Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
RobertMe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor alle banken. Immers is dit ook al de tweede renteverlaging van de ECB dit jaar. Eerst van 3,00 naar 2,75 in februari(?) en deze week van 2,75 naar 2,50. Waarbij OpenBank ook nog redelijk laat reageert en 2 maanden voor de wijziging de aankondiging doet. Dus relatief gezien valt het nog wel mee.
Klopt, maar ik deed juist even banksparen voor een leuk rendement met weinig risico en het geld snel beschikbaar, boven de 3,0% was dit nog leuk. Nu levert het te weinig op, ga dus naar elders met uiteraard een ander risicoprofiel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 11:47
.

[ Voor 98% gewijzigd door degranulatie op 14-03-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
gerritjan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:35:
Zojuist mail ontvangen van Openbank:

[...]
Mail nog niet ontvangen ik krijg nog keurig 2.75% rente... Eens kijken hoe lang dit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

degranulatie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:35:
[...]

Mail nog niet ontvangen ik krijg nog keurig 2.75% rente... Eens kijken hoe lang dit blijft.
Dat is niet je Open Spaarrekening, maar je gepersonaliseerde Spaarrekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
RaZ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:39:
[...]

Dat is niet je Open Spaarrekening, maar je gepersonaliseerde Spaarrekening ;)
Oja, zie het verschil zo 1,2,3 niet maar vind het wel prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 20:58
Ik probeer de belastingaangifte in te vullen maar het is voor mij één grote bende.

Op 1 januari 2024 had ik bij Openbank:
- 1 betaalrekening
- 2 spaarrekeningen
- 1 beleggingsrekening d.m.v de Robo Advisor

Probleem 1: Al deze rekeningen staan bij de Belastingaangifte ingevuld als zijnde Beleggingsrekeningen, wat dus grotendeels niet klopt, en nu snap ik niet wat ik hiermee aan moet.

In de belastingaangifte zelf kan ik geen extra betaal/spaarrekeningen kan toevoegen, het vinkje wat er staat is locked en dus kan ik geen wijzigingen aanbrengen daarin.

Moet ik dan maar de betaal/spaarrekeningen onder beleggingsrekeningen laten staan zodat ze in elk geval in de aangifte staan? Moet ik dan maar het saldo op 1 januari 2024 invullen als de waarde, ook al is het geen belegging?

Probleem 2: Om de één of andere redenen zijn er naast bovenstaande rekeningen echter nóg véél meer Openbank-rekeningnummers automatisch ingevuld als zijnde beleggingsrekeningen. Mijn enige logische verklaring zou zijn dat een deel hiervan aangemaakte en later weer opgeheven Welkom Spaarrekeningen zouden zijn geweest. Door de bekende 'beltruc' kon je een nieuwe Welkom Spaarrekening krijgen als de rente weer verhoogd was, Openbank opende dan een nieuwe Welkom Spaarrekening voor je, zette het saldo van je 'oude' spaarrekening met lagere rente over op de nieuwe, en vervolgens hief Openbank de oude spaarrekening op. De eerste keer ging dit half mis waardoor ik ineens 2 spaarrekeningen had, en sindsdien werden beide spaarrekeningen steeds omgezet naar nieuwe Welkom Spaarrekeningen met hogere rente elke keer als ik belde. Ik denk dat ik in totaal 3 of 4 keer d.m.v. de 'beltruc' een nieuwe rekening heb gekregen.

Echter staan er dus in totaal... 28(!) zogenaamde beleggingsrekeningen vooraf ingevuld in mijn belastingaangifte. Zoveel dat ik het gewoon totaal niet meer kan plaatsen, want in mijn ogen heb ik dus maar 4 actieve rekeningen en is slechts 1 een beleggingsrekening, en dus niet 28 :?

Ik wacht maar even de jaaropgave van Openbank af want in die van vorig jaar staan ook maar 4 rekeningen genoemd, maar ik betwijfel of ik met die jaaropgave op zak er dan wél uit ga komen :'(

Hebben andere mensen die hun Welkom Spaarrekening wel eens vernieuwd hebben ook zoveel rekeningnummers in hun aangifte staan? En/of staat jouw Openbank betaalrekening ook als beleggingsrekening aangemerkt en zo ja, hoe heb jij dit opgelost? Ik ben echt compleet clueless op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:03
Zoek eens onder belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook gekke dingen met de belastingaangifte, geen 28 rekeningen gelukkig maar wel van alles wat en bedragen die ook niet kloppen.
Ben er maar mee gestopt. Als het goed is stuurt openbank eind maart hun overzichtslijst dus hopelijk wordt het dan wat duidelijker wat de stand van zaken van 1 januari 2024 was. Dan ga ik de aangifte nog een keer proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:12
In het jaaroverzicht 2023 is het eindsaldo per 31-12-2023 terug te vinden. Dit is tevens het beginsaldo per 1-1 2024. Je hoeft dus niet te wachten op het jaaroverzicht 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:58
Frolow schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:53:
Ik probeer de belastingaangifte in te vullen maar het is voor mij één grote bende.

- 1 betaalrekening
- 2 spaarrekeningen

Probleem 1: Al deze rekeningen staan bij de Belastingaangifte ingevuld als zijnde Beleggingsrekeningen, wat dus grotendeels niet klopt, en nu snap ik niet wat ik hiermee aan moet.

In de belastingaangifte zelf kan ik geen extra betaal/spaarrekeningen kan toevoegen, het vinkje wat er staat is locked en dus kan ik geen wijzigingen aanbrengen daarin.

Moet ik dan maar de betaal/spaarrekeningen onder beleggingsrekeningen laten staan zodat ze in elk geval in de aangifte staan? Moet ik dan maar het saldo op 1 januari 2024 invullen als de waarde, ook al is het geen belegging?

Probleem 2: Om de één of andere redenen zijn er naast bovenstaande rekeningen echter nóg véél meer Openbank-rekeningnummers automatisch ingevuld als zijnde beleggingsrekeningen. Mijn enige logische verklaring zou zijn dat een deel hiervan aangemaakte en later weer opgeheven Welkom Spaarrekeningen zouden zijn geweest. Door de bekende 'beltruc' kon je een nieuwe Welkom Spaarrekening krijgen als de rente weer verhoogd was, Openbank opende dan een nieuwe Welkom Spaarrekening voor je, zette het saldo van je 'oude' spaarrekening met lagere rente over op de nieuwe, en vervolgens hief Openbank de oude spaarrekening op. De eerste keer ging dit half mis waardoor ik ineens 2 spaarrekeningen had, en sindsdien werden beide spaarrekeningen steeds omgezet naar nieuwe Welkom Spaarrekeningen met hogere rente elke keer als ik belde. Ik denk dat ik in totaal 3 of 4 keer d.m.v. de 'beltruc' een nieuwe rekening heb gekregen.

Echter staan er dus in totaal... 28(!) zogenaamde beleggingsrekeningen vooraf ingevuld in mijn belastingaangifte. Zoveel dat ik het gewoon totaal niet meer kan plaatsen, want in mijn ogen heb ik dus maar 4 actieve rekeningen en is slechts 1 een beleggingsrekening, en dus niet 28 :?

Ik wacht maar even de jaaropgave van Openbank af want in die van vorig jaar staan ook maar 4 rekeningen genoemd, maar ik betwijfel of ik met die jaaropgave op zak er dan wél uit ga komen :'(

Hebben andere mensen die hun Welkom Spaarrekening wel eens vernieuwd hebben ook zoveel rekeningnummers in hun aangifte staan? En/of staat jouw Openbank betaalrekening ook als beleggingsrekening aangemerkt en zo ja, hoe heb jij dit opgelost? Ik ben echt compleet clueless op het moment.
Waarschijnlijk lost het niet alles voor je op,maar als input:
- beleggen bij Openbank (Roboadvisor) levert heel veel (>10) IBAN nummers op die bij vooringevulde gegevens terechtkomen (en die je zover ik weet grotendeels niet kunt herkennen)
- zoek je bekende IBAN nummers (betaal, spaar, ook de virtual commerce card heeft een nummer & saldo) op en vul saldi in. Ik kon die bij banktegoeden opgeven (ergens staat in je aangifte de vraag of dit beleggingen zijn)
- voer saldo beleggingen op (ik weet uit mijn hoofd even niet zeker hoe ik daarvan IBAN bepaald had; ik denk van jaaroverzicht Openbank)
- overige IBANs kun je verwijderen (je hebt alle saldi opgegeven)
- NB mijn jaaroverzicht van Openbank klopte vorig jaar niet; let dus op! Heb ondanks navraag uiteindelijk geen correctie gekregen

Ik heb Roboadvisor opgezegd, behalve vanwege kosten ook vanwege complicatie bij belastingaangifte.

Je schreef dat je vorig jaar maar weinig rekeningen had; had je toen nog geen Roboadvisor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
devriesjande schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:53:
In het jaaroverzicht 2023 is het eindsaldo per 31-12-2023 terug te vinden. Dit is tevens het beginsaldo per 1-1 2024. Je hoeft dus niet te wachten op het jaaroverzicht 2024.
Ik vind het wel onduidelijk van openbank eerlijk gezegd.
in het jaaroverzicht 2024 staat dat je deze informatie nodigt hebt bij de belastingaangifte 2023.

en verder in het overzicht staat het eindejaarssaldo, maar of dat dan 2023 is me niet duidelijk (2024 zal het niet zijn, want het is in de loop van 2024 opgemaakt).

en verder staat de spaarrekening daar ook genoteerd als betaalrekening, wat ook niet klopt.

Dus openbank had wel wat duidelijker mogen zijn wat mij betreft. zet in ieder geval gewoon datums bij de bedragen, hoe moeilijk kan het zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-04 11:03
Frolow schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:53:

- 1 betaalrekening
- 2 spaarrekeningen

Vreemd dat je geen spaarrekeningen kunt toevoegen. Ik kan op het formulier naar hartelust spaarrekeningen verwijderen en andere toevoegen en de vooringevulde bedragen veranderen. Idem dito bij beleggingen.
Misschien de belastingtelefoon bellen en zorgen dat dat vinkje unlocked gaat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
Is bij jullie Openbank ook de laatste met een financieel_jaaroverzicht ? (jaren hiervoor ook rond 18/20 maart)
Kennen jullie een partij die nog later is dan openbank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Vorig jaar 13 maart, jaar daarvoor 20 meen ik. Geduld.... 😑
Nee, ken geen partij die later is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-04 10:15
no1san schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:12:
Is bij jullie Openbank ook de laatste met een financieel_jaaroverzicht ? (jaren hiervoor ook rond 18/20 maart)
Kennen jullie een partij die nog later is dan openbank ?
Ik ken nog een partij die later is.... Crowdfunding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Laatst online: 22:39
swimfreak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Ik ken nog een partij die later is.... Crowdfunding :)
Welke dan ?
collincrowdfund.nl en mintos zijn gewoon op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:12
Zoals ik al eerder schreef,
In de jaaropgave 2023 zie je ook het saldo op 31-12-2023. Dit is gelijk aan het saldo op 1-1-2024 wat nodig is voor de belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 13:26
NicoHF schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Denk dat de grootbanken wel weer gaan verlagen dadelijk.
Waardoor het verschil met OB nog steeds relatief groot blijft.
Yep. Ik lees net een persbericht met publicatiedatum vandaag: Volksbank merken verlagen de spaarrente naar 1,55%. Het verschil met OB blijft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
balken07 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Yep. Ik lees net een persbericht met publicatiedatum vandaag: Volksbank merken verlagen de spaarrente naar 1,55%. Het verschil met OB blijft zo.
Goed voor de VRH op sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 02:14

aex351

I am the one

devriesjande schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:32:
Zoals ik al eerder schreef,
In de jaaropgave 2023 zie je ook het saldo op 31-12-2023. Dit is gelijk aan het saldo op 1-1-2024 wat nodig is voor de belastingaangifte.
Ze zijn simpelweg te laat. Onze belastingaangifte start op 1 maart. Hoe moeilijk is het dan om vanaf 1 januari een financieel jaaroverzicht te verstrekken.

Ik had ze vandaag gebeld en de betreffende medewerker wist direct waar het overging. Dus ik zal wel niet de eerste zijn die gebeld had. Ze had echter geen verklaring waarom het nog op zich liet wachten. Anders dan de opmerking dat het eigenlijk al had moeten gebeuren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
aex351 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Ze zijn simpelweg te laat. Onze belastingaangifte start op 1 maart. Hoe moeilijk is het dan om vanaf 1 januari een financieel jaaroverzicht te verstrekken.

Ik had ze vandaag gebeld en de betreffende medewerker wist direct waar het overging. Dus ik zal wel niet de eerste zijn die gebeld had. Ze had echter geen verklaring waarom het nog op zich liet wachten. Anders dan de opmerking dat het eigenlijk al had moeten gebeuren.
Ze zijn te laat, maar je hebt de informatie al is wat @devriesjande aangeeft. Wat is belangrijker voor je: de klacht of de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 02:14

aex351

I am the one

balken07 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Ze zijn te laat, maar je hebt de informatie al is wat @devriesjande aangeeft. Wat is belangrijker voor je: de klacht of de oplossing?
Dat weet ik niet. Als de saldo van 31-12 berekend is op 0:00 en de saldo van 01-01 op 00:00 dan zit daar 24 uur tussen. Daarom wil ik een formele bevestiging van Openbank. Want nu wordt de aanname gedaan dat de eindsaldo van 31-12 berekend is op 23:59. Maar dat lees ik nergens terug.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Ach, niet bij zuster Santander Consumer Bank gaan sparen dan. Die opereren vanuit de Belgische vestiging op de Nederlandse markt. Het jaaroverzicht daar bestaat puur uit hoeveel rente je hebt ontvangen per kwartaal en hoeveel belasting daarover is ingehouden. Saldo staat er helemaal niet op. Dan moet je maar het transactieoverzicht downloaden. Dat is dus een PDF met per transactie een A4tje, waarop ook het begin- en eindsaldo staat en vervolgens aan het eind van het kwartaal "tussendoor" (/na transactie van rente bijschrijving) nog eens een extra A4tje met hoeveel rente je hebt ontvangen en ook weer hoeveel belasting is ingehouden.

Je kunt de benodigde informatie dus uit het transactie overzicht halen (want "beginsaldo" van de eerste transactie voor het jaar). Maar het is wel een grote puinzooi om te "lezen". Zoveel doe ik ook niet met SBC (lees: geld er op zetten en laten rentenieren), maar het is wel een PDF van 33 blz over 2024 (waarbij ik ook nog niet het hele jaar klant ben geweest).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balken07
aex351 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Dat weet ik niet. Als de saldo van 31-12 berekend is op 0:00 en de saldo van 01-01 op 00:00 dan zit daar 24 uur tussen. Daarom wil ik een formele bevestiging van Openbank. Want nu wordt de aanname gedaan dat de eindsaldo van 31-12 berekend is op 23:59. Maar dat lees ik nergens terug.
Ik ben zelf fiscalist, en heb nog nooit een ultimo stand en een begin stand gezien die afwijken. Boekjaren moeten aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
Vandaag staat op de website dat gisteren het jaaroverzicht er al was.
Duidelijk overzicht*.

*Ik heb geen roboadvisor belegging

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 19:30

BPP

Wellicht is deze vraag al voorbij gekomen. Ik heb vanochtend een overboeking gedaan naar mijn Rabo rekening. Staat er nog niet op, maar ik begreep al dat dit langer kan duren. Kan ik ook ergens zien maar welk rekeningnummer dit is gedaan? Het rekeningnummer klopt want ik heb maar 1 contact in mijn OB adressenboek. Maar ik vind het zo vreemd dat ik alleen mijn naam zie staan bij 'transacties' en niet het rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
BPP schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:32:
Wellicht is deze vraag al voorbij gekomen. Ik heb vanochtend een overboeking gedaan naar mijn Rabo rekening. Staat er nog niet op, maar ik begreep al dat dit langer kan duren. Kan ik ook ergens zien maar welk rekeningnummer dit is gedaan? Het rekeningnummer klopt want ik heb maar 1 contact in mijn OB adressenboek. Maar ik vind het zo vreemd dat ik alleen mijn naam zie staan bij 'transacties' en niet het rekeningnummer.
Je kan het rekeningnummer waarheen je hebt overgeboekt zien:
1. ga naar "documentatie"
2. zoek de " TRANSFERENCIAS EMITIDAS" (althans, zo heet het bij mijn documentatie) van je overboeking op de betreffende datum (verschijnt pas als het ook daadwerkelijk is overgeboekt).
3. dan staat het rekeningnummer in het midden van het afschrift onder "REKENINGNUMMER BEGUNSTIGDE"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Meh :P
De Europese Centrale Bank heeft de rente onlangs verlaagd. Vandaar verlagen we de rente van je gepersonaliseerde Open Spaarrekening vanaf 19 mei 2025 naar 2,30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Coffeeroam schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:35:
[...]

