rodie83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:45:
[...]
Ik vind het zelf ook te duur, 100 euro voor zo een klein kabeltje. Maar als ik een degelijk RCA interconnectje nodig zou hebben voor m'n thuisaudio, dan ben ik best bereid daar meer voor uit te geven dan een paar euro. Soort van peace of mind dat er geen goedkope prul tussen m'n apparatuur zit die mogelijk inferieur is. Waarmee ik overigens niet claim dat ik verschil zou horen, want als ik blind zou testen haal ik een dropveter en een goede kabel van 30 euro echt niet uit elkaar. Maar als ik weet dat er een dropveter tussen hangt, dan voelt dat toch niet plezierig. En dat doet vervolgens weer afbreuk aan mijn luisterplezier. En zolang ik dit niet doortrek naar kabels van honderden euro's of elke dag kabels ga kopen vind ik dit zelf een prima en verantwoorde instelling.
Met HDMI oid heb ik er weer geen last van overigens, want het goedkoopste kabeltje werkt voor zover mijn kennis gaat bewezen of net zo goed als het duurste kabeltje verkrijgbaar, of werkt niet. En bewijs dat dat anders zou zijn heb ik nog nooit gezien.
Dit is toch enorm tegenstrijdig? of ben ik nu zo idioot?
Je zegt zelf het verschil niet te kunnen horen. En toch voelt het niet plezierig?
Met die gedachte kan je altijd wel bezig blijven. 4K is ook beter dan Full HD. maar als je op 6 meter gaat zitten van een 30" scherm ga je dan ook maar voor de 4K optie? ik zie geen verschil, maar voor het gevoel koop ik toch maar 4K?
Je geeft zelf het voorbeeld van HDMI. Waarom stoort dat je niet (geen bewijs dat het anders is) en stoort een audiokabel je wel (ondanks bewijs dat je zelf geen verschil hoort tussen een dropveter en een dikke merkkabel).
Meetbaar verschil is niet hetzelfde als merkbaar verschil. Ga je ook een monitor kopen op basis dat het ultra-violette kleurbereik beter is?

ondanks dat je ook dat niet kan zien?
er is niks mis met het kopen van een mooie kabel met kwaliteitsconnectoren. Maar wees dan reëel en zeg gewoon dat je dat mooi vind, en niet omdat de kwaliteit misschien wel beter is
Niks tegen jou trouwens hoor, maar meer een algemene redenering die ik meer mensen zie maken.