Mochten de $$$$$$ audiotweaks teveel voor je zijn dan heb ik hier een goedkope bushfix voor je audiofiele installatie...
de vraag is, welke... zijn aperitief wortels goed of moet het een bio van de versafdeling zijn ?koelpasta schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:12:
Mochten de $$$$$$ audiotweaks teveel voor je zijn dan heb ik hier een goedkope bushfix voor je audiofiele installatie...
[YouTube: Audiophile Carrots are a thing now.. Listen to it for yourself!]
Ik heb het origineel gezien want ik volg Mend it Mark al even.Peenutzz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 01:26:
YouTube: Tom Evans audio proves that their $30,000 audio preamp is garbage by...
Dit past hier wel denk ik, Louis Rossmann over een via een valse copyrightclaim verwijderde video van een andere youtuber die commentaar had op een Tom Evans phono voorversterker van 30000 dollar.
Hij had geen commentaar hoor, Mend it Mark is een youtube kanaal dat elektronica repareert, hij biedt ook een cursus aan om zelf aan de slag te gaan. Die phono amp zat vol componenten waar de waardes vanaf geschuurd waren, stukjes karton waren voorzien om de behuizingen niet te doen rammelen etc kortom een schande om er 25k GBP voor te vragen

Mark heeft heel het ding reverse-engineerd en uiteindelijk bleek 1 condensator stuk. Initieel was de phono preamp opgestuurd naar Tom Evans zelf, maar die moesten duizenden ponden hebben voor de herstelling.
Verwijderd
Bass is heel dik hè, vergeet dat niet!koelpasta schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:35:
[...]
Extra dikke geleider voor een line-level signaal ?? ..
Op het spectrum van slecht naar goed klopt dat, maar op het spectrum van muziek naar film kan ik met er niks bij voorstellen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2024 10:44 ]
Bij film wordt de sub gebruikt voor geluidseffecten. Daarbij is de precieze matching met de rest van de speakers niet zo belangrijk. Alsie maar rommelt bij een explosie etc.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:41:
[...]
Op het spectrum van slecht naar goed klopt dat, maar op het spectrum van muziek naar film kan ik met er niks bij voorstellen.
Voor muziek wil je dat het een goede extensie is van je bas en dat heeft hogere eisen aan de kwaliteit en de opstelling van de sub.
Verwijderd
Maar dan heeft een film nog steeds baat bij een goede sub, al zal het misschien minder kritisch zijn in de precisie van weergave.
Waarom is het een schande om daar 25K £ voor te vragen? Ja, het is veel geld, dat klopt. Maar als je nagaat dat alle componenten nauwkeurig worden gematched dan snap je ook dat een deel van een batch zal afvallen. Daarnaast is dit een zeer arbeidsintensief proces.w00Dy schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:57:
[...]
Ik heb het origineel gezien want ik volg Mend it Mark al even.
Hij had geen commentaar hoor, Mend it Mark is een youtube kanaal dat elektronica repareert, hij biedt ook een cursus aan om zelf aan de slag te gaan. Die phono amp zat vol componenten waar de waardes vanaf geschuurd waren, stukjes karton waren voorzien om de behuizingen niet te doen rammelen etc kortom een schande om er 25k GBP voor te vragen![]()
Mark heeft heel het ding reverse-engineerd en uiteindelijk bleek 1 condensator stuk. Initieel was de phono preamp opgestuurd naar Tom Evans zelf, maar die moesten duizenden ponden hebben voor de herstelling.
Daarbij moet je niet vergeten dat hier overduidelijk sprake was van transportschade, dus de reparatie was geen herstel van een slecht ontwerp of iets dergelijks.
Aanzienelijk minder kritisch,... Lees de specificaties van bioscoopsystemen er maar eens op na.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:22:
Maar dan heeft een film nog steeds baat bij een goede sub, al zal het misschien minder kritisch zijn in de precisie van weergave.
LOL! Als dat een aanzienelijk deel van de prijs zou hebben bepaald dan hadden deze apparaten nooit op de markt kunnen komen.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:45:
[...]
Daarnaast is dit een zeer arbeidsintensief proces.
25k is zo ongeveer een jaarloon. Dan zou 1 persoon daar een jaar bezig zijn om 1 zo'n ding in elkaar te knutselen.
Je argument over matched componenten is ook totale onzin. De componenten kosten bij elkaar mischien enkele honderden euro's. Daarvan zijn de gematchte componenten een klein aandeel. Als die dan gematched worden valt een deel af. Maar dat kan dan niet een prijs van 25k rechtvaardigen.
Linksom of rechtsom, is dit gewoon belachelijk duur voor wat het is.
Een jaarloon? 🤣🤣🤣.koelpasta schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:10:
[...]
LOL! Als dat een aanzienelijk deel van de prijs zou hebben bepaald dan hadden deze apparaten nooit op de markt kunnen komen.
25k is zo ongeveer een jaarloon. Dan zou 1 persoon daar een jaar bezig zijn om 1 zo'n ding in elkaar te knutselen.
Je argument over matched componenten is ook totale onzin. De componenten kosten bij elkaar mischien enkele honderden euro's. Daarvan zijn de gematchte componenten een klein aandeel. Als die dan gematched worden valt een deel af. Maar dat kan dan niet een prijs van 25k rechtvaardigen.
Linksom of rechtsom, is dit gewoon belachelijk duur voor wat het is.
Als we er van uitgaan dat de importeur en de dealer beide 100% marge hebben dan houd je nog £6250,- over. Monteur in Engeland zal zeker 60/uur kosten. Oplage is klein en er moet ook nog wat worden verdiend lijkt mij. Ja, nogmaals, het is veel geld, maar ik denk dat het wel te verklaren is. In feite is het niets anders dan bij hypercars en bijbehorende prijskaartjes. Een Toyota Corolla uit 1999 is is een betrouwbaarder en goed koper auto, maar stabiel niet zeggen dat er geen mensen zijn die een Ferrari willen.
Zelfs 6k is belachelijk veel voor zo'n ding...Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:19:
[...]
Een jaarloon? 🤣🤣🤣.
Als we er van uitgaan dat de importeur en de dealer beide 100% marge hebben dan houd je nog £6250,- over. Monteur in Engeland zal zeker 60/uur kosten. Oplage is klein en er moet ook nog wat worden verdiend lijkt mij. Ja, nogmaals, het is veel geld, maar ik denk dat het wel te verklaren is. In feite is het niets anders dan bij hypercars en bijbehorende prijskaartjes. Een Toyota Corolla uit 1999 is is een betrouwbaarder en goed koper auto, maar stabiel niet zeggen dat er geen mensen zijn die een Ferrari willen.
Mag ik je er ook nog op wijzen dat het design een hele zooi zogenaamde tantaalcondensatoren (en dan van een bepaald soort) bevat? Dat suggereert OF dat de designer eigenlijk geen idee heeft OF dat hij/zij bewust onbetrouwbare componenten opneemt in het ontwerp. Hoe dan ook een vreselijke afgang.
En een monteur? Hoezo monteur? We hebben het over het in serie maken van het apparaat, niet over een ad-hoc reparatie.
Tenslotte, de prijs van een ferrari wordt dus ook vooral bepaald door het statussymbool en niet door de maakkosten. Is dus ook belachelijk duur. Je kunt zeggen dat je dan voor de status betaalt.
Maar met deze in plastic-fantastic el-cheapo acrylbehuizing gehulde pre-amp? Daar kun je denk ik alleen jezelf mee voor de gek houden...
Dergelijke onderdelen hebben veel hogere marges. Componenten die je bulk inkoopt kosten tientallen centen per stuk. Dergelijke hardware heeft een inkoop van hoogstens een paar honderd euro. Vervolgens moet je alle indirecte lasten dekken (personeel, huur van je pand, onderzoek, etc) en de tijd voor de assemblage. Dan heb je de goodwill (dus de naam en faam van je merk) waarmee je je marge kunt verhogen. Als die apparatuur zo crappy wordt verkocht dan klopt er dus niets van die prijs.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:19:
Als we er van uitgaan dat de importeur en de dealer beide 100% marge hebben dan houd je nog £6250,- over.
This too shall pass
Voor zoiets? Denk dat 2k al veel is voor wat erin zit en hoeveel werk het is om het in elkaar te solderen... En dan kan de distributeur en outlet er ook nog aan verdienen.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:42:
Wat is volgens jou dan wél acceptabel?
2K wat? Om het te maken of mag tussenhandel en dealer dan ook nog wat verdienen? En op basis van wat voor uurloon denk je dat dan?koelpasta schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:11:
[...]
Voor zoiets? Denk dat 2k al veel is voor wat erin zit en hoeveel werk het is om het in elkaar te solderen... En dan kan de distributeur en outlet er ook nog aan verdienen.
Nee, dan klopt de prijs wel degelijk. Hoe kun je anders die kosten verdisconteren?Sharky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:48:
[...]
Dergelijke onderdelen hebben veel hogere marges. Componenten die je bulk inkoopt kosten tientallen centen per stuk. Dergelijke hardware heeft een inkoop van hoogstens een paar honderd euro. Vervolgens moet je alle indirecte lasten dekken (personeel, huur van je pand, onderzoek, etc) en de tijd voor de assemblage. Dan heb je de goodwill (dus de naam en faam van je merk) waarmee je je marge kunt verhogen. Als die apparatuur zo crappy wordt verkocht dan klopt er dus niets van die prijs.
Ik design en ontwikkel zelf audio apparatuur voor bedrijven, groot en klein.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:19:
[...]
Ja, nogmaals, het is veel geld, maar ik denk dat het wel te verklaren is.
High-end maar ook simpele consumer producten en alles wat daar nog tussen zit of voorbij gaat.
Consult en assisteer daar ook in het productie proces (ook zowel groot en klein)
Ik kan je met zekerheid zeggen, dat de enige verklaring geld harken is.
Ontwikkelen en opbouwen van zoiets zelfs in zeer kleine oplages is qua kosten en uurloon hooguit 1000-2000 euro, maar dat vind ik al heel ruim.
Dat gezegd hebbende, zijn er bedrijven/mensen die een vreselijk inefficient/omslachtige manier van werken en inkopen doorreken aan hun klanten.
Zelfs als ik dat zou meereken, kom ik nog niet aan zo'n hoog bedrag.
Sterker nog, als we het technische even loslaten en puur kijken naar de materialen en de kwaliteit ervan, dan is hier iemand extreem krenterig bezig.
Voor dat bedrag kun je namelijk een extreem mooi custom design met schitterende materialen laten maken.
Dan houd je nog steeds een ZEER gezonde marge en winst over.
Overigens heb ik niks tegen zulke prijzen.
Er zijn zat andere exclusive producten waar mensen geld voor over hebben.
Ik ben dan wel van mening dat je een bepaalde kwaliteit kunt verwachten.
Mensen kopen ook een Lamborghini Urus of lux Tesla om gewoon naar hun werk te komen.
Dan verwacht je echter ook wel top kwaliteit onderdelen, materialen en (vooral) service.
Dit is gewoon amateuristische prutswerk.
Eigenlijk doe ik daar een hoop amateurs mee tekort, want de meeste amateurs zouden dit nog mooier doen en kunnen.
Het feit dat er überhaupt zoveel geld werd gevraagd voor een reparatie is al een direct no-no
[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 13-12-2024 18:00 ]
Zoiets kost, gezien de THT componenten, hooguit een week om in elkaar te zetten door een geoefende technicus. Met die 60 euro uurloon van jou zou dat onder de 500 euro uitkomen, maar dat krijgt een gemiddelde soldeerder niet. Een reparatietechnicus is zo duur omdatie min of meer alles moet kunnen repareren en dus zelf moet gaan onderzoeken hoe het apparaat werkt en waar de fout zit. Daar is behoorlijk meer skill voor nodig dan voor enkel componenten solderen.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:00:
[...]
2K wat? Om het te maken of mag tussenhandel en dealer dan ook nog wat verdienen? En op basis van wat voor uurloon denk je dat dan?
Dan nog de el-cheapo plexiglas-met-karton behuizing en de componenten zelf. Dat is samen echt niet meer dan een paar honderd euro. Dus de tussenhandelaren kunnen er voor die 2k ook nog op verdienen.
Het betreft hier alleen een Lada met het prijskaartje van een Ferrari. In de automarkt is er niemand die dat wil kopen.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:19:
[...]
Een Toyota Corolla uit 1999 is is een betrouwbaarder en goed koper auto, maar stabiel niet zeggen dat er geen mensen zijn die een Ferrari willen.
In de audio(fiele) markt zijn blijkbaar wel genoeg gegadigden voor, er zijn maar weinig andere markten waar een verkoper dat voor elkaar kan krijgen..
Waar heb jij leren rekenen? 40x60,- is bij mij gelukkig geen 600,-koelpasta schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:56:
[...]
Zoiets kost, gezien de THT componenten, hooguit een week om in elkaar te zetten door een geoefende technicus. Met die 60 euro uurloon van jou zou dat onder de 500 euro uitkomen, maar dat krijgt een gemiddelde soldeerder niet. Een reparatietechnicus is zo duur omdatie min of meer alles moet kunnen repareren en dus zelf moet gaan onderzoeken hoe het apparaat werkt en waar de fout zit. Daar is behoorlijk meer skill voor nodig dan voor enkel componenten solderen.
Dan nog de el-cheapo plexiglas-met-karton behuizing en de componenten zelf. Dat is samen echt niet meer dan een paar honderd euro. Dus de tussenhandelaren kunnen er voor die 2k ook nog op verdienen.
Waarom zou het een Lada zijn? Ooit deze phono horen spelen?Cheezus schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:36:
[...]
Het betreft hier alleen een Lada met het prijskaartje van een Ferrari. In de automarkt is er niemand die dat wil kopen.
In de audio(fiele) markt zijn blijkbaar wel genoeg gegadigden voor, er zijn maar weinig andere markten waar een verkoper dat voor elkaar kan krijgen..
Misschien werkt hij maar 1 dagje per weekDuclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:54:
[...]
Waar heb jij leren rekenen? 40x60,- is bij mij gelukkig geen 600,-
"man is not truly one, but truly two,"
Nee, maar ik heb wel het filmpje gezien waarbij de binnenkant in elkaar lijkt te zijn geflanst door een dronken Rus.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:56:
[...]
Waarom zou het een Lada zijn? Ooit deze phono horen spelen?
En het handmatig na bouwen van een reference ontwerp van de chip fabrikant lijkt me niet echt een uniek concept, maar we mogen natuurlijk niet oordelen over technische bull-shit als we het niet zelf hebben gehoord

En wat is er mis met het volgen van de referentie ontwerpen van een chip fabrikant?Cheezus schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:21:
[...]
Nee, maar ik heb wel het filmpje gezien waarbij de binnenkant in elkaar lijkt te zijn geflanst door een dronken Rus.
En het handmatig na bouwen van een reference ontwerp van de chip fabrikant lijkt me niet echt een uniek concept, maar we mogen natuurlijk niet oordelen over technische bull-shit als we het niet zelf hebben gehoord
Dat er dan dus niet bepaald voor €25k aan manuur in zit... Of dat de kwaliteit dan beter gaat zijn tov andere.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:45:
[...]
En wat is er mis met het volgen van de referentie ontwerpen van een chip fabrikant?
Dus zowel tussenhandel als dealer mag niets verdienen? En ja, dat kán naar jouw idee bovenproportioneel zijn, maar dat is simpelweg marktwerking. We hebben het hier gewoon over een prima functionerende phono voorversterker en niet over discutabele zaken als audiofiele ethernetkabels van 5K om eens iets te noemen. Je hoeft het niet te kopen..Sissors schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:46:
[...]
Dat er dan dus niet bepaald voor €25k aan manuur in zit... Of dat de kwaliteit dan beter gaat zijn tov andere.
Euhm sorry? De tussenhandel en de dealer mag dus niks verdienen aan een ethernet kabel? Die gewoon prima functioneert.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:03:
[...]
Dus zowel tussenhandel als dealer mag niets verdienen? En ja, dat kán naar jouw idee bovenproportioneel zijn, maar dat is simpelweg marktwerking. We hebben het hier gewoon over een prima functionerende phono voorversterker en niet over discutabele zaken als audiofiele ethernetkabels van 5K om eens iets te noemen. Je hoeft het niet te kopen..
Ik snap niet waarom een standaard ontwerp van een phono preamp die twijfelachtig in elkaar is gezet voor een idioot bedrag wel prima zou zijn, maar een standaard ontwerp van een ethernet kabel voor een idioot bedrag wel discutabel is. Simpelweg marktwerking toch?
En voor het geval je niet aan het trollen bent: Er worden ook andere producten verkocht die minder dan €25k kosten, en waar alsnog de tussenhandel en de dealer aan verdienen. Dus misschien hoeft het niet zoveel te kosten om te zorgen dat die er een boterham aan kunnen overhouden...
[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 13-12-2024 23:22 ]
Helemaal niks, maar dan heb je dus ook geen USP die de meerwaarde kan verklaren.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:45:
[...]
En wat is er mis met het volgen van de referentie ontwerpen van een chip fabrikant?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:54:
[...]
Waar heb jij leren rekenen? 40x60,- is bij mij gelukkig geen 600,-

Om alle discussies rondom speakerkabels teniet te doen zag ik deze inventieve oplossing.
Licht is altijd nog net ietsje sneller dan stroom door een kabel
Sowieso is dit wel een leuk kanaal voor veel tweakers denk ik
Licht is altijd nog net ietsje sneller dan stroom door een kabel
Sowieso is dit wel een leuk kanaal voor veel tweakers denk ik
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 14-12-2024 06:29 ]
Dat is in dit geval natuurlijk niet helemaal waar. Het is een gedeelte van het ontwerp wat het referentieontwerp volgt. De totale implementatie is veel uitgebreider. Of dat nodig is, is natuurlijk een andere zaak.Jorgen schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:43:
[...]
Helemaal niks, maar dan heb je dus ook geen USP die de meerwaarde kan verklaren.
Het is overigens wel zo dat al het commentaar op dat Tom Evans product gaat over de uitvoering van de bouw en interne staat van het product, en niet over het elektrische ontwerp of potentiële prestaties (ik spreek hier even generiek).
Aan 1 kant kan je jezelf inderdaad afvragen of dat ding de €25k waard is, danwel of er achterlijk veel winst op gemaakt wordt, en ik hoor zeker in dat laatste kamp (alleen al omdat ik vind dat een phonopre nooit €25k hoeft te kosten...), maar aan de andere kant, als je als consequent mens door het leven wil, dan moet je in dat geval ook nooit merkproducten meer kopen. Op een fles coca cola oid zit ook achterlijk veel winst. De ingrediënten voor die 1,5 liter kost waarschijnlijk niet meer dan 5 cent, dus die overige 2,65 euro is ook allemaal winst, handelingskosten en belasting in dat oogpunt. Da's ook een factor 50.
Of je kan een kuipje eigen merk 500gr dieetmargarine voor €1,20 kopen of je koopt een kuipje becel proactiv 500gr voor €6,50. Is ook meer dan 5x zo duur maar zal niet veel verschillen in productiekosten aangezien de hoeveelheid onverzadigde vetzuren en toegevoegde vitamines ongeveer gelijk is.
Dat is dezelfde redenatie als opsommen wat de onderdeelkosten van de condensatortjes en weerstandjes etc zijn in die preamp, wat hier is gebeurd.
Zelf vind ik dat er onwaarschijnlijk veel electronica in die phonopre zit voor wat het is. Of dat nodig is, is een andere vraag, maar dan kom je natuurlijk in een discussie betreffende specs/prestaties terecht.
Het commentaar (van Rossmann e.d.) over zijn onterechte copyright claim (dreigbrief) is natuurlijk wel terecht, al weet ik niet met 100% zeker of dat ook de reden is waarom de clip op youtube geblokkeerd is. Voor zover ik weet, weet MendItMark niet wat de exacte reden is, aangezien youtube voor zover ik weet niet inhoudelijk gereageerd heeft. Wel heeft hij dus die brief gekregen, maar het kan natuurlijk zijn dat er meerdere zaken tegelijkertijd aan de hand zijn. Aan het einde van zijn video speelt hij een plaat van Khruangbin. Dat is natuurlijk ook copyrighted content. Het kan natuurlijk zo zijn dat youtube daarom de clip geblokkeerd heeft en dat hij los daarvan die driegbrief van Tom Evans gekregen heeft. Wie het weet mag het zeggen
[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 14-12-2024 09:35 ]
Nee natuurlijk niet. Mensen die serieus spreken over zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht en pick-up versterkertje van 25k zijn natuurlijk wel een beetje los van de werkelijkheid!B_FORCE schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:58:
Worden hier überhaupt andere forum posts gelezen?![]()
Als je denkt dat iets in europa ontworpen, handgemaakt en nog 3x doorverkocht kan worden, en dan ook nog in de winkel kan verschijnen voor een paar honderd euro ben je net zo ver los van de werkelijkheid
Wat bedoel je precies, waarover gaat het?D K schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:06:
Als je denkt dat iets in europa ontworpen, handgemaakt en nog 3x doorverkocht kan worden, en dan ook nog in de winkel kan verschijnen voor een paar honderd euro ben je net zo ver los van de werkelijkheid
Om condensators te matchen kan je vb. een circuit maken dat dit vlot vooruit gaat. Transportschade gaat niet over het feit dat er stripjes karton tussen de behuizing werd gestoken om de panelen vast te zetten.Duclaasie schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:45:
[...]
Waarom is het een schande om daar 25K £ voor te vragen? Ja, het is veel geld, dat klopt. Maar als je nagaat dat alle componenten nauwkeurig worden gematched dan snap je ook dat een deel van een batch zal afvallen. Daarnaast is dit een zeer arbeidsintensief proces.
Daarbij moet je niet vergeten dat hier overduidelijk sprake was van transportschade, dus de reparatie was geen herstel van een slecht ontwerp of iets dergelijks.
Dan gebruiken ze nog gewone blanke PCB's als RF shielding...
Verder zitten er maar gewone componenten in zoals vb. L7815 voltage regulator
Elke beetje lcr meter heeft een modus om componenten te selecteren naar een instelbare tolerantie.w00Dy schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:19:
[...]
Om condensators te matchen kan je vb. een circuit maken dat dit vlot vooruit gaat.
Er zitten inderdaad 7815's in, maar je weet niet wat er nog meer inzit. Sommige opamps kunnen vrij prijzig zijn. Niet 25k prijzig, maar ook niet 7815 goedkoop.
Maar goed, je kan eigenlijk wel stellen dat in alle consumentenelectronica 'gewone' componenten zitten. (what's in a name...)
Al vraag ik me wel af waarom er 7815's gebruikt zijn. Die zijn zowel niet heel erg precies, en ook niet heel erg ruisvrij. Er zijn veel betere alternatieven verkrijgbaar (TPS7A4701 bijvoorbeeld, ca. 20x zo weinig ruis als een standaard 7815). Al heb ik wel het idee dat dit apparaat al een tijdje op de markt is, ik weet niet of ruisarme spanningsregelaars toen ook al gemeengoed waren, ten tijde van het ontwerp van dit ding.
Wel grappig dat die geblokkeerde video van Mend it Mark nu totaal door het Barbara Streisand effect een nieuw leven is gaan leiden op YT
[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 16-12-2024 11:18 ]
Ik weet niet of je het over specifieke apparaten hebt, maar er zijn best veel phonopre's (en andere hifi apparatuur) dat gewoon in europa wordt gemaakt en enkele honderden euro's kost (ver beneden de €1000).D K schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:06:
Trigon Vanguard II bijvoorbeeld. 'handcrafted in germany'. Geen idee wat het betekend en of daar hele specifieke eisen aan verbonden zijn, maar er gebeurt iets in duitsland:
https://shop.hanzehifi.nl/product/trigon-vanguard-ii/
En zo ook zijn er dus meer, ook uit de UK etc.
En 1 van de grootste platenspelerfabrikanten, ook in het budgetsegement (meerdere modellen ruim onder de €1000) maakt al hun tafels in de EU. In Tsjechië
ja dat bedoel ik, trek daar winst onderdelen en distributie vanaf, dan kan die man daar geen uur aan gewerkt hebben, hand-made mn kont, laatste 3 schroeven assemblage misschienmr_petit schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:25:
[...]
Ik weet niet of je het over specifieke apparaten hebt, maar er zijn best veel phonopre's (en andere hifi apparatuur) dat gewoon in europa wordt gemaakt en enkele honderden euro's kost (ver beneden de €1000).
Trigon Vanguard II bijvoorbeeld. 'handcrafted in germany'.
Bij dure brillen in een chique optiek betekent handmade in Italy ook gewoon dat alle onderdelen uit Thailand of Bangladesh komen en in Italië de schroefjes worden aangedraaid.D K schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
[...]
ja dat bedoel ik, trek daar winst onderdelen en distributie vanaf, dan kan die man daar geen uur aan gewerkt hebben, hand-made mn kont, laatste 3 schroeven assemblage misschien
Je bent erbij geweest? Zeg dat danD K schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
[...]
ja dat bedoel ik, trek daar winst onderdelen en distributie vanaf, dan kan die man daar geen uur aan gewerkt hebben, hand-made mn kont, laatste 3 schroeven assemblage misschien
En hoe zit dat dan met project platenspelers?
YouTube: Pro-Ject - slik lages den populære platespilleren
YouTube: Inside the Pro-Ject Audio turntable factory
YouTube: Pro-Ject Factory Process - Heinz Lichtenegger
Daar zie je ze ook aan hun budgetmodellen werken in hun fabriek in tsjechie, ook aan individuele onderdelen, niet alleen de laatste 3 schroeven van de assemblage...
Ze zullen heus wel een hoop onderdelen outsourcen, de individuele schroefjes, voetjes, scharniertjes en stekkertjes zullen heus wel uit azië komen, maar er worden ook een hele hoop grotere onderdelen wèl in die fabriek gemaakt, gespoten en volledig geassembleerd.
Je ziet in 1 van die filmpjes dat een vrouw zelfs met de hand 1 van de ornamentjes van de yellow submarine draaitafel aan het beschilderen is. Dat is een draaitafel van €549.
https://projectaudio.nl/p...ne?variant=47710190993747
[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 16-12-2024 13:40 ]
Wat wil je anders hand-made hebben bij een gemiddeld elektronica product? Een apparaat poept een kant-en-klare printplaat uit, die stop je in een doosje uit de gietmal of CNC machine en je draait een paar schroefjes vast. Misschien klik je nog een paar geconfectioneerde kabels ergens vast en dan is het wel af. Eventueel versier je het kastje nog met de hand en klaar.D K schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:45:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5TNy46scvj6kger53TG70O5m.jpg?f=user_large)
Mooi USB kabeltje voor high-end systemen.
https://www.alpha-audio.n...-connect-clara-usb-kabel/
Maar even een off-topic vraagje; Het is een A-B kabel, als ik deze voor een printer gebruik zou dat ook hogere kwaliteit geven?
[ Voor 25% gewijzigd door Prisma16 op 17-12-2024 13:01 ]
Prisma16 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:22:
[Afbeelding]
Mooi USB kabeltje voor high-end systemen.
https://www.alpha-audio.n...-connect-clara-usb-kabel/
Maar even een off-topic vraagje; Het is een A-B kabel, als ik deze voor een printer gebruik zou dat ook hogere kwaliteit geven?
:strip_exif()/f/image/D9VnOJxlymIZubuyIkmHNMdh.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/YJeXmCncLnTGVKExLmSNZoY4.png?f=user_large)
The irony is thick on this one ...

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
De bekende Ronald Smit die ook geen fatsoenlijk plaatje kan uitknippen maar een screenshot van de gehele site maakt als thumbnail bij elke post

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Om nog maar te zwijgen over het feit dat het artikel USB-A naar USB-C is, en niet B...
[ Voor 5% gewijzigd door DominoNL op 17-12-2024 13:14 ]
Dat wilde ik net ook posten. Ze nemen klakkeloos elke bullshit over daar.MerijnB schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:48:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The irony is thick on this one ...
Je hebt gelijk, gelukkig heeft de fabrikant ook AB.DominoNL schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:03:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat het artikel USB-A naar USB-C is, en niet B...
/f/image/ugDvlsw0DPTq7PdJSRbtlSKu.png?f=fotoalbum_large)
https://dmconnect.co/clara-usb-a-to-usb-b
Ik ben benieuwd of mijn printer via deze kabel ook scherpere, beter gedefinieerde en kleurrijkere printjes zal geven!
Heeft iemand een tip voor het juiste papier?
Ehm jongens, wat weten jullie over een 'klankmodule' in de meterkast?
Ik ben recent verhuisd, en we hebben zo'n ding in de meterkast zitten. Geen wonder dat jullie geen verschil horen tussen goede kabels en slechte kabels; jullie zitten gewoon op de verkeerde soort zekering aangesloten
die magneetzekeringen verstoren de resonanties van het elvenzilver. Ofzo.
Ik ben recent verhuisd, en we hebben zo'n ding in de meterkast zitten. Geen wonder dat jullie geen verschil horen tussen goede kabels en slechte kabels; jullie zitten gewoon op de verkeerde soort zekering aangesloten
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Wat handig, die zekering past de eigenschappen van de lens waarmee het materiaal is opgenomen achteraf nog aan als het wordt afgespeeld!ook het beeld van televisie of beamer wordt aanmerkelijk beter: meer scherptediepte...
Nog los van het feit dat er vaak juist bewust met minder scherptediepte wordt gewerkt, die zekering maakt de kwaliteit dan dus slechter...
Dit zijn inderdaad briljante dingen. Om je audio en video te optimaliseren met je uiteraard bij de voeding beginnen. Zoals je bij een goede pizza eerst veel aandacht geeft aan de bodem.Cheezus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:19:
[...]
Wat handig, die zekering past de eigenschappen van de lens waarmee het materiaal is opgenomen achteraf nog aan als het wordt afgespeeld!
Nog los van het feit dat er vaak juist bewust met minder scherptediepte wordt gewerkt, die zekering maakt de kwaliteit dan dus slechter...
Ik ben aan het sparen, maar heb drie fasen in mijn meterkast....
Ik denk dat het eten van een pizza met goede bodem meer invloed heeft op het geluid dan deze zekeringhoudersPrisma16 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:28:
[...]
Dit zijn inderdaad briljante dingen. Om je audio en video te optimaliseren met je uiteraard bij de voeding beginnen. Zoals je bij een goede pizza eerst veel aandacht geeft aan de bodem.
Ik ben aan het sparen, maar heb drie fasen in mijn meterkast....
Ook het eten wordt scherper dankzij deze zekering! Sinds ik mijn oven erop heb aangesloten smaakt alles naar spicy pepperoniCheezus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:32:
[...]
Ik denk dat het eten van een pizza met goede bodem meer invloed heeft op het geluid dan deze zekeringhouders
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Ik ben razend benieuwd hoe een pizza op deze manier gebakken klinkt als interlink!link0007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:59:
[...]
Ook het eten wordt scherper dankzij deze zekering! Sinds ik mijn oven erop heb aangesloten smaakt alles naar spicy pepperoni
Los van alle gekheid is dit wel een heel scherp gevonden analogie van dergelijke audiophile HW.Prisma16 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:29:
[...]
https://dmconnect.co/clara-usb-a-to-usb-b
Ik ben benieuwd of mijn printer via deze kabel ook scherpere, beter gedefinieerde en kleurrijkere printjes zal geven!
Heeft iemand een tip voor het juiste papier?
ik wil dan ook voorstellen om deze test in te stellen als de 'printer-toets' voor audiophile HW.
De DM Connect CLARA heeft een standaardlengte van 1,2 meter en is voorzien van een prijskaartje met daarop een bedrag van £498.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 19-12-2024 15:04 ]
KPN is een drieletterwoord
Die stripjes karton zal wel helpen tegen statische elektriciteit die op de pvc behuizing kan zitten. En vangen ze magnetische golven op die anders door de kieren je signaal verstoren.w00Dy schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:19:
[...]
Om condensators te matchen kan je vb. een circuit maken dat dit vlot vooruit gaat. Transportschade gaat niet over het feit dat er stripjes karton tussen de behuizing werd gestoken om de panelen vast te zetten.
Dan gebruiken ze nog gewone blanke PCB's als RF shielding...
Toch wel erg het heel verhaal dat er achter komt met Louis Rossmann...
Maar "signaal-tocht" kan je beter bestrijden met tocht-strip van brons, dit omdat de elektrische geleiding van brons hoger is dan die van karton.Boermansjo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:55:
[...]
Die stripjes karton zal wel helpen tegen statische elektriciteit die op de pvc behuizing kan zitten. En vangen ze magnetische golven op die anders door de kieren je signaal verstoren.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y83N0WC0fOO5AJQ77bswhhes.jpg?f=user_large)
https://www.weijntjes.nl/...RQcxgVnPalthoC2BcQAvD_BwE
Dat zal wel een bewuste marketing keuze geweest zijn om de prijs onder de 30k te houdenPrisma16 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:22:
[...]
Maar "signaal-tocht" kan je beter bestrijden met tocht-strip van brons, dit omdat de elektrische geleiding van brons hoger is dan die van karton.
[Afbeelding]

Nee joh, die stripjes karton zijn er om te voorkomen dat die platen gaan rammelen. Je moet ze ergens mee vastklemmen en dit was de goedkoopste optie... Maar wat je eigenlijk zou verwachten van een 25k apparaat is dat de kast goed ontworpen was met een beter en mooier klemmechanisme.Boermansjo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:55:
[...]
Die stripjes karton zal wel helpen tegen statische elektriciteit die op de pvc behuizing kan zitten. En vangen ze magnetische golven op die anders door de kieren je signaal verstoren.
Zo ben ik net een nieuwe pc aan het samenstellen. De +-60 euro kostende behuizing heeft ongelovelijk veel meer features dan de kast die bij dat 25k apparaat wordt geleverd en zit ordes van grootte steviger in elkaar. Het zegt vooral veel over het trieste nivo van amateurisme dat in het design is gestopt. En op zich is amateurisme niet zo erg, maar m.i. wel als er een 25k prijskaartje aan hangt..
En als ze werkelijk een moer zouden geven om statische electriciteit dan hadden ze die hele behuizing van metaal gemaakt en geaard. Dat 'scheiden' van plastic platen helpt namelijk nada tegen de opbouw van statische electriciteit. Elke plaat kan alsnog een lading opbouwen, ook al kan die zich dan niet potentieel spreiden naar de andere platen.
Gho, metaal zou minder prestige geven aan dat toestel. Misschien was een volledige kast in koper een betere keuze. Dat heeft een hogere elektrische geleidbaarheid (zoals @Prisma16 aangeeft) en krijgt met tijd nog een mooie patina ook.koelpasta schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:29:
[...]
Nee joh, die stripjes karton zijn er om te voorkomen dat die platen gaan rammelen. Je moet ze ergens mee vastklemmen en dit was de goedkoopste optie... Maar wat je eigenlijk zou verwachten van een 25k apparaat is dat de kast goed ontworpen was met een beter en mooier klemmechanisme.
Zo ben ik net een nieuwe pc aan het samenstellen. De +-60 euro kostende behuizing heeft ongelovelijk veel meer features dan de kast die bij dat 25k apparaat wordt geleverd en zit ordes van grootte steviger in elkaar. Het zegt vooral veel over het trieste nivo van amateurisme dat in het design is gestopt. En op zich is amateurisme niet zo erg, maar m.i. wel als er een 25k prijskaartje aan hangt..
En als ze werkelijk een moer zouden geven om statische electriciteit dan hadden ze die hele behuizing van metaal gemaakt en geaard. Dat 'scheiden' van plastic platen helpt namelijk nada tegen de opbouw van statische electriciteit. Elke plaat kan alsnog een lading opbouwen, ook al kan die zich dan niet potentieel spreiden naar de andere platen.
Elk onderdeel van dat ding blijft een mysterie.
Dat is natuurlijk ook een beetje een overbodige opmerking..... een serie productiekast uit China is natuurlijk altijd een bizar stuk goedkoper dan een maatwerkkast in, waarschijnlijk, een productie van minder dan 100stuks. De kast was prima voor het doel, het gaat/ging fout bij de bevestiging van de componenten erin.koelpasta schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:29:
[...]
De +-60 euro kostende behuizing heeft ongelovelijk veel meer features dan de kast die bij dat 25k apparaat wordt geleverd en zit ordes van grootte steviger in elkaar. Het zegt vooral veel over het trieste nivo van amateurisme dat in het design is gestopt.
En zo amateuristisch was het nou ook allemaal niet. Gewoon meer dan prima componenten met de normale manieren van implementatie. Alleen totaal waanzinnig om dat als handwerk te gaan produceren en met zoveel redelijk redundante modules. Net zoals het verbloemen welke componenten er precies inzitten trouwens.
Alles met de hand solderen en assembleren en dan verkopen via dit type retailers dan is het bedrag niet eens zo absurd voor de doelgroep. Blijft een onnozel bedrag voor een photo pre-amp, maar er is wel gewoon een markt voor. Dus waarom niet.
Waar het echt absurde begon is bij het niet willen/kunnen repareren en dan de video laten verwijderen.
Er is ook een markt om mensen op te lichten via MP, WA, nep bank telefoontjes, etc., maar dat mag niet.TweakGP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:55:
[...]
Dat is natuurlijk ook een beetje een overbodige opmerking..... een serie productiekast uit China is natuurlijk altijd een bizar stuk goedkoper dan een maatwerkkast in, waarschijnlijk, een productie van minder dan 100stuks. De kast was prima voor het doel, het gaat/ging fout bij de bevestiging van de componenten erin.
En zo amateuristisch was het nou ook allemaal niet. Gewoon meer dan prima componenten met de normale manieren van implementatie. Alleen totaal waanzinnig om dat als handwerk te gaan produceren en met zoveel redelijk redundante modules. Net zoals het verbloemen welke componenten er precies inzitten trouwens.
Alles met de hand solderen en assembleren en dan verkopen via dit type retailers dan is het bedrag niet eens zo absurd voor de doelgroep. Blijft een onnozel bedrag voor een photo pre-amp, maar er is wel gewoon een markt voor. Dus waarom niet.
Waar het echt absurde begon is bij het niet willen/kunnen repareren en dan de video laten verwijderen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Maar het werd weer leuk toen de video overal opdook, het Streisandeffecf Wikipedia: StreisandeffectTweakGP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:55:
[...]
-----
Lastig keuzes zijn dit. LKV kies voor horizontale symmetrie terwijl Tom Evans met de Mastergroove voor verticale symmetrie kiest.Boermansjo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:05:
Nu is dit een 25k toestel vergelijken met een 6.5k toestel... (elders appelen met peren vergelijken) Het maanlicht heeft toch geen deugd gedaan op de onderste...
(ref : LKV Research Veros One phono preamp)
De LKV benadering geeft het geluid meer headroom maar de Matergroove voorkomt dat het geluid vervliegt in hogere luisterruimtes.
Moeilijk om hier een definitieve uitspraak over te doen. Ik denk dat je de uiteindelijke keuze beste kan laten afhangen van de verhoudingen tussen de afmetingen(dus lengte, breedte en hoogte!) van je luisterruimte
Paul McGowan adviseert hier de verhouding 1 / 1.6 / 2.56 maar vaak ben je toch beperkt door bestaande verhoudingen. https://www.psaudio.com/b.../critical-room-dimensions?
Ook een goed artikel van de hand van Steve Deckert https://www.decware.com/paper36.htm
Nou, echt prima was die kist ook weer niet. Geen EM bescherming waardoor er wazige blinde PCB's moesten worden gebruikt die het design ook nog eens onnodig hoog maken. Hij had ook metaal kunnen gebruiken maar dat kost mischien een paar honderd euro meer dan het plastic. Is duidelijk gedaan om de winst te maximaliseren.TweakGP schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:55:
[...]
Dat is natuurlijk ook een beetje een overbodige opmerking..... een serie productiekast uit China is natuurlijk altijd een bizar stuk goedkoper dan een maatwerkkast in, waarschijnlijk, een productie van minder dan 100stuks. De kast was prima voor het doel, het gaat/ging fout bij de bevestiging van de componenten erin.
Je zegt maatwerk, maar de 'poten' (hoeken) kun je gewoon modulair kopen en die platen kun je zo op maat bestellen. Er zit wel wat handwerk aan maar het is ook weer niet bijzonder moeilijk of speciaal. Het verantwoord iig de prijs niet.
Die modules zijn niet redundant, hij gebruikt ze om acceptabele ruis te krijgen met el-cheapo componenten.En zo amateuristisch was het nou ook allemaal niet. Gewoon meer dan prima componenten met de normale manieren van implementatie. Alleen totaal waanzinnig om dat als handwerk te gaan produceren en met zoveel redelijk redundante modules. Net zoals het verbloemen welke componenten er precies inzitten trouwens.
Of dacht je werkelijk dat dat wegschuren van de componenten ID gedaan is omdat het zulke goede en/of dure componenten zijn?
Omdat het aardig richting oplichting gaat. Je krijgt niet de kwaliteit die je van zo'n prijs mag verwachten.Alles met de hand solderen en assembleren en dan verkopen via dit type retailers dan is het bedrag niet eens zo absurd voor de doelgroep. Blijft een onnozel bedrag voor een photo pre-amp, maar er is wel gewoon een markt voor. Dus waarom niet.
Eigenlijk zeg je dat het OK is om mensen voor veel geld broddelwerk te leveren..
Solderen is echt niet zo duur. Als je 1 of 2 van die bordjes hebt gesoldeert dan denk ik dat je er 1 kan doen binnen een uur. Al die bordjes in dat apparaat kunnen denk ik in 2 dagen gedaan worden en dan vertegenwoordigt dit werk minder 10% van de verkoopprijs.
Volgens mij hangt dat allemaal samen. De producent wil gewoon niet dat veel mensen zien hoe slecht en goedkoop het ontworpen is. Vandaar de paniekerige en volslagen riducule copyright claim. Vandaar de weggeschuurde componentnamen.Waar het echt absurde begon is bij het niet willen/kunnen repareren en dan de video laten verwijderen.
Bij goede apparatuur die EM gevoellig is zie je vaak een soort sponzige strips met metaal erover. Daarmee kun je een beetje druk uitoevenen voor contact en tegen rammelen. Maar goed, met die acrylplaten heeft geleiden sowiso geen nut.Prisma16 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:22:
[...]
Maar "signaal-tocht" kan je beter bestrijden met tocht-strip van brons, dit omdat de elektrische geleiding van brons hoger is dan die van karton.
[Afbeelding]
Ja kan ook gemetaliseerd acryl gebruiken.koelpasta schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:58:
[...]
Bij goede apparatuur die EM gevoellig is zie je vaak een soort sponzige strips met metaal erover. Daarmee kun je een beetje druk uitoevenen voor contact en tegen rammelen. Maar goed, met die acrylplaten heeft geleiden sowiso geen nut.
https://www.sheetplastics...c/metallic-acrylic-sheets
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x4wRWIweMrp0w9kgjBQNQ2ou.jpg?f=user_large)
Het ziet er allebei uit als iets wat je met zo’n handleiding uit een KIJK uit 1979 kan maken.Boermansjo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:05:
[Afbeelding]
Nu is dit een 25k toestel vergelijken met een 6.5k toestel... (elders appelen met peren vergelijken) Het maanlicht heeft toch geen deugd gedaan op de onderste...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja maar veel printplaatjes versterkt de marketing van "gescheiden circuits". Ongeacht dat je circuits ook kan scheiden op een enkele printplaat met oneindig veel betere verbindingen dan zo"n bos aan kabels en connectoren tussen de verschillende printplaatjes.Boermansjo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:05:
[Afbeelding]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Die bovenste heeft zo overduidelijk een frontpaneel gemaakt met Front Panel ExpressDr. Strangelove schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:09:
[...]
Het ziet er allebei uit als iets wat je met zo’n handleiding uit een KIJK uit 1979 kan maken.
En blijkbaar vooral met zichzelf bezig?Prisma16 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:17:
[...]
Nee natuurlijk niet. Mensen die serieus spreken over zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht en pick-up versterkertje van 25k zijn natuurlijk wel een beetje los van de werkelijkheid!
Inmiddels lijkt het gewoon een monoloog.
Ik wil best dingen uitleggen (zie mijn eerdere post), maar als men gewoon op eigen houtje door gaat, dan heb ik ook weinig behoefte meer.
Bijzondere manier van discussie voeren/gesprek houden......
Ik vind doorzichtig aluminium toch wel een stuk beter.Prisma16 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:04:
[...]
Ja kan ook gemetaliseerd acryl gebruiken.
https://www.sheetplastics...c/metallic-acrylic-sheets
[Afbeelding]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Het ging meer over de componenten in de behuizing. Bij de ene lijken die van betere kwaliteit. Ik ben wel een leek als het op phono preamp's gaat hoorPrisma16 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:48:
[...]
Lastig keuzes zijn dit. LKV kies voor horizontale symmetrie terwijl Tom Evans met de Mastergroove voor verticale symmetrie kiest.
De LKV benadering geeft het geluid meer headroom maar de Matergroove voorkomt dat het geluid vervliegt in hogere luisterruimtes.
Moeilijk om hier een definitieve uitspraak over te doen. Ik denk dat je de uiteindelijke keuze beste kan laten afhangen van de verhoudingen tussen de afmetingen(dus lengte, breedte en hoogte!) van je luisterruimte
Paul McGowan adviseert hier de verhouding 1 / 1.6 / 2.56 maar vaak ben je toch beperkt door bestaande verhoudingen. https://www.psaudio.com/b.../critical-room-dimensions?
Ook een goed artikel van de hand van Steve Deckert https://www.decware.com/paper36.htm
Dat gebruik ik altijd voor m'n walvistanksDj Neo Ziggy schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:55:
[...]
Ik vind doorzichtig aluminium toch wel een stuk beter.
De elfen komen bij u thuis tegenwoordig....
https://www.alpha-audio.net/nl/alpha-pro-netwerk-service/
Ze zijn nog uniek ook..
Het zoeken op internet is dus iets waar ze niet bedreven in zijnWe durven wel te stellen dat we het enige platform zijn dat écht diep onderzoek doet naar wat nu écht belangrijk is als het aankomt op hoorbare invloed op muziekweergave.
look sharp, ten sharp, roxette the look
Het is ook bijna kerst.Falco schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:42:
:strip_exif()/f/image/LPLfDQNItp7q585yNWyZxaBH.jpg?f=fotoalbum_large)
Falco schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:42:
Wow, dus ze verkopen deze achtpoort gigabit switch voor €3.599,00, ook onze vrienden van hifi.nl zijn onder de indrukWe werken onder andere met producten van: Dlink, Netgear, Audioquest, Yeti, Alpha, Sbooster, Pura, Zyxel, PF-Sense, IFI en Farad.

waarbij ze opmerken
Maar als ze je minder kapitaalkrachtig inschatten voldoet deze van drie tientjes blijkbaar: ZyXEL GS1200-8De Elite gebruikt in totaal vijf lineaire voedingen wat hem uniek maakt in de markt. Vier in totaal voor de schakelaars en één voor de ocxoklok. Het resultaat, een absoluut analoog geluid!
:strip_exif()/i/2002468280.png?f=thumblarge)
[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 23-12-2024 15:24 ]
/f/image/4XhOaglwxAyj3u1fmeRygG8J.png?f=fotoalbum_large)
Als je geen elvenoortjes hebt is dit misschien genoeg.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8rv3za02Eo57OAVIpKFeqk0g.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Prisma16 op 23-12-2024 13:47 ]
Hier nog een mooie vlak voor het einde van het jaar:
https://www.alpha-audio.n...twerkkabels-geanalyseerd/
Gaan ze nu werkelijk handmatig een analoog signaal op een netwerk kabel zetten om de kwaliteit van de kabel te testen?
Nooit gehoord van protocollen?
TCP?
Zolang de analoge "jitter" geen packetloss veroorzaakt in het protocol zijn dit soort kabels in gebruik exact hetzelfde.
Gaan ze nu werkelijk handmatig een analoog signaal op een netwerk kabel zetten om de kwaliteit van de kabel te testen?
TCP?
Zolang de analoge "jitter" geen packetloss veroorzaakt in het protocol zijn dit soort kabels in gebruik exact hetzelfde.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
LinusTechTips heeft ooit eens een "audiophile" netwerkswitch onder handen genomen. Bleek gewoon een doodnormale D-Link switch te zijn zonder daadwerkelijke aanpassingen (tenzij je een opgeplakt kristal, weggekraste markeringen en enkele 'Illuminati' stickers meeteltmartyw schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
[...]
Wow, dus ze verkopen deze achtpoort gigabit switch voor €3.599,00, ook onze vrienden van hifi.nl zijn onder de indruk
[Afbeelding]
waarbij ze opmerken
Audiophile netwerkswitches zijn natuurlijk, zoals vele audiophile dingen, complete onzin.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2024 08:42 ]
Wel slim toch? en 75 euro/uur is niet extreem. Voor sommige mensen is streaming audio nog abacadabra, dus als die een betrouwbaar bekabeld netwerk in huis willen aanleggen is zo'n service niet gek. Al kan je waarschijnlijk net zo goed "Student-aan-huis" het kunnen laten doen.Falco schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:42:
Dat is op zich vrij gebruikelijk als je puur de kabel wilt testen. Ook data is uiteindelijk een analoog signaal dat getransporteerd wordt op L0. En je wilt dat het analoge signaal zo goed mogelijk arriveert. Maar voor eindgebruikers heeft het geen zin. Als je bijvoorbeeld CAT6 koopt hoef je er immers alleen maar voor te zorgen dat je netwerkontwerp aan de bij CAT6 horende specs voldoet.GarBaGe schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:18:
Hier nog een mooie vlak voor het einde van het jaar:
TCP?
Ik zou wel eens bij zo'n "test" aanwezig willen zijn of, beter nog, de luistersessies willen leiden. En dan echte A-B tests uitvoeren en kijken of men het verschil hoort.martyw schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
[...]
[...]
Wow, dus ze verkopen deze achtpoort gigabit switch voor €3.599,00, ook onze vrienden van hifi.nl zijn onder de indruk
Abx dan, dat geeft tenminste een resultaat wat duidelijk is. Maar er is altijd iets in de keten wat niet goed genoeg is wat de verklaring waarom er geen verschil waarneembaar was. Of een ander excuus
Ik vermoed dat die €75 per uur niet hetgene is wat extreem wordt. Maar meer de compleet overbodige producten die ze je gaan aansmeren, die je vast via hun kan kopen.Frame164 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:52:
[...]
Wel slim toch? en 75 euro/uur is niet extreem. Voor sommige mensen is streaming audio nog abacadabra, dus als die een betrouwbaar bekabeld netwerk in huis willen aanleggen is zo'n service niet gek. Al kan je waarschijnlijk net zo goed "Student-aan-huis" het kunnen laten doen.
https://www.wilbert.nl/co...rt/furutech-e-tp609e-ncf-
Het verschuift warmte naar het infraroodspectrum....
Dat moet wel te horen zijn, maar let wel op het isoleren van de sympathische trillingen!zaphod_b schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:50:
https://www.wilbert.nl/co...rt/furutech-e-tp609e-ncf-
https://www.wilbert.nl/co...5-ft-hifi-studio-wilbert-
[ Voor 15% gewijzigd door Prisma16 op 30-12-2024 21:35 ]
articulatiepolen
hoe verzinnen ze dit zeg.. en kennelijk kopen mensen dit ook nog...
Heeft ie van zijn vrouw:"Het gerecht biedt de mogelijkheid om de intensiteit van de smaken aan te passen, waardoor je de keuze hebt om te genieten van een lichtere, subtiele smaak of een meer gedurfde, rijke ervaring, afhankelijk van je voorkeur. De gepresenteerde ingrediënten zijn gekozen op basis van strikte kwaliteitsnormen, wat resulteert in een culinaire ervaring die zelfs de meest veeleisende fijnproever zal bekoren."zaphod_b schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:17:
[...]
articulatiepolen![]()
hoe verzinnen ze dit zeg.. en kennelijk kopen mensen dit ook nog...
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Wie zegt dat iemand dat koopt? Ken jij iemand met dat binnen?
[ Voor 3% gewijzigd door D K op 31-12-2024 09:33 ]
Vraag en aanbod? Die dingen zouden niet worden aangeboden als er geen gekken zijn die die onzin kopen, lijkt mij dan.D K schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:32:
Wie zegt dat iemand dat koopt? Ken jij iemand met dat binnen?
En nee, ik ken geen malloten die dit specifiek kopen, maar ik heb wel een audiofiele vriend die helemaal blij is met z'n "interconnects" die hij voor "maar" 200 euro op marktplaats had gekocht.... En heb ook wel eens bij mensen luidsprekerkabels op kleine voetjes zien liggen zodat het de grond niet raakt. Hilarisch.
Dus sja, er zal wel een markt voor zijn ja.
[ Voor 38% gewijzigd door zaphod_b op 31-12-2024 10:28 ]
Ik ken mensen genoeg die tienduizenden euro's audio binnen hebben staan, en €200 interlinks is dan kleingeld inderdaad, maar ook die kopen geen speakerkabels van 3k of switches van duizendenzaphod_b schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:27:
[...]
Vraag en aanbod? Die dingen zouden niet worden aangeboden als er geen gekken zijn die die onzin kopen, lijkt mij dan.
En nee, ik ken geen malloten die dit specifiek kopen, maar ik heb wel een audiofiele vriend die helemaal blij is met z'n "interconnects" die hij voor "maar" 200 euro op marktplaats had gekocht.... En heb ook wel eens bij mensen luidsprekerkabels op kleine voetjes zien liggen zodat het de grond niet raakt. Hilarisch.
Dus sja, er zal wel een markt voor zijn ja.
Dus die markt zal niet heel groot zijn
Voor de mensen die TikTok hebben (of dit kunnen zien) : https://www.tiktok.com/@a...video/7450781478335548694
Tja... geld maakt wel gelukkig zou ik denken haha
Die website is even erg denk ik. Wie heeft nou geen https://audiogroupdenmark.com/product/sortz-sig-rca/
op de inputs die niet worden gebruikt ? (820€ per stuk...)
Tja... geld maakt wel gelukkig zou ik denken haha
Die website is even erg denk ik. Wie heeft nou geen https://audiogroupdenmark.com/product/sortz-sig-rca/

[ Voor 32% gewijzigd door Boermansjo op 31-12-2024 10:46 ]
Dit is geweldig nieuws! Nu heb ik een excuus om meer equipment te kopen ! Als niet al mijn inputs gevuld zijn is het slecht voor de sound, vullen dus die inputs!Boermansjo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:36:
Het wordt nog beter! Er zijn ook nog opvul-stekkers voor je netwerk! Kosten maar 266 euro!Jur schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:43:
[...]
Dit is geweldig nieuws! Nu heb ik een excuus om meer equipment te kopen ! Als niet al mijn inputs gevuld zijn is het slecht voor de sound, vullen dus die inputs!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vKB8GnntNeXKY27P1zh39E48.jpg?f=user_large)
https://furutechwebshop.n...-line-lan-line-optimizer/
Vraagje, heeft iemand soms een paar deze dingen liggen die ik kan lenen? Kan ik ook eens testen in een switch van mijn netwerk thuis. Misschien wel minder spelfouten in mijn e-mailtjes!
...ontrafelt deze versie de verborgen lagen in je muziekbestanden... mp3 bestanden van de 4de dimensie zekerPrisma16 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:53:
[...]
Het wordt nog beter! Er zijn ook nog opvul-stekkers voor je netwerk! Kosten maar 266 euro!
[Afbeelding]
https://furutechwebshop.n...-line-lan-line-optimizer/
Vraagje, heeft iemand soms een paar deze dingen liggen die ik kan lenen? Kan ik ook eens testen in een switch van mijn netwerk thuis. Misschien wel minder spelfouten in mijn e-mailtjes!
Ze bestaan ook voor de stopcontacten : https://audiogroupdenmark.com/product/ansuz-sparkz-tc3/Jur schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:43:
[...]
Dit is geweldig nieuws! Nu heb ik een excuus om meer equipment te kopen ! Als niet al mijn inputs gevuld zijn is het slecht voor de sound, vullen dus die inputs!
Best alles voorzien hé
Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.
Enjoy!
Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic