FrankHe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:04:
[...]
Helemaal mee eens dat het ding waanzinnig overpriced aanvoelt.
Vooralsnog richt ik me op de natuurkundige onderbouwing. De specificaties van het product geven niet veel informatie weg maar bij het lezen krijg ik het gevoeld dat het hier naar alle waarschijnlijkheid om een membraan of Helmholtz resonator of een combinatie daarvan gaat. Kun je aangeven wat daarvan volgens jou onzin is?
Je lijkt m'n post een beetje te verdraaien; ik heb namelijk nergens gezegd dat een Helmholtz of memraan resonator niet bestaat of niet werkt.
Alleen jouw redenatie is nu;
Dit "ding" van 2000 euro zou een Helmholtz/membraan resonator
kunnen zijn -> Een Helmholtz of membraan resonator bestaat en werkt -> Dit "ding" werkt en is 2000 euro waard.
Ik zeg alleen, dat zelfs áls dit "ding" een Helmholtz/membraan resonator is;
- niet universeel zou kunnen zijn
- niet 2000 euro zou hoeven kosten
- voor 99.999~% van alle mensen er betere investeringen in audio danwel akoestiek zijn.
En volgens mij is het een (ongeschreven?) regel in alle exacte wetenschappen (dus ook bij natuurkunde) dat je volgens het principe hypothese-onderzoek-conclusie werkt. Jij maakt van je hypothese, gebaseerd op aannames en verwachtingen, zonder verder onderzoek je conclusie.
Zie het anders zo; een website biedt een "ding" aan (voor 2000 euro) en zet er vervolgens bij dat je zodra je cola in dit "ding" schenkt, deze beter dan ooit tevoren smaakt, maar legt verder niet uit wat het is en/of hoe het de gemaakte claims waar kan maken.
Jij verdedigd in deze situatie het "ding" door
aan te nemen dat het een glas is, en omdat je in een glas Cola kan schenken, het "ding" je cola wel beter moet laten smaken.
Gek toch?
For all we know is het "ding" in dit voorbeeld een vergiet en klettert je cola direct op de grond als je deze erin gooit en dan hebben we het er nog niet eens over of het überhaupt mogelijk is om een universeel glas te maken waaruit cola beter smaakt.
[
Voor 29% gewijzigd door
DominoNL op 09-10-2018 09:50
]