Je kan het rekeningnummer waarheen je hebt overgeboekt zien:
1. ga naar "documentatie"
2. zoek de " TRANSFERENCIAS EMITIDAS" (althans, zo heet het bij mijn documentatie) van je overboeking op de betreffende datum (verschijnt pas als het ook daadwerkelijk is overgeboekt).
3. dan staat het rekeningnummer in het midden van het afschrift onder "REKENINGNUMMER BEGUNSTIGDE"
Je kunt het ook zien bij Overboekingen UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rechtsherstel schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:51:
[...]
Je kunt het ook zien bij Overboekingen UIT.
Het punt van @BPP was dat daar géén rekeningnummers staan vermeld. Vandaar dus de derder gegeven oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Coffeeroam schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Het punt van @BPP was dat daar géén rekeningnummers staan vermeld. Vandaar dus de derder gegeven oplossing.
Die rekeningnummers staan er dus wel. Wel kijken bij OVERBOEKINGEN, niet bij Financiële positie.

[ Voor 4% gewijzigd door rechtsherstel op 19-03-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rechtsherstel schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:22:
[...]
Die rekeningnummers staan er dus wel. Wel kijken bij OVERBOEKINGEN, niet bij Financiële positie.
O ja, maar je moet ze dus uitklappen om de rekeningnummers van begunstigde te zien, maar dan alleen in de webversie.
In de app is dat niet te zien. Er valt daar niks uit te klappen. Of toch?

In ieder geval kun je in de app wél naar documentatie gaan en dan het afschrift vinden waarom het rekeningnummer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Ook in de de app is het te zien door er op te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 13:01
balken07 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Ik ben zelf fiscalist, en heb nog nooit een ultimo stand en een begin stand gezien die afwijken. Boekjaren moeten aansluiten.
Zo denk ik er ook over. Maar mijn stand van 31/12/23 is niet gelijk aan die van 1/1/2024. Mis een depositorekening die pas in maart 24 afliep. Openbank gebeld, tja vreemd, zoeken ze uit.
Op voicemail ingesproken door Openbank dat het wel klopt omdat ze andere peildata hanteren (??.) . Dan nog kan er niet zomaar een deposito in januari verdwenen zijn, die overigens in maart netjes uitbetaald is. Ook bij mijn man hetzelfde.
Heb ze maar weer gebeld, maar ben nog niet teruggebeld.
Iemand anders hetzelfde opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:10
@Pimirene
Ja, dat is bij mij ook zo. Alleen deposito's die nog actief zijn, staan in het overzicht "Rekeningen En Deposito's". Er staat bij mij niets met eindejaarssaldo = 0.00. Beetje slordig zolang in Nederland beginsaldo van belang is.
De uitgekeerde rente staat overigens wel onder "Rente Op Rekeningen/Deposito's". Ze zijn dus wel klaar voor de toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 13:01
Albert_x schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:17:
@Pimirene
Ja, dat is bij mij ook zo. Alleen deposito's die nog actief zijn, staan in het overzicht "Rekeningen En Deposito's". Er staat bij mij niets met eindejaarssaldo = 0.00. Beetje slordig zolang in Nederland beginsaldo van belang is.
De uitgekeerde rente staat overigens wel onder "Rente Op Rekeningen/Deposito's". Ze zijn dus wel klaar voor de toekomst....
Het vreemde is dat begin en eindsaldo van de gewone betaal en spaarrekeningen wel correct zijn. Alleen de deposito’s niet. Op 1 januari was deze deposito nog actief, dus horen ze het in het overzicht op 1/1 te vermelden. Rendement van die rekening stond wel op het overzicht.
Met zo’n opgave zou je zou vergeten je deposito’s op te geven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-04 15:23
Hierbij even een compliment aan de klantenservice van OB; ik had om uit te proberen een tijdje terug, twee bankrekeningen lopen en een spaarrekening bij OB en wilde een van de 3 IBAN laten sluiten. Een telefoontje en het was geregeld! Geen moeilijke e-mail of bewerkelijke opzegprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-03 20:47
Hey allen, over Openbank zie ik nergens een fitch rating of iets waaruit is af te leiden hoe veilig en financieel gezond Openbank is. Ik vraag me daarom af, ook gezien het Icesave-debakel, hoe berantwoord het is om veel geld te sparen bij Openbank. Dankjewel alvast voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
ghizzer schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:21:
Hey allen, over Openbank zie ik nergens een fitch rating of iets waaruit is af te leiden hoe veilig en financieel gezond Openbank is. Ik vraag me daarom af, ook gezien het Icesave-debakel, hoe berantwoord het is om veel geld te sparen bij Openbank. Dankjewel alvast voor een reactie
In tegenstelling tot Icesave valt Openbank onder het Europese bankgarantiestelsel. Als Openbank omvalt krijg je je inleg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Een rating van een bank zegt niet perse iets. De rating kan vandaag goed zijn en volgende week alsnog omvallen. En dat is al als de rating klopt. Zie bv Wirecard of hoe die Duitse partij ook hete. IIRC was de rating prima of in ieder geval vond de toezichthouder niks. Maar er was wel nogal wat corruptie in de toko.

Enige waar je echt wat aan hebt is dat de tegoeden gekt worden door het Spaanse DGS.
En wellicht hecht je waarde aan het feit dat 99,999... van de aandelen in handen van Santander zijn, en Santander een van de grootste banken ter wereld is (top 10 als je Chinese banken niet meetelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 10:15
Of-Aaargh schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:41:
[...]

In tegenstelling tot Icesave valt Openbank onder het Europese bankgarantiestelsel. Als Openbank omvalt krijg je je inleg terug.
Icesave viel tijdens het debacle wel onder het garantie stelsel, heb toen al mijn geld incl rente teruggekregen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
richard-5 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Icesave viel tijdens het debacle wel onder het garantie stelsel, heb toen al mijn geld incl rente teruggekregen!
Formeel was er alleen een te klein IJslands garantiestelsel waarvan de vergoeding ook veel lager was als de €100k die we nu kennen. Vervolgens heeft de NL overheid maar alles betaald / voorgeschoten omdat het om zo veel geld ging etc. Maar dat hoefde absoluut niet. En na rechtszaken? heeft de NL overheid uiteindelijk alles teruggekregen van IJsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

richard-5 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Het euvel bij Icesave was dat mensen hun geld daar stallen vanwege de hoge rente. Dan is je huis verkopen en het geld daar parkeren of een leuke erfenis die daar staat, laten we zeggen 250k. Dan krijg je die 100k terug van het garantiestelsel, en die andere 150k is "jammer yoh", en zie je nooit meer terug.

Zelfde gebeurde bij de DSB :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 18:48
Hoe het juridisch aan elkaar geknoopt zit weet ik niet, maar santander is wel een hele grote bank.
Maak me meer zorgen over het erfrecht.

[ Voor 16% gewijzigd door piotr123 op 22-03-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik wou van mijn spaarrekening afschrift downloaden echter krijg ik geen sms. Dit is nooit eerder gebeurd. Nog iemand met dit probleem?

Edit : Op voor mij onbekende reden krijg ik wel SMS'jes binnen maar kwamen in SMS spam (geblokkeerd).

[ Voor 28% gewijzigd door Harbo op 23-03-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:57
RaZ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Het euvel bij Icesave was dat mensen hun geld daar stallen vanwege de hoge rente. Dan is je huis verkopen en het geld daar parkeren of een leuke erfenis die daar staat, laten we zeggen 250k. Dan krijg je die 100k terug van het garantiestelsel, en die andere 150k is "jammer yoh", en zie je nooit meer terug.

Dat is niet gebeurd bij DSB, uiteindelijk heeft iedereen alles teruggekregen. Daar ging echter wel wat tijd overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 11:41
Dus je wil een rating om te weten of OpenBank veilig is en dat wil je nav het Icesave-debakel?

Als nou iets een rol speelde in de kredietcrisis van 2008 (waardoor ook icesave omviel) is het wel dat de ratingsbureau's hun werk niet deden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
RaZ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:54:
[...]

Een rating van een bank zegt niet perse iets. De rating kan vandaag goed zijn en volgende week alsnog omvallen. En dat is al als de rating klopt. Zie bv Wirecard of hoe die Duitse partij ook hete. IIRC was de rating prima of in ieder geval vond de toezichthouder niks. Maar er was wel nogal wat corruptie in de toko.

Enige waar je echt wat aan hebt is dat de tegoeden gekt worden door het Spaanse DGS.
En wellicht hecht je waarde aan het feit dat 99,999... van de aandelen in handen van Santander zijn, en Santander een van de grootste banken ter wereld is (top 10 als je Chinese banken niet meetelt?)
Dankjewel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
Hey Allen,

Vandaag vreemde 150 euro op mijn rekening gekregen.
Blijkt dat dat de uitbetaling is vandaag van Openbank voor de actie van EXTRAATJE150

Dus mochten andere ook meegedaan hebben dan kan je ze binnenkort verwachten of al hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:05
Ook ontvangen zag ik vanmiddag.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
TheSander562 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:21:
Hey Allen,

Vandaag vreemde 150 euro op mijn rekening gekregen.
Blijkt dat dat de uitbetaling is vandaag van Openbank voor de actie van EXTRAATJE150

Dus mochten andere ook meegedaan hebben dan kan je ze binnenkort verwachten of al hebben gehad.
Net zelf ook even gecheckt, en inderdaad! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik heb niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
balken07 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:00:
[...]

Net zelf ook even gecheckt, en inderdaad! oOo
Dat is heel fijn voor jullie. Gefeliciteerd.

Ik niet (maar ik had me dan ook niet ingeschreven).

Wel voor: DROOMREIS24, MOTOVLC24, IPAD2024, APPMAX24, IPHONE16PRO, 25X100EURO, FEESTDAGEN24, ............nooit wat gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:34:
[...]

Dat is heel fijn voor jullie. Gefeliciteerd.

Ik niet (maar ik had me dan ook niet ingeschreven).

Wel voor: DROOMREIS24, MOTOVLC24, IPAD2024, APPMAX24, IPHONE16PRO, 25X100EURO, FEESTDAGEN24, ............nooit wat gekregen.
Ik heb wel eens iets gewonnen waarvan ik niet eens wist dat ik mij had ingeschreven. Kreeg ineens een pakket uit Spanje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Hebben jullie ook nog altijd geen jaaropgaaf? Afgelopen jaren kreeg ik die eind maart, wat ik al rijkelijk laat vond….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:08
Valorian schreef op donderdag 3 april 2025 @ 00:34:
Hebben jullie ook nog altijd geen jaaropgaaf? Afgelopen jaren kreeg ik die eind maart, wat ik al rijkelijk laat vond….
Ik kreeg op 21 maart dit smsje, je moet blijkbaar echt naar de website want in de app kan ik de jaaropgave niet vinden.
code:
1
Info: Je kunt je Jaaroverzicht 2024 nu downloaden. Log in op de website en ga naar Je profiel > Documentatie > Meer opties. Meer info: +31707007516.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmy
  • Laatst online: 07-04 12:07
Ben sinds 18-3 nieuwe klant Openbank
Welkom spaarrekening

mijn vraag is krijg je niet op de 1e van de maand de rente erbij gestort?
het is nu de 3e van de maand en er nog geen rente gestort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
remmy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:54:
Welkom spaarrekening

Nee, OpenBank doet dit elke maand, maar op basis van openingsdatum en niet de eerste van de maand. Dus ergens rond de 18e (/19e/20e?) kun je de rente verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
remmy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:54:
Welkom spaarrekening

Dan krijg je met valutadatum 18-4 de rente bijgestort, zichtbaar op 19-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:36
Ik las laatst iets dat de voorwaarden van Travel+ zijn gewijzigd. Gebruikte het een tijd terug om geld in het buitenland op te nemen, by far de beste koersen + geen limiet zoals Revolut.

Is travel+ nog steeds zo goed als het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-04 15:23
psvunited schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:49:
Ik las laatst iets dat de voorwaarden van Travel+ zijn gewijzigd. Gebruikte het een tijd terug om geld in het buitenland op te nemen, by far de beste koersen + geen limiet zoals Revolut.

Euh…. Kan het zijn dat de 5 gratis opnames in de wereld alleen nog maar bij Santander ATM’s zijn 🤔?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:08
Datisraar schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:18:
[...]

Euh…. Kan het zijn dat de 5 gratis opnames in de wereld alleen nog maar bij Santander ATM’s zijn 🤔?
In de website staat nog steeds:
5 keer per maand kosteloos geld opnemen wereldwijd!
Onbeperkt geld opnemen bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:14
In de Openbank app krijg je bij de menukeuze "Contract voor producten afsluiten" ook een afbeelding te zien van een Visa creditcard. Dat was me nog niet eerder opgevallen. Je kunt hem alleen niet selecteren want dan komt er een foutmelding dat je al een betaalpas hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSHGmWetoSH1AKDbiMJOZkm6L8g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zlrCHhNekAIdjyFCZvF9GmcY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
jack2 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:37:
In de Openbank app krijg je bij de menukeuze "Contract voor producten afsluiten" ook een afbeelding te zien van een Visa creditcard. Dat was me nog niet eerder opgevallen. Je kunt hem alleen niet selecteren want dan komt er een foutmelding dat je al een betaalpas hebt.

[Afbeelding]
Ik heb even gekeken, maar ik zie bij mijn "producten aanvragen" geen Visa logo op de betaalpas staan. Ook geen Maestro of Mastercard logo, maar helemaal geen logo.
Het is dan ook geen creditcard (overigens ook niet in jouw afbeelding) maar gewoon een betaalpas (debitcard). Waarom dat Visa logo dan zomaar verschijnt weet ik niet.
Bij mij verschijnt het niet. Niet in de app en ook niet op de webpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 04:09
@jack2 hier idem wat @Coffeeroam schrijft. Zal wel een ‘afbeelding’ foutje zijn want als jij klikt krijg je ook je betaal pas error. Dus het product wat ze linken is de debet card die je al hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
psvunited schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:49:

Mag ik vragen waar je dit las? Zonder vermelding hiervan is het voor de rest een schot hagel in het luchtledige, want op basis van de productpagina zie ik geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:27
Hoe lang duurt het voordat Openbank Welkom rekening is geopend? Bunq is de eerste 6 maanden bijna om, dus zoek ik iets om te switchen; deze welkom rekening lijkt mij perfect. Goede ervaringen verder? Hoe zit het met de documentatie die ze aanleveren tbv belastingaangifte? Zelf bijhouden, of krijg je netjes een afschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:36
balken07 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen waar je dit las? Zonder vermelding hiervan is het voor de rest een schot hagel in het luchtledige, want op basis van de productpagina zie ik geen verschillen.
Hele tijd terug in dit topic. Iemand die contact op moest nemen met Openbank om uiteindelijk het geld terug te krijgen (de fees).

Maar dan lijkt het nog steeds gewoon te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-04 06:48
psvunited schreef op zondag 20 april 2025 @ 05:04:
[...]

Hele tijd terug in dit topic. Iemand die contact op moest nemen met Openbank om uiteindelijk het geld terug te krijgen (de fees).

Maar dan lijkt het nog steeds gewoon te moeten werken.
Ik denk dat dat meer was omdat het niet helemaal automatisch ging en dus uitzonderlijk geval was.
Normaal houdt de bank nog steeds geen extra fees maar kan je ze in het begin wel zien en krijg je dat later weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
fissa schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:09:
Hoe lang duurt het voordat Openbank Welkom rekening is geopend? Bunq is de eerste 6 maanden bijna om, dus zoek ik iets om te switchen; deze welkom rekening lijkt mij perfect. Goede ervaringen verder? Hoe zit het met de documentatie die ze aanleveren tbv belastingaangifte? Zelf bijhouden, of krijg je netjes een afschrift.
Dat duurde bij mij 14 dagen, omdat de tenaamstelling van de tegenrekening niet 100% overeenkwam met die van Openbank (voorletters in plaats van voornamen die Openbank gebruikt). Het moest uiteindelijk telefonisch handmatig gebeuren, maar dat kunnen ze. Het duurt alleen even voordat je weet waarom het niet lukt. Verder goede ervaringen.
Jaaropgaaf vind ik niet belangrijk; ik kan ook gewoon zelf kijken wat er op staat (of stond). Afschriften zijn te vinden in de webomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 04:09
fissa schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:09:
Ik weet niet meer hoe lang het bij mij duurde maar vond het niet bijzonder lang.

Documentatie is goed. Alles per maand beschikbaar met duidelijk aangegeven over welke bedragen welke rentes zijn berekend.

Jaaroverzicht is sinds 17-maart beschikbaar.

Nadeel bij mij is dat er her en der Spaanse woorden blijven rondvliegen. Zowel in de app als op documentatie. Maakt mijzelf niet zo veel uit maar is niet echt netjes. Anderen hebben dit probleem niet en hebben een volledig Nederlandse app etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gisteren geprobeerd geld over te boeken naar mijn tegenrekening. Uiteindelijk na alle controles beland op het scherm dat ik telefonisch moet bellen. Zo gedaan. Nu probeer ik hetzelfde bedrag als gisteren zelf over te boeken krijg ik weer de zelfde melding. Echt irritant dit. Iemand heeft een palfond bedrag van E 20k genoemd maar zelfs dat lukt mij niet gisteren.

Edit : Toch E 20 k overboeken zelf wel gelukt. Waarschijnlijk omdat dit bedrag kleiner is dan bedrag van gisteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Harbo op 23-04-2025 20:32 ]

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste