Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 121 Laatste
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Nee, ik had er hetzelfde probleem mee. Je lijkt een soort objectiviteit en subjectiviteit in 1 verhaal te bepleiten. Daarom vond en vind ik je boodschap nog niet zo duidelijk.

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Maar Dragonheart, heb je wel eens een gemodificeerde unit beluisterd ? Er is wel degelijk een verschil waar te nemen en er is wel degelijk sprake van beter geluid.

rkwinkel

rkwinkel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:
Maar Dragonheart, heb je wel eens een gemodificeerde unit beluisterd ? Er is wel degelijk een verschil waar te nemen en er is wel degelijk sprake van beter geluid.
Prima, laat ze dat dan gewoon bewijzen door SNR/THD getallen/grafieken beschikbaar te maken van voor en van na de modificatie. Maar ik hebt niet bepaald het geld (en tijd) om elke idiote claim die in de audio wereld gemaakt wordt te testen.

• Jag
Volgens mij probeert ie een voorbeeld van cognitieve dissonantie te geven :P

• rkwinkel
leuke discussie :)

rkwinkel

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12 18:07
rkwinkel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:
Dat is nou net waar de discussie hier in het topic als 16000 pagina's over gaat.
je lijkt het eens te zijn met termen als confirmation bias en placebo, maar komt daarna met een van de meeset onbetrouwbare (!) meetapparatuur aanzetten, namelijk je oren en je brein.

Het hoeft dan toch ook niet al te moeilijk te zijn om zaken zoals ruis, vervorming , data corruptie fasegedrag en noem maar op te meten? :X

tijd voor wat klusjes!

• rkwinkel
Ha ha, I know. Ja zou idd mooi zijn als het kwantifeerceerbaar en dus meetbaar zou zijn. Wellicht dat Cinemike hier wel aan mee wil werken. Is ook goede pr voor zijn bedrijf,

rkwinkel

• s0ulmaster
rkwinkel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:38:
Ha ha, I know. Ja zou idd mooi zijn als het kwantifeerceerbaar en dus meetbaar zou zijn. Wellicht dat Cinemike hier wel aan mee wil werken. Is ook goede pr voor zijn bedrijf,
Ha ha, zou wat zijn als we bijvoorbeeld oscilloscopen en spectrum analyzers zouden hebben O-)

tijd voor wat klusjes!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:31

dragonhaertt

@_'.'

s0ulmaster schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:02:
[...]

Ha ha, zou wat zijn als we bijvoorbeeld oscilloscopen en spectrum analyzers zouden hebben O-)
Maar kan je daar ook de cognitieve dissonantie mee meten? :X

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• s0ulmaster
dragonhaertt schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Maar kan je daar ook de cognitieve dissonantie mee meten? :X
met een goede oscilloscoop kan je ook hersengolven meten. vergeet niet de RMS waarde te meten :+

tijd voor wat klusjes!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
s0ulmaster schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:16:
[...]
met een goede oscilloscoop kan je ook hersengolven meten. vergeet niet de RMS waarde te meten :+
Reality vs Marketing Syndrome? :)

Nickname does not reflect reality

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Wimmel

Hello

Deze moest ik even delen; besprenkel een D-Link switch van 25 euro met elfenstof en verkoop hem dan voor 795 euro

De AQ-SWITCH V1 SE werkt bovendien perfect in combinatie met DEVOLO netwerk producten en muziekdiensten als TIDAL en Qobuz. Lange ethernetverbindingen worden mogelijk gemaakt met de AQ-SWITCH.
  • 10/100/1000 Mbit/s – 1 Gigabit, tot 2000 Mbit/s – 2 Gigabit Full Duplex
  • Galvanische scheiding LAN – isolatie met transformatoren tot 1500 Volt beveiligd
  • Speciale signaalontstoring en optimalisering
  • Interne ultra low-noise stroomverzorging
  • Jitter reductie
  • ReClock
  • Signaal verbeteraar
  • EMI eliminator
  • LAN-Signaalversterker
  • Afgeschermde metalen behuizing
  • Status LED’s
  • Energiezuinig
  • Externe voeding die geen upgrade behoeft omdat deze ook is aangepakt door AQVOX
Bijna gemist: I was not allowed to open the switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimmel op 17-06-2018 18:45 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
@Wimmel ach ... http://ppaproduct.blogspo...audio-grade-switcher.html

als je dan wat koopt doe het dan direct goed...

overigens heb ik meerdere PPA producten ....

• brama
  • Niet online
Wimmel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:40:
Deze moest ik even delen; besprenkel een D-Link switch van 25 euro met elfenstof en verkoop hem dan voor 795 euro

[video]

[...]

Bijna gemist: I was not allowed to open the switch.
Ik dacht even, met die scope op de achtergrond, dat 'ie 'm gelijk daarna uit elkaar ging halen. Maar nee, het is weer de zoveelste oplichter die met pseudogebral de boel oplicht. Het enige wat nog mist is een witte doktersoveral.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Heeft daarna dus alle kritische comments weggehaald, en noemt zichzelf ook nog een journalist. Terwijl

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-12 16:53

servies

Veni Vidi Servici

Ray schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:00:
@Wimmel ach ... http://ppaproduct.blogspo...audio-grade-switcher.html

als je dan wat koopt doe het dan direct goed...

overigens heb ik meerdere PPA producten ....
Bwahahaha... een external clock input op een router/switch 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Echt als je in dat soort dingen gelooft: dan verdien je het om opgelicht te worden...

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Wimmel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:40:

[video]
Wel prettig dat hij zichzelf "Audio evangelist" noemt. Geen idee wat jezus er mee te maken heeft maar dan weet je meteen dat hij je een Geloof probeert aan te smeren, en niet een wetenschappelijk onderbouwd argument.
Je zou bijna zo'n ding kopen, openmaken, en ff goed kijken wat er in zit. Zou me niks verbazen als het gewoon default hardware is van 20 euro die ze helemaal dicht gespoten hebben met epoxy zodat je niet ziet wat er in zit.

Zou zo'n evangelist misschien ooit zijn ongelijk toegeven als je kan aantonen dat er onder de epoxy niks bijzonders zit? Of komt er dan een nieuw argument dat het gebrek aan hitte-dissipatie voor een warmere klank zorgt?

[ Voor 41% gewijzigd door dragonhaertt op 19-06-2018 11:48 ]

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12 17:25

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Tja, wat dat betreft is de vergelijking met geloof wel een goede. Iemand die een bepaald geloof heeft krijg je daar ook niet vanaf met zelfs de meest standhoudende argumenten. Ik vind Audio Evangelisten eigenlijk zelfs de perfecte term; groep mensen of persoon die ondanks het ontbreken van bewijs (en zich hier meestal van bewust zijn) geloven dat ze verschil horen.

[ Voor 6% gewijzigd door DominoNL op 20-06-2018 17:40 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Serieuze vraag:

Ik heb een NAD C388 versterker, die kan standaard banaanpluggen aan.

Nu heb ik speakerdraad van 3,5mm² wat nét te dik is voor de schroefdraad op de versterker waardoor er altijd een paar draadjes alle kanten op gaan, dus wil ik daar connectors op maken. In eerste instantie banaanstekkers, maar je hebt ook de zogeheten holle BFA connectors die een beter contactoppervlak hebben.

Liefst wil ik die gaan gebruiken, alleen lees ik op internet dat BFA niet altijd past.

Nu vraag ik me dus af wat ik het beste kan bestellen. Ik wil graag een solide verbinding hebben. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen of dit inderdaad gewoon past of niet...

Als het niet kan, wat is dan het beste alternatief? Liefst heb ik een stekker zonder schroefjes, maar waar je de kabel in de lengterichting vastdraait. Dat schijnt de stevigste verbinding op te leveren.

Alvast dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 21-06-2018 10:51 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 12:15
Gewoon banaan met een schroefje (ALIexpress verkoopt ze voor een prikkie) en lekker genieten van muziek :)

Soldeer

zelfde maar dan schroef

De bekende "nakamichis"

Doen het allemaal prima (ik heb deze allemaal :) )

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-12 15:06

WCA

Inderdaad gewoon banaanpluggen, die zijn echt prima. Nakamichis klinken niet beter per se, maar zijn wel mooi duurzaam.

Share and Enjoy!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
Die Nakamichis waar het over gaat zijn uiteraard gewoon plakmerk Chineze onzin dingen, hebben niets te maken met het topmerk van vroeger en zullen, indien dat mogelijk is, eerder minder dan beter klinken. Maar horen doe je dat toch niet, en ze zijn lekker goedkoop dus no-brainer alsnog :)

Nickname does not reflect reality

• Raymond
Staat niet voor niets tussen "" :) Neemt niet weg dat die dingen wel gewoon prima kwaliteit zijn (Die ik heb tenminste. Je kan zijn bij tientallen verkopers kopen, ik reken erop dat ze allemaal hetzelfde zijn)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als ik bijvoorbeeld deze bekijk, gewoon even een voorbeeldje:

https://www.smitsarnhem.n...ip-banana-per-4-stuks-276

Daar worden ze banaanstekkers genoemd, maar hebben wél dat vlakke contactoppervlak. Zou zo'n soort stekker gewoon werken?

Puur even de stekker, niet op merk en prijs letten.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 21-06-2018 11:07 ]

• WCA

WCA

Of zoeits werkt ligt een beetje aan de versterker. Wel dikke onzin om zó'n enorme prijs te betalen zeg, 80 euro is belachelijk

Share and Enjoy!

• Raymond
Zien eruit als rotdingen. Vooral dat je met een inbus moet werken. Grote kans dat deze met name geschikt zijn voor hele dikke kabel. Daar heb je alleen maar last van. Ik heb er ook een setje die zijn voor dikke kabel. M'n 4mm^2 zit daar helemaal niet lekker in, er moet echt specifiek een 6-10mm^2 kabel in.

Ik snap dat je het goed wilt doen, maar maak je er geen zorgen over: Gewoon netjes monteren en de verbinding is prima en zeker geen beperking in de keten :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dank. Tips voor stekkers met zo'n vlak contactpunt die in een gewone banaanaansluiting passen?

Heb het idee dat ie Audioquest stekkers bedoeld zijn om ook in de banaanaansluiting te passen, maar of ze dat allemaal kunnen? Tips?

• Jag
De nakamichi banaanstekkers zijn een aanrader. Hele stevige verbinding met kabel, de klemkracht blijft goed en ze zijn betaalbaar.

• Glenfiddich
  • Laatst online: 22:38
Ik heb zelf ook de Nakamichi banaanstekkers. Wat hierboven ook al gezegd wordt kan ik beamen. Het zijn stevige stekkers, de kabel wordt met twee schroeven vastgezet en hij klemt goed strak in de uit/ingang van versterker en luidspreker. Het is gewoon super kwaliteit, ondanks dat het merk er op nep is.

Ik meen mij overigens te herinneren eens gelezen te hebben dat Nakamichi die stekkers zelf nooit gemaakt heeft. Dus niet alleen is het nep, het is zelfs niet eens imitatie :P

Catch a smile out there!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, N=1 hier, al meerdere sets gebruikt, voor mijzelf maar ook voor anderen kabels gemaakt. Dikke prima, ook na 10 jaar. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zit nog even de denken, als ik iets van een kokertje zou kunnen maken zodat ik de draad door de 'binding posts' van mijn versterker kan trekken zonder dat er vezeltjes achter blijven haken, heb ik eigenlijk helemaal geen banaanstekkers nodig.

Moet ik een soort trechtertje ergens van maken waarmee ik de kabel erdoorheen kan trekken.
Toch maar eens over nadenken. Krimpkous maybe?

Probleem is, mijn NAD C388 is al voor de 2e keer naar reparatie vanwege een vaag probleem. Ik heb ook geen idee of hij nu goed is zodra hij weer terug komt, maar elke keer als ik de kabel aansluit, word deze slechter, althans het uiteinde.

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 21-06-2018 19:31 ]

• Raymond
Lees jij uberhaupt wel reacties, of plaats je gewoon random berichten :?

• Jag
Geen idee waar de angst voor banaanstekkers vandaan komt maar die dingen zijn perfect. Desondanks haalt het het nog steeds niet bij een degelijke stekker zoals speakon of iets vergelijkbaars. Maar bare wire steekt er zeker schraal bij af: oogt knullig en is onhandig in gebruik (lastig los/vast, makkelijk kortsluiting).

• Cheezus
  • Laatst online: 20:00

Cheezus

Luiaard

Fairy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:29:
Zit nog even de denken, als ik iets van een kokertje zou kunnen maken zodat ik de draad door de 'binding posts' van mijn versterker kan trekken zonder dat er vezeltjes achter blijven haken, heb ik eigenlijk helemaal geen banaanstekkers nodig.

Moet ik een soort trechtertje ergens van maken waarmee ik de kabel erdoorheen kan trekken.
Toch maar eens over nadenken. Krimpkous maybe?
Adereindhuls is wat je zoekt.
Deze dingen kosten echter maar een paar cent dus waarschijnlijk post je hierna weer een oplossing die minimaal €50 euro moet kosten.. anders kan het niet goed zijn?

• Ray
waarom heeft nog niemand het over WBT gehad. we moeten wel een beetje in de stijl van het topic blijven toch ?

overigens maken die echt, ook in de 'bubget' lijn erg mooie duurzame producten die ook na jaren blijven klemmen en sommige hebben een mooie pin die de schil nog eens naar buiten drukt bijvoorbeeld.

kost wat ... maar ja :)

hoewel de aderhulsjes zelfs bij hun te betalen zijn

https://www.hificorner.nl/wbt-043x.html

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 21-06-2018 23:13 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

Jag schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:20:
Geen idee waar de angst voor banaanstekkers vandaan komt maar die dingen zijn perfect. <>
Ze zijn (edit: dacht ik) in de EU niet toegestaan omdat ze zo lekker in het 220V WCD passen. Verder prima dingen (ik heb ze ook).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jag
Cheezus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Adereindhuls is wat je zoekt.
Deze dingen kosten echter maar een paar cent dus waarschijnlijk post je hierna weer een oplossing die minimaal €50 euro moet kosten.. anders kan het niet goed zijn?
Gelukkig nam @Ray die rol al aan :+

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Cheezus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:07:
[...]

...dus waarschijnlijk post je hierna weer een oplossing die minimaal €50 euro moet kosten.. anders kan het niet goed zijn?
WTF?

Enige wat ik aangeef is dat de draad nét te dik is om zo bare wire aan te sluiten en daarom een solide stekker zoek.... blijkbaar is dát al te audiofiel? Zal ze sfeer van het topic ook wel zijn :) had beter ff een apart topic kunnen openen denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 22-06-2018 08:06 ]

• Ray
Jag schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:06:
[...]
Gelukkig nam @Ray die rol al aan :+
ik ben graag behulpzaam :+

overigens heb je deze nodig ipv het vorige linkje

https://www.hificorner.nl...annable=e23950.V0JUMDQ0MQ

gelukkig wel wat duurder dus!

die andere zijn voor bijvoorbeeld je draad te klemmen in een spade ofzo. dus dubbelop zoals het hoort....

• s0ulmaster
Fairy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:04:
[...]

WTF?

Enige wat ik aangeef is dat de draad nét te dik is om zo bare wire aan te sluiten en daarom een solide stekker zoek.... blijkbaar is dát al te audiofiel? Zal ze sfeer van het topic ook wel zijn :) had beter ff een apart topic kunnen openen denk ik.
Nee je bent gewoon te eigenwijs bezig om niet gewoon die verdomde el cheapo bananen pluggen te kopen als je dat als 300x wordt gezegd :X

tijd voor wat klusjes!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

inhico

pw

Raymond schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:57:
Gewoon banaan met een schroefje (ALIexpress verkoopt ze voor een prikkie) en lekker genieten van muziek :)

Soldeer

zelfde maar dan schroef

De bekende "nakamichis"

Doen het allemaal prima (ik heb deze allemaal :) )
Ik zie het al: die nakamichi's hebben een puur koperen klankkast, jawel! om maar te zwijgen van haar brandende niveau klankkast. :? Gelukkig is solderen gratis.

@Jag : check je link en zie wat de vertaalmachine van aliexpres ervan bakt
@Jag : typfoutje; moest zijn de link (die Raymond gaf). Sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd. Ik wilde alleen maar wijzen op de in mijn ogen grappige want totaal onzinnige beschrijving op aliexpres. Een koperen klankkast in een stekker:... mooi onderwerp voor dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door inhico op 22-06-2018 19:58 ]

...

• Jag
Solderen? Ik weet niet wat je nou wilt zeggen, maar die dingen zijn prima.

@inhico het is niet mijn link. Maar het maakt ook niet uit wat de vertaalmachine zegt, die dingen zijn prima wordt door meerdere Tweakers bevestigd. Maar er blijven maar onzinnige tegenwerpingen komen uit de categorie "niet duur / audiofiel ogend genoeg" en nu dan nog iets over de vertaling van AliExpress. Gewoon een beetje suf. Wat wil je dan precies horen?

[ Voor 71% gewijzigd door Jag op 22-06-2018 18:49 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist ook maar eens andere kabels besteld. Na 10 jaar gewoon kabel van de rol (van Vivanco, 2,5mm dik) gebruikt te hebben, toch maar overstag gegaan en een "fatsoenlijke" kabel besteld.

De QED XT40 (2x 3 meter met metalen airloc bananaplugs aan beide kanten)

Geen idee of het ook maar iets aan het geluidsbeeld gaat veranderen (volgens de reviews wel, echter zijn dat ook dezelfde soort reviews die beter geluid waarnemen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een dure netwerkkabel...). In ieder geval gaat het er optisch een stuk mooier uitzien.
Daarnaast ga ik ook van bi-amp (voor zover je daar over kan spreken bij 1 enkele versterker) naar gewoon braaf 1 kabel per speaker (B&W 704 S2).

Alles, incl. verzendkosten heeft me €135 gekocht, wat dus nog mee valt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• DominoNL

DominoNL

In het topic dat nota-bene bedoeld is om met z'n alle te lachen om allerhande onzin posten dat je hier keihard ingetrapt bent. Heb je dan een ongezonde dosis zelfspot i.c.m. een te dikke bankrekening, of heb je dan gewoon een plaat voor je kop van een halve meter gewapend beton? 8)7

• Raymond
DominoNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:28:
In het topic dat nota-bene bedoeld is om met z'n alle te lachen om allerhande onzin posten dat je hier keihard ingetrapt bent. Heb je dan een ongezonde dosis zelfspot i.c.m. een te dikke bankrekening, of heb je dan gewoon een plaat voor je kop van een halve meter gewapend beton? 8)7
Volgens mij staat er toch redelijk wat realiteitszin in die post. En bovendien: Ik heb ook ooit vd hul kabel gekocht, om de simpele reden dat die kabel in het zicht kwam te liggen en er een stuk deftiger uitzag dan de standaard zwart/rode of transparante snoeren. Kostte in de guldentijd ook bijna een tientje de meter oid. Maar was het gewoon waard :)

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-12 00:00
MazeWing schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:03:
Geen idee of het ook maar iets aan het geluidsbeeld gaat veranderen (volgens de reviews wel, echter zijn dat ook dezelfde soort reviews die beter geluid waarnemen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een dure netwerkkabel...).
Ik kan je garanderen dat er letterlijk geen enkel verschil tussen jouw vorige kabel en deze zit.
In ieder geval gaat het er optisch een stuk mooier uitzien.
Wat mijns inziens ook de enige reden is om voor een duurdere kabel te gaan bij gelijke aderdikte.
Daarnaast ga ik ook van bi-amp (voor zover je daar over kan spreken bij 1 enkele versterker) naar gewoon braaf 1 kabel per speaker (B&W 704 S2).
Bi-ampen kan fysiek niet met 1 eindtrap kanaal; het heet niet voor niets bi (twee :D) amping. Wat jij dan zou hebben gedaan is 4x2.5mm2 aansluiten op speakers die nog niet eens het verschil tussen 0.75mm2 en 2.5mm2 zouden herkennen, laat staan dubbel 2.5mm2 :P
Alles, incl. verzendkosten heeft me €135 gekocht, wat dus nog mee valt...
Het is maar wat je meevallen noemt; voor €135 zou ik 18 meter 4x4mm2 kabel mét een hele sloot bananenstekketjes kunnen bestellen. Waarmee je niet alleen daadwerkelijk had kunnen bi-ampen indien noodzakelijk maar ook nog eens een hele sloot euro's over zou hebben bij 2x3 meter. Nog even los van de onzin van 4mm2 kabel in de woonkamer :D

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• DominoNL

DominoNL

Raymond schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Volgens mij staat er toch redelijk wat realiteitszin in die post. En bovendien: Ik heb ook ooit vd hul kabel gekocht, om de simpele reden dat die kabel in het zicht kwam te liggen en er een stuk deftiger uitzag dan de standaard zwart/rode of transparante snoeren. Kostte in de guldentijd ook bijna een tientje de meter oid. Maar was het gewoon waard :)
Naja, goed, als je 135 euro voor looks (die niet exclusief zijn verbonden aan deze prijs) en realiteitszin in verband kunt brengen met elkaar dan zal het wel berusten op en verschil van banksaldo...

Tientje-gulden de meter is nogsteeds bijna een factor 3 goedkoper en dan kom je inderdaad in de buurt (imo) van iets wat je redelijkerwijs kunt "verdedigen" in het kader van de looks. Zeker als je even rekent dat online winkelen in die tijd minder gemeengoed was dan nu, zeker naar het verre oosten.

Maar dan nog, even alle gekheid ten top; als je dit post in het topic waar inmiddels 25 a4-tjes vol staan over het onnut van allerhande exclusieve speakerkabels dan heb je toch een plaat voor je kop? (Of je bent natuurlijk een gigantische troll, ook niet uit te sluiten).

(En dan nog, het is z'n goed recht om zo'n kabel te kopen, het gaat me enkel om het melden in dit topic).

[ Voor 7% gewijzigd door DominoNL op 25-06-2018 17:01 ]

• Ray
@DominoNL het valt voor dit topic juist enorm mee. Voor 135 euro koop je 1 premium WBT spade .....

maar ik vermoed inderdaad dat je je onderschrift volledig eer aan doet in dit geval :+

[ Voor 103% gewijzigd door Ray op 25-06-2018 23:08 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04
Jag schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:31: Maar er blijven maar onzinnige tegenwerpingen komen uit de categorie "niet duur / audiofiel ogend genoeg" en nu dan nog iets over de vertaling van AliExpress. Gewoon een beetje suf. Wat wil je dan precies horen?
Het is wel een feit dat de paraplu vorm met veel in- en uit pluggen de kracht kan verliezen waar een gewone cilinder of locking Banana Plugs geen last van hebben. Tevens is en blijft Nakamichi een plakmerk waardoor de kwaliteit kan verschillen tussen badges/leveringen. Maar goed, als je als normale consument een paar keer per jaar (en dat is al veel) de kabels uit- en inplugt dan merk je daar niets van. Veelal zet je de Plugs er maar één keer op waardoor een versie met mindere schroefjes niet snel aan het licht zal komen. En als je wel zo'n plug hebt dan koop je er gewoon een paar extra, het is geen WBT waar je meteen tientallen tot honderden euro's betaalt.
DominoNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:59:
[...]
(En dan nog, het is z'n goed recht om zo'n kabel te kopen, het gaat me enkel om het melden in dit topic).
Die mening kan ik inderdaad begrijpen. Al zullen de reacties in de diverse "Post hier je nieuwe aanwinsten-topics" niet veel anders zijn. Wat wel opvalt is dat iedereen tegen dit soort aankopen is, zelfs al geeft de koper aan dat hij het puur en alleen voor de looks doet. Dergelijke personen zijn er (veel) meer dan je denkt. Ondergetekende is er zelf ook eentje van met Audioquest HDMI-kabels, Van den Hul luidsprekerkabels en tot 3 x 4mm² Power Cords. Merkbaar? Nee, leuk om te hebben liggen? Naar mijn mening wel.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 25-06-2018 19:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

DominoNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:28:
Wat een eer om meteen een reactie van de voorzitter van de bond tegen dure kabels te krijgen 7(8)7

Ik geef toch al aan dat ik betwijfel of het qua geluid ook maar iets gaat veranderen. Primair is het voor de looks. Een mooie banana plug staat aanzienlijk mooier dan gewoon wat kabel door het gaatje gefrot. Zeker vanwege de opstelling van 1 speaker kijk je er in sommige gevallen schuin tegen aan.
Daarnaast valt mijns inziens een bedrag van €135 nog mee op een totaalpakket (speakers, versterker en tv) van ruim €5500 nog mee.

De reden om dat hier te vermelden was het zien van de reacties, aangezien het toch om een stuk reëelere prijs en product gaat dan sommige kabels en apparaten die hier de revue passeren. Daarnaast blijft ik van mening dat de kwaliteit kabel op het gebied van analoog nog altijd meer verschil maakt (of je het hoort is een tweede natuurlijk) dan de overpriced crap voor digitale signalen zoals HDMI, UTP en USB...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• DominoNL

DominoNL

Ach, het zij je gegund ook! Als je 135 euro kunt/wilt uitgeven aan een kabel omdat deze onder een bepaalde hoek mogelijk zichtbaar is... ;)

En ja, een analoge kabel heeft meer -effect- op het resultaat, maar ook dan blijft goed/slecht subjectief. Verder ben ik (zeker bij het type speakerkabel) geneigd te zeggen dat je enkel over een soort baseline heen moet om geen kwaliteits-verlies te hebben, maar daarna stopt volgens mij (behalve dus misschien hoe het er uit ziet) het nut van meer geld uitgeven.

En vind het dan toch frappant, als ik dus morgen post dat ik een utp-kabel van 135 euro heb gekocht omdat deze er mooier uit ziet in mn router die soms zichtbaar is dan is dat wel zonde? Of begrijp ik je verkeerd? Want hoe is dat meer of minder overpriced-crap dan jouw speakerkabel? (No offense tho, het is je nogsteeds gegund!)

(En @ de opmerkingen hier en daar; geen voorzitter, maar wel lid van de bond tegen te dure kabels en dit forum is toch ook een beetje om te azijnzeiken, of niet? :+ )

[ Voor 33% gewijzigd door DominoNL op 25-06-2018 20:59 ]

• Jag
Nou ja, niet zoveel mis met iets kopen omdat het goed voelt of mooi eruit ziet en je daar reeel over bent. Maar beter geluid, neuh.
FeaR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:11:
[...]

Het is wel een feit dat de paraplu vorm met veel in- en uit pluggen de kracht kan verliezen waar een gewone cilinder of locking Banana Plugs geen last van hebben.
Dat is wel een goed punt. Je moet wel de juiste bij ze bestellen klik

Deze behouden namelijk wel hun klemkracht
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichiplug.com/pic/0534E-002.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Jag op 25-06-2018 22:31 ]

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Vanmiddag ga ik beluisteren of een upgrade vh moederbord van mijn streamer de moeite (en de investering) waard is. Vd geeks; ik heb een Linn ADSM streamer/voorversterker en onlangs heeft linn de architectuur vh moederbord ingrijpend gewijzigd. Daarmee is een compleet nieuwe DAC ontworpen die, als ik de verschillende (gebruikers) ervaringen lees, tot een spectaculaire verbetering heeft geleid. Ik neem mijn eigen ADSM mee opdat er een eerlijke a/b vergelijking kan worden gemaakt. Meer info volgt hier.

Maar eens beluisteren of die elfjes hun werk een beetje goed hebben gedaan..

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vind het wel bijzonder dat ze Toslink en S/PDIF door elkaar gebruiken, als zijnde verschillende aansluitingen. S/PDIF is de communicatie standaard, waarbij er 2 aansluitingen zijn: optisch, oftewel Toslink en coaxiaal, oftewel RCA. Ik vermoed dan ook dat ze bedoelen dat er 6 S/PDIF aansluitingen zijn, waarvan 3 optisch en 3 coaxiaal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Ray
@peacelord het antwoord vanuit dit topic zal zijn 'als je al verschil denkt te horen zit dat tussen je oren" of ze zijn niet precies gelijk op de ouput gematched etc

ikzelf daarentegen hoor graag je ervaring :)

ik heb zelf al een aantal keren naar Linn gekeken en ook bijna een aanschaf gedaan tot bleek dat een 'digitale tape loop' niet ging lukken. Ik wil een mini dsp in het pad voor gebruik van Dirac vandaar
Nee hoor, als hij een beetje fatsoenlijke A/B test doet zijn wij wel geinteresseerd. Alleen als er een duidelijk verschil is, dan is wel mijn eerste vermoede dat of het volume verschillend staat, of één van beide, danwel beide, een DSP actief heeft.

• peacelord
  • Nu online
Er is zeker een duidelijk verschil. Helaas heb ik me nooit echt fatsoenlijk kunnen bekwamen in het audio jargon en kan het daarom hier beperkt overbrengen.

Wat mij betreft komt het verschil erop neer dat de streamer met het nieuwe moederbord een realistischere weergave heeft. Dus zowel de instrumenten maar ook vocalen klinken alsof je er bij bent. Volume was vanzelfsprekend gelijk, ook de beluisterde (flac) bestanden. De vraag of het verschil de investering legitimeert blijft natuurlijk een persoonlijke. Ik denk dat liefhebbers die in dit segment luisteren en kopen het geld er graag voor hebben. Het effect van de investering op de kwaliteit van de weergvae is naar mijn mening groot.

• Ray
@peacelord heb je eventueel blind kunnen testen ? het klopt inderdaad dat een vrij kleine verschil in output volume vd streamer zelf al best een verschil kan maken in beleving namelijk

overigens is mijn ervaring ook dat hoe verder je gaat, lees vaak hoe duurder... het effect van onderscheid kunnen maken tussen verschillende vocalen / instrumenten groter wordt en het stereo beeld meer precies. je denkt dat zou het de ruisvloer zijn ? maar die is zoals hier ook al vaker gesteld met een knaken chipje , op papier, al extreem goed.

in ander nieuws heb ik mijn kpn setop box en steamer maar eens op een LPSU aangesloten... gewoon omdat het kan ...

• peacelord
  • Nu online
Blind testen had zeker gekund, maar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Ook omdat zoals gezegd het hoorbare verschil tussen de 2 moederborden te groot is/was. Blind testen is m.n. interessant als de verschillen klein zijn en om dan op die wijze autosuggestie te minimaliseren.

Het verhaal op de website van Linn over katalyst is lezenswaardig en zeker ook voor mensen met een technische achtergrond interessant. En ja een enigzins “geoefend” gehoor helpt de elven ook.

Ik luister zelf ruim 30 jaar Linn apparatuur en heb in die jaren regelmatig criticasters over de vloer gehad die het zonde geld van het geld vonden. Dus dat nog even los vd hele technische discussie’s. Het geld uitgeven aan een A merk auto is wel maatschappelijk geaccepteerd doe je dit voor je muziek dan ben je al snel een freak.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag m'n QED XT40 speakerkabels binnengekregen en deze avond meteen aangesloten.

Wat een verschil! Volgens mij hebben Legolas en z'n familieleden ze tijdens hun eerste werkdag na een welverdiende vakantie in het volle maanlicht van afgelopen week gesmeden. Wat een geluid! Ik hoor meer details en de specifieke aspecten van bepaalde instrumenten... :X O-)

Ik ben dus van bi-wired naar 1 kabel per speaker gegaan en heb hierna Audyssey zeer nauwkeurig opnieuw laten meten. Het lijkt alsof de laagweergave wat dieper en voller is, echter kan dit ook goed te maken hebben met het feit dat ik:
- van bi-wired naar 1 kabel ben gegaan
- Audyssey "beter" heb gekalibreerd dan de vorige keer
- placebo-effect optreedt en ik denk dat het beter klinkt

Hoe dan ook heb ik absoluut niet te klagen. De kabel straalt kwaliteit uit en ziet er qua afwerking en aansluiting een stuk beter uit dan de losse draden die ik voorheen had. Wat dat betreft is het een uitstekende match met mijn gloss black B&W 704 s2's.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

peacelord schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:04:
Blind testen had zeker gekund, maar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Ook omdat zoals gezegd het hoorbare verschil tussen de 2 moederborden te groot is/was. Blind testen is m.n. interessant als de verschillen klein zijn en om dan op die wijze autosuggestie te minimaliseren.
Waarom is blind testen niet interessant als het verschil spectaculair is?

Omdat de uitslag van tevoren al bekend is?

Dat was 'ie nu toch ook al? Je hebt geld uitgegeven, dus je geluid is 'beter' geworden.

Wellicht is het niet helemaal duidelijk, maar "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" is niet het cirkelafrektopic van de audiofielen, het is vooral het domein van de critici.

En jij bent een arme sukkel die voor een paar duizend euro opgelicht is.

Je Linn 'upgrade' is vooral een cashflow-garantie. Als het meetbare of hoorbare verschillen zou opleveren is het bewijsmateriaal in een strafklacht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

burne schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:23:
Je Linn 'upgrade' is vooral een cashflow-garantie. Als het meetbare of hoorbare verschillen zou opleveren is het bewijsmateriaal in een strafklacht.
Als je een paar duizend euro uitgeeft aan 'perfect geluid' en daarna nog een paar duizend euro uit moet geven aan 'perfecter geluid'..
Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep.
Uhm.. ben jij het slachtoffer..

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@burne jij bent normaalgesproken toch pro upgrades van dit kaliber?

• peacelord
  • Nu online
onnodig om te gaan schelden. Uit je vraagstelling maak ik op dat jij een standpunt hebt ingenomen. Goed om kritisch te zijn en ja, ik vind de titel van dit forum erg aansprekend en dat trekt me aan om hier een ander geluid te laten horen. Vooral omdat ik uit ervaring weet dat de meeste tweakers openstaan voor een ander geluid en niet slechts bevestiging zoeken bij elkaar.

Tot slot mijn ervaring dat je vooral naar muziek moet luisteren en er over praten toch altijd hetzelfde blijft als praten over andere emotionele zaken zoals bijvoorbeeld sex. En dat is leuk maar blijft toch altijd second best.

Het verhaal op de website van Linn over katalyst is lezenswaardig en zeker ook voor mensen met een technische achtergrond interessant. En ja een enigzins “geoefend” gehoor helpt de elven ook.
Welk verhaal? Heb even snel gekeken, maar kan niet zo snel iets vinden op de website. En om nou de hele website door te gaan zoeken ;).

• peacelord
  • Nu online

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik luister zelf ruim 30 jaar Linn apparatuur en heb in die jaren regelmatig criticasters over de vloer gehad die het zonde geld van het geld vonden. Dus dat nog even los vd hele technische discussie’s. Het geld uitgeven aan een A merk auto is wel maatschappelijk geaccepteerd doe je dit voor je muziek dan ben je al snel een freak.
Ja, in bepaalde gevallen kun je bij die duurdere auto ook vraagtekens zetten. Maar er is desondanks wel een verschil. Meestal zijn er bij duurdere auto's toch wel aanwijsbare kenmerken. En die ontbreken bij dure kabels totaal. De bereidheid om daar die enorme bedragen te besteden aan een dom stukje draad komt alleen maar voort uit het geloof in sprookjes. Bij wijze van spreken in het geloof dat die elfjes bij maanlicht er echt zijn.
Had die net gevonden. En tja, als je niet de interne spannings referentie gebruikt die de meeste DACs wel hebben, dan moet je inderdaad zorgen dat de externe schoon is. Output van DAC = Digitale input * referentie, dus inderdaad alle troep op referentie zie je aan de output van de DAC. Maar dat is prima te doen. Klok al helemaal, klok eisen voor audio zijn niet al te moeilijk.

En @peacelord, het probleem wat hier is met uitspraken dat het direct overduidelijk is, datzelfde lees je op internet over een andere voedingskabel. Of een steen die je op je CD speler kan zetten (werkt overigens ook op streamers, versterkers en speakers).
Laat ik het zo stellen: Dat ze hun SNR nog iets omhoog hebben gekrikt geloof ik echt wel. Of het hoorbaar is, is een tweede. Maar ik kan me niet voorstellen dat hun oude ontwerp zo slecht in elkaar heeft gezeten dat er nog enorme verbeteringen te horen zijn. Als dat wel te horen was, dan ga ik er toch vanuit dat er of een ander volume op stond, of een DSP actief was, of een placebo effect.

[ Voor 46% gewijzigd door Sissors op 01-07-2018 08:30 ]

• peacelord
  • Nu online
Zelf luisteren is de enige wijze om tot goede beeldvorming te komen. Je hebt helemaal gelijk dat het high end wereldje een bijzonder wereldje is. Linn doet overigens niet mee aan de kabel fetisj. Gewoon kwalitatief hoogwaardige componenten en investeren in r&d. Dat heeft ertoe geleid dat ze al heel wat jaren meedraaien in de top.

Net zoals een aantal andere spelers zoals Mark Levison, Naim en Krell om er maar een paar te noemen. Als je alleen gebakken lucht verkoopt houdt je het in geen enkele sector lang vol.

• Jag
Ja behalve in de high end audio, daar moet je het juist hebben van gebakken lucht en mensen die daarin trappen. En jij bent erin getrapt :+

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 17:49
peacelord schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:14:
Zelf luisteren is de enige wijze om tot goede beeldvorming te komen. Je hebt helemaal gelijk dat het high end wereldje een bijzonder wereldje is. Linn doet overigens niet mee aan de kabel fetisj. Gewoon kwalitatief hoogwaardige componenten en investeren in r&d. Dat heeft ertoe geleid dat ze al heel wat jaren meedraaien in de top.

Net zoals een aantal andere spelers zoals Mark Levison, Naim en Krell om er maar een paar te noemen. Als je alleen gebakken lucht verkoopt houdt je het in geen enkele sector lang vol.
Bose, B&O, JBL etc gaan toch al effies mee, dus blijkbaar is er genoeg ruimte voor gebakken lucht.

Hoewel het niet mijn hoofdrichting is, ontwerp ik op mijn werk ook weleens aan audio zaken. En ik kan je één ding verzekeren, het gaat om de metingen, dat is de enige manier om tot een goede beeldvorming te komen ;).

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jorgen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:36:
@burne jij bent normaalgesproken toch pro upgrades van dit kaliber?
Lees anders eens terug. Als iets nu opvallend beter klinkt was de vorige versie beroerd slecht. Als Apple voor 9 euro een DAC kan verkopen die even goed presteert als eentje van €1800 is er voor niemand nog een reden om hoorbaar slecht geluid te produceren. Als je dat wel doet en vervolgens je klanten laat betalen voor dure upgrades ben je ze aan het bezwendelen.

Overigens gaan die klanten ook niet helemaal vrijuit. Als iets zo slecht klinkt dat je muziekinstrumenten onrealistisch vindt klinken had je het ding in eerste instantie al niet moeten kopen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

burne schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Lees anders eens terug. Als iets nu opvallend beter klinkt was de vorige versie beroerd slecht. Als Apple voor 9 euro een DAC kan verkopen die even goed presteert als eentje van €1800 is er voor niemand nog een reden om hoorbaar slecht geluid te produceren. Als je dat wel doet en vervolgens je klanten laat betalen voor dure upgrades ben je ze aan het bezwendelen.

Overigens gaan die klanten ook niet helemaal vrijuit. Als iets zo slecht klinkt dat je muziekinstrumenten onrealistisch vindt klinken had je het ding in eerste instantie al niet moeten kopen.
Eens met je hoor. Ging mij er meer om dat ik hier hele discussies heb gevolgd waarin ik jou aan de andere kant zag staan. Je vraagt je inderdaad met recht af, hoe het kan (en dus of het überhaupt wel waar is cq mogelijk is) dat sommige upgrades zo'n megagroot effect hebben, als het de vorige keer ook al prima was.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

burne schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:23:
[...]

Wellicht is het niet helemaal duidelijk, maar "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" is niet het cirkelafrektopic van de audiofielen, het is vooral het domein van de critici.
Mag van mij zo in de topic-warning.

Dan kan er ook een "cirkelafrektopic (3xWW) voor audiofielen" komen.

PageFault schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Bose, B&O, JBL etc gaan toch al effies mee, dus blijkbaar is er genoeg ruimte voor gebakken lucht.
Touché :P

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 01-07-2018 23:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jorgen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:14:
Ging mij er meer om dat ik hier hele discussies heb gevolgd waarin ik jou aan de andere kant zag staan.
Dat lijkt me stug. Zelfs mijn eerste reactie, bijna 11 jaar geleden, was elvenvrij.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

burne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:34:
[...]

Dat lijkt me stug. Zelfs mijn eerste reactie, bijna 11 jaar geleden, was elvenvrij.
Ben ik in de war dan? Dacht dat jij degene was die allerlei grafiekjes postte en daarna verschillende posts weghaalde. Zo nee, excuus.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

• Amdwarrior
  • Laatst online: 06:25
PageFault schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:52:
[...]

JBL verkoopt tegenwoordig alleen maar hippe bluetooth speakers je weet wel die dingen waar jeugd mee rondloopt waar iedereen gratis van mag meegenieten ;(

Bose tja dat mensen anno 2018 nog steeds niet Internet ontdekt hebben :+ Bose heeft gewoon ijzersterk pr machine helaas want kwaliteit is het gewoon Aliexxpress voor 10x zoveel 8)7

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Bose heeft bereikt wat eigenlijk elke fabrikant wel wil:

Dat je als beste bekend staat bij de gemiddelde consument.

Het is ook altijd leuk wanneer je felle discussies voert met fanatieke Bose fans en ze vervolgens een fatsoenlijke set en fatsoenlijk geluid laat horen. Als je dan ook nog eens verteld dat het een stuk goedkoper is en modulair uitbreidbaar dan is de gezichtsuitdrukking helemaal "priceless"

Heb trouwens eens naar de Linn producten gekeken. €20.000 voor een netwerkstreamer. Benieuwd of je er gratis een intake gesprek bij een psychiater naar keuze er bij krijgt...

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12 17:12
Amdwarrior schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:30:
[...]

JBL verkoopt tegenwoordig alleen maar hippe bluetooth speakers je weet wel die dingen waar jeugd mee rondloopt waar iedereen gratis van mag meegenieten ;(

Bose tja dat mensen anno 2018 nog steeds niet Internet ontdekt hebben :+ Bose heeft gewoon ijzersterk pr machine helaas want kwaliteit is het gewoon Aliexxpress voor 10x zoveel 8)7
Oh? Welke koptelefoon is net zo goed als de Bose QuietComfort 35 II voor maar 30 euro op Ali?

*zich persoonlijk aangesproken voelt*

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 10:25
MazeWing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:04:

Het is ook altijd leuk wanneer je felle discussies voert met fanatieke Bose fans en ze vervolgens een fatsoenlijke set en fatsoenlijk geluid laat horen. Als je dan ook nog eens verteld dat het een stuk goedkoper is en modulair uitbreidbaar dan is de gezichtsuitdrukking helemaal "priceless"
Even afgezien van dat ik het met je eens ben qua geluidskwaliteit, maar wat wil je er mee opschieten? Je jaagt mensen alleen maar tegen je in het harnas. Geef ze een slecht gevoel over hun dure aankoop :X
ImdaMned schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Oh? Welke koptelefoon is net zo goed als de Bose QuietComfort 35 II voor maar 30 euro op Ali?

Goeie vraag, ik ben benieuwd :+
Maar ik vermoed dat hij de standaard melkpakjes plus subwoofer setup bedoelt. En dan nog vind je die niet beter op Aliexpress voor een tiende van het geld.

• Amdwarrior
Ging inderdaad over beruchte melkpakjes speakers misschien overdrijf ik wel een beetje maar als 2.1 setjes zie van Bose voor 800 gemaakt van goedkoop plastic melkpak speakers en subwoofer dat totaal geen subwoofer mag genoemd worden want onder 70hz komt ie amper .

• WCA

WCA

ImdaMned schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Aliexpress kwaliteit is overdreven. Echter als je gaat kijken naar bose producten, zijn er zelden producten tussen die echt ‘amazing’ zijn.

De qc35 is om verschillende redenen een goede koptelefoon, met name de noise cancelling en het comfort. Het geluid is goed, maar niet bijzonder goed ofzo.

In de rest van de lineup zie je dat producten vaak erg duur zijn voor wat ze bieden, en alleen maar goed lijken. Bijv. Bluetooth speakers, dan heb je zo’n mini speakertje waar een relatief dikke bas uitkomt. Dat klinkt op het eerste gezicht indrukwekkend, maar dan merk je dat de rest van de muziek een beetje verloren gaat.

Share and Enjoy!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jorgen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:42:
[...]

Ben ik in de war dan? Dacht dat jij degene was die allerlei grafiekjes postte en daarna verschillende posts weghaalde. Zo nee, excuus.
Kijk ook even naar de datum van deze reactie.. En de inhoud, natuurlijk..

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bose is net als Apple. Prima spul, maar compleet overpriced, waardoor je evengoed iets anders voor minder geld kunt kopen. Dat maakt het niet slecht, verre van, maar je betaald daadwerkelijk een boel voor de naam.

• Amdwarrior
Apple gebruikt tenminste nog premium materialen :P

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-12 17:34
Amdwarrior schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:44:
Apple gebruikt tenminste nog premium materialen :P
Zeker nog nooit eentje open gemaakt (voor zover dat tegenwoordig nog mogelijk is...)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 17:49
Amdwarrior schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:19:
Ging inderdaad over beruchte melkpakjes speakers misschien overdrijf ik wel een beetje maar als 2.1 setjes zie van Bose voor 800 gemaakt van goedkoop plastic melkpak speakers en subwoofer dat totaal geen subwoofer mag genoemd worden want onder 70hz komt ie amper .
Eeeeh, ook over een groot deel van de rest van hun portfolio. Wel eens in een kroeg / feestzaal die professionele lijn van de dikke Bose speakers gehoord? Afgrijselijk en dat ligt echt niet alleen aan de accoustiek!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rinaldootje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:14:
[...]

Zeker nog nooit eentje open gemaakt (voor zover dat tegenwoordig nog mogelijk is...)
Het begint nu wel erg off topic te raken

Er wordt verder niet meer over Apple gesproken, wat mij betreft.

[ Voor 39% gewijzigd door burne op 02-07-2018 15:54 . Reden: stomme geyoutubevideo ]

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Zelf luisteren is de enige wijze om tot goede beeldvorming te komen.
Dit blijf ik altijd een bijzondere uitspraak vinden, en ik snap niet zo goed waarom dit een veelvoorkomende uitspraak is bij audiofielen.
Bij de paardenraces gaan we toch ook niet allemaal schreeuwen:"Schijt aan de fotofinish, ik heb een getraind oog en als je het zelf niet hebt gezien mag je niet meepraten over wie er gewonnen heeft."

We hebben toch niet voor niks tegenwoordig extreem accurate meetapparatuur tegenwoordig? Waarom vertrouwen we die wel in elke andere tak van technologie, maar bij audio moet je persé je oren gebruiken :? .

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja dat is net als beeldkalibratie. Je kan het nog zo natuurgetrouw instellen, als het niet je smaak is, vind je iets anders mooier en dus beter.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ossi schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Even afgezien van dat ik het met je eens ben qua geluidskwaliteit, maar wat wil je er mee opschieten? Je jaagt mensen alleen maar tegen je in het harnas. Geef ze een slecht gevoel over hun dure aankoop :X
Uiteraard alleen bij mensen die lopen te schreeuwen dat Bose het beste is en hun set van duizenden euro's tot de absolute top behoort...

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:50
PageFault schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Eeeeh, ook over een groot deel van de rest van hun portfolio. Wel eens in een kroeg / feestzaal die professionele lijn van de dikke Bose speakers gehoord? Afgrijselijk en dat ligt echt niet alleen aan de accoustiek!
Mwah, ik moet zeggen dat de set 802 en 302's met bijbehorende eindtrappen bij ons altijd als een klok geklonken hebben. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren qua geluid, maar de professionele Bose apparatuur klinkt uitstekend. Moet het natuurlijk wel goed afgesteld zijn, want het meeste spul in feestzalen en kroegen staat alleen maar op standje beuken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
burne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:35:
[...]

1: het begint nu wel erg off topic te raken

2: alles wat Apple maakt wordt uit elkaar getrokken en tot in detail geanalyseerd, en de conclusie is altijd onveranderd: prima spul, goede engineering, topkwaliteit materialen maar bijna niet te repareren.
Ik zou dan toch zeggen, kijk eens naar wat filmpjes van Louis Rossmann. De slechte repareerbaarheid komt ook zeker naar voren. Maar ook de engineering en de keuze voor bepaalde componenten is lang niet altijd even goed. Bijvoorbeeld deze liet mij toch heel anders naar Apple kijken dan dat ik ervoor deed.

• peacelord
  • Nu online
Goed om hier te lezen dat er genuanceerd over mijn inbreng gedacht wordt. Ik lees ergens overigens iets over een vergelijking met de sportwereld waar bij mij een vergelijking met de kunstwereld igv muziek meer op zijn plaatst lijkt.

Binnenkort ga ik wat meer experimenteren met de bekabeling en zal jullie mijn bevindingen natuurlijk niet onthouden.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
@dragonhaertt bij een paardenrace is er maar 1 ding belangrijk en dat is het exacte tijdstip dat een paard de finish passeert. Bij weergave kwaliteit van muziek, zijn dit er redelijk veel. Denk aan frequentiebereik, maximaal volume, diverse soorten vervorming en ruis. Daarnaast speelt ook de vormgeving van het weergave apparaat een rol in de beleving van de muziek. Net als andere niet-rationele argumenten. Daarnaast is dan ook nog wat voor de een belangrijk is, voor de ander volledig niet belangrijk.
Kort: het is niet vergelijkbaar.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:31
blissard schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:29:
@dragonhaertt bij een paardenrace is er maar 1 ding belangrijk en dat is het exacte tijdstip dat een paard de finish passeert. Bij weergave kwaliteit van muziek, zijn dit er redelijk veel. Denk aan frequentiebereik, maximaal volume, diverse soorten vervorming en ruis.
Dat zijn allemaal eigenschappen die prima te meten zijn. En uit die metingen kun je leren dat DAC's, kabels, verstekers (praktisch alles tot aan de luidspreker) acoustisch transparant is.
Daarnaast speelt ook de vormgeving van het weergave apparaat een rol in de beleving van de muziek. Net als andere niet-rationele argumenten.
Klopt als een bus. Ik vind het ook helemaal niet raar als je een smak geld neertelt voor een mooie versterker (heck dat doe ik zelf ook). Je moet alleen niet beweren dat hij veel mooier klinkt.

Regeren is vooruitschuiven

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

blissard schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:29:
Bij weergave kwaliteit van muziek, zijn dit er redelijk veel. Denk aan frequentiebereik, maximaal volume, diverse soorten vervorming en ruis.
En dat is iets wat al heel lang onderzocht wordt. DIN 45500 is een norm van 1966, net zo oud als ik. Overigens is 'ie niet meer geldig en er is geen vervanger. Maar we zijn het er wel over eens dat 20Hz-20kHz, THD < 0.05% en zo min mogelijk ruis iets is waar zelfs de meest eenvoudige apparaten probleemloos aan voldoen. Er is nog wel een stel parameters maar problemen daarmee zijn zo zeldzaam dat je ze bijna altijd kunt negeren. Iets met een lage THD zal ook een lage IMD hebben.

En die paar keer dat er dubbelblind ABX getest is met goedkope en dure componenten is de uitslag altijd dat het geconstateerde verschil niet statistisch significant is, met uitzondering van speakers. Die gek genoeg veel vervorming introduceren, en waarbij het dus van belang is dat het soort vervorming wat je speakers introduceren je aanstaat.

Als je nou nog niet doorhebt waarom ik wel een paar duizend euro aan koptelefoons heb rondslingeren en letterlijk geen cent aan versterkers uitgeef... (ik heb geen versterker..)
Daarnaast speelt ook de vormgeving van het weergave apparaat een rol in de beleving van de muziek. Net als andere niet-rationele argumenten.
Misschien zouden we dat ook eens dubbelblind moeten testen: Een dure versterker en kabels laten zien, en stiekem het geluid door een handje tweelingsnoer en een Renkforce laten leveren.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

burne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:37:
[...]
Als je nou nog niet doorhebt waarom ik wel een paar duizend euro aan koptelefoons heb rondslingeren en letterlijk geen cent aan versterkers uitgeef... (ik heb geen versterker..)
Heb je dan geen problemen om op een koptelefoon met hoge impedantie heel zacht klinkt? Om de doodeenvoudige reden dat er te weinig power door de koptelefoonuitgang gaat. Dit natuurlijk volledig los van de DAC, etc.

Pagina: 1 ... 30 ... 121 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic