Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 121 Laatste
Acties:

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
klungeltweaker schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:49:
Ik heb bij Ali een setje interlinks gekocht o.b.v. Canare kabel. Speelt geweldig, al helemaal voor het geld.

Gewoon een prima afgewerkte kabel o.b.v. degelijke koperkabel, bijvoorbeeld:

https://nl.aliexpress.com...DIY-0-5m/32481769161.html
[...]
Dat zijn mooie kabels, zeker geen ramp om die te moeten zien. Helaas zitten ze bij mij achter in de kast en zie je ze niet.

Voor zo'n prijs zou ik ze ook nog wel overwegen, maar ze moeten zeker geen 10voud daarvan kosten.

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:40
Kan ik van zulke aliexpress kabels vertrouwen dat ze degelijke connectoren hebben en bijvoorbeeld niet stiekem aluminium bevatten?
Deze speaker kabels leken me namelijk wel interessant: https://nl.aliexpress.com...ugs-Pair/32724034485.html

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zal wel goed zitten met die degelijkheid. Ik zie maar één minpuntje, dat is dat ik ze voor een paar simpele snoertjes veel te duur vind.

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 12:58
microcuts schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:44:
Kan ik van zulke aliexpress kabels vertrouwen dat ze degelijke connectoren hebben en bijvoorbeeld niet stiekem aluminium bevatten?
Deze speaker kabels leken me namelijk wel interessant: https://nl.aliexpress.com...ugs-Pair/32724034485.html
Ik heb deze speaker kabels en het is prima kwaliteit. Aan de kant van de versterker heb ik de banaanpluggen er af gehaald (in mijn versterker passen geen banaanpluggen) en de kabel bestaat volgens mij op het eerste zicht uit 3 x 1,5mm koper kabel)

Interlinks heb ik ook van ali, van het merk unnlink, die zijn ook prima.

Ik geloof niet zo in peperdure kabels, het moet er een beetje leuk uitzien en genoeg koper bevatten en dan is er volgens mij nog weinig winst te behalen.

• microcuts
  • Laatst online: 10:40
Ik geloof ook niet in peperdure kabels, maar €30 voor een paar 2m geassembleerde speaker kabels met bananenpluggen en een mooi jasje vind ik een koopje. Ik hoor het natuurlijk graag als je deze ergens voor minder dan dat kunt vinden.

Bedankt @jorgenv, besteld!

[ Voor 18% gewijzigd door microcuts op 22-04-2018 14:20 ]

• jorgenv
microcuts schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:19:
Ik geloof ook niet in peperdure kabels, maar €30 voor een paar 2m geassembleerde speaker kabels met bananenpluggen en een mooi jasje vind ik een koopje. Ik hoor het natuurlijk graag als je deze ergens voor minder dan dat kunt vinden.

Bedankt @jorgenv, besteld!
unnlink kabels

Hier kan je ze een stukje zien. Alleen beetje jammer van mijn platenspeler met vaste bekabeling.

• Techneut
  • Niet online
In de meeste gewone elektronica winkels koop je zoiets voor minder dan een tientje. Die 30 euro is weliswaar niet de hele wereld en het is ook geen prijs in de categorie elfenland. Maar je betaalt wel extra voor enkel maar de show.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

franssie

Save the albatross

Techneut schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:02:
<> Maar je betaalt wel extra voor enkel maar de show.
en dat is die EUR20extra mij prima waard, er zijn details van die grootte in mijn woning die veeeel meer gekost hebben (ik noem een horloge, dat mag er ook leuk uitzien al doet een kermis quarts ook prima de tijd aangeven).

edit of een deurklink - heb je ook van 4 to 3000. technisch vergelijkbaar? 95%.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 23-04-2018 22:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jorgenv
Je vindt ook echt geen afgewerkte luidsprekerkabel voor een tientje bij een electronicawinkel. Voor het geluid geloof ik niet dat het beter is dan gewone luidsprekerkabel, maar dit ziet er gewoon veel toffer uit. En iets vergelijkbaars voor hetzelfde geld ga je niet vinden bij de lokale electronica boer.

• Techneut
  • Niet online
jorgenv en franssie,
Jullie slaan helemaal de spijker op de kop, het ziet er geef ik eerlijk toe toffer uit. Jullie zeggen zelf dat dit alles is, prima als men dat een belangrijke bijkomstigheid vind en daar een fors aandeel van de kostprijs voor over hebt. Ik hoef dat immers niet te betalen.

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12 09:06

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Petertyuh schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:30:
[...]

Dat zijn mooie kabels, zeker geen ramp om die te moeten zien. Helaas zitten ze bij mij achter in de kast en zie je ze niet.

Voor zo'n prijs zou ik ze ook nog wel overwegen, maar ze moeten zeker geen 10voud daarvan kosten.
De gebruikte kabel kost in Nederland al snel 3,50 per meter. Voor mijn setje was dan al 10 euro alleen aan kabels gebruikt.

http://www.hifisupply.nl/...10000143&aid=6649&lang=nl

Zoek hier ook maar eens naar de kosten van confectie. De gebruikte pluggen kan je ook los kopen. Theoretisch kan alles natuurlijk nagemaakt zijn, maar ik ben dik tevreden over de algehele kwaliteit/prijs.

De confectie bij Hifisupply is 20 Euro, sleeve kost 2,50 Euro extra. Wanneer je daar bestelt heb je nog een hele goede deal denk ik, maar de China-route is onverslaanbaar.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:41:
[...]

Als jij 800 D3's voodoo wil noemen, dan heb je gelijk. Natuurlijk heeft die specifieke studio ook een bepaalde clientele, maar bij luidsprekers is er weinig elvenstof bij maanlicht aan.
De B&W 800 serie staat uit mijn hoofd in de abbey road studio 1, inderdaad niet een studio die je als beginnend bandje huurt voor een album

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

SnowDude schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:49:
[...]

De B&W 800 serie staat uit mijn hoofd in de abbey road studio 1, inderdaad niet een studio die je als beginnend bandje huurt voor een album
Onder andere inderdaad. Toen de 800 serir begon werd hij eerst veel gebruikt in studio's voor klassieke muziek. Ondanks dat hij niet als pro/monitor luidspreker is ontworpen.

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12 18:40

IJsrace

null

SnowDude schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:49:
[...]

Correct. Sowieso een mooie 'inside with Google' trouwens ;)

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-12 14:29
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:12:
[...]

Onder andere inderdaad. Toen de 800 serir begon werd hij eerst veel gebruikt in studio's voor klassieke muziek. Ondanks dat hij niet als pro/monitor luidspreker is ontworpen.
Inderdaad. Die B&W 800 heeft een belachelijk slechte frequency response:

Afbeeldingslocatie: https://www.stereophile.com/images/511B800fig4.jpg

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
Hoezo slecht, ik vind de response er prima uit zien.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28
Niet perfect, maar dat is ook niet vaak zonder dsp. Wel +/- 3dB :).

Maar alhoewel belangrijk, is er wel veel meer wat de klank van een luidspreker maakt dan alleen de on axis amplitude response.

Verwijderd

Hij begint te spelen vanaf 25hz...hoeveel monitor luidsprekers ken jij die dat doen? Die response is echt prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 18:06 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

microcuts schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:44:
En je hebt hier ook al een mooie fabel te pakken... Aluminium is niet per definitie slecht. Het heeft de laatste jaren een slechte naam gekregen door CCA netwerkkabel, waar aluminium problemen geeft met de hoge frequenties die samen gaan met gigabit netwerk. In het frequentiebereik van audio is aluminium totaal geen probleem, zolang er maar een vergulde laag overheen zit voor een goede elektrische verbinding.

Stroomkabels (vooral hoogspanning) zijn juist van aluminium, omdat het daarvoor aluminium de beste combinatie van eigenschappen heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:12:
[...]

Hier staat een mooi artikel over Abbey Road studio. Daar staat een installatie in combinatie met Classé versterkers. Dat werd toen wel gezien als een redelijk ultieme combinatie die nog relatief betaalbaar was (laag in de 5 cijfers).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Techneut
  • Niet online
Noem je werkelijk "laag in de 5 cijfers", dus iets boven 10.000 euro, kan ook 20.000 zijn, voor een paar luidsprekers relatief betaalbaar? Ik heb van die beoordeling toch een andere voorstelling.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Betaalbaar? :P Menig iemand koopt daar een auto voor. :+ Maar goed dat is relatief, alles in high end audio staat gelijk aan honderden euro's eerst...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jag
Dit ging over een studio, en niet zomaar één. Daar liggen de budgetten wat anders :).

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Techneut schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:51:
Noem je werkelijk "laag in de 5 cijfers", dus iets boven 10.000 euro, kan ook 20.000 zijn, voor een paar luidsprekers relatief betaalbaar? Ik heb van die beoordeling toch een andere voorstelling.
B&W 800 D3 gaat voor 15,000 euro per stuk over de toonbank.

Een paar is dus 30k.

Het is net zoiets als dure auto's. Een Mercedes S 600 doet exact hetzelfde als een 4-deurs Aygo. Vier wielen, vier stoelen, brengt je van A naar B in dezelfde tijd als je je aan de maximumsnelheid houdt.

Als geld geen rol speelt bestel ik nu een paartje 800 D3's. Maar: mijn spaarrekening zegt dat het toch echt 686 S2 moet worden. :( (En ik rij nu niet meer in de S 600 van r0g3r, maar in een Doblo Cargo. :( )

I don't like facts. They have a liberal bias.

• franssie

franssie

Save the albatross

Laatst wat kabeltjes bij aliexpress gekocht als reserve voor mijn hoofdtelefoon. En het ongelovenlijke gebeurde - geen laag. Ik had er geen dubbel blindproef voor nodig om erachter te komen dat het rotzooi is.

Als iemand uit interesse wil meten, ik heb ze toch nog even uit de prullenbak gevist.

Ik had nooit verwacht dat een kabeltje zo slecht kon zijn op hoofdtelefoon signaal niveau.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
franssie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 02:17:
Laatst wat kabeltjes bij aliexpress gekocht als reserve voor mijn hoofdtelefoon. En het ongelovenlijke gebeurde - geen laag. Ik had er geen dubbel blindproef voor nodig om erachter te komen dat het rotzooi is.
...
Als niet elektrotechnicus vraag ik me toch af of het laag met andere stroompjes werkt dan het midden en hoog? Of heeft het te maken met frequenties?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Nop, is allemaal identiek. Als je echt hoog komt, krijg je zaken als een skin effect, maar dan moet je een stuk hoger frequent zijn als audio. Zo'n stukje kabel op die frequenties hoort ook geen significante frequentieafhankelijke zaken te hebben: En de (onhoorbare) componenten die er zijn, zijn bij de meeste kabels redelijk vergelijkbaar.

Het zou kunnen dat in combinatie met de frequentie-afhankelijke weerstand die een hoofdtelefoon wel heeft dit gebeurd. Verder is het enige verschil wat ik zo kan bedenken tussen hoog en laag, dat laag bij normale muziek een veel grotere amplitude heeft. Maar dat moet helemaal niks uitmaken bij een kabel. @franssie, heb je geen multimeter thuis liggen die je kan gebruiken om gewoon weerstand na te meten? Of misschien is de hele pinout van die kabel verkeerd.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Laatst wat kabeltjes bij aliexpress gekocht als reserve voor mijn hoofdtelefoon. En het ongelovenlijke gebeurde - geen laag.
De 'common' is stuk of heeft een hoge weerstand. Dan hoor je enkel de verschillen tussen links en rechts, en alles beneden zeg honderd hertz is in de meeste muziek identiek. Alsof de bas weg is. (Er mist meer, maar je moet goed luisteren om dat te horen..)
Sissors schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:00:
Als je echt hoog komt, krijg je zaken als een skin effect, maar dan moet je een stuk hoger frequent zijn als audio.
Het skin-effect speelt op 50Hz ook al een behoorlijke rol, alleen niet thuis. De skin-depth op 50Hz is ongeveer een centimeter. Het heeft dus geen zin om een koperdraad of -staaf dikker dan 2 centimeter te gebruiken, omdat de kern van je geleider dan niets meer doet. Daarom zie je in hoog vermogen installaties dikke platte koperstrips in plaats van rond koper. Minder last van skin effect.

Bij 20kHz is de skin depth een halve millimeter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K0IPxCW.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 27-04-2018 09:58 ]

• Techneut
  • Niet online

Als iemand uit interesse wil meten, ik heb ze toch nog even uit de prullenbak gevist.

Ik had nooit verwacht dat een kabeltje zo slecht kon zijn op hoofdtelefoon signaal niveau.
Let wel, geen laag!!!
En dat voor alleen maar een paar snoertjes. Met alle elementaire wetten van de elektrotechniek kan ik me daar niets bij voorstellen. Evenmin kan ik dat bij alle complexere technische aspecten die er zouden kunnen meespelen. Ik zou me er eventueel nog een heel piep klein beetje bij kunnen voorstellen als het de aller hoogste tonen van het hoorbare spectrum zouden zijn geweest, gecombineerd met heel lange snoeren.
Tenzij er iets gebroken is natuurlijk. Maar dat heeft niets met materiaalkeuze te maken, tenzij het eeuwige toepassen van aluminium is, een materiaal dat hier helemaal ongeschikt voor is vanwege z'n broosheid.

Maar als dat de oorzaak is, dan verwacht je bij hogere tonen ook een slechtere weergave. B.v. dat je de volumeregelaar veel hoger moet opendraaien dan je gewend bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Techneut op 27-04-2018 12:18 ]

• cdvc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-12 16:59
snip, hier is dit topic niet voor bedoeld

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 27-04-2018 20:19 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
Techneut schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:51:
ook voor thuis gebruik is dit (blijkt dat het 'maar' om 30K gaat) helemaal niet vreemd. De iets boven midrange instap Avalon koop je voor dat geld nog net anders moet je toch echt bij gaan lappen .....
http://www.moremusic.nl/prijslijsten/avalon-music.pdf

afgelopen weken ook wezen luisteren in de 12 - 20K per setje klasse maar dat kon me helaas niet bekoren,,

er is een hele wereld na de mediamarkt in audioland ;)

overigens raak je daar ook weer deels een kernpunt van dit hele topic. de 'elfen' kabels redeneren vanuit bijvoorbeeld de avalon speakers. Hoewel, discussie ga ik nu niet weer aan, een gamma netsnoer het wellicht ook prima op je speakers van > 100K zal doen zal je dat in de praktijk niet tegenkomen...
aan de andere kant, elk kabeltje duurder dan zijn minimale functie eisen die je aan mediamarkt spul knoop is inderdaad zonde van je geld of je moet het er mooi uit vinden zien wat ook een prima argument is

@cdvc ik denk dat je bij jouwhifi goed zit en niet snel een beter assortiment kan krijgen. Ik had de eigenaar vorige week nog op bezoek en het is een aardige man die voor het geld ook echt een stukje kwaliteit wil leveren zonder direct iets duurders te promoten waar hij niet achter staat

[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 27-04-2018 13:23 ]

• Techneut
  • Niet online
cdvc schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:15:
Ik ben op zoek naar iemand die veel ervaring heeft met het maken van netsnoeren. Jouwhifi.nl is zo'n shop maar wie kent er soortgelijke (betaalbare)? Of een Tweaker misschien?

DM is welkom.
Laat netsnoeren nou net een product zijn waar alleen degelijkheid een rol speelt. En bijna altijd is het bij een apparaat geleverd exemplaar helemaal oké. Ik lees hier "Jouw Hifi", geen idee over die firma, kan best in orde zijn. Maar wees overal bedacht op bla-bla-verhalen die totaal niet relevant zijn, maar alleen maar op geldklopperij gericht zijn. En dan betaal je al gauw twee tot drie keer zoveel als nodig is.

.Ik vermoed dat dergelijke firma's alleen maar kant en klaar spul verkopen, d.w.z. dat het zelf maken er daar niet bij is.. Behalve de lengte die je zelf kan kiezen is het voordeel hiervan gering. Maar mocht je dat toch perse willen, dan zou ik naar een gewone elektriciteitswinkel gaan. Doorgaans kun je daar ook prima terecht voor kant en klare snoeren, zonder peperdure lariekoektoeslag.

Geen idee wat je met de afkorting "DM" bedoelt.

• Ray
@Techneut bij jouwhifi kan je juist DHZ setjes kopen :) en natuurlijk ook afgemonteerd voor zeer , naar mijn menig.., schappelijke prijzen

https://www.jouwhifi.com/c-995833/netsnoeren/

om het je makkelijk te maken...

https://www.jouwhifi.com/...-met-bals-siltech-schuko/

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 27-04-2018 13:46 ]

• vorror
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:23
Ray schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:44:
@Techneut bij jouwhifi kan je juist DHZ setjes kopen :) en natuurlijk ook afgemonteerd voor zeer , naar mijn menig.., schappelijke prijzen

https://www.jouwhifi.com/c-995833/netsnoeren/

om het je makkelijk te maken...

https://www.jouwhifi.com/...-met-bals-siltech-schuko/
Schappelijke prijzen ;(, wat een belachelijke geldklopperij.

@cdvc Tip: luister naar @Techneut en gebruik gewoon het meegeleverde snoer.

• Jag
Ray schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:14:
[...]

ook voor thuis gebruik is dit (blijkt dat het 'maar' om 30K gaat) helemaal niet vreemd. De iets boven midrange instap Avalon koop je voor dat geld nog net anders moet je toch echt bij gaan lappen .....
http://www.moremusic.nl/prijslijsten/avalon-music.pdf

afgelopen weken ook wezen luisteren in de 12 - 20K per setje klasse maar dat kon me helaas niet bekoren,,

er is een hele wereld na de mediamarkt in audioland ;)

overigens raak je daar ook weer deels een kernpunt van dit hele topic. de 'elfen' kabels redeneren vanuit bijvoorbeeld de avalon speakers. Hoewel, discussie ga ik nu niet weer aan, een gamma netsnoer het wellicht ook prima op je speakers van > 100K zal doen zal je dat in de praktijk niet tegenkomen...
aan de andere kant, elk kabeltje duurder dan zijn minimale functie eisen die je aan mediamarkt spul knoop is inderdaad zonde van je geld of je moet het er mooi uit vinden zien wat ook een prima argument is

@cdvc ik denk dat je bij jouwhifi goed zit en niet snel een beter assortiment kan krijgen. Ik had de eigenaar vorige week nog op bezoek en het is een aardige man die voor het geld ook echt een stukje kwaliteit wil leveren zonder direct iets duurders te promoten waar hij niet achter staat
Wat is je punt nou van deze lange lap tekst?

• cdvc
Dank voor de reacties. Zou iemand nog tips hebben voor waar ik naar vroeg dan hoor ik dat graag.

• Jag
Cynisme?

Wat is de reden dat je speciale netkabels wilt?

• cdvc
Nee, geen cynisme. Oprecht gezegd bedoeld en geen trek aan discussie :)

[ Voor 10% gewijzigd door cdvc op 27-04-2018 15:10 ]

cdvc schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:49:
Dank voor de reacties. Zou iemand nog tips hebben voor waar ik naar vroeg dan hoor ik dat graag.
allekabels.nl is een goede. Wel hoop verzendkosten voor zo'n snoertje ;).

Als je geen discussie wil moet je niet op een forum komen.

• cdvc
Sissors schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:23:
[...]

allekabels.nl is een goede. Wel hoop verzendkosten voor zo'n snoertje ;).

Als je geen discussie wil moet je niet op een forum komen.
En als ik niet wil kopen moet ik thuisblijven? ;w
Je gaat sowieso opmerkingen krijgen, waar je het ook post. Maar jij komt vragen in een topic over de onzin van 'premium' kabels bij audio welke 'premium' voedingskabel je nodig hebt. En dan ga je moeilijk erover doen dat mensen dat een beetje apart vinden.

• cdvc
Klopt. Eerlijk gezegd had ik niet in de gaten dat het een 'anti' draad is. Ik zocht op Belden en kwam hier uit dus leek het me juist wel het topic om te posten. Sorry, ik neem de achterdeur :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Allen dank voor het meedenken, bedenk me met dat ik een geluidstechnikus in de straat heb wonen, eens kijken of we ze daar aan de pijnbank kunnen leggen. Ik snap er zelf namelijk ook niets van.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-12 22:35

BTU_Natas

Superior dutchie

https://www.jouwhifi.com/...dioquest-nrg-5-0-9-meter/

En dan de eigenaar "eerlijk en wil een stukje kwaliteit leveren" noemen, je dient gewoon aangifte voor oplichting te doen.

• Ray
BTU_Natas schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:41:
https://www.jouwhifi.com/...dioquest-nrg-5-0-9-meter/

En dan de eigenaar "eerlijk en wil een stukje kwaliteit leveren" noemen, je dient gewoon aangifte voor oplichting te doen.
zeer selectief net dat dure product eruit pakken wat hij dus niet aanpraat als je hem spreekt

dat was dus precies mijn punt. hij verwijst eerder naar zijn dhz kabel dan hierna.

en dat hele oplichting geleuter , die plaat is inmiddels ook wel grijs gedraaid ;w

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

https://www.jouwhifi.com/...gawatt/gigawatt-lc-3-mk3/

De hele shop zit er vol mee, ga je schamen dat je dit verdedigd. Crimineel gewoon

• Ray
BTU_Natas schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:00:
https://www.jouwhifi.com/...gawatt/gigawatt-lc-3-mk3/

De hele shop zit er vol mee, ga je schamen dat je dit verdedigd. Crimineel gewoon
en iemand die ziets verkoopt

http://www.moremusic.nl/prijslijsten/MIT-Interconnects.pdf

wat moeten we daar dan mee ? direct TBS en levenslang opsluiten ???? ;)

overigens blijft mijn punt dat hij het inderdaad wel kan leveren maar er zeker niet op stuurt. en dat vind ik persoonlijk nogal een verschil met veel andere aanbieders

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 27-04-2018 17:04 ]

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Is dezelfde vorm van oplichting, en nee daar staat geen tbs en levenslang voor. Je reactie gaat nergens over, hou op deze onzin goed te praten.

Omg,

https://www.jouwhifi.com/...el/solid-steel-s2-series/

Hahahaha... Ikea 20 euro.. bij hem 450. Ja pure kwaliteit @ mdf :+

Oe, en dit pareltje

https://www.jouwhifi.com/...udio-dectet-power-center/

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij heel bijzonder! En dan vooral de magneten :+

[ Voor 58% gewijzigd door BTU_Natas op 27-04-2018 17:31 ]

• Techneut
  • Niet online
Wat we daar mee moeten? Wat een vraag, helemaal niets natuurlijk, want ze doen niks strafbaars, het enige is gewoon niet kopen. Wie zulke prijzen voor een paar wel voor een paar simpele draadjes wil betalen wil gewoon niet beter weten of is knettergek. Maar ook dat is niet strafbaar en hij of zij doet er niemand kwaad mee. Dus dat geouweh... over levenslang en/of tbs is inderdaad geklets in de ruimte, we kunnen er hooguit om glimlachen. Laten we het daarbij houden.

Dat de verkoper ook wijst op gewoon goedkopere producten wist alleen maar op mensenkennis. Dergelijke verkopers herkennen vaak in één oogopslag het type klant, of die zich alles laat aansmeren of juist niet. Door cursussen die ze moeten volgen leren ze haarfijn hoe ze een potentiele koper kunnen inpakken met hun "vriendelijke" praatjes en welke richting ze uiteindelijk kunnen gaan.

Verwijderd

Techneut schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:43:
Wat we daar mee moeten? Wat een vraag, helemaal niets natuurlijk, want ze doen niks strafbaars, het enige is gewoon niet kopen. Wie zulke prijzen voor een paar wel voor een paar simpele draadjes wil betalen wil gewoon niet beter weten of is knettergek. Maar ook dat is niet strafbaar en hij of zij doet er niemand kwaad mee. Dus dat geouweh... over levenslang en/of tbs is inderdaad geklets in de ruimte, we kunnen er hooguit om glimlachen. Laten we het daarbij houden.

Dat de verkoper ook wijst op gewoon goedkopere producten wist alleen maar op mensenkennis. Dergelijke verkopers herkennen vaak in één oogopslag het type klant, of die zich alles laat aansmeren of juist niet. Door cursussen die ze moeten volgen leren ze haarfijn hoe ze een potentiele koper kunnen inpakken met hun "vriendelijke" praatjes en welke richting ze uiteindelijk kunnen gaan.
Ik ben het met je eens. Het is niet strafbaar en vaak zodanig overdreven qua claims en prijzen, dat het inderdaad bij mij regelmatig een meewarige glimlach oproept. 599 euro voor een stekkerblok?? 200 Euro voor 1 meter -gebruikte- speakerkabel????

Toch zit er wel degelijk een geur van oplichting aan. Overigens doen ook de gewone hifi-zaken daar vrolijk aan mee. Mooi verpakte (toegegeven) HDMI Monsterkabels voor 100 Euro liggen overal heel opvallend uitgestald, terwijl je voor 5 Euro een net zo goed werkend (immers digitaal...) ander merk hebt. Maar die goedkope versie (of zelfs een iets duurdere) wordt vrijwel nergens verkocht.....

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:52:
Toch zit er wel degelijk een geur van oplichting aan.
Een alibaba-kabel en een Monster Cable beloven hetzelfde: betrouwbaar transport van bitjes.

Een Kia Picanto en een Mercedes S600 beloven hetzelfde: betrouwbaar transport van jezelf.

Waarom beschuldig je Mercedes niet van oplichting en Monster wel?

(Ik wil geen antwoord, ik wil dat je nadenkt over je eigen normen en waarden..)

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:28:
Een alibaba-kabel en een Monster Cable beloven hetzelfde: betrouwbaar transport van bitjes.
Een Kia Picanto en een Mercedes S600 beloven hetzelfde: betrouwbaar transport van jezelf.
Waarom beschuldig je Mercedes niet van oplichting en Monster wel?
(Ik wil geen antwoord, ik wil dat je nadenkt over je eigen normen en waarden..)
Als eerste: ik beschuldig niemand. Lees de posting nog eens goed door, vooral de eerste zin waarin ik aangeef dat het niet strafbaar is.....

Als tweede: je vergelijking gaat nergens over.
Een koperkabel (met hooguit wat duurdere stekkers oid. of een mooie doos eromheen) die tientallen tot zelfs honderden keren meer kost dan een (ook gehoormatig) net zo goed werkende koperkabel is niet te vergelijken met een Kia Picanto vs. een dikke Mercedes.
Als je even met de Mercedes rijdt en daarna met de Kia dan weet je waarom de Mercedes veel duurder moet zijn. Dat je vervolgens toch de Kia koopt, okee.
Maar bij geluidskabels ligt dat duidelijk anders. Een overdreven dikke speakerkabel klinkt bv. volgens vele deskundigen soms wel ánders dan een dunnere maar voldoende dikke kabel, maar volgens diezelfde deskundigen niet béter. Bovendien verklaart dat ook niet waarom zo'n dikkere kabel zóveel duurder moet zijn, het duurste onderdeel is immers koper. Zelfs door elfjes in het maanlicht gesmeed hoeft dat geen tientallen euro's de meter meer te kosten. Een voldoende dikke kabel van goede kwaliteit kost misschien een tientje de meter, dus een 3x zo dikke kabel zou dan 3 tientjes kunnen kosten, geen 100 euro of meer.....
Nog een stapje verder is de prijs van stekkerboxen van 600 Euro, 2e hands luidsprekersnoer van 200 Euro de meter en net-aansluitsnoeren van 200 Euro, dat roept alleen maar lachkriebels bij me op.

Je hoeft niet te antwoorden, maar denk hier eens over na: waarom heb jij er zo'n behoefte aan die slangenolieverkopers te beschermen via een misplaatst woordtrucje? Of wil je écht dat mensen Mercedesprijzen gaan betalen voor een Kia Picanto? Als dat zo is, wie moet dan nadenken over normen en waarden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 00:14 ]

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
burne schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:28:
[...]

Nee dat doen ze niet :) En het verschil is meetbaar!

• Ray
wat imho @burne wil aangeven met zijn voorbeeld is ongeveer dit

https://www.chrono24.nl/rolex/index.htm#gref (met als https://www.chrono24.nl/r...ytona-6263--id8024932.htm )

versus https://lookalikestore.nl/ (https://lookalikestore.nl/99-daytona)

is de verkoper van een originele rolex van bijna 100K nou ook een oplichter ? of die van de lookalike ..... ;)

het ziet er niet veel anders uit dan eentje van een paar honderd euro, geeft ook de tijd aan etc
waar je dan bij een auto nog over zaken als veiligheid en comfort kan praten worden bij bv horloges te grenzen al en stuk kleiner tot je op zaken als merk (marketing) en status uit gaat komen. Met high end audio (kabels) is dat op enig moment niet anders

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 28-04-2018 09:10 ]

Als van de Rolex wordt geclaimd dat hij de tijd beter bijhoudt dan van een ander horloge, dan zou het een vergelijkbare situatie zijn. Maar dat doen ze niet, ze claimen dat ze er leuker uit zien (mag iedereen zelf bepalen), met de hand zijn gemaakt, etc.

De kabelfabrikanten claimen wel dat hun engelen HDMI kabels beter geluid geven, en dat is gewoon pure onzin. Ik ben er dan ook nog steeds niet van overtuigd dat dat niet strafbaar is. Als kabelfabrikanten €1000 de meter vragen voor een kabel omdat hij er leuk uit ziet, tja dan heb ik er geen problemen mee. Dan heb je wel geld teveel, maar ieder zijn ding. En natuurlijk begrijp ik ook dat in fabrikanten niet heel eerlijk zijn. Maar er is een verschil tussen creatief met de waarheid omgaan, en gewoon leugens vermelden.

Als ik een koelkast verkoop die producten langers vers houdt dan een reguliere koelkast, maar hij doet absoluut niks anders dan een reguliere koelkast, dan kan dat toch ook niet door de beugel?

Verwijderd

Heb paar weken geleden speakerkabel bij Thomann gekocht, zeer degelijk en leuke prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 09:53 ]

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-12 14:07
De vergelijking tussen de Kia en de Mercedes zou moeten zijn en Kia Picanto en een Mercedes carrosserie op een kia onderstel en dan roepen dat de mercedes veel beter rijd. Dat is wat de kabel fabrikanten doen.

• Techneut
  • Niet online
Inderdaad gaan al die vergelijkingen nergens over. Dat is het nadeel van vergelijkingen, ze gaan meestal mank. Natuurlijk bevatten een boel duurdere producten aantoonbaar voordelen die de hogere prijs verklaren en rechtvaardigen. De genen die daarvoor kiezen weten dat gewoon en kiezen dat bewust . Jaloers zijn op zoiets is natuurlijk een ander verhaal. Maar ik zou wel weten waar ik liever zou willen wonen als ik het zou kunnen betalen.

Maar als je toegeeft aan de praatjes en je koopt een lullig kabeltje van een meter lang voor duizend piek of meer, dan is dat wel terdege te vergelijken met iets wat toevallig zichtbaar nog stommer is. Ik noem geen voorbeelden, want die gaan gegarandeerd ook weer mank.

Het probleem is denk ik niet eens dat idioot dure product. Wie daar tegen beter weten in nog intrapt heeft volgens mij geen financiele problemen en gelooft in de uitspraak: "Als je rijk bent kun je wel dom blijven". Maar het is juist dat nog wel betaalbare artikel dat met het nodige klaroengeschal wordt aangeboden voor een veelvoud van de prijs die het waard is. En daar is deze forumrubriek denk ik wel nuttig in, met het de vloer aanvegen met al die bla bla praatjes.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:55:

Je hoeft niet te antwoorden, maar denk hier eens over na: waarom heb jij er zo'n behoefte aan die slangenolieverkopers te beschermen via een misplaatst woordtrucje?
Misschien moet je eens een paar reacties van me lezen, dat zal zeker helpen. Ik ben vanaf het eerste deel terug te vinden, dus keus genoeg.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Techneut schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:55:
Inderdaad gaan al die vergelijkingen nergens over. Dat is het nadeel van vergelijkingen, ze gaan meestal mank.
Dat was ook het punt :)

Iedereen gaat duidelijk benoembare kwaliteiten opsommen die de S-klasse wel heeft en de Picanto niet. Niet moeilijk, overigens. Leren bekleding? Notenhout op het dashboard? Elektrisch verstelbare stoelen met per sleutel eigen instellingen?

Maar: een kabel van een tientje en een kabel van 8000 euro doen precies hetzelfde. De enige reden om het prijsverschil te rechtvaardigen is de afwerking.

Dat gaat een interessante uitleg worden, waarom die kous zou duur is.

Verwijderd

burne schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:55:
Misschien moet je eens een paar reacties van me lezen, dat zal zeker helpen. Ik ben vanaf het eerste deel terug te vinden, dus keus genoeg.
Nee, ik reageer op één posting van je, niet op alles wat je ooit hebt neergepend.

Verwijderd

burne schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:06:
Maar: een kabel van een tientje en een kabel van 8000 euro doen precies hetzelfde. De enige reden om het prijsverschil te rechtvaardigen is de afwerking.
Dan zijn we het toch ergens over eens, dat ze hetzelfde doen.
Maar als de fabrikant van de dure kabel dát zou vermelden, dat het prijsverschil alleen zit in de afwerking, dan zou hij vermoedelijk weinig tot niets meer verkopen. Zelfs met massief gouden stekkers kom je m.i. dan nog niet aan de prijs. Maar goed, als er kopers bestaan die alleen om cosmetische redenen veel meer geld willen uitgeven voor dat product, dan moet dat kunnen.

En dan gaat de fabrikant van alles claimen over de "bijzondere" eigenschappen van zijn product, waarvan hij zelf ook wel weet dat die claims niet waar te maken zijn. Er wordt een fictieve meerwaarde verzonnen.
En laat daar nu mijn bezwaar zitten.....en daar duikt dan de geur van oplichting ook op......

• Jag
Jullie zijn het geloof ik gewoon eens :)

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
Jag schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:38:
Jullie zijn het geloof ik gewoon eens :)
Dan kan er een slotje op dit forum _/-\o_ _/-\o_ 8)7 (dit is grappig bedoeld)

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldme op 29-04-2018 10:09 ]

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:49
Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat de oplichtingsgrens ligt bij het maken van claims die niet bewezen kunnen worden. Maar dit maakt het ook moeilijk: ik heb al veel voorbeelden voorbij zien komen van een Elfenartikel waar de claim simpelweg is weggelaten (bijv. "eikenhouten kabelverhogers, 600 euro" zonder uitleg van de pseudowetenschap er achter). Daarom zien HiFi verkopers je maar wat graag persoonlijk in de winkel langskomen: dan kunnen ze hun claims woordelijk doen zonder tegenbewijs.
Ik zie gewoon ontzettend veel overeenkomsten met andere pseudowetenschappen zoals chiropractie, homeopathie en zulks soort. Homeopathie bijv. mag tegenwoordig geen claims meer maken in reclames en op de verpakking. In de drogisterij (of erger: apotheek of nog erger: bij de homeopaat zelf) zullen ze je doodleuk vertellen waartegen het volgens hen effect heeft, inclusief de onzin er achter.
Dit thread is vooral een voorbeeld van de zaken waarbij kabelmakers nog wel degelijk onzinclaims doen. Zodra het aan de voorwaarden voldoet, meld ik ze dan ook telkens bij de bevoegde instantie (ACM, RCC, JEP etc.). Helaas (of juist goed?) komen er steeds minder van zulke pareltjes binnen dus kom op mensen, spotten die handel :p

• Masterkale1
  • Laatst online: 18:52
Grappig dat we al bij deeltje 6 zitten en de discussies exact hetzelde blijven.

Omdraaien kabels: Ik hoor geen verschil.
Stekkers/stroomkabels/stekkerblokken: Ja
Interlinks: Weleens mee getest maar toen was mijn set een stuk minder, geen verschil toen hoorbaar, Mijn datasat heeft een speciale kabel dus wisselen is niet makkelijk.
HDMI kabel: Ik hoor geen verschil.
Luidspreker kabels: Weleens mee getest en verschil gehoord.

Aangeschaf van een degelijke kabel (lees niet altijd duur) dan kom je een heel eind.
Wat mij betreft is upgraden van kabels etc echt het laatste waarin je geld moet steken.

Toch blijf ik van mening dat de kwaliteit van de set zeer zeker uitmaakt. Ik vertel dit niet omdat ik een leuk sierraad heb maar gewoon mijn ervaring wil delen. Er is maar weinig spul op de markt waar ik echt warm voor loop. Zelfs een originele datasat is niet de bom. En dit moet werelds beste pre-amp zijn.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• hansvk
Masterkale1 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:40:
Grappig dat we al bij deeltje 6 zitten en de discussies exact hetzelde blijven.
..
Stekkers/stroomkabels/stekkerblokken: Ja
...
Luidspreker kabels: Weleens mee getest en verschil gehoord.
Toch wel dubbelblind getest mag ik aannemen?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:07

servies

Veni Vidi Servici

hansvk schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:17:
[...]

Wat denk je zelf....

Het verschil was natuurlijk zo overduidelijk te horen met zijn gouden oortjes, daar had hij geen dubbelblinde test voor nodig...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Stroomkabels kunnen wel degelijk invloed hebben.

Ik heb onlangs iets geks meegemaakt:
Als ik van huis ga of ga slapen doe ik altijd de apparatuur 'hard' uit, na netjes afsluiten gaat de stroom er af door middel van een geschakeld stekkerblok. Sluipverbruik, bescherming tegen piekspanningen, ik slaap minder lekker als het nog aan staat (geen idee waarom :? Blinde testmethode: het een keer vergeten, en de volgende ochtend afvragen waarom ik zo slecht sliep, bij de computer komen, 'oh ja')
Ik was in de woonkamer, net thuisgekomen, en hoorde op regelmatige tijden *plop* [soort van ultrasoon piepje], was om de ongeveer 20 seconden.
Geen idee waar het vandaan kwam, aquariumpomp en verlichting uitgezet, 'verder stond er niets aan', maar nog steeds: *plop* [squeak].
Alles hangt wel aan elkaar, vanaf de 'centrale' stekkerdoos met overspanningsbeveiliging gaan er weer andere stekkerdozen (schakelbaar en voor permanente stroom voor o.a. aquarium en KPN IPTV kastje), netwerkkabels zijn allemaal S-FTP die geaard zijn in de meterkast, alles volgens de regels van het aansluiten (behalve het stekkerdoos achter stekkerdoos)

Na heel veel zoeken uiteindelijk gevonden. Mijn pricewatch: Logitech Z150 Zwart setje die ik bij mijn computer in de huiskamer had staan.
Het zou onmogelijk moeten zijn, die dingen stonden hard (met de stekkerblokschakelaar, net als de computer, receiver, televisie, netwerkswitch die er ook aan zaten) uit.
Maar toch, *plop* [squeak].
Ik wist dat ze niet helemaal lekker waren, na uitschakelen (geen zin om die speakerset zelf uit te zetten, gaan gewoon met met de centrale schakelaar mee uit) ploppen ze een paar keer, en dan zijn ze stil. Dacht ik.

Geen idee wat de werkelijke oorzaak was van de storingen (ik vermoed de schakelende adaptervoeding, lange draad als een soort van antenne die net genoeg energie levert voor dat pulsje), maar na het omdraaien van de adapter is het nu definitief stil.

Moraal: Goede stroomkabels kunnen invloed hebben op het geluid, maar als je goedkopere goed gebruikt kan het ook schelen. Mocht je ook vage dingen horen: draai de netstekker eens om. Zeker met de meer moderne schakelende voedingen kan het helpen. Het was een heel zacht plopje, maar als dat door de muziek heen komt kan dat heel irritant zijn. (nooit gehoord als het aan stond, maar kan zijn dat andere apparatuur anders reageert, denk maar aan het 'plopjes' probleem van de Logitech Z5500 van langer geleden, als er een apparaat ergens anders aan ging plopten die ook)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• gekke
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-12 14:07
servies schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:53:
[...]

Wat denk je zelf....

Het verschil was natuurlijk zo overduidelijk te horen met zijn gouden oortjes, daar had hij geen dubbelblinde test voor nodig...
En anders kun je natuurlijk de zin gebruiken die meteen het ultieme bewijs levert "zelfs mijn vrouw/vriendin hoorde het verschil" 8)7 8)7

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
Resistor schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:

Als ik van huis ga of ga slapen doe ik altijd de apparatuur 'hard' uit, na netjes afsluiten gaat de stroom er af door middel van een geschakeld stekkerblok. Sluipverbruik, bescherming tegen piekspanningen, ik slaap minder lekker als het nog aan staat (geen idee waarom :? Blinde testmethode: het een keer vergeten, en de volgende ochtend afvragen waarom ik zo slecht sliep, bij de computer komen, 'oh ja')
Ik was in de woonkamer, net thuisgekomen, en hoorde op regelmatige tijden *plop* [soort van ultrasoon piepje], was om de ongeveer 20 seconden.
Geen idee waar het vandaan kwam, aquariumpomp en verlichting uitgezet, 'verder stond er niets aan', maar nog steeds: *plop* [squeak].
Alles hangt wel aan elkaar, vanaf de 'centrale' stekkerdoos met overspanningsbeveiliging gaan er weer andere stekkerdozen (schakelbaar en voor permanente stroom voor o.a. aquarium en KPN IPTV kastje), netwerkkabels zijn allemaal S-FTP die geaard zijn in de meterkast, alles volgens de regels van het aansluiten (behalve het stekkerdoos achter stekkerdoos)

Na heel veel zoeken uiteindelijk gevonden. Mijn pricewatch: Logitech Z150 Zwart setje die ik bij mijn computer in de huiskamer had staan.
Het zou onmogelijk moeten zijn, die dingen stonden hard (met de stekkerblokschakelaar, net als de computer, receiver, televisie, netwerkswitch die er ook aan zaten) uit.
Ik wist dat ze niet helemaal lekker waren, na uitschakelen (geen zin om die speakerset zelf uit te zetten, gaan gewoon met met de centrale schakelaar mee uit) ploppen ze een paar keer, en dan zijn ze stil. Dacht ik.

Geen idee wat de werkelijke oorzaak was van de storingen (ik vermoed de schakelende adaptervoeding, lange draad als een soort van antenne die net genoeg energie levert voor dat pulsje), maar na het omdraaien van de adapter is het nu definitief stil.

Moraal: Goede stroomkabels kunnen invloed hebben op het geluid, maar als je goedkopere goed gebruikt kan het ook schelen. Mocht je ook vage dingen horen: draai de netstekker eens om. Zeker met de meer moderne schakelende voedingen kan het helpen. Het was een heel zacht plopje, maar als dat door de muziek heen komt kan dat heel irritant zijn. (nooit gehoord als het aan stond, maar kan zijn dat andere apparatuur anders reageert, denk maar aan het 'plopjes' probleem van de Logitech Z5500 van langer geleden, als er een apparaat ergens anders aan ging plopten die ook)
Ik snap niet zo goed wat je nou probeert te zeggen met je voorbeeld, hoe bewijst dit dat betere kabels invloed hebben op het geluid?

Die nacht dat je slecht sliep, was het toen volle maan? Anders ligt het duidelijk daaraan en niet aan de stekker die je vergeten was uit het contact te trekken. 8)7

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Malt007 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:14:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je nou probeert te zeggen met je voorbeeld, hoe bewijst dit dat betere kabels invloed hebben op het geluid?

Die nacht dat je slecht sliep, was het toen volle maan? Anders ligt het duidelijk daaraan en niet aan de stekker die je vergeten was uit het contact te trekken. 8)7
Het is niet 3x in de maand volle maan. Ik vermoed dat het ook een hoogfrequent geluid is wat ik niet bewust kan horen. Zoemende adapter kan mij ook uit mijn slaap houden.

Als er veel geluid is hoor ik geen details meer (ik geloof ook niet in kabels gesmeed door trollen in het felle zonlicht), maar als er zeer weinig geluid is hoor ik alles.

[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 30-04-2018 15:38 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
Resistor schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:32:
[...]

Het is niet 3x in de maand volle maan. Ik vermoed dat het ook een hoogfrequent geluid is wat ik niet bewust kan horen. Zoemende adapter kan mij ook uit mijn slaap houden.

Als er veel geluid is hoor ik geen details meer (ik geloof ook niet in kabels gesmeed door trollen in het felle zonlicht), maar als er zeer weinig geluid is hoor ik alles.
Dus je sluit alle factoren behalve een niet hoorbaar geluid uit? Hoe weet je dan dat het niet komt door een niet zichtbaar licht of magnetische velden of telekinese? En slaap je 100% van de dagen dat je de stekkers er wel uit hebt getrokken goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 30-04-2018 15:40 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

@Resistor als je afschakeling niet dubbelpolig is kan het zeker, er blijft toch wat stroom aankomen door de L kabel als je alleen de N kabel afschakelt. Sommige led lampen hebben hier ook last van - die blijven (ik denk door de inductie van de lange N kabel) dan toch een heel klein beetje licht geven.

Resistor schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:

Nu lees ik er misschien overheen, maar je hebt een probleem gehad door een schakelende voeding (waarschijnlijk), en de conclusie is dat stroomkabels invloed kunnen hebben op je geluid? Waaruit haal je die conclusie dan?

Die voeding moet dan overigens wel echt problematisch zijn om over het stroomnet zoveel troep te leveren. Nu is er redelijk recent ook nog iemand anders geweest die het vervuilde stroomnet over zijn speakers hoorde. Maar daar was het net zo extreem vies dat hij het zelfs in zijn meterkast via de zekeringen kon horen.

• Techneut
  • Niet online
franssie schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:16:
@Resistor als je afschakeling niet dubbelpolig is kan het zeker, er blijft toch wat stroom aankomen door de L kabel als je alleen de N kabel afschakelt. Sommige led lampen hebben hier ook last van - die blijven (ik denk door de inductie van de lange N kabel) dan toch een heel klein beetje licht geven.
Doet er in principe weinig toe hoe dat komt, het gebeurt gewoon. Mocht je hiervoor interesse hebben, dat verschijnsel komt niet door inductie, daarvoor zou een stroom in een naastliggende draad nodig zijn. Die zou zorgen voor een wisselend magnetisch veld dat een spanning induceert.

Bij een uitgeschakelde lamp is daar geen sprake van, maar in de zelfde buis als waarin de lampdraad zit bevindt zich wel de fasedraad die spanning voert en een condensator werking heeft met de lampdraad. De opgewekte spanning die daardoor ontstaat veroorzaakt wel een geringe stroom door de lamp. Voor een gloeilamp is die stroom te klein om deze zichtbaar te doen gloeien, maar een LED-lamp doet dit wel doordat de bedrijfsstroom veel kleiner is dan van een gloeilamp en daardoor dichter bij die "lekstroom" ligt.. Het is dus een capacitieve stroom waar je daar mee te maken hebt.

• FrankHe
  • Laatst online: 19-12 19:16
Helios E-News: Balanced versus unbalanced ...
Beste FrankHe,

Professionele audio engineers zijn zich er steeds meer van bewust dat audiokabels grote invloed kunnen hebben op de prestaties van hun audioset-up. Toch houden de Pro’s het hoofd meestal wel koel.

In de hifi-industrie echter, worden soms astronomische bedragen gevraagd en uitgegeven aan “interlinks”. Daarbij wordt gesuggereerd dat ze high-end apparatuur net die “magie” meegeven, die bij gebruik van “gewone” kabels verloren gaat.

Als je de moed hebt je door dit artikel van John Siau heen te slaan, realiseer je je dat andere factoren een vaak even grote, zo niet grotere een rol spelen. John, hoofdontwerper bij Benchmark Media, is een rationalist. Lid van de club: “meten is weten”. Bij hem geen “flauwekulletjes”. Zijn kennis en ervaring leiden tot zeer interessante, nieuwe inzichten.

We hebben ons best gedaan de door hem geproduceerde tekst in het Nederlands te vertalen (daarbij geassisteerd door Google Translate). Durf jij het aan?

...

Vriendelijke groet,

Ulmt van der Linden

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-12 15:30
Sissors schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:17:
[...]

Nu lees ik er misschien overheen, maar je hebt een probleem gehad door een schakelende voeding (waarschijnlijk), en de conclusie is dat stroomkabels invloed kunnen hebben op je geluid? Waaruit haal je die conclusie dan?

Die voeding moet dan overigens wel echt problematisch zijn om over het stroomnet zoveel troep te leveren. Nu is er redelijk recent ook nog iemand anders geweest die het vervuilde stroomnet over zijn speakers hoorde. Maar daar was het net zo extreem vies dat hij het zelfs in zijn meterkast via de zekeringen kon horen.
Het schrikdraad rond de vijver hoor ik ook terug als geplop op de versterker in de garage, de woonkamer zit op een andere fase 😋

Maar of dat in de aarding zit of de voeding heb ik niet onderzocht. Een andere kabel gaat het iig niet oplossen 😉

Die El cheapo schakelende voedingen geven wel vaker nare bijverschijnselen op het net. Het kan best zijn dat je dat een beetje hoort, ik heb dat met vleermuizen ook wel eens in de tuin, die zitten net op de grens van het gehoorbereik je hoort wel dat er iets van geluid is maar je voelt het meer ofzo 😇

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Masterkale1
hansvk schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:17:
[...]

Ik werk hard voor mijn geld en vind het zonde om geld uit te geven wat ik niet hoor of zie. Bepaalde upgrades brengen echt zo weinig dat je het nauwelijk hoort en iets 15 keer moet omsteken om dingen op te gaan merken. Dan koop ik het gewoon niet.
Blindtest niet, maar luisteren wel. Maar wat ik al zei, verwacht geen wonderen met een stekker upgrade bijv. De meeste stekkers zijn van messing, een volledig koperen/verguld gaat voor beter contact zorgen en dat is dus te horen. Het verschil is eerder waar te nemen op de bron dan op de eindversterkers.
Er hoeft maar 1 factor te zijn in de gehele lijn die bijv heel het niveau van je set naar beneden trekt. dit kan van alles zijn.

Bijv een standaard JVC v7500 beamer geeft zoveel vervuiling op het net dat het gehele geluidsbeeld verpest wordt door de beamer. Dit is in redelijke mate te overbruggen om de aarde en fase aan elkaar te leggen in de meterkast. Hiernee kan je dus spelen om te kijken of er iets veranderd in het geluidsbeeld, of je trekt gewoon de trekker van de beamer los tijdens het draaien van een film.
Hierna een tuning uit laten voeren op de JVC en weg was het probleem.

Meld je dit op het AVS forum dan verklaren ze je voor gek en blijkbaar ook voor veel tweakers omdat 99% hier op het forum geen high end set heeft staan. Ondertussen roepen ze maar wat omdat ze op schoon wat hebben geleerd.

Ik ben zelf technisch opgeleid (automatisering, meet en regel, electrisch, mechanisch en technische bedrijfskunde) en altijd erg sceptisch geweest over dit soort audio zaken.
servies schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:53:
[...]

Wat denk je zelf....

jij bent duidelijk niet in het bezit van een high end set.

Mensen die alles onzin vinden, ik nodig jullie uit om een standaard bitje bitje speler mee te nemen en deze bij mij thuis aan te sluiten. Ik organiseer wel een blindtest tov mijn cinemike oppo.
Een speler kan ik makkelijk wisselen, ivm het dressoir zijn kabels wisselen een K klus.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-12 17:41

WCA

Masterkale1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:53:
[...]

Ik werk hard voor mijn geld en vind het zonde om geld uit te geven wat ik niet hoor of zie. Bepaalde upgrades brengen echt zo weinig dat je het nauwelijk hoort en iets 15 keer moet omsteken om dingen op te gaan merken. Dan koop ik het gewoon niet.
Blindtest niet, maar luisteren wel. Maar wat ik al zei, verwacht geen wonderen met een stekker upgrade bijv. De meeste stekkers zijn van messing, een volledig koperen/verguld gaat voor beter contact zorgen en dat is dus te horen. Het verschil is eerder waar te nemen op de bron dan op de eindversterkers.
Er hoeft maar 1 factor te zijn in de gehele lijn die bijv heel het niveau van je set naar beneden trekt. dit kan van alles zijn.

Bijv een standaard JVC v7500 beamer geeft zoveel vervuiling op het net dat het gehele geluidsbeeld verpest wordt door de beamer. Dit is in redelijke mate te overbruggen om de aarde en fase aan elkaar te leggen in de meterkast. Hiernee kan je dus spelen om te kijken of er iets veranderd in het geluidsbeeld, of je trekt gewoon de trekker van de beamer los tijdens het draaien van een film.

Meld je dit op het AVS forum dan verklaren ze je voor gek en blijkbaar ook voor veel tweakers omdat 99% hier op het forum geen high end set heeft staan. Ondertussen roepen ze maar wat omdat ze op schoon wat hebben geleerd.

Ik ben zelf technisch opgeleid (automatisering, meet en regel, electrisch, mechanisch en technische bedrijfskunde) en altijd erg sceptisch geweest over dit soort audio zaken.

[...]

Mensen die alles onzin vinden, ik nodig jullie uit om een standaard bitje bitje speler mee te nemen en deze bij mij thuis aan te sluiten. Ik organiseer wel een blindtest tov mijn cinemike oppo.
Een speler kan ik makkelijk wisselen, ivm het dressoir zijn kabels wisselen een K klus.
Leuk verhaal. Als het allemaal zo extreem high end is, waarom zit er dan geen fatsoenlijk filter op die apparatuur, zodat een beamer op je lichtnet niet je hele geluidsbeeld verpest? Zeker dat je niet gewoon het geluid van de ventilator van de beamer hoort? Dat zou een boel verklaren. Een koperen stekker vs een messing stekker ga je niet kunnen onderbouwen naast "ik hoor het verschil" ben ik bang.

Als je dat verder niet gelooft, doe nog maar eens een dubbelblinde test, hoor ik je de volgende keer wel weer ;)

Share and Enjoy!

• FrankHe
  • Laatst online: 19-12 19:16
[...]

Als eerste zou je direct bij de video projector een common mode filter kunnen plaatsen op de 230 Volt lijn. Kennelijk doet het ingebouwde filter niet helemaal zijn werk. Mocht dit extra filter niet voldoende zijn dan kun je overwegen de projector op een scheidingstransformator aan te sluiten. Dan kan het common mode filter ook beter z'n werk doen. Zorg ervoor dat de aarde voldoende laagohmig is anders kan de rommel alsnog nergens naartoe.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-12 15:30
[...]

[...]

Het lijkt me niet dat je de aarde en de fase aan elkaar gelegd hebt, waarschijnlijk bedoel je de nul, ook dat mag volgens mij officieel nog steeds niet volgens de nen1010.

Dit is namelijk ook al gebeurt bij het trafo huisje, netbeheerders zijn daar niet zo enthousiast over, al brengt het in sommige situaties wel voordelen met zich mee.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12 21:09
DjaRoel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:34:
[...]
Het lijkt me niet dat je de aarde en de fase aan elkaar gelegd hebt, waarschijnlijk bedoel je de nul, ook dat mag volgens mij officieel nog steeds niet volgens de nen1010.
Zal ook een leuke vonk geweest zijn in zijn meterkast, als hij inderdaad de fase aan de aarde gelegd heeft.
Dan weet ik zeker, dat hij puur geluid heeft gehoord; het omgevingsgeluid als het al geen prachtige stilte geweest zal zijn :P

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Wat zou je anders willen dan een 'bitje-bitje' (ik neem aan dat je bit-perfect bedoelt) speler?

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Misschien ben je ook wel gek :+
Yup... dat zijn ze allemaal en dan snap ik dus nooit waarom ze altijd op waardeloze instrumenten (de menselijke oren) vertrouwen en niet op de wetenschap...
Ik reken mijn Squeezebox, Marantz, Mordaunt & Short combinatie niet tot de high end maar ook niet tot de low end, maar ik ben wel snugger genoeg om te weten dat bijna 100% van dat 'high end' geneuzel gebakken lucht is...
Maar we zien het dus wederom bevestigd: niet dubbelblind getest...

• WCA

WCA

servies schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

Yup... dat zijn ze allemaal en dan snap ik dus nooit waarom ze altijd op waardeloze instrumenten (de menselijke oren) vertrouwen en niet op de wetenschap...

[...]

Ik reken mijn Squeezebox, Marantz, Mordaunt & Short combinatie niet tot de high end maar ook niet tot de low end, maar ik ben wel snugger genoeg om te weten dat bijna 100% van dat 'high end' geneuzel gebakken lucht is...
Ja maar, na een tuning was het weg! En als je het verschil zo duidelijk hoort is er toch geen dubbelblinde test nodig? Het placebo effect bestaat ook totaal niet, neeeee, dat is een fabel en nooit bewezen! O-)

Share and Enjoy!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 15:47
Allemaal druk met aarde, fase en weerstand van stekkertjes en kabeltjes. Kosmische achtergrondstraling, dat is pas een bitch voor het geluid.....

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2018 15:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:05

Sharky

Skamn Dippy!

Ik dacht dat we het er al een poos over eens zijn dat als een andere voedingskabel hoorbaar verschil oplevert (we vergeten de rotzooi in je muur) je waarschijnlijk een onwijze flutversterker hebt.
Discussieren over interlinks en speakerkabel kan ik nog een beetje snappen, maar een kabel van 2 meter die een hoorbaar verschil oplevert betekent dat er iets anders aan de hand is dan alleen een betere duurdere kabel.

This too shall pass

• WCA

WCA

Sharky schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:00:
Ik dacht dat we het er al een poos over eens zijn dat als een andere voedingskabel hoorbaar verschil oplevert (we vergeten de rotzooi in je muur) je waarschijnlijk een onwijze flutversterker hebt.
Discussieren over interlinks en speakerkabel kan ik nog een beetje snappen, maar een kabel van 2 meter die een hoorbaar verschil oplevert betekent dat er iets anders aan de hand is dan alleen een betere duurdere kabel.
Niet te vergeten de meest waardeloze, onafgeschermde kabel die in je muur zit, waar je die kabel van 750 euro inprikt. Met die prachtige gouden contactpinnen in die vieze gore messing contactpunten in je muur 8)7

Share and Enjoy!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Hulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:42:
Allemaal druk met aarde, fase en weerstand van stekkertjes en kabeltjes. Kosmische achtergrondstraling, dat is pas een bitch voor het geluid.....
Daar heb je aluminiumfolie voor. O-)

Kan je gelijk een hoedje vouwen :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• hansvk
Hulleman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:42:
Je moet je huis ook afdekken met kippengaas :+

hansvk schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Je moet je huis ook afdekken met kippengaas :+
Nee hoor, je moet zoals @Standeman al schreef aluminiumfolie hebben, gewoon kippengaas is niet afdoende. Immers kan aluminiumfolie scalaire sneller-dan-licht golven blokkeren die het geluidsbeeld beinvloeden, alleen aluminiumfolie kan dat (en nee, ik ben niet degene die deze fantasie heeft bedacht: https://www.hifi.nl/artikel_pagina2/26008/Nikola-Tesla.html)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:04

Standeman

Prutser 1e klasse

@Sissors zelfs een miljard keer sneller dan de lichtsnelheid...
Een patroon van golven dat volkomen massaloos is en zich een miljard maal sneller verplaatst dan het licht, wat alleen maar kan omdat het massaloos is.
Wow...

Volgens mij zijn er een paar nobelprijzen aan de verkeerde mensen gegeven 7(8)7

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 15:47
Sissors schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:53:
[...]

Nee hoor, je moet zoals @Standeman al schreef aluminiumfolie hebben, gewoon kippengaas is niet afdoende. Immers kan aluminiumfolie scalaire sneller-dan-licht golven blokkeren die het geluidsbeeld beinvloeden, alleen aluminiumfolie kan dat (en nee, ik ben niet degene die deze fantasie heeft bedacht: https://www.hifi.nl/artikel_pagina2/26008/Nikola-Tesla.html)
Een kooi van Faraday zal ook niet helpen?
Standeman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:58:
@Sissors zelfs een miljard keer sneller dan de lichtsnelheid...

[...]

Wow...

Volgens mij zijn er een paar nobelprijzen aan de verkeerde mensen gegeven 7(8)7
En tijdreizen is ineens daar! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2018 19:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Masterkale1
servies schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

[...]

Een Marantz en mordaunt short daar ben ik mee gestart. Ik begrijp dat jij oordelen hebt over iets wat je zelf nooit hebt gehoord. Ga eerst luisteren en kom daarna terug met oordelen.

• Masterkale1
EddoH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Wat zou je anders willen dan een 'bitje-bitje' (ik neem aan dat je bit-perfect bedoelt) speler?
Ja er zijn mensen die beweren dat elke mediabox hetzelfde klinkt. Er komen bitjes uit en klaar.

Ik wil best het tegendeel laten horen.

• Masterkale1
FrankHe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:01:
[...]

Als eerste zou je direct bij de video projector een common mode filter kunnen plaatsen op de 230 Volt lijn. Kennelijk doet het ingebouwde filter niet helemaal zijn werk. Mocht dit extra filter niet voldoende zijn dan kun je overwegen de projector op een scheidingstransformator aan te sluiten. Dan kan het common mode filter ook beter z'n werk doen. Zorg ervoor dat de aarde voldoende laagohmig is anders kan de rommel alsnog nergens naartoe.
Ja ze meten eerst de frequentie van vervuiling en passen hier het filter op aan etc en tal van andere dingen. Dit is zowel te horen op de installatie en zeer zeker te zien. Het beeld oogt veel rustiger. Voorheen stond mijn instelling van montionflow altijd op low anders kreeg ik koppijn van het onrustige beeld. Momenteel kan ik het gewoon uitzetten. Dit zorgt er dan weer voor dat het beeld net wat scherper is.

• Ray
@Masterkale1 gafe speakers! heb je de ceramic of diamond uitvoering ervan ?

en bespaar je hier de discussie... 'zolang het apparaat in zijn werkbereik speelt hoor je geen verschil' is hier de dooddoener :9

ik vrees dat ik net wel even buiten het reguliere werkgebied de buurt heb wakker gehouden om mijn nieuw preamp eens lekker te testen.

Vanzelfsprekend zal deze als 'defect' worden aangemerkt want hij doet meer dan het bronsignaal versterken. Er is meer detail en een beter stereobeeld. Dat kan natuurlijk helemaal niet! maar als excuus zijn wellicht de 8 x 6h30 super tubes de boosdoeners...

helaas heeft iemand er wel met zijn vingers in gezeten en de originele koppelcaps (12 stuks!) eruit gehaald en iets terug gezet wat er asap weer uit gaat.
Maar ook verschil in caps is natuurlijk complete onzin ;) echt mensen die durven V-cap te verkopen....terwijl er ook gewoon een oem van 2 euro in kan. Hoor je echt niet hoor :X

[ Voor 88% gewijzigd door Ray op 01-05-2018 22:39 ]

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Masterkale1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:25:
[...]

Een Marantz en mordaunt short daar ben ik mee gestart. Ik begrijp dat jij oordelen hebt over iets wat je zelf nooit hebt gehoord. Ga eerst luisteren en kom daarna terug met oordelen.
Geluid bij audio installaties wordt voor 99% bepaald door de speakers. de andere 1% komt van de versterker.
Kabels voegen niets toe behalve uiterlijk zolang je binnen de grenzen blijft die bepaald wordt door wat factoren: lengte/dikte/vermogen/...
Masterkale1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Ja er zijn mensen die beweren dat elke mediabox hetzelfde klinkt. Er komen bitjes uit en klaar.

Ik wil best het tegendeel laten horen.
Zolang er geen signal processing plaats vind die het geluid kleurt komt een bitje er hetzelfde uit...
Het probleem is alleen dat bitje dat van jouw oren naar jouw verwerkingseenheid moet... Daar zit een signal processor tussen, dat is niet normaal, die verkleurt het geluid al als je net hebt zitten... (vul maar in :+ )

• Masterkale1
GreNade schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Leuk verhaal. Als het allemaal zo extreem high end is, waarom zit er dan geen fatsoenlijk filter op die apparatuur, zodat een beamer op je lichtnet niet je hele geluidsbeeld verpest? Zeker dat je niet gewoon het geluid van de ventilator van de beamer hoort? Dat zou een boel verklaren. Een koperen stekker vs een messing stekker ga je niet kunnen onderbouwen naast "ik hoor het verschil" ben ik bang.

Als je dat verder niet gelooft, doe nog maar eens een dubbelblinde test, hoor ik je de volgende keer wel weer ;)
Op een Datasat zit standaard ook een filter. Dit filter is zelfs niet optimaal en kan getweakt worden.
Er zitten normen op switch voedingen wat ze mogen vervuilen in het net. Echter deze norm ligt niet erg hoog waardoor er gewoon rommel op de markt komt. Waarom zou een fabrikant geld steken in iets, wat 99% van de kopers toch niet merkt in zijn set.
Zelfs als mijn ledspots aanstaan de woonkamer dan is mijn RF beamer niet te bedienen. Zet ik ze uit dan wel. Rara hoe kan dat...

• WCA

WCA

Masterkale1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:36:
[...]

Op een Datasat zit standaard ook een filter. Dit filter is zelfs niet optimaal en kan getweakt worden.
Er zitten normen op switch voedingen wat ze mogen vervuilen in het net. Echter deze norm ligt niet erg hoog waardoor er gewoon rommel op de markt komt. Waarom zou een fabrikant geld steken in iets, wat 99% van de kopers toch niet merkt in zijn set.
Zelfs als mijn ledspots aanstaan de woonkamer dan is mijn RF beamer niet te bedienen. Zet ik ze uit dan wel. Rara hoe kan dat...
Maar als een versterker zo duur en magisch is, dan ga je daar toch zeker niets meer aan tweaken? Die is toch perfect zoals ie is?

Volgens normale logica zou een dure set MINDER last van vieze stroom moeten hebben, deze zou beter afgeschermd moeten zijn dat een goedkope set. Vind het maar een vreemd verhaal dat je verkondigt.

Ga eerst maar eens een dubbelblinde test doen, dan hoor ik je wel weer terug 😉

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 24 ... 121 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic