Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] The Witcher

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:51
Geralt of Rivia, a mutated monster-hunter for hire, journeys toward his destiny in a turbulent world where people often prove more wicked than beasts.

Cast and characters

Henry Cavill as Geralt of Rivia
Freya Allan as Princess Ciri
Anya Chalotra as Yennefer of Vengerberg
Jodhi May as Queen Calanthe
Björn Hlynur Haraldsson as King Eist Tuirseach
Adam Levy as Mousesack
MyAnna Buring as Tissaia de Vries
Mimi Ndiweni as Fringilla Vigo
Therica Wilson-Read as Sabrina Glevissig
Emma Appleton as Princess Renfri

The Witcher is an American fantasy drama web television series created by Lauren Schmidt Hissrich for Netflix. It is based on the book series of the same name by Polish writer Andrzej Sapkowski. The series premiered on Netflix on December 20, 2019. A second season was announced on November 13, 2019.

[Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-12-2019 11:27]

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
wellicht handig plaatje voor de tijdslijn:
spoiler:

spoiler:
overigens is het qua tijdsperiodes niet helemaal correct omdat de Yennefer storylines meer dan 30 jaar voor het banquet in Cintra zijn.

[Voor 40% gewijzigd door Puc van S. op 23-12-2019 11:38]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Haribo112 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
[...]

Aha! Wordt er ook bij verteld dat dat Foltest is, of niet?
Ja, al is het wel vrij kort, dus je kan het ook zo missen als je even niet oplet.

[Voor 8% gewijzigd door Raem op 24-12-2019 12:51]

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:52

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ShellGhost schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:27:
https://www.witchernetflix.com/en-gb
Mooie site waar een mooie interactieve tijdlijn is van de huidige episodes.
Ik vermoed, weet bijna wel zeker, dat ze deze tijdslijn verder gaan uitbreiden naar mate er meer eps uit komen.
Mooi gemaakte site!

Vond het ook een toffe serie/seizoen. Zoals al eerder aangekaart vond ik het gebruik van magie goed gedaan en vermakelijk. Het verhaal van Yennefer, zeker in het begin, was intrigerend. En de verschillende tijdslijnen waren leuk gedaan. Toen ik het door had dacht ik nog "oh, dat is best cool!". Beetje een Pulp Fiction idee. Vooral de scene in ik geloof aflevering 2(?), met Ciri die aan het dobbelen is op straat en vervolgens in een van de laatste afleveringen vanuit het oogpunt van Geralt zien.

Ben het er wel mee eens dat vooral in de 1ste aflevering veel met namen wordt gegooid. Misschien hadden ze net als bij LotR wat meer met kaarten moeten doen om zo de geografie en namen/koninkrijken wat beter te duiden.

De muziek vond ik ook wel een pluspunt. Toss a coin to your witcher natuurlijk maar in aflevering 1 tijdens de droom van Geralt over Renfri, en muziek bij Yennefer met Tissaia en die alen.

Ook grappig dat er veel Nederlands klinkende namen inzitten;
- Yennefer of Vengerberg
- Tissaia de Vries
- Vilgefortz of Roggeveen

En in de lore zo te zien nog meer onder de mages; Jan Bekker, Lydia van Bredevoort. Geeft wel een soort van binding :+

En over functioneel naakt gesproken. Daar wil ik in seizoen 2 wel wat meer van Sabrina zien :D

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik heb het eerste seizoen er ook op zitten. Zelf heb ik de boeken niet gelezen en de games niet gespeeld, hoewel ik al heel lang neig naar Witcher 3 op de PS4. Misschien dan toch maar eens proberen.

Net als vele anderen vond ik de verschillende tijdlijnen wel verwarrend.
Als ik het goed begrijp worden de magiers en witchers niet of heel langzaam oud. Ik vond echter dat bijvoorbeeld Jaskier, Calanthe en Tuirseach over meerdere jaren ook niet ouder leken te worden. Dit maakte het geheel wel verwarrend.
Het duurde dus even voordat ik door had hoe het nu allemaal precies zat.
De hoeveelheid aan verschillende namen zonder echte introductie hielp er ook niet echt aan mee. Er werden dan elke keer namen genoemd waarvan ik weer even moest Googlen wie nu ook alweer wie was.

Overigens had ik hier met GoT ook last van. Behalve het laatste seizoen heb ik GoT ook 2 keer gekeken, dat maakte wel een hoop meer duidelijk qua namen en familiebanden.

Maar.. ik heb wel enorm genoten van deze serie. Vooral Cavill vind ik erg overtuigend spelen en er zaten echt prachtige momenten tussen.

Ik verbaas me in dit topic en op reddit wel over mensen die echt overal op kunnen zeiken..

Verplicht plaatje:

Ik kijk in ieder geval alvast uit naar seizoen 2!

En wat zagen Yennefer, Renfri en Sabrina er fantastisch uit zeg..

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True