CAPSLOCK2000 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:35:
[...]
Op zich geen bezwaar tegen naakt of seks maar het moet wel wat toevoegen. Ik vind het ook niet interessant om 10 minuten te kijken naar een accountant die z'n werk zit te doen. Mijn tijd is kostbaar. Minuten naar slechte sex kijken vind ik zonde van de tijd. Als het alleen maar gaat om sex kijken dan is daar een apart genre voor.
In deze serie vind ik de meeste sex-scenes tot nu toe weinig toevoegen. Ze lijken er vooral in te zitten om bepaalde kijkers te plezieren. Je moet dan wel heel behoeftig zijn want in de meeste scenes is niet meer dan een enkele borst te zien een wat suggestieve bewegingen van mensen die grotendeels gekleed of bedekt zijn.
In het spel Witcher 2 (het enige dat ik gespeeld heb) zat ook al heel wat sex die af en toe wat overdreven overkwam, maar stond het toch altijd in dienst van het verhaal.
Hoewel ik vind dat de serie over het algemeen de sfeer van het spel goed weet te benaderen, is het op dit punt mis gegaan.
Maar waarom vergelijk je de serie zoveel met het spel? Er is duidelijk aangegeven dat men uitgaat van de boeken en niet het spel. Er zullen hier en daar overeenkomsten zijn, maar zo zijn er ook de nodige verschillen. Ik heb alleen maar The Witcher 3 gespeeld, maar wel twee keer omdat het de eerste keer allemaal nog aardig onwennig was en ik absoluut niet bekend was met het genre.
In Series als GOT voegde de sex scene's nu ook niet meteen iets toe, maar het geeft wel een meer volwassen gevoel. Ik heb het idee dat men The Witcher een meer volwassen character wil meegeven en daar hoort naakt en sex ook bij. Bepaalde scenes vondt ik juist wel wat toevoegen voor het verhaal, hieraan lijkt het ook alsof Gerald ook niet zo gevoelloos is als men toch over Witchers denkt.
Dan maar even verder met mijn review.
Misschien wel het grootste pluspunt aan de serie vind ik de casting, die is uitstekend gedaan. De mensen passen zo in het computerspel, en dan niet alleen de hoofdpersonen maar juist ook alle bijfiguren.
Ik vindt dat men bepaalde characters inderdaad erg goed hebben gecast, maar je merkt ook meteen dat men diversiteit wilde toevoegen om politiek correct te zijn en om geen problemen met bepaalde bevolkingsgroepen te krijgen. Jammer genoeg leven we in een tijd dat dit ook nodig is, omdat men anders in een slecht daglicht gesteld wordt.
Niet dat het echt een probleem vormt, anders wordt het ook zo vlak en op deze manier kan men makkelijk onderscheid maken in de verschillende characters. Persoonlijk vindt ik Triss erg slecht gecast. Triss zou jonger moeten zijn als Yennifer, maar dit komt helemaal niet zo naar voren en al helemaal niet qua uiterlijk. Terwijl dit blijkbaar in de boeken en games toch wel erg duidelijk wordt.
Het grootste minpunt vind ik de tijdsprongen, het duurde veel te lang voor ik door had wat er aan de hand was en toen lukte het me niet meer om iedereen in de juiste tijdslijn te plaatsen.
Dit is ook iets waar ik veel moeite mee had, omdat het pas na paar afleveringen echt duidelijk wordt dat men in verschillende tijdlijnen zit. Het was mooi geweest wanneer men dit beter had aangegeven in de serie. Maar daarom kijken mensen de serie misschien wel weer twee keer
Iets waar ik mij erg aan gestoord heb is de 6e aflevering en de CGI van de gouden draak. Dit leek meer op een veredelde kip dan een draak. Ik weet dat dit het eerste seizoen is, en dat je series niet kunt vergelijken met films, maar hier is echt slecht over nagedacht. Deze aflevering doet afbreuk aan de hele serie en hadden ze wat mij betreft beter weg kunnen laten, want ook het schrijfwerk was erg slecht. Het had allemaal veel interessanter en spectaculairder kunnen zijn.
Al met al wel een leuke serie voor misschien wel een van mijn meest favoriete games. Maar ik hoop toch echt dat ze in seizoen twee meer energie besteden aan de CGI en niet bepaalde zaken uit de weg gaan alleen omdat het zwaar op het budget leunt. Gelukkig ziet het er naar uit dat de serie wel een succes is, dus dat zou betekenen dat we voor het volgende seizoen meer kunnen verwachten