Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12:17
ShellGhost schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Wat ik heb begrepen lag het budget rond de 10mil per aflevering.
GoT bedragen zo ver ik weet.
Ik durf erop te wedden dat S2 een stuk epischer wordt, S1 was om te zien of het zou aanslagen wat met verve gelukt is.

Alles wat gemaakt is na GoT wordt gewoon vergeleken met GoT of moet een GoT-killer worden. The Witcher is dat niet, althans nu nog niet. Maar het heeft wel de lore om er een topserie van te maken.

The Fellowship of the Ring werdt ook onder strenge voorwaarden van de studios gemaakt terwijl met deel 2 en 3 Peter Jackson alles mocht doen wat ie wou

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
iLLuSion_xGen schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Ik durf erop te wedden dat S2 een stuk epischer wordt, S1 was om te zien of het zou aanslagen wat met verve gelukt is.

Alles wat gemaakt is na GoT wordt gewoon vergeleken met GoT of moet een GoT-killer worden. The Witcher is dat niet, althans nu nog niet. Maar het heeft wel de lore om er een topserie van te maken.

The Fellowship of the Ring werdt ook onder strenge voorwaarden van de studios gemaakt terwijl met deel 2 en 3 Peter Jackson alles mocht doen wat ie wou
Ik kan niet wachten op S2.
Dit was het intro seizoen en daar kan ik prima mee leven. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
iLLuSion_xGen schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Serieus hoe kom je bij die onzin. Het is toch algemeen bekend dat die drie films tegelijkertijd zijn opgenomen.

• iLLuSion_xGen
Droefsnoet schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Serieus hoe kom je bij die onzin. Het is toch algemeen bekend dat die drie films tegelijkertijd zijn opgenomen.
CGI wordt erna pas toegevoegd hoor dus zo een onzin is het niet ;)
As the news of the making happening rose, it was pretty hyped, and after the The fellowship of the Rings premiered and succeeded, Jackson got more freedom and more budget to CGI and extra scenes.

Basically, New Line Cinema saw a cash flow to milk, and decided its good PR and karma to let Jackson film as much as he wants, and did a marketing plan so after it left the cinemas it would go on making money with different edition releases. After all, the owed Jackson because LOTR saved the company. After almost a decade from the Fellowship premiered, they still have to release to blurays for the extended editions.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
iLLuSion_xGen schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:40:
[...]

CGI wordt erna pas toegevoegd hoor dus zo een onzin is het niet ;)

[...]
Maar wat waren die strenge voorwaarden dan? Jackson wilde in eerste instantie twee films maken, maar kreeg juist meer geld en ruimte om drie films te maken. Als dat in jouw ogen streng is, dan heb jij een pittig goed leven.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:59

Donstil

Grab them by the 🐈.

Droefsnoet schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Voor mij is dit anders volledig nieuw :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• iLLuSion_xGen
Droefsnoet schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:31:
[...]

Maar wat waren die strenge voorwaarden dan? Jackson wilde in eerste instantie twee films maken, maar kreeg juist meer geld en ruimte om drie films te maken. Als dat in jouw ogen streng is, dan heb jij een pittig goed leven.
Nogmaals, de voorwaarden gingen om budget. Je gaat toch niet zeggen dat The Fellowship epischer is dan de volgende delen? Heel de battle for Minas Tirith is gewoon gemaakt door VFX bij wijze van spreken.

Hier nog wat interviews met Viggo Mortensen aka Aragorn:
Mortensen thinks – rightly – that The Fellowship of the Ring turned out the best of the three, perhaps largely because it was shot in one go. “It was very confusing, we were going at such a pace, and they had so many units shooting, it was really insane. But it’s true that the first script was better organised,” he says. “Also, Peter was always a geek in terms of technology but, once he had the means to do it, and the evolution of the technology really took off, he never looked back. In the first movie, yes, there’s Rivendell, and Mordor, but there’s sort of an organic quality to it, actors acting with each other, and real landscapes; it’s grittier. The second movie already started ballooning, for my taste, and then by the third one, there were a lot of special effects. It was grandiose, and all that, but whatever was subtle, in the first movie, gradually got lost in the second and third. Now with The Hobbit, one and two, it’s like that to the power of 10.”
For those wondering just how the final two films became more VFX-focused if Jackson shot the entire trilogy at once, Mortensen reiterated what has been covered on the DVD commentaries: much of the last two films were reshot after Fellowship opened.
“Anybody who says they knew it was going to be the success it was, I don’t think it’s really true,” he says. “They didn’t have an inkling until they showed 20 minutes in Cannes, in May of 2001. They were in a lot of trouble, and Peter had spent a lot. Officially, he could say that he was finished in December 2000 – he’d shot all three films in the trilogy – but really the second and third ones were a mess. It was very sloppy – it just wasn’t done at all. It needed massive reshoots, which we did, year after year. But he would have never been given the extra money to do those if the first one hadn’t been a huge success. The second and third ones would have been straight to video.”

iLLuSion_xGen wijzigde deze reactie 05-01-2020 18:25 (16%)

• Winst
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:07
Na de boeken (toen ze nog niet officieel waren vertaald) gelezen en de games gespeeld te hebben, was ik wat huiverig voor de serie die er ongetwijfeld zou komen.
Dit weekend alles gezien, en ik geef het een 7. Geralt is top, Jaskier en Tissaia zijn goed gedaan, de tijdslijnen zijn meer dan verwarrend en de dialoog is zeer matig tot redelijk. Ik heb sterk het gevoel alsof ze teveel in dit eerste seizoen wilden stoppen, sommige scenes oogden zeer gehaast. Ruimte voor karakter ontwikkeling, buiten de genoemden, is er nauwelijks.

Desondanks kijk ik uit naar het volgende seizoen, al is het maar om te zien hoe ze de Geralt/Ciri combinatie hebben vormgegeven.

Winst = Papie = ZeroT0ne

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-02 14:10

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jorgen schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:27:
Waarom toch die moeilijkheden met het naakt? Nu hebben we de seksuele revolutie in de jaren 70 inmiddels een tijdje achter de rug; mogen mannen én vrouwen naar volledige gelijkheid seks hebben en daarover praten en wensen hebben en dan gaan we weer terug naar honderd jaar geleden.
Op zich geen bezwaar tegen naakt of seks maar het moet wel wat toevoegen. Ik vind het ook niet interessant om 10 minuten te kijken naar een accountant die z'n werk zit te doen. Mijn tijd is kostbaar. Minuten naar slechte sex kijken vind ik zonde van de tijd. Als het alleen maar gaat om sex kijken dan is daar een apart genre voor.

In deze serie vind ik de meeste sex-scenes tot nu toe weinig toevoegen. Ze lijken er vooral in te zitten om bepaalde kijkers te plezieren. Je moet dan wel heel behoeftig zijn want in de meeste scenes is niet meer dan een enkele borst te zien een wat suggestieve bewegingen van mensen die grotendeels gekleed of bedekt zijn.

In het spel Witcher 2 (het enige dat ik gespeeld heb) zat ook al heel wat sex die af en toe wat overdreven overkwam, maar stond het toch altijd in dienst van het verhaal.

Hoewel ik vind dat de serie over het algemeen de sfeer van het spel goed weet te benaderen, is het op dit punt mis gegaan.

Dan maar even verder met mijn review.
Misschien wel het grootste pluspunt aan de serie vind ik de casting, die is uitstekend gedaan. De mensen passen zo in het computerspel, en dan niet alleen de hoofdpersonen maar juist ook alle bijfiguren.
Dat brengt me bij mijn tweede punt namelijk dat de sfeer van de computergames erg goed word weergegeven.

Niet alleen omdat de Witcher er perfect uit ziet maar ook door wat verwijzingen naar de games. Zo moeten de hoofdfiguren een aantal grote keuzes maken waarvan de gevolgen niet duidelijk zijn, vermoord ik persoon A of persoon B, net zoals dat in het computerspel moet.

De vechtstijl sluit ook goed aan bij de games.

Het grootste minpunt vind ik de tijdsprongen, het duurde veel te lang voor ik door had wat er aan de hand was en toen lukte het me niet meer om iedereen in de juiste tijdslijn te plaatsen.

CAPSLOCK2000 wijzigde deze reactie 06-01-2020 15:48 (27%)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

De hele serie uiteindelijk toch enigszins gebinged. Best prettig popcorn vermaak in mijn favoriete genre :)

Wel snap ik sommige beslissingen niet echt van de makers. Waarom die belabberde CGI openingsscene? Dat was zo'n beetje het slechtste gevecht/CGI van heel de serie. Dat had lekker op de montage-tafel achter moeten blijven.

Daarna een rare battle met een Queen/Koning vol matige choreo en overacting.
En dan ineens aan het eind een flitsende choreo van Geralt, van een kwaliteit die eigenlijk nergens in de serie meer gehaald wordt.

Vervolgens die rare tijdssprongen (geef dat dan aan met "1274, Ciria" of zoiets), wat ik pas ontdekte toen Yennefer ineens begon over dat ze al 30 jaar in 't vak zat ergens in de 3e/4e episode ofzo.

Maar lekker fantasy-sfeertje met genoeg verhaallijnen voor nog wat seizoenen, dus ik bleef plakken.

Dit dus.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-02 14:10

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FunkyTrip schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:31:
Wel snap ik sommige beslissingen niet echt van de makers. Waarom die belabberde CGI openingsscene? Dat was zo'n beetje het slechtste gevecht/CGI van heel de serie. Dat had lekker op de montage-tafel achter moeten blijven.
Dat zie je wel vaker in eerste afleveringen. Die scene komt waarschijnlijk uit de pilot, misschien hadden ze die beter over kunnen doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• ShellGhost
  • Nu online
Volgens showrunner Lauren Schmidt Hissrich was het de bedoeling dat de verhaallijn wat verwarrend zou zijn.
Ik had niet verwacht dat dit een van de meest controversiële elementen van de serie zou worden. Ik heb veel mensen horen zeggen dat ze het pas bij aflevering 4 door hadden. Dat is ook precies wat we verwacht hadden. Voor mij is het een persoonlijke keuze. Ik houd ervan om films te kijken waarbij ik de structuur niet meteen door heb. Andere mensen niet. In dit geval, zullen de mensen die het haatten blij zijn, want het tweede seizoen is anders gestructureerd.”
Bron: https://www.serietotaal.n...ement-voor-tweede-seizoen

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:33
Ik vond het een leuke serie. Dat gedoe met verschillende tijdlijnen was wel even vaag en hadden ze wel wat beter mogen aanduiden. Ik had ook wel iets meer magie gewild; nu waren ze er erg terughoudend mee. Cavill deed het goed als Geralt of Rivia en Yennefer zag er (in de latere episodes) appetijtelijk uit. Ik ken de boeken en de games niet, dus wellicht dat dit een voordeel is geweest.

• Catch22
  • Nu online
ShellGhost schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:39:
Volgens showrunner Lauren Schmidt Hissrich was het de bedoeling dat de verhaallijn wat verwarrend zou zijn.

[...]

Kan ik wel inkomen. Maar in deze tijd met Marvel en andere superficiele series en films is dat blijkbaar te lastig voor velen. Ik vond the joker bijvoorbeeld weer niet zo goed omdat alles er zo duidelijk bovenop lag. Beetje aan het denken worden gezet vind ik persoonlijk wel leuk.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Catch22 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Kan ik wel inkomen. Maar in deze tijd met Marvel en andere superficiele series en films is dat blijkbaar te lastig voor velen. Ik vond the joker bijvoorbeeld weer niet zo goed omdat alles er zo duidelijk bovenop lag. Beetje aan het denken worden gezet vind ik persoonlijk wel leuk.
Ik vond het een goede toevoeging. Niet zo simplistisch. Niks mis mee om achteraf te denken, Owww zo zit het dus.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 22:17
ShellGhost schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:39:

[...]

Het moet een doel dienen, die vervlechting van tijdslijnen. Dat doel mistte ik een beetje bij deze S01.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Zeara
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:37
Maar de tijdslijnen kwamen toch samen..?? :?

Je begint met 3 aparte tijdslijnen. Eerst komen die van Geralt en Yennefer samen. En op het eind komen ze alle drie samen.

• Brent
Zeara schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:52:
Maar de tijdslijnen kwamen toch samen..?? :?

Je begint met 3 aparte tijdslijnen. Eerst komen die van Geralt en Yennefer samen. En op het eind komen ze alle drie samen.
Het samenkomen is een wat lage bar: wat is de toevoeging? Ik kan films/series bedenken waar dat extra suspense genereerde, maar in dit geval voornamelijk verwarring.

• Zeara
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:37
Brent schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Het samenkomen is een wat lage bar: wat is de toevoeging?
Enigzins trouw blijven aan het bronmateriaal. Het eerste boek zijn ook losse verhalen die de wereld opbouwen. Om in boek twee dan bij 1 tijdlijn te blijven, dacht ik.

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16:22
Kende the Witcher voorheen alleen van naam, nooit eerder iets van gespeeld/gelezen. Ik vond de tijdlijnen niet heel problematisch. Al had ik het in het begin niet meteen door.

Als je het helemaal chonologisch doet krijgt de vehaallijn van Ciri veel minder gewicht, want die komt dan alleen in de laaste 1 of 2 afleveringen ter sprake. De verhaal lijn van Yennifer blijft dan ook veel losser van Geralt volgens mij. Ik kan die keuze wel begrijpen dus. Natuurlijk kan je ook heel duidelijk een jaartal in beeld zetten, maar dan neem je zeker de die-hard fans wel heel erg bij de hand mee. Er zaten ook genoeg aanwijzingen in de gesprekken/achtergrond. (Nu kijk ik heel anders aan tegen de opmerking "Foltest blijf van je zusje af ") Het voegde voor mij ook wel wat mysterie toe aan het geheel.

Duurt veel te lang voor seizoen 2 begint ;(

• Brent
Zeara schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Enigzins trouw blijven aan het bronmateriaal. Het eerste boek zijn ook losse verhalen die de wereld opbouwen. Om in boek twee dan bij 1 tijdlijn te blijven, dacht ik.
Maar de boeken lopen de tijdlijnen niet parallel, maar in serie. Belangrijk verschil.

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
In de Witcher 3 game lopen de tijdlijnen echter ook niet synchroon (zonder al teveel spoilers heeft Ciri daar ook een aparte lijn van Geralt)

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16:59
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Op zich geen bezwaar tegen naakt of seks maar het moet wel wat toevoegen. Ik vind het ook niet interessant om 10 minuten te kijken naar een accountant die z'n werk zit te doen. Mijn tijd is kostbaar. Minuten naar slechte sex kijken vind ik zonde van de tijd. Als het alleen maar gaat om sex kijken dan is daar een apart genre voor.

In deze serie vind ik de meeste sex-scenes tot nu toe weinig toevoegen. Ze lijken er vooral in te zitten om bepaalde kijkers te plezieren. Je moet dan wel heel behoeftig zijn want in de meeste scenes is niet meer dan een enkele borst te zien een wat suggestieve bewegingen van mensen die grotendeels gekleed of bedekt zijn.

In het spel Witcher 2 (het enige dat ik gespeeld heb) zat ook al heel wat sex die af en toe wat overdreven overkwam, maar stond het toch altijd in dienst van het verhaal.

Hoewel ik vind dat de serie over het algemeen de sfeer van het spel goed weet te benaderen, is het op dit punt mis gegaan.
Maar waarom vergelijk je de serie zoveel met het spel? Er is duidelijk aangegeven dat men uitgaat van de boeken en niet het spel. Er zullen hier en daar overeenkomsten zijn, maar zo zijn er ook de nodige verschillen. Ik heb alleen maar The Witcher 3 gespeeld, maar wel twee keer omdat het de eerste keer allemaal nog aardig onwennig was en ik absoluut niet bekend was met het genre.

In Series als GOT voegde de sex scene's nu ook niet meteen iets toe, maar het geeft wel een meer volwassen gevoel. Ik heb het idee dat men The Witcher een meer volwassen character wil meegeven en daar hoort naakt en sex ook bij. Bepaalde scenes vondt ik juist wel wat toevoegen voor het verhaal, hieraan lijkt het ook alsof Gerald ook niet zo gevoelloos is als men toch over Witchers denkt.
Dan maar even verder met mijn review.
Misschien wel het grootste pluspunt aan de serie vind ik de casting, die is uitstekend gedaan. De mensen passen zo in het computerspel, en dan niet alleen de hoofdpersonen maar juist ook alle bijfiguren.
Ik vindt dat men bepaalde characters inderdaad erg goed hebben gecast, maar je merkt ook meteen dat men diversiteit wilde toevoegen om politiek correct te zijn en om geen problemen met bepaalde bevolkingsgroepen te krijgen. Jammer genoeg leven we in een tijd dat dit ook nodig is, omdat men anders in een slecht daglicht gesteld wordt.
Niet dat het echt een probleem vormt, anders wordt het ook zo vlak en op deze manier kan men makkelijk onderscheid maken in de verschillende characters. Persoonlijk vindt ik Triss erg slecht gecast. Triss zou jonger moeten zijn als Yennifer, maar dit komt helemaal niet zo naar voren en al helemaal niet qua uiterlijk. Terwijl dit blijkbaar in de boeken en games toch wel erg duidelijk wordt.
Het grootste minpunt vind ik de tijdsprongen, het duurde veel te lang voor ik door had wat er aan de hand was en toen lukte het me niet meer om iedereen in de juiste tijdslijn te plaatsen.
Dit is ook iets waar ik veel moeite mee had, omdat het pas na paar afleveringen echt duidelijk wordt dat men in verschillende tijdlijnen zit. Het was mooi geweest wanneer men dit beter had aangegeven in de serie. Maar daarom kijken mensen de serie misschien wel weer twee keer ;)

Iets waar ik mij erg aan gestoord heb is de 6e aflevering en de CGI van de gouden draak. Dit leek meer op een veredelde kip dan een draak. Ik weet dat dit het eerste seizoen is, en dat je series niet kunt vergelijken met films, maar hier is echt slecht over nagedacht. Deze aflevering doet afbreuk aan de hele serie en hadden ze wat mij betreft beter weg kunnen laten, want ook het schrijfwerk was erg slecht. Het had allemaal veel interessanter en spectaculairder kunnen zijn.

Al met al wel een leuke serie voor misschien wel een van mijn meest favoriete games. Maar ik hoop toch echt dat ze in seizoen twee meer energie besteden aan de CGI en niet bepaalde zaken uit de weg gaan alleen omdat het zwaar op het budget leunt. Gelukkig ziet het er naar uit dat de serie wel een succes is, dus dat zou betekenen dat we voor het volgende seizoen meer kunnen verwachten :)

• Brent
pagani schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:09:
In de Witcher 3 game lopen de tijdlijnen echter ook niet synchroon (zonder al teveel spoilers heeft Ciri daar ook een aparte lijn van Geralt)
Sure, maar daar is het heel duidelijk in welke je zit, want je speelt met een ander karakter. Niemand heeft iets tegen verweven tijdslijnen op zich, maar tegen gratuite en bovendien warrige toepassing daarvan ;)

• ShellGhost
  • Nu online
https://www.witchernetflix.com/en-gb
Mooie site waar een mooie interactieve tijdlijn is van de huidige episodes.
Ik vermoed, weet bijna wel zeker, dat ze deze tijdslijn verder gaan uitbreiden naar mate er meer eps uit komen.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 16:45

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ShellGhost schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:27:
https://www.witchernetflix.com/en-gb
Mooie site waar een mooie interactieve tijdlijn is van de huidige episodes.
Ik vermoed, weet bijna wel zeker, dat ze deze tijdslijn verder gaan uitbreiden naar mate er meer eps uit komen.
Mooi gemaakte site!

Vond het ook een toffe serie/seizoen. Zoals al eerder aangekaart vond ik het gebruik van magie goed gedaan en vermakelijk. Het verhaal van Yennefer, zeker in het begin, was intrigerend. En de verschillende tijdslijnen waren leuk gedaan. Toen ik het door had dacht ik nog "oh, dat is best cool!". Beetje een Pulp Fiction idee. Vooral de scene in ik geloof aflevering 2(?), met Ciri die aan het dobbelen is op straat en vervolgens in een van de laatste afleveringen vanuit het oogpunt van Geralt zien.

Ben het er wel mee eens dat vooral in de 1ste aflevering veel met namen wordt gegooid. Misschien hadden ze net als bij LotR wat meer met kaarten moeten doen om zo de geografie en namen/koninkrijken wat beter te duiden.

De muziek vond ik ook wel een pluspunt. Toss a coin to your witcher natuurlijk maar in aflevering 1 tijdens de droom van Geralt over Renfri, en muziek bij Yennefer met Tissaia en die alen.

Ook grappig dat er veel Nederlands klinkende namen inzitten;
- Yennefer of Vengerberg
- Tissaia de Vries
- Vilgefortz of Roggeveen

En in de lore zo te zien nog meer onder de mages; Jan Bekker, Lydia van Bredevoort. Geeft wel een soort van binding :+

En over functioneel naakt gesproken. Daar wil ik in seizoen 2 wel wat meer van Sabrina zien :D

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Catch22
  • Nu online
@Pendaco

spoiler:
Volgens mij gaat dat een lastig verhaal worden toch? Of heb ik het einde van die ep verkeerd geinterpreteerd?

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 16:45

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Catch22 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:29:
@Pendaco

spoiler:
Volgens mij gaat dat een lastig verhaal worden toch? Of heb ik het einde van die ep verkeerd geinterpreteerd?
spoiler:
Voor mijn gevoel was ze niet helemaal de pijp uit? Hetzelfde als met Triss en Tissaia. Yennefer viel van dezelfde hoogte. En anders moeten ze haar even een Force Heal geven ;) Een eerdere tijdlijn zou dan ook nog kunnen aangezien ze van dezelfde lichting als Yennefer is.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• ShellGhost
  • Nu online
Nondeju.......
https://www.serietotaal.n...er-seizoen-2-vertraagd-is
“Om eerlijk te zijn, is The Witcher een gigantische serie en duurt het heel lang om te maken. We realiseerden ons dat met het eerste seizoen, toen we druk waren met de post-productie. We willen ervoor zorgen dat iedereen in ons team de kans krijgt zijn werk zo goed mogelijk te doen. En dus hebben we uitgebreid de tijd genomen voor seizoen 2, zodat we niet alles op het laatste moment af hoeven te maken,” legde Hissrich uit.
Nog langer wachten. ;(

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Pendaco schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:58:
[...]

En over functioneel naakt gesproken. Daar wil ik in seizoen 2 wel wat meer van Sabrina zien :D
[Afbeelding]
Goede argumenten inderdaad! 8)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:04
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:35:
Misschien heb ik het verkeerd onthouden, maar vanaf het punt dat duidelijk werd dat er meerdere tijdlijnen waren, was er nog maar 1 tijdlijn en valt er niets meer te plaatsen.

Het verhaal van ciri beslaat maar een paar dagen/weken.
Het verhaal van yennefer beslaat de langste periode met een deel overlap met geralt.
Het verhaal van geralt loopt niet chronologisch en de exacte volgorde is ook niet van levensbelang. Ik dacht dat enkel de laatste aflevering echt overlap had met het verhaal van ciri, de rest speelt zich er (ruim) vóór af.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik heb het eerste seizoen er ook op zitten. Zelf heb ik de boeken niet gelezen en de games niet gespeeld, hoewel ik al heel lang neig naar Witcher 3 op de PS4. Misschien dan toch maar eens proberen.

Net als vele anderen vond ik de verschillende tijdlijnen wel verwarrend.
Als ik het goed begrijp worden de magiers en witchers niet of heel langzaam oud. Ik vond echter dat bijvoorbeeld Jaskier, Calanthe en Tuirseach over meerdere jaren ook niet ouder leken te worden. Dit maakte het geheel wel verwarrend.
Het duurde dus even voordat ik door had hoe het nu allemaal precies zat.
De hoeveelheid aan verschillende namen zonder echte introductie hielp er ook niet echt aan mee. Er werden dan elke keer namen genoemd waarvan ik weer even moest Googlen wie nu ook alweer wie was.

Overigens had ik hier met GoT ook last van. Behalve het laatste seizoen heb ik GoT ook 2 keer gekeken, dat maakte wel een hoop meer duidelijk qua namen en familiebanden.

Maar.. ik heb wel enorm genoten van deze serie. Vooral Cavill vind ik erg overtuigend spelen en er zaten echt prachtige momenten tussen.

Ik verbaas me in dit topic en op reddit wel over mensen die echt overal op kunnen zeiken..

Verplicht plaatje:

Ik kijk in ieder geval alvast uit naar seizoen 2!

En wat zagen Yennefer, Renfri en Sabrina er fantastisch uit zeg..

• Robtimus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-02 21:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Komt er een animatieserie van The Witcher op Netflix?

Er gaat momenteel een gerucht rond dat er een animatieserie komt van The Witcher. Die serie komt mogelijk in de lange pauze tussen seizoen 1 en seizoen 2 naar Netflix. De streamingdienst heeft zelf echter nog geen uitspraken gedaan over een mogelijke animatiereeks.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• ShellGhost
  • Nu online
Geen idee hoe snel ze tegenwoordig een tekenfilmserie uit de grond stampen, maar als ze dat nog dit jaar willen doen mogen ze wel opschieten vermoed ik.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Ook het hele seizoen gekeken en het heeft potentie, vond de tijdslijnen zoals velen ook niet altijd duidelijk.
De dialogen waren niet altijd van hoogstaande kwaliteit en voelde soms wat houterig en raar.

Andere wat ik onlogisch vond is de magie.
Wat zijn nu de regels en wat kan wel en niet.
De ene keer kan Yennefer een portal maken om de hele wereld over te steken, en het andere moment moeten ze langs een wankel brugje op een berg naar boven. Waarom kon ze geen portal maken?
Dat soort momenten had ik heel vaak met de magie.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:53
@Tijntje was dat niet omdat magie te traceren valt? Daardoor is het niet altijd handig om dat te gebruiken. Althans dat is wat mij bij is gebleven

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Netflix heeft haar kwartaalresultaten gepubliceerd. Ze hebben ook vermeld dat 76 miljoen mensen al The Witcher hebben bekeken: Variety - ‘The Witcher’ on Track to Be Netflix’s Biggest TV Show Premiere Ever

Volgens een entry in de databank van Writers Guild of West America zou er ook een (prequel) animatiefilm komen:
Redanian Intelligence - Netflix to produce ‘The Witcher: Nightmare of the Wolf’ tie-in animated film

• ShellGhost
  • Nu online
Hopelijk spreken de juiste mensen de stemmen in.

• shdx
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:39
Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:05:
Ook het hele seizoen gekeken en het heeft potentie, vond de tijdslijnen zoals velen ook niet altijd duidelijk.
Het duurde bij mij inderdaad ook even voordat ik de tijdslijnen duidelijk had. Had ook nogal het GoT gevoel toen ik begon met kijken en had niet echt gerekend op sprongen in tijd.
Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:05:
Andere wat ik onlogisch vond is de magie.
Wat zijn nu de regels en wat kan wel en niet.
De ene keer kan Yennefer een portal maken om de hele wereld over te steken, en het andere moment moeten ze langs een wankel brugje op een berg naar boven. Waarom kon ze geen portal maken?
Dat soort momenten had ik heel vaak met de magie.
Ik denk dat het maken van een portal niet heel makkelijk is. Volgens mij maakt ze voornamelijk portals in panieksituaties. Misschien dat de boeken hier duidelijker over zijn?

• rachez
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-02 17:36
Acteur Geralt was even wennen, maar best ok. Bij de gevechten prima camarawerk, tijdslijnen die afwijken geen last van gehad en naakt was ook not bad.

Goed vermaakt aldus, dikke prima, kijk uit naar S02!

• Catch22
  • Nu online
https://www.cnet.com/news...-get-season-after-season/

Ze hebben grote plannen met the Witcher.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Pendaco schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:58:
[...]
Het verhaal van Yennefer, zeker in het begin, was intrigerend.
Ik vind het alleen vrij onduidelijk waarom yennefer ineens Dé magiër is, terwijl ze de hele tijd tijdens haar opleiding niets voor elkaar kreeg.
Ze zal vast de meeste potentie gehad hebben, maar echt duidelijk wordt niet gemaakt hoe ze van stuntelende student ineens zo goed werd.
Ook grappig dat er veel Nederlands klinkende namen inzitten;
- Yennefer of Vengerberg
- Tissaia de Vries
- Vilgefortz of Roggeveen

En in de lore zo te zien nog meer onder de mages; Jan Bekker, Lydia van Bredevoort. Geeft wel een soort van binding :+
Nog niet in de serie, maar ik vind Dijkstra ook zo'n opvallende naam, neem aan dat hij in s02 zijn opwachting gaat maken.

Volgens mij heeft Sapkowski gewoon vanuit elke Europese taal een paar woorden/namen geleend, waarbij Nederland ons nu eenmaal meer opvalt, ook omdat dat zelden voorkomt.
Maar je hoort ook genoeg Frans, Slavisch en Duits terug komen.
Het verhaal wil trouwens dat de naam Dijkstra op een truck stond die tegenover het huis van de schrijver geparkeerd was.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 18:34
algalid schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:46:
Netflix heeft haar kwartaalresultaten gepubliceerd. Ze hebben ook vermeld dat 76 miljoen mensen al The Witcher hebben bekeken: Variety - ‘The Witcher’ on Track to Be Netflix’s Biggest TV Show Premiere Ever

Volgens een entry in de databank van Writers Guild of West America zou er ook een (prequel) animatiefilm komen:
Redanian Intelligence - Netflix to produce ‘The Witcher: Nightmare of the Wolf’ tie-in animated film
76miljoen mensen hebben minimaal 2 minuten van de Witcher gekeken. Wat is dat voor een achterlijke manier van meten?

Ben benieuwd hoeveel mensen de eerste drie episodes helemaal af hebben gekeken. Dat aantal zal vele malen lager liggen. Dus daar komen ze natuurlijk niet mee.

Heb het idee dat Netflix heel graag wil dat iedereen the Witcher gaat zien als de nieuwe game of thrones en een soort kunstmatige hype aan het creëren is

• Catch22
  • Nu online
ghighoegha schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:43:
[...]

76miljoen mensen hebben minimaal 2 minuten van de Witcher gekeken. Wat is dat voor een achterlijke manier van meten?

Ben benieuwd hoeveel mensen de eerste drie episodes helemaal af hebben gekeken. Dat aantal zal vele malen lager liggen. Dus daar komen ze natuurlijk niet mee.

Heb het idee dat Netflix heel graag wil dat iedereen the Witcher gaat zien als de nieuwe game of thrones en een soort kunstmatige hype aan het creëren is
Zolang er geen uniforme manier van meten is, is het met streaming diensten altijd appels met peren vergelijken

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:21:
[...]
Ik vind het alleen vrij onduidelijk waarom yennefer ineens Dé magiër is, terwijl ze de hele tijd tijdens haar opleiding niets voor elkaar kreeg.
Ze zal vast de meeste potentie gehad hebben, maar echt duidelijk wordt niet gemaakt hoe ze van stuntelende student ineens zo goed werd.
Dat leek mij in de laatste aflevering toch vrij duidelijk: Op "school" moest ze braaf leveren om te gaan met magie, door "chaos" te vermijden. Echter zit haar kracht hem juist in de chaos.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:42
Leuk filmpje van Henry Cavill waarin hij wat uitlegt over de verschillende zwaarden die gebruikt zijn in The Witcher:
YouTube: Henry Cavill Explains Everything You Need To Know About The Witcher'...

• Arcenon
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:37
shdx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:58:
[...]

Het duurde bij mij inderdaad ook even voordat ik de tijdslijnen duidelijk had. Had ook nogal het GoT gevoel toen ik begon met kijken en had niet echt gerekend op sprongen in tijd.

[...]

Ik denk dat het maken van een portal niet heel makkelijk is. Volgens mij maakt ze voornamelijk portals in panieksituaties. Misschien dat de boeken hier duidelijker over zijn?
Het maken van een portal in de games door Yennefer / Triss is no problemo, wordt regelmatig gedaan om te fast travellen dus niet alleen in panieksituaties, ik vond het ook al niet helemaal aansluiten maar wellicht dat het in de boeken inderdaad anders is. Ze moeten idd wel de magic use consistent houden..

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Uiteindelijk toch afgekeken nadat ik er eerst na een half uur mee gestopt was. Toch best een prima serie, paar wat mindere stukken maar de grote lijn werd steeds boeiender. Snap er alleen helemaal niets van waarom die serie dan zo enorm zwak moest beginnen.

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12:49
ghighoegha schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Ik heb het idee dat juist 'de kijkers' het hypen omdat ze graag weer een serie als Game of Thrones willen zien.
Zeker omdat het fantasy is, is de link snel gemaakt.

Als fantasy liefhebber hoopte ik op een serie met het niveau van GoT en LoTR.
Gezien het niveaus van andere Netflix producties zeker mogelijk.
Helaas valt het me wat tegen, maar goed, dat is mijn smaak.
Vermakelijk, maar niet veel meer dan dat.

Het verhaal vind ik dusver weinig boeiend.
Net genoeg om te blijven kijken als vuller.
Ik heb de spellen niet gespeeld en de boeken niet gelezen, dus kan ik niet beoordelen of het aan de vertolking als serie ligt, of aan het origineel.

Afgezien van de verhaallijnen vind ik de productie zelf ook maar mwah.
Oke acteerwerk, maar niet overtuigend.
Settings best mooi,
Aankleding redelijk, maar mist een authentiek gevoel.
Special effects matig.
Al met al voelt het voor mij aan als een B+ titel.

Seizoen 2 wil ik wel zien, maar als het niet beter wordt, haak ik af.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True