Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

“Je kan de stopworst overal proberen (…)”

That’s what she said… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
Vind het nog bijzonder schappelijk geprijsd eigenlijk...
Wacht! Bestel dan een Wonder Wood stekkerdoos, zonder snoer... €750!
https://www.audiomaat.nl/wonderwood-powerblock.html

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:54:
[...]

“Wat meteen opvalt is de openheid, tonale rijkheid, zachtheid, rust en vrijheid van muziek beleving.”

Ik denk dat je dit woodblock met mallets met vilten tip moet spelen voor deze klankervaring. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

[...]

Ik had het over de stopworst á 62,50. Die had ook makkelijk het 4, 5 dubbele kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:37:
[...]

Ik had het over de stopworst á 62,50. Die had ook makkelijk het 4, 5 dubbele kunnen zijn.
Gat in de markt! Breng er eentje uit die 4x zo duur is maar 5x zo goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik vraag mij wel af, gezien de naamgevingen (Wonder Worst), of de aanbieders het nou echt serieus bedoelen. Bedoel, de winkel is wel gevestigd in diep Carnaval territorium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Hoe vaak die verkoper ook doodleuk schrijft
Hoe het werkt weet ik niet....
Lol...daar moet een apotheek mee aankomen. Dan loopt iedereen met een boog om de medicijnkast heen.
ASI Phase Inverter
Een blokje van 2cm dik en 5cm bij 5cm. Er zitten 3 kleine gaatjes in en een koperen pin die alle in een holte uit komen.
en dat alles kost u....€100,00
wilt u uw gezond verstand hier achterlaten of zal ik dat ook in de tas doen?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
[...]

Ik heb bij dit soort dingen heel vaak het gevoel dat ik naar een wijn review van een bekende sommelier kijk.

Wat meteen opvalt is de openheid, tonale mooie rijkheid, zachtheid, rust eiken en vrijheid kersen van muziek smaak beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:01
DominoNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
Vind het nog bijzonder schappelijk geprijsd eigenlijk...
Juist niet.
zelfs voor €10,- is dit nog duur voor een zakje vissenkom steentjes.
Dit is toch niet gewoon meer.
En ik heb automaten dus kan ze er niet eens opleggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
TheOmen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:

Lol...daar moet een apotheek mee aankomen. Dan loopt iedereen met een boog om de medicijnkast heen.
Dat noemt men "homeopathie" en daar worden ook bakken met geld mee verdiend ;(

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 22-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja of chiropractie of fysiotherapie. Genoeg mensen die er ‘baat bij hebben’ ;)

@TheOmen hieronder: Snap ik en ik dacht vroeger ook dat fysio serieuze wetenschap was tot ze dezelfde oefeningen deden als bij de Chiro en mijn vervangende arts absoluut weigerde mij naar de fysio te sturen. Die bewegingsoefeningen kan je ook online vinden of bij de sportschool :+

[ Voor 63% gewijzigd door Wilf op 22-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Wilf schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:46:
Ja of chiropractie of fysiotherapie. Genoeg mensen die er ‘baat bij hebben’ ;)
Hmmm, (in ieder geval) die laatste zou ik niet willen scharen onder het zelfde kopje als ' hier heb je een glaasje water waar wellicht nog een molecuul aan eventueel werkzame stof in zit. Hoe het werkt weet ik niet' .
Maar goed dit gaat te veel richting iets anders dan audio.

@Wilf Een openhartoperatie kan je vast ook online vinden, maar ik zou het toch door een professional laten doen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheOmen op 22-09-2020 17:07 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
In de algemene voorwaarden van die winkel met zijn wonderworsten staat:

Artikel 4.2 "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-08 09:06
onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:08:
In de algemene voorwaarden van die winkel met zijn wonderworsten staat:

Artikel 4.2 "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."
Misschien moet die verkoper zon worst op zijn hoofd leggen dan komt ie misschien weer bij zijn verstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
Werking

Het resultaat is altijd een verschoning van de weergave.
Meer kleur, meer lucht, meer timbre, scherpere afbeelding ( ook op tv-video-plasma etc) , meer dynamiek, meer uitklinken, meer rust, meer ruimte en ritme, meer genieten.

Minder scherpte in het hoog, minder vaag in het midden , minder bhhoem in het laag, minder ergernis.
_O-

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is dat echt nog nodig die vraag? Het zou mij niet verbazen dat dergelijke verzinsels alleen maar uit puur vermaak worden geplaatst. Want volgens mij neemt zelfs de grootste nitwit dit niet serieus. Men kan soms ver gaan met de nodige kwakzalverachtige handel en de mensen met een beetje overtuigingskracht te laten geloven in die onzin, maar volgens mij zijn er grenzen. Hoe dan ook, ik kan het zo langzamerhand niet anders zien dan bewust bedoeld vermaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
https://www.audiomaat.nl/23326816.html
https://www.audiomaat.nl/wonderwood-wow-blokje.html

Het blijft een geweldige site met de ene na de andere superoplossing

Ik zoek eigenlijk nog een review waar de wonderworst op het wowblokje ligt.
Wat dat moet natuurlijk een echt grote vooruitgang zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Togi op 24-09-2020 09:16 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:38
Techneut schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:34:
Is dat echt nog nodig die vraag? Het zou mij niet verbazen dat dergelijke verzinsels alleen maar uit puur vermaak worden geplaatst. Want volgens mij neemt zelfs de grootste nitwit dit niet serieus. Men kan soms ver gaan met de nodige kwakzalverachtige handel en de mensen met een beetje overtuigingskracht te laten geloven in die onzin, maar volgens mij zijn er grenzen. Hoe dan ook, ik kan het zo langzamerhand niet anders zien dan bewust bedoeld vermaak.
Die site van audiomaat bevat ook normale hifi spullen, zoals Wharfedale speakers. Als je ze googled kom je op een woonhuis in Tilburg uit. Het lijkt me een hobbyist/tweaker die er zijn werk van gemaakt heeft, en daarbij elvenspul niet schuwt.

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:20
Naar mijn mening is de site en de eigenaar duidelijk naar de bezoeker toe qua wat er verwacht kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
Uhu
...kan het wonderen verrichten
het verschil is altijd hoorbaar
Hout klinkt aangenaam, vanzelfsprekend, rijk
Houten blokjes eronder doen waarschijnlijk helemaal niks, behalve je vloer beschermen tegen krassen van spikes.
Hoezo eerlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Was even bang dat ze uitverkocht waren, maar gelukkig nog te koop op Amazon UK voor £699 per twee! Om je kabels uit elkaar te houden voor "increasing listening pleasure, greatly improve harmony and articulation, more transparent, spacious stereo image and not least, better dynamic expression."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2rwt3NSLXiaVgAOppBpA7R9d8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QU9rOiGfV2GgAM0F6Ma1qEmv.jpg?f=user_large

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
Vermaak of oplichterij... Lastige keuze :9

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• onzichtbaar
Kijk maar eens bij accessories op www.analogueseduction.net een hele verzameling flauwekul, inclusief die houten blokjes om de kabels van de grond te houden...

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
onzichtbaar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:33:
Kijk maar eens bij accessories op www.analogueseduction.net een hele verzameling flauwekul, inclusief die houten blokjes om de kabels van de grond te houden...
Oh, ook toevallig.. heb daar een paar weken terug een stel nieuwe speakers gekocht :D Geen elfenspul in dit geval. Maar wist niet dat ze daar ook in handelden...

• onzichtbaar
Gideon schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:52:
[...]

Oh, ook toevallig.. heb daar een paar weken terug een stel nieuwe speakers gekocht :D Geen elfenspul in dit geval. Maar wist niet dat ze daar ook in handelden...
Daar begint het mee en de volgende aankopen zijn ...

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
onzichtbaar schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:55:
[...]

Daar begint het mee en de volgende aankopen zijn ...
Haha nou die speakers waren in dit geval het sluitstuk van een totale upgrade, dus voorlopig ben ik klaar :D

Maar als echte tweakers maken wij natuurlijk ons eigen elfenspul:

• 3dmazter
Ik heb de oplossing gevonden om je veel te goedkope bouwmarkt kabels te upgraden naar ongekende hoogten.

zie hier voor slechts € 8,35
https://a.aliexpress.com/_BOHper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:48
En het resultaat: meer lucht, maar meer definitie, betere plaatsing van het koper en de strijkers. Ik hoorde zelfs dat de violen waren verbeterd naar cello! En vooral: rust!
Oh wacht, dat kwam omdat ik de versterker had uitgezet.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
3dmazter schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:29:
Ik heb de oplossing gevonden om je veel te goedkope bouwmarkt kabels te upgraden naar ongekende hoogten.

ali is echt fantastisch, voor 50 euro maar je de mooiste high end kabels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
Ik denk dat ik weet waarom audiofielen muziek anders horen dan wij.

Hoe dommer je bent des te meer water je in je hoofd hebt en dat moet je gehoor wel aantasten.
Als ik na het douchen water in mijn oor heb klinkt alles ook wat voller ;D

• onzichtbaar
Ik vraag mij ook af hoeveel audiofielen weten en/of zich herinneren hoe muziek "natuurlijk" en "puur" zou moeten klinken. Hetzelfde orkest/band klinkt in De Doelen toch ook anders dan in het Concertgebouw. Beide zijn "natuurlijk" en "puur"...

• Toets
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 13:42
3dmazter schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:29:

Ik ben er nog niet uit welke kant de pijl moet wijzen voor de beste geluidsbeleving. Kwestie van testen, denk ik....

Smullen, dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 15:32
En waarom niet, een 8-poorts gigabit switch voor slechts 500 euro.

https://hifi.nl/artikel/2...ish-Electric-8Switch.html

Je moet hem kennelijk nog wel even inspelen als je hem koopt.....

Ik had van importeur Latham Audio een ingespeeld exemplaar van de 8Switch meegekregen. Ik weet dat er óók heel veel meningen over inspelen bestaan, maar ik móét er wel in geloven want ik hóór het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
de fors gecomprimeerde internetradio bandbreedte van gemiddeld slechts 128kbps bleek juist extreem gevoelig te zijn voor de verbeteringen die de 8Switch brengt.
de muziek klonk levendiger, vloeiender en kleurrijker dan met de D-Link switch.
Zou dit dan ook 360p video's van YouTube verbeteren? :+

Ok, het klinkt beter dan zijn dlink switch ( |:(), maar hoe klinkt het in vergelijking met de ethernet kabel direct van de router naar z'n streamer? O-)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

Zoidberg_AvG schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:35:

Ik had van importeur Latham Audio een ingespeeld exemplaar van de 8Switch meegekregen. Ik weet dat er óók heel veel meningen over inspelen bestaan, maar ik móét er wel in geloven want ik hóór het verschil.
Dus de tester had natuurlijk ook even resultaten met frequentie response e.d. van toen 'ie nieuw uit de doos kwam (0-meting) en na een weekje inspelen. Goede, degelijke review! :X 8)7

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekke
Póg mo Thóin schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:03:
[...]

[...]

Zou dit dan ook 360p video's van YouTube verbeteren? :+

Ok, het klinkt beter dan zijn dlink switch ( |:(), maar hoe klinkt het in vergelijking met de ethernet kabel direct van de router naar z'n streamer? O-)
Alsof je aan 10 km rioolbuis de laatste 10 meter een mooie gladde peper dure buis hangt en dan komt er opeens schoon water uit het riool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Gelukkig getest met componenten die iedereen thuis heeft staan zodat je een beetje gevoel kan krijgen bij de setup 8)7

De English Electric nam de plaats in van mijn D-Link switch met iFi iPower voeding. Mijn hele netwerk is bekabeld met AudioQuest Forest CAT700 bekabeling met Telegärtner connectoren en van de switch naar de streamer gebruik ik een AudioQuest Vodka CAT7 ethernetkabel. De streamer van dienst was dus mijn nieuwe Auralic Altair G1, afwisselend bediend via de uitstekende eigen Lightning DS app en Roon. De interconnects (Water), luidsprekerkabels (William Tell Zero) en powercords (Monsoon en Blizzard) waren ook van AudioQuest en de met KT88 eindbuizen uitgeruste PrimaLuna EVO 400 Integrated (met een paartje zeer bijzondere Hongaarse ECC82’s in de voortrap) stuurde mijn Kharma Ceramic prototypes aan die het Creaktiv audiomeubel flankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat een figuur ook zeg die Delissen.

Gaat ie heel eigenwijs alsnog eigen kabels en voedingen gebruiken ("want die zijn beter").
Mooi platformpje voor hem om deze luchtfietserij zonder kritiek te kunnen plempen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:48
klungeltweaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:33:
[...]

Gelukkig getest met componenten die iedereen thuis heeft staan zodat je een beetje gevoel kan krijgen bij de setup 8)7

De English Electric nam de plaats in van mijn D-Link switch met iFi iPower voeding. Mijn hele netwerk is bekabeld met AudioQuest Forest CAT700 bekabeling met Telegärtner connectoren en van de switch naar de streamer gebruik ik een AudioQuest /bladiebladiebla
Lach maar.

Ik speel mijn Wifi ontvanger in. Niet met data, maar met muziek. En niet met MP3 maar met flac 24 bit. Inspelen met MP3 geeft resonantie-ruis in het 18KHz gebied.
En inspelen het liefst 2 kanten op, want anders is de zender anders ingespeeld dan de ontvanger.

Bij mooi weer, cq met hogere luchtdruk, merk ik dat de Wifisignalen toch wat minder moeite hebben dan op dagen zoals nu, met regen. De regen zorgt voor een verstrooiing van het wifi signaal en dat merk je aan een minder stereobeeld, minder lucht en een wat puntige aansnijding van de drums.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Cheezus

Luiaard

Jan Smit schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:32:
[...]

Lach maar.

Ik speel mijn Wifi ontvanger in. Niet met data, maar met muziek. En niet met MP3 maar met flac 24 bit. Inspelen met MP3 geeft resonantie-ruis in het 18KHz gebied.
En inspelen het liefst 2 kanten op, want anders is de zender anders ingespeeld dan de ontvanger.

Bij mooi weer, cq met hogere luchtdruk, merk ik dat de Wifisignalen toch wat minder moeite hebben dan op dagen zoals nu, met regen. De regen zorgt voor een verstrooiing van het wifi signaal en dat merk je aan een minder stereobeeld, minder lucht en een wat puntige aansnijding van de drums.
Als je Jan Smit aan het streamen bent ben je beter af als je WiFi in zijn geheel uitvalt :+

• martyw
Dit is next level - slangenolie voor je schemerlamp
Russ Andrews RF clamps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Alleen werkt dit juist wél. Ok, als het goed is heeft je versterker hier geen last van maar theoretisch is noise uit een apparaat verminderen (wat een ferrietkern bewezen kan doen) zinvoller dan dure powercables of zekeringen voor je versterker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
3dmazter schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:11:
Ik denk dat ik weet waarom audiofielen
onzichtbaar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:41:
Ik vraag mij ook af hoeveel audiofielen...
Uhhhh.... mannen.... ik zou de definitie van audiofiel nog eens opzoeken. In princiepe zijn de meeste dat hier. Ik ook.... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Mijn ideeen over dit onderwerp (een insteek die ik al verschillende keren voorbij heb zien komen):

Het luisteren naar muziek blijft natuurlijk een hobby. En hobbies mogen geld kosten. Ik ken mensen zat die bijvoorbeeld een dure carbon racefiets hebben (met di2) en die lekker rondjes van 50 km in twee uur bij elkaar trappen. Kan ook prima op een Decathlon fiets.

Enige waar de audiofiel nog wel eens in wil doorslaan is om de zelf gehoorde verbeteringen als absolute waarheid te poneren. En daar wordt dan (terecht) sceptisch op gereageerd omdat het waarschijnlijker is dat er sprake is van een verbeterde ervaring dan dat er echt technisch/meetbaar verschil is.

Ik heb zelf ook een aparte voorversterker (NAD C658) en een eindversterker (Nord 1200AS2) en een paar goede speakers (focal Kanta 2). Mijn broertje heeft een gratis gekregen sony receiver met een paar
vloerstaande speakers van 100 euro en een bluetooth ontvanger daaraan gekoppeld. Ik moet zeggen dat hij zeker op 80% zit van mijn geluidskwaliteit. Heb ik dus veel geld weggegooid? Ik vind van niet, het is een hobby voor mij en die mag geld kosten. Wat ik niet moet doen is zeggen dat mijn systeem veel beter is omdat mijn versterkercombinatie heel veel duurder was dan de Sony (ik denk dat de nieuwwaarde van de Sony ongeveer 200 euro is). Want technisch gezien doet de Sony precies hetzelfde.
De toegevoegde waarde van mijn combinatie is met name dat het een DAC/Streamer/Voorversterker/Roon endpoint met ingebouwde mogelijkheid tot roomcorrectie is.

[ Voor 13% gewijzigd door canth op 01-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
canth schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:50:
Mijn ideeen over dit onderwerp (een insteek die ik al verschillende keren voorbij heb zien komen):

Het luisteren naar muziek blijft natuurlijk een hobby. En hobbies mogen geld kosten. Ik ken mensen zat die bijvoorbeeld een dure carbon racefiets hebben (met di2) en die lekker rondjes van 50 km in twee uur bij elkaar trappen. Kan ook prima op een Decathlon fiets.

Enige waar de audiofiel nog wel eens in wil doorslaan is om de zelf gehoorde verbeteringen als absolute waarheid te poneren. En daar wordt dan (terecht) sceptisch op gereageerd omdat het waarschijnlijker is dat er sprake is van een verbeterde ervaring dan dat er echt technisch/meetbaar verschil is.

Ik heb zelf ook een aparte voorversterker (NAD C658) en een eindversterker (Nord 1200AS2) en een paar goede speakers (focal Kanta 2). Mijn broertje heeft een gratis gekregen sony receiver met een paar
vloerstaande speakers van 100 euro en een bluetooth ontvanger daaraan gekoppeld. Ik moet zeggen dat hij zeker op 80% zit van mijn geluidskwaliteit. Heb ik dus veel geld weggegooid? Ik vind van niet, het is een hobby voor mij en die mag geld kosten. Wat ik niet moet doen is zeggen dat mijn systeem veel beter is omdat mijn versterkercombinatie heel veel duurder was dan de Sony (ik denk dat de nieuwwaarde van de Sony ongeveer 200 euro is). Want technisch gezien doet de Sony precies hetzelfde.
De toegevoegde waarde van mijn combinatie is met name dat het een DAC/Streamer/Voorversterker/Roon endpoint met ingebouwde mogelijkheid tot roomcorrectie.
Eens :)

Ik heb 5 jaar bij een Highend kabel bedrijf gewerkt toen ik daar binnen kwam had ik er geen verstand van. Weet nog goed toen ik voor het eerst de USB kabels zag en toen dacht: ''Dat zijn dure kabels om je printer aan te sluiten'' Maar ze waren daar heel nuchter en beweren zelf ook niet dat hun kabels het geluid beter maakt, ze hebben het me als volgt uitgelegd:

Een studio opname is het meest pure, iedere stap die ze daarna doen van bewerken tot het uitbrengen gaat ten koste van die pure opname. Al je apparatuur en bekabeling helpen je dichterbij de pure opname te komen.

Ik kan me op zich wel vinden in die uitleg en denk ook dat ieder zelf respecterend merk niet de claim moet maken dat ze iets kunnen verbeteren.

En ik kan ook vreselijk lachen om een hoop dingen hier op deze sectie voornamelijk die hobbybob met zijn houten doos 7(8)7 kunnen we niet een mini crowdfunding starten hier zodat we die doos kunnen kopen en dan ontleden? Ik denk dat iedereen wel benieuwd is van welk magisch hout het gemaakt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zal geen enkel durekabelmerk zien dat officieel zwart op wit zelf beweert dat het geluid beter wordt. Dat is namelijk voer voor rechtszaken en dat willen ze niet. Ze suggereren het enorm en noemen verder alleen de feitelijke zaken. De mond op mond zaken doen de rest via marketingmensen, verkopers en audiofielen. Ze zullen met liefde naar de vele recensies van anderen linken die beweren dat het beter klinkt, maar zelf noemen ze het nooit.

Toch wel een beetje sus :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

dragonhaertt

@_'.'

martyw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:56:
Dit is next level - slangenolie voor je schemerlamp
Russ Andrews RF clamps
Zoiets?

Opzich is een ferrite bead een bekende techniek, en veel toegepast in veel situaties. Om er gewoon maar eentje op elke kabel te drukken is natuurlijk niet super nuttig. Je moet wel weten waar ze voor dienen, en waar ze nuttig kunnen zijn.

Daarnaast zit in elke voeding van elk degelijke apparaat (zoals versterkers) al een vergelijkbaar component. En voor sommige kabels kan een ferrite bead ook een ongewenst slechter resultaat opleveren. (High speed digitale communicatie)

Daarnaast vind ik de prijs wel een beetje hoog voor iets wat je bij electro-component shops voor minder dan een euro makkelijk kan vinden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jan Smit schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:32:
[...]
Deze man toen hij eens een paar laarzen nodig had:

:>

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

https://www.alpha-audio.n...-zero-luidsprekerkabel/2/
Overigens hopen we dat Audioquest de plug-constructie iets heeft verbeterd. Bij ons op de redactie laten ze nog weleens los. En dit lijken dezelfde pluggen te zijn. Nu gebruiken wij de kabels een stuk intensiever, dus wellicht is het voor u totaal geen probleem.
Dus je koopt een kabeltje van duizenden euro's maar zo'n beetje het enige wat objectief aan kwaliteit te bepalen is blijkt van het niveau van een action prul te zijn. Klinkt als een goede deal :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Cheezus schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:58:
https://www.alpha-audio.n...-zero-luidsprekerkabel/2/

[...]

Dus je koopt een kabeltje van duizenden euro's maar zo'n beetje het enige wat objectief aan kwaliteit te bepalen is blijkt van het niveau van een action prul te zijn. Klinkt als een goede deal :F
Altijd leuk om te lezen: waar de review die jij linkt spreek over snelheid, ladingen lucht en detail, kan overrompelend zijn etc. etc., spreekt onderstaande review van "De muziek lijkt trager te klinken, minder gehaast. Dat is wat ik met rust bedoel."

https://blog.artsexcellen...william-tell-zero-review/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Aanrader om deze even te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

renegrunn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Altijd leuk om te lezen: waar de review die jij linkt spreek over snelheid, ladingen lucht en detail, kan overrompelend zijn etc. etc., spreekt onderstaande review van "De muziek lijkt trager te klinken, minder gehaast. Dat is wat ik met rust bedoel."

”Ook voor de volgende review zal ik een thermoskan warme melk en hasj meenemen.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56

Ongelooflijk en dat zo'n recensent het verschil meent te horen tussen een "audiofiele"switch en een gewone switch. Tegelijkertijd is het ook wel weer lachwekkend, het doet me denken aan de aardstralenkastjes waarmee men ooit langs de deuren colporteerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Rocketman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Ongelooflijk en dat zo'n recensent het verschil meent te horen tussen een "audiofiele"switch en een gewone switch. Tegelijkertijd is het ook wel weer lachwekkend, het doet me denken aan de aardstralenkastjes waarmee men ooit langs de deuren colporteerde.
Ik moet altijd lachen en huilen tegelijk als ik zoiets lees. Misschien denk ik te simpel, maar ik heb vroeger wat elektronica gestudeerd en met oscilloscopen gemeten aan data. Voor zover ik weet (mijn kennis is wat gedateerd, eerlijk is eerlijk) gaat een signaal digitaal over een UTP kabel (OSI layer). Het mooie van digitaal is dat je een 0 of 1 hebt. Daarbij is een spanning onder ongeveer 0,8 V een 0, en boven 4,2 V een 1. Internet verkeer (ook over het LAN) gaat middels packetjes, waarbij je een Cyclische Redundantie Controle hebt (soort hash om te kunnen controleren of een packet correct is aangekomen). Als een pakketje niet correct is, wordt het nogmaals opgevraagd. Dit geldt voor het TCP protocol. UDP heeft deze check niet. Maar, zeker in een LAN setting, zal een switch imho absoluut geen invloed hebben op de kwaliteit van het geluid (mits niet defect natuurlijk). Dat gezegd hebbende, ben ik wel nieuwsgierig naar uitleg van deskundigen die wellicht meer van de materie kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kijk, je hebt gelijk natuurlijk... Maar voor muziek zul je waar dan ook in de keten rekening moeten houden met de 'kwaliteit' van de 0 en 1. En dat is lastig meetbaar, want vanwege quantum effecten heeft de meting invloed op de 'kwaliteit'. Je kunt dus alleen je gehoor vertrouwen bij dit soort apparaten! :Y)
#deskundig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Maar... vergeet ook niet "Nog te upgraden dmv betere voeding"
Ik vermoed dat, mocht je dan alsnog geen verschil horen, je toch echt een audiofiele meterkast moet halen en de wijkkast moet inspelen. >:)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Neggs schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Ik moet altijd lachen en huilen tegelijk als ik zoiets lees. Misschien denk ik te simpel, maar ik heb vroeger wat elektronica gestudeerd en met oscilloscopen gemeten aan data. Voor zover ik weet (mijn kennis is wat gedateerd, eerlijk is eerlijk) gaat een signaal digitaal over een UTP kabel (OSI layer). Het mooie van digitaal is dat je een 0 of 1 hebt. Daarbij is een spanning onder ongeveer 0,8 V een 0, en boven 4,2 V een 1.
Dat is wel wat jaartjes geleden geweest. Misschien deden ze bij 10mbit ethernet nog zoiets, maar daar zijn we wel een tijdje geleden van afgestapt en vervangen door betere modulatie vormen :P .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Audiophile spul blijft goede handel. Van 30 inkoop naar 500 verkoop door wat elvenzwets toe te voegen aan het product.

Ze hebben wel heel slim de ASIC onherkenbaar gemaakt :) Stel je voor dat de concurent weet dat je een Xilinx of iets dergelijks gebruikt heb in je magische netwerk bit schakel doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xiAuUmSAdBMyqBmAtEAWb3WRjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V66q9avolnPhfppwgEhMbvyA.jpg?f=fotoalbum_large

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:34
renegrunn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Toch ook, waarschijnlijk onbedoeld, een moment van zelfinzicht:

Ik durf inmiddels te beweren dat minimaal 50% van wat in ons métier ‘inspelen’ wordt genoemd tussen de oren plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Sissors schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:35:
[...]

Dat is wel wat jaartjes geleden geweest. Misschien deden ze bij 10mbit ethernet nog zoiets, maar daar zijn we wel een tijdje geleden van afgestapt en vervangen door betere modulatie vormen :P .
Klopt als een bus - mijn kennis is gedateerd maar ik leer graag, heb je toevallig een (wiki) pagina waar de huidige modellen staan uitgelegd? Maar dan nog is de basis digitaal en niet analoog waardoor deze theorie opgaat toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
migchiell schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Toch ook, waarschijnlijk onbedoeld, een moment van zelfinzicht:

Ik durf inmiddels te beweren dat minimaal 50% van wat in ons métier ‘inspelen’ wordt genoemd tussen de oren plaatsvindt.
Wel meer ook. Goede manier om:
- Mensen de spullen langer in huis te laten houden dan de gratis inruiltermijn. "ze klinken me nu matig, maar ik weet niet hoe ik ze écht vind als ze zijn ingespeeld"
- Mensen te laten wennen aan het geluid dat anders is. Wat we kennen is het referentiekader en iets anders (beter of niet daargelaten) klinkt 'gek' of niet zoals het hoort. Het duurt even voordat in onze hersenen het nieuwe normaal is ingespeeld. Zelfs een speaker die objectief gemeten te schel/hoog klinkt, kan na gewenning goed/normaal klinken.

Uitzondering
Een (sub)woofer driver verandert mechanisch iets (break-in van hars in de spider). In een gesloten speakerontwerp verandert er echter nauwelijks iets aan de geluidskarakteristieken.

zie bijv:
https://www.audioholics.c...-break-in-fact-or-fiction

En een passende quote van het AudioScienceReview forum:
"Break in time: The amount of time it takes for confirmation bias to convince you that you didn't spend all that money on something you don't even like."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Neggs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Klopt als een bus - mijn kennis is gedateerd maar ik leer graag, heb je toevallig een (wiki) pagina waar de huidige modellen staan uitgelegd? Maar dan nog is de basis digitaal en niet analoog waardoor deze theorie opgaat toch?
Gigabit ethernet gebruik PAM-5 bijvoorbeeld. Ideaal gezien ziet dat er zo uit
Afbeeldingslocatie: https://www.researchgate.net/profile/Glenn_Dorsey/publication/268521392/figure/fig2/AS:669037491138565@1536522376542/Eye-Pattern-of-PAM-5-Data-Stream-becomes-very-important-The-PAM-5-encoding-scheme_Q320.jpg
Dus vijf mooie afzonderlijke niveaus. En zo zal het ruwweg verzonden worden ook, waarbij het ook belangrijk is dat ze mooi 'vloeiend' van het ene naar het andere niveau gaan. Hard schakelen tussen niveaus is makkelijker, maar levert enorme hoeveelheid EMI troep op.

Na jouw honderd meter cat5 kabel die je ooit bij de Action had gekocht zal het er niet meer zo uitzien, en wordt er eerst signaalverwerking op gedaan om het oorspronkelijke signaal eruit te halen.

Onder de streep komen er uiteindelijk uiteraard bitjes uitrollen, maar net als bij Wifi zitten daar wel behoorlijk wat stappen tussen. En kans op bitfouten in een ethernet kabel is heel klein, en zelfs als dat gebeurd dan wordt het gewoon opnieuw verzonden. Gezien het packet based is, moet je audio streamer toch een buffer hebben, en zal de muziek uiteraard gewoon bit perfect overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Wat me hier bij dat elfenspul opvalt is English Electric. Vroeger een heel groot Engels concern op breed gebied van elektrische motoren voor o.a. locomotieven, generatoren en een groot scala apparatuur op dat terrein. Op zeker moment ging door fusies de naam over in CEG (General Electric Company). De naam English Electric hield op dat moment volledig op te bestaan.. Geen idee of die naam beschermd bleef of niet. Maar de naam bleef natuurlijk nog wel jarenlang bekend.

De hier vermelde English heeft dan ook helemaal niets met die vorige firma te maken en voert legaal of niet die naam, speculerend op bekendheid en betrouwbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Dat elfenspul moet het dan ook voor 90% hebben van marketing en speculatie, de overige 10% wordt ingevuld door de audiophools zelf.
Cocktailtje van confirmation bias en cognitieve dissonantiereductie.

Dat is trouwens heel menselijk en doen we allemaal wel eens na aankoop van dingen die we eigenlijk niet nodig hebben of niet blijken te bieden wat we ervan verwacht hadden.

[ Voor 29% gewijzigd door Propheticus op 06-10-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, het blijft een veel besproken onderwerp.

Gemakshalve nemen we ook usb, cat5, routers, switches enz. mee.

Wat me vooral opvalt is het soms belachelijk maken of het onzin vinden van dure kabels, high-end versterker, luidspreker etc.

Het zit vooral tussen de oren volgens de meetkundige whizzkids onder ons. Maak me niet uit en het zal allemaal wel.

'Nee', ik hoor geen verschil tussen gebruikte kabels maar zie wel de relatie in verhouding tot....

Je koopt een paar luidsprekers in de klasse 8000 euro per stuk, een voorversterker en een paar monoblokken van pak em beet 8500 euro en vervolgens ga je naar de Action om een paar meter audio kabel te kopen. 8)7 :?

Het wemelt van figuren die hartgrondig beweren dat je met een versterk van 500++ euro en een paar luidsprekers van 800 per stuk het verschil met high end audio vooral tussen de oren zit.

Het zit tussen mijn oren dat ik verschil hoorde toen ik mijn receiver van 1200 euro verving door een HT voorversterker/eindversterker. De 800++ euro boksjes ging bi amper enz.. En dat alles met een kabel van +- 4 euro de meter.

De voor/eindversterker zijn verbonden middels gebalanceerde xlr kabel. Het zal weinig uitmaken wat geluid kwaliteit betreft maar het is minder gepruts met gestripte kabeltjes etc..

En natuurlijk is het inspelen van je luidsprekers pure onzin en gerenommeerde merken of testers kletsen allemaal uit hun nek volgens de betweters onder ons. ;w

Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jaloezie een rol speelt. Een fenomeen wat zich tussen de alspeelt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Heerlijk zo'n post waar iedereen weer op gaat happen in dit topic :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Cheezus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:59:
Heerlijk zo'n post waar iedereen weer op gaat happen in dit topic :7
Happer nr1 heeft zich gemeld ; )

Thx voor je bijdrage

[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 07-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, het blijft een veel besproken onderwerp.

Gemakshalve nemen we ook usb, cat5, routers, switches enz. mee.

Wat me vooral opvalt is het soms belachelijk maken of het onzin vinden van dure kabels, high-end versterker, luidspreker etc.

Het zit vooral tussen de oren volgens de meetkundige whizzkids onder ons. Maak me niet uit en het zal allemaal wel.

'Nee', ik hoor geen verschil tussen gebruikte kabels maar zie wel de relatie in verhouding tot....

Je koopt een paar luidsprekers in de klasse 8000 euro per stuk, een voorversterker en een paar monoblokken van pak em beet 8500 euro en vervolgens ga je naar de Action om een paar meter audio kabel te kopen. 8)7 :?

Het wemelt van figuren die hartgrondig beweren dat je met een versterk van 500++ euro en een paar luidsprekers van 800 per stuk het verschil met high end audio vooral tussen de oren zit.

Het zit tussen mijn oren dat ik verschil hoorde toen ik mijn receiver van 1200 euro verving door een HT voorversterker/eindversterker. De 800 euro boksjes ging bi amper enz.. En dat alles met een kabel van +- 4 euro de meter.

De voor/eindversterker zijn verbonden middels gebalanceerde xlr kabel. Het zal weinig uitmaken wet geluid kwaliteit betreft maar het is minder gepruts met gestripte kabeltjes etc..

En natuurlijk is het inspelen van je luidsprekers pure onzin en gerenommeerde merken of testers kletsen allemaal uit hun nek volgens de betweters onder ons. ;w

Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jaloezie een rol speelt. Een fenomeen wat zich tussen de alspeelt ;)
Jaloers zijn heeft hier niets mee te maken, kennis van hoe signalen werken wel. Hierboven benoem je een aantal dingen die wel degelijk uit kunnen maken (betere speakers, voorversterker etc.), er zitten echter ook dingen die niets uit kunnen maken (kabels gebruikt voor digitale signalen, routers, switches, usb e.d.).

Vandaar ook dat dit topic het heeft over 'Hifi kabels', want dat is nu net iets dat aantoonbaar en meetbaar geen verschil kan maken (wederom, mits het om digitale signalen gaat). Bij die is simpelweg net voldoende exact hetzelfde als perfect, oftewel als je 11010 over stuurt en er komt 11010 aan, is je signaal perfect. Je kabel daarna verbeteren zal er alsnog voor zorgen dat er 11010 aankomt en dus exact niets verbeteren aan je geluid.

Dat wil dus niet zeggen dat betere (rand)apparatuur geen verschil maakt en dat zal hier ook niet gezegd worden (of iig gelijk tegengesproken worden).

edit: Een goed voorbeeld hiervan is b.v. de RF clamps die een paar pagina's terug werden gepost.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
redwing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Jaloers zijn heeft hier niets mee te maken, kennis van hoe signalen werken wel. Hierboven benoem je een aantal dingen die wel degelijk uit kunnen maken (betere speakers, voorversterker etc.), er zitten echter ook dingen die niets uit kunnen maken (kabels gebruikt voor digitale signalen, routers, switches, usb e.d.).

Vandaar ook dat dit topic het heeft over 'Hifi kabels', want dat is nu net iets dat aantoonbaar en meetbaar geen verschil kan maken (wederom, mits het om digitale signalen gaat). Bij die is simpelweg net voldoende exact hetzelfde als perfect, oftewel als je 11010 over stuurt en er komt 11010 aan, is je signaal perfect. Je kabel daarna verbeteren zal er alsnog voor zorgen dat er 11010 aankomt en dus exact niets verbeteren aan je geluid.

Dat wil dus niet zeggen dat betere (rand)apparatuur geen verschil maakt en dat zal hier ook niet gezegd worden (of iig gelijk tegengesproken worden).

edit: Een goed voorbeeld hiervan is b.v. de RF clamps die een paar pagina's terug werden gepost.
Over luidspreker kabel worden toch geen 0000 en 11111 gestuurd maar wattages, voor zover mijn kennis reikt ;)

Signaalkabels vs. speaker kabels.

Wellicht heb ik het topic Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht verkeer begrepen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Over luidspreker kabel worden toch geen 0000 en 11111 gestuurd maar wattages, voor zover mijn kennis reikt ;)

Signaalkabels vs. speaker kabels.

Wellicht heb ik het topic Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht verkeer begrepen. :+
Als je goed kijkt zie je dat ik het nergens over luidsprekerkabel heb, maar over een kabel voor digitale signalen. En een luidsprekerkabel valt meestal inderdaad niet onder een kabel voor digitale signalen. Dus volgens mij had ik mijn mooie verhaal goed ingedekt :P

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
TecTo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Zou best eens kunnen dat iets je ontgaat.
Het gaat namelijk helemaal niet over kwaliteitsverschillen tussen diverse producten. Natuurlijk bestaan die. Maar die zijn gewoon aantoonbaar, met name door metingen, maar ook door luisteren. Waar het in deze forumrubriek om gaat zijn de fabelachtige beloften van handelaren die producten aanbieden tegen even eens fabelachtig hoge prijzen. Met daarbij allerlei lariekoek over inspelen etc. etc.

Toch zijn er mensen die blijk geven die deze onzin serieus te nemen. En daar geven mensen die dit forum bezoeken commentaar op, soms op een nogal sarcastische toon. Dat is alles. Als dat sarcasme je stoort, bedenk dan dat het soms de enige manier is om iets duidelijk te maken.

Verder. geef toe dat het toch gewoon krankzinnig is om 1000 euro of meer te vragen voor één stom kabeltje of een meervoud daarvan voor een paar blokjes van "een zorgvuldig geselecteerde" houtsoort "om de klanken natuurlijker te laten klinken" of allerlei superlatieven van dien aard.

Deze forumrubriek is ook voor een groot deel puur vermaak.
Voor serieuze vragen en opmerkingen zijn er meerdere andere rubrieken moet je hier, een uitzondering daargelaten, eigenlijk niet zijn. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ook daar soms onzin wordt verteld.

Tenslotte, de titel zegt ook genoeg, elfen bestaan alleen in sprookjes, de bijzondere eigenschappen die hier worden aangeprezen bestaan eveneens alleen maar in sprookjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 07-10-2020 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propheticus
Moet niet happen, doe het toch:

Toch kun je ook van bijzonder dure speakerkabels (categorie tweedehands auto) zeggen dat deze niet zinnig zijn. Van de Action is een ander absurd uiterste. Als je gewoon goed gefabriceerd koperen kabel van de haspel koopt met een voldoende diameter, zit je goed. Dat je meer over hebt voor kant en klaar gesleevde, gestekkerde en gekrimpkousde kabels snap ik ook nog. Ziet er toch wat beter uit bij je dure set dan blote rood/zwarte kabel en open draadeindes. Maar duizenden euro's uitgeven aan speakerkabel... is m.i. zonde van je geld. Zelfs al heb je dure speakers en versterker(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
redwing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat ik het nergens over luidsprekerkabel heb, maar over een kabel voor digitale signalen. En een luidsprekerkabel valt meestal inderdaad niet onder een kabel voor digitale signalen. Dus volgens mij had ik mijn mooie verhaal goed ingedekt :P
Moet diep door het stof :+

Totaal verkeerd dit topic ingeschat. Dacht dat het over HIFI kabels ging en de zin en onzin daarover.

Maar er zijn ook Elven die hun licht laten schijnen over utp, usb, HDMI kabeltjes, routers enz..

Vermakelijk is het in ieder geval wel :)

Zal niet meer reageren en laat dit topic over aan de geleerden onder ons. Of is het belerende? 8)

[ Voor 7% gewijzigd door TecTo op 08-10-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Veel stof is (bewezen) niet goed voor je apparatuur.
Totaal verkeerd dit topic ingeschat. Dacht dat het over HIFI kabels ging en de zin en onzin daarover.

Maar er zijn ook Elven die hun licht laten schijnen over utp, usb, HDMI kabeltjes, routers enz..
Ehm, nu draai je de boel om :+ Er zijn verschillen 'pro's' die beweren dat hun HIfi-systeem beter presteert door b.v. gebruik te maken van een gecalibreerde en ingespeelde router. En wij zijn natuurlijk niet te beroerd om alles wat hifi al dan niet beter kan maken te bespreken (lees, vooral de dure onderdelen die aantoonbaar niets doen ;) )
Vermakelijk is het in ieder geval wel :)
Vermakelijk is het zeker. Daarnaast is een keuze altijd aan iemand helemaal zelf. Als iemand een 1000 euro kabel koopt zullen we hem wel vertellen waarom het niets toevoegd. Maar als ie er zelf tevreden mee is, is het zijn geld natuurlijk gewoon waard :)
Zal niet meer reageren en laat dit topic over aan de geleerden onder ons. Of is het belerende? 8)
Hou het maar op geleerden :+ Ik zie het iig niet als belerend om iemand de feiten uit te leggen. Of diegene daar wat mee wil doen is altijd aan hemzelf.

Als je bep. dingen hebt die volgens jou wel/niet werken kunnen we daar altijd een leuke discussie over hebben. In je eerdere post zitten ten slotte goede voorbeelden van zowel dingen die werken als dingen die helemaal geen verschil maken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar

Inspelen van luidsprekers is best te verdedigen, inspelen van luidsprekerkabels niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
onzichtbaar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Inspelen van luidsprekers is best te verdedigen, inspelen van luidsprekerkabels niet...
Onzin.. kabels inspelen heeft wellicht minder nut dan ze laten rijpen op Whisky vaten, maar desondanks een wereld van verschil(!).

Let op! Luidsprekers niet laten rijpen! Hoewel het geluid in sommige gevallen verbeterd, is de kans op succes erg laag (0,0001%). Enkel luidsprekers met een IP 67 rating schijnen er baat bij te hebben.

Ps: Rum vaten kun je beter links laten liggen, de R schijnt daarna in herhaling te vallen bij spraak.

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 09-10-2020 17:12 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Propheticus
Oh oh, dat wordt nog een discussie welke whisky het best klinkt.

[ Voor 79% gewijzigd door Propheticus op 09-10-2020 23:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

onzichtbaar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Mee eens, máár;

1. Dat zou in de gevallen dat het écht een praktisch nut heeft duidelijk in metingen naar voren moeten komen.
2. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een motor van een auto zijn er bij een luidspreker geen delen die elkaar raken (juist niet, zelfs) en zou het inspelen beperkt zijn tot het soepeler worden van de rolranden en/of spider.
Imho; als de rolrand of spider van een driver na verloop van tijd soepeler worden (dus binnen de tientallen uren dat "inspelen" aan de orde is), is het materiaal niet geschikt.

Ik denk dat inspelen meer de periode is waarin je "went" aan het geluid van een bepaalde setup en ruimte dan dat er feitelijk iets veranderd aan laatst genoemde.

[ Voor 6% gewijzigd door DominoNL op 12-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Klopt, ik refereer ook meer aan de stijfheid & sterkte van de flexibele materialen die eerst weinig hebben bewogen en vervolgens regelmatig. Of dat hoorbaar is en zelfs tot een verbetering leidt na een week waag ik te betwijfelen, maar dat de stijfheid & sterkte van bewegende materialen verandert over tijd is een gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke

"gerenommeerde merken of testers" zijn over het algemeen financieel afhankelijk van de fabrikanten van het spul dat ze testen/reviewen. Niet echt een goede basis voor een neutraal resultaat.
Je bijt niet in de hand die je voedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21

royhoi

-

Zat een beetje te zoeken naar info over een audioquest kabel die ik bij een gekochte versterker heb en toen zag ik dit.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Is toch gewoon een 1.5 meter netwerk kabel of mis ik iets?

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:16:

Niet helemaal.
Ze brengen een spanning aan (dc) tussen 1 van de signaaladers en een loze draad die meeloopt.
Of dat wat uitmaakt is een 2e maar dat is iets wat een 'normale netwerkkabel' niet heeft.

Ze hebben er 2 patenten op (waar hetzelfde instaat, het is imho globaal een datumkwestie oid).
Let op, een patent hoeft geen 'waarheden' te bevatten, het mag ook 'claims' bevatten, dus er staat onwijs veel gewauwel in.
Als je zelf een ander doel en omschrijving aan zou geven kan je denk ik wel onder het patent uitkomen.
https://patents.google.com/patent/US7126055B1/en
https://patents.google.com/patent/US7872195B1/en

Maar in het patent staat dus wel wat dat kastje doet en hoe de kabel is opgebouwd.

Ik zie zelf alleen maar risico's. Wat gebeurt er als die kabel kapot gaat omdat hij bijv beknelt zit en die 72V komt opeens over beide signaaldraden te staan? Is dat kastje goed stroombegrenst (bijv. op 0,1µA) of blaas je je bron en ontvanger in/outputs op? (mocht je zo stom zijn zo'n kabel te kopen; we hebben het hier in de meeste gevallen waarschijnlijk over een digitaal signaal wat waarschijnlijk geresampled wordt in de ontvanger, en misschien/waarschijnlijk zit er ook nog wel een checksum oid op de data)

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2020 19:05 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

@mr_petit tussen 2 componenten kan ik me nog wel iets voorstellen maar deze kabel steek je toch gewoon in de muur?

Zo een 72 volt ding zit ook op mij kabel. Zat bij de set om de cd speler op de amp aan te sluiten. Vroeg de winkel of zo’n dure kabel het nou echt waard is en die gaven aan diverse kabels geprobeerd te hebben en dat deze dure echt het beste geluid gaf.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKIixxHSHzQeqzsFgTSiTxWgSVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CS6dO2F3jjk9sdg1TavGMJh.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op basis waarvan durfden ze dat te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:24:
En op basis waarvan durfden ze dat te stellen?
Op gehoor, ze zijn dealer dus kunnen kabels bestellen en proberen en terug sturen. Ze hadden er naar zeggen een aantal besteld om met de klant te bepalen welke kabel het beste bij de set past door te proberen en dat was dus deze. Ben vergeten te vragen of ze blind getest hebben.

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die vraag heeft ook niet zo veel zin, zolang je een eerlijk en nuttig antwoord verwacht. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Op gehoor, ze zijn dealer dus kunnen kabels bestellen en proberen en terug sturen. Ze hadden er naar zeggen een aantal besteld om met de klant te bepalen welke kabel het beste bij de set past door te proberen en dat was dus deze. Ben vergeten te vragen of ze blind getest hebben.
Ik zou ook vragen of ze bij het testen ook niet wisten wat de marge op de kabel was...
Gok dat dit namelijk een grote rol speelt in wat ze willen horen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
Even een leuke review met meting van een AudioQuest Victoria audiokabel met zo'n DBS kastje:
https://www.audiosciencer...le-with-dbs-review.14683/

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Cyberpope schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Ik zou ook vragen of ze bij het testen ook niet wisten wat de marge op de kabel was...
Gok dat dit namelijk een grote rol speelt in wat ze willen horen.
De klant heeft geluisterd, die zal om de marge niet veel geven. Maar ben wel benieuwd of die de prijs van te voren wist ja.

K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:16:
Zat een beetje te zoeken naar info over een audioquest kabel die ik bij een gekochte versterker heb en toen zag ik dit.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Het primaire verschil dat ik zie is dat deze kabel al nagenoeg is ingespeeld, al vertellen ze vervelend genoeg niet met welk bronmateriaal dat is gebeurd. Zelf speel ik bijvoorbeeld al mijn netwerkkabels in met een 30-70 blend van disco en de soundtracks van jaren '80 erotiek, al is dat natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Afhankelijk van de stijfheid van de aders wil die ratio trouwens nog wel eens wat heen-en-weer schuiven. Puur zilver heeft bijvoorbeeld soms baat bij 69% erotiek tegenover 31% disco.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
royhoi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:08:
@mr_petit tussen 2 componenten kan ik me nog wel iets voorstellen maar deze kabel steek je toch gewoon in de muur?
Tussen 2 componenten kan ik me er ook niets bij voorstellen.
Sterker nog: bij een aanleggen van een potentiaalverschil over een diëlektricum (diëlektricum is een duur woord voor een isolator, in dit geval de mantel van de kabel/signaalader), wordt de kans alleen maar groter dat er doorslag gaat plaatsvinden (en dus storing). Elke volt spanningsverschil is een volt minder wat overkomen moet worden voor doorslag.

Voor de rest is een dealer een reclameman. Die willen geld van je hebben.
Daaraan ontlenen ze hun bestaan.
Dus je moet dit soort dingen vragen aan mensen die op generlei wijze geld van je kunnen krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2020 20:24 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
https://hifi.nl/artikel/2750/Master-Base.html

Ja hoor deze pootjes doen weer wonderen omder speakers en versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Had dan als Tweaker minstens deze review gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik dacht altijd dat Hifi.nl een serieuze site was voor de muziekliefhebber. Maar steeds vaker lees ik die klinklare onzin daar. Ik vraag me af of ze zelf die nonsens geloven wat ze telkens ons weer doen beloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Sponsorgeld doet wonderen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik moet iets bekennen... onlangs om cosmetische redenen een setje Isoacoustics Gaia II gekocht via Marktplaats. De standaard spikes deden zo afbreuk aan de mooie, met pianolak afgewerkte luidsprekers. Mee eens?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9D0tUuOdTYfSefgkdbVMERWZTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsj3QsIwY1BMJeviGuujKqro.jpg?f=fotoalbum_large?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
[b]onzichtbaar schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:10:Marktplaats. De standaard spikes deden zo afbreuk aan de mooie, met pianolak afgewerkte luidsprekers.
ik weet niet of ik dat spiegelen van de pianolak in deze foto shoot mooi vind
ik zie alleen maar zogenaamde edelputz van de muur gespiegeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
niks mis met edelprut.... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
onzichtbaar schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:10:
Ik moet iets bekennen... onlangs om cosmetische redenen een setje Isoacoustics Gaia II gekocht via Marktplaats. De standaard spikes deden zo afbreuk aan de mooie, met pianolak afgewerkte luidsprekers. Mee eens?[Afbeelding]?
Is wel een onmisbare tweak volgens een website die veel warme gevoelens losmaakt in dit topic. Maar mooi is het zeker, staat goed bij je speakers, dat zijn toch KEF R5's?
Pagina: 1 ... 63 ... 118 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic