[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
En daarom had de KNVB consequenter kunnen straffen. Nu is het 1 kant op en door het gebrek aan consequentie krijg je in mijn ogen competitievervalsing, want je benadeelt 1 ploeg en de ander komt er mee weg. We leven in 2022, met camera's op iedere centimeter, maar nog kunnen ze de individuen niet aanpakken. Het klinkt als gemakzucht. Er moet toch een beter systeem te verzinnen zijn om die "fans" er eens uit te filteren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Competitievervalsing ? Dat lees ik nooit als Ajax geen supporters mee mag nemen naar Utrecht of Den Haag.

Halsema heeft in eerdere brieven aan PSV geschreven dat het een volgende keer niet bij waarschuwen zou blijven. Het was een optelsom en eentje die er aan zat te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:11:
En daarom had de KNVB consequenter kunnen straffen. Nu is het 1 kant op en door het gebrek aan consequentie krijg je in mijn ogen competitievervalsing, want je benadeelt 1 ploeg en de ander komt er mee weg. We leven in 2022, met camera's op iedere centimeter, maar nog kunnen ze de individuen niet aanpakken. Het klinkt als gemakzucht. Er moet toch een beter systeem te verzinnen zijn om die "fans" er eens uit te filteren.
De KNVB straft niet, de lokale driehoek accepteert het gedrag niet meer.

De clubs moeten inderdaad eens beter gaan handhaven en daar consequent in zijn. Simpele zaken als objecten richting spelers gooien zou tot een ontzegging van x wedstrijden moeten leiden. Constateren zou niet zo lastig moeten zijn.

Voetbal is emotie maar ook daar zitten grenzen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:28:
Competitievervalsing ? Dat lees ik nooit als Ajax geen supporters mee mag nemen naar Utrecht of Den Haag.

Halsema heeft in eerdere brieven aan PSV geschreven dat het een volgende keer niet bij waarschuwen zou blijven. Het was een optelsom en eentje die er aan zat te komen.
En net zoals bij deze wedstrijd als de aangehaalde wedstrijden mag een deel van de aanhang goed reflecteren waarom er geen uitsupporters mogen zijn.

Dat toedichten aan de burgermeester en/of de KNVB is te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Consequent is het toverwoord inderdaad. "Fans" van Ajax slaags het familievak bij PSV inlopen, hup ook geen uitvak. Maar ja consequent handelen ontbreekt. Neemt niet wat dat het terecht is dat er ingegrepen wordt, maar de manier staat mij niet aan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Vraag me wel af of Halsema dan ook ingrijpt als er vandaag weer dingen over boeren gezongen worden waarbij er een ziekte wordt genoemd met 6 letters. Volgende keer dan tegen PSV met alleen uitsupporters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
renegrunn schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:40:
FC Groningen laat zich eens van haar slechtste kant zien: boycotten dit weekend RTV Noord. Hond van FC Groningen speler Abraham beet vorige maand een chihuahua dood. RTV Noord schrijft hier een feitelijk stukje over, en nu worden ze dit weekend geboycot. |:(

Artikel in kwestie hier: https://www.rtvnoord.nl/n...uren-voelen-zich-onveilig

Meer duiding daar: https://www.sikkom.nl/kle...tiek-en-boycot-rtv-noord/
Ah, de trainer geeft een passende reactie op de boycot van RTV Noord door FC Groningen. Oh nee, toch niet…

Echt bizar. Dan weet je als trainer 1 ding heel zeker: ik ga komende zondag vragen krijgen over deze kwestie, dus je gaat je er op voorbereiden en bedenkt weloverwogen een antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 06-11-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ex-Feyenoorder Dessers is ook lekker bezig. Not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
PSV gaat niet akkoord met een schikkingsvoorstel van de KNVB voor antisemitisme uitspraken van de supporters tijdens de JC schaal.

Niet zozeer omdat ze oneens met de boete zijn (ze zijn het daar wel mee eens), maar omdat ze vinden dat de uitspraken over homo's niet moeten kunnen (het thuispubliek zong tijdens dezelfde wedstrijd 'alle boeren zijn homo's' ). Door nu te weigeren moet er een onderzoek komen en hopen ze dat alle homofobie uitspraken aangepakt worden (en voor de mensen met iets teveel clubbril op, dus ook die uitspraken van de eigen supporters).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
ElPaco schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:46:
PSV gaat niet akkoord met een schikkingsvoorstel van de KNVB voor antisemitisme uitspraken van de supporters tijdens de JC schaal.

Niet zozeer omdat ze oneens met de boete zijn (ze zijn het daar wel mee eens), maar omdat ze vinden dat de uitspraken over homo's niet moeten kunnen (het thuispubliek zong tijdens dezelfde wedstrijd 'alle boeren zijn homo's' ). Door nu te weigeren moet er een onderzoek komen en hopen ze dat alle homofobie uitspraken aangepakt worden (en voor de mensen met iets teveel clubbril op, dus ook die uitspraken van de eigen supporters).
Dat gaat nooit veranderen. Dit is onderdeel van het apengedrag van veel supporters. Een Gorilla klopt ook op zijn borst, maar als je een keer boe terugroept, vlucht die gorilla keihard weg.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat die dwazen het bij een beetje geroep laten. Ik ken homo's die gewoon tussen het volk op de tribune staan en keihard meeroepen. En iedereen weet dat het homo's zijn, maar je blijft fysiek wel van onze homo's af. Klinkt een beetje vreemd, maar wat ik bedoel te zeggen is dat niemand echt wakker ligt van de homo's. Ook die mogen gewoon mee in de bus of trein en ze komen gewoon levend terug aan het einde van de dag.

Maar ik snap het probleem wel, en in de normale maatschappij is het nog wel een dingetje. In mijn wijk kunnen ze hand in hand lopen, zonder grote ellende. Maar in de wijk schuin tegenover de onze, raad ik het ze serieus af. Daar geldt een andere mores.

edit: Die Blatter loopt nog altijd vrij rond, terwijl hij gewoon netjes in een of andere gevangeniscel had moeten zitten wegens bewezen corruptie. Dat is vreemd, want als wij dit zouden uithalen, zaten we nu al jaren in een cellencomplex weggestopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
ElPaco schreef op maandag 7 november 2022 @ 23:46:

Haha degene die denkt dat het roepen van homo's ook maar iets te maken heeft met homofobie is een dwaler. Hetzelfde als dat 'kut' als je je vingers verbrandt niks te maken heeft met het vrouwelijk geslachtsdeel. Maar bezigheidstherapie voor de geleerden is en blijft een mooi ding. En daarna komt de grote groep deugers nog met stille trom (en probably lijm en soep) er achter aan. Niks meer of minder dan een verbasterd scheldwoord waar absoluut niet teveel achter gezocht moet worden in letterlijke zin.

Blijf me elke keer weer verbazen over dat soort geneuzel maar then again mensen moeten iets hebben om over te praten toch? :)

Linksom of rechtsom: de één is niet antisemitisch (PSV) de ander is niet homofoob (Ajax). Iedereen die iets verder kan denken dan zijn / haar neus lang is en die zich verdiept in wereldse zaken weet toch dat het enige doel is de supporters in een uitvak / thuisvak te raken omdat ze vóór een andere club zijn. Dat de één als geuzennaam 'Joden' heeft geadopteerd en de ander daarop ageert heeft niks met de Joden in Israël of mensen van Joodse afkomst te maken maar is enkel bedoeld tégen de Ajax-fans (of die nu man, vrouw, links, rechts, bi, lesbisch, homo, moslim, christen, boeddhist, orthodox, jood, atheïst of whatever zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 08-11-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
@Typhone dat is uiteraard net zo dwaas als denken dat wanneer PSV supporters zingen over joden ze het over gelovigen hebben. Alleen is de geuzennaam van Ajacieden net zo dat dat dus niet zou mogen en voor andere ploegen wel.

Voor alle duidelijkheid, wat mij betreft moedig je je team aan en ga je niet andere lopen afzeiken (op wat voor manier dan ook), maar dit is natuurlijk zo dubbel als wat.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
ElPaco schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:24:
@Typhone dat is uiteraard net zo dwaas als denken dat wanneer PSV supporters zingen over joden ze het over gelovigen hebben. Alleen is de geuzennaam van Ajacieden net zo dat dat dus niet zou mogen en voor andere ploegen wel.

Voor alle duidelijkheid, wat mij betreft moedig je je team aan en ga je niet andere lopen afzeiken (op wat voor manier dan ook), maar dit is natuurlij zo dubbel als wat.
Ik had die addendum al toegevoegd in mijn bericht maar jij was net iets te snel ;)
Verder ben ik heel erg pro eigen club aanmoedigen maar weet ik net zo goed dat niks bij momenten zo fijn is als de ander even lekker sarren. Het geestelijk vermogen om dat te ondergaan (wetende dat het ooit weer andersom is) hoort erbij en wie dat niet kan kan beter geen sport gaan volgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 08-11-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Sowieso moet het aanmoedigen in stadions echt anders. Ik ben zelf fanatiek ADO supporter, maar schaam mij kapot als ik iedereen om mij heen dingen richting uitvak of uitspelende ploeg hoor roepen. Begin dit seizoen naar Almelo geweest voor de eerste uitwedstrijd, meeste gasten hebben 90 minuten lang alleen maar nare ziektes geroepen in combinatie met de naam Heracles (of Almelo).

Even zelfs nog de rellen weggelaten van afgelopen seizoen is het in het stadion steeds minder leuk. Je ziet steeds meer vechtpartijen op de tribunes in NL, tussen rivaliserende ploegen maar ook tussen supportersgroepen van 1 voetbalclub. Afgelopen vrijdag was het bij ons weer raak vanwege wat biergooiers (mag je van vinden wat je wilt, maar het in mekaar meppen en naar beneden gooien in plaats van de dialoog aangaan is fout). Zorgt ervoor dat je bij een goal alleen maar aan het oppassen bent dat je niet onterecht wordt aangevallen als je een beker bier ziet vliegen. Zal de details die ik gezien heb na zo'n vechtpartij niet delen verder, het ontbijt zit nog vers in de maag.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het top als supporters achter hun ploeg staan, en een beetje over en weer zingen (met originele spreekkoren) hoort erbij. Zo wisten wij NAC op de kast te krijgen door Erik Falkenburg aan te moedigen toen die nog bij ons speelde, maar mekaar letterlijk of indirect de dood toe wensen gaat veel te ver.

TLDR: Supporters moeten op hun eigen club gaan letten, niet op de tegenstander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het kan trouwens ook anders, bij de wedstrijd Jong PSV - Helmond sport was het hondenweer. De supporters van Helmond mochten toen, samen met de supporters van Jong PSV, op de overdekte tribune gaan zitten ipv in het niet overdekte uitvak.

Ik snap dat het iets anders is want veel publiek is er vaak niet bij Jong PSV, maar het feit dat het toen zo is opgelost toont wel aan dat het kan.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Dat biergooien is pas ergens in corona ontstaan toch? Heel soms kan ik het mij van vroeger herinneren maar opeens is het gemeengoed geworden. Zal wel hand in hand gaan met de ontwikkeling van social media en het deel + kopieer gedrag van de meute wat daar uit voortkomt. Een andere verklaring daarvoor heb ik niet. Maar je moet het plebs eens horen klagen wanneer het bier opeens €3 p/stuk duurder wordt.

Ik geloof er trouwens niet in dat je dat gedrag uitgebannen krijgt. Daar is het voetbal de sport niet naar en de samenleving de samenleving niet naar. Op het moment dat er waar dan ook iets op het punt van gebeuren staat zie je al die harde kernen opeens 'zwart' worden met die zipper-truien die van een hoodie opeens een balaclava maken. Bij Lazio en Olympique Marseille werden ze zelfs met ingebouwde filters tegen traangas (!) gemaakt. Volgens de wet mag je die truien gewoon aan en dragen in een stadion dus ga er maar aanstaan dat ooit te verbieden of uit te bannen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:43:
Dat biergooien is pas ergens in corona ontstaan toch?
Het is verergerd maar ook voor corona gebeurde het al te vaak dat bier richting spelers gegooid werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Bier gooien is sinds corona heel erg verergerd in sommige stadions, maar ploegen zoals Feyenoord gebeurt dit volgens mij al zo lang als ik me kan herinneren. Ik vind het maar zonde van m'n geld, die biertjes zijn €5.25 bij ado.

Toch nog een voordeel aan Qatar dan, daar zal niet zo snel met bier gegooid worden lijkt me :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
tommerd_ schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:50:
Bier gooien is sinds corona heel erg verergerd in sommige stadions, maar ploegen zoals Feyenoord gebeurt dit volgens mij al zo lang als ik me kan herinneren. Ik vind het maar zonde van m'n geld, die biertjes zijn €5.25 bij ado.

Toch nog een voordeel aan Qatar dan, daar zal niet zo snel met bier gegooid worden lijkt me :+
€5,25 voor een biertje? :o :D

Dan is het probleem toch zo verholpen als je die €12,50 p/stuk maakt?
Ofwel je geniet, ofwel je hebt geld teveel. Problem solved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
Typhone schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:59:
[...]

€5,25 voor een biertje? :o :D

Dan is het probleem toch zo verholpen als je die €12,50 p/stuk maakt?
Ofwel je geniet, ofwel je hebt geld teveel. Problem solved.
Misschien wel handig als ik erbij vermeld dat het om halve liters bier gaat, kleintjes zijn 3 euro dacht ik maar dit scheelt me op en neer lopen :+. Duurder vind ik niet de oplossing trouwens, maar het gewoon verbieden (mocht dit nog niet zo zijn) en streng handhaven lijkt mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:28:
Andersom mag dat ook niet dus dat heft elkaar mooi op dan. Het gaat denk ik hier waarom mag de eene club wel uit supporters meenemen terwijl bij de return dat niet mag.

Prima hoor als ze niet mee mogen, heb in de kuip te vaak problemen meegemaakt met uit supporters. Bakken met urine of vuurwerk in het familie vak eronder gooien of het minder invalide vak bestormen is niet echt fijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
ElPaco schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:43:
Het kan trouwens ook anders, bij de wedstrijd Jong PSV - Helmond sport was het hondenweer. De supporters van Helmond mochten toen, samen met de supporters van Jong PSV, op de overdekte tribune gaan zitten ipv in het niet overdekte uitvak.

Ik snap dat het iets anders is want veel publiek is er vaak niet bij Jong PSV, maar het feit dat het toen zo is opgelost toont wel aan dat het kan.
Maar zo werkt het niet als er tienduizende supporters in je stadion zitten.

Dit kan je prima doen als er geen hond komt kijken. Ik ben ooit in Rijeka naar Roda JC gaan kijken. Ik zat toch in die omgeving, en heb verder niks met die Koempels. Maar wij gingen toen op de vrije dag naar Roda. Gewoon kaartjes kopen en ergens op een aftandse tribune belanden. Wel aan de overkant, recht tegenover die 50 meegereisde Roda-supporters. Binnen tien minuten zaten we gewoon aan de overkant tussen de echte uitsupporters en kwam de rest van het niet heel erg gevulde stadion gewoon bij elkaar in hetzelfde vak staan. En niemand liep een blauw oog op of werd 12 treden naar beneden getrapt. En een lol dat we hadden met zijn allen.

En ja, tegenwoordig is het een stuk grimmiger geworden, maar de media maakt het wel erger dan het is. Ik ben nog nooit half invalide uit een stadion hoeven kruipen. Als ik de krant moet geloven, is het elk weekend een soort burgeroorlog.

En wij liggen echt niet wakker, omdat ze bij PSV 25 hooligans hebben rondhuppelen. Wij hebben er veel meer als het echt nodig is. (Ik ben geen hooligan.)

@tommerd_ Het maakt niks uit hoe duur je het bier maakt. Hier gaan ze gewoon naar de Jumbo en halen ze wat treetjes, die dan door de spijlen van het hek worden aangegeven. Zo komt ook het vuurwerk binnen.

En alle supoosten zien dit gewoon, maar grijpen niet in. Die laten hun avond gratis bierdrinken niet lopen. De politie kijkt ook vrijwel altijd de andere kant op.

Dat zijn overigens wel altijd de minst grimmige wedstrijden.

[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 08-11-2022 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommerd_
mavaros schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:21:
[...]

@tommerd_ Het maakt niks uit hoe duur je het bier maakt. Hier gaan ze gewoon naar de Jumbo en halen ze wat treetjes, die dan door de spijlen van het hek worden aangegeven. Zo komt ook het vuurwerk binnen.

En alle supoosten zien dit gewoon, maar grijpen niet in. Die laten hun avond gratis bierdrinken niet lopen. De politie kijkt ook vrijwel altijd de andere kant op.

Dat zijn overigens wel altijd de minst grimmige wedstrijden.
Ik ben ook geen voorstander van duurdere bierprijs, dan kwam dat misschien verkeerd over. Bij ons is het niet mogelijk om iets alsnog het stadion binnen te smokkelen (behalve kleine flesjes whiskey/jagermeister voor in de winter), maar komt ook omdat er geen hek meer om het stadion heen zit zoals in Rotterdam bijvoorbeeld, maar de gasten die er bij ons zitten die staan te rellen en te vechten zitten niet aan het bier kan ik je zeggen. Wordt in de WC's voldoende 'verhandeld' tijdens de wedstrijd.

Overigens hebben we bij ons de supporterscoördinator die daar net zoveel bij betrokken is (en vooraan staat bij vechtpartijen), terwijl die door de club wordt betaald om alles in toom te houden en nog gebruikt wordt als uithangbord van de club ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
O jee, ik betwistte u niet in mijn reactie.

Hierzo hebben we op twee van de vier kanten van het stadion een hek staan. Dus we zitten niet in een soort voetbalkamp opgesloten. De stukken waar geen hek staat is onbetaalbaar voor het gewone volk. De hoofdtribune en dat soort speciale plaatsen.

Maar bij de plekken met de hekken rondom het stadion is gewoon nog een soort onbewaakt iets. Als je via die dure plekken naar buiten wilt, word je door een hele partij geavanceerde camera's gevolgd. Dan kan je wel bier halen, maar kom je niet meer terug het stadion in.

En ook in het armesloeber vak heb je camera's, maar kennelijk zit er nooit iemand op de monitor te kijken, want aan onze kant kan je werkelijkwaar alles naar binnensmokkelen.

edit:

@tommerd_ Het is het Philipsstadion.

En het stadion bij mij in de buurt wordt al jaren als meest moderne stadion van Nederland gekozen door allerlei deskundigen. Ergens gaat er dan iets mis.

Ik ben geen gekke hooligan, maar je zou zomaar flink onheil kunnen aanrichten onder het publiek als je wilt. Een AK-47 binnensmokkelen is dus ook gewoon te doen.

Dat laatste stukje tekst is wat luguber, maar we leven vandaag in 2022 en dan is niks meer gek of onmogelijk. Dat is het enge.

Tweede edit: De WC's zijn overal een soort handelshuis. Niet gek, want daar mogen geen camera's hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 08-11-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
Ik ben je inmiddels kwijt over welke club het gaat ;) Maar dat laatste stukje is inderdaad best relevant (en zo heb ik er nog niet eerder over nagedacht) het fouilleren is zinloos als er vervolgens allemaal spullen door de hekken aangegeven kunnen worden. Nu is het vuurwerk en/of bier, maar wat als het iets is waar iemand kwaad mee wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:43:

Dat is dan ook per ongeluk geweest :9
1x in het PSV stadion gezeten, thuis tribune ivm geen zin om met de bus te moeten gaan, met een bekerwedstrijd PSV-Top Oss.. in de laatste minuut ofzo scoort TOP de 5-1 of zoiets, ik juich wat (niet eens overdreven of uitdagend ofzo) en meteen van 4 kanten gebaren dat ik maar heel snel moet gaan zitten en stil moet zijn. En dat ergens op de lange zijde, ver weg van Oost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28

Superkiwi

Hoi doei

Allemaal onderdeel van het 'touwtje door de brievenbus' sentiment; dingen die eigenlijk gewoon zouden moeten kunnen maar tegenwoordig wel risico met zich meebrengen.
Ik denk dat niemand daar ook maar iets aan gaat kunnen veranderen, het is nu eenmaal de maatschappij waarin we leven.

Mijn opa vertelde over tijden dat hij Feyenoord-Ajax bezocht en het publiek gewoon door elkaar zat, kun je het je voorstellen? Toen het steeds onvriendelijker werd heeft hij zijn seizoenskaart van Feyenoord opgezegd en sindsdien nooit meer een wedstrijd bijgewoond. En dan hebben we het over een héle tijd geleden dus ook vroeger was niet alles beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 08-11-2022 13:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:29:
[...]

Dat is dan ook per ongeluk geweest :9
1x in het PSV stadion gezeten, thuis tribune ivm geen zin om met de bus te moeten gaan, met een bekerwedstrijd PSV-Top Oss.. in de laatste minuut ofzo scoort TOP de 5-1 of zoiets, ik juich wat (niet eens overdreven of uitdagend ofzo) en meteen van 4 kanten gebaren dat ik maar heel snel moet gaan zitten en stil moet zijn. En dat ergens op de lange zijde, ver weg van Oost.
Jong PSV speelt op de Herdgang, is net even wat anders dan het PSV stadion ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Superkiwi schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:03:
Allemaal onderdeel van het 'touwtje door de brievenbus' sentiment; dingen die eigenlijk gewoon zouden moeten kunnen maar tegenwoordig wel risico met zich meebrengen.
Ik denk dat niemand daar ook maar iets aan gaat kunnen veranderen, het is nu eenmaal de maatschappij waarin we leven.

Mijn opa vertelde over tijden dat hij Feyenoord-Ajax bezocht en het publiek gewoon door elkaar zat, kun je het je voorstellen? Toen het steeds onvriendelijker werd heeft hij zijn seizoenskaart van Feyenoord opgezegd en sindsdien nooit meer een wedstrijd bijgewoond. En dan hebben we het over een héle tijd geleden dus ook vroeger was ook niet alles beter.
Mijn leven is een leugen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Dat hoop ik niet voor u. }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
https://www.ad.nl/wk-voet...-een-vergissing~a887065e/

No shit soepstengel.Twee weken voordat het begint komt deze clown hiermee. Toch bijna niet voor te stellen dat deze mensen zichzelf serieus nemen, want iedereen die slim genoeg is om zn eigen veters te strikken prikt hier toch doorheen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Henkie_NtA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:21:
https://www.ad.nl/wk-voet...-een-vergissing~a887065e/

No shit soepstengel.Twee weken voordat het begint komt deze clown hiermee. Toch bijna niet voor te stellen dat deze mensen zichzelf serieus nemen, want iedereen die slim genoeg is om zn eigen veters te strikken prikt hier toch doorheen lijkt me.
Ik ken wat mensen die zo even een raket kunnen uitdenken, maar geef ze geen schroevedraaier in handen, want dan kijken ze je glazig aan.

Wat is de link met Blatter? Geen idee, maar geef mensen het verkeerde speeltje in handen, en ze maken er een puinzooi van of worden corrupt.

En de loep wordt nu door de stomme uitspraken van Blatter weer op die man gezet. En let maar op, als hij echt in zijn nekvel wordt gegrepen door de FBI of zo;n soort organisatie, gaat hij het gewoon op dementie ofzo gooien. Laten ze hem vanzelf weer met rust. Ondertussen gooit hij al zijn voormalige companen voor de figuurlijke bus.

En nu knip ik even de rest van mijn tirade zelf preventief weg, want de strekking van het verhaal zal wel duidelijk zijn, inclusief mijn gedachtes over dit soort figuren.

Wees geen Blatter en blijf ver uit de buurt van die grote sportorganisaties. Het deugt allemaal niet en blijkbaar hebben ze een soort status aparte. -O-

• ElPaco
Ziggo wint de race om Europees voetbal. (vanaf 2024)

Als je niet bij Ziggo zit zal je via de Ziggo GO app moeten kijken, lekker dan.. :(

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:05:
Ziggo wint de race om Europees voetbal. (vanaf 2024)

Als je niet bij Ziggo zit zal je via de Ziggo GO app moeten kijken, lekker dan.. :(
Het is een randzaak, maar heeft onderhand een eigen topic. Daar dus graag verder :)

Ziggo krijgt uitzendrechten Europees voetbal

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Zucht...

Nou wisten we natuurlijk al dat Depay geen overschot aan hersencapaciteit heeft, maar dat hij het keer op keer denkt te moeten bewijzen is wel bijzonder.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Malfunctions schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:43:
Zucht...

Nou wisten we natuurlijk al dat Depay geen overschot aan hersencapaciteit heeft, maar dat hij het keer op keer denkt te moeten bewijzen is wel bijzonder.
Onhandig, heel onhandig, maar wat wil je, ‘guilty by association’?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:53:
[...]

Onhandig, heel onhandig, maar wat wil je, ‘guilty by association’?
Dat je een vriend niet laat vallen voordat hij is veroordeeld is 1 ding. Maar iemand van zijn begeleiding moet hem toch duidelijk maken dat zoiets beter kan wachten tot na de rechtszaak (en bij voorkeur een oordeel van "onschuldig")?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Malfunctions schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:49:
[...]

Dat je een vriend niet laat vallen voordat hij is veroordeeld is 1 ding. Maar iemand van zijn begeleiding moet hem toch duidelijk maken dat zoiets beter kan wachten tot na de rechtszaak (en bij voorkeur een oordeel van "onschuldig")?
Ik vind het juist wel mooi wanneer hij ongeacht een eventuele veroordeling zijn vriend niet laat vallen. Verder met @Ramzzz eens, erg onhandig.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dit artikel laat zien dat niet alleen Ajax zelf vindt dat ze de beste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

carpebios schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:55:
Twee opvallende zaken in dat artikel wat mij betreft:
Ajax was niet voorbereid op de leegloop van zo veel bepalende spelers, vult Meijaard aan. "Ons scoutingsapparaat is niet gericht op spelers die direct Champions League-niveau hebben, maar op spelers met potentie."

Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen voor een club, die - zo benadrukt Van der Sar nog maar eens - structureel wil aanhaken bij de Europese top. Een ambitie waarvan in het huidige seizoen weinig terechtkomt.
Dat ze alleen scouten op potentie vind ik niet onlogisch maar ik kan het niet oneens zijn met het 2e deel. Als je zo veel basis spelers verkoopt moet je wel spelers kunnen halen die er meteen staan.
De behoefte aan duidelijkheid bleek ook toen de rvc afgelopen zomer voor de naderende transfer van Lucas Ocampos en doelman Odisseas Vlachodimos ging liggen. Toen Overmars nog de dienst uitmaakte, kwam er niet eerder zo'n verhaal naar buiten. Zonder op specifieke namen in te gaan, wil Meijaard daar desgevraagd wel iets over kwijt.

"Ik ben het daar volstrekt mee oneens. Wij hebben niet ingegrepen." Een man uit de zaal schertsend: "Daar wilde ik jullie juist een compliment voor geven, maar die zal ik dan maar intrekken."

"Er zijn regelmatig discussies. Soms sturen we de directie terug als een transfersom te hoog is bijvoorbeeld", licht Meijaard toe. "Meestal blijft dat binnenskamers. Nu ligt het op straat en dan is het beeld gelijk: de raad van commissarissen heeft ingegrepen."
Dan heb je dus wel ingegrepen 8)7

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:55:
Wel bijzonder dat de voorzitter van de RvC drie dagen per week nodig heeft om de functie uit te voeren, dat is heel ruim boven het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat zit Hans Kraai Jr nou te pushen over dat Te Kloese (en dus Feyenoord) permanent in de Kuip zou moeten blijven? Hij had het zelfs over een standbeeld van Te Kloese 8)7 Als de Kuip technisch afgekeurd zou worden hang je jezelf toch op als club?

[YouTube: Dennis te Kloese over potentiële nieuwe aankopen, de Kuip en Ajax hoeft niet te bellen voor Slot.]

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 14-11-2022 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Feyenoord dankzij een deel van de 'supporters' weer de pineut.
  • De volgende Europese uitwedstrijd geen supporters mee.
  • De volgende Europese thuiswedstrijd geen supporters aan de Noordzijde.
  • 26.000 euro boete voor het niet vrijhouden van trappen tijdens Feyenoord - Lazio.
  • 30.000 euro boete voor het afsteken van vuurwerk tijdens Feyenoord - Lazio.
  • 50.000 euro boete voor rellen na de wedstrijd tegen Sturm Graz in Graz.
|:(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:32:
  • 26.000 euro boete voor het niet vrijhouden van trappen tijdens Feyenoord - Lazio.
Je zou hopen dat deze "supporters" toch eens gaan begrijpen dat ze hun club er helemaal niet mee helpen maar juist verder de diepte in blijven drukken. De lijst van boetes die Feyenoord ontvangt blijft maar oplopen en begint een ferme som te worden per seizoen.

Als Feyenoord zijnde (en overige clubs ook) mag je overigens misschien wel beter haar best doen om dit soort "supporters" te weren in stadions. Dat ze dan nog rellen buiten het stadion ga je helaas als club niet voorkomen maar alles wat in het stadion gebeurt kan je in ieder geval wat meer beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Quad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:32:
Gunner schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:43:
Dat vuurwerk bij Feyenoord. Zal de penningmeester niet zo blij mee zijn.
Dat zei ik direct al toen ik het zag. :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOGKDD9bBhfC_rTh3XDNW9ge3i0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAidrifRPYrG4kbYUzvuG6rq.jpg?f=fotoalbum_large
Het is reclame voor een merk, maar ergens is dit wel een super bijzondere foto.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Napo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:45:
[...]

Je zou hopen dat deze "supporters" toch eens gaan begrijpen dat ze hun club er helemaal niet mee helpen maar juist verder de diepte in blijven drukken. De lijst van boetes die Feyenoord ontvangt blijft maar oplopen en begint een ferme som te worden per seizoen.

Als Feyenoord zijnde (en overige clubs ook) mag je overigens misschien wel beter haar best doen om dit soort "supporters" te weren in stadions. Dat ze dan nog rellen buiten het stadion ga je helaas als club niet voorkomen maar alles wat in het stadion gebeurt kan je in ieder geval wat meer beperken.
Helaas helaas... Dit wordt zo proffesioneel aangepakt door de groepen, zelfs al weten ze wie het zijn dan nog kan je zo weinig. Als het eenlingen waren was er geen probleem. Maar het zijn groeperingen die elkaar beschermen. Hier zit veel meer achter dan wat kwaaie jongens.

YouTube: Ultras GoPro Compilation | Fevernova Ultras Videos
Alle clubs hebben hier moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Quad schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:57:
[Afbeelding]
Hele toffe foto. Ook vooral om dit:
Afbeeldingslocatie: https://media.npr.org/assets/img/2018/06/15/gettyimages-974240148-ec639b8c76f7c0f33e5d5c378e88fafa07b5b937-s1200-c85.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Quad schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:57:
[Afbeelding]
Dit is toch geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Semi-offtopic: ooit zat hij bijna in Oranje, wat een triest verhaal...
De politie in Utrecht heeft dinsdagmiddag profvoetballer Mo Ihattaren gearresteerd wegens een ernstige bedreiging.

De arrestatie vond plaats bij een huis in Utrecht waarin de voetballer op dat moment verbleef. Agenten in uniform en in burger drongen volgens getuigen het huis binnen en voerden Ihattaren af. Hij is overgebracht naar een politiebureau.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zie het niet veel meer worden met zijn carrière. Sneijder trok ook al laatst z’n handen van hem af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:59:
[...]

Ik zie het niet veel meer worden met zijn carrière. Sneijder trok ook al laatst z’n handen van hem af.
Sneijder... Dat lijkt me juist positief als ie zich niet meer met je bemoeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Exocet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:04:
[...]

Sneijder... Dat lijkt me juist positief als ie zich niet meer met je bemoeit
Weet ik niet. Kreeg wel de indruk dat ie het beste met hem voor had. Als Utrechtse jochies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hoevenpe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:35:
Semi-offtopic: ooit zat hij bijna in Oranje, wat een triest verhaal...

[...]
De enige club die hem nog wil hebben is FC de Rebellen

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Ik vraag mij af of de Portugezen of Zwitsers ook zo zullen rellen na winst of verlies. Ik denk het antwoord al wel te weten..

Ik begrijp het Marokkaanse volk echt niet. Is hun opvoeding nou zo anders dan de onze (westerse)? Breken de Marokkanen in Marokko ook de boel af? Of doen ze dat alleen hier omdat het niet hun land is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

blackshelve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:54:
Als Marokkaan moet ik wel wee rlachen om jullie comments. Ik houd het bij een genoten wedstrijd en ga verder met mijn leven met mijn mede Marokkanen, waar merendeel niet als malloten het buiten gaan vieren.
In de eerste plaats, gefeliciteerd aan Marokko. Ze hebben op de Spanjolen op de juiste manier met veel beleving bestreden, verdiend gewonnen.

Waar het steekt is dat het geen malloten zijn die buiten aan het vieren zijn. Dat zou niet erg zijn. Het zijn vandalen, relschoppers die strafbare feiten plegen en andermans eigendommen vernielen. En de Marokkanen die niet meedoen steken hun hoofd in het zand. De gewone Marokkaan zou eens duidelijk een standpunt in moeten nemen en zelf op moeten treden tegen dergelijk walgelijk gedrag van hun mede-Marokkanen. En het niet wegzetten als feestvierende malloten.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:21:
Ik vraag mij af of de Portugezen of Zwitsers ook zo zullen rellen na winst of verlies. Ik denk het antwoord al wel te weten..

Ik begrijp het Marokkaanse volk echt niet. Is hun opvoeding nou zo anders dan de onze (westerse)? Breken de Marokkanen in Marokko ook de boel af? Of doen ze dat alleen hier omdat het niet hun land is?
Ies koeltoer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023

Het is een gebrek aan besef bij deze mensen. Ze hebben geen idee wat ze doen en uiteindelijk hebben ze met name zichzelf ermee. Maar ook dat zullen ze niet snappen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Sydney08 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:29:
[...]

Het is een gebrek aan besef bij deze mensen. Ze hebben geen idee wat ze doen en uiteindelijk hebben ze met name zichzelf ermee. Maar ook dat zullen ze niet snappen.
Ja, maar het zijn toch niet allemaal mensen met een laag IQ :? Als ik op hun auto ga sta dansen snappen ze ineens heel goed dat dat niet zo cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
ST10©DE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:28:

In de eerste plaats, gefeliciteerd aan Marokko. Ze hebben op de Spanjolen op de juiste manier met veel beleving bestreden, verdiend gewonnen.
Ey, dit is [Voetbal] Randzaken hè, geen inhoudelijke wedstrijdsanalyse

/s

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:31:
[...]

Ja, maar het zijn toch niet allemaal mensen met een laag IQ :? Als ik op hun auto ga sta dansen snappen ze ineens heel goed dat dat niet zo cool is.
Veel van deze mensen hebben al gefaald in eigen land. Hier ligt het niveau een stuk hoger en kunnen ze helemaal niet meer aanhaken. Uiteindelijk krijg je dus rellen zoals je nu ziet, want ze hebben toch niks te verliezen. Het zijn al enorme losers, dus wat maakt het nog uit.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Sydney08 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:38:
[...]

Veel van deze mensen hebben al gefaald in eigen land. Hier ligt het niveau een stuk hoger en kunnen ze helemaal niet meer aanhaken. Uiteindelijk krijg je dus rellen zoals je nu ziet, want ze hebben toch niks te verliezen. Het zijn al enorme losers, dus wat maakt het nog uit.
Ik heb het idee dat het niet de eerste generatie is dus of ze al gefaald hebben in eigen land vraag ik me af.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Sydney08 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:38:
[...]

Gefaald in eigen land? Volgens mij hebben we (Nederlandse overheid/bedrijfsleven) de eerste generatie hier naar toe gehaald juist omdat wij een tekort hadden aan gastarbeiders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Dit zijn jongeren hè mensen! We mogen geen Marrokaans meer zeggen. Maar behalve dat vooraan crimineel deze relschoppers. In België ook alweer mis. En dit is winst hè, stel je voor dat ze verliezen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
carpebios schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:43:
Dit zijn jongeren hè mensen! We mogen geen Marrokaans meer zeggen. Maar behalve dat vooraan crimineel deze relschoppers. In België ook alweer mis. En dit is winst hè, stel je voor dat ze verliezen….
Daarom. Mijn vragen blijven staan. Lezen al die ouders van deze jongeren het nieuws niet? En vragen die zich niet af wat hun jong aan het uitvreten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:46:
[...]

Daarom. Mijn vragen blijven staan. Lezen al die ouders van deze jongeren het nieuws niet? En vragen die zich niet af wat hun jong aan het uitvreten is?
Niet het Nederlands nieuws ben in bang. En dat tweede, ik vrees het ook niet. Want anders houdt je die toch binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Misschien kan @blackshelve ons uitleggen hoe dit zit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09

Ik ook niet, het contrast met mijn Poolse buurman is immens groot.

Die was zo blij dat hij zijn Poolse paspoort kon inruilen voor een Nederlands paspoort.

Juicht nog harder voor Nederland dan ik en zelfs als ze tegen Polen spelen, loopt hij in oranje kleding.

En dan hoor je altijd dat het maar een kleine groep raddraaiers is. Maar dan zie ik de beelden, de hele straat staat van met raddraaiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 10:00
Ach ja de over het paard getilde prinsjes die zo verongelijkt door het leven gaan. Ze vinden zichzelf heel wat maar het zijn de grootste stakkers die er zijn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
En als je er wat van vindt ben je een racist.......

Waarom zouden die vooroordelen er toch zijn :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
In 1988 waren na de halve finale van Oranje ook rellen in de Schilderswijk, het is net als Duindorp een buurt met eigen dynamiek. De behoefte tot verzet tegen autoriteiten zit daar diep, dat is niet direct aan etniciteit te koppelen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8TkL7RBKEDHmJLDNF4AnA9iYgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ay0X05xXvV2bznEaUVP0ceTj.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk feestje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 22:10
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:54:
Misschien kan @blackshelve ons uitleggen hoe dit zit?
Wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
hoevenpe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:05:
[...]

In 1988 waren na de halve finale van Oranje ook rellen in de Schilderswijk, het is net als Duindorp een buurt met eigen dynamiek. De behoefte tot verzet tegen autoriteiten zit daar diep, dat is niet direct aan etniciteit te koppelen.
Dit is qua massaliteit niet te vergelijken. Zelfs in Zwolle gedroegen een aantal mensen zich als losgeslagen idioten.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zal mijn vragen voor je herhalen en beter toelichten:

Is de opvoeding van de Marokkaan nou zo anders dan de onze (westerse) waardoor de Marokkaan rellen OK vind?
Breken de Marokkanen in Marokko ook de boel af na winst op een WK?
Of doen ze dat alleen hier omdat het niet hun land is?
Lezen al die ouders van deze jongeren het nieuws (over de rellen) niet en wordt er daarom niet ingegrepen door hun?
En als ze het wel lezen, vragen die zich niet af wat hun jong aan het uitvreten is in de wetenschap dat er gereld wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 06-12-2022 21:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
hoevenpe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:05:
[...]

Tuurlijk, bagatelliseer het maar weer.
Het is gewoon altijd gedoe met dezelfde raddraaiers. En dat is gewoon best een grote groep.

En nee, natuurlijk zijn er ook super veel die gewoon een leuk feestje ervan maken.

Maar heel toevallig is het 9 van de 10 keer met stappen ook een specifieke groep jongens die problemen zoekt.

Dat ze nog steeds niet door hebben dat het zo nadelig voor het sentiment werkt is eigenlijk best jammer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• blackshelve
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:12:
[...]

Ik zal mijn vragen voor je herhalen en beter toelichten:

Is de opvoeding van de Marokkaan nou zo anders dan de onze (westerse) waardoor de Marokkaan rellen OK vind?
Breken de Marokkanen in Marokko ook de boel af na winst op een WK?
Of doen ze dat alleen hier omdat het niet hun land is?
Lezen al die ouders van deze jongeren het nieuws (over de rellen) niet en wordt er daarom niet ingegrepen door hun?
En als ze het wel lezen, vragen die zich niet af wat hun jong aan het uitvreten is in de wetenschap dat er gereld wordt?
Ik snap niet waarom ik als een willekeurig Marokkaans Nederlander hier antwoorden voor zou geven. Als ik jou was zou ik de ouders van die debielen die niet normaal feest kunnen vieren buiten benaderen, want die falen in het bedwang houden van hun kids. Ik zie in mijn omgeving niemand dit soort fratsen uithalen, ik woon dan ook in twente. Zoals ik al zei ik geniet van het voetbal en ga verder met mijn leven. Als je vragen hebt, benader de wortel, de ouders van die kids.

Politie moet gewoon hard optreden, in Marokko krijg je een knuppel en direct een enkeltje bajes als je dat wou horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

blackshelve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:
[...]

Ik snap niet waarom ik als een willekeurig Marokkaans Nederlander hier antwoorden voor zou geven. Als ik jou was zou ik de ouders van die debielen die niet normaal feest kunnen vieren buiten benaderen, want die falen in het bedwang houden van hun kids. Ik zie in mijn omgeving niemand dit soort fratsen uithalen, ik woon dan ook in twente. Zoals ik al zei ik geniet van het voetbal en ga verder met mijn leven. Als je vragen hebt, benader de wortel, de ouders van die kids.

Politie moet gewoon hard optreden, in Marokko krijg je een knuppel en direct een enkeltje bajes als je dat wou horen.
Dit. Probleem is dat ik in goed Rotterdams zou zeggen dat al die gasten die het verzieken een “lat op hun muil” moeten krijgen, maar dat er dan weer een enorme maatschappelijke discussie ontstaat of het gebruikte middel wel proportioneel is. Vandaar dat ik me ook wel kan voorstellen dat de politie/ME terughoudend is met ingrijpen.

En volgens mij ben jij inderdaad niet de woordvoerder van de Marokkanen in Nederland, dus waarom de vraag specifiek aan jou is gesteld snap ik ook niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
blackshelve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:
[...]

Die ouders zijn natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen op straat, dat weet jij ook wel.

Ik vind ook dat de Nederlandse politie keihard moet optreden, maar dat is niet perse wat ik wilde horen. Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de Marokkaan het nodig vind om bij dit soort zaken te rellen.

Maar goed, ik wil je niet voor het blok zetten als Marokkaans Nederlander, dus prima als je verder niet wilt ingaan op mijn vragen (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
dr.lowtune schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:24:
[...]
En volgens mij ben jij inderdaad niet de woordvoerder van de Marokkanen in Nederland, dus waarom de vraag specifiek aan jou is gesteld snap ik ook niet zo goed.
Is hij niet. Zal hij ook niet moeten willen zijn. Maar omdat hij vooralsnog de enige Marokkaan in deze thread is die van zich laat horen richte ik mij tot hem. Hij is verder tot niets verplicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blackshelve
Tristan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:24:
[...]

Die ouders zijn natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen op straat, dat weet jij ook wel.

Ik vind ook dat de Nederlandse politie keihard moet optreden, maar dat is niet perse wat ik wilde horen. Ik probeer gewoon te begrijpen waarom de Marokkaan het nodig vind om bij dit soort zaken te rellen.

Maar goed, ik wil je niet voor het blok zetten als Marokkaans Nederlander, dus prima als je verder niet wilt ingaan op mijn vragen (y)
Begrijp me niet verkeerd hoor, binnen mijn familie, vrienden en naasten hebben we er wel degelijk over en keuren we het absoluut af. Ik blijf erbij dat de ouders van die knapen zwaar gefaald hebben en dat de politie gewoon hard moet optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
Ik weet niet of het iemand anders ook was opgevallen, maar als Spanje de bal had hoorde je continu een fluit concert. Lekker sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
blackshelve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:32:
[...]

Begrijp me niet verkeerd hoor, binnen mijn familie, vrienden en naasten hebben we er wel degelijk over en keuren we het absoluut af. Ik blijf erbij dat de ouders van die knapen zwaar gefaald hebben en dat de politie gewoon hard moet optreden.
Bedankt voor je reactie. Helder. Meer woorden hoef je er niet aan te wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

wauskoek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:57:
Ik weet niet of het iemand anders ook was opgevallen, maar als Spanje de bal had hoorde je continu een fluit concert. Lekker sportief.
Dat was niet te missen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
wauskoek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:57:
Dat was bij alle landen uit het midden oosten ongeveer het geval volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

LZ86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:58:
En als je er wat van vindt ben je een racist.......

Waarom zouden die vooroordelen er toch zijn :X
Nou, nou, probeer het positief te bekijken. We hebben het vooral over 'toeteren'.

[ Voor 32% gewijzigd door Shaffy op 06-12-2022 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom Nederlandse jongeren een overwinning vieren van een land waarin ze niet geboren zijn?

Je mag er niets over zeggen, want je bent meteen een Wilders aanhanger, maar wij juichen hier toch ook niet massaal om land X? Wat is de reden dat de Marokkaanse jeugd (ik neem maar even deze groep), zoveel binding heeft met een land, maar wel hier blijven wonen? Kunnen ze dan niet beter gaan naar Marokko?

Dit is oprecht een vraag, want als ik Frankrijk helemaal geweldig vind en daarvoor schijnbaar alles over heb, wat is dan de reden om nog hier te blijven?

Voor het mooie weer zou het niet zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
HollowGamer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:40:
Kan iemand mij uitleggen waarom Nederlandse jongeren een overwinning vieren van een land waarin ze niet geboren zijn?

Je mag er niets over zeggen, want je bent meteen een Wilders aanhanger, maar wij juichen hier toch ook niet massaal om land X? Wat is de reden dat de Marokkaanse jeugd (ik neem maar even deze groep), zoveel binding heeft met een land, maar wel hier blijven wonen? Kunnen ze dan niet beter gaan naar Marokko?

Dit is oprecht een vraag, want als ik Frankrijk helemaal geweldig vind en daarvoor schijnbaar alles over heb, wat is dan de reden om nog hier te blijven?

Integratie is compleet mislukt bij een grote groep.
Ze voelen zich achtergesteld en met deze houding is dat een selffulfilling prophecy.

En ook vooral niet doorhebben dat je hiermee je eigen glazen ingooit. Een tante van mij woont in Den Haag en is altijd extreem links ingesteld. Wilde nooit wat horen van problemen met Marokkanen. Nou die is er na een paar wedstrijdjes helemaal klaar mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Wat vreemd dat er nu geen romeos, herdershonden en spuitwagens te bekennen zijn... 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Opvoeding en een gebrek aan opvoeding. En altijd jezelf als niet-Nederlander wegzetten waneer het je uitkomt en vice versa.
Dit is klein beetje politiek, maar er kan niet eens een discussie gevoerd worden, dankzij o.a. Wilders die alleen maar schreeuwt. Maar al zijn stemmers tonen aan dat er gewoon écht een probleem is en zolang er niet eens over gediscussieerd te worden zullen de problemen alleen maar erger worden.

Verzorgingsstaat is wel zo makkelijk toch? Je hebt een NL paspoort wat veel waard is. Zijn andere landen wel anders. Niet dat dit dé reden is, maar als het hier echt zo slecht zou zijn.....

Maar even praktisch, rellen gebeurd ook bij Roda/Feijenoord/MVV etc etc, het gaat er om hoe ze aangepakt worden, en dat is gewoon op zijn NL: super soft. Zelfs er vragen over stellen doen we op eieren.......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
siggy schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:19:
Maar even praktisch, rellen gebeurd ook bij Roda/Feijenoord/MVV etc etc, het gaat er om hoe ze aangepakt worden, en dat is gewoon op zijn NL: super soft. Zelfs er vragen over stellen doen we op eieren.......
*knip*
Dat gaat veel te ver, ongepast.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 07-12-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
*knip*
Quote en reactie verwijderen.

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 07-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Nederlanders die geëmigreerd zijn naar het buitenland zullen vaak ook voor Nederland zijn.

En met jou redenering zouden er veel Amerikanen weer in Europa moeten settlen. ;)

Dit soort dingen vieren vind ik niet gek. Maar als je in Nederland woont hou je jezelf aan de spelregels die we hier hebben. Als je dat niet kunt of wilt moet je serieus overwegen om te verkassen of zorgen dat je voldoende medestanders vindt die de regels willen aanpassen.

Ik snap het slopen van andermans spullen gewoon niet! Maakt me niet uit wie of wat je bent. Maar het zijn ook vaak de personen die vinden dat ze slecht behandeld worden en dat de overheid niks voor ze doet. Volg ik echt niet

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Situatie in NLD (als ook België) tijdens WK2022 :

Ghana ligt eruit; niks aan de hand
Senegal ligt eruit; niks aan de hand
Japan ligt er uit; niks aan de hand
Zuid Korea ligt er uit; niks aan de hand
Polen ligt er uit; niks aan de hand.

letterlijk na elke wedstrijd Marokko ; rellen in grote Nederlandse en Belgische steden.

Wat is er hier aan de hand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

_Bailey_ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:29:
Situatie in NLD (als ook België) tijdens WK2022 :

Ghana ligt eruit; niks aan de hand
Senegal ligt eruit; niks aan de hand
Japan ligt er uit; niks aan de hand
Zuid Korea ligt er uit; niks aan de hand
Polen ligt er uit; niks aan de hand.

letterlijk na elke wedstrijd Marokko ; rellen in grote Nederlandse en Belgische steden.

Wat is er hier aan de hand??
Niks nieuws. Daarmee zeg ik niet dat het goed is. Maar heb je van iemand in de politiek een goede oplossing gehoord? Sommige partijen vinden dit misschien wel fijn, want dan kun je mensen afschrikken. En andere partijen zullen het aangrijpen om te roepen dat ze achtergesteld worden. Meanwhile verandert de situatie gewoon niet. En dan bedoel ik de brandhaarden. We moeten echt niet doen alsof heel Nederland in de fik staat, maar dit soort acties bepaald wel het beeld in de media.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Wat mij betreft mag je ze als *knip* behandelen. Zo rennen ze ook door de straten.

Schijnbaar is het normaal dat vele Marokkanen wegkijken en niet weet hoe ze kinderen moeten opvoeden. Dus de ouders flink aanpakken is stap 1. Een ieder die een uitkering krijgt, direct minimaal 10% korten. Dit geldt voor iedereen die uit hetzelfde gezin komt. Is er een nieuw vergrijp, dan direct 50% korten en geen kans op herstel.

De linkse politiek is net zo en kijkt ook alleen maar weg en creërt hiermee alleen maar grotere problemen. Ben niet echt rechts, maar neig er steeds meer naar.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 07-12-2022 10:22 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Sydney08 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:42:
Wat mij betreft mag je ze als *knip* behandelen. Zo rennen ze ook door de straten.

Schijnbaar is het normaal dat vele Marokkanen wegkijken en niet weet hoe ze kinderen moeten opvoeden. Dus de ouders flink aanpakken is stap 1. Een ieder die een uitkering krijgt, direct minimaal 10% korten. Dit geldt voor iedereen die uit hetzelfde gezin komt. Is er een nieuw vergrijp, dan direct 50% korten en geen kans op herstel.

De linkse politiek is net zo en kijkt ook alleen maar weg en creërt hiermee alleen maar grotere problemen. Ben niet echt rechts, maar neig er steeds meer naar.
je weet we al decennia geen links kabinet hebben gehad?

Als je niet regeert, kun je weinig doorvoeren. O-)

Verder is het idee leuk, maar zit je dan al snel met de grondwet (discriminatie, tenzij je het voor alle relschoppers doet. Maar wanneer is het een protest, wanneer relschoppen, bewijslast etc).

Tenzij we veel vrijheden die we genieten willen opgeven, zal dit gedrag wel blijven. Het probleem is namelijk dat de groep misbruik maakt van de regelgeving die we hebben opgezet om de vrijheid te bewaken, discriminatie tegen te gaan etc.

Een beetje als de school-leerling die een grote bek op zet, "want je mag toch niet aan me komen".

Geloof me, in Marokko flik je dit soort grapjes echt niet :+ maar om nu dezelfde regelgeving te gaan hanteren als Marokko?

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 07-12-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sydney08 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:42:
Dus de ouders flink aanpakken is stap 1.
hier zou ik eens mee beginnen inderdaad.

het project van Buurtvaders is compleet mislukt, dat is wel overduidelijk geworden na afgelopen 2 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Geen rellen in Marokko zelf, waarom is dat?
Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste