[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Wat betreft dat laatste, want het is niet alsof Europese clubs nu in die positie zitten, maar dat is dan weer geen probleem? Ik denk dat het ook met een salary cap in Europa niet zo'n probleem zal zijn om de grootste te blijven en eventueel bij te sturen als dat echt nodig zou zijn.
Dat zou kunnen kloppen. Maar ik kan met voorstellen dat als een Zuid-Amerikaanse of Aziatische competitie wel gekke dingen gaat uithalen en Messi, Haaland, Mbappe etc daar gaan ballen dat het op termijn over kan zijn met de commerciële populariteit van Europees voetbal. Op zich niet erg, dan worden clubs waaronder de mijne weer normaal. :)

Edit: wat woordje voor aangepast zoals snel in op termijn. Want de PL is zo populair omdat het voetbal ook goed is en dat komt omdat veel van de beste van de net niet topspelers die kant op gaat. Voordat die spelers ook flink kunnen verdienen ergens anders zal het nog wel lang duren. Maar goed, PL is pas sinds jaren negentig volledig idioot rijk. In de jaren daarvoor was Italië het mecca van de centen.

[ Voor 22% gewijzigd door Exactor it op 02-02-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ex-Ajacied Mohamed Ihattaren (21) is zondag opgepakt in Amsterdam na een conflict in de relationele sfeer, bevestigen bronnen aan deze site na berichtgeving van de NOS. Maandagochtend is zijn huis in Vleuten doorzocht.

De oud-speler van PSV en Ajax, die op de dag van zijn arrestatie jarig was, wordt maandag verhoord en zit nog vast. Wat er precies is voorgevallen is nog niet duidelijk. Ihattaren zit al langer in de problemen. De oud-PSV’er speelde afgelopen halfjaar niet bij zijn nieuwe club Ajax vanwege bedreigingen aan zijn adres. Die zouden voortkomen uit zijn relatie met influencer Yasmine Driouech. In september, vlak nadat hij zich met haar verloofde, brandde de grijze Porsche Panamera van Ihattaren uit in Utrecht.

Inmiddels zijn zij alweer uit elkaar en is de voetballer enige tijd onder de hoede geweest van Wesley Sneijder. Die trok na twee weken weer zijn handen van de voetballer af, omdat hij zich niet aan de afspraken hield. ,,Het gaat niet echt best nee, het wordt een moeilijk verhaal”, vertelde Sneijder, die grote plannen had met Ihattaren. De laatste berichten kwamen eerder deze maand van de familie van Abdelhak Nouri. Ihattaren zou begeleid worden door diens broer Mo, die ook de rol van zaakwaarnemer op zich zou nemen.
Auto in brand gestoken

Dit nieuwe incident houdt in elk geval geen verband met zijn eerdere arrestatie vanwege een bedreiging in november. Over die bedreiging legde Ihattaren een verklaring af, stelde zijn advocaat Sander Janssen destijds. Het zou gaan om een ‘zaak van geruime tijd geleden die nog bij de politie in onderzoek is’.

Ihattaren kende een onrustige zomer met liefdesperikelen en persoonlijke problemen na contacten met mensen uit het criminele milieu. Ook werd een auto van hem in brand gestoken. Volgens zijn advocaat kende de ex-PSV’er een ‘veelbewogen periode’, maar ‘had hij de weg weer naar boven gevonden’.
Juventus

Ihattaren doorliep de jeugdopleiding van PSV, voordat hij in de zomer van 2021 de overstap maakte naar Juventus. De Italiaanse club verhuurde de linkspoot direct aan Sampdoria, waar hij al snel weer vertrok. Hij arriveerde dit kalenderjaar met een grote trainingsachterstand bij Ajax, met het voornemen om weer iets van zijn carrière te maken.

De Utrechter begon veelbelovend aan de voorbereiding op het seizoen, maar vanwege privéredenen kwam hij lange tijd niet meer op de club. Ihattaren zou worden bedreigd door criminelen als gevolg van zijn relatie met een jonge vrouw. Ook zou hij innige banden onderhouden met andere criminelen.

Ajax, de politie en de zaakwaarnemer van Ihattaren wilden nooit op die berichten reageren. Ihattaren staat momenteel onder contract bij Juventus. De 20-jarige Utrechter komt echter niet voor in de plannen van Allegri.
bron: ad.nl

Dat gaat hem denk ik niet meer worden voor deze jongeman.

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 13-02-2023 14:52 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die gaat ooit nog wel a la Promes voorbij komen in een grootschalig onderzoek, die glijdt ie vanzelf op.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Slasher schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Triest. Goede voetballer maar kan gewoon alleen maar domme keuzes maken lijkt het wel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Agent47 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Triest. Goede voetballer maar kan gewoon alleen maar domme keuzes maken lijkt het wel.
Valt me nog mee dat ie toch weer bij Juve zat en blijkbaar vandaag een vrije dag (of weekend) had en terug naar Nederland was gereisd. Politie was erg scherp blijkbaar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
loekf2 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:03:
[...]

Valt me nog mee dat ie toch weer bij Juve zat en blijkbaar vandaag een vrije dag (of weekend) had en terug naar Nederland was gereisd. Politie was erg scherp blijkbaar.
Hoezo verbaasd je dat, hij heeft gewoon een contract bij Juventus.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Gynnad schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Hoezo verbaasd je dat, hij heeft gewoon een contract bij Juventus.
Als ik Juve was had ik z'n contract gewoon afgekocht. Gaat hem niet meer worden gezien z'n gedrag bij Ajax en bij die club waar ie toen verhuurd was.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:51:
[...]

mooi dat de kop dan begint met ex-ajacied, terwijl ie veel langer bij psv heeft gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
toolkist schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:46:
[...]

mooi dat de kop dan begint met ex-ajacied, terwijl ie veel langer bij psv heeft gespeeld ;)
Inmiddels is het gewoon 'voetballer' ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
Bruggink is inmiddels aangesteld als TD van Twente.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Afbeeldingslocatie: https://static.voetbalzone.nl/images/photos/ori_1152_648/2535723511735.jpg

De legendarische voetbalcommentator John Motson is helaas overleden.

Zelf ken ik hem voornamelijk van FIFA 98, waar hij samen met Andy Gray de wedstrijden voorzag van zijn deskundige en enthousiaste commentaar.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Hij was relaxt ja, maar vraag me af in hoeverre dat zo wordt gewaardeerd in NL>>>>omdat wij alles dat Engelstalig is sowieso 2 streepjes voor geven.
Was hij trouwens al gestopt, of was hij nog steeds in MOTD?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Volgens mij is hij in 2018 "echt" gestopt, na 50 jaar commentaar te hebben gegeven. Denk dat zijn populariteit meer oorzaken heeft dan slechts zijn Engelstaligheid: ook in eigen land was hij een icoon.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tsjipmanz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:56:
[Afbeelding]

De legendarische voetbalcommentator John Motson is helaas overleden.

Zelf ken ik hem voornamelijk van FIFA 98, waar hij samen met Andy Gray de wedstrijden voorzag van zijn deskundige en enthousiaste commentaar.
R.I.P wat een fantastische commentator was het met een dito stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
'Mooi' dat die gek die gisteren bij PSV het veld op kwam echt superduidelijk in beeld gebracht wordt op diverse sites. Hoop dat z'n ouders en z'n werkgever (if any) hem direct herkennen.
Dit is nou precies zo'n geval die wat mij betreft de komende 10-20 jaar een meldplicht voor elke wedstrijd van PSV moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:22:
'Mooi' dat die gek die gisteren bij PSV het veld op kwam echt superduidelijk in beeld gebracht wordt op diverse sites. Hoop dat z'n ouders en z'n werkgever (if any) hem direct herkennen.
Dit is nou precies zo'n geval die wat mij betreft de komende 10-20 jaar een meldplicht voor elke wedstrijd van PSV moet krijgen.
Levenslang stadionverbod is te goed voor dit soort uitschot.

Kortsluiting in je hoofd? Dan ben je niet geschikt om een voet in een stadion te zetten.

Ga je eigen TV en woonkamer maar slopen, lul.

Afbeeldingslocatie: https://img.nieuwsblad.be/U4IlDX3FpBUaNv-13AZ1RwD8bG0=/960x640/smart/https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F02%2F23%2F6be51cdd-322a-46c3-bd70-2b892682f0e6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/w40xgeyarcij_wd854/psvfan.jpg

Het zal je kind maar wezen...

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 24-02-2023 10:28 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:22:
Het was niet alleen het veld opkomen, hij geeft de keeper een stomp in zijn gezicht!
Het is voor PSV te hopen dat je hiermee wegkomt met een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
En dan lees je dat die ééncellige al een stadionverbod had 8)7

Dat wordt een beste douw voor PSV. En de controle bij de toegang zal strenger worden. Leuk joh, een wedstrijdje bezoeken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Levenslang stadionverbod is te goed voor dit soort uitschot.

Kortsluiting in je hoofd? Dan ben je niet geschikt om een voet in een stadion te zetten.

Ga je eigen TV en woonkamer maar slopen, lul.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zal je kind maar wezen...
Die vuistslag had ik nog niet eens gezien (wedstrijd niet gezien, las er ook niks over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

alexbl69 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:26:
En dan lees je dat die ééncellige al een stadionverbod had 8)7

Dat wordt een beste douw voor PSV. En de controle bij de toegang zal strenger worden. Leuk joh, een wedstrijdje bezoeken.
Douw kun je verhalen op die randdebiel.

Zul je net zien dat dat weer zo’n jankverhaal wordt van ‘kale kip waar je geen veren van kunt plukken’ en/of onverzekerd.

/glazen bol

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:31

snmght

imho dan he

Topicstarter
Schade moet volledig op PSV verhaald worden. Wat een slappe zakken zeg, iemand binnenlaten met een stadionverbod en dan de schuld buiten jezelf leggen. Gadverdamme.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:10
snmght schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:27:
Schade moet volledig op PSV verhaald worden. Wat een slappe zakken zeg, iemand binnenlaten met een stadionverbod en dan de schuld buiten jezelf leggen. Gadverdamme.
Zonder te zeggen dat PSV hier geen blaam treft: hoe voorzie je dan dat zoiets zonder generieke meldplicht goed op te lossen is? Van 35000 supporters kun je niet allemaal de identiteit checken, zeker niet als een kaartje niet op naam hoeft te staan (gedeelde seizoenskaarten etc).

Ik denk wel dat er een heel stuk strenger opgetreden mag worden richting deze 'supporters'. Ik ben sowieso compleet verbaasd hoe weinig clubkleur je nog ziet op Oost. Zoveel van die gasten die van top tot teen in zwart zijn gehuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Ramzzz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Douw kun je verhalen op die randdebiel.

Zul je net zien dat dat weer zo’n jankverhaal wordt van ‘kale kip waar je geen veren van kunt plukken’ en/of onverzekerd.

/glazen bol
Denk niet dat dat veel kans maakt.

Afgezien dat PSV een deel van de schuld in de schoenen zal worden geschoven omdat hij al een stadionverbod had en toch het stadion in heeft kunnen komen, zal er inderdaad niet veel bij zo iemand te halen zijn. Denk dat je toch al snel aan 50-100K moet denken, dat heeft zo'n snotneus natuurlijk niet. Hij is meerderjarig dus z'n ouders zijn ook niet aansprakelijk.

Mocht PSV het op hem willen verhalen dan zal hij de schuldsanering in gaan. Levert PSV nog een fractie van het boetebedrag op, maar de toekomst van deze idioot zal een stuk minder rooskleurig zijn.

Eigenlijk zou de media blijvend aandacht aan hem moeten besteden, om als voorbeeld te dienen over hoe je je leven kunt vergooien met één domme actie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

alexbl69 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Denk niet dat dat veel kans maakt.

Afgezien dat PSV een deel van de schuld in de schoenen zal worden geschoven omdat hij al een stadionverbod had en toch het stadion in heeft kunnen komen, zal er inderdaad niet veel bij zo iemand te halen zijn. Denk dat je toch al snel aan 50-100K moet denken, dat heeft zo'n snotneus natuurlijk niet. Hij is meerderjarig dus z'n ouders zijn ook niet aansprakelijk.

Mocht PSV het op hem willen verhalen dan zal hij de schuldsanering in gaan. Levert PSV nog een fractie van het boetebedrag op, maar de toekomst van deze idioot zal een stuk minder rooskleurig zijn.

Eigenlijk zou de media blijvend aandacht aan hem moeten besteden, om als voorbeeld te dienen over hoe je je leven kunt vergooien met één domme actie.
Ik zou er geen medelijden mee hebben, wie zijn billen brandt… 🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
snmght schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:27:
Stadionverbod zegt niet heel veel bij de ultra vakken. Lopen er wel meer door de controles vanwege de status van de rest, kun je de controleurs niet kwalijk nemen. Dat PSV een flinke rekening krijgt en willicht een wedstrijd (aantal) zonder publiek is ook aan te nemen. Dat kun je wel op hem verhalen, ook al is het maar voor even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
De gemakzucht druipt er hier ook wel van af.

'Van 35000 supporters kun je niet allemaal de identiteit checken.'

'Lopen er wel meer door de controles vanwege de status van de rest, kun je de controleurs niet kwalijk nemen.'

Volgens mij kan het wel. Duurt wat langer maar het alternatief is wat we gisteren zagen en (terecht) sacnties die erop volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:07:

'Lopen er wel meer door de controles vanwege de status van de rest, kun je de controleurs niet kwalijk nemen.'

Volgens mij kan het wel. Duurt wat langer maar het alternatief is wat we gisteren zagen en (terecht) sacnties die erop volgen.
Kunnen en willen zijn twee dingen die je niet met elkaar moet verwarren. Je kan gemakkelijk iedereen controleren alleen dat kost tijd. Alsnog kan je een risicoselectie doen waardoor je een verhoogde controle in de vakken van waar er meer problemen voordoen doet.

Dit is niet de eerste keer, en ook niet de laatste keer, dat iemand met een stadionverbod toch in het stadion weet te geraken. Nu komt het meer neer op het feit dat er betreurt wordt dat het uit de hand is gelopen terwijl het probleem is at stadionverboden al jaar en dag amper gehandhaafd worden.

Club, neem je verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacub86

Ja omgekeerd is natuurlijk evengoed makkelijk lullen. Als de doorlooptijd voor een wedstrijd van 30-60 minuten 4 uur wordt snap jij ook wel dat er voor veel mensen de lol van af gaat. Helemaal als het aankomt op een select groepje die de boel verziekt.

Mijn inziens is de meldplicht dan een veel terechter middel, maar dat zal juridisch allemaal niet zo makkelijk liggen vermoed ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hihi, hij heet ook gewoon echt Dylano. Dat was gisteren al een soort nickname in de apps :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jacub86 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Ja omgekeerd is natuurlijk evengoed makkelijk lullen. Als de doorlooptijd voor een wedstrijd van 30-60 minuten 4 uur wordt snap jij ook wel dat er voor veel mensen de lol van af gaat. Helemaal als het aankomt op een select groepje die de boel verziekt.
De lol gaat er al deels af doordat wedstrijden stil komen te liggen omdat mensen met rotzooi gooien richting spelers. De lol gaat er al deels af omdat men weer eens homofobe spreekkoren wil bezigen, de lol gaat er al deels af omdat je blijkbaar niet voor de tegenstander mag zijn.

Tokkies gonna tok, clubs zouden veel eerder zich moeten willen distantieren van dat volk. Dan kan je hopelijk op termijn van dat soort kansarme lapmiddelen afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
Ik wil niet overkomen als iemand die dit gedrag, of zelfs heel veel gedrag dat in stadions genormaliseerd lijkt, goed praat. Ik ben het bulk van de harde kern liever kwijt dan rijk. Maar ik probeer echter ook realistisch te blijven als het om oplossingen gaat.

Een voordeel: als er draconische oplossingen komen dan is de keuze over wel of niet opzeggen van mn seizoenskaart in ieder geval een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Jacub86 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Mijn inziens is de meldplicht dan een veel terechter middel, maar dat zal juridisch allemaal niet zo makkelijk liggen vermoed ik.
Waar maak je de rekensom dat het 4 uur wordt? Ik wil het niet bagatelliseren verder maar je hebt redelijk wat toegangspoorten en je hoeft maar een identiteitsbewijs te controleren. Als iedereen dat weet en gereed heeft gaat dat (wellicht na enige gewenning) gewoon vlot. Als ik een club of coffeeshop in ga heb ik ook maar een paar seconden contact met de portier die mijn ID controleert.

Ik heb verder geen idee hoeveel mensen er per club ongeveer een stadionverbod hebben. Als dat er vele tientallen zijn is het wellicht lastiger, je ne sais pas. Maar een meldplicht = het probleem verleggen naar de maatschappij die al meer dan genoeg doet (kosten politie inzet) om deze sport te faciliteren.

Je kunt ook seizoenskaarthouders de optie bieden om hun vingerafdruk te registreren (brr, eng - maar wel vrijwillig) waarmee zij na een vingerscan zeer vlot door kunnen lopen. Of niet als ze een stadionverbod opgelegd krijgen.

En zo zijn er vast nog meer oplossingen te bedenken die de clubs zelf kunnen regelen in plaats van de oplossing buiten zichzelf te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacub86
snmght schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:24:
[...]

Waar maak je de rekensom dat het 4 uur wordt? Ik wil het niet bagatelliseren verder maar je hebt redelijk wat toegangspoorten en je hoeft maar een identiteitsbewijs te controleren. Als iedereen dat weet en gereed heeft gaat dat (wellicht na enige gewenning) gewoon vlot. Als ik een club of coffeeshop in ga heb ik ook maar een paar seconden contact met de portier die mijn ID controleert.

Ik heb verder geen idee hoeveel mensen er per club ongeveer een stadionverbod hebben. Als dat er vele tientallen zijn is het wellicht lastiger, je ne sais pas. Maar een meldplicht = het probleem verleggen naar de maatschappij die al meer dan genoeg doet (kosten politie inzet) om deze sport te faciliteren.

Je kunt ook seizoenskaarthouders de optie bieden om hun vingerafdruk te registreren (brr, eng - maar wel vrijwillig) waarmee zij na een vingerscan zeer vlot door kunnen lopen. Of niet als ze een stadionverbod opgelegd krijgen.

En zo zijn er vast nog meer oplossingen te bedenken die de clubs zelf kunnen regelen in plaats van de oplossing buiten zichzelf te leggen.
Die 4 uur heb ik uit mijn duim gezogen. Standaard ben ik ongeveer 15-30 minuten kwijt aan het binnenkomen van het stadion.

Nadeel is dat de vergelijking met club/coffeeshop hier niet opgaat. Daar is validatie 18+ voldoende, hier zal een scan van een pas plaats moeten vinden (een naam langs een lijst houden zal immers nog langer duren) en komen er dus behoorlijke extra uitdagingen bij. Dat is natuurlijk geen argument om het niet te doen maar het zal wel meer vertragen (aanname van mijn kant).

Qua oplossing blijf ik dan bij meldplicht. Daarbij kan de externe kostenpost natuurlijk prima aan de BVO doorberekend worden. Dat de maatschappij niet hoeft te betalen voor het faciliteren van ons voetbalsupporters ben ik het met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Kunnen en willen zijn twee dingen die je niet met elkaar moet verwarren. Je kan gemakkelijk iedereen controleren alleen dat kost tijd. Alsnog kan je een risicoselectie doen waardoor je een verhoogde controle in de vakken van waar er meer problemen voordoen doet.
Precies. Dus 100% controle bij Oost bij PSV en bv Zuid 1e ring bij Ajax[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk

Jij verbaasd je zeker ook elke keer als er een fakkel afgestoken wordt in een stadion. Gemakzucht of naïviteit, in de werkelijkheid is controleren en zeker de 100% controle een illusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Topicstarter
Holk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Jij verbaasd je zeker ook elke keer als er een fakkel afgestoken wordt in een stadion. Gemakzucht of naïviteit, in de werkelijkheid is controleren en zeker de 100% controle een illusie
Nee een fakkel meesmokkelen is niet goed maar dat voorkomen betekent iedereen fouilleren en lijkt me lastig.

Iemand die nota bene een STADIONVERBOD heeft binnen laten vind ik van een andere orde. Kan Brands roepen dat die knul er een voor het leven moet krijgen maar kennelijk is dat een behoorlijke wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ach, heb eens in de rij gestaan voor zuid tweede ring in de arena en daar kun je een boek over schrijven. Had weinig met controle te maken en verwacht dat het overal in enige mate hetzelfde is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
Holk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:11:
Ach, heb eens in de rij gestaan voor zuid tweede ring in de arena en daar kun je een boek over schrijven. Had weinig met controle te maken en verwacht dat het overal in enige mate hetzelfde is
Moest gelijk aan deze held denken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Zelfs met toegangscontrole ga je dat niet voorkomen. Genoeg supportersgroepen die onder toezicht vooraf het stadion in mogen om voor sfeeracties zaken in het stadion te leggen. Verrassend genoeg belanden dan ook andere objecten in het stadion die daar niet behoren.

Toegangscontroles in stadions zijn een farçe, dat zijn ze al bijzonder lang. Soms zijn er meer controles maar vaak stelt het helemaal niets voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Tja, als clubs dit niet beter willen handhaven dan maar verbieden met publiek te spelen? Dit is puur onwil

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het ligt ook niet aan die arme jongen.

https://www.soccernews.nl...-op-psv-directeur-brands/

:/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ach, dit is een advocaat van het allerlaagste niveau wat te krijgen is. Hij is in ieder geval superverheugd dat hij een, relatief voor hem high profile zaakje krijgt. En dan wil je wat quotes in de krant. Dat lukt niet als je normale dingen zegt, dus ga je wat sappige quotes geven.

Maar kijk uit, als dit talkshow werk word, zal je ziet dat Peter Plasman het gaat overnemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 09:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ouders die het gaan opnemen voor hun Dylano K 8)7 Zal wel aan mij liggen maar als het mijn kind zou zijn had ie een bijzonder stevig gesprek kunnen verwachten met gevolgen.

Ook weer randdebielen bij sparta - utrecht :/ wedstrijd stilgelegd waarom noemen ze dat tuig nog steeds 'supporters' in de media |:(

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:30:
Ouders die het gaan opnemen voor hun Dylano K 8)7 Zal wel aan mij liggen maar als het mijn kind zou zijn had ie een bijzonder stevig gesprek kunnen verwachten met gevolgen.

Ook weer randdebielen bij sparta - utrecht :/ wedstrijd stilgelegd waarom noemen ze dat tuig nog steeds 'supporters' in de media |:(
Omdat ze in het stadion zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:44
Haha, het mooiste is: je kent niet eens alle feiten en omstandigheden. Nee, een moeilijke jeugd of wat dan ook is een reden om het veld op te rennen en de keeper van de tegenstander lastig te vallen (terwijl je al een stadionverbod hebt). Ik snap dat een advocaat iets moet zeggen, maar dit doet de zaak helemaal geen goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03

Veel te simpel. Bij festivals net zo daar mogen ook mensen gewoon doorlopen waar de ander een grotere controle krijgt.

Vindt wel wat ons PSV doet makkelijk. Die stewards leken vrij laat in actie te komen dus hoe Brands nu op de jongen afreageert is leuk maar hij wilt hiermee ook eigen falen verbloemen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dglavimans schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:58:
Vindt wel wat ons PSV doet makkelijk. Die stewards leken vrij laat in actie te komen dus hoe Brands nu op de jongen afreageert is leuk maar hij wilt hiermee ook eigen falen verbloemen
De stewards is niets te verwijten. Die krijgen allemaal redelijk minimale training. Sowieso hebben die een paar seconden nodig om te reageren. Die gast was in 6 seconden bij de keeper.

Daarbij staan ze daar op een EL avond en moeten de keuze maken het veld op te rennen. Tijdens een wedstrijd. Dat is echt een enorme beslissing om te maken voor een vrijwilliger/minimaal betaalde kracht.

Brands moet gewoon die mensen beschermen. Ook hij kan er niets aan doen. Doorgesnoven gasten heb je en af en toe gaat het fout. Zonder meldingsplicht is er niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:47:
Haha, het mooiste is: je kent niet eens alle feiten en omstandigheden. Nee, een moeilijke jeugd of wat dan ook is een reden om het veld op te rennen en de keeper van de tegenstander lastig te vallen (terwijl je al een stadionverbod hebt). Ik snap dat een advocaat iets moet zeggen, maar dit doet de zaak helemaal geen goed :+
Achja, je komt er toch wel weet onderuit, dat heeft hij al voor elkaar door in stadium te kunnen zitten.

Ze moeten gewoon kijken naar de PL, daar heb je dit gezeik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:48:
[...]

Achja, je komt er toch wel weet onderuit, dat heeft hij al voor elkaar door in stadium te kunnen zitten.

Ze moeten gewoon kijken naar de PL, daar heb je dit gezeik niet meer.
Je bedoelt dat je in Engeland geen toeschouwers hebt die spelers tegen hun hoofd schoppen, zoals bij Tottenham - Arsenal een paar weken geleden gebeurde? Gelukkig maar dat dat fake news was dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bombvis schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:15:
[...]

Je bedoelt dat je in Engeland geen toeschouwers hebt die spelers tegen hun hoofd schoppen, zoals bij Tottenham - Arsenal een paar weken geleden gebeurde? Gelukkig maar dat dat fake news was dan
Dat is eerder een uitzondering dan regel.

Hoe vaak is het daar stilgelegd door fans? Hoe vaak worden spelers bekogeld met flesjes en andere dingen?

Ik kan deze meerdere keren tellen voor de Eredivisie, maar niet voor de PL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:06
Bombvis schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:15:
[...]

Das echt heel uitzonderlijk. De beste man was opgepakt en heeft een stadionverbod van 4 jaar dacht ik.
In Engeland zie je nooit veldbestormers en dergelijke omdat de boetes daar zo hoog zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En als de club dan stadionverboden uitdeelt én handhaaft dan blijft de harde kern gewoon een helft weg uit protest. Om vervolgens de tweede helft wel te komen en allemaal vuurwerk op het veld te gooien waardoor de wedstrijd gestaakt wordt.
Je hoeft niet meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van fanatieke voetbalsupporters. We kunnen het wel als statistisch bewezen beschouwen dat die ontoereikend zijn.

Gisteravond bij AZ dus, voor de duidelijkheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
In Leeuwarden heeft de burgemeester besloten dat er de rest van het seizoen geen uitsupporters meer welkom zijn bij Cambuur. Vooral natuurlijk naar aanleiding van de Friese Derby vorig weekend.

Benieuwd wat hier de mening daarover is, zeker na alles wat de supporters van Cambuur hebben gedaan rondom die wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
tommerd_ schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:22:
In Leeuwarden heeft de burgemeester besloten dat er de rest van het seizoen geen uitsupporters meer welkom zijn bij Cambuur. Vooral natuurlijk naar aanleiding van de Friese Derby vorig weekend.

Benieuwd wat hier de mening daarover is, zeker na alles wat de supporters van Cambuur hebben gedaan rondom die wedstrijd.
Dat dit de problemen niet oplost. Het zijn niet de supporters, het zijn de debiele supporters die het verzieken en steeds groter worden. De clubs en de politie hebben er geen grip op. Ze slopen ook hun eigen clubs, want het maakt ze niet zoveel uit.

Herhaal het nogmaals: kijk naar Engels voetbal, daar hebben ze het ook uitgekregen. Tenminste buiten het stadium.

Hier zijn we veel te slap, te lief en straffen te laag. Zelfs de ouders die een zoon verdedigen.. bah. Mijn moeder zou erg teleurgesteld zijn en niet alleen zij.

Misschien is het probleem de opvoeding?

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 26-02-2023 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:43:
En als de club dan stadionverboden uitdeelt én handhaaft dan blijft de harde kern gewoon een helft weg uit protest. Om vervolgens de tweede helft wel te komen en allemaal vuurwerk op het veld te gooien waardoor de wedstrijd gestaakt wordt.
Je hoeft niet meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van fanatieke voetbalsupporters. We kunnen het wel als statistisch bewezen beschouwen dat die ontoereikend zijn.

Gisteravond bij AZ dus, voor de duidelijkheid.
En als de club dan de toegang dichtgooit nadat de wedstrijd 10min begonnen is, dan staan ze lekker buiten. En lopen ze dan te klooien, ME busjes open en volladen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Zwaktebod van de burgemeester.. Maar ja je zou je "eigen mensen" eens aanpakken he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:19:
[...]

Hoe vaak is het daar stilgelegd door fans? Hoe vaak worden spelers bekogeld met flesjes en andere dingen?

En als het in de PL gebeurt, dan vinden ze ze en volgen er keiharde straffen. Sterker nog, er zijn vaak genoeg thuis supporters die precies aan de stewards aanwijzen wie er fout zat (bv met racistische kreten)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als rest van de clubs moet je Cambuur supporters per direct collectief weren. Statement maken, wat een omgekeerde wereld dit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
HollowGamer schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:19:
[...]

In de UK zit er een dun laagje beschaving op supporters. Gaan gewoon netjes in de rij staan en een hek is een hek. Daar blijf je achter.

Ben jaren geleden regelmaat in Engeland geweest voor motorraces. In Assen waren hoge hekken nodig om tuig van de baan te houden. In Brands Hatch bestond de afscheiding uit een gladde draad. Niemand die het in zijn hoofd haalde om eroverheen te stappen, ongeacht hoe dronken ze waren.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

De FIFA is weer eens het spoor bijster. Waarom een model inzetten voor het vrouwenvoetbal?

Zijn er geen bekendere (oud) voetbalsters die die kunnen/willen?

Bron: telegraaf.nl
Het wereldkampioenschap gaat op 20 juli 2023 van start en vindt deze keer plaats in Australië en Nieuw-Zeeland. De 41-jarige Lima zal in de aanloop naar de wereldbeker fungeren als een soort uithangbord, als de eerste ’FIFA Global Fan Ambassador’. De Braziliaanse - gewezen model voor onder andere Victoria’s Secret - zal „globale initiatieven met voetbalfans ontwikkelen, promoten en eraan deelnemen”, klinkt het.

De moeder van drie liet weten trots te zijn op haar aanstelling. En dankbaar. „Ik heb een bescheiden achtergrond en ik ben een echte voetbalfan, dus het is mooi om zo’n platform te krijgen om de fans nog dichter bij het spelletje te krijgen.”
Voetbal ademen

„Wanneer je Adriana ontmoet, voel je meteen haar warmte en vriendelijkheid”, aldus FIFA-voorzitter Gianni Infantino. „En hoe benaderbaar en gepassioneerd ze is over onze sport. Ze ademt voetbal en dat is waarom ze een uitstekende link kan zijn tussen de FIFA en voetbalfans.”
Ja Infantino denk je dat echt? ze zal er wel een leuke duit aan overhouden, en de ego van Infantino is weer gestreeld.
„Als een meisje voetbal speelt, dan ziet de wereld haar anders”, aldus Moya Dodd, ex-lid van de FIFA en gewezen aanvoerder van de Australische ploeg. „In plaats van complimenten te krijgen over haar looks of mooie jurkjes, wordt ze gewaardeerd omwille van haar goede tackles of vele doelpunten. Ze wordt geadoreerd om wat ze kan, niet om hoe ze eruitziet. Waardoor ze meer op gelijke voet wordt geplaatst met haar mannelijke collega’s. Die boodschap zou nog luider moeten klinken in een WK-jaar. Hoe een supermodel in dit alles past, is me echt een raadsel.”

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 02-03-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31

Superkiwi

Hoi doei

Hoewel ik graag naar Adriana Lima kijk vind ik het ook wel een aparte keuze. Meer dan genoeg damesvoetballers die prima als uithangbord kunnen fungeren.

Niet alleen de Fifa slaat flaters. Zo las ik vanmiddag dat de KNVB (in het weekend van Ajax-Fey) de One Love armbanden weer van stal haalt :F
Als ze (ook de Fifa trouwens) écht een statement kunnen maken trekken ze hun keutel in en nu gaan ze weer doen alsof het heel belangrijk is.

[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2023 16:45 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:38:
Hoewel ik graag naar Adriana Lima kijk vind ik het ook wel een aparte keuze. Meer dan genoeg damesvoetballers die prima als uithangbord kunnen fungeren.

Niet alleen de Fifa slaat flaters. Zo las ik vanmiddag dat de KNVB (in het weekend van Ajax-Fey) de One Love armbanden weer van stal haalt :F
Als ze (ook de Fifa trouwens) écht een statement kunnen maken trekken ze hun keutel in en nu gaan ze weer doen alsof het heel belangrijk is.
Tja, ik vind zo'n armband niet echt zin vol.

Gisteren las ik bijvoorbeeld ook dat sommige clubs op zondag niet willen spelen door hun geloof.. wat doen ze dan bij homoseksualiteit? Kan mij niet voorstellen dat ze dit wel goedkeuren.

Het heeft gewoon weinig zin om uit de kast te komen in het voetbal. De FIFA speelt in landen waar het niet wordt geaccepteerd, aanvoerders weigeren de band te dragen (ook weer voor hun geloof) en voor de mensen op tribune vrees ik nog het ergste.

Voor mij mag geloof helemaal worden afschaft (dat zou beter zijn voor de mensheid) i.p.v. zo'n armband dragen, maar dat is weer een andere discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:09:
De FIFA is weer eens het spoor bijster. Waarom een model inzetten voor het vrouwenvoetbal?

Zijn er geen bekendere (oud) voetbalsters die die kunnen/willen?

Bron: telegraaf.nl

[...]

Ja Infantino denk je dat echt? ze zal er wel een leuke duit aan overhouden, en de ego van Infantino is weer gestreeld.

[...]
Sommige van onze spelers hebben zich al uitgesproken tegen bepaalde landen om daar te gaan voetballen, maar die zullen niet zo'n goede FIFA match zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HollowGamer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:04:

Gisteren las ik bijvoorbeeld ook dat sommige clubs op zondag niet willen spelen door hun geloof..
Dat ging om spakenburg die heel misschien de bekerfinale haalt. De club die nu al om principiele reden niet op zondag willen spelen zitten al in die competities toch die daarvoor zijn?
wat doen ze dan bij homoseksualiteit? Kan mij niet voorstellen dat ze dit wel goedkeuren.
Laten we eens naar de basis gaan. Waarom is homosexualiteit uberhaupt een probleem in het mannenvoetbal? Waarom kan een speler niet gewoon uit de kast komen zonder bang te zijn om mikpunt te zijn van discriminatie of erger? Dat is natuurlijk niet alleen religie.
Voor mij mag geloof helemaal worden afschaft (dat zou beter zijn voor de mensheid) i.p.v. zo'n armband dragen, maar dat is weer een andere discussie. ;)
Hoe zie je dat voor je? :? Even afgezien dat ik dat niet echt tolerant vind.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Dat ging om spakenburg die heel misschien de bekerfinale haalt. De club die nu al om principiele reden niet op zondag willen spelen zitten al in die competities toch die daarvoor zijn?

[...]

Laten we eens naar de basis gaan. Waarom is homosexualiteit uberhaupt een probleem in het mannenvoetbal? Waarom kan een speler niet gewoon uit de kast komen zonder bang te zijn om mikpunt te zijn van discriminatie of erger? Dat is natuurlijk niet alleen religie.

[...]

Hoe zie je dat voor je? :? Even afgezien dat ik dat niet echt tolerant vind.
Het blijft in mijn ogen gek anno 2023 nog altijd mensen super bezig zijn met hun geloof. Spakenburg is ook zo'n extreme club, waarom kan je niet gewoon als de rest op zondag spelen? Ze hebben al aangegeven niet te willen voetballen als ze de finale halen, want dat moet perse op een zaterdag.. anno 2023 vind ik dat erg ouderwets, maar goed in die plaats zijn er nog meer regels die niet echt passen in een moderne samenleving. Als je homoseksueel bent, dan kun je er bijvoorbeeld al niet wonen, tenminste zou het niet aanraden.

Vaak is religie weldegelijk de oorzaak van het niet accepteren van bepaalde mensen en andere gedachtengoed. Dat begint al in de kerk en de moskeeën bijvoorbeeld, maar ook op scholen waar les wordt gegeven uit de bijbel (zelf meegemaakt) of ander geloof.

Geloof zorgen voor oorlog en verdeeldheid. Ook zorgt het voor ongelijkheid (bijvoorbeeld tussen man en vrouw) en het voedt totaal niets toe in de ontwikkeling van de mens (houdt het eerder tegen). Dus voor mij mag het wel meer naar de achtergrond, ook op scholen.

Als je wilt geloven, prima, maar dan wel dat andere mensen er geen last van hebben, ook niet indirect (zoals het niet dragen van een band).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

@HollowGamer wil je serieus daar een discussie over aan gaan? Wat overigens totaal niet relevant is met de oorspronkelijke post van @Slasher.

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 02-03-2023 18:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:34:
@HollowGamer wil je serieus daar een discussie over aan gaan? Wat overigens totaal niet relevant is met de oorspronkelijke post van @Slasher.
Nee, dat heeft weinig zin en meerwaarde.

Ik praat liever met gelijkgestemden die er ook zo over denken, dan met iemand die gelooft in discussie ga.

Edit: het is weldegelijk relevant, aangezien deze vrouw ook tegen abortus is bijvoorbeeld. Ik reageerde trouwens niet op die vrouw, maar over de discussie over de armband.

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 02-03-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:34:
Wat overigens totaal niet relevant is met de oorspronkelijke post van @Slasher.
Ik reageerde op de post van slasher en voegde daar de alinea over One Love armband aan toe; foxgamer reageerde op mijn post ;)

Ik zal even in het midden laten of ik het wel of niet met iemand eens ben betreffende het onderwerp (religie) wat aangehaald wordt, wat ik wel denk is dat het (ondanks dat het in het voetbal behoorlijk vaak tot uiting komt) véél te ver offtopic is om het daar hier over te hebben. We hebben op het forum een prachtig topic om over religie te discussieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2023 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Superkiwi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:38:

Tja, de KNVB kun je wat betreft die armband na dit nieuws ook niet meer serieus nemen:
https://nos.nl/artikel/24...-aangekondigde-gele-kaart

Ook het feit dat sommige aanvoerders vanwege hun geloof deze armband toch niet gaan dragen. Maar een gele kaart kijgen ze daar niet voor ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HollowGamer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Het blijft in mijn ogen gek anno 2023 nog altijd mensen super bezig zijn met hun geloof.
Het is wel wat raar als je sommige groepen intolerantie verwijt terwijl je het zelf ook doet.

Ik ben zelf christen maar ik heb geen problemen met welke vorm van homoseksualiteit of wat dan ook. Niet iedereen is zo bekrompen. Leven en laten leven. Wederzijds respect etc etc.

Maar laten we het hier maar bij laten.

@HollowGamer ik heb de oorspronkelijke post aangepast. Graag daar op reageren mocht je dat willen.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 02-03-2023 21:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Dan zijn we wel uitgepraat denk ik. Vind dat soort intolerantie net zo raar als dat over sexualiteit.
Ik begrijp niet wat je bedoelt, sorry.

Ik ben erg voorstander van iedereen accepteren hoe hij/zij is, vind de KNVB/FIFA hier veel te slap in. Die verkopen hun ziel gewoon aan landen die daar niet voor staan. Ze maken ook iemand ambassadeur die niet voor gelijke rechten staat of roepen cijfers die niet kloppen.

Geloven mag voor mij iedereen, maar ik vind wel dat niet alles moet wijken voor iemand zijn geloof. Als iemand de armband niet draagt, ook al gaat het over gelijke rechten tussen mensen, maar niet mag van zijn geloof, dan mag ik dat toch ouderwets of stom vinden?

Edit:
@Gunner Ja, je hebt gelijk, geloof afschaffen is wat extreem en ik doe inderdaad iedereen over een kam scheren. Dat had ik niet moeten zeggen.

Het is wel zo dat ik dingen heb meegekregen/meegemaakt uit naam van geloof, die mij wel hebben doen beseffen op welke gebieden deze hun stempel drukken. Dat zijn gewoon de
dingen, zoals vaccinatie, sexualiteit, abortus, euthanasie, ziektes bestrijden/medicijnen, etc.

Ik geloof best dat jij gewoon iedereen accepteert, dat is ook erg fijn om te horen, alleen heb ik daardoor wel een flinke afkeer gekregen tegen het geloof. Als iemand een speciale armband niet wilt dragen, perse niets wilt doen op zondag, etc. dan maakt mij dat boos, omdat ik vind dat mensen gewoon hun leven moeten leiden, niet omdat iemand/iets zegt dat dit niet kan/mag.

Nogmaals niets tegen mensen die geloven, maar ik heb gewoon niets met mensen die andere dingen gaan opdragen of zeggen dat iets niet mag voor hun geloof. Dat vind ik gewoon ouderwets, sorry.

[ Voor 38% gewijzigd door HollowGamer op 02-03-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
https://www.parool.nl/ned...niet-uitgekomen~bfa68bd2/

Hoewel niet onverwacht vind ik het eigenlijk van de zotte dat dit kan. Een beetje onderhandelen of je wel of niet bij je eigen rechtszaak aanwezig bent. Als het tot een veroordeling komt denk ik dat Promes nooit meer voet in Nederland zal zetten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:07:

Hoewel niet onverwacht vind ik het eigenlijk van de zotte dat dit kan. Een beetje onderhandelen of je wel of niet bij je eigen rechtszaak aanwezig bent. Als het tot een veroordeling komt denk ik dat Promes nooit meer voet in Nederland zal zetten.
https://www.parool.nl/ams...estolen-cocaine~b7b40229/

Tja, mooi figuur. Laat hem maar in RU blijven, we hebben hier toch niets aan hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:07:

“En we zijn er in de onderhandelingen met het Openbaar Ministerie niet uitgekomen. Zij willen hem aanhouden als hij naar Nederland komt en hoewel wij denken dat we snel kunnen aantonen dat dat onterecht is, loopt hij dan de kans vast te zitten voor een langere tijd. Minstens voor een aantal weken. Dan komt hij zijn verplichtingen richting Spartak niet na en dat kan hem zijn contract kosten.”
Ik vraag me af hoe vaak dat dikgedrukte voorkomt en dat als reden is om ergens niet op te komen dagen. Menig persoon die bewust of onbewust een strafbaar feit pleegt en daarvoor in voorarrest komt zal enkele contractuele verplichtingen hebben waar hij/zij dan niet aan kan voldoen dan wel dat de handeling op zichzelf al een reden kan zijn om het contract op te zeggen. Zeg maar eenieder die een arbeidsovereenkomst heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lullig voor de Spakenburgfans -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Superkiwi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:13:
Lullig voor de Spakenburgfans -O-
Excuses. Bij de klassieker :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het was te verwachten.
Ik kan niet zeggen dat ik ervan sta te kijken, de tijd van uitsupporters bij een klassieker is waarschijnlijk een gepasseerd station. Gelukkig heb ik die tijd nog wel mogen meemaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Superkiwi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Het was te verwachten.
Ik kan niet zeggen dat ik ervan sta te kijken, de tijd van uitsupporters bij een klassieker is waarschijnlijk een gepasseerd station. Gelukkig heb ik die tijd nog wel mogen meemaken :)
En dan zie je in de media weer allerlei boze mensen verschijnen. Laten we het nu gewoon accepteren als feit. Je kunt het uitpubliek romantiseren en het heeft natuurlijk ook wel wat maar spelen tegen een kolkende massa die tegen je is kan ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:29:
[...]

En dan zie je in de media weer allerlei boze mensen verschijnen. Laten we het nu gewoon accepteren als feit. Je kunt het uitpubliek romantiseren en het heeft natuurlijk ook wel wat maar spelen tegen een kolkende massa die tegen je is kan ook mooi zijn.
Je moet dit als sportliefhebber helemaal nooit accepteren.

Er is maar weinig beter in het sportleven, als je met 200 uitsupporters een kolkende Kuip stil kan krijgen. (Ik pak nu even De Kuip als voorbeeld, maar je mag elk stadion als voorbeeld nemen.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Laat me raden, de mensen richten hun boosheid op degenen die het besluit nemen en niet op degenen die de aanleiding zijn tot dit besluit?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
mavaros schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Je moet dit als sportliefhebber helemaal nooit accepteren.
Het zal toch moeten. De weinige politie capaciteit kunnen we beter gebruiken. Een oplossing om die paar honderd idioten aan beide zijden uit de maatschappij te weren is helaas nog niet voorhanden.
Er is maar weinig beter in het sportleven, als je met 200 uitsupporters een kolkende Kuip stil kan krijgen. (Ik pak nu even De Kuip als voorbeeld, maar je mag elk stadion als voorbeeld nemen.)
Dat doen die supporters niet. Dat doet het elftal op het veld uiteindelijk. En dan is een heel stadion stil krijgen zonder die 200 misschien nog wel mooier :)

Het is echt superkut voor die 200 man die niet mee kunnen maar mijn sportbeleving lijdt er niet onder.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2023 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Laat me raden, de mensen richten hun boosheid op degenen die het besluit nemen en niet op degenen die de aanleiding zijn tot dit besluit?
Ja. Uiteraard heeft de gemeente Rotterdam het hier weer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:43:
[...]

A.k.a. zij zelf.

Een eerlijke blik in de spiegel, reken daar maar gewoon nooit op.

Als groep reageert dit nou eenmaal altijd zo, want 'wij tegen de rest'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:01:
[...]

A.k.a. zij zelf.

Een eerlijke blik in de spiegel, reken daar maar gewoon nooit op.

Als groep reageert dit nou eenmaal altijd zo, want 'wij tegen de rest'.
De voetbalwereld heeft bijzonder weinig bewezen zelfreinigend vermogen. Clubs nemen te weinig afstand van supporters die de schreef over gaan, harde kernen idem. Dat de lokale driehoek dan weinig zin heeft in deze onrust is een gevolg.

Je mag als aanhang van Ajax - en zo ook binnen de groep van Feyenoord - jezelf te raden gaan waarom hiervoor gekozen wordt. De clubs mogen daar ook op reflecteren en eens acties aan verbinden, iets wat ze al veel te lang te beperkt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*snip

Eens met bovenstaande reacties d:)b

[ Voor 176% gewijzigd door Superkiwi op 05-03-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:09:
[...]

De voetbalwereld heeft bijzonder weinig bewezen zelfreinigend vermogen. Clubs nemen te weinig afstand van supporters die de schreef over gaan, harde kernen idem. Dat de lokale driehoek dan weinig zin heeft in deze onrust is een gevolg.

Je mag als aanhang van Ajax - en zo ook binnen de groep van Feyenoord - jezelf te raden gaan waarom hiervoor gekozen wordt. De clubs mogen daar ook op reflecteren en eens acties aan verbinden, iets wat ze al veel te lang te beperkt doen.
Jij denkt dat de clubs niet weten hoe het eigenlijk zit? Die doen hier willens en wetens aan mee.

Een stadion is niets zonder sfeer, en er komt nu eenmaal meer sfeer van doorgesnoven analogen eencelligen dan van brave huisvaders met hun kinderen.
De Graafschap had een 'gave pyro actie', hoe denk je dat die immense fakkels binnen komen? En hoe denk je dat 410 en achter het doel meestal hun sfeerverbeterende middelen naar binnen krijgen?
Enerzijds wil je van die mafkezen af, anderzijds denken ze niet zonder ze te kunnen. Ze laten zich gijzelen door het idee dat mafkezen geen sfeer kunnen maken zonder de zogenaamd bijbehorende ellende.

Nee, Ajax en Feyenoord vinden dit wel best. Geen gezeik, geen kosten en laat de locale politiek de haat maar over zich heen krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Het zal toch moeten. De weinige politie capaciteit kunnen we beter gebruiken. Een oplossing om die paar honderd idioten aan beide zijden uit de maatschappij te weren is helaas nog niet voorhanden.

[...]

Dat doen die supporters niet. Dat doet het elftal op het veld uiteindelijk. En dan is een heel stadion stil krijgen zonder die 200 misschien nog wel mooier :)

Het is echt superkut voor die 200 man die niet mee kunnen maar mijn sportbeleving lijdt er niet onder.
Jawel, en we noemen het in de volksmond de voetbalwet.

Dat moet je het eerst eens een keertje volwaardig gaan gebruiken, ipv mij en andere supporters te weren uit het stadion van de voetbalvijand. Wij steken de stad niet in brand en daar wens ik ook niet op afgerekend te worden, omdat de gebruikelijke gekken en dwazen hun gang mogen gaan.

Dus ik ben zeer zwaar tegen het weren van uitsupporters op dit moment. Ga die fucking wet maar eens serieus inzetten in het wild.

Over een jaar spreken we elkaar weer en kan je nog altijd erkennen dat het beter is om uitsupporters te weren. En dat zou triest zijn, omdat het overgrote deel van de meereizende supporters geen enkel kwaad in de zin hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 05-03-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Jij denkt dat de clubs niet weten hoe het eigenlijk zit? Die doen hier willens en wetens aan mee.
Met alle maatregelen die ze nemen met betrekking tot camera's zouden het ze moeten weten en zouden ze daar acties aan moeten verbinden. Dat ze dat niet doen is kwalijk maar dan moet je als supporters ook accepteren dat dit de consequentie is.
Een stadion is niets zonder sfeer, en er komt nu eenmaal meer sfeer van doorgesnoven analogen eencelligen dan van brave huisvaders met hun kinderen.
Die mening deel ik niet, er zitten nogal een verschil tussen de "doorgesnoven analogen eencelligen" en brave huisvaders. Buiten de "doorgesnoven analogen eencelligen" heb je genoeg mensen rond menig club die afdoende sfeer kunnen en willen maken. Stellen dat deze groep "doorgesnoven analogen eencelligen" toch wel echt de sfeer maken praat het gedrag eerder goed dan dat het afkeurt, liever geen sfeer dan dat we het volk dat aggressie brengt faciliteren in een uitlaatklep.
De Graafschap had een 'gave pyro actie', hoe denk je dat die immense fakkels binnen komen? En hoe denk je dat 410 en achter het doel meestal hun sfeerverbeterende middelen naar binnen krijgen?
Enerzijds wil je van die mafkezen af, anderzijds denken ze niet zonder ze te kunnen. Ze laten zich gijzelen door het idee dat mafkezen geen sfeer kunnen maken zonder de zogenaamd bijbehorende ellende.
Keuzes, keuzes, keuzes. Het ontbreken van consequenties vanuit de club jegens dat sorot personen valideert het. Vrijwel iedere club heeft er problemen mee en doet er tot een beperkt niveau iets aan.
Nee, Ajax en Feyenoord vinden dit wel best. Geen gezeik, geen kosten en laat de locale politiek de haat maar over zich heen krijgen.
Het zal zeker ook een positief punt hebben voor de thuisspelende club. De tendens zou niet moeten zijn dat de lokale politiek de haat krijgt maar zelf zouden ze dat boetekleed eens aan moeten trekken. In dit geval "Wij Ajax mogen geen supporters meenemen door het gedrag uit het verleden" in plaats van "Gemeente Rotterdam verbied uitsupporters".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mavaros schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Jawel, en we noemen het in de volksmond de voetbalwet.

Dat moet je het eerst eens een keertje volwaardig gaan gebruiken, ipv mij en andere supporters te weren uit het stadion van de voetbalvijand. Wij steken de stad niet in brand en daar wens ik ook niet op afgerekend te worden, omdat de gebruikelijke gekken en dwazen hun gang mogen gaan.

Dus ik zwaar tegen het weren van uitsupporters op dit moment. Ga die fucking wet maar eens serieus inzetten in het wild.

Over een jaar spreken we elkaar weer en kan je nog altijd erkennen dat het beter is om uitsupporters te weren.
Buiten de keer dat Ajax supporters het veld in de Kuip in de fik zetten, is er nooit gezeur in het stadion. Het gaat om alles wat er buiten gebeurt. Bij het treinstation, om het stadion, bij aankomst bus, etc etc.

Zelfs als je stadionverboden gaat handhaven, lopen die gasten er nog gewoon. Ik ben veel bij Feyenoord-Ajax en Ajax-Feyenoord (in Ajax vak) geweest. De laatste jaren is het veel, veel, veel fijner om er te zijn. En niet alleen voor mij, maar ook voor vaders met hun kinderen, die niet sprintjes hoeven te trekken als de ME eraan komt.

Heerlijk dat er geen uitsupporters zijn, het is voor BIJNA iedereen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:26:
[...]
Die mening deel ik niet, er zitten nogal een verschil tussen de "doorgesnoven analogen eencelligen" en brave huisvaders. Buiten de "doorgesnoven analogen eencelligen" heb je genoeg mensen rond menig club die afdoende sfeer kunnen en willen maken.
Kijkende naar de Kuip en de ArenA dan wordt de sfeer gemaakt door de volgende groepen:
-ArenA: Vak 410 en de F-side (tegenwoordig samen gehuisd op de F-side)
-Kuip: De lui achter de goal en de onderste ring lange zijde.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een groot percentage van die groepen eerder valt in de categorie eencelligen dan in de categorie brave huisvaders. Tijdens een wedstrijd zijn deze lui regelmatig in beeld; het zijn niet dezelfde mensen als die op de tweede ring gezellig naar een potje voetbal komen kijken.

Terwijl ik dit typ voel ik me plots als een ouder uit de jaren '90, die stelde dat er op Thunderdome feesten door iedereen drugs werd gebruikt :+ Misschien ligt het inderdaad toch wat genuanceerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
PWM schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Buiten de keer dat Ajax supporters het veld in de Kuip in de fik zetten, is er nooit gezeur in het stadion. Het gaat om alles wat er buiten gebeurt. Bij het treinstation, om het stadion, bij aankomst bus, etc etc.

Zelfs als je stadionverboden gaat handhaven, lopen die gasten er nog gewoon. Ik ben veel bij Feyenoord-Ajax en Ajax-Feyenoord (in Ajax vak) geweest. De laatste jaren is het veel, veel, veel fijner om er te zijn. En niet alleen voor mij, maar ook voor vaders met hun kinderen, die niet sprintjes hoeven te trekken als de ME eraan komt.

Heerlijk dat er geen uitsupporters zijn, het is voor BIJNA iedereen beter.
Het is hier ook gewoon. Je kan gewoon met je kinderen naar het stadion en na de wedstrijd kom je heelhuids weg met je schare kinderen.

Dertig jaar geleden was dat wel anders. Toen joegen de Haagse supporters ons over het spoor heen. En twee weken later staken er een paar lieden uit Sittard de binnenstad letterlijk in de fik. Gewoon voor de lol. Dat waren andere en meer duistere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:26:
Met alle maatregelen die ze nemen met betrekking tot camera's zouden het ze moeten weten en zouden ze daar acties aan moeten verbinden. Dat ze dat niet doen is kwalijk maar dan moet je als supporters ook accepteren dat dit de consequentie is.
Van de betreffende supporters heb ik meer begrip dan de clubs. De clubs weten beter, veel van die supporters snappen het écht niet.
Die mening deel ik niet, er zitten nogal een verschil tussen de "doorgesnoven analogen eencelligen" en brave huisvaders. Buiten de "doorgesnoven analogen eencelligen" heb je genoeg mensen rond menig club die afdoende sfeer kunnen en willen maken. Stellen dat deze groep "doorgesnoven analogen eencelligen" toch wel echt de sfeer maken praat het gedrag eerder goed dan dat het afkeurt, liever geen sfeer dan dat we het volk dat aggressie brengt faciliteren in een uitlaatklep.
De grijze muizen in het sfeervak doel je dan op. Doen in principe niets kwaad, doen wel mee aan de sfeer, maar doen soms ook mee aan de rottigheid als het wel de verkeerde kant op gaat. Maar dit is precies wat ik bedoel met gegijzeld worden door de gedachte dat sfeer zonder rottigheid niet kan. Ook binnen de sfeervakken zitten genoeg mensen die zonder rottigheid kunnen, maar die zijn ook niet bij machte om de echte rottigheid eruit te krijgen.

Toch is het wel een onomstotelijk feit dat de sfeer begint bij de vakken die ook de rottigheid veroorzaken. Zonder het opstarten vanuit die hoek is er geen huisvader die een liedje gaat zingen, echt nul en dan blijft iedereen zitten.

Dat is ook de gedachte geweest van Ajax met het creëren van een sfeervak, om het aan te zwengelen. Alleen hebben ze nu niet de ballen om écht te reinigen, dat valt me tegen.
Keuzes, keuzes, keuzes. Het ontbreken van consequenties vanuit de club jegens dat sorot personen valideert het. Vrijwel iedere club heeft er problemen mee en doet er tot een beperkt niveau iets aan.

[...]

Het zal zeker ook een positief punt hebben voor de thuisspelende club. De tendens zou niet moeten zijn dat de lokale politiek de haat krijgt maar zelf zouden ze dat boetekleed eens aan moeten trekken. In dit geval "Wij Ajax mogen geen supporters meenemen door het gedrag uit het verleden" in plaats van "Gemeente Rotterdam verbied uitsupporters".
De clubs blijven maar zeggen dat ze het eigenlijk wel weer willen proberen maar niet mogen, in plaats van dat ze heel duidelijk de verantwoordelijkheid bij de relschoppers leggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een groot percentage van die groepen eerder valt in de categorie eencelligen dan in de categorie brave huisvaders.
En ook hier weer, het is niet alsof er maar twee categorieën zijn, deze beschrijving van de sitautie zorgt er enkel voor dat juist de groep daar tussenin minder gewaardeert wordt terwijl ze wel voor sfeer zorgen én niet voor problemen zorgen.

Het overgrote deel zorgt voor geen problemen, een deel van het publiek zorgt voor sfeer en daar weer een klein deel van zorgt daarnaast voor problemen. Van die kleine groep moet je idealiter afscheid van nemen. Als dat inhoudt dat er (tijdelijk) minder sfeer is dan is dat dan maar zo.

Wangedrag accepteren want ze zorgen voor sfeer lijkt me nogal ongezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Superkiwi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:41:
[...]
Terwijl ik dit typ voel ik me plots als een ouder uit de jaren '90, die stelde dat er op Thunderdome feesten door iedereen drugs werd gebruikt :+ Misschien ligt het inderdaad toch wat genuanceerder...
De hele jaren 90 zijn mijn pupillen net zo groot geweest als putdeksels :+ Dat dat ooit nog rechtgetrokken is :p Maar serieus: Drugs is wel het probleem. Het is namelijk leuk spel als je in een chille omgeving bent, maar levensgevaarlijk als je in een aggresieve omgeving komt.

En paarden en ME werken dan niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:14
PWM schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:46:
[...]

De hele jaren 90 zijn mijn pupillen net zo groot geweest als putdeksels :+ Dat dat ooit nog rechtgetrokken is :p Maar serieus: Drugs is wel het probleem. Het is namelijk leuk spel als je in een chille omgeving bent, maar levensgevaarlijk als je in een aggresieve omgeving komt.

En paarden en ME werken dan niet mee :+
met sos valt dat nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:43:
[...]

De grijze muizen in het sfeervak doel je dan op. Doen in principe niets kwaad, doen wel mee aan de sfeer, maar doen soms ook mee aan de rottigheid als het wel de verkeerde kant op gaat. Maar dit is precies wat ik bedoel met gegijzeld worden door de gedachte dat sfeer zonder rottigheid niet kan. Ook binnen de sfeervakken zitten genoeg mensen die zonder rottigheid kunnen, maar die zijn ook niet bij machte om de echte rottigheid eruit te krijgen.
En daar deel ik dus de mening dat je als club wat beter je best doen om juist die rotte appels te weren, dat is het hele punt. Ook zonder die rotte appels heb ik vertrouwen dat er genoeg supporters zijn die wel zonder problemen sfeer wil maken
Toch is het wel een onomstotelijk feit dat de sfeer begint bij de vakken die ook de rottigheid veroorzaken. Zonder het opstarten vanuit die hoek is er geen huisvader die een liedje gaat zingen, echt nul en dan blijft iedereen zitten.
Mensen die bewust in een sfeervak gaan zitten willen vaker sfeer maken, nogal evident. Er zijn afdoende redenen om juist niet in een sfeer te gaan zitten en juist de rotte appels zijn daar een factor in. Het blijven zitten is overigens in menig stadion niet verrassend aangezien het in de meeste vakken de regel is dat je moet blijven zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 20:29
Ik zou sowieso niet na een loting over uitsupporters beginnen. Maak dan aan het begin van het seizoen afspraken over wat te doen als de clubs elkaar treffen. En begin gewoon klein, misschien 100 uitsupporters ofzo. Zolang het goed gaat elk jaar verdubbelen totdat het uitvak vol zit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:14
ph4ge schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:50:
Ik zou sowieso niet na een loting over uitsupporters beginnen. Maak dan aan het begin van het seizoen afspraken over wat te doen als de clubs elkaar treffen. En begin gewoon klein, misschien 100 uitsupporters ofzo. Zolang het goed gaat elk jaar verdubbelen totdat het uitvak vol zit.
supporters treffen elkaar wel buiten wedstrijden om wat in het stadion zit zijn ziezo geen echte die hebben alleen een sv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

milotic schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:54:
[...]

supporters treffen elkaar wel buiten wedstrijden om wat in het stadion zit zijn ziezo geen echte die hebben alleen een sv
Supporters die elkaar buiten wedstrijden om treffen zijn geen supporters, dat zijn vechtersbaasjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Supporters die elkaar buiten wedstrijden om treffen zijn geen supporters, dat zijn vechtersbaasjes.
Bezoekers van wedstrijden die de club in een kwaad daglicht plaatst zijn in beginsel lastig als supporter te classificeren en zo zou je ze ook niet moeten willen noemen. Een supporters is er voor de club in goede en slechte tijden en doet er naar mijn mening alles aan om in ieder geval zijn club niet te benadelen.
Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste