Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] The Witcher

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:30
Geralt of Rivia, a mutated monster-hunter for hire, journeys toward his destiny in a turbulent world where people often prove more wicked than beasts.

Cast and characters

Henry Cavill as Geralt of Rivia
Freya Allan as Princess Ciri
Anya Chalotra as Yennefer of Vengerberg
Jodhi May as Queen Calanthe
Björn Hlynur Haraldsson as King Eist Tuirseach
Adam Levy as Mousesack
MyAnna Buring as Tissaia de Vries
Mimi Ndiweni as Fringilla Vigo
Therica Wilson-Read as Sabrina Glevissig
Emma Appleton as Princess Renfri

The Witcher is an American fantasy drama web television series created by Lauren Schmidt Hissrich for Netflix. It is based on the book series of the same name by Polish writer Andrzej Sapkowski. The series premiered on Netflix on December 20, 2019. A second season was announced on November 13, 2019.

[Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-12-2019 11:27]

• PorJaxian
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-05 00:24

PorJaxian

Internet monkey

ReVision. schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ben benieuw, ga vanavond of morgen gelijk kijken :D
Staan direct alle afleveringen erop zoals we gewent zijn van Netflix ?
Ja. Heel seizoen 1.

DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:02
PorJaxian schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:29:
Iemand al gekeken? Ik las op basis van screeners dat blijkbaar als je de Witcher niet kent (geen expert) je best wat dingen gaat missen. In zekere zin dat het dus meer gericht is op fan boys.
Zoals @Family Guy zegt speelt het voor de game. En het is gebaseerd op de boeken, dus het is sowieso iets anders dan de game (wat weer een vrije interpretatie van de boeken is)

Netflix gaat echt geen gigantisch budget uittrekken om het vervolgens alleen toegankelijk voor fanboys te maken

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:20
Het eerste seizoen is ook deels gebaseerd op de kortverhalen voor de lijn van Geralt, elke episode brengt de monster of the week. Ciri en Yennefer krijgen wel een doorlopend verhaal doorheen het seizoen.

Ik vind het wel aangenaam om te kijken en elke episode duurt ongeveer een uur. Het leunt meer aan bij traditionele high fantasy, dus het zou verkeerd zijn om er GoT bij te sleuren. Maar blijkbaar doet elke recensie dat toch. Het verhaal verloopt telkens rechttoe rechtaan, hoewel boeklezers het allemaal wat gehaast vinden (onvermijdelijk bij elke TV adaptatie).

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 20:30
Net al wat gekeken. Eerst indruk: Henry Cavill weet hoe die Geralt moet spelen :) ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij de boeken zelf ook gelezen heeft en de games gespeeld heeft. Pluspunt voor hem.

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:07
Ik vind episode 1 niet zo heel goed eigenlijk. Totaal geen opbouw en voelde als een paar afleveringen in één. Bepaalde acteurs deden het wel goed in de rollen van Gerald, Renfri (wilde veel meer zien van haar) Ciri. Het voelde bijna als een seizoen finale aan. En dat is problematisch als het pas de eerste episode is. Voelde dus totaal niets voor de karakters. Ook al wilde ik dit graag voor eerder genoemde karakters.

• Catch22
De timeline shifts zijn wel lastig. Weet nu al dat ik tienduizend keer aan mijn vriendin moet uitleggen hoe het zit

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:31

Mach

Elysium Hoplite Forever

Catch22 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:59:
De timeline shifts zijn wel lastig. Weet nu al dat ik tienduizend keer aan mijn vriendin moet uitleggen hoe het zit
Of aan ons 😁

DUGG

• Inverted_World
  • Laatst online: 23:59
Heel erg vet tot nu toe. Zometeen naar aflevering 3! Beter dan verwacht!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:29
Klinkt alsof ik iig de Engelse ondertiteling aan moet zetten. Die Nederlandse namen zeggen me niks.

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

PorJaxian schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:29:
Iemand al gekeken? Ik las op basis van screeners dat blijkbaar als je de Witcher niet kent (geen expert) je best wat dingen gaat missen. In zekere zin dat het dus meer gericht is op fan boys.
Dat klinkt als kritiek van de fanboys :P Ik ken heel de reeks niet (boeken, games?) maar vind het prima te doen. Vind het aparte kritiek dat je blijkbaar iets mist waar je geen weet over hebt :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik ken Witcher alleen maar van de laatste game maar zoals @AequitasII al aangeeft het ademt the witcher. De opzet van de serie bevalt mij , na 3 afleveringen, heel erg goed. Eerst alle pionnetjes klaar zetten om vervolgens er iets leuks van te maken. En het mooiste van alles. Zelfs mijn vrouw, die over het algemeen bij dit soort series na 2 characters afhaakt vind het nog leuk ook!

Al ben ik wel van mening dat er wat meer op de details had mogen worden gelet maar als je deze negeert is het zeker voer voor meer!

spoiler:
  • In de aflevering waarbij de jurken worden getoond in een cirkel zie je duidelijk dat de motor hapert die het plateau moet laten draaien
  • In het gevecht in de stad met de mannen van Renfi is soms duidelijk te zien dat Geralt niet echt steekt
algalid schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:54:
Het eerste seizoen is ook deels gebaseerd op de kortverhalen voor de lijn van Geralt, elke episode brengt de monster of the week. Ciri en Yennefer krijgen wel een doorlopend verhaal doorheen het seizoen.

Ik vind het wel aangenaam om te kijken en elke episode duurt ongeveer een uur. Het leunt meer aan bij traditionele high fantasy, dus het zou verkeerd zijn om er GoT bij te sleuren. Maar blijkbaar doet elke recensie dat toch. Het verhaal verloopt telkens rechttoe rechtaan, hoewel boeklezers het allemaal wat gehaast vinden (onvermijdelijk bij elke TV adaptatie).
Ik snap de vergelijkingen met GoT dus helemaal niet. Dit is inderdaad een meer monster of the week opzet waarbij er ook een rode draad in zit. Bij GoT gaat het meer om intrige, politiek en de vraag wie er nu weer dood moet.

[Voor 41% gewijzigd door Webgnome op 20-12-2019 22:12]

Strava, Twitter

• Blord
  • Laatst online: 07-05 21:39

Blord

Hello Kitty !

Tot aflevering 6 gekeken. De serie bevalt me wel goed. Gaandeweg wordt er meer informatie verteld over de de ontwikkelingen van de karakters. Wat ziet Yennefer toch lekker uit na de transformatie. :9~

spoiler:
De dode baby was toch schokkend. Dat zien we niet zo vaak in een grote serie. on-Amerikaans dus

[Voor 22% gewijzigd door Blord op 21-12-2019 09:08]

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• algalid
Ik las in een aantal reviews dat de productiekwaliteit soms "off the mark" leek. De CGI is gemaakt door grote Amerikaanse firma's, denk dat het voor S2 niet veel zal veranderen. Maar de locaties, crew, kostuums etc zijn Polen en Hongarije geweest.

Om vast te houden aan de lokale sfeer is Polen natuurlijk een logische keuze, aangespoord door de EU die Netflix verplicht om vele miljoenen in Europese content te steken. Kostuums die minder origineel uitzien, studio sets die er wat flets uit zien of make-up van de elven die ongewoon lijkt, die mini productiehuizen kregen ineens een mastodont over hen heen gerold. Geld alleen tovert geen jarenlange expertise op het scherm.

Voor S2 zou de productie grotendeels naar Londen verhuizen waar Netflix een superhub uitbouwt (hoewel ze voor de EU wss een nieuw centrum mogen aanschrijven wegens de Brexit). Aangezien het op IMDB al 17.000 ratings krijgt met 9,2 denk ik wel dat ze met de kritieken de komende seizoenen kunnen finetunen. Hongarije is iig gedumpt ten voordele van locaties in Engeland, denk dat ze zelf al voelden wat niet echt werkte.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:29
Erg leuke en boeiende serie. Dat van alle tijdlijnen is wel ff wat vaag maar wordt duidelijker naarmate de serie vordert. Had wel graag wat ciri en yennifer tijd ingeleverd zien voor meer geralt time

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

Potverdrie. Yennefer is a echt wel een nice piece of witch 😇

DUGG

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:05

Rannasha

aka "Species5618"

superbassie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:30:
Lijkt me ook niet zo vreemd. Persoonlijk vind ik GoT meer low fantasy dan The Witcher.
Volgens de gangbare definitie is het onderscheid tussen high en low fantasy niet zozeer de hoeveelheid magie en andere fantasy-elementen, maar eerder de wereld waarin het zich afspeelt. Low fantasy speelt zich af in de normale wereld, waar magische of supernatuurlijke elementen in meespelen. Harry Potter is hier een bekend voorbeeld van.

High fantasy speelt zich daarentegen in een geheel eigen wereld af. En volgens die definitie zijn zowel GoT als The Witcher beiden high fantasy.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 09:46
Heb genoten van The Witcher en baal nu behoorlijk dat ik moet wachten tot S2 uit komt om te weten hoe het verder gaat. :(
Mooie opbouw, zeker rondom Yennefer behoorlijk wat diepgang. Alleen dat heen en weer springen in de tijd vond ik af en toe verwarrend.

• ShellGhost
Webgnome schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen wat de tekens aan het begin van elke aflevering betekenen? Of word dat verder in de serie duidelijk
Het heeft te maken met de betreffende aflevering. Waar het over gaat.

• algalid
Meer uitleg over de episode logo's op Reddit

De eerste toont bvb een zonsverduistering en in de aflevering gaat het over Renfri, in de episode van de draak zie je het logo van een draak etc.

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:49
F_J_K schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:21:
Eerste drie gezien, de rest komt later. Eerste kwartier was even inkomen maar sindsdien ben ik helemaal tevreden met de serie. Morgen meer :) Inderdaad meer de boeken- dan de derde game-sfeer. Maar dat is prima.
Ah, vandaar. Dan had ik 'm niet na 15 minuten uit moeten zetten. Misschien nog eens proberen dan...

Donate ETH

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:44
Wel balen dat we nu meer dan een jaar moeten wachten op season 2 terwijl er een enorme hype bezig is momenteel..

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:15
Ik vind er tot nu toe geen touw aan vast te knopen... Voelt heel erg hak op de tak. Bij Game of Thrones was vrijwel de hele tijd duidelijk wat er op het scherm gebeurde. Hier heb ik het idee dat ik naar losse fantasy-flarden aan het kijken ben.

Hadden ze niet gewoon even een tekstje kunnen toevoegen met een jaartal/era/vroeger/etc?

Iemand een goede link die uitlegt waar ik naar kijk, zonder dat er grote spoilers voor de serie/het boek/de games in staan?

[Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 23-12-2019 00:12]

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:38
NitroX infinity schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:02:
[...]

24/30 Zelfde ding. Af en toe dan lijkt het alsof er frames missen bij een wide-shot (helemaal bij landschappen) en dat voelt gewoon stotterig aan. Iets wat met 48/60fps een stuk minder is.
Astjeblieft niet. HFR voor film werkt niet. Ziet er niet uit.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Raem schreef op maandag 23 december 2019 @ 00:25:
[...]

Astjeblieft niet. HFR voor film werkt niet. Ziet er niet uit.
Dit inderdaad. Bij HFR films/series (ik zie ze gelukkig vrijwel nooit) heb ik altijd het gevoel alsof ik op YouTube naar een 'making of' zit te kijken.
Het magische filmgevoel is compleet weg.

• Webgnome
We hebben gisteren de laatste aflevering gekeken en ik begrijp niet helemaal waarom iedereen moeite heeft met de diverse tijden die gehanteerd worden. Het is volgens mij vrij simpel. Het is voor of na de wat er in de eerste aflevering gebeurd. Als je dit hanteert is het ineens een stuk simpeler?

Verder vond ik aflevering 6 een heel mooie aflevering dit in combinatie met de flashbacks uit aflevering 8. Ik ben heel benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen. Ondanks dat ik de boeken niet gelezen heb en alleen de witcher 3 heb gespeeld (en een stukje witcher 2) kon ik toch aardig mee komen in wie wie was en wat precies de tijdlijnen zijn.

Strava, Twitter

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:46
Webgnome schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:32:
We hebben gisteren de laatste aflevering gekeken en ik begrijp niet helemaal waarom iedereen moeite heeft met de diverse tijden die gehanteerd worden. Het is volgens mij vrij simpel. Het is voor of na de wat er in de eerste aflevering gebeurd. Als je dit hanteert is het ineens een stuk simpeler?
Ik zou zeker aflevering 1 niet aannemen als tijdsframe omdat die juist vol zit met flashbacks.
spoiler:
Eigenlijk moet je de aanval op Cintra als 0-punt nemen (en dan zit je eigenlijk in aflevering 7 omdat dan de verhaallijn van Geralt ook samenvalt met het heden). Alles wat met Ciri gebeurt, is het heden. Alles wat je, tot aan aflevering 7, ziet over Yennifer, Geralt, ... is het verleden.
Blord schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:50:
Zo de hele serie uitgekeken. De seizoensfinale is een spektakel. Meer magie gezien dan alle seizoenen van GOT bij elkaar.

spoiler:
Waarom kon de groep magiers niet gewoon naar dat plaats teleporteren ? Varen via een gammele bootje was wel een afgang. Yennefer kon dat makkelijk. Zie de scenes met de huurmoordernaar.
spoiler:
Er is ergens gezegd, ik geloof aflevering 1, dat men die teleportatie kan volgen. En als je echt op die slak zout wil leggen... waarom stuurt men niet een paar magiërs naar de landen die legers willen sturen, dan kunnen die legers ook ineens naar die kloof worden getransporteerd :P

De kritiek die ik hier lees over het gerushed gevoel, heb ik zelf ook wel een beetje. En ik heb ergens gelezen dat men voor seizoen 2 een tijdssprong wil maken. Dus men wil eigenlijk zo snel mogelijk op het moment komen waarop game 3 begint?
spoiler:
En wat dan met die verhaallijn over Ciri die het land afschuimt met struikrovers, en die lesbische relatie die ze daar aangaat :'(

Het doet me een beetje denken dat Netflix er wel wat geld voor over had, maar niet goed kon inschatten of ze een hit vasthadden of niet. Ik denk dat het voor het verhaal beter was geweest dat ofwel een seizoen meer afleveringen had, of dat men zich direct had geëngageerd voor 3-4-5 seizoenen. Aan dit tempo gaan we aan het einde van seizoen 2 al de finale in.

Doet me toch ergens schrik krijgen voor de verfilming van "Wheel of Time" waar Sony/Amazon mee bezig is. Daar hebben we het over 14 boeken (15 met proloog meegeteld), een tijdsframe van een aantal jaren (zonder proloog, anders maak je er ook +/-50 jaar van), en vele zijtakken in het verhaal, die de boeken net geweldig maken, maar die volgens mij sneuvelen in een verfilming (ik denk dan aan het innerlijke gevecht van Perrin/Perijn tussen hamer en bijl)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:26
wellicht handig plaatje voor de tijdslijn:
spoiler:

spoiler:
overigens is het qua tijdsperiodes niet helemaal correct omdat de Yennefer storylines meer dan 30 jaar voor het banquet in Cintra zijn.

[Voor 40% gewijzigd door Puc van S. op 23-12-2019 11:38]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Jorgen
Heb jullie opmerkingen gelezen over het nulpunt van de tijdlijn en dergelijke, maar het blijft een groot rommeltje van flarden verhaal. Ik wist niks anders van de Witcher dan dat hij een soort monsterjager is. Doordat je geen idee hebt wie Yennefer, Stregobor, Tissaia, etc zijn en er ook niet fatsoenlijk wordt uitgelegd wie/wat/waar/wanneer, blijft het voor iemand die blanco in de serie stapt een onoverzichtelijke brij. Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is; en dat Geralt een zeer norse knuffelbeer is, die selectief monsters sloopt. Kennelijk zijn de Nazi's lui uit Nilfgaard erop uit om het hele continent te onderwerpen en kunnen gouden draken buikspreken. O ja, de bard irriteert Geralt en palingen zijn eigenlijk meisjes; elven zijn er niet meer zoveel; verhaallijnen op volgorde vertellen is voor mietjes en fuck is het meest gebruikte toverwoord.

Ben ik nog iets vergeten?

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:46
spoiler:
Dat het zowel een Zweinstijn is voor jongens en meisjes. En dat er ook nog een katholiek internaat is voor jongens, waar ze witcher worden. >:)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:17
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 04:28:
Heb jullie opmerkingen gelezen over het nulpunt van de tijdlijn en dergelijke, maar het blijft een groot rommeltje van flarden verhaal. Ik wist niks anders van de Witcher dan dat hij een soort monsterjager is. Doordat je geen idee hebt wie Yennefer, Stregobor, Tissaia, etc zijn en er ook niet fatsoenlijk wordt uitgelegd wie/wat/waar/wanneer, blijft het voor iemand die blanco in de serie stapt een onoverzichtelijke brij. Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is; en dat Geralt een zeer norse knuffelbeer is, die selectief monsters sloopt. Kennelijk zijn de Nazi's lui uit Nilfgaard erop uit om het hele continent te onderwerpen en kunnen gouden draken buikspreken. O ja, de bard irriteert Geralt en palingen zijn eigenlijk meisjes; elven zijn er niet meer zoveel; verhaallijnen op volgorde vertellen is voor mietjes en fuck is het meest gebruikte toverwoord.

Ja, een kopje azijn :+

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is;

Heb je aflevering twee per ongeluk overgeslagen?

Ik ben het niet eens met de onoverzichtelijkheid, je moet alleen wel meer bij de les blijven dan met meer massagerichte content als lord of the rings of GoT. De verschillen in tijdslijn pas later ontdekken is juist een gimmick. Daarover klagen is als zeggen dat aan het begin van the sixth sense er een disclaimer zou moeten staan dat Bruce Willis dood is.

Alienware M15 R2 OLED Review

• Jorgen
pagani schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:12:
[...]

Heb je aflevering twee per ongeluk overgeslagen?

Ik ben het niet eens met de onoverzichtelijkheid, je moet alleen wel meer bij de les blijven dan met meer massagerichte content als lord of the rings of GoT. De verschillen in tijdslijn pas later ontdekken is juist een gimmick. Daarover klagen is als zeggen dat aan het begin van the sixth sense er een disclaimer zou moeten staan dat Bruce Willis dood is.
Nee, niet overgeslagen. Ben de vergelijking met Sixth Sense niet eens. Daar is de film goed te volgen en is het onderdeel van het plot/de verrassing. Hier is het gewoon totaal niet te volgen voor mij en is het als gimmick wel erg beroerd uitgevoerd.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-05 18:29

YourMom

I put the p in pool.

Mja, kijk, ik ben ook als groentje in deze serie gesprongen... Vind het een heel goeie serie, zit nu aan E4 (moet ik nog zien) Vind heel knap vertolkt, muziek, sfeer, acteurs... Ook al is fantasy niet meteen mijn favoriete genre vind ik het zeker en vast een goeie serie...

Maar ik beaam wel wat @Jorgen voelt... ik heb het ook... Heb nooit de game gespeeld of de boeken gelezen en het is in de serie toch echt niet altijd duidelijk, zeker i.v.m. de tijdlijnen... Ik betrap mezelf nogal vaak op terugspoelen in een vlaag van "huh wacht, wat?!" :D

...Maar het is geen probleem, ik geniet er desondanks toch van.

• metallicattim
  • Laatst online: 25-05 09:04
bregweb schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.
Ja ben het wel met je eens, heerlijk zo'n serie waar je over kunt discussiëren wat er nu daadwerkelijk gebeurde/bedoeld werd i.p.v. panklare verhalen.

Iets anders, wat ik niet snap is waarom Yennefer steeds zegt dat ze haar viriliteit afgenomen hebben, maar ze wist dondersgoed waar ze aan begon, ze eiste het zelfs van de artiest want ze stond helemaal niet op de planning om het ritueel te ondergaan :?
We zaten dus diverse keren op de bank naar de tv te schreeuwen "das niet waar @#%!" :P

• Raem
Haribo112 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:09:
Ik heb zelf nooit de games gespeeld, op een kleine beginnetje van Witcher 3 na, maar heb totaal geen moeite met de tijdlijnen. Alleen dat Yennefer in E02 en E03 zo'n 30 jaar vóór Geralt's tijdlijn speelt had ik niet door, maar ik ben nog maar bij Episode 4 dus misschien wordt dat nog duidelijk.
Je ziet in aflevering 3 (in de tijdlijn van Yennefer) tijdens het feest in Aretuza een jonge Foltest. In dezelfde aflevering in de tijdlijn van Geralt is hij koning.

• Raem
Haribo112 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
[...]

Aha! Wordt er ook bij verteld dat dat Foltest is, of niet?
Ja, al is het wel vrij kort, dus je kan het ook zo missen als je even niet oplet.

[Voor 8% gewijzigd door Raem op 24-12-2019 12:51]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien je ogen open doen als je afleveringen kijkt?
Dat de mages worden opgeleid en dat ze adviseurs van koningen zijn wordt echt letterlijk opgelepeld in de eerste afleveringen. Dat Nilfgaard de baddies zijn is ook al na de eerste aflevering duidelijk, dus ik weet niet welke serie jij hebt gekeken. Duidelijk niet The Witcher. Stregobor zie je in de eerste aflevering, dus als je pas in de laatste aflevering erachter komt wie hij is, dan heb je geslapen tijdens het kijken.

Wellicht is Dora iets? Die roept meestal wat er ongeveer gebeurt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Spooksel

Spooksel!

Ik heb gisteren, omdat ik me verveelde :P, de eerste aflevering hiervan zitten kijken. Ik denk niet dat ik de tweede nog ga starten eigenlijk, het kon me echt totaal niet erin trekken. (Note, ik heb nooit de boeken gelezen of een Witcher game gespeeld).

Vanmorgen zag ik deze review van de Volkskrant (welke ik als krant of nieuwsbron verder niet lees overigens): https://www.volkskrant.nl...-game-of-thrones~b6d03a1d

Hier kon ik me eigenlijk wel in vinden, met name de volgende opmerkingen:
En aan The Witcher is nauwelijks een touw vast te knopen, ook niet na meerdere afleveringen. Het is alsof de gemiddelde kijker ergens in aflevering elf van het zesde seizoen komt binnenvallen.
Bovendien dragen veel personages slechte pruiken, zijn de special effects gekocht in de uitverkoop, de locaties (in Oost-Europa en op de Canarische eilanden) behoorlijk onaantrekkelijk en de decors weinig overtuigend, alsof je naar een goedkope Bulgaarse versie van Game of Thrones zit te kijken.
So, tried it... didn't work. Signing off here :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Jeroenneman

Jeroenneman

Spooksel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:02:
Ik heb gisteren, omdat ik me verveelde :P, de eerste aflevering hiervan zitten kijken. Ik denk niet dat ik de tweede nog ga starten eigenlijk, het kon me echt totaal niet erin trekken. (Note, ik heb nooit de boeken gelezen of een Witcher game gespeeld).

Vanmorgen zag ik deze review van de Volkskrant (welke ik als krant of nieuwsbron verder niet lees overigens): https://www.volkskrant.nl...-game-of-thrones~b6d03a1d

Hier kon ik me eigenlijk wel in vinden, met name de volgende opmerkingen:

[...]

[...]

So, tried it... didn't work. Signing off here :P
De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.

Inderdaad Volkskrant, dat is écht niet van deze tijd (kijkt met een schuin oog naar GoT, waar dit zo'n beetje elke aflevering gebeurde)...

Wait, wut? Vind tot nu toe de CGI best prima gedaan, en zeuren over de locaties is helemaal onzin. Wat maakt het uit waar iets gefilmd wordt? Al filmen ze in Groningen, als de omgeving maar een beetje matcht met wat je wil overbrengen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Webgnome
Geen idee wie die review in de volkskrant heeft geschreven maar die heeft echt 0,0 besef over wat de witcher is en waar het originele verhaal vandaan komt. Kritieken als dat het oost europese niet aantrekkelijk is. Sorry maar dat vond ik nou juist een van eye catchers het landschap.

Strava, Twitter

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:10
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:44:
[...]

dit heb ik ook nog niet helemaal door. Waarschijnlijk omdat ze er ontzettend spijt van heeft en eigenlijk both of two worlds wil?
spoiler: title
Heeft dat iets te maken met die scene waarin ze de koningin en haar baby moet beschermen van die huurmoordenaar? Is daar een moedergevoel ontwikkeld, kan de betekenis van die scene namelijk niet goed thuisbrengen in een andere context.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

Spooksel

Spooksel!

Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:07:
[...]

De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.

Inderdaad Volkskrant, dat is écht niet van deze tijd (kijkt met een schuin oog naar GoT, waar dit zo'n beetje elke aflevering gebeurde)...
Eerlijk gezegd vond ik het in GoT vaak ook misplaatst en op z'n minst gezegd niks toevoegen. Ik ben niet vies van een beetje naakt, maar zoals in ep1 bijv als de Witcher die illusie van die magier binnenloopt en ineens in een tuin voor naakte vrouwen staat, what? Wat voegt dat toe :X
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:14:
Geen idee wie die review in de volkskrant heeft geschreven maar die heeft echt 0,0 besef over wat de witcher is en waar het originele verhaal vandaan komt. Kritieken als dat het oost europese niet aantrekkelijk is. Sorry maar dat vond ik nou juist een van eye catchers het landschap.
Ik geloof ook zeker dat die schrijver 0 bronmateriaal gelezen heeft en welgeteld 0 seconden de games heeft gespeeld, maar dat maakt hem wel representatiever voor de gemiddelde kijker zou ik zeggen. En de gemiddelde kijker wordt nu ergens middenin gegooid, kan er amper een touw aan vast knopen en krijgt ook niet echt uitleg ofzo.

Dat is ook waarom ik besluit niet verder te kijken.

@ShellGhost Misschien zou ik inderdaad ook verder moeten kijken dan mn neus lang is. Maar hey, d'r is zoveel aanbod tegenwoordig, als iets me niet in de eerste aflevering kan vast houden dan ga ik gewoon het volgende proberen :)

Voor wat betreft die recentieschrijvers heeft die showrunner idd een punt, je mag wel verwachten dat die mensen inderdaad wat meer van een product bekijken alvorens hun verhaal te doen. Zeker als je dan ook nog eens toegeeft alleen dat je ineens 3 eps overslaat en het dan weer eens probeert, zo maak het het voor jezelf ook niet echt duidelijker waar het over gaat nee.

Wel denk ik dat die showrunner ook op moet passen met hoe ze het brengt. Sure, de echte fans kijken inmiddels voor de 2e run... maar Netflix wil ook graag wat geld binnen zien komen en dan vraag ik me af of zo'n serie als deze, wanneer hij enkel bekenen wordt door de al bestaande fanbase, genoeg levensvatbaarheid heeft! D'r zullen ook 'nieuwe' kijkers (zoals ik( bij moeten komen die nog niet bekend zijn met het verhaal en daar lijkt het enigszins mis te gaan nu.

[Voor 61% gewijzigd door Spooksel op 24-12-2019 13:28]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• ShellGhost
Spooksel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:20:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik het in GoT vaak ook misplaatst en op z'n minst gezegd niks toevoegen. Ik ben niet vies van een beetje naakt, maar zoals in ep1 bijv als de Witcher die illusie van die magier binnenloopt en ineens in een tuin voor naakte vrouwen staat, what? Wat voegt dat toe :X

[...]

Ik geloof ook zeker dat die schrijver 0 bronmateriaal gelezen heeft en welgeteld 0 seconden de games heeft gespeeld, maar dat maakt hem wel representatiever voor de gemiddelde kijker zou ik zeggen. En de gemiddelde kijker wordt nu ergens middenin gegooid, kan er amper een touw aan vast knopen en krijgt ook niet echt uitleg ofzo.

Dat is ook waarom ik besluit niet verder te kijken.

@ShellGhost Misschien zou ik inderdaad ook verder moeten kijken dan mn neus lang is. Maar hey, d'r is zoveel aanbod tegenwoordig, als iets me niet in de eerste aflevering kan vast houden dan ga ik gewoon het volgende proberen :)

Voor wat betreft die recentieschrijvers heeft die showrunner idd een punt, je mag wel verwachten dat die mensen inderdaad wat meer van een product bekijken alvorens hun verhaal te doen. Zeker als je dan ook nog eens toegeeft alleen dat je ineens 3 eps overslaat en het dan weer eens probeert, zo maak het het voor jezelf ook niet echt duidelijker waar het over gaat nee.

Wel denk ik dat die showrunner ook op moet passen met hoe ze het brengt. Sure, de echte fans kijken inmiddels voor de 2e run... maar Netflix wil ook graag wat geld binnen zien komen en dan vraag ik me af of zo'n serie als deze, wanneer hij enkel bekenen wordt door de al bestaande fanbase, genoeg levensvatbaarheid heeft! D'r zullen ook 'nieuwe' kijkers (zoals ik( bij moeten komen die nog niet bekend zijn met het verhaal en daar lijkt het enigszins mis te gaan nu.
Ik ben er zelf ook blind ingestapt. Nooit iets gelezen aangaande het verhaal van The Witcher.
Heb GoT welgeteld zes eps kunnen volharden, maar deze bijna gebinged.
En ook ik had af en toe een wtf momentje als ze van tijdslijn schakelde.
Maar ik was geboeid vanaf minuut 1. :)

• Jeroenneman

Jeroenneman

Haha, "de ene recensent sloeg aflevering twee, drie en vier over".

Wat voor recensent ben je dan? Alsof je een film kijkt, het midden doorspoelt, en dan concludeert: "ja, er is geen touw aan vast te knopen". Well duh.
Laat de reviewers maar reviews schrijven, ik ga genieten van de laatste ep van dit seizoen. Helaas duurt S2 nog even. Voor iedereen die dit al te moeilijk vindt, dan is Dark (ook van Netflix) helemaal niks voor je (en toch heeft die serie ook al drie seizoenen).

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:58
Ik heb gisteren het seizoen uitgekeken, de eerste aflevering(en) vond ik lastig door de tijdssprongen, maar na (denk aflevering 2) had ik de tijdslijnen wel aardig door.
Het verhaal pakt wel, en is (vind ik) zo ook wel mooi in beeld gebracht, juist door die tijdssprongen. Het geeft wat meer 'houvast' aan sommige momenten in het Heden, die je had moeten missen (dit seizoen) wanneer het chronologisch was gedaan.
metallicattim schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ja ben het wel met je eens, heerlijk zo'n serie waar je over kunt discussiëren wat er nu daadwerkelijk gebeurde/bedoeld werd i.p.v. panklare verhalen.

Iets anders, wat ik niet snap is waarom Yennefer steeds zegt dat ze haar viriliteit afgenomen hebben, maar ze wist dondersgoed waar ze aan begon, ze eiste het zelfs van de artiest want ze stond helemaal niet op de planning om het ritueel te ondergaan :?
We zaten dus diverse keren op de bank naar de tv te schreeuwen "das niet waar @#%!" :P
Zo heeft zij dat ervaren door alles wat er gebeurt is. Zij was als gebochelde natuurlijk altijd al een 'mislukking' voor buitenstaanders en haar vader heeft haar niet zo behandeld als een (eigen) kind.
Ze wilde heel graag 'mooi en normaal' (qua uiterlijk) door het leven gaan en heeft daarvoor inderdaad de keuze zelf gemaakt. Zonder die keuze had ze nooit gestaan waar ze kwam te staan in het gevecht met de huurmoordenaar. Ze zal daar gevoelens hebben gehad voor het kleine meisje, anders kan ik ook niet verklaren waarom ze de Baby nog probeert te redden als de moeder al gedood is. Met name omdat het meisje (net als zijzelf) van haar vader niets hoefde te verwachten, want het is een dochter. Nu ging het bij haar als kind er niet om dat ze een meisje was, maar juist dat de misvormd was. Het gevoel / idee is echter hetzelfde. Zij wilde het meisje de liefde geven die zij zo had gemist, maar dat lukte niet. Dus wil ze zelf een kind en dat kan niet meer, omdat dat als tovenares (heks) niet mag.
Basekid schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:20:
Ik vond dit eindelijk een serie waar gevechten met mages goed werd neergezet. Gewoon echt heel tof gebruik van magie.
Mee eens, en ieder zijn eigen (specifieke) sterkte van de magische kant. De ene kan heel goed de natuur gebruiken, de andere is juist goed in het 'vlammen werpen', weer een ander heeft haar kracht in nog andere magie liggen. Ook dat is wel goed gedaan vind ik zelf, niet iedereen kan alles / is overal goed in, a la Harry Potter.
Ook het gebruik van hulpmiddelen door de Mages (om juist maar in het geheim door te dringen) vind ik wel sterk neergezet. Niet een kwestie van brute kracht, maar juist met intriges en hulpmiddelen (de wormen) erg goed gedaan.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat ik vooral grappig vind is dat mensen nu klagen dat er niks uitgelegd wordt. Normaal wordt er geklaagd dat er teveel wordt uitgelegd. De serie is prima te volgen, je moet er alleen je hoofd wel goed bijhouden.

"When you grow up your heart dies"

• AyurVeda
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:43
ShellGhost schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:33:
[...]
Ik ben er zelf ook blind ingestapt. Nooit iets gelezen aangaande het verhaal van The Witcher.
Heb GoT welgeteld zes eps kunnen volharden, maar deze bijna gebinged.
En ook ik had af en toe een wtf momentje als ze van tijdslijn schakelde.
Maar ik was geboeid vanaf minuut 1. :)
Mijn vrouw en ik hebben precies hetzelfde (behalve dat wij wel genoten hebben van GoT :-P). Spannende serie, in een paar dagen gebinged. Die wisselende tijdslijnen vond ik juist ook heel tof gedaan, bij ons viel het kwartje ook pas bij het Foltest moment. Ook mooi om te zien hoe de lijnen samen komen.

Als mensen dit al verwarrend vinden, dan ben ik benieuwd wat ze van een bepaalde HBO serie vinden...

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

Zo, ik ben ook klaar. Een klein weekje voor nodig gehad maar ik vond het een top serie.
Wist van het bestaan van de Witcher maar heb de boeken nooit gelezen en de games nooit gespeeld.

De timelines waren inderdaad even lastig maar als je het eenmaal door hebt is het juist een hele creatieve manier om de levens van Geralt, Ciri en Yennefer in beeld te brengen.

Ik heb de review van de Volkskrant net ff gelezen en er zullen ongetwijfeld ware punten in zitten maar de pruiken zijn mij in ieder geval niet opgevallen 😁

Is het net zo doorwrocht als GoT? Nee, de intriges en uitgesponnen verhaallijnen en karakterontwikkeling van GoT was “beter” maar leidde in de laatste seizoenen toch ook tot hun eigen problemen.

The Witcher vertelt het verhaal meer op het persoonlijk vlak zonder de grote machinaties van GoT. Maar ik kon dat goed waarderen.

Dikke 8 wat mij betreft en ik kan niet wachten tot seizoen 2

DUGG

• Jorgen
bregweb schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.
Dan dien ik je van repliek met "onzin"! Dat je met vragen, cliffhangers en raadsels zit, is totaal niet erg. Neem bijv. een serie als The Bridge (Bron/Broen) of Sherlock. Dat zijn prima detectives waar de kijker net zo goed mee mag denken met de hoofdpersonen. Het verschil is dat The Witcher vaagheid, tijdsprongen en niks uitleggen tot kunst verheven heeft, maar dat je gewoon nergens aanknopingspunten hebt in de eerste paar afleveringen. Dat had echt beter gekund en mijns inziens, ook gemoeten.

Ieder zijn ding natuurlijk. Jij geniet van deze manier van vertellen. Ik vind het waardeloos. En dan heb ik echt ook goed zitten kijken elke aflevering.
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:01:
[...]

Misschien je ogen open doen als je afleveringen kijkt?
Dat de mages worden opgeleid en dat ze adviseurs van koningen zijn wordt echt letterlijk opgelepeld in de eerste afleveringen. Dat Nilfgaard de baddies zijn is ook al na de eerste aflevering duidelijk, dus ik weet niet welke serie jij hebt gekeken. Duidelijk niet The Witcher. Stregobor zie je in de eerste aflevering, dus als je pas in de laatste aflevering erachter komt wie hij is, dan heb je geslapen tijdens het kijken.

Wellicht is Dora iets? Die roept meestal wat er ongeveer gebeurt.
Over ongefundeerd roeptoeteren gesproken. Doe je in het echte leven ook zo?

Natuurlijk snap ik dat Nilfgaard de agressor is en dat Stregobor een magiër is. Het hoe en waarom, wordt echter gewoon te weinig uitgelegd. Ik heb inmiddels genoeg films en series gezien om dingen prima te kunnen volgen en ik kom ook niet uit een ei. Als je niks toe te voegen hebt aan de discussie en alleen op de man kunt spelen, raad ik je aan om mee te doen aan een programma als Utopia, of lid te worden van een praatgroep. Daar is ruimte voor zulke uitspraken.

/s

Ik vind het overigens ook belachelijk als iemand die de film of serie professioneel recenseert, niet eens de moeite neemt om goed en aandachtig te kijken. Ik heb dat wel gedaan, want ik had heel veel zin in de serie nadat ik al een beetje van de hype had meegekregen. Ik kan me goed vindeni in deze recensie: https://www.themarysue.com/the-witcher-review/

Het is ook echt niet erg als je ergens je aandacht bij moet houden, of als alles niet meteen wordt voorgekauwd, maar door het vele springen in de tijdlijnen, vond ik het erg lastig om met iemand anders dan Geralt een band te krijgen, of te begrijpen wat er met Yennefer aan de hand was. Om over Ciri nog maar te zwijgen. Je krijgt eerst het idee dat het allemaal om Calanthe draait, maar dat blijkt dan weer niet zo te zijn. Dan worden er ineens weer een hoop personages geïntroduceerd, zoals de dwergen en de ridder; die niet meer dan beeldvulling blijken te zijn. De kritieken op de blote tieten deel ik niet. Naast dat het me gewoon echt niet stoort, was het gewoon ook niet overdadig in beeld. Ja, Stregobor leeft in zijn fantasiewereld, wat ik als onsterfelijke magiër misschien ook wel zou doen. Je hebt na een tijdje alles wel gezien en weet wat je fijn vindt. Dat Yennefer een orgie om haar heen heeft, leek voor mij te duiden op de leegte in haar. Energzijds geniet ze van de hormonentombola om haar heen, anderzijds doet het haar ook zeer weinig. Het gaf mij een gevoel van nutteloos gebruik van haar (on)macht. Zij weet duidelijk nog niet wat ze nu echt wil. De naaktscènes tussen Geralt en Yennefer voegden m.i. juist wel een boel toe. Het geeft aan dat zowel de mutant als de mage, beiden "gewoon mensen" zijn, met hun eigen nukken en lusten. Wat dat aangaat voegde het meer toe aan het verhaal.

De locaties vond ik meer dan prima en over de kostuums of CGI heb ik over het algemeen geen opmerkingen. De scène rondom Jagura vond ik wel wat matig. Er was een hoop mist en een boze mage. Ik vond hem weinig spannend.

Dat de showrunner zich niks wil aantrekken van de kritiek, vind ik behoorlijk dom gedrag. Die kritiek is er niet voor niets en die komt van recensenten, fans en nieuwe kijkers. Dat er ook een boel lof is, is alleen maar mooi. Lijkt mij dat ze dit als goede tip voor seizoen 2 moeten gebruiken.

Ik moet nog 1 aflevering afkijken en dan ben ik er doorheen. Ik vind Geralt interessant genoeg om verder te kijken en seizoen 2 nog te gaan zien, maar er zijn nog wat puntjes waaraan gewerkt moet worden.

[Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 24-12-2019 23:57]

• Lanfear89
  • Laatst online: 20:44
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:37:

Dat de showrunner zich niks wil aantrekken van de kritiek, vind ik behoorlijk dom gedrag. Die kritiek is er niet voor niets en die komt van recensenten, fans en nieuwe kijkers. Dat er ook een boel lof is, is alleen maar mooi. Lijkt mij dat ze dit als goede tip voor seizoen 2 moeten gebruiken.
Mwah, de showrunner valt eigenlijk alleen over de kritiek van de 'professionals'. En daar kan ik me in vinden, 't is zo vaak voorgekomen dat de recensies negatief zijn en de fans/publiek juist wel tevreden of laaiend enthousiast zijn dat je wat mij betreft eerstgenoemde linea recta in de prullekbak kan gooien, die voegen toch niks toe en maken alleen maar kapot.

Ik heb zelf genoten van het eerste seizoen, duurde inderdaad even voordat de verschillende tijdlijnen duidelijk waren, maar daarna wordt alles heel snel duidelijk. Kom maar op met S2!

• Jorgen
Waarom toch die moeilijkheden met het naakt? Nu hebben we de seksuele revolutie in de jaren 70 inmiddels een tijdje achter de rug; mogen mannen én vrouwen naar volledige gelijkheid seks hebben en daarover praten en wensen hebben en dan gaan we weer terug naar honderd jaar geleden.

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:48
wowly schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:37:
Wij hebben thuis geboren van de witcher! Ff opletten met de tijdlijnen, maar dat houd je scherp. Vond de grijze sfeer erg goed, en om het matige gebruik van magie is goed. De witcher zelf is indrukwekkend om te zien, en er zijn mooie vrouwen ( lichamen) te zien. Veel karakter ontwikkeling. Ja ik hoop op een tweede seizoen!! GoT kon mij niet genoeg bekoren, terwijl deze low budget mij wel kon bekoren....
ik hoop dat je seizoen 3 bedoeld :+ want wachten tot 2021 duurt LAAAANG

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik heb in de afgelopen dagen ook de serie gekeken, heerlijk! :9 Ik kende de boeken niet en heb het spel deel 3 geloof ik een keer 5 minuten aangeraakt (PC stierf toen een vroege dood). In het begin had ik het idee dat de tijdslijnen parallel liepen, maar in 2 leek het toch al af en toe wat anders. In episode 3 was het helemaal duidelijk omdat het karakter in de verhaallijn van Geralt, in de verhaallijn van Yennefer nog maar een kind was. Dikke hint dus ;-) Hoe ze vervolgens de tijdslijnen steeds meer naar elkaar lieten lopen vond ik top.

Al met al heb ik echt genoten, heerlijke serie! Ik kijk uit naar seizoen 2. Seizoen 1 ging wat mij betreft vooral om de introductie van de stoïcijnse Geralt, maar vooral ook de ontwikkeling van het karakter Yennefer (tot en met de laatste aflevering van het seizoen). Blijvertje voor mij, natuurlijk heel anders dan GoT maar ik vind dat heerlijk. GoT is er al, daar hoeft geen kloon van te komen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:31
Nu 2 afleveringen gekeken, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden ik begrijp er nog vrij weinig van allemaal maar dat kan aan mij liggen.
Maar op de een of andere manier wil ik wel doorkijken nog en lijkt de wereld etc me wel heel gaaf in elkaar zitten. Hopelijk wordt het de komende afleveringen wel wat duidelijker allemaal.

Heb de game witcher 3 maar een kwartier gespeeld en meteen opzij gelegd omdat het zo houterig was maar moet dat misschien toch maar weer is een kans gaan geven ook.

vanavond als ik terug ben van familie aflevering 3 opzetten ben wel benieuwd!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Stylze schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:18:
Nu 2 afleveringen gekeken, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden ik begrijp er nog vrij weinig van allemaal maar dat kan aan mij liggen.
Nee dat ligt niet aan jou. Je krijgt meteen een bulk namen en termen om de oren geslingerd die als je niet bekend bent met het bronmateriaal je niks zeggen. Ik heb drie afleveringen gezien en ik weet nog steeds niet wat een witcher is. Geralt zelf is qua personage niet zo interessant, de zoveelste premiejager met een hart van goud die verder geen karakter ontwikkeling krijgt. De verhaallijnen van Yennefer en Ciri zijn wat dat betreft interessanter.

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:37
Genoten van de serie, zojuist de laatste aflevering gezien . Ik heb de games ,gedeeltelijk, gespeeld en de boeken nooit gelezen. Het schakelen in de tijd vond ik ook wat verwarrend , zeker in het begin, maar achteraf best leuk gedaan.

Dat mensen zich in 2020 nog steeds druk maken om.naaktscenes vind ik bijzonder. Maar ik wens deze personen ook een fijne kerstdag in staphorst

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:17
@Jorgen

Je bent voor een fantasy serie wat overdreven kritisch op bepaalde punten en dat stoot wellicht tegen het zere been van veel fans. Dit is echter wel het mooie van smaak, je hoeft het niet goed te vinden maar het kan wel.

Als we allemaal hetzelfde goed hadden gevonden waren er weinig series om te kijken. Iedereen heeft zn mening en dat is maar goed ook!

Ik heb echt genoten van de serie en ik heb geen enkel minuutje last gehad van de time-jumps. Ze hadden veel mensen echter blij kunnen maken als er onderaan het scherm had gestaan: 30 years earlier, 15 years later etc. etc.

Veel mensen hebben ook afgegeven op Henry Cavill toen bekend werd dat hij de Witcher zou gaan spelen. Deze man heeft in mijn ogen "The Witcher" voor altijd zijn hoofd gegeven. Zoals de wijze Witcher zei in de serie en wat een fantastische quote is: "hmmmm"

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Jorgen
OMD schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:11:
@Jorgen

Je bent voor een fantasy serie wat overdreven kritisch op bepaalde punten en dat stoot wellicht tegen het zere been van veel fans. Dit is echter wel het mooie van smaak, je hoeft het niet goed te vinden maar het kan wel.

Als we allemaal hetzelfde goed hadden gevonden waren er weinig series om te kijken. Iedereen heeft zn mening en dat is maar goed ook!

Ik heb echt genoten van de serie en ik heb geen enkel minuutje last gehad van de time-jumps. Ze hadden veel mensen echter blij kunnen maken als er onderaan het scherm had gestaan: 30 years earlier, 15 years later etc. etc.

Veel mensen hebben ook afgegeven op Henry Cavill toen bekend werd dat hij de Witcher zou gaan spelen. Deze man heeft in mijn ogen "The Witcher" voor altijd zijn hoofd gegeven. Zoals de wijze Witcher zei in de serie en wat een fantastische quote is: "hmmmm"
Eens met je dat ik overdreven kritisch ben. Ik vind Cavill overigens goed gecast, maar dat zeg ik als leek omtrent de Witcher en op basis van enkel zijn prestaties in deze serie.

30 years earlier, had mij in elk geval enorm geholpen. Heb namelijk door die jumps op het punt gestaan om te stoppen. Toch vond ik het wel interessant genoeg om verder te kijken. En inderdaad, ieder zijn smaak en mening.

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:06
Wat me hier vooral heel hard opvalt (en verrast) is dat heel veel mensen de Witcher serie nooit of zo goed als niet gespeeld hebben. Toch een van de beste story-driven games van de laatste jaren.

Het maakt het volgen van de tv serie natuurlijk wel een heel pak gemakkelijker (conclaaf van magiërs, de law of surprises, etc.). Ik had dan ook totaal geen last van veel van bovenstaande kritieken, maar ik begrijp dat dit voor anderen daardoor niet zo is. Kan niet wachten op seizoen 2 (en 3, 4, 5, 6). 8 afleveringen is zo bitter weinig :(

Ter zijde, een serie moet altijd groeien over de seizoenen heen (acteurs die in het ritme komen, opbouwen karakters, foutjes fixen, etc.). Ik ben blij dat deze serie deze kans krijgt.

• Droefsnoet
Inmiddels zes afleveringen gezien en het is toch wel vermakelijk. Al blijft Geralt voor mij nog steeds een erg dun karakter. Yennefer heeft een duidelijk doel en wat er met Ciri gaat gebeuren is de reden dat je wil blijven kijken. Ondanks dat de personages erg cliché zijn, de Witcher die waar hij ook komt iemand treft die hem kent, de onhandige minstreel als sidekick, een magiër die ondanks magie alsnog hand tot hand gevechten aangaat, hééft de serie The Witcher tenminste karakters die met elkaar kunnen praten, uitleggen en kibbelen, in tegenstelling tot de serie The Mandalorian (die vrijwel dezelfde hoofdpersoon heeft) wat ik daar echt mis.

De scheve tijdslijn vind ik wel leuk bedacht eigenlijk. Dat maakt je toch erg nieuwsgierig wanneer Ciri Geralt gaat ontmoeten.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:58
Donstil schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:18:
[...]

Gebeurde inderdaad, het sleutelwoord is hier gebeurde.
Zoveel naakt (ik vind het niet erg overigens) is inderdaad niet meer van deze tijd, vrijwel alle series die ik volg waar dit in gebeurde zijn hierin al gematigd of zelfs mee gestopt.

Ik vond het in de Witcher ook nog eens regelmatig niets toevoegen.
Webgnome schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:14:
Wat betreft het naakt. Aan de ene kant vind ik het niet erg om naar te kijken, maar aan de andere kant voegde het in heel veel gevallen gewoon helemaal niks toe. Het deed niks voor de sfeer. Behalve
spoiler:
die ene aflevering waarbij Geralt appelsap moet brengen en in een orgie beland.
Daar had het nut want het zet een bepaalde toon.

Wat ik mij afvraag voor de boeklezers. Hoe is dit in de boeken? Als dit in de boeken ook zo er aan toe gaat dan lijkt het mij logisch dat het in de serie ook zit.
Het is in het topic al wel benoemd, maar de betreffende scenes zitten ook in de boeken. Vanuit de boeken geredeneerd geeft het wat meer body (leuk woordje in deze context... :+ ) aan het verhaal en de karakters.
Stregobor zit opgesloten als tovenaar (die kan niet veilig over straat) in een toren en maakt er voor hem een 'paradijsje' van. Wat voor hem een paradijsje is zegt ook veel over de 'persoon' Stregobor.

De scenes met Yenefer zegt ook veel over hoe zij (in ieder geval op dat moment) tegen de wereld aan kijkt. Zij is nooit mooi gevonden en geniet op die manier dubbel van de macht die ze (over anderen) heeft. Het geeft haar een gevoel van waarde en een gevoel van macht tegelijk. Denk de betreffende scenes eens allemaal weg, dan spring je eigenlijk van 'misvormd meisje' naar knappe heks, die een paar spannende dingen heeft meegemaakt.

Ik stoor mij er meer aan dat 'bloot' en 'seks' tegenwoordig altijd echt in het verhaal moet passen en verkeerd gebruikt wordt, volgens velen. (Geen waarde oordeel aan iemand persoonlijk, maar je leest het op veel plekken terug) Als je de scenes in het geheel meeneemt geven dergelijke scenes in veel gevallen ook weer hoe personen zijn, hoe ze worden.
Als je de boeken (en games) kent dan zit daar ook wel het nodige in (niet per se seks scenes in de game. maar wel de suggestie eromheen) die ook voor de boeken (en games) wanneer je wat verder kijkt (en soms verder bent) in de verhalen of games, wel impact hebben gehad op bepaalde personen die daardoor bepaalde acties wel of niet uitvoeren. Na 1 seizoen al de conclusie trekken dat het niets toevoegt is mijns inziens nogal vreemd, omdat een aantal van de betreffende karakters ook in seizoen 2 (en verder) nog aan bod komen en daarin wellicht meer duidelijk wordt over de onderlinge verhoudingen tussen mensen die (mogelijk) mede kan zijn ontstaan uit ieder van deze bloot/ seks scenes.

Kijkend naar GoT en de vele naakt/ bloot/ seksscenes geldt eigenlijk hetzelfde. Als je denkt aan een tijd met ridders/ koningen, wilde iedere meid/ vrouw (sommige koningen uitgezonderd) wel met een koning (of machtige man) naar bed en er een kind van krijgen. Juist omdat hen dat ook status/ aanzien en (zoals men denkt) daarmee soms ook macht, meer dan als iemand van het 'gewone gepeupel'.
Het vertelt iets over het (gebruik) van macht die iemand heeft, maar ook iets over het talmen naar macht/ aanzien wat mensen nu eenmaal vaak doen.
Daarom niets mis mee, want het past/ hoort bij de setting, natuurlijk kan de mate waarin het gebruikt wordt wellicht wat minder (of e.e.a. wat minder uitgebreid in beeld worden gebracht), maar 'zinloos' of 'het past niet' (ook leuk in deze context .. :+ ) daar kan ik niet zoveel mee.

• Webgnome
groot deel met je eens maar dit heb ik even verbeterd voor je :
Kijkend naar GoT en de vele naakt/ bloot/ seksscenes geldt eigenlijk hetzelfde. Als je denkt aan een tijd met ridders/ koningen, wilde moest iedere meid/ vrouw (sommige koningen uitgezonderd) wel met een koning (of machtige man) naar bed en er een kind van krijgen. Juist omdat hen dat ook status/ aanzien en (zoals men denkt) daarmee soms ook macht, meer dan als iemand van het 'gewone gepeupel'.

Strava, Twitter

• Jorgen
Het lijkt tegenwoordig wel of je moeite moet hebben met allerlei dingen. Wat dat aangaat ben ik juist heel blij met een GoT en The Witcher, waarin dingen gewoon gezegd en gedaan worden.

@ilm Juist door de serie heb ik zin gekregen in de game. Die heb ik eerst genegeerd, omdat ik weinig affiniteit met monster-games heb, maar nu ik de serie afgezien heb, ga ik toch maar eens wachten op een leuke aanbieding.

[Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2019 10:21]

• Catch22
@Jorgen 15 euro op GoG.

Ik krijg ook een beetje tranen in mijn ogen van dat gejank over bloot...

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:44
Rannasha schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:39:
[...]

Volgens de gangbare definitie is het onderscheid tussen high en low fantasy niet zozeer de hoeveelheid magie en andere fantasy-elementen, maar eerder de wereld waarin het zich afspeelt. Low fantasy speelt zich af in de normale wereld, waar magische of supernatuurlijke elementen in meespelen. Harry Potter is hier een bekend voorbeeld van.

High fantasy speelt zich daarentegen in een geheel eigen wereld af. En volgens die definitie zijn zowel GoT als The Witcher beiden high fantasy.
De grap is dat het dan wel 'fantasy' mag heten, (en uiteraard spelen er dingen af die in werkelijkheid helemaal niet kunnen), echter speelt het zich af in Polen en de monsters zijn gebaseerd op poolse/slavische mythes en folklore. Ook in de namen (als je je afvroeg waarom Roach "Plotka" wordt genoemd in de ondertiteling).

https://io9.gizmodo.com/a...chers-monsters-1840050180

https://time.com/5753369/the-witcher-history-folklore/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ShellGhost
Nature schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:32:
[...]

Het voelde als een stereotype van the Witcher zoals ook de Marvel films dat vaak zijn, het voelde ook aan als een Amerikaanse show naar mijn mening. Een van de dingen die je liefhebbers van de Witcher vaak hoort zeggen is dat de Poolse kijk leuk en fris is, anders dan wat we kennen van Amerikaanse producties, de serie deed zoals ik zei erg Amerikaans aan en dat haalt meteen al voor een groot deel weg van wat er juist leuk is aan Witcher imo.
Maar de serie heeft een hoog cijfer dus er zullen vast zat mensen van genieten, wat altijd goed is natuurlijk.
Dezelfde avond keek ik Castlevania een Amerikaanse tekenfilm/poging tot anime en daarmee had ik eigenlijk exact hetzelfde, het voelt niet authentiek.
Iemand die commentaar levert op series die men niet compleet afkijkt kan ik niet serieus nemen. Dan lijk je op die recensent die terecht afgefakkeld werd door de producer.

Sorry maar iemand met een Trigun avatar commentaar leveren op een aantal series die geen authentiek gevoel oproepen kan ik niet serieus nemen.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:24
Ik ben an sich blij met de verfilming, maar van mij had de regisseur wat dichter bij het bron materiaal mogen blijven. Ik snap de noodzaak tot aanpassing voor de tv serie, maar ik vond de verhaallijn met Ciri nu wat té kinderlijk gebracht. Veel van de verhalen van Last Wish en Sword of Destiny missen nu wat diepgang.

CGI en kostuums mogen ook wat beter. Ik had geregeld het idee een aflevering van Xena of Hercules te kijken... dat was jammer.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 24-05 20:12
ShellGhost schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:06:
[...]

Iemand die commentaar levert op series die men niet compleet afkijkt kan ik niet serieus nemen. Dan lijk je op die recensent die terecht afgefakkeld werd door de producer.

Sorry maar iemand met een Trigun avatar commentaar leveren op een aantal series die geen authentiek gevoel oproepen kan ik niet serieus nemen.
Lol wat een onzin is dit dan. Je hoeft echt niet heel seizoen 1 te kijken om er een mening over te kunnen geven. Genoeg mensen die na één aflevering Witcher al helemaal lyrisch waren. Dan horen we je ook niet over seizoenen die eerst afgekeken moeten worden

Het is wel duidelijk dat hier en bijvoorbeeld op Reddit een hele grote schare Witcher fans aanwezig zijn die een kritische noot over deze serie maar slecht kunnen verdragen.

• metallicattim
  • Laatst online: 25-05 09:04
Lees de diverse series en filmtopics eens door... echt werkelijk geen enkel topic (wat ik toe nu toe gelezen heb) wordt het verhaal nog besproken, maar zeikt men alleen maar over budgetten, CGI, duur van afleveringen, casting, beeldkwaliteit, kostuums, duur van seizoenen hetzij te kort of te lang, kortom, allemaal zaken die je prima kunt laten gaan als je een beetje open staat voor waar het daadwerkelijk over gaat, het verhaal.

Ik kan me niet voorstellen dat de topics hier op Tweakers bedoeld zijn geweest om alles wat negatief is aan een serie te bespreken (tot in den treuren).... toch?

En dat houdt niet in dat niemand meer kritisch mag zijn, maar kom op, laat sommige dingen gewoon zijn zoals ze zijn en laat het gaan, niet op ieder slakje hoeft zout gelegd te worden.
GENIET eens van een serie/film i.p.v. met de notitieblok op de bank te zitten, turven wat er fout is aan een serie....

• Catch22
Eens.

En ga pas ranten als je het hele seizoen hebt gekeken. Twee afleveringen kijken is geen goed beeld. Je komt in een groot universum terecht met complexere verhaallijnen dan bijvoorbeeld bij Marvel. Daar moeten ze je een beetje bekend in maken.

• Droefsnoet
Catch22 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:10:
Eens.

En ga pas ranten als je het hele seizoen hebt gekeken. Twee afleveringen kijken is geen goed beeld. Je komt in een groot universum terecht met complexere verhaallijnen dan bijvoorbeeld bij Marvel. Daar moeten ze je een beetje bekend in maken.
Als iemand afhaakt na twee afleveringen dan heb je iets niet goed gedaan als seriemaker lijkt me. Ik vind de tijdsprongen een leuke vondst, maar dat laten ze pas in aflevering 3 en 4 zien. Dat had best het ding kunnen zijn van The Witcher, zoals de flashbacks het ding waren van Lost.

De reputatie van The Witcher als de beste RPG ooit doet je ook niet vermoeden dat je een monster of the week show gaat krijgen. En dat hoeft niet slecht te zijn, ik kijk graag naar The Flash, dat elke week een lullige vijand heeft, maar vaak wordt er ook wat aandacht besteed aan het einddoel. Bij The Witcher ontbreekt dat.

Zojuist aflevering 7 en 8 gekeken en in de laatste aflevering speelt the Witcher amper een rol. Niet dat het erg is, omdat juist het verhaal van Yennefer veel boeiender is, maar toch wel merkwaardig dat het hoofdpersonage het minst interessante karakter is in zijn eigen serie.

• TeGek
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:43

TeGek

Engineer in hart en nieren.

g0tanks schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:44:
[...]

Volgens mij heeft het geen diepere betekenis. Sapkowski gebruikt vaker namen uit verschillende regio's van Europa in zijn boeken. Er is ook bijvoorbeeld een karakter genaamd Dijkstra.
Sapowski heeft de grootste steden in het universum gebaseerd op echte steden, incl. de culturele erfenis uit deze steden, dus niet alleen namen maar ook de monsters en verhalen. Zo is Novigrad oud-rusland, en ook de plek waar de Chort het eerst voorkomt, iets wat uit een Russisch sprookje voorkomt.

Zo is Skellige scandinavie, Toussaint frankrijk (specific zuid-frankrijk), en is VOC-tijdperk Nederland vertegenwoordigt in Redania/Roeden.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Jorgen
Hans en Steven Kazan leggen The Witcher uit: https://www.instagram.com...haJS/?igshid=695bg8m2c9j8

[Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 29-12-2019 19:54]

• ShellGhost
Wanneer gebeurd er wat binnen het Witcher universum:

1170: de Great Cleansing of Elves
1173: Yennefer wordt geboren
1190: Yennefer gaat naar Aretuza
1230: Yennefer wordt de tovenares van Aedirn
1232: Calanthe wordt koningin
1233: Calanthe wint de Battle of Hochebuz
1234: Geralt ontmoet Renfri
1235: de Usurper wordt heerser van Nilfgaard
1237: Princess Pavetta wordt geboren
1252: Princess Pavetta trouwt
1253: Ciri wordt geboren
1257: De Ursurper wordt vermoord
1260: Yennefer en Geralt ontmoeten elkaar
1263: Nilfgaard valt CIntra binnen

Met dank aan serietotaal en screenrant. :)

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 07:07:
Gisteren de serie afgekeken. Ik ben fan dus heel objectief is mijn mening niet, maar mijn vriendin die totaal niet into dit genre is vond het ook erg leuk. Minpuntje vond ik de timeline shifts. Ik vond het niet handig gemonteerd/gefilmd hoe sommige scenes tussendoor in het verleden afspeelden. Nog een klein minpuntje voor de accenten van sommige acteurs die soms echt heel nep klonken.

Verder eerlijk gezegd niets dan lof. Goed en leuk acteerwerk van Geralt, Yennefer, Ciri en Jaskier. Mooie omgevingen, leuke humor :) kan niet wachten op seizoen 2.
Heb nog 2 eps te gaan en dat tijdschuiven is inderdaad verwarrend, maar bouwt wel lekker op zo. Had voordat de serie begon nog zoiets van "Cavill..huh?" maar hij is perfect als Geralt, met z'n grommende Hmm die ik ken uit de games :+ Overigens boeit het me niet hoe mensen eruit zien in boek / games / serie, want ook de in de games moet je Triss uit deel 1 maar eens vergelijken met 2 / 3, ja rood haar, maar verder ineens een totaal andere vrouw. Ben wel gewend daar niet op te letten :P Morgen lekker de laatste twee eps kijken en dan uitkijken naar seizoen 2 _/-\o_

De voor mij mooiste quote so far:
spoiler:
What are we looking for again? Blessed silence :+

[Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 31-12-2019 12:45]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:07:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. In de huidige verpreutsende maatschappij kan naakt niet meer. Bah, vies!

Specs van pc

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:33

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gelukkig heb je het wel een goede, lange uitgebreide kans gegeven :') :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-05 10:02

Turismo

Me Grimlock

Chiron schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:33:
[...]

De grap is dat het dan wel 'fantasy' mag heten, (en uiteraard spelen er dingen af die in werkelijkheid helemaal niet kunnen), echter speelt het zich af in Polen en de monsters zijn gebaseerd op poolse/slavische mythes en folklore. Ook in de namen (als je je afvroeg waarom Roach "Plotka" wordt genoemd in de ondertiteling).

https://io9.gizmodo.com/a...chers-monsters-1840050180

https://time.com/5753369/the-witcher-history-folklore/
Roach is gewoon Roach, dat is gewoon zijn naam daar hoeft toch geen vertaling aan te pas
Net als Jaskier in de ondertitelingen Ranonkel of iets dergelijks wordt genoemd.
Vind het maar storend, dus zet ondertitelingen voortaan maar uit.
FoxLenny schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:02:
Ik ben er ook erg blij mee! Nooit de boeken gelezen of spel gespeeld (witcher 3 staat al wel heel lang op m'n lijstje, maar geen tijd...), maar kon er erg van genieten. Tijdlijn was in het begin inderdaad een beetje verwarrend, maar met een beetje logisch nadenken kon ik wel bedenken hoe het in elkaar zat. Zeker op het einde toen alles langzaam samen kwam kon ik eigenlijk niet stoppen met kijken!
Toss a coin to your witcher!
I hear you brother, hoe kan het zijn dat Yennefer nog geen deukje in een pakje boter kon slaan met magie, en paar minuten later naar opeens een full blown gerespecteerde magier zijn, met een trukendoos waar je u tegen zegt.

[Voor 31% gewijzigd door Turismo op 03-01-2020 14:39]

Werkbak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Droefsnoet
iLLuSion_xGen schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:46:
[...]

The Fellowship of the Ring werdt ook onder strenge voorwaarden van de studios gemaakt terwijl met deel 2 en 3 Peter Jackson alles mocht doen wat ie wou
Serieus hoe kom je bij die onzin. Het is toch algemeen bekend dat die drie films tegelijkertijd zijn opgenomen.

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:18
Kende the Witcher voorheen alleen van naam, nooit eerder iets van gespeeld/gelezen. Ik vond de tijdlijnen niet heel problematisch. Al had ik het in het begin niet meteen door.

Als je het helemaal chonologisch doet krijgt de vehaallijn van Ciri veel minder gewicht, want die komt dan alleen in de laaste 1 of 2 afleveringen ter sprake. De verhaal lijn van Yennifer blijft dan ook veel losser van Geralt volgens mij. Ik kan die keuze wel begrijpen dus. Natuurlijk kan je ook heel duidelijk een jaartal in beeld zetten, maar dan neem je zeker de die-hard fans wel heel erg bij de hand mee. Er zaten ook genoeg aanwijzingen in de gesprekken/achtergrond. (Nu kijk ik heel anders aan tegen de opmerking "Foltest blijf van je zusje af ") Het voegde voor mij ook wel wat mysterie toe aan het geheel.

Duurt veel te lang voor seizoen 2 begint ;(

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:37
Zeara schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Enigzins trouw blijven aan het bronmateriaal. Het eerste boek zijn ook losse verhalen die de wereld opbouwen. Om in boek twee dan bij 1 tijdlijn te blijven, dacht ik.
Maar de boeken lopen de tijdlijnen niet parallel, maar in serie. Belangrijk verschil.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:37
pagani schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:09:
In de Witcher 3 game lopen de tijdlijnen echter ook niet synchroon (zonder al teveel spoilers heeft Ciri daar ook een aparte lijn van Geralt)
Sure, maar daar is het heel duidelijk in welke je zit, want je speelt met een ander karakter. Niemand heeft iets tegen verweven tijdslijnen op zich, maar tegen gratuite en bovendien warrige toepassing daarvan ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• ShellGhost
https://www.witchernetflix.com/en-gb
Mooie site waar een mooie interactieve tijdlijn is van de huidige episodes.
Ik vermoed, weet bijna wel zeker, dat ze deze tijdslijn verder gaan uitbreiden naar mate er meer eps uit komen.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 12:02

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ShellGhost schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:27:
https://www.witchernetflix.com/en-gb
Mooie site waar een mooie interactieve tijdlijn is van de huidige episodes.
Ik vermoed, weet bijna wel zeker, dat ze deze tijdslijn verder gaan uitbreiden naar mate er meer eps uit komen.
Mooi gemaakte site!

Vond het ook een toffe serie/seizoen. Zoals al eerder aangekaart vond ik het gebruik van magie goed gedaan en vermakelijk. Het verhaal van Yennefer, zeker in het begin, was intrigerend. En de verschillende tijdslijnen waren leuk gedaan. Toen ik het door had dacht ik nog "oh, dat is best cool!". Beetje een Pulp Fiction idee. Vooral de scene in ik geloof aflevering 2(?), met Ciri die aan het dobbelen is op straat en vervolgens in een van de laatste afleveringen vanuit het oogpunt van Geralt zien.

Ben het er wel mee eens dat vooral in de 1ste aflevering veel met namen wordt gegooid. Misschien hadden ze net als bij LotR wat meer met kaarten moeten doen om zo de geografie en namen/koninkrijken wat beter te duiden.

De muziek vond ik ook wel een pluspunt. Toss a coin to your witcher natuurlijk maar in aflevering 1 tijdens de droom van Geralt over Renfri, en muziek bij Yennefer met Tissaia en die alen.

Ook grappig dat er veel Nederlands klinkende namen inzitten;
- Yennefer of Vengerberg
- Tissaia de Vries
- Vilgefortz of Roggeveen

En in de lore zo te zien nog meer onder de mages; Jan Bekker, Lydia van Bredevoort. Geeft wel een soort van binding :+

En over functioneel naakt gesproken. Daar wil ik in seizoen 2 wel wat meer van Sabrina zien :D

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:59
Pendaco schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:58:
[...]

En over functioneel naakt gesproken. Daar wil ik in seizoen 2 wel wat meer van Sabrina zien :D
[Afbeelding]
Goede argumenten inderdaad! 8)

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:02
Ik heb het eerste seizoen er ook op zitten. Zelf heb ik de boeken niet gelezen en de games niet gespeeld, hoewel ik al heel lang neig naar Witcher 3 op de PS4. Misschien dan toch maar eens proberen.

Net als vele anderen vond ik de verschillende tijdlijnen wel verwarrend.
Als ik het goed begrijp worden de magiers en witchers niet of heel langzaam oud. Ik vond echter dat bijvoorbeeld Jaskier, Calanthe en Tuirseach over meerdere jaren ook niet ouder leken te worden. Dit maakte het geheel wel verwarrend.
Het duurde dus even voordat ik door had hoe het nu allemaal precies zat.
De hoeveelheid aan verschillende namen zonder echte introductie hielp er ook niet echt aan mee. Er werden dan elke keer namen genoemd waarvan ik weer even moest Googlen wie nu ook alweer wie was.

Overigens had ik hier met GoT ook last van. Behalve het laatste seizoen heb ik GoT ook 2 keer gekeken, dat maakte wel een hoop meer duidelijk qua namen en familiebanden.

Maar.. ik heb wel enorm genoten van deze serie. Vooral Cavill vind ik erg overtuigend spelen en er zaten echt prachtige momenten tussen.

Ik verbaas me in dit topic en op reddit wel over mensen die echt overal op kunnen zeiken..

Verplicht plaatje:

Ik kijk in ieder geval alvast uit naar seizoen 2!

En wat zagen Yennefer, Renfri en Sabrina er fantastisch uit zeg..

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True