Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.
Je hebt met de nieuwe voorwaarden tot 30 juni de tijd om de 500 euro te storten dus die bonus zal je wel krijgen.menzo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:10:
Ik heb pas een paar dagen gelden eens 500 gestort. Ik ben benieuwd of ik de 50euro nog krijg.
Zo gaat het toch ook al sinds jaar en dag als je een vliegticket boekt?Hier verliep alles vlot, gewoon zorgen dat je je namen invult zoals ze ook op je paspoort staan. Problem fixed
Is snap niet dat anderen hier zo'n probleem van maken.Even logisch nadenken, dan gaat het bij een tweede poging wel goed.
Volgens mij niet nee, SNS heeft wel zoiets: https://www.snsbank.nl/pa...zekering-sns-betalen.htmlmichaelw1998 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 01:32:
Heeft Openbank ook een aankopenverzekering? Heb dit op de website niet gevonden dus ik ga er eigenlijk vanuit van niet...
In vino veritas, in aqua sanitas
Verwijderd
-500 moet je dus storten en moet er zo lang op staan tot dat die 50 gestort is?
-hebben jullie gebeld om de promotiecode te activeren?
Want dit "Vul de promotiecode in die in het promotiecode gedeelte staat op het registratieformulier voor een betaalrekening." lees ik op https://www.openbank.nl/a...romotions/WL_50Eur_NL.pdf
Maar als je al een rekening hebt dan is die toch al geregistreerd?
Als je geen persoonlijke code hebt ontvangen in je mail, dan kun je niet meedoen met die actie waarbij je €50 bonus krijgt bij het storten van €500 volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:43:
Ik heb toch nog wat vragen tav de €50 bonus..
Want dit "Vul de promotiecode in die in het promotiecode gedeelte staat op het registratieformulier voor een betaalrekening." lees ik op https://www.openbank.nl/a...romotions/WL_50Eur_NL.pdf
Je hebt hem aangemaakt met de promo code. Naast de €500 storten hoef je niets te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:43:
Ik heb toch nog wat vragen tav de €50 bonus..
De promo code van mijn vrouw werkt helaas niet meer. Heb nu voor haar een rekening met de code 'welkom' aangemaakt. Dan krijg je een 'welkom spaarrekening' met 2% rente op max €5000 voor 6mnd, wat uiteindelijk ook €50 is. Ze wilde toch ook graag met Android Pay kunnen betalen.
Off topic vervolg: email met nieuwe voorwaarden en prijzen, de "regular" rekening blijft voor mij (en vermoed andere testers) 0 euro.Datisraar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:45:
[...]
Off topic berichtje: Ik heb mij ook succesvol voor een account aangemeld bij Aion. Ben nu aan het testen, belangrijk is wel voor 28 februari je rekening te sluiten of te downgraden. Ander kost het je EUR 19 per maand bij Aion.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nog even off topic vervolg: ja, ik had al gedownload naar Light lidmaatschap bij Aion en nu dan 3 maanden gratis. Ik had overigens de 40€ als tester, van de week ontvangen. Jij ook? Naast Openbank, en Aion dus totaal 90€ verdiend.Mr.D78 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:36:
[...]
Off topic vervolg: email met nieuwe voorwaarden en prijzen, de "regular" rekening blijft voor mij (en vermoed andere testers) 0 euro.
[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 01-03-2020 12:57 ]
Verwijderd
Zojuist gebeld en kom er helaas niet voor in aanmerking.JohanNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:40:
[...]
Als je geen persoonlijke code hebt ontvangen in je mail, dan kun je niet meedoen met die actie waarbij je €50 bonus krijgt bij het storten van €500 volgens mij.

Wanneer ik nu iets overmaak naar mijn ABN, dan geeft ie alleen weer:JohanNL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:22:
Ik heb gisteren overboekingen gedaan naar meerdere banken van mij en gelukkig stond nergens mijn documentnummer in de ontvangen overboekingen.
Wel bij sommige " referentie: NOT PROVIDED ", wellicht dat hier eerst wel het documentnummer stond maar ze dit nu hebben aangepast
ID debiteur: I
dus niet meer het hele documentnr. We weten dus niet of het ABN is die het weghaalt, of Openbank.
Ik heb overigens nog geen bonus ontvangen en ze reageren doodleuk niet op mijn vele e-mails. (Heb weer die 500 gestort, maar mijns inziens is dat dus niet conform de voorwaarden, afijn als ik het maar krijg.
ABN-AMRO heeft dat al 3x met mij gedaan afgelopen jaren. Geen enkel probleem. Kan mij niet herinneren of er kosten bij kwamen kijken maar meen van niet.49euro schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:43:
[...]
Ik ken geen enkele traditionele bank die een nieuwe pas stuurt naar je vakantie adres. Het lijkt me logisch dat dit niet mogelijk is.
Is dat iets Spaans? Dat je alleen kan overmaken tijdens kantooruren?J0kerNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:12:
Vandaag trouwens een overschrijving naar mijn eigen tegenrekening gedaan, best wel vaag dat je alleen tijdens hun werkuren kunt overmaken, maar goed. Om een of andere reden moet je hierbij een e-mailadres opgeven, kreeg een mailtje terug met de titel 'Overschrijving ten uwe gunste', en verder in het Engels, was wel chapeau
Want volgens mij voorkomt het dat je Openbank als hoofdrekening kan gaan gebruiken. Het is immers niet zo aantrekkelijk als je niet elk moment van de dag geld kan overboeken. Daardoor zal Openbank dan meestal meer als ‘speelrekening’ gebruikt worden.
Vind ik best wel jammer, want ik denk dat Openbank wel potentie heeft.
* Ik ben geen klant en dit is ook geen aanval op Openbank. Ik vind ‘t alleen best opmerkelijk.
Ik kreeg deze melding ook. Het is wel mogelijk om een transactie te doen buiten kantooruren, je moet dan alleen handmatig de datum van overschrijving op een werkdag zetten. Emailadres lijkt bij mij niet verplicht te zijn, zonder werkte het ook.J0kerNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:12:
Vandaag trouwens een overschrijving naar mijn eigen tegenrekening gedaan, best wel vaag dat je alleen tijdens hun werkuren kunt overmaken, maar goed. Om een of andere reden moet je hierbij een e-mailadres opgeven, kreeg een mailtje terug met de titel 'Overschrijving ten uwe gunste', en verder in het Engels, was wel chapeau
In het weekend heb ik een overboeking gedaan en hoefde helemaal geen datum aan te passen. De transactie wordt idd wel op maandag verwerkt.Facepalm schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Ik kreeg deze melding ook. Het is wel mogelijk om een transactie te doen buiten kantooruren, je moet dan alleen handmatig de datum van overschrijving op een werkdag zetten. Emailadres lijkt bij mij niet verplicht te zijn, zonder werkte het ook.
Reden genoeg om Openbank voor nu even links te laten liggen totdat ze hun zaken wat beter op orde hebben, heb ook alles er inmiddels afgehaald.E461 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:16:
[...]
Wanneer ik nu iets overmaak naar mijn ABN, dan geeft ie alleen weer:
ID debiteur: I
dus niet meer het hele documentnr. We weten dus niet of het ABN is die het weghaalt, of Openbank.
Tja, ik had je al gewaarschuwd dat dit waarschijnlijk ging gebeuren.E461 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:16:
[...]
Ik heb overigens nog geen bonus ontvangen en ze reageren doodleuk niet op mijn vele e-mails. (Heb weer die 500 gestort, maar mijns inziens is dat dus niet conform de voorwaarden, afijn als ik het maar krijg.
Communicatie is niet hun beste punt, dat blijkt al sinds ze met die watchlist begonnen.
Ze bedoelen denk ik dat er '' gewoon '' €500 op moet staan en ze dan binnen een maand de €50 storten, waarna je dan alles eraf kunt halen.
Hier voldoe jij dus niet aan.
Kun je een hele discussie met ze aan gaan dat de voorwaarden volgens jou anders zijn, heb je alleen jezelf mee
Verwijderd
De bank blinkt niet uit in duidelijkheid:
In 'contractuele informatie' is nog steeds sprake van een mastercard die eenmalig €1,99 kost.
Een vliegticket via openbank betalen om zo van de verzekering gebruik te kunnen maken, gaat niet lukken bij maatschappijen die alleen directe betalingen via iDeal of CC toestaan.
Update: De virtuele eCommerce Card is de oplossing.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2020 21:49 ]
Zou dat niet lukken met de virtuele 'eCommerce card'? Of geldt de dekking van de reisverzekering alleen op overboekingen en betalingen met de Maestro-kaart?Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 01:36:
Een vliegticket via openbank betalen om zo van de verzekering gebruik te kunnen maken, gaat niet lukken bij maatschappijen die alleen directe betalingen via iDeal of CC toestaan.
Bij mij hetzelfde. Na het installeren van de Openbank app kreeg ik bij Tikken en betalen het logo van Open bank te zien (zie screenshot hieronder, bovenaan). Echter betalen lukte vervolgens niet, ook niet als ik voor 'Tikken en betalen met open apps' koos en op de Open bank app inlogde voordat ik m'n telefoon bij de pinautomaat hield. Pas na het installeren van de Google pay apk en het aldaar toevoegen van m'n OB maestro kaart werkte het.Nuevocasa schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:46:
[...]
Bij Android is de NFC chip niet geblokkeerd voor andere apps zoals wel het geval is bij Apple. Alleen via de Openbank app mobiel pinnen zou daarom moeten werken, ook volgens hun site. Bij mij ging het niet goed en heb toen de pas maar bij Android Pay toegevoegd en dat werkt tot nu toe perfect.
/f/image/00vF9vQGIPvYhDxMMhP6qJWU.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nu heb ik bij Tikken en betalen overigens driemaal Google pay staan, ook bij Overige. Een daarvan stond standaard aan maar ook als je die uitschakelt lukt het om contactloos te betalen. Moraal van dit verhaal: je hebt die Google pay app nodig (en dat vind ik eigenlijk irritant want ik wil zo min mogelijk van Google op m'n telefoon).
/f/image/uykhEWSmU8V432LpuQeHN7Gx.jpg?f=fotoalbum_medium)
heb een acceptgiro van simpel opgestuurd.
ze keuren het niet goed, omdat het van een mobiele provider is
.als het ging om een mobiele provider met internet abbo, dan kon het wel,zeiden ze
beetje raar
Kun je niet gewoon een bewijs opsturen van je huurcontract of afschrijving van de hypotheek? Dan lijkt me dat wel vaststaat dat je er woont.beekjo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:23:
ze vragen bewijs van adres.
heb een acceptgiro van simpel opgestuurd.
ze keuren het niet goed, omdat het van een mobiele provider is
.als het ging om een mobiele provider met internet abbo, dan kon het wel,zeiden ze
beetje raar
Dennisweb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Kun je niet gewoon een bewijs opsturen van je huurcontract of afschrijving van de hypotheek? Dan lijkt me dat wel vaststaat dat je er woont.
Verwijderd
Dat zou moeten lukken. Ik was vergeten dat er een virtuele card wordt geleverd. Voor zover ik uit het contract opmaak moet de reis via het openbank account zijn 'gefinancierd'. Betalen via de e-commerce card valt daaronder.TexMex schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Zou dat niet lukken met de virtuele 'eCommerce card'? Of geldt de dekking van de reisverzekering alleen op overboekingen en betalingen met de Maestro-kaart?
Wel leuk dat de pinterminal naar t spaans switcht indien je aan het betalen bent
De mevrouw aan de telefoon kon ook niks voor mij betekenen. Dan maar geen rekening.
Wat is er zo onveilig aan? Of wat is er veiliger aan het versturen van documenten via hun eigen website?-ION- schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:29:
Ze vragen nog steeds kopie van identiteitsbewijs per mail te versturen als er iets mis is gegaan met het indienen daarvan in het aanmeldingsproces. Lekker veilig...
De mevrouw aan de telefoon kon ook niks voor mij betekenen. Dan maar geen rekening.
Ik vind dat het niet vlekkeloos gaat op deze manier, veel gedoe er omheen...ik wacht het echt nog eens rustig af.
Mijn Revolut en N26 draaien als een speer, dus kan voorlopig wel een tijdje vooruit.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ze keuren initialen niet goedMaaark schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:25:
Screenshot/export/afschrift van je bank gebruiken?
ik heb al 10 documenten opgestuurd en allemaal niet goed
Ja, voor mijn vrouw. Afgelopen weekend aangemaakt, binnen een dag was de betaalrekening en toegang geregeld. Gisteren is de welkom spaarrekening toegevoegd.JDFS schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:29:
Iemand van jullie al de WELKOM spaarrekening (2% rente) geactiveerd kunnen krijgen?
Duurde dus een paar dagen langer.
Mooie avitar trowens, daar heb ik een schilderij van gemaakt zo`n 35 jaar geleden. Kijk er nog elke dag naar-ION- schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:29:
Ze vragen nog steeds kopie van identiteitsbewijs per mail te versturen als er iets mis is gegaan met het indienen daarvan in het aanmeldingsproces. Lekker veilig...
Ik vind dat je gelijk hebt, dat geklungel met opsturen van bewijsstukken... identiteit zelfs. Laten ze gewoon genoegen nemen met een video chat en de identiteit vast leggen, wel zo vertrouwelijk.
Ik ben er voorlopig ook een beetje klaar mee, misschien in de toekomst nog eens.
Bedankt dat je Openbank hebt gekozen als je nieuwe digitale bank!
Wij willen je vertrouwen in ons vieren met twee fantastische nieuwtjes.
Herinner je je nog de reisvoordelen van het travel card plan die je kunt inschakelen op je Я42 betaalpas? Omdat je een van onze eerste klanten bent, krijg je ze voor altijd gratis!
En dat is nog niet alles. Met wie zou je graag op wereldreis gaan?Contant geld nodig? Pin bij de dichtstbijzijnde geldautomaat!
Je kunt gebruikmaken van 5 gratis opnames per maand bij alle geldautomaten wereldwijd
Je betaalpas kent alle valuta’s ter wereld
Doe aankopen in welke valuta dan ook, zonder extra kosten en met de MasterCard-wisselkoers. En dat elke dag, ook in het weekend!
Verzekeringen die je beschermen als je op reis bent, zoals bij vertragingen, verlies van bagage, medische hulp, ongevallen en nog veel meer
Nodig 3 vrienden uit om klant te worden van Openbank en dan kunnen zij ook voor altijd gratis¹ genieten van de reisvoordelen met het travel card plan. Bovendien krijgen ze € 50 op hun nieuwe betaalrekening!
Deel deze codes met 3 vrienden²!
*** drie aparte codes ***
Houd er rekening mee dat je vrienden alleen kunnen genieten van alles wat openbank.nl biedt als zij woonachtig en belastingplichtig zijn in Nederland.
De wereld ligt aan je voeten!
¹Het travel card plan is voor altijd gratis voor de eerste 20.000 klanten die zich t/m 31-05-2020 aanmelden. Vanaf 1-6-2020 kost het optionele plan € 7,99 p/maand voor nieuwe klanten.
²Houd er rekening mee dat elke code voor eenmalig gebruik is bij registratie als nieuwe klant t/m 31 mei 2020. Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, moet je vriend(in) bovendien minimaal € 500 op zijn/haar nieuwe Open Betaalrekening storten. Er geldt geen minimumtermijn voor de rekening, maar de € 500 moet op de rekening blijven staan totdat de beloning in ontvangst is genomen.
Als Openbank besluit op enig moment om je travel account niet meer gratis aan te bieden, dan vraag ik me af of dat zomaar kan, omdat je vrij uitdrukkelijk de belofte hebt gehad dat het 'voor altijd gratis' zou blijven.JohanNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:22:
@E461 Ook ontvangen, ik ben alleen wel benieuwd hoe lang dat '' voor altijd gratis '' gaat zijn, het blijft voor mij te mooi om waar te zijn.
Wellicht kleden ze het pakket dan uit en introduceren ze travel card plan 2.0Dennisweb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Als Openbank besluit op enig moment om je travel account niet meer gratis aan te bieden, dan vraag ik me af of dat zomaar kan, omdat je vrij uitdrukkelijk de belofte hebt gehad dat het 'voor altijd gratis' zou blijven.
Verificatie betalingen in curve en Paypal werken niet dus MasterCard toevoegen lukt niet.
Leuke actie hoor vandaag met die codes voor 3 vrienden, maar als je die daadwerkelijk gebruikt en invult bij aanmelden krijg je een error....
Steeds opnieuw zie ik veel slordigheden.
Ze zijn het wéér aan het oplossen.
initialen mogen niet,mobiele provider afschrift kan niet, heb al vele documenten opgestuurd,maar niks helpt.
ik zit bij abnamro en willem van de openbank ks mag wel eens opschieten
raar. mijn abn-afschrift met initiaal is gewoon geaccepteerd. heb overigens helemaal geen Nederlandse bankrekening met naam voluit. Voor kennis geldt hetzelfdebeekjo schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:59:
pffffffffffffffff sinds 5 februari wacht ik al op activatie.
initialen mogen niet,mobiele provider afschrift kan niet, heb al vele documenten opgestuurd,maar niks helpt.
ik zit bij abnamro en willem van de openbank ks mag wel eens opschieten
nou, dan ben ik benieuwd wat voor een bank dat is
E461 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:31:
[...]
raar. mijn abn-afschrift met initiaal is gewoon geaccepteerd. heb overigens helemaal geen Nederlandse bankrekening met naam voluit. Voor kennis geldt hetzelfde
Die mail hebben wij hier (drie man/vrouw sterk) nooit ontvangen.E461 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:03:
Nieuwe mail ontvangen:
Bedankt dat je Openbank hebt gekozen als je nieuwe digitale bank!
...
Nodig 3 vrienden uit om klant te worden van Openbank en dan kunnen zij ook voor altijd gratis¹ genieten van de reisvoordelen met het travel card plan. Bovendien krijgen ze € 50 op hun nieuwe betaalrekening!
Deel deze codes met 3 vrienden²!
*** drie aparte codes ***
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb een account bij openbank en heb de mail met de drie codes wel ontvangen. Als iemand interesse heeft in een code, de dm staat open.de codes zijn vergeven.Poekie schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:39:
Ik denk dat die alleen is gestuurd naar mensen die op de wachtlijst stonden? Hier namelijk ook niets.
[ Voor 4% gewijzigd door groggy op 08-03-2020 16:18 ]
Je krijgt dan alsnog €50 bonus bij minimale storting van €500 én de travelplan gratis.
Bij interesse roept u maar. (DM)
[ Voor 40% gewijzigd door Mjammy op 08-03-2020 17:43 ]
Edit: mijn codes zijn inmiddels gebruikt.
[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 09-03-2020 13:40 ]
check je DM. :-)T_Verhoeven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:42:
Als iemand nog een code over heeft heb ik wel interesse! Lees pas net over de actie en die €50,- is toch mooi meegenomen.
Hier nog zo iemand! Code? PM pleaseT_Verhoeven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:42:
Als iemand nog een code over heeft heb ik wel interesse! Lees pas net over de actie en die €50,- is toch mooi meegenomen.
Verwijderd
Dan maar geen rekening.
Mijn inschrijving is geaccepteerd binnen 40 uur na inschrijven, wacht nu nog op fysieke post met de pas.
Grootste nadeel tot nog toe van de Openbank is dat je inlognaam je paspoortnummer wordt.
Verwijderd
Thanks!
Zie eerder bericht van mij. Daarin geven ze aan dat ze dat vanaf heden wel accepteren. Dus zou gewoon even naar die reactie linken of de mail quoten. Dan moet het gewoon lukken.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:28:
Ook ik heb problemen met het niet accepteren van de kopie van mijn paspoort. Ze accepteren de Nederlandse regelgeving niet die stelt dat een leesbaar en identificeerbaar document voldoende is.
Dan maar geen rekening.
Klik in de app op de pas (niet op een van de twee schuifjes of het gearwheel) en vervolgens rechtsbovenin op de drie puntjes. Daar kan je de CVV raadplegen.Wtrdk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:
Hi allen, ik heb nu een openbank kaart (geactiveerd via de app), en als ik hem aan apple pay wil toevoegen moet ik een beveiligingscode invoeren. Ik zie die echter nergens op de kaart staan! Wie weet hoe dit werkt en kan mij verder helpen?
Thanks!
[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 12-03-2020 14:48 ]
Wow, thanks! Dat was goed verstopt! Het werkt nu!Poekie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Klik in de app op de pas (niet op een van de twee schuifjes of het gearwheel) en vervolgens rechtsbovenin op de drie puntjes. Daar kan je de CVV raadplegen.
Nee want daarvoor moet je ook een code gebruiken en je kunt niet twee codes invullen bij het aanmelden.SwitchingtoAMD schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:08:
Werkt die actiecode van 50 euro ook icm de 2% rente actie?
2% rente over de eerste 6 maanden is ook 50 euro ( over max 5000 ).SwitchingtoAMD schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:08:
Werkt die actiecode van 50 euro ook icm de 2% rente actie?
Er zijn sowieso geen kosten, rekening opzeggen is dus nergens voor nodig.SwitchingtoAMD schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:41:
Dus die 50 euro cashen en dan meteen de rekening opzeggen is ook een mogelijkheid? Dan heb je 0 kosten en toch 50 euro verdiend
Ik heb een rekening geopend ( zonder premie)en bevalt mij prima. Nu wil ik nog een rekening voor mijn vrouw openen.
[ Voor 73% gewijzigd door Hoi!!! op 13-03-2020 09:22 . Reden: Verduidelijking ]
Die heb je zelf gekozen tijdens de aanmeldprocedure. En kun je op dezelfde manier opvragen (en ook wijzigen) als ik boven uitlegde voor de CVV.Hoi!!! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:23:
Andere vraag. Ik heb bij mijn pasje niet een pincode ontvangen. Gaat dat op een andere manier in zijn werk of heb ik post gemist?
[ Voor 9% gewijzigd door Poekie op 13-03-2020 09:28 ]
Ahh thanks, gelukt!!Poekie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:27:
[...]
Die heb je zelf gekozen tijdens de aanmeldprocedure. En kun je op dezelfde manier opvragen (en ook wijzigen) als ik boven uitlegde voor de CVV.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Graag voor de Euro 50....rimave schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:54:
Ik heb ook nog wel codes voor de 50 euro en travelcard voor de liefhebber.
Je hebt PM.
Code is voor beide begreep ik uit de Openbank mail:
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hallo!
We hebben goed nieuws! Omdat je nog steeds op tijd bent om bij de allereerste Openbank-klanten te horen, hebben we voor jou een exclusieve beloning klaarliggen: tot € 50 op je nieuwe Open Betaalrekening¹ en het travel card plan met reisvoordelen op je Я42 betaalpas voor altijd gratis!¹
Begrijp ik het nu goed dat de betaalpas + travel card plan gratis zijn en blijven?Zodra je klant bent, ontvang je de Я42 betaalpas met het travel card plan ingeschakeld, waarmee je voor altijd gratis kunt profiteren van alle reisvoordelen:
Ik vind het prijsbeleid enorm ondoorzichtig als je het aan mij vraagt.

Blijkbaar hebben ze nog steeds geen 20k users, want gratis travelplan is actief.
Prijsbeleid is ondoorzichtig, maar ze willen bijv dat je gaat doneren aan goede doelen (via soort van restsparen, maar dan restdoneren, via afronden naar boven).
Ach bij. Bunq hebben we t zelfde gezien.Dennisweb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Als Openbank besluit op enig moment om je travel account niet meer gratis aan te bieden, dan vraag ik me af of dat zomaar kan, omdat je vrij uitdrukkelijk de belofte hebt gehad dat het 'voor altijd gratis' zou blijven.
Over bunq kan ik een heel boek schrijven. Zelden zo’n negatieve ervaring meegemaakt als bij die club.
Openbank lijkt me interessant, maar ik mis nog een paar dingetjes. Een gemakkelijke manier voor een top-up zoals bij Revolut zou leuk zijn. Dat mis ik ook bij N26. Wat ik verder nog mis bij Openbank is 24/7 bankieren. Dus transacties ook in het weekend verwerken. Nu schijn je de vraag te krijgen om je transactie voor maandagmorgen in te plannen.
Maar goed. Openbank is net nieuw en wat niet is kan nog komen. Of het is een ervenis van de Spaanse manier van bankieren.
Vooral voor mensen die bij sns bank zitten, is gratis Openbank met Apple Pay en Maestro erbij, een uitkomst. SNS biedt dat (voorlopig) niet aan.Dennisweb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:56:
[...]
Over bunq kan ik een heel boek schrijven. Zelden zo’n negatieve ervaring meegemaakt als bij die club.
Openbank lijkt me interessant, maar ik mis nog een paar dingetjes. Een gemakkelijke manier voor een top-up zoals bij Revolut zou leuk zijn. Dat mis ik ook bij N26. Wat ik verder nog mis bij Openbank is 24/7 bankieren. Dus transacties ook in het weekend verwerken. Nu schijn je de vraag te krijgen om je transactie voor maandagmorgen in te plannen.
Maar goed. Openbank is net nieuw en wat niet is kan nog komen. Of het is een ervenis van de Spaanse manier van bankieren.
Verwijderd
Omdat ze denk ik een unique selling point missen tegenover de bestaande concurrenten als Revolut en bunq. Ik heb de kaart inmiddels ontvangen maar ben niet echt de spreken over de beveiliging voor het inloggen op je account.Get!em schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:13:
Net de pas binnen: You will never Bank alone.....
Blijkbaar hebben ze nog steeds geen 20k users, want gratis travelplan is actief.
Prijsbeleid is ondoorzichtig, maar ze willen bijv dat je gaat doneren aan goede doelen (via soort van restsparen, maar dan restdoneren, via afronden naar boven).
Merci, ik heb de eerste code gebruikt.
🠕 This side up
Je krijgt nog een aanvullende handtekeningcode die je moet gebruiken bij transacties.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:48:
[...]
Omdat ze denk ik een unique selling point missen tegenover de bestaande concurrenten als Revolut en bunq. Ik heb de kaart inmiddels ontvangen maar ben niet echt de spreken over de beveiliging voor het inloggen op je account.
Die zijn ondertussen gebruikt. De tweede code hierboven ook. Iemand nog eentje voor mij over?
edit: ik ben voorzien. Dank!
[ Voor 5% gewijzigd door fjorden op 14-03-2020 23:38 ]
[ Voor 37% gewijzigd door musicfreak op 15-03-2020 11:48 ]
Thanks, gebruikt!musicfreak schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:44:
Mijn laatste code: 11723051512142117102
Laat even weten als je 'm gebruikt hebt.
11588315619813107161
11588413261411218137
11588501011130212017
11751312194216059767
11751410712751964141
11751564114152121105
Laat maar weten als je er 1 gebruikt heb dan haal ik hem weg.
Grappig, kijk even naar alle codes die met Openbank gemoeid zijn.Brooky schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:38:
3 codes:
11831801167131491418
11831971111714191411
11832081631659172111
Inloggen is redelijk basic: paspoort of ID nummer (is op te zoeken) + 4 cijferige pincode + sms 4 cijfers
Transactie neemt een selectie uit je handtekeningcode
En dan deze invite codes lijken een soort van volgorde/sequence te bevatten en niet heel random, maar kan nog niet helemaal zien welke componenten.
1183 18 01167131491418
1183 19 71111714191411
1183 20 81631659172111
1158 83 15619813107161
1158 84 13261411218137
1158 85 01011130212017
1175 13 12194216059767
1175 14 10712751964141
1175 15 64114152121105
ik wil het annuleren ivm corona virus
ik heb ook travel+
wat kan ik doen?

Verwijderd
Ik zou eerst eens de voorwaarden erbij pakken, om waarschijnlijk vast te stellen dat de verzekering niets uitkeert bij geval van force majeure. Dus je moet gewoon zien dat je wat regelt met het hotel, bijvoorbeeld gedeeltelijke terugbetaling, tegoed voor een andere keer, of iets dergelijks.beekjo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:40:
Ik heb hotel geboekt via ebookers,de en betaald via ideeal
ik wil het annuleren ivm corona virus
ik heb ook travel+
wat kan ik doen?