Gynnad schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 06:05:
[...]
Ik betwijfel op we Ihattaren nog terug gaan zien in het shirt van Ajax / op de Nederlandse velden. Als je al zoveel problemen hebt gehad vorig seizoen en nu komt dit weer aan het ligt, dat is natuurlijk allemaal niet zo handig.
Ik verwacht niet dat Ajax zo de optie tot koop gaat lichten.
Laten we niet naïef doen. Maar er zijn voldoende voetballers die criminele vrienden hebben of hebben gehad. Ook in Nederland. In het buitenland is Maradonna natuurlijk hèt voorbeeld daarvan. Maar probeer anders in Nederland wat uit te halen bij Sneijder, kijk dan wat je over je heen krijgt. Allegedly natuurlijk
Maar Ihattaren moet gewoon zijn kop erbij houden, en zijn carrière niet verpesten. Normaal gesproken zullen zijn vriendjes hem dat ook duidelijk maken. Maar doen alsof er in de macho voetbalwereld hier en daar geen criminelen in "het netwerk" zitten, lijkt me gek. De domme voetballer laten zich meeslepen, wat in Nederland steeds makkelijker is, omdat de onder- en bovenwereld nogal dicht tegen elkaar zitten.
Oh en dit soort commentaar:
Naast dat het enorm triest is om te zien hoe die jongen aan het afglijden is, ben ik ook wel benieuwd hoe al die mensen nu reageren die destijds riepen dat Schmidt en PSV hem verpestten en dat Ajax hem wel eens eventjes in het gareel zou krijgen... Want die wisten toch wel hoe ze met hem om moesten gaan hoor, laat dat maar aan de professionals over. Was toen al lachwekkend, maar gezien de tijdlijn van afgelopen maand enorm misplaatst en uit de hoogte. De jongen heeft zijn leven gewoon niet op orde en wil dat ook helemaal niet. In de jeugd van PSV al een muitertje en dat heeft hij gewoon doorgezet. Het overlijden van zijn vader, hoe vreselijk treurig ook, is simpelweg een emotionele dekmantel geweest voor de buitenwereld om zijn fratsen alsnog te accepteren en goed te praten. Terwijl iedereen wist dat hij ook toen zijn vader nog leefde een hele moeilijke jongen was. Als Ajax slim is zetten ze er nog voor september een punt achter, voor ze zich nog dieper in zijn problemen gaan storten. Want dit eindigt hier natuurlijk niet mee. Dan kan Mo zijn contract bij Juventus ontbinden, aan de slag bij een ADO, RKC of PEC, daar de mentaliteit niet voor opbrengen, weer problemen veroorzaken en dan is het afgelopen. Zo zal het gaan vermoed ik. Triest, gezien zijn talent. Maar volkomen zijn eigen schuld. Iemand die niet geholpen wil worden kan nooit naar anderen wijzen. Niemand krijgt jou kapot, behalve jijzelf, Mo.
Dat laatste klinkt leuk voor op een tegeltje. Maar hij kan zo makkelijk onder druk gezet zijn. En hij zal ook niet zo snel uit de school klappen richting de politie. Dus een kudt situatie als je het mij vraagt.
[Voor 42% gewijzigd door OMX2000 op 08-08-2022 12:16]