Ik denk dat dat ongeveer de enige vereiste was van de nieuwe casting, Liam Neesson doet ook vaak genoeg "hmmm" in z'n films (van Love Actually tot Star Wars en Batman)
Als je Witcher 3 gespeeld hebt, dan heb je de kaart redelijk in je hoofd, dat helpt wel.
Ik denk dat het net redelijk realistisch is dat steden en volken redelijk op elkaar lijken. De Witcher wereld is grofweg Polen, Duitsland Nederland, België en Noord-Frankrijk, met een paar uitspattingen zoals Skellige (Ijsland). Op Frankrijk en Ijsland na, is in die tijd de bouwstijl en kleding gewoon redelijk hetzelfde.
Net het loslaten van het opdelen in facties/kleuren/rassen vind ik vaak zo geforceerd voelen.
Ook hoe Netflix toch wat diversiteit aanbrengt door dat te doen bij de mages, welke boven/buiten de naties staan, vind ik goed cq niet storend gedaan. En ook in het spel, ja de Witcher lost monster-problemen op van het gepeupel, maar het echte verhaal speelt zich af tussen mages en koningen (wat wel leuk is, omdat Geralt daar net een hekel aan heeft).
[
Voor 56% gewijzigd door
DropjesLover op 11-08-2023 09:56
]