Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56
Ach so :) Ik heb nog geen Engelse vertalingen gelezen, maar je kunt evt. een van de Nederlandse proberen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:02
defiant schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:
Ik heb na aanleiding van de serie het eerste boek gelezen (The Last Wish), maar het pakte me toch minder dan dat ik gehoopt had. Het schijnt ook met de vertaling te maken te hebben, aangezien Sapkowski nogal schijnt te spelen met woorden en zinsconstructies wat natuurlijk lastiger te vertalen is. Ik heb bovengemiddeld veel woorden moeten opzoeken in m'n e-reader, waar veel monsters geen echte vertaling hadden natuurlijk.

De boeken schijnen in kwaliteit af te nemen na boek 2, dus ik denk dat ik het bij de serie laat.
Dat is raar, want ik heb alle boeken met veel plezier gelezen. Sterker nog, de beste boeken zaten imho achteraan de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27

defiant

Moderator General Chat
segil schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:00:
Dat is raar, want ik heb alle boeken met veel plezier gelezen. Sterker nog, de beste boeken zaten imho achteraan de reeks.
Hmm, dan heb ik misschien de verkeerde reviews gelezen :) Het blijft altijd wel subjectief natuurlijk.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9fxjwboamsw91.jpg
Via reddit.

‘The Witcher’ Season 4 Recasts Geralt of Rivia With Liam Hemsworth, Henry Cavill to Exit Series
“The Witcher” has been renewed for a fourth season by Netflix, though the hit fantasy series will be missing one familiar face. Henry Cavill will exit the production after the upcoming third season debuts, with Liam Hemsworth set to take over the lead role of Geralt of Rivia.
Henry Cavill was toch wel iemand die de serie droeg en zelf ook een groot fan was van de Witcher franchise. Ik ben benieuwd wat precies de reden was voor z'n vertrek, er wordt iig genoeg gespeculeerd.

En een recast van een lead character is ook altijd riskant, in zeker zin opvallend dat ze het toch hebben gedaan.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Dat is zeer jammer nieuws. Ik denk dat liam nooit dezelfde stijl kan hanteren als de stijl die nodig is in de rol.

Loki zou beter zijn voor de rol, moest hij meer spieren hebben 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
defiant schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:42:
En een recast van een lead character is ook altijd riskant, in zeker zin opvallend dat ze het toch hebben gedaan.
Ze zullen wel moeten gezien Henry weg gaat. :P Zo opvallend is dat dan niet. :) Dan kun je twee dingen doen: de serie cancellen of een nieuwe acteur casten. Ik denk dat optie 1 overigens beter was geweest gezien de showrunner en schrijvers een hekel hebben aan het bronmateriaal, maarja. Discount Thor vind ik ook een rare re-cast, maar goed. Ik ga SE4 denk ik niet kijken.

Henry heeft een nieuwe deal met DC gesloten voor Man of Steel. Maar hij heeft eerder eens gezegd dat hij best beide wil doen. Maar hij heeft ook gezegd dat als de show teveel gaat verzieken/niet trouw blijft aan ‘t bronmateriaal, dat ie daar niet op zit te wachten. Combineer dat met de verhalen dat ie steeds moest knokken om de serie goed te laten lopen en Geralt trouw aan de boeken te laten zijn en dan lijkt het verhaal toch vrij duidelijk… Dit was z’n droomrol, maar die geeft ie nu op. En na SE2 snap ik dat wel en vrees ik heel erg voor de kwaliteit van SE3; maar ga ik nog wel kijken.

Echt jammer. Hij *is* Geralt. Hij zal wel rugpijn hebben van ‘t dragen van de show. Netflix screwed the pooch. :( Toch wel jammer, weer een show die vergald wordt door een showrunner en over het paard getilde schrijvers. Erg teleurgesteld dat ze hem weggejaagd lijken te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 30-10-2022 02:31 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
Dit was z’n droomrol, maar die geeft ie nu op. En na SE2 snap ik dat wel en vrees ik heel erg voor de kwaliteit van SE3; maar ga ik nog wel kijken.
Wat was er mis met S2 dan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
WhatsappHack schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 02:29:
Ze zullen wel moeten gezien Henry weg gaat. :P Zo opvallend is dat dan niet. :)
Netflix heeft altijd weinig moeite met het cancelen van serie en dat in dit geval had het ook niet had verbaast als ze in z'n geheel zouden stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 22:11
Ik vond Cavill erg goed, maar ik kan moeilijk zeggen dat zonder hem er geen Geralt meer is. Zo'n goede acteur vind ik hem weer niet. Hopelijk kan Liam Hemsworth ook een goede Geralt neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 21:06
Jammer wel henry is wel echt gemaakt om deze rol te spelen, maar superman is hem ook op het lijf geschreven.

Ik vond S1 erg tof, S2 kon ik niet lekker in komen, maar staat wel nog op mijn lijstje om deze winter nog een kans te geven. Liam is ook een goede acteur en heeft in ieder geval het postuur wel ervoor, misschien dat hij het wel goed kan overnemen we gaan het zien.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 21:34
*Blaast het stof van het topic af.

Ondertussen is seizoen 3 gestart, zijn er nog tweakers die aan het volgen zijn?
Voorlopig word ik echt niet enthousiast van de eerste 5 afleveringen.
Gebeurt gewoon te weinig spannends momenteel ook het intrige komt niet echt goed over.

Allemaal top cinematografie maar het verhaal zelf gaat te traag?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:30
-AzErTy- schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:52:

Gebeurt gewoon te weinig spannends momenteel ook het intrige komt niet echt goed over.

Het is leuk om weg te kijken, maar zoals in S1 wordt het niet meer.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

-AzErTy- schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:52:

Ik heb nu de eerste drie afleveringen gekeken, maar het begint inderdaad wel erg uitgetrokken te worden.

Blijft een hele mooie serie, en Cavill blijft een geweldige acteur die op ieder punt laat merken goed bekend te zijn met de bron, maar dat het na seizoen 3 op is geeft mij dan ook meteen een raar gevoel. Ook het feit dat de Netflix schrijvers zomaar wat doen en expliciet het schrijven van Sapkowski negeren trekt de serie wel echt naar beneden, en het wordt voor mijn gevoel al sinds seizoen 2 steeds minder Witcher en steeds meer Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb sinds de eerste aflevering van dit seizoen nog geen interesse gehad de volgende te gaan zien. Niet de moeite / er zijn vele andere dingen die ondertussen meer interessant lijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
utbone schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Het is leuk om weg te kijken, maar zoals in S1 wordt het niet meer.
Vond je dat dan zo goed? Ik was echt de draad kwijt door het niet-chronologische gepaard met het (visuele) tempo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb de eerste vijf afleveringen gekeken en inderdaad, er mist wat. Waar ik niet echt de vinger op kan leggen trouwens maar ik vind het allemaal minder interessant.

Het voelt allemaal ontzettend generiek. Het heeft geen eigen "smoel" maar ziet er uit als een standaard hedendaagse fantasyserie. Ik heb meegekregen dat er nu verschillende facties van mensen zijn, je hebt elven en dan de magiërs. En dan nog de Wild Hunt als dreigende onbekende factor.

Wat Game of Thrones goed deed (daar ben ik niet verder gekomen dan de eerste vier seizoenen trouwens) was dat er een visueel verschil zat tussen alle volkeren, facties en koninkrijken. Er waren grote verschillen, zowel fysiek als in kleding, architectuur en taal.
Maar in The Witcher is alleen de Wild Hunt herkenbaar als aparte groep. De elven slechts aan hun puntoren en alle mensen, inclusief magiërs, lijken allemaal zo op elkaar. Net alsof je een willekeurige Starbucks in een grote stad binnenloopt. Ik heb werkelijk geen idee wie er nou Nilfgardian, Redanian, Kaedwin of Temerian is. Allemaal zijn ze hetzelfde.

Ook kan ik me geen beeld vormen hoe groot het continent nu is. Natuurlijk, ik hoef niet uren te kijken naar een reissegment, maar ondanks dat er behoorlijk veel gereisd wordt in deze vijf afleveringen lijkt het wel alsof ze telkens in hetzelfde dorpje terechtkomen. Of dat elke grote stad bereikt kan worden door hetzelfde kleine stukje bos. Er is geen identiteit, alles is dezelfde eenheidsworst. En ja, ik zeg het gewoon: Elk shot met meerdere figuranten moet een etnische checklist hebben. En ja, dat haalt mij uit de immersie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:30
Brent schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Vond je dat dan zo goed? Ik was echt de draad kwijt door het niet-chronologische gepaard met het (visuele) tempo.
Zonder sexistisch te klinken... ik vind de focus op de ciri en yennifer en de andere dames veel te groot. Het lijkt nu wel een show die gaat over de mages ipv over de witcher. (beetje hetzelfde wat gebeurde met Startrek Discovery)

[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 05-07-2023 11:29 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 21:02

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik heb het eerste deel van seizoen 3 nu ook gekeken en ik moet zeggen dat het me niet is tegen gevallen. Ja, er zit nog een hoop onzin in, zoals bepaalde castings (Margarita bijvoorbeeld..). Maar er komt wel veel meer uit de boeken. Daar waar seizoen 2 volledig uit de duim gezogen was, heb ik best veel stukken uit Time of Contempt voorbij zien komen.

Het verhaal gaat inderdaad een stuk trager en minder spectaculair als in seizoen 1, maar het verhaal in de boeken gaat ook steeds trager en heel anders dan de korte verhalen uit de eerste boeken.

spoiler:
In de boeken gaat het ook steeds minder over Geralt. De echte monsters zijn bijna verdwenen uit de wereld en Geralt kan zich maar moeilijk aanpassen aan de nieuwe wereld. Dus de focus op de andere facties snap ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
utbone schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Zonder sexistisch te klinken... ik vind de focus op de ciri en yennifer en de andere dames veel te groot. Het lijkt nu wel een show die gaat over de mages ipv over de witcher. (beetje hetzelfde wat gebeurde met Startrek Discovery)
Heb je de boeken gelezen? Alles draait om Ciri. Niet om de witcher die wat wezens verslaat. Dat was in boek 1 en 2. De volgende 5 boeken gaan allemaal over Ciri en de mages. En iets mindere mate Geralt. In de boeken gaat nog heel veel met haar gebeuren. Ik hoop dat ze dit in de serie brengen. Alhoewel, sommige gebeurtenissen met haar zijn behoorlijk gruwelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

segil schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Heb je de boeken gelezen? Alles draait om Ciri. Niet om de witcher die wat wezens verslaat. Dat was in boek 1 en 2. De volgende 5 boeken gaan allemaal over Ciri en de mages. En iets mindere mate Geralt. In de boeken gaat nog heel veel met haar gebeuren. Ik hoop dat ze dit in de serie brengen. Alhoewel, sommige gebeurtenissen met haar zijn behoorlijk gruwelijk.
Daar over gesproken, vind ik de casting van Sharlto Copley wel een interessante!

https://redanianintellige...d-its-next-major-villain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Ik heb het hele seizoen 3 net gezien. Voor mijn gevoel loopt het allemaal wel erg traag. De gevechtsscenes mochten ook echt wel wat uitgebreider.

Tesseia zou 'zogezegd' de sterkste mage zijn van het moment, maar zo sterk wordt ze echt niet in de serie afgebeeld als je kijkt naar de gevechten.

Waar ik ook wel moeite mee heb is dat er vrijwel nooit de kaart erbij wordt gehaald. Daardoor is het erg moeilijk, zowel voor degene die de verhaallijn ietwat kennen (zoals mezelf) als voor nieuwkomers om te weten over welk deel van de kaart het nu gaat. Wie een alliantie heeft met wie. Door de verschillende verhaallijnen die voortdurend door elkaar heen lopen is de serie soms wat moeilijk te volgen, of dat vind ik.

Ook sommig acteerwerk liet dit seizoen echt te wensen over. De kwaliteit van het eerste seizoen denk ik dat ze nooit meer kunnen evenaren, al zeker niet nu henry cavill de handdoek in de ring gooit. Jammer, hij was echt dé rol om als gerald door het leven te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik heb de S3 nog niet gezien, maar de rottentomatoes ratings zeggen imho genoeg als er een discrepantie is tussen critics en audience:
Critiics: 78%
Audience: 22%

Maar ik denk dat het in een algemenere trend valt qua malaise als het gaat om series te maken uit boek franchises. De manier waarop er ook voor dit soort series wordt gewerkt met een writers room met voor elke episode verschillende schrijvers en regisseurs is typisch iets wat werkt voor sitcoms of andere episodische tv. Maar imho niet voor een serie voor wie het verhaal eigenlijk al geschreven is. Maar ik denk ook dat de kwaliteit van tv serie schrijvers in het algemeen is gedaald.

En dat is jammer, het zorgt voor wrevel tussen fans van de franchise en het aanbod wat ze krijgen qua serie. The Witcher was qua franchise (imho) redelijk uniek qua setting en mythologische achtergrond t.o.v. de wat traditionelere franchise. Gelukkig zijn er nog de games :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Het helpt ook niet om dan een stelletje ego's in een writers room te zetten die openlijk het bronmateriaal belachelijk maken.. Als je een eigen fantasy serie wil schrijven, doe dat dan elders maar laat zien dat je een professional bent en je aan de opdracht kan houden door dichter bij het bron materiaal te blijven en te schrijven in de geest en de stijl van het verhaal van de originele schrijver.

https://www.cbr.com/netfl...oom-disliked-books-games/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55

Vrijdag

De Zwarte

Laatste afleveringen gezien. Ik heb het echt geprobeerd, maar ik kon er niet meer inkomen. De dramatische momenten deden me niks. Een hele aflevering Ciri vond ik tergend traag. Het hele "destroy the patriarchy" geklaag ken ik nu wel. Het grootse gevecht was net een Marvel colour coded scène. Het politieke gekonkel wil GoT overkomen maar faalt jammerlijk.

Wel tof: de zwaardvecht scènes. Die zijn gaaf gefilmd en hebben tenminste een eigen smoel en voelen als een specifieke vechtstijl. En Dijkstra is een toffe schurk en in tegenstelling tot bijna alle andere karakters niet de acteerprestaties van een houten plank. Zelfs Geralt voelt ongeïnteresseerd aan. Maar dat komt misschien vanwege dat hele gezeik achter de schermen.
Andere minpunten heb ik al eerder beschreven en die zitten er nog steeds in.

Ik vind het oprecht jammer maar mij zijn ze als kijker kwijt. Nu The Witcher 3 maar eindelijk eens uitspelen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou, het was inderdaad ontzettend niksig. Ik was de draad kwijt en het boeide me ook niks.
Alleen even de aandacht erbij als Henry Cavill in beeld was... *O* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 00:40
Seizoen 3 the Witcher gezien, voordat ik begon met het typen van dit bericht ook kort door de afgelopen reacties gebladerd (gescand). Ik moet zeggen dat ik het totaal niet eens ben met de negatieve toon van een aantal reacties. Respecteer het uiteraard wel.

Ik vond the Witcher season 3 een heerlijk seizoen, beste seizoen tot nu toe op Netflix. En meer dan ooit kwam dit seizoen voor mij qua "kijkplezier" in de buurt van het "gameplezier" dat ik haalde uit het spelen van de Witcher deel 3. Ik heb Witcher 2 & 3 gespeeld waarbij ik ongeveer 200 uur in the Witcher 3 heb gestopt en dat mijn favoriete is.

Seizoen 3 bracht mij tot het puntje van mijn stoel, bijna allemaal geloofwaardige acteurs maar bovenal een heerlijke sfeer. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen dit makkelijk zouden kunnen binge watchen. De kater die ik enigszins heb is dat ik het erg jammer vind dat Henry hierna niet meer mee doet. Ik vond dat hij het zeer goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

defiant schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:
Ik heb na aanleiding van de serie het eerste boek gelezen (The Last Wish), maar het pakte me toch minder dan dat ik gehoopt had. Het schijnt ook met de vertaling te maken te hebben, aangezien Sapkowski nogal schijnt te spelen met woorden en zinsconstructies wat natuurlijk lastiger te vertalen is. Ik heb bovengemiddeld veel woorden moeten opzoeken in m'n e-reader, waar veel monsters geen echte vertaling hadden natuurlijk.

De boeken schijnen in kwaliteit af te nemen na boek 2, dus ik denk dat ik het bij de serie laat.
De eerste twee boeken (gebundeld in 1 groot boek) zijn losse verhalen. Manieren van schrijven is even wennen maar de de NLD vertaling schijnt met zorg te zijn gedaan. Ik heb ook veel woorden op moeten zoeken zowel namen van de Lore als cultuurzaken uit de Middeleeuwen. Vanaf boek drie wordt het chronologisch. Manier van schrijven blijft apart. Sapowski weet geen wereld te bouwen zoals Tolkien. Met name de rode draad qua geografie en politiek is vaak kwijt. Het gaat puur om de karakters en bijkomend de conversaties en de karakterontwikkelingen. Ik ben niet door de boeken gekomen uiteindelijk omdat ik het echt zat werd om voor de zoveelste keer een gebeurtenis te moeten ontcijferen. Ook past Sapowski te veel trucjes toe om alles aan elkaar te breien zoals continue spelen met POV als ook tijd en plaats. Daarbij worden er soms zomaar een hoop karakters het verhaal in gesodemieterd die misschien/waarschijnlijk relevant zijn/waren/worden. Vraag me soms wel eens af of hij het iemand het heeft laten lezen..;)

Maar blijven echt leuke boeken ondanks het negatieve relaas hierboven hoor. Tot aan de Zwaluwtoren (dacht ik?) gekomen. Kan ook zijn dat ik even met goede moed opnieuw moet beginnen. Maar ik zie dat meestal als zwakte van een boek/serie.

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 30-07-2023 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik vond de boeken echt leuk om te lezen. Makkelijk geschreven, het las vlot weg. Ik heb geen last gehad van dat ik het verhaal niet kon volgen. Misschien zegt dat voldoende over dat ik de helft niet eens opgepikt heb, haha. Net zoals bij GoT was ik ook bij de Witcher aan de boeken begonnen nadat ik S01 op tv gezien had (ik ken de game niet). En het was een plezier om te lezen. Al moet ik zeggen dat de afloop met Ciri wat anders was dan ik me voorgesteld had. Ik vond juist GoT lastig doorheen te komen, vanwege alle karakters en werelden. Geregeld moest ik terug bladeren om uit te vinden wie die en die persoon ook al weer was. Dat had ik met de Witcher eigenlijk niet.

Je kunt het niet vergelijken met de complexe wereld van LOTR of GoT. Die zijn veeeel uitgebreider beschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 30-07-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dacht al bijna dat ik de enige was. Heb het laatste aflevering nog niet gezien maar vind dit het beste seizoen tot nu toe. Afleveringen komen bijna 1 op 1 overeen met de boeken. Vooral bij gevecht in Aretuza vroeg ik me altijd al af hoe dat grafisch eruit zou zien en vind dat ze dat erg netjes gedaan hebben, geweldige aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik snap alle kritiek ook niet zo. Ik vond de laatste afleveringen ook best goed en ze volgen de boeken prima. Op naar het volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb net seizoen 3 afgekeken. Jammer dat het weer voorbij is. Het was leuk & entertaining. En filmisch goed gedaan. d:)b
Had eigenlijk wel op een iets minder open einde gehoopt.
spoiler:
"Call me Falka" vond ik wel erg summier.

En zowat een hele aflevering in
spoiler:
de woestijn met een hallucinerende Ciri
vond ik wat tè.

Ik ga het zware 'hmmmgh' geluidje van Henry Cavill missen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ehtweak schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:05:
Heb net seizoen 3 afgekeken. Jammer dat het weer voorbij is. Het was leuk & entertaining. En filmisch goed gedaan. d:)b
Had eigenlijk wel op een iets minder open einde gehoopt.
spoiler:
"Call me Falka" vond ik wel erg summier.

En zowat een hele aflevering in
spoiler:
de woestijn met een hallucinerende Ciri
vond ik wat tè.

Al die scenes zijn nodig om haar transformatie in gang te zetten. Dat wordt komend seizoen wel duidelijker, als ze de boeken blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 22:11
Ik vond het best goed gedaan, ik snap de online haat niet helemaal. Mijn enige ervaring met dit universum zijn de briljante spellen, dus hoever het overeenkomt met de boeken weet ik niet. Een goed gemaakte serie wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 19:10
Hm, het viel tegen uiteindelijk. Heel weinig monsters gezien waartegen de Witcher, Gerald dus, moet vechten. De grootsheid van het 'continent' is ook teleurstellend. Het lijkt wat low budget, even een bosje door en je bent aan de andere kant van de wereld...De ene scene is Yennefer in Skellige en dan hoppa, ineens weer terug. Weinig beelden dan ook van het 'gewone' volk, of de stad waar het personage is.

Maar goed, de woke generatie van tegenwoordig zal het geweldig vinden want er is in ieder geval een groot blik aan diversiteit opengetrokken...
Ik vind dat de opvolger van Henry Cavill eigenlijk een donker transgender persoon met het syndroom van Down moet zijn... Maarja, ik zal wel te ver vooruitstrevend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-07 20:51
Ik vond het erg lastig te volgen allemaal. Nooit de boeken gelezen en alleen The Witcher 3 gespeeld, maar dat is echt te weinig kennis om het verhaal in de serie goed te kunnen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
superbassie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:40:
Hm, het viel tegen uiteindelijk. Heel weinig monsters gezien waartegen de Witcher, Gerald dus, moet vechten. De grootsheid van het 'continent' is ook teleurstellend. Het lijkt wat low budget, even een bosje door en je bent aan de andere kant van de wereld...De ene scene is Yennefer in Skellige en dan hoppa, ineens weer terug. Weinig beelden dan ook van het 'gewone' volk, of de stad waar het personage is.

Maar goed, de woke generatie van tegenwoordig zal het geweldig vinden want er is in ieder geval een groot blik aan diversiteit opengetrokken...
Ik vind dat de opvolger van Henry Cavill eigenlijk een donker transgender persoon met het syndroom van Down moet zijn... Maarja, ik zal wel te ver vooruitstrevend zijn.
Woke? Heb je de boeken wel gelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
superbassie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:40:

Wat heeft het met woke te maken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
@Webgnome @segil ik heb de serie vorig seizoen al gedropt, maar ik denk dat hij doelt op de showrunners die bewust hun eigen visie doordrammen en tegen de boeken ingaan (o.a. omdat het Amerikaanse publiek te dom zou zijn, aldus één van de schrijvers)? Daar waren de laatste dagen weer berichten over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb seizoen 3 ook maar even gekeken. Was het eigenlijk niet van plan, maar het is toch klote weer buiten. Was niet onder de indruk van het seizoen. 1 was erg vermakelijk, al waren de tijdlijnen even wennen. 2 al iets minder, maar nog goed te doen. 3 was lekker voor de zoomers, daar slaat het vast aan.

Algemeen commentaar op de serie is dat ik echt een heel stuk world-building mis. Waar zijn we nu? Wat zijn de kenmerken van deze regio? Waarom is dit zo? Enz enz enz. Ik ken de boeken niet, misschien is dat een nadeel voor kij

Volgens de geruchten is de kans groot dat ze de serie gaan cancellen en dat zou ik niet eens erg vinden. Al is seizoen 3 niet Rings of Power slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 19:10
Webgnome schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Webgnome schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

De huidige generatie. Alles moet precies in hun straatje voelen. De verhalen spelen af in Polen, Oost Europa, donkere personen speelden geen rol, en dat was normaal voor de schrijver. Mja, nog extremer, de 'documantaire' over Cleopatra...

De gen Z, hopeloze woke generatie van tegenwoordig, verzint wel weer iets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Mwa, Jezus stellen we ons ook meestal voor als blank, terwijl hij dat niet was. Is dat dan ook woke? Doet het iets af aan het verhaal welke kleur de acteur precies heeft? Lijkt mij onzin.

De problemen van deze serie zijn iets heel anders, al moet ik zeggen dat het me meeviel dit seizoen. Maar toch blijven de boeken en het spel een slag beter. En ook die Poolse serie uit 2001 trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:56

Kheos

FP ProMod
superbassie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:37:
De verhalen spelen af in Polen, Oost Europa, donkere personen speelden geen rol, en dat was normaal voor de schrijver.
Je bedoelt: de verhalen spelen zich af in een compleet fictieve wereld en de schrijver is Pools?
Maar als de wereld dan toch compleet fictief is, wat is dan het probleem met 'donkere personen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Kheos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Je bedoelt: de verhalen spelen zich af in een compleet fictieve wereld en de schrijver is Pools?
Maar als de wereld dan toch compleet fictief is, wat is dan het probleem met 'donkere personen'?
Niks, zolang het maar met de schrijver van het bron materiaal is overlegd..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Webgnome schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Niks, zolang het maar met de schrijver van het bron materiaal is overlegd..
Daarvan is bekend dat ze dat niet deden, en niet ten betere helaas.

Maar evengoed, die verplichting is er ook niet omdat de licentie doorgaans zulke vrijheid geeft, toch? Het is geen project van de auteur (en de licentie was van CD Projekt Red geloof ik zelfs, niet Sapkowski).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is dat niet gewoon een kwestie van fatsoen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het zou heel raar zijn: het is de standaard werkwijze bij een afgeleid werk dat je juist die ruimte voor eigen interpretatie behoud.

Hangt er gewoon vanaf wat je als maker van het afgeleide nastreeft: een nieuw 'product', of een zo-getrouw-mogelijke interpretatie. Maar net wat je met je artistieke vrijheid doet ;)

Niet dat ik, achteraf, liever een nauwere samenwerking met Sapkowski had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ehtweak schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:05:
Ik denk dat dat ongeveer de enige vereiste was van de nieuwe casting, Liam Neesson doet ook vaak genoeg "hmmm" in z'n films (van Love Actually tot Star Wars en Batman) :P

Als je Witcher 3 gespeeld hebt, dan heb je de kaart redelijk in je hoofd, dat helpt wel.
Ik denk dat het net redelijk realistisch is dat steden en volken redelijk op elkaar lijken. De Witcher wereld is grofweg Polen, Duitsland Nederland, België en Noord-Frankrijk, met een paar uitspattingen zoals Skellige (Ijsland). Op Frankrijk en Ijsland na, is in die tijd de bouwstijl en kleding gewoon redelijk hetzelfde.
Net het loslaten van het opdelen in facties/kleuren/rassen vind ik vaak zo geforceerd voelen.

Ook hoe Netflix toch wat diversiteit aanbrengt door dat te doen bij de mages, welke boven/buiten de naties staan, vind ik goed cq niet storend gedaan. En ook in het spel, ja de Witcher lost monster-problemen op van het gepeupel, maar het echte verhaal speelt zich af tussen mages en koningen (wat wel leuk is, omdat Geralt daar net een hekel aan heeft).

[ Voor 56% gewijzigd door DropjesLover op 11-08-2023 09:56 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 2 3 4 Laatste