bregweb schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.
Dan dien ik je van repliek met "onzin"! Dat je met vragen, cliffhangers en raadsels zit, is totaal niet erg. Neem bijv. een serie als The Bridge (Bron/Broen) of Sherlock. Dat zijn prima detectives waar de kijker net zo goed mee mag denken met de hoofdpersonen. Het verschil is dat The Witcher vaagheid, tijdsprongen en niks uitleggen tot kunst verheven heeft, maar dat je gewoon nergens aanknopingspunten hebt in de eerste paar afleveringen. Dat had echt beter gekund en mijns inziens, ook gemoeten.
Ieder zijn ding natuurlijk. Jij geniet van deze manier van vertellen. Ik vind het waardeloos. En dan heb ik echt ook goed zitten kijken elke aflevering.
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:01:
[...]
Misschien je ogen open doen als je afleveringen kijkt?
Dat de mages worden opgeleid en dat ze adviseurs van koningen zijn wordt echt letterlijk opgelepeld in de eerste afleveringen. Dat Nilfgaard de baddies zijn is ook al na de eerste aflevering duidelijk, dus ik weet niet welke serie jij hebt gekeken. Duidelijk niet The Witcher. Stregobor zie je in de eerste aflevering, dus als je pas in de laatste aflevering erachter komt wie hij is, dan heb je geslapen tijdens het kijken.
Wellicht is Dora iets? Die roept meestal wat er ongeveer gebeurt.
Over ongefundeerd roeptoeteren gesproken. Doe je in het echte leven ook zo?
Natuurlijk snap ik dat Nilfgaard de agressor is en dat Stregobor een magiër is. Het hoe en waarom, wordt echter gewoon te weinig uitgelegd. Ik heb inmiddels genoeg films en series gezien om dingen prima te kunnen volgen en ik kom ook niet uit een ei. Als je niks toe te voegen hebt aan de discussie en alleen op de man kunt spelen, raad ik je aan om mee te doen aan een programma als Utopia, of lid te worden van een praatgroep. Daar is ruimte voor zulke uitspraken.
/s
Ik vind het overigens ook belachelijk als iemand die de film of serie professioneel recenseert, niet eens de moeite neemt om goed en aandachtig te kijken. Ik heb dat wel gedaan, want ik had heel veel zin in de serie nadat ik al een beetje van de hype had meegekregen. Ik kan me goed vindeni in deze recensie:
https://www.themarysue.com/the-witcher-review/
Het is ook echt niet erg als je ergens je aandacht bij moet houden, of als alles niet meteen wordt voorgekauwd, maar door het vele springen in de tijdlijnen, vond ik het erg lastig om met iemand anders dan Geralt een band te krijgen, of te begrijpen wat er met Yennefer aan de hand was. Om over Ciri nog maar te zwijgen. Je krijgt eerst het idee dat het allemaal om Calanthe draait, maar dat blijkt dan weer niet zo te zijn. Dan worden er ineens weer een hoop personages geïntroduceerd, zoals de dwergen en de ridder; die niet meer dan beeldvulling blijken te zijn. De kritieken op de blote tieten deel ik niet. Naast dat het me gewoon echt niet stoort, was het gewoon ook niet overdadig in beeld. Ja, Stregobor leeft in zijn fantasiewereld, wat ik als onsterfelijke magiër misschien ook wel zou doen. Je hebt na een tijdje alles wel gezien en weet wat je fijn vindt. Dat Yennefer een orgie om haar heen heeft, leek voor mij te duiden op de leegte in haar. Energzijds geniet ze van de hormonentombola om haar heen, anderzijds doet het haar ook zeer weinig. Het gaf mij een gevoel van nutteloos gebruik van haar (on)macht. Zij weet duidelijk nog niet wat ze nu echt wil. De naaktscènes tussen Geralt en Yennefer voegden m.i. juist wel een boel toe. Het geeft aan dat zowel de mutant als de mage, beiden "gewoon mensen" zijn, met hun eigen nukken en lusten. Wat dat aangaat voegde het meer toe aan het verhaal.
De locaties vond ik meer dan prima en over de kostuums of CGI heb ik over het algemeen geen opmerkingen. De scène rondom Jagura vond ik wel wat matig. Er was een hoop mist en een boze mage. Ik vond hem weinig spannend.
Dat de showrunner zich niks wil aantrekken van de kritiek, vind ik behoorlijk dom gedrag. Die kritiek is er niet voor niets en die komt van recensenten, fans en nieuwe kijkers. Dat er ook een boel lof is, is alleen maar mooi. Lijkt mij dat ze dit als goede tip voor seizoen 2 moeten gebruiken.
Ik moet nog 1 aflevering afkijken en dan ben ik er doorheen. Ik vind Geralt interessant genoeg om verder te kijken en seizoen 2 nog te gaan zien, maar er zijn nog wat puntjes waaraan gewerkt moet worden.
[
Voor 64% gewijzigd door
Jorgen op 24-12-2019 23:57
]