[Voetbal] Randzaken

Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Ankona schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Dat vind jij, de praktijk is dat ik dus diverse vrouwen ken die regelmatig dickpics toegestuurd krijgen en er hun schouders over ophalen. Waar jij de wijsheid vandaan haalt om anderen te verplichten daar zwaarder aan te tillen dan de slachtoffers zelf doen is mij een raadsel.
Misschien durven ze je wel gewoon niet te zeggen dat je er mee op moet houden. ;)

De slachtoffers zijn nota bene naar de media gestapt, wie ben jij om te zeggen dat ze er niet zwaar aan tillen?
Op 6 februari 2022 stapte Overmars per direct op als directeur voetbalzaken wegens "het over een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's"
Tweede Boek. Misdrijven
Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden
Artikel 240Met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat een afbeelding of voorwerp aanstotelijk voor de eerbaarheid is en die afbeelding of dat voorwerp:1°. op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd, openlijk tentoonstelt of aanbiedt;2°. aan iemand, anders dan op diens verzoek, toezendt.

[ Voor 46% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2022 14:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Misschien durven ze je wel gewoon niet te zeggen dat je er mee op moet houden. ;)
En terecht! >:)

Maar los van de flauwekul. Ik snap dat gedrag van die mannen ook echt niet. Wordt niet gewaardeerd en maakt je kansloos en kwetsbaar. Toch gebeurt het en nog veel ook.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
gambieter schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Als mod heb je de tools om dit soort eikeltjes aan te pakken. Net als de Calimero's ("als het niet bij Ajax was geweest had er geen haan naar gekraaid") en zo.

Dit topic is echt ziek (sommige posts zijn de equivalenten van dickpics) en er zijn wat amputaties nodig.
Begrijp ik je goed? Omdat iemand het niet met je eens is of anders naar een situatie kijkt moet diegene maar "geamputeerd" worden? Menig dictator zal het overigens met je eens zijn :o

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
gambieter schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Als mod heb je de tools om dit soort eikeltjes aan te pakken. Net als de Calimero's ("als het niet bij Ajax was geweest had er geen haan naar gekraaid") en zo.

Dit topic is echt ziek (sommige posts zijn de equivalenten van dickpics) en er zijn wat amputaties nodig.
Met het gemak waarin door sommige woorden in de mond worden gelegd of verdraaid er geen mogelijkheid tot discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik weet dat ik de tools heb om complete discussies te verwijderen. Ik kies daar niet voor, aangezien een discussie prima mogelijk moet zijn. Maar als mensen zaken gaan bagatelliseren dan gaan ze een stap te ver. Zeker ook als we de discussie minder SPRT gerelateerd maken en breder trekken :)

Ik laat het hier dan ook graag bij. Het topic Grensoverschrijdend seksueel gedrag:problemen en oplossingen past beter bij deze discussie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:58
*knip*
Lees de modbreak nog eens goed.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 16:06

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niks. Want wat kan Ajax ermee? Hij staat onder contract, hij is erop aangesproken... en verder? Kun je er totaal niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als ik een medewerker heb waarbij de recherche mij waarschuwt voor criminele activiteiten, heb ik echt wel meer met hem te stellen dat alleen een gesprek, zeker met publieke functie.

Verder kan je bij een escalatie dan ook zeggen dat je onderzoek afwacht, punt. In plaats van verbaasd te doen en te zeggen dat je hem gelooft.

Voorts is het natuurlijk blijkbaar een patroon geweest de laatste 3 jaar dat er geen consequenties zijn voor het gedrag buiten de lijnen. Als optelsom is het gewoon niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:38:
Als ik een medewerker heb waarbij de recherche mij waarschuwt voor criminele activiteiten, heb ik echt wel meer met hem te stellen dat alleen een gesprek, zeker met publieke functie.

Verder kan je bij een escalatie dan ook zeggen dat je onderzoek afwacht, punt. In plaats van verbaasd te doen en te zeggen dat je hem gelooft.

Voorts is het natuurlijk blijkbaar een patroon geweest de laatste 3 jaar dat er geen consequenties zijn voor het gedrag buiten de lijnen. Als optelsom is het gewoon niet gezond.
Niet direct betrokken, want als ie het zelf had gedaan en ze bewijs hadden hadden ze hem wel opgepakt. Dus veel meer dan 'hey, dit vinden we niet heel handig' kun je niet doen.
Dat hij wat criminele vrienden heeft, moet je hem als werkgever maar laten vallen? Of 15m door het putje spoelen wegens die vrienden?
Dat er voor de aankoop van hem een hoop verkeerd gegaan is qua geloof ik meteen. Dat Ajax achteraf gigantisch veel spijt heeft die gast gehaald te hebben idem. Maar als ie er dan is is er echt niet veel wat je nog kunt doen als wergever, tegen wat een werknemer in zijn prive tijd doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Niet direct betrokken, want als ie het zelf had gedaan en ze bewijs hadden hadden ze hem wel opgepakt.
Als de recherche op een tweede gesprek komt om te melden dat een speler waarschijnlijk betrokken is geraakt, kan je er vanuit gaat dat het uitstel van executie is.

Dan hoef je hem niet direct te ontslaan. Maar je zou hem dan wel bijvoorbeeld van sponsortaken kunnen ontslaan om hem een signaal te geven.

Promes heeft zelfs na de steekpartij nog namens Ajax sponsoroptredens gedaan.

Bij de afgelopen incidenten wordt net gedaan alsof Ajax FC bal op het dak is, die ook maar met hun handen gebonden zijn. "Ze kunnen niets anders". Ammehoela :p

Ajax is 1 van de grootste en rijkste clubs ter wereld, nog beursgenoteerd ook. Dan laat je zo'n mislukte drillrapper toch niet je club zo piepelen. Sterker: vertegenwoordigen naast het veld.

Laten spelen (tot het steekincident), ok. Maar verder hadden ze de teugels moeten aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 17:01
Ik neem zelfs aan dat Ajax in zijn standaard contracten iets heeft staan over ontslag op staande voet bij criminele activiteiten. Als de recherche dan aanklopt en waarschuwt hoef je natuurlijk niet meteen actie te gaan ondernemen (onschuldig tot het tegendeel is bewezen) maar waar rook is, is meestal vuur. Dan na een dergelijk incident zijn kant kiezen, zeer verbaasd reageren en weigeren hem publiekelijk te veroordelen terwijl je al weet wat er speelt is vrij bezopen in mijn ogen.

Net zoals Overmars verlengen met een flinke tekenbonus terwijl er net allemaal berichten naar buiten aan het komen zijn.

Ajax maakt hier gewoon fouten. Sommigen hier kunnen de club blijven verdedigen totdat ze een ons wegen, maar mij bewijst dit dat het in de club totaal ontbreekt aan een moreel kompas terwijl ze juist overal als ideale schoonzonen bekend willen staan. Bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 13:02
Ondertussen komt er ook nog een dode hooligan lekker prominent voorbij in de officiële Youtube videos na Ajax - Feyenoord. Ik snap 't allemaal niet zo goed waar ze precies mee bezig zijn :X

Promes hadden ze direct op non-actief moeten zetten. Laat maar trainen, maar niet meer bij de selectie tijdens wedstrijden tot 't onderzoek is afgerond. Ze hadden zoveel anders kunnen doen, maar kiezen regelmatig de verkeerde weg. Zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:47:
Ik neem zelfs aan dat Ajax in zijn standaard contracten iets heeft staan over ontslag op staande voet bij criminele activiteiten.
Zelfs al hebben ze dat er in staan gaan de meeste clubs niet direct een speler ontslaan die potentieel miljoenen aan transferinkomsten vertegenwoordigd. Zoals @JanW aangeeft had je wellicht beter de speler in ieder geval uit de spotlight moeten halen, dan bescherm je in ieder geval de reputatie van de club maar zelfs dat is geen gemakkelijke keuze voor een basisspeler/regelmatige invaller. Sportieve belangen staan nogal snel op plek 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Napo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Zelfs al hebben ze dat er in staan gaan de meeste clubs niet direct een speler ontslaan die potentieel miljoenen aan transferinkomsten vertegenwoordigd. Zoals @JanW aangeeft had je wellicht beter de speler in ieder geval uit de spotlight moeten halen, dan bescherm je in ieder geval de reputatie van de club maar zelfs dat is geen gemakkelijke keuze voor een basisspeler/regelmatige invaller. Sportieve belangen staan nogal snel op plek 1
Dat snap ik best. Maar hoe Ajax nu de vermoorde onschuld speelde, EtH openlijk Promes verdedigde terwijl nu blijkt dat er al langer verontrustende signalen waren, is wat mij betreft het andere uiterste.

Laat voorop staan dat dit voor Ajax natuurlijk ook extreem lastig was: er is fors voor hem betaald en hij vertegenwoordigde waarde inderdaad. Ik zie dan financiële belangen op 1 staan, niet de sportieve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Dat snap ik best. Maar hoe Ajax nu de vermoorde onschuld speelde, EtH openlijk Promes verdedigde terwijl nu blijkt dat er al langer verontrustende signalen waren, is wat mij betreft het andere uiterste.

Laat voorop staan dat dit voor Ajax natuurlijk ook extreem lastig was: er is fors voor hem betaald en hij vertegenwoordigde waarde inderdaad. Ik zie dan financiële belangen op 1 staan, niet de sportieve.
Ten Hag doet het enige juiste. Iemand nog niet veroordelen als de rechter dat nog niet gedaan heeft.
Signalen zeggen 0,0 niks mbt schuldig zijn of niet.

Hij had ook op echt elke vraag 'geen commentaar' kunnen zeggen toen ze aan kwamen zetten met die getapte opnames.. Denk je dat de NOS etc daar wel genoegen mee hadden genomen? Ik geloof er helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:47:
Als de recherche dan aanklopt en waarschuwt hoef je natuurlijk niet meteen actie te gaan ondernemen (onschuldig tot het tegendeel is bewezen) maar waar rook is, is meestal vuur.
Alleen is bij het vuur in de buurt zijn niet voldoende om veroordeeld te worden, dan moet er ook bewijs zijn dat je betrokken bent bij het aansteken van dat vuur. En dan graag beoordeeld door een rechter, niet door een journalist van de NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Ten Hag doet het enige juiste. Iemand nog niet veroordelen als de rechter dat nog niet gedaan heeft.
Signalen zeggen 0,0 niks mbt schuldig zijn of niet.

Hij had ook op echt elke vraag 'geen commentaar' kunnen zeggen toen ze aan kwamen zetten met die getapte opnames.. Denk je dat de NOS etc daar wel genoegen mee hadden genomen? Ik geloof er helemaal niks van.
Er is vrij overtuigend bewijs nodig om bij de rechter akkoord te krijgen om over te gaan tot telefoontaps. Dat is wel iets meer dan signalen. De recherche komt twee keer praten hierover zelfs, dan is er echt wel wat aan de hand.

Vervolgens doet heel Ajax of zijn neus bloedt en kan Promes lekker blijven mee doen, verkopen ze hem een paar maanden later aan een andere club en komt er nu naar buiten dat ze al die tijd al veel meer wisten en ze gewoon de vermoorde onschuld hebben gespeeld om iets van hun investering terug te krijgen. Dat vind ik het ontbreken van een moreel kompas. Elke reactie anders dan doen alsof je geen idee hebt en het onderzoek afwachten terwijl nu blijkt dat je al vrij lang een heel goed idee had van waar hij zich mee bezig hield was een betere reactie geweest. “Geen commentaar, het onderzoek loopt nog” was beter te verdedigen geweest dan wat ze nu gedaan hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
KNVB-directeur Van Leeuwen: WK-boycot werkt tegengesteld

"In Qatar is onze inzet meer dan de sportieve inzet”, zei [KNVB directeur] Van Leeuwen. „We vragen aandacht voor belangrijke ontwikkelingen. Voor de arbeidsomstandigheden van de arbeidsmigranten, voor de mensenrechten, voor vrouwenrechten, voor vrijheid, voor gelijkheid. "

Werkelijk, wat een bullshit weer. De KNVB gaat helemaal niks doen behalve de centen opstrijken.

Een boycot zou wel degelijk werken. Als de 'smaakmakers' de toernooien in dit soort landen zouden boycotten gaat er bij de FIFA misschien eindelijk eens iets gebeuren om geen toernooien meer in corrupte dictaturen te organiseren.

Nu verandert er helemaal niks, en dat weet de KNVB donders goed.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:20:
KNVB-directeur Van Leeuwen: WK-boycot werkt tegengesteld

"In Qatar is onze inzet meer dan de sportieve inzet”, zei [KNVB directeur] Van Leeuwen. „We vragen aandacht voor belangrijke ontwikkelingen. Voor de arbeidsomstandigheden van de arbeidsmigranten, voor de mensenrechten, voor vrouwenrechten, voor vrijheid, voor gelijkheid. "

Werkelijk, wat een bullshit weer. De KNVB gaat helemaal niks doen behalve de centen opstrijken.

Een boycot zou wel degelijk werken. Als de 'smaakmakers' de toernooien in dit soort landen zou boycotten gaat er bij de FIFA misschien eindelijk eens iets gebeuren om geen toernooien meer in corrupte dictaturen te organiseren.

Nu verandert er helemaal niks, en dat weet de KNVB donders goed.
Dan zelf maar boycotten door niet te kijken, ik zal het absoluut niet missen. Nu schreeuwt iedereen moord en brand, begint het wk kijken er weer gewoon miljoenen Nederlanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 15:36

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat vinden we van de nieuwe technische mensen bij PSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niks. Eerst maar eens afwachten. Een paar jaar Jong en jonger trainen maakt je nog geen goede trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
toolkist schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:48:
Niks. Eerst maar eens afwachten. Een paar jaar Jong en jonger trainen maakt je nog geen goede trainer
Daarom had hij ook aangegeven nog niet te willen, maar PSV wil hem te graag naar voren schuiven.

Wat mij betreft komt het voor v Nistelrooij te vroeg, ongeacht hoeveel adviseurs je er naast/achter zet. Ik moet het allemaal nog maar zien.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:45:
Wat vinden we van de nieuwe technische mensen bij PSV?
Prima toch? Van Nistelrooij is een mooie naam en Rutten waarborgt de nodige ervaring.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ElPaco schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Daarom had hij ook aangegeven nog niet te willen, maar PSV wil hem te graag naar voren schuiven.

Wat mij betreft komt het voor v Nistelrooij te vroeg, ongeacht hoeveel adviseurs je er naast/achter zet. Ik moet het allemaal nog maar zien.
Ik dus ook, heeft PSV al een boegbeeld van de club gekost en nu wordt hetzelfde beleid weer doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:06
Ruud toch trainer bij PSV, eerst wilde hij niet (terecht denk ik) en nu opeens wel een paar weken later. Ik blijft het bijzonder vinden en ze nemen wederom een groot risico op een miljoenenpositie. Hij zei zelf er nog niet klaar voor te zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 23:55
Even kijken Qatar is laatste wk voordat er meer landen mee mogen doen?(poules van 3 teams waar 2 van de 3 doorgaan )?
Zelf had ik liever gezien dat ze voor grotere poules gegaan waren. Want nu speel je als je niet in de knockouts komt maar 2 wedstrijden ipv 3.
Ik geloof als je voor 8 poules van 6 was gegaan ipv 16 van 3.
Ja dan had je misschien in de knockout de 16de finales moeten schrappen omdat het anders veelste lang duurt. Maar had voor kleinere landen ook wel veel interessanter kunnen zijn 5 vaste wedstrijden ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
carpebios schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:43:
Ruud toch trainer bij PSV, eerst wilde hij niet (terecht denk ik) en nu opeens wel een paar weken later. Ik blijft het bijzonder vinden en ze nemen wederom een groot risico op een miljoenenpositie. Hij zei zelf er nog niet klaar voor te zijn.
Maar wel met ervaren assistent er naast, misschien was dat zijn eis?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 24-05 15:00
Vrietje schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:58:
Even kijken Qatar is laatste wk voordat er meer landen mee mogen doen?(poules van 3 teams waar 2 van de 3 doorgaan )?
Zelf had ik liever gezien dat ze voor grotere poules gegaan waren. Want nu speel je als je niet in de knockouts komt maar 2 wedstrijden ipv 3.
Ik geloof als je voor 8 poules van 6 was gegaan ipv 16 van 3.
Ja dan had je misschien in de knockout de 16de finales moeten schrappen omdat het anders veelste lang duurt. Maar had voor kleinere landen ook wel veel interessanter kunnen zijn 5 vaste wedstrijden ipv 2.
Met zo'n lange groepsfase heb je vooral extra duels die voor een breed publiek niet interessant zijn. En ook nog eens héél veel extra duels. Met 8 poules van 6 moeten er 8 x 15 wedstrijden worden gespeeld. Ga je door met alleen de groepswinnaars dan heb je (inclusief troostfinale) 128 wedstrijden. Met 16 poules van 3 zijn er totaal maar 64 wedstrijden nodig. Precies evenveel als met 8 poules van 4.

Waar ik vooral bang voor ben zijn tactische spelletjes en oneerlijke situaties. In een poule van 3 speel je de laatste wedstrijd met een informatievoorsrpong. Veel teams zullen al weten dat ze zijn uitgeschakeld. Ik denk dat die wedstrijden alleen leuk worden als het een verkapte knock-outwedstrijd wordt tussen twee ploegen die allebei doorkunnen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
T-MOB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Met zo'n lange groepsfase heb je vooral extra duels die voor een breed publiek niet interessant zijn. En ook nog eens héél veel extra duels. Met 8 poules van 6 moeten er 8 x 15 wedstrijden worden gespeeld. Ga je door met alleen de groepswinnaars dan heb je (inclusief troostfinale) 128 wedstrijden. Met 16 poules van 3 zijn er totaal maar 64 wedstrijden nodig. Precies evenveel als met 8 poules van 4.

Waar ik vooral bang voor ben zijn tactische spelletjes en oneerlijke situaties. In een poule van 3 speel je de laatste wedstrijd met een informatievoorsrpong. Veel teams zullen al weten dat ze zijn uitgeschakeld. Ik denk dat die wedstrijden alleen leuk worden als het een verkapte knock-outwedstrijd wordt tussen twee ploegen die allebei doorkunnen.
128 wedstijden 8)7.

Nee, dan krijg je lekker feeling met zo'n toernooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
alexbl69 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:01:
[...]

128 wedstijden 8)7.

Nee, dan krijg je lekker feeling met zo'n toernooi.
Misschien een idee om eerst een soort voorrondes te organiseren, die kunnen dan in de maanden voor het toernooi plaatsvinden mooi verspreid over het jaar. Heb je in die periode ook regelmatig interessante wedstrijden. Vervolgens laat je de 32 beste landen uit de voorrondes in een toernooi vorm, zegmaar eindtoernooi de boel afmaken.

Kan iedereen meedoen en is het toch interessant.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord is voor de achtste en negende keer bestraft door de UEFA naar aanleiding van wangedrag van de aanhang. De Rotterdamse club meldt dat er na wangedrag tijdens het tweeluik met Partizan Belgrado in de achtste finale van de Conference League opnieuw een rekening op de deurmat is gevallen. De schade bedraagt inmiddels ruim 400 duizend euro.
Daar gaat je prijzengeld :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Ja, zonde. Maar onder de aanhang zitten een aantal intellectueel uitgedaagden die vinden dat rotzooi trappen en vuurwerk het belangrijkste is in het support zijn. Wie niet meedoet is in hun ogen een nep supporter. En... ze stoken elkaar nu op om de half miljoen te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-05 21:13
Ankona schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:23:
[...]

Misschien een idee om eerst een soort voorrondes te organiseren, die kunnen dan in de maanden voor het toernooi plaatsvinden mooi verspreid over het jaar. Heb je in die periode ook regelmatig interessante wedstrijden. Vervolgens laat je de 32 beste landen uit de voorrondes in een toernooi vorm, zegmaar eindtoernooi de boel afmaken.

Kan iedereen meedoen en is het toch interessant.
Sounds strangely familiar..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo Ronald de Boer laat zich ook weer kennen zeg met die uitspraken bij Jinek over de 6.5k doden bij het bouwen van de WK stadions, zou ie nog steeds actief betaald worden door Qatar ofzo? Bahbah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:09:
Zo Ronald de Boer laat zich ook weer kennen zeg met die uitspraken bij Jinek over de 6.5k doden bij het bouwen van de WK stadions, zou ie nog steeds actief betaald worden door Qatar ofzo? Bahbah
Voor iets meer duiding:
YouTube: Ronald de Boer over doden in Qatar: "Uit z'n verband gerukt" | JINE...
https://www.ad.nl/buitenl...en-hoop-gegooid~a33ea53b/

Kun je zien wat geld met iemand doet :r

Maar hij is de ambassadeur van het WK, dus ja, hij wordt actief betaald door Qatar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ruzor op 01-04-2022 08:20 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
Vooral gênant dat ze hem überhaupt daarvoor uitnodigen. En deze week zat daar ook al die idioot die zijn dure karretje in de prak had gereden. Het niveau van dat programma overstijgt het gemiddelde roddelkanaal nog amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Las vanochtend dat de voorzitster van de Noorse voetbalbond de enige was die kritiek heeft geuit op Qatar.

Noorse bondsvoorzitter botst tijdens FIFA-congres met Qatarese WK-organisatie

Helaas heeft Noorwegen zich niet geplaatst, waardoor haar woorden niet veel gewicht in de schaal leggen. De overige bonden (waaronder de KNVB) praten allemaal met meel in de mond en zeggen zogenaamd aandacht te vragen voor het onderwerp.

Denk dat het enige dat ze met elkaar bespreken is hoe ze een en ander in de media moeten spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:08
schaamteloos die Ronald de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 24-05 15:00
[b]alexbl69 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:16:[b]
Helaas heeft Noorwegen zich niet geplaatst, waardoor haar woorden niet veel gewicht in de schaal leggen. De overige bonden (waaronder de KNVB) praten allemaal met meel in de mond en zeggen zogenaamd aandacht te vragen voor het onderwerp.
Het is wel wat makkelijk om naar de bonden of de spelers te wijzen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ondanks dat ik het walgelijk vind hoe dit WK tot stand gekomen is zet ik toch gewoon de TV aan komende winter.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:00:
[...]

Het is wel wat makkelijk om naar de bonden of de spelers te wijzen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ondanks dat ik het walgelijk vind hoe dit WK tot stand gekomen is zet ik toch gewoon de TV aan komende winter.
Bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vanavond debuut Ihattaren :9~ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
1 april?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Stimulate14 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:44:
Vanavond mogelijk debuut Ihattaren :9~ .
FTFY

Nog steeds zou het mooi zijn als hij weet door te breken als onbetwiste basisspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Napo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:22:
[...]

FTFY

Nog steeds zou het mooi zijn als hij weet door te breken als onbetwiste basisspeler.
In de bekerfinale de 1-2 scoren in de 94'ste minuut en richting Roger S. lopen :9~ :9~ :9~ :9~ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
T-MOB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:00:
[...]

Voor zover ik me nu voel ga ik dat niet doen.

Wel enigszins hypocriet, want de F1 in SA heb ik ook wel bekeken, maar merk aan mezelf dat ik er redelijk 'klaar' mee ben.

Vooral de hypocrisie van alle bonden (of het nu voetbal, autosport of whatever is). Naar buiten toe allemaal geleuter over maatschappelijke betrokkenheid, inclusie, fair-play, we-doen-het-samen en weet ik wat al meer, maar ondertussen puur voor het geld wel je toernooien en wedstijden organiseren in landen die met stip onderaan staan in alle lijstjes met betrekking tot mensenrechten.

Hoop dat we op korte termijn een keer een vrouwelijke Formule 1 coureur krijgen, waarna deze hopelijk als statement met behulp van de andere coureurs de Grand Prix van Saoedi Arabië wint. Mag zo'n middeleeuwse heerser vervolgens de bokaal aan een vrouw uitdelen. Benieuwd wat er dan gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 15:44

gws24

Thinking is hard!

@alexbl69 De GP van Sotsji wordt naar verluid vervangen door een race in Qatar :+

bron: https://nos.nl/artikel/24...ische-invasie-in-oekraine

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
’FIFA denkt aan wedstrijden van 100 minuten op WK in Qatar’

<<Voetbalbond bekijkt maatregelen tegen tijdrekken>>

Op zich nobel dat ze wat aan het tijdrekken willen doen, maar of wedstrijden van 100 minuten dan de oplossing zijn? Dan wordt het tijdrekken alleen maar erger. 100 minuten is dan immers strak 100 minuten, terwijl 'normale' wedstijden nu 2 of 3 minuten blessuretijd kennen en 'tijdrek' wedstrijden nu ook al tot de 107e of 108e minuut doorgaan.

Lijkt me praktischer dat je de laatste 10 of 15 minuten met zuivere speeltijd gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Dan wordt tijdrekken idd een heel efficient en voorspelbaar wapen om de wedstrijden op slot te gooien.

Beter kunnen de scheidsrechters gewoon optreden tegen het tijdrekken zelf.
Eventueel regeltjes toevoegen dat een inworp genomen moet worden door de speler die als eerste bij de bal is en als er niet snel een naar de bal loopt de inworp overgaat naar de tegenstander. Bij blessure behandelingen, de speler die na het verlaten van het veld wonderbaarlijk snel weer top fit is nog even laten wachten met terugkeren. Wissels kunnen door de vierde man afgehandeld worden, daar hoeft het spel niet voor stil te liggen.
Keepers moeten de bal volgens de spelregels al binnen een paar seconde uittrappen, daar mag een scheidsrechter al lang tegen optreden door een indirecte vrije trap toe te kennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Vos

AFCA

Ankona schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:29:
Dan wordt tijdrekken idd een heel efficient en voorspelbaar wapen om de wedstrijden op slot te gooien.

Beter kunnen de scheidsrechters gewoon optreden tegen het tijdrekken zelf.
Eventueel regeltjes toevoegen dat een inworp genomen moet worden door de speler die als eerste bij de bal is en als er niet snel een naar de bal loopt de inworp overgaat naar de tegenstander. Bij blessure behandelingen, de speler die na het verlaten van het veld wonderbaarlijk snel weer top fit is nog even laten wachten met terugkeren. Wissels kunnen door de vierde man afgehandeld worden, daar hoeft het spel niet voor stil te liggen.
Keepers moeten de bal volgens de spelregels al binnen een paar seconde uittrappen, daar mag een scheidsrechter al lang tegen optreden door een indirecte vrije trap toe te kennen.
Zo krijg je wel weer allerlei extra regeltjes, interpretaties etc. Zuivere speeltijd lijkt mij de beste oplossing. Maarjah zal wel niet goed in het tv schema passen *money money money*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
Tja, volgens mij is voetbal 1 vd weinige sporten die niet met zuivere speeltijd op t hoogste niveau werkt…

Gewoon invoeren zou ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:42

Quad

Doof

Inderdaad, invoeren en tijd terugzetten naar 35 minuten per helft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:24:
Inderdaad, invoeren en tijd terugzetten naar 35 minuten per helft.
Dan gaan de wedstrijden in Portugal wel een lange doorlooptijd hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Exocet schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:25:
[...]

Dan gaan de wedstrijden in Portugal wel een lange doorlooptijd hebben
Zou het? Tijdrekken heeft dan weinig zin toch?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:26:
[...]

Zou het? Tijdrekken heeft dan weinig zin toch?
Dat dit in hun dna, dat stopt echt niet zo maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Voordeel is dat de rest van de wereld er dan minder last van heeft ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
rik86 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:21:
Tja, volgens mij is voetbal 1 vd weinige sporten die niet met zuivere speeltijd op t hoogste niveau werkt…

Gewoon invoeren zou ik zeggen
Welk probleem los je daarmee op wat niet op een andere manier opgelost kan worden? Vertraging in het spel in elk geval niet, getreuzel met spelhervattingen kan al lang door de scheidsrechters aangepakt worden. Probleem is meer de arbitrage, blijkbaar hebben die geen richtlijnen meegekregen om het spel te versnellen.

Ik ben niet zo'n voorstander van zuivere speeltijd. Misschien hangen er niet echt nadelen aan, de voordelen mis ik ook een beetje. Ik vrees dat dan juist het tempo er nog meer uit gaat omdat de klok toch stil staat.

(Overigens... Volleybal, badminton, tennis, atletiek, zeilen, schaatsen, wielrennen, ... aardig wat sporten zonder zuivere speeltijd)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In geen van die sporten heeft tijdrekken dan ook zin. Of je verliest als je er te lang over doet, of het aantal punten om te winnen staat vast.

Zelf weet ik niet of zuivere speeltijd dé oplossing is, maar ik weet nog wel een andere. Zolang elke maatregel die ze bij voetbal verzinnen hooguit halfslachtig gehandhaafd wordt zal er weinig veranderen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:20:
I
Zelf weet ik niet of zuivere speeltijd dé oplossing is, maar ik weet nog wel een andere. Zolang elke maatregel die ze bij voetbal verzinnen hooguit halfslachtig gehandhaafd wordt zal er weinig veranderen.
Daar zit dus denk ik de sleutel, bij de richtlijnen voor de arbitrage. (Net als dat er geen enkele sport is waarbij het geoorloofd is om als speler zo tekeer te gaan tegen de scheidsrechter als bij voetbal)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:32

Player1S

Probably out in the dark

Gewoon paar draconische regels invoeren

blessure behandeling nodig? Zeker 5 minuten nodig om bij te komen voordat je het veld weer in mag. Of direct wisselen

Of

Speler die blessure behandeling nodig heeft en ondersteuning nodig heeft om veld af te gaan maar vervolgens direct weer arm op steekt om veld in te rennen krijgt direct rood + 10 wedstrijden schorsing.

Daarnaast pleit ik al jaren voor de 123-regel.
Wanneer de scheids ergens voor fluit telt hij tot 3. Elke speler die om hem heen staat die geen aanvoerdersband om heeft en/of niet de dader of slachtoffer is van datgene waar hij voor floot, krijgt een gele kaart.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ik heb nog wel een paar ideeën:

- Groene kaart invoeren --> tijdstraf van X aantal minuten, bijv. commentaar op de scheids als je niet de aanvoerder bent per definitie een groene kaart; vragen om een kaart van de tegenstander = ook commentaar op de scheidsrechters;
* 2x groen = geel, en geel is ook gewoon de tijdstraf
* verdere effecten van rood en geel blijven staan
- Zuivere speeltijd invoeren van 2x 35 minuten. Klok wordt niet hervat bij een fluitje van de scheids, maar als de bal in het spel is gebracht (óf je moet 'm binnen x-seconden in 't spel brengen, en zo niet, dan wordt er afgefloten)
- Bij een (ogenschijnlijke) blessure --> verplicht wisselen
- Maximaal 8x (of iets dergelijks) aantal keer wisselen
- Terug wisselen toe gaan staan eventueel in combinatie met het wél mogen vervangen van een groene/gele-kaart-speler

maar 't staat/valt bij handhaving ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Ankona schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:13:
[...]

Welk probleem los je daarmee op wat niet op een andere manier opgelost kan worden? Vertraging in het spel in elk geval niet, getreuzel met spelhervattingen kan al lang door de scheidsrechters aangepakt worden. Probleem is meer de arbitrage, blijkbaar hebben die geen richtlijnen meegekregen om het spel te versnellen.

Ik ben niet zo'n voorstander van zuivere speeltijd. Misschien hangen er niet echt nadelen aan, de voordelen mis ik ook een beetje. Ik vrees dat dan juist het tempo er nog meer uit gaat omdat de klok toch stil staat.

(Overigens... Volleybal, badminton, tennis, atletiek, zeilen, schaatsen, wielrennen, ... aardig wat sporten zonder zuivere speeltijd)
je hebt gelijk, ik zit op tweakers, dan moet ik m'n definities wat scherper hebben ;)

Dat zijn allemaal sporten waar je of zo snel mogelijk moet finishen/ tot een X-aantal punten gaat/ een X-aantal kansen hebt, dus tijdrekken niets toevoegt.

Dus voetbal is 1 van de zeer weinige sporten waar tijdrekken zin heeft (omdat er een tijdslimiet op de wedstrijdduur zit) en er geen zuivere speeltijd/ schotklok o.i.d. op het hoogste is ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:11:

blessure behandeling nodig? Zeker 5 minuten nodig om bij te komen voordat je het veld weer in mag. Of direct wisselen

Of

Speler die blessure behandeling nodig heeft en ondersteuning nodig heeft om veld af te gaan maar vervolgens direct weer arm op steekt om veld in te rennen krijgt direct rood + 10 wedstrijden schorsing.
Draconisch zijn ze zeker, zeker als je in ogenschouw neemt dat een blessure ook door de tegenstander kan komen en hij er met wellicht enkel een gele kaart vanaf komt. Je gaat dan wel enige motivatie creeeren om wat harder door te gaan op de betere spelers van de tegenstander om zo een overtalsituatie te creeeren.

De tweede situatie is wat lastiger, zeker omdat pijn snel kan verdwijnen. Is het spijtig dat het gebeurt? Zeker maar ook daar moet je de scheidsrechter of iemand anders niet verantwoordelijk maken voor het op afstand vaststellen van een medisch kwetsuur.
Daarnaast pleit ik al jaren voor de 123-regel.
Wanneer de scheids ergens voor fluit telt hij tot 3. Elke speler die om hem heen staat die geen aanvoerdersband om heeft en/of niet de dader of slachtoffer is van datgene waar hij voor floot, krijgt een gele kaart.
Dat lijkt mij in beginsel een prima middel. Initieel wellicht veel kaarten maar spelers hebben gewoon te accepteren wat de scheidsrechter besluit. Dat gezeur en getraineer eromheen is kansarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Napo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:31:
[...]

Draconisch zijn ze zeker, zeker als je in ogenschouw neemt dat een blessure ook door de tegenstander kan komen en hij er met wellicht enkel een gele kaart vanaf komt. Je gaat dan wel enige motivatie creeeren om wat harder door te gaan op de betere spelers van de tegenstander om zo een overtalsituatie te creeeren.

De tweede situatie is wat lastiger, zeker omdat pijn snel kan verdwijnen. Is het spijtig dat het gebeurt? Zeker maar ook daar moet je de scheidsrechter of iemand anders niet verantwoordelijk maken voor het op afstand vaststellen van een medisch kwetsuur.
Als jij 5 minuten aan de kant moet staan ben je minder geneigd om blessure te faken en half veld rond te rollen en gillen alsof je been er net afgeblazen is door een landmijn.
Diegene die daadwerkelijk zoveel pijn hebben staan nu ook wel nog paar minuten aan de zijlijn voor ze er weer in willen.

Effectief gezien straf je dus niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:45:
[...]

Als jij 5 minuten aan de kant moet staan ben je minder geneigd om blessure te faken en half veld rond te rollen en gillen alsof je been er net afgeblazen is door een landmijn.
Diegene die daadwerkelijk zoveel pijn hebben staan nu ook wel nog paar minuten aan de zijlijn voor ze er weer in willen.

Effectief gezien straf je dus niemand.
Maar dan wil je de excessen (faken of een half veld rond rollen) als basis nemen om de rest ook aan te pakken. Er zijn momenten waarbij je een directe pijn voelt, er een verzorger naar wil laten kijken om zeker te zijn zodat je jezelf niet verder blesseert. Dat maakt het niet dat een blessure gevijnst wordt noch dat je 5 minuten aan de zijlijn wil gaan staan.

Spelers moeten ook deels in bescherming genomen worden, en dat mag wat verder gaan dan enkel een extra wisselmogelijkheid bij een potentieel hoofdletsel. Uiteindelijk straf je potentieel de speler puur omdat de medische staf van een afstand moet afwegen of ze die 5 minuten met een man minder willen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Napo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:54:
[...]

Maar dan wil je de excessen (faken of een half veld rond rollen) als basis nemen om de rest ook aan te pakken. Er zijn momenten waarbij je een directe pijn voelt, er een verzorger naar wil laten kijken om zeker te zijn zodat je jezelf niet verder blesseert. Dat maakt het niet dat een blessure gevijnst wordt noch dat je 5 minuten aan de zijlijn wil gaan staan.

Spelers moeten ook deels in bescherming genomen worden, en dat mag wat verder gaan dan enkel een extra wisselmogelijkheid bij een potentieel hoofdletsel. Uiteindelijk straf je potentieel de speler puur omdat de medische staf van een afstand moet afwegen of ze die 5 minuten met een man minder willen accepteren.
We kunnen ook achteraf de beelden bestuderen en de fakers direct 10 wedstrijden geven en +5 voor elke opvolgende overtreding waarbij de teller pas na 5 jaar gereset wordt.

Grootste probleem is dat men in het voetbal alles te lang getolereerd heeft. Tijdrekken, blessures faken, schwalbes, grote bek tegen de scheids.

Dat draai je alleen maar om door nu keihard op de rem te trappen. En tja, diegene die daardoor onterecht gestraft wordt gaat maar het tuig bedanken die er verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:02:
[...]

We kunnen ook achteraf de beelden bestuderen en de fakers direct 10 wedstrijden geven en +5 voor elke opvolgende overtreding waarbij de teller pas na 5 jaar gereset wordt.
Dan de praktisch vraag: Hoe ga je dat vaststellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Madueke mocht zich vandaag verantwoorden voor de rechter: rijden zonder rijbewijs en het tonen van een vals identiteitsbewijs. Hij heeft imiddels een uitspraak mogen ontvangen: een boete van € 1000,- voor het bezitten/tonen van valse papieren, een boete van € 375,- euro voor het rijden zonder geldig rijbewijs.plus een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur.

Op zich geen schokkende bedragen die Madueke lachend af tikt, maar wtf, hoe haal je het in je hoofd om als publiek bekend figuur rond te lopen met een vals identiteitsbewijs? En je daar ook mee gaan legitimeren wanneer je wordt staande gehouden door de politie? Zou het een dermate slechte chauffeur zijn dat ie niet via de normale weg een rijbewijs kan halen en om die reden er gewoon ééntje koopt? :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:
Madueke mocht zich vandaag verantwoorden voor de rechter: rijden zonder rijbewijs en het tonen van een vals identiteitsbewijs. Hij heeft imiddels een uitspraak mogen ontvangen: een boete van € 1000,- voor het bezitten/tonen van valse papieren, een boete van € 375,- euro voor het rijden zonder geldig rijbewijs.plus een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur.

Op zich geen schokkende bedragen die Madueke lachend af tikt, maar wtf, hoe haal je het in je hoofd om als publiek bekend figuur rond te lopen met een vals identiteitsbewijs? En je daar ook mee gaan legitimeren wanneer je wordt staande gehouden door de politie? Zou het een dermate slechte chauffeur zijn dat ie niet via de normale weg een rijbewijs kan halen en om die reden er gewoon ééntje koopt? :o
Nou ja buiten de boete, het kan je ook visums kosten. Denk niet dat je bijvoorbeeld nog voor een ESTA in aanmerking komt de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:11:

Of

En dan 120 wedstrijden schorsing als je iemand daadwerkelijk blesseert? Of een helft eraf als jouw tegenstander er 5 minuten vanaf moet? Want wat jij lijkt te willen is het faciliteren van enorme schop partijen, alleen de slachtoffers worden genaaid met jouw voorstel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rik86 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:31:
[...]

je hebt gelijk, ik zit op tweakers, dan moet ik m'n definities wat scherper hebben ;)

Dat zijn allemaal sporten waar je of zo snel mogelijk moet finishen/ tot een X-aantal punten gaat/ een X-aantal kansen hebt, dus tijdrekken niets toevoegt.

Dus voetbal is 1 van de zeer weinige sporten waar tijdrekken zin heeft (omdat er een tijdslimiet op de wedstrijdduur zit) en er geen zuivere speeltijd/ schotklok o.i.d. op het hoogste is ingevoerd.
Met zuivere speeltijd kun je de boel net zo goed vertragen dat er geen fatsoenlijke wedstrijd meer mogelijk is.
Kijk naar Benfica tegen PSV en Ajax dit seizoen. Als er maar elke minuut iemand een pijntje heeft kun je nog zo leuk zuivere speeltijd hebben, een fatsoenlijke aanval opzetten lukt je dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:

Ik snap er geen zak van dat de rechter 'rekening houdt met de impact die het op hem heeft als bekend persoon' waardoor ie minder hard gestraft wordt dan als jij of ik dat zouden doen.
Ben benieuwd of daar bij Promes zometeen ook zo over wordt geoordeeld door een rechter 'oh wat zielig dat ie in de media al veroordeeld is laten we hem een paar jaar minder geven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:19:
[...]

En dan 120 wedstrijden schorsing als je iemand daadwerkelijk blesseert? Of een helft eraf als jouw tegenstander er 5 minuten vanaf moet? Want wat jij lijkt te willen is het faciliteren van enorme schop partijen, alleen de slachtoffers worden genaaid met jouw voorstel...
Als je aan de ene kant het faken van blessures gaat ontmoedigen moet je aan de andere kant ook smerige overtredingen harder aanpakken.

Je moet in deze echter wel tijdrek blessures en echte blessures onderscheiden. Een speler die 1-0 achter staat of al 5-0 voor staat zal minder snel (of helemaal niet) een blessure faken en zo snel mogelijk weer door willen.
Omgekeerd, iemand die 1-0 voor staat of een gelijkspel eruit probeert te slepen die zal al proberen een uur door te rollen als je hem verkeerd aankijkt.

Probleem met dit soort dingen is helaas dat de goeden gestraft worden door de slechten. Echter zul je op bepaald moment toch die keuze moeten gaan maken want anders wordt het alleen maar erger.

Ik snap dat het vervelend is dat een speler die echt behandeling nodig had dan 5 minuten moet wachten maar bedank de rollers daar maar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:59
Cristiano Ronaldo z'n vrouw heeft een miskraam gehad. Diep triest natuurlijk, maar nu heeft zelfs Real Madrid een officieel persbericht op de site geplaatst waarin ze hun medeleven betuigen. Dat is toch wel erg bijzonder! Bewijst maar weer eens hoe groot die man is.

"Onze geliefde" staat er zelfs. Poeh, dit raakt mij ook ff. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 18-04-2022 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heerenveen, dat was toch die veel te brave club met stadionbezoekers van gemiddeld 65+?

https://nos.nl/l/2427031

Stelletje kneuzen ga wat nuttigs doen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:55:
Heerenveen, dat was toch die veel te brave club met stadionbezoekers van gemiddeld 65+?

https://nos.nl/l/2427031

Stelletje kneuzen ga wat nuttigs doen anders
Wat moeten ze anders doen? Deze lui hebben waarschijnlijk niet veel buiten 'hun club'..

Maar dat het diep triest is, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:05:
[...]

Strafmaat is niet eens heel belangrijk, staat wel stoer maar het gaat vooral om de pakkans. Ik snap ook niet dat er niet veel meer uit het publiek gepakt worden. Je hoeft ze niet allemaal te pakken, als je er een paar pakt weet iedereen dat die gepakt KAN worden. (Er moet natuurlijk wel een straf volgen maar je hoeft iemand leven niet kapot te maken. Scheur de seizoenskaart door, ben je al een heel eind. Stadionverbod ligt ook voor de hand. )
En de clubs hebben de middelen natuurlijk al jaar en dag. Er zijn afdoende camera's om personen te herkennen en men kan op basis van de huisregels bezoekers aanspreken/verwijderen indien ze onherkenbaar door het stadion rondlopen.

Dat de clubs daarin weinig actie ondernemen is ze toch zeker wel aan te rekenen en dan gaat het zoals het nu gaat, van kwaad tot erger. Je zou ook hopen dat de supportersverenigingen een standpunt in zouden nemen. We horen die supportersverenigingen (zowel de fanatiekere als de gematigde) maar al te vaak dat er minder beperkingen zouden moeten zijn maar helaas zijn er te veel personen die het voor de grote groep verpesten (daarbij niet zeggende dat die personen deel uit maken van een supportersvereniging)

Het is goed dat dit soort volk aangepakt wordt maar de club mag zeker wat doen tegen al die personen die spullen op het veld gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-05 15:18

snmght

imho dan he

Topicstarter
@Anoniem: 338166 @Quad ik zeg bewust niet Feyenoord fans dus waarom de Ajax kern er bij gehaald wordt is mij een raadsel. Ik weet dat heel veel mensen gewoon normaal van een wedstrijd kunnen genieten.

Maar als dit: https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=403506 (@Typhone)

een bijproduct is van een potje voetbal. Laat het dan linksom of rechtsom gauw afgelopen zijn.

NB de Voetbalzone titel is uiteraard click bait en wijst wel naar Feyenoord fans. Ik vind dat labelen niet nodig en niet ter zake doen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Gooien ze die bewusteloze man nou nog een steen/kei op zijn hoofd….??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Intrappen, onbeperkt wisselen en vijf minuten straf: KNVB wil testen in eerste divisie | NOS

https://nos.nl/l/2431830

Bam, dat zijn nog eens rigoureuze wijzigingen.
Of het goede wijzigingen zijn is een 2e, al ben ik voorstander van zuivere speeltijd, en 5 minuten eraf bij gele kaart, maar de rest vind ik vooral nuttig voor zaalvoetbal omgevingen.

Wel heel erg progressieve wens van de KNVB om de KKD als testplein te maken. Ik juich vernieuwingen wel toe als ik eerlijk ben.

Nu hebben we vooral regels en eerlijk spel rondom het voetbal gehad, met doellijn technieken en de VAR, 5e/6e man enz.
Nu het spel zelf een keer aanpakken.

Bron: https://www.knvb.nl/nieuw...irk-van-der-zee-noppen-en

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 07-06-2022 22:22 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 14:04
Met onbeperkt wisselen hebben clubs met geld en dus een brede selectie wel een voordeel.

Zou voor sommige trainers wel druk worden, al die wissels na de 70e minuut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25
Met intrappen in plaats van gooien, maak je van een groot deel van de inworpen een soort corners. Hoog de 16 in rammen en hopen dat de bal goed valt. Wat mij betreft maken ze daar net als bij de jeugd onder 12 indribbelen van, ook bij vrije trappen en corners, dat houdt het tempo er lekker in.

Vijf minuten straf ben ik helemaal voor, een tactisch gepakte gele kaart levert een hoop op en de gevolgen zijn te minimaal.

Het onbeperkt wisselen snap ik niet helemaal wat daar de bedoeling van is. Ik hoop wel gelimiteerd aan een vast aantal wisselmomenten om tijd rekken te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Quad schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:16:
Intrappen, onbeperkt wisselen en vijf minuten straf: KNVB wil testen in eerste divisie | NOS

Of het goede wijzigingen zijn is een 2e, al ben ik voorstander van zuivere speeltijd, en 5 minuten eraf bij gele kaart, maar de rest vind ik vooral nuttig voor zaalvoetbal omgevingen.

Wel heel erg progressieve wens van de KNVB om de KKD als testplein te maken. Ik juich vernieuwingen wel toe als ik eerlijk ben.

Nu hebben we vooral regels en eerlijk spel rondom het voetbal gehad, met doellijn technieken en de VAR, 5e/6e man enz.

Ik kreeg een beetje een 1 april gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:24
Wel bijzonder om in de KDD te 'testen', alsof het een competitie is waar er verder niets op het spel staat.
Dit lijkt me meer iets voor de vriendschappelijke wedstrijden in de zomerperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:20
De column zelf zegt: "je mag ongelimiteerd spelers wisselen met zogeheten ‘vliegende wissels’, wat betekent dat het spel niet meer wordt stilgelegd"

Ik denk dat spelers gewoon zelf heel hard naar de zijlijn moeten rennen als ze gewisseld worden, en hun vervanger pas het veld in mag als ze weg zijn.

Ik snap punt 2 "Dribbelen bij een vrije trap" niet echt.
Gemiddeld gaat per wedstrijd bijna 11 procent van de speeltijd verloren aan het nemen van vrije trappen. Door die onderbrekingen wordt de snelheid uit het spel gehaald, maar ook voeding gegeven aan een van de grootste ergernissen bij toeschouwers en spelers: tijdrekken. Dat wordt grotendeels vermeden met de zelfpass, waarmee je meteen mag doordribbelen nadat de bal door de scheids is stilgelegd.
Tijdrekken wordt door zuivere speeltijd aangepakt, je kan hooguit het tempo er even uithalen en op adem komen. Maar als je wil tijdrekken kan je dat toch nog steeds bij een vrije trap doen? Je hoeft toch niet meteen door te dribbelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 15:44

gws24

Thinking is hard!

Inmiddels is de keutel alweer ingetrokken:
Er is geen sprake van dat de KNVB gaat experimenteren met nieuwe spelregels in de Keuken Kampioen Divisie. Dat zegt directeur betaald voetbal Marianne van Leeuwen woensdag tegen persbureau ANP.
bron: https://www.nu.nl/voetbal...jkt-niet-aan-de-orde.html

Toch nog even over de voorgestelde wijzigingen:
Ingooien wordt intrappen: is de bal over de zijlijn, dan mag je deze voortaan inschieten of indribbelen. Datzelfde geldt voor de aftrap, een hoekschop en doeltrap - allemaal handelingen die bij een wedstrijd in de huidige opzet minstens een kwartier speeltijd innemen.
Het indribbelen kan voor snelheid zorgen maar tijdrekken wordt hier imo niet mee tegen gegaan. Verder worden ingooien bij de achterlijn dus net zoals corners, moet je imo niet willen.
Dribbelen bij een vrije trap: per wedstrijd gaat gemiddeld bijna 11 procent van de speeltijd verloren aan het nemen van vrije trappen. Door die onderbrekingen wordt de snelheid uit het spel gehaald, maar ook voeding gegeven aan een van de grootste ergernissen bij toeschouwers en spelers: tijdrekken. Dat wordt grotendeels vermeden met de zelfpass, waarmee je meteen mag doordribbelen zodra de bal door de scheids is stilgelegd.
Kan het irritante voor de bal staan door de tegenstander tegengaan maar als de nemende speler wil tijdrekken kan dat nog steeds.
Tijdstraf: een andere grote ergernis in het voetbal is het gedoe om gele en rode kaarten. Geel heeft een imagoprobleem, omdat je de eerste kaart nu voor lief neemt, vanwege het ontbreken van een directe consequentie. Met de vijfminutenstraf is dat verleden tijd.
Helemaal voor!
Onbeperkt wisselen: ook deze maatregel levert meer snelheid en spektakel op, want je mag ongelimiteerd spelers wisselen met zogeheten 'vliegende wissels'. Dit betekent dat het spel niet meer wordt stilgelegd.
Zuivere speeltijd: in 2020 bestond een gemiddelde Champions League-wedstrijd uit een krappe zestig minuten zuivere speeltijd. Bij deze nieuwe spelregels worden voetbalwedstrijden ingekort tot twee keer dertig minuten.
Vliegend wisselen ben ik voor maar onbeperkt niet. Dat laatste zorgt er alleen maar voor dat kleienere teams nog minder kans maken tegen teams met grote en goede selecties.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25
SpeedQber schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:48:

Ik snap punt 2 "Dribbelen bij een vrije trap" niet echt.
Je hoeft een vrije trap niet naar een teamgenoot te spelen, maar je kan de bal snel stilleggen en er zelf mee weg dribbelen. Geeft meer tempo in het spel aangezien je als aanvaller een voordeel kan halen door snel te hervatten in plaats van dat het weer een minuut stil ligt tot beide teams zich hebben hergroepeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:45:
Wel bijzonder om in de KDD te 'testen', alsof het een competitie is waar er verder niets op het spel staat.
De KNVB zette in het verleden scheidsrechters die fouten maakte ook wel eens terug naar de KKD. de KNVB is door dit soort gedachtes niet bijzonder handig bezig om de KKD in een goed daglicht te plaatsen. Iets wat natuurlijk zonde is zeker als je als club door de voetbalpiramide wil klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 16:40
toolkist schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:23:
[...]

Met zuivere speeltijd kun je de boel net zo goed vertragen dat er geen fatsoenlijke wedstrijd meer mogelijk is.
Kijk naar Benfica tegen PSV en Ajax dit seizoen. Als er maar elke minuut iemand een pijntje heeft kun je nog zo leuk zuivere speeltijd hebben, een fatsoenlijke aanval opzetten lukt je dan ook niet.
Dat klopt, maar momenteel heeft PSV of Ajax dan ook maar 45 minuten echt de kans om iets te doen, omdat de rest van de tijd het spel stil lag. Met zuivere (60 minuten) speeltijd, heb je ongeacht deze speelstijl wel 60 minuten dat de bal in het spel is.
Overigens bij zuivere speeltijd moet er weer streng(er) gecontroleerd worden op 6 seconden bij een keeper die de bal in de hand heeft. (of dat dit dan 10 seconden wordt, a la, maar wel consequent)

Dat elke minuut iemand een pijntje heeft staat los van de zuivere speeltijd i.m.o. maar moet zeker ook wel aandacht hebben dat aanstelleritis (lijkt op velden erg besmettelijk te zijn, zelfs bij amateurs, ik houd daar niet zo van) niet de boventoon gaat voeren. Simpel gezegd:
Voetbal moet weer een leuke/ snelle sport worden. Ooit was het een (relatief) snelle sport, waar veel gebeurde, tegenwoordig is dat maar sporadisch zo, tenzij je het rollen, huilen en aanstellen meetelt bij 'veel gebeurt'. Juist doordat een ingooi 15 seconden duurt, een vrije trap pas na 20 seconden (of langer) genomen wordt én het spel zoveel stil ligt is de snelheid er vaak wel uit. Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar (puur wat dat betreft) vind ik hockey / handbal veel leuker om te kijken, dat gaat zo snel en ook daar gebeurt genoeg (ook wat niet mag/ hoort), maar dat is accepteren, 5 minuten strafbankje en doorgaan (uitzonderingen daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 16:40
Sempy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:56:
Met intrappen in plaats van gooien, maak je van een groot deel van de inworpen een soort corners. Hoog de 16 in rammen en hopen dat de bal goed valt. Wat mij betreft maken ze daar net als bij de jeugd onder 12 indribbelen van, ook bij vrije trappen en corners, dat houdt het tempo er lekker in.

Vijf minuten straf ben ik helemaal voor, een tactisch gepakte gele kaart levert een hoop op en de gevolgen zijn te minimaal.

Het onbeperkt wisselen snap ik niet helemaal wat daar de bedoeling van is. Ik hoop wel gelimiteerd aan een vast aantal wisselmomenten om tijd rekken te voorkomen.
Quad schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:16:

En zuivere speeltijd willen ze ook mee gaan testen.

Maar om even in te haken op het onbeperkt wisselen, dit zie je bij Basketbal, handbal (en zaalvoetbal) ook terug. Voordeel lijkt mij dat je wat meer/ vaker wat zaken kan aanpassen naar gelang de fase van de wedstrijd. Enige grote nadeel wat ik hieraan vind zitten is dat inderdaad de grote rijke clubs van hun wissels niet (veel) minder worden, terwijl andere clubs juist meer terugvallen door hun wissels, dus een vast groepje spelers meer/ vaker zullen belasten. En ergens ben ik er bang voor dat door zo'n regel de wereld denkt dat het dan ook kan om 4 wedstrijden per week te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:20
Sempy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Je hoeft een vrije trap niet naar een teamgenoot te spelen, maar je kan de bal snel stilleggen en er zelf mee weg dribbelen. Geeft meer tempo in het spel aangezien je als aanvaller een voordeel kan halen door snel te hervatten in plaats van dat het weer een minuut stil ligt tot beide teams zich hebben hergroepeert.
Ik bedoel "Dat wordt grotendeels vermeden met de zelfpass", aangezien het team dat de vrije trap krijgt er ook voor kan kiezen om niet meteen verder te spelen, en zo alsnog tijd te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
- Vliegende wissels klinkt leuk maar daar is een voetbalveld helemaal niet geschikt voor ivm de grootte, zie je de rechtsbuiten al het halve veld over sprinten om gewisseld te worden? Bovendien een enorm voordeel voor de grotere clubs.
- Gele kaart 5 minuten eruit, is een veel te zware straf en veranderd het hele spel. De impact van deze tijdstraf is enorm en zal daardoor heel veel discussie opleveren (wat is wel geel en wat niet?)
- Indribbelen / Inschieten, hier ga je een enorm onrustig spelbeeld van krijgen. De muur bij een vrije trap zal hierdoor verdwijnen en alles zal gehaast over gaan komen.

Laat ze alleen zuivere speeltijd invoeren dan zet je al een stap in de goede richting, alle andere zaken gaan het spel alleen maar onrustiger en overzichtelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Meerdere wissels is overduidelijk in het nadeel van de kleinere clubs.

Is dat onbeperkt wisselen overigens ook nog in combinatie met de regel dat je overal van het veld mag/kan stappen? Of moet dat de uitgaande speler op dezelfde plek wisselen als de inkomende speler?

Anders kun je wel eens een heel dynamisch spel krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
forzav schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:53:
- Gele kaart 5 minuten eruit, is een veel te zware straf en veranderd het hele spel. De impact van deze tijdstraf is enorm en zal daardoor heel veel discussie opleveren (wat is wel geel en wat niet?)
Een gele kaart is nu vaak een te lichte straf. De speler (en het team) die daarmee bestraft wordt heeft een beperkt nadeel, zeker de "professionele" overtredingen door een middenvelder/aanvaller om een aanval eruit te halen doen weinig.

Kleine aanvulling: Het team dat erna speelt tegen hetzelfde team heeft zelfs in gevallen het enige voordeel, een automatische schorsing door gele kaar nummer 5. Dat is natuurlijk niet in zijn geheel te voorkomen maar dit heeft in ieder geval het effect dat het nadeel ook deels bij het eigen team ligt in de desbetreffende wedstrijd.

Met een straf van 5 minuten benadeel je daarmee niet enkel de tegenstander maar ook je eigen team. Daarmee raak je hopelijk dat soort acties uit het spel.
forzav schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:53:
- Indribbelen / Inschieten, hier ga je een enorm onrustig spelbeeld van krijgen. De muur bij een vrije trap zal hierdoor verdwijnen en alles zal gehaast over gaan komen.
Hoe kan dat nu al geconcludeert worden zonder dat het gepoogd is in een oefenwedstrijd/toernooi? In bepaalde situaties zal de vrije trap nog steeds op zo'n manier genomen worden omdat het een prima poging is om op doel te schieten, de situaties die niet kansrijk zijn zullen wellicht/hopelijk sneler tot een open spel leiden.

[ Voor 41% gewijzigd door Napo op 08-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:24
Napo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:44:
[...]

De KNVB zette in het verleden scheidsrechters die fouten maakte ook wel eens terug naar de KKD. de KNVB is door dit soort gedachtes niet bijzonder handig bezig om de KKD in een goed daglicht te plaatsen. Iets wat natuurlijk zonde is zeker als je als club door de voetbalpiramide wil klimmen.
Inmiddels kruipt de KNVB weer al weer terug:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Voetbal International heeft een mooi opiniestuk over de plannen met de KKD.

Samenvattend: fix eerst eens de volgende drie problemen:
  1. Beloftenelftallen die de ene wedstrijd met jeugdelftal spelen, en de andere wedstrijd met spelers uit het eerste
  2. Loterij voor promotie. Plek 3 t/m 9 kan kampioen worden in een paar wedstrijden.
  3. Onmogelijk om te degraderen uit de KKD

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:34:
Voetbal International heeft een mooi opiniestuk over de plannen met de KKD.

Samenvattend: fix eerst eens de volgende drie problemen:
  1. Beloftenelftallen die de ene wedstrijd met jeugdelftal spelen, en de andere wedstrijd met spelers uit het eerste
  2. Loterij voor promotie. Plek 3 t/m 9 kan kampioen worden in een paar wedstrijden.
  3. Onmogelijk om te degraderen uit de KKD
Punt 1 moet zeker opgelost worden, vaste selecties voor het de beloftenelftallen zou de norm moeten zijn. Ze doorschuiven naar het eerste elftal van de BVO mag een constante optie zijn maar dan mag je de potentiele inzet in het beloftenelftal onmogelijk gemaakt worden. Zeker met wedstrijden op maandag zie/zag je daar verschuivingen in selecties in.

Punt 2 is niet optimaal door de periodekampioenen, daar mag men inderdaad wel vanaf stappen. enige play-offs zijn prima maar zoals ze nu al geruime tijd is mag anders.

Het laatste is nu wellicht nog zo maar na volgend seizoen zou dat hopelijk wel mogelijk zijn:
Er is besloten dat er de aankomende drie seizoenen (t/m seizoen 2022/’23) geen promotie-/degradatieregeling komt voor eerste teams tussen de Eerste en Tweede Divisie

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 08-06-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vind het voorbeeld dat bij punt 1 aangehaald wordt nou niet echt heel sterk. De genoemde spelers zijn absoluut geen volwaardig ondeel van het Eerste Elftal van die club - zo'n 12 wedstrijden in een heel seizoen en veelal als invaller, dan ben je geen Eerste Elftal speler maar ben je juist prima op z'n plek in het Tweede Elftal, helemaal als je de leeftijd ook nog hebt voor een Jong-elftal.

Het grote probleem is gewoon dat die clubs de competitie als secundair beschouwen. Daar verander je niets aan als je met vaste selecties gaat spelen. Tegelijkertijd moeten we ook de ogen niet sluiten voor de voordelen die deze Jong-elftallen brengen, want na elk seizoen vinden er weer transfers plaats vanuit die Jong-elftallen naar andere Eredivisie-clubs, dus die profiteren er van dat die spelers ervaring hebben in KKD ipv alleen tegen leeftijdgenoten.

Promotie dmv periode-kampioenen vind ik nou juist de charme van de lagere divisies. Als je dat weghaalt, dan hou je een enorm grote groep over die voor de winterstop al 'klaar' is, helemaal zo lang degradatie nog niet geregeld is. En laten we eerlijk zijn: De clubs die de afgelopen jaren gepromoveerd zijn, hebben het helemaal niet zo slecht gedaan in hun eerste seizoen in de Eredivisie. Dus je kunt imho moeilijk stellen dat die clubs niets te zoeken hebben in de Eredivisie.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 08-06-2022 15:57 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:56:
Ik vind het voorbeeld dat bij punt 1 aangehaald wordt nou niet echt heel sterk. De genoemde spelers zijn absoluut geen volwaardig ondeel van het Eerste Elftal van die club - zo'n 12 wedstrijden in een heel seizoen en veelal als invaller, dan ben je geen Eerste Elftal speler maar ben je juist prima op z'n plek in het Tweede Elftal, helemaal als je de leeftijd ook nog hebt voor een Jong-elftal.

Het grote probleem is gewoon dat die clubs de competitie als secundair beschouwen. Daar verander je niets aan als je met vaste selecties gaat spelen. Tegelijkertijd moeten we ook de ogen niet sluiten voor de voordelen die deze Jong-elftallen brengen, want na elk seizoen vinden er weer transfers plaats vanuit die Jong-elftallen naar andere Eredivisie-clubs, dus die profiteren er van dat die spelers ervaring hebben in KKD ipv alleen tegen leeftijdgenoten.

Promotie dmv periode-kampioenen vind ik nou juist de charme van de lagere divisies. Als je dat weghaalt, dan hou je een enorm grote groep over die voor de winterstop al 'klaar' is, helemaal zo lang degradatie nog niet geregeld is. En laten we eerlijk zijn: De clubs die de afgelopen jaren gepromoveerd zijn, hebben het helemaal niet zo slecht gedaan in hun eerste seizoen in de Eredivisie. Dus je kunt imho moeilijk stellen dat die clubs niets te zoeken hebben in de Eredivisie.
Het probleem is vooral dat in de KKD de jong teams soms met een redelijk sterk elftal aankomen en de week erop met pure jeugdspelers. Dat is absoluut competitevervalsing en daar moeten regels voor komen. De KKD is een professionele divisie en is er niet puur om op te leiden waarbij het resultaat van ondergeschikt belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@forzav eigenlijk stel je voor dat een jong selectie bij einde transferperiode volledig vast staat, en in winterperiode weer van aanpassingen mag voorzien, net als elke andere club?

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste