[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 12:17
OMX2000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:33:
[...]

Niks nieuws. Daarmee zeg ik niet dat het goed is. Maar heb je van iemand in de politiek een goede oplossing gehoord? Sommige partijen vinden dit misschien wel fijn, want dan kun je mensen afschrikken. En andere partijen zullen het aangrijpen om te roepen dat ze achtergesteld worden. Meanwhile verandert de situatie gewoon niet. En dan bedoel ik de brandhaarden. We moeten echt niet doen alsof heel Nederland in de fik staat, maar dit soort acties bepaald wel het beeld in de media.
Knap dat je het probeert te verklaren, maar maatschappelijk inzicht ontbreekt bij de meeste (waardoor het verloren moeite is).

Ze willen het meestal ook niet snappen. Retorische vragen stellen om zo hun standpunt uit te drukken, niet omdat ze antwoorden/verklaringen verwachten of willen krijgen...

Dat is eigenlijk net zoals degene die rellen, plunderen en afbreken ( => paupers gonna pauper). Die houden er ook niet mee op na een paar zinnige alinea's aan verklaringen.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:50
Tristan schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:02:
[...]

maar hard optreden kan geen kwaad. Onze politie is veel te lief voor deze mensen.
Dit is natuurlijk gewoon onzin. Het is niet de taak van de politie, om die lui op te voeden en te helpen integreren. De politie is in dat opzicht ook maar beperkt in wat ze kunnen doen. Het zijn veelal, ook gisteren, weer bekenden van alle instanties.

Dit zit veel dieper en moet echt structureel opgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:58:
[...]

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Het is niet de taak van de politie, om die lui op te voeden en te helpen integreren. De politie is in dat opzicht ook maar beperkt in wat ze kunnen doen. Het zijn veelal, ook gisteren, weer bekenden van alle instanties.

Dit zit veel dieper en moet echt structureel opgepakt worden.
niet alleen in Nederland rellen gisteren na de wedstrijd, ook in; België / Frankrijk / Spanje / Duitsland / Italië.

Hoe zou je dit Europees kunnen aanpakken?

en nogmaals; binnen Europa 0 ongeregeldheden/rellen na verliezen en/of uitschakelingen van oa Senegal, Zuid Korea of een Japan.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 07-12-2022 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hou de discussie aub fatsoenlijk, niet alles hoeft uit de onderbuik gepost te worden.

Mensen als beesten behandelen of met scherp schieten hoeven we hier niet meer te zien.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
OMX2000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:33:
[...]

Niks nieuws. Daarmee zeg ik niet dat het goed is. Maar heb je van iemand in de politiek een goede oplossing gehoord? Sommige partijen vinden dit misschien wel fijn, want dan kun je mensen afschrikken. En andere partijen zullen het aangrijpen om te roepen dat ze achtergesteld worden. Meanwhile verandert de situatie gewoon niet. En dan bedoel ik de brandhaarden. We moeten echt niet doen alsof heel Nederland in de fik staat, maar dit soort acties bepaald wel het beeld in de media.
Dat klopt, dat geldt voor een aantal andere issues misschien ook wel. Het belang van een politieke partij is helaas ook dat ze volgende verkiezingen weer worden gekozen. Een crisis kan goed helpen bij het winnen van stemmen.

Overigens denk ik dat een goede oplossing ook niet voor het oprapen ligt. In de regel werkt het zo dat wanneer je een probleem negeert het probleem alleen maar groter wordt. Dat geldt voor het milieu(stikstof), wonen en ook immigratie.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:50
_Bailey_ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:14:
[...]

niet alleen in Nederland rellen gisteren na de wedstrijd, ook in; België / Frankrijk / Spanje / Duitsland / Italië.

en nogmaals; binnen Europa 0 ongeregeldheden/rellen na verliezen en/of uitschakelingen van oa Senegal, Zuid Korea of een Japan.
Goede vraag, geen idee. Maar dit gaat wel een beetje te ver off-topic voor de randzaken van voetbal. Dit is gewoon een diep maatschappelijk vraagstuk wat niet zo een-twee-drie op te lossen is.

Ik denk wel dat we kunnen concluderen dat bepaalde groepen niet of nauwelijks integreren. Daar moet je wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

OMX2000

By any means necessary...

ephymerous schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:31:
[...]

Dat klopt, dat geldt voor een aantal andere issues misschien ook wel. Het belang van een politieke partij is helaas ook dat ze volgende verkiezingen weer worden gekozen. Een crisis kan goed helpen bij het winnen van stemmen.

Overigens denk ik dat een goede oplossing ook niet voor het oprapen ligt. In de regel werkt het zo dat wanneer je een probleem negeert het probleem alleen maar groter wordt. Dat geldt voor het milieu(stikstof), wonen en ook immigratie.
Mee eens! We zijn een samenleving. En als iets een beetje moeilijk wordt moeten we niet opeens de andere kant opkijken, en dan achteraf klagen over de consequenties.

Het zal zeker niet perfect worden. Maar zo "a-sociaal" als de samenleving nu is lijkt me onwenselijk. En helaas zie je in en rondom voetbal de excessen overduidelijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
[...]

Wat in Amsterdam goed werkt is om het feestje in de Arena te vieren ipv op het Museumplein.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

1 of 2 jaar militaire dienstplicht als straf ipv een 'foei' of slappe taakstraf als het al zover komt. Linksom of rechtsom, NL is echt te soft. Kijk maar naar de straf van die man die een relatie had met een 14 jarig meisje en het meisje daarna vermoord. 10 jaar ofzo? Staat compleet niet meer in verhouding. Werkelijk alles wordt er gedaan om daders te 'helpen', maar de slachtoffers die blijven achter en zijn niet de laatste.

Zo ook met rellen, straffen helpt overduidelijk niet, respect is er al helemaal niet. Normaal gesproken ga je dan iets proberen totdat je iets vindt wat wel werkt. Is dát nou zo'n raar concept?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sydney08 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:42:
Wat mij betreft mag je ze als [mbr]*knip*[/] behandelen. Zo rennen ze ook door de straten.

Schijnbaar is het normaal dat vele Marokkanen wegkijken en niet weet hoe ze kinderen moeten opvoeden. Dus de ouders flink aanpakken is stap 1.
Alsof andere Nederlanders dat wel kunnen... Zie bijvoorbeeld Staphorst onlangs...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:28:
[...]

In de eerste plaats, gefeliciteerd aan Marokko. Ze hebben op de Spanjolen op de juiste manier met veel beleving bestreden, verdiend gewonnen.

Waar het steekt is dat het geen malloten zijn die buiten aan het vieren zijn. Dat zou niet erg zijn. Het zijn vandalen, relschoppers die strafbare feiten plegen en andermans eigendommen vernielen. En de Marokkanen die niet meedoen steken hun hoofd in het zand. De gewone Marokkaan zou eens duidelijk een standpunt in moeten nemen en zelf op moeten treden tegen dergelijk walgelijk gedrag van hun mede-Marokkanen. En het niet wegzetten als feestvierende malloten.
Heb jij dat ook gedaan, vorige week ofzo in Staphorst?
De tering wat een hypocriete post zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
blackshelve schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:32:
[...]

Begrijp me niet verkeerd hoor, binnen mijn familie, vrienden en naasten hebben we er wel degelijk over en keuren we het absoluut af. Ik blijf erbij dat de ouders van die knapen zwaar gefaald hebben en dat de politie gewoon hard moet optreden.
Dat durft de politie alleen niet. Alleen bij de (extreem) linksen weten ze niet hoe snel ze in moeten grijpen als die even een snelweg bezetten. Maar zoals in Staphorst, of bij de boerenprotesten, of gisteren, allemaal excuses om maar niks te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Ik dacht na de vorige wedstrijd bij de NOS iemand te horen die zelf in Marokko woonde, die zat te vertellen dat er vanuit daar ook met verbazing naar Nederland werd gekeken.

Maar dan vooral met de vraag: ‘Waarom hebben ze het over Marokkanen, terwijl het om Nederlanders gaat?’

Dat is denk ik ook een groot probleem, deze gemeenschap valt tussen wal en schip, omdat ze in Marokko gezien worden als Nederlanders en omgekeerd. Begrijp me niet verkeerd overigens, ik praat het op geen enkele manier goed, woon zelf niet zo ver van de Schilderswijk vandaan en heb gister weer veel vuurwerk gehoord. Maar ik kan me best voorstellen dat deze situatie zorgt voor ‘bewijsdrang’ richting de mensen die nog steeds in Marokko wonen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 06:41
Stimulate14 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:49:
Geen rellen in Marokko zelf, waarom is dat?
Omdat ze in Marokko met de stok krijgen en in de cel belanden.

Maar deze gastjes worden ook in Marokko uitgekotst. Hier worden ze ( inmiddels wel terecht na decennia gezeik ) uitgekotst en zijn het maar halve Nederlanders, en in Marokko worden ze niet als Marokkaan gezien en moeten ze ook niets van ze hebben. Ze vallen dus tussen wal en schip. Scheelt ook dat die koning van Marokko dat goed had gezien toen de arbeid deal er kwam. Hij heeft de probleemvolkeren gestuurd waar ie zelf vanaf wilde (berbers vooral) Ik ben in Marokko geweest en het verschil met de Marokkanen die ik hier zie en waartussen ik ben opgegroeid was bizar om mee te maken. Vooral in de steden ongekend.

[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 07-12-2022 12:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 06:41
toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:29:
[...]

Dat durft de politie alleen niet. Alleen bij de (extreem) linksen weten ze niet hoe snel ze in moeten grijpen als die even een snelweg bezetten. Maar zoals in Staphorst, of bij de boerenprotesten, of gisteren, allemaal excuses om maar niks te hoeven doen.
Tja, als ze iets doen is het meteen racisme en krijg je alleen maar nog meer gezeik.
Dat softe gedrag om maar niemand tegen de borst te stuiten is ziekelijk aan het worden met al dat gepamper met tientallen geslachten, marrokkanenproblemen, boerenprotesten, refo's, tokkies in Urk en Staphorst en ga zo maar verder. 1 ding zeggen wat niet goed valt en je wordt gecancelled en bedreigd (van zowel links als rechts)

Problemen pakken we niet aan, want stel je voor dat iemand gaat huilen...... Ben er zo klaar mee. Van mij mogen ze echt met die huidige emo generatie de dienstplicht weer actief maken (ja ook voor mijn eigen kinderen dus) om ze weer een beetje haar op de borst te laten krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 07-12-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

siggy schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:17:
[...]
1 of 2 jaar militaire dienstplicht als straf ipv een 'foei' of slappe taakstraf als het al zover komt.
Alsjeblieft niet zeg, Defensie is geen maatschappelijke opvoedplek.
Laat de overheidsinstanties zich hier maar eens goed over buigen, als ze het probleem al durven te benoemen.

Wat mij betreft is de oplossing simpel: ze voelen zich geen Nederlander, ze hebben niks met Nederland, ze willen niks met Nederland te maken hebben en hebben vaak wel twee paspoorten. Neem het Nederlandse in en zet ze uit naar Marokko. Helaas werkt het zo niet en dus blijven we in Nederland gewoon aanmodderen met deze 'jongeren'.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
tommerd_ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:32:
Dat is denk ik ook een groot probleem, deze gemeenschap valt tussen wal en schip, omdat ze in Marokko gezien worden als Nederlanders en omgekeerd.
Dat weet ik niet hoor. Volgens mij zien ze zichzelf vooral niet als Nederlands. Andere Nederlanders met een andere afkomst vertonen dit gedrag niet in deze mate.
toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:22:
[...]

Alsof andere Nederlanders dat wel kunnen... Zie bijvoorbeeld Staphorst onlangs...
De vergelijking klopt niet helemaal. De verhouding is helemaal anders en op andere sociaal maatschappelijk indicatoren scoren de inwoners van Staphorst hoger dan Marokkanen.

Bijvoorbeeld;
In vergelijking met leeftijdgenoten met een andere achtergrond komen de onderzochte jongeren twee keer zo vaak in aanraking met de politie. Van alle jongeren hebben 18,5 procent een strafblad; bij de Marokkaanse jeugd is dat 40 procent.
Het lijkt me overigens zo vermoeiend om als Marokkaanse Nederlander tegen wil en dank geconfronteerd te worden met dit groepje raddraaiers. Linksom of rechtsom beïnvloeden zij het imago en doet dat een hele grote groep zoveel tekort :'(
LZ86 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:15:
[...]

Tja, als ze iets doen is het meteen racisme en krijg je alleen maar nog meer gezeik.
Dat softe gedrag om maar niemand tegen de borst te stuiten is ziekelijk aan het worden met al dat gepamper met tientallen geslachten, marrokkanenproblemen, boerenprotesten, refo's, tokkies in Urk en Staphorst en ga zo maar verder. 1 ding zeggen wat niet goed valt en je wordt gecancelled en bedreigd (van zowel links als rechts)

Problemen pakken we niet aan, want stel je voor dat iemand gaat huilen...... Ben er zo klaar mee. Van mij mogen ze echt met die huidige emo generatie de dienstplicht weer actief maken (ja ook voor mijn eigen kinderen dus) om ze weer een beetje haar op de borst te laten krijgen.
De huidige en komende generaties zijn echt de "rubberen-stoeptegel-generatie". Ze hebben continu het gevoel dat ze aangevallen worden, tekort krijgen, zich onveilig voelen en als je onderwerpen aansnijdt die ze niet aanstaan word je inderdaad gecanceld.

[ Voor 80% gewijzigd door ephymerous op 07-12-2022 13:33 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:24:
[...]

Heb jij dat ook gedaan, vorige week ofzo in Staphorst?
De tering wat een hypocriete post zeg.
Ehhm ja. Ik distantieer me van en verwerp elk soortgelijk gedrag. Dus ook wat er in Staphorst is gebeurd. Ik bagatelliseer dat niet als malloten die wat herrie maken. Ook dat zijn mensen (lees: tuig, relschoppers) die aangepakt moeten worden. Had ik dergelijke mensen gekend, dan had ik ze duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet kan. Deze zelfregulering lijkt bij Marokkaanse gemeenschap te ontbreken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:59:
[...]

Ehhm ja. Ik distantieer me van en verwerp elk soortgelijk gedrag. Dus ook wat er in Staphorst is gebeurd. Ik bagatelliseer dat niet als malloten die wat herrie maken. Ook dat zijn mensen (lees: tuig, relschoppers) die aangepakt moeten worden. Had ik dergelijke mensen gekend, dan had ik ze duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet kan. Deze zelfregulering lijkt bij Marokkaanse gemeenschap te ontbreken.
Dus je doet hetzelfde als blackshelve hier in het topic doet. Wat prima is.
Maar doe nou niet alsof alleen 'Nederlandse Nederlanders' dit doen en Marokkaanse Nederlanders niet. Of heb je de eerste avonden die vaders niet gezien die de straat op gingen om de boel te kalmeren?
En hoeveel mensen zie je dat doen als kampioenschap vierend Amsterdam half gesloopt wordt? Of Rotterdam, etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:53:
[...]

Dus je doet hetzelfde als blackshelve hier in het topic doet. Wat prima is.
Maar doe nou niet alsof alleen 'Nederlandse Nederlanders' dit doen en Marokkaanse Nederlanders niet. Of heb je de eerste avonden die vaders niet gezien die de straat op gingen om de boel te kalmeren?
En hoeveel mensen zie je dat doen als kampioenschap vierend Amsterdam half gesloopt wordt? Of Rotterdam, etc etc?
Nee, Blackshelve noemt het in eerste instantie malloten die feestvieren. Dat vind ik bagatelliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan verschillen we daarover van mening, prima. Maareh, wanneer heb jij ingegrepen? Want ook dat maakte deel uit van je verwijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:05:
Dan verschillen we daarover van mening, prima. Maareh, wanneer heb jij ingegrepen? Want ook dat maakte deel uit van je verwijten...
Regelmatig op studentenfeestjes waar vrienden / bekenden vernielzuchtig werden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:05:
Dus jij vindt “malloten die feestvieren “ hetzelfde als afstand nemen van dit soort gedrag en het verwerpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:55

garathane

l'enfer, c'est les Autres

[...]

Van mij mogen ze echt met die huidige emo generatie de dienstplicht weer actief maken (ja ook voor mijn eigen kinderen dus) om ze weer een beetje haar op de borst te laten krijgen.
Ben jij indertijd in dienst geweest ? Ik wel, lichting 82-1, 41 Painfbat regiment Stoottroepen, gelegerd in Ermelo.
Daar werd je echt geen kerel gemaakt, hoor. 14 maanden verloren tijd. Het kader was niet echt verheffend en zeker niet zodanig opgeleid dat ze 'mannen' van jongens maakten.

De compagnies- Sergeant-Majoor (een beroeps) beheerde de kas van de compagnies-bar. Wanneer we een oefening in Duitsland hadden deed hij daarin een greep en ging met zijn vrindjes naar het bordeel. Dat deed hij blijkbaar net iets te veel. Hij moest op het matje komen (waar weet ik niet). Dat heet, ook in het leger, namelijk diefstal. De straf ? Overplaatsing naar een andere eenheid. Als Sergeant-Majoor (dus met functie-behoud).

Een dienstplichtig sergeant wilde af van zijn onderofficiers functie en gewoon soldaat worden. Hij moest bij de overste komen ( de bataljonscommandant). Die voegde hem toe: 'Nou ga jij straks voor de spiegel staan, je slaat jezelf flink in het gezicht en je zegt tegen jezelf 'Het Nederlandse volk wil dat IK sergeant ben' En nou opgedonderd." 8)7 .

En ik weet het: iedereen die in dienst is geweest heeft prachtige sterke verhalen, kameraadschap, afzien, bla bla bla, maar die voor die verhalen hoef je niet perse in het leger.
Nee, van de militaire dienstplicht kan je van alles zeggen, maar niet dat je er tot man werd gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:We dwalen af van voetbal, ik lees hier AWM materiaal. Verkeerd topic dus.

Graag weer ontopic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 07:40
[...]

Dienstplicht, ook voor je eigen kinderen?

Misschien moet je in plaats van off topic posten je kinderen opvoeden. Oh nee, opvoeden moet Defensie doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 11:14
Geweldig! Shakhtar Donetsk heeft een oproep gedaan aan alle Europese clubs om hulp te bieden bij het aanschaffen van stroomgeneratoren voor Ukraine en Real Madrid heeft via hun stichting 20 stroomgeneratoren geschonken aan Ukraine. Hala Madrid! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:18
garathane schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:31:
[...]

En ik weet het: iedereen die in dienst is geweest heeft prachtige sterke verhalen, kameraadschap, afzien, bla bla bla, maar die voor die verhalen hoef je niet perse in het leger.
Nee, van de militaire dienstplicht kan je van alles zeggen, maar niet dat je er tot man werd gemaakt
nee de diensttijd was niet zo veel aan ik heb 12 maanden aan de wiet gezetten _/-\o_

maar ze pakken het tegenwoordig wel anders aan geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Harry Nak schreef op donderdag 8 december 2022 @ 01:48:
[...]

Dienstplicht, ook voor je eigen kinderen?

Misschien moet je in plaats van off topic posten je kinderen opvoeden. Oh nee, opvoeden moet Defensie doen.
Naja, politie doet het in ieder geval óók niet:
Zeven verdachten die dinsdagavond zijn opgepakt worden zaterdag verhoord tijdens de eerste WK-kwartfinale ooit van Marokko. Daarmee wil het korps een signaal afgeven. "Mis straks de halve finale niet", zegt een politiewoordvoerder.
https://www.nu.nl/binnenl...ks-halve-finale-niet.html
Jullie zijn stout geweest en voor straf mogen jullie niet kijken. En owee als het nog eens gebeurd, dan krijg je een week lang geen tv. :')

Het zal je duurbetaalde eigendom maar zijn wat even de fik in gaat en dan komt de politie met dit. Fluwelen handschoentjes......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
ST10©DE schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:59:
[...]

Regelmatig op studentenfeestjes waar vrienden / bekenden vernielzuchtig werden bijvoorbeeld
Dat is wel van een gehele andere orde. Hier wordt een gehele bevolkingsgroep aangesproken op - en zelfs aansprakelijk gesteld voor - misdragingen van een zeer klein deel van deze groep. Bij jou gaat het slechts om je directe omgeving, van de ruim vierhonderdduizend Marokkanen in Nederland heeft verreweg de overgrote meerderheid geen enkele relatie met deze raddraaiers.

Maar studenten zijn wel een interessante vergelijking, onder die bevolkingsgroep bevindt zich ook een deel dat zich structureel schuldig maakt aan geweld, misstanden, misbruik en zelfs doodslag/dood door schuld. Ontbeert het ook alle studenten aan opvoeding, waardoor dit soort excessen OK gevonden worden? Of zijn het toch echt slechts de (oud-)corpsleden in het algemeen die dit systeem in stand houden en de hoofdverantwoordelijken die zich schuldig hebben gemaakt aan deze excessen in het bijzonder? Hier stellen we toch ook niet alle studenten, laat staan de gehele etnische groep, verantwoordelijk voor?

Ondanks dat vlagomdraaiers, complotaanhangers, wappies, neofascisten, hooligans en corpsleden voornamelijk witte Nederlanders zijn, voel ik geen enkele verwantschap met deze mensen, laat staan dat ik me verantwoordelijk voel voor hun wandaden. Waarom zou dat wel moeten gelden voor de gehele Marokkaanse gemeenschap?

Het is vervelend om te horen voor de tere, bruin-rechtse, zieltjes, maar in deze verontwaardiging en veroordeling zit een flinke dosis racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

lateef schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:37:
[...]

Dat is wel van een gehele andere orde. Hier wordt een gehele bevolkingsgroep aangesproken op - en zelfs aansprakelijk gesteld voor - misdragingen van een zeer klein deel van deze groep. Bij jou gaat het slechts om je directe omgeving, van de ruim vierhonderdduizend Marokkanen in Nederland heeft verreweg de overgrote meerderheid geen enkele relatie met deze raddraaiers.

Maar studenten zijn wel een interessante vergelijking, onder die bevolkingsgroep bevindt zich ook een deel dat zich structureel schuldig maakt aan geweld, misstanden, misbruik en zelfs doodslag/dood door schuld. Ontbeert het ook alle studenten aan opvoeding, waardoor dit soort excessen OK gevonden worden? Of zijn het toch echt slechts de (oud-)corpsleden in het algemeen die dit systeem in stand houden en de hoofdverantwoordelijken die zich schuldig hebben gemaakt aan deze excessen in het bijzonder? Hier stellen we toch ook niet alle studenten, laat staan de gehele etnische groep, verantwoordelijk voor?

Ondanks dat vlagomdraaiers, complotaanhangers, wappies, neofascisten, hooligans en corpsleden voornamelijk witte Nederlanders zijn, voel ik geen enkele verwantschap met deze mensen, laat staan dat ik me verantwoordelijk voel voor hun wandaden. Waarom zou dat wel moeten gelden voor de gehele Marokkaanse gemeenschap?

Het is vervelend om te horen voor de tere, bruin-rechtse, zieltjes, maar in deze verontwaardiging en veroordeling zit een flinke dosis racisme.
Daar zit juist het probleem wat mij betreft. Binnen (bijvoorbeeld) de studentenkringen is er veel meer zelfregulering. Dit ontbeert de Marokkaanse gemeenschap wat mij betreft. De goede Marokkanen steken hun kop in het zand, doen het af als malloten terwijl ze zelf het beste het probleem kunnen aanpakken. Dan worden zulke omstandigheden voorkomen. En dan is de wens voor een hardere aanpak ook niet nodig.

Dat tuig van de richel heeft zeker wel relaties met de overige Marokkanen. Of zijn het familieloze personen? Of is de hele familie zo?

Nee, de Marokkaanse gemeenschap heeft de beste middelen in hun hand om dit aan te pakken. Bij de bron. Want voorkomen is beter dan genezen.

En ik stel de overige Marokkanen niet verantwoordelijk voor de acties van het uitschot. Ik stel ze verantwoordelijk voor het niet expliciet afstand doen en het verwerpen van dit gedrag.

Ow, en als je in een studentenstad hebt gewoond dan weet je best dat de lokale bevolking de studenten ook over één kam scheren.

P.S. Ik stem PvdA, GL of de SP

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 08-12-2022 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:23
Snap ik nog steeds niet waarom een volledige "gemeenschap" zich moet laten horen? En dan? Er zijn al Imams geweest die hebben opgeroepen na de eerste keer dit niet nogmaals te doen. Het gebeurt toch. En welke connectie moet een doorsnee Marokkaanse Nederlander in bijvoorbeeld Sittard voelen met een Marokkaanse Nederlander in Den Haag of Rotterdam?

Wat zeggen we tegen Feyenoord hooligans als ze weer eens gezellig op city trip gaan in Europa. Ook niet meer doen, maar moet iedere Feyenoord fan zich publiekelijk in de media melden en er afstand van doen? Nee. Waarom verwachten we dit wel van mensen met een Marokkaanse achtergrond? En welke oplossing biedt dat voor het probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 08-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-07 15:56

Stimulate14

⭐⭐⭐

chim0 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:08:
Geweldig! Shakhtar Donetsk heeft een oproep gedaan aan alle Europese clubs om hulp te bieden bij het aanschaffen van stroomgeneratoren voor Ukraine en Real Madrid heeft via hun stichting 20 stroomgeneratoren geschonken aan Ukraine. Hala Madrid! _/-\o_
Alsjeblieft, ze zitten onwijs in de schulden en kunnen beter hun eigen land of zelfs stad helpen. Allemaal maar voor de bühne.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
ST10©DE schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:56:
[...]
Daar zit juist het probleem wat mij betreft. Binnen (bijvoorbeeld) de studentenkringen is er veel meer zelfregulering.
Welke zelfregulering? Met hun eigen "rechtspraak" onttrekken studentencorpsen zich volledig aan hun maatschappelijke verantwoordelijkheden en de excessen blijven zich voordoen. Als er al zelfregulering is, faalt die volledig.
[...]
Dit ontbeert de Marokkaanse gemeenschap wat mij betreft. De goede Marokkanen steken hun kop in het zand, doen het af als malloten terwijl ze zelf het beste het probleem kunnen aanpakken. Dan worden zulke omstandigheden voorkomen. En dan is de wens voor een hardere aanpak ook niet nodig.

Dat tuig van de richel heeft zeker wel relaties met de overige Marokkanen. Of zijn het familieloze personen? Of is de hele familie zo?

Nee, de Marokkaanse gemeenschap heeft de beste middelen in hun hand om dit aan te pakken. Bij de bron. Want voorkomen is beter dan genezen.

En ik stel de overige Marokkanen niet verantwoordelijk voor de acties van het uitschot. Ik stel ze verantwoordelijk voor het niet expliciet afstand doen en het verwerpen van dit gedrag.
Het beeld wat jij schetst van de Marokkaanse gemeenschap, is heel anders dan wat ik zie. Ik zie prominente Marokkanen expliciet afstand doen van dit gedrag, ik zie buurtvaders alles doen wat in hun macht ligt om dit gedrag te voorkomen. Maar de gewone Marokkaan op straat hoeft toch niet publieke afstand te doen van gedrag van mensen die toevallig dezelfde etnische afkomst hebben. Van de ruim vierhonderdduizend Marokkanen heeft verreweg de grootste meerderheid geen enkele band met deze raddraaiers.

En wat je zegt over de houding van lokale bevolking ten opzichte van studenten, dat is toch evenmin terecht? Ik heb ook gestudeerd, maar me nooit op enigerlei wijze verbonden gevoeld met corpsleden of de behoefte gevoeld om daar expliciet afstand van te nemen. Dat die randdebielen toevallig in dezelfde stad studeerden als ik - en veelal ook dezelfde etniciteit hadden - maakt mij toch op geen enkele manier deelgenoot?

Hetzelfde geldt ook voor hooligans, er zijn in Nederland meer Feyenoordsupporters dan Marokkanen en om de veertien dagen zitten een kleine vijftigduizend mensen in De Kuip die een klimaat mogelijk maken waarin tuig alle ruimte krijgt. Iedere keer wanneer Feyenoord voor een één of andere karnecupwedstrijd de grens over gaat, worden halve steden de vernieling in geslagen en als ze eens in de twintig jaar kampioen worden, geldt dat voor hun eigen stad. En in Utrecht, Enschede of Deventer for that matter is het niet veel anders.
[...]
P.S. Ik stem PvdA, GL of de SP
Mijn laatste opmerking was in het algemeen en niet aan jou gericht. Ik vind jouw uitingen niet racistisch, wel irreëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Stimulate14 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:14:
Alsjeblieft, ze zitten onwijs in de schulden en kunnen beter hun eigen land of zelfs stad helpen. Allemaal maar voor de bühne.
Volgens mij valt het allemaal best mee met de financiele positie van Madrid. Volgens de jaarcijfers is er een netto-schuld van 46 miljoen. Op een begroting van 700 miljoen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

lateef schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:19:
[...]

Welke zelfregulering? Met hun eigen "rechtspraak" onttrekken studentencorpsen zich volledig aan hun maatschappelijke verantwoordelijkheden en de excessen blijven zich voordoen. Als er al zelfregulering is, faalt die volledig.

[...]

Het beeld wat jij schetst van de Marokkaanse gemeenschap, is heel anders dan wat ik zie. Ik zie prominente Marokkanen expliciet afstand doen van dit gedrag, ik zie buurtvaders alles doen wat in hun macht ligt om dit gedrag te voorkomen. Maar de gewone Marokkaan op straat hoeft toch niet publieke afstand te doen van gedrag van mensen die toevallig dezelfde etnische afkomst hebben. Van de ruim vierhonderdduizend Marokkanen heeft verreweg de grootste meerderheid geen enkele band met deze raddraaiers.

En wat je zegt over de houding van lokale bevolking ten opzichte van studenten, dat is toch evenmin terecht? Ik heb ook gestudeerd, maar me nooit op enigerlei wijze verbonden gevoeld met corpsleden of de behoefte gevoeld om daar expliciet afstand van te nemen. Dat die randdebielen toevallig in dezelfde stad studeerden als ik - en veelal ook dezelfde etniciteit hadden - maakt mij toch op geen enkele manier deelgenoot?

Hetzelfde geldt ook voor hooligans, er zijn in Nederland meer Feyenoordsupporters dan Marokkanen en om de veertien dagen zitten een kleine vijftigduizend mensen in De Kuip die een klimaat mogelijk maken waarin tuig alle ruimte krijgt. Iedere keer wanneer Feyenoord voor een één of andere karnecupwedstrijd de grens over gaat, worden halve steden de vernieling in geslagen en als ze eens in de twintig jaar kampioen worden, geldt dat voor hun eigen stad. En in Utrecht, Enschede of Deventer for that matter is het niet veel anders.

[...]

Mijn laatste opmerking was in het algemeen en niet aan jou gericht. Ik vind jouw uitingen niet racistisch, wel irreëel.
Naast dat ik blijkbaar een heel ander persoon ben, vraag ik me af hoe je dit probleemvraagstuk wil oplossen? Volgens mij kan de Marokkaanse gemeenschap hier een hele belangrijke rol in spelen . (en, naar mijn bescheiden mening, zou moeten). We hebben het bijvoorbeeld ook over trouwstoeten die overlast veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Het zou wel prachtig zijn, een finale Nederland - Marokko.

Want dan kunnen we allemaal hand-in-hand rond het kampvuur samen kumbayaa zingen om onze inclusieve, multiculturele successen te vieren!

Soms schiet de melk me in de tieten, wat hebben we toch een prachtig land O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
Over randzaak gesproken, weet niet of je het onderwerp "aantal toeschouwers Oranje in de stadions" zo mag noemen. Vraag me af hoeveel toeschouwers er morgen zitten, las ergens dat er morgen 90 procent Argentijnen zitten, maar dat leek me een slag in de lucht. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Sjah schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:43:
Over randzaak gesproken, weet niet of je het onderwerp "aantal toeschouwers Oranje in de stadions" zo mag noemen. Vraag me af hoeveel toeschouwers er morgen zitten, las ergens dat er morgen 90 procent Argentijnen zitten, maar dat leek me een slag in de lucht. Iemand?
Ze hebben gewoon meer Messi shirtjes uitgedeeld daar. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:10
https://www.ad.nl/buitenl...ch-paspoort-aan~adf0f4dd/

Hopelijk krijgt hij het op tijd voor de volgende mobilisatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog even over de rellen, ik vind dat het wel vrij snel als rellende Marokkanen wordt weergegeven in de media. Mogen ze misschien feestvieren. En dan nog iets, als de ME op 30 meter afstand staat te kijken of ze je moeten meppen, zou ook ik iets van agressie voelen opkomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 11:04
Sjah schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:50:
En dan nog iets, als de ME op 30 meter afstand staat te kijken of ze je moeten meppen, zou ook ik iets van agressie voelen opkomen.
Ik dus totaal niet. Al staan er 300 ME'ers om me heen als ik feest vier. Als ik het netjes hou hebben zij geen reden om iets te doen, iedereen blij.

Als ik met stoeptegels en vuurwerk ga gooien naar ze, tja, dan kan ik daarna wel zielig gaan doen, maar dan verdien ik het misschien wel een beetje.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
chim0 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:08:
Moet Shaktar niet gewoon bij Moskou aankloppen dan? is een club in de geannexeerde gebieden en volgens de (Russische dat dan weer wel) peilingen was toch de overgrote meerderheid voor aansluiting bij Rusland en anti Europa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:50:
Nog even over de rellen, ik vind dat het wel vrij snel als rellende Marokkanen wordt weergegeven in de media. Mogen ze misschien feestvieren. En dan nog iets, als de ME op 30 meter afstand staat te kijken of ze je moeten meppen, zou ook ik iets van agressie voelen opkomen.
Ik niet, ik zou maken dat ik weg kom want ik sta dan overduidelijk op de verkeerde plek op het verkeerde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46

gws24

Thinking is hard!

rikoos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:42:
[...]

Moet Shaktar niet gewoon bij Moskou aankloppen dan? is een club in de geannexeerde gebieden en volgens de (Russische dat dan weer wel) peilingen was toch de overgrote meerderheid voor aansluiting bij Rusland en anti Europa?
Shaktar speelt al sinds 2014 niet meer in Donetsk:
FK Sjachtar Donetsk (Oekraïens: Шахтар Донецьк [ʃɑxˈtɑr doˈnɛt͡sʲk], Russisch: Шахтёр Донецк, Sjachtjor Donjetsk[1]) is een Oekraïense professionele voetbalclub die van origine uit de Oost-Oekraïense stad Donetsk komt, maar door de Russisch-Oekraïense Oorlog in 2014 gedwongen was haar speelbasis te verleggen naar de West-Oekraïense stad Lviv, vervolgens vanaf 2017 naar Charkov en vanaf 2020 naar de hoofdstad Kiev, waar ze sindsdien speelt in stadion NSK Olimpiejsky. In 2017 waren al de kantoren en trainingsfaciliteiten naar Kiev verplaatst.
bron: Wikipedia: FK Sjachtar Donetsk

En bij die peiling stond de uitkomst al van tevoren vast en is natuurlijk totaal niet serieus te nemen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 06:40

FFW

hee een thread over voetballen, hier mijn bijdrage

Ik heb uit gezelligheid wat wedstrijden mee gekeken en het patroon valt me op dat als een speler zich dichtbij het doel van de tegenstander begeeft, dat automatisch een overtreding uitlokt , gevolgd door een penalty in het voordeel van de tegenpartij.
Offtopic

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 18-12-2022 22:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
FFW schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:26:

Ik heb uit gezelligheid wat wedstrijden mee gekeken en het patroon valt me op dat als een speler zich dichtbij het doel van de tegenstander begeeft, dat automatisch een overtreding uitlokt , gevolgd door een penalty in het voordeel van de tegenpartij.
Het komt op mij over als een afspiegeling van onze maatschappij, bijvoorbeeld :
Belastingdient denkt mensen te kunnen beschuldigen van fraude, fraudeurs klagen belastingdienst aan, belastingdienst moet betalen.
Nederlandse staat stuurt Nederlandse militaire op missie in buitenland, Militairen krijgen PTSS en klagen staat aan, Staat moet militairen betalen.
Bedankt voor je bijdrage d:)b

XXXVI

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FFW schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:26:

Het komt op mij over als een afspiegeling van onze maatschappij, bijvoorbeeld :
Belastingdient denkt mensen te kunnen beschuldigen van fraude, fraudeurs klagen belastingdienst aan, belastingdienst moet betalen.
Nederlandse staat stuurt Nederlandse militaire op missie in buitenland, Militairen krijgen PTSS en klagen staat aan, Staat moet militairen betalen.
Volgens mij zou de speler die een penalty uitlokt dan een overtreding tegen en een gele kaart moeten krijgen om de vergelijking te laten opgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 06:40

FFW

Samengevat : de aanvaller betaalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:00:
[...]

De politiebond wil alles behalve werken.
Het is tragisch dat we als maatschappij zoveel politieinzet nodig hebben bij iets basaals als voetbalwedstrijden. Gemiddeld per wedstrijd in 2018/19 (nieuwere data heb ik niet gevonden) zo'n 350 uur Het is niet alsof ze niet willen werken maar het is bijzonder spijtig dat we als samenleving zoveel uren nodig hebben per wedstrijd.

Dan in het achterhoofd hebben dat het na de versoepeling van de corona-maatregelen niet beter is gegaan snap ik wel dat de prioriteit van de politie liever ergens anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:28:
[...]

Het is tragisch dat we als maatschappij zoveel politieinzet nodig hebben bij iets basaals als voetbalwedstrijden. Gemiddeld per wedstrijd in 2018/19 (nieuwere data heb ik niet gevonden) zo'n 350 uur Het is niet alsof ze niet willen werken maar het is bijzonder spijtig dat we als samenleving zoveel uren nodig hebben per wedstrijd.

Dan in het achterhoofd hebben dat het na de versoepeling van de corona-maatregelen niet beter is gegaan snap ik wel dat de prioriteit van de politie liever ergens anders ligt.
Yup, die pakken liever wat makkelijkere targets aan die niemand kwaad doen ipv dat ze echt een keer hard in moeten grijpen met kans op wat tegenstand,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37
Napo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:28:
[...]

Dan wordt het hoog tijd, dat ze de voetbalwet (Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast (Wet MBVEO) eens actief gaan inzetten.

Op vrijdagmiddag laat je de bekende hooligans van een club zich melden en worden ze opgesloten. Op maandagochtend worden ze weer losgelaten. Dat mag namelijk met die voetbalwet. Heb je naast wat bewakers, ineens een stuk minder politie-inzet nodig bij voetbalwedstrijden, want de raddraaiers zitten veilig opgeborgen.

Maar nee, liever kiest men voor massale politie-inzet of nog beter, een verbod op uitsupporters of zelfs publiek in het algemeen/wedstrijd verbieden.

Die voetbalwet zal het probleem niet helemaal oplossen, maar je moet toch ergens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:51:
[...]

Dan wordt het hoog tijd, dat ze de voetbalwet (Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast (Wet MBVEO) eens actief gaan inzetten.

Op vrijdagmiddag laat je de bekende hooligans van een club zich melden en worden ze opgesloten. Op maandagochtend worden ze weer losgelaten. Dat mag namelijk met die voetbalwet. Heb je naast wat bewakers, ineens een stuk minder politie-inzet nodig bij voetbalwedstrijden, want de raddraaiers zitten veilig opgeborgen.

Maar nee, liever kiest men voor massale politie-inzet of nog beter, een verbod op uitsupporters of zelfs publiek in het algemeen/wedstrijd verbieden.

Die voetbalwet zal het probleem niet helemaal oplossen, maar je moet toch ergens beginnen.
Niet dat ik direct zo extreem zou gaan als het voorstel om men van vrijdag tot en met maandag in te sluiten maar er zijn inderdaad mogelijkheden die toegepast kunnen worden. Iets waar diverse partijen een actieve rol in moeten spelen (Club, gemeente, KNVB, & Politie) om het pogen te voorkomen.

Clubs zie ik helaas niet afdoende acteren
Gemeentes kiezen eveneens de gemakkelijke weg
De KNVB - zoals we ook bij scheidsrechters zien - doen effectief weinig tot niets.

Als lijdend voorwerp - de politie - moet je dan helaas wel eens een statement maken.

Het statement van Halsema bij de wedstrijd Ajax-PSV was een stap de goede richting in om aan te geven dat bepaalde zaken niet geaccepteerd worden, zeker als clubs onvoldoende actie nemen om probleemgevallen te weren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:58:
[...]

Niet dat ik direct zo extreem zou gaan als het voorstel om men van vrijdag tot en met maandag in te sluiten maar er zijn inderdaad mogelijkheden die toegepast kunnen worden. Iets waar diverse partijen een actieve rol in moeten spelen (Club, gemeente, KNVB, & Politie) om het pogen te voorkomen.

Clubs zie ik helaas niet afdoende acteren
Gemeentes kiezen eveneens de gemakkelijke weg
De KNVB - zoals we ook bij scheidsrechters zien - doen effectief weinig tot niets.

Als lijdend voorwerp - de politie - moet je dan helaas wel eens een statement maken.

Het statement van Halsema bij de wedstrijd Ajax-PSV was een stap de goede richting in om aan te geven dat bepaalde zaken niet geaccepteerd worden, zeker als clubs onvoldoende actie nemen om probleemgevallen te weren.
De keuze is reuze met die wet. Mijn voorbeeld zit ook in die wet, maar dan ben je als hooligan wel al heel ver gegaan.

Ik neem de politie niks kwalijk. De clubs doen ook hun best, maar de gemeente laat het consequent afweten. Die durven ergens niet, en vallen terug op het vertrouwde massale politie-apparaat.

In mijn stad, staat die massale politiemacht 9 van de 10 keer uit de neus te vreten, want er wordt niet gereld. Dat komt denk ik omdat we niet zo heel veel hooligans hebben. Wel nephooligans, maar die zijn ongevaarlijk.

edit: https://www.rijksoverheid...weede-evaluatie-wet-mbveo

Deze link had in mijn eerdere post gemoeten.

edit2: Overigens begin ik nu te twijfelen of de voetbalwet wel door de Eerste Kamer is goedgekeurd. Dat zal ik vanavond eens gaan zoeken, als ik tijd heb.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 21-12-2022 12:25 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:57
Typhone schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:28:
[...]

Wat ik niet goed begrijp is dat het onderzoek (vind het niet terug) gericht is op niet Nederlandse spelers?
Als er 11 man op het veld staan en 1 speler wordt uitgefloten om zijn huidkleur dan hebben toch 11 man inclusief de reserves direct te maken met racisme?
Waar lees je dat? Ik begrip in ieder geval niet helemaal wat je bedoelt. Het staat toch vrij duidelijk in de factsheet wat het respondentenprofiel is:
Respondentenprofiel: van alle 1.044 betaaldvoetbalspelers in Nederland (transfermarkt.nl, 2021a, b) heeft 11 procent de vragenlijst ingevuld (n=118; Nederlandstalig n=105; Engelstalig n=13). 8 procent van alle spelers heeft de vragenlijst volledig ingevuld (n=86; Nederlandstalig n=78; Engelstalig n=8). Beide competities zijn representatief vertegenwoordigd. Jonge spelers lijken enigszins oververtegenwoordigd, net zoals spelers met een niet-Nederlandse achtergrond en hogeropgeleide spelers.
Helaas is er alleen de bekonpte voortgangsrapportage. Hoe in de vragenlijst is bepaald of iemand direct te maken heeft met racisme, kan je daar dus niet uithalen. Dat is een definitiekwestie, als onderdeel van de onderzoeksopzet. Ik zou het heel logisch (en dus aannemelijk vinden) dat de vraag gesteld is of de ervaren racisme direct op de respondent betrekking had. Daaruit concludeer je dan dus niet dat alle 11 spelers direct te maken hebben gehad met racisme.

[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

WK Qatar:
Geen rellen in en om de stadions, geen (racistische) spreekkoren, geen troep op het veld gegooid. Kortom: alle wedstrijden zijn rustig verlopen.
Wat deden zij anders dan hier? In Qatar was geen lhbt toegestaan. Cunclusie: homo's zijn het probleem.
Daarnaast was alcohol niet toegestaan.
Dronken lhbt'ers weren lijkt dus te werken.

/sarcasme

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 22-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Superkiwi schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:18:
WK Qatar:
Geen rellen in en om de stadions, geen (racistische) spreekkoren, geen troep op het veld gegooid. Kortom: alle wedstrijden zijn rustig verlopen.
Wat deden zij anders dan hier? In Qatar was geen lhbt toegestaan. Cunclusie: homo's zijn het probleem.

/sarcasme
D'er waren nog wel meer dingen niet toegestaan of sterk aan banden gelegd Mensenrechten in z'n algemeenheid bijvoorbeeld O-)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 22-12-2022 11:36 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/wk-voet...n-argentijnse-keeper.html

En terecht! Wat een clown, maar niet op de goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Jammer dat de (terechte) wolk van negativiteit die momenteel boven Argentinië hangt de boventoon voert terwijl net één van de beste spelers die ik in mijn voetbalkijk-periode (1990 tot nu, minus dit WK) heb gezien de wereldbeker aan zijn oeuvre heeft toegevoegd. Nu gun ik Ronaldo die wereldbeker ook nog maar dat wordt lastig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-07 21:59
Deze man is werkelijk echt wereldvreemd of een rasechte narcist….

https://www.voetbalprimeu...wereldkampioen-messi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nah ja, als ik het artikel lees begrijp ik het wel. Stel dat Zlatan 'm in zijn Ajax-tijd had gewonnen in een finale tegen Nederland dan had ik er ook geen moeite mee als hij 'm in de ArenA zou laten zien aan het publiek, ik zou 'm nog een staande ovatie geven ook.
Maar ik til er dan ook niet zo zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:43
Toen hij met dit plan kwam zat hij ongetwijfeld nog in een beschonken feestroes in Argentinië waarbij alles een goed plan leek.

Neem aan dat hij inmiddels wel door heeft dat dat niet zo is. Mocht hij dit in nuchtere toestand bedacht hebben dan kan ik me enkel voorstellen dat hij een breuk met PSG wil forceren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:53

OMX2000

By any means necessary...

alexbl69 schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:44:
[...]

Toen hij met dit plan kwam zat hij ongetwijfeld nog in een beschonken feestroes in Argentinië waarbij alles een goed plan leek.

Neem aan dat hij inmiddels wel door heeft dat dat niet zo is. Mocht hij dit in nuchtere toestand bedacht hebben dan kan ik me enkel voorstellen dat hij een breuk met PSG wil forceren.
Ik doe ff een belletje naar Marseille en regel ff een breuk bij Messi. Is dat ook goed?

Ik vraag me serieus af hoe ze hem gaan ontvangen in Frankrijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Stimulate14 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:14:
[...]

Klopt, maar je moet bedenken dat een club als Real Madrid zo groot is en dat daar zoveel aan vasthangt qua bedrijven, sponsors, organisaties etc. dat als je het failliet laat gaan, dat gigantische gevolgen zal hebben, maar ik vind het ook geen goede zaak dat clubs zoveel in het rood kunnen staan. Ze stonden toen 1 miljard in het rood en hebben het trainingscomplex verkocht voor een half miljard.

Je stukje over "voor de bühne" ben ik het echter niet mee eens. Ondanks de schulden is Real Madrid één van de meest sociale en maatschappelijk betrokken clubs, dus het verbaast me niet dat ze dit doen. Als het voor de bühne zou zijn, zouden we wel vaker dit soort acties zien van ze, maar die heb ik de laatste tijd niet gezien.

Als groot fan volg ik Real Madrid redelijk op de voet en ik lees ook altijd de nieuwsberichten op de voorpagina. Op Facebook staat er dan een "Official Announcement" en dat kan over alles gaan: een nieuwe speler, het overlijden van een ex-voetballer, voetbal gerelateerde zaken, maatschappelijk gerelateerde zaken, dus die club is meer betrokken dan wij denken. Je kunt op de website ook allerlei rapporten en documenten downloaden en inzien, echter zover wil ik niet gaan. Ik ben liefhebber, geen Real Madrid analist.

https://www.realmadrid.co...-madrid/club/transparency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Beide, maar dat kan ook niet anders als je zo lang in zo'n bubbel leeft.

Dat PSG nu in zo'n spagaat zit is tekenend voor hoe ver men af staat van sport en sportiviteit tegenwoordig. Elk weldenkend bestuur had dit verzoek per direct bulderend van het lachen tafel geveegd. Een beker gewonnen in een totaal ongerelateerde competitie willen late paraderen in je clubstadion heeft geen enkele sportieve onderbouwing.

Vanuit Qatar ligt dit volledig in lijn met het gehele plan van de historie aan Qatar koppelen. Ze zijn ook al bezig om van zijn hotelkamer een museum te maken zodat men van over de hele wereld naar Qatar kan komen om te kijken waar Messi sliep toen ze er met die beker vandoor gingen. De wereld is gek geworden. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:23:
Een beker gewonnen in een totaal ongerelateerde competitie willen late paraderen in je clubstadion heeft geen enkele sportieve onderbouwing.
Linksom wel de lusten willen als club (exposure voor speler alsmede voor de club) maar dan neit meedenken met de spelers is ook weer iets. Het verschilt per geval, een Messi die wereldkampioen wordt als hij nog bij Barcelona zit zou wat anders zijn dan bij PSG, want opgeleid door de club en successen gevierd. Bij PSG is dat toch wel iets anders.

Het is niets nieuws, niet uniek.
Afbeeldingslocatie: https://www.ajax.nl/media/2hfcuw2g/antonygoud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:08:
Linksom wel de lusten willen als club (exposure voor speler alsmede voor de club) maar dan neit meedenken met de spelers is ook weer iets. Het verschilt per geval, een Messi die wereldkampioen wordt als hij nog bij Barcelona zit zou wat anders zijn dan bij PSG, want opgeleid door de club en successen gevierd. Bij PSG is dat toch wel iets anders.

Het is niets nieuws, niet uniek.
[Afbeelding]
Het is zeker niet nieuw, maar dat verandert niets aan mijn stelling. Ik kan niet zoveel met het idee dat je het als een soort marketingmechanisme gebruikt. Het lijkt ook nogal af te hangen van de status die men een speler toedicht en daar ben ik wat allergisch voor, een wat meer anonieme linksback die kampioen wordt hoeft met zoiets niet aan te komen.

In dit geval is het natuurlijk sowieso wat bijzonder gezien de tegenstander en de club en spelers bij PSG. Aan de andere kant zou dit een uitgelezen kans bieden om publiekelijk te tonen dat het binnen de selectie goed zit. Een respectvolle Messi en een Mbappe die zijn waardering toont. Ik zie dat helaas niet snel gebeuren, het leek al niet echt lekker te zitten en de Argentijnen hebben hun ware aard wel flink laten zien. Al heb ik al vanaf voor het toernooi nul respect voor dat team dus geheel onbevooroordeeld ben ik op dat vlak wellicht niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:07:
[...]

Het is zeker niet nieuw, maar dat verandert niets aan mijn stelling. Ik kan niet zoveel met het idee dat je het als een soort marketingmechanisme gebruikt. Het lijkt ook nogal af te hangen van de status die men een speler toedicht en daar ben ik wat allergisch voor, een wat meer anonieme linksback die kampioen wordt hoeft met zoiets niet aan te komen.
De basis moet dan inderdaad zijn om spelers consistent te huldigen bij significante prestaties (e.g. olympische spelen, EK (of ander continentaal equivalent), of WK. Dan zou je dat dus ook moeten willen doen voor die anonieme linksback, de wisselspeler die effectief niet gespeeld heeft op het tournooi of zelfs maar de wisselspeler van de club.
In dit geval is het natuurlijk sowieso wat bijzonder gezien de tegenstander en de club en spelers bij PSG. Aan de andere kant zou dit een uitgelezen kans bieden om publiekelijk te tonen dat het binnen de selectie goed zit. Een respectvolle Messi en een Mbappe die zijn waardering toont. Ik zie dat helaas niet snel gebeuren, het leek al niet echt lekker te zitten en de Argentijnen hebben hun ware aard wel flink laten zien.
Je mag hopen dat het team ook in dit soort gevallen elkaar kan steunen, zo niet dan mag er flink gewerkt worden aan de teamspirit binnen de club. Mag je als speler van het nationale team van Frankrijk er zuur van zijn? Zeker en dat ook voor een langere periode maar hopelijk kan je toch het succes van je teamgenoot enigszins waarderen. Zo ook als clubsupporter al zal een deel daar in dubio zitten. Ben je eerst voor het nationale elftal en dan de club of andersom (of gelijk natuurlijk)
Al heb ik al vanaf voor het toernooi nul respect voor dat team dus geheel onbevooroordeeld ben ik op dat vlak wellicht niet. :P
Landenvoetbal blijft toch wat anders dan clubvoetbal dus daar zit hier ook wel enig vooroordeel. Waar je als club nog invloed hebt op je selectie heb je dat als land niet en is dat vooral geluk dat er een goede lichting staat (al heeft de landelijke bond beperkte invloed en lokale clubs ook wel iets). Als er iets weg mag vallen uit de voetbalagenda is het wel dit soort tournoois :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:19:
De basis moet dan inderdaad zijn om spelers consistent te huldigen bij significante prestaties (e.g. olympische spelen, EK (of ander continentaal equivalent), of WK. Dan zou je dat dus ook moeten willen doen voor die anonieme linksback, de wisselspeler die effectief niet gespeeld heeft op het tournooi of zelfs maar de wisselspeler van de club.
En wat is dan significant, en moet dat per se winst zijn? Ik durf te stellen dat de relatieve prestaties van Marokko significanter zijn dan die van Messi, die was voor het eerst eindelijk op het niveau van wat je van hem mag verwachten. Prijzen delen we echter uit voor absolute prestaties en niet voor relatieve, dus dat maakt het weer lastiger. :P
Je mag hopen dat het team ook in dit soort gevallen elkaar kan steunen, zo niet dan mag er flink gewerkt worden aan de teamspirit binnen de club. Mag je als speler van het nationale team van Frankrijk er zuur van zijn? Zeker en dat ook voor een langere periode maar hopelijk kan je toch het succes van je teamgenoot enigszins waarderen. Zo ook als clubsupporter al zal een deel daar in dubio zitten. Ben je eerst voor het nationale elftal en dan de club of andersom (of gelijk natuurlijk)
Het is algemeen bekend dat sterrenteams juist over het algemeen geen team zijn, bij PSG lijkt dat nog een stapje erger te zijn dan normaal. Desalniettemin mag je van een teamgenoot wel verwachten dat hij na de eerste teleurstelling wel blij voor je is, ook als hij verliezend finalist was. Daar staat wel tegenover dat je die verwachting wel kunt laten varen als je zelf bij het vieren alle sportiviteit al overboord hebt gegooid. Al wil ik Messi als persoon niet het gedrag van zijn labiele teamgenoot aanrekenen.
Landenvoetbal blijft toch wat anders dan clubvoetbal dus daar zit hier ook wel enig vooroordeel. Waar je als club nog invloed hebt op je selectie heb je dat als land niet en is dat vooral geluk dat er een goede lichting staat (al heeft de landelijke bond beperkte invloed en lokale clubs ook wel iets). Als er iets weg mag vallen uit de voetbalagenda is het wel dit soort tournoois :+
Landen hebben vaak een bepaalde voetbalcultuur en soms ook stijl, dat zie je het meest terug bij de landenteams maar even zo vaak ook wel bij de clubs. Niet voor niets zitten er structurele verschillen en ergernissen tussen landen op dat vlak.
En je weet hoe het werkt: wat zij er ook van moge vinden, wij hebben gelijk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Infantino laat zich weer eens van een opmerkelijke kant zien.

selfies maken bij de kist van Pele

Alsof dit de grote Infantino-show is, net zoals gedurende het hele WK.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa Infantino is fout, het ergste zou nog zijn als die zijn zin krijgt , met iedere 2 jaar een Wk voetbal. DE kracht van een Wk is dat het zelden wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vandaag even VI teruggekeken, althans een poging tot.. bah wat slecht.

Ik vind Sneijder nog goed te doen, maar die andere twee (Andy en de gast) waren echt irritant.
Ze kunnen het beste die Andy vervangen door iemand die wat serieuzer over voetbal kan praten, i.p.v. elke keer domme 'grapjes' tussendoor te maken.

Ik mis iemand als Boskamp en Theo Janssen, waarom leggen ze daar geen contact mee?
Zou een goede tafel zijn, samen met Sneijder.

Vraag mij ook echt af of iemand als Genee het nog wel wilt presenteren, erg veel plezier leek hij niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom Boskamp? dat is ook maar een karikatuur. Theo Janssen is idd een stuk beter.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 19:59
Of Van de Vaart, maar die zit net als Janssen al bij de NOS vast.

Met Randy Wolters als gast was het wel heel veel kantinehumor, dat kon zelfs Genee op een gegeven moment niet zo goed meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Ben Feyenoord - Ajax aan het terugkijken, maar ongelooflijk dat er anno 2023 nog netten rondom het veld geplaatst moeten worden. Je zou denken dat mensen ouder en wijzer zijn geworden na alle ellende op de wereld maar nee hoor. Hoe moeilijk is het om 1,5 uur naar een wedstrijdje te kijken en je gewoon normaal te gedragen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
chim0 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:05:
Ben Feyenoord - Ajax aan het terugkijken, maar ongelooflijk dat er anno 2023 nog netten rondom het veld geplaatst moeten worden. Je zou denken dat mensen ouder en wijzer zijn geworden na alle ellende op de wereld maar nee hoor. Hoe moeilijk is het om 1,5 uur naar een wedstrijdje te kijken en je gewoon normaal te gedragen? :')
'Moeten' is natuurlijk een vrij gek principe in deze kwestie. Het was een voorzorgsmaatregel, het zal nooit duidelijk worden of het echt nodig was of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
SemperFidelis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:12:
[...]

'Moeten' is natuurlijk een vrij gek principe in deze kwestie. Het was een voorzorgsmaatregel, het zal nooit duidelijk worden of het echt nodig was of niet.
Het verleden heeft laten zien dat het helaas nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
chim0 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Het verleden heeft laten zien dat het helaas nodig is.
Wat dan?
Volgens mij was de sfeer echt prima in het stadion, alleen beetje fluiten en schreeuwen.
Het is vooral de media die het ongelofelijk oppompt met hun spektakel koppen.
Berghuis zelf had het niet beter kunnen omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:35:
[...]

Wat dan?
Volgens mij was de sfeer echt prima in het stadion, alleen beetje fluiten en schreeuwen.
Het is vooral de media die het ongelofelijk oppompt met hun spektakel koppen.
Berghuis zelf had het niet beter kunnen omschrijven.
Nou, de haat vooraf was echt niet normaal, diverse zaken voorbij zien komen die echt niet kunnen. Geen idee of dat uiteindelijk het stadion is ingekomen, maar om nu te doen alsof dit alleen door de media komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Exocet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Nou, de haat vooraf was echt niet normaal, diverse zaken voorbij zien komen die echt niet kunnen. Geen idee of dat uiteindelijk het stadion is ingekomen, maar om nu te doen alsof dit alleen door de media komt...
Die haat wordt toch ook aangezwengeld door bepaalde mensen in de media zoals het AD of Gijp?
YouTube: Openhartige Steven Berghuis: “Mijn oma stuurt mij vanochtend dat ze ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Die haat wordt toch ook aangezwengeld door bepaalde mensen in de media zoals het AD of Gijp?
YouTube: Openhartige Steven Berghuis: “Mijn oma stuurt mij vanochtend dat ze ...
Dus spandoeken met een strop om de nek van Berghuis en zijn familie bedreigen komt door de media?
Makkelijke manier om je verantwoordelijkheden af te schuiven dan.
De directeur van Feyenoord te Kloese bagatelliseerde ook alles ipv de uitingen richting Berghuis en zijn familie te voordelen. Hij wilde niet eens het woord Ajax in de mond nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43

tweakduke

Berghuis noemde de media, maar ook social media als 1 van de oorzaken. Vooral die laatste heeft een versterkend effect als er door bekende mensen of een krant zaken stemming makend worden gebracht.

Daarom moet de media zich indenken wat voor sneeuwbal effect het teweeg kan brengen als je ergens over begint of door het op die manier te brengen. En dat is wel iets waar men zich te weinig van bewust is of makkelijk wegschuift.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Exocet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Dus spandoeken met een strop om de nek van Berghuis en zijn familie bedreigen komt door de media?
Makkelijke manier om je verantwoordelijkheden af te schuiven dan.
Je verdraait lekker mn woorden.
Ik zeg alleen dat de media niet echt een rol wilde innemen waar men de emoties wilde sussen, integendeel. Ze sprongen er maar al te graag op, met de voorpagina van het AD bijv. als uitkomst. Dat soort dingen helpen nou niet echt bepaald.

Gezien de wedstrijd zelf denk ik dat je de netten helemaal niet 'noodzakelijk' waren eigenlijk.
Exocet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:03:
[...]

De directeur van Feyenoord te Kloese bagatelliseerde ook alles ipv de uitingen richting Berghuis en zijn familie te voordelen. Hij wilde niet eens het woord Ajax in de mond nemen |:(
Degene die de beslissing nam om netten op te hangen bagatelliseerde de dreiging? Dat is wel gek. Hij nam het juist heel serieus en wilde geen risico nemen, maar in interviews maakte hij dat niet groter maar wilde dat iedereen zich zo focussen op de wedstrijd. Juist een hele verstandige man denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door SemperFidelis op 23-01-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

HollowGamer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:34:
Vandaag even VI teruggekeken, althans een poging tot.. bah wat slecht.

Ik vind Sneijder nog goed te doen, maar die andere twee (Andy en de gast) waren echt irritant.
Ze kunnen het beste die Andy vervangen door iemand die wat serieuzer over voetbal kan praten, i.p.v. elke keer domme 'grapjes' tussendoor te maken.

Ik mis iemand als Boskamp en Theo Janssen, waarom leggen ze daar geen contact mee?
Zou een goede tafel zijn, samen met Sneijder.

Vraag mij ook echt af of iemand als Genee het nog wel wilt presenteren, erg veel plezier leek hij niet te hebben.
Is dat niet Voetbal Offside ipv VI (Vandaag Inside)?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SemperFidelis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:10:
[...]
Gezien de wedstrijd zelf denk ik dat je de netten helemaal niet 'noodzakelijk' waren eigenlijk.
Dat zullen we nooit weten.
Is er niks gegooid omdat er zoveel aandacht vooraf was, er er netten zijn geplaatst en de supporters wisten dat er deze wedstrijd extra goed op ze gelet werd of is het allemaal nogal overtrokken en wordt er normaliter nooit iets gegooid? Ik denk het eerste.
Zoals @chim0 al aangeeft heeft het verleden laten zien dat de netten echt niet zonder reden zijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 19:59
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Ja.
Overigens is Boskamp er vanavond weer voor het eerst in lange tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Klopt, maar ik blijf VI zeggen.. achja, kijken zal ik toch niet meer doen.

Het is jammer dat Helene zich ook aanpast aan het niveau, dacht dat ze toch wat slimmer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Superkiwi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Dat zullen we nooit weten.
Is er niks gegooid omdat er zoveel aandacht vooraf was, er er netten zijn geplaatst en de supporters wisten dat er deze wedstrijd extra goed op ze gelet werd of is het allemaal nogal overtrokken en wordt er normaliter nooit iets gegooid? Ik denk het eerste.
Zoals @chim0 al aangeeft heeft het verleden laten zien dat de netten echt niet zonder reden zijn geplaatst.
Tja de waarheid zullen we nooit weten (dat was ook beetje mn punt), maar met 7 aanhoudingen en nul noemenswaardige incidenten (was zelfs redelijke vlakke sfeer in het stadion) had ik niet echt het idee dat het puur de netten waren. Bij de meeste fans geeft niemand meer iets om Berghuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@SemperFidelis Het begon veel verder terug. 6 jaar geleden in dit geval.

https://www.feyenoordinbeeld.nl/44508-2/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is toch wonderlijk hoeveel mensen van 'de media' in de stuip schieten vanwege de uitspraken van Berghuis. Met name de commerciële schreeuwers vinden dat hij zich niet zo aan moet stellen dat hij maar beter moet kijken wat ze gezegd hebben. Maar dat is juist het hele punt, uitspraken worden geïsoleerd en uit verband getrokken en juist dáár gaan de mensen op los.

Zo kwam ook de kop langs dat Jinek als reactie op zijn uitspraken stelde dat hij de uitzending niet gezien had. Duik je er verder in dan blijkt ze zijn punt wel te begrijpen en ook te onderschrijven dat die ene tweet misschien niet handig was. In feite doet de nieuwssite die zo'n kop verzint het nu meteen wéér. De suggestie wekken dat Jinek het ook maar onzin vindt terwijl het tegenovergestelde waar is.

Hij had hier gewoon een goed punt. Goede journalistiek wordt steeds zeldzamer, alles voor de kliks, ongeacht de gevolgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou ja, ik zie wel enige verbetering bij v/d Sar. Hij is van z'n stopwoordje "eigenlijk" naar een nieuw stopwoordje "inderdaad" gegaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Ik ben zwaar tegenstander van de winterse transferperiode.

Je speelt een competitie, en door dat gedonder in de winter kan je een club ineens bevoordelen of kreupel maken. Dat is binnen een seizoen eigenlijk niet leuk en kan zelfs de hele competitie verpesten.

Er zijn nu spelers voor absurde bedragen verkocht. In sommige gevallen is het een aanwinst, zoals Feyenoord, maar vaak is het ook ordinair wegkapen. Het mag, maar ik ben er geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:27:
Ik ben zwaar tegenstander van de winterse transferperiode.

Je speelt een competitie, en door dat gedonder in de winter kan je een club ineens bevoordelen of kreupel maken. Dat is binnen een seizoen eigenlijk niet leuk en kan zelfs de hele competitie verpesten.

Er zijn nu spelers voor absurde bedragen verkocht. In sommige gevallen is het een aanwinst, zoals Feyenoord, maar vaak is het ook ordinair wegkapen. Het mag, maar ik ben er geen fan van.
Tja, wat bij blessures en/of schorsingen?

Het kan dus in je voordeel werken, maar zeker ook in je nadeel.

De bedragen gaan inderdaad nergens over, waarbij ik vooral kijk naar Chelsea, die maken de hele markt kapot. Maar dat krijg je nu dat iedereen geld heeft (suikeroom bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
HollowGamer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:30:
[...]

De bedragen gaan inderdaad nergens over, waarbij ik vooral kijk naar Chelsea, die maken de hele markt kapot. Maar dat krijg je nu dat iedereen geld heeft (suikeroom bijvoorbeeld).
Alleen topclubs zijn blij met dit concept, en af en toe mag er tijdelijk wat andere clubs mee profiteren. Ajax had vandaag nooit meer honderd miljoen gekregen voor Anthony. Dus ik snap in deze wereld wel, dat ze de poen pakken.

De rijke clubs met hun suikerooms hebben dus altijd voordeel. Die hoeven geen spelers te verkopen als ze niet willen of moeten.

En als PSV of Feyenoord vandaag te kampen hebben met 5 blessure gevallen in de selectie, hebben ze sowieso een probleem. De echt grote clubs kunnen tegenwoordig drie volwaardige elftallen opstellen. Tien jaar geleden waren het nog hooguit twee. Dat moet de alarmbellen laten rinkelen, als je een eenvoudige voetbalfan bent.

Het speelveld wordt uiteindelijk kleiner en straks, maar ook nu al, bestaat het voetbal in de eropa league, alleen maar uit een klein select groepje. Die winter transfer window draagt aan dit echte doemscenario bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Gonadan schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:40:
Hij had hier gewoon een goed punt. Goede journalistiek wordt steeds zeldzamer, alles voor de kliks, ongeacht de gevolgen.
Klopt maar het vervellende is wel dat dit 2 kanten op is. Neem bijvoorbeeld de Oranje boycot naar VI, deze is op basis van enkele zo genaamde uitspraken maar hierdoor schiet je er niets mee op. Ga het gesprek juist dan aan. Ook haalde Berghuis zaken aan die niet gedaan/gezegd zijn en hij zijn mening/betoog baseerde op "horen zeggen". Ja natuurlijk is het niet normaal want er met hem is gebeurd, schandalig zelfs maar hij probeerde ook in zijn betoog mensen direct te schamen en dan krijg je denk ik niet het resultaat wat je wilde bereiken daarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Wat mij betreft worden een aantal concepten uit de NFL (American Football) gekopieerd:
  • Hoger percentage van de inkomsten gelijk verdelen onder alle clubs, zodat budgetten dichter bij elkaar komen te liggen (zowel europees als nationaal).
  • Keihard salarisplafond voor spelerssalarissen, in absolute euro's. Niet afhankelijk van inkomsten of andere te manipuleren parameters. Alle contracten worden dus ook openbaar, loon in natura wordt omgerekend en meegeteld, uitgesteld loon en bonussen ook.
  • Maximaal aantal gecontracteerde spelers per club, dus ook geen huurconstructies meer.
Daarmee dalen de salarissen en transfersommen, want cap is cap. Twee bizar hoge salarissen in je team? Dan is het maar hopen dat de rest het voor minder komt doen. En je bank helemaal volplempen = gemiddeld minder salaris per speler, moeten ze ook maar voor willen tekenen. Zo wordt de kwaliteit vanzelf meer verdeeld over de competitie, of dat nou nationaal of internationaal is.

Maargoed, gaat niet gebeuren, want topclubs, UEFA, FIFA en andere internationale bonden zitten er niet om gezonde competities te bewerkstelligen, maar om zelf zo succesvol (zowel sportief als qua geld) te zijn en blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 01-02-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 11:04
Thijs Slegers, voorheen journalist en PSV-watcher en tegenwoordig perschef van PSV is al een tijd ziek, leukemie. Hij heeft zojuist het bericht gedeeld dat hij niet meer beter gaat worden :-(
https://www.ed.nl/psv/psv...er-voor-me-doen~a8c729f5/

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
ElPaco schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:50:
Thijs Slegers, voorheen journalist en PSV-watcher en tegenwoordig perschef van PSV is al een tijd ziek, leukemie. Hij heeft zojuist het bericht gedeeld dat hij niet meer beter gaat worden :-(
https://www.ed.nl/psv/psv...er-voor-me-doen~a8c729f5/
Dat hakt er wel in zeg, al die mensen die op een veel te jonge leeftijd moeten horen dat ze niets meer voor je kunnen doen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:48
Bundin schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Wat mij betreft worden een aantal concepten uit de NFL (American Football) gekopieerd:
  • Hoger percentage van de inkomsten gelijk verdelen onder alle clubs, zodat budgetten dichter bij elkaar komen te liggen (zowel europees als nationaal).
  • Keihard salarisplafond voor spelerssalarissen, in absolute euro's. Niet afhankelijk van inkomsten of andere te manipuleren parameters. Alle contracten worden dus ook openbaar, loon in natura wordt omgerekend en meegeteld, uitgesteld loon en bonussen ook.
  • Maximaal aantal gecontracteerde spelers per club, dus ook geen huurconstructies meer.
Daarmee dalen de salarissen en transfersommen, want cap is cap. Twee bizar hoge salarissen in je team? Dan is het maar hopen dat de rest het voor minder komt doen. En je bank helemaal volplempen = gemiddeld minder salaris per speler, moeten ze ook maar voor willen tekenen. Zo wordt de kwaliteit vanzelf meer verdeeld over de competitie, of dat nou nationaal of internationaal is.

Maargoed, gaat niet gebeuren, want topclubs, UEFA, FIFA en andere internationale bonden zitten er niet om gezonde competities te bewerkstelligen, maar om zelf zo succesvol (zowel sportief als qua geld) te zijn en blijven.
Ik zie hier wel voordelen van in. Het grote nadeel dat ik zie is dat degradatie/promotie nauwelijks nog kan in zo een systeem. En juist dat maakt voetbal onder de absolute top spannend en mooi. Dat steriele van NFL/Basketball vind ik toch maar saai in vergelijking met de diepe ellende en grote blijdschap rondom promotie en degradatie. Daarnaast zou elk me competitie ter wereld mee moeten doen, anders verplaatst het probleem zich binnen de kortste keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:45
Exactor it schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:22:
[...]

Ik zie hier wel voordelen van in. Het grote nadeel dat ik zie is dat degradatie/promotie nauwelijks nog kan in zo een systeem. En juist dat maakt voetbal onder de absolute top spannend en mooi. Dat steriele van NFL/Basketball vind ik toch maar saai in vergelijking met de diepe ellende en grote blijdschap rondom promotie en degradatie. Daarnaast zou elk me competitie ter wereld mee moeten doen, anders verplaatst het probleem zich binnen de kortste keren.
Wat betreft dat laatste, want het is niet alsof Europese clubs nu in die positie zitten, maar dat is dan weer geen probleem? Ik denk dat het ook met een salary cap in Europa niet zo'n probleem zal zijn om de grootste te blijven en eventueel bij te sturen als dat echt nodig zou zijn.
Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste