Nouja zeg, alsof je mij voor dit schandaal ooit iets negatiefs over Overmars hebt horen zeggen. Hooguit dat ik hem niet geloofde aan het begin van Corona.
Vergeet niet, er staat een maximale gevangenisstraf van 2 maanden op het zenden van een ongewenste dick pic, en vanuit een machtspositie dat herhaaldelijk doen en stalking staan zwaardere straffen op. Er zijn verdomd weinig directeuren die met een strafblad voor een zedenmisdrijf nog een zelfde functie krijgen.
Je kan niks serieus afronden in 2 weken, dat is hoe lang het duurde voordat hij met Antwerpen akkoord was, of in 6 weken wat dat aan gaat. Hij weigert om te zeggen dat hij het niet meer doet of wat hij doet om het in de toekomst te voorkomen terwijl als hij inderdaad therapie volgt dat een simpel antwoord was geweest.
Han schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:41:
Naturlijk zou dat raar zijn. Die reacties komen altijd, of het nou nu is, over 6 maanden of over jaar. Op het moment dat hij weer aan de slag gaat komen die reacties vanzelf en dat gaat hem nog een decenia (terecht) achtervolgen.
Ja, zo kan je alles wel recht praten. Met deze logica zijn er voor niemand meer consequenties, want reacties op je daden doen er niet toe.
Het scheelt een slok op een borrel als je laat zien dat je de slachtoffers serieus neemt, laat zien je leven te willen beteren, etc. Niemand zegt dat hij nooit meer mag werken, maar na 6 weken het afdoen als een prive kwestie waar je niet meer over wilt praten en niet van wilt beloven dat je niet terug zal vallen is veel te weinig.
Han schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:41:
En dat zelfde geldt voor de showbusiness. Wat er gisteren bij VI Vandaag werd gezegd slaat de spijker op z'n kop trouwens. Zonder de heisa rondom de Voice was het voorval met Overmars nooit zo groot geworden en was de kans groot dat dit achter gesloten deuren was afgehandeld. Of dat wenselijk is betwijfel ik, deze aandacht brengt hopelijk met zich mee dat veelal mannen zich wel twee keer bedenken voordat ze dergelijk gedrag vertonen.
Dat dit soort zaken in het verleden achter gesloten deuren werd afgehandeld onderstreept juist dat het toen ook niet maatschappelijk geaccepteerd werd.
418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:45:

Therapie? Man man man, wat hij heeft gedaan is niet oke, maar hij heeft niemand vermoord he. Ik vind het ook wat vroeg, maar zoals ik elders ook las, als hij of 6, 12 of 24 maanden aan het werk was gegaan, dan was er ook gezever om gekomen
Ffs ik zeg toch niet dat hij 20 jaar de bak in moet, waarom die belachelijke vergelijking met een moordenaar?
Als je structureel dit gedrag vertoond dan moet je daar gewoon aan werken om het niet meer te doen. "Ik zal het niet meer doen" is niet genoeg, en hij weigerde zelfs om dat te zeggen. Therapie is overigens ook helemaal geen straf, maar juist hulp. Het is ergens zielig dat hij het niet kan laten.
[
Voor 3% gewijzigd door
ph4ge op 22-03-2022 12:39
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"