Het heeft niets met betutteling te maken. Je gaat voorbij aan het feit dat mensen niet bewust zijn van hun eigen bias en zo bespeeld kunnen worden.SED schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:06:
Ik ben niet zo van betutteling.
Zouden ze werkelijk zoveel geld willen uitgeven als ze wisten dat het technisch niet uitmaakt? Hoe zouden ze zich dan voelen
Dat is een praktisch argument dat toevallig van toepassing kan zijn op bepaalde betrokken mensen die je kent.Mensen die dat soort bedragen kunnen besteden en dat kennlijk ervoor over hebben hoef je niet tegen zichzelf te beschermen.
Het klinkt een beetje in mijn oren als 'laat ze maar bedonderd worden, ze kunnen het toch wel betalen, het maakt voor hun niet uit, ze hebben nog steeds brood op de plank'. Maar ik vind het niet bepaald een ethisch standpunt.

Zouden die mensen werkelijk zoveel geld hebben uitgegeven als we ze hadden verteld van te voren dat er technisch geen verschil is? Als ze menselijke bias zouden snappen. Ik denk dat niemand bedonderd wil worden, vermogend of niet.
Tja, 'op een forum wikiwijsheden debiteren', je kunt het ook niet latenEn het zou me juist leuk lijken als criticus om een dergelijke demonstratie bij te wonen. Dan kun je van dichtbij zien wat men doet en daar passend kommentaar op leveren. Maar dat is inderdaad lastiger dan op een forum wikiwijsheden debiteren.