Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:05
Geralt of Rivia, a mutated monster-hunter for hire, journeys toward his destiny in a turbulent world where people often prove more wicked than beasts.
https://cnet4.cbsistatic.com/img/sUM2JsHyL73C_Ytg-kKOKMFrDN0=/0x0:2171x980/644x0/2019/07/19/dcdaf6fe-def9-403d-bf58-6bc0be3a1b37/screen-shot-2019-07-19-at-3-25-44-pm.png

Cast and characters

Henry Cavill as Geralt of Rivia
Freya Allan as Princess Ciri
Anya Chalotra as Yennefer of Vengerberg
Jodhi May as Queen Calanthe
Björn Hlynur Haraldsson as King Eist Tuirseach
Adam Levy as Mousesack
MyAnna Buring as Tissaia de Vries
Mimi Ndiweni as Fringilla Vigo
Therica Wilson-Read as Sabrina Glevissig
Emma Appleton as Princess Renfri

The Witcher is an American fantasy drama web television series created by Lauren Schmidt Hissrich for Netflix. It is based on the book series of the same name by Polish writer Andrzej Sapkowski. The series premiered on Netflix on December 20, 2019. A second season was announced on November 13, 2019.

[Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-12-2019 11:27]

• Piet_Piraat7
Vanaf vandaag te zien *O*

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Ben benieuw, ga vanavond of morgen gelijk kijken :D
Staan direct alle afleveringen erop zoals we gewent zijn van Netflix ?

Discogs

• PorJaxian
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-03 08:01

PorJaxian

Internet monkey

Iemand al gekeken? Ik las op basis van screeners dat blijkbaar als je de Witcher niet kent (geen expert) je best wat dingen gaat missen. In zekere zin dat het dus meer gericht is op fan boys.

DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

ReVision. schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ben benieuw, ga vanavond of morgen gelijk kijken :D
Staan direct alle afleveringen erop zoals we gewent zijn van Netflix ?
Ja. Heel seizoen 1.

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:28

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

PorJaxian schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:29:
Iemand al gekeken? Ik las op basis van screeners dat blijkbaar als je de Witcher niet kent (geen expert) je best wat dingen gaat missen. In zekere zin dat het dus meer gericht is op fan boys.
Ik heb juist gelezen dat dat niet zo is omdat dit gebaseerd is op de boeken en in een tijdperk vóór de games afspeelt.

Steam ID = Ackerfiets

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:51
Zoals @Family Guy zegt speelt het voor de game. En het is gebaseerd op de boeken, dus het is sowieso iets anders dan de game (wat weer een vrije interpretatie van de boeken is)

Netflix gaat echt geen gigantisch budget uittrekken om het vervolgens alleen toegankelijk voor fanboys te maken

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-04 00:09
Het eerste seizoen is ook deels gebaseerd op de kortverhalen voor de lijn van Geralt, elke episode brengt de monster of the week. Ciri en Yennefer krijgen wel een doorlopend verhaal doorheen het seizoen.

Ik vind het wel aangenaam om te kijken en elke episode duurt ongeveer een uur. Het leunt meer aan bij traditionele high fantasy, dus het zou verkeerd zijn om er GoT bij te sleuren. Maar blijkbaar doet elke recensie dat toch. Het verhaal verloopt telkens rechttoe rechtaan, hoewel boeklezers het allemaal wat gehaast vinden (onvermijdelijk bij elke TV adaptatie).

• PorJaxian

PorJaxian

Internet monkey

Allright goed om te horen! Hoe dan ook ga ik het natuurlijk kijken, maar ik ken The Witcher alleen een beetje van de spellen. That's it. Ben benieuwd vanavond!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toch jammer dat er gewerkt moet worden :P Vanavond kijken.

Ik heb de boeken gelezen (Witcher 3 spelen op Xbox -> Witcher 3 spelen op PC -> boeken lezen -> Witcher 1 en dan 2 spelen op PC. Ik heb ze wel genoeg geld gegeven :P ) dus denk dat ik het wel zal volgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:12

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb niets met de Witcher serie, als in nog nooit wat gespeeld of gelezen maar wat ik nu gezien heb bevalt mij best wel eigenlijk. Ik ga dit seizoen er dus maar even doorheen stampen vandaag en morgen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Piet_Piraat7
Net al wat gekeken. Eerst indruk: Henry Cavill weet hoe die Geralt moet spelen :) ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij de boeken zelf ook gelezen heeft en de games gespeeld heeft. Pluspunt voor hem.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:20

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik vind episode 1 niet zo heel goed eigenlijk. Totaal geen opbouw en voelde als een paar afleveringen in één. Bepaalde acteurs deden het wel goed in de rollen van Gerald, Renfri (wilde veel meer zien van haar) Ciri. Het voelde bijna als een seizoen finale aan. En dat is problematisch als het pas de eerste episode is. Voelde dus totaal niets voor de karakters. Ook al wilde ik dit graag voor eerder genoemde karakters.

• Catch22
De timeline shifts zijn wel lastig. Weet nu al dat ik tienduizend keer aan mijn vriendin moet uitleggen hoe het zit

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:39

Mach

Elysium Hoplite Forever

Catch22 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:59:
De timeline shifts zijn wel lastig. Weet nu al dat ik tienduizend keer aan mijn vriendin moet uitleggen hoe het zit
Of aan ons 😁

DUGG

• algalid
De tijdlijn van Yennefer lijkt me zo'n 80 jaar voor die van Ciri te vallen. De verhalen van Geralt spannen een paar decennia hoewel Jaskier (in vertalingen Dandelion genoemd) hier en daar opduikt. Dan lijkt het vooruit en achteruit te springen.

Ik denk dat het makkelijkst is om gewoon te zeggen dat Yennefer een "flashback" is en Geralt en Ciri ietwat in het heden zitten. Het helpt idd niet dat de magiërs "ageless" zijn.

• Catch22
algalid schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:28:
De tijdlijn van Yennefer lijkt me zo'n 80 jaar voor die van Ciri te vallen. De verhalen van Geralt spannen een paar decennia hoewel Jaskier (in vertalingen Dandelion genoemd) hier en daar opduikt. Dan lijkt het vooruit en achteruit te springen.

Ik denk dat het makkelijkst is om gewoon te zeggen dat Yennefer een "flashback" is en Geralt en Ciri ietwat in het heden zitten. Het helpt idd niet dat de magiërs "ageless" zijn.
spoiler:
in de eerste aflevering zit het stuk van ciri heel ver na de tijdlijn van geralt. Die renfri zegt dat de oma van ciri net haar eerste battle heeft gewonnen. Die vond plaats toen de oma net zo oud was al ciri in die tijdlijn

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 15:22
Ik zit nu halverwege aflevering twee (ik kijk maar even niet verder met kinderen over de vloer) maar ik ben nog niet heel enthousiast. Geralt en het gevecht in Blaviken waren top maar andere delen waren weer heel erg meh (ik kan me ook niet uit de boeken herinneren dat iedereen maar zelfmoord probeert te plegen).

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05:50
Ik ben nu bij de derde aflevering. Wat een heerlijke serie tot nu toe O+
Ik heb de boeken jaren geleden gelezen en de games slechts zo af en toe gespeeld, dus ik ben er vrij blanco ingegaan. Ik heb daardoor dus geen idee meer precies hoe en wat, en weet alleen nog enkele namen, zoals die van Geralt, Yennefer en Ciri. Het hele verhaal is voor mij in dat opzicht nieuw en ik maak dus ook geen vergelijkingen met boeken of games.
Ik heb (maar dat is met boeken die ik lees net zo) verder geen problemen met het verschuiven van de tijdlijnen, maar geniet gewoon van het verhaal dat verteld wordt.
Kortom: topserie tot nu toe en ik hoop dat er nog een hoop afleveringen mogen volgen _/-\o_

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:50
algalid schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:28:
De verhalen van Geralt spannen een paar decennia hoewel Jaskier (in vertalingen Dandelion genoemd)
Ahem: in Nederlandse vertalingen heet de beste man Ranonkel en/of Ridderspoor.

[Voor 3% gewijzigd door Brent op 20-12-2019 16:40]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• algalid
Mousesack blijft dan wel het Poolse Myszowór. Maar mss is Muiszak een belachelijke naam...

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:34
algalid schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:54:
Het eerste seizoen is ook deels gebaseerd op de kortverhalen voor de lijn van Geralt, elke episode brengt de monster of the week. Ciri en Yennefer krijgen wel een doorlopend verhaal doorheen het seizoen.

Ik vind het wel aangenaam om te kijken en elke episode duurt ongeveer een uur. Het leunt meer aan bij traditionele high fantasy, dus het zou verkeerd zijn om er GoT bij te sleuren. Maar blijkbaar doet elke recensie dat toch. Het verhaal verloopt telkens rechttoe rechtaan, hoewel boeklezers het allemaal wat gehaast vinden (onvermijdelijk bij elke TV adaptatie).
Game of Thrones is anders ook gewoon high fantasy.

• Inverted_World
  • Laatst online: 19:25
Heel erg vet tot nu toe. Zometeen naar aflevering 3! Beter dan verwacht!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Klinkt alsof ik iig de Engelse ondertiteling aan moet zetten. Die Nederlandse namen zeggen me niks.

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Dat klinkt als kritiek van de fanboys :P Ik ken heel de reeks niet (boeken, games?) maar vind het prima te doen. Vind het aparte kritiek dat je blijkbaar iets mist waar je geen weet over hebt :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19:52
Wow, echt boven verwachting goed. Nu 3 afleveringen gekeken en alles aan deze serie ademt de boeken en The Witcher 3. Misschien niet weggelegd voor iedereen, maar fans zullen het zeker kunnen waarderen.
En tot nu nog geen over the top Amerikaanse troep en zoetsappigheid gezien. Yes!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik ken Witcher alleen maar van de laatste game maar zoals @AequitasII al aangeeft het ademt the witcher. De opzet van de serie bevalt mij , na 3 afleveringen, heel erg goed. Eerst alle pionnetjes klaar zetten om vervolgens er iets leuks van te maken. En het mooiste van alles. Zelfs mijn vrouw, die over het algemeen bij dit soort series na 2 characters afhaakt vind het nog leuk ook!

Al ben ik wel van mening dat er wat meer op de details had mogen worden gelet maar als je deze negeert is het zeker voer voor meer!

spoiler:
  • In de aflevering waarbij de jurken worden getoond in een cirkel zie je duidelijk dat de motor hapert die het plateau moet laten draaien
  • In het gevecht in de stad met de mannen van Renfi is soms duidelijk te zien dat Geralt niet echt steekt
algalid schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:54:

Ik snap de vergelijkingen met GoT dus helemaal niet. Dit is inderdaad een meer monster of the week opzet waarbij er ook een rode draad in zit. Bij GoT gaat het meer om intrige, politiek en de vraag wie er nu weer dood moet.

[Voor 41% gewijzigd door Webgnome op 20-12-2019 22:12]

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerste drie gezien, de rest komt later. Eerste kwartier was even inkomen maar sindsdien ben ik helemaal tevreden met de serie. Morgen meer :) Inderdaad meer de boeken- dan de derde game-sfeer. Maar dat is prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:48
Zo, alle afleveringen achter de kiezen. De verschillende tijdlijnen waren eerst een beetje verwarrend maar had het al redeliijk snel door. Op naar seizoen 2. . . in 2021 van wat ik heb gelezen.

Erger me af en toe wel aan de 30fps, echt gestotter in het beeld soms.

Mijn blog; Floating Points

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-04 06:28
uitgekeken en wow, I like it alot!
Je moet inderdaad even op de hoogte zijn dat er verschil in tijdslijnen zit in de eerdere afleveringen, langzaam komen de tijdslijnen samen. Dit was in het begin even wat verwarrend, maar verder dikke prima!

• Blord
  • Laatst online: 23-03 20:18

Blord

Hello Kitty !

Tot aflevering 6 gekeken. De serie bevalt me wel goed. Gaandeweg wordt er meer informatie verteld over de de ontwikkelingen van de karakters. Wat ziet Yennefer toch lekker uit na de transformatie. :9~

spoiler:
De dode baby was toch schokkend. Dat zien we niet zo vaak in een grote serie. on-Amerikaans dus

[Voor 22% gewijzigd door Blord op 21-12-2019 09:08]

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04:17
Ik heb net de eerste drie boeken achter de kiezen en gisteravond de eerste aflevering gekeken. Het ademt de boeken, fantastisch. En ook super dat Henry de games heeft gespeeld en de boeken heeft gelezen. Hij doet het perfect!

Ik kan nog wel even zeuren dat in het eerste boek de motieven van Renfri en Geralt beter zijn uitgewerkt en in de aflevering veel te subtiel zijn. Maar al met al vloog het uur voorbij en ben ik zo blij dat er eindelijk een goede adaptatie van deze reeks is verschenen!

• algalid
Ik las in een aantal reviews dat de productiekwaliteit soms "off the mark" leek. De CGI is gemaakt door grote Amerikaanse firma's, denk dat het voor S2 niet veel zal veranderen. Maar de locaties, crew, kostuums etc zijn Polen en Hongarije geweest.

Om vast te houden aan de lokale sfeer is Polen natuurlijk een logische keuze, aangespoord door de EU die Netflix verplicht om vele miljoenen in Europese content te steken. Kostuums die minder origineel uitzien, studio sets die er wat flets uit zien of make-up van de elven die ongewoon lijkt, die mini productiehuizen kregen ineens een mastodont over hen heen gerold. Geld alleen tovert geen jarenlange expertise op het scherm.

Voor S2 zou de productie grotendeels naar Londen verhuizen waar Netflix een superhub uitbouwt (hoewel ze voor de EU wss een nieuw centrum mogen aanschrijven wegens de Brexit). Aangezien het op IMDB al 17.000 ratings krijgt met 9,2 denk ik wel dat ze met de kritieken de komende seizoenen kunnen finetunen. Hongarije is iig gedumpt ten voordele van locaties in Engeland, denk dat ze zelf al voelden wat niet echt werkte.

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05:50
Ik heb gisteren het volledige seizoen uitgekeken en mijn mening is nog niet gewijzigd: een heerlijke serie.
Het commentaar over de filmlocaties, CGI of de props kan ik mij niet in vinden. Ik kijk eigenlijk nooit naar dat soort details, dus ik kan ook van series met hele slechte CGI etc gewoon genieten.

• Basekid
  • Laatst online: 21:37
Erg leuke en boeiende serie. Dat van alle tijdlijnen is wel ff wat vaag maar wordt duidelijker naarmate de serie vordert. Had wel graag wat ciri en yennifer tijd ingeleverd zien voor meer geralt time

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
NitroX infinity schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:27:
Erger me af en toe wel aan de 30fps, echt gestotter in het beeld soms.
Hoe bedoel je dit precies?
De afleveringen die ik tot nu toe heb gezien waren gewoon 24fps.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:48
M!chel schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:02:
[...]

Hoe bedoel je dit precies?
De afleveringen die ik tot nu toe heb gezien waren gewoon 24fps.
24/30 Zelfde ding. Af en toe dan lijkt het alsof er frames missen bij een wide-shot (helemaal bij landschappen) en dat voelt gewoon stotterig aan. Iets wat met 48/60fps een stuk minder is.

Mijn blog; Floating Points

• M!chel
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:02:
[...]

24/30 Zelfde ding. Af en toe dan lijkt het alsof er frames missen bij een wide-shot (helemaal bij landschappen) en dat voelt gewoon stotterig aan. Iets wat met 48/60fps een stuk minder is.
Totaal geen last van hier hoor.
Kijk je op een 50/60Hz scherm? Als je filmmateriaal 24fps (23,976 fps) is en je monitor kan omschakelen naar 24Hz dan zou alles gewoon vloeiend moeten afspelen.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Zo de hele serie uitgekeken. De seizoensfinale is een spektakel. Meer magie gezien dan alle seizoenen van GOT bij elkaar.

spoiler:
Waarom kon de groep magiers niet gewoon naar dat plaats teleporteren ? Varen via een gammele bootje was wel een afgang. Yennefer kon dat makkelijk. Zie de scenes met de huurmoordernaar.

[Voor 46% gewijzigd door Blord op 21-12-2019 17:54]

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• superbassie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-04 17:49
Net even de eerste aflevering gezien en tot nu toe bevalt het wel! :)
Henry Cavill speelt een goede Geralt.
Blord schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:50:
Meer magie gezien dan alle seizoenen van GOT bij elkaar.
Lijkt me ook niet zo vreemd. Persoonlijk vind ik GoT meer low fantasy dan The Witcher.

• Mach
  • Laatst online: 22:39

Mach

Elysium Hoplite Forever

Potverdrie. Yennefer is a echt wel een nice piece of witch 😇

DUGG

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 27-03 14:12
Wie weet wat was precies de laatste wens van Gerald aan de geest dat hij en Jennifer nu een soort verbonden zijn?

• Rannasha
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

aka "Species5618"

superbassie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:30:
Lijkt me ook niet zo vreemd. Persoonlijk vind ik GoT meer low fantasy dan The Witcher.
Volgens de gangbare definitie is het onderscheid tussen high en low fantasy niet zozeer de hoeveelheid magie en andere fantasy-elementen, maar eerder de wereld waarin het zich afspeelt. Low fantasy speelt zich af in de normale wereld, waar magische of supernatuurlijke elementen in meespelen. Harry Potter is hier een bekend voorbeeld van.

High fantasy speelt zich daarentegen in een geheel eigen wereld af. En volgens die definitie zijn zowel GoT als The Witcher beiden high fantasy.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 19:04
Heb genoten van The Witcher en baal nu behoorlijk dat ik moet wachten tot S2 uit komt om te weten hoe het verder gaat. :(
Mooie opbouw, zeker rondom Yennefer behoorlijk wat diepgang. Alleen dat heen en weer springen in de tijd vond ik af en toe verwarrend.

• Webgnome
Kan iemand mij vertellen wat de tekens aan het begin van elke aflevering betekenen? Of word dat verder in de serie duidelijk

• ShellGhost
Webgnome schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen wat de tekens aan het begin van elke aflevering betekenen? Of word dat verder in de serie duidelijk
Het heeft te maken met de betreffende aflevering. Waar het over gaat.

• algalid
Meer uitleg over de episode logo's op Reddit

De eerste toont bvb een zonsverduistering en in de aflevering gaat het over Renfri, in de episode van de draak zie je het logo van een draak etc.

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Groot fan van de 3e game en ben bezig met het tweede boek, maar dezelfde enthousiasme kan ik echt niet opbrengen na het gezien hebben van de eerste 4 afleveringen op Netflix. Stoor me aan de kwaliteit van de cgi en de look en feel van de personages. Torque en 'Egel' als dieptepunt hiervan. Het verhaal voelt geramd in een snelkookpan. Het is dat ik herkenningspunten heb vanwege het boek, maar anders had ik er weinig kaas van kunnen maken. Ik lees dat naar het einde van het seizoen de kwaliteit toeneemt dus ik heb nog wel hoop...

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:17
F_J_K schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:21:
Eerste drie gezien, de rest komt later. Eerste kwartier was even inkomen maar sindsdien ben ik helemaal tevreden met de serie. Morgen meer :) Inderdaad meer de boeken- dan de derde game-sfeer. Maar dat is prima.
Ah, vandaar. Dan had ik 'm niet na 15 minuten uit moeten zetten. Misschien nog eens proberen dan...

Donate ETH

• metallicattim
  • Laatst online: 31-03 20:35
Vriendin en ikzelf beiden nooit iets van The Witcher gelezen of gespeeld, toch begonnen aan de serie omdat het genre ons aantrekt en S1 zit er al weer op na 1,5 dag bingen :9
We hebben wel e.e.a. gegoogeld na de 1e aflevering, want er wordt niet heel veel uitgelegd wie wat en waarom, maar alsnog super vermakelijk.
Ja de tijdlijnen zijn behoorlijk verwarrend en ik denk ook dat als we het niet gebinged hadden, we er niks van begrepen hadden :P
Het wordt uiteindelijk wel allemaal duidelijk!

Kan nu al niet wachten op S2!

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01-04 17:20
Zo de hele serie uitgekeken. De seizoensfinale is een spektakel. Meer magie gezien dan alle seizoenen van GOT bij elkaar.

spoiler:
Waarom kon de groep magiers niet gewoon naar dat plaats teleporteren ? Varen via een gammele bootje was wel een afgang. Yennefer kon dat makkelijk. Zie de scenes met de huurmoordernaar.
Dat konden ze inderdaad doen. Misschien wouden ze gewoon tijd rekken of extra conversaties tijdens het reizen in beeld brengen.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ShellGhost schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:47:
Heb genoten van The Witcher en baal nu behoorlijk dat ik moet wachten tot S2 uit komt om te weten hoe het verder gaat. :(
Mooie opbouw, zeker rondom Yennefer behoorlijk wat diepgang. Alleen dat heen en weer springen in de tijd vond ik af en toe verwarrend.
Ga de boeken lezen? Speel de spellen (1 en 2 zijn wat lastig) Witcher 3 om zo de sfeer op te zuigen.
Er zijn wat 'irritatie' puntjes b.v. casting keuzes maar die zijn gelukkig niet al te veel in beeld (Blackwashing zuigt echt) .

Hoe dan ook, zeker de moeite om te kijken, je moet alleen erg opletten wat 'wanneer' is aangezien het redelijk door elkaar loopt. Het acteerwerk is goed, Henry Cavill speelt het erg goed.

Het enige dat ik hoop is dat ze, verwachtend dat hij in S2 komt Regis goed casten... Hij is toch wel 1 van mijn favorieten..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• UltraInstinct
Wel balen dat we nu meer dan een jaar moeten wachten op season 2 terwijl er een enorme hype bezig is momenteel..

• Jorgen
Ik vind er tot nu toe geen touw aan vast te knopen... Voelt heel erg hak op de tak. Bij Game of Thrones was vrijwel de hele tijd duidelijk wat er op het scherm gebeurde. Hier heb ik het idee dat ik naar losse fantasy-flarden aan het kijken ben.

Hadden ze niet gewoon even een tekstje kunnen toevoegen met een jaartal/era/vroeger/etc?

Iemand een goede link die uitlegt waar ik naar kijk, zonder dat er grote spoilers voor de serie/het boek/de games in staan?

[Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 23-12-2019 00:12]

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-04 18:38
Mach schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:04:
Potverdrie. Yennefer is a echt wel een nice piece of witch 😇
Zitten ook een paar mooie shots in die laatste aflevering :D

Was nog niet bekend met het verhaal, maar heb wel genoten van het eerste seizoen. De sprong in de tijd vond ik wel wat lastig, en maakte het soms wat lastig te volgen.

Discogs

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Heb het hele seizoen inmiddels gezien en het is me prima bevallen.

Twee puntjes van kritiek, ik heb de boeken gelezen maar het verhaal is soms wat onduidelijk. Als ik de boeken niet had gelezen zou ik er wel flink wat moeite mee hebben. Dit had echt wel beter gemoeten naar mijn mening.

Daarnaast voelen een aantal dingen te gerushed aan, omdat er teveel in 1 aflevering moest gepropt worden. Hierdoor mis je heel veel nuances en scenes die je in de boeken wel hebt. Dat is erg jammer, want bepaalde verhalen waren in de boeken echt fantastisch.

Bijvoorbeeld de aflevering met de Djinn, dat was in het boek echt een zeer tof en spannend verhaal. Maar in de serie viel het nogal tegen. Omdat dit hele verhaal in 1 aflevering moest passen kon het verhaal gewoon niet goed verteld worden zoals in het boek wel het geval is. Dit had ik ook bij twee of drie andere episodes.

Verder vond ik de CGI ondermaats, maar dit is het eerste seizoen van een gloednieuwe serie dus dat laat ik voor nu niet echt meewegen.

Helaas nu weer lang wachten op het vervolg seizoen.

[Voor 30% gewijzigd door ReVision. op 22-12-2019 23:27. Reden: typos]

Discogs

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Serie heeft potentie maar moet flink afremmen qua tempo. Veel scenes zijn te snel voorbij en geven niet de nuances die nodig zijn.
Het voelt alsof ze slechts acht afleveringen hadden om een doel te bereiken dat eigenlijk niet haalbaar was.

Toch prima vermaakt en ga maar eens aan de boeken beginnen.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:59
NitroX infinity schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:02:
[...]

Astjeblieft niet. HFR voor film werkt niet. Ziet er niet uit.

• M!chel
  • Niet online
Raem schreef op maandag 23 december 2019 @ 00:25:
[...]

Astjeblieft niet. HFR voor film werkt niet. Ziet er niet uit.
Dit inderdaad. Bij HFR films/series (ik zie ze gelukkig vrijwel nooit) heb ik altijd het gevoel alsof ik op YouTube naar een 'making of' zit te kijken.
Het magische filmgevoel is compleet weg.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

M!chel schreef op maandag 23 december 2019 @ 06:55:
[...]

Dit inderdaad. Bij HFR films/series (ik zie ze gelukkig vrijwel nooit) heb ik altijd het gevoel alsof ik op YouTube naar een 'making of' zit te kijken.
Het magische filmgevoel is compleet weg.
Dit probleem is me helemaal niet opgevallen, heb nog aflevering terug gekeken maar ik zie het echt niet?
Kan dit een streaming issue zijn?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01:05
UltraInstinct schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:34:
Wel balen dat we nu meer dan een jaar moeten wachten op season 2 terwijl er een enorme hype bezig is momenteel..
Welke hype?

• Webgnome
We hebben gisteren de laatste aflevering gekeken en ik begrijp niet helemaal waarom iedereen moeite heeft met de diverse tijden die gehanteerd worden. Het is volgens mij vrij simpel. Het is voor of na de wat er in de eerste aflevering gebeurd. Als je dit hanteert is het ineens een stuk simpeler?

Verder vond ik aflevering 6 een heel mooie aflevering dit in combinatie met de flashbacks uit aflevering 8. Ik ben heel benieuwd wat seizoen 2 gaat brengen. Ondanks dat ik de boeken niet gelezen heb en alleen de witcher 3 heb gespeeld (en een stukje witcher 2) kon ik toch aardig mee komen in wie wie was en wat precies de tijdlijnen zijn.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:01
Wat is de Witcher?
Ik zie het nu op Netflix staan, maar kende het niet.
Het is vast niet te pruimen voor iemand die niet van Game of Thrones houdt?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

rimave schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:37:
Wat is de Witcher?
Het is een fantasy serie gebaseerd op de boeken van Andrzej Sapkowski, er zijn ook drie games gemaakt die gebaseerd zijn op de boeken. Maar deze serie staat daar los van.

Bekijk gewoon de eerste aflevering en oordeel zelf wat je er van vind.

Discogs

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:57
Webgnome schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:32:
We hebben gisteren de laatste aflevering gekeken en ik begrijp niet helemaal waarom iedereen moeite heeft met de diverse tijden die gehanteerd worden. Het is volgens mij vrij simpel. Het is voor of na de wat er in de eerste aflevering gebeurd. Als je dit hanteert is het ineens een stuk simpeler?
Ik zou zeker aflevering 1 niet aannemen als tijdsframe omdat die juist vol zit met flashbacks.
spoiler:
Eigenlijk moet je de aanval op Cintra als 0-punt nemen (en dan zit je eigenlijk in aflevering 7 omdat dan de verhaallijn van Geralt ook samenvalt met het heden). Alles wat met Ciri gebeurt, is het heden. Alles wat je, tot aan aflevering 7, ziet over Yennifer, Geralt, ... is het verleden.

spoiler:
spoiler:
Er is ergens gezegd, ik geloof aflevering 1, dat men die teleportatie kan volgen. En als je echt op die slak zout wil leggen... waarom stuurt men niet een paar magiërs naar de landen die legers willen sturen, dan kunnen die legers ook ineens naar die kloof worden getransporteerd :P

De kritiek die ik hier lees over het gerushed gevoel, heb ik zelf ook wel een beetje. En ik heb ergens gelezen dat men voor seizoen 2 een tijdssprong wil maken. Dus men wil eigenlijk zo snel mogelijk op het moment komen waarop game 3 begint?
spoiler:
En wat dan met die verhaallijn over Ciri die het land afschuimt met struikrovers, en die lesbische relatie die ze daar aangaat :'(

Het doet me een beetje denken dat Netflix er wel wat geld voor over had, maar niet goed kon inschatten of ze een hit vasthadden of niet. Ik denk dat het voor het verhaal beter was geweest dat ofwel een seizoen meer afleveringen had, of dat men zich direct had geëngageerd voor 3-4-5 seizoenen. Aan dit tempo gaan we aan het einde van seizoen 2 al de finale in.

Doet me toch ergens schrik krijgen voor de verfilming van "Wheel of Time" waar Sony/Amazon mee bezig is. Daar hebben we het over 14 boeken (15 met proloog meegeteld), een tijdsframe van een aantal jaren (zonder proloog, anders maak je er ook +/-50 jaar van), en vele zijtakken in het verhaal, die de boeken net geweldig maken, maar die volgens mij sneuvelen in een verfilming (ik denk dan aan het innerlijke gevecht van Perrin/Perijn tussen hamer en bijl)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Webgnome
Arator schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:46:
[...]

Ik zou zeker aflevering 1 niet aannemen als tijdsframe omdat die juist vol zit met flashbacks.
spoiler:
Eigenlijk moet je de aanval op Cintra als 0-punt nemen (en dan zit je eigenlijk in aflevering 7 omdat dan de verhaallijn van Geralt ook samenvalt met het heden). Alles wat met Ciri gebeurt, is het heden. Alles wat je, tot aan aflevering 7, ziet over Yennifer, Geralt, ... is het verleden.
spoiler:
De aanval op Cintra is toch in aflevering 1? Oh nee wacht. aflevering 1 gaat over Renfri.. Ik bedoelde precies wat jij zegt. Als je de aanval op Cintra als 0 punt neemt is het ineens niet meer zo heel lastig om te volgen. Ook omdat ze in ongeveer elke aflevering die wel een verwijzing naar de val van Cintra hebben gestopt. Dus je word met je neus erop gedrukt dat dat toch echt het 0 punt is.

• Puc van S.
  • Laatst online: 02-04 10:38
wellicht handig plaatje voor de tijdslijn:
spoiler:
https://i.redd.it/52emycael6641.jpg

spoiler:
overigens is het qua tijdsperiodes niet helemaal correct omdat de Yennefer storylines meer dan 30 jaar voor het banquet in Cintra zijn.

[Voor 40% gewijzigd door Puc van S. op 23-12-2019 11:38]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
F_J_K schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:21:
Ook dat heeft de game heel erg, je moet eerst door het begin zien te komen.
ik ken mensen die hierdoor het spel nooit gespeeld hebben :o

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04:43
rimave schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:37:
Wat is de Witcher?
Ik denk omgekeerd. GoT kon ik niet pruimen, dit vind ik geweldig. Beetje de andere (imo toffere) kant van fantasy

• UltraInstinct
Jij zit niet op youtube, reddit, facebook of 9gag? Ik zie alleen maar topics over de witcher overal.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01:05
UltraInstinct schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:03:
[...]

Jij zit niet op youtube, reddit, facebook of 9gag? Ik zie alleen maar topics over de witcher overal.
Jazeker. Daar zit ik ook. Maar je weet ook dat je op YouTube en Facebook dingen ziet waar jij al eerder op hebt geklikt? En Reddit en 9gag zijn bij uitstek websites waar de leden alles wat Witcher is ophypen. Iets is pas een hype als je tante bij het kerstdiner er ook iets over heeft gehoord. Buiten Reddit en 9gag is The Witcher echt niet bekend hoor. Kan het misschien wel worden. GoT werd ook pas na een aantal seizoenen mainstream

• Jorgen
Heb jullie opmerkingen gelezen over het nulpunt van de tijdlijn en dergelijke, maar het blijft een groot rommeltje van flarden verhaal. Ik wist niks anders van de Witcher dan dat hij een soort monsterjager is. Doordat je geen idee hebt wie Yennefer, Stregobor, Tissaia, etc zijn en er ook niet fatsoenlijk wordt uitgelegd wie/wat/waar/wanneer, blijft het voor iemand die blanco in de serie stapt een onoverzichtelijke brij. Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is; en dat Geralt een zeer norse knuffelbeer is, die selectief monsters sloopt. Kennelijk zijn de Nazi's lui uit Nilfgaard erop uit om het hele continent te onderwerpen en kunnen gouden draken buikspreken. O ja, de bard irriteert Geralt en palingen zijn eigenlijk meisjes; elven zijn er niet meer zoveel; verhaallijnen op volgorde vertellen is voor mietjes en fuck is het meest gebruikte toverwoord.

Ben ik nog iets vergeten?

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:57
spoiler:
Dat het zowel een Zweinstijn is voor jongens en meisjes. En dat er ook nog een katholiek internaat is voor jongens, waar ze witcher worden. >:)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Jorgen
@Arator Kijk! Dat verklaard alles!

Misschien...of toch ook niet.

[Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 24-12-2019 05:10]

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:30
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 04:28:
Heb jullie opmerkingen gelezen over het nulpunt van de tijdlijn en dergelijke, maar het blijft een groot rommeltje van flarden verhaal. Ik wist niks anders van de Witcher dan dat hij een soort monsterjager is. Doordat je geen idee hebt wie Yennefer, Stregobor, Tissaia, etc zijn en er ook niet fatsoenlijk wordt uitgelegd wie/wat/waar/wanneer, blijft het voor iemand die blanco in de serie stapt een onoverzichtelijke brij. Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is; en dat Geralt een zeer norse knuffelbeer is, die selectief monsters sloopt. Kennelijk zijn de Nazi's lui uit Nilfgaard erop uit om het hele continent te onderwerpen en kunnen gouden draken buikspreken. O ja, de bard irriteert Geralt en palingen zijn eigenlijk meisjes; elven zijn er niet meer zoveel; verhaallijnen op volgorde vertellen is voor mietjes en fuck is het meest gebruikte toverwoord.

Ja, een kopje azijn :+

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 19:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben halverwege de eerste aflevering maar kan er niet inkomen. Ik vind het ook allemaal wat te clean op de één of andere manier, te verzorgd allemaal. Dat maakt dat het wat fake bij mij overkomt.

• pagani
  • Niet online
Pas nu ik bijna aan het eind ben, weet ik dat er een Zweinstein voor vrouwen is, die magiër willen worden en zij worden uitgestuurd als adviseurs voor koningen; dat Yennefer een sterke magiër is, wier motivatie geheel onduidelijk is;

Heb je aflevering twee per ongeluk overgeslagen?

Ik ben het niet eens met de onoverzichtelijkheid, je moet alleen wel meer bij de les blijven dan met meer massagerichte content als lord of the rings of GoT. De verschillen in tijdslijn pas later ontdekken is juist een gimmick. Daarover klagen is als zeggen dat aan het begin van the sixth sense er een disclaimer zou moeten staan dat Bruce Willis dood is.

• Raem
Gister de laatste aflevering gekeken. Ik vind het een goede serie, lekkere sfeer, mooie muziek, heb er van genoten. Verschillende tijdlijnen wordt al vrij snel duidelijk, daar had ik weinig moeite mee. Wat ik alleen jammer vond van de finale:

spoiler:
is dat Geralt nauwelijks een rol heeft. Alles draait voornamelijk om Yennefer (wat ik overigens ook niet erg vind), maar had gehoopt ook nog wat epische gevechten met Geralt te zien in de laatste aflevering.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[hoe het bij jou overkomt] :)

Tja...
Ik ben nu zelf zo halverwege de 1ste serie. En ik moet zeggen, het bevalt me wel. Juist het onbegrijpelijke vind ik interessant. Langzamerhand ontdekken hoe tijdlijnen verstrengeld zijn en hoe de makers e.e.a. in beeld brengen. 8)
En nee, ik heb de boeken nooit gelezen, noch de elektronische variant gespeeld.

En Geralt zie ik meer als de grote stoere, vrijwel onverstoorbare 'fixer'. Die duidelijk maakt dat alles een grote pot met shit is, maar dat 'ie toch af en toe een monstertje moet klieven om kost & inwoning te betalen. ;)

Het valt me wel op dat diverse actuele thema's in feite aan bod komen.
Zoals de genocide van een hele bevolkingsgroep, die door anderen van hun vruchtbare geboortegrond beroofd worden en vervolgens het liefst compleet opgeruimd.
Tot aan de bard die commerciële kansen ziet in het exploiteren van de coole avonturen van de grote held. (hoeveel likes zou 'ie krijgen in de lokale herberg?)
Zelfs gevaarlijke cosmetische ingrepen worden niet geschuwd. Met de duidelijke waarschuwing dat er altijd een prijskaartje hangt aan rigoureuze behandelingen... O-)
En uiteraard het politieke gekonkel door een groep 'wijzen', die op de achtergrond wel ff alle heersers zal aansturen...

Daarnaast de diverse 'afwijkende' bevolkingsgroepen met kleur- en/of andere fysieke verschillen t.o.v. van de grootste groep aan 'beschaafde' mensen.
't Is net de huidige wereld, maar dan wat duidelijker en beschaafder! (ja, want onze realiteit is in feite nog grausamer) :X

Mooie Plaatjes   

• algalid
Voor alle mensen die klagen over verwarrende tijdslijnen is er goed nieuws vd showrunner:
PCGamer - The Witcher season 2 will have a 'much more focused' story

Ze ziet overigens ook potentieel voor 7 seizoenen, maar ik zou al blij zijn met 3 seizoenen.

[Voor 14% gewijzigd door algalid op 24-12-2019 10:10]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

De motivatie van Yennefer lijkt me wel duidelijk. In het begin wilde ze ten koste van alles machtig worden. Nadat ze een sterke magier is geworden wilde ze een nalatenschap achterlaten voor de wereld in vorm van een eigen kind. Maar kon niet meer. Vandaar de jacht op de Djinn en het drakenei. Ze kunnen het moederschap van Yennefer herstellen met sterke magie. Het zal wel eindigen met co-ouderschap met Gerald over Ciri. Dat laatste is mijn vermoeden.

• XyperActive
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 03-04 16:10
Dit seizoen was voornamelijk om de setting te creëren , de personages te introduceren en hun afzonderlijke beweegredenen neer te zetten. Van mij had er inderdaad ook wel iets meer focus mogen liggen op Geralt. Nu is het toch een beetje het feestje van Yennefer.

Verder het sfeertje is wel echt heel erg top gedaan, met name de muziek. Het is wel jammer zoals al meer mensen hebben aangegeven dat bepaalde details zijn weggelaten in de serie, maar in welke verfilming van een boek heb je dat niet.

• Jorgen
pagani schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:12:
[...]

Heb je aflevering twee per ongeluk overgeslagen?

Ik ben het niet eens met de onoverzichtelijkheid, je moet alleen wel meer bij de les blijven dan met meer massagerichte content als lord of the rings of GoT. De verschillen in tijdslijn pas later ontdekken is juist een gimmick. Daarover klagen is als zeggen dat aan het begin van the sixth sense er een disclaimer zou moeten staan dat Bruce Willis dood is.
Nee, niet overgeslagen. Ben de vergelijking met Sixth Sense niet eens. Daar is de film goed te volgen en is het onderdeel van het plot/de verrassing. Hier is het gewoon totaal niet te volgen voor mij en is het als gimmick wel erg beroerd uitgevoerd.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-03 12:05

YourMom

I put the p in pool.

Mja, kijk, ik ben ook als groentje in deze serie gesprongen... Vind het een heel goeie serie, zit nu aan E4 (moet ik nog zien) Vind heel knap vertolkt, muziek, sfeer, acteurs... Ook al is fantasy niet meteen mijn favoriete genre vind ik het zeker en vast een goeie serie...

Maar ik beaam wel wat @Jorgen voelt... ik heb het ook... Heb nooit de game gespeeld of de boeken gelezen en het is in de serie toch echt niet altijd duidelijk, zeker i.v.m. de tijdlijnen... Ik betrap mezelf nogal vaak op terugspoelen in een vlaag van "huh wacht, wat?!" :D

...Maar het is geen probleem, ik geniet er desondanks toch van.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-04 15:19
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 15:38
Ik heb zelf nooit de games gespeeld, op een kleine beginnetje van Witcher 3 na, maar heb totaal geen moeite met de tijdlijnen. Alleen dat Yennefer in E02 en E03 zo'n 30 jaar vóór Geralt's tijdlijn speelt had ik niet door, maar ik ben nog maar bij Episode 4 dus misschien wordt dat nog duidelijk.

• metallicattim
  • Laatst online: 31-03 20:35
bregweb schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:51:
Wat een gezeik. Ik vind het heerlijk om een afleveringen gekeken te hebben en dan met tig vragen te zitten. Dan wil ik graag een nieuwe aflevering/seizoen zien en antwoorden krijgen. Als ik alles voorgekauwd wil krijgen ga ik wel GTST kijken of zoiets.
Ja ben het wel met je eens, heerlijk zo'n serie waar je over kunt discussiëren wat er nu daadwerkelijk gebeurde/bedoeld werd i.p.v. panklare verhalen.

Iets anders, wat ik niet snap is waarom Yennefer steeds zegt dat ze haar viriliteit afgenomen hebben, maar ze wist dondersgoed waar ze aan begon, ze eiste het zelfs van de artiest want ze stond helemaal niet op de planning om het ritueel te ondergaan :?
We zaten dus diverse keren op de bank naar de tv te schreeuwen "das niet waar @#%!" :P

• Raem
Haribo112 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:09:
Ik heb zelf nooit de games gespeeld, op een kleine beginnetje van Witcher 3 na, maar heb totaal geen moeite met de tijdlijnen. Alleen dat Yennefer in E02 en E03 zo'n 30 jaar vóór Geralt's tijdlijn speelt had ik niet door, maar ik ben nog maar bij Episode 4 dus misschien wordt dat nog duidelijk.
Je ziet in aflevering 3 (in de tijdlijn van Yennefer) tijdens het feest in Aretuza een jonge Foltest. In dezelfde aflevering in de tijdlijn van Geralt is hij koning.

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 15:38
Raem schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:28:
[...]

Je ziet in aflevering 3 (in de tijdlijn van Yennefer) tijdens het feest in Aretuza een jonge Foltest. In dezelfde aflevering in de tijdlijn van Geralt is hij koning.
Aha! Wordt er ook bij verteld dat dat Foltest is, of niet?

• Webgnome
metallicattim schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:14:
[...]
Iets anders, wat ik niet snap is waarom Yennefer steeds zegt dat ze haar viriliteit afgenomen hebben, maar ze wist dondersgoed waar ze aan begon, ze eiste het zelfs van de artiest want ze stond helemaal niet op de planning om het ritueel te ondergaan :?
We zaten dus diverse keren op de bank naar de tv te schreeuwen "das niet waar @#%!" :P
dit heb ik ook nog niet helemaal door. Waarschijnlijk omdat ze er ontzettend spijt van heeft en eigenlijk both of two worlds wil?

• Raem
Haribo112 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
[...]

Aha! Wordt er ook bij verteld dat dat Foltest is, of niet?
Ja, al is het wel vrij kort, dus je kan het ook zo missen als je even niet oplet.

https://i.ibb.co/p1qW1kB/thumbnail-Screenshot-20191224-124620-Netflix.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Raem op 24-12-2019 12:51]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien je ogen open doen als je afleveringen kijkt?
Dat de mages worden opgeleid en dat ze adviseurs van koningen zijn wordt echt letterlijk opgelepeld in de eerste afleveringen. Dat Nilfgaard de baddies zijn is ook al na de eerste aflevering duidelijk, dus ik weet niet welke serie jij hebt gekeken. Duidelijk niet The Witcher. Stregobor zie je in de eerste aflevering, dus als je pas in de laatste aflevering erachter komt wie hij is, dan heb je geslapen tijdens het kijken.

Wellicht is Dora iets? Die roept meestal wat er ongeveer gebeurt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Spooksel

Spooksel!

Ik heb gisteren, omdat ik me verveelde :P, de eerste aflevering hiervan zitten kijken. Ik denk niet dat ik de tweede nog ga starten eigenlijk, het kon me echt totaal niet erin trekken. (Note, ik heb nooit de boeken gelezen of een Witcher game gespeeld).

Vanmorgen zag ik deze review van de Volkskrant (welke ik als krant of nieuwsbron verder niet lees overigens): https://www.volkskrant.nl...-game-of-thrones~b6d03a1d

Hier kon ik me eigenlijk wel in vinden, met name de volgende opmerkingen:
En aan The Witcher is nauwelijks een touw vast te knopen, ook niet na meerdere afleveringen. Het is alsof de gemiddelde kijker ergens in aflevering elf van het zesde seizoen komt binnenvallen.
Bovendien dragen veel personages slechte pruiken, zijn de special effects gekocht in de uitverkoop, de locaties (in Oost-Europa en op de Canarische eilanden) behoorlijk onaantrekkelijk en de decors weinig overtuigend, alsof je naar een goedkope Bulgaarse versie van Game of Thrones zit te kijken.
So, tried it... didn't work. Signing off here :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
@Spooksel Zo'n gevoel had ik voordat ze begonnen al. Alsof Netflix meewilde in de hype van GoT en dus maar opzoek was naar een eigen GoT en bij Witcher uitkwam. Ze moeten ook wat. Proberen het elke keer maar elke keer toch falen.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Spooksel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:02:
Ik heb gisteren, omdat ik me verveelde :P, de eerste aflevering hiervan zitten kijken. Ik denk niet dat ik de tweede nog ga starten eigenlijk, het kon me echt totaal niet erin trekken. (Note, ik heb nooit de boeken gelezen of een Witcher game gespeeld).

Vanmorgen zag ik deze review van de Volkskrant (welke ik als krant of nieuwsbron verder niet lees overigens): https://www.volkskrant.nl...-game-of-thrones~b6d03a1d

Hier kon ik me eigenlijk wel in vinden, met name de volgende opmerkingen:

[...]

[...]

So, tried it... didn't work. Signing off here :P
De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.

Inderdaad Volkskrant, dat is écht niet van deze tijd (kijkt met een schuin oog naar GoT, waar dit zo'n beetje elke aflevering gebeurde)...

Wait, wut? Vind tot nu toe de CGI best prima gedaan, en zeuren over de locaties is helemaal onzin. Wat maakt het uit waar iets gefilmd wordt? Al filmen ze in Groningen, als de omgeving maar een beetje matcht met wat je wil overbrengen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Webgnome
Geen idee wie die review in de volkskrant heeft geschreven maar die heeft echt 0,0 besef over wat de witcher is en waar het originele verhaal vandaan komt. Kritieken als dat het oost europese niet aantrekkelijk is. Sorry maar dat vond ik nou juist een van eye catchers het landschap.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-04 15:19
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:44:
[...]

dit heb ik ook nog niet helemaal door. Waarschijnlijk omdat ze er ontzettend spijt van heeft en eigenlijk both of two worlds wil?
spoiler: title
Heeft dat iets te maken met die scene waarin ze de koningin en haar baby moet beschermen van die huurmoordenaar? Is daar een moedergevoel ontwikkeld, kan de betekenis van die scene namelijk niet goed thuisbrengen in een andere context.

Hattrick: Thorgal Eagles

• ShellGhost
https://www.serietotaal.n...os-op-negatieve-recensies

Hier heeft hij echt wel een goed punt vind ik.

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Spooksel

Spooksel!

Jeroenneman schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:07:
[...]

De manier waarop actrices en figuranten voortdurend uit de kleren gaan (‘orgiescène’, ‘bordeel’) lijkt ook niet helemaal meer van deze tijd.

Inderdaad Volkskrant, dat is écht niet van deze tijd (kijkt met een schuin oog naar GoT, waar dit zo'n beetje elke aflevering gebeurde)...
Eerlijk gezegd vond ik het in GoT vaak ook misplaatst en op z'n minst gezegd niks toevoegen. Ik ben niet vies van een beetje naakt, maar zoals in ep1 bijv als de Witcher die illusie van die magier binnenloopt en ineens in een tuin voor naakte vrouwen staat, what? Wat voegt dat toe :X
Webgnome schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:14:
Geen idee wie die review in de volkskrant heeft geschreven maar die heeft echt 0,0 besef over wat de witcher is en waar het originele verhaal vandaan komt. Kritieken als dat het oost europese niet aantrekkelijk is. Sorry maar dat vond ik nou juist een van eye catchers het landschap.
Ik geloof ook zeker dat die schrijver 0 bronmateriaal gelezen heeft en welgeteld 0 seconden de games heeft gespeeld, maar dat maakt hem wel representatiever voor de gemiddelde kijker zou ik zeggen. En de gemiddelde kijker wordt nu ergens middenin gegooid, kan er amper een touw aan vast knopen en krijgt ook niet echt uitleg ofzo.

Dat is ook waarom ik besluit niet verder te kijken.

@ShellGhost Misschien zou ik inderdaad ook verder moeten kijken dan mn neus lang is. Maar hey, d'r is zoveel aanbod tegenwoordig, als iets me niet in de eerste aflevering kan vast houden dan ga ik gewoon het volgende proberen :)

Voor wat betreft die recentieschrijvers heeft die showrunner idd een punt, je mag wel verwachten dat die mensen inderdaad wat meer van een product bekijken alvorens hun verhaal te doen. Zeker als je dan ook nog eens toegeeft alleen dat je ineens 3 eps overslaat en het dan weer eens probeert, zo maak het het voor jezelf ook niet echt duidelijker waar het over gaat nee.

Wel denk ik dat die showrunner ook op moet passen met hoe ze het brengt. Sure, de echte fans kijken inmiddels voor de 2e run... maar Netflix wil ook graag wat geld binnen zien komen en dan vraag ik me af of zo'n serie als deze, wanneer hij enkel bekenen wordt door de al bestaande fanbase, genoeg levensvatbaarheid heeft! D'r zullen ook 'nieuwe' kijkers (zoals ik( bij moeten komen die nog niet bekend zijn met het verhaal en daar lijkt het enigszins mis te gaan nu.

[Voor 61% gewijzigd door Spooksel op 24-12-2019 13:28]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True