we dat Audioquest de plug-constructie iets heeft verbeterd. Bij ons op de redactie laten ze nog weleens los. En dit lijken dezelfde pluggen te zijn. Nu gebruiken wij de kabels een stuk intensiever, dus wellicht is het voor u totaal geen probleem.
Altijd leuk om te lezen: waar de review die jij linkt spreek over snelheid, ladingen lucht en detail, kan overrompelend zijn etc. etc., spreekt onderstaande review van "De muziek lijkt trager te klinken, minder gehaast. Dat is wat ik met rust bedoel."Cheezus schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:58:
https://www.alpha-audio.n...-zero-luidsprekerkabel/2/
[...]
Dus je koopt een kabeltje van duizenden euro's maar zo'n beetje het enige wat objectief aan kwaliteit te bepalen is blijkt van het niveau van een action prul te zijn. Klinkt als een goede deal
”Ook voor de volgende review zal ik een thermoskan warme melk en hasj meenemen.”renegrunn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Altijd leuk om te lezen: waar de review die jij linkt spreek over snelheid, ladingen lucht en detail, kan overrompelend zijn etc. etc., spreekt onderstaande review van "De muziek lijkt trager te klinken, minder gehaast. Dat is wat ik met rust bedoel."
https://blog.artsexcellen...william-tell-zero-review/
Ongelooflijk en dat zo'n recensent het verschil meent te horen tussen een "audiofiele"switch en een gewone switch. Tegelijkertijd is het ook wel weer lachwekkend, het doet me denken aan de aardstralenkastjes waarmee men ooit langs de deuren colporteerde.Zoidberg_AvG schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:35:
Ik moet altijd lachen en huilen tegelijk als ik zoiets lees. Misschien denk ik te simpel, maar ik heb vroeger wat elektronica gestudeerd en met oscilloscopen gemeten aan data. Voor zover ik weet (mijn kennis is wat gedateerd, eerlijk is eerlijk) gaat een signaal digitaal over een UTP kabel (OSI layer). Het mooie van digitaal is dat je een 0 of 1 hebt. Daarbij is een spanning onder ongeveer 0,8 V een 0, en boven 4,2 V een 1. Internet verkeer (ook over het LAN) gaat middels packetjes, waarbij je een Cyclische Redundantie Controle hebt (soort hash om te kunnen controleren of een packet correct is aangekomen). Als een pakketje niet correct is, wordt het nogmaals opgevraagd. Dit geldt voor het TCP protocol. UDP heeft deze check niet. Maar, zeker in een LAN setting, zal een switch imho absoluut geen invloed hebben op de kwaliteit van het geluid (mits niet defect natuurlijk). Dat gezegd hebbende, ben ik wel nieuwsgierig naar uitleg van deskundigen die wellicht meer van de materie kennen.Rocketman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:22:
[...]
Ongelooflijk en dat zo'n recensent het verschil meent te horen tussen een "audiofiele"switch en een gewone switch. Tegelijkertijd is het ook wel weer lachwekkend, het doet me denken aan de aardstralenkastjes waarmee men ooit langs de deuren colporteerde.
Verwijderd
Maar... vergeet ook niet "Nog te upgraden dmv betere voeding"Zoidberg_AvG schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:35:
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat is wel wat jaartjes geleden geweest. Misschien deden ze bij 10mbit ethernet nog zoiets, maar daar zijn we wel een tijdje geleden van afgestapt en vervangen door betere modulatie vormenNeggs schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:41:
[...]
Ik moet altijd lachen en huilen tegelijk als ik zoiets lees. Misschien denk ik te simpel, maar ik heb vroeger wat elektronica gestudeerd en met oscilloscopen gemeten aan data. Voor zover ik weet (mijn kennis is wat gedateerd, eerlijk is eerlijk) gaat een signaal digitaal over een UTP kabel (OSI layer). Het mooie van digitaal is dat je een 0 of 1 hebt. Daarbij is een spanning onder ongeveer 0,8 V een 0, en boven 4,2 V een 1.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Toch ook, waarschijnlijk onbedoeld, een moment van zelfinzicht:renegrunn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Altijd leuk om te lezen: waar de review die jij linkt spreek over snelheid, ladingen lucht en detail, kan overrompelend zijn etc. etc., spreekt onderstaande review van "De muziek lijkt trager te klinken, minder gehaast. Dat is wat ik met rust bedoel."
https://blog.artsexcellen...william-tell-zero-review/
Klopt als een bus - mijn kennis is gedateerd maar ik leer graag, heb je toevallig een (wiki) pagina waar de huidige modellen staan uitgelegd? Maar dan nog is de basis digitaal en niet analoog waardoor deze theorie opgaat toch?Sissors schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:35:
[...]
Dat is wel wat jaartjes geleden geweest. Misschien deden ze bij 10mbit ethernet nog zoiets, maar daar zijn we wel een tijdje geleden van afgestapt en vervangen door betere modulatie vormen.
Wel meer ook. Goede manier om:migchiell schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Toch ook, waarschijnlijk onbedoeld, een moment van zelfinzicht:
Ik durf inmiddels te beweren dat minimaal 50% van wat in ons métier ‘inspelen’ wordt genoemd tussen de oren plaatsvindt.
Gigabit ethernet gebruik PAM-5 bijvoorbeeld. Ideaal gezien ziet dat er zo uitNeggs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Klopt als een bus - mijn kennis is gedateerd maar ik leer graag, heb je toevallig een (wiki) pagina waar de huidige modellen staan uitgelegd? Maar dan nog is de basis digitaal en niet analoog waardoor deze theorie opgaat toch?
[ Voor 29% gewijzigd door Propheticus op 06-10-2020 22:54 ]
Happer nr1 heeft zich gemeld ; )Cheezus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:59:
Heerlijk zo'n post waar iedereen weer op gaat happen in dit topic
[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 07-10-2020 15:01 ]
Jaloers zijn heeft hier niets mee te maken, kennis van hoe signalen werken wel. Hierboven benoem je een aantal dingen die wel degelijk uit kunnen maken (betere speakers, voorversterker etc.), er zitten echter ook dingen die niets uit kunnen maken (kabels gebruikt voor digitale signalen, routers, switches, usb e.d.).TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, het blijft een veel besproken onderwerp.
Gemakshalve nemen we ook usb, cat5, routers, switches enz. mee.
Wat me vooral opvalt is het soms belachelijk maken of het onzin vinden van dure kabels, high-end versterker, luidspreker etc.
Het zit vooral tussen de oren volgens de meetkundige whizzkids onder ons. Maak me niet uit en het zal allemaal wel.
'Nee', ik hoor geen verschil tussen gebruikte kabels maar zie wel de relatie in verhouding tot....
Je koopt een paar luidsprekers in de klasse 8000 euro per stuk, een voorversterker en een paar monoblokken van pak em beet 8500 euro en vervolgens ga je naar de Action om een paar meter audio kabel te kopen.![]()
![]()
Het wemelt van figuren die hartgrondig beweren dat je met een versterk van 500++ euro en een paar luidsprekers van 800 per stuk het verschil met high end audio vooral tussen de oren zit.
Het zit tussen mijn oren dat ik verschil hoorde toen ik mijn receiver van 1200 euro verving door een HT voorversterker/eindversterker. De 800 euro boksjes ging bi amper enz.. En dat alles met een kabel van +- 4 euro de meter.
De voor/eindversterker zijn verbonden middels gebalanceerde xlr kabel. Het zal weinig uitmaken wet geluid kwaliteit betreft maar het is minder gepruts met gestripte kabeltjes etc..
En natuurlijk is het inspelen van je luidsprekers pure onzin en gerenommeerde merken of testers kletsen allemaal uit hun nek volgens de betweters onder ons.![]()
Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jaloezie een rol speelt. Een fenomeen wat zich tussen de alspeelt
[removed]
Over luidspreker kabel worden toch geen 0000 en 11111 gestuurd maar wattages, voor zover mijn kennis reiktredwing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Jaloers zijn heeft hier niets mee te maken, kennis van hoe signalen werken wel. Hierboven benoem je een aantal dingen die wel degelijk uit kunnen maken (betere speakers, voorversterker etc.), er zitten echter ook dingen die niets uit kunnen maken (kabels gebruikt voor digitale signalen, routers, switches, usb e.d.).
Vandaar ook dat dit topic het heeft over 'Hifi kabels', want dat is nu net iets dat aantoonbaar en meetbaar geen verschil kan maken (wederom, mits het om digitale signalen gaat). Bij die is simpelweg net voldoende exact hetzelfde als perfect, oftewel als je 11010 over stuurt en er komt 11010 aan, is je signaal perfect. Je kabel daarna verbeteren zal er alsnog voor zorgen dat er 11010 aankomt en dus exact niets verbeteren aan je geluid.
Dat wil dus niet zeggen dat betere (rand)apparatuur geen verschil maakt en dat zal hier ook niet gezegd worden (of iig gelijk tegengesproken worden).
edit: Een goed voorbeeld hiervan is b.v. de RF clamps die een paar pagina's terug werden gepost.
Als je goed kijkt zie je dat ik het nergens over luidsprekerkabel heb, maar over een kabel voor digitale signalen. En een luidsprekerkabel valt meestal inderdaad niet onder een kabel voor digitale signalen. Dus volgens mij had ik mijn mooie verhaal goed ingedektTecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Over luidspreker kabel worden toch geen 0000 en 11111 gestuurd maar wattages, voor zover mijn kennis reikt![]()
Signaalkabels vs. speaker kabels.
Wellicht heb ik het topic Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht verkeer begrepen.
[removed]
Zou best eens kunnen dat iets je ontgaat.TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Wellicht heb ik het topic Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht verkeer begrepen.
[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 07-10-2020 17:27 ]
Moet diep door het stofredwing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Als je goed kijkt zie je dat ik het nergens over luidsprekerkabel heb, maar over een kabel voor digitale signalen. En een luidsprekerkabel valt meestal inderdaad niet onder een kabel voor digitale signalen. Dus volgens mij had ik mijn mooie verhaal goed ingedekt
[ Voor 7% gewijzigd door TecTo op 08-10-2020 10:46 ]
Veel stof is (bewezen) niet goed voor je apparatuur.
Ehm, nu draai je de boel omTotaal verkeerd dit topic ingeschat. Dacht dat het over HIFI kabels ging en de zin en onzin daarover.
Maar er zijn ook Elven die hun licht laten schijnen over utp, usb, HDMI kabeltjes, routers enz..
Vermakelijk is het zeker. Daarnaast is een keuze altijd aan iemand helemaal zelf. Als iemand een 1000 euro kabel koopt zullen we hem wel vertellen waarom het niets toevoegd. Maar als ie er zelf tevreden mee is, is het zijn geld natuurlijk gewoon waardVermakelijk is het in ieder geval wel
Hou het maar op geleerdenZal niet meer reageren en laat dit topic over aan de geleerden onder ons. Of is het belerende?
[removed]
Inspelen van luidsprekers is best te verdedigen, inspelen van luidsprekerkabels niet...TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
En natuurlijk is het inspelen van je luidsprekers pure onzin en gerenommeerde merken of testers kletsen allemaal uit hun nek volgens de betweters onder ons.
Onzin.. kabels inspelen heeft wellicht minder nut dan ze laten rijpen op Whisky vaten, maar desondanks een wereld van verschil(!).onzichtbaar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Inspelen van luidsprekers is best te verdedigen, inspelen van luidsprekerkabels niet...
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 09-10-2020 17:12 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 79% gewijzigd door Propheticus op 09-10-2020 23:42 ]
Mee eens, máár;onzichtbaar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:00:
[...]
Inspelen van luidsprekers is best te verdedigen, inspelen van luidsprekerkabels niet...
[ Voor 6% gewijzigd door DominoNL op 12-10-2020 12:07 ]
"gerenommeerde merken of testers" zijn over het algemeen financieel afhankelijk van de fabrikanten van het spul dat ze testen/reviewen. Niet echt een goede basis voor een neutraal resultaat.TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, het blijft een veel besproken onderwerp.
En natuurlijk is het inspelen van je luidsprekers pure onzin en gerenommeerde merken of testers kletsen allemaal uit hun nek volgens de betweters onder ons.![]()
Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jaloezie een rol speelt. Een fenomeen wat zich tussen de alspeelt
K
Niet helemaal.royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:16:
Is toch gewoon een 1.5 meter netwerk kabel of mis ik iets?
[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2020 19:05 ]
"man is not truly one, but truly two,"
K
Op gehoor, ze zijn dealer dus kunnen kabels bestellen en proberen en terug sturen. Ze hadden er naar zeggen een aantal besteld om met de klant te bepalen welke kabel het beste bij de set past door te proberen en dat was dus deze. Ben vergeten te vragen of ze blind getest hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:24:
En op basis waarvan durfden ze dat te stellen?
K
Ik zou ook vragen of ze bij het testen ook niet wisten wat de marge op de kabel was...royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Op gehoor, ze zijn dealer dus kunnen kabels bestellen en proberen en terug sturen. Ze hadden er naar zeggen een aantal besteld om met de klant te bepalen welke kabel het beste bij de set past door te proberen en dat was dus deze. Ben vergeten te vragen of ze blind getest hebben.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De klant heeft geluisterd, die zal om de marge niet veel geven. Maar ben wel benieuwd of die de prijs van te voren wist ja.Cyberpope schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
Ik zou ook vragen of ze bij het testen ook niet wisten wat de marge op de kabel was...
Gok dat dit namelijk een grote rol speelt in wat ze willen horen.
K
Het primaire verschil dat ik zie is dat deze kabel al nagenoeg is ingespeeld, al vertellen ze vervelend genoeg niet met welk bronmateriaal dat is gebeurd. Zelf speel ik bijvoorbeeld al mijn netwerkkabels in met een 30-70 blend van disco en de soundtracks van jaren '80 erotiek, al is dat natuurlijk voor iedereen persoonlijk.royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:16:
Zat een beetje te zoeken naar info over een audioquest kabel die ik bij een gekochte versterker heb en toen zag ik dit.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Is toch gewoon een 1.5 meter netwerk kabel of mis ik iets?
Tussen 2 componenten kan ik me er ook niets bij voorstellen.royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:08:
@mr_petit tussen 2 componenten kan ik me nog wel iets voorstellen maar deze kabel steek je toch gewoon in de muur?
[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2020 20:24 ]
"man is not truly one, but truly two,"
[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:42 ]
ik weet niet of ik dat spiegelen van de pianolak in deze foto shoot mooi vind[b]onzichtbaar schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:10:Marktplaats. De standaard spikes deden zo afbreuk aan de mooie, met pianolak afgewerkte luidsprekers.
Is wel een onmisbare tweak volgens een website die veel warme gevoelens losmaakt in dit topic. Maar mooi is het zeker, staat goed bij je speakers, dat zijn toch KEF R5's?onzichtbaar schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:10:
Ik moet iets bekennen... onlangs om cosmetische redenen een setje Isoacoustics Gaia II gekocht via Marktplaats. De standaard spikes deden zo afbreuk aan de mooie, met pianolak afgewerkte luidsprekers. Mee eens?[Afbeelding]?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq