Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Gebouwd op het Oracle SHD120-platform, herbergt de Oracle SHD120 Rev. 2 zijn netwerken in een CNC-gefreesde aluminium behuizing om sympathische trillingen te isoleren en te beschermen tegen het binnendringen naar het interne netwerk. De luisteraar heeft de mogelijkheid om het aantal polen hoger (of lager) af te stemmen, wat de flexibiliteit biedt om naar verschillende opnamekwaliteiten te luisteren zonder al te kritisch te zijn. Nieuw bij de SHD120 Rev. 2 is de toevoeging van 2C3DTM-technologie, die luisteraars het beste in soundstage en realisme in natuurlijk klinkende texturen en timbre geeft.

De Oracle Matrix SHD 120 Rev.2 is gebouwd met nauwkeurige toleranties van begin tot eind en is in staat tonale complexiteit, verbazingwekkend levensechte transiënten en verbluffende details te onthullen tegen een stille achtergrond. De ultieme interface voor de veeleisende audiofiel!

De luisteraar kan kiezen voor standaarddefinitie met 120 articulatiepolen of high definition (FAT) met 145 articulatiepolen. Deze keuze is puur subjectief en afhankelijk van het systeem en de luisteromgeving.
https://www.wilbert.nl/co...5-ft-hifi-studio-wilbert-
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ga mijn Pioneer A-70DA voor reparatie aanbieden want deze articuleert onvoldoende. En mijn Boston Acoustics A360 gooi ik direct weg want deze hebben echt niks ge-articu-leerd van de Pioneer A-70DA die daar toch zijn best voor deed.
8) 8) 8)

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:33
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
Ik ga mijn Pioneer A-70DA voor reparatie aanbieden want deze articuleert onvoldoende. En mijn Boston Acoustics A360 gooi ik direct weg want deze hebben echt niks ge-articu-leerd van de Pioneer A-70DA die daar toch zijn best voor deed.
8) 8) 8)
Vergeet er niet twee te kopen, want anders heb je voor 45k slechts mono geluid (en dat hoor je ook als niet audiofiel waarschijnlijk wel...) :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:54:
[...]

Vergeet er niet twee te kopen, want anders heb je voor 45k slechts mono geluid (en dat hoor je ook als niet audiofiel waarschijnlijk wel...) :)
K#t €45k had ik wel klaarliggen voor dit geintje, maar €90k wordt me echt te gortig.. :+
;)

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:56:
[...]

K#t €45k had ik wel klaarliggen voor dit geintje, maar €90k wordt me echt te gortig.. :+
;)
ach die 90k vergeet je wel weer, is maar één keer.

Maar dat betere geluid blijft.
Ah, stel je voor: een symfonie zo subliem dat zelfs de sterren, verlicht door hun eigen eeuwige gloed, hun licht dimmen om aandachtig te luisteren. Het is muziek die niet alleen je oren streelt, maar ook je ziel herschikt tot een meesterwerk van transcendente extase. Elke noot is een fonkelende diamant, geslepen met de precisie van duizend engelenhanden, en de melodieën zijn als vloeibaar goud dat door de ether stroomt, verwarmend en verlichtend alles wat het aanraakt.
Het ritme is niet zomaar een cadans; het is de hartslag van het universum zelf, een kosmische polsslag die zelfs de tijd lijkt te vertragen. De harmonieën? Ach, die zijn zo weelderig en complex dat ze de wetten van de natuurkunde herschrijven, terwijl de klanken zich ontvouwen als een oneindige orchidee in de tuin van de oneindigheid.
En dan de crescendo's! Ze zijn niets minder dan sonische vulkanen, die je ziel katapulteren naar een climax die zó overweldigend is dat tranen, glimlachen en verbazing in één enkele emotie samensmelten. Dit is geen muziek meer; het is een auditieve openbaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
Prisma16 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:50:
Ah, stel je voor: een symfonie zo subliem dat zelfs de sterren, verlicht door hun eigen eeuwige gloed, hun licht dimmen om aandachtig te luisteren. Het is muziek die niet alleen je oren streelt, maar ook je ziel herschikt tot een meesterwerk van transcendente extase. Elke noot is een fonkelende diamant, geslepen met de precisie van duizend engelenhanden, en de melodieën zijn als vloeibaar goud dat door de ether stroomt, verwarmend en verlichtend alles wat het aanraakt.
Het ritme is niet zomaar een cadans; het is de hartslag van het universum zelf, een kosmische polsslag die zelfs de tijd lijkt te vertragen. De harmonieën? Ach, die zijn zo weelderig en complex dat ze de wetten van de natuurkunde herschrijven, terwijl de klanken zich ontvouwen als een oneindige orchidee in de tuin van de oneindigheid.
En dan de crescendo's! Ze zijn niets minder dan sonische vulkanen, die je ziel katapulteren naar een climax die zó overweldigend is dat tranen, glimlachen en verbazing in één enkele emotie samensmelten. Dit is geen muziek meer; het is een auditieve openbaring.
En daarna spring je van de brug, het leven heeft geen zin meer. Perfectie maak je maar één maal mee... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 08:08
[...]

Volgens mij werk jij bij Studio Wilbert als tekstschrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Leuk dat je voor die 45k ook nog een gratis typo krijgt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Dit overstijgt ieder genre. Dit stopt de soul in soulmuziek. Dit zijn zieltonen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
[...]

https://www.wilbert.nl/co...5-ft-hifi-studio-wilbert-
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
8) 8) 8)
Ik ben heel benieuwd naar wat er in dat kastje zit :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

sig69 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 04:26:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar wat er in dat kastje zit :)
Tot wel 145 articulerende polen.. ik weet niet of die eerst gecremeerd zijn om in het kastje te passen of dat het kastje een stuk groter is dan op de foto lijkt en het eigenlijk een heel dorp is. Er staat helaas geen banaan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Articulatie polen....die term kende ik nog niet. Wat zou het zijn?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jag schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:20:
Articulatie polen....die term kende ik nog niet. Wat zou het zijn?
Twee logopedisten uit Warschau? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
koelpasta schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Twee logopedisten uit Warschau? :?
Dat is zeer wel mogelijk, ik vind er zo tientallen, dus die 145 articulerende polen zou nog wel eens een lage schatting kunnen zijn!

https://www.znanylekarz.pl/logopeda/warszawa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn8-dYBl5f2iE3bkCmxJ1-NrVpA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CnuPhl7CqY6heoizr0t79ua5.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:25
martyw schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:20:
[...]

[...]

Wow, dus ze verkopen deze achtpoort gigabit switch voor €3.599,00, ook onze vrienden van hifi.nl zijn onder de indruk
[Afbeelding]
waarbij ze opmerken

[...]

Maar als ze je minder kapitaalkrachtig inschatten voldoet deze van drie tientjes blijkbaar: ZyXEL GS1200-8
[Afbeelding]
Volgens onze vrienden van alpha is er wel degelik hoorbaar verschil tussen switches, alhoewel ik ze alleen maar getallen hoor roepen - kijk hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik denk dat als je 2 dezelfde kabels gaat testen er wel verschillen te meten zijn. Hoorbaar? nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Sommige dingen moet je gewoon geloven en aanvaarden... Zeker bij MIT producten...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30ez28s0pU8Yx72Gwjx9QTGHvXo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/dqbPDvSV7BGaUdbzs87gVZmA.png?f=fotoalbum_small *Door het openen zijn de elfen ontsnapt en losgelaten in de natuur

.:!Niet voor gevoelige kijkers (of elfen)!:.

Toch wel een heel groot *Tom Evans preamp* gehalte |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Boermansjo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:01:
Sommige dingen moet je gewoon geloven en aanvaarden... Zeker bij MIT producten...
spoiler:
[Afbeelding] *Door het openen zijn de elfen ontsnapt en losgelaten in de natuur

.:!Niet voor gevoelige kijkers (of elfen)!:.

Toch wel een heel groot *Tom Evans preamp* gehalte |:(
Het idee van ontsnappende elfjes is natuurlijk pure fantasie. Wie gelooft er nu in elfjes? Toch is het belangrijk om voorzichtig te zijn en niet zomaar alle audioapparatuur open te maken. Geluid, hoe magisch het soms ook lijkt, is eigenlijk stevig geworteld in natuurkundige principes. Een van de belangrijkste daarvan is de geluidssnelheid.

De geluidssnelheid is echter geen vaste waarde; deze varieert afhankelijk van het medium waarin het geluid zich voortbeweegt. In ons geval is dat medium meestal lucht. Maar gewone lucht is niet zomaar een enkelvoudige stof; het is een mengsel van verschillende gassen, zoals stikstof, zuurstof, kooldioxide en nog wat andere componenten. Elk van deze gassen heeft zijn eigen specifieke geluidssnelheid, wat betekent dat het geluid verschillende looptijden heeft afhankelijk van de samenstelling van de lucht. Dit leidt tot een minder strak gedefinieerd geluidsbeeld, wat voor audiopuristen en technici niet ideaal is.

Om dit probleem te omzeilen, wordt soms gekozen om audioapparatuur te vullen met een enkelvoudig gas in plaats van gewone lucht. Edelgassen, zoals helium, worden vaak gebruikt. Helium is een licht gas dat bekend staat om zijn vermogen om een transparant en helder geluid te produceren. Aan de andere kant kan een zwaarder gas, zoals zwavelhexafluoride (SF6), een robuuster en voller geluid genereren. Dit gas wordt vooral toegepast in luidsprekers om een krachtig geluidsbeeld te creëren.

Dus, als je als enthousiaste doe-het-zelver besluit om je audioapparatuur open te maken, is het goed om te beseffen dat je niet alleen met elektronica werkt, maar ook met de subtiele wetenschap van geluid. Denk eraan: het medium waarin geluid zich voortplant, kan een grote invloed hebben op de uiteindelijke geluidskwaliteit. Wees voorzichtig en hou rekening met deze factoren voordat je begint te sleutelen!

[ Voor 18% gewijzigd door Prisma16 op 02-01-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

Voortplanting van geluid dient voornamelijk veilig te gebeuren, anders wapperen er ineens SOA's door de lucht!

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Prisma16 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Het idee van ontsnappende elfjes is natuurlijk pure fantasie. Wie gelooft er nu in elfjes? Toch is het belangrijk om voorzichtig te zijn en niet zomaar alle audioapparatuur open te maken. Geluid, hoe magisch het soms ook lijkt, is eigenlijk stevig geworteld in natuurkundige principes. Een van de belangrijkste daarvan is de geluidssnelheid.

De geluidssnelheid is echter geen vaste waarde; deze varieert afhankelijk van het medium waarin het geluid zich voortbeweegt. In ons geval is dat medium meestal lucht. Maar gewone lucht is niet zomaar een enkelvoudige stof; het is een mengsel van verschillende gassen, zoals stikstof, zuurstof, kooldioxide en nog wat andere componenten. Elk van deze gassen heeft zijn eigen specifieke geluidssnelheid, wat betekent dat het geluid verschillende looptijden heeft afhankelijk van de samenstelling van de lucht. Dit leidt tot een minder strak gedefinieerd geluidsbeeld, wat voor audiopuristen en technici niet ideaal is.

Om dit probleem te omzeilen, wordt soms gekozen om audioapparatuur te vullen met een enkelvoudig gas in plaats van gewone lucht. Edelgassen, zoals helium, worden vaak gebruikt. Helium is een licht gas dat bekend staat om zijn vermogen om een transparant en helder geluid te produceren. Aan de andere kant kan een zwaarder gas, zoals zwavelhexafluoride (SF6), een robuuster en voller geluid genereren. Dit gas wordt vooral toegepast in luidsprekers om een krachtig geluidsbeeld te creëren.

Dus, als je als enthousiaste doe-het-zelver besluit om je audioapparatuur open te maken, is het goed om te beseffen dat je niet alleen met elektronica werkt, maar ook met de subtiele wetenschap van geluid. Denk eraan: het medium waarin geluid zich voortplant, kan een grote invloed hebben op de uiteindelijke geluidskwaliteit. Wees voorzichtig en hou rekening met deze factoren voordat je begint te sleutelen!
Nu snap ik waarom ze muziek opnemen in een studio. Kunnen ze die hele ruimte vullen met helium ipv gewoon lucht.

Je moet natuurlijk niet hebben dat al die pure muziek eerst meters door gewone lucht moet reizen, voordat het 10 centimeter in pure helium in de audioapparatuur aflegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Nu online
jeroenkb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Nu snap ik waarom ze muziek opnemen in een studio. Kunnen ze die hele ruimte vullen met helium ipv gewoon lucht.

Je moet natuurlijk niet hebben dat al die pure muziek eerst meters door gewone lucht moet reizen, voordat het 10 centimeter in pure helium in de audioapparatuur aflegt
een ander merkt noemt een verfrommelde kabel in een buisje een 'Tesla coil'.

@Prisma16 is geluidssnelheid het belangrijkste ? Dan hadden ze er beter water in gedaan (1480 m/s). Of diamant (12000 m/s) kabels ofzo... Als je toch gas wil gebruiken is waterstof veel beter dan helium.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:57

pistole

Frutter

Boermansjo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:24:
[...]

een ander merkt noemt een verfrommelde kabel in een buisje een 'Tesla coil'.

@Prisma16 is geluidssnelheid het belangrijkste ? Dan hadden ze er beter water in gedaan (1480 m/s). Of diamant (12000 m/s) kabels ofzo... Als je toch gas wil gebruiken is waterstof veel beter dan helium.
Het voordeel van het gebruik van waterstofgas is dat de lage frequenties nog veel explosiever overkomen!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Nu online
pistole schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Het voordeel van het gebruik van waterstofgas is dat de lage frequenties nog veel explosiever overkomen!
Daarom zit er bij de meeste modellen een knopje om te switchen tussen de verschillende frequenties. Dan gebruik je een ander gas dat best past.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 22:42
Als ik dit topic doorlees moet ik altijd aan de eerste 30. sec van deze video denken:
https://www.youtube.com/watch?v=i7d-OU5CTSs

"Leland's Producer Switch"

8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:15

PVOutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Hier is weer een mooie toevoeging. Je hoeft slecht één kast aan je installatie toe te voegen.
Wat je krijgt is een mooi kastje en veel beter geluid. Fraai is ook dat er geen knoppen of schakelaars op het apparaatje zitten. Die kunnen het geluid alleen maar slechter maken.

"...wat ik daarbij waarneem zijn de op natuurlijke wijze van meer vulling voorziene timbres. Dus hout is meer hout, metaal heeft een diepere metaalkleur (beide bij blaasinstrumenten), pauken hebben meer klankkleur en kracht, bekkens zijn meer hun koper/messingkleur en zangstemmen brengen meer emotie over..."

Blijkbaar wordt de aarde verbeterd. Dat willen wij allemaal, al weet ik het verschil tussen randaarde en potaarde geeneens.

Kost 8K maar dan heb je ook wat! Een echte Telos Audio Design Grounding Noise Reducer V5.1 Plus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE6sJ4x_OrRqRv-Hg4HD7Mi4DgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00fMVI0jNUSPbGqo27fBkOXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FglEoa3ZWQnJn3Bwaw8TD8qwotQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qsv9gEZ6SG0YDApYzdneGCMa.jpg?f=fotoalbum_large

https://hifi.nl/artikel/3...timalisatie-als-doel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:49
Prisma16 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:26:
Hier is weer een mooie toevoeging. Je hoeft slecht één kast aan je installatie toe te voegen.
Wat je krijgt is een mooi kastje en veel beter geluid. Fraai is ook dat er geen knoppen of schakelaars op het apparaatje zitten. Die kunnen het geluid alleen maar slechter maken.

"...wat ik daarbij waarneem zijn de op natuurlijke wijze van meer vulling voorziene timbres. Dus hout is meer hout, metaal heeft een diepere metaalkleur (beide bij blaasinstrumenten), pauken hebben meer klankkleur en kracht, bekkens zijn meer hun koper/messingkleur en zangstemmen brengen meer emotie over..."

Blijkbaar wordt de aarde verbeterd. Dat willen wij allemaal, al weet ik het verschil tussen randaarde en potaarde geeneens.

Kost 8K maar dan heb je ook wat! Een echte Telos Audio Design Grounding Noise Reducer V5.1 Plus!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://hifi.nl/artikel/3...timalisatie-als-doel.html
Wat dit dus doet is de aarde gelijktrekken tussen de verschillende audiocomponenten, en wat filtering daarop toepassen. En dat voor 8k. Ziet er wel mooi uit, moet ik zeggen. En dat mooie is ook wel belangrijk gezien het raampje aan de bovenkant. Maar waar ik die aarding nu moet koppelen aan mijn cassettedeck?

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
L-project schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Wat dit dus doet is de aarde gelijktrekken tussen de verschillende audiocomponenten, en wat filtering daarop toepassen. En dat voor 8k. Ziet er wel mooi uit, moet ik zeggen. En dat mooie is ook wel belangrijk gezien het raampje aan de bovenkant. Maar waar ik die aarding nu moet koppelen aan mijn cassettedeck?
Een goed deck zoals een Technics RS676 heeft een "GND" aansluiting!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca1I7NRMqB0PCwmAVLwqvowjo9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCDfDAdPigXKrYJ59pFPnvat.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Prisma16 op 10-01-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:27
Ik ga waarschijnlijk morgen een paar nieuwe speakers aanschaffen (Fyne Audio F500) als vervanging van mijn 30 jaar oude Mission M70s. Ik hou gewoon mijn huidige 1,5mm2 OFC kabel en ga (hoewel het kan) uiteraard niet bi-wiren, maar wil eigenlijk nu wel de kabels wat netter afwerken. Wat kan ik hiervoor het beste doen: bananenpluggen of zijn een paar simpele ferrules uit mijn doosje adereindhulzen ook prima?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Uit je vraag blijkt al dat je snapt dat het, behalve voor het zicht, geen klap uitmaakt.

Antwoord is dus ook vrij voor de hand liggend; wat jij wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:06
Aziraphale schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:45:
Ik ga waarschijnlijk morgen een paar nieuwe speakers aanschaffen (Fyne Audio F500) als vervanging van mijn 30 jaar oude Mission M70s. Ik hou gewoon mijn huidige 1,5mm2 OFC kabel en ga (hoewel het kan) uiteraard niet bi-wiren, maar wil eigenlijk nu wel de kabels wat netter afwerken. Wat kan ik hiervoor het beste doen: bananenpluggen of zijn een paar simpele ferrules uit mijn doosje adereindhulzen ook prima?
Op zich maakt het niet uit, vroeg me nog wel af hoe lang je 1,5mm2 kabels zijn. Kabel dikte vs afstand maakt nog wel een beetje uit. Zie hier wat voorbeeld vuistregels. https://www.the-home-cine...m/speaker-wire-gauge.html

En ik heb zelf gekozen voor wat Speakersnaps, die kan je makkelijk bevestigen en ook weer snel elders hergebruiken indien nodig. https://speakersnap.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Falco schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Op zich maakt het niet uit, vroeg me nog wel af hoe lang je 1,5mm2 kabels zijn. Kabel dikte vs afstand maakt nog wel een beetje uit. Zie hier wat voorbeeld vuistregels. https://www.the-home-cine...m/speaker-wire-gauge.html

En ik heb zelf gekozen voor wat Speakersnaps, die kan je makkelijk bevestigen en ook weer snel elders hergebruiken indien nodig. https://speakersnap.nl/
De exacte lengte weet ik zo niet, maar ik heb toentertijd 10m besteld en het zal dus max 5m per speaker zijn. Die Speakersnaps ga ik ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
DominoNL schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:49:
Uit je vraag blijkt al dat je snapt dat het, behalve voor het zicht, geen klap uitmaakt.

Antwoord is dus ook vrij voor de hand liggend; wat jij wil...
Dit is natuurkundig/elektrisch uiteraard het juiste antwoord.

Maar voor dit draadje is het veel leuker om vragen te stellen over de versterker (vermogen/klasse/dempingsfactor), de vloer (materiaal/elektromagnetische oppervlakteweerstand) en de luisterruimte (afmetingen, en de frequentiespecifieke karakteristieken).

Dus TS, kom maar door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Prisma16 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:54:
[...]

Dit is natuurkundig/elektrisch uiteraard het juiste antwoord.

Maar voor dit draadje is het veel leuker om vragen te stellen over de versterker (vermogen/klasse/dempingsfactor), de vloer (materiaal/elektromagnetische oppervlakteweerstand) en de luisterruimte (afmetingen, en de frequentiespecifieke karakteristieken).

Dus TS, kom maar door! :)
Erm... Cambridge Audio CXA60 versterker met 1,5mm2 Kabeldirect kabels van 14€/10m van de Amazon en een luisterruimte van 20m2 met o.a. een schuifpui, bureau, speeldgoed en een aquarium. De vloer is keramisch parket met een wollen vloerkleed. Nu kun jij vast de rest wel even uitrekenen. :+

Dat het afwerken voor het zicht is heb ik inderdaad volkomen helder en het is ook puur een kwestie van dat ik straks een mooie versterker en mooie speakers heb en dan ook de aansluitingen netjes wil hebben. En ik kan dan dus een blikken kabelschoentje uit mijn HBM doosje pakken of koperen/vergulde pluggen. Die SpeakerSnaps vind ik dan qua prijs en gemak te doen, bij de zaak waar ik de speakers haal ga ik er niet eens naar vragen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Voor vloer van keramiek en wil lijkt deze lifter wel geschikt!

- Reduce the RF noise that capacitively couples into cables through all solid materials (carpet, stone, wood, etc.)

- Place an absolute minimum of floor material in direct contact with the cable

- Preserve low-level audio signals

https://www.kempelektroniksshop.nl/audioquest-fog-lifters/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewzHZ9USrx-0skKNh504Cbiyf2I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n7GnZaT4RPtNVmdnKTKONM6j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Prisma16 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:59:
Voor vloer van keramiek en wil lijkt deze lifter wel geschikt!

- Reduce the RF noise that capacitively couples into cables through all solid materials (carpet, stone, wood, etc.)

- Place an absolute minimum of floor material in direct contact with the cable

- Preserve low-level audio signals

https://www.kempelektroniksshop.nl/audioquest-fog-lifters/

[Afbeelding]
Potverdikkeme! Ga ik naar andere speakers luisteren terwijl ik niet eens de capacitively coupled RF noise vanuit de vloer weggehaald heb! Hier gaat duidelijk iets gruwelijk fout! :+ :+ :+

En die dingen worden dus echt serieus gereviewed...

https://positive-feedback...s/audioquest-fog-lifters/

[ Voor 7% gewijzigd door Aziraphale op 16-01-2025 18:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:01

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Maar €16,53 per stuk. Dat kan toch niks zijn?
Vanaf €1653 per stuk begint het pas resultaat te hebben. Zeker weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:23
Twiek-San schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:43:
Maar €16,53 per stuk. Dat kan toch niks zijn?
Vanaf €1653 per stuk begint het pas resultaat te hebben. Zeker weten. :+
Als je er 10 stuks, per meter draad moet plaatsen telt het toch aardig op hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Mielemuis schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:21:
[...]

Als je er 10 stuks, per meter draad moet plaatsen telt het toch aardig op hoor.
Nah, dan krijg je weer last van de capacitively coupled RF noise (wat dat ook moge zijn) van de visdraad.

Maar als ik nu mijn kabels (die onder een kast en mijn bureau door liggen) met visdraad aan de onderkant van de kast/het bureau hang, zou het dan ook beter gaan klinken? Ik vrees wel dat mijn kabels met nog geen 1,40€ per meter daar te goedkoop voor zijn, maar je weet het nooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:23
Aziraphale schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:30:
[...]

Nah, dan krijg je weer last van de capacitively coupled RF noise (wat dat ook moge zijn) van de visdraad.

Maar als ik nu mijn kabels (die onder een kast en mijn bureau door liggen) met visdraad aan de onderkant van de kast/het bureau hang, zou het dan ook beter gaan klinken? Ik vrees wel dat mijn kabels met nog geen 1,40€ per meter daar te goedkoop voor zijn, maar je weet het nooit....
Dat ligt er denk ik aan van welk materiaal je kast/bureau gemaakt is.
Als dit massief mahonie met een minimale massa van
700kg/m3 gefreesd vanuit in massief stuk, dan maak je nog wel een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Mielemuis schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Dat ligt er denk ik aan van welk materiaal je kast/bureau gemaakt is.
Als dit massief mahonie met een minimale massa van
700kg/m3 gefreesd vanuit in massief stuk, dan maak je nog wel een kans.
Oh, dan is het hopeloos. De kast is zo'n Ikea stellingkast van vuren/grenen en het bureaublad is van kurk. Dan moet ik het suboptimale geluid maar accepteren. Het zijn zware tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Aziraphale schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:38:
[...]

Oh, dan is het hopeloos. De kast is zo'n Ikea stellingkast van vuren/grenen en het bureaublad is van kurk. Dan moet ik het suboptimale geluid maar accepteren. Het zijn zware tijden...
Hm, kurk zou je zo maar eens de perfecte dempingsfactor kunnen geven, wel even na laten meten a 100 euro per uur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
ErikG2 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Hm, kurk zou je zo maar eens de perfecte dempingsfactor kunnen geven, wel even na laten meten a 100 euro per uur natuurlijk.
Goed punt. Misschien kan ik wel korting krijgen als ik die speakers koop. Deze zaak heeft namelijk ook wel van die snake oil producten liggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:26
Als je dacht dat je alles al gezien had...........

https://www.tombo-audio.c.../views/id/P20231111144139

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ksUOSt2YHI2sVeV1SLrdxFazV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xc5GQcF7Vmdk72L3U9bU3K1E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door manusz op 18-01-2025 19:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 19:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ok, het ligt gevoelig en ik weet dat het uiteindelijk qua geluid niets uitmaakt, maar aangezien ik (vanuit mijn perspectief) met mijn Fyne F500's dure speakers heb gekocht en vanwege de plaatsing nieuwe kabels nodig heb gok ik het er toch op en durf ik het schoorvoetend aan om het volgende hier neer te leggen ;) :

Ik heb nu KabelDirekt kabels van 1,5mm2, maar heb meer lengte nodig dan de 2x5m die ik nu heb en wou daarom toch maar 2,5mm2 monteren. Overkill? Ja, maar iets dikker lijkt me niet verkeerd. Toch?

Nu is de 2,5mm2 van KabelDirekt alleen nog te krijgen in 50m en dat heb ik nou niet echt nodig. Dus moet ik een ander merk en ik kom er dan twee tegen:

- Purelink op Amazon voor (afhankelijk van de kleur) 20-22 euro voor 15 meter.
- QED Profile 79 voor 3,50 per meter bij Soundimports.

Is er ergens een reden denkbaar om voor de QED in plaats van PureLink te gaan? Reden dat ik bij Soundimports keek is omdat ik daar ook nog een extra setje SpeakerSnaps voor op mijn versterker wou halen. Ik kan echter ook bij Amazon een setje mooie bananenpluggen mee laten komen, ben ik nog goedkoper uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:47:
Ok, het ligt gevoelig en ik weet dat het uiteindelijk qua geluid niets uitmaakt, maar aangezien ik (vanuit mijn perspectief) met mijn Fyne F500's dure speakers heb gekocht en vanwege de plaatsing nieuwe kabels nodig heb gok ik het er toch op en durf ik het schoorvoetend aan om het volgende hier neer te leggen ;) :

Ik heb nu KabelDirekt kabels van 1,5mm2, maar heb meer lengte nodig dan de 2x5m die ik nu heb en wou daarom toch maar 2,5mm2 monteren. Overkill? Ja, maar iets dikker lijkt me niet verkeerd. Toch?

Nu is de 2,5mm2 van KabelDirekt alleen nog te krijgen in 50m en dat heb ik nou niet echt nodig. Dus moet ik een ander merk en ik kom er dan twee tegen:

Is er ergens een reden denkbaar om voor de QED in plaats van PureLink te gaan? Reden dat ik bij Soundimports keek is omdat ik daar ook nog een extra setje SpeakerSnaps voor op mijn versterker wou halen. Ik kan echter ook bij Amazon een setje mooie bananenpluggen mee laten komen, ben ik nog goedkoper uit..
Ik zou gewoon voor de kabel gaan die er in jouw ogen goed uitzien.
Zelf vind ik 4mm2 solar kabels mooi om te zien. Zijn voor rond de euro per meter wel te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZuF4dDLhctbfZpZsXJvUCwjhlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2M9yEgxJDF4buok3zkXfYHoh.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Prisma16 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Zelf vind ik 4mm2 solar kabels mooi om te zien. Zijn voor rond de euro per meter wel te koop.

[Afbeelding]
Solar kabels? Daar had ik nou echt nog nooit aan gedacht... Zien er inderdaad wel fraai uit en kosten heel weinig, maar 4mm2 lijkt me wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Solar kabels? Daar had ik nou echt nog nooit aan gedacht... Zien er inderdaad wel fraai uit en kosten heel weinig, maar 4mm2 lijkt me wat overkill.
Als het je smaakt is kan 4mm2 mooi zijn voor je ogen. Voor je oren is het inderdaad zinloos.

Misschien is dit dan iets voor jou?

https://www.jmpbonderdele...2-5mm-rood-per-meter.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNeyE6dVQGdfpkxkoAme27lFw38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/daNLqiHjlTHKCFNRvPK9Yux4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zelf word ik daar niet zo blij van en heb liever mijn 2 aders aan elkaar: https://www.hornbach.nl/p...zwart-per-meter/10253079/

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Aziraphale schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:47:

Ik heb de speakersnaps inderdaad ook van soundimports, daar kan je ook deze kabel nog kopen. Ik meen dat je gewoon het aantal benodigde meters in kan geven.

https://www.soundimports....4Mi4wLjAuMTcxMDg3ODA3MA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Had ik inderdaad gezien. Maar al met al ben ik nog beduidend voordeliger uit als ik Purelink kabel met Nakamichi stekkers bij Amazon haal. Dus dat maar gedaan. Die Nakamichi hebben ook geen schroeven, dus dat moet vlot gaan, en staan ook wel fraai achterin de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
Het wonderlijke is dat er reviewers zijn die het serieus nemen.
https://analoguefellowshi...meow-meow-my-audio-heart/
Meow worked as a grounding device too.
(a) video quality, especially during dynamic movement scene was slightly more stable,…colors were more natural thus accurate,…and the
(b) sound quality has improved with lower noise floor, better details, more dynamic and better bass…
https://chisto.com/tombo-...tinues-to-meow-me-part-2/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
manusz schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:38:
Als je dacht dat je alles al gezien had...........
Ik gebruik zelf deze. Is op zonne-energie. Deze vrolijke kat wuift alle negatieve energie weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_FjAWsGegb7rK9zvzf6PiqIGzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OU855lTA4Bmy4jIWDq5th92m.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:47
Op zich werkt een Maneki Neko voor het wegwuiven van negatieve energie en zorgt het voor 'lucht' in de opnames. Het wapperen van het pootje heeft wel een negatief effect op de digitale blokgolf. Schijnt een analoge sinus te worden (niet ABX getest, maar mijn vrouw kwam daarmee). Als je aandachtig luistert hoor je dat. Dit kun je tegen gaan door de kat buiten direct achter het HR++ glas te zetten, met de dauerluft dicht. Pootje wel in de richting van je installatie plaatsen.
njitter schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik gebruik zelf deze. Is op zonne-energie. Deze vrolijke kat wuift alle negatieve energie weg.

[Afbeelding]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
MariusV schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:37:
Op zich werkt een Maneki Neko voor het wegwuiven van negatieve energie en zorgt het voor 'lucht' in de opnames. Het wapperen van het pootje heeft wel een negatief effect op de digitale blokgolf. Schijnt een analoge sinus te worden (niet ABX getest, maar mijn vrouw kwam daarmee). Als je aandachtig luistert hoor je dat. Dit kun je tegen gaan door de kat buiten direct achter het HR++ glas te zetten, met de dauerluft dicht. Pootje wel in de richting van je installatie plaatsen.

[...]
Blijkbaar zijn jullie hier niet zo open minded voor innovatie. Jammer.

Ik heb het namelijk wel aangeschaft en getest en waarempel, het werkt écht. Alleen, het kwam wat artificiëler over, synthetisch welhaast. Ik kon het nog ruilen voor een biologische uitvoering. Daarmee behaal ik een organischer geluid, met een soort zachte ondertoon. Heel fijn en verfrissend. Zie de foto:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oKDl2sDGelCku7yg8C_4MYyChQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bc3QGqXoUTmu8e2Dfrvf5rur.jpg?f=fotoalbum_large

Tis wat onderhoudsgevoeliger, maar het energie verbruik valt erg mee.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
NiGeLaToR schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:52:
[...]

Ik heb het namelijk wel aangeschaft en getest en waarempel, het werkt écht. Alleen, het kwam wat artificiëler over, synthetisch welhaast. Ik kon het nog ruilen voor een biologische uitvoering. Daarmee behaal ik een organischer geluid, met een soort zachte ondertoon. Heel fijn en verfrissend. Zie de foto:

spoiler:

Schijnt ook nog je bloeddruk te verlagen bij herhaaldelijk aanraken, ik zie alleen maar winst!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MariusV
Schijnt het ook goed te doen voor beeld: een welhaast picture purrrfect image :)
[...]

spoiler:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
MariusV schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:37:

[...]
Ik ga voor de HighEnd versie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BBdi4ye7KLq2HyKHf3FKI-30w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fKSExbjCrFVUM6tJineD0aO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MariusV
Chique, al lijkt me die vooral voor klassieke muziek bedoeld. Voor rock en heavy metal kun je beter deze gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5DnczqaubZnRrW1lETdVVu-M0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD0bAxafP4WpdBgoo6W725oR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:53

servies

Veni Vidi Servici

MariusV schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:12:
Chique, al lijkt me die vooral voor klassieke muziek bedoeld.
Volgens mij is die vooral geschikt voor glamrock....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Is spinnen wel hifi-proof?
Of heb je een kat in de zak aangeschaft... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
hoevenpe schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Is spinnen wel hifi-proof?
Of heb je een kat in de zak aangeschaft... :+
Meow system biological edition comes with nervecalming PRRR-tech, the ultimate silence removing soothing sound, enhancing any audiophile experience with dopamine infused calm. Enjoy the PRRR.

Ben wel blij dat ze van alle dingen die de katten misbruiken hier in huis m'n hifi genegeerd wordt. Toen ze kitten waren lagen ze nog wel 's bovenop de fronts, maar das ook over :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx

rayx

HUH?

MariusV schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:12:
Chique, al lijkt me die vooral voor klassieke muziek bedoeld. Voor rock en heavy metal kun je beter deze gebruiken:

[Afbeelding]

[...]
Is er ook een facepaint versie? ik wil er een :)

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Laatst online: 15:34

Toshirou

Vinyl Surfer

Haribo dropveters zijn goedkoper 😋

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx

rayx

HUH?

Voor een niet ongebruikelijke 10 meter XLR ben je een slordige 18000 euro kwijt.... En dan hebben we het nog niet over stereo ;-)

Van de website met koopjes:
Suggested retail price for a 1 meter RCA-terminated Metacarbon pair is $3,300.00 ($1,700 for each consecutive meter), and $4,300 for a 1 meter balanced XLR pair ($2,300 for each consecutive meter). Since it's a relatively stiff cable, the shortest reasonable length we offer is 0.75 meters RCA ($3,000 retail); the shortest balanced XLR production length is 1 meter;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikG2
Wel mooi hoor. Je kan bieden, maar er staat ook dat op onzin biedingen niet wordt gereageerd. Ik vind 4500 euro nieuwprijs onzin. Dus een bod van 20 euro is dan geen onzin in mijn ogen......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37
ErikG2 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:40:
[...]

Wel mooi hoor. Je kan bieden, maar er staat ook dat op onzin biedingen niet wordt gereageerd. Ik vind 4500 euro nieuwprijs onzin. Dus een bod van 20 euro is dan geen onzin in mijn ogen......
Op onzin advertenties wordt niet gereageerd 🤣

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Nu online
Prisma16 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]
Kunnen we daar geen carbon vinyl rond plakken en doorverkopen met prijs x 3000 ?
Direct een "lightspeed carbon-infused audiocable".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

ErikG2 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:40:
[...]

Nog los van deze specifieke onzinkabel-advertentie; Marktplaats voorziet echt in alle middelen om (wat in de ogen van de verkoper) onzin-biedingen zijn tegen te gaan. Door bijvoorbeeld een vraagprijs of een "bieden vanaf" prijs in te stellen. Maargoed, dat is misschien inderdaad te hoog gegrepen voor iemand die ooit een kabel van 4500 heeft aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:26
Ik krijg toch te neiging om een biedoorlog te beginnen vanaf 5 euro met stappen van 50 cent })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik zag 6,99 staan, dacht nette prijs voor een kabeltje. Bleken de verzendkosten te zijn... :P

Stel dat je een kabel voor 10k op marktplaats koopt, zou je die dan echt door PostNL voor standaard verzendkosten laten bezorgen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:59
In absolute nieuwstaat.
Dat betekend dat de kabels nog ingespeeld moeten worden. Eigenlijk zouden goed ingespeelde kabels juist meer waard moeten zijn. Hoewel de kabels dan mogelijk voor het verkeerde genre muziek ingespeeld zijn. Misschien moet ik even aan de verkoper vragen voor welke muziek genres deze kabels gebruikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 11:43
Mijn advies is altijd: kabels inspelen met witte ruis (White Noise). Ten minste 24 uur (>72u voor beste resultaat) op regulier luistervolume.
Dat geeft de snelste en meest consistente resultaten. Nadeel is wel dat muziek "vlak" ervaren kan worden maar het is een hoorbare vooruitgang (bevestigd door mijn vrouw) voor een breed scala aan genres: blues, jazz, rock en klassiek klinken m.i. veel meer "open" en "steviger" - zeker in "het midden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Met zulke stijve interlinks krijg je wel bochten in je geluid, daar zit toch ook niemand op te wachten?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

Komen deze kabels voor dat bedrag met een vrouw die herhaaldelijk meldt dat ze het verschil zo hoorbaar vindt?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 17:23
Grozno schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:28:
Komen deze kabels voor dat bedrag met een vrouw die herhaaldelijk meldt dat ze het verschil zo hoorbaar vindt?
Ik kan je verzekeren dat als ik 10.000 euro voor een kabeltje neerleg, mijn vrouw dit absoluut hoorbaar zal maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En t is ook praktisch in de zomer, omdat de temperatuur in het hele huis (!) enkele graden zal dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
Audiophiles - You're wasting your money! YouTube: Audiophiles - You're wasting your money!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 08:24

Ryan1981

Je ne sais pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb een tijdje terug een OLED gekocht, maar m'n HDMI kabels zijn al een aantal jaren oud.
Zou graag van alle mooie dingen zoals HDR e.d. gebruik willen maken, dan zijn deze kabels prima om mee te upgraden toch? https://www.action.com/nl...ogic-ethernet-hdmi-kabel/
Sologic ethernet HDMI-kabel 180 cm
€2,49
  • Met ethernet
  • Ondersteunt 4K UHD-resoluties
  • Met een snelheid van 18 GB/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:59
Beryllium koper. wel goed de handen wassen na het aansluiten!
Daarnaast is Beryllium makkelijk te activeren met gamma, maar mogelijk is dat juist een design feature in deze toepassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:49
Transmissiesnelheid: 98% van de lichtsnelheid
Dus dit zijn extra vertragende kabels?

(Volgens mij gaat licht altijd met de lichtsnelheid)

Ik weet dat ze waarschijnlijk refereren aan de lichtsnelheid in een vacuum. Hoop ik toch.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
ThinkPad schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:12:
Ik heb een tijdje terug een OLED gekocht, maar m'n HDMI kabels zijn al een aantal jaren oud.
Zou graag van alle mooie dingen zoals HDR e.d. gebruik willen maken, dan zijn deze kabels prima om mee te upgraden toch? https://www.action.com/nl...ogic-ethernet-hdmi-kabel/

[...]
Deze kabels zijn echt van prima kwaliteit, maar om het meeste eruit te halen, moet je ze wel even goed 'inwennen' met het juiste materiaal. Dat wil zeggen: zet een paar dagen achter elkaar je favoriete games, films, concerten of sportevenementen op. Wat je maar het meeste ligt. Vooral voor voetbalfans is het belangrijk om de kabel in te spelen met specifiek voetbal-materiaal, omdat de intense groene tint vaak de overhand kan nemen en je dat net wat subtieler wilt hebben. Geduld is key voor het ultieme resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Ze zien er wel mooi uit met die houten dingetjes met logo. Maar ja, dat valt dan weer weg in de kabelgoot waar ik de kabels in moet hebben om te voorkomen dat de kleuter er mee gaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aziraphale schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Ze zien er wel mooi uit met die houten dingetjes met logo. Maar ja, dat valt dan weer weg in de kabelgoot waar ik de kabels in moet hebben om te voorkomen dat de kleuter er mee gaat spelen.
De ekte audiofiel heeft natuurlijk geen kinderen :P ....veel beter voor je conussen, geen last meer van Lego in je baspijp en het scheelt enorm in de achtergrondruis tijdens kritisch luisteren :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online

[...]
Die kabel ziet eruit alsof ie uit elkaar valt als je hem oppakt..
Er zit een ondergrens aan kabels en met deze heb je die wel bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en ontvang een waardebon van 10 EUR. Geldig vanaf een bestelwaarde van 200 euro
Kijk, dan kun je ze toch mooi voor 72.250,- scoren! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
LTwinter schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Ik kan je verzekeren dat als ik 10.000 euro voor een kabeltje neerleg, mijn vrouw dit absoluut hoorbaar zal maken.
Bij mij waarschijnlijk ook voelbaar.

[...]
Kabels van de Action zijn niet allemaal slecht maar er zit wel veel rommel tussen. Bouwkwaliteit is erg matig vaak. Het hangt ook van de toepassing af; USB-kabels die de kinderen achterin de auto gebruiken is weggegooid geld omdat de kabel binnen een paar uur van ellende uit elkaar valt. Maar dezelfde kabel tussen een vaste peripheral en een desktop PC kan jaren meegaan als je mazzel hebt.

Voor een HDMI kabel tussen een OLED en een console oid kan je het gokken lijkt me. Als het werkt dan blijft het ook wel werken, als het niet werkt doen ze ook niet moeilijk over ruilen.

[ Voor 64% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-01-2025 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2

[...]
Ik heb dit type kabel van de Action al jaren in gebruik zonder problemen:

https://www.action.com/nl-nl/p/2542028/sologic-hdmi-kabel/

1 euro meer en dan heb je dus iets meer body. Nog steeds belachelijk goedkoop :)

Sorry, is aankoopadvies........Als het niet mag haal ik het wel weg

[ Voor 6% gewijzigd door ErikG2 op 27-01-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
ErikG2 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:15:
[...]

1 euro meer en dan heb je dus iets meer body. Nog steeds belachelijk goedkoop :)

Die ziet er wat degelijker uit, die andere lijkt dan idd wat 'flimsy' vergeleken met deze.
Zal in de winkel eens een blik erop werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Fraggert schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:42:
[...]

De ekte audiofiel heeft natuurlijk geen kinderen :P ....veel beter voor je conussen, geen last meer van Lego in je baspijp en het scheelt enorm in de achtergrondruis tijdens kritisch luisteren :+
Fair point. Ik hoor dus duidelijk niet bij de doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
Leeftijd van een kabel zegt niets. Lengte en interne opbouw/kwaliteit hebben meer invloed. Kabels hebben geen versie HDMI zoals een TV dat wel heeft. Kabels versturen data en zolang dat goed door de kabel komt is er niets aan de hand. Ik zou de oude kabels eens testen en als die zonder issue 4K/120 Dolby Vision doorgeven niets vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 27-01-2025 14:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:10

Sharky

Skamn Dippy!

itcrowd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:35:
Mijn advies is altijd: kabels inspelen met witte ruis (White Noise). Ten minste 24 uur (>72u voor beste resultaat) op regulier luistervolume.
Dat geeft de snelste en meest consistente resultaten. Nadeel is wel dat muziek "vlak" ervaren kan worden maar het is een hoorbare vooruitgang (bevestigd door mijn vrouw) voor een breed scala aan genres: blues, jazz, rock en klassiek klinken m.i. veel meer "open" en "steviger" - zeker in "het midden"
Ho eens even. Ben je serieus?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:36
[...]

De langere variant daarvan (7m dacht ik) werkt niet feilloos. Die kampt namelijk met audio dropouts. Maar misschien was deze nog niet correct ingespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat is wel een herkenbaar issue met langere kabels. Ik heb lange kabels gehad (10-15m) tussen mijn beamer en AVR en dat ging niet goed met de goedkoopste kabel die ik in eerste instantie probeerde. Een versie duurder werkte wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
[...]

Dit is allemaal leuk als je geen eisen hebt.
Wat opvalt aan deze en ook die andere goedkope kabel is dat er nul certificering op staat voor een specifieke HDMI versie. Als je dan 4k op 60Hz wilt doen dan zou ik in ieder geval wel erop letten dat de fabrikant aangeeft dat het voor die bandbreedte/HDMI versie gaat werken. Denk ook dat je, om gezeik te voorkomen, best 10 euro uit mag geven aan een HDMI kabel.
Let erop, HDMI heeft electrisch en mechanisch veel hogere eisen dan een (analoge) audiokabel. Je bent dus waarschijnlijk niet gebaat bij het goedkoopste van het goedkoopste.
Maar goed, veel meer dan die 10 euro hoeft het allemaal niet te kosten, behalve als je grote afstanden moet overbruggen danwel de nieuwste 8k standaarden wilt kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
koelpasta schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Dit is allemaal leuk als je geen eisen hebt.
Wat opvalt aan deze en ook die andere goedkope kabel is dat er nul certificering op staat voor een specifieke HDMI versie. Als je dan 4k op 60Hz wilt doen dan zou ik in ieder geval wel erop letten dat de fabrikant aangeeft dat het voor die bandbreedte/HDMI versie gaat werken. Denk ook dat je, om gezeik te voorkomen, best 10 euro uit mag geven aan een HDMI kabel.
Let erop, HDMI heeft electrisch en mechanisch veel hogere eisen dan een (analoge) audiokabel. Je bent dus waarschijnlijk niet gebaat bij het goedkoopste van het goedkoopste.
Maar goed, veel meer dan die 10 euro hoeft het allemaal niet te kosten, behalve als je grote afstanden moet overbruggen danwel de nieuwste 8k standaarden wilt kunnen ondersteunen.
Die 4k 60 HZ zit ik niet aan dus alles gaat goed hier. Als het niet voldoet merk ik het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
ErikG2 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:29:
[...]
Die 4k 60 HZ zit ik niet aan dus alles gaat goed hier.
Ja, maar ThinkPad, waar jij op reageerde, dus wel. Hij heeft niks aan jouw verhaal dat het bij jou allemaal wel werkt. Hij heeft een kabel nodig die minstens HDMI 2.0 ondersteunt.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111".

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic