Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Spooksel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:20:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik het in GoT vaak ook misplaatst en op z'n minst gezegd niks toevoegen. Ik ben niet vies van een beetje naakt, maar zoals in ep1 bijv als de Witcher die illusie van die magier binnenloopt en ineens in een tuin voor naakte vrouwen staat, what? Wat voegt dat toe :X

[...]

Ik geloof ook zeker dat die schrijver 0 bronmateriaal gelezen heeft en welgeteld 0 seconden de games heeft gespeeld, maar dat maakt hem wel representatiever voor de gemiddelde kijker zou ik zeggen. En de gemiddelde kijker wordt nu ergens middenin gegooid, kan er amper een touw aan vast knopen en krijgt ook niet echt uitleg ofzo.

Dat is ook waarom ik besluit niet verder te kijken.

@ShellGhost Misschien zou ik inderdaad ook verder moeten kijken dan mn neus lang is. Maar hey, d'r is zoveel aanbod tegenwoordig, als iets me niet in de eerste aflevering kan vast houden dan ga ik gewoon het volgende proberen :)

Voor wat betreft die recentieschrijvers heeft die showrunner idd een punt, je mag wel verwachten dat die mensen inderdaad wat meer van een product bekijken alvorens hun verhaal te doen. Zeker als je dan ook nog eens toegeeft alleen dat je ineens 3 eps overslaat en het dan weer eens probeert, zo maak het het voor jezelf ook niet echt duidelijker waar het over gaat nee.

Wel denk ik dat die showrunner ook op moet passen met hoe ze het brengt. Sure, de echte fans kijken inmiddels voor de 2e run... maar Netflix wil ook graag wat geld binnen zien komen en dan vraag ik me af of zo'n serie als deze, wanneer hij enkel bekenen wordt door de al bestaande fanbase, genoeg levensvatbaarheid heeft! D'r zullen ook 'nieuwe' kijkers (zoals ik( bij moeten komen die nog niet bekend zijn met het verhaal en daar lijkt het enigszins mis te gaan nu.
Ik ben er zelf ook blind ingestapt. Nooit iets gelezen aangaande het verhaal van The Witcher.
Heb GoT welgeteld zes eps kunnen volharden, maar deze bijna gebinged.
En ook ik had af en toe een wtf momentje als ze van tijdslijn schakelde.
Maar ik was geboeid vanaf minuut 1. :)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:34

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Haha, "de ene recensent sloeg aflevering twee, drie en vier over".

Wat voor recensent ben je dan? Alsof je een film kijkt, het midden doorspoelt, en dan concludeert: "ja, er is geen touw aan vast te knopen". Well duh.
Laat de reviewers maar reviews schrijven, ik ga genieten van de laatste ep van dit seizoen. Helaas duurt S2 nog even. Voor iedereen die dit al te moeilijk vindt, dan is Dark (ook van Netflix) helemaal niks voor je (en toch heeft die serie ook al drie seizoenen).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

Spooksel

Spooksel!

Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:35:
[...]

Haha, "de ene recensent sloeg aflevering twee, drie en vier over".

Wat voor recensent ben je dan? Alsof je een film kijkt, het midden doorspoelt, en dan concludeert: "ja, er is geen touw aan vast te knopen". Well duh.
Laat de reviewers maar reviews schrijven, ik ga genieten van de laatste ep van dit seizoen. Helaas duurt S2 nog even. Voor iedereen die dit al te moeilijk vindt, dan is Dark (ook van Netflix) helemaal niks voor je (en toch heeft die serie ook al drie seizoenen).
Dat is toch een beetje alsof je The Fellowship of the Ring gaat kijken en dan na het vertrekken van de Hobbits uit de Shire ineens fast forward naar het moment dat ze uit Moria komen en net Gandalf kwijt zijn :P Wat alles natuurlijk meteen duidelijk maakt voor je :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

NitroX infinity schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:02:
[...]

24/30 Zelfde ding. Af en toe dan lijkt het alsof er frames missen bij een wide-shot (helemaal bij landschappen) en dat voelt gewoon stotterig aan. Iets wat met 48/60fps een stuk minder is.
Dat lijkt er meer op dat jouw televisie niet afgestemd is op het bronmateriaal. Door het verschil in aantal frames krijg je met dit fenomeen te maken. ;)

"When you grow up your heart dies"

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:48
sjaool schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:06:
[...]

Dat lijkt er meer op dat jouw televisie niet afgestemd is op het bronmateriaal. Door het verschil in aantal frames krijg je met dit fenomeen te maken. ;)
Ik kijk op m'n pc.

Mijn blog; Floating Points

• sjaool

sjaool

Daar geldt hetzelfde voor. ;)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik vond dit eindelijk een serie waar gevechten met mages goed werd neergezet. Gewoon echt heel tof gebruik van magie.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:44
Ik heb gisteren het seizoen uitgekeken, de eerste aflevering(en) vond ik lastig door de tijdssprongen, maar na (denk aflevering 2) had ik de tijdslijnen wel aardig door.
Het verhaal pakt wel, en is (vind ik) zo ook wel mooi in beeld gebracht, juist door die tijdssprongen. Het geeft wat meer 'houvast' aan sommige momenten in het Heden, die je had moeten missen (dit seizoen) wanneer het chronologisch was gedaan.
metallicattim schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ja ben het wel met je eens, heerlijk zo'n serie waar je over kunt discussiëren wat er nu daadwerkelijk gebeurde/bedoeld werd i.p.v. panklare verhalen.

Iets anders, wat ik niet snap is waarom Yennefer steeds zegt dat ze haar viriliteit afgenomen hebben, maar ze wist dondersgoed waar ze aan begon, ze eiste het zelfs van de artiest want ze stond helemaal niet op de planning om het ritueel te ondergaan :?
We zaten dus diverse keren op de bank naar de tv te schreeuwen "das niet waar @#%!" :P
Zo heeft zij dat ervaren door alles wat er gebeurt is. Zij was als gebochelde natuurlijk altijd al een 'mislukking' voor buitenstaanders en haar vader heeft haar niet zo behandeld als een (eigen) kind.
Ze wilde heel graag 'mooi en normaal' (qua uiterlijk) door het leven gaan en heeft daarvoor inderdaad de keuze zelf gemaakt. Zonder die keuze had ze nooit gestaan waar ze kwam te staan in het gevecht met de huurmoordenaar. Ze zal daar gevoelens hebben gehad voor het kleine meisje, anders kan ik ook niet verklaren waarom ze de Baby nog probeert te redden als de moeder al gedood is. Met name omdat het meisje (net als zijzelf) van haar vader niets hoefde te verwachten, want het is een dochter. Nu ging het bij haar als kind er niet om dat ze een meisje was, maar juist dat de misvormd was. Het gevoel / idee is echter hetzelfde. Zij wilde het meisje de liefde geven die zij zo had gemist, maar dat lukte niet. Dus wil ze zelf een kind en dat kan niet meer, omdat dat als tovenares (heks) niet mag.
Basekid schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:20:
Ik vond dit eindelijk een serie waar gevechten met mages goed werd neergezet. Gewoon echt heel tof gebruik van magie.
Mee eens, en ieder zijn eigen (specifieke) sterkte van de magische kant. De ene kan heel goed de natuur gebruiken, de andere is juist goed in het 'vlammen werpen', weer een ander heeft haar kracht in nog andere magie liggen. Ook dat is wel goed gedaan vind ik zelf, niet iedereen kan alles / is overal goed in, a la Harry Potter.
Ook het gebruik van hulpmiddelen door de Mages (om juist maar in het geheim door te dringen) vind ik wel sterk neergezet. Niet een kwestie van brute kracht, maar juist met intriges en hulpmiddelen (de wormen) erg goed gedaan.

• sjaool

sjaool

Wat ik vooral grappig vind is dat mensen nu klagen dat er niks uitgelegd wordt. Normaal wordt er geklaagd dat er teveel wordt uitgelegd. De serie is prima te volgen, je moet er alleen je hoofd wel goed bijhouden.

• AyurVeda
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:15
ShellGhost schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:33:
[...]
Ik ben er zelf ook blind ingestapt. Nooit iets gelezen aangaande het verhaal van The Witcher.
Heb GoT welgeteld zes eps kunnen volharden, maar deze bijna gebinged.
En ook ik had af en toe een wtf momentje als ze van tijdslijn schakelde.
Maar ik was geboeid vanaf minuut 1. :)
Mijn vrouw en ik hebben precies hetzelfde (behalve dat wij wel genoten hebben van GoT :-P). Spannende serie, in een paar dagen gebinged. Die wisselende tijdslijnen vond ik juist ook heel tof gedaan, bij ons viel het kwartje ook pas bij het Foltest moment. Ook mooi om te zien hoe de lijnen samen komen.

Als mensen dit al verwarrend vinden, dan ben ik benieuwd wat ze van een bepaalde HBO serie vinden...

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:56

Mach

Elysium Hoplite Forever

Zo, ik ben ook klaar. Een klein weekje voor nodig gehad maar ik vond het een top serie.
Wist van het bestaan van de Witcher maar heb de boeken nooit gelezen en de games nooit gespeeld.

De timelines waren inderdaad even lastig maar als je het eenmaal door hebt is het juist een hele creatieve manier om de levens van Geralt, Ciri en Yennefer in beeld te brengen.

Ik heb de review van de Volkskrant net ff gelezen en er zullen ongetwijfeld ware punten in zitten maar de pruiken zijn mij in ieder geval niet opgevallen 😁

Is het net zo doorwrocht als GoT? Nee, de intriges en uitgesponnen verhaallijnen en karakterontwikkeling van GoT was “beter” maar leidde in de laatste seizoenen toch ook tot hun eigen problemen.

The Witcher vertelt het verhaal meer op het persoonlijk vlak zonder de grote machinaties van GoT. Maar ik kon dat goed waarderen.

Dikke 8 wat mij betreft en ik kan niet wachten tot seizoen 2

DUGG

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:41
bregweb schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.
Dan dien ik je van repliek met "onzin"! Dat je met vragen, cliffhangers en raadsels zit, is totaal niet erg. Neem bijv. een serie als The Bridge (Bron/Broen) of Sherlock. Dat zijn prima detectives waar de kijker net zo goed mee mag denken met de hoofdpersonen. Het verschil is dat The Witcher vaagheid, tijdsprongen en niks uitleggen tot kunst verheven heeft, maar dat je gewoon nergens aanknopingspunten hebt in de eerste paar afleveringen. Dat had echt beter gekund en mijns inziens, ook gemoeten.

Ieder zijn ding natuurlijk. Jij geniet van deze manier van vertellen. Ik vind het waardeloos. En dan heb ik echt ook goed zitten kijken elke aflevering.
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:01:
[...]

Misschien je ogen open doen als je afleveringen kijkt?
Dat de mages worden opgeleid en dat ze adviseurs van koningen zijn wordt echt letterlijk opgelepeld in de eerste afleveringen. Dat Nilfgaard de baddies zijn is ook al na de eerste aflevering duidelijk, dus ik weet niet welke serie jij hebt gekeken. Duidelijk niet The Witcher. Stregobor zie je in de eerste aflevering, dus als je pas in de laatste aflevering erachter komt wie hij is, dan heb je geslapen tijdens het kijken.

Wellicht is Dora iets? Die roept meestal wat er ongeveer gebeurt.
Over ongefundeerd roeptoeteren gesproken. Doe je in het echte leven ook zo?

Natuurlijk snap ik dat Nilfgaard de agressor is en dat Stregobor een magiër is. Het hoe en waarom, wordt echter gewoon te weinig uitgelegd. Ik heb inmiddels genoeg films en series gezien om dingen prima te kunnen volgen en ik kom ook niet uit een ei. Als je niks toe te voegen hebt aan de discussie en alleen op de man kunt spelen, raad ik je aan om mee te doen aan een programma als Utopia, of lid te worden van een praatgroep. Daar is ruimte voor zulke uitspraken.

/s

Ik vind het overigens ook belachelijk als iemand die de film of serie professioneel recenseert, niet eens de moeite neemt om goed en aandachtig te kijken. Ik heb dat wel gedaan, want ik had heel veel zin in de serie nadat ik al een beetje van de hype had meegekregen. Ik kan me goed vindeni in deze recensie: https://www.themarysue.com/the-witcher-review/

Het is ook echt niet erg als je ergens je aandacht bij moet houden, of als alles niet meteen wordt voorgekauwd, maar door het vele springen in de tijdlijnen, vond ik het erg lastig om met iemand anders dan Geralt een band te krijgen, of te begrijpen wat er met Yennefer aan de hand was. Om over Ciri nog maar te zwijgen. Je krijgt eerst het idee dat het allemaal om Calanthe draait, maar dat blijkt dan weer niet zo te zijn. Dan worden er ineens weer een hoop personages geïntroduceerd, zoals de dwergen en de ridder; die niet meer dan beeldvulling blijken te zijn. De kritieken op de blote tieten deel ik niet. Naast dat het me gewoon echt niet stoort, was het gewoon ook niet overdadig in beeld. Ja, Stregobor leeft in zijn fantasiewereld, wat ik als onsterfelijke magiër misschien ook wel zou doen. Je hebt na een tijdje alles wel gezien en weet wat je fijn vindt. Dat Yennefer een orgie om haar heen heeft, leek voor mij te duiden op de leegte in haar. Energzijds geniet ze van de hormonentombola om haar heen, anderzijds doet het haar ook zeer weinig. Het gaf mij een gevoel van nutteloos gebruik van haar (on)macht. Zij weet duidelijk nog niet wat ze nu echt wil. De naaktscènes tussen Geralt en Yennefer voegden m.i. juist wel een boel toe. Het geeft aan dat zowel de mutant als de mage, beiden "gewoon mensen" zijn, met hun eigen nukken en lusten. Wat dat aangaat voegde het meer toe aan het verhaal.

De locaties vond ik meer dan prima en over de kostuums of CGI heb ik over het algemeen geen opmerkingen. De scène rondom Jagura vond ik wel wat matig. Er was een hoop mist en een boze mage. Ik vond hem weinig spannend.

Dat de showrunner zich niks wil aantrekken van de kritiek, vind ik behoorlijk dom gedrag. Die kritiek is er niet voor niets en die komt van recensenten, fans en nieuwe kijkers. Dat er ook een boel lof is, is alleen maar mooi. Lijkt mij dat ze dit als goede tip voor seizoen 2 moeten gebruiken.

Ik moet nog 1 aflevering afkijken en dan ben ik er doorheen. Ik vind Geralt interessant genoeg om verder te kijken en seizoen 2 nog te gaan zien, maar er zijn nog wat puntjes waaraan gewerkt moet worden.

Jorgen wijzigde deze reactie 24-12-2019 23:57 (64%)

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12-02 12:46
Ik vond het superserie! In drie dagen uitgekeken. Opzettelijk. Ik genoot zo van dat ik het beetje wilde rekken. Ik denk dat over een tijdje ga ik nog een keer kijken. CGI waren prima. Gevechtscenes ook. Waar ik mij echt aan heb geërgerd is pruik van Gerald en jurken van Yennifer.
Wat mij betreft mogen ze 7-8 seizoenen van maken met een grotere aantal afleveringen.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:59

Donstil

Grab them by the 🐈.

Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:07:
[...]

De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.

Inderdaad Volkskrant, dat is écht niet van deze tijd (kijkt met een schuin oog naar GoT, waar dit zo'n beetje elke aflevering gebeurde)...
Gebeurde inderdaad, het sleutelwoord is hier gebeurde.
Zoveel naakt (ik vind het niet erg overigens) is inderdaad niet meer van deze tijd, vrijwel alle series die ik volg waar dit in gebeurde zijn hierin al gematigd of zelfs mee gestopt.

Ik vond het in de Witcher ook nog eens regelmatig niets toevoegen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:47
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:37:

Dat de showrunner zich niks wil aantrekken van de kritiek, vind ik behoorlijk dom gedrag. Die kritiek is er niet voor niets en die komt van recensenten, fans en nieuwe kijkers. Dat er ook een boel lof is, is alleen maar mooi. Lijkt mij dat ze dit als goede tip voor seizoen 2 moeten gebruiken.
Mwah, de showrunner valt eigenlijk alleen over de kritiek van de 'professionals'. En daar kan ik me in vinden, 't is zo vaak voorgekomen dat de recensies negatief zijn en de fans/publiek juist wel tevreden of laaiend enthousiast zijn dat je wat mij betreft eerstgenoemde linea recta in de prullekbak kan gooien, die voegen toch niks toe en maken alleen maar kapot.

Ik heb zelf genoten van het eerste seizoen, duurde inderdaad even voordat de verschillende tijdlijnen duidelijk waren, maar daarna wordt alles heel snel duidelijk. Kom maar op met S2!

• Jorgen
Waarom toch die moeilijkheden met het naakt? Nu hebben we de seksuele revolutie in de jaren 70 inmiddels een tijdje achter de rug; mogen mannen én vrouwen naar volledige gelijkheid seks hebben en daarover praten en wensen hebben en dan gaan we weer terug naar honderd jaar geleden.

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:21
Wij hebben thuis geboren van de witcher! Ff opletten met de tijdlijnen, maar dat houd je scherp. Vond de grijze sfeer erg goed, en om het matige gebruik van magie is goed. De witcher zelf is indrukwekkend om te zien, en er zijn mooie vrouwen ( lichamen) te zien. Veel karakter ontwikkeling. Ja ik hoop op een tweede seizoen!! GoT kon mij niet genoeg bekoren, terwijl deze low budget mij wel kon bekoren....

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:50
wowly schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:37:
Wij hebben thuis geboren van de witcher! Ff opletten met de tijdlijnen, maar dat houd je scherp. Vond de grijze sfeer erg goed, en om het matige gebruik van magie is goed. De witcher zelf is indrukwekkend om te zien, en er zijn mooie vrouwen ( lichamen) te zien. Veel karakter ontwikkeling. Ja ik hoop op een tweede seizoen!! GoT kon mij niet genoeg bekoren, terwijl deze low budget mij wel kon bekoren....
ik hoop dat je seizoen 3 bedoeld :+ want wachten tot 2021 duurt LAAAANG

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:53
Wat betreft het naakt. Aan de ene kant vind ik het niet erg om naar te kijken, maar aan de andere kant voegde het in heel veel gevallen gewoon helemaal niks toe. Het deed niks voor de sfeer. Behalve
spoiler:
die ene aflevering waarbij Geralt appelsap moet brengen en in een orgie beland.
Daar had het nut want het zet een bepaalde toon.

Wat ik mij afvraag voor de boeklezers. Hoe is dit in de boeken? Als dit in de boeken ook zo er aan toe gaat dan lijkt het mij logisch dat het in de serie ook zit.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 04:28:
Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is
(tweede aflevering volgens mij?)
, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen
(ook duidelijk vanaf de derde aflevering)
; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is; en dat Geralt een zeer norse knuffelbeer is, die selectief monsters sloopt.
(Wat voor characterbuilding verwachtte je in 8 afleveringen? GoT had ook behoorlijk platte karakters in het eerste seizoen.)
Kennelijk zijn de Nazi's lui uit Nilfgaard erop uit om het hele continent te onderwerpen
(Wederom, duidelijk vanaf de eerste aflevering)
en kunnen gouden draken buikspreken.
(Oh my God, sprekende draken in een fantasy setting met monsters? Dat is zó onrealistisch...)
O ja, de bard irriteert Geralt en palingen zijn eigenlijk meisjes
(Ook echt de tweede aflevering, waarin dit letterlijk wordt benoemd)
; elven zijn er niet meer zoveel; verhaallijnen op volgorde vertellen is voor mietjes en fuck is het meest gebruikte toverwoord.

Ben ik nog iets vergeten?
Aangezien ik hierboven wordt beschuldigd van roeptoeteren, hierbij al je zeikpuntjes ontkracht. En wat is gekker: een wereld waarin monsters kunnen praten, of een wereld waarin een meisje een drakenei kan uitbroeden? Valide kritiek is prima, maar waar je hierboven mee komt aanzetten is echt pure onzin inhoudelijk. "Alles wordt pas aan het einde van de serie duidelijk". Ja, als je de tweede aflevering al als het einde beschouwd, dan wel ja.

Geen idee wat mensen hadden verwacht van een serie van 8 afleveringen als je de vergelijking gaat maken met een GoT met meerdere seizoenen. In het eerste seizoen van GoT gebeurde er ook niet heel veel spannends, en hadden veel personages ook niet de uitgebreide achtergrond die we nu kennen. En net zoals bij GoT zullen fans van het materiaal altijd enorm voorlopen qua kennis over de personages.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Arjan90
  • Laatst online: 18:13
Ik heb in de afgelopen dagen ook de serie gekeken, heerlijk! :9 Ik kende de boeken niet en heb het spel deel 3 geloof ik een keer 5 minuten aangeraakt (PC stierf toen een vroege dood). In het begin had ik het idee dat de tijdslijnen parallel liepen, maar in 2 leek het toch al af en toe wat anders. In episode 3 was het helemaal duidelijk omdat het karakter in de verhaallijn van Geralt, in de verhaallijn van Yennefer nog maar een kind was. Dikke hint dus ;-) Hoe ze vervolgens de tijdslijnen steeds meer naar elkaar lieten lopen vond ik top.

Al met al heb ik echt genoten, heerlijke serie! Ik kijk uit naar seizoen 2. Seizoen 1 ging wat mij betreft vooral om de introductie van de stoïcijnse Geralt, maar vooral ook de ontwikkeling van het karakter Yennefer (tot en met de laatste aflevering van het seizoen). Blijvertje voor mij, natuurlijk heel anders dan GoT maar ik vind dat heerlijk. GoT is er al, daar hoeft geen kloon van te komen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Nu 2 afleveringen gekeken, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden ik begrijp er nog vrij weinig van allemaal maar dat kan aan mij liggen.
Maar op de een of andere manier wil ik wel doorkijken nog en lijkt de wereld etc me wel heel gaaf in elkaar zitten. Hopelijk wordt het de komende afleveringen wel wat duidelijker allemaal.

Heb de game witcher 3 maar een kwartier gespeeld en meteen opzij gelegd omdat het zo houterig was maar moet dat misschien toch maar weer is een kans gaan geven ook.

vanavond als ik terug ben van familie aflevering 3 opzetten ben wel benieuwd!

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Heb zeker genoten van deze serie met mijn vriendin. Ik hoop dat seizoen 2 snel volgt :p

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:50
Netoj schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:47:
Heb zeker genoten van deze serie met mijn vriendin. Ik hoop dat seizoen 2 snel volgt :p
ergens in 2021 volgt S2 :(

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:15
Stylze schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:18:
Nu 2 afleveringen gekeken, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden ik begrijp er nog vrij weinig van allemaal maar dat kan aan mij liggen.
Nee dat ligt niet aan jou. Je krijgt meteen een bulk namen en termen om de oren geslingerd die als je niet bekend bent met het bronmateriaal je niks zeggen. Ik heb drie afleveringen gezien en ik weet nog steeds niet wat een witcher is. Geralt zelf is qua personage niet zo interessant, de zoveelste premiejager met een hart van goud die verder geen karakter ontwikkeling krijgt. De verhaallijnen van Yennefer en Ciri zijn wat dat betreft interessanter.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Ughh, jammer :-(

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12-02 12:46
Webgnome schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:14:
Wat betreft het naakt. Aan de ene kant vind ik het niet erg om naar te kijken, maar aan de andere kant voegde het in heel veel gevallen gewoon helemaal niks toe. Het deed niks voor de sfeer. Behalve
spoiler:

Wat ik mij afvraag voor de boeklezers. Hoe is dit in de boeken? Als dit in de boeken ook zo er aan toe gaat dan lijkt het mij logisch dat het in de serie ook zit.
Ja, zit in de boeken. Ik vind het wel passend. Dat vertelt meer over Yennifer, haar macht en haar power.

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:34
Misschien wel eerder gezien de hype op internet. We zullen zien

• Jorgen
Jeroenneman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:35:
[...]

Aangezien ik hierboven wordt beschuldigd van roeptoeteren, hierbij al je zeikpuntjes ontkracht. En wat is gekker: een wereld waarin monsters kunnen praten, of een wereld waarin een meisje een drakenei kan uitbroeden? Valide kritiek is prima, maar waar je hierboven mee komt aanzetten is echt pure onzin inhoudelijk. "Alles wordt pas aan het einde van de serie duidelijk". Ja, als je de tweede aflevering al als het einde beschouwd, dan wel ja.

Geen idee wat mensen hadden verwacht van een serie van 8 afleveringen als je de vergelijking gaat maken met een GoT met meerdere seizoenen. In het eerste seizoen van GoT gebeurde er ook niet heel veel spannends, en hadden veel personages ook niet de uitgebreide achtergrond die we nu kennen. En net zoals bij GoT zullen fans van het materiaal altijd enorm voorlopen qua kennis over de personages.
Nog steeds oneens, maar prima.

Volgens mij moet je ook beter lezen en je de kritiek die ik heb op de serie niet persoonlijk aantrekken. Ik zeg nergens dat het gek is dat monsters of draken praten. Wel dat deze draak buikspreken kan. Zijn mond blijft dicht en de stem komt van elders uit de grot ipv vanuit zijn positie. En nee, in aflevering 2 wordt niet alles duidelijk, anders had ik er geen commentaar op geleverd. Dus wat je allemaal probeert te ontkrachten is mij een raadsel.

Anyway ik zal ook seizoen 2 gaan kijken, maar ik probeer wel reëel te blijven. De serie heeft veel potentie, maar ook nog voldoende pijnpunten om aan te pakken. Als je enkel roept dat iemands mening onzin is en andere series ook niet perfect zijn, voeg je inhoudelijk niets toe aan de discussie.

Ik heb in mijn voorgaande posts een paar inhoudelijke opmerkingen gedaan en een gekscherende samenvatting van The Witcher gegeven. Daar blijf ik bij.

Leven en laten leven, toch?

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:08
Genoten van de serie, zojuist de laatste aflevering gezien . Ik heb de games ,gedeeltelijk, gespeeld en de boeken nooit gelezen. Het schakelen in de tijd vond ik ook wat verwarrend , zeker in het begin, maar achteraf best leuk gedaan.

Dat mensen zich in 2020 nog steeds druk maken om.naaktscenes vind ik bijzonder. Maar ik wens deze personen ook een fijne kerstdag in staphorst

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
@Jorgen

Je bent voor een fantasy serie wat overdreven kritisch op bepaalde punten en dat stoot wellicht tegen het zere been van veel fans. Dit is echter wel het mooie van smaak, je hoeft het niet goed te vinden maar het kan wel.

Als we allemaal hetzelfde goed hadden gevonden waren er weinig series om te kijken. Iedereen heeft zn mening en dat is maar goed ook!

Ik heb echt genoten van de serie en ik heb geen enkel minuutje last gehad van de time-jumps. Ze hadden veel mensen echter blij kunnen maken als er onderaan het scherm had gestaan: 30 years earlier, 15 years later etc. etc.

Veel mensen hebben ook afgegeven op Henry Cavill toen bekend werd dat hij de Witcher zou gaan spelen. Deze man heeft in mijn ogen "The Witcher" voor altijd zijn hoofd gegeven. Zoals de wijze Witcher zei in de serie en wat een fantastische quote is: "hmmmm"

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Jorgen
OMD schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:11:
@Jorgen

Je bent voor een fantasy serie wat overdreven kritisch op bepaalde punten en dat stoot wellicht tegen het zere been van veel fans. Dit is echter wel het mooie van smaak, je hoeft het niet goed te vinden maar het kan wel.

Als we allemaal hetzelfde goed hadden gevonden waren er weinig series om te kijken. Iedereen heeft zn mening en dat is maar goed ook!

Ik heb echt genoten van de serie en ik heb geen enkel minuutje last gehad van de time-jumps. Ze hadden veel mensen echter blij kunnen maken als er onderaan het scherm had gestaan: 30 years earlier, 15 years later etc. etc.

Veel mensen hebben ook afgegeven op Henry Cavill toen bekend werd dat hij de Witcher zou gaan spelen. Deze man heeft in mijn ogen "The Witcher" voor altijd zijn hoofd gegeven. Zoals de wijze Witcher zei in de serie en wat een fantastische quote is: "hmmmm"
Eens met je dat ik overdreven kritisch ben. Ik vind Cavill overigens goed gecast, maar dat zeg ik als leek omtrent de Witcher en op basis van enkel zijn prestaties in deze serie.

30 years earlier, had mij in elk geval enorm geholpen. Heb namelijk door die jumps op het punt gestaan om te stoppen. Toch vond ik het wel interessant genoeg om verder te kijken. En inderdaad, ieder zijn smaak en mening.

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:48
Wat me hier vooral heel hard opvalt (en verrast) is dat heel veel mensen de Witcher serie nooit of zo goed als niet gespeeld hebben. Toch een van de beste story-driven games van de laatste jaren.

Het maakt het volgen van de tv serie natuurlijk wel een heel pak gemakkelijker (conclaaf van magiërs, de law of surprises, etc.). Ik had dan ook totaal geen last van veel van bovenstaande kritieken, maar ik begrijp dat dit voor anderen daardoor niet zo is. Kan niet wachten op seizoen 2 (en 3, 4, 5, 6). 8 afleveringen is zo bitter weinig :(

Ter zijde, een serie moet altijd groeien over de seizoenen heen (acteurs die in het ritme komen, opbouwen karakters, foutjes fixen, etc.). Ik ben blij dat deze serie deze kans krijgt.

• Droefsnoet
Inmiddels zes afleveringen gezien en het is toch wel vermakelijk. Al blijft Geralt voor mij nog steeds een erg dun karakter. Yennefer heeft een duidelijk doel en wat er met Ciri gaat gebeuren is de reden dat je wil blijven kijken. Ondanks dat de personages erg cliché zijn, de Witcher die waar hij ook komt iemand treft die hem kent, de onhandige minstreel als sidekick, een magiër die ondanks magie alsnog hand tot hand gevechten aangaat, hééft de serie The Witcher tenminste karakters die met elkaar kunnen praten, uitleggen en kibbelen, in tegenstelling tot de serie The Mandalorian (die vrijwel dezelfde hoofdpersoon heeft) wat ik daar echt mis.

De scheve tijdslijn vind ik wel leuk bedacht eigenlijk. Dat maakt je toch erg nieuwsgierig wanneer Ciri Geralt gaat ontmoeten.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:44
Donstil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:18:
[...]

Gebeurde inderdaad, het sleutelwoord is hier gebeurde.
Zoveel naakt (ik vind het niet erg overigens) is inderdaad niet meer van deze tijd, vrijwel alle series die ik volg waar dit in gebeurde zijn hierin al gematigd of zelfs mee gestopt.

Ik vond het in de Witcher ook nog eens regelmatig niets toevoegen.
Webgnome schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:14:
spoiler:

Het is in het topic al wel benoemd, maar de betreffende scenes zitten ook in de boeken. Vanuit de boeken geredeneerd geeft het wat meer body (leuk woordje in deze context... :+ ) aan het verhaal en de karakters.
Stregobor zit opgesloten als tovenaar (die kan niet veilig over straat) in een toren en maakt er voor hem een 'paradijsje' van. Wat voor hem een paradijsje is zegt ook veel over de 'persoon' Stregobor.

De scenes met Yenefer zegt ook veel over hoe zij (in ieder geval op dat moment) tegen de wereld aan kijkt. Zij is nooit mooi gevonden en geniet op die manier dubbel van de macht die ze (over anderen) heeft. Het geeft haar een gevoel van waarde en een gevoel van macht tegelijk. Denk de betreffende scenes eens allemaal weg, dan spring je eigenlijk van 'misvormd meisje' naar knappe heks, die een paar spannende dingen heeft meegemaakt.

Ik stoor mij er meer aan dat 'bloot' en 'seks' tegenwoordig altijd echt in het verhaal moet passen en verkeerd gebruikt wordt, volgens velen. (Geen waarde oordeel aan iemand persoonlijk, maar je leest het op veel plekken terug) Als je de scenes in het geheel meeneemt geven dergelijke scenes in veel gevallen ook weer hoe personen zijn, hoe ze worden.
Als je de boeken (en games) kent dan zit daar ook wel het nodige in (niet per se seks scenes in de game. maar wel de suggestie eromheen) die ook voor de boeken (en games) wanneer je wat verder kijkt (en soms verder bent) in de verhalen of games, wel impact hebben gehad op bepaalde personen die daardoor bepaalde acties wel of niet uitvoeren. Na 1 seizoen al de conclusie trekken dat het niets toevoegt is mijns inziens nogal vreemd, omdat een aantal van de betreffende karakters ook in seizoen 2 (en verder) nog aan bod komen en daarin wellicht meer duidelijk wordt over de onderlinge verhoudingen tussen mensen die (mogelijk) mede kan zijn ontstaan uit ieder van deze bloot/ seks scenes.

Kijkend naar GoT en de vele naakt/ bloot/ seksscenes geldt eigenlijk hetzelfde. Als je denkt aan een tijd met ridders/ koningen, wilde iedere meid/ vrouw (sommige koningen uitgezonderd) wel met een koning (of machtige man) naar bed en er een kind van krijgen. Juist omdat hen dat ook status/ aanzien en (zoals men denkt) daarmee soms ook macht, meer dan als iemand van het 'gewone gepeupel'.
Het vertelt iets over het (gebruik) van macht die iemand heeft, maar ook iets over het talmen naar macht/ aanzien wat mensen nu eenmaal vaak doen.
Daarom niets mis mee, want het past/ hoort bij de setting, natuurlijk kan de mate waarin het gebruikt wordt wellicht wat minder (of e.e.a. wat minder uitgebreid in beeld worden gebracht), maar 'zinloos' of 'het past niet' (ook leuk in deze context .. :+ ) daar kan ik niet zoveel mee.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:53
groot deel met je eens maar dit heb ik even verbeterd voor je :
Kijkend naar GoT en de vele naakt/ bloot/ seksscenes geldt eigenlijk hetzelfde. Als je denkt aan een tijd met ridders/ koningen, wilde moest iedere meid/ vrouw (sommige koningen uitgezonderd) wel met een koning (of machtige man) naar bed en er een kind van krijgen. Juist omdat hen dat ook status/ aanzien en (zoals men denkt) daarmee soms ook macht, meer dan als iemand van het 'gewone gepeupel'.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Jorgen
Het lijkt tegenwoordig wel of je moeite moet hebben met allerlei dingen. Wat dat aangaat ben ik juist heel blij met een GoT en The Witcher, waarin dingen gewoon gezegd en gedaan worden.

@ilm Juist door de serie heb ik zin gekregen in de game. Die heb ik eerst genegeerd, omdat ik weinig affiniteit met monster-games heb, maar nu ik de serie afgezien heb, ga ik toch maar eens wachten op een leuke aanbieding.

Jorgen wijzigde deze reactie 27-12-2019 10:21 (38%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
@Jorgen 15 euro op GoG.

Ik krijg ook een beetje tranen in mijn ogen van dat gejank over bloot...

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Jorgen
@Catch22 Thanks. Mijn laptop is 4 jaar oud, dus dat wordt even de systeemeisen checken. X1 en PS4 staan hier ook.

//offtopic

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:27
Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:39:
[...]

Volgens de gangbare definitie is het onderscheid tussen high en low fantasy niet zozeer de hoeveelheid magie en andere fantasy-elementen, maar eerder de wereld waarin het zich afspeelt. Low fantasy speelt zich af in de normale wereld, waar magische of supernatuurlijke elementen in meespelen. Harry Potter is hier een bekend voorbeeld van.

High fantasy speelt zich daarentegen in een geheel eigen wereld af. En volgens die definitie zijn zowel GoT als The Witcher beiden high fantasy.
De grap is dat het dan wel 'fantasy' mag heten, (en uiteraard spelen er dingen af die in werkelijkheid helemaal niet kunnen), echter speelt het zich af in Polen en de monsters zijn gebaseerd op poolse/slavische mythes en folklore. Ook in de namen (als je je afvroeg waarom Roach "Plotka" wordt genoemd in de ondertiteling).

https://io9.gizmodo.com/a...chers-monsters-1840050180

https://time.com/5753369/the-witcher-history-folklore/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jorgen
Maar dan wel weer in een alternatief Polen, waar al die monsters en dergelijke echt zijn. De vraag is dus of het low fantasy is, omdat onze wereld het decor is voor monsters en magiërs; of dat het high fantasy is waarin Polen alleen de basis is voor het verhaal en alleen als inspiratie dient.

Voor de kijker/lezer/gamer maakt het natuurlijk geen biet uit in welk subgenre het past.

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 08:55
De eerste aflevering gezien, zelf vond ik het tegenvallen de sfeer deed erg standaard Marvel/Hollywood-achtig aan, niet Europees iig. Ik ben een fan van de games maar dit laat ik aan me voorbij gaan.

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Nature schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:20:
De eerste aflevering gezien, zelf vond ik het tegenvallen de sfeer deed erg standaard Marvel/Hollywood-achtig aan, niet Europees iig. Ik ben een fan van de games maar dit laat ik aan me voorbij gaan.
Ik ben erg benieuwd naar je vergelijkingen met Marvel films :?

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
OMD schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:01:
[...]

Ik ook, want die vibe zit totaal niet in deze serie.

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 08:55
OMD schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:01:
[...]

Het voelde als een stereotype van the Witcher zoals ook de Marvel films dat vaak zijn, het voelde ook aan als een Amerikaanse show naar mijn mening. Een van de dingen die je liefhebbers van de Witcher vaak hoort zeggen is dat de Poolse kijk leuk en fris is, anders dan wat we kennen van Amerikaanse producties, de serie deed zoals ik zei erg Amerikaans aan en dat haalt meteen al voor een groot deel weg van wat er juist leuk is aan Witcher imo.
Maar de serie heeft een hoog cijfer dus er zullen vast zat mensen van genieten, wat altijd goed is natuurlijk.
Dezelfde avond keek ik Castlevania een Amerikaanse tekenfilm/poging tot anime en daarmee had ik eigenlijk exact hetzelfde, het voelt niet authentiek.

• ShellGhost
  • Nu online
Nature schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:32:
[...]

Het voelde als een stereotype van the Witcher zoals ook de Marvel films dat vaak zijn, het voelde ook aan als een Amerikaanse show naar mijn mening. Een van de dingen die je liefhebbers van de Witcher vaak hoort zeggen is dat de Poolse kijk leuk en fris is, anders dan wat we kennen van Amerikaanse producties, de serie deed zoals ik zei erg Amerikaans aan en dat haalt meteen al voor een groot deel weg van wat er juist leuk is aan Witcher imo.
Maar de serie heeft een hoog cijfer dus er zullen vast zat mensen van genieten, wat altijd goed is natuurlijk.
Dezelfde avond keek ik Castlevania een Amerikaanse tekenfilm/poging tot anime en daarmee had ik eigenlijk exact hetzelfde, het voelt niet authentiek.
Iemand die commentaar levert op series die men niet compleet afkijkt kan ik niet serieus nemen. Dan lijk je op die recensent die terecht afgefakkeld werd door de producer.

Sorry maar iemand met een Trigun avatar commentaar leveren op een aantal series die geen authentiek gevoel oproepen kan ik niet serieus nemen.

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:33

pro_6or

amateur_60r

Catch22 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:59:
De timeline shifts zijn wel lastig. Weet nu al dat ik tienduizend keer aan mijn vriendin moet uitleggen hoe het zit
En dan begrijp JIJ het nog niet!

Maar ik vond het ook lastig te volgen. Op zich wel een leuke serie, ga graag de rest kijken, maar vond het décor en soms ook de characters hier en daar wat bordkartonerig aandoen. Het vele name dropping, het voelde allemaal erg gejaagd en ze hebben duidelijk (zoals ook in reviews te lezen) te veel op meerdere gedachtes gehinkt. Ik vond persoonlijk over het algemeen de spong momenten (wanneer weer naar een andere verhaallijn werd overgestapt) dan wel weer goed gekozen, Vaak was je er dan precies aan toe zonder dat je dat al wist.

Bij veel andere series gaat het allemaal wat natuurlijker, wellicht op basis van de kritieken in de volgende seizoenen voortuitgang. Ook gaat hopelijk het budget omhoog voor betere CGI en mooiere decors. Kastelen met van die enorme lichte stenen muren vind ik nooit mooi en als het een stijleffect ding is, waarom dan een raam (dat meermaals in beeld komt, bij die belegering) van 1 cm dik houtwerk maken. Flimsy en dat doet bij mij afbreuk aan de beleving.

Gneoeg verbeterpunten maar zeker het kijken waard.

een treffende spreuk

• johncheese002
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Nou, die heks is goed opgedroogd, nadat haar baarmoeder werd verwijderd...
Verder maar een matige serie, ik wil de sex net zo expliciet als in GoT!

Ik wil een REWRITE!!! ;)

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik ben an sich blij met de verfilming, maar van mij had de regisseur wat dichter bij het bron materiaal mogen blijven. Ik snap de noodzaak tot aanpassing voor de tv serie, maar ik vond de verhaallijn met Ciri nu wat té kinderlijk gebracht. Veel van de verhalen van Last Wish en Sword of Destiny missen nu wat diepgang.

CGI en kostuums mogen ook wat beter. Ik had geregeld het idee een aflevering van Xena of Hercules te kijken... dat was jammer.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
ShellGhost schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:06:
[...]

Iemand die commentaar levert op series die men niet compleet afkijkt kan ik niet serieus nemen. Dan lijk je op die recensent die terecht afgefakkeld werd door de producer.

Sorry maar iemand met een Trigun avatar commentaar leveren op een aantal series die geen authentiek gevoel oproepen kan ik niet serieus nemen.
Lol wat een onzin is dit dan. Je hoeft echt niet heel seizoen 1 te kijken om er een mening over te kunnen geven. Genoeg mensen die na één aflevering Witcher al helemaal lyrisch waren. Dan horen we je ook niet over seizoenen die eerst afgekeken moeten worden

Het is wel duidelijk dat hier en bijvoorbeeld op Reddit een hele grote schare Witcher fans aanwezig zijn die een kritische noot over deze serie maar slecht kunnen verdragen.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-02 21:51
Lees de diverse series en filmtopics eens door... echt werkelijk geen enkel topic (wat ik toe nu toe gelezen heb) wordt het verhaal nog besproken, maar zeikt men alleen maar over budgetten, CGI, duur van afleveringen, casting, beeldkwaliteit, kostuums, duur van seizoenen hetzij te kort of te lang, kortom, allemaal zaken die je prima kunt laten gaan als je een beetje open staat voor waar het daadwerkelijk over gaat, het verhaal.

Ik kan me niet voorstellen dat de topics hier op Tweakers bedoeld zijn geweest om alles wat negatief is aan een serie te bespreken (tot in den treuren).... toch?

En dat houdt niet in dat niemand meer kritisch mag zijn, maar kom op, laat sommige dingen gewoon zijn zoals ze zijn en laat het gaan, niet op ieder slakje hoeft zout gelegd te worden.
GENIET eens van een serie/film i.p.v. met de notitieblok op de bank te zitten, turven wat er fout is aan een serie....

• Catch22
  • Nu online
Eens.

En ga pas ranten als je het hele seizoen hebt gekeken. Twee afleveringen kijken is geen goed beeld. Je komt in een groot universum terecht met complexere verhaallijnen dan bijvoorbeeld bij Marvel. Daar moeten ze je een beetje bekend in maken.

• ghighoegha
Ook helemaal met je eens hoor. Denk dat het er een beetje mee te maken heeft dat Reddit al de hele week onder gespammed wordt met hoe fantastisch The Witcher is terwijl het prima is maar ook echt niet top ofzo. Of ik heb me er goed mee vermaakt maar er zit veel meer in.

Daarnaast vind niemand het in, het in topic van The Mandolorian, een probleem als er negatief over de serie wordt gesproken. Nu heb ik dit topic niet echt gevolgd of alleen de laatste 30 berichten een beetje doorgelezen. Dus als het hier enkel en alleen maar negativiteit is ben ik het met je eens dat dat ook minder zou kunnen.

• Droefsnoet
Catch22 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:10:
Eens.

En ga pas ranten als je het hele seizoen hebt gekeken. Twee afleveringen kijken is geen goed beeld. Je komt in een groot universum terecht met complexere verhaallijnen dan bijvoorbeeld bij Marvel. Daar moeten ze je een beetje bekend in maken.
Als iemand afhaakt na twee afleveringen dan heb je iets niet goed gedaan als seriemaker lijkt me. Ik vind de tijdsprongen een leuke vondst, maar dat laten ze pas in aflevering 3 en 4 zien. Dat had best het ding kunnen zijn van The Witcher, zoals de flashbacks het ding waren van Lost.

De reputatie van The Witcher als de beste RPG ooit doet je ook niet vermoeden dat je een monster of the week show gaat krijgen. En dat hoeft niet slecht te zijn, ik kijk graag naar The Flash, dat elke week een lullige vijand heeft, maar vaak wordt er ook wat aandacht besteed aan het einddoel. Bij The Witcher ontbreekt dat.

Zojuist aflevering 7 en 8 gekeken en in de laatste aflevering speelt the Witcher amper een rol. Niet dat het erg is, omdat juist het verhaal van Yennefer veel boeiender is, maar toch wel merkwaardig dat het hoofdpersonage het minst interessante karakter is in zijn eigen serie.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

Het viel mij op dat er wat Nederlandse namen voorbij komen in de serie. Heeft dat nog een diepere betekenis of is dat gewoon toeval? Die witch lerares heet de Vries en men had het over een plaats met de naam Roggeveen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
kazuka schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:40:
Het viel mij op dat er wat Nederlandse namen voorbij komen in de serie. Heeft dat nog een diepere betekenis of is dat gewoon toeval? Die witch lerares heet de Vries en men had het over een plaats met de naam Roggeveen.
Volgens mij heeft het geen diepere betekenis. Sapkowski gebruikt vaker namen uit verschillende regio's van Europa in zijn boeken. Er is ook bijvoorbeeld een karakter genaamd Dijkstra.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TeGek
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:43

TeGek

Engineer in hart en nieren.

g0tanks schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:44:
[...]

Volgens mij heeft het geen diepere betekenis. Sapkowski gebruikt vaker namen uit verschillende regio's van Europa in zijn boeken. Er is ook bijvoorbeeld een karakter genaamd Dijkstra.
Sapowski heeft de grootste steden in het universum gebaseerd op echte steden, incl. de culturele erfenis uit deze steden, dus niet alleen namen maar ook de monsters en verhalen. Zo is Novigrad oud-rusland, en ook de plek waar de Chort het eerst voorkomt, iets wat uit een Russisch sprookje voorkomt.

Zo is Skellige scandinavie, Toussaint frankrijk (specific zuid-frankrijk), en is VOC-tijdperk Nederland vertegenwoordigt in Redania/Roeden.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Robtimus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-02 21:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Droefsnoet schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:49:
[...]

Als iemand afhaakt na twee afleveringen dan heb je iets niet goed gedaan als seriemaker lijkt me.
Dan hebben de makers van b.v. Breaking Bad iets niet goed gedaan, want ik ben na 3 afleveringen afgehaakt. Ik vind het dan ook een onzin uitspraak, want niet iedereen heeft dezelfde smaak, en niet iedereen zal The Witcher een goede serie vinden. Je kan als seriemaker onmogelijk iedereen tevreden stellen, er zal altijd wel een groep mensen zijn die of afhaakt na een paar afleveringen, of er niet eens aan begint.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Catch22
  • Nu online
kazuka schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:40:
Zijn nog wel wat meer karakters in het verhaal met Nederlandse namen. In de game althans

• Jorgen
Hans en Steven Kazan leggen The Witcher uit: https://www.instagram.com...haJS/?igshid=695bg8m2c9j8

Jorgen wijzigde deze reactie 29-12-2019 19:54 (26%)

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18:13

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Geniaal dit :')

Heb erg genoten van het eerste seizoen en om de vergelijkingen met GoT maar even de kop in te drukken: dat vind ik dus echt een slappe serie :p 3 afleveringen per seizoen met actie, de rest alleen politiek gelul, ben erg blij dat dat bij the Witcher niet zo is!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo! Inmiddels alle afleveringen gezien.
Ik vond het gewoon weer eens wat anders.
Zoals hier al aangegeven: ehtweak in "[Serie] The Witcher"
vooral de verwijzingen en hints naar hedendaagse onderwerpen vond ik geslaagd. d:)b

En als we dan per se moeten vergelijken (voor mij hoeft het niet), dan vind ik GoT eigenlijk veel gruwelijker. Daar is het vooral veel hakken en killen met zoveel mogelijk bloederige effecten.
Hier gebeurde dat uiteraard ook, maar dan net iets subtieler.

En bloot? Ach; dat valt toch wel mee? Dan is de aloude 'Turks Fruit' film veel platvloerser. :+

Ik moet zeggen, pas nadat de laatste aflevering was afgelopen, kwam ik er achter dat het de laatste was. Ik wilde gelijk weer een nieuwe bekijken. Helaas, nu wordt het wachten...

Vond het wel jammer dat de commerciële bard in de laatste aflevering niet meer voorkwam. Om b.v. het hele strijdverhaal ff te schetsen en daar een aalmoes aan te verdienen. :)

Mooie Plaatjes   

• ShellGhost
  • Nu online
Wanneer gebeurd er wat binnen het Witcher universum:

1170: de Great Cleansing of Elves
1173: Yennefer wordt geboren
1190: Yennefer gaat naar Aretuza
1230: Yennefer wordt de tovenares van Aedirn
1232: Calanthe wordt koningin
1233: Calanthe wint de Battle of Hochebuz
1234: Geralt ontmoet Renfri
1235: de Usurper wordt heerser van Nilfgaard
1237: Princess Pavetta wordt geboren
1252: Princess Pavetta trouwt
1253: Ciri wordt geboren
1257: De Ursurper wordt vermoord
1260: Yennefer en Geralt ontmoeten elkaar
1263: Nilfgaard valt CIntra binnen

Met dank aan serietotaal en screenrant. :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Gisteren de serie afgekeken. Ik ben fan dus heel objectief is mijn mening niet, maar mijn vriendin die totaal niet into dit genre is vond het ook erg leuk. Minpuntje vond ik de timeline shifts. Ik vond het niet handig gemonteerd/gefilmd hoe sommige scenes tussendoor in het verleden afspeelden. Nog een klein minpuntje voor de accenten van sommige acteurs die soms echt heel nep klonken.

Verder eerlijk gezegd niets dan lof. Goed en leuk acteerwerk van Geralt, Yennefer, Ciri en Jaskier. Mooie omgevingen, leuke humor :) kan niet wachten op seizoen 2.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:21
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:07:
Minpuntje vond ik de timeline shifts. Ik vond het niet handig gemonteerd/gefilmd hoe sommige scenes tussendoor in het verleden afspeelden. .
Dit is de reden dat ik na een aantal afleveringen ben afgehaakt om eerlijk te zijn, dan was er ineens weer een terugblik terwijl ik zat na te denken hoe ze vanuit situatie G in situatie H waren terecht gekomen terwijl het dus eigenlijk een terugblik was naar situatie B

Erg jammer dat de serie niet wat meer chronologisch loopt of dat er met woorden of iets dergelijks wordt aangegeven dat het een terugblik is. Vooral met Yennefer was het daardoor allemaal erg verwarrend voor iemand die nog nooit van het hele 'Witcher' heeft gehoord

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
@President jammer dat je daardoor afhaakt maar ik snap het wel. Juist tegen het einde van de serie vallen alle stukjes op z'n plaats.

• m4yall
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:51:
@President jammer dat je daardoor afhaakt maar ik snap het wel. Juist tegen het einde van de serie vallen alle stukjes op z'n plaats.
Ik had het ook pas later door. Het moment dat alles op zijn plaats valt is daardoor wel tof :)

Ik vond het een vermakelijke serie en kijk wel uit naar het tweede seizoen. Alles staat klaar om een mooi verhaal door te vertellen, benieuwd hoe het gaat worden nu er niet geen plaats is voor het monster of the week gebeuren.

Dit laatste gaf vooral aan hoe het leven van Geralt van job naar job aan elkaar hing en een "sluimerend" higher purpose had dat hij toevallig had opgedaan in het verleden. Nu kan hij aan de bak en dit doel gaat meer zijn dan alleen beschermen.

@timeline hierboven - 40 jaar voordat Yennefer tovenares na de opleiding. Leeftijd staat op moment van joinen stil? Niet om ongeloofwaardigheid aan te tonen oid, maar in de serie lijkt het korter te zijn, maar dat kan met montage te maken hebben.

• Stylze
  • Nu online
Nu ook de serie afgekeken, uiteindelijk wel een erg goede serie hoor maar wel wat gemiste kansen. Snapte er soms weinig van en denk dat ze een beetje onderschat hebben dat mensen die verder niks van de witcher wereld afweten sommige dingen echt niet kunnen volgen door de rare keuzes met timeshifts en sommige volkeren/personages die gewoon niet duidelijk beschreven worden.

Op het einde wordt er gelukkig wel veel duidelijk maar nog steeds snap ik nog niet alles moet ik eerlijk zeggen.
Verder wel toffe serie wat soms heel veel weg heeft van lord of the rings als je het mij vraagt.
Hopelijk hebben ze voor 2e seizoen wel wat hoger budget want sommige stukken (bijv dat stuk met de elven in die grot ofzo) waren wel heel amateuristisch en leken heel nep ook qua costumes etc.

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-02 12:23
Ik kende nog niks van de Witcher voordat ik deze serie begon te kijken. De verschillende tijdlijnen vond ik wel leuk(had al een klein vermoeden tijdens aflevering 3) maar ik vind dat Geralt wat meer screen-time mocht krijgen. Ook het armor van die nilfgaardians slaat nergens op imo.

Heb gisteren Witcher 3 gekocht uit nieuwsgierigheid, daar ziet hun uitrusting toch wat beter uit.

Vraag:
spoiler:
Alleen had Mousesack toch Ciri kunnen wegtransporteren zoals hij ook met Geralt deed toen die 8 assasins achter hem aan zaten? Dan waren ze toch veilig?

• Catch22
  • Nu online
Rakward schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:18:
Ik kende nog niks van de Witcher voordat..
Denk even om spoilers

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:07:
Gisteren de serie afgekeken. Ik ben fan dus heel objectief is mijn mening niet, maar mijn vriendin die totaal niet into dit genre is vond het ook erg leuk. Minpuntje vond ik de timeline shifts. Ik vond het niet handig gemonteerd/gefilmd hoe sommige scenes tussendoor in het verleden afspeelden. Nog een klein minpuntje voor de accenten van sommige acteurs die soms echt heel nep klonken.

Verder eerlijk gezegd niets dan lof. Goed en leuk acteerwerk van Geralt, Yennefer, Ciri en Jaskier. Mooie omgevingen, leuke humor :) kan niet wachten op seizoen 2.
Heb nog 2 eps te gaan en dat tijdschuiven is inderdaad verwarrend, maar bouwt wel lekker op zo. Had voordat de serie begon nog zoiets van "Cavill..huh?" maar hij is perfect als Geralt, met z'n grommende Hmm die ik ken uit de games :+ Overigens boeit het me niet hoe mensen eruit zien in boek / games / serie, want ook de in de games moet je Triss uit deel 1 maar eens vergelijken met 2 / 3, ja rood haar, maar verder ineens een totaal andere vrouw. Ben wel gewend daar niet op te letten :P Morgen lekker de laatste twee eps kijken en dan uitkijken naar seizoen 2 _/-\o_

De voor mij mooiste quote so far:
spoiler:
What are we looking for again? Blessed silence :+

2Dutch wijzigde deze reactie 31-12-2019 12:45 (4%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:05
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:07:
[...]

De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.
Je hebt helemaal gelijk. In de huidige verpreutsende maatschappij kan naakt niet meer. Bah, vies!

Specs van pc

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Zo vandaag the Witcher afgekeken. Ik had de Volkskrant recensie al gelezen en bereidde me voor voor het ergste.
Na 1 of 2 episodes deze thread een beetje gelezen en las al over verschillende time lines.

Ik snap de mensen die kritiek hebben op de serie. Ik ken de Witcher alleen van het spel. Heb Witcher 3 een tijdje gespeeld, maar even gepauzeerd na de 2e of 3e dorp/stad.
Sommige afleveringen voelden erg gerushed aan. Maar je merkt aan alles dat dit geen laag drempelige serie is. Ja niet alles wordt meteen voorgekauwd.
Waarom zijn de Nilfgaardians de bad guys? Een tipje van de sluier werd al opgelicht in de laatste aflevering. Iets zorgde ervoor dat Nilfgaard van een lachertje uitgroeide naar een macht zoals het nu is. Ik ben benieuwd.
Het was beter geweest als ze 10 of 12 afleveringen hadden om hetzelfde te vertellen als ze nu gedaan hebben.
Ik ga het denk ik voor de 2e keer bekijken om zaken nog beter te begrijpen.
Ik vond de time-line trouwens gewoon erg leuk gedaan. Ja het kost moeite, maar niet alles moet simpel zijn.
Ik kijk in ieder geval uit naar de 2e seizoen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Rakward schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:18:
Ik kende nog niks van de Witcher voordat ik deze serie begon te kijken. De verschillende tijdlijnen vond ik wel leuk(had al een klein vermoeden tijdens aflevering 3) maar ik vind dat Geralt wat meer screen-time mocht krijgen. Ook het armor van die nilfgaardians slaat nergens op imo.

Heb gisteren Witcher 3 gekocht uit nieuwsgierigheid, daar ziet hun uitrusting toch wat beter uit.

Vraag:
spoiler:
Alleen had Mousesack toch Ciri kunnen wegtransporteren zoals hij ook met Geralt deed toen die 8 assasins achter hem aan zaten? Dan waren ze toch veilig?
spoiler:
Hij was moe van het magische schild in stand houden, of wist dat een portal makkelijk traceerbaar zou zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik ben er ook doorheen, geen fan op voorhand maar inmiddels wel The Witcher 3 gekocht op de PlayStation (die niet zo heel goed oud geworden is).

Ik vond de serie oké, een dikke 7 maar niet de 8.6 die hij nu op IMDB staat.
Naar mijn idee begon het sterker dan het eindigde en ik vond de verschillende tijdlijnen rommelig, al met al een mooi begin om in 7 seizoenen een wereld neer te zetten.

• draakhoofd
  • Niet online
Na het kijken van all afleveringen blijf ik bij mijn mening dat de serie totaal mijn verwachtingen niet heeft waargemaakt. Speel TW3 sinds 2015 en lees ook de boeken, maar de serie landde totaal niet bij me, zoals bijvoorbeeld GoT en The Last Kingdom dat wel deden. Het voelt erg aan als niveau'tje Xena Warrior Princess.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:29
Donstil schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:09:
Ik ben er ook doorheen, geen fan op voorhand maar inmiddels wel The Witcher 3 gekocht op de PlayStation (die niet zo heel goed oud geworden is).

Ik vond de serie oké, een dikke 7 maar niet de 8.6 die hij nu op IMDB staat.
Naar mijn idee begon het sterker dan het eindigde en ik vond de verschillende tijdlijnen rommelig, al met al een mooi begin om in 7 seizoenen een wereld neer te zetten.
Dat is ook een beetje het probleem van IMDB denk ik. Series lijken veel hogere cijfers te krijgen dan films daar. Komt misschien een beetje door het feit dat als je eenmaal vast zit in een serie je hem veel beter vindt dan dat het eigenlijk is misschien. Want de gemiddelde serie tussen de 7 en 8 daar zijn van die wegkijkers en dan valt The Witcher daar wel boven imo. :9

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:00

Polycom

Poes van goud

Na de 5e aflevering gestopt. Wat een drama, er is echt geen touw aan vast te knopen, die verschillende verhaallijnen zijn ontzettend verwarrend. E04 was echt bijna slapstick, zo slecht. 8/10 characters spreekt in riddles, amper monsters te zien, omgevingen meh... :N

• sambalbaj
  • Niet online
Vandaag eens blanco aan begonnen, ken de boeken en game niet, maar na een half uur stopgezet.

Kon me eigenlijk totaal niet boeien en zat al meer op m'n telefoon te kijken. Weet nog niet of ik nog een verdere poging ga doen.

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 09:55

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Gelukkig heb je het wel een goede, lange uitgebreide kans gegeven :') :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• ghighoegha
De openingsscene is toch al gewoon ontzettend matig. Dat monster ziet er heel erg nep uit. Gewoon slechte cgi. Na die scene weet je al dat je niet met topkwaliteit te maken hebt.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is jammer dat er door velen alleen maar naar de kwaliteit van de cgi wordt gekeken.

Het gaat toch om het verhaal en hoe dat gevisualiseerd wordt? (waarvan cgi een klein onderdeel is)
Zo vind ik Lost in Space 2 (SF) qua cgi goed gedaan. Maar verhaaltechnisch... mwah. :/

En het is ook niet zo dat de monsters aan draadjes hangen; zoals vroegah bij de Thunderbirds. :+

Mooie Plaatjes   

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Zo, alle afleveringen gekeken. Ik heb van de spellen deel één voor ongeveer tien procent, deel twee voor 20% en deel drie op 90% gespeeld. De boeken nooit gelezen helaas.

Ik heb dus maar beperkte kennis en word niet heel erg gehinderd door kennis van zaken. Daarbij heb ik ook eigenlijk niks met fantasy.

Echter vond ik de serie leuk om te zien qua aankleding, thematiek, verhaal en personages.

De tijdslijnen vond ik eerst een beetje verwarrend, maar toen bedacht ik me dat het een soort Memento/Irriversible indeling was. Vond het verder ook niet verwarrend om te volgen.

Ook stoor ik me niet dat ik niet alles begrijp of dat sommige dingen niet nader worden uitgelegd. Vaak was het uit de context best op te maken waarom gebeurtenissen plaatsvonden. Gelukkig niet alles aan het handje en tot op de letter nauwkeurig uitgelegd.

Leuk vond ik dat er hier en daar wat verwijzingen naar de spellen zaten. Of dit opzettelijk is gedaan of dat dit ook zo in de boeken is, dat weet ik niet.

Op basis van de eerste trailers was ik eerlijk gezegd een beetje huiverig over de cast. Dat het "te divers en sjw zou worden". (Ja, sue me :+ )
Maar ik moet zeggen dat ik me eigenlijk nergens stoorde aan de niet Westerse acteurs. Om de één of andere reden voelde het best logisch. Ik heb geen idee hoe groot de wereld is, maar ze hebben het over het noorden en zuiden en dat kan bij wijze van spreken een gebied bestrijken van Lapland tot Zuid Afrika.

Wat mij betreft een prima serie tot nu toe :)

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Ik ben er ook erg blij mee! Nooit de boeken gelezen of spel gespeeld (witcher 3 staat al wel heel lang op m'n lijstje, maar geen tijd...), maar kon er erg van genieten. Tijdlijn was in het begin inderdaad een beetje verwarrend, maar met een beetje logisch nadenken kon ik wel bedenken hoe het in elkaar zat. Zeker op het einde toen alles langzaam samen kwam kon ik eigenlijk niet stoppen met kijken!
Toss a coin to your witcher!

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:52
Hele leuke serie!
Kostte me geen zak op het Netflix abbo na.
Games niet gespeeld maar maybe nu wel.

• Stonehawk
  • Laatst online: 15:50
Ik zelf heb mij wel vermaakt, maar net zo als meer mensen is de tijdlijn irritant. Ik heb het eerst boek jaren geleden gelezen, dus ik wist ongeveer hoe het zat. Vond het lezen toen ook vervelend vanwege de tijd sprongen.

Ik vind verschillende verhaal lijnen in een boek of serie niet erg, maar die tijd sprongen maakt het heel vervelend, helemaal als het niet wordt aangegeven.

• metallicattim
  • Laatst online: 18-02 21:51
Poeh, dat zou een erg lange tussenperiode zijn.... GoT heeft laten zien dat dit niet perse beter is (laatste seizoen).

Maar goed, het artikel staat vol onzekerheden, dus laten we maar eens op reactie van Netflix zelf wachten.

• Turismo
  • Laatst online: 11:00

Turismo

Me Grimlock

Chiron schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:33:
[...]

De grap is dat het dan wel 'fantasy' mag heten, (en uiteraard spelen er dingen af die in werkelijkheid helemaal niet kunnen), echter speelt het zich af in Polen en de monsters zijn gebaseerd op poolse/slavische mythes en folklore. Ook in de namen (als je je afvroeg waarom Roach "Plotka" wordt genoemd in de ondertiteling).

https://io9.gizmodo.com/a...chers-monsters-1840050180

https://time.com/5753369/the-witcher-history-folklore/
Roach is gewoon Roach, dat is gewoon zijn naam daar hoeft toch geen vertaling aan te pas
Net als Jaskier in de ondertitelingen Ranonkel of iets dergelijks wordt genoemd.
Vind het maar storend, dus zet ondertitelingen voortaan maar uit.
FoxLenny schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:02:
Ik ben er ook erg blij mee! Nooit de boeken gelezen of spel gespeeld (witcher 3 staat al wel heel lang op m'n lijstje, maar geen tijd...), maar kon er erg van genieten. Tijdlijn was in het begin inderdaad een beetje verwarrend, maar met een beetje logisch nadenken kon ik wel bedenken hoe het in elkaar zat. Zeker op het einde toen alles langzaam samen kwam kon ik eigenlijk niet stoppen met kijken!
Toss a coin to your witcher!
I hear you brother, hoe kan het zijn dat Yennefer nog geen deukje in een pakje boter kon slaan met magie, en paar minuten later naar opeens een full blown gerespecteerde magier zijn, met een trukendoos waar je u tegen zegt.

Turismo wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:39 (31%)

Werkbak

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:09
Turismo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:16:
[...]

Roach is gewoon Roach, dat is gewoon zijn naam daar hoeft toch geen vertaling aan te pas
Net als Jaskier in de ondertitelingen Ranonkel of iets dergelijks wordt genoemd.
Vind het maar storend, dus zet ondertitelingen voortaan maar uit.

[...]

I hear you brother, hoe kan het zijn dat Yennefer nog geen deukje in een pakje boter kon slaan met magie, en paar minuten later naar opeens een full blown gerespecteerde magier zijn, met een trukendoos waar je tegen zegt.
lol, helemaal gelijk, kwartje valt nu pas bij me :9 Wij kijken zelf vrijwel altijd met Engelse subs, behalve op Netflix.

Serie helemaal afgekeken gisteren. Na episode 1 en 2 twijfelde ik of ik verder zou gaan, maar een vriend van me gaf aan dat ik dit moest doen en verklapte al wat over de timelines. Ik vond het erg rommelig en haast niet te volgen voor (ik denk) het gemiddelde Netflix publiek die nog nooit een Witcher boek/game heeft aangeraakt.

Op chronologische volgorde naar battles toewerken en karakters leren kennen zou mijn voorkeur hebben bij deze serie. Paar keer in slaap gesukkeld, maar of dat puur de serie of de moeheid was, geen idee :P Voor nu zou ik de serie beoordelen met een 7 a 7,5. Nu dat ik er beter in zit (maar vast nog een hele hoop heb gemist en niet snap!) zou ik toch wel verder gaan met de volgende seizoenen.

• Stylze
  • Nu online
Zou jammer zijn als we tot eind 2021 moeten w8en zeg dat is wel heel lang ertussen. Zou toch eigenlijk eind 2020 gewoon een 2e season moeten komen willen ze de vaart er een beetje inhouden.

The Witcher 3 goty edition trouwens nu voor 15 euro sale op ps4:) ga die dus eindelijk maar is proberen na het zien van de serie ben ik wel benieuwd.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ghighoegha schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:56:
De openingsscene is toch al gewoon ontzettend matig. Dat monster ziet er heel erg nep uit. Gewoon slechte cgi. Na die scene weet je al dat je niet met topkwaliteit te maken hebt.
Dat had ik ook wel ja. Het lijkt wel alsof ze die scène als laatste opgenomen hebben toen al het budget er doorheen was ofz 8)7, zag er erg matig uit.

Als je door kijkt wordt dat wel goed gemaakt.
Stylze schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:53:
The Witcher 3 goty edition trouwens nu voor 15 euro sale op ps4:) ga die dus eindelijk maar is proberen na het zien van de serie ben ik wel benieuwd.
Ben ik nu aan het doen toevallig (ook de GOTY gekocht maar dan op schijf). Vind de game erg slecht oud geworden, bestuurd vooral erg houterig waar ik niet echt lekker aan kan wennen.

Donstil wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:55 (31%)

• Stylze
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Dat had ik ook wel ja. Het lijkt wel alsof ze die scène als laatste opgenomen hebben toen al het budget er doorheen was ofz 8)7, zag er erg matig uit.

Zijn wel meerdere scènes die er matig uitzien hoor, ze hadden wel wat meer budget erin mogen gooien op dat vlak, hopelijk doen ze dit met season 2 wel...

• Turismo
  • Laatst online: 11:00

Turismo

Me Grimlock

remzor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:26:
[...]

lol, helemaal gelijk, kwartje valt nu pas bij me :9 Wij kijken zelf vrijwel altijd met Engelse subs, behalve op Netflix.

Serie helemaal afgekeken gisteren. Na episode 1 en 2 twijfelde ik of ik verder zou gaan, maar een vriend van me gaf aan dat ik dit moest doen en verklapte al wat over de timelines. Ik vond het erg rommelig en haast niet te volgen voor (ik denk) het gemiddelde Netflix publiek die nog nooit een Witcher boek/game heeft aangeraakt.

Op chronologische volgorde naar battles toewerken en karakters leren kennen zou mijn voorkeur hebben bij deze serie. Paar keer in slaap gesukkeld, maar of dat puur de serie of de moeheid was, geen idee :P Voor nu zou ik de serie beoordelen met een 7 a 7,5. Nu dat ik er beter in zit (maar vast nog een hele hoop heb gemist en niet snap!) zou ik toch wel verder gaan met de volgende seizoenen.
Ik had ook zo mijn momenten dat ik dacht is dat nou wel zo goed te volgen voor de niet kenners die er blanco inzitten, de tijdlijnen sprongen gaan op een gegeven moment wel heel hard heen en weer. Het is dat ik de games al ken, dus dan heb je in ieder geval wat houvast (we weten in principe al hoe het gaat eindigen), maar ik vond de keuzes van de tijdsprongen wat twijfelachtig.
Ik denk dat ze enorm geluk hebben met Henry Cavill die echt een stellar performance neerzet en er enorm inzit met zijn method-acting als diehard fanboy dat die is van de games en boeken om het even zo te noemen. Ik weet niet of ze dat met een andere acteur mee hadden weggekomen om het grote publiek mee te krijgen.

Werkbak

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-02 10:13

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:33:
Haha, hoeveel series ik al niet geadviseerd heb gekregen met het bijbehorende "maar je moet er 'even' doorheen (, daarna wordt het echt goed!)".

Ok, een halve aflevering kan je nauwelijks een kans geven noemen, maar ja tijd is/kan nou eenmaal schaars zijn en dat is een half uur die niet terug gewonnen gaat worden :)

PS. Ik heb me wel vermaakt met de Witcher :)

• Stylze
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:53:
[...]

[...]

Ben ik nu aan het doen toevallig (ook de GOTY gekocht maar dan op schijf). Vind de game erg slecht oud geworden, bestuurd vooral erg houterig waar ik niet echt lekker aan kan wennen.
Nu half uur gespeeld en zit er helemaal in. Terwijl ik het spel vroeger na een kwartier had weggelegd, omdat ik het verhaal nu heel vet vindt en de personages herken is het een totaal andere beleving geworden😂

Vindt het tot dusver niet echt houterig spelen eigenlijk? Wel bevredigend vechtsysteem met swordcombat en af en toe zo'n spell ertegen aan gooien heerlijk hoor :+

Dus zeker aan te raden voor de liefhebbers van de tv-show hier, zeker voor die 15 euro!

Stylze wijzigde deze reactie 03-01-2020 16:16 (4%)

• sambalbaj
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:33:
zekers, het meeste wordt hier al na 10-15 minuten beoordeeld.
Hier ben ik juist nog even voor blijven zitten en was er na 30 minuten wel klaar mee.

• ShellGhost
  • Nu online
Stylze schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Zijn wel meerdere scènes die er matig uitzien hoor, ze hadden wel wat meer budget erin mogen gooien op dat vlak, hopelijk doen ze dit met season 2 wel...
Wat ik heb begrepen lag het budget rond de 10mil per aflevering.
GoT bedragen zo ver ik weet.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Stylze schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Nu half uur gespeeld en zit er helemaal in. Terwijl ik het spel vroeger na een kwartier had weggelegd, omdat ik het verhaal nu heel vet vindt en de personages herken is het een totaal andere beleving geworden😂

Vindt het tot dusver niet echt houterig spelen eigenlijk? Wel bevredigend vechtsysteem met swordcombat en af en toe zo'n spell ertegen aan gooien heerlijk hoor :+

Dus zeker aan te raden voor de liefhebbers van de tv-show hier, zeker voor die 15 euro!
Aah kick, had ik ook wel gewild.
Ik heb het 5 uur gegeven ofz maar pakte me niet

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True