Zijn dat Zimbabwaanse dollars?Ryan1981 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:08:
ik zit te twijfelen, een set nieuwe speaker kabels:
[Afbeelding]
Of een tesla model S P100D
[Afbeelding]
Op AliExpress zijn ze een stuk beter geprijsdRyan1981 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:08:
ik zit te twijfelen, een set nieuwe speaker kabels:
[Afbeelding]
Of een tesla model S P100D
[Afbeelding]
https://www.aliexpress.co...ld-1pair/32437575288.html
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
"The 8 wires are constructed with unique mono-crystal silver strands."
Maw als je ze uit de verpakking haalt zijn ze al beschadigd/kapot.
How do you save a random generator ?
Verpakking? VERPAKKING!?enchion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:06:
[...]
"The 8 wires are constructed with unique mono-crystal silver strands."
Maw als je ze uit de verpakking haalt zijn ze al beschadigd/kapot.
Voor die prijs verwacht ik minimaal dat ze op locatie door de unicorn worden uitgepoept.
Verpakking. Pfft.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Toch vraag ik me af of die producten echt bestaan. Is het niet gewoon nepnieuws waar de samenstellers van zo'n site zitten te schaterlachen om al deze reacties? Ik heb heel sterk de indruk, de wereld loopt immers op dit moment over van nepnieuws.
Als er een debiel is die een ton wil neertellen voor een kabel, dan is er ook altijd wel een slimmerik die hem wel verkoopt. Als je het begin van deze review pakt heb je wel de kern te pakken:
Ik vraag me trouwens wel serieus af of de "The Emperor Crown" een subtiele verwijzing is naar de keizer uit het sprookje van Andersen. Dat is toch wel de ultieme metafoor in dezen...
Het interessantste aan de kabel is dus de prijs, en de prijs schept magisch verwachtingen, cognitieve dissonantie doet de rest. Je krijgt trouwens niet alleen de kabel, er worden ook een paar afstandshouders meegeleverd zodat je de kabel kunt loskoppelen van de vloer. Het zou toch jammer zijn als het geluid minder wordt door microtrillingen in je kabel.The Emperor Crown warranted my attention as soon as I heard its price. I reasoned that, as the most expensive cable I have ever seen/heard, the price may be indicative of its accomplishments as a conductor
Ik vraag me trouwens wel serieus af of de "The Emperor Crown" een subtiele verwijzing is naar de keizer uit het sprookje van Andersen. Dat is toch wel de ultieme metafoor in dezen...
Regeren is vooruitschuiven
Dan had het wel 'The Emperors New Crown' gehetenT-MOB schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:37:
Als er een debiel is die een ton wil neertellen voor een kabel, dan is er ook altijd wel een slimmerik die hem wel verkoopt. Als je het begin van deze review pakt heb je wel de kern te pakken:
[...]
Het interessantste aan de kabel is dus de prijs, en de prijs schept magisch verwachtingen, cognitieve dissonantie doet de rest. Je krijgt trouwens niet alleen de kabel, er worden ook een paar afstandshouders meegeleverd zodat je de kabel kunt loskoppelen van de vloer. Het zou toch jammer zijn als het geluid minder wordt door microtrillingen in je kabel.![]()
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ja deze bestaan echt. even googlen had je al snel bij onze nederlandse trots Siltech gebracht https://www.siltechcables.com/ al sinds 1983, dus jij als kabel liefhebber zou ze toch moeten kennenTechneut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:27:
Toch vraag ik me af of die producten echt bestaan. Is het niet gewoon nepnieuws waar de samenstellers van zo'n site zitten te schaterlachen om al deze reacties? Ik heb heel sterk de indruk, de wereld loopt immers op dit moment over van nepnieuws.
voor zover ik weet gaan de meeste 'juweeltjes' naar het buitenland waar ze erg gewild zijn.
in een grijs verleden was hun G3 ? kabel als bare wire te koop en hebben we daar nog zelf mooie interlinks van gemaakt
[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 01-11-2018 13:54 ]
Nou nee, ik hoef niet alle rotzooi te kennen. Als je alle producten in een lokale winkel koopt, kom je voor zoiets maar zelden bij internethandel langs. Versta me goed, best mogelijk dat je gelijk hebt, al is het nog zo absurd. Heb je misschien achtergrondkennis over die firma? Maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat je iemand goed kent die echt anderhalve ton heeft betaald voor een kabeltje en dat er voor over had.Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:49:
[...]
Ja deze bestaan echt. even googlen had je al snel bij onze nederlandse trots Siltech gebracht https://www.siltechcables.com/ al sinds 1983, dus jij als kabel liefhebber zou ze toch moeten kennen
tja rotzooi... echt...Techneut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:03:
[...]
Nou nee, ik hoef niet alle rotzooi te kennen. Als je alle producten in een lokale winkel koopt, kom je voor zoiets maar zelden bij internethandel langs. Versta me goed, best mogelijk dat je gelijk hebt, al is het nog zo absurd. Heb je misschien achtergrondkennis over die firma? Maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat je iemand goed kent die echt anderhalve ton heeft betaald voor een kabeltje en dat er voor over had.
weer dat totale respectloze gedrag.
Wat deze mensen doen op technisch / research niveau met hun materialen is wereldwijd gewaardeerd
dat daar extreme bedragen voor gevraagd worden en dat jij dat absurd vindt is prima, je hoeft het niet te kopen
Dure mooie en nutteloze rotzooi ja. Spullen die door dit soort zwendelaars aan de man gebracht worden hebben geen andere naam nodig als rotzooi.Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:11:
[...]
tja rotzooi... echt...![]()
Wat deze mensen doen op technisch / research niveau met hun materialen is wereldwijd gewaardeerd
dat daar extreme bedragen voor gevraagd worden en dat jij dat absurd vindt is prima, je hoeft het niet te kopen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nee natuurlijk niet dáár heb je honderd procent gelijk in. Maar iedereen met een beetje nuchter verstand begrijpt dat een product als een kabeltje hooguit een paar euro per meter in prijs kan verschillen en dat anderhalve ton krankzinnig is. Dat begrijp jij toch ook neem ik aan. Om dat gewoon te benadrukken lijkt me geen respectloos gedrag. Ik ga nog een stapje verder, als er echt rijke mensen zijn die dat er voor over hebben, dan heb ik twijfels over hun verstandelijke vermogens. Maar goed, daar is een spreekwoord voor: "Wie heel rijk is mag wel dom blijven".Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:11:
[...]
tja rotzooi... echt...![]()
Of zat je met je opmerking een beetje te trollen?
Juist het grote verschil met Siltech is dat ze zelf de kabels maken van basis materialen als zilver en goud met zeer speciale technieken. De grondstoffen zijn daadwerkelijk relatief duurTechneut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:27:
[...]
Nee natuurlijk niet dáár heb je honderd procent gelijk in. Maar iedereen met een beetje nuchter verstand begrijpt dat een product als een kabeltje hooguit een paar euro per meter in prijs kan verschillen en dat anderhalve ton krankzinnig is. Dat begrijp jij toch ook neem ik aan. Om dat gewoon te benadrukken lijkt me geen respectloos gedrag. Ik ga nog een stapje verder, als er echt rijke mensen zijn die dat er voor over hebben, dan heb ik twijfels over hun verstandelijke vermogens. Maar goed, daar is een spreekwoord voor: "Wie heel rijk is mag wel dom blijven".
dit in tegenstelling tot veel merken die inderdaad ergens in China een kilometer OEM draad bestellen hier een mooi jasje om heen doen en het ook voor een vermogen verkopen...
dat is dus ook de reden waarom ik persoonlijk Siltech anders beoordeel maar dat is wellicht ook omdat ik inderdaad het bedrijf wat beter ken
tja over de prijzen zullen we het nooit eens worden maar er werken ruim 20 mensen die ook betaalt moeten worden en het is geen bulk product...
edit. nee ik ben hier zeer serieus . Ze zijn al ruim 30 jaar een begrip. er is weinig kabel zo waarde vast als SIltech
[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 01-11-2018 15:35 ]
Tsja, ik kan ook wel een koffiemok maken van puur goud en er daarom heel veel geld voor vragen. Maar gaat mijn koffie er beter van smaken? Ben bang van niet.Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:30:
[...]
Juist het grote verschil met Siltech is dat ze zelf de kabels maken van basis materialen als zilver en goud met zeer speciale technieken. De grondstoffen zijn daadwerkelijk relatief duur
dit in tegenstelling tot veel merken die inderdaad ergens in China een kilometer OEM draad bestellen hier een mooi jasje om heen doen en het ook voor een vermogen verkopen...
dat is dus ook de reden waarom ik persoonlijk Siltech anders beoordeel maar dat is wellicht ook omdat ik inderdaad het bedrijf wat beter ken
tja over de prijzen zullen we het nooit eens worden maar er werken ruim 20 mensen die ook betaalt moeten worden en het is geen bulk product...
edit. nee ik ben hier zeer serieus . Ze zijn al ruim 30 jaar een begrip. er is weinig kabel zo waarde vast als SIltech
Share and Enjoy!
Ray,
Ik krijg het idee dat je echt gelooft in dat bedenkelijke wereldje. Ik hoop echter voor je dat je toch voldoende nuchter verstand hebt om je daarin niet te begeven. Dat die firma ook betaalbare producten in de handel heeft geloof ik best. Maar dat zilver en goud wat ze beloven maakt ze wel verdacht, Zelfs als die dure materialen er in verwerkt zitten, dan nog is dat in de verste verte nog geen anderhalve ton waard. Als je het daar niet over eens bent dan houdt het voor mij op.
Bovendien is heeft het toepassen er van zilver en goud in zulke producten totaal geen zin, zelfs niet een heel gering klein beetje. Zulke mooie verkooppraatjes worden alleen maar geloofd door buitengewoon naïeve mensen, dat zou je toch beslist moeten begrijpen. Heb je ooit wel een wat meer studie gemaakt van de elektrotechniek die flink wat verder gaat dan de natuurkundeboekjes op de middelbare school?
Edit:
Nog even over die betaalbare producten. Als ze die niet zouden hebben, dan zoden ze met die idiote handel geen droog brood kunnen verdienen.
Ik krijg het idee dat je echt gelooft in dat bedenkelijke wereldje. Ik hoop echter voor je dat je toch voldoende nuchter verstand hebt om je daarin niet te begeven. Dat die firma ook betaalbare producten in de handel heeft geloof ik best. Maar dat zilver en goud wat ze beloven maakt ze wel verdacht, Zelfs als die dure materialen er in verwerkt zitten, dan nog is dat in de verste verte nog geen anderhalve ton waard. Als je het daar niet over eens bent dan houdt het voor mij op.
Bovendien is heeft het toepassen er van zilver en goud in zulke producten totaal geen zin, zelfs niet een heel gering klein beetje. Zulke mooie verkooppraatjes worden alleen maar geloofd door buitengewoon naïeve mensen, dat zou je toch beslist moeten begrijpen. Heb je ooit wel een wat meer studie gemaakt van de elektrotechniek die flink wat verder gaat dan de natuurkundeboekjes op de middelbare school?
Edit:
Nog even over die betaalbare producten. Als ze die niet zouden hebben, dan zoden ze met die idiote handel geen droog brood kunnen verdienen.
[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 01-11-2018 16:51 ]
Voor een bedrag van meerdere tienduizenden euro's mag ik toch minstens een spec-sheet en onderzoeksverslag verwachten van een aantal honder pagina's.Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:11:
Niks zegt mij dat deze kabel meer dan 0.001% zo duur zou moeten zijn.
Ik kan ook diamanten op een goud-omhulde dropveter plakken, en verkopen met een apple logo er op.
Dure grondstoffen? Check.
Onderzoek gedaan? Check.
Geen documentatie? Check.
Niks onderbouwd? Check.
Vage marketingtermen gebruiken? Check
Al jaren een begrip? Check
Rotzooi? Zeer zeker
Voor de hoeveelheid onderzoek die ze doen snappen ze verdomde weinig van filteren en licht-aangestuurde stroombronnen.Siltech Apollo LightDrive system
The fundamentally new power amplifier is nothing short of revolu- tionary: it is driven by light. Siltech engineers came up with a perfect patent pending solution allowing the P1 to operate as if there is no connection to the AC mains. The SAGA P1 Apollo LightDrive system is the first audio component in the world to be light-power controlled. Named after the ancient Greek God Apollo (God of light, music and poetry) this system uses a unique patent-pending light generator to operate totally free of the artifacts stemming from AC fluctuations and distortions. A source of electricity that is pure, stable and free of aging.
En ook snappen ze de betekenis van dit woord niet helemaal...The P1 Apollo’s ultra-powerful light source is hermetically sealed as it would otherwise blind you instantly.
Zeker je geld waard! Top onderzoek.
Ik ga mijn werkgever, markleider in een miljoenenindustrie chipfabricage, maar eens overtuigen dat zilveren kabels beter zijn dan koper. Snap niet dat ze een machine van 30 miljoen nog met koperen kabels uitrusten. Wat een low-end teringzooi......
[ Voor 47% gewijzigd door dragonhaertt op 01-11-2018 16:42 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
@Techneut om weer niet elk deel in herhaling te vallen. Het is het geld waard als iemand het ervoor wil betalen
en je zult op een dag maar wakker worden. je hebt je garages al vol staan met alle auto's die je kan wensen. en dat niet alleen op je hoofdverblijf maar ook in de summer / winter residence et etc
dus je denkt, ik zoek een andere hobby. Aaah Audio!
zulke mensen wil je niet teleurstellen en niets boven de 100k te bieden hebt.
sprookje ? nou voor zover mij bekend zijn er echt veel mensen met dit 'probleem' ik ben even de site kwijt met hifi sets uit de olie streken waar dit dus normale prijzen zijn
dan is het wellicht 99% pride of ownership maar wie zijn wij om daar moeilijk over te doen ?
en vanaf deel 1 geef ik al aan dat ik het techisch volledig eens ben met de meeste stellingen dat bepaalde dingen niet uit zouden mogen maken.
Ik zit al 30 jaar 'in het wereldje' en deel hier al 6 topic mijn eigen ervaring. Niet een herhaling van een review maar daadwerkelijk zelf geteste producten
Zoals de meest recente dCS upsampler waar in hun eigen brochure staat 'we know it makes no difference' en toch doet het dat
dat je het ook kan met een gratis toevoeging aan foobar (s0x) en dus geen 15k hoeft te betalen voor hun product is dan je eigen keuze
en je zult op een dag maar wakker worden. je hebt je garages al vol staan met alle auto's die je kan wensen. en dat niet alleen op je hoofdverblijf maar ook in de summer / winter residence et etc
dus je denkt, ik zoek een andere hobby. Aaah Audio!
zulke mensen wil je niet teleurstellen en niets boven de 100k te bieden hebt.
sprookje ? nou voor zover mij bekend zijn er echt veel mensen met dit 'probleem' ik ben even de site kwijt met hifi sets uit de olie streken waar dit dus normale prijzen zijn
dan is het wellicht 99% pride of ownership maar wie zijn wij om daar moeilijk over te doen ?
en vanaf deel 1 geef ik al aan dat ik het techisch volledig eens ben met de meeste stellingen dat bepaalde dingen niet uit zouden mogen maken.
Ik zit al 30 jaar 'in het wereldje' en deel hier al 6 topic mijn eigen ervaring. Niet een herhaling van een review maar daadwerkelijk zelf geteste producten
Zoals de meest recente dCS upsampler waar in hun eigen brochure staat 'we know it makes no difference' en toch doet het dat
dat je het ook kan met een gratis toevoeging aan foobar (s0x) en dus geen 15k hoeft te betalen voor hun product is dan je eigen keuze
[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 01-11-2018 17:04 ]
Waarom moeten het gelijk oplichters zijn? Zo zie ik dat in elk geval niet. De mensen van Siltech zullen ongetwijfeld daadwerkelijk onderzoek doen, dure (zuivere) materialen toepassen, alles met de hand assembleren en controleren, etc. Daar wordt zo'n kabeltje onnodig duur van, en ik heb er zo mijn twijfels bij of je het verschil met een 1-euro-china-kabel kunt horen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze China-kabel met anderhalve ton (minus 1 euro) marge aan de man brengen.Techneut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:00:
Ray,
Er zijn ook mensen die ruim 3 ton neertellen voor een horloge terwijl een casio'tje van een paar uur praktisch gezien superieur is. Maakt dat de jongens van Grönefeld oplichters? Nee toch.
Als je nog een baan zoekt, Siltech is op zoek.Bovendien is heeft het toepassen er van zilver en goud in zulke producten totaal geen zin, zelfs niet een heel gering klein beetje. Zulke mooie verkooppraatjes worden alleen maar geloofd door buitengewoon naïeve mensen, dat zou je toch beslist moeten begrijpen. Heb je ooit wel een wat meer studie gemaakt van de elektrotechniek die flink wat verder gaat dan de natuurkundeboekjes op de middelbare school?
Regeren is vooruitschuiven
Is er ergens op de site van Grönefeld te lezen dat je met hun klokkie de tijd beter kan lezen dan met iets goedkopers (of eigenlijk; dat er met een andere klok níet goed de tijd gelezen zou kunnen worden/nooit écht de tijd hebt kunnen lezen)?T-MOB schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:56:
[...]
Er zijn ook mensen die ruim 3 ton neertellen voor een horloge terwijl een casio'tje van een paar uur praktisch gezien superieur is. Maakt dat de jongens van Grönefeld oplichters? Nee toch.
Volgens mij niet en precies dáár zit het verschil.
Maar het vergelijk is wel grappig eigenlijk. Zou je 2 klokken naast elkaar zetten; 1 Casio en 1 Grönefeld en je zou om 12:00 kijken hoe laat het is dan zou iedereen wel geloven dat ze allebei op 12:00 staan. Maar als het dan over audio(kabels) gaat dan krijg je een verhaal equivalent aan; Ja, ik zie ook wel dat ze allebei netjes op precies 12:00 staan, maar toch is het ruimtelijker bij de Grönefeld en komt de tijd echt los van de klok, dus die is 100.000x de prijs van de Casio waard...
[ Voor 39% gewijzigd door DominoNL op 01-11-2018 17:38 ]
Dat is nou echt het punt waar het om draait. Je neemt dat lijkt het zondermeer aan. Of begrijp ik dat verkeerd? Maar is dat werkelijk zo? Als ze daar voldoende kennis hebben van de techniek, dan dienen ze te weten dat dit allemaal verspilde moeite zou zijn.T-MOB schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:56:
[...]
Waarom moeten het gelijk oplichters zijn? Zo zie ik dat in elk geval niet. De mensen van Siltech zullen ongetwijfeld daadwerkelijk onderzoek doen, …...
Als je dan wilt proberen er toch nog wat aan toe te voegen waar je mogelijk schatrijk kan worden, het doel heiligt de middelen, wat is er dan eenvoudiger dan een verhaaltje te bedenken met allerlei totaal niet relevante technische termen. Drommels goed wetende dat het allemaal onzin is, maar so what? Of dat oplichterij is? Ik gebruikte dat woord niet, ik denk dat iedereen zelf maar moet weten of hij/zij dat vindt. Ik denk alleen maar dat er niemand is of maar heel weinigen zijn die daar geloof aan hechten laat staan het te kopen.
Dat is de andere kant van de zaak, namelijk alleen maar geld verkwisten uit verveling. Je kunt het geld ook uit aan iedere andere onzin uit uitgeven, maakt niet uit wat. In dat geval zouden er trouwens nuttiger bestemmingen zijn waar anderen ook nog wat aan hebben, dat even terzijde. Maar dat is heel wat anders dan de betogen die de indruk wekten dat je die lariekoek woord voor woord geloofde.Ray schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:55:
@Techneut om weer niet elk deel in herhaling te vallen. Het is het geld waard als iemand het ervoor wil betalen
<knip>
Het verschil tussen oplichting en slim ondernemen zit hem in de manier waarop je iets aanbiedt;
Super mooie super goed afgewerkte kabel met super-zeldzame materialen: 150.000 euro -> Geen probleem.
Super goede, allerbest werkende, met toegevoegde waarde kabel: 150.000 euro -> Oplichting.
Super mooie super goed afgewerkte kabel met super-zeldzame materialen: 150.000 euro -> Geen probleem.
Super goede, allerbest werkende, met toegevoegde waarde kabel: 150.000 euro -> Oplichting.
nu ben ik heel wat gewend en laat het meestal aan anderen over om weer wat , in hun ogen
, extreems te posten.
voor de verandering dan zelf maar eens een toch wel wat prijzig stekkerblok ,,,
https://furutechwebshop.n...rutech-pure-power-6e-ncf/
Maar je hebt wel een waarde vaste koffiemok !GreNade schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:57:
[...]
Tsja, ik kan ook wel een koffiemok maken van puur goud en er daarom heel veel geld voor vragen. Maar gaat mijn koffie er beter van smaken? Ben bang van niet.
(al valt dat eigenlijk ook tegen met die good en zilverprijs)
En boven de 1 ampere krijg je een eenmalige lichtshow en een mooi pufje rook ?Ray schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:38:
nu ben ik heel wat gewend en laat het meestal aan anderen over om weer wat , in hun ogen, extreems te posten.
Veel specificaties, maar tot welke belasting het geval een deuk in een pakje vliegtuigaluminium blijft slaan blijft toch de vraag. Snap alleen niet waarom je dit prijzig vindt ? Er is wellicht wel iemand op de wereld die het deze prijs waard vindt en daarmee is het die prijs ook waard toch ?
[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 04-11-2018 20:14 ]
@gekkie zo te zien zijn er maar 3 outlets dus bij een beetje installatie heb je er al snel meerdere nodig dus da tikt het toch wat door. Eentje valt nog wel mee inderdaad, money well spent 
ach de specs niet goed gelezen. 6 outputs! nou dan valt het inderdaad wel mee. niet waardig voor dit topic
ach de specs niet goed gelezen. 6 outputs! nou dan valt het inderdaad wel mee. niet waardig voor dit topic
[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 04-11-2018 23:26 ]
Van die site: en het zet warmte-energie om in ver-infrarood.Ray schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:38:
nu ben ik heel wat gewend en laat het meestal aan anderen over om weer wat , in hun ogen, extreems te posten.
Ehm, is dat niet standaard natuurkunde dat warmte wordt uitgestraald als infra rood.
Trouwens een beroerd stekkerblok als er zoveel energie wordt omgezet in warmte.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zeker ook inwendig geen koper (danwel goud en zilver), maar alles van vliegtuigalu ? ;-)SnowDude schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:41:
[...]
Van die site: en het zet warmte-energie om in ver-infrarood.
Ehm, is dat niet standaard natuurkunde dat warmte wordt uitgestraald als infra rood.
Getuigt inderdaad niet van ook maar enige basiskennis van de natuurkunde. Lijkt er haast op dat ze wat woordjes in een potje hebben gedaan, even schudden en ziedaar die prachtige zin: Ver-infrarood. Misschien bedoelen ze onbewust dat het infrarood ver te zoeken is. Je blijft lachen.SnowDude schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:41:
[...]
Van die site: en het zet warmte-energie om in ver-infrarood.
Zijn er mensen met ervaring met de iFi AC Purifier?
Ik heb wat lampen in huis die helaas wat slecht effect hebben op de netspanning bij het inschakelen, wat resulteert in tikjes in het geluid. Zo'n Purifier filtert vanalles weg door de ruis in een tegenfase het net op te sturen. Vraag me alleen af of het ook helpt voor hetgeen waar ik het voor zou willen gebruiken.
Tijdens muziek luisteren schakel ik niet met mijn lampen, maar het kan soms wel eens hard tikken en voor het behoud van mijn tweeters, als het helpt......
Ik heb wat lampen in huis die helaas wat slecht effect hebben op de netspanning bij het inschakelen, wat resulteert in tikjes in het geluid. Zo'n Purifier filtert vanalles weg door de ruis in een tegenfase het net op te sturen. Vraag me alleen af of het ook helpt voor hetgeen waar ik het voor zou willen gebruiken.
Tijdens muziek luisteren schakel ik niet met mijn lampen, maar het kan soms wel eens hard tikken en voor het behoud van mijn tweeters, als het helpt......
Gewoon infrarood klinkt natuurlijk wat te simpel. Ver-infrarood is veel beter dan 'gewoon' infrarood.Techneut schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:52:
[...]
Getuigt inderdaad niet van ook maar enige basiskennis van de natuurkunde. Lijkt er haast op dat ze wat woordjes in een potje hebben gedaan, even schudden en ziedaar die prachtige zin: Ver-infrarood. Misschien bedoelen ze onbewust dat het infrarood ver te zoeken is. Je blijft lachen.
Onzin natuurlijk, maar de term zelf is niet verkeerd, het infrarode spectrum is breder dan dat van zichtbaar licht dus om dit verder op te splitsen in 'near-, mid- of far-inrared' is niet ongebruikelijk.
Is een nieuwe lamp kopen dan geen betere optie?Fairy schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:54:
Of kun je een 'gewoon' netfilter inbouwen:
https://www.conrad.nl/p/y...1-a-3.7-mh-1-stuks-521313
https://www.conrad.nl/p/y...10-a-03-mh-1-stuks-700174
Als je op netfilter googled kom je voornamelijk hifi of gezondheid ('beter binnenklimaat') producten tegen. Dat is meestal garantie dat je wordt opgelicht met zweverige onzin.
[ Voor 43% gewijzigd door Cheezus op 06-11-2018 11:44 ]
Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in iets als; https://www.bax-shop.nl/b...Ds3TjS7znzfcaAkUoEALw_wcBFairy schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:54:
[ Voor 54% gewijzigd door DominoNL op 06-11-2018 12:11 ]
dubbel, sorry.
[ Voor 96% gewijzigd door DominoNL op 06-11-2018 12:12 ]
Die heb ik er tussen zitten. Heeft echter geen effect.DominoNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:11:
[...]
Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in iets als; https://www.bax-shop.nl/b...Ds3TjS7znzfcaAkUoEALw_wcB
Het zijn ook geen HF storingen, maar tikjes a.g.v. in en uitschakelen van apparatuur. Afhankelijk van de afstand tot de versterker heeft dit een bepaalde invloed. Het lampje dat op het stopcontact zit naast de stroomtoevoer van de hifi tikt hij zeer luid. Hetzelfde lampje aan de andere kant (op de luisterpositie) heeft totaal geen invloed. Het gekke is wel dat dit dezelfde groep is. Als ik dat lampje naast de hifi aansluit tikt die ook net zo hard overigens.
[ Voor 34% gewijzigd door Fairy op 06-11-2018 14:23 ]
@Fairy , maar daar even een apart topicje voor aan. Je vraagt nu eigenlijk advies in een topic dat er voor bedoeld is om met elkaar te kunnen lachen over "spook-artikelen" met exorbitante prijzen etc. Lees: in dit topic vind je in de regel enkel spullen die je zeker -niet- moet kopen.
Ben ik me van bewust. Juist als ik in dít topic een serieuze reactie krijg weet ik zeker dat ik goed zitDominoNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:07:
@Fairy , maar daar even een apart topicje voor aan. Je vraagt nu eigenlijk advies in een topic dat er voor bedoeld is om met elkaar te kunnen lachen over "spook-artikelen" met exorbitante prijzen etc. Lees: in dit topic vind je in de regel enkel spullen die je zeker -niet- moet kopen.
Denk dat ik het gewoon ga proberen, baat het niet.....
Ja, het lijkt me knap als zo'n ding werkt. Immers, als het "probleem signaal" om het zo maar even te noemen, bij dat ding aankomt, is het ook al bij je versterker. Maargoed, als jij 119 euro over hebt voor een "baat het niet..." poging dan is het natuurlijk een poging waard. 
Zeker van dit soort "gebruik er meer, dat is beter" plaatjes gaat er bij mij van alles recht overeind staan...: https://www.google.nl/url...mMUV&ust=1541603677251637
(En dan heb ik het niet over m'n... afijn... je snapt het...)
Hier zie je trouwens ook het binnenwerkje... ziet er weinig magisch uit, maargoed, mijn kennis is misschien niet voldoende om te zien of er iets gebeurd waar je wat aan hebt; https://ifi-audio.com/products/ac-purifier/
Zeker van dit soort "gebruik er meer, dat is beter" plaatjes gaat er bij mij van alles recht overeind staan...: https://www.google.nl/url...mMUV&ust=1541603677251637
(En dan heb ik het niet over m'n... afijn... je snapt het...)
Hier zie je trouwens ook het binnenwerkje... ziet er weinig magisch uit, maargoed, mijn kennis is misschien niet voldoende om te zien of er iets gebeurd waar je wat aan hebt; https://ifi-audio.com/products/ac-purifier/
[ Voor 56% gewijzigd door DominoNL op 06-11-2018 16:18 ]
ik weet vrij zeker dat een schafer serieel filter dit op kan lossen. Heb die ooit voor mijn cv gezet. als die aansloeg kreeg ik een unlock op mijn dac destijds met dus een tik tot gevolgFairy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:20:
[...]
Die heb ik er tussen zitten. Heeft echter geen effect.
Het zijn ook geen HF storingen, maar tikjes a.g.v. in en uitschakelen van apparatuur. Afhankelijk van de afstand tot de versterker heeft dit een bepaalde invloed. Het lampje dat op het stopcontact zit naast de stroomtoevoer van de hifi tikt hij zeer luid. Hetzelfde lampje aan de andere kant (op de luisterpositie) heeft totaal geen invloed. Het gekke is wel dat dit dezelfde groep is. Als ik dat lampje naast de hifi aansluit tikt die ook net zo hard overigens.
een aantal parallell varianten van kemp en nog een ander merk heb ik hier ook nog wel liggen en die schafer zal ook ergens in de voorraad zijn gekomen na mijn verhuizing
overigens sinds zondag de AH! offset killer in gebruik en zowaar deze werkt echt! tegen brommende ringkernen.
En als bonus.... lijkt het in ieder geval of mijn plasma ook minder bromt en het beeld beter is....
[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 06-11-2018 17:59 ]
Offset killer, is dat niet gewoon een condensator in serie met de transformator om de DC component te elimineren?Ray schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:57:
[...]
overigens sinds zondag de AH! offset killer in gebruik en zowaar deze werkt echt! tegen brommende ringkernen.
En als bonus.... lijkt het in ieder geval of mijn plasma ook minder bromt en het beeld beter is....
dat klinkt toch een stuk minder spannend...FrankHe schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:50:
[...]
Offset killer, is dat niet gewoon een condensator in serie met de transformator om de DC component te elimineren?
heb ooit het schema wel gezien. er zitten wel wat meer componenten in maar het is inderdaad niet heel spannend, concept van deze uitvoering is al bijna 20 jaar oud.
inmiddels al wat alternatieven gevonden die duurder zijn, want anders zal het vast niet goed werken toch
Wat ik mij ervan herinner is dat het de truuk is om de waarde van de condensator goed af te stemmen op de transformator. Dan kun je de DC component helemaal weghalen waardoor de transformator geen brom meer laat horen. Met als bijkomend voordeel dat er in de primaire wikkelingen van de transformator minder energie zinloos wordt omgezet in warmte. Dat feit opzich maakt het al de moeite waard.Ray schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:52:
[...]
dat klinkt toch een stuk minder spannend...
heb ooit het schema wel gezien. er zitten wel wat meer componenten in maar het is inderdaad niet heel spannend, concept van deze uitvoering is al bijna 20 jaar oud.
inmiddels al wat alternatieven gevonden die duurder zijn, want anders zal het vast niet goed werken toch
het is inderdaad zo simpel uit te voeren dat je zou.. verwachten dat het veel meer toegepast wordt.FrankHe schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:02:
[...]
Wat ik mij ervan herinner is dat het de truuk is om de waarde van de condensator goed af te stemmen op de transformator. Dan kun je de DC component helemaal weghalen waardoor de transformator geen brom meer laat horen. Met als bijkomend voordeel dat er in de primaire wikkelingen van de transformator minder energie zinloos wordt omgezet in warmte. Dat feit opzich maakt het al de moeite waard.
als je een stukje naar beneden scrolt kom je een foto tegen vd print
https://durobblog.com/201...tkiller-loffsetkiller-ah/
vanzelfsprekend kost dan het ontwerp met een kastje erom iets van 200 euro (was al ruim 300) maar goed het werkt !
er is een ook een variant van PS audio / Vibex en furutech dus vandaar dat ik daar weer eens terecht kwam
[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 07-11-2018 09:37 ]
Door geen enkele condensator kan DC komen, los van hoe hij is afgesteld. Resonanties en verlies kan wel, waardoor je niet helemaal blind er eentje tussen kan zetten. Overigens gokje waarom het niet meer toegepast wordt: Omdat door een trafo zelf uberhaupt geen DC component kan komen, dus normaal gesproken je niet tot nauwelijks een DC component op je 230V hoort te hebben.
@Sissors het hoort er inderdaad niet te zijn maar de praktijk is naar mijn ervaring duidelijk anders.
ik heb hier een versterker staan met 2 x 4kva ringkernen erin en die kan dus van bijna stil tot zo luid brommen in standby dat je geen dc meter nodig hebt. Bv aanspringen vd straat verlichting geeft naar ik vermoed al een dc piek van enige tijd
ik heb jaren geleden ook een poos een 5 kva scheidingstrafo voor mijn audio front end gehad. helaas kon ik die niet 'ver weg' plaatsen want dat ding bromde af en toe ook enorm. dat was overigens een gewone 'vierkante'
er achter ben je dan wel dc vrij, dat dan weer wel
ik heb hier een versterker staan met 2 x 4kva ringkernen erin en die kan dus van bijna stil tot zo luid brommen in standby dat je geen dc meter nodig hebt. Bv aanspringen vd straat verlichting geeft naar ik vermoed al een dc piek van enige tijd
ik heb jaren geleden ook een poos een 5 kva scheidingstrafo voor mijn audio front end gehad. helaas kon ik die niet 'ver weg' plaatsen want dat ding bromde af en toe ook enorm. dat was overigens een gewone 'vierkante'
er achter ben je dan wel dc vrij, dat dan weer wel
[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 07-11-2018 10:37 ]
Ray schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:36:
[...]
het is inderdaad zo simpel uit te voeren dat je zou.. verwachten dat het veel meer toegepast wordt.
als je een stukje naar beneden scrolt kom je een foto tegen vd print
https://durobblog.com/201...tkiller-loffsetkiller-ah/
vanzelfsprekend kost dan het ontwerp met een kastje erom iets van 200 euro (was al ruim 300) maar goed het werkt !
er is een ook een variant van PS audio / Vibex en furutech dus vandaar dat ik daar weer eens terecht kwam

Eens kijken, ik zie:
- een netfilter van misschien 10 euro
- een paar varistors/een PTC? (die blauwe en zwarte schijven)
- 6 diodes die met elkaar in serie staan maar nergens mee verbonden zijn? (printsporen vormen een kringetje)
- een draadbrug
- een geel blokje (zekering?)
Kortom, volgens mij is het gewoon een netfiltertje in een te grote behuizing en wat random componenten uit de grabbelbak toegevoegd om het nog wat te laten lijken..
dit is overigens wel de inbouw versie voor een aantal krell cd spelers / versterkers van rond de eeuwwisseling en koste 125 gulden om in te bouwen dus lijkt me dan een redelijk ietsCheezus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:53:
[...]
[Afbeelding]
Eens kijken, ik zie:
- een netfilter van misschien 10 euro
- een paar varistors/een PTC? (die blauwe en zwarte schijven)
- 6 diodes die met elkaar in serie staan maar nergens mee verbonden zijn? (printsporen vormen een kringetje)
- een draadbrug
- een geel blokje (zekering?)
Kortom, volgens mij is het gewoon een netfiltertje in een te grote behuizing en wat random componenten uit de grabbelbak toegevoegd om het nog wat te laten lijken..
tja over wat er nu werkelijk in apparaten aan kostprijs zit en waarvoor ze verkocht worden heb ik al eerder wat opmerkingen geplaatst
belangrijker, dit ding werkt!
Kijk hier eens: https://www.circuitsonline.net/forum/view/37649Fairy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:11:
[...]
Ben ik me van bewust. Juist als ik in dít topic een serieuze reactie krijg weet ik zeker dat ik goed zit
Denk dat ik het gewoon ga proberen, baat het niet.....
In dat geval een koelkast, maar de basis is hetzelfde.
Mag ik vragen wat dit voor een versterker is met dat vermogen van 8kVA (twee trafo's van 4kVA)?Ray schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:19:
@Sissors het hoort er inderdaad niet te zijn maar de praktijk is naar mijn ervaring duidelijk anders.
Dat is er eentje voor een grote zaal of voor een openluchtmanifestatie, voor een huiskamer zou het (weinig zinvol) meerdere keren overgedimensioneerd zijn. Bovendien met zo'n vermogen een loeier met enorme afmetingen. Dat nog afgezien van dat een gewone eindgroep in een woning maar maximaal 16 x 230 = 3680VA trekt (mag een klein beetje meer zijn) en dat je niet onwaarschijnlijk zonder softstart dat ding niet eens ingeschakeld krijgt. Dergelijke grote transformatoren veroorzaken namelijk nogal een inschakelpiek.
@Techneut ik kreeg even het deja-vu gevoel en terecht blijkt. we hebben al eens eerder over deze onschuldige woonkamer versterker gekeuveld 
Ray in "De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products"
Techneut in "De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products"
gelukkig heeft hij een 20 amp aansluiting een dedicated lijn direct vanaf de meterkast. so no worries
gelukkig heeft hij een 20 amp aansluiting een dedicated lijn direct vanaf de meterkast. so no worries
[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 07-11-2018 17:34 ]
Heb je electrostaten staan dan? Want met “normale” speakers is dit wel heftig.Ray schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:31:
@Techneut ik kreeg even het deja-vu gevoel en terecht blijkt. we hebben al eens eerder over deze onschuldige woonkamer versterker gekeuveld
//EDIT: Ik kom hierop omdat de enige keer dat ik een paar kW aan versterkervermogen heb gezien het was bij iemand die electrostaten had staan als speakers.
[ Voor 9% gewijzigd door BernardV op 07-11-2018 19:57 ]
Ach, moet je eens op AV forums rondkijken, daar wordt nog wel eens 50kW + op het sublaag ingezet
Oké, 20A betekent bij een netspanning van 230V een maximaal (schijnbaar) vermogen van 4600VA. Dus met één trafo van 4kVA gaat dat prima. Ook al vind ik zo'n vermogen voor een huiskamer zwaar overdone, je gebruikt daar uiteindelijk maar een paar procent van. Bovendien noemde je zelfs twee van die zware trafo's en ik ging er van uit dat die tegelijk aan zouden staan. Maar goed, het is blijkbaar een liefhebberij net als met enorm grote auto's om zo groot en zwaar uit te pakken en daar moet ik zonder verder commentaar van afblijven vind ik. Ik was vergeten dat ik discussieerde met dezelfde persoon, het zal niet nog een keer gebeuren.Ray schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:31:
Edit:
Intussen las ik even wat over die genoemde elektrostatische luidsprekers en dat het grote nadeel daarvan het geringe rendement is. Tja, dan zal inderdaad vergeleken bij de klassieke techniek een zeer fors vermogen nodig zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 07-11-2018 21:40 ]
@Techneut je zou toch moeten weten dat smeltzekeringen zonder problemen zelfs langer tijd het dubbele vermogen aan kunnen
om die reden is mijn meterkast dus ook daarmee uitgevoerd
in theorie, de audio heeft een eigen fase van 25 amp, kan ik enige tijd dus tot 50 ampère trekken. Met een eigen smeltzekering achter de hoofdzekering van 20 ampère kan die dus ook langere tijd 40 ampère doorlaten en een 3 x 5,5mm2 kabel direct naar de versterker zou het maximaal opgenomen vermogen van 6000 watt ook echt mogelijk zijn ('slechts' 26 ampère, waar hebben we het over
)
maar ik ben nog niet verder gekomen dan een grove 2000 watt , ok wellicht 1x wat verder maar toen waren mijn mids verbrand en en hoog verpulverd (ceramisch dus dat kan)
boys and their toys .....
edit. de versteker is dual mono uitgevoerd dus elk kanaal heeft zijn eigen 4kva trafo en staan dus inderdaad beide tegelijk aan (24/7 om de zaak lekker warm te houden, vandaar ook de brom)
ik hoorde recent dat de mono uitvoeringen ook per blok dit hebben. dus in stereo totaal 4 x 4 kva ...
het wordt pas weer leuk om het moment dat de discussie weer begint dat dit dan niet anders klinkt dan mijn pioneer vsx 510 die aan de andere kant vd kamer staat.....
in theorie, de audio heeft een eigen fase van 25 amp, kan ik enige tijd dus tot 50 ampère trekken. Met een eigen smeltzekering achter de hoofdzekering van 20 ampère kan die dus ook langere tijd 40 ampère doorlaten en een 3 x 5,5mm2 kabel direct naar de versterker zou het maximaal opgenomen vermogen van 6000 watt ook echt mogelijk zijn ('slechts' 26 ampère, waar hebben we het over
maar ik ben nog niet verder gekomen dan een grove 2000 watt , ok wellicht 1x wat verder maar toen waren mijn mids verbrand en en hoog verpulverd (ceramisch dus dat kan)
edit. de versteker is dual mono uitgevoerd dus elk kanaal heeft zijn eigen 4kva trafo en staan dus inderdaad beide tegelijk aan (24/7 om de zaak lekker warm te houden, vandaar ook de brom)
ik hoorde recent dat de mono uitvoeringen ook per blok dit hebben. dus in stereo totaal 4 x 4 kva ...
het wordt pas weer leuk om het moment dat de discussie weer begint dat dit dan niet anders klinkt dan mijn pioneer vsx 510 die aan de andere kant vd kamer staat.....
[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 07-11-2018 22:07 ]
Volgens de ARBO is er een gevaar van van lawaaislechthorendheid vanaf 80dB(A), boven deze waarde moet de werkgever volgens de Arbowet gehoorbescherming aanbieden.Ray schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:50:
@Techneut je zou toch moeten weten dat smeltzekeringen zonder problemen zelfs langer tijd het dubbele vermogen aan kunnen
in theorie, de audio heeft een eigen fase van 25 amp, kan ik enige tijd dus tot 50 ampère trekken. Met een eigen smeltzekering achter de hoofdzekering van 20 ampère kan die dus ook langere tijd 40 ampère doorlaten en een 3 x 5,5mm2 kabel direct naar de versterker zou het maximaal opgenomen vermogen van 6000 watt ook echt mogelijk zijn ('slechts' 26 ampère, waar hebben we het over)
Veel speakers doen toch al 80dB/Watt? Volgens mij was het grofweg bij iedere verdubbeling van vermogen 3dB er bij, dan zit ik bij 1000W uit de speakers al op 120dB.
Weet je zeker dat je geen gehoorschade hebt, en de subtiliteiten van alle audio tweaking/special products niet meer hoort?
-edit-
Ik vergeet de verliezen mee te rekenen. Kan iemand een beter sommetje maken?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
@Resistor het rendement van deze versterker is maar zo'n 20% dus bij een opgenomen vermogen van 2000 watt een keer een piekje van 2 x 200 naar de speakers. stelt niet zo veel voor :
vergelijkbaar met een gewone mediamarkt receiver dus ... op papier
@Jag ach ik had ooit zeer laag rendement speakers en ben toen met deze serie begonnen dus toen een mooi rack gekocht waar hij in past. Tja dan lijkt een kleiner model ook al zo kaal toch ....
vergelijkbaar met een gewone mediamarkt receiver dus ... op papier
@Jag ach ik had ooit zeer laag rendement speakers en ben toen met deze serie begonnen dus toen een mooi rack gekocht waar hij in past. Tja dan lijkt een kleiner model ook al zo kaal toch ....
[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 08-11-2018 08:56 ]
Ja, die pioneer mist natuurlijk die bromRay schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:50:
ja echt wel een gemis.Cheezus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:18:
[...]
Ja, die pioneer mist natuurlijk die brom
bovendien klinkt hij ook echt heel anders. net nog een getest
de pioneer klinkt duidelijk hol (als je er een tik op geeft
Pwoaaaah, ik weet nu niet meer wie wie aan het trollen is...Ray schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:19:
[...]
ja echt we een gemis.
bovendien klinkt hij ook echt heel anders. net nog een getest
de pioneer klinkt duidelijk hol (als je er een tik op geeft) en de krell lekker massief
Ik pas me gewoon aan ipv er tegen in te gaan. ook wel eens leuk vanuit 'jullie ' perspectief te kijkenDominoNL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:26:
[...]
Pwoaaaah, ik weet nu niet meer wie wie aan het trollen is...
de 'alle versterkers klinken binnen hun normale bereik hetzelfde' kan ik inmiddels dromen dus dit leek me een amusante variant
[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 08-11-2018 10:58 ]
[ Voor 13% gewijzigd door 3dmazter op 08-11-2018 16:35 ]
edit foute topic
[ Voor 82% gewijzigd door alki op 08-11-2018 16:41 ]
80dB/1watt/1m vind ik alsnog erg weinig. Mijn speakers zitten rond de 93dB/1Watt / 1m. Mijn zelfbouw subwoofer zit zelfs iets boven de 100dB. maw, dan zit je bij 100W al op 120dB..... Dat is binnen nagenoeg niet te harden. Wat je dan met 4KW moet is mij een raadselResistor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 05:18:
[...]
Volgens de ARBO is er een gevaar van van lawaaislechthorendheid vanaf 80dB(A), boven deze waarde moet de werkgever volgens de Arbowet gehoorbescherming aanbieden.
Veel speakers doen toch al 80dB/Watt? Volgens mij was het grofweg bij iedere verdubbeling van vermogen 3dB er bij, dan zit ik bij 1000W uit de speakers al op 120dB.
Weet je zeker dat je geen gehoorschade hebt, en de subtiliteiten van alle audio tweaking/special products niet meer hoort?
-edit-
Ik vergeet de verliezen mee te rekenen. Kan iemand een beter sommetje maken?
Behalve dat die dB's gemeten zijn op 1 meter, en geluidsdruk tot de macht 3 afneemt per extra meter, wordt door iedereen maar even vergeten?borft schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:52:
[...]
80dB/1watt/1m vind ik alsnog erg weinig. Mijn speakers zitten rond de 93dB/1Watt / 1m. Mijn zelfbouw subwoofer zit zelfs iets boven de 100dB. maw, dan zit je bij 100W al op 120dB..... Dat is binnen nagenoeg niet te harden. Wat je dan met 4KW moet is mij een raadsel
En een zware versterker heeft nog een andere belangrijke rol, namelijk behalve het in beweging brengen van een conus, hem ook weer af kunnen remmen. En dat laatste is heel belangrijk voor de zuiverheid/strakheid van het geluid. Hoe beter een versterker kan dempen, hoe droger het geluid.
Buizen zijn hier traditioneel heel goed in, ook bij lage vermogens, bij transistoren zit je daarvoor vast aan grote vermogens.
Krell is trouwens wel heel mooi spul, tenminste niet zo zweverig als veel van de kabeltjes, schoteltjes en draadsteuntjes die je vaak ziet. Krell past goed in het rijtje van o.a. Mark Levinson of Classe. Maar 20% is wel een bizar laag rendement zeg... Zelfs voor een klasse A versterker.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
@deepbass909 die 20% is mijn vertaling overigens. Hij kan volgens de specs die ook gemeten zijn 2 x 600 watt aan 8 ohm continu uitsturen (en dat verdubbelen als de impedantie halveert tot zo'n 2 x 2400) en neemt max 6000 watt op.
dus ik dacht 2 x 600 <> 6000 watt zou zo'n 20% zijn ? dat is dan wel bij 8 ohm belasting
ik dacht overigens dat buizen juist een enorm lage dempingsfactor hebben waardoor ze juist niet strak zijn en 'wollig' kunnen gaan klinken ?
dus ik dacht 2 x 600 <> 6000 watt zou zo'n 20% zijn ? dat is dan wel bij 8 ohm belasting
ik dacht overigens dat buizen juist een enorm lage dempingsfactor hebben waardoor ze juist niet strak zijn en 'wollig' kunnen gaan klinken ?
[ Voor 25% gewijzigd door Ray op 08-11-2018 19:16 ]
Bij welke uitsturing is dat? En dat zijn creatieve definities. Praktisch bij normale muziek, zelfs als je hem vol open zet, moet je denk ik eerder blij zijn met rond de 1% rendement op een klasse A versterker. Simpelweg omdat grootste gedeelte van de tijd je niet een full scale sinus aan het uitsturen bent. Tenzij je een enorm slachtoffer van de loudness war bent.deepbass909 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:06:
[...]
Behalve dat die dB's gemeten zijn op 1 meter, en geluidsdruk tot de macht 3 afneemt per extra meter, wordt door iedereen maar even vergeten?
En een zware versterker heeft nog een andere belangrijke rol, namelijk behalve het in beweging brengen van een conus, hem ook weer af kunnen remmen. En dat laatste is heel belangrijk voor de zuiverheid/strakheid van het geluid. Hoe beter een versterker kan dempen, hoe droger het geluid.
Buizen zijn hier traditioneel heel goed in, ook bij lage vermogens, bij transistoren zit je daarvoor vast aan grote vermogens.
Krell is trouwens wel heel mooi spul, tenminste niet zo zweverig als veel van de kabeltjes, schoteltjes en draadsteuntjes die je vaak ziet. Krell past goed in het rijtje van o.a. Mark Levinson of Classe. Maar 20% is wel een bizar laag rendement zeg... Zelfs voor een klasse A versterker.
Overigens wat betreft conus: Ja dat moet een versterker doen. Maar dat is simpelweg de impedantie van de conus, elke beetje fatsoenlijke versterker heeft een behoorlijk vlakke frequentie karakteristiek.
@sissors het is niet de impedantie van de conus, maar juist die van de versterker die daarbij een rol speelt. Het heeft niets met de frequentie karakteristiek van doen.
https://www.hifi.nl/artik...de-dempingsfactor....html
Bijna goed. Zoals Ray ook al schreef. Buizenversterkers hebben juist een hogere uitgangsweerstand en daardoor ook een lagere dempingsfactor. En dat maak dat het laag wat wollig/minder gecontroleerd gaat klinken.deepbass909 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:06:
[...]
zuiverheid/strakheid van het geluid. Hoe beter een versterker kan dempen, hoe droger het geluid.
De impedantie van de conus moet worden aangestuurd, dat is het doel, niet zichzelf aansturen. Om hem dan nauwkeurig aan te sturen, wat toch zal moeten als je een vlakke frequentiekarakteristiek wil en weinig distortie, dan zit je redelijk per definitie aan een lage uitgangsimpedantie.blissard schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:42:
@sissors het is niet de impedantie van de conus, maar juist die van de versterker die daarbij een rol speelt. Het heeft niets met de frequentie karakteristiek van doen.
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken. Of het moet zijn dat je vindt dat een goede versterker weinig vervorming, een rechte frequentiecurve en een lage uitgangsimpendantie moet hebben en dat dat op die manier bij elkaar hoort. Technisch heeft het echter geen relatie.
"Net als versterkers moeten kabels ingespeeld worden. Het duurt namelijk enige tijd voordat de isolatie van een kabel zich aangepast heeft aan de elektrische lading van het signaal, wat van invloed is op de weergave. Een batterijpak van 72 volt (6x12) zorgt voor een sterk en stabiel magnetisch veld in de kabel, wat de moleculen in de afscherming verzadigt en polariseert. Dat heeft een enorm effect op de geluidskwaliteit."
Dit moet een leerzame middag geweest zijn!
En toen konden we definitief AudioQuest en hifi.nl niet meer serieus nemen.mikkip schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:42:
"Net als versterkers moeten kabels ingespeeld worden. Het duurt namelijk enige tijd voordat de isolatie van een kabel zich aangepast heeft aan de elektrische lading van het signaal, wat van invloed is op de weergave. Een batterijpak van 72 volt (6x12) zorgt voor een sterk en stabiel magnetisch veld in de kabel, wat de moleculen in de afscherming verzadigt en polariseert. Dat heeft een enorm effect op de geluidskwaliteit."
Het zijn geeneens zilveren kabels met elfenmagie, nee, ik weet nu wat erin zit: een scheepslading larie!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mooi, en niet te zuinig ook zeg!mikkip schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:42:
Wellicht kunnen de volgende gegadigden die langs gaan bij Jut en Jul. Even melden dat op deze manier de bass-reflex van de naar achter geporte grote Epicons niet kan werken, en dat dit geen recht kan doen aan al die dure kabels.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Waar ik op reageerde was dat een versterker een conus snel op gang moet kunnen brengen, en weer stil kunnen zetten. Dat is verrekte lastig zonder lage uitgangsimpedantie. En verder is het in gang brengen en tot stilstand brengen van de conus gewoon de frequentiekarakteristiek. En het is ook niet dat een conus binnen 1us tot stilstand gebracht zou moeten worden, dat is ver boven de 20kHz.blissard schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:31:
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken. Of het moet zijn dat je vindt dat een goede versterker weinig vervorming, een rechte frequentiecurve en een lage uitgangsimpendantie moet hebben en dat dat op die manier bij elkaar hoort. Technisch heeft het echter geen relatie.
Los van dat buizenversterkers idd juist een hele hoge uitgangsimpedantie hebben, neemt geluid met de 2e macht af; het oppervlakte van een bol. Daarmee 6dB afval per verdubbeling.deepbass909 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:06:
[...]
Behalve dat die dB's gemeten zijn op 1 meter, en geluidsdruk tot de macht 3 afneemt per extra meter, wordt door iedereen maar even vergeten?
En de zogenaamde dempingsfactor die je aanhaalt, is nou ook weer niet zo van belang. De impedantie van de amp is al snel klein tov van de spreekspoel. Het heeft bovendien ook weinig met het vermogen van de versterker van doen. Het idee dat een zwaardere versterker meer "controle" heeft, is ook gebaseerd op los zand. Allemaal gevoelsargumenten, niet technisch te onderbouwen.
Puur interesse hoor, maar welke zelfbouw sub heb je danborft schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:52:
[...]
80dB/1watt/1m vind ik alsnog erg weinig. Mijn speakers zitten rond de 93dB/1Watt / 1m. Mijn zelfbouw subwoofer zit zelfs iets boven de 100dB. maw, dan zit je bij 100W al op 120dB..... Dat is binnen nagenoeg niet te harden. Wat je dan met 4KW moet is mij een raadsel
Ik heb een zelf ontworpen band-pass subwoofer, met een 15" driver. het ding is gigantisch (zwaar en lomp). Hij is overigens niet op 20Hz getuned (ik geloof rond de 40), dus op 20Hz zal het rendement een stuk lager zijn. Maar voor feestjes is het een tof ding, ow ja, en je kan er ook waxine kaarsjes mee uitblazenJag schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:17:
Puur interesse hoor, maar welke zelfbouw sub heb je dan? De meeste subs zullen bij 20hz een laag rendement hebben. Voor het toepassen van een linkwitz transform heb je ook al snel veel power nodig. En als je heel hard weel kunnen spelen, heb je snel meer power nodig. Het is maar wat je ding is. De meeste gebruikers zouden waarschijnlijk prima uitkomen met een miniAmp van eBay wat betreft vermogen though
. Zeker ook beter voor de oortjes
20 Hz is sowieso overschat; broekwapperlaag zit zo rond de 35-40 Hz, daaronder laat het alleen het meubulair resonerenborft schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:13:
[...]
Ik heb een zelf ontworpen band-pass subwoofer, met een 15" driver. het ding is gigantisch (zwaar en lomp). Hij is overigens niet op 20Hz getuned (ik geloof rond de 40), dus op 20Hz zal het rendement een stuk lager zijn. Maar voor feestjes is het een tof ding, ow ja, en je kan er ook waxine kaarsjes mee uitblazen
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Entreq Silver Minimus Ground Box
€550: https://www.futureshop.co...silver-minimus-ground-box

En dit is dan nog een goedkope variant!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Wauw, even voor de grap wat van die beschrijving aan het lezen.SannrHerr schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:11:
[Afbeelding]
Ze beweren dat Protected Earth veel storing veroorzaakt, en dat kan opgelost door een doosje met "a piece of mother earth". Ze zeggen letterlijk dat de aarde in deze doos voor minder storing op je aard-potentiaal zorgt.
Daarnaast is er niet heel veel aandacht besteed aan spellings-checken, ik quote:
Specification :
One dedictaed outlet
Weight: 2Kg
but when it come to this small currents of some Milli V with very high frequence it dont catch them
Misschien toch maar hierin investeren:And in fact the protective grond can leak back a lot of pollutions to the power net that instead go to fix your HiFi system with all the cables and magnetic fields and load up and rest there in their serch for ground.
@SannrHerr schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:11:
[Afbeelding]
Best mooi doosje
[Afbeelding]
Best mooi doosje
Doet me denken aan de sigarenkistjes van jaren geleden met kiezelsteentjes (die halfedelsteentjes werden genoemd) die dienden om de luidsprekerkabels door te leiden, je blijft lachen. Een beproefde stijl van aanbevelen in die tijd was: "M'n vriendin wist niks, kwam binnen en wist gewoon niet wat ze hoorde zo'n geweldige zuivere geluidskwaliteit".
"In die tijd"? Ik zie dit nog steeds telkens terugkomen. Audiofielen hebben steevast een relatie met iemand die geen flauw verstand van muziek heeft, maar wel moeiteloos kunnen detecteren dat ze ergens een kiezelsteentje in de hoek gegooid hebben.Techneut schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:09:
Doet me denken aan de sigarenkistjes van jaren geleden met kiezelsteentjes (die halfedelsteentjes werden genoemd) die dienden om de luidsprekerkabels door te leiden, je blijft lachen. Een beproefde stijl van aanbevelen in die tijd was: "M'n vriendin wist niks, kwam binnen en wist gewoon niet wat ze hoorde zo'n geweldige zuivere geluidskwaliteit".
edit: hee, wie heeft het topic gewijzigd? En hoe lang geleden is dat al?
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 13-11-2018 01:42 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Statistisch klopt het aantal gouden oortjes nooit bij hen...brama schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 01:41:
"In die tijd"? Ik zie dit nog steeds telkens terugkomen. Audiofielen hebben steevast een relatie met iemand die geen flauw verstand van muziek heeft, maar wel moeiteloos kunnen detecteren dat ze ergens een kiezelsteentje in de hoek gegooid hebben.
Ergens in Augustus ging het hier op de sneeuwvlokjes tour...edit: hee, wie heeft het topic gewijzigd? En hoe lang geleden is dat al?
Maar als je zelf geen 30.000 euro audio setup hebt mag je hier niet over meediscussieren, want je hebt geen idee wat voorn ervaring dat is.servies schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:28:
[...]
Statistisch klopt het aantal gouden oortjes nooit bij hen...
Zo las ik laatst het statement over een of andere oplichters set dat je daarmee dingen en details op kon pikken die zelfs in de studio niet gehoord zouden zijn.dragonhaertt schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:33:
[...]
Maar als je zelf geen 30.000 euro audio setup hebt mag je hier niet over meediscussieren, want je hebt geen idee wat voorn ervaring dat is.
Ja, dáár ben je als studio technicus en/of produceert blij mee; geluidssets die "extra details" bij gaan vervormen
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Wauw, na het doorlezen van dit topic geloof ik er toch wel in dat audiofilie er in diverse gradaties is. Op een gegeven moment transitioneert de boel van wetenschap naar geloof en die grens is vager dan wat de meesten hier beweren.
Ikzelf heb de grens getrokken bij het geloof dat diamanten tweeters het summum zouden moeten zijn. Lariekoek imo. Mijn audio setup van pak em beet 5000,- ben ik dik tevreden mee en dan ben ik in mijn omgeving betrekkelijk extreem te noemen.
De meesten komen niet boven het niveau "wat is de beste draagbare bluetooth luidpreker voor mijn smartphone, en ohja, niet duurder dan 25,-". En dan wel een 4k QLED neerzetten want dat is het beste.
Ikzelf heb de grens getrokken bij het geloof dat diamanten tweeters het summum zouden moeten zijn. Lariekoek imo. Mijn audio setup van pak em beet 5000,- ben ik dik tevreden mee en dan ben ik in mijn omgeving betrekkelijk extreem te noemen.
De meesten komen niet boven het niveau "wat is de beste draagbare bluetooth luidpreker voor mijn smartphone, en ohja, niet duurder dan 25,-". En dan wel een 4k QLED neerzetten want dat is het beste.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 13-11-2018 10:17 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Als mensen dit echt als aarde gaan gebruiken is het best wel gevaarlijk. Het is niet voor niets dat een aardpen aan regels moet voldoen. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk om een stukje grond in een geïsoleerd houten doosje "aarde" te noemen.SannrHerr schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:11:
[Afbeelding]
Blijft me wel verbazen wat ze allemaal verzinnen....
Er staat ook in de documentatie heel expliciet dat het géén vervanging is van de PE, maar een toevoeging. Ik denk dat dit het enigste zinnige stukje tekst is die ik in de documentatie heb kunnen vinden.kippy schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:00:
[...]
Als mensen dit echt als aarde gaan gebruiken is het best wel gevaarlijk. Het is niet voor niets dat een aardpen aan regels moet voldoen. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk om een stukje grond in een geïsoleerd houten doosje "aarde" te noemen.
Blijft me wel verbazen wat ze allemaal verzinnen....
Wel mooi natuurlijk om misbruik te maken van de dubbele betekenis van "Aarde" is deze context.
Voor kerst maar even een 7.1 setup voor op de WC vragen aan sinterklaas, zal iig 6965000 dollar kosten:

https://www.higherfi.com/speakers/higherfi-audio-opulence

https://www.higherfi.com/speakers/higherfi-audio-opulence
https://www.higherfi.com/speakers/audio-note-an-e-sogonRyan1981 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:09:
Voor kerst maar even een 7.1 setup voor op de WC vragen aan sinterklaas, zal iig 6965000 dollar kosten:
Holy... welke marge zullen die gasten op die speakers hebben?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben die site al wel eens eerder tegengekomen. Ik geloof niet dat het echt is.
Of op zijn minst niet alles!
Of op zijn minst niet alles!
[ Voor 16% gewijzigd door SannrHerr op 14-11-2018 15:49 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Wat denk je zelf? Als ik het zo bekijk denk ik iets van rond 99,9%. Althans als het echt is, eerlijk gezegd denk ik dat het fake is. Lekker mensen ergeren.SinergyX schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:19:
[...]
https://www.higherfi.com/speakers/audio-note-an-e-sogon
Holy... welke marge zullen die gasten op die speakers hebben?
Speakers die tot 90Khz door lopen... Ja... handig
Groet, Tim.
Voor als je je vleermuis wil verwennen, ofzo...TDrogt schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:42:
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Jazeker. Muziek hoef je niet alleen te horen, je moet het ook voelen. We horen niet boven de 20Khz, maar dat betekent niet dat we niet kunnen voelenTDrogt schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:42:
/s
Share and Enjoy!
Opzich niet zoveel mis mee met hoger dan 15000 herz te kunnen renderen maar 90khz gaat wel erg ver.TDrogt schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:42:
Zelfs als er bij opname al wat signaal op die frequenties te meten is moet dat van een extreem laag volume zijn. (of je bent zelfs resonanties van de Radio/Wifi aan het oppikken)
Als een frequentie van 400hz wordt aangelagen dan hoor je ook de resonanties op 800hz en 200hz.
Maw als je een basis hebt van 24000hz dan hoor je ook een resonantie op 12000hz te horen.
Dan heb je ook nog het effect als je 2 frequenties tegelijk afspeelt dat je een 3de frequentie kan horen. (als je een frequentie van 90000hz tegelijkertijd samen afspeelt met een frequentie van 89600hz dan kan je een frequentie van 400hz horen.)
http://onlinetonegenerator.com/binauralbeats.html
Maar voor al die factoren is 90khz natuurlijk volslagen belachelijk.
How do you save a random generator ?
Ik heb speakers die deels van vlas zijn. Klinkt net zo goed als diamant en ziet er weer leuk uit.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Diamanten tweeters zijn ook het summum en dat is gewoon meetbaar overigens. Of je het gaat horen is een andere discussie en of je mooier vindt dan bv ceramisch ookBlaat schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:06:
Wauw, na het doorlezen van dit topic geloof ik er toch wel in dat audiofilie er in diverse gradaties is. Op een gegeven moment transitioneert de boel van wetenschap naar geloof en die grens is vager dan wat de meesten hier beweren.
Ik heb hier een setje liggen en dat kost inderdaad retail 5k... na een paar keer wisselen over de afgelopen jaren zitten nu de 'gewone' ceramische er weer in.
en dat is vaak in dit topic ook het grote 'probleem' namelijk het referentie kader. Iemand die normaal winkelt bij Rhapsody heeft er wat minder moeite mee dan de witgoed / hifi winkel bezoeker waarvoor ook de meeste tweaks totaal 'out of range' zijn omdat sowieso de installatie (primair luidsprekers en de ruimte) niet in staat is de data (muziek) zuiver weer te geven.
niet dat je met een beperkter budget geen goed geluid kan krijgen, zeer zeker wel!
[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 15-11-2018 07:38 ]
Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic