Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 121 Laatste
Acties:
Alle USB DACs in de prijsrange waar ik naar keek hadden hetzelfde probleem volgens reviews. Die prijsrange was tot ruwweg €10 :P. Overigens verder bij meerdere telefoons, eigen laptop (en dat is ook gewoon midrange geval), desktop, etc werkte diezelfde oordopjes prima, is echt belabberd ontwerp van audio in mijn werk laptop.

Maar normaal zou als je bron een belabberde audio stage heeft een USB DAC wel aan te raden zijn inderdaad.

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
of het hier nu moet posten maar deze tekst is uit een advertentie MP , moest nog net niet ... in mijn broek p van het lachen, vooral dat stukje Ikea 8)7

Level Audio Sound Board, gemaakt door liefhebbers, voor liefhebbers. Fraai en musikaal klinkend audio stand van bamboe. Naast de fraaie en degelijke afwerking, krijgt alles zo veel meer klank kleur als componenten hier op geplaatst worden.
Geluid is aan de warme / volle kant van neutraal, echter komen details en vooral stemmen heel fraai uit de mix.

Op sixmoons staat een review over de producten van Level audio.

Vergeet IKEA deze zijn met olie geïmpregneerd en klinken niet, verschil is best groot, kan dit eventueel demonstreren.

Afmetingen, breed: 46,5 centimeter, diep 40 centimeter.

Board ziet er op een enkel klein krasje na uit als nieuw, en heeft fraaie stijl elementen, zoals het waterpas oogje om te zien of cd-drive of platenspeler Waterpas staat.
Was nieuw 450 euro, voor slechts 285 euro

nog vragen, dan hoor ik het graag!

Vergeet niet ook even naar mijn andere advertenties te kijken voor: STEALH Digital cable, Oyaide component feet, Audio Magic super fuse.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 16:29

Cheezus

Luiaard

ronaldme schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:12:
of het hier nu moet posten maar deze tekst is uit een advertentie MP , moest nog net niet ... in mijn broek p van het lachen, vooral dat stukje Ikea 8)7

Level Audio Sound Board, gemaakt door liefhebbers, voor liefhebbers.
Blabla
Beste User,

Hierbij bied ik €5 op uw snijplank.

Met vriendelijke groet,
Cheezus
:+

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
Vincent Teoh, die ik persoonlijk zeer hoog aanschrijf, is bij Mike geweest voor een tour en beeld/geluid demo.

Qua beeld verbetering (op een Oppo 203) was er weinig eer te behalen zo schijnt het, maar het geluid was mega veel beter, kippevel veel beter zelfs. Zag nergens een "sponsored by" logootje dus het moet waar zijn :)

Nickname does not reflect reality

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
@Brad Pitt diezelfde Cine Mike dus die hier compleet afgedaan werd als onzin...

goh... zou het dan toch.....

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ray schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:41:
[...]

laat ik het zo stellen dat als ik het volume op de dac regel dit in het digitale domein gebeurd en dat dit schijnbaar kan zorgen voor verlies
Dat zit voornamelijk in de SNR verhouding van de voorversterker. De lagere lijn spanning van je DAC, zorgt ervoor dat voorversterker verder open moet waardoor SNR verhouding afneemt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lip schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:08:
[...]

Dat zit voornamelijk in de SNR verhouding van de voorversterker. De lagere lijn spanning van je DAC, zorgt ervoor dat voorversterker verder open moet waardoor SNR verhouding afneemt.
Het is natuurlijk wel zo dat als het signaal voor de A/D conversie veel zachter is, er minder resolutie is om het geluid te encoderen (minder "bits"). Dit effect zorgt ook voor meer ruis.

Het in elk geval wel een echt bestaand, hooguit een ietsje overrated probleem.

Verschil tussen 8 bits en 16bits kan je hier beluisteren:
https://www.audiocheck.net/blindtests_16vs8bit.php

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 30-09-2018 10:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Leuke website! Dat kan ik niet doen met de TA-1010 , die nu aan mijn PC hangt. Zo'n beetje alle potmeters en schakelaars zijn goor in dat apparaat. :)
Met betrekking tot het knijpen van het lijn niveau van een dac, of het knijpen van een voorversterker. Denk ik dat het knijpen de voorversterker meer kwaad dan goed doet. De factor waarmee dat moet gebeuren, zal rond de 50 of 100 moeten liggen, bij een eindversterker die 100W schoon kan leveren.
Aan de andere kant is een 8-bit getrapt signaal, is ook niet moeder mooiste. Dat zou eigenlijk gemeten moeten worden. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Kan je zo uitrekenen, blijft een 6*8+2 = 50dB SNR over. Kom je dus een heel eind mee al.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lip schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:01:

Aan de andere kant is een 8-bit getrapt signaal, is ook niet moeder mooiste. Dat zou eigenlijk gemeten moeten worden. :)
Je was niet overtuigd door deze post dat het concept "getrapt signaal" onzin is?

JvS in "De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products"

Het is wat @Sissors zegt, het heeft impact op de hoeveelheid ruis. Verder niet. En een ruisniveau van 50db is natuurlijk beschamend als maximale spec, maar (zoals je kunt testen) niet perse makkelijk hoorbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 30-09-2018 11:38 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Jawel, maar daar heeft hij het over 16bit

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lip schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:39:
Ah, ok. Dat principe is gewoon generiek. Dus in dit geval 16 bit met een zacht signaal, je hebt maar de helft van je resolutie over, blijft een 16 bit signaal, maar omdat je opneemt op 40db zachter heb je geen s/n van 90 db die je bij 16 bit hebt, maar van slechts 50 db (niet toevallig gelijk aan 8 bit :)).

• Ray
Ray schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:41:
[...]

laat ik het zo stellen dat als ik het volume op de dac regel dit in het digitale domein gebeurd en dat dit schijnbaar kan zorgen voor verlies
dank voor alle reacties en voor het eerst maar eens een quote van mezelf :)

door omstandigheden (toevoegen upsampler die niet lekker werkte) mij dac ook eens open gehaald en het lijkt er op dat de volume regeling wel analoog plaatsvindt gezien de batterij aan weerstandjes op dat bord die lijken op een 'volume ' ladder. anderzijds geeft de manual wel aan dat bij voorkeur je tussen en - 20 en 0 wilt blijven
Oja de manual van dezelfde fabrikant maar dan de upsampler geeft ook netjes aan dat umpsampling geen verschil zou mogen maken :)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:49

dragonhaertt

@_'.'

Lip schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:39:
Maar ook 8bits is niet getrapt. De achterliggende techniek blijft hetzelfde.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Een 500mA glaszekeringetje voor 85 euro. Dat dit zomaar mag :o

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Fairy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Let ook op de 125 uur break in tijd :o

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Wat zou ik graag dubbelblind testen doen bij dit soort types, en dan gewoon die zekering vervangen voor een propje aluminium folie...

Totaal geen besef van de achterliggende techniek. Als een voeding zo slecht ontworpen is dat je een "high performance" zekering nodig hebt, dan mag je versterkerecht niet meer dan 15 euro hebben gekost. 8)7

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

Dat dat zo maar mag?
Tja, waar zou dan de grens moeten liggen? De winstmarge ligt nergens vast. In de handel geldt toch altijd dat iets waard is wat een gek er voor geeft. Een doosje van 10 glaspatroontjes kost geloof ik een euro of zoiets. Geen idee welk fantasierijk verhaal de aanbieder hierbij heeft, het zal vast iets zijn waar we smakelijk om kunnen lachen.. Verder een onnozel kabeltje voor €1195,- met de vermelding dat het korter is dan 2m. Wel wel, 10 cm kan dus ook. Bij eventueel protesteren krijg je als antwoord: "Het staat het toch eerlijk!" Allemaal producten waarvan ik het niet onmogelijk acht dat de aanbieder zelf zo stom is geweest om de rommel te kopen en nu via Marktplaats probeert de strop een beetje te verzachten Hopend dat er wel iemand zal zijn die net zo naïef is als hij.

• SnowDude
Met die lange break-in tijd dekken ze zich ook in voor als je niet direct verschil hoort. De klant denkt dan, ok, het zal wel even duren voor ik wat hoor. 8)7

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

SnowDude schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:58:
Met die lange break-in tijd dekken ze zich ook in voor als je niet direct verschil hoort. De klant denkt dan, ok, het zal wel even duren voor ik wat hoor. 8)7
Ja en na 125 uur luisteren zeggen ze, 'ja de 7 dagen omruilperiode is nu voorbij, doei :7 '.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Daar hoef je allemaal niet bang voor de zijn. Iemand die dergelijk geld voor een zekeringetje neerlegt, zal dit verschil zeker horen. Hersenen werken namelijk op die manier..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

https://www.marktplaats.n...ed8c6710e&previousPage=lr

"Te plaatsen voor audio component of stekkerblok, geeft meer rust in het geluidsbeeld en het geluid is aangenamer om langdurig naar te luisteren.
Ook plaatsing voor TV geeft een mooier beeld."

Wtf :D

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 05-10-2018 15:39 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ach, niets mis met een netfilter (als het een goed ding is). Je kunt nou eenmaal wat minder stabiele stroom binnen krijgen, en niet alle apparaten hebben een fatsoenlijke regulator erin. Ik geloof best dat je in sommige situaties een beter beeld er zelfs ook van kan krijgen. Uiteindelijk begint alles bij stroom. Of dat het 't waard is, is een ander verhaal :Y). Ik ben op sich blij met mijn netfilter voor mijn set. Het reduceerde iig plopljes van de koelkast. Op een andere groep zetten was geen doen destijds.
Nieuwe huis wellicht weer wel. Anders is het een fijne gezekerd stekkerblokje :-p

Maar idd, sommige producten... waszekering... :-X

Overigens is een smeltszekering niet een slechte keuze per se. Ze schijnen sneller te zijn. Of dat argument nog steeds houdt, durf ik niet te zeggen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Fairy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:38:
https://www.marktplaats.n...ed8c6710e&previousPage=lr

"Te plaatsen voor audio component of stekkerblok, geeft meer rust in het geluidsbeeld en het geluid is aangenamer om langdurig naar te luisteren.
Ook plaatsing voor TV geeft een mooier beeld."

Wtf :D
Is het nou een DC, AC of AH offsetkiller?
"het geluid is aangenamer om langdurig naar te luisteren." -Dan moet je ook geen Justin Bieber aanzetten
"Ook plaatsing voor TV geeft een mooier beeld." -Dan zie je het scherm toch niet meer? Of is je TV zo lelijk?
"Ideaal voor brommende Travo,s." Voor of tegen? En wat is er mis met een brommende travestiet?
"Kijk voor verdere informatie het internet. " Staat er nou echt niet 1 correcte zin in deze advertentie?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nog een pareltje:

https://www.kempelektroni...c-research-black-box.html

Een doosje van 3,6 kilo. Passief, zit geen stekker aan. Worden allerlei fantastische dingen aan toegeschreven en kost maar liefst €1.995,00 ! Ik wou dat ik zo slecht was om zoiets te verkopen :D

O en ze adviseren ook om in 1 luisterruimte 3 van die dingen neer te zetten :)

O en deze ook nog even om de waterleiding in de keuken doen:
https://www.kempelektroni...-amezing-audio-tweak.html

En ja ze schrijven daar ook nog audiovisuele verbeteringen aan toe!

"Het hersteld kristalstructuur, vitaliseert en verwijdert belastende energetische informatie uit het geheugen van water."

Waaat?

[ Voor 45% gewijzigd door Fairy op 05-10-2018 16:21 ]

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Toch ben ik dan altijd wel nieuwsgierig hoe het klinkt.

EDIT

Ja, bij dat tweede ding zijn ze me wel volledig kwijt _O-

[ Voor 38% gewijzigd door Linius op 05-10-2018 16:24 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Linius schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:23:
Toch ben ik dan altijd wel nieuwsgierig hoe het klinkt.
Het voegt echo toe..... van een lege portemonnee.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05
Fairy schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:14:
Nog een pareltje:

Een doosje van 3,6 kilo. Passief, zit geen stekker aan. Worden allerlei fantastische dingen aan toegeschreven en kost maar liefst €1.995,00 ! Ik wou dat ik zo slecht was om zoiets te verkopen :D

"Het hersteld kristalstructuur, vitaliseert en verwijdert belastende energetische informatie uit het geheugen van water."

Waaat?
Zo die gaat echt ver!
Met name die 2e is echt wel biostabiel niveau. Naast dat ik ze weinig natuurkundig inzicht toeschrijf, is taal ook niet hun sterkste kant :+.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog een pareltje:

Waaat?
Die shop is echt een pareltje voor onzinnige producten _O-

https://www.kempelektroni...gative-ion-generator.html
Generates negative ions and infrared rays
Ioniseert de lucht een beetje en wordt warm _O-

-edit-
https://www.kempelektroni...sistor-chip-10x10-mm.html
This chip is especially meant for resistors. It can be used to improve the performance of any resistor, even in power supplies. If found too large, you may cut it as needed. Smaller, round resistors may be taken care of by these chips when you add a piece of heat shrinkable tube, preventing the chip from falling off. Take care for resistors which become extremely hot, the chip may loose its adhesive properties.
Geen idee hoe. Anaal inbrengen? :P :X

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 05-10-2018 17:21 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ray
hee gaaf Ron Kemp heeft nieuwe speeltjes lees ik dus net ! eens kijken wat er op demo kan komen :)

momenteel nog verbaasd in de wondere wereld van dCS upsampling (werkt niet volgens de eigen handleiding ;) ) of zouden ze gewoon stiekem een simpele dsp erin gestopt hebben en daar dan destijds 8k voor laten betalen...

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:10
Nog een pareltje:

[...]
Het is waarschijnlijk een combinatie van een membraan met Helmholtz resonator. Volledig passief en het zal zeker iets doen aan de akoestiek van de ruimte. Je zult waarschijnlijk veel moeten experimenteren met de plaatsing. Ik vind het behoorlijk aan de prijs.

• Techneut
  • Niet online
Meen je die bloedserieuze beschouwing nou echt? Je zegt: "het zal zeker iets doen aan de akoestiek van de ruimte". Dat geloof je toch niet echt? Ik denk eerder dat er helemaal niets in zit, of hooguit een paar bierviltjes of zoiets. Het zou beslist niet de enige zijn met dergelijke rommel in de handel. Dat zou je zo langzamerhand toch moeten weten. Ondanks dat de zilver smedende elfen bij maanlicht inmiddels zijn verdwenen naar verre oorden..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat het ook is er zit geen 2000 euro aan materiaal noch research in dat ding.
Nou ja, technisch gezien doet het iets met de akoestiek van de ruimte. Net als dat je afstandsbediening ergens anders neerzetten iets doet met de akoestiek van de ruimte. Een stuk goedkoper overigens, en even zinvol.

• FrankHe
Even een snelle rondvraag. Wie weet wat een Helmholtz resonator is en wie niet?

Verwijderd

FrankHe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:53:
Een basreflex buis is een bekend voorbeeld van een Helmholz generator. Ik heb een boekje met de formule, maar die moet ik dan ff zoeken.

• Ray
Fairy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:01:
Wat het ook is er zit geen 2000 euro aan materiaal noch research in dat ding.
nope maar met welk product is dat wel zo ? ik ken een merk met een stuk fruit in het logo waar deze discussie al jaren speelt....
goed die verkopen grote aantallen dus kunnen alle kosten gespreid worden

dat verwacht ik met dit product in minder mate. De fabrikant is zeker geen onbekende in high end land

https://www.synergisticresearch.com/acoustics/blackbox/

tja en als je het geld er niet voor over hebt koop je hem toch niet ... dat is tevens de reden waarom ik geen fruit op mijn telefoon heb staan ;)

wat interessanter is hoe kan dit relatief kleine kastje presteren tov bv de modex plate die ik al eens aan wou schaffen

http://www.rpgeurope.com/products/product/modexplate.html

kosten trouwens ook een kleine 1000 euro per stuk zo uit mijn hoofd. en dat voor wat plaatjes staal.....

@Techneut moet die reactie nou weer ? wellicht wat respect voor de fabrikant ? Dat je het er niet mee eens bent is al heel lang duidelijk maar het 'lege kast bierviltjes' argument is imho wel weer wat overdone....

[ Voor 25% gewijzigd door Ray op 07-10-2018 22:28 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
:Y

Wise enough to play the fool

Yep (net opgezocht). En dan een stukje boerenverstand: Laten we aannemen dat die resonator idd een significante invloed heeft op de akoestiek. En akoestiek is één van de belangrijkste dingen om te verbeteren. Echter die akoestiek is bij iedere luisterruimte anders, en uiteraard ook afhankelijk van de speakers en hun exacte opstelling, directionaliteit, etc.

Echter compleet onafhankelijk van de luisterruimte komt hier one-size-fits-all oplossing aan, die altijd op dezelfde positie moet staan (danwel één alternatieve positie). Klinkt dat nou erg realistisch? Voor €2000 kan je beter iemand de handel laten nameten en daarop aanbevelingen doen. Gordijntje ophangen is stuk goedkoper en doet waarschijnlijk heel stuk meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 07-10-2018 22:33 ]

• FrankHe
Goede gordijnen zijn ook duur. Die absorberen weliswaar hoge en midden frequenties maar dat is het dan wel zo'n beetje. Voor absorptie van lage frequenties werden vroeger uitsluitend bass traps gebruikt, die zijn groot, onhandig en vaak te breedbandig. Dat is waar een membraan en/of Helmholtz om de hoek komen kijken. Verbeterde materialen maken betere oplossingen mogelijk.

• Techneut
  • Niet online
Ray schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:16:
[...]
@Techneut moet die reactie nou weer ? wellicht wat respect voor de fabrikant ? Dat je het er niet mee eens bent is al heel lang duidelijk maar het 'lege kast bierviltjes' argument is imho wel weer wat overdone....
Respect voor zoiets vaags? Alles heeft grenzen, ook respect. Het ware te wensen dat er ook grenzen zouden zijn aan goedgelovigheid waardoor je voortdurend denkt "zou toch best kunnen", terwijl zo'n ding op kilometers afstand stinkt naar bedrog. Niet in de laatste plaats door de krankzinnig hoge prijs.

• FrankHe
Techneut schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:03:
[...]
Respect voor zoiets vaags? Alles heeft grenzen, ook respect. Het ware te wensen dat er ook grenzen zouden zijn aan goedgelovigheid waardoor je voortdurend denkt "zou toch best kunnen", terwijl zo'n ding op kilometers afstand stinkt naar bedrog. Niet in de laatste plaats door de krankzinnig hoge prijs.
Uit je antwoord krijg ik de indruk dat je niet weet wat een Helmholtz resonator is. Het is een natuurkundig begrip.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb in mijn badkamer last van het geluid van de afzuiging. Die genereert een irritante pieptoon als ik op het toilet zit. Door interferenties en reflecties kan ik het geluid voor mij weg laten vallen door mijn hoofd 10cm naar rechts te bewegen, dan is het zo goed als stil. (en zit ik een stuk minder comfortabel op de porseleinen troon)

In een ideale ruimte kan zo'n Helmholtz resonator wel wat doen, maar als zelfs in een eenvoudige ruimte, met in mijn geval vooral rechte, harde vlakken (en 1 hangende handdoek) de positie zo veel invloed heeft, hoe lang moet je bezig zijn voordat je die sweetspot in een woonkamer gevonden hebt? En dan ook een plek waar anderen het over eens zijn dat 'het niet zo lelijk in het zicht staat'.

En een woonkamer (in ieder geval de mijne) is niet een statisch iets. Je kan het bankstel iets verschuiven, je kan gordijnen open en dicht doen, planten krijgen water en groeien, je verandert wel eens wat aan accessoires, de schoonmaakster kan dingen verschuiven.

En natuurlijk het zelfde voor kabels, al beginnen Russische stoorzenders wat zeldzamer te worden volgens mij. En analoge apparatuur waar ze invloed op hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 08-10-2018 05:18 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
nope maar met welk product is dat wel zo ?
Geen enkel product inderdaad. Als je hooguit je materiaal- en onderzoekskosten dekt met de verkoopprijs dan zal je bedrijf alles behalve rendabel zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:11

WCA

[...]

Respect voor iemand die willens en wetens mensen oplicht? Haha nee. Moet je je eens voorstellen dat dit soort mensen in de medicijnen gaat zitten, krijgen we suikerpillen die claimen allerlei nare ziektes te genezen... (oh wacht, dat bestaat al :/ )

Share and Enjoy!

• Ray
Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Geen enkel product inderdaad. Als je hooguit je materiaal- en onderzoekskosten dekt met de verkoopprijs dan zal je bedrijf alles behalve rendabel zijn. :P
dat was niet helemaal het punt ;)

maar als een bedrijf door andere zaken, en dat kan ook simpelweg marketing zijn, voor zijn product meer geld kan krijgen zie ik daar in de basis geen probleem in (behalve als het om bv medicijnen gaat)

in een niche markt, waar zo'n en laten we het idd resonator / absorber noemen, uit komt moet ook personeel etc betaald worden. Tja als het dan verkocht kan worden voor dit geld lijkt me dat prima. Vanzelfsprekend gaan er dan weer mensen over oplichting praten...

juist dit lijkt me een prima tweak waarbij je kan meten wat het effect is. Meet de ruimte, voeg het ding toe en meet opieuw

Ik ben best benieuwd. zoals ik al noemde ben ik serieus bezig met akoestiek en alles daarvan , van simpel goed! schuim af , is duur en vaak erg lomp. Als dit gewenst effect bereikt dan kan het voor mensen met voldoende budget wellicht een oplossing zijn

en ja ik heb ook gezien de afmeting en het gewicht mijn twijfels over de werking. maar dat is dus te testen

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 08-10-2018 11:49 ]

• FrankHe
Resistor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 05:16:
Ik heb in mijn badkamer last van het geluid van de afzuiging. Die genereert een irritante pieptoon als ik op het toilet zit. Door interferenties en reflecties kan ik het geluid voor mij weg laten vallen door mijn hoofd 10cm naar rechts te bewegen, dan is het zo goed als stil. (en zit ik een stuk minder comfortabel op de porseleinen troon)

In een ideale ruimte kan zo'n Helmholtz resonator wel wat doen, maar als zelfs in een eenvoudige ruimte, met in mijn geval vooral rechte, harde vlakken (en 1 hangende handdoek) de positie zo veel invloed heeft, hoe lang moet je bezig zijn voordat je die sweetspot in een woonkamer gevonden hebt? En dan ook een plek waar anderen het over eens zijn dat 'het niet zo lelijk in het zicht staat'.

En een woonkamer (in ieder geval de mijne) is niet een statisch iets. Je kan het bankstel iets verschuiven, je kan gordijnen open en dicht doen, planten krijgen water en groeien, je verandert wel eens wat aan accessoires, de schoonmaakster kan dingen verschuiven.

En natuurlijk het zelfde voor kabels, al beginnen Russische stoorzenders wat zeldzamer te worden volgens mij. En analoge apparatuur waar ze invloed op hebben.
De ideale luisterruimte bestaat niet. Een badkamer / WC is de meest niet ideale ruimte dus die laten we even voor wat het is. De staande golf bij het kleien kun je overigens oplossen door een gebogen vlak aan te brengen. #diffusie

In een gemiddelde huiskamer is best een hoop voor elkaar te krijgen met behulp van diffusie. Een boekenkast, stoelen, planten, dingen aan de wand en andere objecten breken de reflecties. Gordijnen en een bankstel zorgen voor de nodige absorptie. Met een beetje geluk is het resultaat best acceptabel. Wat echter altijd een probleem zal blijven zijn de lage frequenties. Dat komt simpelweg door de lange golflengte, daardoor leveren reflectie en absorptie vaak onvoldoende resultaat op. In zo'n geval kan een strategisch geplaatste membraan-absorber en wereld van verschil maken.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ray schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:05:
[...]

dat was niet helemaal het punt ;)

maar als een bedrijf door andere zaken, en dat kan ook simpelweg marketing zijn, voor zijn product meer geld kan krijgen zie ik daar in de basis geen probleem in (behalve als het om bv medicijnen gaat)

in een nice markt, waar zo'n en laten we het idd resonator noemen, uit komt moet ook personeel etc betaald worden. Tja als het dan verkocht kan worden voor dit geld lijkt me dat prima. Vanzelfsprekend gaan er dan weer mensen over oplichting praten...

juist dit lijkt me een prima tweak waarbij je kan meten wat het effect is. Meet de ruimte, voeg het ding toe en meet opieuw

Ik ben best benieuwd. zoals ik al noemde ben ik serieus bezig met akoestiek en alles daarvan , van simpel goed! schuim af , is duur en vaak erg lomp. Als dit gewenst effect bereikt dan kan het voor mensen met voldoende budget wellicht een oplossing zijn

en ja ik heb ook gezien de afmeting en het gewicht mijn twijfels over de werking. maar dat is dus te testen
Het probleem is niet zo zeer dat we niet geloven dat zo'n product iéts doet, of dat het meetbaar is.
Of zelfs dat het precies de akoestiek zo beinvloed dat het 'beter' klinkt.

Het probleem is dat zo'n product belooft altijd de akoestiek te verbeteren, voor een belachelijke prijs.
Zoals je zelf zegt, als dit het gewenste effect bereikt is dat mooi, maar aangezien elke kamer anders is zal zo'n doos net zo vaak het gewenste effect bereiken als een willekeurig stuk hout ergens in de kamer plaatsen.

Ik denk dat een houten pallet je akoestiek meer gaat veranderen dan zo'n doos, voor veel minder geld. Het is belachelijk dat de marketing zó aggresief is dat mensen geloven dat het ook echt werkt. Ze vertellen er alleen niet bij dat je voor twee tientjes misschien hetzelfde effect behaalt.

• Ray
dragonhaertt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:53:
[...]

Het probleem is niet zo zeer dat we niet geloven dat zo'n product iéts doet, of dat het meetbaar is.
Of zelfs dat het precies de akoestiek zo beinvloed dat het 'beter' klinkt.

Het probleem is dat zo'n product belooft altijd de akoestiek te verbeteren, voor een belachelijke prijs.
Zoals je zelf zegt, als dit het gewenste effect bereikt is dat mooi, maar aangezien elke kamer anders is zal zo'n doos net zo vaak het gewenste effect bereiken als een willekeurig stuk hout ergens in de kamer plaatsen.

Ik denk dat een houten pallet je akoestiek meer gaat veranderen dan zo'n doos, voor veel minder geld. Het is belachelijk dat de marketing zó aggresief is dat mensen geloven dat het ook echt werkt. Ze vertellen er alleen niet bij dat je voor twee tientjes misschien hetzelfde effect behaalt.
dat is dus de kracht van Marketing... sommige mensen geloven ook dat een tefefoon met een stuk fruit erop beter presteert dan zonder fruit voor de helft vd prijs :9 (overigens alleen als voorbeeld, ik heb ook fruit producten...)

je stelling met de pallet is wel weer overdone imho. maar inderdaad voor veel minder kan je prima een abosber / difuser bouwen als je een beetje handig bent maar vooral weet wat je doet.

https://dngmns.home.xs4all.nl/rs_dhz.html

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ray schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

dat is dus de kracht van Marketing... sommige mensen geloven ook dat een tefefoon met een stuk fruit erop beter presteert dan zonder fruit voor de helft vd prijs :9 (overigens alleen als voorbeeld, ik heb ook fruit producten...)

je stelling met de pallet is wel weer overdone imho. maar inderdaad voor veel minder kan je prima een abosber / difuser bouwen als je een beetje handig bent maar vooral weet wat je doet.

https://dngmns.home.xs4all.nl/rs_dhz.html
maar een telefoon met een stuk fruit voldoet dan tenminste nog wel aan zijn primary-functionality, en heeft een duidelijke spec.
De hoofdfunctie van een product als "geluid verbeteren" specificeren, zonder dat duidelijk is of dat ook werkelijk gaat gebeuren vind ik wel binnen een heel ander spectrum vallen. Zeker voor 2000 ballen.

• Techneut
  • Niet online
FrankHe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:20:
[...]

Uit je antwoord krijg ik de indruk dat je niet weet wat een Helmholtz resonator is. Het is een natuurkundig begrip.
Ja, dat zal het wel zijn, ik geef toe dat ik er nog nooit van had gehoord, maar wat zegt dat? De hele wereld zit vol met zinnige en onzinnige dingen.

1. Dat "natuurkundig begrip" (over de woordkeuze ga ik niet muggenziften) werd op de website van de fabrikant/handelaar van dit product niet met die benaming genoemd, één van de forumleden veronderstelde dat alleen maar. Zou trouwens best kunnen zijn dat dit het is.

2. Met een gedegen technische opleiding en ervaring weet je gewoon dat het puur lariekoek is wat ze aan zo'n ding toeschrijven. Dat gecombineerd met de torenhoge prijs die ze er voor vragen. Zo'n kast, liefst meerdere (ja ja, heel goed te begrijpen), heeft iemand zo'n ding wel eens opengeschroefd? Of is men bang voor de waarheid?

3. Ik gaf al toe dat het tot nu toe een onbekend begrip voor me was. Maar het maakte me wel nieuwsgierig. Het blijkt zoals de naam al veronderstelt een (flesvormig) ding dat mee resoneert op het geluid dat hij opvangt. Het is ooit uitgevonden om het frequentiespectrum van een geluid te analyseren. Best knap voor die tijd, maar heel wat anders dan de toepassing waar het hier over gaat.

4. Afgezien van of je gebaat bent met mee resoneren op slechts enkel frequenties die het geluid bevat en de boventonen ervan, misschien bevatten de oorspronkelijke instrumenten die boventonen helemaal niet, die paar flesjes kunnen nooit die kast zo peperduur maken. Ik noemde in mijn eerdere reactie uit onwetendheid een paar bierfiltjes, om bij bier te blijven ;), het zou me niet verbazen als het een paar vast gelijmde bierflesjes zijn. Statiegeld van een paar dubbeltjes. Wat is eigenlijk de grens tussen bij de neus nemen en bedriegen?

• FrankHe
Techneut schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Ja, dat zal het wel zijn, ik geef toe dat ik er nog nooit van had gehoord, maar wat zegt dat? De hele wereld zit vol met zinnige en onzinnige dingen.
[...]
Even voor de duidelijkheid, een Helmholtz resonator hoeft dus geen buis of bol te zijn. Het is een natuurkundig concept dat je op vele verschillende manieren kunt toepassen. Kijk voor de grap ook even naar Zeer Stil Asfalt.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

gitaarwerk schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:59:

Overigens is een smeltszekering niet een slechte keuze per se. Ze schijnen sneller te zijn. Of dat argument nog steeds houdt, durf ik niet te zeggen.
Die dingen voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat bij een eventueel defect in een apparaat. De snelheid van elke toegepaste zekering zal genoeg zijn om dit gevaar voldoende te reduceren (want CE keurmerk e.d.). Als er door een andere oorzaak een overbelasting/kortsluiting ontstaat heb ik zelf liever een thermische zekering, dan kun je tenminste gewoon even wachten en weer verder i.p.v. een apparaat openschroeven en zekeringen vervangen..
Techneut schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
2. Met een gedegen technische opleiding en ervaring weet je gewoon dat het puur lariekoek is wat ze aan zo'n ding toeschrijven. Dat gecombineerd met de torenhoge prijs die ze er voor vragen. Zo'n kast, liefst meerdere (ja ja, heel goed te begrijpen), heeft iemand zo'n ding wel eens opengeschroefd? Of is men bang voor de waarheid?
Dat je een (elektro) technische opleiding hebt gehad maakt je geen expert op het gebied van akoestiek (ik ook niet). Zoals al gezegd kan zo'n ding dus best wat doen.
Dat een akoestische verbetering geen standaard oplossing is die bij iedereen (in alle soorten ruimtes) werkt lijkt me wel duidelijk.

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12 17:25

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Hoe kan het nou dat een "ding" van 2000 euro dat -letterlijk- "iets zou kunnen doen" wordt verdedigd?

Met name de argumenten als "het zou iets kunnen doen" en "er zijn natuurkundige verschijnsels die iets doen met geluid" intrigeren me.

Het is toch simpel; voor 2000 euro kan dit -nooit- de beste (of uberhaupt enige vorm van) upgrade zijn voor welke set of kamer dan ook.

[ Voor 63% gewijzigd door DominoNL op 08-10-2018 14:52 ]

• FrankHe
DominoNL schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:48:
Hoe kan het nou dat een "ding" van 2000 euro dat -letterlijk- "iets zou kunnen doen" wordt verdedigd?

Met name de argumenten als "het zou iets kunnen doen" en "er zijn natuurkundige verschijnsels die iets doen met geluid" intrigeren me.

Het is toch simpel; voor 2000 euro kan dit -nooit- de beste (of uberhaupt enige vorm van) upgrade zijn voor welke set of kamer dan ook.
Helemaal mee eens dat het ding waanzinnig overpriced aanvoelt. Vooralsnog richt ik me op de natuurkundige onderbouwing. De specificaties van het product geven niet veel informatie weg maar bij het lezen krijg ik het gevoeld dat het hier naar alle waarschijnlijkheid om een membraan of Helmholtz resonator of een combinatie daarvan gaat. Kun je aangeven wat daarvan volgens jou onzin is?

• Techneut
  • Niet online
Cheezus schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:39:
[...]
Dat je een (elektro) technische opleiding hebt gehad maakt je geen expert op het gebied van akoestiek (ik ook niet). Zoals al gezegd kan zo'n ding dus best wat doen.
Dat een akoestische verbetering geen standaard oplossing is die bij iedereen (in alle soorten ruimtes) werkt lijkt me wel duidelijk.
Nee, ik ben inderdaad geen expert in akoestiek. Maar van mijn studie is wel met het vak natuurkunde vrij diep ingegaan op het gebied van geluid. Allerlei aspecten zoals frequentie, boventonen etc. Daarvan is wegens interesse daarvoor wel het een en ander blijven hangen. Dingen die de elektrotechniek, met name elektronica raken. Veel er van hoef je ook geen akoesticus te zijn om te weten dat zo'n ding nooit alle tonen kan doen laten mee resoneren. Er wordt een beperkt deel door mee resoneren beklemtoond. Ik vraag mij af of dat zo'n positief effect heeft als wordt gesuggereerd. Ik acht het niet onmogelijk dat het juist het tegenovergestelde effect kan hebben. Maar goed, het kan best zo zijn dat het een ruimtelijk effect heeft.

Tot zover het technisch inhoudelijke aspect. Het andere is en blijft de idioot hoge prijs die dat mooie ding kost. Ik blijf daardoor mijn twijfels houden. Dit met inachtneming met wat in de loop der jaren hier al als pure magie is gepresenteerd, zoals bloedserieus verkondigen dat kabels er baat bij hebben dat ze met het gewenste genre muziek worden ingespeeld. En meer van dat fraais, allemaal speculerend op goedgelovigheid en ontbreken van kennis..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Cheezus schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Die dingen voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat bij een eventueel defect in een apparaat. De snelheid van elke toegepaste zekering zal genoeg zijn om dit gevaar voldoende te reduceren (want CE keurmerk e.d.). Als er door een andere oorzaak een overbelasting/kortsluiting ontstaat heb ik zelf liever een thermische zekering, dan kun je tenminste gewoon even wachten en weer verder i.p.v. een apparaat openschroeven en zekeringen vervangen..
Inderdaad, ze zullen allen werken. Wat ik doelde op overigens was een smeltzekering (glazen buisje) in de stoppenkast, en niet in het apparaat zelf. Ik weet niet of dit het antwoord veranderd.
Techneut schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:07:
Tot zover het technisch inhoudelijke aspect. Het andere is en blijft de idioot hoge prijs die dat mooie ding kost. Ik blijf daardoor mijn twijfels houden. Dit met inachtneming met wat in de loop der jaren hier al als pure magie is gepresenteerd, zoals bloedserieus verkondigen dat kabels er baat bij hebben dat ze met het gewenste genre muziek worden ingespeeld. En meer van dat fraais, allemaal speculerend op goedgelovigheid en ontbreken van kennis..
Hier ben ik het mee eens.

Overigens een grappig weetje.

Zowel audio productie, mastering en high-end audio blijven naar elkaar kijken. Zo was het soms als we tegen DACs aankijken met high-end dat we zeiden, Kijk eens naar pro audio, hoe ze daar met Word-Clock omgaan, makes more sense. Terwijl de laatste jaren eigenlijk in pro-audio wereld de testen er zijn dat de word-clock systemen helemaal niet zo goed zijn, en dat vaak een clock van mindere kwaliteit, binnen het apparaat (wel goede layout natuurlijk), beter kan werken.

Ook mastering neemt in plaats van studio-spul juist weer high-end audio, zoals B&W speakers, krell of crown amps. Ook met mixing worden power cables van hogere kwaliteit benoemd. Ik vind het af en toe raar hoe dit gaat, maar het is wel weer heel leuk om te zien en vooral met welke argumenten ze komen. Meestal in Mastering situaties, wordt er veel bewijs geleverd (met name dat het makkelijker is omdat die mensen heel erg inzoomen op kleine stukjes van de audio files).

Uiteindelijk, buiten alle gekte, is het allerbelangrijkste een goede ruimte. Akoustiek maakt het grootste verschil.

IPV 10k euros kabels, zou je ook een mooi tapijtje neer kunnen leggen :D

[ Voor 53% gewijzigd door gitaarwerk op 08-10-2018 16:13 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FrankHe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Helemaal mee eens dat het ding waanzinnig overpriced aanvoelt. Vooralsnog richt ik me op de natuurkundige onderbouwing. De specificaties van het product geven niet veel informatie weg maar bij het lezen krijg ik het gevoeld dat het hier naar alle waarschijnlijkheid om een membraan of Helmholtz resonator of een combinatie daarvan gaat. Kun je aangeven wat daarvan volgens jou onzin is?
Ik geef jou een lode bol van 100kg. Mooi rond en glimmend.

Natuurkundig onderliggende principe? Zwaartekracht.
Ik kan zelfs (laten) bereken op welke wijze dat invloed op jou zou hebben en op jou omgeving.
Zwaartekracht heeft invloed op licht en zeker ook op lucht.
Dus die 100kg zware bol gaat effect geven op de luchtdichtheid en het geluid in jou kamer.
Kan niet anders.

Maar ga jij er iets van voelen, merken of horen? Neuh.. Ondanks dat het onderliggende principe volledig klopt. Maar je hoeft niets door te rekenen om aan je klompen te voelen dat het niet klopt....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gitaarwerk schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Meestal in Mastering situaties, wordt er veel bewijs geleverd (met name dat het makkelijker is omdat die mensen heel erg inzoomen op kleine stukjes van de audio files).

Uiteindelijk, buiten alle gekte, is het allerbelangrijkste een goede ruimte. Akoustiek maakt het grootste verschil.

IPV 10k euros kabels, zou je ook een mooi tapijtje neer kunnen leggen :D
Dus door in te zoomen, kan een niet bestaand effect ineens toch effect hebben? O-)

Dat laatste is in elk geval wat ik hier ook van plan ben. Sparen voor een mooi tapijt! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Cyberpope schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:10:
[...]

Ik kan zelfs (laten) bereken op welke wijze dat invloed op jou zou hebben en op jou omgeving.
Dus die 100kg zware bol gaat effect geven op de luchtdichtheid en het geluid in jou kamer.
Kan niet anders.

Maar ga jij er iets van voelen, merken of horen? Neuh.. Ondanks dat het onderliggende principe volledig klopt. Maar je hoeft niets door te rekenen om aan je klompen te voelen dat het niet klopt....
Vervang dat lood door 100kg piepschuim, en je gaat zeker wat effect horen :+

• FrankHe
Cyberpope schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:10:
[...]

Kan niet anders.

Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met absorptie middels een membraan of een Helmholtz resonator. Wellicht heb je een beter voorbeeld?
Jorgen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:16:
[...]
Dus door in te zoomen, kan een niet bestaand effect ineens toch effect hebben? O-)

Dat laatste is in elk geval wat ik hier ook van plan ben. Sparen voor een mooi tapijt! :)
Een mixing engineer en zeker een mastering engineer moet voor haar/zijn werk in staat zijn om hele nauwkeurig zaken waar te nemen. Daarom investeren deze professionals in een goede akoestiek en degelijke apparatuur. Het gaat om snel en effectief kunnen werken. Tijd is geld en als het oplossen van een probleem in een mix of master te veel tijd kost of als het eindresultaat eigenlijk beter had gekund dan gaat dat ten koste van je bedrijf / je onderneming / je naam.

Daarnaast is een mooi tapijt en goede koffie is ook belangrijk voor je ontvangst van klanten en representatie ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jorgen schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Yup, dat is de paradox gecreerd door klankschelpen gemaakt door schildpadden, shh ;-)

Maar nee, dat niet :Y) maar ook niet alles wat men als onsin verkondigd is ook onzin :-)))

Hoe dan ook, een mooi tapijt ligt ook lekkerder dan een dac :9

• WCA

WCA

FrankHe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:37:

Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met absorptie middels een membraan of een Helmholtz resonator. Wellicht heb je een beter voorbeeld?
Wat is er niet duidelijk dan? Die 'black box' is net zo vaag en claimt net zulke gekke dingen als in het voorbeeld dat hij geeft.

Mooi afgewerkt product, met een natuurkundig principe om geluidsverbetering als einddoel te hebben. En niet zomaar, nee universeel. Geschikt voor elke ruimte, alle speakers.

Aan de ene kant wordt er gezegd dat er op de mV exact, door exact de goede samenstelling van koper, een bepaald signaal gestuurd moet worden. Maar dan komt er een blackbox, en die zegt: plaats 'm hier ergens (of daar als het niet anders kan) en je geluid wordt magisch beter! Ongeacht de vorm van je ruimte, of wat voor apparatuur je gebruikt!

Share and Enjoy!

• DominoNL

DominoNL

FrankHe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Je lijkt m'n post een beetje te verdraaien; ik heb namelijk nergens gezegd dat een Helmholtz of memraan resonator niet bestaat of niet werkt.

Alleen jouw redenatie is nu;
Dit "ding" van 2000 euro zou een Helmholtz/membraan resonator kunnen zijn -> Een Helmholtz of membraan resonator bestaat en werkt -> Dit "ding" werkt en is 2000 euro waard.

Ik zeg alleen, dat zelfs áls dit "ding" een Helmholtz/membraan resonator is;
- niet universeel zou kunnen zijn
- niet 2000 euro zou hoeven kosten
- voor 99.999~% van alle mensen er betere investeringen in audio danwel akoestiek zijn.

En volgens mij is het een (ongeschreven?) regel in alle exacte wetenschappen (dus ook bij natuurkunde) dat je volgens het principe hypothese-onderzoek-conclusie werkt. Jij maakt van je hypothese, gebaseerd op aannames en verwachtingen, zonder verder onderzoek je conclusie.

Zie het anders zo; een website biedt een "ding" aan (voor 2000 euro) en zet er vervolgens bij dat je zodra je cola in dit "ding" schenkt, deze beter dan ooit tevoren smaakt, maar legt verder niet uit wat het is en/of hoe het de gemaakte claims waar kan maken.

Jij verdedigd in deze situatie het "ding" door aan te nemen dat het een glas is, en omdat je in een glas Cola kan schenken, het "ding" je cola wel beter moet laten smaken.

Gek toch?

For all we know is het "ding" in dit voorbeeld een vergiet en klettert je cola direct op de grond als je deze erin gooit en dan hebben we het er nog niet eens over of het überhaupt mogelijk is om een universeel glas te maken waaruit cola beter smaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door DominoNL op 09-10-2018 09:50 ]

• florizla
  • Laatst online: 08:01
Ik denk dat het wel mogelijk is om een glas te ontwerpen dat is geoptimaliseerd voor Cola.

Maar de akoestiek die de black box moet optimaliseren, is vooraf niet gekend.

Een betere vergelijking is dus: een glas dat geoptimaliseerd is voor *alle* dranken ;-)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05
Ja en daar is dan nog wel aan toe te voegen dat het voor een device dat laag frequente problemen in een ruimte moet oplossen, wel opvallend klein is :).

Maar gezien de vele andere "briljante" producten van Kemp electronics, is dat niet geheel verrassend

• Ray
Jag schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:25:
Ja en daar is dan nog wel aan toe te voegen dat het voor een device dat laag frequente problemen in een ruimte moet oplossen, wel opvallend klein is :).

Maar gezien de vele andere "briljante" producten van Kemp electronics, is dat niet geheel verrassend
In dit geval is Kemp alleen de reseller. Zijn eigen producten zijn in de regel wel degelijk goed doordachte ontwerpen.

een aantal jaren geleden is hij ook andere merken gaan verkopen. Ook deze beste man moet toch zijn brood verdienen ;)

fabrikant info vd black box

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:25
And unlike large bass traps, the Black Box performs this feat in a small, aesthetically pleasing package. The Black Box sits on three stiletto spikes decoupling it from your floor for improved response.
Ik dacht altijd dat spikes zorgen voor het koppelen in plaats van het ontkoppelen. Nu zou ik het fout kunnen hebben, zo niet en ze zoiets al niet weten...

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
Tja, ik heb net het filmpje bekeken van de fabrikant van de Secret Black Box.
En het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat een zwart doosje van 3 kilo wat tussen luisteraars en de boxen zelf wordt geplaatst ook maar enig effect zou kunnen hebben op de luisterervaring.
Tenzij er iets magisch zit in dat doosje maar daarom zal het wel Secret heten.
Maar iemand mag gerust het tegendeel beweren en met een natuurkundig principe komen hoe dit dan wel zou kunnen werken.
Het liefst in jip en janneke taal uitgelegd. Ik weet wel dat geluid beweegt met een snelheid van ongeveer 343 meter per seconde, dus hoe zo'n box dan zou moeten werken is mij een raadsel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• WCA

WCA

Ray schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

In dit geval is Kemp alleen de reseller. Zijn eigen producten zijn in de regel wel degelijk goed doordachte ontwerpen.

een aantal jaren geleden is hij ook andere merken gaan verkopen. Ook deze beste man moet toch zijn brood verdienen ;)

fabrikant info vd black box

Kemp is net zo zweverig als heel die blackbox hoor, kom op. Een stekker die je in de stekkerdoos doet bij je audioapparatuur, die magischerwijs het geluid verbetert!

http://www.kempelektronik...hunt-conditioners/qa-plug

Een stekkerdoos van 800 euro die beter moet klinken dan een van 10 euro!
https://www.kempelektroni...wer-strip-plus-6-way.html

Meerdere verschillende soorten stroomkabels waarvan beweerd wordt dat er zelfs nog verschil te horen is tussen een van 400 en van 700 euro...

Kemp is geen haar beter dan de fabrikant van de blackbox wat dat betreft

Share and Enjoy!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
GreNade schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Kemp is net zo zweverig als heel die blackbox hoor, kom op. Een stekker die je in de stekkerdoos doet bij je audioapparatuur, die magischerwijs het geluid verbetert!

Meerdere verschillende soorten stroomkabels waarvan beweerd wordt dat er zelfs nog verschil te horen is tussen een van 400 en van 700 euro...

Bij die QA plug ook: Meerdere QA PLUGGEN versterken de werking

yeah right 8)7

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Niet magisch, Quantum resonantie techniek! :Y
Kort gezegd gebruikt de QA PLUG een zeer kleine hoeveelheid energie uit het lichtnet om een complex patroon van elektromagnetische golven op te wekken dat de negatieve invloed van de altijd aanwezige hoogfrequente stoorvelden teniet doet of in ieder geval vermindert.
Ja, de ruisvloer verhogen zodat je minder last hebt van EMC pieken? Heel verstandig...
Dit goede resultaat is mede te danken aan de zeer goede lineaire shuntvoeding. U zult, in tegenstelling tot vele concurrenten, nergens iets geschakelds tegenkomen.
Een shunt voeding? In een stekkerblok? Wat doet die daar dan, niet iets met 230 mag ik hopen... :?

Volgens mij is dit ding gewoon een 2W hittelement die je in de 230 steekt... Wat een belachelijk onzinding.

• WCA

WCA

dragonhaertt schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Niet magisch, Quantum resonantie techniek! :Y

[...]

Ja, de ruisvloer verhogen zodat je minder last hebt van EMC pieken? Heel verstandig...

[...]

Een shunt voeding? In een stekkerblok? Wat doet die daar dan, niet iets met 230 mag ik hopen... :?

Volgens mij is dit ding gewoon een 2W hittelement die je in de 230 steekt... Wat een belachelijk onzinding.
Uit een recensie van het stekkerblok:
De Kemp Elektroniks powerbar klinkt erg mooi doortekend in het mid en midhoog met veel
erg fraaie natuurlijke klankkleuren, mooie stemmen weergave en akoestische instrumenten
laten hun ware aard horen, een prachtige prestatie voor een stekkerblok uit deze prijsklasse.
Maar in dezelfde eerste luistersessie wordt ook duidelijk dat de diepte in het geluidsbeeld
minder is dan dat ik gehoopt had, iets wat de weergave wat minder 3D afbeeldingskracht
geeft. De PowerBar blinkt ook niet uit in een volle en diepe laagweergave. Maar dit wordt al
snel vergeten door de weergave kwaliteiten van mid en midhoog die me versteld hebben
doen staan. Ik heb veel verdeeldozen gehoord van 3 á 4x deze prijs die zo’n fraaie stemmen
en instrument weergave bij lange na niet haalden. Maar het zal geen verrassing zijn dat in
deze prijsklasse (het instap model kost slechts € 95,=) niet op alle fronten geëxcelleerd kan
worden.

8)7

Ik ben me kostelijk aan het vermaken, maar meneer Kemp die lacht het hardst. Meneer Kemp is ook zeker geen idioot.

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 10-10-2018 09:35 ]

Share and Enjoy!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

MerijnB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

yeah right 8)7
Als je 'datasheet' begint met een marketingpraatje dat nieuwe technieken vaak door onorthodoxe denkwijzen tot stand komen, en eindigd met meerdere pagina's aan reviews, dan mag je wat mij betreft het product direct doorverwijzen naar een prullenbak. |:(

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

In de 'datasheet' van die plug staat tenminste wel 1 realistische review:
Marco Bouwer, Audio-creative.nl, december 2012
“Met de aanschaf van een Kemp plug gebeurt er iets. Iets wonderbaarlijks.”
Exact. Bij de aanschaf gebeurt er iets wonderbaarlijks, iemand is daadwerkelijk bereid geweest om geld uit te geven aan deze onzin. Het daadwerkelijke gebruik ervan levert geen effect op wat noemenswaardig is in deze review. 8)7

• Techneut
  • Niet online
Ik constateer dat er hier mensen zitten die handelsonderneming Kemp verdedigen, immers hij verkoopt ook gewone spullen. Inderdaad doet hij dat, alleen wel met krankzinnige prijzen. Hij doet ook heel graag mee aan die vaak gepresenteerde onzin. Zo las ik een aller eenvoudigst onderdeel netsnoeren, in de loop der jaren heb ik er een hele doos vol mee liggen, allemaal dingen van hooguit een paar euro. De goedkoopste bij de firma Kemp echter €80,-, de duurste die ik zag €495,-. En als klap op de vuurpijl:
Zoals elke audiokabel dient ook de HI POWER CORD ingespeeld te worden. Dit proces duurt minimaal 1 maand.
Moet ik er nog meer over zeggen? Zal echt wel een goed snoertje zijn, daar mankeert het niet aan, maar dat is met eentje van €2,00 ook het geval. Het lijkt me overduidelijk tot welke categorie hij behoort. Handige jongen, maar het zijn juist de ongelooflijk naïeve klanten waar je medelijden zou moeten hebben.

• SnowDude
Ik vind het zo kansloos dat een kabel van 800 euro niet eens is ingespeeld in de fabriek
MerijnB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

yeah right 8)7
De werking is dat Kemp zich rot lacht als hij naar zijn bankrekening kijkt. Dat wordt wel versterkt door meerdere pluggen.

[ Voor 65% gewijzigd door SnowDude op 10-10-2018 11:40 ]

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

SnowDude schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:38:
Ik vind het zo kansloos dat een kabel van 800 euro niet eens is ingespeeld in de fabriek
In de fabriek hebben ze natuurlijk andere stroom dan bij jou thuis. Als ze dit zouden doen zou de kabel verkeerd ingespeeld worden, met alle negatieve gevolgen van dien.

Heeft iemand al een webshop gestart met kant-en-klare ingespeelde kabels? Per muzieksoort gerangschikt en verkrijgbaar in verschillende inspeelduraties. Een beetje vergelijkbaar met oude wijn of whisky.
Een 10-jaar ingespeelde kabel moet toch wel echt fantastisch klinken..

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dus ik doe het helemaal verkeerd met mijn na iedere 3 jaar vervangen van de bekabeling :'(

Dat het dan (voor ik ze vervang) doffer vind klinken door oxidatie zit allemaal tussen mijn oren... of ik vervang oude meuk door nieuwe meuk.

• Ossi
Resistor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:26:
Dus ik doe het helemaal verkeerd met mijn na iedere 3 jaar vervangen van de bekabeling :'(

Dat het dan (voor ik ze vervang) doffer vind klinken door oxidatie zit allemaal tussen mijn oren... of ik vervang oude meuk door nieuwe meuk.
Wat voor bagger koop je dan, dat je elke 3 jaar nieuwe kabels moet kopen vanwege oxidatie?
Of mis ik het sarcasme-bordje? :X

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:10
Cheezus schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

In de fabriek hebben ze natuurlijk andere stroom dan bij jou thuis. Als ze dit zouden doen zou de kabel verkeerd ingespeeld worden, met alle negatieve gevolgen van dien.

Heeft iemand al een webshop gestart met kant-en-klare ingespeelde kabels? Per muzieksoort gerangschikt en verkrijgbaar in verschillende inspeelduraties. Een beetje vergelijkbaar met oude wijn of whisky.
Een 10-jaar ingespeelde kabel moet toch wel echt fantastisch klinken..
Het hangt er natuurlijk ook maar helemaal vanaf met welke muziek ie is ingespeeld... stel dat die kabel 10 jaar lang deathmetal voor de kiezen heeft gekregen, probeer er dan thuis nog maar eens een lekker moppie Chopin mee te luisteren... klinkt nergens meer naar!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Resistor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:26:

Dat het dan (voor ik ze vervang) doffer vind klinken door oxidatie zit allemaal tussen mijn oren...
Dit zit duidelijk tussen je oren, je hersenen verwarren de input van je ogen (doffer vind uitzien) met de input van je oren (doffer vind klinken).
migchiell schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:48:
Het hangt er natuurlijk ook maar helemaal vanaf met welke muziek ie is ingespeeld... stel dat die kabel 10 jaar lang deathmetal voor de kiezen heeft gekregen, probeer er dan thuis nog maar eens een lekker moppie Chopin mee te luisteren... klinkt nergens meer naar!
Je zult natuurlijk meerdere setjes kabel aan moeten schaffen als je naar verschillende muzieksoorten luistert. Extra profit dus, en je kunt nog een magisch kastje verkopen waarmee je makkelijk kunt schakelen tussen de kabels! Het magische aan deze kastjes is dat het hiervoor, in tegenstelling tot kabels, niet uitmaakt met welke muzieksoort deze zijn ingespeeld. Deze kastjes kun je ook vooraf ingespeeld kopen voor maar honderden euro's extra!

[ Voor 53% gewijzigd door Cheezus op 10-10-2018 13:00 ]

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20
migchiell schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Nu je het zegt, ik dacht al dat het aan m'n gehoor lag.

• servies
  • Registratie: December 1999

servies

Veni Vidi Servici

Ossi schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

Wat voor bagger koop je dan, dat je elke 3 jaar nieuwe kabels moet kopen vanwege oxidatie?
Het is geen bordje dat je mist... Zoek het grootste billboard in Nederland en bedenk je dan dat je die ongeveer gemist hebt... :+

• Ossi
servies schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Het is geen bordje dat je mist... Zoek het grootste billboard in Nederland en bedenk je dan dat je die ongeveer gemist hebt... :+
Ik woon in landelijk gebied. Ik hoop dat ik dat soort billboards mag missen voor de rest van mijn leven :P

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Over die quantum-plug:
- Parallel circuit dus géén dynamiekverlies mogelijk
Eh?
- Maakt onder meer gebruik van Quantum Resonance Theorie (QRT)
Dus het is geen theorie meer? Of hebben ze die plug iets laten lezen?
- Twee circuits (LF en HF) met gescheiden shuntvoedingen
Eh wat?
- Gevuld met AkikoAudioTuningmix (mineralenen en edelstenen) en hars om microfonie en RFI/EMI tegen te gaan
Owww, mineralen en edelstenen. Zeg dat dan, daar is niks magisch aan!
- WA-Quantum en Creaktiv Systems Chips
Die heb ik eerder gezien, die schijnen de prestaties van weerstanden te verbeteren (welke exact moet nog uitgezocht worden, maar het staat vast dat het wel beter doen)
- Regelbare intensiteit
Intensiteit van?
- Kan probleemloos gecombineerd worden met alle andere lichtnetproducten
Gelukkig, ik was even bang dat ik na inpluggen mijn versterker niet meer zou mogen gebruiken.
- Meerdere QA PLUGGEN versterken de werking
En mijn (Kemp) financiële positie
- Eenvoudige ‘plug and play’ installatie
Gelukkig, stel je voor dat het moeite kost.

Ow, en wat betreft die Black Box, willen jullie daarmee stoppen, iedereen weet dat Deep Bass echt is :+

Wat betreft de firma Kemp, zou hij een relatie met Jomanda hebben? Alles draait om natuurlijke energieën, stralingen, aardkracht en weet ik veel wat nog meer aan hoog boomknuffelgehalte. 8)7

Overigens ook leuk, bij de contactpagina staat zijn 06, maar alleen voor "uitsluitend voor urgente situaties!" Ik vraag me alleen gelijk af welke urgente situaties dan geldig zouden zijn? Als een WA-Quantum chip van een weerstand is gevallen of zo?

Wat betreft de prijzen, als bullshit een economische waarde heeft, dan heeft meneer Kemp daar de perfecte waarde voor gevonden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ossi schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

:+
Cheezus schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Dit zit duidelijk tussen je oren, je hersenen verwarren de input van je ogen (doffer vind uitzien) met de input van je oren (doffer vind klinken).

[...]
:Y

Er zijn mensen veel te serieus hier.

Maar ik ben wel iemand die standaard kabels vervangt door kortere bij netsnoeren, en meegeleverde cat5 netwerkkabels vervangt door betere.

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 10-10-2018 15:32 ]

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

deepbass909 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:53:
- WA-Quantum en Creaktiv Systems Chips
Die heb ik eerder gezien, die schijnen de prestaties van weerstanden te verbeteren (welke exact moet nog uitgezocht worden, maar het staat vast dat het wel beter doen)
Oh, die moet ik ook hebben! Mijn collega's leggen nu 35euro/stuk neer voor precisie-weerstanden (0.01% 0.2ppm)
Misschien is het veel goedkoper met zo'n chipje en een goedkopere weerstand
8)7 8)7
Resistor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:29:

Maar ik ben wel iemand die standaard kabels vervangt door kortere bij netsnoeren, en meegeleverde cat5 netwerkkabels vervangt door betere.
Kortere netsnoeren zorgt wel voor veel minder 50Hz verstoring, en betere netwerkkabels zorgen ook zeer concreet voor hogere snelheden op langere afstand (of hoge EM ruis)

[ Voor 28% gewijzigd door dragonhaertt op 10-10-2018 15:52 ]

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Resistor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:29:
en meegeleverde cat5 netwerkkabels vervangt door betere.
Waarschijnlijk bedoel je: door duurdere. :) Hoe weet je nou of ze "beter" zijn? Hoe heb je dat gemeten?

Niet waarschijnlijk. En kortere netsnoeren... waarom? Wat bieden die voor voordelen? Merk je er iets van in het gebruik? Ik blijf me toch verbazen. Hierboven lees je dan "minder 50 Hz verstoring"... :F Wat maken mensen zichzelf toch wijs... Als je die dingen gelooft dan ben je in principe een willig slachtoffer voor de verkopers van onzin.

[ Voor 17% gewijzigd door Bart2005 op 10-10-2018 18:55 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bart2005 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je: door duurdere. :) Hoe weet je nou of ze "beter" zijn? Hoe heb je dat gemeten?

Niet waarschijnlijk. En kortere netsnoeren... waarom? Wat bieden die voor voordelen? Merk je er iets van in het gebruik? Ik blijf me toch verbazen. Hierboven lees je dan "minder 50 Hz verstoring"... :F Wat maken mensen zichzelf toch wijs... Als je die dingen gelooft dan ben je in principe een willig slachtoffer voor de verkopers van onzin.
Beter als in: er staat tekst op de mantel :+ (was volgens mij een of andere dropveter van een netwerkkabel die ik volgens mij bij mijn printer had gekregen)

En kortere netsnoeren omdat die makkelijker weg te werken zijn. Al moet ik toegeven dat ik mijn computer met een 1,5mm² heb aangesloten, volgens mij was dat het netsnoer van een gourmetstel :+
(standaard netsnoeren die ik hier heb zijn 0,75mm², dat is mij net te weinig met een 850W voeding)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Resistor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:14:
[...]

(standaard netsnoeren die ik hier heb zijn 0,75mm², dat is mij net te weinig met een 850W voeding)
Met zo'n nickname moet ik het dan toch vragen: een 2m snoertje 0,75 mm² zal een totale weerstand hebben van <100 mOhm. Stel dat je daadwerkelijk 850Watt verbruikt en dus zo'n 4A door de kabel trekt, ben je dan bang voor die 400 mV spanningsverlies of vind je het zonde dat je 1,6 W energie verspild door het 'opwarmen' van je kabel?

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Bart2005 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Ik zeg niet dat dit ook maar iets doet voor je audio opstelling, maar als je ooit een oscilloscoop hebt aangezet weet je donders goed wat een gigantische 50Hz EM velden aanwezig zijn in een ruimte met slechte bekabeling of TL balken.

Langere voedingskabels -> mensen die kabels oprollen -> spoelen
Spoelen waar je 50Hz op zet -> EM veld.

Zeer basale elektrotechniek en natuurkunde, niet onzin die ik mezelf wijs maak.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Oh help, ik heb de volgende discussie gestart :P

Kortere kabels >>> duurdere kabels (maar dat effect wordt weer teniet gedaan gemarginaliseerd door wat er achter de WCD zit)

• DominoNL

DominoNL

Ja, dat blijft een mooie discussie...

Die stroom komt al door honderden kilometers "ranzig" draad en dan zal het voor de laatste anderhalf á 2 meter ineens uitmaken dat daar een "goede" kabel ligt (om de "magische" varianten nog maar achterwegen te laten).

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-12 21:29
DominoNL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:43:
Ja, dat blijft een mooie discussie...

Die stroom komt al door honderden kilometers "ranzig" draad en dan zal het voor de laatste anderhalf á 2 meter ineens uitmaken dat daar een "goede" kabel ligt (om de "magische" varianten nog maar achterwegen te laten).
actieve filtering doet wonderen O-)

tijd voor wat klusjes!

• DominoNL

DominoNL

Dat er situaties waarin je serieuze storing hebt op je net en dat je daar dan iets aan moet filteren geloof ik nog wel, maar een stroomkabel met 4mm aders, vergulde connectoren, extra zware shuko's en drie-dubbele leren mantel vallen wat mij betreft niet onder "actieve filtering".

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 07:26

Ryan1981

Je ne sais pas

ik zit te twijfelen, een set nieuwe speaker kabels:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BBq7h20.png

Of een tesla model S P100D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1let2wA.png

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11:19
Bestellen en binnen 14 dagen koop op afstand terug sturen ? :p

Stel je eens voor dat je de speakerkabels in je Tesla door die dingen vervangt, rij je ineens een Tesla van 300k

• DominoNL

DominoNL

Nee nee, je snapt het verkeerd en je gooit het nu allemaal door de war...

Siltech cables verkoopt juist een setje kabels voor 150K zodat zij een Tesla P100D kunnen kopen! Jij niet! Potver! :+
Pagina: 1 ... 36 ... 121 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic