"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Duidelijk, als er doden vallen worden dit soort dingen dus pas erg. Dan hebben we eindelijk de grens gevonden, of in ieder geval de betekenis van hypocrisie.PWM schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:05:
[...]
Als je die twee dingen niet van elkaar kan scheiden, denk ik inderdaad niet dat we het met elkaar eens worden. Behalve natuurlijk als het stadion aldaar gebouwd is door 25.000 homo's waarvan 3.000 het niet gered hebben.
Mee eens, maar weet je hoe zoiets gaat.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:19:
Normale mensen liepen al zichzelf achter de oren te krabben, toen dit land werd aangewezen om het WK te organiseren. Dat is tien jaar geleden ofzo. De normale mensen hebben altijd kritiek gehad. Deels door de corrupte gang van stemming, maar ook wel ivm mensenrechten. Qatar kon en kan niet, maar niemand luisterde naar de kritiek. Helemaal niemand.
En nu is iedereen hypocriet. Allemaal een grote waffel en zogenaamd boycotten van het toernooi. Ik zeg nu al, dat dit nooit zal gebeuren als Oranje een goed toernooi draait. Dan staan ook de hypocrieten/moraalridders vrolijk mee te juichen.
Ik blijf erbij, dat je dit soort apenlanden niet in de stemming moet meenemen.
Voetbal is een spel, en dat speel je niet in een land, omdat ze de Fifa hebben omgekocht, laat staan dat we het over mensenrechten hebben.
Naast de FIFA komen bedrijven bij de KNVB (en volgens mij zijn er best wat Nederlandse bedrijven bij betrokken) en zeggen Qatar, daar moeten we flink wat bouwen. Dus tja zo slecht komt ons dat niet uit.
Het is pure politiek, en als het naar buiten komt dan gaan er flink wat mensen de bak in. Niet alleen van de Fifa, maar ook van de andere bonden en en bedrijven.
En ruggengraat heeft de KNVB niet. Toen dit uit kwam stonden we 4e op de ranking, en we hadden als we wel ruggengraat hadden gewoon moeten zijn. Nederland doet niet mee. Maar ja Frank of Ronald stonden daar wel met de Nederlandse vlag te zwaaien.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Als die jouw manier is van woorden in de mond leggen, moet je dat vooral doen. Maar het is voornamelijk een enorme simplificatie van het probleem en de argumenten.tommerd_ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:30:
[...]
Duidelijk, als er doden vallen worden dit soort dingen dus pas erg. Dan hebben we eindelijk de grens gevonden, of in ieder geval de betekenis van hypocrisie.
Ik kan jou toch wel met 100% zekerheid vertellen dat ik niet sta te juichen dit WK al zou Nederland elke wedstrijd met 5-0 winnen. En dat ik daardoor ook niet ineens wel de finale zou gaan kijken ofzo.mavaros schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:19:
Dan staan ook de hypocrieten/moraalridders vrolijk mee te juichen.
We hadden nooit met elkaar gesproken, wanneer de FIFA eens een keer verder zou kijken, ipv met dollartekens in de ogen door het leven te hobbelen. Het is niet de eerste keer dat een groot toernooi in een, in onze optiek, fout land wordt afgewerkt.toolkist schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:05:
[...]
Ik kan jou toch wel met 100% zekerheid vertellen dat ik niet sta te juichen dit WK al zou Nederland elke wedstrijd met 5-0 winnen. En dat ik daardoor ook niet ineens wel de finale zou gaan kijken ofzo.
Bij de FIFA moeten ze een keer met beide beentjes in de realiteit terechtkomen.
En niemand verplicht u om straks te juichen of wel te juichen. Da's eigen keuze.
[ Voor 5% gewijzigd door mavaros op 17-10-2022 19:57 ]
Ik kijk het wk al knielend, dan is het ook goed toch?mavaros schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:
[...]
En niemand verplicht u om straks te juichen of wel te juichen. Da's eigen keuze.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Infantino: "De wereld is enthousiast. Qatar is klaar. Samen zullen we er het beste WK ooit van maken, op en naast het veld."
Oftewel: alle smeergelden zijn inmiddels betaald.
De wereld is enthousiast?!? Heb nog nooit zoveel desinteresse en/of openlijke afkeer voor een eindtoernooi meegemaakt. En het kan nu objectief gezien al never nooit meer het 'beste WK ooit' naast het veld worden. Er mag namelijk helemaal niks naast het veld.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Is dit echtalexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 03:47:
Bijna 3 miljoen kaarten verkocht voor WK voetbal in Qatar
Infantino: "De wereld is enthousiast. Qatar is klaar. Samen zullen we er het beste WK ooit van maken, op en naast het veld."
Oftewel: alle smeergelden zijn inmiddels betaald.
De wereld is enthousiast?!? Heb nog nooit zoveel desinteresse en/of openlijke afkeer voor een eindtoernooi meegemaakt. En het kan nu objectief gezien al never nooit meer het 'beste WK ooit' naast het veld worden. Er mag namelijk helemaal niks naast het veld.
Oh, het is nog veel erger.
Op de eigen Fifa website durft hij te beweren dat de rechten van werknemers door het WK sterk verbeterd zijn.
Gianni Infantino says World Cup spotlight has led to better workers’ rights in Qatar
Blijkbaar is slavenarbeid en sterven op je werkplek tegenwoordig een verbetering van je rechten als arbeider.
Ik gaf toen al aan dat het cynisme het overnam, nu kan ik niet anders dan volledig cynisch worden, het spijt me. Het gaat niet meer goed komen met deze jongen.ParaDroid2 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:19:
[...]
Verder merk ik bij mezelf dat het cynisme het overneemt, ik kan echt geen medelijden ermee hebben. Ook dat zo'n jonge jongen opeens gaat trouwen, heel eerlijk zie ik ook dat niet lang goed gaanHopelijk komt het toch nog in ieder geval op persoonlijk vlak goed.
Met 'niet heel lang' bedoelde ik tenminste nog 2 jaar ofzo, niet 3 weken.
[ Voor 6% gewijzigd door ParaDroid2 op 19-10-2022 17:25 ]
Tijdens de laatste speelronde vóór het WK zouden alle clubs met de regenboogarmband spelen. De KNVB heeft dit afgeblazen om discussie te voorkomen.
De Jong om gezondheidsredenen per direct weg als trainer van SC Cambuur - https://nos.nl/l/2449111
Hopelijk komt het weer goed met hem.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik zou het raar vinden als het echt zo blijkt te zijn, gezien zijn eigenlijke functie als assistent bondscoach.
Danny Blind is de baas bij Ajax, stelt Valentijn Driessen, chef voetbal bij De Telegraaf.ElPaco schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:40:
Wat vinden supporters van Ajax van het bericht dat Danny Blind blijkbaar een stevige vinger in de pap heeft bij Ajax, zonder dat officieel te hebben?
Ik zou het raar vinden als het echt zo blijkt te zijn, gezien zijn eigenlijke functie als assistent bondscoach.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
de KNVB waait ook met alle winden meeSuperkiwi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:04:
Nieuwtje bij Vandaag Inside:
Tijdens de laatste speelronde vóór het WK zouden alle clubs met de regenboogarmband spelen. De KNVB heeft dit afgeblazen om discussie te voorkomen.
Discussie voorkomen, lekker inclusief!

Maar wel logisch, voetballen met je donder! We dienen er vlak voor het WK natuurlijk niet aan herinnerd te worden dat regenboogbandjes en dit WK totaal niet samen gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door The_BoKmeester op 21-10-2022 11:00 ]
Daarom dat ik er bij zette, stel dat het zo isHan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Danny Blind is de baas bij Ajax, stelt Valentijn Driessen, chef voetbal bij De Telegraaf.
ik was even benieuwd: mag dat wel
Volgens mij mag alleen OM, een rechter of politie boete,s uitdelen, toch ?
Met z'n GoPro om als zogenaamde publiciteitsstunt. Waar is de tijd gebleven dat zo'n figuur even hardhandig met pek & veren het veld afgeklapt werd? Alles voor de views, likes, juice en weet ik wat voor shit er tegenwoordig er allemaal bedacht wordt. Valt me op dat die types dat ook altijd doen in superveilige landen. Een keertje streaken bij een wedstrijd tussen Al Nasr en Al Shabab in Saudië Arabië zou op mijn respect kunnen rekenen maar daar waagt een dergelijk heerschap zich niet aan.JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:
Wat lees ik nu weer: een man die verkleed als maaltijdbezorger het veld opkwam > Volendam - Heerenveen, krijgt een stadionverbod en een boete, ik lees € 2000; > van de club Volendam dus;
ik was even benieuwd: mag dat weljuridisch bedoel ik, mag een voetbalclub iemand een boete geven, die niet bij het personeel hoort ?
Ik heb niet de juridische onderbouwing voor je, maar voor mijn gevoel mag dit wel. Als je zelf in het amateurvoetbal een rode kaart krijgt moet je ook een boete betalen aan de KNVB. Zal te maken hebben met wat je accepteert denk ik.JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:
Wat lees ik nu weer: een man die verkleed als maaltijdbezorger het veld opkwam > Volendam - Heerenveen, krijgt een stadionverbod en een boete, ik lees € 2000; > van de club Volendam dus;
ik was even benieuwd: mag dat weljuridisch bedoel ik, mag een voetbalclub iemand een boete geven, die niet bij het personeel hoort ?
Vind overigens dat die er met €2000 er nog aardig vanaf zou komen, ik sta in het stadion toch ieder weekend weer naar een bordje te kijken die het heeft over €15.000 bij betreden van het veld. Al heeft dat bordje bij veel mensen geen indruk gemaakt tegen Excelsior toen
Een bibliotheek mag mij ook een boete geven terwijl ik geen personeel ben...JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:
Geen idee verder of deze man lid was van Volendam en de daarbij horende voorwaarden heeft geaccepteerd
Ter info: hier zijn 6 stadionverboden uitgedeeld nadat De Graafschap fans GA Eagles supporters + spelers aanvielen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3HwlCzu2PQw8REOqjALGTmvT.jpg?f=user_large)
Goedkoop scoren met een gemakkelijk doelwit (een vermogende Youtuber),
Tuurlijk wel, je accepteert de algemene voorwaarden als je een wedstrijd bezoekt.JAN-B schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22:
Je gaat ermee akkoord bij aankoop van een kaartje voor de wedstrijd. Staat 99,9% zeker in de voorwaarden waaraan gerefereerd wordt.tommerd_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Ik heb niet de juridische onderbouwing voor je, maar voor mijn gevoel mag dit wel. Als je zelf in het amateurvoetbal een rode kaart krijgt moet je ook een boete betalen aan de KNVB. Zal te maken hebben met wat je accepteert denk ik.
offtopic:
Vind overigens dat die er met €2000 er nog aardig vanaf zou komen, ik sta in het stadion toch ieder weekend weer naar een bordje te kijken die het heeft over €15.000 bij betreden van het veld. Al heeft dat bordje bij veel mensen geen indruk gemaakt tegen Excelsior toen
Dat was dus ook mijn gedachte ja, overigens bedoelde ik met juridische onderbouwing meer dat er ook nog ergens in een wet zal staan dat dit soort voorwaarden toegestaan zijn (of in ieder geval niet verboden)toolkist schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:55:
[...]
Je gaat ermee akkoord bij aankoop van een kaartje voor de wedstrijd. Staat 99,9% zeker in de voorwaarden waaraan gerefereerd wordt.
Is toch precies hetzelfde als met die protesterende boeren, t.o.v. bijvoorbeeld Extinction Rebellion?Typhone schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:15:
Goedkoop scoren met een gemakkelijk doelwit (een vermogende Youtuber),
Zorg dat men bang voor je is, dan gebeurt er bar weinig.
Misschien de Hongaarse bond eens aanpakken en voorlopig niet laten deelnemen aan eindtoernooien (voor zover ze zich uberhaupt al weten te plaatsen). Gaat echt nergens over.
Geeft toch de indruk dat ze in hongarije rascisme prima vinden of dat de bond een verlengstuk is van de politiek. Moniz wil Orban erbij halen, maar in het beste geval krijgt ie dan een nette afwijzing ipv een rascistische opmerking naar hemzelf gericht.ElPaco schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:07:
Trainer in Hongarije krijgt een schorsing van een maand (!) omdat hij niet wil dat zijn team verder moet voetballen wanneer er op de tribune continu apengeluiden te horen zijn en de scheids er niks aan doet.
Misschien de Hongaarse bond eens aanpakken en voorlopig niet laten deelnemen aan eindtoernooien (voor zover ze zich uberhaupt al weten te plaatsen). Gaat echt nergens over.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
[ Voor 133% gewijzigd door mrstylo op 26-10-2022 16:11 ]
Verkeerde topic?
Schijnbaar, en niet om 't goed te praten, is dat de automatische straf die staat voor de actie van Moniz en is dat het eerste wat de bond kan doen. Maar bizar is 't wel. Je zou verwachten dat een bond de beelden en belangrijker nog geluiden erbij haalt en aan de hand daarvan bepaalt of Moniz een punt heeft en de juiste straffen uitdeelt.DirtyBird schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:
[...]
Geeft toch de indruk dat ze in hongarije rascisme prima vinden of dat de bond een verlengstuk is van de politiek. Moniz wil Orban erbij halen, maar in het beste geval krijgt ie dan een nette afwijzing ipv een rascistische opmerking naar hemzelf gericht.
While I strongly disagree with Moniz’s punishment and as a manager I would have acted the same - the disciplinary code of the Hungarian FA clearly defines this case and the punishment for it (page 19, point (3) https://dokumentumtar.mls...szabalyzat-2022-01-14.pdf of course in Hungarian). He has received the minimal penalty, that the disciplinary committee has to impose automatically.
[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 26-10-2022 15:59 ]
Dit lijkt me wat heel erg generaliserend... We hebben volgens mij geen van allen beelden gezien of opnames gehoord, wie weet blaast Moniz alles wel gigantisch op.DirtyBird schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:
[...]
Geeft toch de indruk dat ze in hongarije rascisme prima vinden of dat de bond een verlengstuk is van de politiek. Moniz wil Orban erbij halen, maar in het beste geval krijgt ie dan een nette afwijzing ipv een rascistische opmerking naar hemzelf gericht.
En met de "straffen" die we hier zien (is Utrecht überhaupt al aangeklaagd?) vinden we het volgens jouw redenatie hier dus ook wel prima in Nederland als Brobbey apengeluiden naar zich toe krijgt?
Verwijderd
Nee. De bond lijkt zich afzijdig te houden van het waarom en de actie van Moniz op zich te beschouwen en bestraffen.toolkist schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:54:
[...]
Dit lijkt me wat heel erg generaliserend... We hebben volgens mij geen van allen beelden gezien of opnames gehoord, wie weet blaast Moniz alles wel gigantisch op.
En met de "straffen" die we hier zien (is Utrecht überhaupt al aangeklaagd?) vinden we het volgens jouw redenatie hier dus ook wel prima in Nederland als Brobbey apengeluiden naar zich toe krijgt?
Dat vind ik raar. Dan zou ik verwachten dat ze tenminste een tegenwerping doen. Of is de berichtgeving in NL zo beperkt dat ze dit weglaten?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik vind dit zo beschamend. Een feyenoordshirt wordt nog eens een soort hakenkruis: dat je opgepakt wordt voor het dragen ervan.
X-periode is nog nooit gebeurd, zal dan eerder zijn de X volgende uitwedstrijden.DirtyBird schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:36:
Hoe lang duurt het nog voordat de uefa beslist dat feyenoord geen uit supporters mag meenemen voor x periode? Kan de uefa dat beslissen?
Ik vind dit zo beschamend. Een feyenoordshirt wordt nog eens een soort hakenkruis: dat je opgepakt wordt voor het dragen ervan.
Moet je als club zijnde misschien ook niet gewoon zeggen de eerst volgende uitwedstrijd nemen we niemand mee. Dat is pas een statement maken ipv dat de UEFA met een straf komt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
https://nos.nl/artikel/24...-voor-pr-op-sociale-media
moet je die Code of Conduct eens lezen...
'de fans zich op een positieve manier moeten profileren op sociale media, posts van het organisatiecomité delen en liken en "beledigende" reacties van derden rapporteren.'

Dan ben je toch geen haar beter dan die bobo's die het WK naar Qatar hebben gehaald/aan Qatar hebben gegeven.... Onvoorstelbaar._Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:47:
Iemand nog op kosten van Qatar naar het WK?
'de fans zich op een positieve manier moeten profileren op sociale media, posts van het organisatiecomité delen en liken en "beledigende" reacties van derden rapporteren.'
![]()
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Kortom: het 'moreel superieure westen' is gewoon te koop.Rhapsody schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:02:
[...]
Dan ben je toch geen haar beter dan die bobo's die het WK naar Qatar hebben gehaald/aan Qatar hebben gegeven.... Onvoorstelbaar.
What else is new?_Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:04:
[...]
Kortom: het 'moreel superieure westen' is gewoon te koop.
Moreel superieure westen is natuurlijk op zichzelf al (enorm) discutabel, de moreel is bij veel mensen zo dat als zij meer kunnen krijgen, ook al gaat dit (ten dele) ten koste van een ander, dat ze dit toch al zullen doen, niet heel anders dan in Qatar gebeurt eigenlijk._Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:04:
[...]
Als de moreel zo goed zou zijn zouden de westerse:
- Energiemaatschappijen niet zoveel meer winst maken
- Regeringen niet meer belasting binnenkrijgen dan ooit
- Medicijninstrieën niet zoveel winsten halen (winsten dus, dus onderzoekskosten zijn daar al af) mbt allerhande medicatie en al helemaal niet de coronavaccinaties.
Maargoed, ik dwaal af. Inderdaad, mensen zijn gewoon te koop, moreel gaat heel snel overboord als er (veel) geld tegenover staat.
/otjbdeiman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:23:
[...]
- Regeringen niet meer belasting binnenkrijgen dan ooit
In Nederland geeft de regering ook meer geld uit dan ooit. Dus dan moet er ergens geschrapt worden.
/otPolarBear schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:26:
[...]
/ot
In Nederland geeft de regering ook meer geld uit dan ooit. Dus dan moet er ergens geschrapt worden.
maar dat geld gaat toch ook naar de bedrijven die zo lekker westers moreel veel winst maken (meer dan ooit) terwijl de rest er krom voor moet liggen?
Waar ik op doel is dat meer en meer open en bloot duidelijk wordt waarop de westerse wereld is gestoeld: Niet op oog voor elkaar, maar op oog voor meer en meer geld voor jezelf. De Westerse wereld is er een die gebaseerd is op geld, en wie daar veel van heeft kan meer doen en laten t.a.v. anderen dan iemand die het geld niet heeft. Er wordt met meerdere maten gemeten, eigenlijk altijd ten faveure van de rijke elite.
Persoonlijk zou ik dit niet doen. Ook oordeel ik niet over de mensen die dit wel doen. Dat is veel te makkelijk op basis van wat we weten._Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:47:
![]()
Voor mensen die niet de financiële middelen hebben en het lastig vinden om de situatie te doorgronden (niet iedereen is daartoe verstandelijk in staat) is dit wellicht een unieke kans.
XXXVI
Dit gebeurd toch al jaren, ook met evenementen in Nederland, alleen zijn het dan vaak bekende mensen / influencers. Wat dat betreft is dit niets nieuws/geks._Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:47:
![]()
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik denk dat bij de meeste mensen de afweging is geweest "Ik wil dolgraag naar het WK, maar ik kan/wil deze prijzen niet betalen en dit is een buitenkans". Kun je ze dat kwalijk nemen? Misschien wel, maar we zijn allemaal in meer of mindere mate schuldig aan moreel dubieus gedrag. Onze fossiele energie die veelal uit landen komt met niet-democratische regimes, kleding die uit fabrieken met erbarmelijke omstandigheden komt, uitgebuite koffie- en cacaoboeren, etc. En natuurlijk onze mooie vakantiereis afgelopen zomer die stiekem ook bijdraagt aan de klimaatverandering waardoor bijvoorbeeld nu al mensen verdrinken in Pakistan._Bailey_ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:04:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat er aandacht is voor de misstanden in Qatar en het fenomeen sportswashing en ik wil het dan ook zeker niet bagatelliseren, maar deze supporters zijn niet de enigen zonder schone handen.
ja, ik ben bekend met het fenomeen influencer.Gynnad schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:51:
[...]
Dit gebeurd toch al jaren, ook met evenementen in Nederland, alleen zijn het dan vaak bekende mensen / influencers. Wat dat betreft is dit niets nieuws/geks.
Maar voor mij persoonlijk is er een wezenlijk verschil tussen het promoten van een sportmerk als Nike, of voor een hotelketen.
En dan het promoten van een evenement voor een land waar letterlijk honderden/duizenden arbeiders letterlijk dood zijn omgevallen, zijn ze niet dood, dan worden ze nu wel uit hun appartementen geflikkerd om ruimte te maken voor de voetbalsupporters.
De bedoeling is dus dat je dan als Oranje supporter dit land/evenement vervolgens gaat promoten in tweets/posts etc
1 van de 2 promotievoorbeelden heb ik ''wat moeite'' mee
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2022 12:00 ]
tsja, je noemt aardig wat voorbeelden op.NMH schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:48:
[...]
Onze fossiele energie die veelal uit landen komt met niet-democratische regimes, kleding die uit fabrieken met erbarmelijke omstandigheden komt, uitgebuite koffie- en cacaoboeren, etc. En natuurlijk onze mooie vakantiereis afgelopen zomer die stiekem ook bijdraagt aan de klimaatverandering waardoor bijvoorbeeld nu al mensen verdrinken in Pakistan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat er aandacht is voor de misstanden in Qatar en het fenomeen sportswashing en ik wil het dan ook zeker niet bagatelliseren, maar deze supporters zijn niet de enigen zonder schone handen.
Wat mij betreft stopt de overheid/Rutte etc dan ook met excuses maken voor slavernij uit het verre verleden. Terwijl je wel een Nederlandse overheidsdelegatie (en ik dacht de Koning?) naar Qatar stuurt, een Staat waar moderne slavernij overduidelijk de gewoonste zaak van de wereld is.
Maar ik weet zelf ook wel het antwoord; (moderne) slavernij is zwaar ondergeschikt aan €€€€/olie in dit geval
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=410468
*zie dat dit in het Nationaal Voetbal Topic ook al bekend was gesteld.
[ Voor 66% gewijzigd door Superkiwi op 31-10-2022 19:55 ]
Ophef op sociale media om WK-reclame Jumbo: ’Schaamteloos’
Polonaise lopende bouwvakkers?!? Dan heb je het echt niet begrepen.
Zij zijn de eersten die met reclame gericht op dit WK komen. Hopelijk worden ze vandaag dusdanig afgebrand dat zij en andere bedrijven het wel uit hoofd halen om 'iets' met dit verfoeide WK te doen.
vind het product overigens wel erg goed bedacht
Ik dacht dat supermarkten en alles meer ingetogen zouden doen rondom dit WK. Maar zie toch veel oranje reclames, waaronder ook deze. Die bouwvakkers is zeker geen slimme zet. Blijkbaar doet het geen wat in Qatar gebeurt toch niet zoveel.alexbl69 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:03:
Lekker bezig Jumbo...
Ophef op sociale media om WK-reclame Jumbo: ’Schaamteloos’
Polonaise lopende bouwvakkers?!? Dan heb je het echt niet begrepen.
Zij zijn de eersten die met reclame gericht op dit WK komen. Hopelijk worden ze vandaag dusdanig afgebrand dat zij en andere bedrijven het wel uit hoofd halen om 'iets' met dit verfoeide WK te doen.
Twee dagen geleden zaten de tietenman en enkele Hagenezen bij Jinek en die geven echt geen drol om wat er daar speelt want "hier gaan ook mensen dood". Het WK zorgt bij sommigen misschien voor een nare smaak maar dat geldt lang niet voor iedereen. Onder de streep worden de WK hebbedingetjes toch wel goed verkocht en kijkt het merendeel gewoon naar het WK.
QFT. Jammer dat we hier geen eensgezindheid binnen de maatschappij over bereiken.Superkiwi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:26:
Er kan veel geld verdiend worden, dan worden alle morele principes even opzij gezet.
Twee dagen geleden zaten de tietenman en enkele Hagenezen bij Jinek en die geven echt geen drol om wat er daar speelt want "hier gaan ook mensen dood". Het WK zorgt bij sommigen misschien voor een nare smaak maar dat geldt lang niet voor iedereen. Onder de streep worden de WK hebbedingetjes toch wel goed verkocht en kijkt het merendeel gewoon naar het WK.
Ik vind het maar lastig dat men het eigen morele kompas schaamteloos op die van een ander legt en op basis daarvan een mening te heeft over de acties en mening van een ander. Laat staan dan maar direct te cancellen

Neemt niet weg dat ik als marketing verantwoordelijke me hard heb gemaakt om geen WK gerelateerde marketingacties uit te voeren. Daar waren we het gelukkig snel over eens.
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 02-11-2022 14:29 ]
XXXVI
Beetje jammer om dat na ophef pas te bedenken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Benieuwd waarom je denkt dat ik hier aan het trollen ben
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 02-11-2022 13:23 ]
Er zit een heel marketing team achter voordat zoiets op de buis verschijnt. Is er dan werkelijk geen persoon die dacht van "Mensen, dit lijkt me vanwege de arbeidsomstandigheden in Qatar niet bepaald handig!"Quad schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:52:
[Embed]
Beetje jammer om dat na ophef pas te bedenken.
Quoted for truth. Ik ben het met je eens en daarnaast geef ik aan dat ik iets lastig vind. Op basis waarvan denk je dat ik vind dat je aan het trollen bent?Superkiwi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
[...]
/edit
Ah... mijn "je" is in zijn algemeenheid en niet specifiek op jou gericht
[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 02-11-2022 14:31 ]
XXXVI
Omdat QFT naar mijn weten staat voor "quit f#cking trolling".ephymerous schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:27:
[...]
Quote for truth. Ik ben het met je eens en daarnaast geef ik aan dat ik iets lastig vind. Op basis waarvan denk je dat ik vind dat je aan het trollen bent?
Misvatting van mijn kant dus, excuus
Blijkbaar toch wel, want las dat ze op youtube de berichten voor de upload van deze reclame hadden uitgeschakeld.Vlassie1980 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:38:
[...]
Er zit een heel marketing team achter voordat zoiets op de buis verschijnt. Is er dan werkelijk geen persoon die dacht van "Mensen, dit lijkt me vanwege de arbeidsomstandigheden in Qatar niet bepaald handig!"
Dan moet je toch een enorme plank voor je kop hebben om te denken, dat er verder geen ophef over zou kunnen komen.
Haha, natuurlijk wel. Perfecte gratis reclame dit uitgedacht door zeer slimme marketeers. Alsof het de Jumbo een reet kan schelen wat er allemaal in Qatar gebeurt. Dat is leuk in talkshows op TV maar het bedrijfsleven heeft er genoeg geld verdiend de afgelopen jaren. Allemaal indirect en buiten het oog van de camera's natuurlijk (Google it!).Vlassie1980 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:38:
[...]
Er zit een heel marketing team achter voordat zoiets op de buis verschijnt. Is er dan werkelijk geen persoon die dacht van "Mensen, dit lijkt me vanwege de arbeidsomstandigheden in Qatar niet bepaald handig!"
Jumbo speelt er slim op in op deze manier, haalt hem netjes policor offline en iedereen praat erover. Job done.
M.i. is "slechte reclame is ook reclame" zeer achterhaald in deze tijden. Al helemaal omdat de grote baas zelf ook onder een vergrootglas ligt op dit moment, had ik als RvC toch even meegekeken naar hoe je het WK ging inkleden in je communicatie.Veel merken kiezen er juist voor het WK te vermijden, de Jumbo juist niet, dat valt al op. Hier maak je gewoon slechte sier mee, je had letterlijk iedere beroepsgroep kunnen pakken, en dan kies je die.Typhone schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:30:
[...]
Haha, natuurlijk wel. Perfecte gratis reclame dit uitgedacht door zeer slimme marketeers. Alsof het de Jumbo een reet kan schelen wat er allemaal in Qatar gebeurt. Dat is leuk in talkshows op TV maar het bedrijfsleven heeft er genoeg geld verdiend de afgelopen jaren. Allemaal indirect en buiten het oog van de camera's natuurlijk (Google it!).
Jumbo speelt er slim op in op deze manier, haalt hem netjes policor offline en iedereen praat erover. Job done.
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 02-11-2022 20:03 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Klopt, het tweede breed uitgemeten “incident” in korte tijd. Dat wil je niet als bedrijf.Maarten_E schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:02:
[...]
M.i. is "slechte reclame is ook reclame" zeer achterhaald in deze tijden. Al helemaal omdat de grote baas zelf ook onder een vergrootglas ligt op dit moment, had ik als RvC toch even meegekeken naar hoe je het WK ging inkleden in je communicatie.Veel merken kiezen er juist voor het WK te vermijden, de Jumbo juist niet, dat valt al op. Hier maak je gewoon slechte sier mee, je had letterlijk iedere beroepsgroep kunnen pakken, en dan kies je die.
XXXVI
Bedrijf is Jumbo. Supermarkt. Mensen gaan niet opeens nu en masse naar de Aldi, Lidl, Albert Heijn. Zodra er een goede aanbieding is rennen ze weer massaal de winkel in en zijn alle zorgen vergeten. Hypocriet eigenlijk hè?ephymerous schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:14:
[...]
Klopt, het tweede breed uitgemeten “incident” in korte tijd. Dat wil je niet als bedrijf.
De hele wereld valt over de Jumbo heen door een pittige reclame. Noem het onsmakelijk, maar de poen maakt veel goed. Iedereen staat morgen gewoon weer netjes in de rij bij de Jumbo. Ik heb nu al vier keer de naam Jumbo laten vallen, valt me opeens op.
En vergeet niet, dat deze bewuste supermarkt uit het boerse Brabant komt. Die achtergrond kan je in dit soort gevallen redden. Als de AH dit trucje had gedaan, denk ik dat ze er wel echte schade van zouden ondervinden. Dat zijn toch Randstedelingen in een strak keurslijf.
Hup Lidl en Aldi.
Ach joh, driekwart van de mensheid beticht je tegenwoordig van trollerij of aanhanger van een of ander complotverhaal.Superkiwi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
[...]
De Jumbo heeft dit niet per ongeluk gedaan, en u bent volgens mij geen trol. Ja, soms kietelt u, maar dat is volgens mij niet kwaadaardig. Het jeukt misschien een beetje.

’Geen mens, geen cultuur en geen land is ’beter’ dan een andere’
Toch knap dat je kritiek op het uitbuiten van slaven en het homofoob zijn van een regime kunt omdraaien tot racisme.
Maar goed, de Fifa heeft haar miljarden (al dan niet onder de tafel) binnen. Dus nu allemaal ophouden met zeuren en met je oranje klomp op het hoofd voor de TV gaan zitten. En goed kijken naar de reclames, want dat levert geld voor ons op.
Alles om een reeds compleet corrupte bende nog verder te corrumperen.‘Spionnennetwerk Qatar moest WK voetbal verzekeren en kritiek voorkomen’
Nadat Qatar in 2010 het WK voetbal toegewezen had gekregen, spioneerde en manipuleerde het land jarenlang om kritische stemmen te weren. Met de operatie wilde de golfstaat de organisatie van het WK voetbal, ondanks alle kritiek, verzekeren.
[...]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 99% gewijzigd door nrt op 04-11-2022 10:57 ]
Als je als FA, KNVB, DFB, FIGC, FFF etc etc etc echt ballen hebt trek je collectief je teams terug uit protest.
Dan doe je niet mee aan een toernooi wat bol staat van controverses.
Maar enige wat ze doen is roepen en daar blijft het bij.
Zelfde geld voor Jan Modaal. Hoeveel roepen er al jaren dat ze het gaan boycotten? En hoeveel gaan het daadwerkelijk doen? Hebben we straks inderdaad maar paar duizend tv kijkers of gaan we gewoon weer kijkcijfer-records verbreken als Nederland in de kwart of halve finale staat?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
https://www.ad.nl/rotterd...ld-en-geen-plan~a3b3c2d8/
De Kuip heeft een serieus probleem. Een probleem wat gevoelsmatig uit kan monden in een situatie waarbij Feyenoord op een gegeven moment niet meer in de Kuip kan/mag voetballen omdat het uit elkaar dreigt te vallen.Vooroorlogse voetbaltempel De Kuip bevindt zich in slechte staat (maar er is geen geld en geen plan)
Ik begrijp het niet, Feyenoord is de club van de twaalfde man. Waarom betrek je die niet keihard bij de investeringen. Er zijn in Rotterdam echt wel 500 millionaires te vinden. Laat die allemaal 1 miljoen betalen in ruil voor een heerlijk verwarmde stoel voor het leven. Daar moet je de nieuwe Kuip wel voor ontwerpen uiteraard. Maar goed, ik probeer te zeggen dat er altijd een manier is om iets voor elkaar te krijgen. Doe iets.

En miljonairs zijn natuurlijk geen miljonair geworden door te smijten met hun geld
* AFAS stadion (AZ) en Euroborg (Groningen) zijn natuurlijk veel kleiner, maar ook recenter opgeleverd, in 2006. En zitten met respectievelijk 38 en 45.5 miljoen zelfs een factor 10 onder die 500 miljoen.
[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 05-11-2022 09:28 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Artikel in kwestie hier: https://www.rtvnoord.nl/n...uren-voelen-zich-onveilig
Meer duiding daar: https://www.sikkom.nl/kle...tiek-en-boycot-rtv-noord/
Die laatste correctie mag gerust maal 1.5 a 2 zijn owv de gestegen materiaalkosten, loonkosten, eisen aan technische installaties en isolatienormen.naitsoezn schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:23:
^^ Of je stelt jezelf gewoon wat minder megalomaan op en bedenkt je dat een stadion voor minder dan 500mln ook wel te bouwen isDe Amsterdam Arena was 145 miljoen in 1996, dat zou 235 miljoen nu zijn*. Gooi daar nog een correctie bovenop, dan zit je nog maar op de helft.... 500 miljoen is gewoon een bizar bedrag voor iets wat volgens sommigen überhaupt niet nodig is.
En miljonairs zijn natuurlijk geen miljonair geworden door te smijten met hun geld
* AFAS stadion (AZ) en Euroborg (Groningen) zijn natuurlijk veel kleiner, maar ook recenter opgeleverd, in 2006. En zitten met respectievelijk 38 en 45.5 miljoen zelfs een factor 10 onder die 500 miljoen.
Maar je goochelt veel te makkelijke eventjes met wat oude bedragen is vooral mijn punt...
Ik dacht dat het satire was, maar het is dus serieus.renegrunn schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:40:
FC Groningen laat zich eens van haar slechtste kant zien: boycotten dit weekend RTV Noord. Hond van FC Groningen speler Abraham beet vorige maand een chihuahua dood. RTV Noord schrijft hier een feitelijk stukje over, en nu worden ze dit weekend geboycot.![]()
Artikel in kwestie hier: https://www.rtvnoord.nl/n...uren-voelen-zich-onveilig
Meer duiding daar: https://www.sikkom.nl/kle...tiek-en-boycot-rtv-noord/
De foto van de dader zegt trouwens wel genoeg. Zo'n dikke vechthond bijt die uit de kluiten gegroeide rat met gemak in tweeën.
Er wordt weer vol afschuw gesproken in de wereld van de verhevenen, maar ik kan wel lachen om deze actie. Het was niet geweldadig, en de boodschap klopt gewoon. Zelfs die spelfout is best grappig.
Nu zal er wel weer een klopjacht komen op deze gevaarlijke voetbalhooligans. Dan krijg je binnenkort koppen als: Gevaarlijk PSV-tuig in hun nekvel gegrepen of Opgeschoten jeugd hing op de verkeerde plek een laken op en nu zitten ze in de extra beveiligde afdeling in Vught.
Super intimiderend ook. Dat wordt nog wat als er echt geïntimideerd wordtmavaros schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:36:
https://www.ad.nl/nederla...mineel-niet-wij~aec0988f/
Er wordt weer vol afschuw gesproken in de wereld van de verhevenen, maar ik kan wel lachen om deze actie. Het was niet geweldadig, en de boodschap klopt gewoon. Zelfs die spelfout is best grappig.
Nu zal er wel weer een klopjacht komen op deze gevaarlijke voetbalhooligans. Dan krijg je binnenkort koppen als: Gevaarlijk PSV-tuig in hun nekvel gegrepen of Opgeschoten jeugd hing op de verkeerde plek een laken op en nu zitten ze in de extra beveiligde afdeling in Vught.
Even los van de inhoud vind ik het ook een onschuldige en daarmee manier om onvrede te uiten.
XXXVI
Is het probleem niet juist dat die 'twaalfde man' juist tegen dat nieuwe stadion is?Tristan schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:15:
Ik begrijp het niet, Feyenoord is de club van de twaalfde man.
Tenminste, het constant doorgesnoven agressieve deel van die 12e man?
Ik denk dat het merendeel van de niet doorgesnoven supporters van Feyenoord heel goed begrijpen dat je dit megalomane project niet moet steunen.alexbl69 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:17:
[...]
Is het probleem niet juist dat die 'twaalfde man' juist tegen dat nieuwe stadion is?
Dit soort projecten hoort meer bij Real Madrid ofzo. En Feyenoord is een grote club, maar ze kunnen zich niet meten met dit soort grotere clubs.
Het wordt een ander verhaal als Feyenoord straks drie keer achter elkaar de CL gaat winnen en ze twee keer wereldkampioen. (Dat zou zomaar kunnen gebeuren.), of dat ze zich laten opkopen door een schimmige sjeik of kapitalist uit Amerika.
Feyenoord moet gewoon lekker de Kuip naar moderne maatstaf brengen. Dan hebben ze een gaaf stadion en hoeft niemand de komende 25 jaar te piepen.
Als je politici thuis lastig valt en hun familie er dus bij betrekt val je in de categorie "tuig". En of dat nu hooligans of boeren of een gast met een fakkel betreft maakt geen zak uit. Politici hebben ook een privéleven en hebben dat net als iedereen nodig. Als we ook in de toekomst mensen willen hebben die zo'n kutbaan willen aanpakken dan lijkt me respect voor dat privéleven wel een voorwaarde.mavaros schreef op zondag 6 november 2022 @ 07:36:
https://www.ad.nl/nederla...mineel-niet-wij~aec0988f/
En ik ben in dit geval trots met "verhevene" aangesproken te worden. Wat is dat toch in dit stompzinnige land dat willen "deugen" tegenwoordig als "fout" wordt gezien?
Wat mij betreft stoppen we sowieso met uitsupporters. Scheelt een hoop gezeik.
Lekker overtrokken. Relatief onschuldig spandoek bij de woning. Niet op het terrein, niet in de woning maar in de buurt.D-e-n schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:05:
[...]
Als je politici thuis lastig valt en hun familie er dus bij betrekt val je in de categorie "tuig". En of dat nu hooligans of boeren of een gast met een fakkel betreft maakt geen zak uit. Politici hebben ook een privéleven en hebben dat net als iedereen nodig. Als we ook in de toekomst mensen willen hebben die zo'n kutbaan willen aanpakken dan lijkt me respect voor dat privéleven wel een voorwaarde.
En ik ben in dit geval trots met "verhevene" aangesproken te worden. Wat is dat toch in dit stompzinnige land dat willen "deugen" tegenwoordig als "fout" wordt gezien?
Dat deugen gaat tegenwoordig zover dat mensen met een andere mening worden weggezet als parias en worden gecanceld. En dat vind ik nog veel erger dan een “foute” mening.
Dat vind ik ook een serieuze optie.D-e-n schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:05:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 06-11-2022 10:20 ]
XXXVI
De vastgoed prijzen, materiaal kosten en grond kosten zijn allemaal veel sneller gestegen dan de inflatie. Probeer maar eens een huis te kopen voor de 1996 prijs plus inflatie, je betaalt nu bijna 4x zoveel voor hetzelfde huis.naitsoezn schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:23:
^^ Of je stelt jezelf gewoon wat minder megalomaan op en bedenkt je dat een stadion voor minder dan 500mln ook wel te bouwen isDe Amsterdam Arena was 145 miljoen in 1996, dat zou 235 miljoen nu zijn*. Gooi daar nog een correctie bovenop, dan zit je nog maar op de helft.... 500 miljoen is gewoon een bizar bedrag voor iets wat volgens sommigen überhaupt niet nodig is.
Bovendien was bij al die nieuwe stadions de bijdrage van de overheid een stuk groter dan wat de gemeente Rotterdam wilde bijdragen.
De alternatieve plannen zoals Red de Kuip waren ook veel duurder dan de Arena nieuw kostte (en waarschijnlijk na doorrekening bijna net zo duur als nieuwbouw).
We horen al decennia over de havenbaronnen. Behalve de Vrienden van Feyenoord, waarvan een groot deel er uiteindelijk zelf juist beter van is geworden, zijn rijke Rotterdammers kennelijk niet bereid om op zo'n schaal bij te springen.naitsoezn schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:23:
Vergeet ook niet hoe controversieel het onderwerp is. Als het Legioen zich van rijk tot arm had verenigd achter nieuwbouw of een ander plan dan is dat voor investeerders, ook die het doen uit clubliefde, veel aantrekkelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2022 10:19 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er wordt hier helemaal niemand gecanceld. Ik keur de manier waarop af.ephymerous schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:16:
[...]
Lekker overtrokken. Relatief onschuldig spandoek bij de woning. Niet op het terrein, niet in de woning maar in de buurt.
Dat deugen gaat tegenwoordig zover dat mensen met een andere mening worden weggezet als parias en worden gecanceld. En dat vind ik nog veel erger dan een “foute” mening.
Sowieso wordt er veel te snel geroepen dat er iemand "gecanceld" wordt, vooral door lieden die elke dag hun mening op tv of in de krant kunnen ventileren maar die er dan niet tegen kunnen dat er ook mensen zijn die die mening ruk vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2022 10:22 ]
Ik heb het ook niet over deze situatie. Je vraagt in het algemeen hoe het kan dat… en daar geef ik een mogelijke algemene verklaring voorD-e-n schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:20:
[...]
Er wordt hier helemaal niemand gecanceld. Ik keur de manier waarop af.
Sowieso wordt er veel te snel geroepen dat er iemand "gecanceld" wordt, vooral door lieden die elke dag hun mening op tv of in de krant kunnen ventileren.
XXXVI
Misschien moet u meer richting curling of schansspringen gaan kijken als u zich ergert aan de voetbalsupporters.D-e-n schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:05:
[...]
Als je politici thuis lastig valt en hun familie er dus bij betrekt val je in de categorie "tuig". En of dat nu hooligans of boeren of een gast met een fakkel betreft maakt geen zak uit. Politici hebben ook een privéleven en hebben dat net als iedereen nodig. Als we ook in de toekomst mensen willen hebben die zo'n kutbaan willen aanpakken dan lijkt me respect voor dat privéleven wel een voorwaarde.
Ik kan nu gewoon in het telefoonboek opzoeken waar onze burgemeester woont, en dan plant ik een of ander spandoek aan de overkant van de weg. Geen politieagent die me gaat wegjagen of dat spandoek wegtrekt. Ja, ze kunnen het wel doen, maar dan hebben we ook nog een rechter die moet bepalen.
U noemt ze tuig, en dat mag in dit land. Ik lig niet wakker van een spandoek of een dwaas met een fakkel die al schreeuwend zijn aankondiging laat horen en zien. Persoonlijk zou ik niet met een fakkel door de straat lopen. Dat is toch wel een brug te ver.
En nogmaals. Ik zie het gevaar niet in deze actie. Ook ik ben het er mee eens om weer gewoon op bezoek te kunnen bij de tegenstander. En ik ben geen hooligan.
[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 06-11-2022 10:29 ]
Wellicht. Maar dat is volgens mij maar een kleine groep. In ieder geval niet het merendeel.alexbl69 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:17:
[...]
Is het probleem niet juist dat die 'twaalfde man' juist tegen dat nieuwe stadion is?
Maar een stadion is tegenwoordig veel meer dan alleen een voetbaltempel. Het is een concerthal, een evenementenhal en het zou ook heel andere sporten kunnen huishouden. Denk aan atletiek, rugby, honkbal, etc.mavaros schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:41:
[...]
Dit soort projecten hoort meer bij Real Madrid ofzo. En Feyenoord is een grote club, maar ze kunnen zich niet meten met dit soort grotere clubs.
Ik denk ook dat een stadion waar meer dan 80.000 mensen in kunnen Feyenoord als voetbalclub ook naar een hoger niveau kan brengen. Gewoon omdat er meer inkomsten uit gegenereerd kunnen worden. (Als zijn die twee nu wellicht wel van elkaar gescheiden?)
De inhoud van het spandoek gaat over de privésituatie. Het spandoek hangt ook niet in de buurt van de Arena maar van het privéterrein van de politica. Dat is dus een inbreuk in haar privéleven.mavaros schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:24:
[...]
En nogmaals. Ik zie het gevaar niet in deze actie.
De verwijzing naar B-sporten is verder kinderachtig en geen argument. Alsof we bij voetbal alles maar zouden moeten accepteren. Alsof we bij voetbal niet gewoon beschaafd met onze politici zouden kunnen omgaan.
Uiteindelijk helpen dit soort types ook onze democratie om zeep. Want als politici thuis steeds vaker lastig gevallen worden wil geen mens dat vak meer uitoefenen. Vd Wal, De Jonge, Kaag: het is wel een patroon aan het worden dat zich verder verspreidt als een gezwel. Het is anno 2022 breder dan Wilders die bang moet zijn voor radicale moslims.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2022 10:40 ]
Moet Feyenoord een stadion van 80+K willen hebben? Op dit moment lijkt dat me onverstandig om op te gokken. Die 50K lukt wel en je zou er ook nog 15k extra bij kunnen proppen in de Kuip. Dan zit je als club ook goed.Tristan schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:29:
[...]
Wellicht. Maar dat is volgens mij maar een kleine groep. In ieder geval niet het merendeel.
[...]
Maar een stadion is tegenwoordig veel meer dan alleen een voetbaltempel. Het is een concerthal, een evenementenhal en het zou ook heel andere sporten kunnen huishouden. Denk aan atletiek, rugby, honkbal, etc.
Ik denk ook dat een stadion waar meer dan 80.000 mensen in kunnen Feyenoord als voetbalclub ook naar een hoger niveau kan brengen. Gewoon omdat er meer inkomsten uit gegenereerd kunnen worden. (Als zijn die twee nu wellicht wel van elkaar gescheiden?)
En Rotterdam is een grote stad. Zo'n multifunctioneel centrum is iets dat de gemeente moet bepalen en laten bouwen. Wij hebben hier ook alleen maar een supergoed voetbalstadion en de randzaken hebben hun eigen plek in de stad. Alleen als Guus Meeuwis komt, is het stadion speciaal voor hem omgeturnt. Als de Red Hot Chilipeppers komen zingen, hebben we hier een apart gebouw.
Verder zou Feyenoord compleet failliet gaan als ze in deze val waren getrapt.
@D-e-n Wij gaan het nooit met elkaar eens worden.
Ik zie de zaken toch heel anders. Maar ik zal eens over uw insteek gaan nadenken. Bedenken of ik uw gedachtegang kan volgen.
[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 06-11-2022 10:55 ]
Klopt. Maar het is wel het deel dat niet zijn zegje doet tijdens een inspraakavond. Ze kiezen liever een wat directere benadering om hun ongenoegen kenbaar te maken zeg maar.Tristan schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:29:
[...]
Wellicht. Maar dat is volgens mij maar een kleine groep. In ieder geval niet het merendeel.
[...]
Het deels accepteren dat er "Tokkies" rondlopen als voetbalsupporters doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.D-e-n schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:36:
[...]
De verwijzing naar B-sporten is verder kinderachtig en geen argument. Alsof we bij voetbal alles maar zouden moeten accepteren. Alsof we bij voetbal niet gewoon beschaafd met onze politici zouden kunnen omgaan.
Ik volg voetbal voor het spel en de nieuwsberichten over vechtpartijen, vernielingen, onveilige situaties, en al dat soort ongijn maakt het bezoeken van een wedstrijd niet leuker, eerder het tegenover gestelde.
Meer controles, minder mogelijkheden en daarbij tot een bepaald niveau al behandeld worden alsof het per definitie niet goed kan gaan.
Als er één ding niet bij voetbal zou moeten horen is het tuig wat te vaak voetbal in een negatief daglicht plaatst. het heeft helemaal niets met de trots op je eigen club te maken, het is simpelweg associaal gedrag dat je vertoond en dat mag - nee moet - veroordeeld worden. Clubs mogen zich veel harder uitspreken tegen dit gedrag en daar naar acteren helaas blijkt dat beperkt en betaalt de club de boetes wel als het kansarme volk voor de zoveelste keer over de schreef gaan.
Helemaal mee eens. Maar mensen die een spandoekje ophangen tuig noemen vind ik erg overtrokken.Napo schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:54:
[...]
Het deels accepteren dat er "Tokkies" rondlopen als voetbalsupporters doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.
Ik volg voetbal voor het spel en de nieuwsberichten over vechtpartijen, vernielingen, onveilige situaties, en al dat soort ongijn maakt het bezoeken van een wedstrijd niet leuker, eerder het tegenover gestelde.
Meer controles, minder mogelijkheden en daarbij tot een bepaald niveau al behandeld worden alsof het per definitie niet goed kan gaan.
Als er één ding niet bij voetbal zou moeten horen is het tuig wat te vaak voetbal in een negatief daglicht plaatst. het heeft helemaal niets met de trots op je eigen club te maken, het is simpelweg associaal gedrag dat je vertoond en dat mag - nee moet - veroordeeld worden. Clubs mogen zich veel harder uitspreken tegen dit gedrag en daar naar acteren helaas blijkt dat beperkt en betaalt de club de boetes wel als het kansarme volk voor de zoveelste keer over de schreef gaan.
XXXVI
Het is niet, en zou niet, normaal moeten zijn om een functionaris in een publieke rol op zijn/haar thuisadres lastig te vallen. Doe je dat wel dan paseer je een grens. In het verleden zijn er genoeg acties geweest bij directeurs van een BvO waar bijvoorbeeld ruiten zijn ingegooid vanwege impopulaire beslssingen.ephymerous schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:15:
[...]
Helemaal mee eens. Maar mensen die een spandoekje ophangen tuig noemen vind ik erg overtrokken.
Heb je problemen met de beslissing van een burgemeester en de lokale driehoek dan hang je het spandoek nabij het gemeentehuis op, niet waar de burgermeester woont.
In dit geval is de link die het spandoek maakt met de zoon van Halsema natuurlijk ook nog eens misplaatst. Daar is al genoeg gezeik over geweest (en dat was vooral haar wederhelft aan te rekenen).Napo schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:20:
[...]
Heb je problemen met de beslissing van een burgemeester en de lokale driehoek dan hang je het spandoek nabij het gemeentehuis op, niet waar de burgermeester woont.
[ Voor 8% gewijzigd door carpebios op 06-11-2022 13:56 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De lokale driehoek beslist, de burgemeester van Amsterdam gaat niet over de keuzes in Eindhoven. Clubs moeten waar mogelijk uitsupporters toestaan.carpebios schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:56:
Nu vroeg ik mij af, mogen er bij PSV - Ajax dan ook geen uitpubliek aanwezig zijn? Of werkt het echt 1 kant op? Als dat laatste zo is, heb ik daar toch bijzondere gevoelens bij, zo vervals je wel de competitie door de 12e man te weren aan 1 kant.
PS, dit moet eigenlijk in randzaken denk ik.
De competitie wordt niet "vervalst" door de burgemeester van Amsterdam, dit heeft een deel van de achterban van PSV op hun geweten. Dit deel mag diep in de spiegel kijken alvorens ze zich erover beklagen.
Dit vindt ik echt veel te kort door de bocht.Napo schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:58:
[...]
De lokale driehoek beslist, de burgemeester van Amsterdam gaat niet over de keuzes in Eindhoven. Clubs moeten waar mogelijk uitsupporters toestaan.
De competitie wordt niet "vervalst" door de burgemeester van Amsterdam, dit heeft een deel van de achterban van PSV op hun geweten. Dit deel mag diep in de spiegel kijken alvorens ze zich erover beklagen.
Het gaat om een rapport van de KNVB waarin langs beide kanten dingen geroepen werden door "fans" wat niet door de beugel kon. Uiteindelijk is alleen PSV erop gepakt, door de KNVB want waarom zou de driehoek dit weren? Gaat het dan over veiligheidsrisico's. Hoe leg je uit dat in de huiskamer van Nederland dat blijkbaar niet lukt, maar in "de provincie" het wel zou kunnen.
Als dit de straf is van een paar debielen, dus collectief straffen, dan zou het ook de andere kant op moeten werken. Geen uitpubliek bij PSV - Ajax.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
PSV uitsupporters worden geweerd door acties van hun eigen toedoen. Niet meer niet minder. Wellicht is de straf te hoog maar ook hier had PSV dit wellicht kunnen voorkomen door proactiever supporters te weren.carpebios schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:01:
[...]
Dit vindt ik echt veel te kort door de bocht.
Het gaat om een rapport van de KNVB waarin langs beide kanten dingen geroepen werden door "fans" wat niet door de beugel kon. Uiteindelijk is alleen PSV erop gepakt, door de KNVB want waarom zou de driehoek dit weren? Gaat het dan over veiligheidsrisico's. Hoe leg je uit dat in de huiskamer van Nederland dat blijkbaar niet lukt, maar in "de provincie" het wel zou kunnen.
Dat Ajax-Supporters wellicht iets gedaan hebben staat wat dat betreft los van de straf al lijkt het mij van belang om consequent te straffen.
Als de Supercup in Eindhoven gespeeld zou worden en als de aanhang van Ajax zich daar zouden misdragen zouden de uitsupporters van Ajax in de competitiewedstrijd ook potentieel geweerd worden.Als dit de straf is van een paar debielen, dus collectief straffen, dan zou het ook de andere kant op moeten werken. Geen uitpubliek bij PSV - Ajax.
Uitsupporters weren omdat je eigen supporters ergens anders problemen veroorzaken lijkt me niet de wenselijk manier.